Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaiz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:25
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:36:
[...]

Ja zo een .
wel zwaarder maar zeker de mooite waard.
Ik vind het niet de mooite waard ;)
Daarnaast de moeite ook niet denk ik.. Ik vind 'm nu al groot in mijn broekzak, en hij gaat meestal zo'n 3-4 dagen mee zonder op te hoeven laden. Ik ben tevreden (qua accuduurd dan!).

Momenteel ligt mn N97 bij nokia om mn cameralens te vervangen en mn touchscreen problemen te verhelpen... (Niet reageren voor 30 sec wanneer deze van de lock is gehaald). Ik hoop dat ik dan eindelijk van de issues af ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
ik heb een nog al vervelend probleem. Na dat mijn n97 terug is gekomen van de NCP voorzien van een nieuwe b-cover en software lukt het me niet meer om de telefoon te verbinden met ovi suite en/of pc suite. Melding is dat niet de juiste verbinding wordt gemaakt terwijl ik pc-suite modus aan heb staan.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej mensen
ik heb nu een Nokia N97 32gb White rm 505

Mijn touchscreen blijf heel vaak haken daarmee bedoel ik dat ik hem niet kan gebruiken.
Om dit probleem weg te krijgen moet ik mijn klep paar keer open en dicht klappen en die toetsenblok knopje gebruiken.
Ik heb mijn screenprotector erafgehaald misschien dat het dan zou helpen maar geen effect.

wat kan ik hier aan doen of waardoor komt deze probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE-ShoX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 15:45
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:21:
Heej mensen
ik heb nu een Nokia N97 32gb White rm 505

Mijn touchscreen blijf heel vaak haken daarmee bedoel ik dat ik hem niet kan gebruiken.
Om dit probleem weg te krijgen moet ik mijn klep paar keer open en dicht klappen en die toetsenblok knopje gebruiken.
Ik heb mijn screenprotector erafgehaald misschien dat het dan zou helpen maar geen effect.

wat kan ik hier aan doen of waardoor komt deze probleem??
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het lijkt haast nu nog wel erger te zijn na de laatste firmware upgrade. Regelmatig wil hij gaan scrollen terwijl ik gewoon op een icoontje klik. Ook reageren de buttons gewoon vaak niet goed. Echt om gek van te worden. Dus als iemand een oplossing weet, hou ik me aanbevolen. Hoewel ik gewoon denk dat het een stom software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen met het touchscreen, ik kan ook daardoor vaak niet opnemen omdat het touchscreen 30 sec. niet werkt. Ik ben laatst bij een NSP geweest die heeft de B-cover vervangen. Probleem met de GPS is opgelost. Alleen het flitsprobleem is volgens hem een ontwerpfout en is niks aan te doen tevens ook het touchscreen.

Het heeft te maken met warmte, wanneer je het toestel in je broekzak stopt dan functioneert het touchscreen niet meer de aankomende 20 a 30 sec. Dit is en ontwerpfout, gewoon slechte touchscreens.

Nu ik bij de NSP langs was geweest kom ik thuis en doet in een keer het toetsenbord en de knop volume het niet meer. Is hij waarschijnlijk iets vergeten vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
ThE-ShoX schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:37:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het lijkt haast nu nog wel erger te zijn na de laatste firmware upgrade. Regelmatig wil hij gaan scrollen terwijl ik gewoon op een icoontje klik. Ook reageren de buttons gewoon vaak niet goed. Echt om gek van te worden. Dus als iemand een oplossing weet, hou ik me aanbevolen. Hoewel ik gewoon denk dat het een stom software probleem is.
Ik heb dit probleem ook helaas moeten ondervinden. Ik heb hem afgelopen vrijdag weggebracht voor reparatie. Ik krijg hem binnen 2weken terug.

Verder hoor ik veel mensen over dat je na 3keer reparatie een nieuw toestel mag eisen. Is dat nou echt zo? In welke wet staat dit, iemand die een linkje heeft of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
vinpower schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:58:
[...]

Ik heb dit probleem ook helaas moeten ondervinden. Ik heb hem afgelopen vrijdag weggebracht voor reparatie. Ik krijg hem binnen 2weken terug.

Verder hoor ik veel mensen over dat je na 3keer reparatie een nieuw toestel mag eisen. Is dat nou echt zo? In welke wet staat dit, iemand die een linkje heeft of iets dergelijks.
Lees ff een stukje terug, dan zie je hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaiz schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:51:
[...]

Ik vind het niet de mooite waard ;)
Daarnaast de moeite ook niet denk ik.. Ik vind 'm nu al groot in mijn broekzak, en hij gaat meestal zo'n 3-4 dagen mee zonder op te hoeven laden. Ik ben tevreden (qua accuduurd dan!).
Wat doe jij precies met de N97 dat jij minimaal 3 dagen met 1 acculading doet? Het klinkt mij als een dream too good to be true.

Ik red het maar 1 dag wanneer ik het toestel 'normaal' gebruik, beetje muziek luisteren, beetje internetten, af en toe bellen/sms-en.

Ik ben jaloers op jouw N97 en accu.

Andere vraag:

Waarom maakt mijn N97 ongewild verbinding met het internet?

Ik heb mijn widgets offline staan, email binnenhalen staat uit, internet staat offline (geldt ook voor email) dwz dat hij pas verbinding maakt met internet wanneer ik dit bepaal. De taskmanager geeft niets bijzonders aan en als ik de 'beeindig gesprek' knop indruk en de connection verbreek dan start hij enkele seconden daarna weer op.

Wie heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinpower schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:58:
[...]

Ik heb de 4e keer een nieuw toestel gekregen (nieuwer imeinummer) Wel vantevoren Nokia gebeld om aan te geven dat de klacht nog steeds niet verholpen is na 3 keer. Mijn klacht was dat hij niet meer reageerde nadat ik de N97 in mijn broekzak had zitten. Vorige week eindelijk een nieuw toestel gekregen en ook V21 erop kunnen zetten. Ik moet zeggen.....tot nu toe issie perfect! Geen vastlopers en lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:36
Vraag je mijn vriendin is binnen kort in bezit van een N97 Mini met internet, ze woont op de grens van Nederland en België ze zit dus regelmatig op het Belgiës netwerk. Is er al een roaming programmaatje voor symbian, die er voor zorgt dat als ze op een ander netwerk zit dan HI 3g automatisch uitgeschakeld word. Want als ze natuurlijk regelmatig op het Belgiës netwerk zit en daar perongelijk op zit te internetten krijgen we natuurlijk een rekening van hier naar Tokio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds vandaag mijn N97 terug van reparatie. De GPS doet het nu wel een stuk beter maar ik vind het nog steeds wel matig. Waar ik me nu wel aan irriteer is dat wanneer ik een mailbox probeer te definieren de telefoon mij "Nokia Email" door de strot probeert te drukken... Ik wil gewoon die oude client maar schijnbaar kan dat niet meer :/

/edit:

Op "annuleren" drukken terwijl die de nieuwe client probeert te installeren does the trick :*)

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanN op 01-03-2010 21:54 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:09

RV

®

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:21:
[...]

Wat doe jij precies met de N97 dat jij minimaal 3 dagen met 1 acculading doet? Het klinkt mij als een dream too good to be true.

Ik red het maar 1 dag wanneer ik het toestel 'normaal' gebruik, beetje muziek luisteren, beetje internetten, af en toe bellen/sms-en.

Andere vraag:

Ik heb mijn widgets offline staan, email binnenhalen staat uit, internet staat offline (geldt ook voor email) dwz dat hij pas verbinding maakt met internet wanneer ik dit bepaal. De taskmanager geeft niets bijzonders aan en als ik de 'beeindig gesprek' knop indruk en de connection verbreek dan start hij enkele seconden daarna weer op.

Wie heeft een oplossing?
Wat doe jij er precies mee dat ie het niet volhoudt? Je muziekspeler niet afsluiten? De browser hele dag laten verbinden? Of staat je verlichting niet op time-out? Ik weet niet of het een 'dream to good to be true' is zoals jij het zegt of eerder een nachtmerrie van jou telefoon...de mijne doet het prima 3 dagen en met internetten, muziek luisteren en wat al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

rafler schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:50:
Vraag je mijn vriendin is binnen kort in bezit van een N97 Mini met internet, ze woont op de grens van Nederland en België ze zit dus regelmatig op het Belgiës netwerk. Is er al een roaming programmaatje voor symbian, die er voor zorgt dat als ze op een ander netwerk zit dan HI 3g automatisch uitgeschakeld word. Want als ze natuurlijk regelmatig op het Belgiës netwerk zit en daar perongelijk op zit te internetten krijgen we natuurlijk een rekening van hier naar Tokio.
Zou ik ook willen weten. Momenteen gebruik ik (en mijn vriendin) gewoon de methode door de laatste letter van de server te verwijderen bij instellingen. Zodat je niet meer op internet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 08:35
Dj-sannieboy schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:38:
[...]

Zou ik ook willen weten. Momenteen gebruik ik (en mijn vriendin) gewoon de methode door de laatste letter van de server te verwijderen bij instellingen. Zodat je niet meer op internet kan.
Ik heb het programma Psiloc Connect geinstalleerd, dit is een programma dat de internet verbindingen regeld. Dus als er een wlan is, schakelt het programma naar wlan. Bij het mobiele internet profiel kan je dan aangeven 'don't use while roaming'. Of het werkt weet ik niet aangezien ik nog niet in het buitenland ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:39:
[...]
Het heeft te maken met warmte, wanneer je het toestel in je broekzak stopt dan functioneert het touchscreen niet meer de aankomende 20 a 30 sec. Dit is en ontwerpfout, gewoon slechte touchscreens.

Nu ik bij de NSP langs was geweest kom ik thuis en doet in een keer het toetsenbord en de knop volume het niet meer. Is hij waarschijnlijk iets vergeten vast te zetten.
Laat je daar niet mee afschepen. Als dat al zo zou zijn, dan is het niet jouw probleem maar dat van Nokia. Je hebt gewoon recht op een werkend toestel. Vraag je NSP om het toestel met die klachten op te sturen, dan komt het waarschijnlijk goed.
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:21:
[...]

Andere vraag:

Wie heeft een oplossing?
Ik haal ook makkelijk drie dagen en de korte duur heeft te maken met het feit dat je verbinding open staat. Onder verbinding beheer kun je zien of er ook daadwerkelijk data verzonden/ontvangen wordt. Zorg dat je packet-gegevensverbinding op 'wanneer nodig' staat.
rafler schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:50:
Je kunt dataroaming uit laten zetten door je provider of je kunt bij je toegangspunt instellen dat het niet automatisch gebruikt mag worden, maar pas na bevestiging.

Overigens na retour ontvangst van mijn N97 doet deze het redelijk goed. Vanmorgen de eerste herstart (wederom in auto) sinds vrijdag en nog niet uitgevallen. Hopelijk blijft het zo, maar heb er nog geen heel goed gevoel over.

[ Voor 4% gewijzigd door lavagiant op 02-03-2010 07:45 . Reden: stukje eigen N97 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:02
Mijn N97 heeft sinds vandaag een heel raar probleem, hij denkt constant dat de headset aangesloten is, terwijl deze dat niet is. Heb al enkele malen de headset er in er uit gedaan, heel soms denkt hij dan dat de headset gedisconnect wordt, maar na 3 seconden springt het headset icoontje dan weer aan. Heb ook al wat contactspray op een headset gedaan en zo geprobeerd, maar dit had ook al geen zin... Volgens mij wordt dit weer terug gaan naar een NSP =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig he, wat een kwaliteitstelefoon is de N97 toch. Maarja voor €500,- nieuw moet en kan je gewoon niet teveel verwachten :X Om maar eens even wat dingen op te noemen:

- Het GPS en lenscover probleem (ja is gratis op te lossen, maar je hebt er wel mee te maken)
- Telefoon valt soms gewoon compleet zonder reden uit en is niet meer aan te krijgen. Pas na 10 tot 15 x proberen komt er weer leven in. Maar je hebt dus niet door dat hij uitvalt, want dit gebeurd gewoon als hij op je bureau ligt o.i.d. Met tot gevolg dat je soms al geruime tijd niet bereikbaar bent
- Scherm bevriest soms, dan wel het scrollen gaat zeer moeizaam (nee geen screenprotector die in de weg zit)
- Connectie met carkit is bagger te noemen. Bijna elk gesprek kan ik na 8 - 10 minuten opnieuw opstarten omdat de connectie crashed (nieuwste firmware telefoon en carkit)
- RSS feeds die niet meer automatisch geupdate worden terwijl je dit wel ingesteld hebt. Wanneer je dan in de instellingen kijkt blijkt de N97 maar zelf even bedacht te hebben dat het niet meer hoeft. De telefoon is dan in die tussentijd niet uit - en aangezet. Het gebeurd 'zomaar'.
- De N97 pakt soms mijn oplader niet. Herhaardelijk in en uitsteken resulteert als je geluk hebt in een treffer.
- Enorm memory leak, ook in de nieuwste firmware.

En ja tuurlijk zijn er mensen die nu zeggen; 'je hebt een maandagmorgen pech toestel', of 'ik heb nergens last van'. Maar ik zie deze klachten net iets te vaak voorbij komen. Nokia moet zich schamen dat ze zo'n gedrocht op de markt hebben durven brengen. Ik heb het al eens eerder gezegd hier; TEST zo'n toestel eens fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:23:
Geweldig he, wat een kwaliteitstelefoon is de N97 toch. Maarja voor €500,- nieuw moet en kan je gewoon niet teveel verwachten :X Om maar eens even wat dingen op te noemen:

- Het GPS en lenscover probleem (ja is gratis op te lossen, maar je hebt er wel mee te maken)
- Telefoon valt soms gewoon compleet zonder reden uit en is niet meer aan te krijgen. Pas na 10 tot 15 x proberen komt er weer leven in. Maar je hebt dus niet door dat hij uitvalt, want dit gebeurd gewoon als hij op je bureau ligt o.i.d. Met tot gevolg dat je soms al geruime tijd niet bereikbaar bent
- Scherm bevriest soms, dan wel het scrollen gaat zeer moeizaam (nee geen screenprotector die in de weg zit)
- Connectie met carkit is bagger te noemen. Bijna elk gesprek kan ik na 8 - 10 minuten opnieuw opstarten omdat de connectie crashed (nieuwste firmware telefoon en carkit)
- RSS feeds die niet meer automatisch geupdate worden terwijl je dit wel ingesteld hebt. Wanneer je dan in de instellingen kijkt blijkt de N97 maar zelf even bedacht te hebben dat het niet meer hoeft. De telefoon is dan in die tussentijd niet uit - en aangezet. Het gebeurd 'zomaar'.
- De N97 pakt soms mijn oplader niet. Herhaardelijk in en uitsteken resulteert als je geluk hebt in een treffer.
- Enorm memory leak, ook in de nieuwste firmware.

En ja tuurlijk zijn er mensen die nu zeggen; 'je hebt een maandagmorgen pech toestel', of 'ik heb nergens last van'. Maar ik zie deze klachten net iets te vaak voorbij komen. Nokia moet zich schamen dat ze zo'n gedrocht op de markt hebben durven brengen. Ik heb het al eens eerder gezegd hier; TEST zo'n toestel eens fatsoenlijk.
waarschijnlijk ben ik één van die mensen die zegt dat je een pechtoestel hebt, maar de problemen komen inderdaad regelmatig terug. Misschien kan ik beter zeggen dat ik een juist geluk had in deze brakke reeks toestellen. Eigenlijk had nokia de "testers" van de 1ste batch op basis van een imei geld terug moeten doen, want de meeste problemen zijn pas in opspraak gekomen na geklaag op fora als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:06:
Mijn N97 heeft sinds vandaag een heel raar probleem, hij denkt constant dat de headset aangesloten is, terwijl deze dat niet is. Heb al enkele malen de headset er in er uit gedaan, heel soms denkt hij dan dat de headset gedisconnect wordt, maar na 3 seconden springt het headset icoontje dan weer aan. Heb ook al wat contactspray op een headset gedaan en zo geprobeerd, maar dit had ook al geen zin... Volgens mij wordt dit weer terug gaan naar een NSP =(
Heb ik ook gehad. Betekent waarschijnlijk dat er iets in die 3.5mm ingang gebroken is of op slot zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-09 18:02
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:47:
[...]

Heb ik ook gehad. Betekent waarschijnlijk dat er iets in die 3.5mm ingang gebroken is of op slot zit!
Ik heb een soortgelijke probleem. Mijn N97 pakt normale oordopjes wel, maar die verleng stukje met knopjes pakt hij niet. Als ik een koptelefoon erin doe, voel je dat er een contactje niet goed zit. Gaat wat stroefer. Binnenkort eens naar NSP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tolunaygul12 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:54:
[...]

Ik heb een soortgelijke probleem. Mijn N97 pakt normale oordopjes wel, maar die verleng stukje met knopjes pakt hij niet. Als ik een koptelefoon erin doe, voel je dat er een contactje niet goed zit. Gaat wat stroefer. Binnenkort eens naar NSP :)
Bij mij bleef het toestel gewoon op headset stand staan aka je kan er niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tolunaygul12 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:54:
[...]

maar die verleng stukje met knopjes pakt hij niet.
Let erop dat er in in je 'verlengstukje met knopjes' wel al oordopjes inzitten!
Zolang die er (nog) niet inzitten doet je N97 net alsof 'ie hem niet herkent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hen die het nog niet weten: Sygic Mobile Maps 10 (aka 8.06) is uit en werkend voor symbian... Ik ga de komende dagen testen of de GPS fixen stabieler zijn in deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:50:
Voor hen die het nog niet weten: Sygic Mobile Maps 10 (aka 8.06) is uit en werkend voor symbian... Ik ga de komende dagen testen of de GPS fixen stabieler zijn in deze versie.
Ik merk dat deze versie een stuk beter omgaat met de gps, heb vrij snel een fix en de signaalsterkte fluctueert ook niet zo erg meer. dus voor mij werkt deze versie een stuk beter dan de vorige (7.71)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verdorie nu heeft mijn N97 een raar probleem. Gsm lag voor mij, ik zag iets op het scherm gebeuren: dat was de refresh van mijn favoriete contacten widget. Alle contacten zijn gewist door de gsm. Ik gebruikte Mail for Exchange om deze te synchroniseren. Dit werkt echter vanaf nu ook niet meer: systeemfout. Heb eigenlijk geen zin in een reset, want heb net de hele gsm netjes ingericht nadat ik deze vorige week terug kreeg van reparatie.

Ik kan niet echt iemand vinden met hetzelfde probleem. Vanavond even goed naar kijken en anders maar een reset. Of is hier toevallig iemand waarbij dit bekend voorkomt

Edit: heb het Mail for Exchange profiel meerdere malen opnieuw aangemaakt en nu lijkt het weer te werken. Wellicht was er een probleem met de SyncML server van Google? In elk geval; als iemand hetzelfde probleem heeft; probeer dan een half uur later opnieuw te synchroniseren.

[ Voor 18% gewijzigd door lavagiant op 03-03-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-09 18:02
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:35:
[...]

Let erop dat er in in je 'verlengstukje met knopjes' wel al oordopjes inzitten!
Zolang die er (nog) niet inzitten doet je N97 net alsof 'ie hem niet herkent :)
als hij erin zit, kan je daarmee je radio of muziek speler bedienen ook al zit er geen oortjes in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:03:
[...]

Ik merk dat deze versie een stuk beter omgaat met de gps, heb vrij snel een fix en de signaalsterkte fluctueert ook niet zo erg meer. dus voor mij werkt deze versie een stuk beter dan de vorige (7.71)
Welke versie is het nu ? op sygic.com zie ik Sygic Mobile Maps 9 - Europe
Hier ging het over 10 aka 8 ?? versie 8.
Heb um zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

hetnet schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:23:
[...]

Welke versie is het nu ? op sygic.com zie ik Sygic Mobile Maps 9 - Europe
Hier ging het over 10 aka 8 ?? versie 8.
Heb um zelf nog niet geprobeerd.
de maps zelf zijn nog 2009, maar de navigatiesoftware zelf is versie 10. (2010 aka 8. nog iets) ipv 2009 aka versie 7.71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tolunaygul12 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:40:
[...]

als hij erin zit, kan je daarmee je radio of muziek speler bedienen ook al zit er geen oortjes in ;)
Bij mij herkent 'ie hem alleen met ingestoken oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Heeft er al iemand een werkend progje gevonden voor een soort zaklampfunctie? Phonetorch doet hier helemaal niets namelijk.

Wel jammer dat de N97 nou net die functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
dagizmo schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:21:
Heeft er al iemand een werkend progje gevonden voor een soort zaklampfunctie? Phonetorch doet hier helemaal niets namelijk.

Jazeker, ik vind Strobe een hele goede. Erg simpel, je kan het flash lampje steeds sneller laten knipperen. Als je de 'schakelaar' volledig omhoog schuift, blijft het lampje branden en is het toetsel als zaklamp te gebruiken.

Download linkje: http://nokiatouch.me/inde...nload&link_id=39&cf_id=24

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sygic 10

Wie kan een voorbeeldje publiceren van de europa.mlm, waarin ik alle landen kan zetten die ik nodig heb. Is me tot nu toe niet gelukt. Ik kan wel de landen afzonderlijk draaien,

gr.

EvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
dagizmo schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:21:

http://dev.meh.at

en dan kan je gewoon de gratis versie nemen. gaat gelijk aan als je start. Je kan wisselen tussen het normale licht en de rode. En je kan een tekst invoeren die dan als morsecode verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 17:27
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:14:
Sygic 10

Wie kan een voorbeeldje publiceren van de europa.mlm, waarin ik alle landen kan zetten die ik nodig heb. Is me tot nu toe niet gelukt. Ik kan wel de landen afzonderlijk draaien,

gr.

EvD
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[PRODUCT:SMM10 Europe]
name=SMM10 Europe
tts=no
sdk=no
truckAttr=no
premiumPOI=no
exPostals=yes
speedcam=SCDB:EXTEUR:2012.03
maps=TA:EXTEUR:2009.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-04 18:00
Mensen even een vraagje!

ik heb de n97 2.1 firmware en heb na het opstarten 55 mb ram vrij en 30 mb telefoongeheugen maar over. ik vind m'n mobiel ook erggggg sloom !
ik heb aaardig wat apps erop staan, maar ik heb zojuist bijna alle apps die ik op telefoongeheugen geinstalleerd had staan verwijderd.

maar nu heb ik alsnog nog maar 30 mb ruimte, dus ik denk dat er een hoop rotzooi op staat.

Mijn vraag is of er een manier is om een soort frisse start te maken maar wel al mijn apps en contacten behouden kan worden en zo ja hoe precies?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mau_Maus schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:49:
[...]

http://dev.meh.at

en dan kan je gewoon de gratis versie nemen. gaat gelijk aan als je start. Je kan wisselen tussen het normale licht en de rode. En je kan een tekst invoeren die dan als morsecode verzonden.
Staat er ook in een de ovi store. Bright lite, erg simpel maar effectief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
dflow schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:42:
Mensen even een vraagje!

ik heb de n97 2.1 firmware en heb na het opstarten 55 mb ram vrij en 30 mb telefoongeheugen maar over. ik vind m'n mobiel ook erggggg sloom !
ik heb aaardig wat apps erop staan, maar ik heb zojuist bijna alle apps die ik op telefoongeheugen geinstalleerd had staan verwijderd.

maar nu heb ik alsnog nog maar 30 mb ruimte, dus ik denk dat er een hoop rotzooi op staat.

Mijn vraag is of er een manier is om een soort frisse start te maken maar wel al mijn apps en contacten behouden kan worden en zo ja hoe precies?

alvast bedankt!
en nog een vraagje, ik heb een maand geleden een berichtje verzonden die maar in mijn outbox bleef staan. ik kan hem ook niet verwijderen dan geeft hij een foutmelding! nu blijft dus het icoontje van outbox/ bericht wordt verstuurd heel de tijd zichtbaar bovenin mijn scherm, erg hinderlijk! ik heb de sms berichten trouwens op mijn massageheugen e staan! iemand een oplossing?

wederom bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYGIC 10 hoe kan ik in de europa.mlm de benodigde landen invullen die ik nodig heb

EtiennevD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:20
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:28:
SYGIC 10 hoe kan ik in de europa.mlm de benodigde landen invullen die ik nodig heb

EtiennevD
Iemand boven je, heeft je al proberen te helpen. Als dit niet voldoende was, is het misschien handig om op zijn post te reageren en duidelijk te maken wat je precies wil. Maar ik stel eigenlijk voor dat in een ander topic te doen, want dit heeft erg weinig met de N97 te maken. Zoek bijvoorbeeld even naar een Sygic topic.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

En helaas; vanmorgen stond mijn N97 wederom uit. Nu de gsm voor de derde keer op laten sturen naar Nokia. Hoop dat ze eindelijk eens dat gedrocht gaan vervangen door een andere, want dit schiet niet op. Bij NSP waren ze wel erg vriendelijk en ze gaan het toestel met spoed versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na meerdere malen bij het NSP punt te zijn geweest heb ik een mailtje gestuurd naar Nokia dat ik er genoeg van had. Nu moet ik volgens Nokia het toestel laten opsturen en erbij vermelden dat het gaat om een level 3 reparatie, heeft iemand van jullie enig idee wat een level 3 reparatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:40:
Na meerdere malen bij het NSP punt te zijn geweest heb ik een mailtje gestuurd naar Nokia dat ik er genoeg van had. Nu moet ik volgens Nokia het toestel laten opsturen en erbij vermelden dat het gaat om een level 3 reparatie, heeft iemand van jullie enig idee wat een level 3 reparatie is?
al gezocht wat level 3 inhoud?

binnen 2 min had ik het gevonden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb het gevonden, op level 3 worden er onderdelen vervangen. Ben benieuwd dat dan alle problemen zijn opgelost.

Ik heb de volgende problemen:
Bereik valt weg wanneer ik aan het bellen ben.
Touchscreen werkt niet als ik hem daarvoor in mijn broekzak heb gedaan.
GPS is nog steeds niet accuraat, B-cover is al vervangen.
Krassen op de lens door schuifklepje.
Witte waas op foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:55:
Ja ik heb het gevonden, op level 3 worden er onderdelen vervangen. Ben benieuwd dat dan alle problemen zijn opgelost.
Ga er maar niet van uit. Die van mij ligt nu voor de 3e keer bij level 3/4 repairs, maar ben er tot op heden niet beter van geworden. Ze krijgen het daar zelfs voor elkaar om alleen software te updaten en niet naar het daadwerkelijke probleem te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn toestel is ook terug van reparatie maar de GPS is echt geen steek verbeterd. Sygic loopt nog steeds niet lekker en volgens mij heeft Nokia die Ovi Maps van hun bewust zo gebouwd dat er een of andere fallback in zit voor de GPS zodat het niet zo opvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

BastiaanN schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:08:
Mijn toestel is ook terug van reparatie maar de GPS is echt geen steek verbeterd. Sygic loopt nog steeds niet lekker en volgens mij heeft Nokia die Ovi Maps van hun bewust zo gebouwd dat er een of andere fallback in zit voor de GPS zodat het niet zo opvalt...
probeer sygic 10. Ik ben er erg goed over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22
BastiaanN schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:08:
Van mij is hiervoor ook terug gegaan, maar ik moet zeggen dat het erg verbetert is. Geen ervaring met Sygic, maar ik gebruik vaak Gravity (Twitterclient met Geo) en die heeft vaak binnen 20 seconden een fix. Ook Nokia Ovi maps werkt prima.

Misschien toch niks aangepast bij NSP?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:31:
[...]

probeer sygic 10. Ik ben er erg goed over te spreken.
Sygic Mobile Maps 10 staat er nu ook op maar werkt op mijn toestel helaas voor geen meter :'(
Sendar schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:34:
[...]

Van mij is hiervoor ook terug gegaan, maar ik moet zeggen dat het erg verbetert is. Geen ervaring met Sygic, maar ik gebruik vaak Gravity (Twitterclient met Geo) en die heeft vaak binnen 20 seconden een fix. Ook Nokia Ovi maps werkt prima.

Zou natuurlijk altijd mogelijk kunnen zijn. Maar ik vind het wel vreemd want ik ben er speciaal voor naar een NCP geweest en die hebben de backcover vervangen en een schuimpje aangebracht rondom de camera. Hierna is het toestel nog een keer kapot geweest en hebben ze er weer naar gekeken...

[ Voor 56% gewijzigd door BastiaanN op 04-03-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sendar schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:34:
[...]

Jij kunt mij vast wel uitleggen hoe ik die geotagging kan gebruiken bij Gravity. Hij kopieert hem naar het clipboard geloof ik maar ik zie hem nooit terug in mijn tweets?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Laatst online: 04-02-2019
Hebben de mensen die GPS problemen hebben allemaal een N97 (dus géén N97 mini)? Zo ja, dan zit er echt een enorm kwaliteits verschil tussen de N97 en N97 mini.

Heb van de week Ovi Maps v3.03 op mijn N97 mini nogmaals getest, dit keer zonder A-GPS. De GPS fix is iets langzamer (ong. 1min ipv 10sec), maar daarna bleef de verbinding continu maximaal. Ovi Maps was wederom goed up to date met zijn snelheid en positie. Ook de route (Amsterdam -> Hilversum centrum) gaf hij perfect (ok..A2 heeft hij wat problemen mee, maar dat heeft momenteel elk apparaat door de wegwerkzaamheden :+ ).

Al met al heb ik niks ander dan lof voor mijn N97 mini en Ovi Maps. Voor mij geen andere software of apparaten meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Xolon schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:35:
Hebben de mensen die GPS problemen hebben allemaal een N97 (dus géén N97 mini)? Zo ja, dan zit er echt een enorm kwaliteits verschil tussen de N97 en N97 mini.

Heb van de week Ovi Maps v3.03 op mijn N97 mini nogmaals getest, dit keer zonder A-GPS. De GPS fix is iets langzamer (ong. 1min ipv 10sec), maar daarna bleef de verbinding continu maximaal. Ovi Maps was wederom goed up to date met zijn snelheid en positie. Ook de route (Amsterdam -> Hilversum centrum) gaf hij perfect (ok..A2 heeft hij wat problemen mee, maar dat heeft momenteel elk apparaat door de wegwerkzaamheden :+ ).

Al met al heb ik niks ander dan lof voor mijn N97 mini en Ovi Maps. Voor mij geen andere software of apparaten meer _/-\o_
Mini is ook van ruim een half jaar later. De n97 toestellen van de afgelopen maanden werken naar horen zeggen redelijk goed en heb er zelf ook 2 geconfigureerd. Die werkte ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik had mijn N97 al voordat er überhaupt reclame voor gemaakt werd op tv dus ik gok de eerste batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

BastiaanN schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:44:
ik had mijn N97 al voordat er überhaupt reclame voor gemaakt werd op tv dus ik gok de eerste batch.
voor mij idem, ik had hem uit het hoofd 8 juli, 1 dag na de release in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
dflow schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 01:25:
[...]

en nog een vraagje, ik heb een maand geleden een berichtje verzonden die maar in mijn outbox bleef staan. ik kan hem ook niet verwijderen dan geeft hij een foutmelding! nu blijft dus het icoontje van outbox/ bericht wordt verstuurd heel de tijd zichtbaar bovenin mijn scherm, erg hinderlijk! ik heb de sms berichten trouwens op mijn massageheugen e staan! iemand een oplossing?

wederom bedankt!
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zygivt schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:49:
[...]

voor mij idem, ik had hem uit het hoofd 8 juli, 1 dag na de release in nl.
Voor mij hetzelfde, ik had het toestel de dag van de release. Tot nu toe alleen nog maar problemen, heb er geen goed woord voor over. Ik begrijp ook niet waarom Nokia zoveel moeite doet om die dingen te repareren. Ze zijn gewoon niet goed, kunnen ze beter omruilen voor de nieuwe batch van de n97. Van mij mogen ze hem ook omruilen voor de N900, ik hoorde 2 maanden later dat de N900 uit zou komen. Ik heb nog nooit zo gebaald toen ik zag wat de specs waren, 600mhz met graphics processor en Maemo. Nu zit ik met een klote telefoon opgescheept tot volgend jaar juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Misschien net wat meer moeite doen om je probleem op te lossen?
Wat heb je bv al gedaan om het probleem op te lossen en welke fout krijg je.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:32:
[...]

Voor mij hetzelfde, ik had het toestel de dag van de release. Tot nu toe alleen nog maar problemen, heb er geen goed woord voor over. Ik begrijp ook niet waarom Nokia zoveel moeite doet om die dingen te repareren. Ze zijn gewoon niet goed, kunnen ze beter omruilen voor de nieuwe batch van de n97. Van mij mogen ze hem ook omruilen voor de N900, ik hoorde 2 maanden later dat de N900 uit zou komen. Ik heb nog nooit zo gebaald toen ik zag wat de specs waren, 600mhz met graphics processor en Maemo. Nu zit ik met een klote telefoon opgescheept tot volgend jaar juni.
Zou zeggen klim eens in de pen, en mail je bevindingen naar Nokia. Doe daar ook je omruil ideeén bij.
Wie weet doen ze er wat mee, om een klant blij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:26:
[...]

Zou zeggen klim eens in de pen, en mail je bevindingen naar Nokia. Doe daar ook je omruil ideeén bij.
Wie weet doen ze er wat mee, om een klant blij te maken.
Dat heb ik inmiddels gedaan met een zeer lange brief naar Nokia, enige respons die ik krijg is stuur je toestel als level 3 reparatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik ben vanmiddag in een aantal shops geweest om eens daar te vragen naar de N97, nadat ik hier en op andere sites hele slechte dingen gehoord heb..

In beide shops, Belcompany & T for telecom beweren ze dat in de llaatste batch toestellen alle problemen eruit zijn. Ik kan echter maar weinig meningen vinden van eigenaars van toestellen die in de laatste maand gekocht zijn..

Zijn er hier mensen die me kunnen vertellen of het toestel nu wel echt beter wordt of dat het nog steeds beter is om maar naar een alternatief (HTC HD2???) op zoek te gaan..

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Zygivt schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:40:
[...]

Mini is ook van ruim een half jaar later. De n97 toestellen van de afgelopen maanden werken naar horen zeggen redelijk goed en heb er zelf ook 2 geconfigureerd. Die werkte ook prima.
Marcvd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:47:
Ik ben vanmiddag in een aantal shops geweest om eens daar te vragen naar de N97, nadat ik hier en op andere sites hele slechte dingen gehoord heb..

In beide shops, Belcompany & T for telecom beweren ze dat in de llaatste batch toestellen alle problemen eruit zijn. Ik kan echter maar weinig meningen vinden van eigenaars van toestellen die in de laatste maand gekocht zijn..

Zijn er hier mensen die me kunnen vertellen of het toestel nu wel echt beter wordt of dat het nog steeds beter is om maar naar een alternatief (HTC HD2???) op zoek te gaan..

Alvast bedankt..
Gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Marcvd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:47:

Alvast bedankt..
offtopic//mode//aan//
Ja heb um nu maandje en hij was ff er ziek in het begin, maar das normaal als hij nieuwe baasje krijgt.
heb um goed te eten gegeven, hij heeft nieuwe-software infuusgehad, en nu is hij bijna beter geworden.......
denk dat het gewoon de mexicaansegriep was onder zijn nokia jasje. ut was ook koud met die sneeuw.
hoop wel dat hij helemaal veel beter gaat worden. offtopic//mode//uit//

he he .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
Heb hem nu 2 weken (gehaald bij Tmobile) en ik heb geen problemen en alles werkt perfect zoals ik al eerder heb verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Kan iemand s.v.p. zijn of haar productcode aan mij doorgeven van een N97 met de talen Nederlands, Engels en Turks er in? Bij de N95 b.v. is dat de EURO2 productcode, maar bij de N97 heb ik geen soortgelijke lijst gevonden.

Ik weet wel dat een NSP een ander language pack kan installeren, maar ik wil V21 zelf installeren en direct deze talen er ook in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hint: google eens naar de keywords "Nokia n97 productcode netherlands" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb nu met 0587245 ook al NL en EN, maar het gaat mij als extra taal ook om Turks. Nergens kan ik vinden welke productcode deze 3 talen heeft. Nu is er wel een TR variant, maar of die ook NL heeft? Ik betwijfel het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sansar schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:02:
Ik heb nu met 0587245 ook al NL en EN, maar het gaat mij als extra taal ook om Turks. Nergens kan ik vinden welke productcode deze 3 talen heeft. Nu is er wel een TR variant, maar of die ook NL heeft? Ik betwijfel het...
dan vermoed ik dat je 0570817: RM-505_EMEA_EURO_QW1 Black of 0576350: RM-505_EMEA_EURO_QW1 White moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Ik heb sinds kort een vaag probleem met de music library in de telefoon. Bij het vernieuwen weergeeft hij niet alle nummers, terwijl die wel gewoon afspeelbaar zijn via bestandsbeheer. Ik heb dit probleem sinds ik alles opnieuw had geistalleerd en het massageheugen had geformatteerd en alleen de muziek en foto's had terug gezet. Soms als ik wat nieuwe muziek erbij zet, dan vernieuwd hij de oude dingen ook ineens en dan staan er een aantal oude en een aantal nieuwe weer bij. Lijkt heel random. Ik doe het iig op de manier zoals het altijd heeft gewerkt. Iemand dit probleem ook gehad?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Is het nog aan te raden om een N97 Mini te kopen? Het belangrijkste voor mij is een goede kalender en bellen, daarna komen sms'en en navigatie.

Heb een tijdje overwogen om een Androidtoestel aan te schaffen, maar toestellen met dit OS lijken voornamelijk bedoeld te zijn voor internetgebruik en dat ben ik niet van plan.

Ik ben me ervan bewust dat dit toestel enkel een 434 MHz proc heeft, te weinig geheugen, een resistief TFTscherm dat nauwelijks leesbaar is in direct zonlicht maar.. wat is hij mooi! En wat een prachtig uitschuiftoetsenbord is dat! Niet te veel knoppen en ze zitten ook niet zo dicht op elkaar. De N97 mini is ook nog vrij compact.

Ik ben niet zo'n liefhebber van touchscreens, maar ik wil ook geen alfanumeriek toetsenbord. Zoals ik al zei, de agenda gebruik ik heel veel voor herinneringen, boodschappenlijstjes enz. Ik ga alleen sms'en en niet mailen.
Sygic moet er ook goed op draaien.

Heeft het nog zin om dit toestel te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Bad_Karma schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:28:
Is het nog aan te raden om een N97 Mini te kopen? Het belangrijkste voor mij is een goede kalender en bellen, daarna komen sms'en en navigatie.

tja, ik geloof niet dat er veel problemen zijn met bellen en smsen. zeker met het qwerty toetsenbord is het erg relaxed agenda items bijwerken en boodschappenlijstje ( :? ) maken.

sygic draait ook prima op de n97 (mini).

dus het lijkt me dan een goede optie, maar er zijn volgens mij meer telefoons van nokia die dit voor veel minder geld kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
Is het nog aan te raden om een N97 Mini te kopen?

...

Ik ben me ervan bewust dat dit toestel enkel een 434 MHz proc heeft, te weinig geheugen, een resistief TFTscherm dat nauwelijks leesbaar is in direct zonlicht maar.. wat is hij mooi! En wat een prachtig uitschuiftoetsenbord is dat! Niet te veel knoppen en ze zitten ook niet zo dicht op elkaar. De N97 mini is ook nog vrij compact.

...

..
Vergeet niet dat je op fora vooral de mensen met problemen tegenkomt, ik zou gewoon de mini kopen. En de langzame proc, weinig geheugen, slecht scherm... dat is natuurlijk een mening. Ikzelf ben zeer tevreden met de snelheid, scherm én geheugen. Alles gaat soepel en ook in zonlicht kan ik het scherm prima zien. Wat betreft het geheugen..tja....als je alles los en vast download en elk ´dingetje´ gaat opslaan..waat ligt het probleem dan vraag ik me altijd af 8)7

Ook Sygic, waarom? Ovi Maps werkt perfect hoor.

Tweakers-net mensen zijn niet snel tevreden hebben altijd wel een waslijst aan opmerkingen over welk stukje hardware dan ook, vergeet dat niet ;) Haal gewoon lekker een N97 mini en gebruik hem als een normaal persoon; zonder teveel gekloot en nutteloze software (waar die ovi store mee volstaat).

my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:56

XyS

0.o.O

Vraagje voor mede n97 mini bezitters:
Hoelang gaat de batterij van jouw n97 mini mee?
Dan met name bij veel gebruik (dus bv een uurtje of 3 achter elkaar internetten?)

Mijn mini is na 3 uur internetten en een uurtje standby al totaal leeg?

Daarnaast even langs NSP geweest aangezien mijn mini automatisch rebootte bij het opstarten.
Hebben ze firmware er opnieuw opgezet, jammergenoeg weer versie v10.0.0.20 aangezien de nieuwe versie nog niet beschikbaar is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de N97 nu eindelijk zoals hij zou moeten (na 4 keer opsturen eindelijk een nieuwe gekregen ;) )
Geen vastlopers en redelijk snel. Ik heb nu ook Nokia email geinstalleerd (build 10.2.0.4).
Naast het feit dat ik het gevoel heb dat hij niet direct alles doorstuurt (beetje vertraging), is het vooral vervelend dat er geen melding verschijnt van nieuw email. Wel een geluidje, maar geen enveloppe.

Als je de email instelt bij de standaard berichten krijg je wel een enveloppe te zien, maar dat is dan weer geen push mail, maar haalt hij eea om een bepaalde tijd op.

Iemand een oplossing hiervoor? Volgens mij ligt het namelijk niet aan een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 22:49
Ik heb Nokia Contact Center maar weer eens gemaild, aangezien ik het toch best triest vind dat Nederlandse Nokia's nog altijd geen update hebben gehad. De reactie:

"Wij hebben momenteel geen informatie doorgekregen of en wanneer alle product codes een update krijgen, deze informatie word enkel bij vrijgave van de update bekend gemaakt.
Ook wij krijgen hier geen informatie op voorhand over.

Als u momenteel problemen ondervind met uw huidige software versie zal de aanpassing in een Care Point normaal onder garantie vallen zonder gevolgen voor u.
Maar dit kan ik niet bevestigen omdat dit vastgesteld moet worden in de Care Point zelf."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos

Heb een tijdje overwogen om een Androidtoestel aan te schaffen, maar toestellen met dit OS lijken voornamelijk bedoeld te zijn voor internetgebruik en dat ben ik niet van plan.

Ik ben niet zo'n liefhebber van touchscreens, maar ik wil ook geen alfanumeriek toetsenbord. Zoals ik al zei, de agenda gebruik ik heel veel voor herinneringen, boodschappenlijstjes enz. Ik ga alleen sms'en en niet mailen.

Beeldschermen van Nokia staan er juist om bekend om goed zichtbaar te zijn in zonlicht! Dat geldt net zo voor mijn N97...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
AjaxArena schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:38:
Ik heb Nokia Contact Center maar weer eens gemaild, aangezien ik het toch best triest vind dat Nederlandse Nokia's nog altijd geen update hebben gehad. De reactie:

"Wij hebben momenteel geen informatie doorgekregen of en wanneer alle product codes een update krijgen, deze informatie word enkel bij vrijgave van de update bekend gemaakt.
Ook wij krijgen hier geen informatie op voorhand over.

Als u momenteel problemen ondervind met uw huidige software versie zal de aanpassing in een Care Point normaal onder garantie vallen zonder gevolgen voor u.
Maar dit kan ik niet bevestigen omdat dit vastgesteld moet worden in de Care Point zelf."
Laat m gewoon flashen naar een 'normale' versie zoals ik ook heb gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:04:
Ik gebruik de N97 nu eindelijk zoals hij zou moeten (na 4 keer opsturen eindelijk een nieuwe gekregen ;) )
Geen vastlopers en redelijk snel. Ik heb nu ook Nokia email geinstalleerd (build 10.2.0.4).
Naast het feit dat ik het gevoel heb dat hij niet direct alles doorstuurt (beetje vertraging), is het vooral vervelend dat er geen melding verschijnt van nieuw email. Wel een geluidje, maar geen enveloppe.

Als je de email instelt bij de standaard berichten krijg je wel een enveloppe te zien, maar dat is dan weer geen push mail, maar haalt hij eea om een bepaalde tijd op.

Iemand een oplossing hiervoor? Volgens mij ligt het namelijk niet aan een instelling.
Als je nu eens de widget op je homescreen zet heb je niet een envelopje maar zelfs de naam en het subject van je laatste mailtjes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
doet ovistore bij jullie ook raar, dat je niet kan aanmelden op als je een app wil downloaden dattie dan een fout geeft ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 15:29
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:17:
[...]

Als je nu eens de widget op je homescreen zet heb je niet een envelopje maar zelfs de naam en het subject van je laatste mailtjes... ;)
Ja, maar je krijgt geen notificatie boven in beeld. Als je bijvoorbeeld aan het internetten bent of iets anders, heb je het niet snel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
dflow schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 01:26:
doet ovistore bij jullie ook raar, dat je niet kan aanmelden op als je een app wil downloaden dattie dan een fout geeft ??
Af en toe heb je daar last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Hoe kan ik zien wat ik op mijn c schijf heb staan, krijg steeds de melding dat hij vol zit.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 17:53
Ik heb een raar probleem ineens.

Mijn email, wat altijd prima gewerkt heeft (nokia messaging) werkt niet meer. De laatste synchronisatie is uitgevoerd op 4-03 23:09, aldus de log. Sindsdien doet hij niks meer. Status is altijd zo'n rondje met een schuine streep, en als ik handmatig op ver/ont druk, gebeurd er niks. Toegangspunt staat nog steeds netjes op internet. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

all killer schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:13:
Ik heb een raar probleem ineens.

Mijn email, wat altijd prima gewerkt heeft (nokia messaging) werkt niet meer. De laatste synchronisatie is uitgevoerd op 4-03 23:09, aldus de log. Sindsdien doet hij niks meer. Status is altijd zo'n rondje met een schuine streep, en als ik handmatig op ver/ont druk, gebeurd er niks. Toegangspunt staat nog steeds netjes op internet. Meer mensen hier last van?
yep, ik heb er ook regelmatig last van, maar het is een N97, dus ff uitzetten en weer aanzetten en je mail komt weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 17:53
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:29:
[...]

yep, ik heb er ook regelmatig last van, maar het is een N97, dus ff uitzetten en weer aanzetten en je mail komt weer binnen.
Merk het ja... Moest net me telefoon aan het stroom hangen, en zetten hem aan, en het kwam weer binnen ja. Goed, bedankt iig, weet ik wat me te doen staat als hij niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Laatst online: 24-12-2024
Weet er iemad raad ?
Ik heb voor mijn vrouw een N97mini gekocht (heb zelf altijd Nokia's gehad, de laatste was een N86 dus het juist instellen van internettoegangspunten heb ik wel onder de knie...)
Alles geprobeert maar de N97 wil alleen via WIFI het net op, als ik vodafone GPRS kies krijg ik de melding "verbinding niet beschikbaar" oid.
Voordat ik Vodafone morgen bel, kijk ik eerst hier of ikzelf misschien iets fout doe (de instellingen op de vodafone pagina kloppen ook)
Zelfs nog gekeken welke instellingen ik in mijn Iphone heb staan en deze komen ook overeen.
Nu heb ik laatst wel wat "gezeik" met Vodafone gehad ivm het verlengen van het nummer, dus misschien dat er met verlengen iets niet goed gegaan is...
Toestel is ook voorzien van de laatste firmware en Nokia maps.
*** UPDATE;
Vandaag gebeld met Voda en bij de instellingen "office.vodafone.nl" ingesteld ipv "live.vodafone.com" ik heb deze optie niet eens geprobeerd omdat bij mij Iphone "live.vodafone.com" wel werkte.
Nu zij de mevrouw van Vodafone dat "live.vodafone.com" standaard geblokkeerd staat ivm eventuele hoge kosten, daarop zei ik dat ze het voor de andere 3 nummers die ik op de zaak heb ook maar moest blokkeren.
Toen werkte mijn Iphone dus ook niet meer op "live.vodafone.com" wel op "office.vodafone.nl" !
Dus probleem is opgelost

[ Voor 25% gewijzigd door arjan571 op 08-03-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

arjan571 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:31:
Weet er iemad raad ?
Ik heb voor mijn vrouw een N97mini gekocht (heb zelf altijd Nokia's gehad, de laatste was een N86 dus het juist instellen van internettoegangspunten heb ik wel onder de knie...)
Alles geprobeert maar de N97 wil alleen via WIFI het net op, als ik vodafone GPRS kies krijg ik de melding "verbinding niet beschikbaar" oid.
Voordat ik Vodafone morgen bel, kijk ik eerst hier of ikzelf misschien iets fout doe (de instellingen op de vodafone pagina kloppen ook)
Zelfs nog gekeken welke instellingen ik in mijn Iphone heb staan en deze komen ook overeen.
Nu heb ik laatst wel wat "gezeik" met Vodafone gehad ivm het verlengen van het nummer, dus misschien dat er met verlengen iets niet goed gegaan is...
Toestel is ook voorzien van de laatste firmware en Nokia maps.
Jat haar telefoon, ren de stad in, zoek een vodafone store op (of ander telecom bedrijf) en vraag ze naar een mogelijke oplossing van het probleem.

Zij kunnen het ws wel oplossen en je meteen vertellen waar het probleem lag. Dan weet je het ook voor een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem afgelopen zaterdag opgestuurd als level 3 reparatie met een waslijst aan problemen, hopelijk ruilen ze hem om of fixen ze dit keer alles zodat ik weer door kan met het toestel. Iemand enige ervaring met level 3 reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:22:
Ik heb hem afgelopen zaterdag opgestuurd als level 3 reparatie met een waslijst aan problemen, hopelijk ruilen ze hem om of fixen ze dit keer alles zodat ik weer door kan met het toestel. Iemand enige ervaring met level 3 reparaties?
Jep, leest mijn berichten in dit topic maar terug. De vorige keer heb ik 3 punten als 'klacht' meegestuurd en hebben ze alleen de software opnieuw geïnstalleerd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Laatst online: 24-12-2024
Zygivt schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:05:
[...]

Jat haar telefoon, ren de stad in, zoek een vodafone store op (of ander telecom bedrijf) en vraag ze naar een mogelijke oplossing van het probleem.

Zij kunnen het ws wel oplossen en je meteen vertellen waar het probleem lag. Dan weet je het ook voor een volgende keer.
Vandaag gebeld met Voda en bij de instellingen "office.vodafone.nl" ingesteld ipv "live.vodafone.com" ik heb deze optie niet eens geprobeerd omdat bij mij Iphone "live.vodafone.com" wel werkte.
Nu zij de mevrouw van Vodafone dat "live.vodafone.com" standaard geblokkeerd staat ivm eventuele hoge kosten, daarop zei ik dat ze het voor de andere 3 nummers die ik op de zaak heb ook maar moest blokkeren.
Toen werkte mijn Iphone dus ook niet meer op "live.vodafone.com" wel op "office.vodafone.nl" !
Dus probleem is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaiz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:25
Toestel net terug van reparatie. Lens van camera is vervangen en als notitie was er "Onderdeel vervangen - Batterij" toegevoegd.

Echter nu ik (10 minuten later) de telefoon uit mn broekzak heel en van de screenlock... Voila! Touchscreen werkt wederom niet (pas na ongeveer een halve minuut)! Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Laatst online: 23-09 17:27
Gaaiz schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:06:
Toestel net terug van reparatie. Lens van camera is vervangen en als notitie was er "Onderdeel vervangen - Batterij" toegevoegd.

Echter nu ik (10 minuten later) de telefoon uit mn broekzak heel en van de screenlock... Voila! Touchscreen werkt wederom niet (pas na ongeveer een halve minuut)! Zucht...
Het display van je N97 naar buiten leggen, dus niet tegen je been aan. Sinds ik dat doe heb ik nergens meer last van, nooit niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaiz schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:06:

Terugbrengen! D'r is gewoon iets niet goed aan je toestel. Mijn 97 zit de hele dag
in mijn broekzak en ik heb hier nog nooit last van gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Crusher77 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:28:
[...]

Het display van je N97 naar buiten leggen, dus niet tegen je been aan. Sinds ik dat doe heb ik nergens meer last van, nooit niet :9
En die heb ik juist tegen me been aan leggen, voor als dan per ongeluk toch stoot, niet gelijk je scherm stuk is.
Die van mij werkt gewoon :) gelukkig maar als ik zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:32:
[...]

Terugbrengen! D'r is gewoon iets niet goed aan je toestel. Mijn 97 zit de hele dag
in mijn broekzak en ik heb hier nog nooit last van gehad....
Is inderdaad niet normaal. Ik heb dit probleem ook gehad en na de 4e keer hebben ze het toestel vervangen en ik heb er nu geen last meer van. Ligt wel degelijk aan de hardware....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:47:
[...]

Is inderdaad niet normaal. Ik heb dit probleem ook gehad en na de 4e keer hebben ze het toestel vervangen en ik heb er nu geen last meer van. Ligt wel degelijk aan de hardware....
Vreemd bij mij dan... Ik heb er af en toe last van, maar niet echt vaak. Ik hoor het alleen maar van mensen die er vaak last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 20:25
Ik ben van plan om de Nokia N97 mini aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of je redelijk snel een GPS verbinding hebt met deze toestellen? Heb op dit moment de N82 waarbij het signaal zeer snel tot stand komt. Mijn vriendin heeft de 5800 Express en bij dit toestel duurt het vrij lang, en aangezien het toestel redelijk hetzelfde lijkt, vroeg ik me af of het bij de Nokia N97 een stuk beter is.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

stp_4 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:24:
Ik ben van plan om de Nokia N97 mini aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of je redelijk snel een GPS verbinding hebt met deze toestellen? Heb op dit moment de N82 waarbij het signaal zeer snel tot stand komt. Mijn vriendin heeft de 5800 Express en bij dit toestel duurt het vrij lang, en aangezien het toestel redelijk hetzelfde lijkt, vroeg ik me af of het bij de Nokia N97 een stuk beter is.
Als je de got search gebruikt vind je meer dan genoeg info denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Heb het al eerder gevraagd, maar geen reactie. Ik heb dus toen firmware 2.1 uitkwam een hardreset uitgevoerd en het geheugen geformatteerd en daarna al mijn muziek weer terug gezet. Ik heb nu echter het probleem dat niet al mijn muziek wordt gevonden en dat als ik de muziekbibliotheek vernieuw, de liedjes er ook niet bij komen. De telefoon kan ze wel gewoon afspelen via bestandsbeheer. Ook als ik nieuwe liedjes toevoeg vind hij ze af en toe wel en af en toe niet. Soms na een tijdje staan ze er ineens wel bij, maar dat is random. Ik heb gegoogled en vond iets om mijn hele muziekbibliotheek opnieuw op te zetten door twee dingen in de map Private te verwijderen. Dit werkte echter niet. Heb ook weer opnieuw geformatteerd, maar hielp ook niet. Wie weet wat ik moet doen??

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:52
stp_4 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:24:
Er zijn redelijk veel problemen geweest met de GPS van de normale N97, ik heb zelf een N97 mini en deze heeft al vanaf het begin een razendsnelle GPS-lock.

@Amiet01 de firmware er al opnieuw opgezet?

[ Voor 3% gewijzigd door Crim op 09-03-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Amiet01 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:41:
Heb het al eerder gevraagd, maar geen reactie. Ik heb dus toen firmware 2.1 uitkwam een hardreset uitgevoerd en het geheugen geformatteerd en daarna al mijn muziek weer terug gezet. Ik heb nu echter het probleem dat niet al mijn muziek wordt gevonden en dat als ik de muziekbibliotheek vernieuw, de liedjes er ook niet bij komen. De telefoon kan ze wel gewoon afspelen via bestandsbeheer. Ook als ik nieuwe liedjes toevoeg vind hij ze af en toe wel en af en toe niet. Soms na een tijdje staan ze er ineens wel bij, maar dat is random. Ik heb gegoogled en vond iets om mijn hele muziekbibliotheek opnieuw op te zetten door twee dingen in de map Private te verwijderen. Dit werkte echter niet. Heb ook weer opnieuw geformatteerd, maar hielp ook niet. Wie weet wat ik moet doen??
vragen of nsp de firmware voor je op de tel wil zetten?
Als je dan nog problemen hebt en je maakt niet gebruik van geheugenkaartje
dan kan hij meteen gerepareerd worden.

Probreem andes de firmware er zelf nog eens op te zetten en voer de vulcano death grip nog eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Om de vraag voor te zijn, zie openingspost, of hieronder :)
Mocht dit niet lukken omdat je toestel niks meer doet, dan kan je de "Vulcan Death Grip" uit voeren.
Druk de onderstaand buttons in deze volgorde in (en houd ze ingedrukt)

* Caps shift
* Space bar
* Delete button
* On button

onderstaand plaatje illustreert welke knoppen er ingedrukt moet worden

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/302vpl5.jpg
Succes ermee! :)
Pagina: 1 ... 35 ... 64 Laatste