Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:14
Toet3r schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:11:
Het is niet zozeer dat ik hem niet vertrouw. ik vroeg me meer af hoe hij de lock code kan resetten met me imei nummer.
Heel veel nokia's hebben een mastercode waarmee je alsnog door de lock code heen komt, deze wordt berekent aan de had van het imei nummer.

google maar eens op "nokia mastercode"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toet3r schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:11:
Het is niet zozeer dat ik hem niet vertrouw. ik vroeg me meer af hoe hij de lock code kan resetten met me imei nummer.
Ik heb een tooltje om je mastersecuritycode uit te vogelen. Weet niet of dit
op een n97 werkt maar alle nokia's die ik hiervoor geunlocked heb ging dat prima.

En voor die mastersecuritycode heb ik je imei dus nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32
Rouge Baste schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:39:
Ik heb zojuist een hard reset uitgevoerd op mijn N97 mini maar nu staan alle foto's niet meer onder "Vastgelegd" zodat ik daar alle miniaturen heb en er makkelijk doorheen kan bladeren. Iemand enig idee hoe ik ze daar weer onder krijg?
Je oude foto's staan nu bij "Downloads"

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Het is al niet meer nodig :)
Ik dacht dat de lock code net als de de pin standaard 0000 was maar de lock code is standaard 12345.
hij was dus wel gereset.

Toch bedankt allemaal

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:35
Is er hier trouwens iemand die custom firmware heeft draaien op zijn N97? Ik vroeg me namelijk af of je daar veel van kan verwachten of dat het niet veel verbeterd ten op zichtte van de normale firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee mensen

Ik kreeg vandaag een belletje van vodafone dat mijn abbonement afloopt. Ik heb momenteel de samsung omnia. En dat is best een degelijke mobiel. Alleen heb ik toch wel gemerkt dat ik het full touchscreen toch wel kut vind. Of nouja kut maar denk dat ik liever een qwerty toetsenbordje zoals de n97 dat heeft heb.

Maar nu vroeg hij dus welke mobiel ik interessant vond. Ik zei de nokia n900. die was niet leverbaar ivm kinderziektes op dat ding ofzo. Maar nu zei die ook de n97. En had er al een beetje naar gekeken. Zijn jullie mensen tevreden over dit ding? En wat zijn de absolute plus en min punten?

En voor mij belangrijk. Functioneerd het toetsenbordje goed?

Ik vraag dit omdat ik echt geen zin om om 300 pagina's door te nemen:P. heb begin post doorgenomen en zag dat er alwel wat apps waren:) Zelfde apps als voor de 5800 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:18:
hee mensen

Ik kreeg vandaag een belletje van vodafone dat mijn abbonement afloopt. Ik heb momenteel de samsung omnia. En dat is best een degelijke mobiel. Alleen heb ik toch wel gemerkt dat ik het full touchscreen toch wel kut vind. Of nouja kut maar denk dat ik liever een qwerty toetsenbordje zoals de n97 dat heeft heb.

Maar nu vroeg hij dus welke mobiel ik interessant vond. Ik zei de nokia n900. die was niet leverbaar ivm kinderziektes op dat ding ofzo. Maar nu zei die ook de n97. En had er al een beetje naar gekeken. Zijn jullie mensen tevreden over dit ding? En wat zijn de absolute plus en min punten?

En voor mij belangrijk. Functioneerd het toetsenbordje goed?

Ik vraag dit omdat ik echt geen zin om om 300 pagina's door te nemen:P. heb begin post doorgenomen en zag dat er alwel wat apps waren:) Zelfde apps als voor de 5800 ofzo?
Ze halen de n900 uit het assortiment omdat er te veel kinderziektes waren? Hadden ze beter met de n97 kunnen doen. Mijn advies: Koop een android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:18:
[...]

Ze halen de n900 uit het assortiment omdat er te veel kinderziektes waren? Hadden ze beter met de n97 kunnen doen. Mijn advies: Koop een android toestel.
Nee ze verkopen hem nog niet bij vodafone omdat het nog niet goed werkt zeggen ze. Dus hij is nooit in het assortiment geweest lijkt me:P

Maar hij werkt niet goed lees ik nu wel een beetje. Probleem met lenskapje ofzo? En gps dat niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:20:
[...]

Nee ze verkopen hem nog niet bij vodafone omdat het nog niet goed werkt zeggen ze. Dus hij is nooit in het assortiment geweest lijkt me:P

Maar hij werkt niet goed lees ik nu wel een beetje. Probleem met lenskapje ofzo? En gps dat niet goed werkt?
Er zijn in het begin veel problemen geweest met het lenskapje en gps inderdaad, maar met de nieuwe toestellen zal dit verholpen zijn. Ik ben altijd wel redelijk tevreden geweest met mijn N97, maar neig voor een toekomstig toestel (dat zal pas over een jaar zijn) momenteel toch naar een android. Dit omdat het OS toch wel erg ouderwets en wat onhandig is. Verder valt het aantal apps in de ovi store wat tegen. Verder heb ik af en toe wat geheugen issues.

Qua hardware vind ik het echt een prima toestel.

Bij de android toestellen vind ik trouwens het aanbod met hardware toetsenbord nog erg tegenvallen. Je hebt alleen de G1 en de Milestone en volgens mij een budget toestel van LG. Maar goed, voor mij heeft de markt nog een jaar om met iets leuks te komen ;)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja voor mij is het gewoon zaak dat ik goed kan smsen. Dat ik makkelijk muziek kan luisteren. Dat foto's maken goed gaat, filmpjes etc etc. Bedoel ik heof geen app dat ik dobbelstenen kan gooien ofzoXD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:30:
Ja voor mij is het gewoon zaak dat ik goed kan smsen. Dat ik makkelijk muziek kan luisteren. Dat foto's maken goed gaat, filmpjes etc etc. Bedoel ik heof geen app dat ik dobbelstenen kan gooien ofzoXD
Jammer... Die is er volgens mij nou juist wel :p

De standaard dingen gaan prima (de dingen die jij opnoemt iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:36:
[...]

Jammer... Die is er volgens mij nou juist wel :p

De standaard dingen gaan prima (de dingen die jij opnoemt iig).
Maar wat zijn dan de dingen waar iedereen het telkens over heeft? Hoor met cardkit ofzo, dat gedoe in je auto? nouja heb zelf geen auto ben 18 dus geen probleem voor mij. Gps dat niet super goed werkt? En dan dat lenskapje die bij nieuwe toestellen blijkbaar wel goed zit. En het feit dat er geen miljoenen apps zijn zoals bij de iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 14:38:
[...]

Maar wat zijn dan de dingen waar iedereen het telkens over heeft? Hoor met cardkit ofzo, dat gedoe in je auto? nouja heb zelf geen auto ben 18 dus geen probleem voor mij. Gps dat niet super goed werkt? En dan dat lenskapje die bij nieuwe toestellen blijkbaar wel goed zit. En het feit dat er geen miljoenen apps zijn zoals bij de iphone?
Hele grote hint: Lees het topic eens door :7
Neem j etoch gewoon een andere provider als je een N900 wilt :O

[ Voor 6% gewijzigd door hetnet op 09-04-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ben al even bezig geweest. Zal als ik er tijd voor heb het wel even doornemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 16:43
Heb eergister me telefoon eindelijk laten update naar V21.
Maar nu haalt hij me mail niet meer binnen op het startscherm...
Hij kan niet de mail binnen halen die op de server staat...

Verbindingsinfo staat:

Verbindingsmodus Offline modus.

Is dat normaal? Kom zo niet verder...

Hij doet het zowel niet via me Wifi als me normale internet van VF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Sinds de mijne geflashed is door een NSP naar v21 heb ik geen Parrot problemen meer en is de telefoon vwb sms'en veel sneller geworden. Het lijkt er nu eindelijk een beetje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29

XyS

0.o.O

Mister_Gaus schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:36:
Is er hier trouwens iemand die custom firmware heeft draaien op zijn N97? Ik vroeg me namelijk af of je daar veel van kan verwachten of dat het niet veel verbeterd ten op zichtte van de normale firmware.
Lijkt mij ook wel interessant voor mijn mini. Blijkbaar vind de rest het minder interessant hier?
Ik zou die standaard rotzooi apps er wel af willen halen, extra geheugen op c en extra ram geheugen.
Daarnaast kun je jezelf mooi voor de gek houden door van die theme fx themas te installeren, ziet er toch heel wat gelikter uit (zoals die pre-release video)

Theme FX:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:47
Blijkbaar vind de rest het minder interessant hier?
Best interessant, maar de vraag was wie er ervaring mee heeft...
Ik zou ook wel wat voor die voorgeinstalleerde rotzooi eraf willen gooien. Aan de andere kant is mijn N97 mini goed stabiel, ik heb geen zin om dat op spel te zetten...

[ Voor 4% gewijzigd door Marieke2006 op 10-04-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik ben een beetje bezig geweest met het gedoe met custom firmware.

Nog niet heel erg aangezien ik eerst JAF draaiende wil hebben voordat ik ga lopen prutsen en vervolgens niks op m'n telefoon kan zetten :p

Het meest interessante is wel je mail en browsercache op e: kunnen zetten en die zinloze programma's kan verwijderen.
Daarnaast kun je een hoop tweaks erin gooien zodat er van alles sneller schijnt te gaan enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 09:15
Ik heb mijn N97 mini nu ruim een week, op zich tevreden, maar moet nog wel wennen aan de logica van het symbian systeem. (en aan de korte batterijduur, al lijkt dat nu beter te worden)

Wat ik tot nu toe vooral aan functionaliteit mis t.o.v. mijn vorige (SE K810i) is het gemak waarmee je audioboeken kunt luisteren. Ik luisterde er meer boeken mee dan muziek, en het grote voordeel was dat de player altijd (ook als de telefoon uit was geweest of de radio was aangeweest) het verhaal oppikte waar het gebleven was. Ik merk dat de muziekplayer van de N97 mini dat niet zonder meer doet.

Ik ben dan ook druk op zoek gegaan naar een andere player (evt specifiek voor audioboeken) die dit gemak wel biedt, of desnoods met bookmarks werkt. De enige serieuze kandidaat die ik heb gevonden is een beeindigd Nokia-betalabs project dat niet optimaal lijkt te werken (Nokia Audiobooks) en waarvoor ook extra conversie nodig is. De audioboeken die ik wil gebruiken zijn gewoon MP3-files, en liefst gewoon zoals ze zijn.

Iemand goeie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
serge75 schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:48:
Ik heb mijn N97 mini nu ruim een week, op zich tevreden, maar moet nog wel wennen aan de logica van het symbian systeem. (en aan de korte batterijduur, al lijkt dat nu beter te worden)

Wat ik tot nu toe vooral aan functionaliteit mis t.o.v. mijn vorige (SE K810i) is het gemak waarmee je audioboeken kunt luisteren. Ik luisterde er meer boeken mee dan muziek, en het grote voordeel was dat de player altijd (ook als de telefoon uit was geweest of de radio was aangeweest) het verhaal oppikte waar het gebleven was. Ik merk dat de muziekplayer van de N97 mini dat niet zonder meer doet.

Ik ben dan ook druk op zoek gegaan naar een andere player (evt specifiek voor audioboeken) die dit gemak wel biedt, of desnoods met bookmarks werkt. De enige serieuze kandidaat die ik heb gevonden is een beeindigd Nokia-betalabs project dat niet optimaal lijkt te werken (Nokia Audiobooks) en waarvoor ook extra conversie nodig is. De audioboeken die ik wil gebruiken zijn gewoon MP3-files, en liefst gewoon zoals ze zijn.

Iemand goeie tips?
misschien leren lezen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Vanmorgen werd ik wakker, ik pakte mijn tel en hij zei 'Geheugen vol', terwijl ik gisteravond nog 20 MB vrij had... Volgens mij komt het door een rss-feed die ik gisteren heb ingesteld, maar die het niet deed. Het probleem is nu dat ik niet bij de rss-feeds kan komen. Hij geeft de error 'onbekende fout'. Weet iemand misschien waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Xmasjos schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:17:
Vanmorgen werd ik wakker, ik pakte mijn tel en hij zei 'Geheugen vol', terwijl ik gisteravond nog 20 MB vrij had... Volgens mij komt het door een rss-feed die ik gisteren heb ingesteld, maar die het niet deed. Het probleem is nu dat ik niet bij de rss-feeds kan komen. Hij geeft de error 'onbekende fout'. Weet iemand misschien waar dit aan ligt?
een oplossing heb ik niet, maar ik zou je wel adviseren om handy taskman te installeren. Dan weer je waar je geheugen word gevreten en kan je meer apps uitzetten dan standaard in symbian mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:14:
[...]

een oplossing heb ik niet, maar ik zou je wel adviseren om handy taskman te installeren. Dan weer je waar je geheugen word gevreten en kan je meer apps uitzetten dan standaard in symbian mogelijk is.
Geheugen als in harde schijf (/flash), oftewel C-schijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 09:15
Gaat al best goed, maar niet als ik rij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
Oh, hahaha! Dan wordt het lastig ja...

Verder kan ik je ook niet helpen, ik luister nog wel eens een dj-set van minimaal een uur of drie en als ik uit de muziekspeler ga, bijvoorbeeld om een mailtje te lezen o.i.d. begint hij ook wel eens opnieuw... wel beetje jammer, m'n N95 deed dit niet, die ging netjes verder waar hij was gebleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Gravity als Twitter prog op de Nokia N97? Ik heb een trial voor 10 dagen vanuit de Ovi store op het toestel gezet en moet zeggen, ik ben er tevreden mee. Alleen hoe kan ik mensen zoeken om ze te followen bij deze versie van Gravity? Of zit deze optie alleen bij de betaalde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizm0mar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-04-2010
Ff rare vraag hoor, maar heb gister eindelijk de v21.0.45-software op mn N97 mogen installeren, maar wat waren de verbeteringen hier nu van? Merk er niet al te veel van namelijk haha :P! Ben voor de rest zeer te spreken over mn N97, sms'en gaat lekker snel en muziek afspelen gaat ook prima! Kan alleen niet wachten op de aankondiging van de N008 (A)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

gizm0mar schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:54:
Ff rare vraag hoor, maar heb gister eindelijk de v21.0.45-software op mn N97 mogen installeren, maar wat waren de verbeteringen hier nu van? Merk er niet al te veel van namelijk haha :P! Ben voor de rest zeer te spreken over mn N97, sms'en gaat lekker snel en muziek afspelen gaat ook prima! Kan alleen niet wachten op de aankondiging van de N008 (A)!
even zoeken op changelog en je hebt zo je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:12:
Iemand ervaring met Gravity als Twitter prog op de Nokia N97? Ik heb een trial voor 10 dagen vanuit de Ovi store op het toestel gezet en moet zeggen, ik ben er tevreden mee. Alleen hoe kan ik mensen zoeken om ze te followen bij deze versie van Gravity? Of zit deze optie alleen bij de betaalde versie?
Ik heb de volledige versie van Gravity, is echt het fijnste Symbian programma die ik tot nu toe heb gebruikt! Moet overigens wel bij melden dat ik deze versie op een minder legale manier heb verkregen....dus ik weet niet wat de prijs/kwaliteit verhouding is. In het hoofdmenu staat een apart kopje genaamd 'twitter search' als je daar op klikt zie je de meest gezochte termen van de afgelopen ?dag?. Je kunt zelf ook een query toevoegen, zoeken op gebruikers etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:02:
[...]

Ik heb de volledige versie van Gravity, is echt het fijnste Symbian programma die ik tot nu toe heb gebruikt! Moet overigens wel bij melden dat ik deze versie op een minder legale manier heb verkregen....dus ik weet niet wat de prijs/kwaliteit verhouding is. In het hoofdmenu staat een apart kopje genaamd 'twitter search' als je daar op klikt zie je de meest gezochte termen van de afgelopen ?dag?. Je kunt zelf ook een query toevoegen, zoeken op gebruikers etcetera.
Ja, het programma bevalt mij echt goed. Alleen als ik dus een nieuwe query start bijv. Jan Klaassen, dan krijg ik alle zoekresultaten met Jan Klaassen, terwijl ik alleen die user wil vinden met de naam Jan Klaassen. Hoe kan ik dat aangeven in dat progammaatje dat ik alleen op zoek wil naar 'users'? Bijv. in de webversie van Twitter kan je nieuwe users kunnen vinden bij 'Find people', dat onderdeel kan ik dus niet terugvinden in Gravity. Tips?

Please check je PM, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:41:
[...]

Ja, het programma bevalt mij echt goed. Alleen als ik dus een nieuwe query start bijv. Jan Klaassen, dan krijg ik alle zoekresultaten met Jan Klaassen, terwijl ik alleen die user wil vinden met de naam Jan Klaassen. Hoe kan ik dat aangeven in dat progammaatje dat ik alleen op zoek wil naar 'users'? Bijv. in de webversie van Twitter kan je nieuwe users kunnen vinden bij 'Find people', dat onderdeel kan ik dus niet terugvinden in Gravity. Tips?

Please check je PM, bedankt.
Nee specifiek op een user zoeken kan volgens mij niet, maar als ik op mijn twitternaam zoek vindt het programma mijn tweets dus opzich is het geen probleem lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:17:
Vandaag telefoon aangedaan, verder niks mee gedaan.
Toen ik muziek wou gaan luisteren, de melding: 'Geheugen vol'
Foto maken, de melding: 'Geheugen vol'
Contact zoeken, de melding: 'Geheugen vol'

Telefoon uitgezet, weer aangezet, daarna kon ik alles weer doen.

:? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:25:
[...]

Vandaag telefoon aangedaan, verder niks mee gedaan.
Toen ik muziek wou gaan luisteren, de melding: 'Geheugen vol'
Foto maken, de melding: 'Geheugen vol'
Contact zoeken, de melding: 'Geheugen vol'

Telefoon uitgezet, weer aangezet, daarna kon ik alles weer doen.

:? :/
Ga eens naar 'bestandsbeheer' (menu->toepassingen->kantoor->bestandsbeheer) en zou je dan hier ff willen posten hoeveel ruimte nog vrij is op C: ?
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xmasjos,

Telefoon geheugen in C:\
Vrij: 210,3 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:01:
@Xmasjos,

Telefoon geheugen in C:\
Vrij: 210,3 MB
Mini?
Klinkt dan als gewoon een foutje in het RAM-geheugen en niet in het virtuele. Probeer dat soort dingetjes op te lossen met programma's als 'Handy Taskman' of 'RamBooster'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat inderdaad om de Mini versie.
Ik ga eens zo'n progje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:18:
Gaat inderdaad om de Mini versie.
Ik ga eens zo'n progje proberen.
Ik heb dat ook en handy taskman helpt niets, heb trouwns ook gewoon 45mb ram vrij dus dat zou geen probleem moeten zijn. Daarnaast 215mb ofzo op de c schijf etc.
Heb nog geen oorzaak en/of oplossing ervoor kunnen vinden jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
XyS schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:23:
[...]

Ik heb dat ook en handy taskman helpt niets, heb trouwns ook gewoon 45mb ram vrij dus dat zou geen probleem moeten zijn. Daarnaast 215mb ofzo op de c schijf etc.
Heb nog geen oorzaak en/of oplossing ervoor kunnen vinden jammergenoeg.
Als je tel zo'n melding geeft, dan is zo'n programma wel handig. Anders maakt het idd niet veel uit nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizm0mar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-04-2010
Zygivt schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:26:
[...]

even zoeken op changelog en je hebt zo je antwoord.
Merci :P ! Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht haha O-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

Xmasjos schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:29:
[...]

Als je tel zo'n melding geeft, dan is zo'n programma wel handig. Anders maakt het idd niet veel uit nee.
Zoals ik ook zei heb ik dezelfde melding (redelijk vaak)
Maar bij mij helpt het dus niet ;)
Zelfs rebooten helpt niet altijd dus ja geweldig OS... Of heb ik een brakke telefoon?

Zal hem toch langs moeten brengen aangezien iets van het scherm piept :S

[ Voor 8% gewijzigd door XyS op 14-04-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb waarschijnlijk een koper voor mijn telefoon, hopelijk is de verkoop dit weekend. Kan ik daarna eindelijk een echte telefoon kopen, de HTC hero. Voor diegene die ook veel problemen hebben met de n97 raad ik je aan om dit ook te doen, Android is een verademing ten opzichte van Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Gelukkig voor je..... en voor ons ook :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ik heb net Gravity gekocht in de Ovi store. Is echt een aanrader als je nog een Twitter app zoekt voor je Symbian telefoon, alles werkt zo snel en soepel. Kost wel 9 euro maar is het geld dubbel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:41:
[...]

Volgens mij kun je gewoon 'from:Jan Klaassen' gebruiken. Zo werkt het in elk geval in de API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:46:
Zo heb waarschijnlijk een koper voor mijn telefoon, hopelijk is de verkoop dit weekend. Kan ik daarna eindelijk een echte telefoon kopen, de HTC hero. Voor diegene die ook veel problemen hebben met de n97 raad ik je aan om dit ook te doen, Android is een verademing ten opzichte van Symbian.
Vind nadat mijn N97 via een NSP v21 erop heeft staan het vele malen beter. Soepel en snel, eigenlijk lost dit samen met de GPS fix (B cover) alle problemen die ik had op, zelfs die met m'n Parrot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crim schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:41:
Ik heb net Gravity gekocht in de Ovi store. Is echt een aanrader als je nog een Twitter app zoekt voor je Symbian telefoon, alles werkt zo snel en soepel. Kost wel 9 euro maar is het geld dubbel waard :)
De Gravity versie uit de Ovi store is alweer achterhaald. Je kunt daar geen Facebook op aanmelden, alleen maar Twitter. Heb Gravity gemail en heb nu de nieuwste versie doorgemaild gekregen, 1.30 build 6375, heeft meer mogelijkheden.
Als je Gravity eenmaal hebt gekocht kun je zondermeer die versie erop zetten en alle nieuwere (toekomstige) versies. Je telefoon staat daar, na aankoop van de Ovi versie voor geregistreerd en alles blijft dus ook werken.
Geen trials van 10 dagen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, weet iemand of er voor de n97 een programmatje bestaat, dat je op je homescreen (zoals facebook, accuweather, deze apps) ook ZELF kunt maken?
Ik wil bijvoorbeeld een internet koppeling maken, met een afbeelding van de site, net zoals bijvoorbeeld facebook, op je homescreen word weergegeven........

Bestaat er zo'n applicatie?

Groetjen J. Spierings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:58:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, weet iemand of er voor de n97 een programmatje bestaat, dat je op je homescreen (zoals facebook, accuweather, deze apps) ook ZELF kunt maken?
Ik wil bijvoorbeeld een internet koppeling maken, met een afbeelding van de site, net zoals bijvoorbeeld facebook, op je homescreen word weergegeven........

Bestaat er zo'n applicatie?

Groetjen J. Spierings
Ooit ben ik er wel eentje tegengekomen, maar die werkte niet echt goed. Het probleem is ook dat dat ook niet echt makkelijk kan. Je moet het eigenlijk zelf coderen (zelf de volledige widget maken). Dat is niet heel moeilijk, maar dan zul je je wel even in moeten lezen (tutorials zoeken met google enzo ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Mist iemand ook de optie om te kunnen navigeren naar een contact persoon met de nieuwe ovi maps? Of zie ik het over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
devilxx5 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:24:
Ik heb vandaag mijn n97 mini gehad en probeerde via wlan verbinding te maken met mijjn draadloos netwerk. Volgens de mini was ik wel verbonden, maar als ik de browser startte om op een website te gaan krijg ik de melding 'ongeldige servernaam'. Wie kan me helpen?
Precies hetzelfde probleem: Nokia N82, alle laptops etc doen het wel gewoon. N97 mini connect ook gewoon, ik kan alleen niet surfen en daarna geeft ie na een tijdje "Ongeldige Servernaam". Heel irritant. Router is een Thomson Speedtouch 780. Ik hoop dat iemand een oplossing weet.Niet kunnen vinden op dit forum, of op internet. Handmatig invoeren van DNS (wat aangeraden werd) werkte ook niet. Voor veel mensen werkt een hard reset ook niet :s

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
vogelaarke135 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:31:
[...]

Precies hetzelfde probleem: Nokia N82, alle laptops etc doen het wel gewoon. N97 mini connect ook gewoon, ik kan alleen niet surfen en daarna geeft ie na een tijdje "Ongeldige Servernaam". Heel irritant. Router is een Thomson Speedtouch 780. Ik hoop dat iemand een oplossing weet.Niet kunnen vinden op dit forum, of op internet. Handmatig invoeren van DNS (wat aangeraden werd) werkte ook niet. Voor veel mensen werkt een hard reset ook niet :s
ligt aan de combinatie router/telefoon. Ik kon met mijn EB(speedtouch) ook niet wifi'en maar met een linksys AP werkt het wel gewoon. Dus een ander AP instaleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Mijn vrouw krijgt elke keer als ze gebeld wordt de melding "packetgegevensverbinding opgeschort" en als zij het gesprek weer beeindigd "packetgegevensverbinding actief".
Voor zover ik weet draaien er geen programma's op de achtergrond die een constante verbinding nodig hebben. (pushmail of een widget)
Hoe kan ik deze vermelding wegkrijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
arjan571 schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:55:
Mijn vrouw krijgt elke keer als ze gebeld wordt de melding "packetgegevensverbinding opgeschort" en als zij het gesprek weer beeindigd "packetgegevensverbinding actief".
Voor zover ik weet draaien er geen programma's op de achtergrond die een constante verbinding nodig hebben. (pushmail of een widget)
Er is dan een GPRS verbinding actief. links boven heb je onder je GSM tekentje 2 van die strepen ongeveer net als een = teken.

Als je de rode toets ingedrukt houd zal je zien dat de telefoon vraagd of je de verbinding wilt verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
arjan571 schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:55:
Waarschijnlijk staat hij ingesteld op automatisch verbinden bij een packet-verbinding ofzoiets. Bij het zoeken naar een andere instelling ben ik dat een keer tegengekomen, maar ik weet zo niet waar het staat. Gewoon eventjes de instellingen doorkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Laatst online: 17-09 21:43
Hallo allemaal...

Ik heb een vraagje..ik had ebuddy op m'n n97 geinstalleerd en zojuist verwijderd, maar mijn vraag is nu waar ik de installatiebestanden terug vinden, want volgens mij heeft ie niets alles verwijderd! Tijdens de installatie van Ebuddy zag ik dat ie ± 5 mb in beslag nam...maar dat geheugen is er nu niet meer bijgekomen??!!

Ik heb google al gebruikt maar kon niet echt veel vinden...weet iemand een oplossing?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dewaterweg schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:30:
[...]

Er is dan een GPRS verbinding actief. links boven heb je onder je GSM tekentje 2 van die strepen ongeveer net als een = teken.

Als je de rode toets ingedrukt houd zal je zien dat de telefoon vraagd of je de verbinding wilt verbreken.
Hé maar dat is handig, dat had ik af en toe ook wel eens.
Heb het nu maar uitgezet,

waar dient het eigenlijk precies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:38:
[...]

Hé maar dat is handig, dat had ik af en toe ook wel eens.
Heb het nu maar uitgezet,

waar dient het eigenlijk precies voor?
Dubbele streep geeft een dataverbinding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een nokia n97 telefoon.

Een tijd geleden heb ik en firmware update gedaan helaas werkte hierna de browser van nokia niet meer.
Heb hierdoor contact opgenomen met Nokia.

Deze gaven dus aan dat ik de firmware van de telefoon moest formateren:

Ze stuurden het volgende bericht in het engels :

Try to format the phone firmware, remove password from Memory card if have any, type *#7370# code from keyboard screen >yes> security code 12345 by default> phone restarts itself just wait> choose region> set up date and time.
NOTE: Please take into account that all the personal data, installed 3rd. party applications and settings from the phone memory will be erased so please create, please back up or copy all important data to PC via PC Suite or Ovi Suite software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:46:
Ik heb ook een nokia n97 telefoon.

Een tijd geleden heb ik en firmware update gedaan helaas werkte hierna de browser van nokia niet meer.
Heb hierdoor contact opgenomen met Nokia.

Deze gaven dus aan dat ik de firmware van de telefoon moest formateren:

Ze stuurden het volgende bericht in het engels :

Try to format the phone firmware, remove password from Memory card if have any, type *#7370# code from keyboard screen >yes> security code 12345 by default> phone restarts itself just wait> choose region> set up date and time.
NOTE: Please take into account that all the personal data, installed 3rd. party applications and settings from the phone memory will be erased so please create, please back up or copy all important data to PC via PC Suite or Ovi Suite software.
Dit is een soft reset....

ZIjn je gesprekstimers ook gereset???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee waar die gespreks timers staan maar het probleem was hiermee opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:57:
Geen idee waar die gespreks timers staan maar het probleem was hiermee opgelost
Bij je logboek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de gesprektellers worden hierdoor ook gereset. us die staan weer op 00:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:54:
[...]

Ja de gesprektellers worden hierdoor ook gereset. us die staan weer op 00:00
Oohw okii! thnxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb nu ongeveer 3 maanden een Nokia N97 mini.
Toen ik het toestel kocht, werkte de gps redelijk.

Omdat ik geen internetabonnement heb voor mijn mobiel, heb ik A-gps uitstaan en alleen integrated gps aan.
De telefoon vond in het begin redelijk snel satellieten, maar met navigeren bleef die wel vaak 100 meter achter.

Een tijdje geleden kon de telefoon helemaal geen satellieten meer vinden. Hiervoor ben ik naar een Nokia service point geweest, daar hebben ze de telefoon een harde reset gegeven en geüpdatet naar de nieuwste software.

Ik weet dat ze bij de gewone N97 de B-cover vervangen of iets dergelijks, maar bij de mini is dat niet van toepassing.

Helaas is er geen verbetering opgetreden, nog steeds kan ik geen satellieten vinden.

Heb het getest met een externe bluetooth gps ontvanger, hiermee werkt het gewoon prima.

Zijn er gebruikers die het zelfde probleem hebben en die wellicht een oplossing weten? Let op: gebruik zonder A-gps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:45:
[...]

Dubbele streep geeft een dataverbinding aan.
En waar diende die dataverbinding voor..? Zouden dat onverwachte kosten kunnen opleveren?
Want wat zijn anders de voor- en nadelen van het aan-/ uitzetten van die optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:45:
[...]

En waar diende die dataverbinding voor..? Zouden dat onverwachte kosten kunnen opleveren?
Want wat zijn anders de voor- en nadelen van het aan-/ uitzetten van die optie?
Voordelen heb je alleen als jou programmas data nodig hebben om te kunnen functioneren. Denk hierbij aan een weervoorspel programma, mail agps etc.

Nadelen, als je geen abbo hebt dan kost het je geld p/mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dewaterweg schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:15:
[...]

Voordelen heb je alleen als jou programmas data nodig hebben om te kunnen functioneren. Denk hierbij aan een weervoorspel programma, mail agps etc.

Nadelen, als je geen abbo hebt dan kost het je geld p/mb
Enigste internetapplicatie die ik periodiek laat lopen is de mail-applicatie om mijn mail op te halen van mijn emailaccount.

Enkel heeft deze een eigen optie om on- en offline te zetten. Die blijft toch gewoon hetzelfde werken als ik die online zet, onafhankelijk van die packetgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:43:
[...]

Enigste internetapplicatie die ik periodiek laat lopen is de mail-applicatie om mijn mail op te halen van mijn emailaccount.

Enkel heeft deze een eigen optie om on- en offline te zetten. Die blijft toch gewoon hetzelfde werken als ik die online zet, onafhankelijk van die packetgegevens?
Nokia mail werkt niet echt heel goed wat de verbinding betreft. Hij zet m soms niet aan als het wel moet en andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:06

NetAmp

"for indoor use only"

Xmasjos schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:54:
[...]Nokia mail werkt niet echt heel goed wat de verbinding betreft. Hij zet m soms niet aan als het wel moet en andersom...
Inderdaad. Ook schakelt hij niet goed tussen WiFi en 3G. En als ik handmatig de verbinding wissel, blijft die open staan. Mailtjes worden soms een tweede keer binnengehaald ookal had ik het reeds verwijderd van de telefoon. Nog niet ideaal dus.

Maar HTML mail (incl.. plaatjes) werkt al een tijdje goed sinds de laatste update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Is nokia nog bezig met een firmware update voor de N97 en N97 mini?
Ik moet mijn N97 mini af en toe gewoon restarten omdat er niet genoeg ram geheugen meer is. (heb handy taskman om dit te controleren) Verder wil hij nog wel eens vastlopen waarna hij ook niet meer aangaat omdat hij dan blijft hangen bij het witte nokia opstart scherm. Erg fijn als je geen oplader bij je hebt, want dan krijg je hem dus niet meer aan de praat tot je weer thuis bent. Ik heb op mijn c geheugen 208MB vrij, op het moment 28MB ram geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-04-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:56:
[...]
De Gravity versie uit de Ovi store is alweer achterhaald. Je kunt daar geen Facebook op aanmelden, alleen maar Twitter. Heb Gravity gemail en heb nu de nieuwste versie doorgemaild gekregen, 1.30 build 6375, heeft meer mogelijkheden.
Als je Gravity eenmaal hebt gekocht kun je zondermeer die versie erop zetten en alle nieuwere (toekomstige) versies. Je telefoon staat daar, na aankoop van de Ovi versie voor geregistreerd en alles blijft dus ook werken.
Geen trials van 10 dagen etc etc.
Ik ben ook heel tevreden over Gravity, kan momenteel niet kijken of ik de meest recente versie heb, maar kan jij misschien vertellen waarom ik geen foto's kan tweeten via Twitpic bijvoorbeeld vanaf Gravity, hij geeft aan de volgende melding: 'posting failed'. Moet ik mij soms eerst apart aanmelden bij Twitpic? Ik dacht namelijk dat ik ook automatisch toegang heb naar Twitpic als ik bij Gravity ben ingelogd. Excuses als ik een open deur intrap. ;)

Weet jij trouwens hoe je in Gravity op 'user' of emailadres zoekt zoals bij www.twitter.com kan je dus op mensen zoeken bij 'find people', ik mis deze optie in Gravity of kijk ik ergens overheen. De 'search' op Gravity vind ik niet zo handig.

Edit: ik heb nu versie 1.22 build 6032. Als ik deze versie update, zegt Gravity dat ik nieuwe updates heb gekregen, maar zie verder geen wijziging in het nummer van de versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mrpink83 (of iemand anders met verstand van Ovi Maps),

Ik zag in een oude post dat je erg handig bent met Ovi Maps. Ik heb een vraagje over versie 3.03: Het lukt me in de nieuwe interface niet meer om een buitenlands adres te vinden. Bijvoorbeeld "België, Brusses, Schuitenkaai".
Ik heb dit ook al met andere adressen geprobeerd, en een beetje gespeeld met andere manier van invoeren, maar hij blijft steeds de melding "geen offline resultaten gevonden" geven. Dit terwijl hij wel heel goed binnen Nederland werkt.

Hoe werkt dit? Met de vorige versies van Maps kon je het land apart invoeren en lukte het me wel.

Alvast bedankt voor de reactie.
mrpink83 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:05:
[...]

Okee, ik snap niet wat je bedoelt. Maar doe nu eens precies wat ik zeg (en ja, ik heb de nieuwste versie!)> Kaarten>Plaatsen zoeken> "breda"> Breda aanwijzen> bovenin Breda aanwijzen> Toevoegen aan route> Nieuw routepunt toev.> Adres aanwijzen> "Maastricht"> Opties aanwijzen> Zoeken aanwijzen> Maastricht aanwijzen> Route weergeven aanwijzen.
Dit is volgens mij wat je wil. Zo niet, dan heb ik het allemaal voor niets uitgezocht en moet je beter je probleem proberen uit te leggen.
Waarom doe je dit eigenlijk niet met google maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Draai het eens om. Ik had het meteen gevonden met Schuitenkaai Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:17:
[...]

Ik ben ook heel tevreden over Gravity, kan momenteel niet kijken of ik de meest recente versie heb, maar kan jij misschien vertellen waarom ik via geen plaatjes kan tweeten via Twitpic bijvoorbeeld vanaf Gravity, hij geeft aan de volgende melding: 'posting failed'. Moet ik mij soms eerst apart aanmelden bij Twitpic? Ik dacht namelijk dat ik ook automatisch toegang heb naar Twitpic. Excuses als ik een open deur intrap. ;)

Weet jij trouwens hoe je in Gravity op 'user' of emailadres zoekt zoals bij www.twitter.com kan je dus op mensen zoeken bij 'find people', ik mis deze optie in Gravity of kijk ik ergens overheen. De 'search' op Gravity vind ik niet zo handig.
Ik kan sinds een paar dagen geen foto's meer tweeten! Daarvoor deed het programma het prima; sinds kort krijg ik ook de melding posting failed! Geen idee hoe het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
mrpink83 schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:01:
Draai het eens om. Ik had het meteen gevonden met Schuitenkaai Belgie.
Is ook logisch... Gewoon op logische volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@ Ted82 heb je geen internet verbinding op je mini? zo nietis het beste om jou probleem op te lossen nokia maploader downloaden n97 mini erop aansluiten in pc suite modus en dan de landkaarten(in jouw geval belgie) op je mobiel downloaden via maploader dan heb je offline (zonder internet) de mogelijkheid om een adres op te zoeken en er naartoe te navigeren.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat had ik al wel eerder geprobeerd. Mafiatounes deed me denken aan "offline" en "online". Ik heb geen data abonnement, en daarom internet verbinding bij Maps uitgeschakeld. Ik heb daarom ook al van te voren de hele kaart van Europa op mijn telefoon gezet.

Ik heb nu geprobeerd met internet verbinding en hij vind het nu inderdaad wel (volgorde van woorden maakt niet uit, vind hij allebei)... Betekent dit dat ik binnen Nederland wel offline kan zoeken, en voor buitenland online moet zoeken??? Ik vind dat wel raar, aangezien ik van alle landen de kaart op mijn telefoon heb staan (net ook even handmatig naar Belgie gescrolled, en de kaart wordt gewoon normaal geladen.

Iemand een idee of dit inderdaad waar is van het offline en online zoeken? Is er een manier omheen of moet ik gewoon af en toe de kosten van even online zoeken accepteren?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring hiermee??
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:17:
Mensen,

Ik heb nu ongeveer 3 maanden een Nokia N97 mini.
Toen ik het toestel kocht, werkte de gps redelijk.

Omdat ik geen internetabonnement heb voor mijn mobiel, heb ik A-gps uitstaan en alleen integrated gps aan.
De telefoon vond in het begin redelijk snel satellieten, maar met navigeren bleef die wel vaak 100 meter achter.

Een tijdje geleden kon de telefoon helemaal geen satellieten meer vinden. Hiervoor ben ik naar een Nokia service point geweest, daar hebben ze de telefoon een harde reset gegeven en geüpdatet naar de nieuwste software.

Ik weet dat ze bij de gewone N97 de B-cover vervangen of iets dergelijks, maar bij de mini is dat niet van toepassing.

Helaas is er geen verbetering opgetreden, nog steeds kan ik geen satellieten vinden.

Heb het getest met een externe bluetooth gps ontvanger, hiermee werkt het gewoon prima.

Zijn er gebruikers die het zelfde probleem hebben en die wellicht een oplossing weten? Let op: gebruik zonder A-gps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Opera op mijn n97 geinstalleerd, maar weet iemand hoe je op dat voorblad
de 9 favorieten kan wijzigen, die 3 die er al opstaan krijg ik ook niet weg..

Hoop dat iemand kan helpen anders verwijder ik m weer..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Lijkt me vrij logisch dat je je vinger er gewoon even ophoud, dan krijg je een wissen of bewerken menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zelf zit met het volgende probleem: Ik heb een abonnement bij Telfort wat dus op het KPN netwerk zit. Mijn N97 denkt hierdoor dat ik aan het 'roamen' ben waardoor mijn widgets zich na een bepaalde tijd automatisch op 'offline' instellen....
Ik heb 1x de melding gekregen dat ik dit kon uitschakelen, maar voordat ik kon lezen waar dat kon verdween de melding weer.

Ik zoek nu al een hele tijd hoe ik kan instellen dat mijn widgets, ook tijdens het roamen, gewoon blijven updaten. Weet iemand waar ik dit kan instellen ?

Bvd !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crim schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:53:
Lijkt me vrij logisch dat je je vinger er gewoon even ophoud, dan krijg je een wissen of bewerken menu.
hoe simpel kan het toch allemaal zijn.. Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Kan het OS zelf nog wat van leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Laatst online: 22-09 23:39
Voor mensen waarbij de verf van de zijtoetsen afbladderen; Ik heb dit onder garantie laten vervangen, de hele module ( dus inclusief de achterkant van het scherm zegmaar en de dunne zilveren rand inclusief de knopjes. )

Bij Ricom Repairs in schiedam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Mr.Joker schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:59:
Voor mensen waarbij de verf van de zijtoetsen afbladderen; Ik heb dit onder garantie laten vervangen, de hele module ( dus inclusief de achterkant van het scherm zegmaar en de dunne zilveren rand inclusief de knopjes. )

Hmm dat is goed om te horen...het is echt niet om aan te zien die knopjes...ik ga morgen maar eens bellen voor een afspraakje..zodat ze wat onderdelen voor me apart houden en ik niet voor niets ga vannuit Den Haag...

Bedankt voor het melden!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Joker schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:59:

Kun je hierop wachten of moet je hem achterlaten?
Bij mij wordt het wel erg zowel voor als achterkant bladder de ver eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Laatst online: 22-09 23:39
Ik moest wachten op de module, die werd besteld voor mij.

Later werd ik gebeld voor reparatie.

Ik had erop gewacht, duurde 10 a 15 min :) ( Wel bij Ricom Repairs, hebben een goede service )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Mr.Joker schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:29:
Ik moest wachten op de module, die werd besteld voor mij.

Later werd ik gebeld voor reparatie.

Ik had erop gewacht, duurde 10 a 15 min :) ( Wel bij Ricom Repairs, hebben een goede service )
Hmm ik was vandaag naar utrecht..en daar wilde ze dat ik m'n tel moest achterlaten omdat het 1 dagje werk is...wel hadden ze alles op voorraad...maar ik heb maar Ricom gebeld, die hadden niets op voorraad maar ze gaan me een belletje geven zodra ze de onderdelen binnen hebben...dus ik ga gewoon naar Ricom want wil m'n tel niet kwijt...ook niet 1 dag:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ladykiller007 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:22:
[...]

Hmm ik was vandaag naar utrecht..en daar wilde ze dat ik m'n tel moest achterlaten omdat het 1 dagje werk is...wel hadden ze alles op voorraad...maar ik heb maar Ricom gebeld, die hadden niets op voorraad maar ze gaan me een belletje geven zodra ze de onderdelen binnen hebben...dus ik ga gewoon naar Ricom want wil m'n tel niet kwijt...ook niet 1 dag:P
Dan heb ik geluk gehad. Ben vanmorgen op goed geluk naar Schiedam gereden. Ik werd geholpen door een leuke jonge dame, en ik stond binnen 20 minuten weer buiten met alles netjes vernieuwd klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 20:59:
[...]

Dan heb ik geluk gehad. Ben vanmorgen op goed geluk naar Schiedam gereden. Ik werd geholpen door een leuke jonge dame, en ik stond binnen 20 minuten weer buiten met alles netjes vernieuwd klasse.
Haha...dan was jij me net voor! :)

Maar ff een vraagje...wat als de 'verf' weer zo snel afbladderd? Heb je dan weer recht op een nieuw knopjes etc? Zo blijf je maar bezig denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ladykiller007 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:36:
[...]

Haha...dan was jij me net voor! :)

Maar ff een vraagje...wat als de 'verf' weer zo snel afbladderd? Heb je dan weer recht op een nieuw knopjes etc? Zo blijf je maar bezig denk ik....
Nou laten we van het positieve uitgaan en hopen dat nokia het materiaal verbeterd heeft. Alles aan de buitenkant is zo ongeveer wel aan de beurt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik kan even geen topic vinden over de N97 mini, dus even hier mijn vraag:

Wanneer de mini geblokkeerd is en er een geprek binnenkomt, kun je opnemen door van rechts naar links over het groene balkje wat verschijnt te slepen. Het rode balkje echter, is alleen voor het deblokkeren van de telefoon. Daarna moet ik alsnog op geprek weigeren duwen. Twee stappen dus. Is het ergens in te stellen dat de functie van het balkje "gesprek weigeren" wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Real_MaRsMaN schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:28:
Ik kan even geen topic vinden over de N97 mini, dus even hier mijn vraag:

Wanneer de mini geblokkeerd is en er een geprek binnenkomt, kun je opnemen door van rechts naar links over het groene balkje wat verschijnt te slepen. Het rode balkje echter, is alleen voor het deblokkeren van de telefoon. Daarna moet ik alsnog op geprek weigeren duwen. Twee stappen dus. Is het ergens in te stellen dat de functie van het balkje "gesprek weigeren" wordt?
Heb je de laatste firmware ? Heb ik zelf geen last van namelijk,....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterBunny schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:31:
Mist iemand ook de optie om te kunnen navigeren naar een contact persoon met de nieuwe ovi maps? Of zie ik het over het hoofd?
Die optie heb ik in de nieuwe ovi maps ook niet meer terug kunnen vinden. Via een omweg is het me overigens wel gelukt routepunten te selecteren uit de lijst met contactpersonen.

- open de toepassing <locatie> en selecteer het onderdeel <landmarks>
- menukeuze <opties>\<route weergeven>
- selecteer <nieuw routepunt toev.> en kies voor <adres>
- menukeuze <opties>\<selecteren uit contacten>

Na het selecteren van de gewenste contactpersoon zullen de bijbehorende adresgegevens worden geladen.
Bevestig het adres via menukeuze <opties>\<zoeken> en selecteer vervolgens je bestemming uit de lijst met resultaten. Het routepunt wordt dan aan de route toegevoegd.

Wanneer je de route naar wens hebt samengesteld, je kunt namelijk meerdere routepunten toevoegen, weer verwijderen en de volgorde ervan aanpassen, bevestig je tenslotte via menukeuze <route weerg>. De route wordt nu berekend en in Ovi maps geladen. Via <opties> kun je nu kiezen om deze route op te slaan (voor later gebruik) of de rit te starten.

Hou er wel rekening mee dat wanneer je bij contactpersonen het postcode-veld volledig hebt ingevuld, de foutmelding <geen resultaten gevonden> kan optreden. Je kunt dit voorkomen door de letters uit de postcode weg te laten en dus enkel het numerieke gedeelte ervan vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Bedankt! maar vanaf route weergeven kan ik het niet meer vinden... Ik heb software versie 21.0.102

owja misschien ook wel handig:
This bulletin is done to inform that N97 so called “Navi” release (21.0.102, 21.0.104, 21.0.105, 21.0.106, 21.1.107 and 21.2.102) SW is NOT made available in NSU nor via FOTA.

The main reason for not to release this SW in NSU or FOTA is the few issues mentioned in RM-505: “Repair and troubleshooting Instruction: Maps 3.03 (RM-505, RM506 and RM-507)”.

The main difference between 21.0.045 / 21.2.045 and the new “Navi” release SW is the New version of Ovi Maps (3.03), which is also possible to get downloaded via IAD (Independent Application Delivery – aka Software Update application in the device) or from http://www.nokia.com/maps.

Another difference between 21.x.045 and the “Navi” release is that the Display Auto-rotate function is set “ON” in the “Navi” release SW.

[ Voor 82% gewijzigd door masterBunny op 24-04-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 15:48
Heb de telefoon vrijdag ontvangen. Eerste indruk is goed!
Nu deed ik echter sinds gistermiddag met een acculading en vannacht is de telefoon uitgevallen. Kreeg hem vanochtend ook niet aan, trilde af en toe maar verder niks. Hij doet het nu weer en is aan het opladen.

Ik hoop toch niet dat de accu maar een halve dag meegaat, dat is wel erg weinig. Al moet ik zeggen dat ik wel veel bezig ben geweest met vanalles op de gsm en stonden updates voor weer + nieuws aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterBunny schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:50:
Bedankt! maar vanaf route weergeven kan ik het niet meer vinden... Ik heb software versie 21.0.102
[...]
Ik gebruik ovi maps v3.03 in combinatie met firmware 20.0.019. Dan zou het verschil in dat laatste moeten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Donatelloo schreef op zondag 25 april 2010 @ 09:19:
Heb de telefoon vrijdag ontvangen. Eerste indruk is goed!
Nu deed ik echter sinds gistermiddag met een acculading en vannacht is de telefoon uitgevallen. Kreeg hem vanochtend ook niet aan, trilde af en toe maar verder niks. Hij doet het nu weer en is aan het opladen.

Ik hoop toch niet dat de accu maar een halve dag meegaat, dat is wel erg weinig. Al moet ik zeggen dat ik wel veel bezig ben geweest met vanalles op de gsm en stonden updates voor weer + nieuws aan.
Klinkt alsof er heel veel applicaties draaien en misschien ook wel alle dataverbindingen open staan.

Draaiende applicaties vind je onder "Opties" - "Open toepassingen"
Dataverbindingen vind je onder "Menu" - "Instellingen" - "Connectiviteit"
GPS werkt ook met data maar dit is een simplexverbinding. GPS kan (veel) energie gebruiken en kan worden gebruikt voor tagging door diverse applicaties, waaronder de camera en accuweather.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraagje, aangezien ik het zo niet kon vinden.

Ik heb sinds vorige week mijn Nokia N97 mini, en krijg sinds gisteren telkens een foutmelding dat mijn geheugen vol is.
Als ik bijvoorbeeld op het internet ga, muziek afspeel of een foto wil maken, dan komt er de volgende foutmelding:

Algemeen: Geheugen vol. Sluit enkele toepassingen en probeer het opnieuw.

Iemand deze foutmelding ook gehad? of weet iemand hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 40 ... 64 Laatste