morge breng ik mijn N97 naar NCP in tilburg, voor vervanging van de b cover voor gps en krassen op camera. ik moet hem morgen daar laten. over paar dagen zou klaar zijn, onderdelen moeten besteld worden.
De problemen stapelen zich steeds hoger op 
Hopelijk wordt de nieuwe firmware beter en stoppen ze daar ook de mogelijkheid in van virtueel geheugen zoals de N900 heeft (256 RAM en 768 virtueel). Zou een erg goede verbetering zijn en heb het hier en daar al als gerucht voorbij zien komen. Iemand meer die dat ook kan bevestigen?
Hopelijk wordt de nieuwe firmware beter en stoppen ze daar ook de mogelijkheid in van virtueel geheugen zoals de N900 heeft (256 RAM en 768 virtueel). Zou een erg goede verbetering zijn en heb het hier en daar al als gerucht voorbij zien komen. Iemand meer die dat ook kan bevestigen?
Verwijderd
Even het wachtwoord van je email opnieuw instellen op email.nokia.com (oid). Dan zou die het wel weer moeten doen!robinho85 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:57:
Ik had de emailwidget van Nokia die perfect synchroniseerde met mijn hotmail. Sinds gister haalt hij echter mijn mail niet meer op terwijl ik niets veranderd heb. Verzenden gaat prima, maar ontvangen helemaal niks. Ook niet bij handmatig synchroniseren.
Ik heb nu die widget opnieuw geinstalleerd en ingesteld maar nog steeds zelfde verhaal. Iemand een oplossing of heeft Hotmail met de instellingen lopen feuten aangezien er nu meer mensen last van lijken te hebben? Baal hier wel van, want het werkte voorheen echt perfect...
Verwijderd
Hallo een paar vraagjes.
1. Weet iemand hoe ik die widgets kan uitschakelen?
2. Weet iemand hoe ik al die internet apps kan uitschakelen zodat ik geld bespaar, en weet iemand of die Accu Weather app en die overige apps geld besparen door t gebruik of is t gratis?
3. Weet iemand hoe ik achter het mac adres van m'n toestel kan komen zodat ik het aan mn wireless i-net kan koppelen?
2. Weet iemand hoe ik al die internet apps kan uitschakelen zodat ik geld bespaar, en weet iemand of die Accu Weather app en die overige apps geld besparen door t gebruik of is t gratis?
3. Weet iemand hoe ik achter het mac adres van m'n toestel kan komen zodat ik het aan mn wireless i-net kan koppelen?
Vandaag ook mijn n97 in huis gehaald... Wat een pracht toestel!!
Direct even de nieuwste firmware erop gooien en dan kan ik lekker beginnen met klooien.
Enige vraag die ik heb: is er een "makkelijke" manier om enkele meegeleverde apps te deleten ipv alles handmatig te doen?
Zo'n beetje 90 % ga ik toch niet gebruiken ben ik bang
Direct even de nieuwste firmware erop gooien en dan kan ik lekker beginnen met klooien.
Enige vraag die ik heb: is er een "makkelijke" manier om enkele meegeleverde apps te deleten ipv alles handmatig te doen?
Zo'n beetje 90 % ga ik toch niet gebruiken ben ik bang
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Als je ze echt wilt uitschakelen, dan moet je 1 van de widgets een aantal seconde aanraken, daarna verschijnt er een klein keuzemenu met de optie verwijderen. Alles is te verwijderen, behalve diegene met de klok en datum erin. Doe dit ook bij de rest.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:31:
Hallo een paar vraagjes.
Als je ze alleen wilt verbergen is er 1 hele snelle manier, waar ik vandaag toevallig achter kwam! Call me stupid als het een logische manier is, maar ik zag het toevallig in een filmpje

Als je een snelle 'veeg' over het startscherm maakt van links naar rechts, of anders om, dan worden al je widgets (op die met de klok na) verborgen. Doe hetzelfde nog een keer om ze weer zichtbaar te maken.
Dit vind ik een goed voorbeeld van allerlei kleine puntjes die de N97 voor mij echt een goed toestel maken (Als die software maar niet zo buggy zou zijn
[ Voor 9% gewijzigd door bullitnl op 14-01-2010 00:53 ]
AccuWeather en andere apps halen hun updates via internet en zijn dus niet gratisVerwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:31:
Hallo een paar vraagjes.

Overigens is AccuWeather een leuke gimmick, maar het biedt niet meer info, dan een blik uit het raam, ik gebruik het dan ook niet op mijn N97, maar kijk liever even op de site van Buienradar.
Oke, Switcherd heeft een probleem. En wel als volgt:
Ik probeerde via Ovi de nieuwste firmware te installeren op mijn n97. Meerdere keren mislukte dit waarop ik braaf de aanwijzingen op het scherm volgde. Nadat dit na 3 a 4 keer nog niet bleek te werken besloot ik maar op annuleren te drukken. Nu heb ik echter het probleem dat ik helemaal niets meer kan met mijn toestel. Windows (7) herkent hem niet meer en ook het toestel uberhaubt opstarten gaat niet. Wanneer ik op de aan/uit knop druk trilt hij licht maar verder doet hij helemaal 0.0...
Wie o wie kan mij helpen.
Alvast reuze bedankt!
Ik probeerde via Ovi de nieuwste firmware te installeren op mijn n97. Meerdere keren mislukte dit waarop ik braaf de aanwijzingen op het scherm volgde. Nadat dit na 3 a 4 keer nog niet bleek te werken besloot ik maar op annuleren te drukken. Nu heb ik echter het probleem dat ik helemaal niets meer kan met mijn toestel. Windows (7) herkent hem niet meer en ook het toestel uberhaubt opstarten gaat niet. Wanneer ik op de aan/uit knop druk trilt hij licht maar verder doet hij helemaal 0.0...
Wie o wie kan mij helpen.
Alvast reuze bedankt!
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Alles wat je wilt weten staat volgens mij ook gewoon allemaal in de handleiding van de N97.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:31:
Hallo een paar vraagjes.
Widgets, kun je bij mijn weten niet uitschakelen, alleen verbergen op de klok na, zoals eerder gezegd.
Internet widgets kun je wel uitschakelen door je telefoon te unlocken, druk op Opties en kies daar "Inhoud nr offline modus", dan maken ze in ieder geval geen verbinding meer.
Om je Mac adres te zoeken, moet je een code invoeren. Voor het gemak heb ik meerdere handige codes neergezet om wat info te vinden van je telefoon:
*#06# displays the IMEI - the serial number - of your phone.
*#0000# displays the firmware and its date.
*#92702689# (*#war_anty) displays the “warranty-menu” of your phone.
*#2820# (*#bta_#) displays the bluetooth-address of your device.
*#62209526# (*#mac_wlan#) displays the MAC-address of your phone it works just for the Wifi phones.
Holding # for three seconds on the home screen you change the active profile to silent or back.
By pressing 0 (zero) for three seconds on the home-screen you easily can open the web browser.
By pressing the Menu/Home key for three seconds you open the task manager, which shows all opened applications.
Nokia reset codes:
*#7780# (*#rst_#) does a soft-reset to your phone.
*#7370# (*#res_#) does a hard-reset to your phone.
De widgets blijven dan wel doordraaien, alleen zijn ze niet zichtbaar. Dus als je internetkosten wilt besparen dan is dat geen verstandige oplossing. Trouwens; eigenlijk moet je met zo'n toestel toch gewoon een dataplan nemen... Anders heb je weinig aan een smartphone naar mijn mening.bullitnl schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:49:
[...]
Als je ze alleen wilt verbergen is er 1 hele snelle manier, waar ik vandaag toevallig achter kwam! Call me stupid als het een logische manier is, maar ik zag het toevallig in een filmpje.
Als je een snelle 'veeg' over het startscherm maakt van links naar rechts, of anders om, dan worden al je widgets (op die met de klok na) verborgen. Doe hetzelfde nog een keer om ze weer zichtbaar te maken.
[...]
[ Voor 0% gewijzigd door lavagiant op 14-01-2010 08:33 . Reden: typo ]
Dat zou ik idd ook zeggen maar dat heb ik dus al een paar keer geprobeerd. Hij lijkt ook wel contact te maken met de server (krijg iig geen foutmeldingen) maar hij lijkt gewoon de inbox niet te zien. Gekke is dat hij de verzonden email wel synchroniseert. Snap er dus geen snars van...Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:03:
[...]
Even het wachtwoord van je email opnieuw instellen op email.nokia.com (oid). Dan zou die het wel weer moeten doen!
Nikon D300 met Sigma 10-20mm, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1.8, Nikon 70-300VR en Nikon SB-600
Ja vandaar dat ik zei 'verbergen', daarvoor had ik het over uitschakelenlavagiant schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:33:
[...]
De widgets blijven dan wel doordraaien, alleen zijn ze niet zichtbaar. Dus als je internetkosten wilt besparen dan is dat geen verstandige oplossing. Trouwens; eigenlijk moet je met zo'n toestel toch gewoon een dataplan nemen... Anders heb je weinig aan een smartphone naar mijn mening.
Verwijderd
Is er sl een changelog voor V2.1 bekend?
Er staat volgens mij niets op internet hierover. Ik ben benieuwd welke fixes we kunnen verwachten. De problemen lijken alleen meer en meer te worden. Zelf ondervind ik minder problemen dan de gemiddelde user. Maar ik zou graag die update willen doorvoeren.
Hebben de mensen die de Live Messenger nog op hun toestel hebben geen problemen met het opstarten en het gebruiken van de app? Ik heb laatst een hard reset gedaan en helaas ben ik de MSN app kwijt. Ik vind het een fijn programmaatje.
De N97 heeft echt een potentie, jammer van al die problemen. Deze flagship lijkt steeds meer te kapseizen. Toch is mijn ervaring met het toestel redelijk, maar het kan en het moet veel beter.
Er staat volgens mij niets op internet hierover. Ik ben benieuwd welke fixes we kunnen verwachten. De problemen lijken alleen meer en meer te worden. Zelf ondervind ik minder problemen dan de gemiddelde user. Maar ik zou graag die update willen doorvoeren.
Hebben de mensen die de Live Messenger nog op hun toestel hebben geen problemen met het opstarten en het gebruiken van de app? Ik heb laatst een hard reset gedaan en helaas ben ik de MSN app kwijt. Ik vind het een fijn programmaatje.
De N97 heeft echt een potentie, jammer van al die problemen. Deze flagship lijkt steeds meer te kapseizen. Toch is mijn ervaring met het toestel redelijk, maar het kan en het moet veel beter.
Verwijderd
Naar het antwoord op deze laatste vraag ben ik ook zeer benieuwd!
Mag over een maand mn abb verlengen en heb nu een N95 8GB. Die bevalt me verder uitstekend maar wil na 2 jaar toch wat nieuws en de N97 spreekt mij erg aan... Volg al een tijdje dit topic maar ik wordt er niet erg vrolijk van...
Belangrijkste punten vind ik toch dat de telefoon niet vast loopt of spontaan reboot... en dat ie snel is!
Helaas lees ik regelmatig berichten waarin het tegenovergestelde het geval is...
Mag over een maand mn abb verlengen en heb nu een N95 8GB. Die bevalt me verder uitstekend maar wil na 2 jaar toch wat nieuws en de N97 spreekt mij erg aan... Volg al een tijdje dit topic maar ik wordt er niet erg vrolijk van...
Belangrijkste punten vind ik toch dat de telefoon niet vast loopt of spontaan reboot... en dat ie snel is!
Helaas lees ik regelmatig berichten waarin het tegenovergestelde het geval is...
Verwijderd
Succes met je keuze, maar als je nog kunt kiezen zoek dan maar ff verder...Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:38:
Belangrijkste punten vind ik toch dat de telefoon niet vast loopt - doet ie wel - of spontaan reboot - ook dat doet ie- ... en dat ie snel is - is ie niet - !
Bij mij is ie sinds augustus 2x vastgelopen ofzo, echt snel is de N97 nog niet (heb wel 20GB aan muziek en 15.000 smsjes op me telefoon staan, misschien helpt dat ook niet echt mee). Maar al met al ben ik wel heel tevreden. Als de snelheid nog wat omhoog gaat en mijn GPS en lenscover gefixed worden ben ik tevreden =)Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:06:
[...]
Succes met je keuze, maar als je nog kunt kiezen zoek dan maar ff verder...
Verwijderd
Hmm ik denk wel dat dit er zeker mee te maken heeft! Als ik met mn N95 meer dan 2000 smsjes heb wordt ie op een gegeven moment ook wel wat langzamer. Dus ik leeg met regelmaat mn inbox. Dit vind ik geen probleem om ook met de N97 te doen. Veel muziek zet ik er ook niet op, hooguit een paar honderd MB...
GPS moet het wel goed doen, omdat ik ook op deze McGuider wil gaan zetten. Ik geloof dat dit nu met een hardware wijziging is gefixed bij de nieuwere modellen? Net als de lenscover?
Verder maak ik veel gebruik van internet en sms. Hier lees ik weinig klachten over dus dit zal ook wel goed zitten...
Ik heb het idee dat er een aantal mensen zijn met echt veel problemen maar dat de meerderheid toch wel redelijk tevreden is?
GPS moet het wel goed doen, omdat ik ook op deze McGuider wil gaan zetten. Ik geloof dat dit nu met een hardware wijziging is gefixed bij de nieuwere modellen? Net als de lenscover?
Verder maak ik veel gebruik van internet en sms. Hier lees ik weinig klachten over dus dit zal ook wel goed zitten...
Ik heb het idee dat er een aantal mensen zijn met echt veel problemen maar dat de meerderheid toch wel redelijk tevreden is?
Ja, er zijn duidelijk twee groepen te onderscheiden. Maar het lijkt er sterk op dat er steeds meer probleemgevallen bijkomen... (zowel in dit topic als op bijv. het officiele Nokia forum). Dus dat baart wel zorgen.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:41:
[...]
Mijn N97 is niet gereed (terwijl die vandaag gereed zou zijn)... wordt vervolgd dus.
Ik ben in ieder geval heel tevreden met mijn N97 mini, als ik zo op de forums kijk zie ik ook bijna geen problemen met de mini voorbij komen. Over het algemeen is alles lekker snel.
Gisteren mijn telefoon bij Vodafone ingeleverd om het niet werken bij kou te laten repareren. Ben benieuwd wat er uit komt.
Verwijderd
Houd er wel rekening mee dat veel mensen pas op een forum gaan kijken als hij kapot is. Dus je zult op internet veel ontevreden mensen tegen komen. Ik was ook niet zo bij toen mijn lens en gps kapot waren, maar nu dit gemaakt is ben ik zeer tevreden.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:38:
veel succes met je keuze,
Gr.
Verwijderd
@MarkBathmen, ik heb ook de N97 gehad met vastlopers, automatische reboot en dat die langzaam is. Als je een gsm zoek die deze minpunten niet heeft ga dan net als ik voor de Iphone, heb hem al een paar weken zonder vastloper, reboot etc. Een echte aanrader!
Ik kreeg deze tip een tijd geleden:
Wou me smsjes in me massageheugen hebben. Nu ben ik hier mee bezig, maar ik importeer een aantal berichten, maar hij staat nu al 5 minuten op Bericht opslaan. Duurt dit altijd zo lang of moet ik het anders oplossen?Ik had hetzelfde probleem.
Oplossing:
Maak een mapje "N97" aan op de HD van je pc, met als sub mapje "berichten'.
Ik heb zelf ook nog mapjes "vrienden in" etc.
- Open Nokia PC suite en ga naar berichten (Nokia Communication Centre).
- De inhoud van je mapje(s) op je telefoon kun je nu kopiëren naar je HD.
- verwijder de berichten op je telefoon.
- Nu kun je je telefoon van het C: geheugen overzetten naar het E: geheugen.
- Maak onder berichten dezelfde mapjes weer aan.
- M.b.v. het NCC kun je je berichten weer importeren. Ga op het betreffende mapje staan en importeer je berichten.
- Klaar!
Haha!Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:09:
@MarkBathmen, ik heb ook de N97 gehad met vastlopers, automatische reboot en dat die langzaam is. Als je een gsm zoek die deze minpunten niet heeft ga dan net als ik voor de Iphone, heb hem al een paar weken zonder vastloper, reboot etc. Een echte aanrader!

[ Voor 6% gewijzigd door liffey op 14-01-2010 19:33 ]
Iemand zei vorige week dat er hier wel een instelling voor is, maar ik kan deze echt niet vinden... Dus weet iemand of dit überhaupt mogelijk is?Cadezo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:10:
Even een vraag: Kan je ergens instellen dat als je een URL gaat intypen hij niet automatisch begint met "www", erg irritant als je vaak mobiele website e.d. bezoekt (meestal beginnen die met m.domein.nl)...
voor zover ik weet is er alleen een instelling voor wat er achter de url komt zoals .nl .net .com enz.
mijn n97 ligt nu bij ncp tilburg. hij wordt gerepareerd door een externe bedrijf.
http://e-repair.nl/ ik heb ordernummer 2p79337.
ik moest alleen telefoon inleveren, ik kon zelf achterklepje meenemen met accu, sim en Micro sd kaartje
mijn n97 ligt nu bij ncp tilburg. hij wordt gerepareerd door een externe bedrijf.
ik moest alleen telefoon inleveren, ik kon zelf achterklepje meenemen met accu, sim en Micro sd kaartje
jep ook last van, dan weet je zeker dat je batterij ook echt bijna leeg is. Ik had vandaag een paar keer de melding dat de batterij bijna leeg was terwijl er nog 4 streepjes waren..bullitnl schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:43:
Hebben er meer mensen last van dat de schermtrillingen en trilfunctie maar half werken als de batterij bijna leeg is?
Verwijderd
Je moet, zoals al vaker vermeld, niet teveel uitgaan van dit soort topics om je keuze te bepalen! Hier komen voornamelijk mensen met problemen! Als je een willekeurig Iphone forum op gaat zoeken zul je precies hetzelfde ondervinden. Ik denk dat je de N97 qua snelheid met de N95 kunt vergelijken. In principe is de basis van beide toestellen hetzelfde alleen de N97 is wat intuïtiever. Het Symbian platform kan je telefoon soms vertragen en een spontane reboot vindt wel eens plaats. Zoek je naar een moderner alternatief op het gebied van besturingssystemen dan kun je beter voor de Iphone gaan denk ik. Het is echt een megasnel toestel met ultiem veel mogelijkheden.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:38:
Persoonlijk wist ik dat de N97 zijn tekortkomen had op het moment van aanschaf, maar dat heb ik voor lief genomen omdat het toestel me alles bood waar ik op dat moment naar zocht (Full Qwerty, touchscreen, groot scherm, veel geheugen, wifi en 3.5 mogelijkheden). Ga dus op je eisen en gevoel af....dat is alles wat ik je mee kan geven.
De N97 is sowieso beter dan de IPhone voor iemand die ook maar een beetje van smartphones weet ^^ De Iphone is niet echt geschikt voor multitasking bv, je kunt nogal weinig tweaken en er zijn nog wel wat meer verschillen. De grootste problemen van de N97 zitten in de software, maar die zullen worden verholpen (duurt vaak lang bij een flagship).Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:39:
[...]
Je moet, zoals al vaker vermeld, niet teveel uitgaan van dit soort topics om je keuze te bepalen! Hier komen voornamelijk mensen met problemen! Als je een willekeurig Iphone forum op gaat zoeken zul je precies hetzelfde ondervinden. Ik denk dat je de N97 qua snelheid met de N95 kunt vergelijken. In principe is de basis van beide toestellen hetzelfde alleen de N97 is wat intuïtiever. Het Symbian platform kan je telefoon soms vertragen en een spontane reboot vindt wel eens plaats. Zoek je naar een moderner alternatief op het gebied van besturingssystemen dan kun je beter voor de Iphone gaan denk ik. Het is echt een megasnel toestel met ultiem veel mogelijkheden.
Persoonlijk wist ik dat de N97 zijn tekortkomen had op het moment van aanschaf, maar dat heb ik voor lief genomen omdat het toestel me alles bood waar ik op dat moment naar zocht (Full Qwerty, touchscreen, groot scherm, veel geheugen, wifi en 3.5 mogelijkheden). Ga dus op je eisen en gevoel af....dat is alles wat ik je mee kan geven.
Weet er iemand waar ik het schuifje om mijn telefoon te ontgrendelen ter plekke kan laten repareren.
T-mobile shop en nokia shop Zwolle moet hem op sturen, kpn service center Zwolle ook, en Reitsma telecom Amersfoort ook.
Als ik hem laat op sturen ben ik hem 3 weken kwijt en wissen ze alles wat er op staat en zetten ze de nieuwste software erop.
T-mobile shop en nokia shop Zwolle moet hem op sturen, kpn service center Zwolle ook, en Reitsma telecom Amersfoort ook.
Als ik hem laat op sturen ben ik hem 3 weken kwijt en wissen ze alles wat er op staat en zetten ze de nieuwste software erop.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Nee, ben ik niet met je eens. De grootste problemen worden veroorzaakt door de beperkte hardware, met als gevolg dat de software niet lekker draait. C: is veel te klein het de hoeveelheid RAM is aan de lage kant. Zie N97-mini; daar is de hardware in elk geval in orde. Die heeft ook problemen, maar dat wordt inderdaad door de software veroorzaakt.Xmasjos schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 01:52:
[...]
De grootste problemen van de N97 zitten in de software, maar die zullen worden verholpen (duurt vaak lang bij een flagship).
N97 toetsenbord is gewoon heerlijk. DAT is de reden dat ik deze smartphone wilde (i.c.m. het feit dat ik een dure Nokia carkit heb). Heb laatst met een HTC HD2 - zonder toetsenbord - gespeeld: vreselijk! Daar kan ik niet mee overweg. En ja, dat zal best wennen zijn. Maar geef mij maar fysieke knopjes. Mijn vriendin heeft nu ook zo'n iPhone 3Gs geval, dus daar kan ik binnenkort een mening over vormen. Goed alternatief schijnt de HTC Tochpro2 te zijn; die heeft ook een toetsenbord. Hier heb ik echter nog geen ervaring mee.
Ik zei dat en heb het zojuist even voor je nagekeken maar ik had ongelijk. Je kunt wel de suffix instellen inderdaad (com/org/net), maar niet de prefix. Ik was in de veronderstelling dat het wel ging, excuses.Cadezo schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:01:
[...]
Iemand zei vorige week dat er hier wel een instelling voor is, maar ik kan deze echt niet vinden... Dus weet iemand of dit überhaupt mogelijk is?
Trouwens; waarom gebruik je geen Opera (mini)? Ik zou het eens een keertje proberen, denk dat je dan de standaard browser links laat liggen. In Opera kun je werkelijk _alles_ instellen.
Verwijderd
hallo forum-leden
waarom verwijdert nokia-messaging zijn berichten na 3 dagen van mijn n97? op de site staat dat je tot een maand kan bewaren, als ik naar de instellingen ga staat hij op " verwijderen na 3 dagen". deze kan ik niet wijzigen.
wie o wie kan mij helpen
thanks
waarom verwijdert nokia-messaging zijn berichten na 3 dagen van mijn n97? op de site staat dat je tot een maand kan bewaren, als ik naar de instellingen ga staat hij op " verwijderen na 3 dagen". deze kan ik niet wijzigen.
wie o wie kan mij helpen
thanks
Wat mij trouwens opvalt; ik werk nogal veel met Nokia Remote Device Access om applicaties op diverse Nokia toestellen te testen. Er zijn ook een aantal N97 toestellen beschikbaar waarmee ik dus tests uitvoer. Ik heb nu al een aantal keren uit alle macht geprobeerd om dat toestel bewust gek te krijgen. Dus absurd veel programma's openen, C: schijf tot op het laatste bitje volzetten, RAM vol laten lopen (vanaf 18 MB vrij gaat ie programma's afsluiten, maar dat is bewust), etc. maar het toestel blijft redelijk goed werken. Uiteraard wordt ie traag als er zoveel open staat. Echter geen restarts en vasthangers. Het toestel werkt gewoon zoals je zou verwachten, en er staat gewoon de 20.0.0.19 software op (exact dezelfde versie als ik had), zelfde hoeveelheid RAM, etc. Het zijn dus normale toestellen.
Wellicht biedt dit dus wel perspectief. Natuurlijk is het zo dat die toestellen onder ideale omstandigheden toegankelijk zijn. Ze liggen ergens in een server rack, waar de temperatuur constant is, er geen vieze vingers aanzitten en ze geen schokken hoeven te verwerken. Tevens is de netwerk ontvangst op die locatie uiteraard perfect. Toch heb ik een beetje hoop dat mij toestel na retour van reparatie hetzelfde werkt
We zullen zien.
Wellicht biedt dit dus wel perspectief. Natuurlijk is het zo dat die toestellen onder ideale omstandigheden toegankelijk zijn. Ze liggen ergens in een server rack, waar de temperatuur constant is, er geen vieze vingers aanzitten en ze geen schokken hoeven te verwerken. Tevens is de netwerk ontvangst op die locatie uiteraard perfect. Toch heb ik een beetje hoop dat mij toestel na retour van reparatie hetzelfde werkt
[ Voor 3% gewijzigd door lavagiant op 15-01-2010 08:32 ]
Verwijderd
Hmm thanks voor de berichten allemaal.
Ben al jaren symbian gewend dus daar kan ik lekker mee prutsen. N95 had ook wat problemen in het begin maar dit loopt nu ook als een trein. Heb er wel vertrouwen in dat het wel goed komt allemaal... Bovendien zit er een servicepoint 5 minuten rijden van me huis, dus dat is altijd handig
QWERTY toetsenbord is ook een must, dus de Iphone en dergelijke vallen zowieso af...
Krijg deze al bijna gratis bij een 1 jarig abb dus ik neem de gok wel!
Ben al jaren symbian gewend dus daar kan ik lekker mee prutsen. N95 had ook wat problemen in het begin maar dit loopt nu ook als een trein. Heb er wel vertrouwen in dat het wel goed komt allemaal... Bovendien zit er een servicepoint 5 minuten rijden van me huis, dus dat is altijd handig
QWERTY toetsenbord is ook een must, dus de Iphone en dergelijke vallen zowieso af...
Ok, laat ons na een tijdje s.v.p. weten hoe het bevalt (ook als je geen problemen hebt). Veel plezier ermee en ik hoop dat je een probleemvrije versie ontvangtVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:46:
Hmm thanks voor de berichten allemaal.
Iemand een idee waar andere NSC de gsm's heensturen. Ik wil ook graag een online status opvragen. Heb e.e.a. geprobeerd bij boven genoemde en Dynafix, maar daar is mijn IMEI niet bekend. Dus die van mij ligt op een andere plek. Iemand mogelijke (web)adressen?tolunaygul12 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:20:
[ Voor 29% gewijzigd door lavagiant op 15-01-2010 08:54 . Reden: nsc toegevoegd ]
Verwijderd
Ik heb de MSN app er nog wel opzitten en geen last van vastlopers tijdens het opstarten..Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:20:
Is er sl een changelog voor V2.1 bekend?
De Nokia's worden doorgestuurd naar een centrale hub, van daaruit wordt het toestel doorgestuurd naar verschillende reparatiecentrums in Europa.lavagiant schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:52:
Iemand een idee waar andere NSC de gsm's heensturen. Ik wil ook graag een online status opvragen. Heb e.e.a. geprobeerd bij boven genoemde en Dynafix, maar daar is mijn IMEI niet bekend. Dus die van mij ligt op een andere plek. Iemand mogelijke (web)adressen?
Een "echte" Tweaker zou eerder voor Android kiezen dan voor zo'n dichtgetimmerde iPhone...Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:39:
[...]
Zoek je naar een moderner alternatief op het gebied van besturingssystemen dan kun je beter voor de Iphone gaan denk ik. Het is echt een megasnel toestel met ultiem veel mogelijkheden.
Ik herhaal het ook maar ff voor het gemak. Je komt pas op een forum als er iets mis is met je toestel als hij het gewoon doet neem je die moeite niet.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:38:

De N97 werkt bij mij perfect, is vlot en doet precies wat ik wil. Problemen zoals rebooten, vastlopers heb ik geen last van. Alleen als ik beta software draai.

Ik kom zelf van de N95 8GB en de N97 is een perfecte opvolger.
Maar zoals je al zei, je bent een symbian gek maar is de N900 niets voor jou? Het is wel iets heel anders dan Symbian maar als ik jouw was zou ik toch een kijkje nemen.
Mijn vriendin heeft regelmatig dat de standaardbrowser eruitknalt. Ze heeft de nieuwste firmware, maar als ik het zo lees moet er nog wel redelijk wat verbeterd worden aan de firmware. Vooral op gebied van stabiliteit. Ben er zeker van dat dit wel gebeurd, maar wanneer.
ik krijg vandaag mijn n97 binnen
ik heb de afgelopen dagen al wat lopen klooien met de nieuwe n97 van mijn vriendin, met name met sygic mobile.
ik merkte dat ik binnen zonder a-gps al binnen een minuut een fix had, dus ik hoop dat deze n97 al gefixed is qua gps ontvangst.
Wat ik wel merkte is dat sommige thema's de foon erg kunnen vertragen.
Toetsenbordje werkt echt heerlijk en opera mini is een echte aanrader ten opzichte van de standaard browser!
De night stand klok is ook een erg leuke app voor de n97 ( niet vergeten je foon aan de lader te hangen als je hem gebruikt 's nachts , want anders word je te laat wakker met een lege telefoon
ik merkte dat ik binnen zonder a-gps al binnen een minuut een fix had, dus ik hoop dat deze n97 al gefixed is qua gps ontvangst.
Wat ik wel merkte is dat sommige thema's de foon erg kunnen vertragen.
Toetsenbordje werkt echt heerlijk en opera mini is een echte aanrader ten opzichte van de standaard browser!
De night stand klok is ook een erg leuke app voor de n97 ( niet vergeten je foon aan de lader te hangen als je hem gebruikt 's nachts , want anders word je te laat wakker met een lege telefoon
Verwijderd
N900 heb ik inderdaad ook naar gekeken. Heb heel erg getwijfeld tussen deze twee maar hij is erg duur bij een jaar abbo. Omdat het allemaal nog zo nieuw is kies ik toch voor een jaartje N97 en vervang ik deze na een jaar wellicht voor een N900 als deze wat verder is uitontwikkeld en wat goedkoper is geworden 
Je zegt dat de N97 de perfecte opvolger voor jou is, ik denk voor mij ook
EDIT: van de batterijduur bij de N900 werd ik ook niet vrolijk
Je zegt dat de N97 de perfecte opvolger voor jou is, ik denk voor mij ook
EDIT: van de batterijduur bij de N900 werd ik ook niet vrolijk
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 11:49 ]
Verwijderd
Kan ik je misschien vragen de MSN app van je te ontvangen? Want in de Ovi Store staat hij helaas niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:06:
[...]
Ik heb de MSN app er nog wel opzitten en geen last van vastlopers tijdens het opstarten..
Verwijderd
Even googlen: http://mymobstuff.com/200...-live-messenger-1-7-1118/Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:15:
[...]
Kan ik je misschien vragen de MSN app van je te ontvangen? Want in de Ovi Store staat hij helaas niet meer.Ik hoor het wel van jou. Alvast bedankt voor de moeite.
Deze vesie gebruik ik op m'n N97, ik weet niet 100% zeker of hetzelfde versie is als die uit de OVI store..
Dit had ik dus niet moeten zeggen, hij blijft nu hangen op het witte scherm met Nokia...Crim schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:32:
Ik ben in ieder geval heel tevreden met mijn N97 mini, als ik zo op de forums kijk zie ik ook bijna geen problemen met de mini voorbij komen. Over het algemeen is alles lekker snel.
Laatst ook gehad, batterij er minuutje uit. Telefoon aan de lader, even laten hangen en nog eens proberen te booten. Lukt dit niet, probeer dan de hardreset dmv de Vulcan Death Grip.Crim schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:29:
[...]
Dit had ik dus niet moeten zeggen, hij blijft nu hangen op het witte scherm met Nokia...
Verwijderd
Ik weet niet als inmiddels meer mensen deze live messenger gedownload hebben ? Maar ik krijg steeds een melding dat het email adres of wachtwoord onjuist isVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:23:
[...]
Even googlen: http://mymobstuff.com/200...-live-messenger-1-7-1118/
Deze vesie gebruik ik op m'n N97, ik weet niet 100% zeker of hetzelfde versie is als die uit de OVI store..
Ja ik denk hetVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:42:
Vergeten af te kloppen??
Hij doet het inmiddels weer met behulp van die death grip. Denk dat het m'n eigen schuld was omdat ik te snel om ja had geklikt toen mijn pc om een schijfcontrole vroeg op het massageheugen gister.Razer schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:36:
[...]
Laatst ook gehad, batterij er minuutje uit. Telefoon aan de lader, even laten hangen en nog eens proberen te booten. Lukt dit niet, probeer dan de hardreset dmv de Vulcan Death Grip.
Verwijderd
Niet toevallig @hotmail.com of @live.com vergeten?Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:33:
[...]
Ik weet niet als inmiddels meer mensen deze live messenger gedownload hebben ? Maar ik krijg steeds een melding dat het email adres of wachtwoord onjuist is, maar weet toch zeker dat juist is hebben meer mensen hier last van ?
Verwijderd
De mijne moest ook opgestuurt worden vanwege afgebroken unlockschuifje,ik heb hem 11 dec.ingeleverd bij NSC Goes,maar ik kreeg vandaag te horen dat het nog wel 2 weken of langer kan duren.echt diep triest voor zo`n duur toestel,vindt ik.
lavagiant schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:52:
[...]
Ok, laat ons na een tijdje s.v.p. weten hoe het bevalt (ook als je geen problemen hebt). Veel plezier ermee en ik hoop dat je een probleemvrije versie ontvangt
[...]
Iemand een idee waar andere NSC de gsm's heensturen. Ik wil ook graag een online status opvragen. Heb e.e.a. geprobeerd bij boven genoemde en Dynafix, maar daar is mijn IMEI niet bekend. Dus die van mij ligt op een andere plek. Iemand mogelijke (web)adressen?
Wat is er volgens jou dan anders aan de hardware van de Mini vergeleken met de gewone N97?lavagiant schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:21:
[...]
Nee, ben ik niet met je eens. De grootste problemen worden veroorzaakt door de beperkte hardware, met als gevolg dat de software niet lekker draait. C: is veel te klein het de hoeveelheid RAM is aan de lage kant. Zie N97-mini; daar is de hardware in elk geval in orde. Die heeft ook problemen, maar dat wordt inderdaad door de software veroorzaakt.
http://www.allaboutphones...ge-10/Nokia-N97-mini.htmlbullitnl schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:04:
[...]
Wat is er volgens jou dan anders aan de hardware van de Mini vergeleken met de gewone N97?
De mini heeft ook een veel groter C geheugen
[ Voor 7% gewijzigd door Crim op 15-01-2010 17:59 ]
Verwijderd
Ik weet al wat het probleem was @live.com pakt hij niet omdat het @live.nl moet zijn dus dat moet je dan ff zelf invullen dat staat niet onder in dat lijstjeVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:19:
[...]
Niet toevallig @hotmail.com of @live.com vergeten?
Verwijderd
Ja dat is hem. Bedankt voor de link. Ook geen problemen dat ie blijft hangen in de installatie. Dus die versie is bugvrij, is mijn ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:23:
[...]
Die wil bij mij niet installeren, als hij bijna klaar is geeft ie de melding: installeren geanuleerd. Geprobeerd op de C en de E schijf.
is hier iemand die de n97 icm sygic heeft en dan ook de bluetoothfunctie gebruikt voor bijv de carkit?
als ik nl via bluetooth verbind met mijn carkit en sygic wil gebruiken, ik dus mooi geen stemmen hoor omdat die via de bluetooth verbinding willen gaan ipv uit de foon zelf.
iemand een idee hoe ik de stemmen gewoon uit de telefoon kan laten klinken als mijn foon via bluetooth verbonden is met de carkit?
als ik nl via bluetooth verbind met mijn carkit en sygic wil gebruiken, ik dus mooi geen stemmen hoor omdat die via de bluetooth verbinding willen gaan ipv uit de foon zelf.
iemand een idee hoe ik de stemmen gewoon uit de telefoon kan laten klinken als mijn foon via bluetooth verbonden is met de carkit?
Verwijderd
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem dat mijn N97 mini batterij max 12h volhoudt... Ik heb al een software-update laten doen, eig was het geen update maar gewoon opnieuw dezelfde software is erop gezet met geen beter resultaat... Een paar dagen later ben ik terug naar de winkel gegaan (een NSP) en heb ik de mijne ingeruild voor hetzelfde model... Ongeloolijk maar waar, mijn batterij gaat nog steeds niet langer mee dan 12h... Ik begin te denken dat mijn oplader stuk is, en als het dat niet is dan scheelt er iets met de reeks van mini's waar ik er een van heb...
PS Kan iemand mij vertellen of sms'n veel batterij verbruikt? Maw wordt dat als intensief gebruik erkend? Lijkt me niet toch? (met veel sms'n bedoel ik ~135 sms/dag)
PS Kan iemand mij vertellen of sms'n veel batterij verbruikt? Maw wordt dat als intensief gebruik erkend? Lijkt me niet toch? (met veel sms'n bedoel ik ~135 sms/dag)
Zelfde probleem: als ik thuis op mijn eigen wlan internet wil met de correcte netwerksleutel dan geeft hij "ongeldige servernaam" aan.....Heeft iemand een idee hoe je dit moet oplossen?Achmedd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:11:
Wanneer ik over mn eigen thuisnetwerk wil internetten, krijg ik steeds "ongeldige servernaam" en laad de webpagina niet. Wat doe ik verkeerd ?
m_degeus schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:24:
[...]
Hallo,
Is hier al een reactie op geweest? Ik heb nl. precies hetzelfde probleem, erg irritant!
Kan iemand hiermee helpen??
Volgens mij zitten meerdere mensen met dit probleem.......
weet iemand of er een plugin oid is om mediaplayer or realplayer streams te kunnen luisteren? Ik zou graag 3voortwaalf dingen beluisteren, maar dat gaat dus niet...
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb de laatste tijd dat hij de namen van bekende nummer niet meer weergeeft, als ik dus een sms krijg van een bekende staat er gewoon het nummer boven, dit is het zelfde als ik wordt gebelt. Ik heb de telefoon de vorige keer even op opnieuw opgestart en dat heeft even gewerkt maar het komt dus gewoon weer terug, erg irritant.
Iemand een oplossing voor?
Alvast bedankt,
Gr.
Ik heb de laatste tijd dat hij de namen van bekende nummer niet meer weergeeft, als ik dus een sms krijg van een bekende staat er gewoon het nummer boven, dit is het zelfde als ik wordt gebelt. Ik heb de telefoon de vorige keer even op opnieuw opgestart en dat heeft even gewerkt maar het komt dus gewoon weer terug, erg irritant.
Alvast bedankt,
Gr.
Ik heb ook helaas dit probleem bij een paar nummers!Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:12:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt,
Gr.
Het komt voor als je hetzelfde telefoonnummer erin hebt staan met een net iets andere naam.
Ze moeten verstuurd worden en bovendien is, zolang je typt, de schermverlichting ook aan en dat kost stroom, dus 135 smsjes per dag kun je zeker zien als intensief gebruik.Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 09:51:
Zoveel verstuur ik er nog niet eens in een maand.
Bij het laden van me contacten zegt hij steeds dat me verbinding verbroken is, maar ik heb gewoon internet?Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:23:
[...]
Iemand?
Verwijderd
Ik heb zonet ook gemerkt dat de schermverlichting zat te flikkeren tijdens het sms'n, het is wel de eerste keer dat ik dat opmerk, en ondertussen is het al gestopt. Ik begon ook al te denken dat zo'n aantal sms'n veel energie verbruikte.. Alhouwel ze in de winkel zeiden van niet... Maarja toen heb ik geen aantallen gezegd... Gratis sms'n, tja wat doe je ermee ;-)Marly schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:43:
[...]
Ze moeten verstuurd worden en bovendien is, zolang je typt, de schermverlichting ook aan en dat kost stroom, dus 135 smsjes per dag kun je zeker zien als intensief gebruik.
Zoveel verstuur ik er nog niet eens in een maand.
Ik wil de N97 of de N97 mini nemen bij mn abbo.. Naar mijn mening is het enige nadeel van de Mini geen lenscover heeft op de camera. Heeft iemand met de Mini hier al krassen op t plasticje van de lens gekregen? Of is het totaal geen probleem?
Komen rap krasjes onderaan de lens ( dus de cover rond de lens e ) Is imo ZEER krasgevoelig , dieje deel van de mini
Maar voor de rest vind ik hem qua bouw veel beter als de N97 en mooie afgewerkt 
( Heb beide , mijn N97 is al 3weken in herstelling daarmee dat ik tijdelijk de mini had gekocht )
( Heb beide , mijn N97 is al 3weken in herstelling daarmee dat ik tijdelijk de mini had gekocht )
[ Voor 52% gewijzigd door wtfman86 op 17-01-2010 18:37 ]
Oke, maar niet op de lens, dat is wel mooi. Ik vind de mini ook net iets mooier, maar als er echt snel krassen op t plastic van de lens zou komen, zou ik hem niet nemen. Het is ook wel mooi dat de C drive in de mini groter is, denk ik tenminste:P Geen idee of ik t ook echt ga gebruiken:P
Trouwens wel geinig dat je ff tijdelijk een telefoon koopt voor 3 weekjes
Trouwens wel geinig dat je ff tijdelijk een telefoon koopt voor 3 weekjes
Tja ik wissel zeer regelmatig van gsm
Een van de 2 staat binnekort te koop trouwens
Wil me eens de N900 halen ... Niet dat de N97 (mini) niet voldoet , kan zeker niet klagen maar tligt aan mij
Ik vind de N900 ook wel een heel mooie telefoon, maar omdat alles in landscape mode is, neem ik hem niet. Lijkt me echt niet practisch
Maar goed, ik neem de n97 of de n97 mini bij een abbo, dus, aan mij heb je helaas voor jou geen koper.
Maar goed, ik neem de n97 of de n97 mini bij een abbo, dus, aan mij heb je helaas voor jou geen koper.
Ik heb dat sinds kort ook, maar niet bij alle contacten. Is gekomen nadat ik op homescreen de favoriete contacten widget in gebruik heb genomen. Bij deze contacten verschijnt dan alleen het nummer. Kan dit er iets mee te maken hebben?Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:12:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt,
Gr.
Heeft iemand een werkende versie van windows live messenger voor de n97?
Als ik deze wil installeren dan begint de installatie, voortgang balk is bij het einde en dan krijg ik de melding installatie geannuleerd???
heb meerdere versie's geprobeerd.
is er een oplossing voor?
Als ik deze wil installeren dan begint de installatie, voortgang balk is bij het einde en dan krijg ik de melding installatie geannuleerd???
[ Voor 14% gewijzigd door Megapaul op 17-01-2010 21:18 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Verwijderd
Dat zou kunnen, niet dat ik dat ook gebruik maar je zou het eens kunnen proberen.Eddoow schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:48:
[...]
Ik heb dat sinds kort ook, maar niet bij alle contacten. Is gekomen nadat ik op homescreen de favoriete contacten widget in gebruik heb genomen. Bij deze contacten verschijnt dan alleen het nummer. Kan dit er iets mee te maken hebben?
Gr.
Verwijderd
Ik heb de mini nu langer dan maand, vind het totaal geen probleem en ben verder tevreden over de telefoonAMD1800 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:58:
Ik wil de N97 of de N97 mini nemen bij mn abbo.. Naar mijn mening is het enige nadeel van de Mini geen lenscover heeft op de camera. Heeft iemand met de Mini hier al krassen op t plasticje van de lens gekregen? Of is het totaal geen probleem?
Dit zou ik ook wel willen weten ja.Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:23:
hallo forum-leden
wie o wie kan mij helpen
thanks
Bijna een half jaar dit toestel. Ben er nog steeds blij mee...alhoewel...
- Metalen rand rondom het toetsenbord deel volledig afgebladderd...is nu grijs
- ook de geluidsknop/camera knop grijs....volledig het metallic kleurtje kwijt
- de camera wil soms niet opstarten, ik zie dan wel de UI van de camera (de knopjes/settings) in beeld, maar dus niet het camerabeeld zelf. Als ik dan een foto maak wat wel lukt is het geheel zwart. Na restarten doet ie het wel weer.
- De camera/lens issue... hier in Bangladesh vervangen ze het wel maar niet met de nieuwe lens. Krasjes blijven terugkomen op deze manier (beetje vreemd...) Van de GPS issue weten ze niets van af en helpen ze je ook niet
- Matige applicaties beschikbaar. Ik heb veel muziek in de telefoon, de player is niet echt handig. Andere players gebruiken is wel leuk maar de beschikbaarheid is weinig. Op mn oude N95 8GB, TTPOD en andere players, geweldig. Het enige wat ik als 3rd party app heb ik Tunewiki, verder is er gewoon niets. S60V3 heeft echt zoveel meer wat je kan gebruiken!
- Ovi store, waarom ze dat in het leven hebben geroepen is een raadsel. De enige applicaties die het waard zijn de beschrijving te lezen kosten geld. En dat voor je toestel die al zoveel honderden euro's heeft gekost.
- de andere klachten die je overal voorbij ziet komen. Zelf vind ik de C wel meevallen, maar RAM. CPU,.. dat had toch wel wat beter gekund.
Desalniettemin, met name door het ubergeile toetsenbord 1 van de betere toestellen vandaag de dag.
Vraag:
- iemand die weet met wel programma ik Youtube fragmenten/clips kan 'saven' op de telefoon? Van dat bufferen wordt ik echt schijtziek
- Metalen rand rondom het toetsenbord deel volledig afgebladderd...is nu grijs
- ook de geluidsknop/camera knop grijs....volledig het metallic kleurtje kwijt
- de camera wil soms niet opstarten, ik zie dan wel de UI van de camera (de knopjes/settings) in beeld, maar dus niet het camerabeeld zelf. Als ik dan een foto maak wat wel lukt is het geheel zwart. Na restarten doet ie het wel weer.
- De camera/lens issue... hier in Bangladesh vervangen ze het wel maar niet met de nieuwe lens. Krasjes blijven terugkomen op deze manier (beetje vreemd...) Van de GPS issue weten ze niets van af en helpen ze je ook niet
- Matige applicaties beschikbaar. Ik heb veel muziek in de telefoon, de player is niet echt handig. Andere players gebruiken is wel leuk maar de beschikbaarheid is weinig. Op mn oude N95 8GB, TTPOD en andere players, geweldig. Het enige wat ik als 3rd party app heb ik Tunewiki, verder is er gewoon niets. S60V3 heeft echt zoveel meer wat je kan gebruiken!
- Ovi store, waarom ze dat in het leven hebben geroepen is een raadsel. De enige applicaties die het waard zijn de beschrijving te lezen kosten geld. En dat voor je toestel die al zoveel honderden euro's heeft gekost.
- de andere klachten die je overal voorbij ziet komen. Zelf vind ik de C wel meevallen, maar RAM. CPU,.. dat had toch wel wat beter gekund.
Desalniettemin, met name door het ubergeile toetsenbord 1 van de betere toestellen vandaag de dag.
Vraag:
- iemand die weet met wel programma ik Youtube fragmenten/clips kan 'saven' op de telefoon? Van dat bufferen wordt ik echt schijtziek
Dat ze in Bangladesh dat soort dingen niet regelen zou aan hen moeten liggen, want Nokia probeert het overal op te lossen. Ik lees berichten uit Japan, Korea, Engeland, hiero... Misschien proberen contact met Nokia op te nemen?knakker2 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:09:
Het is niet heel vreemd dat er nog maar weinig apps zijn voor v5. Deze versie is pas uit sinds de 5800 en staat op 2 telefoons... Verder kun je de meeste apps van v3 óók op v5 installeren, ookal zegt ie dan dat de app niet geschikt is voor je telefoon
Verwijderd
Volgens mij is het een kwestie van dom geluk hebben. De eerste de beste keer dat ik het probeerde ging het gewoon probleemloos. Binnen 2 minuten had ik de app er op staan, zonder installatieproblemen. Destijds gewoon uit de ovi store geplukt. Waarom het bij de 1 niet lukt en bij de ander wel; geen idee. Het lijkt wel gewoon willekeur te zijn.Megapaul schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:17:
Is dit niet vragen om de nodige crashes e.d.? Ik neem aan dat er een reden is waarom je een not compatible-bericht ziet verschijnen als je een v3 app wil installeren.Xmasjos schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:59:
[...]
Het is niet heel vreemd dat er nog maar weinig apps zijn voor v5. Deze versie is pas uit sinds de 5800 en staat op 2 telefoons... Verder kun je de meeste apps van v3 óók op v5 installeren, ookal zegt ie dan dat de app niet geschikt is voor je telefoon
Verwijderd
Is er een oplossing voor het 'probleem' met inladen van afbeeldingen in de nokia messaging email? Ik haal mijn hotmail op deze manier binnen, maar krijg enkel platte tekst. Veel mails (lees: nieuwsbrieven enz) zijn in html opgemaakt. Ik wil gewoon alles zien en niet alleen maar tekst en kleine rare tekentjes op de plaats waar afbeeldingen zouden moeten staan.
In te stellen bij:Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:02:
Is er een oplossing voor het 'probleem' met inladen van afbeeldingen in de nokia messaging email? Ik haal mijn hotmail op deze manier binnen, maar krijg enkel platte tekst. Veel mails (lees: nieuwsbrieven enz) zijn in html opgemaakt. Ik wil gewoon alles zien en niet alleen maar tekst en kleine rare tekentjes op de plaats waar afbeeldingen zouden moeten staan.
Opties -> Instrumenten -> Instell. -> Algemeen -> Berichtweergave: HTML
Dit staat standaard op Platte tekst.
Succes.
Misschien dat ik wat achterloop, maar ik was al een tijd op zoek naar deze app. Het heeft Folderplay en werkt imo veel beter dan de standaard mp3 speler. Hij speelt namelijk direct alles af uit de mappen die je op het geheugen hebt staan. Dus de mappen die ik direct van mijn pc op het geheugen sleep. Alleen raar dat als die op pauze staat, hij op een gegeven moment vanzelf verder gaat. Dus afsluiten is wel aan te raden....
Nog een vraag voor de T-mobile klanten: ik ben van plan over te stappen op de nieuwe relax bundel, maar ik vroeg me af hoe snel het normale web&walk internet is. Ik kijk namelijk weleens uitzendinggemist en heb geen zin haperingen. Werkt dit goed? Of moet ik w&w + nemen.
Nog een vraag voor de T-mobile klanten: ik ben van plan over te stappen op de nieuwe relax bundel, maar ik vroeg me af hoe snel het normale web&walk internet is. Ik kijk namelijk weleens uitzendinggemist en heb geen zin haperingen. Werkt dit goed? Of moet ik w&w + nemen.
Het is echt raar ik heb wel iets van 6 verschillende versie's geprobeerd.Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:53:
[...]
Volgens mij is het een kwestie van dom geluk hebben. De eerste de beste keer dat ik het probeerde ging het gewoon probleemloos. Binnen 2 minuten had ik de app er op staan, zonder installatieproblemen. Destijds gewoon uit de ovi store geplukt. Waarom het bij de 1 niet lukt en bij de ander wel; geen idee. Het lijkt wel gewoon willekeur te zijn.
Het maatk ook niet uit of ik op C of op E installeer.
heb jij nog het installatiebestand van de ovi versie?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Hij zegt dat ie niet compatible is, omdat het certificaat voor een v3 app is. Omdat je een v5-telefoon hebt, zegt ie dat het geen v3 is, dus incompatible. Tóch is er veel kans dat hij het wel doet, want v5 is v3 uitgebreid met touchscreen en een paar andere kleine functies. Weinig verschilknakker2 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:32:
[...]
Is dit niet vragen om de nodige crashes e.d.? Ik neem aan dat er een reden is waarom je een not compatible-bericht ziet verschijnen als je een v3 app wil installeren.
Verwijderd
Het is ongeveer zoiets: Internetexplorer openen - youtubesite - filmpje zoeken - opties - afspelen met de standaardplayer.knakker2 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:09:
Bijna een half jaar dit toestel. Ben er nog steeds blij mee...alhoewel...
Vraag:
Dan download je toestel het bestand en doet de real player zijn ding.
Hij wordt nergens bewaard, niet in Videoclips, niet in RealplayerVerwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:49:
[...]
Het is ongeveer zoiets: Internetexplorer openen - youtubesite - filmpje zoeken - opties - afspelen met de standaardplayer.
Dan download je toestel het bestand en doet de real player zijn ding.
Het enge wat ik kan vinden is een link naar de video.....dit ondanks realplayer vraagt of de video bewaard moet worden...
[ Voor 56% gewijzigd door knakker2 op 18-01-2010 19:24 ]
Ik heb zo'n 2 weken geleden nog de versie van Ovi Store gehaald en hij werkt prima hoor. Eerste keer zei ie geloof ik dat het installeren was mislukt, of het downloaden, maar de 2e keer ging ie gewoon tot het einde door. En gebruik het bijna dagelijks werkt prima!!Megapaul schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:17:
En dan valt 'ie uit je hand.. van 20cm hoogte ongeveer, net ongelukkig denk ik. Zwart display met wat grijze lijntjes. Dat wordt naar de NSP morgen en hopen dat er nog iets aan te redden valt...
Misschien is het al eens eerder gepost maar wilde het jullie niet onthouden. Kreeg vandaag voor het eerst een melding dat c: te weinig geheugen had en dat ik ruimte moest maken. Begreep niet zo goed waarom omdat ik alles op e: installeer. Echter ben ik gaan zoeken en heb ik veel ruimte kunnen winnen door de mappen van nokia e-mail eens na te lopen en dan vooral de map verwijderd. Na deze van alle accounts geleegd te hebben ging ik van 14 naar 30 mb terug. Dus misschien voor anderen ook interessant.
Verwijderd
Dit las ik net op e-repair.nl:
Beste heer/mevrouw , hartelijk dank voor uw reparatieopdracht.
MRA/Order nr: 2N90
Uw referentie:
Toestel: Nokia N97
Serienummer:
Verzenddatum: ?
Als klacht gaf u op: Stande bij toets gebroken , gps positie niet corect
Door u is aangegeven: Fabrieksgarantie
Garantie fabrikant: nee
Afwijsreden: Defect valt niet onder garantie (schade)
Gestelde diagnose: keypad defect/ schakelaar(s) defect
Reparatiewerkzaamheden: Geen reactie na Prijsopgave.
Toestel van nog geen 5 mnd oud,en daar zeggen ze doodleuk,geen garantie.
en prijsopgave heb ik tot nu toe nooit doorgekregen.
Hebben meer mensen dit meegemaakt,ik vindt het belachelijk voor zo`n duur toestel,mobiel betekent toch dat je hem overal mee naartoe kunt nemen.
dan hadden ze erbij moeten zetten,NIET in Jas- en/of broekzak doen.
Beste heer/mevrouw , hartelijk dank voor uw reparatieopdracht.
MRA/Order nr: 2N90
Uw referentie:
Toestel: Nokia N97
Serienummer:
Verzenddatum: ?
Als klacht gaf u op: Stande bij toets gebroken , gps positie niet corect
Door u is aangegeven: Fabrieksgarantie
Garantie fabrikant: nee
Afwijsreden: Defect valt niet onder garantie (schade)
Gestelde diagnose: keypad defect/ schakelaar(s) defect
Reparatiewerkzaamheden: Geen reactie na Prijsopgave.
Toestel van nog geen 5 mnd oud,en daar zeggen ze doodleuk,geen garantie.
en prijsopgave heb ik tot nu toe nooit doorgekregen.
Hebben meer mensen dit meegemaakt,ik vindt het belachelijk voor zo`n duur toestel,mobiel betekent toch dat je hem overal mee naartoe kunt nemen.
dan hadden ze erbij moeten zetten,NIET in Jas- en/of broekzak doen.
Dat is echt belachelijk, je had het toestel toch gebracht bij een NCP? Naar welk bedrijf hebben hun het toestel gestuurd?
Verwijderd
Ze hadden daar de onderdelen niet,ivm dat toestel nog te nieuw was,werdt er gezegt,ik kreeg een papier met nr mee en dat kon ik opvragen op www.e-repair.nl,verder geen gegevens hiervan bekend zoals een tel.nr of adres.
morgen eerst eens bellen,want dit kan toch niet?
morgen eerst eens bellen,want dit kan toch niet?
masterBunny schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:02:
Dat is echt belachelijk, je had het toestel toch gebracht bij een NCP? Naar welk bedrijf hebben hun het toestel gestuurd?
Volgens mij is je toestel dan naar Teleplan gestuurd. Normaal moet een NCP een toestel naar een hub van Nokia sturen. Aangezien Nokia hun toestellen niet buiten garantie repareren hebben ze bij de NCP de keuze al gemaakt om het toestel naar Teleplan te sturen. Ik zou naar een ander NCP gaan met de klacht dat er krasjes op de lens komen, dan moet de B cover (waar ook de unlock knop inzit) onder garantie worden vervangen. Bij de vernieuwde B cover is ook wat gedaan aan de unlock knop, ik heb het gevoel dat deze nu ook wat steviger zit.
Verwijderd
Heb ik idd zo staan, maar werkt niet helaas...Rouge Baste schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:42:
[...]
In te stellen bij:
Opties -> Instrumenten -> Instell. -> Algemeen -> Berichtweergave: HTML
Dit staat standaard op Platte tekst.
Succes.
Als je bijv. oxidatie in je N97 hebt, dan vervalt de garantie totaal. Slaat helemaal nergens op, maar ze doen het toch...masterBunny schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:27:
Volgens mij is je toestel dan naar Teleplan gestuurd. Normaal moet een NCP een toestel naar een hub van Nokia sturen. Aangezien Nokia hun toestellen niet buiten garantie repareren hebben ze bij de NCP de keuze al gemaakt om het toestel naar Teleplan te sturen. Ik zou naar een ander NCP gaan met de klacht dat er krasjes op de lens komen, dan moet de B cover (waar ook de unlock knop inzit) onder garantie worden vervangen. Bij de vernieuwde B cover is ook wat gedaan aan de unlock knop, ik heb het gevoel dat deze nu ook wat steviger zit.
Verwijderd
Ik ben in de kerstvakantie in Eindhoven bij het NCP geweest. Mijn vergrendelknop was ook afgebroken en hier werd dit gewoon kosteloos gerepareerd (volgens mij doen ze hier de reparaties zelf). Ik heb mijn toestel niet in Eindhoven gekocht en had ook geen aankoopsbewijs nodig voor de reparatie. Volgens mij doen de NCP's in Utrecht en Nuth deze reparaties ook zelf.masterBunny schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:27:
Suc6!
Verwijderd
Krijg net te horen dat reparatie € 65,45 kost,belachelijk voor toestel van 5 mnd oud.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:05:
[...]
Ik ben in de kerstvakantie in Eindhoven bij het NCP geweest. Mijn vergrendelknop was ook afgebroken en hier werd dit gewoon kosteloos gerepareerd (volgens mij doen ze hier de reparaties zelf). Ik heb mijn toestel niet in Eindhoven gekocht en had ook geen aankoopsbewijs nodig voor de reparatie. Volgens mij doen de NCP's in Utrecht en Nuth deze reparaties ook zelf.
Suc6!
Over een NSP: Ben net in Barneveld geweest voor de B-cover (na 3 maanden zoeken). Perfecte service daar. Wordt gemaakt terwijl je wacht en ze weten tenminste waar ze over praten.
Kan iemand mij vertellen of uitzendinggemist soepel afspeelt met web&walk standaard van T-mobile?
Kan iemand mij vertellen of uitzendinggemist soepel afspeelt met web&walk standaard van T-mobile?
Wat was er mis met je B-cover als ik vragen mag?mrpink83 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:46:
Over een NSP: Ben net in Barneveld geweest voor de B-cover (na 3 maanden zoeken).