24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Verwijderd
Super bedankt, meteen wat ruimte vrij gemaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:41:
Menu>Toepassingen>Kantoor>bestandbeheer? Dan kom je in een soort verkenner waar je eerst kunt zien hoeveel ruimte je nog hebt en ook wat er op staat.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
[ Voor 32% gewijzigd door DaDolce op 09-03-2010 15:56 ]
Menu - instellingen - telefoon - telefoonbeheer - beveil. instellingen - telefoon en simkaart - per. atom. blokk. telefn - geenDaDolce schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:09:
Ik zit met een probleempje jongens...Ik heb een n97 en om de paar minuten moet ik een blokkeringscode invoeren....ik ben naar de instellingen gegaan en geprobeerd om de blokkering de deactiveren, maar ik krijg de volgende melding: Kan telefoon niet ontgrendelen! Ik wil die stomme blokkeringscode helemaal niet...hoe kan ik dat eraf halen? op dit moment staat het ingesteld dat ie na 5 minuten geblokkeerd wordt...ik heb ook geprobeerd om dat aantal te verhogen, maar zelfs dat wordt niet geaccepteerd....
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
dat heb ik al geprobeerd, dan geeft ie de melding: kan telefoon niet ontgrendelen dus..kan het met die mail for exchange te maken hebben? is namelijk gebeurd nadat ik het geinstalleerd had...
[ Voor 35% gewijzigd door DaDolce op 09-03-2010 15:58 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Master_A
heb je soms een backup terug gezet ? kwa muziek ?Amiet01 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:54:
Bedankt voor jullie reacties. Na het installeren van v2.1 had ik al een hardreset uitgevoerd. Opnieuw firmware erop zetten heb ik nog niet gedaan, maar wil iik wel bewaren als laatste reddingsmiddel. Op het forum van Nokia zijn er meer mensen die er last van hebben en al een hardreset ed hebben uitgevoerd. Ook bij hun hielp het niet dus vandaar dat ik dat niet heb gedaan (heb de telefoon eindelijk weer op orde op muziek na dan). Ik heb wel een suggestie gevonden om in Windows 7 te zoeken naar "bad sectors" en deze te laten repareren. Hij is nu bezig dus ik laat het asap weten of het wel of niet werkt.
Hoe bedoel je? Ik heb zelf toen fw 2.1 uitkwam gewoon eerst een backup van alles behalve mass storage gemaakt (met Nokia backup), daarna de firmware geïnstalleerd. Vervolgens hard-reset en E schijf wissen, aantal dingen terug zetten uit de backup en ALLEEN muziek en foto's terug gezet op de E schijf. En pas nu merk ik het echt, maar krijg ik dus de symptomen die ik eerder heb genoemd.hetnet schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:36:
[...]
heb je soms een backup terug gezet ? kwa muziek ?
Bad sectors scannen werkte niet; hij zegt gewoon in orde te zijn en er is dus niets mis.
(Edit)
Een (tijdelijke) workaround is het gebruiken van gewoon Nokia Music. Ff al mijn muziek goed taggen, slepen naar Nokia Music en voila!
[ Voor 10% gewijzigd door Amiet01 op 09-03-2010 22:59 ]
Master_A
Heb je het massa geheugen al eens geformatteerd? Probeer dat eens en zet daarna je muziek weer terug.Amiet01 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:30:
[...]
Hoe bedoel je? Ik heb zelf toen fw 2.1 uitkwam gewoon eerst een backup van alles behalve mass storage gemaakt (met Nokia backup), daarna de firmware geïnstalleerd. Vervolgens hard-reset en E schijf wissen, aantal dingen terug zetten uit de backup en ALLEEN muziek en foto's terug gezet op de E schijf. En pas nu merk ik het echt, maar krijg ik dus de symptomen die ik eerder heb genoemd.
Je moet je gehele muziekcollectie via de Ovi Music Player naar je N97 overbrengen. Ik heb jou probleem ook gehad en kwam er ook niet uit. Had toen maar deze manier uitgeprobeerd en ja hoor het werkt weer perfect! Alle MP3's zijn weer zichtbaar en zelfs ook bij INSTELLINGEN>PROFIELEN en dan beltoon instellen..Amiet01 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:41:
Heb het al eerder gevraagd, maar geen reactie. Ik heb dus toen firmware 2.1 uitkwam een hardreset uitgevoerd en het geheugen geformatteerd en daarna al mijn muziek weer terug gezet. Ik heb nu echter het probleem dat niet al mijn muziek wordt gevonden en dat als ik de muziekbibliotheek vernieuw, de liedjes er ook niet bij komen. De telefoon kan ze wel gewoon afspelen via bestandsbeheer. Ook als ik nieuwe liedjes toevoeg vind hij ze af en toe wel en af en toe niet. Soms na een tijdje staan ze er ineens wel bij, maar dat is random. Ik heb gegoogled en vond iets om mijn hele muziekbibliotheek opnieuw op te zetten door twee dingen in de map Private te verwijderen. Dit werkte echter niet. Heb ook weer opnieuw geformatteerd, maar hielp ook niet. Wie weet wat ik moet doen??
Verwijderd
Maar er staan verder helemaal geen toepassingen open.
En ja,ik heb hem al tig keren uit- en aangeschakelt,maar tot op heden geen enkel resultaat,en dit komt iedere dag weer terug
Ook als ik een sms of mail wilt versturen werkt het niet,hij gaat steeds terug naar startscherm.
Als ik op het WWW wil steeds verschillende meldingen als:geheugen vol,enz.enz.
Hij is net terug van reparatie(weer 4 weken kwijt geweest,en om hem nu weeral op te moeten laten sturen)
Van de 8 mnd had ik hem heb,=van juli `09,ben ik hem al met al,al 2 1/2 mnd kwijtgeweest.
Zou dit ook aan Micro Sd kaartje kunnen liggen? ik heb er een 8 GB kaartje van Sandisk(of is dit geen juiste voor m`n N97??welke kan ik dan het beste nemen?) inzitten,maar haal ik die eruit dan werken de meeste proggie`s weer wel.
Ik moet er toch gewoon een extra kaartje in kunnen steken zonder al deze foutmeldingen.ook als ik gsm aanzet dan gaat heel soms na een halve minuut alles op wit scherm en daarna weer op gewoon scherm en dan werken de meeste proggies weer.
Telef.geh.in C: = bij mij, 20.8 MB.
Massageh.in E: = bij mij 29.5 GB.
- Welke software versie heb je? 2.1 (neem aan van wel als hij net van de reparatie terug is).Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:53:
Ik ben al meer dan half uur tot 3 kwartier PER DAG bezig om m`n Gsm goed werkend aan de praat te krijgen en berichten proberen te lezen en ontvangen en versturen,krijg steeds de melding:E-mail geheugen vol,sluit enkele toepassingen en probeer het opnieuw.
Maar er staan verder helemaal geen toepassingen open.
En ja,ik heb hem al tig keren uit- en aangeschakelt,maar tot op heden geen enkel resultaat,en dit komt iedere dag weer terug
Ook als ik een sms of mail wilt versturen werkt het niet,hij gaat steeds terug naar startscherm.
Als ik op het WWW wil steeds verschillende meldingen als:geheugen vol,enz.enz.
Hij is net terug van reparatie(weer 4 weken kwijt geweest,en om hem nu weeral op te moeten laten sturen)
Van de 8 mnd had ik hem heb,=van juli `09,ben ik hem al met al,al 2 1/2 mnd kwijtgeweest.
Zou dit ook aan Micro Sd kaartje kunnen liggen? ik heb er een 8 GB kaartje van Sandisk(of is dit geen juiste voor m`n N97??welke kan ik dan het beste nemen?) inzitten,maar haal ik die eruit dan werken de meeste proggie`s weer wel.
Ik moet er toch gewoon een extra kaartje in kunnen steken zonder al deze foutmeldingen.ook als ik gsm aanzet dan gaat heel soms na een halve minuut alles op wit scherm en daarna weer op gewoon scherm en dan werken de meeste proggies weer.
Telef.geh.in C: = bij mij, 20.8 MB.
Massageh.in E: = bij mij 29.5 GB.
- Heb je al geprobeerd of je de problemen ook hebt als een paar dagen je geheugenkaartje er niet in doet, dan weet je meteen of het daaraan ligt
Verwijderd
Heb sinds een maandje een N97 mini en eigenlijk best wel wat problemen ermee gehad.
Volume knop ging op maximaal of minimaal volume staan en begon te piepen.
Dit kon ik verhelpen met een harde reset.
Een 2e probleem kan ik niet zelf verhelpen en dat is als ik de N97 mini gebruik om muziek te luisteren dit niet is om aan te horen. Het geluid is compleet vervorm.
Heeft een van jullie hier ook last van gehad en is dit door Nokia op te lossen of opgelost ?
MvG
Controleer de instellingen van de muziekspeler eens. Dus de equalizer>stnd.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:42:
Heren en dames,
Heb sinds een maandje een N97 mini en eigenlijk best wel wat problemen ermee gehad.
Volume knop ging op maximaal of minimaal volume staan en begon te piepen.
Dit kon ik verhelpen met een harde reset.
Een 2e probleem kan ik niet zelf verhelpen en dat is als ik de N97 mini gebruik om muziek te luisteren dit niet is om aan te horen. Het geluid is compleet vervorm.
Heeft een van jullie hier ook last van gehad en is dit door Nokia op te lossen of opgelost ?
MvG
Loudness>uit. Stereoverbreding>uit.
Verwijderd
Die instellingen staan allemaal op uit & standaard. Het stomme is dat het geluid wel normaal is als ik de mini-jack niet helemaal erin plug. Dan is het geluid wel goed. Dus helaas lost dat het niet op.Controleer de instellingen van de muziekspeler eens. Dus de equalizer>stnd.
Loudness>uit. Stereoverbreding>uit.
Ja ik doe nu alle nieuwe nummers die ik erop zet via Ovi music. Dat heeft tot vandaag gewerkt. Ovi music geeft na het syncen aan dat de bibliotheek vernieuwd moet worden door op opties -> mediabibliotheek vernieuwen te drukken op de telefoon. Dit doe ik (zoals ik dat bij massageheugen transfer ook deed), waarna er 0 bestanden zijn gevonden. Kijk ik in de map music, dan staan ze er gewoon bij in het geheugen. Ik wordt hier echt niet meer goed van. Massageheugen formatteren heb ik ook al gedaan. Dan rest alleen nog opnieuw firmware installeren met een hard reset erbij. Ik denk dat ik de fw door de NSP erop ga laten zetten.dkawa schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:34:
[...]
Je moet je gehele muziekcollectie via de Ovi Music Player naar je N97 overbrengen. Ik heb jou probleem ook gehad en kwam er ook niet uit. Had toen maar deze manier uitgeprobeerd en ja hoor het werkt weer perfect! Alle MP3's zijn weer zichtbaar en zelfs ook bij INSTELLINGEN>PROFIELEN en dan beltoon instellen..
Master_A
Dat ervaar ik als ik de standaard headset bijv. op een pc aansluit. Het geluid is dan vervormt. Als ik alleen het gedeelte wat je in de 'afstandsbediening' plugt in de pc steek, dan werkt het prima.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:55:
[...]
Die instellingen staan allemaal op uit & standaard. Het stomme is dat het geluid wel normaal is als ik de mini-jack niet helemaal erin plug. Dan is het geluid wel goed. Dus helaas lost dat het niet op.
In eerste instantie gaf 'i op de a12 nog aan dat er een flitspaal stond (weet niet precies welke afslag maar een flitser op de oprit die mij toch niet kon flitsen) maar daar is i nu mee gestopt. Ook hier in de stad geeftt í bij alle palen die ik tegen kom geen melding. Zijn ze zelf nog toe te voegen of zijn ze niet in werking als er geen reaktie komt (ga er eigenlijk niet van uit dat het app. ziet of ze in werking zijn)
Verwijderd
Iemand bekend met dit probleem en een oplossing?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Misschien moet je eerst eens beginnen met het fatsoenlijk beschrijven van een vraag. Daarnaast kan men hier ook niet ruiken om welk programma het gaat.etienne100 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:58:
Weet iemand hoe de "flitspalen" toegevoegd worden in de kaarten?
In eerste instantie gaf 'i op de a12 nog aan dat er een flitspaal stond (weet niet precies welke afslag maar een flitser op de oprit die mij toch niet kon flitsen) maar daar is i nu mee gestopt. Ook hier in de stad geeftt í bij alle palen die ik tegen kom geen melding. Zijn ze zelf nog toe te voegen of zijn ze niet in werking als er geen reaktie komt (ga er eigenlijk niet van uit dat het app. ziet of ze in werking zijn)
btw: dit probleem kun je gewoon opzoeken. Op got staat genoeg leesvoer hoe je dit doet. Zo niet gebruik de search van forumvallei.nl
zonder account kun je niks downloaden van de ovistore laat staan betaalde software, dus dan zul je zelf je mailboxen af moeten speuren naar een gebruikersnaam en wachtwoordVerwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:01:
Ik heb uit de Ovi Store een tiental tracks van Michael Jackson gedownload, aantal maanden later heb ik mijn telefoon moeten resetten door problemen, nu heb ik de licenties niet meer van de tracks. Wil ik de muziek weer terughebben dan moet ik waarschijnlijk de licenties ophalen uit de Music store, daarvoor heb je een Nokia Music account nodig die ik nooit heb gehad.
Iemand bekend met dit probleem en een oplossing?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
[ Voor 37% gewijzigd door Zygivt op 11-03-2010 11:03 ]
- plaatsen van een b-cover voor het GPS fix issue
- plaatsen van een nieuwe/verbeterde schuiver voor de krassen op de lens
- upgraden van de software (hang nog steeds op 2.0 en er komt maar geen nieuwe uit voor mijn N97 (Code: 0587243)
Echter, ik lees hier regelmatig ook iets over "schuimpjes" of ziets die geplaatst zouden moeten worden. Ik kan echter niet opmaken waarvoor dit exact zou moeten gebeuren. Iemand die me dat even kan duiden aub ?
Morgen gaat de mijne namelijk binnen en ik zou graag meteen de hele rimram laten uitvoeren ipv telkesn weer over en weer te moeten.
Greetz...
Schuimpjes hebben betrekking op het vervangen van de lenscover. Daarnaast ga ik er vanuit dat jij je n97 nieuw krijgt? Dan zijn deze issues bij jou tel. al verholpen. Deze hebben namelijk betrekking op een eerdere batch. Voor de firmware upgrade zul je wel even langs een nsp moeten rijden.Chuck Q schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:02:
Als ik de topic goed gevolgd heb zijn er volgende zaken die door een NSP "verholpen" kunnen worden:
- plaatsen van een b-cover voor het GPS fix issue
- plaatsen van een nieuwe/verbeterde schuiver voor de krassen op de lens
- upgraden van de software (hang nog steeds op 2.0 en er komt maar geen nieuwe uit voor mijn N97 (Code: 0587243)
Echter, ik lees hier regelmatig ook iets over "schuimpjes" of ziets die geplaatst zouden moeten worden. Ik kan echter niet opmaken waarvoor dit exact zou moeten gebeuren. Iemand die me dat even kan duiden aub ?
Morgen gaat de mijne namelijk binnen en ik zou graag meteen de hele rimram laten uitvoeren ipv telkesn weer over en weer te moeten.
succes en veel plezier ermee.
Nee hoor, heb m'n N97 al van augustus 2009 of zo dus ik vrees dat ik nog bij de oude batch zal horenZygivt schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:13:
[...]
Schuimpjes hebben betrekking op het vervangen van de lenscover. Daarnaast ga ik er vanuit dat jij je n97 nieuw krijgt? Dan zijn deze issues bij jou tel. al verholpen. Deze hebben namelijk betrekking op een eerdere batch. Voor de firmware upgrade zul je wel even langs een nsp moeten rijden.
succes en veel plezier ermee.
Bedankt voor de uitleg; ik kon die schuimpjes echt niet geplaatst krjigen.
Greetz...
Is al een stuk beter!
op de site van symbian.org staat het volgende: (zie http://www.symbian.org/ne...immediately-gives-it-away)
The developer experience has also been greatly improved. The Qt toolkit is pre-integrated into all kits and the runtime in S^3 will run on existing devices back to S60 3.1. The Web Runtime support provided in the platform remains a key part of the developer story, allowing web developers to directly re-use their skills in HTML, CSS, Javascript and AJAX to create Homescreen widgets and standalone applications.
Vraag: betekent dit dat v3 ook op de N97 mini beschikbaar komt? Of mag je daarvoor toch weer een nieuw toestel kopen? En als het beschikbaar komt, is er al iets over een datum bekend (schatting)
Zelf maak ik nog gebruik van v12 ,juist omdat ik deze berichten gelezen heb. Anders had ik ook al v21 er op staan. Indien niet iedreen dit probleem heeft wil ik de gok wel nemen.
Wat ook nog een mogelijkheid is om naar v20 te updaten als hier deze problemen niet zijn, wat zijn daar de ervaringen over?
Welke product codes kan ik dan gebruiken voor v20 en wat zijn de verschillen met v21?
Die schuimpjes zijn voor de GPS, de b-cover niet hoor...Chuck Q schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:04:
[...]
Nee hoor, heb m'n N97 al van augustus 2009 of zo dus ik vrees dat ik nog bij de oude batch zal horen
Ok, omdat ze zei dat je hem binnekort binnekreeg ging ik er van uit dat je een nieuwe kreeg, maar je kan hem gewoon naar een nsp brengen dan worden je problemen hopelijk opgelost. Zoek even in dit draadjes of de nsp bij jou in de buurt moeilijk doet of niet. Anders kan het aan te raden zijn om net iets verder te rijden voor een nsp.Chuck Q schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:04:
[...]
Nee hoor, heb m'n N97 al van augustus 2009 of zo dus ik vrees dat ik nog bij de oude batch zal horen
Ik heb begrepen dat het niet zou kunnen om verschillende redenen, maar de 1nige reden die ik kan verzinnen is dat de tel te traag is en dat de multitouch niet (volledig) ondersteund word. Al valt doormiddel van space dancer te bewijzen dat multitouch ondersteund wordt naar mijn id.Rikki schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:18:
Mijn vriendin heeft sinds kort de N97 mini. Heb er een tijdje mee gespeeld en ben niet echt te spreken over userinterface. 1 homescreen, emailprog werkt lastig, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zag net een demo van symbian v3: http://www.engadget.com/2...ted-in-more-detail-video/
Is al een stuk beter!
op de site van symbian.org staat het volgende: (zie http://www.symbian.org/ne...immediately-gives-it-away)
The developer experience has also been greatly improved. The Qt toolkit is pre-integrated into all kits and the runtime in S^3 will run on existing devices back to S60 3.1. The Web Runtime support provided in the platform remains a key part of the developer story, allowing web developers to directly re-use their skills in HTML, CSS, Javascript and AJAX to create Homescreen widgets and standalone applications.
Vraag: betekent dit dat v3 ook op de N97 mini beschikbaar komt? Of mag je daarvoor toch weer een nieuw toestel kopen? En als het beschikbaar komt, is er al iets over een datum bekend (schatting)
Elk product code is bruikbaar mits je de moeite wilt doen langs een nsp te rijden. Zij kunnen elke firmware op je tel zetten voor je.Franciscusm schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:26:
Ik heb van een aantal mensen hier gelezen dat ze problemen hebben gekregen met hun CK-7W carkit nadat ze software versie v21 er op hebben gezet. Is hier al een oplossing voor? En zijn er misschien ook mensen met dezelfde carkit en software versie die die problemen niet hebben?
Zelf maak ik nog gebruik van v12 ,juist omdat ik deze berichten gelezen heb. Anders had ik ook al v21 er op staan. Indien niet iedreen dit probleem heeft wil ik de gok wel nemen.
Wat ook nog een mogelijkheid is om naar v20 te updaten als hier deze problemen niet zijn, wat zijn daar de ervaringen over?
Welke product codes kan ik dan gebruiken voor v20 en wat zijn de verschillen met v21?
[ Voor 71% gewijzigd door Zygivt op 11-03-2010 13:56 ]
- Het is open source, dus zal het deels sowieso naar de N97 komen;Rikki schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:18:
Mijn vriendin heeft sinds kort de N97 mini. Heb er een tijdje mee gespeeld en ben niet echt te spreken over userinterface. 1 homescreen, emailprog werkt lastig, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zag net een demo van symbian v3: http://www.engadget.com/2...ted-in-more-detail-video/
Is al een stuk beter!
- Multitouch wordt niet ondersteund op de N97, dus dat komt er niet in (schijnt een aparte module te zijn, dus geen probleem);
- QT kom er sowieso in;
- De performance is met 3% verhoogd, zeggen ze, dus dan betekent dat dat het sneller is dan Symbian^2 (versie 20/21).
Is er dan voor installeren van S^3 iets als rootaccess nodig, vergelijkbaar met Android of Maemo? Open source is op zich mooi, betekent dat de broncode beschikbaar komt en ook de runtime versie zal wel beschikbaar komen (??), maar hoe krijg je die vervolgens op de n97 mini?Xmasjos schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:46:
[...]
- Het is open source, dus zal het deels sowieso naar de N97 komen;
- Multitouch wordt niet ondersteund op de N97, dus dat komt er niet in (schijnt een aparte module te zijn, dus geen probleem);
- QT kom er sowieso in;
- De performance is met 3% verhoogd, zeggen ze, dus dan betekent dat dat het sneller is dan Symbian^2 (versie 20/21).
Een beeldscherm heeft een bepaalde matrix nodig om multitouch aan te kunnen. De N97 heeft geen matrix (voor zover ik weet), dus ook geen mogelijkheid voor multitouch. bronZygivt schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:00:
[...]
op basis van die bron met dit zou je toch zeggen dat mt ondersteunt word ?
Open Source betekent dat de code beschikbaar komt, niet dat de runtime dat ook komt. De runtime hebben we ook niet zoveel aan, want die is per device anders. De code is wel aan te brengen, maar hoe we dat dan zouden moeten gaan doen weet ik pas als het volledig isRikki schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:57:
[...]
Is er dan voor installeren van S^3 iets als rootaccess nodig, vergelijkbaar met Android of Maemo? Open source is op zich mooi, betekent dat de broncode beschikbaar komt en ook de runtime versie zal wel beschikbaar komen (??), maar hoe krijg je die vervolgens op de n97 mini?
Dank voor info, hoop dat nokia het juiste doet en iedereen gewoon een gratis upgrade geeft. Scheelt iedereen heel veel gedoe. Maar gezien de historie van Nokia met dit soort updates...... wat zijn de kansen. Maar goed te horen dat het op een andere manier ook wel gaat lukken, geeft de n97 mini toch wel wat extra leven.Xmasjos schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:46:
[...]
Open Source betekent dat de code beschikbaar komt, niet dat de runtime dat ook komt. De runtime hebben we ook niet zoveel aan, want die is per device anders. De code is wel aan te brengen, maar hoe we dat dan zouden moeten gaan doen weet ik pas als het volledig is(eigen runtime maken waarschijnlijk)
Hebben ze toch ook gedaan met Symbian^2? De kans bestaat dus dat ze het doen en anders zijn er wel anderen die het doen.Rikki schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:11:
[...]
Dank voor info, hoop dat nokia het juiste doet en iedereen gewoon een gratis upgrade geeft. Scheelt iedereen heel veel gedoe. Maar gezien de historie van Nokia met dit soort updates...... wat zijn de kansen. Maar goed te horen dat het op een andere manier ook wel gaat lukken, geeft de n97 mini toch wel wat extra leven.
Ik heb maar een week of twee met v 21 gedraaid, maar geen problemen ondervonden met de carkit.Franciscusm schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:26:
Ik heb van een aantal mensen hier gelezen dat ze problemen hebben gekregen met hun CK-7W carkit nadat ze software versie v21 er op hebben gezet. Is hier al een oplossing voor? En zijn er misschien ook mensen met dezelfde carkit en software versie die die problemen niet hebben?
Nee, dat gaat niet gebeuren. Nokia heeft op dit moment geen enkele plannen om S^3 naar de N97 te brengen.Rikki schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:11:
[...]
Dank voor info, hoop dat nokia het juiste doet en iedereen gewoon een gratis upgrade geeft. Scheelt iedereen heel veel gedoe. Maar gezien de historie van Nokia met dit soort updates...... wat zijn de kansen. Maar goed te horen dat het op een andere manier ook wel gaat lukken, geeft de n97 mini toch wel wat extra leven.
Verwijderd
Het enige wat we kunnen verwachten is een aantal simpele verbeteringen uit S3.
Alles bij elkaar, moet minimaal zo goed draaien als de huidige versie die op n97 draait, behalve dan multitouch.
Verwijderd
Ik vraag me ook af of die meerdere homescreens een optie is gezien de marginale speling mbt het ramgeheugen waar we nu al mee kampen. Nog meer homescreens betekent nog minder ram en dat is nu al een probleem.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 10:43 ]

Verwijderd
Ik heb op dit moment nog geen mobiel internet abonnement. Nu wil ik dus ook geen kosten hieraan maken. Ik heb het volgende gedaan;
Menu-->instellingen-->Connectiviteit-->Bestemmingen-->Internet-->toegangspunt t-mobile verwijderd -->terug-->wap diensten-->T-mobile verwijderd.
Menu-->toepassingen-->locatie-->Positiebepaling-->Positiebep.methoden-->assisted gps uitgeschakeld.
Is dit voldoende? Meer kon ik niet vinden.
Yup, dat kan. Echter zou ik zelf de instellingen behouden maar bewerken, bijv. in de servernaam een letter verwijderen zodat het bij een foutmelding blijft. Je toestel kan nl. uitzichzelf de toegangspunten opnieuw instellen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:52:
Ik heb sinds kort de N97 mini.
Ik heb op dit moment nog geen mobiel internet abonnement. Nu wil ik dus ook geen kosten hieraan maken. Ik heb het volgende gedaan;
Menu-->instellingen-->Connectiviteit-->Bestemmingen-->Internet-->toegangspunt t-mobile verwijderd -->terug-->wap diensten-->T-mobile verwijderd.
Menu-->toepassingen-->locatie-->Positiebepaling-->Positiebep.methoden-->assisted gps uitgeschakeld.
Is dit voldoende? Meer kon ik niet vinden.
Verwijderd
Succes ermee.
http://www.imserba.com/forum/showthread.php?t=138789
Ik wl Sygic 2009 installeren op me N97 mini heb alle bestanden netjes gekopieerd naar me kaart geheugen
Maar nu moet ik de instal file vinden en om hem te kunnen installeren, kan het kaart geheugen nergens vinden
Welke stappen moet ik doen om bij het kaart geheugen te komen ?
*** Edit ***
Stom stom stom, heb het al gevonden onder kantoor,best-beheer
[ Voor 48% gewijzigd door Albert020 op 13-03-2010 11:47 ]
[...]Zygivt schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:01:
[...]
Misschien moet je eerst eens beginnen met het fatsoenlijk beschrijven van een vraag. Daarnaast kan men hier ook niet ruiken om welk programma het gaat.
btw: dit probleem kun je gewoon opzoeken. Op got staat genoeg leesvoer hoe je dit doet. Zo niet gebruik de search van forumvallei.nl
De vraag is gewoon de eerste regel want daar staat een ? achter, leek me wel duidelijk genoeg.
En daarnaast staat in het menu gewoon "kaarten" vermeld maar ik wil er best Ovi maps van maken hoor.
Maar goed, in al die 6 antwoorden in de zoekfunctie staat er 1 met een mogelijke oplossing dus dan kom ik er wel uit denk ik.
Heb je het zelf geprobeerd? Doet videocontent op andere websites het nu wel? (zoals dumpert.nl)Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 00:52:
Voor de freaks hier een nieuwe aangepaste versie van Flash.
Succes ermee.
http://www.imserba.com/forum/showthread.php?t=138789
er op zetten, deze werkt wel goed met de N97 mini heb ik gelezen
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Ow, nou als ik hem geïnstalleerd heb en op het icoon van Sygic druk gebeurt er gewoon niks !JKratos schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:38:
Wat werkt er dan precies niet? Ben wel benieuwd aangezien die hier gewoon prima werkt.
Ik wil hem op mijn geheugenkaart zetten en nokia maps gewoon op me intern geheugen laten staan
Dit moet toch gewoon kunnen
*** Edit ***
Even ter info,
heb een vodafone toestel, heb rechts onderin een logo van vodafone staan
Dit mag toch ook niks uit maken voor wat je als navigatie gebruikt ?
[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 13-03-2010 18:03 ]
Verwijderd
Op mijn computer staat het netjes op alfabet. beginnend met de artiest en daarna de titel van de song.
Nu zie ik bijv Armin Van Buuren op verschillende plaatsen staan ipv bij elkaar. Doe ik iets fout of is er iets wat ik vergeet met kopieren?
Alvast bedankt
Verwijderd
Via de browser van nokia lukt het niet, maar de oplossing is even skybrowser downloaden.VariX schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:49:
[...]
Heb je het zelf geprobeerd? Doet videocontent op andere websites het nu wel? (zoals dumpert.nl)
Deze browser speelt alles af. verder staan er wat verbeteringen op de site http://www.imserba.com/forum/showthread.php?t=138789.
Eerst per mail even het probleem beschreven (GPS fix), afspraak gemaakt, vriendelijk ontvangen, meteen verder geholpen geweest en een uurtje later stond ik terug buiten met een N97 die zelfs binnen in de winkel al een fix had (!!), nieuw camera-schuifje en software-update waardoor hij nu als de gesmeerde bliksem werkt. Bovendien hadden ze 'm nog helemaal opgekuist ook (al het fijne stof in de kleine spleetjes en gaatjas was helemaal weg).
Neen, mij hoor je momenteel niet klagen, hij lijkt wel nieuw
Greetz...
Dit bevalt me ook prima, en is overigens gratis.....
Maar ik ging gelijk even kijken of er nog een firmware update voor het toestel was,
Nu heb ik gehoord dat v12 al uit is, maar heb dus een branded toestel en hij zegt bij mij dat
er dus geen update beschikbaar is, dit klopt gewoon toch

Verwijderd
Weet iemand waarom onder de groen-rode belknop er steeds zo een knopje is dat steeds aan flikkert het is wit licht.
Ja slecht uitgelegd
Ik heb een zwarte N97, dus heb de eerste code geprobeerd. Hoewel ik nu V21 heb (dankzij die code) zijn de talen helaas exact hetzelfde geblevenBastiaanN schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:18:
[...]
dan vermoed ik dat je 0570817: RM-505_EMEA_EURO_QW1 Black of 0576350: RM-505_EMEA_EURO_QW1 White moet hebben.
Je ben vergeten play listen te maken van je muziek, en die mee te kopieéren naar je foon.Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:20:
Heeft iemand een idee hoe ik min muziek vanaf mijn computer op dezelfde volgorde in mijn telefoon krijg?
Op mijn computer staat het netjes op alfabet. beginnend met de artiest en daarna de titel van de song.
Nu zie ik bijv Armin Van Buuren op verschillende plaatsen staan ipv bij elkaar. Doe ik iets fout of is er iets wat ik vergeet met kopieren?
Alvast bedankt
Of je moet playlisten maken op je foon van je muziek.
Ze staan op in je media player op aflabet
Verwijderd
Okay dank je voor de snelle reactie.hetnet schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:57:
[...]
Je ben vergeten play listen te maken van je muziek, en die mee te kopieéren naar je foon.
Of je moet playlisten maken op je foon van je muziek.
Ze staan op in je media player op aflabeten niet op map volgorde zoals op je pc.
De skyfire browser gebruikt de bèta-developer versie van flash 10.1. Deze flashversie is niet verkrijgbaar voor consumenten zoals wij op dit moment. Dit even ter verduidelijking, want skyfire heeft dus niets te maken met de versie van flash op jouw mobiel.Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:28:
[...]
Via de browser van nokia lukt het niet, maar de oplossing is even skybrowser downloaden.
Deze browser speelt alles af. verder staan er wat verbeteringen op de site http://www.imserba.com/forum/showthread.php?t=138789.
Verwijderd
Hij bevalt tot nu toe best redelijk alleen vind ik hem af en toe wat langzaam en loopt hij af en toe vast lijkt het wel. Dat irriteert me soms wel. Weet niet of ik dit op 1 of andere manier op kan lossen?
En het geluid over kopiëren is tot nu toe een ramp maar ik zie hierboven al dat je playlists moet maken... Dat idee zal ik voor mezelf ook meenemen
Ik heb enkel een vraagje:
Op dit moment maak ik nog niet gebruik van de Hi Eindeloos Online kaart omdat die nog geactiveerd moest worden of iets dergelijks.
Daarom maak ik nu gebruik van mijn T-Mobile Prepaid kaart. Om die ook op te maken
Maar nu word ik steeds verbonden met het 3G/3.5G netwerk. Komt dit omdat ik gebruik maak van het T-Mobile netwerk of kost dat netwerk geld?
En een Orange ISP GPRS. Is dit gratis of moet ik uitkijken met wat ik doe?
Ik zou zelf denken dat ik met een prepaid kaart niet meer kan opmaken als dat er op staat? Maar klopt dit of moet ik dat Orange netwerk niet gebruiken vanwege de rekening die ik dan tegemoet zie komen?
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 23:46 ]
Voor mensen die geen zin hebben om playlists te maken(zoals ik) is er ook Folder Play. Met deze app kan je gewoon naar je muziek map gaan en vandaar afspelen, net zoals op de pc. Vind ik zelf velen malen praktischer!
Wat voegt die Flashlite update nou toe?
Het kan zijn dat je teveel dingen hebt draaien. Dit kan op de voorgrond, maar ook op de achtergrond (mail of een widget). Kijk met een app als RamBlow ofzo wat er allemaal open staat.Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:43:
Ik heb ook sinds afgelopen vrijdag een Nokia N97 Mini...
Hij bevalt tot nu toe best redelijk alleen vind ik hem af en toe wat langzaam en loopt hij af en toe vast lijkt het wel. Dat irriteert me soms wel. Weet niet of ik dit op 1 of andere manier op kan lossen?
Je moet gewoon je muziekbestanden op je massageheugen zetten en dan in de muziekbibliotheek 'bibliotheek vernieuwen' kiezen. Dan moet alles prima werken.En het geluid over kopiëren is tot nu toe een ramp maar ik zie hierboven al dat je playlists moet maken... Dat idee zal ik voor mezelf ook meenemen
Met een prepaid kaart kun je niet over je tegoed heen gaan. Het is niet voor niets prepaid (vooraf betaald).Ik heb enkel een vraagje:
Op dit moment maak ik nog niet gebruik van de Hi Eindeloos Online kaart omdat die nog geactiveerd moest worden of iets dergelijks.
Daarom maak ik nu gebruik van mijn T-Mobile Prepaid kaart. Om die ook op te maken
Maar nu word ik steeds verbonden met het 3G/3.5G netwerk. Komt dit omdat ik gebruik maak van het T-Mobile netwerk of kost dat netwerk geld?
En een Orange ISP GPRS. Is dit gratis of moet ik uitkijken met wat ik doe?
Ik zou zelf denken dat ik met een prepaid kaart niet meer kan opmaken als dat er op staat? Maar klopt dit of moet ik dat Orange netwerk niet gebruiken vanwege de rekening die ik dan tegemoet zie komen?
Alvast bedankt
wat is dan de beste browser om te gebruiken en met welke flash?Xmasjos schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:43:
[...]
De skyfire browser gebruikt de bèta-developer versie van flash 10.1. Deze flashversie is niet verkrijgbaar voor consumenten zoals wij op dit moment. Dit even ter verduidelijking, want skyfire heeft dus niets te maken met de versie van flash op jouw mobiel.

via ovi suite zet je zo alle kaarten van de hele wereld op je mobiel, althans, zo ging dat bij mij. Wel eerst de oude maps eraf halen.vinpower schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:41:
Ik zag bij me nokia updates een update voor Nokia Maps met gratis navigatie. Ik krijg toch nog steeds elke keer de melding dat ik een licentie moet kopen. Dat is nou niet echt gratisIs dit een bug of wat?
Ja dat heb ik ook al gedaan. Maar dan navigeer ik ergens naartoe en rij de eerste 20meter en dan krijg ik de melding dat mijn licentie verlopen is:/ Zet er dan niet bij + gratis navigatieliffey schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:17:
[...]
via ovi suite zet je zo alle kaarten van de hele wereld op je mobiel, althans, zo ging dat bij mij. Wel eerst de oude maps eraf halen.
welke firmware versie draai je? ik heb begrepen dat als je niet v21 draait, de nieuwe ovi maps ook niet draait en je dus op de oude versie blijft zitten
Dan kan ik toch gewoon die Nokia Maps verwijderen ?
Volgens mij moet Gh0stw4lk3r dat ook doen.......
[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 14-03-2010 11:15 ]
Ik heb echt v21 draaien, najah dan voortaan toch maar de tomtom in de auto meenemen:pGh0stw4lk3r schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:57:
ligt echt aan jouw toestel vinpower.
welke firmware versie draai je? ik heb begrepen dat als je niet v21 draait, de nieuwe ovi maps ook niet draait en je dus op de oude versie blijft zitten
Het valt me eigenlijk nu pas op, als ik op de menu knop druk hoor ik 2 piepjes
als het menu open gaat,sluiten van het menu is 1 piepje, is dit normaal ?
[ Voor 27% gewijzigd door Albert020 op 14-03-2010 12:11 ]
kijk ff bij: toepassingen/install.v tel. open die, en kijk of daar de nieuwe maps staan.vinpower schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:52:
[...]
Ik heb echt v21 draaien, najah dan voortaan toch maar de tomtom in de auto meenemen:p
Of anders: http://maps.nokia.com/ovi...ow2_position1#/nokia-n97/
En volg dan het scherm
Instructions
Go to Menu » Applications » SW update on your Nokia N97
Select Ovi Maps from the list of available updates
Select Options » Start update
[ Voor 12% gewijzigd door hetnet op 14-03-2010 12:06 ]
Verwijderd
Je bedoelt de menuknop die steeds aan en uit gaat. Dat is de zogenoemde hartbeat van de telefoon. Daar aan kun je herkennen of je toestel nog aanstaat of niet zonder dat je deze hoeft te ontgrendelen. Zodra je een smje hebt of een gemiste oproep knippert dat lampje twee keer snel achter elkaar. Je kunt het btw uitzetten door te gaan naar : Instellingen > Telefoon > Meldingsindicatoren > Standby Comm. en daar kun je kiezen voor de optie communicatielampje aan of uitVerwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:51:
Hallo mensen
Weet iemand waarom onder de groen-rode belknop er steeds zo een knopje is dat steeds aan flikkert het is wit licht.
Ja slecht uitgelegd
Skyfire als het om flash gaat (http://get.skyfire.com/)dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:10:
[...]
wat is dan de beste browser om te gebruiken en met welke flash?
Verder gebruik ik opera mobile 10 bèta 3 vooral, omdat ik op mijn pc ook opera gebruik. Dan kan ik de bookmarks etc syncen
Inderdaad die werkt goed, http://www.sat24.nl/nl is nu eindelijk goed te zienXmasjos schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:30:
[...]
Skyfire als het om flash gaat (http://get.skyfire.com/)
Verder gebruik ik opera mobile 10 bèta 3 vooral, omdat ik op mijn pc ook opera gebruik. Dan kan ik de bookmarks etc syncen
Ik heb V21 en mijn telefoon doet precies hetzelfde.Albert020 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:00:
Vraagje,
Het valt me eigenlijk nu pas op, als ik op de menu knop druk hoor ik 2 piepjes
als het menu open gaat,sluiten van het menu is 1 piepje, is dit normaal ?
Het zal dus wel normaal zijn denk ik.
Thanks.....Jegorex schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:15:
[...]
Ik heb V21 en mijn telefoon doet precies hetzelfde.
Het zal dus wel normaal zijn denk ik.
Iemand enig idee wat ik ermee kan doen. [Uiteraard terug gaan naar NSP, maar even los van dat?]
Thanks.
Als je nou eens gewoon de moeite neemt dit topic door te zoeken, in plaats van die vraag te stellen. In dezelfde tijd dat jij die zin hebt getypt, had je het antwoord al gevonden.Albert020 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:30:
Heb even een update uitgevoerd naar de nieuwste OVI Maps van Nokia
Dit bevalt me ook prima, en is overigens gratis.....
Maar ik ging gelijk even kijken of er nog een firmware update voor het toestel was,
Nu heb ik gehoord dat v12 al uit is, maar heb dus een branded toestel en hij zegt bij mij dat
er dus geen update beschikbaar is, dit klopt gewoon toch

Belgisch toetsenbord. Is helaas niet handmatig te veranderen. Je zult er toch echt voor naar een NSP moeten.djedje10 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:37:
Mijn N97 is afgelopen week geupdate door NSP. Nu wilde ik een bericht typen en nu staan de letters van het toetsenbord niet meer op de juiste plaat. Onder de a zit de q etc.
Iemand enig idee wat ik ermee kan doen. [Uiteraard terug gaan naar NSP, maar even los van dat?]
Thanks.
Ik kan gewoon langs gaan een VSP en hem daar laten uppen, maar wat zijn nu eigenlijkThe_ReVenger schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:26:
[...]
Als je nou eens gewoon de moeite neemt dit topic door te zoeken, in plaats van die vraag te stellen. In dezelfde tijd dat jij die zin hebt getypt, had je het antwoord al gevonden.
de voordelen van deze update, heb veder geen problemen met het toestel namelijk
*** Edit ***
Heb um laten uppen bij een VSP nu v11.0.045 op me N97 Mini
En alle Vodafone software is nu ook weg
[ Voor 29% gewijzigd door Albert020 op 15-03-2010 18:17 ]
Het zal waarschijnlijk niet zo makkelijk gaan, dus ik denk dat ik van de week maar even langs een NSP ga om te kijken of zij er nog iets aan kunnen doen. Ik verwacht hier echter niet zoveel van, omdat ik zelf ook al een paar keer een hard reset heb gedaan en alle firmware updates tot nu toe geïnstalleerd heb.
Verwijderd
Heb je alleen maar softwarematige fouten? Zo ja, heb je een verzekering afgesloten? Dan zou ik zeggen 1+1=2...mik hem in de wc of laat hem van de trap af stuiteren en je krijgt een nieuw toestel (geloof 30 euro eigen risico).ThE-ShoX schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:45:
Afgelopen september heb ik mijn n97 bij studentmobiel besteld, maar ik wordt ondertussen zo gek van het niet goed functioneren van die telefoon dat ik hem het liefst terug zou willen brengen. Iemand enig idee of dit überhaupt mogelijk is?
Het zal waarschijnlijk niet zo makkelijk gaan, dus ik denk dat ik van de week maar even langs een NSP ga om te kijken of zij er nog iets aan kunnen doen. Ik verwacht hier echter niet zoveel van, omdat ik zelf ook al een paar keer een hard reset heb gedaan en alle firmware updates tot nu toe geïnstalleerd heb.
Ja alleen softwarematige fouten. Zoals niet lekker reageren touchscreen, blijven hangen, slecht willen opstarten (lees: eerst 15 minuten aan oplader hangen) en nog aantal van dat soort dingen. Heb helaas geen verzekering daarvoor, dus dat gaat hem niet worden.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:32:
[...]
Heb je alleen maar softwarematige fouten? Zo ja, heb je een verzekering afgesloten? Dan zou ik zeggen 1+1=2...mik hem in de wc of laat hem van de trap af stuiteren en je krijgt een nieuw toestel (geloof 30 euro eigen risico).
Software fouten vallen onder de 2 jarige garantie van Nokia volgens mij.ThE-ShoX schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:01:
[...]
Ja alleen softwarematige fouten. Zoals niet lekker reageren touchscreen, blijven hangen, slecht willen opstarten (lees: eerst 15 minuten aan oplader hangen) en nog aantal van dat soort dingen. Heb helaas geen verzekering daarvoor, dus dat gaat hem niet worden.
Verwijderd
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat na een nacht opladen het toestel nog steeds aan geeft dat ie niet vol is?
hoe het kan?Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:32:
Ik heb voor mijn vrouw afgelopen vrijdag een N97 mini gekocht, maar na een nacht opladen geeft de laadindicator nog steeds aan dat ie bezig is het toestel op te laden. Er zit nog steeds sw versie 10 op en volgens de updater is er nog geen nieuwere versie beschikbaar.
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat na een nacht opladen het toestel nog steeds aan geeft dat ie niet vol is?
bug?
ik zeg gewoon naar de nsp en nieuwe firmware laten flashen.
probeer het dan nog eens.
Heb je um wel aan de orginele lader hangen, ik had het ook met oude N95 lader die bleef laden.....Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:32:
Ik heb voor mijn vrouw afgelopen vrijdag een N97 mini gekocht, maar na een nacht opladen geeft de laadindicator nog steeds aan dat ie bezig is het toestel op te laden. Er zit nog steeds sw versie 10 op en volgens de updater is er nog geen nieuwere versie beschikbaar.
Daarna aan usb lader gehangen na 10min piep en hij was vol.
Ehh, dit is gewoon verzekeringsfraude. Ik weet niet wat jij voor adviezen wil geven, maar mensen aansporen om de verzekering op te lichten (en uiteindelijk jezelf) lijkt mij niet juist.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:32:
[...]
Heb je alleen maar softwarematige fouten? Zo ja, heb je een verzekering afgesloten? Dan zou ik zeggen 1+1=2...mik hem in de wc of laat hem van de trap af stuiteren en je krijgt een nieuw toestel (geloof 30 euro eigen risico).
Misschien kan je aangeven wat je problemen zijn? Er is een regeling dat als je bij 3 keer dezelfde fout en reparatie geen goed werkend toestel hebt, je de 4e keer een andere krijgt.
Bij software problemen is vooral (hard)resetten of nieuwe firmware het advies.
Dat heeft ermee te maken dat er een soort 'stop' op de lader zit. Als je accu vol is, dan zal hij een bepaalde tijd niet meer gaan laden. Als hij dat wel zou doen zou je accu binnen de kortste keren niets meer waard zijn. Dat betekent dus dat je accu elke keer een stukje leegloopt (terwijl hij aan de lader ligt) en dan weer op gaat laden.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:32:
Sinds de laatste update was het iets beter maar er zijn gewoon TE veel problemen om mee te kunnen leven. Ik gebruik mijn telefoon intensief en verwacht ook dat het altijd werkt (oa. standby voor verschillende klanten).
- Reageert soms totaal niet meer
- Opnemen lukte soms niet (handig als men belt met een privé-nummer)
- Als iemand belt hangt het toestel soms (handig als je volume op max. staat in een meeting en je kan niet stilzetten)
- Batterij moet iedere dag opgeladen worden
- Ingestelde beltonen bij contacten of groepen komen heel zelden door, soms de ingestelde beltoon van je profiel, soms gewoon nokia tune (handig als je een kalme beltoon hebt in je profiel maar iets luid voor een contact die 's nacht een oproep kan veroorzaken en hierdoor dus niet wakker komt)
- Wireless vindt bij het aanzetten bijna nooit netwerken, na 2-3 minuten dan wel plots.
- Mail e.d. gebruikte ik niet want dan haalde ik de dag niet met mijn batterij
Blog (Linux-related)
Versie 2.1 (aangepast Carphone Warehouse) staat er dit keer wel op en ik heb alle onnodige progs verwijderd, massa geheugen geformatteerd en vervolgens weer *#7780# en *#7370# . Begin nu met 50,8 MB vrij op C:. Ik zal eens checken hoeveel dat nog is na de nieuwe maps (laatste keer hield ik maar 30 MB over).
Hopelijk valt de gsm nu niet meer uit. We zullen zien.
Update: na installatie maps en diverse programma's nu 34,3 MB op C: en 48 MB vrije RAM.
[ Voor 8% gewijzigd door lavagiant op 16-03-2010 13:54 ]
Hoop dat hij nu blijft werken, hier was na format en harde reset, ook nog 50,8MB vrij, na installatie van mail en alle updates bleef er nog 28,8MB over, jammer dat er zo veel ruimte verloren gaat. Maar goed verder alles op massa geheugen zetten en dan blijft er wel 20MB over.lavagiant schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:42:
Zo, mijn N97 is nu voor de derde keer terug van reparatie. Wederom meldt het reparatierapport 'Diverse componenten vervangen'. Right.
Versie 2.1 (aangepast Carphone Warehouse) staat er dit keer wel op en ik heb alle onnodige progs verwijderd, massa geheugen geformatteerd en vervolgens weer *#7780# en *#7370# . Begin nu met 50,8 MB vrij op C:. Ik zal eens checken hoeveel dat nog is na de nieuwe maps (laatste keer hield ik maar 30 MB over).
Hopelijk valt de gsm nu niet meer uit. We zullen zien.
Ik heb geen exchange/nokia mail geinstalleerd,Razer schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:07:
[...]
Hoop dat hij nu blijft werken, hier was na format en harde reset, ook nog 50,8MB vrij, na installatie van mail en alle updates bleef er nog 28,8MB over, jammer dat er zo veel ruimte verloren gaat. Maar goed verder alles op massa geheugen zetten en dan blijft er wel 20MB over.
maar na een restart (dus geen reset) nog 54 mb over.
verder heb ik wel maps en dat soort updates
en ik beschik over de meest recente firmware.
Verwijderd
Ik heb 'm absoluut aan de orginele bijgeleverde lader hangen, tijdens het opladen en toch blijft de indicator doorlopen. Ik heb het ook al met mijn eigen N97 lader geprobeerd, maar helaas, ook dit hielp niet.hetnet schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:40:
[...]
Heb je um wel aan de orginele lader hangen, ik had het ook met oude N95 lader die bleef laden.....
Daarna aan usb lader gehangen na 10min piep en hij was vol.
Vreemd..... zou um toch maar ff naar NSP brengen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:40:
[...]
Ik heb 'm absoluut aan de orginele bijgeleverde lader hangen, tijdens het opladen en toch blijft de indicator doorlopen. Ik heb het ook al met mijn eigen N97 lader geprobeerd, maar helaas, ook dit hielp niet.
Als hij door blijft laden, overleefd je batterij het niet lang.