Geweldig he, wat een kwaliteitstelefoon is de N97 toch. Maarja voor €500,- nieuw moet en kan je gewoon niet teveel verwachten

Om maar eens even wat dingen op te noemen:
- Het GPS en lenscover probleem (ja is gratis op te lossen, maar je hebt er wel mee te maken)
- Telefoon valt soms gewoon compleet zonder reden uit en is niet meer aan te krijgen. Pas na 10 tot 15 x proberen komt er weer leven in. Maar je hebt dus niet door dat hij uitvalt, want dit gebeurd gewoon als hij op je bureau ligt o.i.d. Met tot gevolg dat je soms al geruime tijd niet bereikbaar bent
- Scherm bevriest soms, dan wel het scrollen gaat zeer moeizaam (nee geen screenprotector die in de weg zit)
- Connectie met carkit is bagger te noemen. Bijna elk gesprek kan ik na 8 - 10 minuten opnieuw opstarten omdat de connectie crashed (nieuwste firmware telefoon en carkit)
- RSS feeds die niet meer automatisch geupdate worden terwijl je dit wel ingesteld hebt. Wanneer je dan in de instellingen kijkt blijkt de N97 maar zelf even bedacht te hebben dat het niet meer hoeft. De telefoon is dan in die tussentijd niet uit - en aangezet. Het gebeurd 'zomaar'.
- De N97 pakt soms mijn oplader niet. Herhaardelijk in en uitsteken resulteert als je geluk hebt in een treffer.
- Enorm memory leak, ook in de nieuwste firmware.
En ja tuurlijk zijn er mensen die nu zeggen; 'je hebt een maandagmorgen pech toestel', of 'ik heb nergens last van'. Maar ik zie deze klachten net iets te vaak voorbij komen. Nokia moet zich schamen dat ze zo'n gedrocht op de markt hebben durven brengen. Ik heb het al eens eerder gezegd hier; TEST zo'n toestel eens fatsoenlijk.