Ik heb SIP problemen met deze nokia.
Alle settings staan goed, heb deze (
http://www.elisanet.fi/~y...tings_S60_5_x_v1_0_en.sis) app geinstalleerd om te kunnen bellen via SIP. Het uitbellen gaat prima, maar inkomende gesprekken komen via zowel mijn werk (KPN Sip kast van NEC) als via XS4ALL niet binnen.
Het schijnt dat ze het voip protocol 3.0 gebruiken welke maar heel weinig providers ondersteunen, dit komt door een hash die wordt toegevoegd in plaats van het nummer eg in mijn geval 539@10.100.1.21. Wat de SIp server dus ziet is zoiets als dit "aweofj293j2c0239jdwiofje0@10.100.1.21" en hij weet dus niet waar hij het gesprek heen moet routeren.
Nokia doet alle problemen maar af dat je provider (dus ook xs4all, waar inkomende gesprekken dus ook niet binnenkomen op het toestel) de boel maar gereed moet maken voor voip protocol 3.x .
Ik heb geen zin in 3th party tools die weer geheugen slurpen en totaal niet prettig werken. Heeft iemand dit probleem ook ervaren? En zoja is hier een oplossing voor?
Edit : Xs4all schijnt nu wel te werken, vraag me niet hoe, maar opeens deed deze het. Even het profile opnieuw aanmaken voor mijn werk.
Edit 2 : Werk werkt dus niet met een eigen centrale, beetje vreemd gezien de Eseries van diezelfde software gebruik maakt. Helaas dan maar.
[
Voor 11% gewijzigd door
netblade op 05-05-2010 14:04
]