Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Ik werd net gebeld dat de mijne weer gefixet is. Had toevallig gisteren op internet al even gecheckt en kon toen zien dat hij al klaar voor verzending was. Ze hebben de A-cover vervangen (vanwege niet reagerend touchscreen), de B-cover (vanwege krassen op lens) en iets van een audio assey (geen idee waarom).

Bij het NCP bleven ze volhouden dat de B-cover niet helpt voor het verbeteren van de GPS ontvangst, maar deze is nu dus ook vervangen (vanwege de krassen). Hopelijk werkt hij nu beter.

Dit alles was volgens de website waarop ik de status van de reparatie kon checken trouwens een level 1 reparatie. Level 3 is wanneer ze ook echt moeten gaan solderen en herprogrammeren enzo.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:02:
Ik werd net gebeld dat de mijne weer gefixet is. Had toevallig gisteren op internet al even gecheckt en kon toen zien dat hij al klaar voor verzending was. Ze hebben de A-cover vervangen (vanwege niet reagerend touchscreen), de B-cover (vanwege krassen op lens) en iets van een audio assey (geen idee waarom).

Bij het NCP bleven ze volhouden dat de B-cover niet helpt voor het verbeteren van de GPS ontvangst, maar deze is nu dus ook vervangen (vanwege de krassen). Hopelijk werkt hij nu beter.

Dit alles was volgens de website waarop ik de status van de reparatie kon checken trouwens een level 1 reparatie. Level 3 is wanneer ze ook echt moeten gaan solderen en herprogrammeren enzo.
Die van mij was een level 3 reparatie en konden ze ook het niet reageren van het touchscreen niet oplossen, hij is inmiddels alweer weg. Ben benieuwd of het probleem bij jou nu wel opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van mij wil sinds vandaag niet meer bellen. Zodra ik een nummer intoets en kies voor bellen start het toestel opnieuw op en dat blijft hij vervolgens doen totdat ik de batterij eruit haal. Ik heb de "vulcan death grip" al uitgevoerd en met de simkaart van mijn vriendin geprobeerd maar hij blijft opnieuw opstarten....

Is bellen nou zo moeilijk?
/me BastiaanN begint het nu zo langzamerhand een beetje zat te worden... -O-

Firmware V20.x trouwens, laatste voor mijn toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanN op 23-03-2010 14:57 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iedjie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Goedendag folks, even een vraagje. De Nokia n97 mini schijnt een "interne modem" te hebben. Betekent dat dat ik m via een kabel kan aansluiten op een laptop en dan kan internetten op een groot scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsve schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:31:
Ik heb net mijn bijna 10 maanden oude de deur uit gedaan
Ik haak aan, vanavond gaat ie marktplaats op denk ik. Ben het zat, wat een kl#te toestel.
Half jaar terug €275,- voor betaald, nu hoop ik nog €200,- er voor te cashen. Die afschrijving accepteer ik wel. Ga me eens richten op iets wat stabiel draait en doet waar ie voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
iedjie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:46:
Goedendag folks, even een vraagje. De Nokia n97 mini schijnt een "interne modem" te hebben. Betekent dat dat ik m via een kabel kan aansluiten op een laptop en dan kan internetten op een groot scherm?
Dat kan, maar het is niet altijd verstandig. Vodafone bijvoorbeeld heeft een regel in het contract staan waarin staat dat je dat niet mag doen. Dit geldt ook voor een aantal andere providers, maar ik weet zo niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iedjie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Dank je wel, Xmasjos. Ik zal het (toekomstige) contract erop nalezen. Ik wil vandaag of morgen een keuze maken voor een nieuw toestel. Bij mijn provider, (Telfort), mag ik gratis een nieuwe kiezen. Ik twijfel tussen de Xperia 10 en de N97 mini. Een qwerty toetsenbord, (N97 mini) lijkt me handiger dan zo'n touchscreen toetsenbord, (Xperia 10), die volgens mij niet eens in landscape kan. Klopt dat?

En klopt het dat ik midden in de woestijn met de N97 Mini nog steeds navigatie heb en dat de Xperia 10 dat niet heeft maar afhankelijk is van zendmasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
dubbel :(

[ Voor 97% gewijzigd door hetnet op 23-03-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
BastiaanN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:53:
Die van mij wil sinds vandaag niet meer bellen. Zodra ik een nummer intoets en kies voor bellen start het toestel opnieuw op en dat blijft hij vervolgens doen totdat ik de batterij eruit haal. Ik heb de "vulcan death grip" al uitgevoerd en met de simkaart van mijn vriendin geprobeerd maar hij blijft opnieuw opstarten....

Toch maar weer naar NSP ermee, je heb echt geen mazel met dit toestel zeg.
Je had toch net nieuwe gekregen ?
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:52:
[...]

Ik haak aan, vanavond gaat ie marktplaats op denk ik. Ben het zat, wat een kl#te toestel.
Half jaar terug €275,- voor betaald, nu hoop ik nog €200,- er voor te cashen. Die afschrijving accepteer ik wel. Ga me eens richten op iets wat stabiel draait en doet waar ie voor gemaakt is.
Paar berichten terug van jou zei je nog 500 euro :o wat een liegbeest !!
Je heb gewoon een halfjaar geleden tweedehandsje gekocht, waarschijnlijk deedt die persoon hem ook daarom weg.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

BastiaanN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:53:

Komt vaker voor bij de V20 (is ook een Service Bulletin voor zag ik laatst). Updaten naar V21 of weer naar NCP :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hetnet schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:21:
[...]

Toch maar weer naar NSP ermee, je heb echt geen mazel met dit toestel zeg.
Je had toch net nieuwe gekregen ?
Niet echt he :P Ja de binnenkant is helemaal nieuw. Ik ga er ook niet lomp mee om ofzo, toestel is nog krasvrij. Maar ik ben er klaar mee, ik heb een HTC Desire ge-preorderd en deze gaat de deur uit zodra ik die binnenheb :)
lavagiant schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:45:
Komt vaker voor bij de V20 (is ook een Service Bulletin voor zag ik laatst). Updaten naar V21 of weer naar NCP :S
Die is nog niet beschikbaar voor de Country Variant van NL... Dat duurt trouwens ook belachelijk lang zeg :X

[ Voor 27% gewijzigd door BastiaanN op 23-03-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
De software is volgens mij wel beschikbaar bij de NCP's. Welke productcode heb je?
masterBunny schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:18:
Sinds 16 maart is versie 21 ook beschikbaar voor een nieuwe groep productcodes waaronder 0587245 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masterBunny schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:06:
De software is volgens mij wel beschikbaar bij de NCP's. Welke productcode heb je?

[...]
Nog steeds geen update via de updater, Klik voor groter:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yAW7egdsshj2SzEVFj8yriB3/thumb.png

Productcode 0587245 :)

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 23-03-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Kan je ergens instellen dat je binnenkomende sms'jes, software updates en e-mails ontvangt op een andere dan de c: schijf? Ik kan het nergens vinden. De telefoon blijft nu maar 'zeuren' dat de c: schijf vol zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
murphsy schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:04:
Kan je ergens instellen dat je binnenkomende sms'jes, software updates en e-mails ontvangt op een andere dan de c: schijf? Ik kan het nergens vinden. De telefoon blijft nu maar 'zeuren' dat de c: schijf vol zit...
http://nokian97forum.nl/i...1190.msg8027.html#msg8027
Misschien de volgende keer even iets beter zoeken via het almachtige google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Dank je Bastiaan, ik had wel behoorlijk gezocht. Ook op Tweakers.

Maarja, met zoekfuncties blijft het toch: je kan tegenwoordig alles vinden, als je maar de juiste zoektermen gebruikt. Toch enorm bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Vandaag mijn 2ehandse Nokia binnen gekregen via Marktplaats overgenomen van iemand omdat het touchscreen niet werkte. Toen gelijk naar NCP gebracht en die gaan m als het goed is kosteloos repareren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
BastiaanN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:02:
[...]

Nog steeds geen update via de updater, Klik voor groter:
[afbeelding]

Productcode 0587245 :)
Dan zal het niet lang meer duren voordat het beschikbaar is via de NSU.

Afbeeldingslocatie: http://i274.photobucket.com/albums/jj251/DJRotor/f1887d89.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door masterBunny op 23-03-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Laatst online: 17-09 21:43
masterBunny schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:44:
[...]

Dan zal het niet lang meer duren voordat het beschikbaar is via de NSU.

[afbeelding]
wanneer denk je ongeveer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Geen flauw idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Laatst online: 17-09 21:43
Hmmm jammer:P!!

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:16
Heb hier een branded toestel maar wil weten wat de productcode is.
Echter kan ik hem niet achterhalen met *#0000#.
Of ik kijk verkeerd hoor maar kan iemand me even op weg helpen.

Bij de normale versie kan ik wel gewoon via de *#0000# functie vinden.

*Toestel is VF branded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:54
Chris89 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:55:

*Toestel is VF branded
De productcode van het toestel staat vermeld op een sticker die onder de batterij is geplaatst.

Ikzelf ben inmiddels een kleine 1,5 week in bezit van een N97 Black - geruild voor mijn Blackberry Bold 9000 - en in het begin wilde ik het toestel uit het raam gooien van frustratie, omdat het niet goed functioneerde. Maar nu, nadat ik enkele tweaks heb uitgevoerd - met dank aan dit topic en Google, ben ik erg tevreden over de N97. De N97 is mijn soort toestel: een all-round multimedia toestel, dat makkelijk in gebruik is en voorzien is van een mooi design. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 23-03-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Chris89 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:55:

*Toestel is VF branded
Je product-code is te vinden hoor, acterdeksel erafhalen, batterij eruit, Zoek sticker, kijk naar nummer op sticker. _/-\o_ Tadaaaaaaaaaaa daar staat je product-code.

Of bedoel je software nummer ;) die vind je met *#0000#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Ondanks dat mijn N97 nu eindelijk een beetje goed functioneert is dit wel mijn allerlaatste Nokia die ik heb gehad. Met mn N95 heb ik veel minder problemen gehad dan wat ik nu sinds halverwege juli heb uit moeten halen om die N97 een beetje te laten functioneren. Na FW2.1 is er een hoop positief verbeterd. Echter moet een toestel naar behoren functioneren zodra deze uit komt, dat was dus vorig jaar juli al, en dat heeft dan nog een dik half jaar geduurd voordat het iets is geworden.
Nokia heeft hier trouwens wel wat ervaring mee naar mijn mening met producten in de verkoop gooien die helemaal niet goed functioneren. Nee hoe goed het volgende toestel ook moge zijn, ik verdom het om nog eens in deze ongein te trappen.
Maar wat me vooral tegenvalt is dat hij zo grootst is gebracht terwijl hij zo klein is.. Dat is dan weer goed werk van de marketing afdeling van Nokia. Ook valt die Ovi Store op de N97 mij ontzettend tegen, die zoekfunctie werkt voor geen meter. Van de week zocht ik die facebook widget dus ik zoek gewoon alleen op "facebook" vind hij helemaal niets. Uiteindelijk toch gevonden door steeds maar op volgende te drukken en na 10 minuten toch de widget tegengekomen. Nee ik vind het helemaal niets. Jammer dat ik tot volgend jaar Maart moet doen met mn N97 maar op het moment dat ik er vanaf mag, zal het ook de laatste dag zijn dat ik hem heb gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaszCore schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:28:
Ondanks dat mijn N97 nu eindelijk een beetje goed functioneert is dit wel mijn allerlaatste Nokia die ik heb gehad. Met mn N95 heb ik veel minder problemen gehad dan wat ik nu sinds halverwege juli heb uit moeten halen om die N97 een beetje te laten functioneren. Na FW2.1 is er een hoop positief verbeterd. Echter moet een toestel naar behoren functioneren zodra deze uit komt, dat was dus vorig jaar juli al, en dat heeft dan nog een dik half jaar geduurd voordat het iets is geworden.
Nokia heeft hier trouwens wel wat ervaring mee naar mijn mening met producten in de verkoop gooien die helemaal niet goed functioneren. Nee hoe goed het volgende toestel ook moge zijn, ik verdom het om nog eens in deze ongein te trappen.
Maar wat me vooral tegenvalt is dat hij zo grootst is gebracht terwijl hij zo klein is.. Dat is dan weer goed werk van de marketing afdeling van Nokia. Ook valt die Ovi Store op de N97 mij ontzettend tegen, die zoekfunctie werkt voor geen meter. Van de week zocht ik die facebook widget dus ik zoek gewoon alleen op "facebook" vind hij helemaal niets. Uiteindelijk toch gevonden door steeds maar op volgende te drukken en na 10 minuten toch de widget tegengekomen. Nee ik vind het helemaal niets. Jammer dat ik tot volgend jaar Maart moet doen met mn N97 maar op het moment dat ik er vanaf mag, zal het ook de laatste dag zijn dat ik hem heb gebruikt..
Ik heb precies hetzelfde, voor mij ook nooit meer Nokia, ik moet wachten tot volgend jaar juni. Dus ik moet er nog even mee doen. Ben er zojuist achter gekomen dat de laatste keer dat ik hem opgestuurd dat ze alleen het kussentje van de lens hebben vervangen. Alle andere klachten die ik had, onder andere met een slecht werkend touchscreen, gps die niet werkte nadat de b-cover is vervangen die zijn allemaal genegeerd. Nokia luistert niet naar zijn klanten, dat kun je wel zien met de fout die ze hebben gemaakt met de eerste n95 en nu weer de n97, ze luisteren niet en ze leren ook niet van hun fouten. Volgende keer stap ik over op android met een HTC, iedereen die ik in mijn buurt hoor over HTC is er helemaal blij mee. Nooit klachten en ik heb altijd Nokia gehad en alleen maar problemen, ik ben er nu echt klaar mee. Inmiddels is mijn toestel weer opgestuurd maar ik verwacht niet dat mijn problemen zijn opgelost als ik nu merk wat ze de laatste reparatie vervangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:21:
Paar berichten terug van jou zei je nog 500 euro :o wat een liegbeest !!
Je heb gewoon een halfjaar geleden tweedehandsje gekocht, waarschijnlijk deedt die persoon hem ook daarom weg.......
En waar lees je dan dat IK dat er ook voor betaald heb? Ik had het er toen over dat ik het belachelijk vond dat een toestel als dit - met een nieuwwaarde van rond de 500,- - zo bagger functioneert. Ik heb hem inderdaad 2e hands. doet dat terzake? Hij hoort het gewoon fatsoenlijk te doen. Zo'n duur toestel en dan zulke kansloze zaken die niet kloppen. Ik kan wel weer de hele waslijst opnoemen, doe ik niet. Nokia wast z'n handen in onschuld, een NSP die mijn bluetooth klachten niet serieus neemt enz. Nee, ik ben er klaar mee.
En elk merk/type/toestel zal zijn nukken hebben, maar Nokia maakt het wel heel bont door telkens *proest, kuch* premium toestellen op de markt te brengen die gewoonweg niet deugen. De N95 was al slecht, maar deze N97 slaat werkelijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elke fabrikant maakt wel eens een toestel dat flopt. Ik vind het frapant dat er dan door iedereen gezegd wordt dat ze nooit meer een Nokia toestel nemen. Nokia maakt ook zeer degelijke toestellen zoals bijvoorbeeld de N95, E71 en E72 en ook de 5800 doet het prima. Dat de N97 geflopt is zullen ze vast zelf ook niet zo gewild hebben, dat levert ze beste imagoschade op :)

Ik ben klaar met de N97 maar met Nokia? Nee hoor. Ik heb dan wellicht op dit moment de keuze gemaakt om de HTC Desire aan te schaffen maar dat komt enkel doordat het toestel mij erg aanspreekt. Als ik daarna weer een nieuwe telefoon ga kopen neem ik Nokia gewoon weer mee in mijn eventuele keuzelijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:26:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, voor mij ook nooit meer Nokia, ik moet wachten tot volgend jaar juni. Dus ik moet er nog even mee doen. Ben er zojuist achter gekomen dat de laatste keer dat ik hem opgestuurd dat ze alleen het kussentje van de lens hebben vervangen. Alle andere klachten die ik had, onder andere met een slecht werkend touchscreen, gps die niet werkte nadat de b-cover is vervangen die zijn allemaal genegeerd. Nokia luistert niet naar zijn klanten, dat kun je wel zien met de fout die ze hebben gemaakt met de eerste n95 en nu weer de n97, ze luisteren niet en ze leren ook niet van hun fouten. Volgende keer stap ik over op android met een HTC, iedereen die ik in mijn buurt hoor over HTC is er helemaal blij mee. Nooit klachten en ik heb altijd Nokia gehad en alleen maar problemen, ik ben er nu echt klaar mee. Inmiddels is mijn toestel weer opgestuurd maar ik verwacht niet dat mijn problemen zijn opgelost als ik nu merk wat ze de laatste reparatie vervangen hebben.
Het kussentje van het lenskapje zou ook verbetering aan de gps ontvangst moeten brengen, dus dat is niet helemaal genegeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
BastiaanN schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:44:
Elke fabrikant maakt wel eens een toestel dat flopt. Ik vind het frapant dat er dan door iedereen gezegd wordt dat ze nooit meer een Nokia toestel nemen. Nokia maakt ook zeer degelijke toestellen zoals bijvoorbeeld de N95, E71 en E72 en ook de 5800 doet het prima. Dat de N97 geflopt is zullen ze vast zelf ook niet zo gewild hebben, dat levert ze beste imagoschade op :)

Ik ben klaar met de N97 maar met Nokia? Nee hoor. Ik heb dan wellicht op dit moment de keuze gemaakt om de HTC Desire aan te schaffen maar dat komt enkel doordat het toestel mij erg aanspreekt. Als ik daarna weer een nieuwe telefoon ga kopen neem ik Nokia gewoon weer mee in mijn eventuele keuzelijstje :)
Uiteraard wil niemand imageschade oplopen maar in het geval met de N97 had dit zeker niet gehoeven of in ieder geval een stuk minder. Wanneer is FW2.1 uitgekomen? Die versie FW maakt eindelijk eens wat van het toestel. Kan nu pas zeggen dat het allemaal een beetje werkt en dan moet je nog steeds regelmatig tweaks uitvoeren om het toestel goed draaiend te houden.
Nokia heeft gewoon grote fouten gemaakt met de N97, ze hebben veelste vroeg bekend gemaakt dat hij zou komen en te vaak uitgesteld en daar hebben ze al commentaar op gehad. Toen hij er eindelijk was, was het ronduit een prut toestel door de software, daarbij een ontwerpfout mbt GPS en cameralens. Als Nokia langer en vooral beter had getest hadden tal van deze problemen al veel eerder aan het licht kunnen komen, dat is dus niet gebeurd naar mijn mening. Als je hem goed had getest waren ze zelf ook vast wel tot de conclusie gekomen dat hij meer mem zou moeten hebben want nu loopt het geheugen constant vol als je het niet bijhoudt.
Ik vermoed dat 9/10 mensen die in dit topic actief zijn wel weten hoe ze dit allemaal kunnen oplossen maar de normale mens (huis-tuin-keuken gebruiker) die een dure telefoon wil die alles moet kunnen met touchscreen en toetsenbord komt vrij bedrogen uit omdat deze telefoon veel meer aandacht vraagt over zaken waar hun veelal niets van begrijpen. Dat merk ik alleen al bij vrienden.
Het feit blijft wel dat de N97 behoorlijk geflopt is en ze hier heus van zullen leren maar daar zijn ze voor mij net een paar stappen te laat mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaszCore schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:57:
[...]

Uiteraard wil niemand imageschade oplopen maar in het geval met de N97 had dit zeker niet gehoeven of in ieder geval een stuk minder. Wanneer is FW2.1 uitgekomen? Die versie FW maakt eindelijk eens wat van het toestel. Kan nu pas zeggen dat het allemaal een beetje werkt en dan moet je nog steeds regelmatig tweaks uitvoeren om het toestel goed draaiend te houden.
Nokia heeft gewoon grote fouten gemaakt met de N97, ze hebben veelste vroeg bekend gemaakt dat hij zou komen en te vaak uitgesteld en daar hebben ze al commentaar op gehad. Toen hij er eindelijk was, was het ronduit een prut toestel door de software, daarbij een ontwerpfout mbt GPS en cameralens. Als Nokia langer en vooral beter had getest hadden tal van deze problemen al veel eerder aan het licht kunnen komen, dat is dus niet gebeurd naar mijn mening. Als je hem goed had getest waren ze zelf ook vast wel tot de conclusie gekomen dat hij meer mem zou moeten hebben want nu loopt het geheugen constant vol als je het niet bijhoudt.
Ik vermoed dat 9/10 mensen die in dit topic actief zijn wel weten hoe ze dit allemaal kunnen oplossen maar de normale mens (huis-tuin-keuken gebruiker) die een dure telefoon wil die alles moet kunnen met touchscreen en toetsenbord komt vrij bedrogen uit omdat deze telefoon veel meer aandacht vraagt over zaken waar hun veelal niets van begrijpen. Dat merk ik alleen al bij vrienden.
Het feit blijft wel dat de N97 behoorlijk geflopt is en ze hier heus van zullen leren maar daar zijn ze voor mij net een paar stappen te laat mee...
Het vreemde is dat ze weten welke klachten er zijn maar het niet willen oplossen. Volgens mij zijn de oplossingen er voor meeste van de problemen (Behalve het geheugenprobleem). De nieuwe batch van de n97 heeft veel van de problemen niet meer, dit betekent dat bijna alles opgelost kan worden. Ik snap dan niet dat je het toestel eerst 4 keer moet opsturen voordat alle problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit blijft wel dat de N97 behoorlijk geflopt is en ze hier heus van zullen leren
Dat doen ze dus niet, getuige de dramatisch slechte N95 met z'n brakke slider, vastlopers, te weinig werkgeheugen etc. Dan denk je toch dat ze het bij de N97 anders gaan doen. Krijg je wederom te maken met een enorm memory leak, vastlopers, slechte GPS ontvangst, een lenskapje die krast enz enz. En ja, erg leuk en attend dat je alles kunt laten maken, maar breng eens een fatsoenlijk toestel op de markt. Ik betaal geen honderden euro's om voor hun te gaan testen en 3 x naar een NSP te moeten kleppen omdat er niets vh toestel deugt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:14:
[...]

Dat doen ze dus niet, getuige de dramatisch slechte N95 met z'n brakke slider, vastlopers, te weinig werkgeheugen etc. Dan denk je toch dat ze het bij de N97 anders gaan doen. Krijg je wederom te maken met een enorm memory leak, vastlopers, slechte GPS ontvangst, een lenskapje die krast enz enz. En ja, erg leuk en attend dat je alles kunt laten maken, maar breng eens een fatsoenlijk toestel op de markt. Ik betaal geen honderden euro's om voor hun te gaan testen en 3 x naar een NSP te moeten kleppen omdat er niets vh toestel deugt!
Je vat nu feitelijk één van mijn vorige reacties nog eens samen, want toen zei ik vrijwel hetzelfde. Maar dat ze er van leren dat mogen vast staan, alleen zou je dan mogen verwachten dat ze hier wat mee gaan doen en dát is nou net het punt wat volgens mij niet gebeurd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:02
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:14:
[...]

Dat doen ze dus niet, getuige de dramatisch slechte N95 met z'n brakke slider, vastlopers, te weinig werkgeheugen etc.
Precies.
Kan ook niet zo goed tegen alle mensen die de N95 de hemel inprijzen alsof het een onovertroffen toestel is.
De introductie was belabberd en het heeft nog heel wat updates geduurd voor het toestel acceptabel ging functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikhorst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05-2024
Het lukt me maar niet om Ovi Maps 3.3 op mijn N97 geinstalleerd te krijgen...
Andere updates komen wel binnen via "Sw-update", maar bij Ovi Kaarten krijg ik steeds een "1 update mislukt". Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
mikhorst schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:06:
Het lukt me maar niet om Ovi Maps 3.3 op mijn N97 geinstalleerd te krijgen...
Andere updates komen wel binnen via "Sw-update", maar bij Ovi Kaarten krijg ik steeds een "1 update mislukt". Iemand een idee?
Heb je de oude Ovi Maps al verwijderd van je N97? Dat wil nog wel eens werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
@hetnet
Bedankt voor de tip van me productcode. _O_

Maar nu heb ik een vraag, heb de productcode 0587371 (VF branded).
Op toestel draait versie 20.0.019.

Als ik op de site van Nokia kijk of er een update beschikbaar is krijg ik de volgende melding:
Latest available software for Nokia N97, product code 0587371
Version: 12.0.026

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download
Beetje vreemd dus. Is er bekend wanneer de update naar 21 beschikbaar is voor me toestel?
Productcode wijzigen is geen optie want dan ben ik me garantie kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Chris89 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:16:
@hetnet
Bedankt voor de tip van me productcode. _O_

Maar nu heb ik een vraag, heb de productcode 0587371 (VF branded).
Op toestel draait versie 20.0.019.

Als ik op de site van Nokia kijk of er een update beschikbaar is krijg ik de volgende melding:

[...]

Beetje vreemd dus. Is er bekend wanneer de update naar 21 beschikbaar is voor me toestel?
Productcode wijzigen is geen optie want dan ben ik me garantie kwijt :X
Zoveelste keer:

Laat hem updaten bij een NSP! Zij zullen ervoor zorgen dat je elke keer de laatste update binnen kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
verise 21 is al beschikbaar bij een NCP voor jou productcode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikhorst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik krijg de oude versie niet verwijderd, kan het Maps bestand niet vinden...
(heb de losse (europa) kaarten wel verwijderd...)
BaszCore schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:26:
[...]

Heb je de oude Ovi Maps al verwijderd van je N97? Dat wil nog wel eens werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 19:23
masterBunny schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:24:
verise 21 is al beschikbaar bij een NCP voor jou productcode :)
Het maakt toch niet uit voor een NCP wat voor productcode een toestel heeft, ze kunnen het toestel toch altijd updaten, of begrijp ik het verkeerd? Ze kunnen beter de productcode wijzigen naar een code waar je niet MAANDEN hoeft te wachten voor nieuwe updates via NSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
[...]
Dat merk ik alleen al bij vrienden.
Hoe kan de N97 geflopt zijn als je regelmatig mensen met dit toestel tegenkomt?
Natuurlijk, het is niet de iPhone killer gebleken, maar floppen is wel de andere kant van het spectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Xmasjos schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:24:
[...]

Zoveelste keer:

Laat hem updaten bij een NSP! Zij zullen ervoor zorgen dat je elke keer de laatste update binnen kan krijgen!
Leuk zon antwoord maar daar ben ik geweest en die zeggen als ik dat nu doe dan ben je garantie kwijt! Dus nu is de vraag wanneer komt hij beschikbaar van nokia voor de klant gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Chris89 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:53:
[...]

Leuk zon antwoord maar daar ben ik geweest en die zeggen als ik dat nu doe dan ben je garantie kwijt! Dus nu is de vraag wanneer komt hij beschikbaar van nokia voor de klant gewoon?
Je moet het niet zelf doen, je moet het door de mensen van het NSP laten doen. Dan verloopt je garantie nl helemaal niet! Heb je hier überhaubt de topics wel doorgelezen? Dit is al zovaak langsgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Xmasjos schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:09:
[...]

Je moet het niet zelf doen, je moet het door de mensen van het NSP laten doen. Dan verloopt je garantie nl helemaal niet! Heb je hier überhaubt de topics wel doorgelezen? Dit is al zovaak langsgekomen!
Leuk zeg dit.... Ben bij een NSP geweest en die wou het daar wel doen maar was me garantie weg. Hoe moeilijk is dat nou om te lezen. Ja heb trouwens de topic wel door gelezen. Dit is vaker langs gekomen maar iedereen is zijn garantie dus gewoon kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
Chris89 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:14:
[...]

Leuk zeg dit.... Ben bij een NSP geweest en die wou het daar wel doen maar was me garantie weg. Hoe moeilijk is dat nou om te lezen. Ja heb trouwens de topic wel door gelezen. Dit is vaker langs gekomen maar iedereen is zijn garantie dus gewoon kwijt.
Het NSP in mijn buurt heeft zelf aangeboden het toestel te updaten om de problemen op te lossen, ze hebben geen woord gerept over verlies van garantie. Mochten ze daar later problemen mee hebben, dan is dat hun eigen verantwoording, zij hebben mij daar niet voor gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Officieel als de productcode gewijzigd word vervalt de garantie maar zoveel problemen maakt Nokia er niet van.
pkwakman schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:49:
[...]

Het maakt toch niet uit voor een NCP wat voor productcode een toestel heeft, ze kunnen het toestel toch altijd updaten, of begrijp ik het verkeerd? Ze kunnen beter de productcode wijzigen naar een code waar je niet MAANDEN hoeft te wachten voor nieuwe updates via NSU.
Updaten kan altijd ja, als ze de productcode wijzigen. In dit geval hoeft dat helemaal niet want voor de desbetreffende productcode is de nieuwste versie beschikbaar bij een NCP. Ik weet niet waarom het nog niet via NSU kan en hoelang het nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Chris89 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:14:
[...]

En bij wie ben je dan geweest ? Als jij langs een NSP ben geweest, zoals je zei en heb je daar gevraagt of ze nieuwe software versie erop willen zetten ! doen ze dat gewoon.
Heb je dat gevraagt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
hetnet schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:35:
[...]

En bij wie ben je dan geweest ? Als jij langs een NSP ben geweest, zoals je zei en heb je daar gevraagt of ze nieuwe software versie erop willen zetten ! doen ze dat gewoon.
Heb je dat gevraagt ???
Ja dat heb ik gevraagd! Ben niet dom ofzo!
Maar nu lopen we te flammen naar elkaar en schieten we niks op dus als je even een bron zoekt als het gewoon kan met behoud van garantie. Dan heb jij het tegendeel bewezen en had die man in kwestie het dus verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theoretisch gezien raak je inderdaad je garantie kwijt wanneer je zelf de productcode wijzigt. In de praktijk merk je echter dat Nokia daar helemaal niet moeilijk over doet en het toestel gewoon wordt gerepareerd zonder extra kosten, mocht deze stuk gaan in de garantieperiode.

Edit: Even voor de duidelijkheid; zoals hieronder ook al wordt aangegeven behoud je de garantie wel wanneer je de productcode door een NCP laat wijzigen :)

[ Voor 23% gewijzigd door BastiaanN op 24-03-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Kan ik er via het internet achterkomen dmv mijn IMEI nummer bijvoorbeeld waar mijn N97 is en wat ze er mee hebben gedaan bij NCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Chris89 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:59:
[...]

Maar nu lopen we te flammen naar elkaar en schieten we niks op dus als je even een bron zoekt als het gewoon kan met behoud van garantie. Dan heb jij het tegendeel bewezen en had die man in kwestie het dus verkeerd.
Ten eerste vraag ik iets ..... waar ik vervolgens geen antwoord op krijg.
Bij welke NSP ben je geweest ? Waar ??

Als jij gevraagt had wilt U deze N97 met software versie 20 updaten naar versie 21 had de goede man dat moeten doen. Zo simpel is het. (of hij er tijd voor had is vraag 3) En als NSP hem update dan vervalt je garantie niet !
En een NSP doet ook niet moeilijk, als je wel je product-code veranderd om hem zelf te kunnen/willen updaten. (zelf onder vonden met 2x N95) waarbij het fout ging kwa taal :+ half nederlands ..... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet 100% zeker of ik correct zit,

maar na zoeken voor een applicatie voor msn voor de n97 (mini) stuitte ik erop dat deze niet beschikbaar was.

Na wat gezocht te hebben en her en der wat geinstalleerd heb ik het nu toch werkend. Vraag me af of dit geen betaalde versies is, zodoende meer de vraag..

wat gebruiken jullie als je Windows Live Messenger wil (dus geen ebuddy / frings / etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:35:
Weet niet 100% zeker of ik correct zit,

maar na zoeken voor een applicatie voor msn voor de n97 (mini) stuitte ik erop dat deze niet beschikbaar was.

Na wat gezocht te hebben en her en der wat geinstalleerd heb ik het nu toch werkend. Vraag me af of dit geen betaalde versies is, zodoende meer de vraag..

wat gebruiken jullie als je Windows Live Messenger wil (dus geen ebuddy / frings / etc)?
Nimbuzz gebruik ik, kan je van alles mee doen, msn, hyves chat, skype en alles :) Geinige applicatie, zit alleen wat omslachtig in elkaar naar mijn mening maar als je daar aan gewend bent werkt het wel ideaal.
Nimbuzz is gratis te downloaden in de Ovi Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand T-mobile tv op zijn N97 mini werkend en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:56:
[...]

Volgens mij kan dat niet... Ik heb er zelf ook al wat mee lopen klooien maar kwam er niet uit! Via podcasting onder toepassingen kun je je wel voor een aantal podcasts aanmelden, voor Itunes podcasts (zoals Freeskier) moet je wat meer moeite doen. Ik ben geabboneerd via Itunes en convert de gedownloade podcasts met behulp van FormatFactory (MP4 - 360 x 640 HD) en knal ze dan op mijn N97.
Dank je! Zo ver was ik ook gekomen, maar dan is dat het dus. Had gehoopt dat er misschien een manier was waarmee het niet eerst via de PC moet, maar blijkbaar is dat onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
hetnet schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:35:
[...]

Heb je dat gevraagt ???
Niet waar.... Ik ben een paar weken geleden bij een NCP geweest en daar hebben ze de problemen die ik had (problemen met het touch-screen) netjes opgelost en meteen de b-cover en de lens cover vervangen.
Ik heb gevraagd of ze v21 van de firmware er op wilde zetten, maar dat ging niet omdat die nog niet beschikbaar is voor mijn productcode. Bij navraag over hoe dat dan zat met aanpassen van productcodes werd mij gemeld dat niet alle NCP's het even nauw nemen met de regels en daardoor de verschillen in behandeling ontstaat.

En let wel... het zijn hier dus ook de woorden van de persoon bij dit NCP.

Hoe dan ook... er is zijn dus verschillen in hoe dat wordt aangepakt en als één NCP iets doet, hoeft dat niet te betekenen dat een ander NCP dat ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 22:57
Wat is nu de laatste firmware versie voor de n97 mini ? 11.0.0.45 of 21.0.0.45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb een enorm vervelend probleem.
Vanaf gisteren ontvang ik geen smsjes meer. Ik kan wel gebeld worden, smssen versturen (komen ook aan) en bellen. Maar ontvangen werkt niet.
Wat ik al geprobeert heb:
Aan/uit zetten
Offline online modus
drive wijzigen (C / Massageheugen / Geheugenkaart )
Toen ik zojuist gebeld werd ontving ik 1 sms, wat er veel meer hadden moeten zijn.
Alle smsjes verwijderen (verzonden, inbox, concepten)

Ik denk dat ik straks even mn contacts ga backuppen, en dan resetten... Grmbl.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
breeeem schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:52:
Wat is nu de laatste firmware versie voor de n97 mini ? 11.0.0.45 of 21.0.0.45
11 is voor de mini, 21 voor de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
MrSleeves schreef op maandag 22 maart 2010 @ 08:44:
Al even terug van wintersport, maar toch even laten zien dat de GPS toch best aardig werkt (in m'n jaszak):
http://sportstracker.noki...ser/profile.do?u=mldoeven

Enige jammere: ik heb wat foto's gemaakt en ging er vanuit: GPS staat aan, dus de locatie wordt wel opgeslagen. Niet dus, want dit blijkt een aparte instellingen te zijn die je aan moet zetten.

Verder mooi systeem al zou het wel handig zijn als je nog wat kon knutselen aan de routes; nu heb ik de sportstracker aan het begin aangezet en na het boarden weer uit. Alle liften zitten dus ook in de route.
hoe zit het met accuverbruik als je de sportstracker app op hebt draaien?? Vind het wel een guitige app, namelijk, ziet er mooi uit!

Heb trouwens nog steeds het probleem dat m'n wifi blijft verbinden, zonder dat ik het wil... (heb hier al eerder over gepost). Heb handy taskman nu draaien en er staat niks open op de achtergrond... Het kost niet echt extra stroom, heb ik al gemerkt, maar ik vind het gewoon vervelend dat hij iets doet wat ik niet wil...

[ Voor 16% gewijzigd door kaydecop op 25-03-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:33

XyS

0.o.O

Chris89 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:59:
[...]

Ik kan Chris zijn verhaal bevestigen aangezien ze hetzelfde verhaal tegen mij hebben verteld.
De fw-update is gewoon nog niet voor mijn toestel vrijgegeven zeiden ze. (dat wist ik zelf ook al)

Kan er hier wel gezegt worden dat ze bij elk NCP "dat gewoon doen" maar dat is wel erg kort door de bocht..
Ik heb nogsteeds last van:
korte batterijduur (3.5 uur internet en hij is leeg)
reboot na opstarten
camera bleef een paar keer zwart?
Irritant hoge piep wanneer het beeldscherm aanstaat
Soms na het rebootten bij alles een melding: "geheugen tekort"
Vandaag ook opeens alle bel info (gekozen nummers / gemiste nummers etc) verdwenen?

Binnenkort maar terug naar NCP... vorige keer hadden ze de FW er opnieuw opgezet,, heeft niets geholpen.

edit:
Met de energy profiler kan ik ook het verbruik van mijn mobiel zien. Dat is dus zo'n 1.5 tot 2W tijdens internetten, wat een (geschatte) batterijduur oplevert van minder dan 4 uur!

[ Voor 7% gewijzigd door XyS op 25-03-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Kecin schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:30:
Ik heb een enorm vervelend probleem.
Vanaf gisteren ontvang ik geen smsjes meer. Ik kan wel gebeld worden, smssen versturen (komen ook aan) en bellen. Maar ontvangen werkt niet.
Wat ik al geprobeert heb:
Aan/uit zetten
Offline online modus
drive wijzigen (C / Massageheugen / Geheugenkaart )
Toen ik zojuist gebeld werd ontving ik 1 sms, wat er veel meer hadden moeten zijn.
Alle smsjes verwijderen (verzonden, inbox, concepten)

Ik denk dat ik straks even mn contacts ga backuppen, en dan resetten... Grmbl.
Klinkt meer als een probleem met je provider... Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
mumbly schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:22:
[...]

Niet waar.... Ik ben een paar weken geleden bij een NCP geweest en daar hebben ze de problemen die ik had (problemen met het touch-screen) netjes opgelost en meteen de b-cover en de lens cover vervangen.
Ik heb gevraagd of ze v21 van de firmware er op wilde zetten, maar dat ging niet omdat die nog niet beschikbaar is voor mijn productcode. Bij navraag over hoe dat dan zat met aanpassen van productcodes werd mij gemeld dat niet alle NCP's het even nauw nemen met de regels en daardoor de verschillen in behandeling ontstaat.

En let wel... het zijn hier dus ook de woorden van de persoon bij dit NCP.

Hoe dan ook... er is zijn dus verschillen in hoe dat wordt aangepakt en als één NCP iets doet, hoeft dat niet te betekenen dat een ander NCP dat ook doet.
Ik moet morgen vlakbij NSP weze, zal er eens gaan vragen hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
hetnet schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:53:
[...]

Ik moet morgen vlakbij NSP weze, zal er eens gaan vragen hoe of wat.
Heb gister toch nog even gemeld met het NSP. Zat me toch op een of andere manier dwars....
Beste *****,

Wij zijn de nokia service punt alles wat wij hier doen gebeurd bijna allemaal op garantie werk tenzij je toestel val, stoot, vocht en andere soorten zelf veroorzaakte problemen heeft.
Wij kunnen je toestel updaten voor de nieuwste software wel wordt alles verwijderd van je toestel dus is het handig om thuis op je pc een back-up te maken.
Hopelijk zien we je verschijnen.

Met vriendelijke groet,

Nokia, Samsung Care Hoorn & The Phonehouse

E: *****@*********.nl
T: *****************
F: *****************
@Hetnet je hebt gelijk dus. Alleen vraag ik me nog steeds af waarom hij me de eerste niet goed heeft begrepen.... Morgen of maandag even langs dus bij de NSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Chris89 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:42:
[...]
Heb gister toch nog even gemeld met het NSP. Zat me toch op een of andere manier dwars....
[...]
@Hetnet je hebt gelijk dus. Alleen vraag ik me nog steeds af waarom hij me de eerste niet goed heeft begrepen.... Morgen of maandag even langs dus bij de NSP
Zie je >:) Ik hoop dat het jou problemen oplost.

Hij zal wel gedacht hebben weer zo'n nerd die altijd de nieuwste versie wil hebben. Dat heb ik vaker gehoord bij div. NSP's. Maar eerst uitleggen wat je probleemen zijn, wil ook helpen met oplossen.
Dan zullen ze sneller aan update denken, en hun update methode heeft niets met product-code te maken.
En die veranderd ook niet na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
Chris89 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:42:
[...]

[...]

En wat verstaat hij onder "de laatste software"? In mijn geval was de huidige V20 en die stond er al op. Neem aan dat hij niet weet wat je nu op je toestel hebt staan.
Als jij ook V20 hebt staan neem je nu automatisch aan dat hij V21 er voor je op zet, maar die aanname zou best wel eens onjuist kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
hetnet schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:17:
[...]

...hun update methode heeft niets met product-code te maken.
Hoe weet je dat zo zeker?
De update van een NCP is wel anders, maar die productcode bepaalt welke taal/toetsenbord (en weet ik wat nog meer voor instellingen) je toestel heeft. Er moet dus wel degelijk rekening mee worden gehouden.
Ik heb hier berichten voorbij zien komen dat de letters niet klopten en komt omdat je software voor een AZERTY toestel (een andere productcode) op je toestel met QWERTY toetsenbord heb gezet.

Dus kijk uit met wat je aanneemt en doet in combinatie met die productcodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supremo schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:51:
[...]

Hoe kan de N97 geflopt zijn als je regelmatig mensen met dit toestel tegenkomt?
Natuurlijk, het is niet de iPhone killer gebleken, maar floppen is wel de andere kant van het spectrum.
Duh, qua verkoopaantallen is de N97 idd niet geflopt nee. Goeie marketing, met een hoop poeha het toestel aankondigen enz hebben daar aan bijgedragen.
Maar het toestel is mijns inziens kwalitatief ernstig geflopt. Zelden zo'n bagger telefoon gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
hetnet schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:17:
hun update methode heeft niets met product-code te maken.
Hoe kom je aan deze wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
mumbly schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:46:
[...]

En wat verstaat hij onder "de laatste software"? In mijn geval was de huidige V20 en die stond er al op. Neem aan dat hij niet weet wat je nu op je toestel hebt staan.
Als jij ook V20 hebt staan neem je nu automatisch aan dat hij V21 er voor je op zet, maar die aanname zou best wel eens onjuist kunnen zijn.
Had hem gemaild met mijn gegevens en dat waren mij toestelcode en mijn frimware versie die er nu op draait. Dit is V20. Tevens is mijn toestel ook nog branded en heb ik ook duidelijk vermeld.
Ik ga er dus vanuit dat hij me mail goed gelezen heeft en toen beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Xmasjos schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:57:
[...]

Klinkt meer als een probleem met je provider... Welke provider heb je?
Dacht ik in eerste instantie ook, maar dit was niet het geval.
Heb mijn sim kaart namelijk even in een andere telefoon gedrukt, en dat werkte prima.

Uiteindelijk firmware van v11 naar v21 geupdate. Hierna complete harde reset gedaan.
Daarna deed die het weer prima. Lastig...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Chris89 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:01:
[...]

Had hem gemaild met mijn gegevens en dat waren mij toestelcode en mijn frimware versie die er nu op draait. Dit is V20. Tevens is mijn toestel ook nog branded en heb ik ook duidelijk vermeld.
Ik ga er dus vanuit dat hij me mail goed gelezen heeft en toen beantwoord.
Mij is verteld dat mijn garantie niet zou vervallen als ik m zou laten debranden. Dat heb ik specifiek gevraagd. Waarschijnlijk veranderen ze productcode trouwens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:04:
Vandaag bij BelCompany een Nokia LD-3W opgepikt en damn wat navigeert dat toestel nu fijn! Alles werkt nu lekker nauwkeurig, had ik veel eerder moeten doen. En dat voor 10 euro... :P
Reparatie van mijn N97 heeft de GPS ontvangst weliswaar merkbaar verbeterd, maar toch blijft hij nog regelmatig haperen. Hij blijft nu wel op de route en niet 30 meter ernaast in het veld of op een parallelweg, maar het bijwerken van de huidige positie verloopt vaak nog haperend waarbij de actuele snelheid meestal niet weergegeven/berekend kan worden.Naar aanleiding van jouw bericht heb ik inmiddels ook een LD-3W aangeschaft om van die ellende af te zijn.

Nu heb ik even een praktische vraag. Wanneer je de externe GPS-ontvanger gebruikt, laat je de 'Intergrated GPS' bij positiebepalingsmethoden dan eveneens actief, of schakel je die juist uit voor het beste resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:48
interne gps uitschalen en bluetooth gps inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:12:
[...]
Nu heb ik even een praktische vraag. Wanneer je de externe GPS-ontvanger gebruikt, laat je de 'Intergrated GPS' bij positiebepalingsmethoden dan eveneens actief, of schakel je die juist uit voor het beste resultaat?
Ik heb alles uitstaan behalve de Bluetooth gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Na installatie van de Benelux software V21 heb ik geen Parrot problemen meer.

Echter, mijn scherm waar de widgets, klok, kalender etc op staan kleurt nu std grijs ipv het beter ogende zwart. Weet iemand of ik dit weer kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
masterBunny schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:46:
[...]

Hoe kom je aan deze wijsheid?
Tja wat wijsheid :o product code uitlezen na terug komst van update :P
Ik leg update 20 versus 21 probleem voor aan NSP
Die zegt, als er software matig probleem is, moet het opgelost worden.
En hoe ze het oplossen ? dat is het probleem van NSP.
Maar dat ze kunnen updaten, ondanks dat je zelf geen update kan doen klopt dus !

[ Voor 5% gewijzigd door hetnet op 26-03-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Dat "een NCP niks te maken heeft met de productcode". Hun software kijkt ook aan de hand van de productcode of ze nieuwere software kunnen flashen of niet. Als er nog geen nieuwe software is voor een bepaalde productcode kunnen ze (net als de meeste hier doen) de productcode wijzigen. Niet elke NCP doet hier even makkelijk over en het mag officieel niet onder garantie geclaimd worden. Jouw post klopte dus niet helemaal vandaar dat ik je dat vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:21
Helaas getest op m'n N97 werkt helaas niet, op m'n oude N73 kan ik met dezelfde sim gewoon naar t-mobile.nob.nl

Evengoed bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
masterBunny schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:56:
Dat "een NCP niks te maken heeft met de productcode". Hun software kijkt ook aan de hand van de productcode of ze nieuwere software kunnen flashen of niet. Als er nog geen nieuwe software is voor een bepaalde productcode kunnen ze (net als de meeste hier doen) de productcode wijzigen. Niet elke NCP doet hier even makkelijk over en het mag officieel niet onder garantie geclaimd worden. Jouw post klopte dus niet helemaal vandaar dat ik je dat vroeg.
Officeel gelul, tis geen Apple iPhone
Dus mensen masterBunny geeft aan nooit meer naar NSP of NCP gaan.. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Sterker nog, ik werk er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

hetnet schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:01:
[...]

Tja wat wijsheid :o product code uitlezen na terug komst van update :P
Ik leg update 20 versus 21 probleem voor aan NSP
Die zegt, als er software matig probleem is, moet het opgelost worden.
En hoe ze het oplossen ? dat is het probleem van NSP.
Maar dat ze kunnen updaten, ondanks dat je zelf geen update kan doen klopt dus !
Kunnen ze ook updaten naar een nog-niet-uitgebrachte versie, als er al de nieuwste softwareversie op staat dan? En als er hardwarematig iets kapot is, kan de NSP het dan niet oplossen?
hetnet schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:03:
[...]

Officeel gelul, tis geen Apple iPhone
Dus mensen masterBunny geeft aan nooit meer naar NSP of NCP gaan.. :Y
Waar heb je het over? Wil je populair doen...
Wat denk je van een servicepoint?

[ Voor 25% gewijzigd door RV op 27-03-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
The_ReVenger schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:01:
[...]

Kunnen ze ook updaten naar een nog-niet-uitgebrachte versie, als er al de nieuwste softwareversie op staat dan? En als er hardwarematig iets kapot is, kan de NSP het dan niet oplossen?

[...]

Waar heb je het over? Wil je populair doen...

[...]

Wat denk je van een servicepoint?
Kan masterBunny zelf niet regaeren _O-
Heeft niks met populair doen te maken, maar met realietijd.
Mensen hebben hoop geld betaald voor Nokia, en het probleem kan opgelost worden.
Maar het gebeurt niet........... daar stoor ik me aan.
En dan gooije met regels ...Bha :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Ik had mijn N97 ingeleverd bij een NCP en ik zou binnen/over 2 dagen gebeld worden.. Het is nu bijna een week verder. Moet ik ze bellen of wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaiz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:25
Ik zou ze maar even bellen bahedou.. :)
Weet iemand hoe 't zit met die "alles oplossende firmware" waar Nokia het over had in een tweakers nieuwsbericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Bij een NCP :P Mijn hele punt was dat wat jij zei over NCP's, dat ze niks te maken hadden met de productcode, niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Kent de n97mini ook al deze klachten?
De camere krasjes niet, maar mbt de interne gps?

Ik nijg toch steeds meer om de mini te nemen, na al die n97 problemen....... wat je leest

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
shameblaster schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:53:

Ik nijg toch steeds meer om de mini te nemen, na al die n97 problemen....... wat je leest
Op een forum als deze, kom je meestal mensen tegen die problemen hebben.
Zelf heb ik een Grote N97 (vind hem niet groot trouwens) en geen problemen.
Alleen cam krasje, maar niet op de lens, maar opgedeelte wat je ziet als cam dicht is.
Vandaar dat ik vrijdag naar NSP was :) die zei: dat moet vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een N97. Na deze te hebben 'getweaked' naar mijn smaak, zit ik met het volgende probleem:
Meerdere malen per dag stoppen de widgets op de achtergrond met het updaten van hun content. Ik moet dan naar Opties gaan en drukken op Inhoud nr online modus.
Best vervelend.. is er een manier om in te stellen dat de widgets altijd op deze online modus blijven staan ?

Bvd !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
Gaaiz schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:09:
Weet iemand hoe 't zit met die "alles oplossende firmware" waar Nokia het over had in een tweakers nieuwsbericht?
Heb ze maar even gemailt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:20
Zo kwas het zat dat Vodafone "hun" versie van N97 niet update qua firmware. Dus maar even via de bekende weg behandeld. Moet zeggen V21 voelt wel sneller aan. Ik lees veel negatieve dingen maar ik ben erg tevreden met de telefoon. Al zal ik er denk ik weinig fratsen mee uithalen zoals sommige hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Gaaiz schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:09:
Versie 2.1 is voor de meeste toestellen al geruime tijd beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
partyondude schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:10:
Na installatie van de Benelux software V21 heb ik geen Parrot problemen meer.

Echter, mijn scherm waar de widgets, klok, kalender etc op staan kleurt nu std grijs ipv het beter ogende zwart. Weet iemand of ik dit weer kan veranderen?
Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
Bedoel je het niet andersom? Bij mij is de background zwart ipv grijs na de update na V21. Dit is niet te veranderen, het nseries 2 theme is veranderd in de V21 update (minder geheugen nodig waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Bij mij zijn, op het signaalsterkte symbool met 3G en Hi, het bluetooth, batterij icoontjje en de agenda na, alle zaken in het grijs gehuld.

Vind het een stuk minder fraai zo.

Dus, de background kan dan wel zwart lijken, maar als bijna alle applicaties in het grijs afgebeeld worden, ziet het er dus niet uit :'(

[ Voor 28% gewijzigd door partyondude op 29-03-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
shameblaster schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:53:

Vergeet niet dat de mini al gebruik kon maken van een verbeterde firmware en de vernieuwde lenscovers (wat ook invloed kan hebben op je GPS). Mijn N97 uit september was vrij buggy met de oude firmware, maar nu met V21 durf ik het wel een bruikbaar toestel te noemen. De originele firmware op mijn toestel vond ik niet bepaald productierijp.

Dit doet mij ook een beetje denken aan de N95 en N95 8GB. Er zijn heel veel klachten geweest over de eerste N95, maar veel minder over de N95 8GB. Maar ja, het 8GB model kwam ook later en tegen die tijd liep de eerste N95 waarschijnlijk ook al met een update. Maar ja, dan is de imagoschade al geleden...

Dus naar mijn idee zal een gloednieuwe N97 net zo veel (of weinig) problemen geven als een N97 mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Heb je al gekeken in Instellingen > Thema's > Algemeen?
Pagina: 1 ... 38 ... 64 Laatste