Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Na het nieuws bericht te hebben gelezen over de slechte N97 support zie ik dat OVI v2.1.0.87 uit is.
Ik ga maar eens updaten van v2.1.0.78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
lavagiant schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:56:
Maar het is toch echt vrijwel altijd zo dat het door dubbele nummers komt. Maar goed, met de N97 weet je het maar nooit. Mocht je een oplossing vinden, vergeet het dan s.v.p. niet hier te melden.
Ik moet nu even diep door het stof :$ Na een dag lang kloten, nummers wissen, hard reset, 30x synchroniseren en nogmaals nummers wissen en opnieuw erop zetten heb ik het probleem gevonden.. Het nummer stond inderdaad dubbel in mijn contactlijst onder nog een andere naam, iets waar ik pas achter kwam toen mijn vriendin mij belde en ik een andere naam zag verschijnen 7(8)7

Waarom ik dit niet eerder zag? het nummer stond als 2e nummer opgeslagen bij de desbetreffende contact waardoor het nummer niet naar voren kwam toen ik in Ovi Suite op het nummer zocht (blijkbaar).

Je had dus gelijk d:)b en mijn N97 is inderdaad nog steeds zonder problemen, snelle gps fix en firmware v10.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Xmasjos schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:26:
Ik heb nog eens naar Symbian^3 zitten kijken, en wat ik eruit heb kunnen halen is dat het de open-source versie is met een paar verbeterpuntjes... De mogelijkheid bestaat dan dus sowieso om 'm naar de N97 te halen, ookal zal dit dan misschien door particulieren moeten gebeuren (mensen zoals ik bv ;)), maar als de hardware het aankan, zal het zeker gebeuren ;)
Denk niet dat het scherm van de N97 Multi-touch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

hetnet schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:04:
[...]

Denk niet dat het scherm van de N97 Multi-touch kan.
weet ik vrijwel zeker, want S60V5 ondersteund dit niet en in de tijd dat de n97 in productie was werd de techniek nog niet door Nokia toegepast.

[ Voor 15% gewijzigd door Zygivt op 24-02-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Zygivt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:40:
[...]

weet ik vrijwel zeker, want S60V5 ondersteund dit niet en in de tijd dat de n97 in productie was werd de techniek nog niet door Nokia toegepast.
FF stukje geknipt uit news : nieuws: Nokia maakt excuses voor N97-problemen
De volgende generatie smartphones wordt uitgerust met Symbian^3, de opensourceversie van het Symbian S60-OS dat op de N97 staat.

Dat wil zeggen dat het zou kunnen draaien, het zooemen zou niet werken ja-en dat mis ik nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

hetnet schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:01:
[...]

De volgende generatie smartphones wordt uitgerust met Symbian^3, de opensourceversie van het Symbian S60-OS dat op de N97 staat.

Dat wil zeggen dat het zou kunnen draaien, het zooemen zou niet werken ja-en dat mis ik nu ook niet.
Is dit dat wat ze bedoelen met multi touch? Ik heb dit namelijk net geprobeerd en dat werkt ook op de n97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Zygivt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:41:
[...]

Is dit dat wat ze bedoelen met multi touch? Ik heb dit namelijk net geprobeerd en dat werkt ook op de n97.
Misschien kan het scherm het wel, en zit het niet in het OS.
Zou het met copyrechten te maken hebben ....... The term multi-touch is a trademark of Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:01:
[...]

In hetzelfde bericht wordt door Nokia's topman Vanjoki gesproken over een nieuwe update. Hopelijk zal deze snel volgen en zullen ook onze slapeloze nachten tot het verleden behoren. ;)

Ben blij dat ook het probleem met de accu door Nokia wordt erkend.

Maar goed, afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
lavagiant schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:23:
[...]

Ja precies; er is meer in het leven dan zo'n irritant touch screen. Ik gebruik de hard buttons erg veel.

[...]

Dan heb je zeer waarschijnlijk een programma draaien die een verbinding open zet. Als je buitenshuis bent, staat waarschijnlijk de verbinding via je provider open en thuis via wlan. Kijk even na welke programma's je hebt draaien (kan ook bijv. mail for Exchange zijn) en zet 'altijd-aan' o.i.d. uit.
Mail loopt altijd via umts, zodat ik thuis niet constant op Wlan zit... Er staan geen programmas open, MfE staat helemaal uit, want dat gebruik ik niet. Punt is dat m'n tel het ineens is gaan doen, er zijn geen instellingen veranderd en geen apps bijgekomen...

Wlan scan staat ook uit. heb redelijk fatsoenlijk internet van de provider, dan ga ik niet overal altijd een signaal lopen zoeken, in de hoop een zwak wlan signaal te vinden...

Handy taskman (HT) heb ik niet, zou het toch kunnen dat er wat open staat wat niet in het menuutje verschijnt als je de menuknop ingedrukt houd? Zo ja, dan HT maar eens aanschaffen, denk ik,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolterRF
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:11
Kecin schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:41:
Mijn lock knopje is afgeknapt! Wat nu?

Nokia Service Point? Terug sturen naar StudentMobiel? Heb ik nog garantie(Ja toch, ik heb hem nog geen jaar)?
Hiermee kun je gewoon naar het NSP gaan, en wordt dit (bij mij in ieder geval) in 15 minuutjes vervangen.
Ik kan er nu al voor de tweede keer heen vanwege dit afgebroken knopje, als dit elke 3 maand gaat gebeuren -_-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:21

XyS

0.o.O

Wat is nu de nieuwst firmware voor de n97 mini?
Er staat nu v10.0.0.020 op en hij geeft aan de nieuwste te hebben, terwijl ik op internet hele andere versies vind:
http://s60blog.com/2010/0...045-update-via-ovi-suite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:52
XyS schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:29:
Wat is nu de nieuwst firmware voor de n97 mini?
Er staat nu v10.0.0.020 op en hij geeft aan de nieuwste te hebben, terwijl ik op internet hele andere versies vind:
http://s60blog.com/2010/0...045-update-via-ovi-suite/
Kijk 1 pagina terug Crim in "Nokia N97 - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Sinds twee dagen werkt mijn Widget Calendar Outlook V1.9 niet meer. Ook opnieuw installeren werpt géén vruchten af. Firmware v 21.0.045(.C01.01).
Iemand hetzelfde probleem?
Of zijn er nog andere widgets te vinden vergelijkbaar met deze?

Edit: FOUTMELDING= Scriptmelding: "Service object cannot be found".

[ Voor 12% gewijzigd door Barock op 24-02-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Hoi,

Ik heb sinds ik mijn N97 heb de telefoon nog niet voorzien van andere software.
De rede is dat voor mij alles naar behoren werkt. De software versie die ik nu heb is V 11.0.021
Nu wil ik eigenlijk wel eens gaan updaten want hij is wel heel oud volgens mij.. Staat er ergens in dit forum een snelle en duidelijke uitleg hoe je dat het beste kan doen? Moet er een backup worden gemaakt etc? En zo ja welk programma van Nokia kan je daar voor gebruiken? Ik heb op de pc de OVI suite staan. Kan je daarmee de update binnen halen of moet dat via de telefoon zelf? Werken alle programma's die zijn geinstalleerd nog na een update?
Ik hoop dat iemand mij kan verwijzen naar een makkelijk stappenplan want de rede is dat nog niet ge update heb is omdat ik weinig tijd had om me hier in te verdiepen en ik zoiets had van als het werkt dan is het goed..
Zijn er ook merkbare verschillen na een update en welke versie is het nieuwste?

Groetjes
Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
hmm, ik heb sinds eergisteren de N97, tweedehands aangeschaft, en staat nog op de originele software. Geen punt dacht ik, gewoon over the air updaten, maar helaas, dat werkt niet... Ik krijg telkens een melding dat er een netwerkfout is, en dus update hij niet verder. (T-Mobile, en MyNokia account) Mis ik ergens een instelling?

PC-Suite is geen optie, want ik draai OSX en Windows 7 thuis. (en op windows 7 krijg ik de NFU wel geinstalleerd, en hij draait, maar de nieuwste firmware wil hij maar niet binnen halen, na 106 mb kapt hij simpelweg af)...

Hoe kom ik nu aan de 2.1 versie van de software?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
joeltje schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:50:
hmm, ik heb sinds eergisteren de N97, tweedehands aangeschaft, en staat nog op de originele software. Geen punt dacht ik, gewoon over the air updaten, maar helaas, dat werkt niet... Ik krijg telkens een melding dat er een netwerkfout is, en dus update hij niet verder. (T-Mobile, en MyNokia account) Mis ik ergens een instelling?

PC-Suite is geen optie, want ik draai OSX en Windows 7 thuis. (en op windows 7 krijg ik de NFU wel geinstalleerd, en hij draait, maar de nieuwste firmware wil hij maar niet binnen halen, na 106 mb kapt hij simpelweg af)...

Ovi Suite downloaden op Windows 7 en daarmee updaten? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Nu online
tajvdz schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:31:
Hoi,

Ik heb sinds ik mijn N97 heb de telefoon nog niet voorzien van andere software.
De rede is dat voor mij alles naar behoren werkt. De software versie die ik nu heb is V 11.0.021
Nu wil ik eigenlijk wel eens gaan updaten want hij is wel heel oud volgens mij.. Staat er ergens in dit forum een snelle en duidelijke uitleg hoe je dat het beste kan doen? Moet er een backup worden gemaakt etc? En zo ja welk programma van Nokia kan je daar voor gebruiken? Ik heb op de pc de OVI suite staan. Kan je daarmee de update binnen halen of moet dat via de telefoon zelf? Werken alle programma's die zijn geinstalleerd nog na een update?
Ik hoop dat iemand mij kan verwijzen naar een makkelijk stappenplan want de rede is dat nog niet ge update heb is omdat ik weinig tijd had om me hier in te verdiepen en ik zoiets had van als het werkt dan is het goed..
Zijn er ook merkbare verschillen na een update en welke versie is het nieuwste?

Groetjes
Twan
Contacts syncen, massa geheugen formatteren (anders worden apps weer opnieuw geinstalleerd en dit gaat niet altijd goed, dan harde reset uitvoeren, dan firmware updaten, dan nog eens harde reset uitvoeren en je N97 weer syncen met je contacts, resultaat een brandschone telefoon zonder rotzooi en je kunt er voorlopig weer tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Je kunt altijd even bij een NSP langsgaan, dan is het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet

Wlan verbinding maken met je N97 en Update aan slingeren :)
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
ho ho ho, nou heb ik drie opties :P

WLAN had ik geprobeerd, maar daar draait het ook niet mee :?
Een NSP zit om de hoek hier, maar ik wil dat zelf kunnen, en niet laten doen...

Ik zal eerst OVI-Suit eens proberen vanavond, mocht dat niet lukken, naar het NSP. Wel raar dat ze het zo moeilijk maken hoor...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023

De nieuwe OVI-suite werkt prima met Windows 7 :) Alleen moet je niet de 'NokiaMServer' uitzetten (dat ding dat zoveel geheugen en processorkracht slurpt), wat ik eerst deed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
belachelijk, wanneer komt die update nou voor de normale nederlandse unbranded toestellen met product code 0587245. ik weet dat je dit kan omzeilen , maar daar gaat het niet om.
waarom moeten deze toestellen zolang uitgesteld worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

paul404 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:26:
belachelijk, wanneer komt die update nou voor de normale nederlandse unbranded toestellen met product code 0587245. ik weet dat je dit kan omzeilen , maar daar gaat het niet om.
waarom moeten deze toestellen zolang uitgesteld worden....
weinig gesproken taal, dus minder prioriteit in eventuele wijzigingen aan de wordwide versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Yep, die werkte... Alleen blijf ik hangen op versie 2.0.0.19 kwa firmware?

[ Voor 4% gewijzigd door joeltje op 24-02-2010 18:39 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Ik heb even wat problemen met de internetverbindingen van hi.
Ik heb alle bestemmingen leeg gemaakt en vervolgens via Hi de nieuwe instellingen opgevraagd.

Mail en java kreeg ik niet meer terug (geen idee waarom).
Ik heb nu de instellingen MMS, Internet, KPN Streaming ontvangen.
MMS spreekt voor zich, maar waar plaats ik Internet en Streaming? Beiden onder bestemming "Internet" en niets onder Wap?

En wat zijn de ideale instellingen om te internetten? Gebruik je die Streaming dan ook, of loopt alles via Internet?

Kortom: hoe deel ik de nieuwe verbindingspunten in onder de bestemmingen, en welke verbindingspunten gebruik je?

Doordat ik alle oude instellingen had gedeleted ben ik dus gedwongen om de nieuwe instellingen van Hi te gebruiken. Ik vind mail en java dus niet meer terug. En nu haal ik Streaming en Internet door elkaar, want ik zie niet het verschil qua gebruik op de N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 18:40
Sinds ik de N97 heb ik nog geen MMS kunnen versturen. Ik heb Vodafone en het toestel ingesteld volgens de site. Iemand met Vodafone en dit toestel die wel werkende instellingen heeft?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

Ja maar wat is dan de reden dat ik geen update aangeboden krijg?
Hoe heb jij geupdate, via de pc of op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb nu iets vaags, net de upgrade gedaan naar v21, en ik wil voor de zekerheid mijn telefoon resetten...

Ik probeer een reset te doen via *#7370# en via het menu, maar dan vraagt ie ineens om een blokkeringscode? wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Dat is normaal. Standaard is de blokkeringscode 12345.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
joeltje schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:31:
Yep, die werkte... Alleen blijf ik hangen op versie 2.0.0.19 kwa firmware?
kijk ff naar je product-code staat achterin je toestel.
je heb waarschijnlijk de verkeerde, een die niet naar versie 21 kan, of je moet je product-code veranderen.
paar bladzijde terug staat hele lijst van product-codes, die het wel kunnen.
XyS schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:59:
[...]

Ja maar wat is dan de reden dat ik geen update aangeboden krijg?
Hoe heb jij geupdate, via de pc of op een andere manier?
weet niet of de mini ook product-code gebruikt ? zou zo maar kunnen tis nokia ....

[ Voor 27% gewijzigd door hetnet op 24-02-2010 22:37 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 11:46
Ik heb een probleempje. Ik had via Ovi Store de aplicatie Mapbooster gekocht voor een snellere GPS fix (werkt echt!) Nu heb ik een hard reset gedaan en ben ik Mapbooster kwijt. Ik kan wel in Ovi Store naar Mijn Zaken waar Mapbooster bij staat. Deze kan ik ook weer naar mijn phone versturen maar dan moet ik weer betalen. Kan ik deze niet nogmaals op dezelfde phone installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
sonsan schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:04:
Ik heb een probleempje. Ik had via Ovi Store de aplicatie Mapbooster gekocht voor een snellere GPS fix (werkt echt!) Nu heb ik een hard reset gedaan en ben ik Mapbooster kwijt. Ik kan wel in Ovi Store naar Mijn Zaken waar Mapbooster bij staat. Deze kan ik ook weer naar mijn phone versturen maar dan moet ik weer betalen. Kan ik deze niet nogmaals op dezelfde phone installeren?
Volgens mij moet dat idd gewoon kunnen...

Ik kan me 2 dingen bedenken:
- Het betalen gaat niet via de OVI-store, maar via de app zelf;
- Jij hebt je productcode veranderd en het betalen van de OVI-store gaat via productcode (weet ik niet, maar zou zomaar kunnen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
hetnet schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:35:
[...]

kijk ff naar je product-code staat achterin je toestel.
je heb waarschijnlijk de verkeerde, een die niet naar versie 21 kan, of je moet je product-code veranderen.
paar bladzijde terug staat hele lijst van product-codes, die het wel kunnen.

[...]

weet niet of de mini ook product-code gebruikt ? zou zo maar kunnen tis nokia ....
Geen productcodes gaan veranderen! Dan vervalt je garantie! Ga gewoon ff langs bij een NSP en laat m daar flashen ;)

De N97 mini heeft ook gewoon een productcode. Dat ligt niet aan Nokia, maar dat is volgens bepaalde wereldwijde termen bepaald, dus elke smartphone heeft dat ;) (ook andere producten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Xmasjos schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:44:
[...]

Geen productcodes gaan veranderen! Dan vervalt je garantie! Ga gewoon ff langs bij een NSP en laat m daar flashen ;)

De N97 mini heeft ook gewoon een productcode. Dat ligt niet aan Nokia, maar dat is volgens bepaalde wereldwijde termen bepaald, dus elke smartphone heeft dat ;) (ook andere producten).
Wat een Onzin, Waarom zou je garantie vervallen ? product-code kun je veranderen :) dus ook weer terug zetten >:)

Je garantie hangt niet aan je product-code, maar aan je Imei-nummer en die kun je niet veranderen.

• dflow
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-04 18:00
mensen die nog niet kunnen updaten, ik raad jullie echt aan de productcode te veranderen, heb ook wekenlang gewacht, maar toch maar besloten de productcode te veranderen en het was egt 3 min werk supersimpel en nu werkt m´n n97 VOOR HET EERST super :D

• joeltje
  • Niet online
hoe verander ik die code?

Ik heb niets te melden.

• hetnet

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

dagizmo schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:08:
Ik heb even wat problemen met de internetverbindingen van hi.
Ik heb alle bestemmingen leeg gemaakt en vervolgens via Hi de nieuwe instellingen opgevraagd.

Mail en java kreeg ik niet meer terug (geen idee waarom).
Ik heb nu de instellingen MMS, Internet, KPN Streaming ontvangen.
MMS spreekt voor zich, maar waar plaats ik Internet en Streaming? Beiden onder bestemming "Internet" en niets onder Wap?

En wat zijn de ideale instellingen om te internetten? Gebruik je die Streaming dan ook, of loopt alles via Internet?

Kortom: hoe deel ik de nieuwe verbindingspunten in onder de bestemmingen, en welke verbindingspunten gebruik je?

Doordat ik alle oude instellingen had gedeleted ben ik dus gedwongen om de nieuwe instellingen van Hi te gebruiken. Ik vind mail en java dus niet meer terug. En nu haal ik Streaming en Internet door elkaar, want ik zie niet het verschil qua gebruik op de N97.
Je moet 3 dingen doen:
- kpn mms instellen voor je mms
- kpn internet instellen voor al het overige
- got search gebruiken met de opdracht "portalmmm"

daarnaast had je ook gewoon de site van hi kunnen benaderen voor deze informatie.

• lavagiant

lavagiant

...

RonnieB82 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:06:
Ik heb nu iets vaags, net de upgrade gedaan naar v21, en ik wil voor de zekerheid mijn telefoon resetten...

Ik probeer een reset te doen via *#7370# en via het menu, maar dan vraagt ie ineens om een blokkeringscode? wat kan dit zijn?
Heb jij überhaupt je best gedaan om zelf het antwoord op deze vraag te vinden? Dit staat in de handleiding en overal op internet.
hetnet schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:56:
[...]

Wat een Onzin, Waarom zou je garantie vervallen ? product-code kun je veranderen :) dus ook weer terug zetten >:)

Je garantie hangt niet aan je product-code, maar aan je Imei-nummer en die kun je niet veranderen.
Jawel; je garantie _kan_ daardoor wel vervallen. Nokia kan zien dat je geupdated hebt met een andere productcode waardoor formeel je garantie vervallen is. Of het ook zo is weet ik binnenkort als mijn toestel terug komt.

[ Voor 5% gewijzigd door lavagiant op 25-02-2010 10:44 ]

• Xmasjos
hetnet schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:56:
[...]

Officieel vervalt je garantie dan. Kijk maar in je papiertjes ;) Je garantie hangt idd niet af van je productcode, maar ze willen maar al te graag dat je geen garantie meer hebt, dus ze doen het overal mee.

• Kalua
  • Laatst online: 11:11
Xmasjos schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:45:
[...]

Officieel vervalt je garantie dan. Kijk maar in je papiertjes ;) Je garantie hangt idd niet af van je productcode, maar ze willen maar al te graag dat je geen garantie meer hebt, dus ze doen het overal mee.
Het is niet zo dat ze je garantie zo snel mogelijk van je af willen pakken hoor. Op dit moment word er nog niet echt naar gekeken. Het is zo dat je het toestel op een zodanige manier aanpast, dat Nokia niet meer kan garanderen dat alles nog goed werkt. Het komt namelijk wel eens voor dat ze bepaalde hardware changes doorvoeren voor 1 bepaalde regio in de wereld waar de andere product codes niet mee overweg kunnen.

• joeltje
  • Niet online
Ok. Wat nu als ik de product code verander, de SW update draai, en de productcode weer terugzet naar de originele, blijft alles dan wel draaien?

Ik heb niets te melden.

• tajvdz
Razer schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:18:
[...]

Contacts syncen, massa geheugen formatteren (anders worden apps weer opnieuw geinstalleerd en dit gaat niet altijd goed, dan harde reset uitvoeren, dan firmware updaten, dan nog eens harde reset uitvoeren en je N97 weer syncen met je contacts, resultaat een brandschone telefoon zonder rotzooi en je kunt er voorlopig weer tegen aan.
Ik neem aan dat je met contact syncen ook bedoeld alle data van de telefoon backuppen? Ik heb dat gister gedaan met Ovi suite. Alleen begon de Ovi Suite ook te updaten en dat duurde vrij lang. Daarna ben ik gestopt en ga straks wel weer verder. Vreemde was dat daarna een app was verdwenen. Maar goed ik ga dus de data backuppen via OVI. Waarom moet het massa geheugen eigenlijk geformatteerd worden? IK neem aan dat de inhoud in de eerdere backup zit? Waar kan je het beste apps installeren? Gewoon in het telefoon geheugen toch? Hoe kan ik zien of er nu apps op het massageheugen staan? Ovi Suite kon zoiets laten zien maar het resultaat was bij beide keuzes hetzelfde en ik kreeg alle apps te zien..
Ik neem aan dat het updaten in bovenstaande beschrijving ook via de pc is en niet op de telefoon zelf?

• Razer
  • Nu online
tajvdz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:29:
[...]

Ik neem aan dat je met contact syncen ook bedoeld alle data van de telefoon backuppen? Ik heb dat gister gedaan met Ovi suite. Alleen begon de Ovi Suite ook te updaten en dat duurde vrij lang. Daarna ben ik gestopt en ga straks wel weer verder. Vreemde was dat daarna een app was verdwenen. Maar goed ik ga dus de data backuppen via OVI. Waarom moet het massa geheugen eigenlijk geformatteerd worden? IK neem aan dat de inhoud in de eerdere backup zit? Waar kan je het beste apps installeren? Gewoon in het telefoon geheugen toch? Hoe kan ik zien of er nu apps op het massageheugen staan? Ovi Suite kon zoiets laten zien maar het resultaat was bij beide keuzes hetzelfde en ik kreeg alle apps te zien..
Ik neem aan dat het updaten in bovenstaande beschrijving ook via de pc is en niet op de telefoon zelf?
Geen backup maken en die terug zetten met Ovi, maar gewoon puur alleen je contacts syncen in OVI en daarna weer terug syncen. Met backups wordt allemaal zooi terug gezet die je niet wilt hebben. Van je Massageheugen zou ik alleen Muziek/Foto's/Films backuppen en die daarna weer terug zetten. Je moet het massageheugen formatteren omdat anders na de update weer allemaal zooi maar half geïnstalleerd wordt en dit wil je niet. Je kunt het beste je applicaties daarna op het massageheugen installeren, omdat de C schijf van de N97 vrij snel vol raakt.

• Kalua
joeltje schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:06:
Ok. Wat nu als ik de product code verander, de SW update draai, en de productcode weer terugzet naar de originele, blijft alles dan wel draaien?
Het blijft wel draaien, maar Nokia kan wel zien dat je met een andere product code een update hebt gedaan.

• hetnet
Xmasjos schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:45:
[...]

nokia _O- is geen aple hoor met al zijn regeltjes.

en die onzin dat nokia graag je garantie wil afpakken..... wijs ik naar land der fabelen.
nokia is eenigste die niet moeilijk doet als er iets is binnen 2 jaar en alles zonder bon of bewijs te overleggen.

[ Voor 39% gewijzigd door hetnet op 25-02-2010 12:32 . Reden: quote erbij gezet ]

• tajvdz
Razer schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:12:
[...]

Geen backup maken en die terug zetten met Ovi, maar gewoon puur alleen je contacts syncen in OVI en daarna weer terug syncen. Met backups wordt allemaal zooi terug gezet die je niet wilt hebben. Van je Massageheugen zou ik alleen Muziek/Foto's/Films backuppen en die daarna weer terug zetten. Je moet het massageheugen formatteren omdat anders na de update weer allemaal zooi maar half geïnstalleerd wordt en dit wil je niet. Je kunt het beste je applicaties daarna op het massageheugen installeren, omdat de C schijf van de N97 vrij snel vol raakt.
toch heb ik het idee dat ik zo data ga verliezen. bij backup kan je bv kiezen voor bookmarks enzo. Die wil ik gewoon bewaren.
En je geeft aan om apps te installeren op het massageheugen. Als je die formatteerd ben je toch alles weer kwijt?
ik begin er steeds minder de logica van in te zien allemaal.
Volgens mij heb ik niet zoveel zooi. Alleen wat instellingen, foto's en muziek.
Ik ben niet van plan om na iedere update alles weer opnieuw in te stellen. Daarom vraag ik om de makkelijkste manier om te updaten zonder dataverlies.

Verwijderd

Crazybyte schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:53:
Ik heb mijn N97 al vanaf 't eerste weekend dat hij officieel in NL te krijgen was. In het begin waren er de nodige irritaties, maar met de FW-updates is al veel verholpen, op één ding na.

Mijn toestel freezed met enige regelmaat, waardoor even iemand snel bellen of zelfs opnemen niet mogelijk is. Ik kan hem dan even aan de kant leggen en het even later nog eens proberen, of het toetsel aan en uit zetten, maar vaak dan reageert het scherm de eerste 2 minuten niet of niet correct op de aanrakingen.

Hebben hier meer mensen last van? Ik heb in deze thread één reactie terug gevonden van iemand die sprak over het freezen van z'n toestel, maar kon daar zo snel geen antwoord op vinden dat een oplossing heeft geboden.

Wat is volgens jullie het verstandigst om hiermee te doen? Toch maar eens even terug gaan naar de winkel waar ik hem gehaald heb of rechtstreeks naar een NSP/NCP gaan?
Hier hetzelfde probleem.. Geen enkele update heeft geholpen. Op sommige momenten werkt hij perfect, maar heb regelmatig het probleem dat ik gesprekken mis omdat de telefoon niet reageert als ik op wil nemen. Harde reset e.d. werken ook niet

• lavagiant

lavagiant

...

hetnet schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:28:
[...]

en die onzin dat nokia graag je garantie wil afpakken..... wijs ik naar land der fabelen.
nokia is eenigste die niet moeilijk doet als er iets is binnen 2 jaar en alles zonder bon of bewijs te overleggen.
Laten we afwachten dan. Ik heb in elk geval mijn productcode gewijzigd om te updaten en daarna de gsm ter reparatie aangeboden. Ik verwacht deze binnen enkele dagen retour, waarna we dus weten of ze er wel of niet moeilijk over doen. Het zou nergens op slaan als ze er moeilijk over doen, want het maakt in dit geval geen enkel verschil, en al helemaal niet voor de problemen die ik had.

• Razer
  • Nu online
tajvdz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:31:
[...]

toch heb ik het idee dat ik zo data ga verliezen. bij backup kan je bv kiezen voor bookmarks enzo. Die wil ik gewoon bewaren.
En je geeft aan om apps te installeren op het massageheugen. Als je die formatteerd ben je toch alles weer kwijt?
ik begin er steeds minder de logica van in te zien allemaal.
Volgens mij heb ik niet zoveel zooi. Alleen wat instellingen, foto's en muziek.
Ik ben niet van plan om na iedere update alles weer opnieuw in te stellen. Daarom vraag ik om de makkelijkste manier om te updaten zonder dataverlies.
Niet straks hier komen klagen als je rare problemen hebt na het terug zetten van je backups... Good luck!

• Xmasjos
hetnet schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:28:
[...]

Waarom zijn ze dan op de proppen gekomen met dat gedoe over oxidatie? Als je telefoon ergens ook maar een klein beetje oxidatie heeft, vervalt je garantie... Als je ze voor de rechter sleept krijg je het er wel weer uit hoor, maar dat soort dingen zijn écht Nokia...

• Kalua
Xmasjos schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:09:
[...]

Waarom zijn ze dan op de proppen gekomen met dat gedoe over oxidatie? Als je telefoon ergens ook maar een klein beetje oxidatie heeft, vervalt je garantie... Als je ze voor de rechter sleept krijg je het er wel weer uit hoor, maar dat soort dingen zijn écht Nokia...
omdat oxidatie simpelweg niet te repareren is. En electronica en water gaan domweg niet goed samen.
Ook moet ik zeggen dat nokia niet moeilijker of makkelijker over vochtschade dan de andere fabrikanten. Nokia werkt tenminste bijna niet met vochtschade indicatoren ( die kleine stickertjes die verkleuren) maar constanteert de vochtschade op de print zelf.

Verwijderd

Bij mij hebben ze in ieder geval niet lastig gedaan over de vochtschade die ik in mijn Nokia had.

Misschien kwam dit wel omdat het al de 3de keer was dat de gsm terug ging...
Heb hem daarna ook niet meer terug gekregen.

• Xmasjos
Kalua schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:26:
[...]

omdat oxidatie simpelweg niet te repareren is. En electronica en water gaan domweg niet goed samen.
Ook moet ik zeggen dat nokia niet moeilijker of makkelijker over vochtschade dan de andere fabrikanten. Nokia werkt tenminste bijna niet met vochtschade indicatoren ( die kleine stickertjes die verkleuren) maar constanteert de vochtschade op de print zelf.
Dat is het niet... Bij mijn N73 was mijn joystick kapot en ze zaten te zeuren over een heel klein beetje oxidatie bij de cameraknop... Daardoor vervalt je garantie al en hebben ze (volgens hunzelf) het recht om alle garantie te laten vervallen. Nu weet ik gelukkig dat dat niet zomaar mag, maar ik heb weinig zin om te gaan dreigen met advocaten enzo als het ook gewoon normaal kan.

• hetnet
Xmasjos schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:11:
[...]

Dat is het niet... Bij mijn N73 was mijn joystick kapot en ze zaten te zeuren over een heel klein beetje oxidatie bij de cameraknop... Daardoor vervalt je garantie al en hebben ze (volgens hunzelf) het recht om alle garantie te laten vervallen. Nu weet ik gelukkig dat dat niet zomaar mag, maar ik heb weinig zin om te gaan dreigen met advocaten enzo als het ook gewoon normaal kan.
waterschade in elektronica, dan zul de schuld niet bij apparaat of fabrikant moeten leggen.
maar bij je zelf ! simpel :o
en omdat jij dit meegemaakt heb, nu wil jij zeggen dat het Nokia garantie systeem niet goed is :w

google er maar eens naar !! Eigen schuld dikke bult verhalen
http://www.google.nl/#hl=...vraag&fp=13eec05eed3f4cf2

• XyS

XyS

0.o.O

hetnet schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:33:
[...]

waterschade in elektronica, dan zul de schuld niet bij apparaat of fabrikant moeten leggen.
en omdat jij dit meegemaakt heb, nu wil jij zeggen dat het Nokia garantie systeem niet goed is :w

Ligt het er net aan wat ze als waterschade zien. Het lijkt mij dat een mobiel na een langere tijd gebruik in ons natte landje ook wel zal oxideren..
Maargoed ik ga me er nu nog niet druk om maken, als hij ooit terug moet naar nokia merk je het vanzelf. Veel kun je er toch niet tegen doen.

Ik download nu de n97 sdk, kijken wat ik daar allemaal mee kan :)

• Kalua
Xmasjos schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:11:
[...]

Dat komt omdat een toestel niet deels gerepareerd mag worden. Alles moet 100% zijn of er wordt gewoon helemaal niet gerepareerd. Vandaar dat je toestel dus afgekeurd is ook al het het op dat moment niets met het defect te maken.

• Xmasjos
hetnet schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:33:
[...]

Sorry hoor, maar die vent zei zelf ook al dat het kwam door een klein druppeltje water. Dat gaat dus niet op. Het is gekomen door zweethanden of vochtige lucht, dus ik kan er gewoon niets aan doen...

• hetnet
Xmasjos schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:01:
[...]

Sorry hoor, maar die vent zei zelf ook al dat het kwam door een klein druppeltje water. Dat gaat dus niet op. Het is gekomen door zweethanden of vochtige lucht, dus ik kan er gewoon niets aan doen...
wat jij wil.....klein of groot druppeltje jij hebt foon vast gehouden :Y maar nu weer ontopic !!
gaat hier over N97 en updaten. suc6

• Kalua
changelog voor v21:

Data package : 6.0
MCU SW version : 21.0.045
"
SW improvements and corrections
"
" -Call drop and connection error fixes
-Widgets are not restored to home screen once USB cable is disconnected.
-Browser link highlight not working
-When updating from 1.0 to 1.1 widgets are disappearing from homescreen
-Cannot unlock device and widgets missing after FOTA update, improved
-Can't establish an MTP connection
-Contacts cannot be backed-up to memory card (copy failed)
-Camera freezes after capturing images in Sequence mode.
-Maps crashed when selecting item from scroll traffic event list and then cancelling
-CPU load is almost 100% when using Maps in tracking mode
-Device hangs at Nokia logo in boot-up
-Resets when trying to exit any application
-Phone hangs after end of call
-Phone resets if two application using camera at same time.
-Performance and stability issues with Music Player
-GPS data can not get GPS position when AGPS PSY and NBP PSY methods are disabled via landmarks application
-Current consumption is high after WRT widget is activated to home screen
-Facebook crash: Uploading a photo from large Photos gallery
-Flashlite crashes once watching videos from youtube
-Homescreen does not update miniview after changing from online to offline
-Cannot make calls after NSU update
-Case #133553: Nokia N97-1: when UI in Arabic phone restarts while closing open application
-Case #140593: Nokia N97-1: Chosen memory canges after connecting phone to PC in masstorage mode
-Case #136351: Nokia N97-1: Phone hangs at Nokia screen
-Case #123623: Nokia N97-1: N97 back application not restoring data
-Case #139954: Nokia N97: can't open the WAP website 2nd level link when using touch screen
-Case #136221: Nokia N97-1: Misleading description of action in Polish required to answer a call
-Case #134176: Nokia N97-1: Menù missing from phone
-Case #133051: Nokia N97-1: Israel:: N97 Resets when trying to exit any application
-Case #129383: Nokia N97-1: Strange sound in BH-214 ear phone when pair with N97
-Case #128528: Nokia N97-1: Message Memory Automaticlly gets Changed into ""Phone Memory"" from ""Mass Memory"""
"
New features
"
N/A
"
Known issues
"
N/A

• dagizmo
Zygivt schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:43:
[...]

Je moet 3 dingen doen:
- kpn mms instellen voor je mms
- kpn internet instellen voor al het overige
- got search gebruiken met de opdracht "portalmmm"

daarnaast had je ook gewoon de site van hi kunnen benaderen voor deze informatie.
Ja dat staat op de hi site. Maar welke verbinding zet je onder bestemming WAP (Internet of KPN Streaming) en wanneer gebruik je KPN Streaming en wanneer Internet? Zijn twee verschillende verbindingspunten, met verschillende proxy. Dus kennelijk voor uiteenlopende doelen te gebruiken.

Blijft daarnaast de vraag dus welk verbindingspunt je gebruikt bij bestemming Internet en WAP.

Die info staat niet op de hi site.

Verwijderd

dagizmo schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:35:
[...]

Ja dat staat op de hi site. Maar welke verbinding zet je onder bestemming WAP (Internet of KPN Streaming) en wanneer gebruik je KPN Streaming en wanneer Internet? Zijn twee verschillende verbindingspunten, met verschillende proxy. Dus kennelijk voor uiteenlopende doelen te gebruiken.

Blijft daarnaast de vraag dus welk verbindingspunt je gebruikt bij bestemming Internet en WAP.

Die info staat niet op de hi site.
Als je niet aan mmsjes doet kun je 'streaming' en 'mms' weggooien en alleen
'internet' gebruiken.

Wil je kunnen mmsen (dus niet sms'en dat kan altijd) dan zet je 'mms' onder Multimedia msg

Onder WAP hoef je niets te zetten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag die ik nog niet voor bij heb zien komen...

Als ik op mijn N97 email op wil halen via Nokia Messaging krijg ik de melding dat er een verlopen certificaat is verzonden. Het gaat om de website netac98.vie.hosting.nokia.com.
Werk met versie 2.1 en er staan geen nieuwe updates klaar.

Wie weet raad?

Heb de oplossing gevonden... mn datuminstelling stond niet goed.... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Is er een alternatief voor de widget Calendar Outlook V1.9?
Want ik krijg deze onmogelijk (weer) werkend. En ik was er zo blij mee.
Ik heb het gedownloade bestand gerenamed in *.wgz. Maar na het installeren werkt het gewoon niet.
Ik kan wel bij de settings maar als ik op save druk gebeurt er niets, hij bevriest gewoon. Cancel werkt ook niet.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:15
ik gebruik de ComingNext widget, werkt ook goed als kalender widget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Moet je deze file ook renamen *.wgz en dan in een mapje op je mobiel zetten vervolgens instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
gewoon installen vanaf pc (aangesloten via ovi suite) en bij je homescreen toevoegen uit het lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:40:
gewoon installen vanaf pc (aangesloten via ovi suite) en bij je homescreen toevoegen uit het lijstje
Het zal wel aan mijn toestel liggen; ook deze widget geeft een foutmelding: "Error loading Calendar service". En beide tweede B blijft hij hangen op "Inhoud laden".
Wel vroeg de 1e om toegang tot telefoongegevens toe te staan. Uiteraard op OK gedrukt.
Ben er al lang mee bezig, denk aan een soft-reset. Aan een hard-reset begin ik niet meer, dt heb ik al eens een keer gedaan, en dan heb je veel vrije tijd nodig om alles weer in orde te krijgen, en die tijd heb ik helaas niet. 8)7

Soft-reset heeft ook niet geholpen! Ben er helemaal klaar mee! Waarom bouwt Nokia geen normale widget in! De standaard geeft maar 1 afspraak weer, goed waardeloos! :(

[ Voor 10% gewijzigd door Barock op 26-02-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
http://www.spitsnieuws.nl...enorme_teleurstellin.html

Vreemd, ik vind het met V2.1 allemaal best meevallen. Vond de N96 veel erger. Ik denk ook dat er meer achter zit, misschien om geïnteresseerde kopers toch voor de N900 te laten gaan ipv de N97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Barock schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:08:
[...]

Het zal wel aan mijn toestel liggen; ook deze widget geeft een foutmelding: "Error loading Calendar service". En beide tweede B blijft hij hangen op "Inhoud laden".
Wel vroeg de 1e om toegang tot telefoongegevens toe te staan. Uiteraard op OK gedrukt.
Ben er al lang mee bezig, denk aan een soft-reset. Aan een hard-reset begin ik niet meer, dt heb ik al eens een keer gedaan, en dan heb je veel vrije tijd nodig om alles weer in orde te krijgen, en die tijd heb ik helaas niet. 8)7

Soft-reset heeft ook niet geholpen! Ben er helemaal klaar mee! Waarom bouwt Nokia geen normale widget in! De standaard geeft maar 1 afspraak weer, goed waardeloos! :(
toevallig had ik dit probleem ook van de week(calendar widget die niet meer wilde laden), het bleek dat mijn 32gb opslag een fout had, kon ook niet meer in de foto map komen. na format van de 32gb werkte alles weer. niet echt een oplossing, maar misschien verklaart het je probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een handige tool om de filmpjes die ik heb opgenomen te knippen / editten? Stel ik heb een filmpje van 26 minuten en ik vind het stuk van 3 minuten tot 9 minuten interessant, dan wil ik dat er uit kunnen knippen.
P.s. sorry voor als deze vraag té simpel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:08:
Is er een handige tool om de filmpjes die ik heb opgenomen te knippen / editten? Stel ik heb een filmpje van 26 minuten en ik vind het stuk van 3 minuten tot 9 minuten interessant, dan wil ik dat er uit kunnen knippen.
P.s. sorry voor als deze vraag té simpel is...
Voor pc? Windows movie maker (gratis bij windows) of pinaccle (die is duur).

Voor de N97 had ik er ook één, maar die kan ik zo niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met verbeteringen, komen ook wel eens verslechteringen mee, met een nieuwe update.
Zo heb ik dus sinds V21, dat mijn bluetooth verbinding met Nokia carkit CK7-W wegvalt.
Heeft iemand enig idee, waar je dit euvel officieel kunt melden, want zoals je eerder hebt kunnen lezen, ben ik niet de enige die dit probleem heeft.
Nokia zou hier mijns inziens iets aan moeten kunnen doen, want bij voorgaande versies had ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:35:
[...]

Voor pc? Windows movie maker (gratis bij windows) of pinaccle (die is duur).

Voor de N97 had ik er ook één, maar die kan ik zo niet terugvinden.
Voor op de pc idd. Windows movie maker had ik nog niet aan gedacht. Zal daar eens mee gaan stoeien. Zo niet dan zal ik Pinaccle eens uit de nieuwsgroepen vissen. Thnks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:03:
[...]

toevallig had ik dit probleem ook van de week(calendar widget die niet meer wilde laden), het bleek dat mijn 32gb opslag een fout had, kon ook niet meer in de foto map komen. na format van de 32gb werkte alles weer. niet echt een oplossing, maar misschien verklaart het je probleem
Formatteren??? :'( Dan ben ik alles kwijt! Ik vertrouw maar op mijn geheugen betreffende de afspraken die ik maak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Is er iemand die gebruik maakt van de Coming next Widget?

Ik heb namelijk sinds het updaten naar 21.0.045 het probleem dat mijn nieuwe agenda items niet weergeven worden.
Iemand dezelfde problemen?

Groeten,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Mistermo schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:10:
Is er iemand die gebruik maakt van de Coming next Widget?

Ik heb namelijk sinds het updaten naar 21.0.045 het probleem dat mijn nieuwe agenda items niet weergeven worden.
Iemand dezelfde problemen?

Groeten,
Mark
Werkt bij mij helemaal niet. (versie 1.25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Iemand al een goede internet radio app? Tunin fm is tegenwoordig niet meer gratis en via realplayer vind ik het niet erg stabiel. Zeker als je op de fiets zit, bijvoorbeeld. Vind het heel raar dat dit er nog niet is.......(zoals de de app op n95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Mijn N97 is weer retour. Er is geen woord gerept over productcode, garantie of wat dan ook. Dus lijkt vooralsnog geen probleem te zijn gelukkig. Hopelijk werkt het toestel nu beter. Er staat weer het gebruikelijke 'enkele componenten vervangen' op de reparatiebon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:49:
[...]

Als je niet aan mmsjes doet kun je 'streaming' en 'mms' weggooien en alleen
'internet' gebruiken.

Wil je kunnen mmsen (dus niet sms'en dat kan altijd) dan zet je 'mms' onder Multimedia msg

Onder WAP hoef je niets te zetten
Oké top. En de RealPLayer heeft de KPN Streaming dus ook niet nodig? Daar gebruik je ook het standaard verbindingspunt Internet dus voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
product code heb ik gewijzigd, maar ik krijg nog steeds geen updates te zien :S

ik zit nog op 2.0.0.19

Iemand een idee?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

joeltje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:10:
product code heb ik gewijzigd, maar ik krijg nog steeds geen updates te zien :S

ik zit nog op 2.0.0.19

Iemand een idee?
Hoe update je? via de telefoon, of gebruik je de nokia update software? (die laatste moet je gebruiken namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Barock schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:11:
[...]

Formatteren??? :'( Dan ben ik alles kwijt! Ik vertrouw maar op mijn geheugen betreffende de afspraken die ik maak. ;)
Eerst backupje maken, daarna formateren, backupje terug zetten, en dan ben je niks kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn toestel is ook weer onderweg naar mijn huis. :D Hopelijk krijg ik hem maandag binnen. Als notitie bij de reparatie staat "Binnenkant toestel vervangen"

Ik vraag me af of dit inclusief touchscreen e.d. is.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dagizmo schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:52:
[...]

Oké top. En de RealPLayer heeft de KPN Streaming dus ook niet nodig? Daar gebruik je ook het standaard verbindingspunt Internet dus voor.
Klopt. Ook daar kun je 'Internet' voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barock schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:08:
[...]

Heb hetzelfde probleem gehad en ja, de enige oplossing is hard reset. Ik had het na het installeren van paar aplicaties, ook bij mij gaf hij toen dezelfde foutcode. Hard reset was de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Na een paar dagen mijn N97 mini te hebben gebruikt, ben ik meer dan tevreden _/-\o_

Alles werkt naar behoren zonder enige rariteiten. De accu houdt het redelijk lang vol na een middag spelletjes spelen en en geluid (bellen/mp3) is ook zeer netjes.

Vandaag heb ik ook de OVI Maps v3.03 getest in de auto tijdens een ritje naar mijn werk. Dit was een 20km ritje van Amsterdam naar Schiphol. Bijna direct nadat ik maps had opgestart had ik de GPS al te pakken, in de auto was dit zelfs vol ontvangst! De route was snel berekend en de aardige Truus vertelde mij precies waar ik naartoe moest op het juiste moment.

Tijdens het rijden bleef het signaal constant perfect en ook hield de Maps mijn snelheid en lokatie top in de gaten. Bij schiphol zag Truus een afslag niet, maar dit ligt volgens mij aan de kaarten.

Ik heb het nog niet met fileinformatie gebruikt (heb geen internet en weet niet of je dit hiervor nodig hebt?), maar vergeleken met mijn oude Mio Moov is Ovi Maps 30x sneller én beter. Ik ben hélémaal over :P

Enig minpuntje wat ik tot nu toe kan vinden zit in de agende functie; Ik zal toch maar al te graag al mijn afspraken van vandaag én morgen zien, ipv alleen vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57
Masis schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:54:
http://www.spitsnieuws.nl...enorme_teleurstellin.html

Vreemd, ik vind het met V2.1 allemaal best meevallen. Vond de N96 veel erger. Ik denk ook dat er meer achter zit, misschien om geïnteresseerde kopers toch voor de N900 te laten gaan ipv de N97?
Sinds ik V 2.1 geinstalleerd heb, heb ik nog wel eens een vastloper. En dat het laden van sms-tekstberichten duurt op bepaalde momenten ook heel lang (ong. 20 sec!!).

Dit soort problemen had ik met V 2.0 niet. Zelfs met V12 had ik dat niet... Vind V 2.1 dus niet echt de grootste verbetering van de software...

Ik hoop dat Nokia dan ook snel weer met iets goeds komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 23-09 20:13
Xolon schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:56:
Na een paar dagen mijn N97 mini te hebben gebruikt, ben ik meer dan tevreden _/-\o_

Alles werkt naar behoren zonder enige rariteiten. De accu houdt het redelijk lang vol na een middag spelletjes spelen en en geluid (bellen/mp3) is ook zeer netjes.

Vandaag heb ik ook de OVI Maps v3.03 getest in de auto tijdens een ritje naar mijn werk. Dit was een 20km ritje van Amsterdam naar Schiphol. Bijna direct nadat ik maps had opgestart had ik de GPS al te pakken, in de auto was dit zelfs vol ontvangst! De route was snel berekend en de aardige Truus vertelde mij precies waar ik naartoe moest op het juiste moment.

Tijdens het rijden bleef het signaal constant perfect en ook hield de Maps mijn snelheid en lokatie top in de gaten. Bij schiphol zag Truus een afslag niet, maar dit ligt volgens mij aan de kaarten.

Ik heb het nog niet met fileinformatie gebruikt (heb geen internet en weet niet of je dit hiervor nodig hebt?), maar vergeleken met mijn oude Mio Moov is Ovi Maps 30x sneller én beter. Ik ben hélémaal over :P

Enig minpuntje wat ik tot nu toe kan vinden zit in de agende functie; Ik zal toch maar al te graag al mijn afspraken van vandaag én morgen zien, ipv alleen vandaag...
Tik in 'Google' Calendar Outlook voor de N97 in en je hebt een prima scrollende agenda functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
RonnieB82 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:12:
[...]

Hoe update je? via de telefoon, of gebruik je de nokia update software? (die laatste moet je gebruiken namelijk)
Met OSX en Win 7 ben ik genoodzaakt te blijven hangen bij Ovi Suite...

[edit]
toch maar eens bootcampen... Nu voor de NSU, maar even hard nodig om mijn audi uit te lezen...

[ Voor 14% gewijzigd door joeltje op 27-02-2010 09:33 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
dubbel :(

[ Voor 97% gewijzigd door hetnet op 27-02-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
BastiaanN schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:20:
Mijn toestel is ook weer onderweg naar mijn huis. :D Hopelijk krijg ik hem maandag binnen. Als notitie bij de reparatie staat "Binnenkant toestel vervangen"

Ik vraag me af of dit inclusief touchscreen e.d. is.
Ik had het jaar geleden met de N95-8GB, ook bericht gekregen, binnenkant vervangen :) het eenige wat nog oud was. was het baterijklepje, had gewoon een nieuwe-foon gekregen na 13 maanden.
Hoop dat jij zelfde mazel hebt :*)
joeltje schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 07:05:
[...]
Met OSX en Win 7 ben ik genoodzaakt te blijven hangen bij Ovi Suite...
[edit]
toch maar eens bootcampen... Nu voor de NSU, maar even hard nodig om mijn audi uit te lezen...
Met Ovi kun je ook updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik niet, hij blijft 2.0.0.19 als laatste versie geven...
2.1 is toch gewoon uit voor de BENELUX Black versie?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Om even m'n eigen quote er bij te halen. Zijn er hier meer die het gebruiken? Ik heb het inmiddels getest op de fiets en ik heb GPS bereik met de telefoon in mijn jaszak, dus dat is alvast prettig op wintersport.
Wat ik wel mis is dat als ik selecteer dat de kaartgegevens uit de telefoon gebruikt moeten worden, er niets weergegeven wordt (lege kaart).
Kan het misschien zo zijn dat sportstracker de oude Nokia maps gebruikt? (Ik heb dus al Ovi Maps erop staan)
Iemand een idee?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
joeltje schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:28:
Ik niet, hij blijft 2.0.0.19 als laatste versie geven...
2.1 is toch gewoon uit voor de BENELUX Black versie?
0587245? Al gekeken op de Nokia site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
http://europe.nokia.com/s...tware-update/can-i-update

en je zult zien dat hij er voor 0587245 nog niet is ,, te gek voor woorden toch... maar ook ik wacht wel geduldig af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via ebay een 3000ma accu besteld en moet zeggen ik draai nu al 3 dagen zonder op te laden.
Hij is en stuk dikker de accu en wordt geleverd met een backcover.
Prijs incl verz.22 euries.
ps.ik doe veel internetten en muziek beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:01:
Ik heb via ebay een 3000ma accu besteld en moet zeggen ik draai nu al 3 dagen zonder op te laden.
Hij is en stuk dikker de accu en wordt geleverd met een backcover.
Prijs incl verz.22 euries.
ps.ik doe veel internetten en muziek beluisteren.
http://cgi.ebay.com/3000m...ories?hash=item2a0513fc3a
deze bedoel je ? en ook stuk zwaarder dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 22:49
paul404 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:53:
http://europe.nokia.com/s...tware-update/can-i-update

en je zult zien dat hij er voor 0587245 nog niet is ,, te gek voor woorden toch... maar ook ik wacht wel geduldig af..
Ik vind het een ware schande. Wat kan er nou zoveel vertraging opleveren?
Ik heb eerder al eens gemaild hierover en toen konden ze niet aangeven hoelang het ging duren. Het is dat ik tijdens kantooruren eigenlijk nooit de tijd heb om naar een NSP te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:55:
[...]

Ik vind het een ware schande. Wat kan er nou zoveel vertraging opleveren?
Ik heb eerder al eens gemaild hierover en toen konden ze niet aangeven hoelang het ging duren. Het is dat ik tijdens kantooruren eigenlijk nooit de tijd heb om naar een NSP te gaan.
Ja zo een .
wel zwaarder maar zeker de mooite waard.
Pagina: 1 ... 34 ... 64 Laatste