Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
arjentjuh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:44:
[...]

Ik heb dit ineens ook al :|
Dus moet er toch mee naar nsp?
Jullie kunnen ook proberen de software zelf opnieuw te installeren, dan moet je alleen Nokia Software Updater gebruiken ipv Ovi. Met Ovi heb je niet de mogelijkheid de software opnieuw te installeren!
Mocht dit niets uithalen dan zit er niets anders op dan langs een NSP. Het klinkt mij trouwens meer als een fout in de software dan dat er iets hardwarematig kapot is. Zit er trouwens een patroon in of treedt het probleem gewoon op willekeurige momenten op. Zou ook kunnen dat als je een bepaald programma hebt geopend het probleem daarna optreedt.
Zo ben ik erachter gekomen waarom mijn telefoon continu vastliep bij het opstarten, dit lag aan AccuWeather, nu die eraf is scheelt het al ontzettend veel en heb ik vrijwel nooit last van vastlopers :) Hoo 1 momentje *klopt onder zijn bureau* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
BaszCore schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:10:
[...]

Jullie kunnen ook proberen de software zelf opnieuw te installeren, dan moet je alleen Nokia Software Updater gebruiken ipv Ovi. Met Ovi heb je niet de mogelijkheid de software opnieuw te installeren!
Mocht dit niets uithalen dan zit er niets anders op dan langs een NSP. Het klinkt mij trouwens meer als een fout in de software dan dat er iets hardwarematig kapot is. Zit er trouwens een patroon in of treedt het probleem gewoon op willekeurige momenten op. Zou ook kunnen dat als je een bepaald programma hebt geopend het probleem daarna optreedt.
Zo ben ik erachter gekomen waarom mijn telefoon continu vastliep bij het opstarten, dit lag aan AccuWeather, nu die eraf is scheelt het al ontzettend veel en heb ik vrijwel nooit last van vastlopers :) Hoo 1 momentje *klopt onder zijn bureau* O-)
Ik heb het in elk geval willekeurig en sinds een week.. Sinds die week heb ik ook niks meer extra geïnstalleerd... Heb ook geen accuweather o.i.d. aanstaan... Het was er zo ineens heb ook gewoon V21... Ik ga hem wel even opnieuw installeren kijken of dat helpt :)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
arjentjuh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:19:
Ik heb het in elk geval willekeurig en sinds een week.. Sinds die week heb ik ook niks meer extra geïnstalleerd... Heb ook geen accuweather o.i.d. aanstaan... Het was er zo ineens heb ook gewoon V21... Ik ga hem wel even opnieuw installeren kijken of dat helpt :)
Hmmm succes ermee! Het is in ieder geval wel een rare storing dat die zomaar ineens uit het niets optreedt, maar hoe vaak treedt het op? Meerdere malen per dag of eens per dag of om de x aantal dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
die storing heb ik ook gehad, heel irritant.. telefoon scrolde de hele tijd door het menu heen en het toetsenbord en de menu toets reageerde niet meer. Ik heb mijn touchscreen vervangen en nu nergens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
BaszCore schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:10:
[...]

Een paar keer tot nu toe heb ik de software er opnieuw opgezet. Verder ook al vaak genoeg een hard reset gedaan, dus het ligt 90% zeker aan de hardware. Met een clean install heb ik nl ook hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
BaszCore schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:36:
[...]

Nimbuzz kom je dan uit, daar kan je alles mee. MSN, Skype, Hyves chat en dus ook Pingen kom ik nu achter door je link. Heb je maar 1 app nodig voor alles. Nadeel is wel dat je moet wennen aan Nimbuzz althans dat was mijn ervaring maar het werkt wel goed en stabiel.
Volgens mij heeft Nimbuzz nog geen ondersteuning voor Skype video, Fring wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
masterBunny schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:13:
die storing heb ik ook gehad, heel irritant.. telefoon scrolde de hele tijd door het menu heen en het toetsenbord en de menu toets reageerde niet meer. Ik heb mijn touchscreen vervangen en nu nergens meer last van :)
Dus toch een hardware probleem? Het zou namelijk raar zijn als het softwarematig zou zijn heb echt niks meer veranderd de laatste paar weken en ineens had ik dit probleem...

Heb het niet altijd de éne keer als ik het toetsel unlock gaat het goed en de andere keer niet...
Ook het unlocken gaat met meer moeite heel vaak unlocked hij niet en moet ik opnieuw het knopje overhalen... :'(

Als het Touchscreen opnieuw moet worden vervangen zijn er NSP's die dat zelf doen of ben ik hem dan weken kwijt? :o

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:51

MrN

Ik zit met volgende probleem sinds de update springt de accu af en toe leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
arjentjuh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:28:
[...]Als het Touchscreen opnieuw moet worden vervangen zijn er NSP's die dat zelf doen of ben ik hem dan weken kwijt? :o
NSP kan het zelf doen, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Supremo schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:34:
[...]

Volgens mij heeft Nimbuzz nog geen ondersteuning voor Skype video, Fring wel.
Oke, dat wist ik niet, gebruik Skype namelijk nooit :) Tevens is er ook gewoon een Skype app gratis te krijgen in Ovi Store! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
masterBunny schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:17:
[...]

NSP kan het zelf doen, succes!
Danku zo juist de software opnieuw geïnstalleerd... Lijkt goed tot nu toe... Ik hou jullie op de hoogte :)
Bedankt in elk geval voor de antwoorden!

Weet niet of jullie dit al kennen?
yourmuze.fm is een website waarmee je streaming radio kunt ontvangen werkt ook op de N97. Ben er zelf erg tevreden mee :)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb vandaag mijn N97 (vodafone abo) bij een nokia service punt laten updaten van v12. naar v21, omdat het via internet niet lukte. Eenmaal thuis toen ik mijn sim weer in de telefoon stopte, kwam er al gauw een melding dat ie geen sim kon vinden...

Hebben jullie hier ook ervaring mee toevallig? Enig idee hoe ik kan zorgen dat mijn gsm die simkaart wel herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:14:
Beste mensen,

Ik heb vandaag mijn N97 (vodafone abo) bij een nokia service punt laten updaten van v12. naar v21, omdat het via internet niet lukte. Eenmaal thuis toen ik mijn sim weer in de telefoon stopte, kwam er al gauw een melding dat ie geen sim kon vinden...

Hebben jullie hier ook ervaring mee toevallig? Enig idee hoe ik kan zorgen dat mijn gsm die simkaart wel herkend?
Vodafone?

Wij hebben zakelijk namelijk vandaag een storing dat de simkaart niet wordt geregistreerd ;)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:50

XyS

0.o.O

Mijn VF n97 mini heeft nogsteeds v10.0.0.020.
Geeft Vf de nieuwe firmware updates gewoon niet vrij ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee problemen met mijn (branded) N97.

Het lukt me praktisch nooit om tracks te uploaden van PC > N97, niet in status media overdracht/pc suite of wat dan ook. Alleen de aller eerste keer lukte het me om een paar gig te uploaden. Nu soms 1 track, maar meestal geen. Iemand een idee waardoor dit komt?

Verder vindt de N97 meestal geen satelieten in nokia maps. Zo is het dus onmogelijk om de phone voor gps te gebruiken.

Zijn dit vaker voorkomende problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Eerste probleem weet ik niet, laatste probleem staat dit topic bol van, gebruik de search functie en je hebt zo een antwoord gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb gisteren voor m,n vr de n97 mini gehaald en heb bij bepaalde contacten voor haar een foto met een eigen beltoon gedaan maar bij 1 contact lukt dat niet en heb wel de foto als beltoon erbij geselecteerd kan iemand mij vertellen hoe dat kan?zodat het alsnog gaat werken voor haar met vriendelijke groeten jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:58:
hallo ik heb gisteren voor m,n vr de n97 mini gehaald en heb bij bepaalde contacten voor haar een foto met een eigen beltoon gedaan maar bij 1 contact lukt dat niet en heb wel de foto als beltoon erbij geselecteerd kan iemand mij vertellen hoe dat kan?zodat het alsnog gaat werken voor haar met vriendelijke groeten jan.
pragmatische oplossing:
contact verwijderen. Nieuwe maken. foto en ring toevoegen en klaar.

Ik kan je niet vertellen hoe het kan, wel hoe je eraf komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:39:
Ik heb twee problemen met mijn (branded) N97.

Het lukt me praktisch nooit om tracks te uploaden van PC > N97, niet in status media overdracht/pc suite of wat dan ook. Alleen de aller eerste keer lukte het me om een paar gig te uploaden. Nu soms 1 track, maar meestal geen. Iemand een idee waardoor dit komt?
Heb je het ook al in massa opslag geprobeerd, en dan gewoon via de explorer bestanden over gooien? Zo doe ik het altijd zonder enig probleem.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb het contact dus compleet verwijderd en opnieuw ingevoegd met foto en beltoon maar het probleem blijft dus heeft niet geholpen nog een andere oplossing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:43:
nou ik heb het contact dus compleet verwijderd en opnieuw ingevoegd met foto en beltoon maar het probleem blijft dus heeft niet geholpen nog een andere oplossing misschien?
Zoals al zovaak gemeld: Heb je al geprobeerd om te kijken of het nummer er toevallig dubbel in staat? Waarschijnlijk dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb gekeken maar het nummer staat er niet dubbel in hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:43:
nou ik heb gekeken maar het nummer staat er niet dubbel in hoor
Heb je ook op het sim-geheugen gekeken?

Tweakers is geen helpdesk, probeer ook aan te geven wat je zelf al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaszCore schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:06:
[...]

Voor branded toestellen komt de firmware pas veel later. Aangezien vodafone eerst de software van Nokia eerst moet aanpassen naar hun wens (vodafone icoontjes, thema, logo's) en daar doen ze dus erg lang over.
Je kan je productcode veranderen, is genoeg informatie hierover te vinden in het topic. Wat het makkelijkste is om langs een NSP te gaan en daar je telefoon te laten updaten :) Heb je hetzelfde effect als dat je je productcode gaat aanpassen.
Ben dit weekend naar de vodafone winkel in utrecht geweest, daar hebben ze m'n telefoon geupdate naar v21
moet zeggen dat er veel veranderd is, betere en snellere nokia maps en het scrollen werkt ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

vrijdag toevallig me n97 weggebracht voor een gps fix en nu kreeg ik me toestel terug met firmware 21.0.102
Liep ik achter of is hier nog niet zo veel over bekend ?

productcode weet ik niet meer uit het hoofd.

firmware blijkt een nieuwe rom te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Zygivt op 26-05-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:37:
vrijdag toevallig me n97 weggebracht voor een gps fix en nu kreeg ik me toestel terug met firmware 21.0.102
Liep ik achter of is hier nog niet zo veel over bekend ?

productcode weet ik niet meer uit het hoofd.

firmware blijkt een nieuwe rom te zijn.
Dat weten we. Daar zitten een paar kleine bugfixes in, evenals de verandering van het automatisch draaien van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb dus alles geprobeerd om bij sdie naam foto en beltoon te krijgen maar gaat dus egt niet wat ik wel gek vind want bij andere contacten gaat het wel hij staat er niet dubbel in hem verwijderd en op nieuw erin gezet dan lukt het nog niet zou een softreset helpen of een hardreset maar heb alle nummers op de telefoon staan niet op sim ben je ze dan allemaal kwijt met hardreset of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:33:
nou ik heb dus alles geprobeerd om bij sdie naam foto en beltoon te krijgen maar gaat dus egt niet wat ik wel gek vind want bij andere contacten gaat het wel hij staat er niet dubbel in hem verwijderd en op nieuw erin gezet dan lukt het nog niet zou een softreset helpen of een hardreset maar heb alle nummers op de telefoon staan niet op sim ben je ze dan allemaal kwijt met hardreset of niet?
Dan ben je ze kwijt ja.

Maar het lijkt me sterk dat dat het probleem verhelpt, het gaat namelijk maar om 1 contact, je probleem zit dus in dat ene contact en niet in de contacten in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thnx voor de reactie maar het vreemde is dat hij wel de naam van het contact weergeeft dat zou hij niet doen als hij er dubbel in stond heb ik gelijk of niet? maar ondanks alle pogingen geeft hij geen foto en beltoon weer voor dit contact dus wat is dan het probleem? heb het wel allemaal goed ingesteld dus erg vaag dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:54:
ok thnx voor de reactie maar het vreemde is dat hij wel de naam van het contact weergeeft dat zou hij niet doen als hij er dubbel in stond heb ik gelijk of niet? maar ondanks alle pogingen geeft hij geen foto en beltoon weer voor dit contact dus wat is dan het probleem? heb het wel allemaal goed ingesteld dus erg vaag dit.
Maak anders het contact aan met andere naam. of andere foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:29
Een klant vraagt aan ons of het mogelijk is om als er een gesprek binnenkomt op te nemen met de groene beltoets in plaats van te slepen.
Ik heb opnemen met willekeurige toets aangezet, maar dat werkt nog niet, alle toetsen werken dan behalve de groene beltoets.

Iemand een idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
dan moet de klant eerst de telefoon ontgrendelen en daarna opnemen met de groene toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
masterBunny schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:36:
dan moet de klant eerst de telefoon ontgrendelen en daarna opnemen met de groene toets.
Idd. En dat ontgrendelen kan via de knop aan de zijkant of via te 'sliden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:16
Even een vraagje:
Gisteren wilde ik internetten op de N97 maar toen kreeg ik de hele tijd een screentje te zien waarbij ik moest inloggen. Ik heb zowel mijn account van KPN geprobeerd als mijn account bij Nokia/OVI maar bij beide kreeg ik de melding: Authenticatie mislukt.
Dit werd ook gevraagd als ik bijvoorbeeld de toepassing van Nu.nl opende. Echter als ik via Opera ging browsen kon ik wel gewoon zonder gebruikersnaam en wachtwoord op het internet :S

Na een reboot van mijn telefoon kreeg ik dit venstertje niet meer en werkte alles weer als vantevoren :)
Iemand enig idee waar dit aan gelegen kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Lars93 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:06:
Even een vraagje:
Gisteren wilde ik internetten op de N97 maar toen kreeg ik de hele tijd een screentje te zien waarbij ik moest inloggen. Ik heb zowel mijn account van KPN geprobeerd als mijn account bij Nokia/OVI maar bij beide kreeg ik de melding: Authenticatie mislukt.
Dit werd ook gevraagd als ik bijvoorbeeld de toepassing van Nu.nl opende. Echter als ik via Opera ging browsen kon ik wel gewoon zonder gebruikersnaam en wachtwoord op het internet :S

Na een reboot van mijn telefoon kreeg ik dit venstertje niet meer en werkte alles weer als vantevoren :)
Iemand enig idee waar dit aan gelegen kan hebben.
Probeerde je niet in te internetten via een open wifi netwerk wat een soort van browser login nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
The_Fes schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:19:
[...]

Probeerde je niet in te internetten via een open wifi netwerk wat een soort van browser login nodig heeft?
Opera mobile gebruikt idd vaak niet hetzelfde netwerk als de normale browser, dus dat is zelfs het meest logisch idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 16:55
Zucht. Mijn N97 touchscreen doet het soms wel soms niet. ook drukt hij vanzelf dingen in. Morgen maar weer eens naar een NSP. Word echt moe van dit toestel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Ik heb zojuist SPB weather gedownload, een trail versie. Werkt heel fijn, zit ook een widget bij. Veel beter dan Accuweather!

Verder is Gravity ook een aanrader voor Twitter en Facebook. Nadeel is wel dat het beide dure applicaties zijn (SPB €14,- en Gravity €9,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:12
thaeastwood schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:52:
Zucht. Mijn N97 touchscreen doet het soms wel soms niet. ook drukt hij vanzelf dingen in. Morgen maar weer eens naar een NSP. Word echt moe van dit toestel....
Ik had precies hetzelfde, ben mijn n97 6 weken kwijt geweest maar heb nu wel een nieuwe gekregen.
Deze werkt tot nu toe eindelijk zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Electromonkey schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:56:
[...]

Ik had precies hetzelfde, ben mijn n97 6 weken kwijt geweest maar heb nu wel een nieuwe gekregen.
Deze werkt tot nu toe eindelijk zoals het hoort.
Mooi. Dan ga ik dat ook maar eens proberen (als ik een keer tijd heb) :)

Iemand ideeën over de openingstijden van de NCP's? Met name dan die in Enschede of Hengelo (o). Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik een backup van mijn contacten maak en ze daarna weer kan terug zetten op de telefoon? want ik wil er een nieuwe versie op zetten fw en ben dan namelijk m,n contacten kwijt en dat zijn er 400 zou erg jammer zijn dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:52:
weet iemand hoe ik een backup van mijn contacten maak en ze daarna weer kan terug zetten op de telefoon? want ik wil er een nieuwe versie op zetten fw en ben dan namelijk m,n contacten kwijt en dat zijn er 400 zou erg jammer zijn dus
Je kan 'gewoon' via OVI suite een backup maken van de contacten, berichten etc. Als je die weer terug wil zetten, krijg je de keus om de dingen daarvan aan of uit te zetten, dus dan weer de contacten of berichten of weetikveelwatmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Xmasjos schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:44:
[...]
Je kan 'gewoon' via OVI suite een backup maken van de contacten, berichten etc. Als je die weer terug wil zetten, krijg je de keus om de dingen daarvan aan of uit te zetten, dus dan weer de contacten of berichten of weetikveelwatmeer.
Daarbij de toevoeging dat als je gaat updaten via OVI Suite hij ook eerst een backup van het toestel wilt gaan maken voordat je gaat updaten. Een extra backup kan uiteraard geen kwaad, liever 1 te veel dan 1 te weinig.
Als je nieuwe firmware op je telefoon hebt geinstalleerd moet je nooooit je toestelinstellingen terug zetten waarvan hij ook een backup maakt. Ik heb dit 1x gedaan maar doe het nooooit meer want het toestel word er bijzonder elendig van naar mijn mening.
Beste is om eerst een backup te maken, emailaccount verwijderen, massageheugen formatteren, updaten, harde reset uitvoeren of vulcan death grip, contacten en berichten terug zetten, alle instellingen weer correct zetten en vervolgens zoveel mogelijk standaard apps verwijderen (tenminste die je niet gebruikt) en je eigen apps weer installeren, die je uiteraard op je massageheugen installeert net als je berichten :) Vervolgens werkt de N97 weer een beetje maar nog steeds niet zoals de verwachting waarmee je hem gekocht hebt waarschijnlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrijven ze dit toestel af? Want ik hoop toch echt dat er weer snel een update komt. Draai zelf V21 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:53:
Schrijven ze dit toestel af? Want ik hoop toch echt dat er weer snel een update komt. Draai zelf V21 etc.
Het toestel is nu net een jaartje uit en ze schrijven sowieso niet voor elk toestel 1 keer in de 2 maand een update uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Situatie;
Persoon heeft een N97 mini (maakt eigenlijk niet uit welke telefoon)en gaat naar Engeland, daar aangekomen stuurt deze persoon een sms dat hij/zij veilig is aangekomen.
Vervolgens hoor ik er ± 6 uur niets meer van en heb diverse malen geprobeerd te bellen, daarbij hoor ik zo'n typische Engelse kiestoon overgaan en na ± 6 keer de voicemail.
Nu heb ik diverse malen gebeld en ook de voicemail ingesproken, nu belt de persoon om ongeveer 18.00 uur op om te zeggen dat er een netwerkstoring was op alle netwerken... (vreemd)
Nu meen ik dat als je geen dekking hebt in het buitenland, de beller de telefoon niet ongeveer ± 6 keer hoort overgaan maar meteen naar de voicemail gaat of een boodschap dat het nummer niet te bereiken is oid.
Wie weet er het fijne van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:28:
[...]

Het toestel is nu net een jaartje uit en ze schrijven sowieso niet voor elk toestel 1 keer in de 2 maand een update uit.
Klopt, maar er waren zoveel problemen met het toestel dat er om de haverklap een update kwam. Nu is het toestel enigzins 'klaar' zoals hij voor de markt bedoeld is. De N97 is het vlaggenschip van Nokia en er zouden het 1e half jaar na uitbrengen volgens mijn informatie hele leuke dingen op planning staan, dus ja.

Ik heb nog steeds na het vervangen van de cameramodule nog altijd last van een flitswaas. Iemand een idee dit te verhelpen, het finelinertrucje werkt niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
arjan571 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:46:
Situatie;
Persoon heeft een N97 mini (maakt eigenlijk niet uit welke telefoon)en gaat naar Engeland, daar aangekomen stuurt deze persoon een sms dat hij/zij veilig is aangekomen.
Vervolgens hoor ik er ± 6 uur niets meer van en heb diverse malen geprobeerd te bellen, daarbij hoor ik zo'n typische Engelse kiestoon overgaan en na ± 6 keer de voicemail.
Nu heb ik diverse malen gebeld en ook de voicemail ingesproken, nu belt de persoon om ongeveer 18.00 uur op om te zeggen dat er een netwerkstoring was op alle netwerken... (vreemd)
Nu meen ik dat als je geen dekking hebt in het buitenland, de beller de telefoon niet ongeveer ± 6 keer hoort overgaan maar meteen naar de voicemail gaat of een boodschap dat het nummer niet te bereiken is oid.
+316 geprobeerd ipv 06?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
Xmasjos schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:23:
[...]

+316 geprobeerd ipv 06?
Ik heb alle nummers met als +316 in mijn toestel staan (ik zat in nederland en de andere persoon in Engeland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
...
...
Misschien had hij/zij even geen zin cq. tijd om de telefoon op te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Xmasjos schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:28:
[...]
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:55:
[...]
Klopt, maar er waren zoveel problemen met het toestel dat er om de haverklap een update kwam. Nu is het toestel enigzins 'klaar' zoals hij voor de markt bedoeld is. De N97 is het vlaggenschip van Nokia en er zouden het 1e half jaar na uitbrengen volgens mijn informatie hele leuke dingen op planning staan, dus ja.
2 kleine foutjes, het toestel is er pas sinds vorig jaar halverwege juli en de laatste update dateert van 1 februari 2010, dus al 4 maanden geleden.
Op het moment zijn er nog genoeg problemen met die telefoon sowieso is elke bug die erin zit (hoe klein dan ook) een bug teveel.. Nokia zou dan ook als de sodemieter moeten werken om alle bugs eruit te halen en die zogenaamde leuke dingen ook maar eens zo snel mogelijk moeten toepassen.
Als het waar is wat je zegt, dan zou Nokia zich helemaal moeten schamen want als je als je 10.5 maand na de release datum nog leuke dingen moet gaan toevoegen ben je naar mijn mening veelste laat.
Het enige wat goed functioneert bij Nokia is de publiciteitsafdeling en daar kan dat hele kantoor een voorbeeld aannemen want er zit een extreem groot verschil tussen "goede reclame" en een "goed product".

Maargoed jongens vat het niet verkeerd op, ik voel me gewoon ontzettend in de maling genomen door Nokia. Als je de website van Nokia alleen al leest op het forum hoeveel mensen daar met problemen aankomen en bugs en er vrijwel 0,0 reactie van Nokia op komt, dan mag je je afvragen hoe serieus Nokia zijn klanten neemt, ik vermoed dat ze er gewoon maling aan hebben en met een harde paal achter hun bureau zitten te genieten in de trend van nou die hebben we mooi ff genaaid! Daarbij het feit dat de mensen die Nokia klagen echt vast niet de enige zijn maar pas het topje van de ijsberg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Situatie;
Allereerst hoort dit hier helemaal niet thuis, want het heeft niks met het toestel te maken.

Daarnaast weet ik niet helemaal waar je heen wilt, denk je dat iemand je belazert ofzo? Dat lijkt me erg sterk, want dan zou het toestel niet iedere keer na even lang naar de voicemail gaan. Het toestel staat ook niet uit, want dan had je direct de voicemail gekregen en volgens mij had je dan ook geen engelse kiestoon gekregen (of het moet een engels abonnement zijn). Je laatste zin is inderdaad een beetje wat ik aangeef, maar er is natuurlijk wel een verschil tussen een storing en geen dekking. Volgens mij kan dit best een storing zijn, iets van een routeringsprobleem ofzo, dan ben je dus wel aangemeld op het engelse net, dus je nederlandse provider weet dan wel dat je in engeland bent, gaat proberen jouw nummer te zoeken, maar dat gaat niet en knalt het verzoek terug naar je provider met als resultaat de voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo wat is de nieuwste frimware versie voor de nokia n97 mini op dit ogenblik? en is het een vooruitgang of niet echt noemenswaardig? want ik wil morgen naar nsp in schiedam maar wet niet wat de recenste frimware is nu ik heb versie v 10 xxx en m,n vrouw heeft versie v 11 xxx erop is er nog een nieuwere? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:27:
hallo wat is de nieuwste frimware versie voor de nokia n97 mini op dit ogenblik? en is het een vooruitgang of niet echt noemenswaardig? want ik wil morgen naar nsp in schiedam maar wet niet wat de recenste frimware is nu ik heb versie v 10 xxx en m,n vrouw heeft versie v 11 xxx erop is er nog een nieuwere? alvast bedankt.
Ik heb voor de mini geen idee, maar dat kan je vast ook wel op google vinden, probeer het eens met firmware nokia n97 mini, 3 maal raden wat dan de 1e hit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Begin nu zo langzamerhand ook afvallig te raken ten aanzien van Nokia.
Kwaliteit was al niet top (batterij omhulsel laat los, telefoon maakt een hoge piep bij opladen en soms eenzelfde geluid wanneer de trilfunctie wat moet doen) en sinds vandaag ben ik na een korte synchronisatie met de pc ineens alle applicaties kwijt. Ze staan nog wel in de lijst, paar spelletje en wat andere geinige dingen, maar ze starten niet meer op.

Sowieso is de synchronisatie met pc heel raar, eerst heeft de telefoon verbinding ermee dan wordt die weer verbroken dan weer wel verbinding en zo gaat het af en toe heen en weer. Verder werkt m'n pc overigens prima.

Maar goed, dacht de apps wel opnieuw te kunnen downloaden maar dat gaat niet? Als toch enigszins Nokia fan begint dat nu met m'n eerste S60v5 device wel wat af te brokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beanie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:22:
Begin nu zo langzamerhand ook afvallig te raken ten aanzien van Nokia.
Kwaliteit was al niet top (batterij omhulsel laat los, telefoon maakt een hoge piep bij opladen en soms eenzelfde geluid wanneer de trilfunctie wat moet doen) en sinds vandaag ben ik na een korte synchronisatie met de pc ineens alle applicaties kwijt. Ze staan nog wel in de lijst, paar spelletje en wat andere geinige dingen, maar ze starten niet meer op.

Sowieso is de synchronisatie met pc heel raar, eerst heeft de telefoon verbinding ermee dan wordt die weer verbroken dan weer wel verbinding en zo gaat het af en toe heen en weer. Verder werkt m'n pc overigens prima.

Maar goed, dacht de apps wel opnieuw te kunnen downloaden maar dat gaat niet? Als toch enigszins Nokia fan begint dat nu met m'n eerste S60v5 device wel wat af te brokkelen.
Heb je de gewone N97? Nokia laat het echt afweten met sommige toestellen, zoals de N96 en N97. Toch raar dat de N97 mini, die ik overigens in m'n bezit heb, nauwelijks problemen geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
VariX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:26:
[...]

Heb je de gewone N97? Nokia laat het echt afweten met sommige toestellen, zoals de N96 en N97. Toch raar dat de N97 mini, die ik overigens in m'n bezit heb, nauwelijks problemen geeft...
Owja, wel handig erbij te vermelden :X

Heb een N97 Mini, vooralsnog ook prima tevreden ermee geweest, maar zodra er een USB kabel aanhangt naar een pc is het drama. Maar dat was met m;n oude E75 niet anders.
Hopelijk gaat de N8 verandering brengen voor Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:27:
Nieuwste is voor de mini 11.0.102, voor de 'gewone' 21.0.102, beide van 1 feb. 2010.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
Phoolie schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:41:
[...]
Allereerst hoort dit hier helemaal niet thuis, want het heeft niks met het toestel te maken.

Daarnaast weet ik niet helemaal waar je heen wilt, denk je dat iemand je belazert ofzo? Dat lijkt me erg sterk, want dan zou het toestel niet iedere keer na even lang naar de voicemail gaan. Het toestel staat ook niet uit, want dan had je direct de voicemail gekregen en volgens mij had je dan ook geen engelse kiestoon gekregen (of het moet een engels abonnement zijn). Je laatste zin is inderdaad een beetje wat ik aangeef, maar er is natuurlijk wel een verschil tussen een storing en geen dekking. Volgens mij kan dit best een storing zijn, iets van een routeringsprobleem ofzo, dan ben je dus wel aangemeld op het engelse net, dus je nederlandse provider weet dan wel dat je in engeland bent, gaat proberen jouw nummer te zoeken, maar dat gaat niet en knalt het verzoek terug naar je provider met als resultaat de voicemail.
Ik wist ook niet goed in welke groep dit geplaatsmoest worden, maar het heeft niets met "belazeren" te maken.
Voor zover ik weet gaat een toestel direct naar de voicemail als er geen contact met het toestel kan worden gemaakt.
Als het toestel vervolgens 6 keer overgaat en er wordt niet opgenomen, dan schakelt het toestel terug naar de voicemail in Nederland.
En bij een storing in het buitenland waarbij je geen verbinding hebt zou het toestel normaal direct naar de voicemail moeten gaan.
Wat ik vreemd vond is dat het toestel eerst een paar keer over ging om vervolgens naar de voicemail te gaan.
Er onstond hier nogal een discussie over op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
Voor mij is dit duidelijk de allerlaatste Nokia. Zoveel irritaties over je telefoon iedere dag weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
PinokkioTV schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:55:
[...]

Nieuwste is voor de mini 11.0.102, voor de 'gewone' 21.0.102, beide van 1 feb. 2010.
Volgens mij was de internationale release van 1 feb. en de NL van later, maar dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 22:49
Xmasjos schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:18:
[...]

Volgens mij was de internationale release van 1 feb. en de NL van later, maar dat kan aan mij liggen.
En nog niet eens alle Nederlandse (non-branded) toestellen hebben een update gehad. De witte wel, de waarschijnlijk zeer complexe zwarte kleur van de Nederlandse hebben officieel nog altijd geen nieuwe update.

Dit is voor mij ook voorlopig de laatste Nokia. Helaas heb ik een 2jarig abonnement en mag ik nog even doorprutsen met dit apparaat. De problemen van de laatste tijd:
- Trilfunctie valt vaak weg, op welk profiel dan ook, ingesteld of niet.
- Vastlopend touchscreen, waardoor je secondenlang moet wachten tot je weer wat kan dan.
- Touchscreen wat soms op de verkeerde plek de aanraking registreert. Om op opties te drukken, moet ik dan een halve centimeter lager drukken. Of uiteraard opnieuw opstarten om de error eruit te halen.
- Vastlopen na een gesprek
- Dagen dat een batterij na een halve dag al leeg is, terwijl andere dagen bij een zelfde gebruik na 1,5 dag het begeeft
- Spontane vastlopers
- Spontane reboots
- Programma's die uit zichzelf afsluiten bij gebrek aan ruimte.
- Een veel te trage foto-galerij
- Muziekspeler die ellendig langzaam is

En harde resets brengen vaak 1-2 weken soelaas, waarna het toestel weer vervalt in oude problemen.
Het is dat ik nog altijd geen tijd heb gehad om langs een repair centre te gaan. Probleem is dat je dan waarschijnlijk de telefoon eerst 2-3 keer opstuurt waarbij ze slechts een firmware update gaan doen (of helemaal niets) voordat er echt wat gedaan wordt. Ook weinig zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Laatst online: 08-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:21:
Voor degene die steeds problemen hebben, 'posting failed?!', om via het 3G netwerk een titpic te tweeten met het programma Gravity heb ik een oplossing gevonden.

Images > Options > Settings > Use Proxy for 3G/GPRS > YES

Sinds ik dit heb aangevinkt plaatst het programma wel foto's op mijn twitter.

Succes.
Liep ik net tegen aan, werkt perfect bedankt! :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:29:
[...]

En nog niet eens alle Nederlandse (non-branded) toestellen hebben een update gehad. De witte wel, de waarschijnlijk zeer complexe zwarte kleur van de Nederlandse hebben officieel nog altijd geen nieuwe update.

Dit is voor mij ook voorlopig de laatste Nokia. Helaas heb ik een 2jarig abonnement en mag ik nog even doorprutsen met dit apparaat. De problemen van de laatste tijd:
- Trilfunctie valt vaak weg, op welk profiel dan ook, ingesteld of niet.
- Vastlopend touchscreen, waardoor je secondenlang moet wachten tot je weer wat kan dan.
- Touchscreen wat soms op de verkeerde plek de aanraking registreert. Om op opties te drukken, moet ik dan een halve centimeter lager drukken. Of uiteraard opnieuw opstarten om de error eruit te halen.
- Vastlopen na een gesprek
- Dagen dat een batterij na een halve dag al leeg is, terwijl andere dagen bij een zelfde gebruik na 1,5 dag het begeeft
- Spontane vastlopers
- Spontane reboots
- Programma's die uit zichzelf afsluiten bij gebrek aan ruimte.
- Een veel te trage foto-galerij
- Muziekspeler die ellendig langzaam is

En harde resets brengen vaak 1-2 weken soelaas, waarna het toestel weer vervalt in oude problemen.
Het is dat ik nog altijd geen tijd heb gehad om langs een repair centre te gaan. Probleem is dat je dan waarschijnlijk de telefoon eerst 2-3 keer opstuurt waarbij ze slechts een firmware update gaan doen (of helemaal niets) voordat er echt wat gedaan wordt. Ook weinig zin in.
Ivm de batterij, ik heb gemerkt (via de gratis Energy Profiler toepassing) dat mijn cpu soms uren op 100% blijft werken, ondanks dat er geen toepassing open staan, zelfs in standby blijft hij regelmatig uren op 100% werken... Hierdoor gaat de batterij dus extreem snel plat... Vastlopen na gesprek, spontane vastlopers, programma's die sluiten, trage foto-galerij en de muziekspeler die langzaam is zijn allemaal dingen die ik ook ondervind! :-( (ik heb de mini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:59
Hier loopt mijn N97 ook belachelijk vaak vast. Of nouja, het touchscreen reageert niet/nauwelijks, via de menu knop en de pijltjestoetsen kan ik wel gewoon nog alles doen in het menu..

Ik heb alleen maar nokia's gehad (E70, N95, N97) maar deze werkt toch echt het slechtste. Hij wilt hem ook niet updaten, mijn laptop herkent mijn N97 prima maar ovi store heeft er 1 keer mee geconnect maar nu weigert hij constant. Ook nokia software updater werkt niet....toch maar eens langs bij een NSP.

[ Voor 45% gewijzigd door Dersan op 30-05-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Na maanden lange problemen heb ik mijn n97 7 weken geleden ingeleverd bij een nsp.
Nu weer een weekje terug en hij loopt echt perfect. Er staat bij firmware ook aangepast dus ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft maar ik raad het alle mensen die problemen hebben aan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Laatst online: 18-09 22:49
Electromonkey schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:16:
Na maanden lange problemen heb ik mijn n97 7 weken geleden ingeleverd bij een nsp.
Nu weer een weekje terug en hij loopt echt perfect. Er staat bij firmware ook aangepast dus ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft maar ik raad het alle mensen die problemen hebben aan!!!
Als ze alleen aangepaste firmware er op hebben gezet, vind ik 6 weken (anderhalve maand!) wel erg lang wachten :P Hebben ze verder nog wat gedaan? Kan je dat zien? Was het de eerste keer dat je de telefoon liet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Electromonkey schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:16:
Dat is wel belachelijk als je hem 6 weken bent kwijt geweest. Daarbij is het natuurlijk sowieso al van de zotten dat je je telefoon eerst zou moeten opsturen voordat hij pas goed werkt. Het zou pas goed wezen als Nokia iedereen die een N97 heeft een vergoeding geeft. Iedereen die er 1 heeft is gewoon onderdeel van de testgroep omdat ze dat schijnbaar zelf niet kunnen.
Vanochtend ook weer, zit je in de trein en wil je je mail lezen gaat hij zeggen dat het geheugen vol is, moet je eerst weer opnieuw opstarten voordat je iets kan doen en wat hij dan aan het doen is? Ik durf het niet te zeggen want er staat gewoon niets geopend! Bagger telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre dit hier al voorbij gekomen is maar SPB heeft nu ook een mobile shell voor symbian ontwikkeld.

http://www.allaboutsymbia...Mobile_Shell_launched.php

En hier kan je een free 15 dagen trial downloaden:
http://www.spb.com/symbian-software/mobileshell/

Ik draai hem nu zelf ook en ik moet zeggen dat het er erg gelikt uit ziet!

Wat wel heel erg mooi is, is dat je nu zelf echt je homescreens in kunt delen en niet eentje maar tot wel 5!

Het programma vreet wel een hoop RAM en daar hebben we met de N97 al niet zo veel van. Hij kan wel geinstalleerd worden op E. Programma zelf loopt vloeiend alleen andere programma's ondervinden nog wel eens hinder van hat krappe RAM.

Eindelijk lijken de menuovergangen etc. op de overgangen zoals Nokia ons ooit voor deed schotelen in de reclamespots!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:59
Ok, ik heb een harde reset uitgevoerd met mijn N97, alleen nu doet hij helemaal niks meer. Hij ging uit en ik krijg hem niet meer tot leven....iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
AjaxArena schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:33:
[...]

Als ze alleen aangepaste firmware er op hebben gezet, vind ik 6 weken (anderhalve maand!) wel erg lang wachten :P Hebben ze verder nog wat gedaan? Kan je dat zien? Was het de eerste keer dat je de telefoon liet maken?
Sorry, dat had ik idd even moeten vermelden.
Dit was de 2de keer dat ik hem inleverde, deze keer werd hij opgestuurd naar nokia.
Heb nu wel een gloednieuwe teruggekregen. Dit is voor mij te zien aan het scherm, hier zat een flinke kras op en deze is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:38:
Ik weet niet in hoeverre dit hier al voorbij gekomen is maar SPB heeft nu ook een mobile shell voor symbian ontwikkeld.

http://www.allaboutsymbia...Mobile_Shell_launched.php

En hier kan je een free 15 dagen trial downloaden:
http://www.spb.com/symbian-software/mobileshell/

Ik draai hem nu zelf ook en ik moet zeggen dat het er erg gelikt uit ziet!

Wat wel heel erg mooi is, is dat je nu zelf echt je homescreens in kunt delen en niet eentje maar tot wel 5!

Het programma vreet wel een hoop RAM en daar hebben we met de N97 al niet zo veel van. Hij kan wel geinstalleerd worden op E. Programma zelf loopt vloeiend alleen andere programma's ondervinden nog wel eens hinder van hat krappe RAM.

Eindelijk lijken de menuovergangen etc. op de overgangen zoals Nokia ons ooit voor deed schotelen in de reclamespots!
Heb het er sinds vandaag ook opstaan, wel op Mini maar in de basis hetzelfde apparaat.
Eerste indrukken, het ziet er erg gelikt uit transformeert een Symbian device compleet, het is wel erg wennen ten opzichte van de standaard lay out maar dat is overkoombaar.

Het beste is wel het homescreen, het is belachelijk dat Symbian van die vaste blokken heeft die alleen op een bepaalde plaats kunnen staan. Met SPB kun je een pictogram gewoon over de klok heen zetten bv. heerlijk die vrijheid.

Het heeft echter ook z'n negatieve kanten; het vreet gewoonweg RAM helaas. De standaard email is niet zichtbaar te krijgen op de homescreen en het is soms lastig om dingen te vinden die je op wil starten maar dat is mijns inziens een bijkomstigheid van een Shell die een soort patch is op de basis software.

Wat ik echter niet begrijp is dat een klein bedrijfje?? deze software kan maken en misschien nog wel winstgeven ook tegen 30E en een grootmacht als Nokia kan gewoon geen aantrekkelijke UI maken. Een volledig aan te passen homescreen ipv die lelijke blokken kan toch niet zo moeilijk zijn?

Symbian is een prima systeem het functioneert goed, maar uiteindelijk wil het oog ook wat en dat levert Symbian absoluut niet. Bijvoorbeeld die verschrikkelijk lelijke standaard iconset. Tuurlijk kun je het thema aanpassen maar is dat een vrijbrief om maar lelijke iconen te gebruiken?

Een groot deel van de gebruikers van een telefoon wil toch een beetje eyecandy, het hoeft geen megashow te zijn maar een aantal misschien simpel te maken transities en een beter/mooier homescreen maken al zo'n verschil in de perceptie van de software.

[ Voor 5% gewijzigd door Beanie op 31-05-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Electromonkey schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:41:
[...]
Sorry, dat had ik idd even moeten vermelden.
Dit was de 2de keer dat ik hem inleverde, deze keer werd hij opgestuurd naar nokia.
Heb nu wel een gloednieuwe teruggekregen. Dit is voor mij te zien aan het scherm, hier zat een flinke kras op en deze is nu weg.
Dat zegt niks, ze kunnen een nieuwe cover hebben gemonteerd. Het is alleen te zien aan het imei nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beanie schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:12:
[...]

Heb het er sinds vandaag ook opstaan, wel op Mini maar in de basis hetzelfde apparaat.
Eerste indrukken, het ziet er erg gelikt uit transformeert een Symbian device compleet, het is wel erg wennen ten opzichte van de standaard lay out maar dat is overkoombaar.

Het beste is wel het homescreen, het is belachelijk dat Symbian van die vaste blokken heeft die alleen op een bepaalde plaats kunnen staan. Met SPB kun je een pictogram gewoon over de klok heen zetten bv. heerlijk die vrijheid.

Het heeft echter ook z'n negatieve kanten; het vreet gewoonweg RAM helaas. De standaard email is niet zichtbaar te krijgen op de homescreen en het is soms lastig om dingen te vinden die je op wil starten maar dat is mijns inziens een bijkomstigheid van een Shell die een soort patch is op de basis software.

Wat ik echter niet begrijp is dat een klein bedrijfje?? deze software kan maken en misschien nog wel winstgeven ook tegen 30E en een grootmacht als Nokia kan gewoon geen aantrekkelijke UI maken. Een volledig aan te passen homescreen ipv die lelijke blokken kan toch niet zo moeilijk zijn?

Symbian is een prima systeem het functioneert goed, maar uiteindelijk wil het oog ook wat en dat levert Symbian absoluut niet. Bijvoorbeeld die verschrikkelijk lelijke standaard iconset. Tuurlijk kun je het thema aanpassen maar is dat een vrijbrief om maar lelijke iconen te gebruiken?

Een groot deel van de gebruikers van een telefoon wil toch een beetje eyecandy, het hoeft geen megashow te zijn maar een aantal misschien simpel te maken transities en een beter/mooier homescreen maken al zo'n verschil in de perceptie van de software.
Ben het helemaal met je eens... 100%

Toen ik SPB geinstalleerd had was mijn eerste gedachte inderdaad ook "hoe kan het nou zo zijn dat SPB dit wel kan en Nokia niet...."

Mijn vriendin heeft een Android toestel. Ziet er ook allemaal erg gelikt uit en ik was jaloers op haar homescreen! Met SPB is die van mij weer vele malen mooier en functioneler. Jammer dat Nokia op 1 of andere manier toch blijft steken op die standaard "symbian look" die ze eigenlijk al tientallen jaren heeft. Want het blijkt dus toch wel degelijk anders te kunnen!

Toch iedere keer weer als ik een andere telefoon in mijn handen heb wil ik toch liever weer terug naar "mijn Nokia". Of het nou een Iphone, een HTC, of weet ik veel wat is, ik kom steeds terug bij Nokia.

Ik ben dan ook Nokia gebruiker vanaf het "eerste uur" en heb er inmiddels aardig wat gehad.

Nokia 1011
Afbeeldingslocatie: http://www.actu-mobile.com/nokia/1-nokia-1011.jpg

Nokia 1611
Afbeeldingslocatie: http://webshop.webnorge.no/demo/files/large/nokia_1611_1.jpg

Nokia 2180
Afbeeldingslocatie: http://www.romecomputer.com/cellphn/2180/2180.jpg

Nokia 5100
Afbeeldingslocatie: http://idiotenweltblog.files.wordpress.com/2010/01/nokia5110.jpg

Nokia 3210
Afbeeldingslocatie: http://www.amltelecom.com/winkel/images/Nokia_3210.jpg

Nokia 3310
Afbeeldingslocatie: http://carkitstunter.nl/contents/media/nokia-3310%5B1%5D.jpg

Nokia 6610
Afbeeldingslocatie: http://www.bonrix.net/mobileWorld/images/NOKIA/nokia-6610i.jpg

Nokia 6260
Afbeeldingslocatie: http://affordablephones.net/fpdb/nokia-6260-composite.jpg

Nokia N95
Afbeeldingslocatie: http://z.about.com/d/cellphones/1/0/y/j/4/nokia-n95-g.jpg

En nu dan de N97... Tussendoor heb ik ooit eens een fancy Samsung slide telefoontje gehad maar die had ik na een week alweer teruggebracht en destijds omgeruild voor de 6260.

Anyway; welke telefoon ik ook pak, ze doen het allemaal nog! (nadat ze opgeladen zijn dan natuurlijk...) en dat is waarom ik nog steeds bij Nokia zweer ook al maken ze hier en daar een foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
  • Laatst online: 14-09 12:43
Is er ook iemand die weet of je bij een nsp je software kan update naar v30.0.016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze is volgens mij voor de n95...
Nikostweak schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:33:
Is er ook iemand die weet of je bij een nsp je software kan update naar v30.0.016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:47:
deze is volgens mij voor de n95...

[...]
Schijnt de nieuwste FW te zijn, google maar eens op de code. Eerste hit = http://lovemynokia.com/no...re-update-v30-coming-soon

En een stuk eronder update voor de Mini naar V20:

http://lovemynokia.com/no...ware-updated-to-v30-0-016

Of er een nieuwe FW beschikbaar is kun je hier checken http://europe.nokia.com/s...tware-update/can-i-update

[ Voor 14% gewijzigd door Beanie op 31-05-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
  • Laatst online: 14-09 12:43
Als ik mijn productcode op de site van Nokia invoer komt er ook dit te staan:
Latest available software for your device:
Version: 30.0.016

Compare numbers
If your current version is dated earlier,then update now to get the latest features,applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download
Beanie schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:25:
[...]

Schijnt de nieuwste FW te zijn, google maar eens op de code. Eerste hit = http://lovemynokia.com/no...re-update-v30-coming-soon

En een stuk eronder update voor de Mini naar V20:

http://lovemynokia.com/no...ware-updated-to-v30-0-016

Of er een nieuwe FW beschikbaar is kun je hier checken http://europe.nokia.com/s...tware-update/can-i-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
  • Laatst online: 02-08 08:57
Nieuwe software dames en heren VOOR N97

ik kreeg hem echter alleen via de nokia software update STAND ALONE

Version: 21.0.102

dit is voor productcode 0587245
tmobile EU RM505

kijk hier of jij hem ook kan downloaden

http://www.nokia.nl/suppo...n-ik-een-update-uitvoeren

veel plezier ermee ik ga hem nu proberen
(schijnbaar heeft t-mobile hem nog niet goedgekeurd)
de updater zegt dat er geen nieuwe software is
toch nog even wachten |:(

[ Voor 14% gewijzigd door marquiss op 31-05-2010 23:18 . Reden: info klopte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
De site van Nokia geeft aan dat er een nieuwe update is. Heb ik weer... Heb 'm net vandaag ingeleverd voor onderzoek, omdat het beeldscherm soms slecht reageerde. De nieuwe versie: '30.0.016' zoals al voor mij gemeld. Kunnen mensen al updaten? Zo ja: Zou iemand ook een filmpje willen maken voor op yt ofzo? Ik ben een klein beetje nieuwsgierig :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Met Ovi kan ik nog niets vinden, nu NSU installeren, heb ook weer eens last met het bekende MTP Device probleem, dus zal mogelijk ff wachten tot ik thuis ben.. Hoop dat het me zo lukt!
Zou wel beter wezen! Zou wel positief zijn als er daadwerkelijk nieuwe FW blijkt te zijn!! Meestal hoor je eerst altijd nog 3 maanden een stuk of x aantal geruchten erover! Voor ze ver ik heb topic gevolgd is dat nu niet het geval en wil iedereen nieuwe firmware!
Ik hou jullie op de hoogte :)

*Edit 1: Kan helaaas nog geen nieuwe update krijgen! Ik probeer het later op de dag en de komende dagen nog eens! hou jullie op de hoogte!!
*Edit 2: Net controle gedaan op productcode (0570817), is de 0570817 - RM-505 EMEA EURO QW1 Black code. Daar moet beschikbaar voor zijn:
Compare numbers: If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download

Kon hem helaas nog niet vinden, schijnt dus wel degelijk nieuwe FW te zijn!!

[ Voor 39% gewijzigd door BaszCore op 01-06-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Heren,

indd nieuwe FW voor de N97. Ik heb verschillende productcodes geprobeer op mijn toestel, maar zowel in de NSU als de OVI krijg ik het nog niet voor elkaar. Kwestie van geduld denk ik dus. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
BaszCore schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:20:
Met Ovi kan ik nog niets vinden, nu NSU installeren, heb ook weer eens last met het bekende MTP Device probleem, dus zal mogelijk ff wachten tot ik thuis ben.. Hoop dat het me zo lukt!
Zou wel beter wezen! Zou wel positief zijn als er daadwerkelijk nieuwe FW blijkt te zijn!! Meestal hoor je eerst altijd nog 3 maanden een stuk of x aantal geruchten erover! Voor ze ver ik heb topic gevolgd is dat nu niet het geval en wil iedereen nieuwe firmware!
Ik hou jullie op de hoogte :)

*Edit 1: Kan helaaas nog geen nieuwe update krijgen! Ik probeer het later op de dag en de komende dagen nog eens! hou jullie op de hoogte!!
*Edit 2: Net controle gedaan op productcode (0570817), is de 0570817 - RM-505 EMEA EURO QW1 Black code. Daar moet beschikbaar voor zijn:
Compare numbers: If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download

Kon hem helaas nog niet vinden, schijnt dus wel degelijk nieuwe FW te zijn!!
Net een nieuwe versie van NSU geïnstalleerd, maar nog geen nieuwe FW voor N97 en mini :) Maar dat zal deze week wel veranderen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
PinokkioTV schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:10:
[...]

Net een nieuwe versie van NSU geïnstalleerd, maar nog geen nieuwe FW voor N97 en mini :) Maar dat zal deze week wel veranderen ...
Yubs mijn gedachten! Denk dat hij nu openbaar gemaakt wordt voor het publiek, gaat natuurlijk ook wat tijd overheen. Laten we hopen dat het een verbetering is, mag het toch wel aannemen!
Heeft iemand al een mogelijk changelog gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Op Navifirm staat ook niks. En als het daar niet staat is het er voor geen 1 productcode (tenminste zo is het altijd geweest, want die kijkt welke firmware er echt op de server staat.)... Tenzij ze OTA eerder aanbieden of eerder bij een NCP hebben.

Dus de website met de vraag of je al kan updaten is beetje vroeg bijgewerkt. Maar duurd hopelijk niet lang meer :)

[ Voor 46% gewijzigd door Mau_Maus op 01-06-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik kan me herinneren dat 1 van de vorige "grote" updates +/- 13.00 lokale tijd de lucht in ging.
Wellicht gaan we dit vandaag weer mee maken. Anders gok ik op 9 uur morgenochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:55:
Ik kan me herinneren dat 1 van de vorige "grote" updates +/- 13.00 lokale tijd de lucht in ging.
Wellicht gaan we dit vandaag weer mee maken. Anders gok ik op 9 uur morgenochtend.
We zullen toch eerst moeten wachten tot andere landen ze binnen hebben. Wij komen meestal pas later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Heb net even gekeken maar voor NCP is er nog niks te downloaden voor 30.0.016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Mau_Maus schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:45:
Op Navifirm staat ook niks. En als het daar niet staat is het er voor geen 1 productcode (tenminste zo is het altijd geweest, want die kijkt welke firmware er echt op de server staat.)... Tenzij ze OTA eerder aanbieden of eerder bij een NCP hebben.

Dus de website met de vraag of je al kan updaten is beetje vroeg bijgewerkt. Maar duurd hopelijk niet lang meer :)
Dat is niet helemaal waar, ik had 21.0.102 al voordat deze op Navifirm te vinden was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Loool!
Ga nu weer net mn productcode (0570817) scannen bij de Can I Update pagina van Nokia, krijg nu deze melding:

Version: 21.0.102

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download

Foutje @ Nokia denk? ik hoop nu wel dat die firmware snel komt want nu weten we al dat hij er moet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
PinokkioTV schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:35:
[...]

Dat is niet helemaal waar, ik had 21.0.102 al voordat deze op Navifirm te vinden was 8)7
En je hebt toen geupdate met de software updater van nokia op je pc? Want zodra ik hier op tweakers de melding zag, zag ik deze in navifirm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Wel leuk en aardig allemaal of we versie 30.nogwat kunnen downloaden of niet, maar waar ik benieuwd naar ben is wat deze versie ons nu gaat brengen. Het is toch wel weer een flinke upgrade aan het versienummer te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Het word nu nog leuker!
Net weer mijn productcode gescand en krijg nu FW22.0.108 zie hieronder!

Version: 22.0.108

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download

Zal zo kijken of ik kan updaten! :)

*Edit: Kan nog niet updaten met NSU of Ovi... Er is wel degelijk iets aan het rommelen daar bij Nokia! Heb nu al in een paar uur tijd verschillende fw versies beschikbaar gezien! Eerst fw30, toen weer fw21 en nu fw22 hmmm!

[ Voor 22% gewijzigd door BaszCore op 01-06-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geldt ook voor die van mij... Zitten ze daar nu een beetje te klooien of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Voor me mini krijg ik in beeld:

Version: 12.0.108

jammer v30 en v20 klonk wat leuker met meer aanpassingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik de firmware buiten de normale procedure her kan installeren??

Ik heb namelijk na de update van v21 problemen met het instellen van verbindingen, ook werkt het toestel erg langzaam. Ik moet herhadelijk de toestel herstarten, zo niet wacht ik soms wel 2 min om het "nieuw bericht" scherm te kunnen krijgen :S

Normaal gesproken zou je via ovi herinstallatie klikken en dat ding ze gang laten gaan, helaas kapt hij er bij mij na een tijdje met de melding dat het de telefoon niet kan vinden. Normaal gesproken zou je tevens via NSU direct opnieuw installeren kunnen klikken, deze optie krijg ik niet eens te zien..

Het grappige is dat een vriend wel de optie te krijgt. Zelfde laptop, zelfde kabel, zelfde procedure hij wel ik niet :S

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

beyazz06 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:46:
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik de firmware buiten de normale procedure her kan installeren??

Ik heb namelijk na de update van v21 problemen met het instellen van verbindingen, ook werkt het toestel erg langzaam. Ik moet herhadelijk de toestel herstarten, zo niet wacht ik soms wel 2 min om het "nieuw bericht" scherm te kunnen krijgen :S

Normaal gesproken zou je via ovi herinstallatie klikken en dat ding ze gang laten gaan, helaas kapt hij er bij mij na een tijdje met de melding dat het de telefoon niet kan vinden. Normaal gesproken zou je tevens via NSU direct opnieuw installeren kunnen klikken, deze optie krijg ik niet eens te zien..

Het grappige is dat een vriend wel de optie te krijgt. Zelfde laptop, zelfde kabel, zelfde procedure hij wel ik niet :S

Iemand?
met navifirm de juiste rom voor je telefoon zoeken en downloaden en met nemesis op je tel flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Mau_Maus schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:32:
Voor me mini krijg ik in beeld:

Version: 12.0.108

jammer v30 en v20 klonk wat leuker met meer aanpassingen ;)
v30 had sowieso niet niet voor de mini geweest dus dat is alvast een geruststelling ;)
Net weer 2 pogingen gewaagd Ovi & NSU maar wederom nog geen resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
BaszCore schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:05:
[...]

v30 had sowieso niet niet voor de mini geweest dus dat is alvast een geruststelling ;)
Net weer 2 pogingen gewaagd Ovi & NSU maar wederom nog geen resultaat!
Met v30 bedoelde ik ook de gewone en v20 voor mini... Zoals eerder ebricht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Laatst online: 21-09 23:04
Er is wel iets raars aan de hand op Nokia (update site).
Bij mij geeft ie het ook aan maar zodra ik het probeer met NSU dan werkt het niet.

Ach ja misschien zijn ze ergens mee bezig.

Of misschien alles omgooien naar nieuwe v30. :9
Pagina: 1 ... 43 ... 64 Laatste