Silverlight voor symbian werkt hier prima. Zo heel af en toe (als er meerdere silverlight apps op 1 pagina staan) crasht het, maar over het algemeen werkt het gewoon.
Verwijderd
Ben je de Experiabox wel eens ingedoken heb je daar handmatig een IP adres aan je N97 toegekend? Zendt je Experiabox wel uit?winewalk schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:51:
Hier dezelfde problemen als sommige anderen: kan niet via wifi op thuisnetwerk (experia box),
Heb je al eens een firmware update gedraaid op je carkit? Mijn N97 heeft geen problemen met mijn Parrot.Combinatie met carkit is waardeloos terwijl m'n vorige nokia's geen enkel probleem hebben,
Is het echt een reset of verandert je thema en mis je wat apps en zo? Dat kan kloppen wanneer je je kaart eruit haalt en daar bv. je thema of bepaalde toepassingen op geinstalleerd staan die op dat moment aktief zijn.toestel reset zichzelf soms als er een geheugenkaart inzit etc.
Hear, hear.winewalk schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:51:
Nou, dat was eigenlijk offtopic, wat het positieve ging niet echt over de telefoon zelf. Tja, de volgende zal wel een Android worden.
Experiabox: ja, IP adres toegekend, al verschillende maanden alle fora gevolgd, zonder resultaat. Zelfs mensen die een N97 van KPN hebben lukt het niet. Met mijn N81 was (en is) het in drie tellen gebeurd. Oplossing voor de N97: Linksys routertje erachter hangen. Belachelijk.
Firmware voor de carkit: uiteraard up to date. We zijn toch tweakers? Ook op het meest uitgebreide forum wat te vinden is voor mijn carkit (motortalk.de) heeft niemand een oplossing. Carkit in combinatie met N81, Iphone, HTC Desire: geen problemen. N97, nogo. Verbinding valt weg, ben niet te verstaan. Waardeloos.
Reset: het is een echte 'zachte' reset. Zomaar. De (orginele Nokia 2 Gb) kaart wordt op dat moment niet benaderd. Staan alleen maar foto's op en wat muziek. Zonder kaart geen problemen. Weer: in mijn N81 nooit iets aan de hand geweest.
Het is dat de GPS zo vaak gebruikt wordt, anders had ik mijn N81 weer uit de kast gehaald.
Firmware voor de carkit: uiteraard up to date. We zijn toch tweakers? Ook op het meest uitgebreide forum wat te vinden is voor mijn carkit (motortalk.de) heeft niemand een oplossing. Carkit in combinatie met N81, Iphone, HTC Desire: geen problemen. N97, nogo. Verbinding valt weg, ben niet te verstaan. Waardeloos.
Reset: het is een echte 'zachte' reset. Zomaar. De (orginele Nokia 2 Gb) kaart wordt op dat moment niet benaderd. Staan alleen maar foto's op en wat muziek. Zonder kaart geen problemen. Weer: in mijn N81 nooit iets aan de hand geweest.
Het is dat de GPS zo vaak gebruikt wordt, anders had ik mijn N81 weer uit de kast gehaald.
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:08:
[...]
Ben je de Experiabox wel eens ingedoken heb je daar handmatig een IP adres aan je N97 toegekend? Zendt je Experiabox wel uit?
[...]
Heb je al eens een firmware update gedraaid op je carkit? Mijn N97 heeft geen problemen met mijn Parrot.
[...]
Is het echt een reset of verandert je thema en mis je wat apps en zo? Dat kan kloppen wanneer je je kaart eruit haalt en daar bv. je thema of bepaalde toepassingen op geinstalleerd staan die op dat moment aktief zijn.
Het probleem is vooral dat de meeste mensen die hier komen geen tweakers zijn en dus gewoon allemaal klachten rondstrooien zonder dat ze zelf naar een oplossing hebben gezocht.winewalk schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:45:
Experiabox: ja, IP adres toegekend, al verschillende maanden alle fora gevolgd, zonder resultaat. Zelfs mensen die een N97 van KPN hebben lukt het niet. Met mijn N81 was (en is) het in drie tellen gebeurd. Oplossing voor de N97: Linksys routertje erachter hangen. Belachelijk.
[...]
Er zijn inderdaad problemen met de experia-box en met sommige carkits werkt het ook niet. Dat je provider KPN is of niet maakt totaal niets uit. Het gaat om het type netwerk wat uitgezonden wordt. Het probleem ligt 'm misschien bij het type versleuteling. Heb je die al geprobeerd te veranderen?
Werkt hier via een experia box prima. MAC adres van N97 in de box gezet. Wireless key in telefoon en werken. SSID in experia box aan. Ik heb overigens een grijze experia box, misschien dat hier nog enig verschil in kan zitten.winewalk schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:45:
[...]
Hier ook een Experiabox (789) en nergens last van, zowel de N97 als de N97 mini.
Verwijderd
Bij mij rechts van de enter-toets en beneden de shift-toets (net boven de luidspreker)... Ik overweeg om hem binnen te doen maar denk dat ze daar niets aan zullen doen...YK12 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:51:
Kraakt bij jullie ook het toetsenbord bij het typen op de n97 mini?
Ander probleem :
Ik heb gemerkt (via de gratis Energy Profiler toepassing) dat mijn cpu soms uren op 100% blijft werken, ondanks dat er geen toepassingen open staan, zelfs in standby blijft hij regelmatig uren op 100% werken... Hierdoor wordt mijn gsm enorm traag en waarschijnlijk is dat ook de reden waarom mijn batterij vaak snel leeg is?... Zijn er nog mensen met die probleem? (het gaat over de mini)
Dat zijn mij precies dezelfde plekken waar het kraakt.
Net het programma geinstalleerd, leuke app. Bij mij blijft het op 25% en als hij op lock staat ergens rond 3%. Ik denk dat er een programma nog aanstaat, probeer je telefoon opnieuw te starten.Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:26:
[...]
Ander probleem :
Ik heb gemerkt (via de gratis Energy Profiler toepassing) dat mijn cpu soms uren op 100% blijft werken, ondanks dat er geen toepassingen open staan, zelfs in standby blijft hij regelmatig uren op 100% werken... Hierdoor wordt mijn gsm enorm traag en waarschijnlijk is dat ook de reden waarom mijn batterij vaak snel leeg is?... Zijn er nog mensen met die probleem? (het gaat over de mini)
[ Voor 5% gewijzigd door YK12 op 13-06-2010 20:49 ]
Verwijderd
Nee dat heb ik uiteraard al meerdere keren gedaan... Telefoon aan en uitzetten heeft geen effect, hij blijft dan gewoon op 99-100% werken... En na onbepaalde tijd (uren) doet hij weer normaal...YK12 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:47:
Dat zijn mij precies dezelfde plekken waar het kraakt.
[...]
Net het programma geinstalleerd, leuke app. Bij mij blijft het op 25% en als hij op lock staat ergens rond 3%. Ik denk dat er een programma nog aanstaat, probeer je telefoon opnieuw te starten.
De grijze experia box is een Siemens, de zwarte een Thomson, ik heb een zwarte (SpeedTouch 780). Ja, MAC adres in de box gezet. SSID aan/uit, WPA, WEP maakt niet uit. Beveiliging is voor zover ik weet niet uit te zetten. De N97 is trouwens niet de enige die problemen met deze box heeft, ook PS3 schijnt moeilijk te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. De ST787 en ST789 werken wel met de N97. Blijft het feit dat m'n vorige Nokia perfect en zonder problemen functioneerde, zelfs UPnP music streaming aan de gang gekregen. Ook drie verschillende laptops en een Iphone hebben wifi zonder problemen. Key invullen en gaan met die banaan. Ook met SSID uit.Eddoow schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:44:
[...]
Werkt hier via een experia box prima. MAC adres van N97 in de box gezet. Wireless key in telefoon en werken. SSID in experia box aan. Ik heb overigens een grijze experia box, misschien dat hier nog enig verschil in kan zitten.
Dit probleem is al vanaf deel 2 van dit topic een paar keer voorbij gekomen (en bij 5800 topic), maar zonder oplossing.
Oplossing van KPN: ST780 defect melden en omruilen of Linksys routertje erbij hangen. Oplossing van Nokia, toch de oorzaak van het probleem: geen......
[ Voor 8% gewijzigd door winewalk op 13-06-2010 22:42 ]
Wat voor netwerkbeveiliging hebben jullie dan? WPA2, WEP, weet ik veel...
Al beantwoord dus, vlak voordat ik mijn post erin gooide
Al beantwoord dus, vlak voordat ik mijn post erin gooide
[ Voor 30% gewijzigd door Xmasjos op 13-06-2010 23:28 ]
Heb je ook een geprobeerd al je widgets uit te zetten / weg te halen?Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 21:35:
[...]
Nee dat heb ik uiteraard al meerdere keren gedaan... Telefoon aan en uitzetten heeft geen effect, hij blijft dan gewoon op 99-100% werken... En na onbepaalde tijd (uren) doet hij weer normaal...
Bij mij gaat m'n accuweather widget regelmatig rondjes om zichzelf staan draaien...met ook een lege batterij tot gevolg...
~* Peace, Love & XTC *~
Verwijderd
Jep al gedaan, helpt ook niet ;-). Telefoon-software heb ik ook al opnieuw geïnstalleerd... Nuja de laatste keer dat ik het voorhad is wel weer even geleden, als het nog eens voorkomt dan zal ik moeten langsgaan bij een NSP...JointFillah schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:06:
[...]
Heb je ook een geprobeerd al je widgets uit te zetten / weg te halen?
Bij mij gaat m'n accuweather widget regelmatig rondjes om zichzelf staan draaien...met ook een lege batterij tot gevolg...
ff een van-me-afschrijf-reactie-met-weinig-toegevoegde-waarde:
Gps werkt nog steeds niet goed. Hij is al 2 keer weggeweest naar een NSP voor het vervangen van de cameraschuif en de B-cover, maar met de telefoon valt niet te navigeren. De fix is goed en snel, maar tijdens het navigeren loopt die achter en zit vaak op wegen die parallel lopen. Dit zie je ook terug als je kijkt naar de satelliet ontvangst: nauwkeurigheid verspringt met grote stappen.
Nu was ik het zat (en ik wil in de vakantie nu eens echt navigeren met de n97) en heb ik de telefoon weggebracht met deze probleemstelling en er bij vermeldt dat die terug mag naar de fabriek. Ik wist dat dit wat langer zou duren, maar dat had ik wel voor over.
Nu kan ik de telefoon na 8 dagen al ophalen. Dat ga ik dan morgen doen, maar ik kreeg al wel te horen wat de reparatieafdeling had gezegt: geen probleem met de GPS ontvangst en ze hebben hem een software update gegeven. Nu had ik natuurlijk al de laatste update en met de GPS ontvangst was eigenlijk niets mis....
Ik vrees het ergste.......maar dat laat ik natuurlijk nog wel weten.
Gps werkt nog steeds niet goed. Hij is al 2 keer weggeweest naar een NSP voor het vervangen van de cameraschuif en de B-cover, maar met de telefoon valt niet te navigeren. De fix is goed en snel, maar tijdens het navigeren loopt die achter en zit vaak op wegen die parallel lopen. Dit zie je ook terug als je kijkt naar de satelliet ontvangst: nauwkeurigheid verspringt met grote stappen.
Nu was ik het zat (en ik wil in de vakantie nu eens echt navigeren met de n97) en heb ik de telefoon weggebracht met deze probleemstelling en er bij vermeldt dat die terug mag naar de fabriek. Ik wist dat dit wat langer zou duren, maar dat had ik wel voor over.
Nu kan ik de telefoon na 8 dagen al ophalen. Dat ga ik dan morgen doen, maar ik kreeg al wel te horen wat de reparatieafdeling had gezegt: geen probleem met de GPS ontvangst en ze hebben hem een software update gegeven. Nu had ik natuurlijk al de laatste update en met de GPS ontvangst was eigenlijk niets mis....
Ik vrees het ergste.......maar dat laat ik natuurlijk nog wel weten.
Je bent helaas niet de enige, ook bij mij werkt de GPS niet helemaal goed, blijft ongeveer 200m achterlopen en vaak rechts van de werkelijke weg waar ik op rijd.
B-cover en cameraschuif zijn vervangen en dat ging een tijdje goed, maar nu is hij weer niet te vertrouwen.
Aanvulling 17-6-2010:
Vanmorgen de 5230 van m'n vrouw gebruikt in de auto, naast m'n N97.
Op beide toestellen Ovi Maps aangezet en wat zie ik? De 5230 is spot on nauwkeurig en zelfs de rijsnelheid wordt accuraat weergegeven!
En dan te bedenken dat zij geen internet abo heeft, dus alleen met interne GPS aan (dus ook geen a-GPS).
Alleen de fix duurde 7-8 minuten, terwijl ik reed.
B-cover en cameraschuif zijn vervangen en dat ging een tijdje goed, maar nu is hij weer niet te vertrouwen.
Aanvulling 17-6-2010:
Vanmorgen de 5230 van m'n vrouw gebruikt in de auto, naast m'n N97.
Op beide toestellen Ovi Maps aangezet en wat zie ik? De 5230 is spot on nauwkeurig en zelfs de rijsnelheid wordt accuraat weergegeven!
En dan te bedenken dat zij geen internet abo heeft, dus alleen met interne GPS aan (dus ook geen a-GPS).
Alleen de fix duurde 7-8 minuten, terwijl ik reed.
[ Voor 42% gewijzigd door Sansar op 17-06-2010 07:53 . Reden: Vergeleken met Nokia 5230 ]
Ik vrees dat de GPS van de N97 nooit echt goed gaat werken
Trouwens de B cover en de cameraschuif zit in 1 onderdeel
Ik gebruik nu in de auto een losse GPS ontvanger op bluetooth en daar doet de navigatie het altijd perfect mee.
Nou, dat dacht ik ook. Maar ik bedoel het kussentje onder de schuif. Dat is in Utrecht vervangen (wat volgens het NSP daar ook onderdeel was van het gps probleem...) en de B-cover in de buurt van Barneveld (weet niet meer precies waar, maar was een goede NSP).masterBunny schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:30:
Ik vrees dat de GPS van de N97 nooit echt goed gaat werkenTrouwens de B cover en de cameraschuif zit in 1 onderdeel
Ik gebruik nu in de auto een losse GPS ontvanger op bluetooth en daar doet de navigatie het altijd perfect mee.
Mocht het nou bij mij niet werken dan ga ik misschien maar eens over op de antenna-hack.
Gewoon iTunes downloaden, al je nummers erinzetten, alles selecteren, rechtermuisknop, Info aanpassen, en dan ergens in dat venster kan je het volume aanpassen. Gewoon op +100% zetten, dan past iTunes ze aan naar een hoger volume-niveau.Lucky-Shirt schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:55:
Is er hier iemand die wat tips voor mij heeft? Liefst iets dat het mogelijk maakt, zonder de MP3's zelf aan te passen?
Werkt tot nu toe met al mijn nummers,, kan ze eindelijk weer eens horen op straat.
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
mp3gain is daar erg goed in.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Laat de gps bij mij nou wel goed werken. Sinds februari in gebruik. Ik gebruik Sygic en Ovi Maps voor autonavigatie, Nokia Sportstracker voor wandelen en fietsen. En soms Google maps. Mijn toestel is van 3e kwartaal 2009 volgens http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr en er is nooit wat aan het toestel gerepareerd.mrpink83 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:29:
ff een van-me-afschrijf-reactie-met-weinig-toegevoegde-waarde:
Gps werkt nog steeds niet goed.
Ook in het buitenland met agps uit is ie nauwkeurig. Alleen duurt de fix dan een paar minuten. Soms fixt ie trouwens helemaal niet, ook niet met agps aan. Achterklep eraf, even op de antenne drukken en het werkt weer. Ook geheugenkaart eruit helpt, de kaartlezer zit volgens mij te strak tegen de antenne. Maar dat is een vermoeden.
Zou de provider er nog iets mee te maken kunnen hebben bij agps?
bij mij blijft de laatste paar dagen email widget maar geen post ontvangen... Als ik het programma open, blijft z'n groene oog maar ronddraaien rechtsboven... maar verzenden/ontvangen, ho maar! appje ook al een paar keer opnieuw erop geknalt en software update ook al eens gedaan... iemand een idee??
Mijn N97 heb ik vandaag mogen ophalen, en na er weer een beetje mee gespeeld te hebben lijkt het erop dat het scherm nu helemaal goed werkt (ze hebben er een nieuw scherm op gezet, gezien de krassen die er niet meer op zitten). Versie .102 staat hier nu ook op, en ik heb zo niet echt een idee van verschil. Verder heb ik nu wel ruzie met de contacten, maar dat probeer ik op te lossen.
Verwijderd
Ik heb dit ook wel eens gehad en heb mijn probleem toen op het discusions forum van nokia gepost. Het antwoord wat ik toen kreeg en wat bij mij ook geholpen heeft is naar http://email.nokia.com te gaan en dan bij "Gebruikt u Nokia Messaging al?" te klikken op aanmelden en vervolgens je wachtwoord opnieuw in te vullen. (Je hoeft hem dus niet te veranderen maar gewoon opnieuw invullen...) Vervolgens op je telefoon naar opties -> instellingen en dan bij je mailaccount (of wanneer je meerdere emailaccounts gebruikt bij het hoofdaccount) daar ook je wachtwoord opnieuw invullen (kan dus ook gewoon hetzelfde wachtwoord zijn als dat je al had) en het zaakje zou weer moeten draaien...kaydecop schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:18:
bij mij blijft de laatste paar dagen email widget maar geen post ontvangen... Als ik het programma open, blijft z'n groene oog maar ronddraaien rechtsboven... maar verzenden/ontvangen, ho maar! appje ook al een paar keer opnieuw erop geknalt en software update ook al eens gedaan... iemand een idee??
Mocht dat niet helpen dan op je telefoon naar opties -> instellingen en op gegevensherstel klikken.
That should do the job!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 22:56 ]
De problemen die hier met de N97 worden beschreven gelden die voor zowel de 'grote' N97 als de N97 Mini?
Heb nu de N97 Mini en heb her en der wel genavigeerd met de GPS en dat ging wel aardig, maar echt goede tests heb ik nog niet gedaan. Morgen van A'dam naar Tilburg ff naast de ingebouwde navigatie laten draaien. Kijken wat ie daar van bakt.
Overigens heb ik een zeer irritante bug. Heb groepen ingesteld met bijbehorende ringtones. Niet altijd pakt ie de juiste ringtone. Meer mensen daar last van?
Heb nu de N97 Mini en heb her en der wel genavigeerd met de GPS en dat ging wel aardig, maar echt goede tests heb ik nog niet gedaan. Morgen van A'dam naar Tilburg ff naast de ingebouwde navigatie laten draaien. Kijken wat ie daar van bakt.
Overigens heb ik een zeer irritante bug. Heb groepen ingesteld met bijbehorende ringtones. Niet altijd pakt ie de juiste ringtone. Meer mensen daar last van?
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
Ja, maar inmiddels zie ik de N97 als één grote bug. Het is dat er wat 'flagships' betreft neit vreselijk veel alternatieven zijn, maar ik sta te trappelen om iets anders te kopen. Een Nokia zal het niet meer worden iig.nadroJ schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:01:
Zou dan toch eens naar de N8 kijken, true dat het geen Android of iOS is. Maar Nokia heeft duidelijk gewerkt aan het hele software gebeuren. Een debacle als de N97 lijkt de N8 niet te worden.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:53:
[...]
Ja, maar inmiddels zie ik de N97 als één grote bug. Het is dat er wat 'flagships' betreft neit vreselijk veel alternatieven zijn, maar ik sta te trappelen om iets anders te kopen. Een Nokia zal het niet meer worden iig.
Verwijderd
Waaruit is dat af te leiden? Dat dacht ik na het debacle dat N95 heette namelijk ook...Beanie schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:20:
Maar Nokia heeft duidelijk gewerkt aan het hele software gebeuren. Een debacle als de N97 lijkt de N8 niet te worden.
Tsja gebaseerd op eigen ervaring is het niet, maar afgaande op de vele hands-on video's die gisteren opdoken lijkt Nokia wel een aardige stap gemaakt te hebben met S^3. Maar eerlijk is eerlijk, echte problemen komen pas aan het licht wanneer de consument ermee aan de slag gaat.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:06:
[...]
Waaruit is dat af te leiden? Dat dacht ik na het debacle dat N95 heette namelijk ook...
Gegevensherstel had ik ook geprobeerd, had geen effect...Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:52:
[...]
Ik heb dit ook wel eens gehad en heb mijn probleem toen op het discusions forum van nokia gepost. Het antwoord wat ik toen kreeg en wat bij mij ook geholpen heeft is naar http://email.nokia.com te gaan en dan bij "Gebruikt u Nokia Messaging al?" te klikken op aanmelden en vervolgens je wachtwoord opnieuw in te vullen. (Je hoeft hem dus niet te veranderen maar gewoon opnieuw invullen...) Vervolgens op je telefoon naar opties -> instellingen en dan bij je mailaccount (of wanneer je meerdere emailaccounts gebruikt bij het hoofdaccount) daar ook je wachtwoord opnieuw invullen (kan dus ook gewoon hetzelfde wachtwoord zijn als dat je al had) en het zaakje zou weer moeten draaien...
Mocht dat niet helpen dan op je telefoon naar opties -> instellingen en op gegevensherstel klikken.
That should do the job!
Vervolgens het andere verhaal gedaan, lijkt het weer te werken. Maar ik hou ze wel in de gaten... hehehe!
Thanks
Oh, voor iedereen: Notifier bij betalabs is een guitig appje!!
Heeft iemand een applicatie om live streaming TV te kijken?
De site van Vimio is uit de lucht.
Voorbeeld: http://www.nokiasoftware....vimio-tv-v1-02-watch.html
Ik heb wel ergens een *.rar gedownload maar deze vereist een wachtwoord. 'K was met mijn vorige N96 zo blij met live TV, en ook de nieuwe N8 heeft het niet aan boord, helaas want het lijkt me wel een mooi apparaat!
Iemand al blij met live streaming TV op zijn N97 (mini)?
Ook met de NOS applicatie krijg ik geen journaal of zo afgespeeld, ligt dat soms aan instellingen? Ik kom er maar niet uit...
De site van Vimio is uit de lucht.
Voorbeeld: http://www.nokiasoftware....vimio-tv-v1-02-watch.html
Ik heb wel ergens een *.rar gedownload maar deze vereist een wachtwoord. 'K was met mijn vorige N96 zo blij met live TV, en ook de nieuwe N8 heeft het niet aan boord, helaas want het lijkt me wel een mooi apparaat!
Iemand al blij met live streaming TV op zijn N97 (mini)?
Ook met de NOS applicatie krijg ik geen journaal of zo afgespeeld, ligt dat soms aan instellingen? Ik kom er maar niet uit...
Verwijderd
Vreemd dat jij deze mening deelt... Als er een telefoon GEEN debacle geweest is, is dat de N95 wel.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:06:
[...]
Waaruit is dat af te leiden? Dat dacht ik na het debacle dat N95 heette namelijk ook...
idd, de n95 had wat opstart problemen, maar daarna was het een koningstoestel. Enige dat er soms wat mis ging kwam door third party apps en het klooien met software etc.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:17:
[...]
Vreemd dat jij deze mening deelt... Als er een telefoon GEEN debacle geweest is, is dat de N95 wel.
Kreeg vandaag een tweet binnen van Whatsapp deze melden vandaag dat ze een beta hebben van hun ping app (beperkt) dus testen jongens 
http://twitter.com/WhatsAppInc/status/16347887610
Jammer beta is nu al weer closed:
http://twitter.com/WhatsAppInc/status/16372950628
http://twitter.com/WhatsAppInc/status/16347887610
Jammer beta is nu al weer closed:
http://twitter.com/WhatsAppInc/status/16372950628
[ Voor 19% gewijzigd door mklcln op 17-06-2010 10:21 ]
[quote]Amiet01 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:40:
[...]
Ik vind het een hele mooie app (alleen idd jammer van de emailwidget; hopelijk dat ie nog komt). Ik vroeg me alleen af hoe het zit als je bijvoorbeeld Opera Mobile opent (of gewone internetbrowser). Deze vragen namelijk erg veel RAM, en aangezien SPB Mobile Shell al veel gebruikt, krijg je dan niet dat alles crasht of SPB gewoon wordt afgesloten?
Iemand al een manier gevonden om een emailwidget in te bouwen in spb mobile shell?
Mobiel draait wel als een tirelier hoor met die app!
[...]
Ik vind het een hele mooie app (alleen idd jammer van de emailwidget; hopelijk dat ie nog komt). Ik vroeg me alleen af hoe het zit als je bijvoorbeeld Opera Mobile opent (of gewone internetbrowser). Deze vragen namelijk erg veel RAM, en aangezien SPB Mobile Shell al veel gebruikt, krijg je dan niet dat alles crasht of SPB gewoon wordt afgesloten?
Iemand al een manier gevonden om een emailwidget in te bouwen in spb mobile shell?
Mobiel draait wel als een tirelier hoor met die app!
Nou, de telefoon is weer terug. Ze hebben bij Dynafix de fw er opnieuw opgezet (dat is volgens mij grondiger dan alleen nieuwe firmware er op zetten). Ze konden geen probleem zien met mijn gps.winewalk schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:18:
[...]
Laat de gps bij mij nou wel goed werken. Sinds februari in gebruik. Ik gebruik Sygic en Ovi Maps voor autonavigatie, Nokia Sportstracker voor wandelen en fietsen. En soms Google maps. Mijn toestel is van 3e kwartaal 2009 volgens http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr en er is nooit wat aan het toestel gerepareerd.
Ook in het buitenland met agps uit is ie nauwkeurig. Alleen duurt de fix dan een paar minuten. Soms fixt ie trouwens helemaal niet, ook niet met agps aan. Achterklep eraf, even op de antenne drukken en het werkt weer. Ook geheugenkaart eruit helpt, de kaartlezer zit volgens mij te strak tegen de antenne. Maar dat is een vermoeden.
Zou de provider er nog iets mee te maken kunnen hebben bij agps?
Ik heb hem nog niet geprobeerd met navigeren, alleen met Sportstracker. En daarmee leek die het goed te doen. Ik zal vrijdag even een rondje met de motor doen.
BTW: in de tussentijd mijn oude n95 weer gebruikt. Wat een fijn toestel is dat toch. Uiteraard mis je het qwerty toetsenbord. Maar Garmin navigeert daar perfect op (ik heb wel een verlengde antenne) en wat ik zo heerlijk vind is dat Internetradio gewoon goed werkt, zelfs met gprs ontvangst (waarom porten ze dat programma niet voor s60v5??). En niet die k#t realplayer van de n97 die om de zoveel tijd hapert (zowel met Vodafone als T-mobile).
Nog niet geprobeerd maar is dit het niet??? --> http://www.nokiafansclub....radio-v112-for-nokia.htmlmrpink83 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:12:
[...]
Nou, de telefoon is weer terug. Ze hebben bij Dynafix de fw er opnieuw opgezet (dat is volgens mij grondiger dan alleen nieuwe firmware er op zetten). Ze konden geen probleem zien met mijn gps.
Ik heb hem nog niet geprobeerd met navigeren, alleen met Sportstracker. En daarmee leek die het goed te doen. Ik zal vrijdag even een rondje met de motor doen.
BTW: in de tussentijd mijn oude n95 weer gebruikt. Wat een fijn toestel is dat toch. Uiteraard mis je het qwerty toetsenbord. Maar Garmin navigeert daar perfect op (ik heb wel een verlengde antenne) en wat ik zo heerlijk vind is dat Internetradio gewoon goed werkt, zelfs met gprs ontvangst (waarom porten ze dat programma niet voor s60v5??). En niet die k#t realplayer van de n97 die om de zoveel tijd hapert (zowel met Vodafone als T-mobile).
Thanks voor de tip, maar in die rar zit geen s60v5.
De S60v3 uitgeprobeerd (als die erin zit)? Die doen het vaak wel gewoon, ookal is het een andere versie van Symbian.mrpink83 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:33:
Thanks voor de tip, maar in die rar zit geen s60v5.
Idd, echt een gemis dat de internetradio-app niet op de n97 is doorgezet en eventueel verbeterd...mrpink83 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:12:
[...]
BTW: in de tussentijd mijn oude n95 weer gebruikt. Wat een fijn toestel is dat toch. Uiteraard mis je het qwerty toetsenbord.
...
en wat ik zo heerlijk vind is dat Internetradio gewoon goed werkt, zelfs met gprs ontvangst (waarom porten ze dat programma niet voor s60v5??). En niet die k#t realplayer van de n97 die om de zoveel tijd hapert (zowel met Vodafone als T-mobile).
Verwijderd
mijn n97 gaat een stapje verder nu.tijdens internetten valt et vaak uit...soms valt de hele telefooon weg. Weird zeg! Meer mensen hier last van?
In het begin twijfelde ik erover, maar nu ben ik toch redelijk zeker dat er een nieuw lock-knopje op zit (of hij is iig beter vastgezet). Hij gaat nu nl zwaarder.Xmasjos schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:18:
Mijn N97 heb ik vandaag mogen ophalen, en na er weer een beetje mee gespeeld te hebben lijkt het erop dat het scherm nu helemaal goed werkt (ze hebben er een nieuw scherm op gezet, gezien de krassen die er niet meer op zitten). Versie .102 staat hier nu ook op, en ik heb zo niet echt een idee van verschil. Verder heb ik nu wel ruzie met de contacten, maar dat probeer ik op te lossen.
ik heb mijn foon te koop/ruil aangeboden. ondanks dat ik gelukkig geen last heb van de gps problemen en het toestel eigenlijk wel ok werkt, wil ik liever naar een android toestel. De N97/symbian is het voor mij net niet.
Mijn vriendin heeft ook een N97, dus ik zal hier nog genoeg info uit het topic halen
Het is in mijn ogen niet echt een toestel voor mensen die niet technisch onderlegd zijn (zoals mijn vriendin) door de vage problemen met de N97 , memoryleaks, random opnieuw starten en het vage ene keer enkel tap, andere keer dubbeltap is er moeilijk aan te wennen.
Mijn vriendin heeft ook een N97, dus ik zal hier nog genoeg info uit het topic halen
Verwijderd
Kom op Nokia, waar blijven de software updates? Echt niet te geloven dit. Voor mij NOOIT een Nokia meer.
Ik heb altijd een Nokia gehad en op 1 garantiegeval wat Dynafix voor ze verneukt heeft nooit geen problemen. Mijn persoonlijke 6700 classic is een geweldige telefoon, alles wat ik ervan had verwacht en rock solid zoals ik van Nokia gewend ben. Ook de 6600 fold van mijn vrouw is een geweldig ding, die display op de voorkant is echt alsof het 100 jaar uit de toekomst komt.
Maar de N97 die ik van het werk heb is echt gewoon een stuk stront. Stronttraag that is, hoewel dat na veel tweaken wel gefixed is. Met een stuk koperdraad is ook het GPS probleem gefixed (te triest voor een telefoon van die prijs, maar goed).
Accutijd is ook in orde wanneer je eenmaal de software zo ver hebt niet zinloos veel te verbruiken.
Iets waar ik niets aan kan doen is de software. Lockups ben ik inmiddels gewend. Ook de harde reset/wipe moet eens in de zoveel tijd, anders kapt de internet verbinding ermee of wil de wifi helemaal niet meer werken. Ook al aan gewend.
Het probleem met de flitser en krassen op de lens boeien me niet, ik heb van beide 'last', maar omdat ik deze phone zakelijk gebruik gebruik ik dit specifieke stukje functionaliteit eigenlijk nooit.
Echter is de nieuwe Mail For Exchange met HTML e-mail nog steeds niet uit voor Symbian v60. Dit is echt te gek voor woorden. Het is nu al maanden uit voor Symbian v30 en eerder, maar ze lijken gewoon te weigeren een versie uit te brengen voor het 'flagshitp' de N97.
Hoeveel maanden hebben ze nodig om die paar kleine problemen te fixen? Symbian is inmiddels open source, knal dan de rest van de software ook naar open source, dan fix ik het onderhand zelf wel en upload ik de code naar hun eigen repo.
In mijn ogen is HTML e-mail gewoon een stukje basisfunctionaliteit wat je in iedere zakelijke smartphone standaard mag verwachten. Zelfs als HTML e-mail niet mogelijk is, geef dan de mogelijkheid het font te customizen ipv het standaard HUGE font. Met geluk kan er een halve zin op het scherm met dat font, terwijl commerciele HTML mail alternatieven zonder moeite een hele mail op het scherm tonen. Kan ook makkelijk met de resolutie van de phone.
Ook het hele verhaal van 100 verschillende telefoon versies met ieder hun eigen firmware versie en zwaar onduidelijke update policies vanuit Nokia geven mij niet echt vertrouwen dat het ooit nog goed gaat komen met de N97.
Dit is gewoon een bitchslap in het gezicht van alle trouwe Nokia fans. Voor honderden euro's mensen hun nieuwe flagship laten kopen. Prima kinderziektes, komen we overheen, geen probleem. Wat krijgen we na al die tijd? Een excuus en loze beloftes. Nieuwe software die niet komt, hardware problemen die toch niet via software te fixen waren.
Doordat de hele telefoon qua hardware ook nog eens brak is (krasgevoelige display, achterplaat die niet fatsoenlijk sluit, krassen op de lens van de cam, slechte accu) kan ik de telefoon ook niet doorverkopen. Ik zit er wel zwaar over te denken een HTC Desire te kopen en Nokia voor altijd af te zweren.
Erg jammer Nokia, erg jammer.
Ik heb altijd een Nokia gehad en op 1 garantiegeval wat Dynafix voor ze verneukt heeft nooit geen problemen. Mijn persoonlijke 6700 classic is een geweldige telefoon, alles wat ik ervan had verwacht en rock solid zoals ik van Nokia gewend ben. Ook de 6600 fold van mijn vrouw is een geweldig ding, die display op de voorkant is echt alsof het 100 jaar uit de toekomst komt.
Maar de N97 die ik van het werk heb is echt gewoon een stuk stront. Stronttraag that is, hoewel dat na veel tweaken wel gefixed is. Met een stuk koperdraad is ook het GPS probleem gefixed (te triest voor een telefoon van die prijs, maar goed).
Accutijd is ook in orde wanneer je eenmaal de software zo ver hebt niet zinloos veel te verbruiken.
Iets waar ik niets aan kan doen is de software. Lockups ben ik inmiddels gewend. Ook de harde reset/wipe moet eens in de zoveel tijd, anders kapt de internet verbinding ermee of wil de wifi helemaal niet meer werken. Ook al aan gewend.
Het probleem met de flitser en krassen op de lens boeien me niet, ik heb van beide 'last', maar omdat ik deze phone zakelijk gebruik gebruik ik dit specifieke stukje functionaliteit eigenlijk nooit.
Echter is de nieuwe Mail For Exchange met HTML e-mail nog steeds niet uit voor Symbian v60. Dit is echt te gek voor woorden. Het is nu al maanden uit voor Symbian v30 en eerder, maar ze lijken gewoon te weigeren een versie uit te brengen voor het 'flagshitp' de N97.
Hoeveel maanden hebben ze nodig om die paar kleine problemen te fixen? Symbian is inmiddels open source, knal dan de rest van de software ook naar open source, dan fix ik het onderhand zelf wel en upload ik de code naar hun eigen repo.
In mijn ogen is HTML e-mail gewoon een stukje basisfunctionaliteit wat je in iedere zakelijke smartphone standaard mag verwachten. Zelfs als HTML e-mail niet mogelijk is, geef dan de mogelijkheid het font te customizen ipv het standaard HUGE font. Met geluk kan er een halve zin op het scherm met dat font, terwijl commerciele HTML mail alternatieven zonder moeite een hele mail op het scherm tonen. Kan ook makkelijk met de resolutie van de phone.
Ook het hele verhaal van 100 verschillende telefoon versies met ieder hun eigen firmware versie en zwaar onduidelijke update policies vanuit Nokia geven mij niet echt vertrouwen dat het ooit nog goed gaat komen met de N97.
Dit is gewoon een bitchslap in het gezicht van alle trouwe Nokia fans. Voor honderden euro's mensen hun nieuwe flagship laten kopen. Prima kinderziektes, komen we overheen, geen probleem. Wat krijgen we na al die tijd? Een excuus en loze beloftes. Nieuwe software die niet komt, hardware problemen die toch niet via software te fixen waren.
Doordat de hele telefoon qua hardware ook nog eens brak is (krasgevoelige display, achterplaat die niet fatsoenlijk sluit, krassen op de lens van de cam, slechte accu) kan ik de telefoon ook niet doorverkopen. Ik zit er wel zwaar over te denken een HTC Desire te kopen en Nokia voor altijd af te zweren.
Erg jammer Nokia, erg jammer.
Tja, veel van je kritiek begrijp ik.... loop hier ook met een 1e kwartaal 2009 n97 rond... En vind en aantal zaken ook bedroevend. De htc desie heb ik onlangs in mijn handen gehad, en dat is wel een heel prettig toestel. Ding heeft voor mij wel 2 minpunten, geen qwerty (maar dat zal mijn volgende ook niet hebben denk ik) en een zeer brakke camera. Ben na een hardwarefix wel erg tevreden over de camera, nu al 7 maanden in gebruik en nog geen enkel krasje, erg fijn.Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 03:00:
Kom op Nokia, waar blijven de software updates? Echt niet te geloven dit. Voor mij NOOIT een Nokia meer.
html gebrek is bijzonder slecht, net zoals het niet kunnen openen van bijlagen in nokia mesaging.
Sinds ik mobile shell erop heb gzet, met 5 startschermen is het softwaretechnisch wel een heel gebruiksvrienelijk toestel.
De desire wordt mijn volgende iig niet. N8 maakt dankzij de camera toch wel een kans, maar ik wacht wel een gebruikersreview af... (geen qwerty, ga ik daaraan wennen?)
Opvolger van de desire is ook een zeer grote kanshebber.
@ TRRoads & liffey
Op dit moment is Roadsync in de aanbieding (4,50 i.p.v. 45 euro), is vergelijkbaar met Mail for exchange maar dan met (o.a.) de mogelijkheid HTML mailtjes te lezen. Verder ook ondersteuning voor synchroniseren agenda e.d.
Wanneer je een vervanger zoekt voor een desktopapplicatie kan ik je Profimail aanbevelen. Mist synchronisatie van je agenda maar je kunt verder bijna alles mee. (Voor je agenda kun je MfE gebruiken.) Het programma is zo goed dat het voor mij reden kan zijn hierna weer een Nokia te nemen.
Maar terugkomend op de "kwaliteiten" van de N97 (mini in mijn geval), het is droevig dat veel basis functionaliteiten standaard niet goed werken. En dat terwijl veel problemen toch niet al te moeilijk op te lossen moeten zijn zoals MfE updaten en kiezen tussen enkel- en dubbeltap. Wellicht bij de volgende update...
Op dit moment is Roadsync in de aanbieding (4,50 i.p.v. 45 euro), is vergelijkbaar met Mail for exchange maar dan met (o.a.) de mogelijkheid HTML mailtjes te lezen. Verder ook ondersteuning voor synchroniseren agenda e.d.
Wanneer je een vervanger zoekt voor een desktopapplicatie kan ik je Profimail aanbevelen. Mist synchronisatie van je agenda maar je kunt verder bijna alles mee. (Voor je agenda kun je MfE gebruiken.) Het programma is zo goed dat het voor mij reden kan zijn hierna weer een Nokia te nemen.
Maar terugkomend op de "kwaliteiten" van de N97 (mini in mijn geval), het is droevig dat veel basis functionaliteiten standaard niet goed werken. En dat terwijl veel problemen toch niet al te moeilijk op te lossen moeten zijn zoals MfE updaten en kiezen tussen enkel- en dubbeltap. Wellicht bij de volgende update...
Gelukkig zijn een hoop zaken wel op te lossen met betaalde software, maar ja... Ik hoop ook op goede firmware, hopelijk voor de zomer nog (nog 4 weekjes).Tweade schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:39:
@ TRRoads & liffey
Voor de navigatie heb ik mijn externe gpsontvanger maar van zolder gehad, doet het prima :-)
Ik zal profimail een checken, ben ook met mobileshell erg blij overigens.
SPB mobileshell heb ik ook maar eens geïnstalleerd. Het is een prima programmaatje, met de nadruk op programma. Het zou als besturingssysteem gebruikt moeten worden. Dan zou er meer geheugen voor andere dingen over zijn.
Verwijderd
Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de telefonoon niet zo snel automatisch locked? Soms ben ik wat aan het bekijken/lezen en vervolgens locked de telefoon weer automatisch (inclusief het display dat uitgaat) Ik moet dan de slider weer gebruiken om verder te kunnen gaan.
Heb je zelf al bij de telefooninstellingen gekeken?Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:11:
Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de telefonoon niet zo snel automatisch locked? Soms ben ik wat aan het bekijken/lezen en vervolgens locked de telefoon weer automatisch (inclusief het display dat uitgaat) Ik moet dan de slider weer gebruiken om verder te kunnen gaan.
bijvoorbeeld bij:
menu -> instellingen -> telefoon -> telefoonbeheer -> Aut. toestblokk.
menu -> instellingen -> telefoon -> telefoonbeheer -> beveiligingsinstellingen -> telefoon en sim-kaart -> per. autom. blokk. telefn
menu -> instellingen -> telefoon -> weergaven time-out verlichting
[ Voor 25% gewijzigd door Mau_Maus op 23-06-2010 16:45 ]
Dankjewel, werkt superTweade schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:39:
Verwijderd
hallo ik heb nu opnieuw de ovi kaarten gedownload op m,n n97 mini als ik het dan start krijg ik een hele kaart te zien maar niet de kaart vasn rdam wat doe ik verkeerd?en ik heb onderin ook niet dat gps balkje meer wat doe ik verkeerd?
Verwijderd
Die bovenste deed het trucje. ThanksMau_Maus schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:39:
[...]
Heb je zelf al bij de telefooninstellingen gekeken?
bijvoorbeeld bij:
menu -> instellingen -> telefoon -> telefoonbeheer -> Aut. toestblokk.
menu -> instellingen -> telefoon -> telefoonbeheer -> beveiligingsinstellingen -> telefoon en sim-kaart -> per. autom. blokk. telefn
menu -> instellingen -> telefoon -> weergaven time-out verlichting
Weet iemand waar in de N97 de detector zit voor de slider? Ik heb de behuizing vervangen en alles zo goed mogelijk overgezet, maar de telefoon blijft steken in 'slider open modus'. Ik krijg het scherm dus niet meer op de juiste manier gedraaid, ook niet als hij dicht zit.
Wellicht kan ik het provisorisch oplossen, maar dan moet ik wel weten hoe die sensor werkt. Iemand tips?
Wellicht kan ik het provisorisch oplossen, maar dan moet ik wel weten hoe die sensor werkt. Iemand tips?
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Hier iets aan? Rond 1 minuut?
YouTube: Nokia N97 Disassemble
Zitten 2 connectoren. Kans dat die er niet goed opzitten of beschadigt zijn?
YouTube: Nokia N97 Disassemble
Zitten 2 connectoren. Kans dat die er niet goed opzitten of beschadigt zijn?
Gisteren met mijn N97 bij de KPN businesscenter geweest. Had ook vage problemen met het touchscreen e.d. Monteur ernaar gekeken en heeft mij uitgelegd dat er cellen van het touchscreen kortsluiting maken, waardoor de telefoon denkt dat je boven iets aanraakt in plaats van onder. Soms kan de kortsluiting even weg zijn waardoor je telefoon dan wel gewoon werkt.
Maargoed, 8 juli krijg ik een nieuw schermpje erin (niet op voorraad), maar even afwachten dus
.
Maargoed, 8 juli krijg ik een nieuw schermpje erin (niet op voorraad), maar even afwachten dus
Verwijderd
Bij welk KPN businesscenter ben jij geweest? Heb namelijk het zelfde probleem. Of kan ik hiermee ook naar een NSP. Vorige keer moest ik bij een NSP betalen om de B-Cover te laten vervangen.Dersan schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:47:
Gisteren met mijn N97 bij de KPN businesscenter geweest. Had ook vage problemen met het touchscreen e.d. Monteur ernaar gekeken en heeft mij uitgelegd dat er cellen van het touchscreen kortsluiting maken, waardoor de telefoon denkt dat je boven iets aanraakt in plaats van onder. Soms kan de kortsluiting even weg zijn waardoor je telefoon dan wel gewoon werkt.
Maargoed, 8 juli krijg ik een nieuw schermpje erin (niet op voorraad), maar even afwachten dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 15:14 ]
B cover valt onder garantie, ik hoop dat je niet teveel hebt betaald?
NSP kan touchscreen ook wel vervangen.
Groningen. Echt heel goed geregeld daar, telefoon inleveren, kopje koffie pakken terwijl een monteur er direct mee bezig gaat. Kunnen veel bedrijven wat van leren.Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:08:
[...]
Bij welk KPN businesscenter ben jij geweest? Heb namelijk het zelfde probleem. Of kan ik hiermee ook naar een NSP. Vorige keer moest ik bij een NSP betalen om de B-Cover te laten vervangen.
Als je moest betalen dan was je garantie verlopen, anders hebben ze je opgelicht.Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:08:
[...]
Bij welk KPN businesscenter ben jij geweest? Heb namelijk het zelfde probleem. Of kan ik hiermee ook naar een NSP. Vorige keer moest ik bij een NSP betalen om de B-Cover te laten vervangen.
Het gaat er niet om dat het een KPN businesscenter is, maar dat het een NCP is. Die zit dan toevallig bij KPN daar
De garantie kan niet verlopen zijn, de N97 is pas ruim een jaar op de markt en heeft, als alle Nokia's, twee jaar fabrieksgarantie.
Wel kan het zijn, dat de garantie niet meer geldig is, omdat men bijv. zelf aan het toestel gesleuteld heeft, of mogelijk nooit geldig is geweest, omdat het een toestel uit een land van buiten de Europese Unie betreft.
In alle andere gevallen moet elke nederlandse of europese N97 nog gewoon garantie hebben.
Wel kan het zijn, dat de garantie niet meer geldig is, omdat men bijv. zelf aan het toestel gesleuteld heeft, of mogelijk nooit geldig is geweest, omdat het een toestel uit een land van buiten de Europese Unie betreft.
In alle andere gevallen moet elke nederlandse of europese N97 nog gewoon garantie hebben.
Als men er zelf aan heeft gesleuteld of als er oxidatie in het toestel voor komt, dan is de garantie al verlopen.Marly schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:35:
De garantie kan niet verlopen zijn, de N97 is pas ruim een jaar op de markt en heeft, als alle Nokia's, twee jaar fabrieksgarantie.
gister SPB geinstalleerd, geniaal! Echt alles wat ik nog miste zit erin!!
Verwijderd
Garantie kan niet verlopen zijn... Telefoon is net een jaar uit.Xmasjos schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:45:
[...]
Als je moest betalen dan was je garantie verlopen, anders hebben ze je opgelicht.
Het gaat er niet om dat het een KPN businesscenter is, maar dat het een NCP is. Die zit dan toevallig bij KPN daar
Uhh zie net dat dat al genoemd is...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 22:36 ]
Verwijderd
Ja... Ik repte er al enige tijd geleden over maar heb hem inderdaad ook nog steeds aktief. Geeft net even dat beetje meer aan je telefoon wat in de standaard symbian screens ontbreekt.kaydecop schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:11:
2 minpuntjes vind ik wel dat ook met de laatste update er nog geen mail widget in zit en het feit dat wanneer je je homescreen in bijvoorbeeld verticale stand ingedeeld hebt en je laat het scherm roteren, alles dan door elkaar en over elkaar heen staat. Echter de 10 homescreens maken alles weer goed...
ook als je je scherm kantelt kan je de icoontjes indelen!Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:51:
[...]
Ja... Ik repte er al enige tijd geleden over maar heb hem inderdaad ook nog steeds aktief. Geeft net even dat beetje meer aan je telefoon wat in de standaard symbian screens ontbreekt.
2 minpuntjes vind ik wel dat ook met de laatste update er nog geen mail widget in zit en het feit dat wanneer je je homescreen in bijvoorbeeld verticale stand ingedeeld hebt en je laat het scherm roteren, alles dan door elkaar en over elkaar heen staat. Echter de 10 homescreens maken alles weer goed...
Hij onthoudt ze voor beide. Wel past het bij een gekanteld scherm altijd net niet...
Mail widget zit er wel in, maar niet met een prview van de mail.
Vooral de nieuwste stabiele versie werkt lekker, minder ram, muziek en provider widget.
Tijd van werken, tijd van rusten
Gisteren even de HTC Desire vastgehouden, dan valt pas op hoe hopeloos ouderwets m'n N97 eruit ziet

Komt er ooit nog een update voor de N97 (mini)?
Meestal brengt Nokia redelijk wat updates uit, maar voor de N97 (mini) vind ik het maar mager. Mijn N95 heeft een hele hoop updates gehad. Zouden ze soms bezig zijn met Symbian^3 voor de N97 (mini)? Er kan iig nog een hoop verbeterd worden aan de N97 (mini).
Meestal brengt Nokia redelijk wat updates uit, maar voor de N97 (mini) vind ik het maar mager. Mijn N95 heeft een hele hoop updates gehad. Zouden ze soms bezig zijn met Symbian^3 voor de N97 (mini)? Er kan iig nog een hoop verbeterd worden aan de N97 (mini).
Klopt inderdaade, maar de enige keer dat ik mijn scherm kantel is om het toetsenbord te gebruiken of om te interneppen. Dan staat hij sowieso niet in een homescreen oid...Driek schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:44:
[...]
ook als je je scherm kantelt kan je de icoontjes indelen!
Hij onthoudt ze voor beide. Wel past het bij een gekanteld scherm altijd net niet...
Mail widget zit er wel in, maar niet met een prview van de mail.
Vooral de nieuwste stabiele versie werkt lekker, minder ram, muziek en provider widget.
Valt mij alleen wel op, dat ik nog geen verbinding met PC suite krijg als ik hem aan de PC op de zaak hang... Kan dit met SPB te maken hebben??
Ik moet het nog ff thuis proberen, maar misschien zijn er meer met deze ervaring...
[ Voor 16% gewijzigd door kaydecop op 25-06-2010 09:47 ]
Heeft er iemand ervaring met het onder garantie laten vervangen van de volume/cameraknop en de rand rond het toetsenbord omdat de verf eraf valt?
Dat krijg je er van als je de telefoon netjes in originele Nokia hoesjes stopt denk ik
Dat krijg je er van als je de telefoon netjes in originele Nokia hoesjes stopt denk ik
[ Voor 0% gewijzigd door NSU1200C op 25-06-2010 17:18 . Reden: typo ]
De verf slijt er gewoon af bij veel gebruik. Het is eerder voorbij gekomen hier en iemand zei dat hij het gratis kon laten vervangen.NSU1200C schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:09:
Heeft er iemand ervaring met het onder garantie laten vervangen van de volume/cameraknop en de rand rond het toetsenbord omdat de verf eraf valt?
Verwijderd
Idem hier, een verademing vergeleken bij de standaard layout.kaydecop schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:11:
Het ziet er allemaal zeer gelikt uit en werkt prima.
Werkt inderdaad zoals nokia het eigenlijk moet maken...Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:53:
[...]
Idem hier, een verademing vergeleken bij de standaard layout.
Het ziet er allemaal zeer gelikt uit en werkt prima.
Enige is dat mijn N97 mini met spb gaat zeuren over te weinig geheugen wanneer ik mijn foto's wil bekijken ?
Verwijderd
Wat doen jullie als je met je N97 + internet naar het buitenland gaat? Instellingen aanpassen of gewoon de verbinding helemaal verwijderen en weer ophalen als je weer terug bent?
als het goed is vraagt hij of hij mag roamen, dus zou geeb probleem moeten zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:55:
Wat doen jullie als je met je N97 + internet naar het buitenland gaat? Instellingen aanpassen of gewoon de verbinding helemaal verwijderen en weer ophalen als je weer terug bent?
Verder gebruik ik een zelfaangemaakte "bestemming"
Ik kan hier gewoon de tmobile verbinding uithalen zodat hij alleen de bekende wifi verbindingen kan gebruiken.
Tijd van werken, tijd van rusten
Verwijderd
mijn n97 mini werkt totaal niet met parrot carkit ck3100...
Hij koppelt wel gewoon maar als ik dan bel hoor je kiestoon dan weer radio dan weer kiestoon enz.
Ook tijdens het gesprek valt hij regelmatig weg of komt midden in het gesprek de radio er weer doorheen.
Iemand hier ook ervaring mee......parrot heeft laatste software en werkt goed met ander telefoons(bv nokia 6220 classic).
Hij koppelt wel gewoon maar als ik dan bel hoor je kiestoon dan weer radio dan weer kiestoon enz.
Ook tijdens het gesprek valt hij regelmatig weg of komt midden in het gesprek de radio er weer doorheen.
Iemand hier ook ervaring mee......parrot heeft laatste software en werkt goed met ander telefoons(bv nokia 6220 classic).
Had ik ook met mijn N97, is opgelost nadat het NCP m'n telefoon naar de toen laatste software versie heeft geflashed. Werkt nu perfect met m'n Parrot
Verwijderd
heb volgens mij laatste software...10.0.20
Probleem blijft bestaan
Probleem blijft bestaan
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 10:26 ]
Kreeg gister een berichtje op mijn telefoon (N97mini) dat er een nieuwe software update beschikbaar was. Ik kon deze mobiel downloaden en installeren of via Ovi suite. Ik heb voor het tweede gekozen en daar stond hij ook netjes in de update-lijst. Het ging om V11.0.045. V11.0.045.294.02 om precies te zijn.
Moest wel lachen om de bijschrijving die erbij stond:
Er is een nieuwe update beschikbaar:
Wat is niew:
-Fantasch nieuwe functies
-Geweldige snellere reactietijd
- Nog meer blabla..
Anyway, toch de gok genomen om de update te installeren ondanks dat ik zeer tevreden ben en geen enkel probleem tot nu toe heb ondervonden. Ovi suite moest 153mb binnen halen en nadat mijn telefoon was ge-update werkte alles weer naar behoren. Ik moet zeggen dat mijn telefoon nu inderdaad iets sneller reageerd zoals in de vele blogs is omschreven.
al met al (tot nu toe) een goede update!
Moest wel lachen om de bijschrijving die erbij stond:
Er is een nieuwe update beschikbaar:
Wat is niew:
-Fantasch nieuwe functies
-Geweldige snellere reactietijd
- Nog meer blabla..
Anyway, toch de gok genomen om de update te installeren ondanks dat ik zeer tevreden ben en geen enkel probleem tot nu toe heb ondervonden. Ovi suite moest 153mb binnen halen en nadat mijn telefoon was ge-update werkte alles weer naar behoren. Ik moet zeggen dat mijn telefoon nu inderdaad iets sneller reageerd zoals in de vele blogs is omschreven.
al met al (tot nu toe) een goede update!
Bestemming "Internet" heb ik overal ingesteld als standaardverbinding. Daar zit ook KPN internet toegangspunt in. Als ik naar het buitenland ga, haal ik het toegangspunt uit die bestemming. Als ik terugkom, zet ik het toegangspunt weer terug.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:55:
Hmm apart. Maar, de update die ik via het NCP kreeg, is er 1 die je niet zelf kan downloaden of dmv download beschikbaar komt. Ik zou als ik jou was dus toch even langs rijden en je foon laten flashen.Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:18:
heb volgens mij laatste software...10.0.20
Probleem blijft bestaan
Xolon schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:53:
Kreeg gister een berichtje op mijn telefoon (N97mini) dat er een nieuwe software update beschikbaar was. Ik kon deze mobiel downloaden en installeren of via Ovi suite. Ik heb voor het tweede gekozen en daar stond hij ook netjes in de update-lijst. Het ging om V11.0.045. V11.0.045.294.02 om precies te zijn.
Edit: bij het controleren op updates geeft de telefoon de melding dat deze er niet zijn... vaag.
[ Voor 8% gewijzigd door Magic6399 op 28-06-2010 10:40 ]
Even over updates
Voor Europa, de laatste versies:
N97: V21.0.45
N97 mini: V11.0.45
Bovenstaande zijn de laatste updates via internet.
Heb je een lagere en kan je niet updaten, dan is het niet geschikt voor jouw productcode. Dan kan je een NCP proberen. (http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3 bel altijd even of ze tijd hebben en of ze nog wel een NCP zijn, de lijst is niet altijd up-to-date)
Heb je een hogere updatenummer, dan is de kans groot dat het ge-update is via een NCP. Die updaten aan de hand van eigen updatefiles, die iets kunnen afwijken.
Bovenstaande zijn de laatste updates via internet.
Heb je een lagere en kan je niet updaten, dan is het niet geschikt voor jouw productcode. Dan kan je een NCP proberen. (http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3 bel altijd even of ze tijd hebben en of ze nog wel een NCP zijn, de lijst is niet altijd up-to-date)
Heb je een hogere updatenummer, dan is de kans groot dat het ge-update is via een NCP. Die updaten aan de hand van eigen updatefiles, die iets kunnen afwijken.
Logisch toch? Je hebt nieuwste versie al.Magic6399 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:39:
[...]
Ik heb versie 11.0.102.290.01 staan (d.d. 01-03-2010). Gaat Nokia terug in telling met de updates?
Edit: bij het controleren op updates geeft de telefoon de melding dat deze er niet zijn... vaag.
[ Voor 24% gewijzigd door Mau_Maus op 28-06-2010 12:09 ]
heb toch echt V21.0.102 op me n97 zittenMau_Maus schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:28:
Even over updates
( laatst bij NCP headset stekker vervangen, deed het niet goed)
Ik heb nog steeds versie 10.0.020 op mijn mini staan. Volgens Nokia is dit de laatste versie, maar dat is waarschijnlijk omdat ik hem bij Vodafone vandaan heb.
Heb je me hele stukje gelezen?tolunaygul12 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:36:
[...]
heb toch echt V21.0.102 op me n97 zitten![]()
( laatst bij NCP headset stekker vervangen, deed het niet goed)
Ik vraag me toch wel af wanneer er nieuwe FW komt voor de N97! Versie 21 is er nu ook alweer zo'n 5 maanden dus het wordt wel weer eens wat!
Van het weekend ook weer spontaan last van de ringtone bug, het was dat mn telefoon op tafel lag maar anders had ik toch echt het idee dat er een telefoon van iemand anders af aan het gaan was.
Hoop dat ze ook virtual mem gaan toevoegen in de nieuwe fw want het is echt drama op dit moment, blijf maar last houden van allerlei meldingen over het geheugen. Al tig keer de fw opnieuw geinstalleerd, resets etc. Wordt er een beetje gemoedeloos van, ben blij als het Maart 2011 is.. eindelijk van de N97 verlost! Dat wordt zeker 1 van de hoogtepunten van dat jaar hahaha!
Vind het trouwens ook wel ok als er een android port komt voor de N97, al vraag ik me af of dit mogelijk is icm de hardware die in de n97 zit
Van het weekend ook weer spontaan last van de ringtone bug, het was dat mn telefoon op tafel lag maar anders had ik toch echt het idee dat er een telefoon van iemand anders af aan het gaan was.
Hoop dat ze ook virtual mem gaan toevoegen in de nieuwe fw want het is echt drama op dit moment, blijf maar last houden van allerlei meldingen over het geheugen. Al tig keer de fw opnieuw geinstalleerd, resets etc. Wordt er een beetje gemoedeloos van, ben blij als het Maart 2011 is.. eindelijk van de N97 verlost! Dat wordt zeker 1 van de hoogtepunten van dat jaar hahaha!
Vind het trouwens ook wel ok als er een android port komt voor de N97, al vraag ik me af of dit mogelijk is icm de hardware die in de n97 zit
Toch nog maar weer eens iets positiefs over de N97:
Ik gebruik de GPS erg veel, met name voor wandel- en fietstochten. Over de nauwkeurigheid ben ik ruim tevreden.
Tot nu toe hield ik tracklogs bij met (ex-) Nokia Sports Tracker. Het nadeel daarvan is dat er geen gpx-tracks kunnen worden ingelezen. Ook worden de (uitstekende) kaarten van Openstreetmap via je internet verbinding geladen. In Nederland geen probleem, maar over een paar weken moet het in het buitenland ook werken.
Wat gezoek leverde op: Ape@map. Alleen in het duits, basisversie gratis. Ondanks dat het Java is werkt het behoorlijk soepel. Ook kaarten van Openstreetmap (en oa. Opencylcemap) zijn te downloaden naar de N97, dus ook gratis met behulp van een desktop applicatie van ape@map die er veel op Garmin's Mapsource lijkt.
Kompass, de oostenrijkse kaartenmaker zit er schijnbaar achter.
Kaarten naar de N97 laden, gedownloade gpx-tracks inladen, tracken, tot nu toe lukt alles.
Scheelt me een dure Garmin. De N97 was al duur genoeg.
Ik gebruik de GPS erg veel, met name voor wandel- en fietstochten. Over de nauwkeurigheid ben ik ruim tevreden.
Tot nu toe hield ik tracklogs bij met (ex-) Nokia Sports Tracker. Het nadeel daarvan is dat er geen gpx-tracks kunnen worden ingelezen. Ook worden de (uitstekende) kaarten van Openstreetmap via je internet verbinding geladen. In Nederland geen probleem, maar over een paar weken moet het in het buitenland ook werken.
Wat gezoek leverde op: Ape@map. Alleen in het duits, basisversie gratis. Ondanks dat het Java is werkt het behoorlijk soepel. Ook kaarten van Openstreetmap (en oa. Opencylcemap) zijn te downloaden naar de N97, dus ook gratis met behulp van een desktop applicatie van ape@map die er veel op Garmin's Mapsource lijkt.
Kompass, de oostenrijkse kaartenmaker zit er schijnbaar achter.
Kaarten naar de N97 laden, gedownloade gpx-tracks inladen, tracken, tot nu toe lukt alles.
Scheelt me een dure Garmin. De N97 was al duur genoeg.
Verwijderd
ik had dit probleem dus ook vandaag naar NCP in roosendaal geweest.....wat blijkt ....inderdaad vodafone branded toestellen hebben een productcode welke niet verder wordt ge update als 10.0.020Dj-sannieboy schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:42:
Ik heb nog steeds versie 10.0.020 op mijn mini staan. Volgens Nokia is dit de laatste versie, maar dat is waarschijnlijk omdat ik hem bij Vodafone vandaan heb.
En dan krijg je dus ook bij software updater dat je laatste versie hebt.
Om je telefoon goed met bv parrot te kunnen laten communiceren moet je minimaal versie 11. enz hebben
Medewerker heeft mijn nokia dus via een omweg toch kunnen updaten en eindelijk na maanden frustratie en bijna verkoop van mijn nokia nu eindelijk opgelost.
Parrot werkt perfect.
Heb nu versie 11.0.102.238.03
Hij gaf me nog wel de tip om niet zelf te updaten want dan zal productcode er weer voor zorgen dat hij terug gaat naar de oude software....dus vodafone branded toestellen alleen laten updaten bij NCP
Je kan bv wel synchroniseren e.d. maar dus niet updaten
Misschien dat het al eens gepost is maar 180 pagina's doorbladeren is wat veel en ik kan het niet vinden via de zoekfunctie: kan de trilfunctie van de Nokia N97 Mini harder? En zo ja, hoe?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Tril functie = tril functie, 2 mogelijkheden aan of uitzoenvisje schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:14:
Misschien dat het al eens gepost is maar 180 pagina's doorbladeren is wat veel en ik kan het niet vinden via de zoekfunctie: kan de trilfunctie van de Nokia N97 Mini harder? En zo ja, hoe?
Alvast bedankt.
Je zou nog kunnen kijken naar wat je huidige productcode is en dit eventueel aanpassen naar een algemene productcode, ben je ook meteen van al je vodafone shit af. Had je nog eens een paar ergernis gescheeld. Valt in dit topic genoeg over terug te vinden hoe dit te doen!Richard777
Hij gaf me nog wel de tip om niet zelf te updaten want dan zal productcode er weer voor zorgen dat hij terug gaat naar de oude software....dus vodafone branded toestellen alleen laten updaten bij NCP
Je kan bv wel synchroniseren e.d. maar dus niet updaten
Voor het browsen op mijn mini gebruik ik bij voorkeur Opera Mobile, maar bij gebruik van 3G wordt de pagina de eerste keer vaak niet geladen. Zijn er meer mensen die dat probleem ondervinden? De standaard browser werkt wel goed samen met 3G, instellingen staan goed.
Trilfunctie is trouwens ook drama vergeleken met mijn oude N95, ik voel hem echt bijna nooit.BaszCore schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:28:
[...]
Tril functie = tril functie, 2 mogelijkheden aan of uitEasy as that!
[...]
Je zou nog kunnen kijken naar wat je huidige productcode is en dit eventueel aanpassen naar een algemene productcode, ben je ook meteen van al je vodafone shit af. Had je nog eens een paar ergernis gescheeld. Valt in dit topic genoeg over terug te vinden hoe dit te doen!
Hoi, Ik heb een probleem met het geheugen van mijn telefoon. Ik krijg telkens meldingen dat het telefoongeheugen vol is. Ik heb de telefoon op de pc aangesloten en daar staat bij telefoongeheugen inderdaad 0 kb vrij. Op het massgeheugen is maar 1 gb gebruikt dus ruim 30 over. Het begon een paar weken geleden dat widgets niet meer normaal functioneren. Dat werkt nog steeds niet maar zal wel met dit probleem te maken hebben omdat ik er niets af krijg. sms wordt niet meer ontvangen. dan komt er een melding dat geheugen vol is. Ik heb de fabrieksinstellingen hersteld. Ben net met OVI aan de slag gegaan maar kan niets vinden op telefoongeheugen. Ik denk dat de berichten op telefoongeheugen komen. Verder staat alles op massageheugen (foto´s, mp3). ik kan nu geen instellingen bekijken / wijzigen omdat geheugen vol is. Berichten via inbox verwijderen lijkt niet te helpen. Ik ben wel bij de instellingen van de browser gekomen en cache geleegd. Dit leek te helpen want meteen kwam er een sms binnen en het knipperende envelopje is weg. Als ik naar de beschikbare ruimte kijk dan zie ik nog geen verschil.
Hoe kan ik dit oplossen en in de toekomst voorkomen? toepassingen en data moeten gewoon naar het massageugen lijkt me, maar hoe? Waar kan je zien waar sms wordt opgeslagen? Ik heb ook Shazam en denk dat die ook op telefoon geheugen staat. Kan je dat zo verplaatsen met behoud van data?
Ik hoop dat iemand me kan helpen want telefoon is bijna onbruikbaar nu..
(krijg bij vrijwel iedere handeling melding dat geheugen vol is)
Hoe kan ik dit oplossen en in de toekomst voorkomen? toepassingen en data moeten gewoon naar het massageugen lijkt me, maar hoe? Waar kan je zien waar sms wordt opgeslagen? Ik heb ook Shazam en denk dat die ook op telefoon geheugen staat. Kan je dat zo verplaatsen met behoud van data?
Ik hoop dat iemand me kan helpen want telefoon is bijna onbruikbaar nu..
(krijg bij vrijwel iedere handeling melding dat geheugen vol is)
Met als zijn problemen heb ik de n97 gelaten voor wat hij is, en mezelf een desire gekocht. Wat een verademing !
ga dan ook weg uit dit forum!glorixjim schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:14:
Met als zijn problemen heb ik de n97 gelaten voor wat hij is, en mezelf een desire gekocht. Wat een verademing !
met dit antwoord help je niemand.
Ik heb de N97 nu bijna een jaar en vind het de fijnste telefoon die ik ooit heb gehad.
Dit is een probleem van een instelling die verholpen moet kunnen worden want het gehugen slipt na een jaar gebruik natuurlijk vol.
SMS en Mail al verplaatst naar massageheugen?
Dat was bij mij de oplossing. Had exact hetzelfde, echter nadat ik de mail en SMS had verplaatst naar het massageheugen heb ik eigenlijk vrijwel nooit meer een melding gehad dat het geheugen vol was (afgezien dan van hele zware websites bezoeken via Opera Mobile).
Verplaatsen kan via Opties -> Instellingen -> Overige -> Gebruikt geheugen (uiteraard bij de berichten).
Snap overigens die software versies van Nokia ook totaal niet meer. V21.0.102.251.01 stond bij aankoop op mijn telefoon, terwijl volgens de Nokia site v20.0.0.19 de laatste update zou moeten zijn
Dat was bij mij de oplossing. Had exact hetzelfde, echter nadat ik de mail en SMS had verplaatst naar het massageheugen heb ik eigenlijk vrijwel nooit meer een melding gehad dat het geheugen vol was (afgezien dan van hele zware websites bezoeken via Opera Mobile).
Verplaatsen kan via Opties -> Instellingen -> Overige -> Gebruikt geheugen (uiteraard bij de berichten).
Snap overigens die software versies van Nokia ook totaal niet meer. V21.0.102.251.01 stond bij aankoop op mijn telefoon, terwijl volgens de Nokia site v20.0.0.19 de laatste update zou moeten zijn

[ Voor 22% gewijzigd door EDIT op 30-06-2010 19:05 ]
ik heb dit toevallig net gedaan. mail heb ik niet want ik gebruik webmail. maar sms had ik verplaatst maar ben bang dat ik de verkeerde optie heb gekozen. Je kon de berichten verplaatsen naar massageheugen. daar heb ik gekozen voor ja maar daarna kwam de vraag originele behouden. Op het moment dat ik ja had gekozen dacht dan blijft het natuurlijk op telefoongeheugen achter maar was ik te laat. de melding was ook kopieren in plaats van verplaatsen.
Is dit nog te herstellen? als ik nu schakel tussen telefoongeheugen en massageheugen krijg ik niet meer de vraag om het te verplaatsen. Hoe kan ik nu controleren of er nog berichten zijn achter gebleven op telefoongeheugen? Fabrieksinstellingen hielp hier voor maar de widgets werken wel weer normaal..
Ik zie wel dat ik nu 4,5 mb vrij heb...
In welke map staan de berichten als je via de pc op het telefoongeheugen gaat kijken?
Shazam werkt niet meer. Kan dat opnieuw worden geinstalleerd met behoud van data? staat overigens al op massageugen.
Is dit nog te herstellen? als ik nu schakel tussen telefoongeheugen en massageheugen krijg ik niet meer de vraag om het te verplaatsen. Hoe kan ik nu controleren of er nog berichten zijn achter gebleven op telefoongeheugen? Fabrieksinstellingen hielp hier voor maar de widgets werken wel weer normaal..
Ik zie wel dat ik nu 4,5 mb vrij heb...
In welke map staan de berichten als je via de pc op het telefoongeheugen gaat kijken?
Shazam werkt niet meer. Kan dat opnieuw worden geinstalleerd met behoud van data? staat overigens al op massageugen.
[ Voor 34% gewijzigd door tajvdz op 30-06-2010 19:03 ]