Toch benieuwd met wat ze dan gaan komen mocht er een nieuwe grote update komen..
Het sowieso een vreemde situatie dit. Eerst zeggen ze dat er fw30 is, dat zou een grote update moeten zijn met verbeteringen en extra's die we eerst niet hadden. Als het fw22 wordt dan is het zeer waarschijnlijk een fw gebaseerd op de huidige fw21 met enkel wat verbeteringen. Dus dan zouden er alleen bugfixes zijn, laten we dan op zn minst hopen dat ze iets met het mem hebben gedaan!Scorp2111 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:55:
Toch benieuwd met wat ze dan gaan komen mocht er een nieuwe grote update komen..
Zo maar weer eens proberen te updaten!
Ik denk dat we allemaal wel kunnen stoppen met proberen te updaten. Een medewerker van Nokia heeft op het nokia discussie forum al toegegeven dat er een bug zit in het online checktool.BaszCore schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:05:
[...]
Het sowieso een vreemde situatie dit. Eerst zeggen ze dat er fw30 is, dat zou een grote update moeten zijn met verbeteringen en extra's die we eerst niet hadden. Als het fw22 wordt dan is het zeer waarschijnlijk een fw gebaseerd op de huidige fw21 met enkel wat verbeteringen. Dus dan zouden er alleen bugfixes zijn, laten we dan op zn minst hopen dat ze iets met het mem hebben gedaan!
Zo maar weer eens proberen te updaten!
Medewerker van Nokia op het officiële Nokia forum. Jammer!Hello Kevinx1
Thanks for bringing this to my attention. It seems that the online version checking tool is "broken" and reporting incorrect data for other products too.
So, v11 is not the latest for you ("no sh*t" I hear you cry). The quickest/easiest way to find out when it really is available is to register with My Nokia and we'll send you an SMS the day after the SW is published.
I apolgize for the continued delay in delivering your SW - it's been built and is undergoing tests - latest estimate is results due tomorrow.
- xbungle.
[ Voor 5% gewijzigd door Masis op 01-06-2010 18:26 ]
Ik denk eerder een bug in heel Nokia, zeker een niet zo'n snugger iemand die van alles online zet! Het word ook wel weer eens tijd dat er nieuwe firmware komt, dus misschien wel een bijzondere manier van aankondigen, vind het ook vreemd dat alle fw versies die genoemd werden nog logisch zouden wezen ook, dus dan is het wel een hele vreemde bug.. Ik vermoed dat er meer aan de hand is!pkwakman schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:14:
[...]
Ik denk dat we allemaal wel kunnen stoppen met proberen te updaten. Een medewerker van Nokia heeft op het nokia discussie forum al toegegeven dat er een bug zit in het online checktool.
Ook hier klopt niet heel veel van, hij die kerel geeft foute informatie, als de snelste manier om aan nieuwe firmware te komen is langs een NSP gaan als je weer dat er een nieuwe versie is, die sms alert van Nokia klopt ook niet, je ontvangt overal smsjes over, de meest kansloze smsjes maar ik heb nog nooit maar dan ook nooooit een sms gekregen dat er nieuwe firmware is! Kwam daar altijd zelf achter, dus of ze versturen misschien na een maand dat er nieuwe firmware is of totaal niet.Hello Kevinx1
Thanks for bringing this to my attention. It seems that the online version checking tool is "broken" and reporting incorrect data for other products too.
So, v11 is not the latest for you ("no sh*t" I hear you cry). The quickest/easiest way to find out when it really is available is to register with My Nokia and we'll send you an SMS the day after the SW is published.
I apolgize for the continued delay in delivering your SW - it's been built and is undergoing tests - latest estimate is results due tomorrow.
- xbungle.
Daarbij dat het wel weer geheel toevallig is dat ze maar weer eens kansloos aan het testen zijn en dan weer heel toevallig morgen de laatste resultaten verwachten. Dat lijkt me nou weer geen informatie die je via deze manier gaan verstrekken aan derde. Lijkt mij dat testen die uitgevoerd worden intern besproken en behandeld worden en daar ze daar niets over naar buiten brengen.
Kortom gewoon weer kansloos gelul van Nokia..
[ Voor 51% gewijzigd door BaszCore op 01-06-2010 18:35 ]
Bedankt voor de tip, ik heb het geprobeerd echter krijg ik bij het flashen de melding "USB: not implemented" en haakt ie weer af. Ik heb op het net wat gezocht, sommige zeggen dat het aan de usb drivers liggen.. Deze heb ik ook al herinstalleerd zonder succesZygivt schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:49:
[...]
met navifirm de juiste rom voor je telefoon zoeken en downloaden en met nemesis op je tel flashen ?

Ik was vandaag overigens langs de NSP(GSM Shop) in Den Haag geweest, ik dacht dat ze wel even snel men telefoon konden flashen.. Service dacht ik zo, nou mooi niet dus.. De medewerker zegt vrolijk, je kan je telefoon over een paar dagen komen ophalen..
Maar goed, iemand die nog iets anders weet?
Mmm ja bij de meeste NSP is het soms na een dag vrij irritant want zo lang duurt het niet.beyazz06 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:51:
[...]
Bedankt voor de tip, ik heb het geprobeerd echter krijg ik bij het flashen de melding "USB: not implemented" en haakt ie weer af. Ik heb op het net wat gezocht, sommige zeggen dat het aan de usb drivers liggen.. Deze heb ik ook al herinstalleerd zonder succes
Ik was vandaag overigens langs de NSP(GSM Shop) in Den Haag geweest, ik dacht dat ze wel even snel men telefoon konden flashen.. Service dacht ik zo, nou mooi niet dus.. De medewerker zegt vrolijk, je kan je telefoon over een paar dagen komen ophalen..![]()
Maar heb je ook al de methode gebruikt die ze voor custom rom flashing gebruiken?
[ Voor 11% gewijzigd door mklcln op 01-06-2010 23:14 ]
Mijn N97 heb ik vandaag op moeten sturen, het scherm ging niet meer aan, en het touch screen reageerde ook niet meer 
gelukkig nog wel via het toetsenbord "blind" mijn pincode in kunnen voeren, zodat ik de telefoon aan de pc kon hangen om mijn contacten te redden.
De telefoon is nog geen half jaar oud, en moet dus nog onder garantie vallen... ben alleen benieuwd of er zo'n vochtsensor inzit, aangezien mijn telefoon nog wel eens meegaat naar een indoor skihal, en volgens mij zorgt die kou en temperatuurwisseling al voor een gekleurde vochtsensor... (bij de htc van een collega zit dat sensortje in het zicht, en bij hem is ie ook al roze)
gelukkig nog wel via het toetsenbord "blind" mijn pincode in kunnen voeren, zodat ik de telefoon aan de pc kon hangen om mijn contacten te redden.
De telefoon is nog geen half jaar oud, en moet dus nog onder garantie vallen... ben alleen benieuwd of er zo'n vochtsensor inzit, aangezien mijn telefoon nog wel eens meegaat naar een indoor skihal, en volgens mij zorgt die kou en temperatuurwisseling al voor een gekleurde vochtsensor... (bij de htc van een collega zit dat sensortje in het zicht, en bij hem is ie ook al roze)
blijven "piele" met de drivers. Bij mij werkt de tool wel, ik heb in het begin ook moeten spelen met drivers.beyazz06 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:51:
[...]
Bedankt voor de tip, ik heb het geprobeerd echter krijg ik bij het flashen de melding "USB: not implemented" en haakt ie weer af. Ik heb op het net wat gezocht, sommige zeggen dat het aan de usb drivers liggen.. Deze heb ik ook al herinstalleerd zonder succes
Ik was vandaag overigens langs de NSP(GSM Shop) in Den Haag geweest, ik dacht dat ze wel even snel men telefoon konden flashen.. Service dacht ik zo, nou mooi niet dus.. De medewerker zegt vrolijk, je kan je telefoon over een paar dagen komen ophalen..![]()
Ik heb elke firmware update nog netjes een sms gehad van Nokia dat er een nieuwe softwareversie is. Daarnaast heb ik inderdaad ook een hoop kansloze en nutteloze smsjes gehadBaszCore schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:27:
[...]
Ik denk eerder een bug in heel Nokia, zeker een niet zo'n snugger iemand die van alles online zet! Het word ook wel weer eens tijd dat er nieuwe firmware komt, dus misschien wel een bijzondere manier van aankondigen, vind het ook vreemd dat alle fw versies die genoemd werden nog logisch zouden wezen ook, dus dan is het wel een hele vreemde bug.. Ik vermoed dat er meer aan de hand is!
[...]
Ook hier klopt niet heel veel van, hij die kerel geeft foute informatie, als de snelste manier om aan nieuwe firmware te komen is langs een NSP gaan als je weer dat er een nieuwe versie is, die sms alert van Nokia klopt ook niet, je ontvangt overal smsjes over, de meest kansloze smsjes maar ik heb nog nooit maar dan ook nooooit een sms gekregen dat er nieuwe firmware is! Kwam daar altijd zelf achter, dus of ze versturen misschien na een maand dat er nieuwe firmware is of totaal niet.
Daarbij dat het wel weer geheel toevallig is dat ze maar weer eens kansloos aan het testen zijn en dan weer heel toevallig morgen de laatste resultaten verwachten. Dat lijkt me nou weer geen informatie die je via deze manier gaan verstrekken aan derde. Lijkt mij dat testen die uitgevoerd worden intern besproken en behandeld worden en daar ze daar niets over naar buiten brengen.
Kortom gewoon weer kansloos gelul van Nokia..
Komt omdat ze 21 cent pob vragen. Dan gaan ze lekker extra veel sturen, zodat ze daar weer veel geld voor krijgen... Stom ook dat je na het hard-resetten ook weer automatisch bent aangemeld voor my-nokia...The_Fes schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:28:
[...]
Ik heb elke firmware update nog netjes een sms gehad van Nokia dat er een nieuwe softwareversie is. Daarnaast heb ik inderdaad ook een hoop kansloze en nutteloze smsjes gehad
Verwijderd
Kan je trouwens Ovi Suite voor N97 ook op een Mac installeren? Als ik op de Nokia site kijk en dit als zoekterm intik krijg ik alleen iSync als zoekresultaat, dus geen Ovi Suite voor Mac.
Wie helpt?
Wie helpt?
OVI bestaat niet voor mac, dus je zal het helaas met iSync moeten doen...
Kun je me ook vertellen waar ik het uit zet? Want ik krijg al die vrolijke smsjes dubbel omdat ik twee nokia accounts op hetzelfde nummer heb..Xmasjos schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:53:
[...]
Komt omdat ze 21 cent pob vragen. Dan gaan ze lekker extra veel sturen, zodat ze daar weer veel geld voor krijgen... Stom ook dat je na het hard-resetten ook weer automatisch bent aangemeld voor my-nokia...
Toepassingen ---> My Nokia --> Abonn OpzThe_Fes schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:43:
[...]
Kun je me ook vertellen waar ik het uit zet? Want ik krijg al die vrolijke smsjes dubbel omdat ik twee nokia accounts op hetzelfde nummer heb..
Ze zijn echt aan het klooien geweest. Daar waar gister er nog een update (v21) zou zijn voor de Nederlandse, zwarte N97 (0587245), is dit nu weer veranderd in:
Latest available software for your device:
Version: 20.0.019
We wachten weer even.
Latest available software for your device:
Version: 20.0.019
We wachten weer even.
Hij staat nu idd weer op de oude cijfers, helaas...
Een N97 mini geeft constant aan: "verbinding niet beschikbaar", om de seconde komt het in het beginscherm te staan, waardoor de widgets e.d. op het beginscherm niet werken. er staat bij connectiviteit nog maar een verbinding en de prio is ook veranderd zodat er er maar een verbinding gelegd zou moeten worden. Dit heeft echter geen resultaat en de melding blijft.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Een harde reset wil ik niet doen, omdat de verbinding met OVI ook niet gelegd kan worden voor een eventuele back-up.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Een harde reset wil ik niet doen, omdat de verbinding met OVI ook niet gelegd kan worden voor een eventuele back-up.
Probeer eens om de tel op offline te zetten en dan alles te veranderen.
Ik heb trouwens van het weekend ook iets vreemds gehad met mijn N97. Ik zette hem aan en ineens was hij ontzettend traag, gaf allemaal systeemfouten en gaf aan dat E vol was (terwijl ik daarvoor nog minstens 25GB vrij had). Ik heb uitiendelijk in offline modus mail en maps verwijderd en toen kwam het geheugen ook weer vrij. Daarna heb ik mail en maps weer geïnstalleerd en alles werkt weer prima nu.
Waar staat dat 21 cent pob rekenen?Xmasjos schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:53:
[...]
Komt omdat ze 21 cent pob vragen. Dan gaan ze lekker extra veel sturen, zodat ze daar weer veel geld voor krijgen... Stom ook dat je na het hard-resetten ook weer automatisch bent aangemeld voor my-nokia...
Tijd van werken, tijd van rusten
Sorry voor de late reactie maar, ja ik heb ook een nieuw imei nummer.masterBunny schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:52:
[...]
Dat zegt niks, ze kunnen een nieuwe cover hebben gemonteerd. Het is alleen te zien aan het imei nummer...
Dat kun je zien op je telefoonrekening. Het nummer erbij staat geregistreerd als 'My-Nokia'
Verwijderd
hoi jongen ik heb gisteren nieuwe fw op m,n mini gezet de nieuwste mar nu doet de navagatie het niet meer als ik hem start krijg ik een leeg veld met positie bepalen ik heb de kaarten gedownload maar zie dus geen kaart op m,n scherm wie weet hoe ik dat weer kan fixen?dat ik dus weer ermee kan navigeren is wel makkelijk alvast bedankt voor de reacties
Alleen het aan/af melden kost geld. De smsjes die ze sturen niet, heb nog nooit wat moeten betalen iig.Xmasjos schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:22:
[...]Dat kun je zien op je telefoonrekening. Het nummer erbij staat geregistreerd als 'My-Nokia'
Verwijderd
Klopt helemaal. SMS-jes zijn inderdaad gratis.masterBunny schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:57:
[...]
Alleen het aan/af melden kost geld. De smsjes die ze sturen niet, heb nog nooit wat moeten betalen iig.
Het probleem lijkt in de facebook app te zitten... De widget heb ik verwijderd, nu geeft hij niet meer constant die verbindingsmelding. Nu zou ik eindelijk een back up kunnen maken, ware het niet dat OVI loopt te zeiken... dus dat maar weer opnieuw op de pc zetten en dan verder proberen maar...Xmasjos schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:11:
Probeer eens om de tel op offline te zetten en dan alles te veranderen.
Verwijderd
Haha ik als slimme belg had even mijn productcode op mijn mini veranderd, maar ik vond geen belgische/nl code waarmee ik een update kon maken, dus had ik de productcode van Duitsland gebruikt!
Maar nu is alles qwerty en ik heb een azerty!
(en de gsm taal in nl is ook weg) De enige oplossing is bij een NSP binnebrengen? ;-) Mijn productcode heb ik terug naar origineel gezet...
De laatste firmware van de mini 11. Nog wat staat vast met nederlandse taal azerty online onder een bepaalde code. Ik kan dat nu niet even checken via me mobiel, maar zoek zon code. Stel die in. En dan kan je als het goed is via software updater dezelfde update opnieuw installeren/herstellen met de talen die bij die code zit.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:09:
Haha ik als slimme belg had even mijn productcode op mijn mini veranderd, maar ik vond geen belgische/nl code waarmee ik een update kon maken, dus had ik de productcode van Duitsland gebruikt!Maar nu is alles qwerty en ik heb een azerty!
(en de gsm taal in nl is ook weg) De enige oplossing is bij een NSP binnebrengen? ;-) Mijn productcode heb ik terug naar origineel gezet...
Verwijderd
Heb ik al geprobeerd, normaal komt er inderdaad te staan of je de update nog eens wilt doen, maar dat krijg ik nietmeer nu...Mau_Maus schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:27:
[...]
De laatste firmware van de mini 11. Nog wat staat vast met nederlandse taal azerty online onder een bepaalde code. Ik kan dat nu niet even checken via me mobiel, maar zoek zon code. Stel die in. En dan kan je als het goed is via software updater dezelfde update opnieuw installeren/herstellen met de talen die bij die code zit.
Juiste firmware/flashfile downloaden en met Phoenix je toestel flashen. Zoek de flashfile die hoort bij de productcode die onder je toestel staat.
/edit: ik denk dat je deze nodig hebt: 0596248: N97 mini RM-555 Country Variant Belgium BE v1 Black
/edit2: voor deze productcodes is iig 11.0.045 beschikbaar:
0585082: RM-555_EMEA_BELGIUM QW CB
0585111: RM-555_EMEA_BELGIUM QW Garnet
0592744: RM-555_EMEA_BELGIUM QW White
Ik kan hier niet zien of de 11.0.102 ook beschikbaar is, misschien kan iemand anders dat even bekijken.
/edit: ik denk dat je deze nodig hebt: 0596248: N97 mini RM-555 Country Variant Belgium BE v1 Black
Ik kan hier niet zien of de 11.0.102 ook beschikbaar is, misschien kan iemand anders dat even bekijken.
[ Voor 62% gewijzigd door PinokkioTV op 04-06-2010 09:40 . Reden: aanvulling ]
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Bedankt, maar waar kan ik de juiste firmware downloaden zonder NSU te gebruiken? Ik heb er al naar zitten zoeken... Maar btw die productcodes die jij opgeeft zijn voor QW (qwerty neem ik aan?), en ik heb azerty nodig... En 0596248 was idd mijn originele code.PinokkioTV schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:33:
Juiste firmware/flashfile downloaden en met Phoenix je toestel flashen. Zoek de flashfile die hoort bij de productcode die onder je toestel staat.
Edit : Via navifirm moet ik de juiste firmware downloaden? Maar zoals ik al zei, ik heb azerty nodig ;-)
Alvast bedankt
PS Voor alle duidelijkheid ik heb nu v11.0.045 duitse versie, en downgraden gaat niet eh, dus ik zal moeten wachten tot de azerty-update er voor belgie is en dan flashen met die versie?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 10:34 ]
Je kan de files downloaden via Navifirm by EPICBIZNUSVerwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:59:
[...]
Bedankt, maar waar kan ik de juiste firmware downloaden zonder NSU te gebruiken? Ik heb er al naar zitten zoeken... Maar btw die productcodes die jij opgeeft zijn voor QW (qwerty neem ik aan?), en ik heb azerty nodig... En 0596248 was idd mijn originele code.
Edit : Via navifirm moet ik de juiste firmware downloaden? Maar zoals ik al zei, ik heb azerty nodig ;-)
Alvast bedankt
PS Voor alle duidelijkheid ik heb nu v11.0.045 duitse versie, en downgraden gaat niet eh, dus ik zal moeten wachten tot de azerty-update er voor belgie is en dan flashen met die versie?
En QW staat voor iets anders denk ik... want nergens staat AZ of iets dergelijks bij. En je hebt ook QW1 en QW2. Maar kan het nergens vinden.
Die hebben v11:
Alleen v10:
0596248: N97 mini RM-555 Country Variant Belgium BE v1 Black
0596837: N97 mini RM-555 Country Variant Belgium BE v1 white_COLOR
Daarom krigj je ook niet die optie om update opnieuw te isntalleren omdat je niet kan downgraden.
[ Voor 20% gewijzigd door Mau_Maus op 04-06-2010 12:09 ]
Verwijderd
Haha thx alot dude! Ik heb gewoon mijn code veranderd in 0585082 en dan NSU geprobeerd en toen kon ik al updatenMau_Maus schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:55:
[...]
Je kan de files downloaden via Navifirm by EPICBIZNUS
En QW staat voor iets anders denk ik... want nergens staat AZ of iets dergelijks bij. En je hebt ook QW1 en QW2. Maar kan het nergens vinden.
Die hebben v11:
Ik heb zo'n 3 weken geleden mijn fw geupdate naar v21. Na ongeveer een week begon het touchscreen raar te doen. Ik heb last van de volgende verschijnselen:
- helemaal niet reageren van het touchscreen
- wanneer ik op op b.v. "afsluiten" druk begint het menu waar ik in zit spontaan te scrollen.
- op het homescreen zie je soms spontaan een blauw-selectie-rondje onstaan
- wanneer ik in het homescreen een app wil selecteren dan krijg ik geregeld het menu te zien alsof je het homescreen gaat bewerken.
- Wanneer ik in het homescreen zit en op de rode knop druk, dan zie je in het homescreen vaak de de knop voor het nummerieke toetsenbord reageren.
- wanneer ik op een internet pagina naar beneden wil scrollen lukt dat wel, maar zodra ik het scherm dan loslaat springt dit terug naar de positie waar ik begonnen met met scrollen.
Als ik het toestel vervolgens vergrendel en een paar keer goed wrijf over het scherm en het vervolgens weer ontgrendel is het 9 van de 10 keer opgelost (voor even dan). Ik heb er wel een screen-protector op zitten maar deze kan het probleem niet zijn want die zit er vanaf dag 1 op en heb het toestel nu een jaar.
Het feit dat wanneer ik op de rode toets druk het knopje van het numerieke toetsenbord gaat knipperen doet vermoeden dat het een softwarefout is, eveneens het verschijnen van het menu voor het aanpassen van het homescreen.
Echter het niet reageren van het touchscreen en het spontaan onstaan van de blauwe selectie rondjes doet juist weer vermoeden dat het een hardware probleem is.
Overigens heb ik dit niet constant, de ene dag wel en de andere dag weer niet. Wanneer er zich een probleem voordoet dan doen ze zich ook allemaal voor. Ik heb nog niet de fw opnieuw erop gezet of een hard reset uitgevoerd. ben namelijk 2 dagen bezig geweest om alle apps te installeren, instellingen goed te zetten , en data (kaarten voor maps en muziek) over te pompen. En heb niet direct zin dit nog een keer te moeten doen.
Iemand die dit herkend en een idee heeft wat er nu aan de hand is? Of helemaal mooi als iemand een oplossing heeft.
- helemaal niet reageren van het touchscreen
- wanneer ik op op b.v. "afsluiten" druk begint het menu waar ik in zit spontaan te scrollen.
- op het homescreen zie je soms spontaan een blauw-selectie-rondje onstaan
- wanneer ik in het homescreen een app wil selecteren dan krijg ik geregeld het menu te zien alsof je het homescreen gaat bewerken.
- Wanneer ik in het homescreen zit en op de rode knop druk, dan zie je in het homescreen vaak de de knop voor het nummerieke toetsenbord reageren.
- wanneer ik op een internet pagina naar beneden wil scrollen lukt dat wel, maar zodra ik het scherm dan loslaat springt dit terug naar de positie waar ik begonnen met met scrollen.
Als ik het toestel vervolgens vergrendel en een paar keer goed wrijf over het scherm en het vervolgens weer ontgrendel is het 9 van de 10 keer opgelost (voor even dan). Ik heb er wel een screen-protector op zitten maar deze kan het probleem niet zijn want die zit er vanaf dag 1 op en heb het toestel nu een jaar.
Het feit dat wanneer ik op de rode toets druk het knopje van het numerieke toetsenbord gaat knipperen doet vermoeden dat het een softwarefout is, eveneens het verschijnen van het menu voor het aanpassen van het homescreen.
Echter het niet reageren van het touchscreen en het spontaan onstaan van de blauwe selectie rondjes doet juist weer vermoeden dat het een hardware probleem is.
Overigens heb ik dit niet constant, de ene dag wel en de andere dag weer niet. Wanneer er zich een probleem voordoet dan doen ze zich ook allemaal voor. Ik heb nog niet de fw opnieuw erop gezet of een hard reset uitgevoerd. ben namelijk 2 dagen bezig geweest om alle apps te installeren, instellingen goed te zetten , en data (kaarten voor maps en muziek) over te pompen. En heb niet direct zin dit nog een keer te moeten doen.
Iemand die dit herkend en een idee heeft wat er nu aan de hand is? Of helemaal mooi als iemand een oplossing heeft.
Ik heb/had hetzelfde probleem, evenals een aantal anderen hier. De meesten hebben het opgelost gekregen door een NSP (opgestuurd en 6 weken kwijt). Ik heb 'm maandag ook ingeleverd en mij werd verteld dat ik m tussen de 10 en 15 werkdagen terug zou krijgen.
Ik heb het ook en sinds V21... Ik denk toch dat het een bug is in V21...
Heb al een harde reset uitgevoerd leek weer een week goed te gaan maar nu heb ik het weer (wel minder als voor de harde reset)
Heb al een harde reset uitgevoerd leek weer een week goed te gaan maar nu heb ik het weer (wel minder als voor de harde reset)
PunlArjen
Ik had het in principe al voor V21, maar wel veel minder. Het is sowieso een hardware-probleem lijkt mij, omdat anderen er dus een nieuwe tel voor terug kregen.arjentjuh schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:12:
Ik heb het ook en sinds V21... Ik denk toch dat het een bug is in V21...
Lag bij mij aan het touchscreen. Ik zou je touchscreen laten vervangen bij een NCP
Verwijderd
Ja ik herken dit probleem... Exact dezelfde symptonen bij mij na 3/4 jaar...[b][message=34122221,noline]Als ik het toestel vervolgens vergrendel en een paar keer goed wrijf over het scherm en het vervolgens weer ontgrendel is het 9 van de 10 keer opgelost (voor even dan). Ik heb er wel een screen-protector op zitten maar deze kan het probleem niet zijn want die zit er vanaf dag 1 op en heb het toestel nu een jaar.
En ja, ik had ook vanaf dag 1 er een screenprotector opzitten. Nadat ik deze na 3/4 jaar eraf gehaald had waren alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Dus ik zou voorzichtig zijn met roepen dat het daar niet aan ligt. Zou toch lullig zijn als je straks een maand je tel. kwijt bent en men zegt "meneer, we hebben uw screenprotector verwijderd, meer niet..."
En als het zoals Arjentjuh zegt, een bug in V21 zou zijn dan zou toch iedereen er met V21 last van moeten hebben? Ik heb werkelijk waar NUL problemen met mijn N97, draait als een zonnetje met V21 en SPB mobile shell 3.5.0
Enige waar ik niet echt over te spreken ben is de nauwkeurigheid van het GPS. Dat zou verbeterd moeten zijn maar wat ik ook installeer, Ndrive, Sygic (3 verschillende versies), Garmin Mobile XT, of Ovi Maps zelf, geen van allen is zo nauwkeurig als dat mijn N95 ooit was.
Just my two cents...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 22:08 ]
Simpel voorbeeldje: de versies die ik nu draai op m'n N97 en N97 mini (21.0.102 resp. 11.0.102 staan nog steeds niet op NavifirmMau_Maus schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:28:
[...]
En je hebt toen geupdate met de software updater van nokia op je pc? Want zodra ik hier op tweakers de melding zag, zag ik deze in navifirm.
Ik kan geen apart topic vinden voor de N97 mini, zodoende dat ik het hier maar vraag:
Weet er iemand of er 'high power' accu's bestaan voor de N97 mini ? De batterijduur is echt een lachertje, zeker met de batterijmeter die voor geen meter klopt. Van alle streepjes, vliegt ie in een keer naar 3 en dan in een keer naar 1 streepje met meteen de melding 'batterij bijna leeg'.
Tel is ongeveer 5 maanden oud en de accu hoor in orde te zijn.
Bluetooth en WiFi staan uit. 3G daar in tegen aan (dual mode) met overdag een constant open verbinding ivm push mail.
Bvd
Weet er iemand of er 'high power' accu's bestaan voor de N97 mini ? De batterijduur is echt een lachertje, zeker met de batterijmeter die voor geen meter klopt. Van alle streepjes, vliegt ie in een keer naar 3 en dan in een keer naar 1 streepje met meteen de melding 'batterij bijna leeg'.
Bluetooth en WiFi staan uit. 3G daar in tegen aan (dual mode) met overdag een constant open verbinding ivm push mail.
Bvd
[ Voor 11% gewijzigd door Freekers op 04-06-2010 22:58 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Naja leek me duidelijk dat ik bedoelde via de normale software updater van Nokia? En niet via een andere manier...PinokkioTV schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:12:
[...]
Simpel voorbeeldje: de versies die ik nu draai op m'n N97 en N97 mini (21.0.102 resp. 11.0.102 staan nog steeds niet op Navifirm
Hij geeft de accuduur ook aan op jouw gebruik, dus als jij m altijd veel gebruikt als hij helemaal vol is, dan laat hij dat 'langer' zien.Freekers schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:58:
Ik kan geen apart topic vinden voor de N97 mini, zodoende dat ik het hier maar vraag:
Bvd
Verder zijn er wel accu's die langer meegaan, maar die zijn wel groter, dus dan heb je meteen zo'n blok (met een nieuw back-cover). Verder kan je wel klagen over de accuduur, maar er zijn maar weinig smartphones die zo lang met hun accu kunnen
Verwijderd
ik begin me n97 ook zat worden. Krijg vaak vastlopers, inet valt weg na open van zogenaamde zware sites, fotos en videos gallerij rete traag, soms valt telefoon uit en krijg tijd lang nokia opstartlogo en dan plots is ie er weer, heb vaak na ontgrendelen van telefoon een flinke vertraging voordat scherm oplicht etc etc
bij de 1e fw had ik geeen enkel probleem...na elke fw weer meer bugs lijkt et wel. Dramaaaaa!!
Offtopic: wk komt eraan..nos zend live uit maar volgens mij draaien die videos op siverlight.....is dat voor de n97 beschikbaar?
bij de 1e fw had ik geeen enkel probleem...na elke fw weer meer bugs lijkt et wel. Dramaaaaa!!
Offtopic: wk komt eraan..nos zend live uit maar volgens mij draaien die videos op siverlight.....is dat voor de n97 beschikbaar?
Silverlight is beschikbaar als bèta, maar volgens mij zendt NOS-mobiel gewoon een normaal streampje uit hoor.
Weet niet of dat bij mobieltjes ook zo kan zijn maar de schermen kunnen die niet bij verschillende fabrikanten vandaan komen? Dus het éne scherm heeft er wel last van, van fabrikant x en van fabrikant y werkt het wel prima?Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:03:
[...]
En als het zoals Arjentjuh zegt, een bug in V21 zou zijn dan zou toch iedereen er met V21 last van moeten hebben? Ik heb werkelijk waar NUL problemen met mijn N97, draait als een zonnetje met V21 en SPB mobile shell 3.5.0
Vind dat het namelijk ineens nogal veel mensen zijn die dit probleem hebben... Ik had het ook ineens op de één na de andere dag... Ga hem binnenkort wel inleveren bij de NSP... Maar toch vind ik het vreemd en vind ik het jammer dat die nieuwe firmware toch niet uitkomt ik hoopte dat het daarmee misschien ook wel opgelost zou zijn..
PunlArjen
Ja, dat herken ik wel. Had precies hetzelfde probleem.Franciscusm schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:39:
Je zou zeggen dat het aan de software ligt, maar bij mij was het scherm zelf het probleem. Je zou, zo als al eerder werd gesuggereerd, de screen protector er af kunnen halen om te zien of het dan beter wordt. Zo niet, een goede NCP kan het scherm zo voor je vervangen zonder dat deze opgestuurd hoeft te worden.
Oke ik heb hier een zwarte simlock vrije Nokia N97 liggen.
Qua software zit deze nog steeds op: 20.0.019
Typenummer RM-505 en product code: 0587245
Welke product code ik invoeren geen enkele update via FOTA of NSU.
Heeft iemand enig idee welke product code ik kan gebruiken voor een update...
Toestel moet uiteraard de Nederlandse taal blijven ondersteunen.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
0587246: N97 RM-505 Country Variant Netherlands NL CV NL v1 +1Ynavi+10 tr whiterobbinonline schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:50:
Oke ik heb hier een zwarte simlock vrije Nokia N97 liggen.
0594817: N97 RM-505 Country Variant Netherlands NL CWM v1 White - MR
0587806: RM-505 T-Mobile NL NL GV v1 Black - MR
0579050: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black
0579050: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black
0579054: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW White
0579054: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW White
Toestelsoftware opnieuw erop geknalt (n97 mini) en vervolgens wil ik de Telfort internet instellingen erop zetten. Maar via de telfort site een smsje laten sturen resulteert in een bericht met de tekst: "handset type and IMEI code cannot be null"
Vervolgens de instellingen handmatig erin zetten. Dus naar connectiviteit- bestemmingen- nieuw toegangspunt.
Daar zoeken naar toegangspunten, maar daar worden alleen de WLAN punten aangegeven.
Zou er iets mis kunnen zijn met de gprs antenne oid?
Vervolgens de instellingen handmatig erin zetten. Dus naar connectiviteit- bestemmingen- nieuw toegangspunt.
Daar zoeken naar toegangspunten, maar daar worden alleen de WLAN punten aangegeven.
Zou er iets mis kunnen zijn met de gprs antenne oid?
Lijkt me geen antenneprobleem, want dan zou je geen netwerk hebben. Ik denk dat het aan je update ligt. Harde reset al gedaan?
Dat is wel logisch inderdaad. Maar de verbinding was ook al raar voor de laatste update. dus nu heb ik een harde reset gedaan na software update... Maar ik zie ook nog wel eens dat het voor de update gedaan word, zou daar veel verschil in zitten?PinokkioTV schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:46:
Lijkt me geen antenneprobleem, want dan zou je geen netwerk hebben. Ik denk dat het aan je update ligt. Harde reset al gedaan?
[ Voor 12% gewijzigd door kaydecop op 06-06-2010 15:51 ]
Verwijderd
Dat zou kunnen maar dan heeft het zoals jij echter suggereert helemaal niets met V21 te maken. En uhm... "ineens nogal veel mensen zijn die dit probleem hebben..." Bedoel je daar dat handjevol tweakers in dit topic mee?arjentjuh schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:27:
[...]
Weet niet of dat bij mobieltjes ook zo kan zijn maar de schermen kunnen die niet bij verschillende fabrikanten vandaan komen? Dus het éne scherm heeft er wel last van, van fabrikant x en van fabrikant y werkt het wel prima?
Vind dat het namelijk ineens nogal veel mensen zijn die dit probleem hebben... Ik had het ook ineens op de één na de andere dag... Ga hem binnenkort wel inleveren bij de NSP... Maar toch vind ik het vreemd en vind ik het jammer dat die nieuwe firmware toch niet uitkomt ik hoopte dat het daarmee misschien ook wel opgelost zou zijn..
Idd... Meeste mensen komen hier met problemen, daardoor lijkt het al gauw dat er "alleen maar" problemen met het toestel zijn...Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:26:
[...]
Dat zou kunnen maar dan heeft het zoals jij echter suggereert helemaal niets met V21 te maken. En uhm... "ineens nogal veel mensen zijn die dit probleem hebben..." Bedoel je daar dat handjevol tweakers in dit topic mee?
Hier komen alleen maar mensen die naar Tweakers gaan niet zo maar via google neem ik aan...kaydecop schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:39:
[...]
Idd... Meeste mensen komen hier met problemen, daardoor lijkt het al gauw dat er "alleen maar" problemen met het toestel zijn...
Het viel me gewoon op reageer niet zo vaak in dit topic maar ineens zie ik toch een aantal mensen met exact de zelfde problemen als ik heb vond het opvallend aangezien daarvoor er weinig over werd verteld... Af en toe was er wel eens een defect touchscreen maar nu toch meer dan gemiddeld
PunlArjen
Skype gebruikers: werkt de enter toets op het qwerty toetsenbord bij jullie?
Bij mij niet en dat is wel erg jammer. nu moet je gewoon het touchscreen gebruiken voor selecteren, menu's openen etc, terwijl het zoveel logischer is met de enter toets (in landscape (uitgeschoven) mode).
Bij mij niet en dat is wel erg jammer. nu moet je gewoon het touchscreen gebruiken voor selecteren, menu's openen etc, terwijl het zoveel logischer is met de enter toets (in landscape (uitgeschoven) mode).
Sowieso schrijf je zo!
Bij chatsessies kan ik gewoon de enter knop gebruiken om m'n bericht te verzenden. In het menu niet, maar daarbij gebruik ik het selectietoets in het D-pad. Volgens mij heeft de N97 Mini dit niet.nadroJ schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:49:
Skype gebruikers: werkt de enter toets op het qwerty toetsenbord bij jullie?
Mijn N97 Mini 'piept' als het scherm verlicht is. Er komt dan een zeer hoge piep (ca. 15-18 KHz) uit het display, klinkt alsof er een MLCC staat te resoneren. Als het display uit is, is het weg. Hebben meer mensen hier last van?
Verwijderd
hallo ik heb m,n n97 mini laten voorzien van nieuwe fw 11.002 en heb nu opeens geen gps meer vind wel sattalieten maar blijft staan op w8 op bruikbaar signaal en daarvoor deed hij het perfect met versie 10.... heb een hardreset uitgevoerd en daarna gelijk een fix en daarna niet meer dus wat is hier aan te doen ik gebruik sygic dus voor de update werkte het perfect wie weet hier een oplossing voor?
Dat heb ik ook, echt heel erg irritant!insan1ty schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:18:
Mijn N97 Mini 'piept' als het scherm verlicht is. Er komt dan een zeer hoge piep (ca. 15-18 KHz) uit het display, klinkt alsof er een MLCC staat te resoneren. Als het display uit is, is het weg. Hebben meer mensen hier last van?
Ik ben van plan om terug te gaan, hoewel ik dat nu ook al 2 maanden zeg ofzo
Heb het ook, al is het wel iets anders. Bij het locken en unlocken krijg ik soms geen trilsignaal maar een heel hoge piep. Soms maakt ie dat geluid ook bij het opladen.insan1ty schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:18:
Verlang weer een beetje terug naar een E-serie, deze N-serie is tot nog toe een beetje een deceptie.
Dat doet hij alleen als de accu bijna leeg is, want het geluid komt uit het ´motortje´ dat door te weinig stroom niet genoeg kracht heeft om het te laten trillen.Beanie schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:02:
[...]
Heb het ook, al is het wel iets anders. Bij het locken en unlocken krijg ik soms geen trilsignaal maar een heel hoge piep. Soms maakt ie dat geluid ook bij het opladen.
Verlang weer een beetje terug naar een E-serie, deze N-serie is tot nog toe een beetje een deceptie.
Okay, zojuist gemeld bij Nokia Care, ben benieuwd wat ze ervan zeggen. Vind t wel vreemd dat zoiets niet voorkomen wordt.XyS schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:46:
[...]
Dat heb ik ook, echt heel erg irritant!
Ik ben van plan om terug te gaan, hoewel ik dat nu ook al 2 maanden zeg ofzo
Dat is inderdaad een heel ander geluid, het geluid wat ik heb is echt een hele hoge hele irritante piep. Bij mij hoor ik de piep bv niet als ik mijn scherm een andere kant dan mijn gezicht richt, wat wel wat zegt over de toonhoogte.Xmasjos schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:07:
[...]
Dat doet hij alleen als de accu bijna leeg is, want het geluid komt uit het ´motortje´ dat door te weinig stroom niet genoeg kracht heeft om het te laten trillen.
Als dat zo zou zijn dan is het toch slecht design van Nokia? Iets dat niet draait door te weinig spanning, schakel het dan volledig uit want dit klinkt gewoon ontzettend amateuristisch.Xmasjos schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:07:
[...]
Dat doet hij alleen als de accu bijna leeg is, want het geluid komt uit het ´motortje´ dat door te weinig stroom niet genoeg kracht heeft om het te laten trillen.

Maar goed, die van mij doet het ook bij een volle of half lege accu. Komt voornamelijk voor als je kort ervoor de verbinding met een PC hebt verbroken. Of kort achter elkaar de slider hebt geopenend en gesloten.
Verwijderd
Ik heb gemerkt (via de gratis Energy Profiler toepassing) dat mijn cpu soms uren op 100% blijft werken, ondanks dat er geen toepassingen open staan, zelfs in standby blijft hij regelmatig uren op 100% werken... Hierdoor wordt mijn gsm enorm traag en waarschijnlijk is dat ook de reden waarom mijn batterij vaak snel leeg is?... Zijn er nog mensen met die probleem? (het gaat over de mini)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 14:59 ]
Verwijderd
Hallo,
Hebben meer mensen dit probleem:
Vaak als ik de telefoon gebruik, lijkt het net of er iets op het scherm drukt, op een willekeurige plek, meestal beneden. Het scherm doet hierdoor dus raar, en gaat dan een stukje naar beneden, net of je scrollt zeg maar.
Vaak als ik de telefoon gebruik, lijkt het net of er iets op het scherm drukt, op een willekeurige plek, meestal beneden. Het scherm doet hierdoor dus raar, en gaat dan een stukje naar beneden, net of je scrollt zeg maar.
Verwijderd
Ja... Ook hier had ik last van toen ik er een screenprotector op had zitten...Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:55:
Hallo,
Jij ook toevallig?
Ik vind het een hele mooie app (alleen idd jammer van de emailwidget; hopelijk dat ie nog komt). Ik vroeg me alleen af hoe het zit als je bijvoorbeeld Opera Mobile opent (of gewone internetbrowser). Deze vragen namelijk erg veel RAM, en aangezien SPB Mobile Shell al veel gebruikt, krijg je dan niet dat alles crasht of SPB gewoon wordt afgesloten?Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:43:
Dit is mijn homescreen op het moment met SPB mobile Shell. Ben er echt supertevreden over, snel en effectief. Helaas alleen nog geen ondersteuning voor de standaard nokia emailwidget.
[afbeelding]
@ Rody9933
Ik heb exact hetzelfde probleem en het lijkt mij aan de touchscreen te liggen. Ik heb het vooral wanneer ik de tel net uit mijn zak heb gehaald. Als je goed naar het midden van mijn scherm kijkt, zie je ook dat het daar feller/lichter is dan de rest van het scherm.
Master_A
Voor wie er iets aan heeft:
Ik heb al geruime tijd (meerdere firmware versies) het probleem dat ik niet meer bij de instellingen de geinstalleerde programma's kan bekijken. Laat staan er iets aan aanpassen. Ik word telkens gepest met de mededeling "geheugen vol, bla bla".
Nu ik alle programma's uit de verschillende mappen heb gehaald en alles in de map 'toepassingen' heb gezet kan ik wel weer zien wat er geinstalleerd is en programma's verwijderen.
Erg slordig weer van nokia maar dat ben ik ondertussen wel gewend.
Ik heb al geruime tijd (meerdere firmware versies) het probleem dat ik niet meer bij de instellingen de geinstalleerde programma's kan bekijken. Laat staan er iets aan aanpassen. Ik word telkens gepest met de mededeling "geheugen vol, bla bla".
Nu ik alle programma's uit de verschillende mappen heb gehaald en alles in de map 'toepassingen' heb gezet kan ik wel weer zien wat er geinstalleerd is en programma's verwijderen.
Erg slordig weer van nokia maar dat ben ik ondertussen wel gewend.
Verwijderd
ja heb hardreset gedaan maar het probleem blijft met gps duurt heel lang voor hij verbinding maakt terwijl hij wel genoeg sattalieten vind dat snap ik niet ik gebruik sygic en na m,n update ben ik ook m,n ovi kaarten kwijt hoe krijg ik die er weer op n97 mini heeft iemand een oplossing voor deze problemen?
Inderdaad, in een woord GEWELDIG, het is die paar $ echt wel waard.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:43:
Dit is mijn homescreen op het moment met SPB mobile Shell. Ben er echt supertevreden over, snel en effectief. Helaas alleen nog geen ondersteuning voor de standaard nokia emailwidget.
[afbeelding]
In zo'n twee uurtjes had ik het helemaal door, zonder de pdf handleiding die je vanaf de site kunt downloaden.
Je hebt gelijk maximaal 3 homescreens, en alles is naar je eigen wensen in te delen.
DOEN dus!
Je kan er zelfs 10 hebben!Barock schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:13:
[...]
Inderdaad, in een woord GEWELDIG, het is die paar $ echt wel waard.
In zo'n twee uurtjes had ik het helemaal door, zonder de pdf handleiding die je vanaf de site kunt downloaden.
Je hebt gelijk maximaal 3 homescreens, en alles is naar je eigen wensen in te delen.
DOEN dus!
hmm, 29,95 dollars vind ik toch wel prijzig...Barock schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:13:
[...]
Inderdaad, in een woord GEWELDIG, het is die paar $ echt wel waard.
DOEN dus!
Inmiddels 2 dagen verder, nog geen reactie.. Heeft er iemand ervaring met Nokia Care? Werkt dat een beetje?insan1ty schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:54:
[...]
Okay, zojuist gemeld bij Nokia Care, ben benieuwd wat ze ervan zeggen. Vind t wel vreemd dat zoiets niet voorkomen wordt.
Verder een prima toestel hoor
Verwijderd
Ik heb nog geen enkele applicatie gehad die zich na het installeren van SPB zelf afsluitte of crashte.Amiet01 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:40:
[...]
Ik vind het een hele mooie app (alleen idd jammer van de emailwidget; hopelijk dat ie nog komt). Ik vroeg me alleen af hoe het zit als je bijvoorbeeld Opera Mobile opent (of gewone internetbrowser). Deze vragen namelijk erg veel RAM, en aangezien SPB Mobile Shell al veel gebruikt, krijg je dan niet dat alles crasht of SPB gewoon wordt afgesloten?
Enige nadeel vind ik is dat ik na het starten nog slechts 10 MB ram vrij heb. Nu weet ik niet of daar ram bij gecached is voor applicaties, moet het nog verder testen.Maar anders wordt het wel vrij magerVerwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:14:
[...]
Ik heb nog geen enkele applicatie gehad die zich na het installeren van SPB zelf afsluitte of crashte.

Ik wel, meerdere malen. Al ligt dat waarschijnlijk aan mijzelf. Draai naast SPB ook nog nUnlock (geinig en nog best handig ook, spaart immers de unlock switch een beetje) en dan heb ik regelmatig dat de browser sluit of dat nUnlock wordt afgesloten. Dit alles op een N97 Mini.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:14:
[...]
Ik heb nog geen enkele applicatie gehad die zich na het installeren van SPB zelf afsluitte of crashte.
Al moet ik zeggen dat ik het niet als irritant ervaar, verre van. Maar het laat maar weer eens zien dat de N97 (en Mini) gewoon underpowered zijn.
Ook al ziet SPB er mooi uit het is nog steeds the same old S60v5 dat erachter zit waardoor sommige dingen niet werken zoals het zou moeten. Het mooiste zou zijn dat Nokia de positieve kanten van SPB (eye candy) mee neemt in de S^3 UI, al is dat waarschijnlijk wishfull thinking.
[ Voor 8% gewijzigd door Beanie op 10-06-2010 00:18 ]
5 lifestyle, 5 professioneel, je kan ze beide actief hebben en ertussen schakelen.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:16:
[...]
Hmmz... 10? Ik kom toch echt niet verder dan 5.
Overigens draait de nieuwe versie oa met muziek widget met 8 mb ram minder. Alleen zitten daar weer wat andere bugs in.
[ Voor 19% gewijzigd door Driek op 10-06-2010 09:17 ]
Ik had voor de installatie 28,9MB in C: nu telkens tussen de 26,4 en 27,5MB vrij. De appl. heb ik geinstalleerd in het massageheugen.Crusher77 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:39:
[...]
Enige nadeel vind ik is dat ik na het starten nog slechts 10 MB ram vrij heb. Nu weet ik niet of daar ram bij gecached is voor applicaties, moet het nog verder testen.Maar anders wordt het wel vrij mager
The phone house in Hardenberg (geloof Nokia Service Point, heb telefoon daar niet gehaald namelijk) heeft vandaag onder garantie mijn lock-knopje/schuifje vervangen. Met dit kapje werd ook de camera kap vervangen. Geen krasjes meer dus.
* Kecin is a happy camper.
* Kecin is a happy camper.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
Kijk nou! Zo leer je nog eens watDriek schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:16:
[...]
5 lifestyle, 5 professioneel, je kan ze beide actief hebben en ertussen schakelen.
Overigens draait de nieuwe versie oa met muziek widget met 8 mb ram minder. Alleen zitten daar weer wat andere bugs in.
Ik had de optie "beiden" nog niet geselecteerd maar inderdaad zelfs 10 is zo mogelijk!
Ik vraag me alleen af welke versie jij hebt want ik heb hier geen muziek widget... Heb ook al gezocht of widgets ergens apart te downloaden zijn maar dat kom ik nergens tegen.
Ik heb hier 3.5.0 build 295 (cracked)
Het gaat over RAM en niet over vrije ruimte op de C schijf. Ik vraag me dus echt af of het de eigenaren van SPB Mobile Shell lukt om uberhaupt Opera Mobile draaiend te houden. Hoe zit het overigens met de e-mail widget: zit deze nou wel in de versie met Music player widget? Hebben jullie misschien meer screenshots van de draaiende SPB Mobile Shell? Heeft het ook een leuke kalender widget? Ga het misschien ook maar eens proberen als ik het zo lees.Barock schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:28:
[...]
Ik had voor de installatie 28,9MB in C: nu telkens tussen de 26,4 en 27,5MB vrij. De appl. heb ik geinstalleerd in het massageheugen.
Master_A
Ik heb nu sinds twee weken dit fantastische (kuchkuch) toestel. Abonnement verlengd en deze was mogelijk. De 32GB standaard geheugen en gratis navigatie spraken mij zeer aan. 32GB, kan deze gelijk dienst doen als MP3-speler.
En dan komt gelijk mijn grootste ergernis om de hoek kijken, het volume van de muziekspeler. Deze kan gewoon niet op een voldoende niveau om tijdens het fietsen nog een beetje boven de rijwind uit te komen.
Ik heb al het nodige zoekwerk gedaan om te kijken of er bijvoorbeeld ene programmaatje is om het volume een boost te geven of een andere manier, maar kom nog niets tegen.
Is er hier iemand die wat tips voor mij heeft? Liefst iets dat het mogelijk maakt, zonder de MP3's zelf aan te passen?
En dan komt gelijk mijn grootste ergernis om de hoek kijken, het volume van de muziekspeler. Deze kan gewoon niet op een voldoende niveau om tijdens het fietsen nog een beetje boven de rijwind uit te komen.
Ik heb al het nodige zoekwerk gedaan om te kijken of er bijvoorbeeld ene programmaatje is om het volume een boost te geven of een andere manier, maar kom nog niets tegen.
Is er hier iemand die wat tips voor mij heeft? Liefst iets dat het mogelijk maakt, zonder de MP3's zelf aan te passen?
oordopjes een idee ?Lucky-Shirt schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:55:
Ik heb nu sinds twee weken dit fantastische (kuchkuch) toestel. Abonnement verlengd en deze was mogelijk. De 32GB standaard geheugen en gratis navigatie spraken mij zeer aan. 32GB, kan deze gelijk dienst doen als MP3-speler.
Dat is een bepaald punt dat in de software is geplaatst naar Europese richtlijnen. Tegenwoordig mogen mp3-spelers en dergelijken niet meer dan zoveel decibel produceren. Volgens mij is dat bij de N97 minder dan dat, maar het zal niet heel veel schelen.Lucky-Shirt schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:55:
Ik zou zeggen: Koop een goede hoofdtelefoon (zo'n ouderwets ding zegmaar) en koop er ook een headphone-amplifier bij (Dat is een soort van mobiele versterker). Op die manier kun je je geluid zo hard zetten dat de rest van de treincoupé er ook van kan meegenieten.
Grappig dat je meteen denkt dat ik dat wil om het geluid zo hard mogelijk door de treincoupe te laten schallenXmasjos schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:34:
[...]
Dat is een bepaald punt dat in de software is geplaatst naar Europese richtlijnen. Tegenwoordig mogen mp3-spelers en dergelijken niet meer dan zoveel decibel produceren. Volgens mij is dat bij de N97 minder dan dat, maar het zal niet heel veel schelen.
Ik zou zeggen: Koop een goede hoofdtelefoon (zo'n ouderwets ding zegmaar) en koop er ook een headphone-amplifier bij (Dat is een soort van mobiele versterker). Op die manier kun je je geluid zo hard zetten dat de rest van de treincoupé er ook van kan meegenieten.

Zoals je kan lezen, is het meer om boven de rijwindgeluiden tijdens het fietsen uit te komen (ik heb flaporen, die zijn nu eenmaal wat windgevoeliger
Wel apart dat je het eerst een fantastisch (kuchkuch) toestel noemt. Je zou namelijk zat andere telefoons kunnen kiezenLucky-Shirt schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:55:
Wat betreft aan de hardware kant: koop goeie in-ear oordopjes. Ik heb de AKG K321 en deze is gewoon perfect. Volgens mij wordt hij niet meer verkocht, maar de andere AKG's zijn ook erg goed. Het kost wat meer dan een standaard setje, maar het is de moeite waard. Ik heb die van mij namelijk al meer dan 2 jaar en ze doen het nog perfect.
Ik zou eerst ff die PJP proberen, maar het zal denk ik niet een wereld van verschil zijn.
Master_A
Inderdaad gewoon goeie in-ear oordopjes kopen en dan komt het goed (zonder versterker of wat dan ook).
Dan heb je nog genoeg volume over om je oren (nog verder) naar de kloten te helpen
Mijn n97 gaat daarmee harder dan ik aankan (pijn)...
PS: Wel goed opletten dat je die in-ear oordopjes ook echt goed IN je oor doet. Als je dat niet doet, dan sluiten de rubbertjes niet goed af en heb je waardeloos/zacht geluid!
PS2: Goeie in-ear oordopjes hoeven niet duur te zijn. Creative heeft een paar best goeie setjes vanaf 30euro al.
Dan heb je nog genoeg volume over om je oren (nog verder) naar de kloten te helpen
Mijn n97 gaat daarmee harder dan ik aankan (pijn)...
PS: Wel goed opletten dat je die in-ear oordopjes ook echt goed IN je oor doet. Als je dat niet doet, dan sluiten de rubbertjes niet goed af en heb je waardeloos/zacht geluid!
PS2: Goeie in-ear oordopjes hoeven niet duur te zijn. Creative heeft een paar best goeie setjes vanaf 30euro al.
[ Voor 59% gewijzigd door JointFillah op 11-06-2010 08:34 ]
~* Peace, Love & XTC *~
Verwijderd
Werd zojuist toch helaas maar weer even bevestigd dat de GPS van de N97 niet alles is met die "navigatietest" op RTL4 ...
Voor mij ook nog steeds het enige minpunt. Ik blijf hopen dat het met een eventuele firmwareupdate zou kunnen verbeteren maar krijg sterk de indruk dat er hardwarematig gewoon een slechte gps module in zit.
Voor mij ook nog steeds het enige minpunt. Ik blijf hopen dat het met een eventuele firmwareupdate zou kunnen verbeteren maar krijg sterk de indruk dat er hardwarematig gewoon een slechte gps module in zit.
Verwijderd
Ik irriteer me mateloos aan het i-net streamen. Ik kan nergens een livestream volgen ..nix opent. Flashprogramma's doen het niet, silverlight bestaat niet voor n97. Kan het wk niet eens live volgens op me N97...flut ding.
Van de week maar eens bij Ricom langs geweest, b-cover moest na al die maanden toch echt vervangen worden. Waas bij flitser is nu over en het ontgrendelingsknopje doet ook weer normaal. Alleen de GPS is nog hetzelfde, loopt nog steeds achter/valt her en der weg. Heel representatieve test dus wat mij betreft bij EditieNL 
Toestel heeft ook last van verf die van de knopjes afkomt, maar dit blijkt niet onder de garantie te vallen. Nokia zou dit gebrek namelijk niet hebben erkend, aldus Ricom. Ga ik volgende week Nokia maar eens over lastig vallen, want zo kan een fabrikant wel alles van garantie uitsluiten, en dat is me wat te gemakkelijk.
Toestel heeft ook last van verf die van de knopjes afkomt, maar dit blijkt niet onder de garantie te vallen. Nokia zou dit gebrek namelijk niet hebben erkend, aldus Ricom. Ga ik volgende week Nokia maar eens over lastig vallen, want zo kan een fabrikant wel alles van garantie uitsluiten, en dat is me wat te gemakkelijk.
Het WK kan je sowieso niet volgen, want de NOS streamt het niet omdat het te duur zou zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:04:
Ik irriteer me mateloos aan het i-net streamen. Ik kan nergens een livestream volgen ..nix opent. Flashprogramma's doen het niet, silverlight bestaat niet voor n97. Kan het wk niet eens live volgens op me N97...flut ding.
Heb het zelf niet geprobeerd dus weet niet of het goed werkt. Maar hier kan je Silverlight voor Symbian vinden .Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:04:
silverlight bestaat niet voor n97.
Hier dezelfde problemen als sommige anderen: kan niet via wifi op thuisnetwerk (experia box), Combinatie met carkit is waardeloos terwijl m'n vorige nokia's geen enkel probleem hebben, touchscreen bevriest, toestel reset zichzelf soms als er een geheugenkaart inzit etc.
Maar laat ik eens iets positiefs zeggen. Ik vind de weermogelijkheid van de nieuwe Maps erg goed. Gebruik ik bijna dagelijks. Ook Sportstracker gebruik ik de laatste maanden bij wandel- en fietstochten.De GPS blijft thuis. Ik heb met m'n N97 trouwens opvallend weinig problemen met de GPS. De nieuwe Sportstracker gebruikt kaarten van Openstreetmap: (bijna) elk huis staat erop en ook fiets/wandelpaden. Perfect!
Nou, dat was eigenlijk offtopic, wat het positieve ging niet echt over de telefoon zelf. Tja, de volgende zal wel een Android worden.
Maar laat ik eens iets positiefs zeggen. Ik vind de weermogelijkheid van de nieuwe Maps erg goed. Gebruik ik bijna dagelijks. Ook Sportstracker gebruik ik de laatste maanden bij wandel- en fietstochten.De GPS blijft thuis. Ik heb met m'n N97 trouwens opvallend weinig problemen met de GPS. De nieuwe Sportstracker gebruikt kaarten van Openstreetmap: (bijna) elk huis staat erop en ook fiets/wandelpaden. Perfect!
Nou, dat was eigenlijk offtopic, wat het positieve ging niet echt over de telefoon zelf. Tja, de volgende zal wel een Android worden.