Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Cadezo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:10:
Even een vraag: Kan je ergens instellen dat als je een URL gaat intypen hij niet automatisch begint met "www", er irritant als je vaak mobiele website e.d. bezoekt (meestal beginnen die met m.domein.nl)...
Ja, dat is een instelling van de browser. Even zoeken in de opties en je vindt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi hoi
ik zat vandaag op asia handy,een duits bedrijf
die bieden de n97 voor 229 euries aan
http://asia-handy.t35.com/nokia_n97.html

nu is mij vraag,weet iemand of daar ook een nederlands menu in zit?
mvg alpha (joop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:36:
hoi hoi

mvg alpha (joop)
ik zou het niet doen: is te mooi om waar te zijn.
koop er dan 1 via mp (en dan niet laten versturen maar ophalen)

[ Voor 16% gewijzigd door Megapaul op 09-01-2010 23:17 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Heeft er iemand toevallig ervaringen met onstabiel internet?

Ik heb een Nokia N97 Mini, en een sony xperia, beide van Hi.
De xperia heeft gewoon stabiel internet, maar de N97 wil het nog wel eens af laten weten. Na het opstarten heb ik eventjes verbinding, maar na verloop van tijd is het onmogelijk om nog te internetten / mailen ..

De software versie is 10.0.20, dat is de laatste voor de N97 mini..

Wifi gaat wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stond er wel een op mp,voor 150 euries,daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen,
iedergeval bedank
joop
Megapaul schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:15:
[...]

ik zou het niet doen: is te mooi om waar te zijn.
koop er dan 1 via mp (en dan niet laten versturen maar ophalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

lavagiant schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:44:
....
Waarschijnlijk zijn er dus twee verschillende producties van de gsm, waarbij de 2e groep mensen geluk hebben, en wij pech.
Volgens mij heb ik het eerder vermeld, niet elk apparaat is perfect. Zolang het mensenwerk is zullen er fouten worden gemaakt. Het is alleen zeer frustrerend dat het bij iedereen goed werkt en bij jou niet. Maar gelukkig realiseer je je dat ook.
lavagiant schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:49:
Krijg opeens een ingeving; ik gebruik een zelf aangebrachte screen protector. Je weet maar nooit, misschien is dit een veroorzaker en reageert de software/touchscreen niet goed op zo'n protector.
Lavagiant, ik heb een screenprotector van MCA. En ik moet zeggen dat mijn touchscreen hetzelfde reageert als dat slappe wannabe screenprotector die standaard op je toestel zit.
http://www.smartphoneshop...ersal-screenprotector.jpg
hoi hoi

mvg alpha (joop)
Alpha, Waarom kijk je ff niet op Tweakers Vraag & aanbod.
Een Witte Nokia N97 voor 250 euro (Hoevelaken)
Een Zwarte Nokia N97 voor 275 euro (Rotjeknor)
Weet je bijna zeker dat je met een NL toestel te maken heeft.
Want een Duitse N97 heeft een andere soort toetsenbord en instellingen.

Ik mag zeggen dat je er van uit kan gaan dat een Tweaker een eerlijk iemand is maar we blijven altijd mensen. O-)

[ Voor 54% gewijzigd door N97 op 10-01-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:32:
Zit er steeds meer aan te denken om Nokia te benaderen en mijn toestel om te ruilen voor een andere die gewoon werkt. Een met knopjes ofzo!!!!
Ik heb nog een Pocketline Swing voor je, heeft ook knopjes. Ruilen tegen je N97???
En omdat ik vandaag zo gul ben dan krijg je een T18 erbij.

Afbeeldingslocatie: http://www.spotlighteffect.nl/wp-content/2009/11/PocketlineSwing200.gifAfbeeldingslocatie: http://www.siamphone.com/picture/ericsson/ericsson_t18s.jpg

[ Voor 194% gewijzigd door N97 op 10-01-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
hoi hoi

mvg alpha (joop)
Weet je tenminste zeker dat je 230 euro kwijt bent en nooit meer terug ziet =) Heb je die site al eens bekeken :/
Dat er mensen zijn die in zoiets trappen en het überhaupt nog geloven ook pfff... Alleen de URL van die site al.... t35.com, mooie zo een gratis hosting voor zo een bedrijf. Koop dan een nette tweede hands N97 voor iets meer geld en dan weet je zeker dat je goed zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 14:51
hoi hoi

mvg alpha (joop)
Als je hier op gaat dan ben je wel heel erg dom bezig!
Druk voor de grap eens op contact.
Contactadres is een @live emailadres....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

DSK

boeiend...

Heb sinds enkele weken ook een Nokia N97 mini...
Hiervoor had ik een E71 waar ik uitermate tevreden van was.

De N97 stelt me iedere dag teleur en ik heb al lang spijt dat ik hem gekocht heb.
Het is ook te zien aan de tweedehandsprijzen volgens mij, die zijn zodanig laag omdat veel mensen er terug vanaf willen.

Wat bij mij tegenvalt/niet goed werkt:
- Batterij moet iedere dag opgeladen worden (2 dagen kan ik soms halen, soms niet)
- Wireless werkt soms wel, soms niet (meestal helpt afzetten en terug aanzetten)
- Camera werkt soms niet (uknown error, please restart the phone)
- Als iemand belt met een onbekend nummer en ik leg niet zelf neer (rode knop), dan hangt de telefoon volledig (wit scherm)
- Soms maakt de telefoon geen lawaai bij ontvangen sms (probleem bij standby van mn werk)
- Reageert soms echt traag
- Het automatisch draaien van het scherm adhv. positie telefoon werkt 9/10 niet goed. Soms moet ik wat harder draaien op wat bruusker. Soms helpt niks en moet ik het toestenbord openklappen en terug dichtklappen om het scherm terug recht te krijgen (=frusterend)

Heb softwareversie v 10.0.020 (Russische versie).

Er zijn natuurlijk ook positieve punten (GPS, kwaliteit camera, scherm, goed toetsenbord) maar deze wegen totaal niet op tegen de negatieve, zeker voor de prijs van het toestel. Als ik het geweten had, ging ik mijn E71 gehouden hebben, zou hem zo terug willen. De N97 tweedehands verkopen voor de helft van de prijs zie ik ook niet onmiddelijk zitten dus ik probeer er maar mee te leven.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ik heb al een tijdje windows live messenger op mijn nokia n97
nou heb ik m om de een of andere reden een tijdje terug opnieuw geinstalleerd
nu probeerde ik m laatst weer op te starten en moest ik alles opnieuw invullen
maar blijft hij bij het laatste stukje van contactpersonen downloaden vast zitten
hij gaat gewoon niet meer verder, heb al een paar keer windows live opnieuw geinstalleerd
maar ook dit werkt neit, ik heb mijn contactpersonen ( voor zover ik weet) ook niet ingedeeld in groepen. iemand suggesties?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

DSK schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:56:

Dat is een behoorlijke lijst met irritante bugs. Ik denk wel dat de meeste worden verholpen als je een nieuwe firmware update krijgt. De N97 krijgt binnenkort een update en dan zal de Mini ook wel volgen. Want je softwareversie is wel erg oud.
Enne 2 dagen met je telefoon doen is tegenwoordig voor dit soort toestellen veel, de E71 is een heel ander soort toestel. Kijk maar in je eigen omgeving hoe lang een telefoon van het kaliber N97 zonder lader kan, je zal zelf concluderen dat de N97 (mini) boven gemiddeld is.
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:53:
Hoi,
ik heb al een tijdje windows live messenger op mijn nokia n97
nou heb ik m om de een of andere reden een tijdje terug opnieuw geinstalleerd
nu probeerde ik m laatst weer op te starten en moest ik alles opnieuw invullen
maar blijft hij bij het laatste stukje van contactpersonen downloaden vast zitten
hij gaat gewoon niet meer verder, heb al een paar keer windows live opnieuw geinstalleerd
maar ook dit werkt neit, ik heb mijn contactpersonen ( voor zover ik weet) ook niet ingedeeld in groepen. iemand suggesties?

groeten
Probeer eens Live Messenger te verwijderen.
Telefoon uit/aan zetten.
Nieuwe Software downloaden (zie link)
http://www.allaboutphones...3-S60v5-SymbianOS-94.html
Ebuddy & Nimbuzz werken ook goed op de N97 trouwens...heb je ook MSN

Heb je je telefoon opnieuw geinstalleerd of Live Messenger?
Heb je een mobiele internet abbo, zo nee heb je de applicatie ingesteld dat hij gebruik moet maken van je wifi?

[ Voor 41% gewijzigd door N97 op 11-01-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Oeps..

[ Voor 99% gewijzigd door N97 op 11-01-2010 11:03 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb Live messenger op nieuw geinstalleerd,
ik heb ook ingesteld dat ie gewoon via internet moet gaan want heb abbo heb ook
geprobeerd telefoon opnieuw op te starten, en ik download de app
gewoon van de ovi store dus dan zou t goed meoten zijn toch?
maar ik zal die nieuwe software wel even downloaden

edit
die nieuwe software is echt heel slecht, ik zou het fijn vinden als ik gewoon de officiele release van microsoft
werkend eop mijn telefoon kan krijgen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier vaak de woorden Kinetic Scrollen voorbijkomen, kan iemand mij zegeen wat dat inhoud? Want volgens mij kan je standaard zonder 3th party app's al scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:37:
Ik zie hier vaak de woorden Kenetic Scrollen voorbijkomen, kan iemand mij zegeen wat dat inhoud? Want volgens mij kan je standaard zonder 3th party app's al scrollen.
Kinetic scrollen houdt in dat als je naar boven beweegt met je vinger, je naar beneden scrollt. Je duwt de lijst als het ware naar boven, waardoor onderliggende items zichtbaar worden. Dit werkt een stuk handiger als andersom, en daarbij was het bij oudere softwareversies zo dat het de ene keer wel zo werkte en de ander keer niet.
DSK schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:56:

[knip]

Dat is ook wel erg oud, bij een NSP kun je je telefoon laten updaten naar een nieuwere versie. Je zult dan wel je Russische taal kwijt zijn denk ik. Mocht je daar heel erg aan gehecht zijn, zul je moeten wachten tot er een Russische update beschikbaar is, en zul je nog met deze mankementen moeten leven.

[ Voor 32% gewijzigd door TheFes op 11-01-2010 12:53 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ehhhh, volgens mij is dit de nieuwste FW voor de mini, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 14:52
mrpink83 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:04:
Ehhhh, volgens mij is dit de nieuwste FW voor de mini, hoor.
Inderdaad, en die versie is als het goed is gelijk aan de V20 versie van de gewone N97, qua features en dergelijke :)

[ Voor 5% gewijzigd door Razer op 11-01-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:07:
Ja heb Live messenger op nieuw geinstalleerd,
ik heb ook ingesteld dat ie gewoon via internet moet gaan want heb abbo heb ook
geprobeerd telefoon opnieuw op te starten, en ik download de app
gewoon van de ovi store dus dan zou t goed meoten zijn toch?
maar ik zal die nieuwe software wel even downloaden

edit
die nieuwe software is echt heel slecht, ik zou het fijn vinden als ik gewoon de officiele release van microsoft
werkend eop mijn telefoon kan krijgen
Aangezien ik me hier toch verveel op kantoor heb ik Live Messenger via the Ovi store geinstalleerd. Maar ook bij mij blijft hij op Contacten Downloaden bij 95% hangen.
Wat ik wel zie is dat hij op een bepaald moment de 3g verbinding verbreekt. Ik heb geprobeert een constante 3g verbinding op te zetten met behulp van me browser maar dat had ook geen zin.
Omdat ik op kantoor ben en geen wifi tot me beschiking heb kan ik het volgende niet testen:
- Maak handmatig verbinding met je wifi en start daarna Live Messenger op. Als het klopt moet hij de contacten en persoonlijke instellingen downloaden via wifi ipv 3g. Kijken wat hij dan doet.

Anders installeer je nimbuzz of ander software, wat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardstikke bedankt probleem is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Great, kan mijn N97 voor de tweede keer binnen een half jaar tijd opsturen! Eerste keer kwam door een kapotte 3.5mm audio ingang (hierdoor bleef het toestel denken dat er een headset op was aangesloten). Van het weekend haalde ik hem tijdens het werk uit mijn zak en er zat van binnen een scheur aan de bovenkant van het scherm. Hierdoor doet de linkerhelft van het scherm het niet goed meer (aka je ziet alleen nog kleurenbanen). De rechterkant stoort overigens ook. Ben ik hem weer 3 weken kwijt >_<.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:59:
Great, kan mijn N97 voor de tweede keer binnen een half jaar tijd opsturen! Eerste keer kwam door een kapotte 3.5mm audio ingang (hierdoor bleef het toestel denken dat er een headset op was aangesloten). Van het weekend haalde ik hem tijdens het werk uit mijn zak en er zat van binnen een scheur aan de bovenkant van het scherm. Hierdoor doet de linkerhelft van het scherm het niet goed meer (aka je ziet alleen nog kleurenbanen). De rechterkant stoort overigens ook. Ben ik hem weer 3 weken kwijt >_<.
Óf je hebt een productiefout te pakken óf je bent gewoon onvoorzichtig met dat ding. Dit gebeurt niet bij de gemiddelde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:37:
hardstikke bedankt probleem is opgelost!
Wat was nou de oplossing? Het Wifi-Idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna een half jaar de N97 en heb er op dit moment geen problemen meer mee, in tegenstelling tot menigeen hier op het forum helaas.

Eerder had ik wel het probleem met het welbekende witte scherm tijdens het opstarten, na alles een keer te hebben geformatteerd was het probleem opgelost! Vast een 3rd party applicatie die dat veroorzaakte.

Maar goed, ik heb nog wel een klein probleempje met de OVI Store applicatie. Als ik 1 ding heb gedownload en dan nog iets wil downloaden, geeft de OVI Shop een error met "De bewerking kan niet worden voltooid vanwege een fout".

Hebben meerdere mensen hier ervaring mee en is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Spukkers zou je misschien de lijst met apps die je gebruikt hier kunnen plaatsen? Dan kunnen mensen met datzelfde probleem kijken welke apps iig niet de veroorzaker zijn gezien jij het probleem niet meer hebt nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franco10 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:11:
Spukkers zou je misschien de lijst met apps die je gebruikt hier kunnen plaatsen? Dan kunnen mensen met datzelfde probleem kijken welke apps iig niet de veroorzaker zijn gezien jij het probleem niet meer hebt nu..
Jawel, hier komen ze:

Sportstracker, Sygic Mobile, Autorama, SymSMB, Live Messenger,Opera Mobile 10, Email(van Nokia), Free Signer, Image Exchange, R.Viewer, Opera mini 4.2, Adobe PDF, JTrek, Hier.nl, Locago, Coming Next 1.24 en nog wat programmatjes van Offscreen (veelal die uit de kerstboom)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
Nou mooi is dat, heb de telefoon nog geen week en hij wilde net niet opstarten :| . Hij reageerde zelfs niet meer op de oplader (ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat er komt te staan, wanneer de lader aan de telefoon wordt gekoppelt als deze uit staat?) Hij is nu wonder boven wonder weer opgestart d.m.v. een harde reset, of te wel, al mijn gegevens en dergelijke weg :S. Ik had hier in het topic al gelezen dat het aan de geïnstalleerde dingen kon liggen, nu had ik wel een heel aantal games geinstalleerd. Zowel N-gage als via symbian world en dergelijke. Ik denk een stuk op 15. Zou dat de rede van de crash kunnen zijn?

Nog 1 punt, ik heb nog 1 week om te beslissen of ik de telefoon houd, of dat ik hem wil ruilen voor een andere (Phonehouse _/-\o_ ). Iemand ervaring met een dergelijk toestel(zelfde features) als de N97 die wel goed werkt? :P

Ik baal er stiekem wel heel erg van. Buiten die crash en wat andere kleine foutjes vind ik het echt een geweldig toestel, maar de druk om te beslissen of ik hem wil houden is groot O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bullitnl schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:19:
Nou mooi is dat, heb de telefoon nog geen week en hij wilde net niet opstarten :| . Hij reageerde zelfs niet meer op de oplader (ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat er komt te staan, wanneer de lader aan de telefoon wordt gekoppelt als deze uit staat?) Hij is nu wonder boven wonder weer opgestart d.m.v. een harde reset, of te wel, al mijn gegevens en dergelijke weg :S. Ik had hier in het topic al gelezen dat het aan de geïnstalleerde dingen kon liggen, nu had ik wel een heel aantal games geinstalleerd. Zowel N-gage als via symbian world en dergelijke. Ik denk een stuk op 15. Zou dat de rede van de crash kunnen zijn?

Nog 1 punt, ik heb nog 1 week om te beslissen of ik de telefoon houd, of dat ik hem wil ruilen voor een andere (Phonehouse _/-\o_ ). Iemand ervaring met een dergelijk toestel(zelfde features) als de N97 die wel goed werkt? :P

Ik baal er stiekem wel heel erg van. Buiten die crash en wat andere kleine foutjes vind ik het echt een geweldig toestel, maar de druk om te beslissen of ik hem wil houden is groot O-).
Ja, ik had ook veel (soms rommel) geïnstalleerd en heb regelmatig een harde reset moeten doen. Daarom maak ik nu automatisch een back-up voor de contacten e.d.
Ik zou een keer een harde reset doen en het massageheugen formatteren en dan niet te veel tegelijk te installeren. Dan kun je in de gaten houden welke applicatie de fout geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:45:
[...]

Ja, ik had ook veel (soms rommel) geïnstalleerd en heb regelmatig een harde reset moeten doen. Daarom maak ik nu automatisch een back-up voor de contacten e.d.
Ik zou een keer een harde reset doen en het massageheugen formatteren en dan niet te veel tegelijk te installeren. Dan kun je in de gaten houden welke applicatie de fout geeft.
Ok dat zal ik eens doen, maar staan er geen bestanden en dergelijke op die Maps gebruikt, of andere applicaties? Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bullitnl schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:39:
[...]

Ok dat zal ik eens doen, maar staan er geen bestanden en dergelijke op die Maps gebruikt, of andere applicaties? Bedankt :).
Nee, naar mijn weten niet! Ik heb hem ook geformatteerd en Maps doet het nog gewoon, de kaarten worden online opgehaald.
Het is natuurlijk nooit verkeerd om even een back-up te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Thanks spukkers! Hoe lang is het geleden dat je voor het laatst een vastloper hebt gehad bij het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:34:
[...]

Óf je hebt een productiefout te pakken óf je bent gewoon onvoorzichtig met dat ding. Dit gebeurt niet bij de gemiddelde gebruiker.
Is ook mijn eigen fout; althans de tweede keer iig. De eerste keer kon ik er niets aan doen. Maar was zaterdag vergeten dat mijn n97 in mijn zak zat terwijl ik aan het werk was. Heb tegen een leuning aangedrukt toen ik de voorraad moest noteren en daarbij is het scherm doorgedrukt denk ik (was bij een capacitive scherm niet gebeurd maar dat terzijde). Vervolgens kreeg ik een sms van een maat van me en toen zag ik dat het fout zat. Vanavond gebeld met de verzekering en gaat iig een maand duren >_<. Waren ook gaan smart toestellen te leen dus ik zit nu opgescheept met een oud verrot kudtding. Hier kan ik flink van balen. Enige pluspunt is dat Bounce op het toestel staat....wat een dikke game is dit _/-\o_ (2d btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

[...]
Nog 1 punt, ik heb nog 1 week om te beslissen of ik de telefoon houd, of dat ik hem wil ruilen voor een andere [...]
Ik zou overwegen om het toestel terug te brengen. Als het bij deze ene vastloper blijft, dan valt het misschien mee. Maar zoals je in dit topic leest, zijn er veel mensen met aanhoudende (en voorlopig onoplosbare?) problemen. Als ik met je kon ruilen qua situatie, dan zou ik het toestel in elk geval terug brengen. Zoals je zegt: het toestel heeft potentie, maar is er nog lang niet. Als je het ervoor over hebt dat het toestel regelmatig vastloopt dan houden; anders retour.

Succes en laat even weten als je een beslissing genomen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
lavagiant schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:49:
[...]

Ik zou overwegen om het toestel terug te brengen. Als het bij deze ene vastloper blijft, dan valt het misschien mee. Maar zoals je in dit topic leest, zijn er veel mensen met aanhoudende (en voorlopig onoplosbare?) problemen. Als ik met je kon ruilen qua situatie, dan zou ik het toestel in elk geval terug brengen. Zoals je zegt: het toestel heeft potentie, maar is er nog lang niet. Als je het ervoor over hebt dat het toestel regelmatig vastloopt dan houden; anders retour.

Om een tegenwoord te geven, ik zou hem houden. Ik heb zelf een N97 en ben er erg tevreden over. Er zijn af en toe wat problemen, maar die worden door een NSP vrijwel altijd keurig opgelost. De problemen uit de eerste serie (lenscover, gps) zul jij sowieso niet hebben omdat je een nieuwer toestel hebt. Ik zelf ben erg tevreden met de N97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franco10 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:59:
Thanks spukkers! Hoe lang is het geleden dat je voor het laatst een vastloper hebt gehad bij het opstarten?
Het is bij mij de laatste 1,5 tot 2 maanden niet meer voorgekomen, de weken daarvoor was het om de haverklap raark..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals een vraag over de batterij.

Zijn er nog meer harcore users in de zaal en hoe lang gaat het toestel bij jullie mee met 1 acculading? Ik hang hem elke avond aan de lader. Ik heb soms de hele dag de widgets draaien (Facebook en Metro), zit 2 uur op het internet. Af en toe even bellen. Maar voor de rest niet zoveel, en toch heb ik aan het eind nog 1 of 2 streepjes over.

Soms gaat de acculading van 5 naar 1 streepje. Is de batterij soms defect en moet ik naar een NSP?

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om een backup te maken op een anders schijf dan de F: schijf (geheugenkaart)?
Kan die instelling niet vinden en heb ook geen geheugenkaart er in zitten (beetje overbodig met 32gb intern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

De firmware versie 2.1 voor de Nokia N97 bevat nog foutjes en is daarom weer in ontwikkeling (Bron: http://twitter.com/eldarmurtazin/statuses/7629657912). Het gaat dus nog even duren.

De afronding van de nieuwe firmware voor de N86 8MP was (net als 2.1 voor N97) net voor kerst gereed. Sinds gister is de N86 te updaten:

edit: foto zie: http://www.twitpic.com/xrs60/full

Ik vermoed dus - mits de bugs meevallen - dat de firmware update voor de N97 niet heel lang meer op zich laat wachten.

[ Voor 16% gewijzigd door lavagiant op 12-01-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

<KNIP>

Ik zou je toestel gewoon houden.
Ik maak gebruik van de OVI applicatie op je computer. Zodra je je telefoon er aan hangt dan syncroniseerd hij gelijk je contacten, berichten, muziek, foto's (alles is optioneel).

Het is imho een heerlijk toestel. Het enige toestel dat hem misschien (heel misschien) kan overtreffen is de nieuwe mobiel van Google. Maar op dit moment is er geen enkele mobiele telefoon wat in de buurt komt.
Maar net zo als een gewone computer, hoe meer apps je installeert en de-installeert hoe bloated deze word.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:23:

<KNIP>

Nokia EMail synct om de half uur met 2 mailboxen. (3g)
MfE om de 4 uur. (3g)
Internet +/-30~45 minuten 3g & 45~60 minuten Wifi.
En natuurlijk speel & bel ik ook met me toestel. +/-60 minuten

Als ik hem (bijvoorbeeld) maandagochtend uit de lader haal dan hoef ik hem pas dinsdagavond aan de lader te hangen en dan heb ik vaak nog 2 streepjes.

Schakel je widgets eens een dag of 2 uit. En kijk hoe je toestel dan reageert. Bij mij heeft het aanzienlijk geholpen.

[ Voor 28% gewijzigd door N97 op 12-01-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:29:
Is het mogelijk om een backup te maken op een anders schijf dan de F: schijf (geheugenkaart)?
Kan die instelling niet vinden en heb ook geen geheugenkaart er in zitten (beetje overbodig met 32gb intern)
Je kunt je calender en contacten ook online syncen met ovi.com. Ik doe dat regelmatig. Verder doe ik ook elke maandag een volledige bakup op een oud microsd kaartje wat ik nog had liggen van maar liefst 64MB, maar goed, de C schijf is zelf niet groter, dus dat past prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
lavagiant schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:49:
[...]

Ik heb nog tot de 19de om te beslissen wat ik doe, ik zal het zeker laten weten!
The_Fes schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:10:
[...]
Om een tegenwoord te geven, ik zou hem houden. Ik heb zelf een N97 en ben er erg tevreden over. Er zijn af en toe wat problemen, maar die worden door een NSP vrijwel altijd keurig opgelost. De problemen uit de eerste serie (lenscover, gps) zul jij sowieso niet hebben omdat je een nieuwer toestel hebt. Ik zelf ben erg tevreden met de N97
Die NSP zijn inderdaad wel heel makkelijk, daar komt nog eens bij dat er één 10 min bij mij vandaan zit.
Als er iets is, dan kan ik er gelijk heen :).
N97 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:41:
[...]
Ik zou je toestel gewoon houden.
Ik maak gebruik van de OVI applicatie op je computer. Zodra je je telefoon er aan hangt dan syncroniseerd hij gelijk je contacten, berichten, muziek, foto's (alles is optioneel).
Ja dat is inderdaad fijn, maar ik ben niet van plan om mijn toestel elke dag perse te moeten syncen, omdat de kans dreigt dat ie vast loopt. Zo was ik dit keer een belangrijk smsje kwijt, nu kan ik die wel weer opnieuw krijgen, maar het is toch erg slecht dat ik die op deze manier kwijt ben.
Maar net zo als een gewone computer, hoe meer apps je installeert en de-installeert hoe bloated deze word.
Dat de telefoon crasht als je al die apps tegelijkertijd gebruikt, OK, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar ik snap niet waarom dit het opstarten zou moeten belemmeren :S Blijf het niet goed keuren.

Iemand al ervaring met de N900? Zo ja, hoe is deze vergeleken met de N97? Deze lijkt nog een 'beetje' op de N97 :P.

[ Voor 5% gewijzigd door bullitnl op 12-01-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
  • Laatst online: 12-03-2019
Hallo allen,

Ik heb een geheugen programma voor me N97, Handy taskman. Dan kun je zien wat er open staat en hoeveel geheugen je nog over hebt.
Alleen als ik bijv. me berichten afsluit dan zegtr dat programma dat die nog open staat en geheugen verbruikt. En als ik hem dan afsluit krijg ik er ruimte bij. Maar is dat echt zo? Ik heb het idee dat me telefoon er alleen maar langzamer door wordt. En me geheugen loopt ook vol na een dag of 3.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Droathoah schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:18:
Hallo allen,

Ik heb een geheugen programma voor me N97, Handy taskman. Dan kun je zien wat er open staat en hoeveel geheugen je nog over hebt.
Alleen als ik bijv. me berichten afsluit dan zegtr dat programma dat die nog open staat en geheugen verbruikt. En als ik hem dan afsluit krijg ik er ruimte bij. Maar is dat echt zo? Ik heb het idee dat me telefoon er alleen maar langzamer door wordt. En me geheugen loopt ook vol na een dag of 3.

Iemand een idee?
Even voor de duidelijkheid: C:-geheugen is niet hetzelfde als RAM-geheugen! Waarschijnlijk bedoel jij dat je c-geheugen volloopt. Dat is een probleem bij V2.0. Dat zal helaas ook zo blijven tot V2.1 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:46:
[...]

Je kunt je calender en contacten ook online syncen met ovi.com. Ik doe dat regelmatig. Verder doe ik ook elke maandag een volledige bakup op een oud microsd kaartje wat ik nog had liggen van maar liefst 64MB, maar goed, de C schijf is zelf niet groter, dus dat past prima ;)
Thnks voor je reply, ik dacht wellicht is er een optie om ergens in te stellen dat je het op je massageheugen kunt doen. Maar mocht er ooit iets ernstigs gebeuren met je toestel en hij is onbruikbaar dan heb je natuurlijk meer aan een backup op een geheugenkaartje 8)7 ff niet bij nagedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
Xmasjos schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:30:
[...]

Even voor de duidelijkheid: C:-geheugen is niet hetzelfde als RAM-geheugen! Waarschijnlijk bedoel jij dat je c-geheugen volloopt. Dat is een probleem bij V2.0. Dat zal helaas ook zo blijven tot V2.1 uitkomt.
Ik bedoel me RAM. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Laatst online: 10-09 21:38
Xmasjos schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:30:
[...]

Is dat iets wat gaat verbeteren na de update (vol lopen van de c geheugen?)???

Was wel blij dat ik meer RAM geheugen heb na de laatste update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Dan heb je een geheugen-lekkend programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
Xmasjos schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:59:
[...]

Dan heb je een geheugen-lekkend programma...
Staat Handy Taskman erom bekend dan? Bedoel meer dat me ram dus volloopt en of het zin heeft dat ik dat programma erop heb, want denk dus niet dat het programma Ram blijft gebruken als ik bijv. Berichten afsluit.

[ Voor 30% gewijzigd door Droathoah op 12-01-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu een half jaartje in bezit van de N97, nu loop ik de laatste tijd tegen het volgende probleem op. Als ik op internet ben geweest dan blijft de internetverbinding openstaan wat vaak het gevolg heeft dat mijn widgets of mijn assisted gps niet meer werken. Pas na verbreken van die actieve internetverbinding en daarna weer opnieuw verbinden doen de widgets en assisted gps het weer. Erg irritant want de widgets NU en ACCUweather blijven dan steeds hangen, heb al een hard reset uitgevoerd en al verschillende keren de instellingen automatisch door HI laten instellen. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Droathoah schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:01:
[...]

Staat Handy Taskman erom bekend dan? Bedoel meer dat me ram dus volloopt en of het zin heeft dat ik dat programma erop heb, want denk dus niet dat het programma Ram blijft gebruken als ik bijv. Berichten afsluit.
Handy Taskman werkt prima en lekt naar mijn weten geen geheugen. Ik heb nl nooit een vol geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
Xmasjos schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:49:
[...]

Handy Taskman werkt prima en lekt naar mijn weten geen geheugen. Ik heb nl nooit een vol geheugen.
Klopt het dan ook dat als je dus geen handy taskman gebruikt en dan bijv. je berichten afsluit dat die toch nog wat geheugen gebruikt of is dat gewoon bullshit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:14:
Ben nu een half jaartje in bezit van de N97, nu loop ik de laatste tijd tegen het volgende probleem op. Als ik op internet ben geweest dan blijft de internetverbinding openstaan wat vaak het gevolg heeft dat mijn widgets of mijn assisted gps niet meer werken. Pas na verbreken van die actieve internetverbinding en daarna weer opnieuw verbinden doen de widgets en assisted gps het weer. Erg irritant want de widgets NU en ACCUweather blijven dan steeds hangen, heb al een hard reset uitgevoerd en al verschillende keren de instellingen automatisch door HI laten instellen. Wat doe ik verkeerd?
Ik haak even aan. Heb ook veel problemen met het updaten van widgets en rss feeds. Om de haverklap moeti k opnieuw instellen dat dit automatisch moet gebeuren 1x in de 15 min(rss feeds), de widgets blijven ook vaak 'hangen' bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
Droathoah schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:54:
[...]

Klopt het dan ook dat als je dus geen handy taskman gebruikt en dan bijv. je berichten afsluit dat die toch nog wat geheugen gebruikt of is dat gewoon bullshit?
Blijft allemaal licht draaien op de achtergrond, zodat het ook weer snel op te roepen is als je het opent.
Als je bv Berichten of je Agenda helemaal afsluit, kost het gewoon een seconde of 2 voordat hij dan daadwerkelijk geopend is. Zo is symbian nou eenmaal gebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

bullitnl schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:13:
[...]

Iemand al ervaring met de N900? Zo ja, hoe is deze vergeleken met de N97? Deze lijkt nog een 'beetje' op de N97 :P.
Nee... dat is niet te vergelijken. De N900 draait op een ander besturingssysteem dan de N97. Dat OS van N900 is gebaseerd op Linux en heet Maemo, terwijl de N97 gebaseerd is op Symbian (dat gebruikt Nokia al heel lang).

Ik kan je een paar screenshots van de N900 laten zien. Als je nog andere onderdelen wilt zien dan zeg het maar, dan maak ik ze voor je.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/5316/nokian900.png
Afbeeldingslocatie: http://img686.imageshack.us/img686/6061/nokian900008.png
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/4701/nokian900010.png

Alle afbeeldingen: http://img3.imageshack.us/g/nokian900.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Zie ik het over het hoofd of is de officiele Windows Live Messenger app verdwenen uit de OVI store? Ik had her en der gelezen dat die wel eens een van de veroorzakers van het opstartprobleem konden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
lavagiant schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:13:
[...]

Nee... dat is niet te vergelijken. De N900 draait op een ander besturingssysteem dan de N97. Dat OS van N900 is gebaseerd op Linux en heet Maemo, terwijl de N97 gebaseerd is op Symbian (dat gebruikt Nokia al heel lang).
Ik heb ook nog gekeken naar de n900.Dat het een ander systeem is, wist ik wel. De n97 is voor mij mijn eerste qwerty gsm en ik heb eigenlijk alles wat ik nodig heb. Het enige wat ik mis, zijn handige en leuke apps. Door de openheid van Maemo is het veel makkelijker voor ontwikkelaars om apps te ontwikkelen. Daarnaast heeft de n900 een hele goed tv-out. Zijn er volgens jou nog meer punten waarom ik de n900 zou halen ipv de n97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

mrpink83 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:11:
[...]

Ik heb ook nog gekeken naar de n900.Dat het een ander systeem is, wist ik wel. De n97 is voor mij mijn eerste qwerty gsm en ik heb eigenlijk alles wat ik nodig heb. Het enige wat ik mis, zijn handige en leuke apps. Door de openheid van Maemo is het veel makkelijker voor ontwikkelaars om apps te ontwikkelen. Daarnaast heeft de n900 een hele goed tv-out. Zijn er volgens jou nog meer punten waarom ik de n900 zou halen ipv de n97?
Nadeel is dat deze nog redelijk in de kinderschoenen staat. Omdat dit platform nog zo nieuw is, zal er in eerste instantie juist minder software voor verkrijgbaar zijn. Voor de S60 wordt al jaren lang redelijk wat software ontwikkeld. De meeste apps die ik nodig heb, zijn wel te verkrijgen. Om niet offtopic te gaan, kun je misschien beter een N900 topic opzoeken/starten voor specifieke info over dat toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Dat topic volg ik al een tijd. Maar ik dacht dat jij de van de n97 naar de n900 was gestapt. Omdat je zo over die screenshots praatte.
Als ik kijk naar de apps die gemaakt worden voor de n900, dan zijn die veel vrijer (en gratis) en uitgebreider (emulators, ir-remote app etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
lavagiant schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:36:
[...]

Nadeel is dat deze nog redelijk in de kinderschoenen staat. Omdat dit platform nog zo nieuw is, zal er in eerste instantie juist minder software voor verkrijgbaar zijn. Voor de S60 wordt al jaren lang redelijk wat software ontwikkeld. De meeste apps die ik nodig heb, zijn wel te verkrijgen. Om niet offtopic te gaan, kun je misschien beter een N900 topic opzoeken/starten voor specifieke info over dat toestel.
Maemo5 is linux-gebaseerd en er draaien volgens mij gewoon .exe-bestanden op. Dan kan je dus een heleboel .exe-bestanden die men normaal gezien ook op dezelfde linux-kernel draait hierop draaien. Misschien zijn de apps van Maemo4 enz. ook nog wel voor Maemo5 beschikbaar.

Ik zou willen dat mijn n97 normale exe-bestanden aankon...

[ Voor 3% gewijzigd door Xmasjos op 12-01-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Xmasjos schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:13:
[...]

Maemo5 is linux-gebaseerd en er draaien volgens mij gewoon .exe-bestanden op. Dan kan je dus een heleboel .exe-bestanden die men normaal gezien ook op dezelfde linux-kernel draait hierop draaien. Misschien zijn de apps van Maemo4 enz. ook nog wel voor Maemo5 beschikbaar.

Ik zou willen dat mijn n97 normale exe-bestanden aankon...
Volgens mij haal je nu enkele dingen door elkaar. Exe bestanden zijn juist voor het windows platform. Er is voor Linux een emulator voor windows, maar ik kan met niet indenken dat ze die naar bijv. Maemo geport hebben. Maemo is dan wel Linux, maar dat houdt niet in dat ook alle Linux software zomaar draait op het toestel.
mrpink83 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:00:
Dat topic volg ik al een tijd. Maar ik dacht dat jij de van de n97 naar de n900 was gestapt. Omdat je zo over die screenshots praatte.
[...]
Nee, ik heb (nog) geen N900. Ik ontwikkel wel voor het toestel, maar test dit vooralsnog via de remote devices die Nokia ter beschikking stelt. Mogelijk kan ik binnenkort wel een N900 lenen van Nokia. Dan kan ik er ook mee gaan spelen.

Ik verwacht morgen mijn N97 terug van 'reparatie'. Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Nou ik heb mijn N97 sinds juli en ik begin er steeds meer spijt van te krijgen! Hij blijft maar problemen geven! Hij is veelste sloom, dat is algemeen bekend en het is te hopen dat Nokia hier iets op zeer korte termijn wat aan gaat doen! Ik vind het nu echt irritant worden. Widgets lopen ook al zo fantastisch geweldig, daarbij krijg ik steeds meer ruzie met het unlockknopje aan de zijkant, soms moet ik hem 5x naar beneden doen voordat ik wat mag doen op m'n scherm!
Het leukste blijft nog wel als je hem uitzet aan weer opstart, wat een prachtig proces is dit, ondertussen ben je 3 min verder voor het toestel weer flot werkt, als hij ondertussen niet alweer is vastgelopen wat bij mij nogal vaak het geval is.
Verder vind ik het erg goedkoop dat je geen volledige versies van office en pdf erop hebt, had best wel gekunt op een toestel van 600 euro. Tevens mis ik ook de mogelijk om Qik, Boingo etc. etc. te verwijderen. Iets wat ik niet gebruik hoef ik ook niet op mijn telefoon te hebben en het staat ook nog eens op het al TE beperkte geheugen.

Nee ik heb altijd een zwak gehad voor Nokia's maar ik begin nu toch een beetje van mijn geloof te raken! Erg jammer en zonde wat ze maken leuke en over het algemeen "goede" toestellen, maar deze N97 is niet meer dan een "schaap in wolfskleren" ipv andersom.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
lavagiant schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:13:
[...]

Ik kan je een paar screenshots van de N900 laten zien. Als je nog andere onderdelen wilt zien dan zeg het maar, dan maak ik ze voor je.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alle afbeeldingen: http://img3.imageshack.us/g/nokian900.png/
Bedankt voor de reactie en de plaatjes! Het ziet er mooi uit, maar gaat me vooral ook om de stabiliteit. Iets wat velen missen bij de N97 toestel, waaronder ik zelf. Ik weet echt niet wat ik nou moet doen :9. Ik vind de N97 echt een heel goed toestel, zolang alles goed werkt. Ik vind n-gage echt een goede feature en zoiets zou ik ook graag zien op een mogelijk ander toestel. Vandaar dat ik bij de N900 terecht kwam. 1 van de nieuwsberichten van vandaag op tweakers. En daar komt bij dat spelletjes spelen op de mobiel met toetsen toch het fijnste is (lijkt mij dan). Pfff wat een gedoe :/
BaszCore schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:07:
maar deze N97 is niet meer dan een "schaap in wolfskleren" ipv andersom.. |:(
Goed gezegd! _/-\o_

Ik was trouwens vanmiddag van plan om 1 dag de volledige versie van een spel op n-gage te kopen, maar ik krijg steeds de melding dat er een tekort aan intern geheugen (ram) is :S, terwijl er helemaal niks geopend is. Hij heeft het voorheen wel gedaan.
Nou ja, dan maar geen geld voor Nokia :P .

[ Voor 14% gewijzigd door bullitnl op 12-01-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

BaszCore schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:07:
[...]Het leukste blijft nog wel als je hem uitzet aan weer opstart, wat een prachtig proces is dit, ondertussen ben je 3 min verder voor het toestel weer flot werkt, als hij ondertussen niet alweer is vastgelopen wat bij mij nogal vaak het geval is.
[...]
M.u.v. dit stukje ben ik het helemaal met je eens. In vergelijking met andere smartphones valt de opstarttijd van de N97 nog wel mee. Als je erop zit te wachten, duurt het (te) lang maar het kan slechter en ik vind het nog wel acceptabel eigenlijk. Alleen wil ik van die irritante cliché handjes en sound af bij het opstarten, bleh...

---

Overigens: voor degene die dit topic nog niet volgen; beetje felle reacties af en toe maar het geeft wel een aardige afspiegeling van de problemen en meningen van de rest van Europa: http://discussions.europe...by_date_ascending&page=15

[ Voor 18% gewijzigd door lavagiant op 12-01-2010 21:37 . Reden: Forum topic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:23:

Zijn er nog meer harcore users in de zaal en hoe lang gaat het toestel bij jullie mee met 1 acculading? Ik hang hem elke avond aan de lader. Ik heb soms de hele dag de widgets draaien (Facebook en Metro), zit 2 uur op het internet. Af en toe even bellen. Maar voor de rest niet zoveel, en toch heb ik aan het eind nog 1 of 2 streepjes over.

Soms gaat de acculading van 5 naar 1 streepje. Is de batterij soms defect en moet ik naar een NSP?

Nou een reactie van mij. Ik vond mezelf een behoorlijke hardcore user. Ik gebruikte het internet heel veel, speelde veel spelletjes (of anderen speelden) en toch hield de telefoon het minstens 2 dagen vol, pas op de derde dag werd het kritiek. De laatste twee-drie weken is het echter kommer en kwel, terwijl ik nauwelijks nog wat doe.

Daarom dacht ik: laat ik eens opletten wat ik echt met de telefoon doe.
Ik haalde de telefoon gisteravond van de lader, voor dat ik ging slapen. Zat helemaal vol. 's ochtends ging 2x de wekker. Heb daarna 2-3 smsjes gestuurd en misschien 5 minuten ge-internet op nu.nl en voetbalzone en fok. Rest van de dag nauwelijks aan de telefoon gezeten, tijdens het werk. Paar keer gecheckt of ik smsje had, 2-3 verstuurd nog en dat was het. Qua widgets heb ik geen nu.nl of iets dergelijks dat vaak moet verversen. Enige opvallende widgets zijn die van Nokia messaging die voor ophalen van 1 emailbox op "snelste" staat en daarnaast heb ik nog Calendar Outlook. De batterij was om 15:00 uur leeg! Maar zo af en toe zit er een dag bij dat ik lang muziek kan luisteren zonder dat er wat gebeurd. Ik dacht zelf misschien dat de kou er wat mee te maken heeft?! In ieder geval ga ik binnenkort maar weer een NSP, voor de garantie van de batterij verloopt.

Hopelijk doen ze er wat aan.

De N97 is het tot nog toe niet geworden wat ik ervan had gehoopt en beetje bij beetje krijg ik spijt van de aankoop. Opstarten gaat idd snel, maar voordat je de telefoon echt kan gebruiken ben je toch al 10 minuten verder. Calendar Outlook duurt langggggg, nokia messaging duurt langgggggg. Vaak vastlopers, music player met 20gb gaat zooooo traag. Het gaat frusteren en dan begin ik langzaam te balen dat ik geen HTC Hero of toch de iPhone heb gehaald. Hopelijk maakt Nokia dit nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Deze problemen herken ik echter niet terug in mijn n97

De batterij mocht van mij wel wat langer mee kunnen,
want ook ik haal met mij gebruik de 2 dagen niet,
maar al zou ik de telefoon een dag rustig gebruiken,
dan weet ik zeker dat ik dag 3 niet haal.
Wat dat betreft had nokia daar wel wat aan mogen doen.

verder gps probleem. Mijn N97 had ik 7 juli in huis,
dus ik verwacht dat de oplossing van het probleem in de b-cover zit.
Eind januari maar eens naar de nsp en dan hopen dat het in orde is.

van alle overige problemen heb ik geen last !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

AjaxArena schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:57:
[...]
Opstarten gaat idd snel, maar voordat je de telefoon echt kan gebruiken ben je toch al 10 minuten verder. [...]
Tien (!) minuten??? Dat is niet normaal. Bij mij hooguit de eerder genoemde drie minuten (maar voor mijn gevoel nog geen 2, heb niet zitten timen), en (mits die dan niet uit zichzelf herstart) kan ik deze volledig gebruiken.

Misschien komt het door je nickname ;) (zegt verder niets over die club) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23
Franco10 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:50:
Zie ik het over het hoofd of is de officiele Windows Live Messenger app verdwenen uit de OVI store? Ik had her en der gelezen dat die wel eens een van de veroorzakers van het opstartprobleem konden zijn.
Daar lijkt het wel op.. ik kan het ook niet meer vinden. MOest gisteren WEER een hard reset doen (bleef hangen bij wit scherm met NOKIA).werd gek van dat ding... Nu heb ik weer alle apps erop gezet behalve Windows Live Messenger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goeie accu is natuurlijk altijd fijn en ook ik heb in het verleden wel eens geklaagd over korte standby tijden enz. Maar je kunt jezelf ook de vraag stellen; waarom zou een telefoon langer dan pak 'm beet 16 uur mee moeten gaan? Je ( ik doe 't in ieder geval wel) hangt hem toch elke nacht aan de lader. Waarom zou je telefoon bijvoorbeeld 3 of 4 dagen mee moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dkawa schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:26:
[...]

Daar lijkt het wel op.. ik kan het ook niet meer vinden. MOest gisteren WEER een hard reset doen (bleef hangen bij wit scherm met NOKIA).werd gek van dat ding... Nu heb ik weer alle apps erop gezet behalve Windows Live Messenger...
Heb je het massageheugen ook geformateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:27:
Een goeie accu is natuurlijk altijd fijn en ook ik heb in het verleden wel eens geklaagd over korte standby tijden enz. Maar je kunt jezelf ook de vraag stellen; waarom zou een telefoon langer dan pak 'm beet 16 uur mee moeten gaan? Je ( ik doe 't in ieder geval wel) hangt hem toch elke nacht aan de lader. Waarom zou je telefoon bijvoorbeeld 3 of 4 dagen mee moeten kunnen?
Nou het is natuurlijk van de zotte dat je in moet plannen dat je je telefoon moet opladen voordat je ergens heen kunt gaan als je telefoon maar 16 uur zou mee gaan. Telefoon moet het gewoon minstens 2 dagen doen op een accu vind ik. Vooral in het weekend, je hebt donderdagnacht je telefoon opgeladen en gaat vrijdag werken, komt thuis en gaat ff lekker relaxe en biertje drinken met wie dan ook, later op de avond nog ff naar de kroeg maar dan zou je dus eerst je telefoon moeten opladen voordat je weg kan omdat hij anders uitvalt als je in de kroeg staat. Nee dat lijkt me totaal niets, staat je hele agenda gevuld met reminders in de trend van "Nu je telefoon opladen" 8)7 . Daarbij het feit dat je dus overal je oplader mee naar toe moet nemen wat ook niet altijd goed uitkomt.
Uiteraard gebeurd het wel eens dat je accu leeg is op een beroerd punt maar dit kan je ook wel van te voren zien en er wat aan doen maar om daar nou echt elke dag mee te maken te krijgen.. Nee dat zie ik niet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Laatst online: 13-01 16:44
Om de haverklap moeti k opnieuw instellen dat dit automatisch moet gebeuren 1x in de 15 min(rss feeds).
Als je je toestel uitschakelt en weer aanzet moet je dit opnieuw instellen.. Ik zie hier ook de logica niet van. De enige oplossing: Je telefoon altijd aan laten staan.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
BaszCore schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:00:
[...]

Nou het is natuurlijk van de zotte dat je in moet plannen dat je je telefoon moet opladen voordat je ergens heen kunt gaan als je telefoon maar 16 uur zou mee gaan. Telefoon moet het gewoon minstens 2 dagen doen op een accu vind ik. Vooral in het weekend, je hebt donderdagnacht je telefoon opgeladen en gaat vrijdag werken, komt thuis en gaat ff lekker relaxe en biertje drinken met wie dan ook, later op de avond nog ff naar de kroeg maar dan zou je dus eerst je telefoon moeten opladen voordat je weg kan omdat hij anders uitvalt als je in de kroeg staat. Nee dat lijkt me totaal niets, staat je hele agenda gevuld met reminders in de trend van "Nu je telefoon opladen" 8)7 . Daarbij het feit dat je dus overal je oplader mee naar toe moet nemen wat ook niet altijd goed uitkomt.
Uiteraard gebeurd het wel eens dat je accu leeg is op een beroerd punt maar dit kan je ook wel van te voren zien en er wat aan doen maar om daar nou echt elke dag mee te maken te krijgen.. Nee dat zie ik niet zitten...
Wat een logica... :')
Ik laad elke avond mijn toestel op. Of ik hem nou veel gebruik of niet, elke avond dat ding op de lader gooien is geen moeite. Om terug te komen op je voorbeeld, als je hem donderdagnacht opgeladen hebt, gaat hij gemakkelijk mee tot zaterdagochtend.

Als ik niks met het toestel doe, gaat hij 3/4 dagen mee. Als ik hem normaal gebruik (om de zoveel tijd mail checken, internetten, smsje) gaat hij net geen 2 dagen mee. Als ik hem echt intensief gebruik, 1 dagje.
Lijkt mij niet zo slecht, komt misschien omdat ik van een N96 kom, dat was pas ellende....
Overigens staat mijn toestel ook 24/7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:27:
Waarom zou je telefoon bijvoorbeeld 3 of 4 dagen mee moeten kunnen?
Mijn gsm moet minimaal 3 dagen mee gaan, anders werkt het niet. Als je een weekend weg bent of wat dan ook dan wil ik niet telkens eraan denken een lader mee te nemen. Als mijn gsm minder dan 3 dagen mee zou gaan, dan zou ik een andere nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
lavagiant schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:20:
[...]

Mijn gsm moet minimaal 3 dagen mee gaan, anders werkt het niet. Als je een weekend weg bent of wat dan ook dan wil ik niet telkens eraan denken een lader mee te nemen. Als mijn gsm minder dan 3 dagen mee zou gaan, dan zou ik een andere nemen.
Dan moet je dus al helemaal geen N900 nemen ;) Op zich is de accu redelijk goed en gaat hij ook redelijk lang mee omdat de processor niet bijzonder veel stroom nodig heeft. Veel reden tot klagen hebben we dus niet.

Als je een gsm wil die t/m 3 dagen volhoudt met de accu, dan moet je geen 'fatsoenlijke' smartphone nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Xmasjos schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:28:
[...]

Als je een gsm wil die t/m 3 dagen volhoudt met de accu, dan moet je geen 'fatsoenlijke' smartphone nemen.
Mijn N97 gaat minimaal 3 dagen mee hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

AjaxArena schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:57:
[...]
De N97 is het tot nog toe niet geworden wat ik ervan had gehoopt en beetje bij beetje krijg ik spijt van de aankoop.[...]
Ik beschouw mezelf ook als hardcore user. Gebruik het toestel in hoofdzaak voor mij projecten. Calendar, SMS en oh ja ook telefoon zijn belangrijk. Daarnaast gebruik ik voor mijn projecten applicaties als Nokia Maps, Music player, GPS info, Egg Timer, wall calendar, Night stand, spelletjes. GEEN widgets met actieve internet verbindingen. Ik heb 3 email accounts die ik zelf POP handmatig start, en heb auto bluetooth voor de carkit.

De grootste problemen die ik ervaar zitten in de connectivitiy. Internet en BT. Soms hangt internet, soms hangt BT. De laatste herstellen is vaak even BT uitschakelen en weer aanzetten, internet is vaak fysiek het toestel uit/aan zetten. Internet blijft met regelmaat echt aanstaan / hangen en ik kan me indenken dat widgets die dit gebruiken regelmatig onderuit gaan. Het zou fijn zijn als je internet verbindingen zou kunnen cancellen (inclusief het proces dat hiervoor verantwoordelijk is) wat volgens mij de stabiliteit enorm zal vergroten.

Echte crashes heb ik nooit gehad, het toestel was voor mij wel betrouwbaar (nooit wat gemist) en als ik problemen heb is dat bij het opstarten van een applicatie dat de connectiviteit niet opgestart wordt zoals ik dat wil.Is dit slecht? Tja ... een keer uit/aan, twee keer inloggen en een minuutje wachten ... irri, niet klant vriendelijk maar met dit soort mini-computers een feit (de iPhone en HTC doen het op dat punt niet veel beter). Wat wel vreemd is, is het feit dat blijkbaar third-parties de telefoon onderuit kunnen halen als er problemen zijn met de connectiviteit ... dit zou niet mogen en kan duiden op een fundamentele architectuur fout. Om deze reden gebruik ik geen widgets/applicaties die automatisch info van het internet halen.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Het ging een tijdje goed maar heb nu een klein probleem wat ik niet hersteld krijg.
Tijdens het maken van een agenda taak drukte ik vermoedelijk op een icoontje bovenin het scherm. Vanaf dat moment zijn items alleen te schrijven via het toetsenbord en niet meer via touchscreen. :? Als ik de beschrijving wilk toevoegen en dubbelklik op dat vakje gaat i niet meer open. Klap ik het toestel open dan is dit met de toetsen gewoon wel te doen. Het "klikken" en touchscreen werkt op andere functies wel dus ik vermoed dat ik iets heb aangepast/gewijzigd in de agenda functie. Iemand enig idee hoe dit te herstellen is (en wat ik nou gewijzigd heb?)

Verder krijg ik via de sw updater al een tijdje de mogelijkheid om een reorganisor van het geheugen te installeren. Is dit gewoon te doen of levert het weer andere problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

hamsteg schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:51:
[...]
Wat wel vreemd is, is het feit dat blijkbaar third-parties de telefoon onderuit kunnen halen als er problemen zijn met de connectiviteit ... dit zou niet mogen en kan duiden op een fundamentele architectuur fout. Om deze reden gebruik ik geen widgets/applicaties die automatisch info van het internet halen.
Dat vind ik ook vreemd, terwijl Symbian juist met de signed software en bijbehorende permissies een goed beveiligingsbeleid heeft. Ergens gaat er dus iets goed fout, maar waar?

BT hangt inderdaad ongeveer 2x per week bij gebruik in carkit. Gelukkig gaat aan/uitzetten redelijk snel. Het zou overigens fijn zijn als je dat soort 'switches' ook als shortcut kunt opnemen (dus niet verwijzing naar dat onderdeel in het menu, maar het aan/uit zetten via knopje en dan zonder daar een externe app voor nodig heb). Vooral voor doorschakelen (wat ik vaak activeer) zou dat ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lavagiant schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:20:
[...]

Oke, maar hoevaak zal de gemiddelde user hier 3 dagen of langer van huis zijn en dan ook nog eens geen stopcontact in de buurt hebben? Als je op vakantie gaat, dan neem je je lader mee en er is altijd wel ergens stroom (of je moet Hoekieboekie land in Afrika in gaan natuurlijk). Ik vind het accu 'probleem' een beetje uit z'n verband gerukt inmiddels. Kijk ik wil ook niets liever dan een alleskunner die ook nog eens een week mee gaat. Maar voor mij is hoogstens 24 uur voldoende. Elke nacht aan de lading (standaard, ook al zit ie zowat nog vol) voorkomt problemen. Nogmaals; in de praktijk zit je zelden lange tijd zonder stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima telefoon, echter heeft de laatste update mij 1 grote irritatie opgeleverd. Het zoeken naar muziek in de bibliotheek. Bij de vorige versie kon je zoeken op onderdelen van een titel, nu is het alleen mogelijk te zoeken vanaf de eerste karakters. Dus nu ik de top 2000 op mijn N97 heb staan en voor elk liedje staat een getal is zoeken onmogelijk geworden. :| Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:29:
Maar voor mij is hoogstens 24 uur voldoende. Elke nacht aan de lading (standaard, ook al zit ie zowat nog vol) voorkomt problemen. Nogmaals; in de praktijk zit je zelden lange tijd zonder stroom.
24uur is in principe voldoende voor waarschijnlijk 9/10 mensen en het is ook uitzonderlijk als je langer dan 24uur zonder stroom zou zitten ergens, dit gebeurd volgens mij vrijwel nooit bij de normale mens.
Het gehele gezeur over de batterij komt naar mijn mening door het verwachtingspatroon wat mensen hebben. Zelf heb ik hier ook last, qua accuduur verwacht ik gewoon van zo'n toestel dat hij bij het normale gebruik makkelijk 2 tot 3 dagen minstens moet mee kunnen. Zit je nou enorm te klooien ermee dan weet je ook dat je accu sneller leeg gaat. Maar als dit in de praktijk in het normale gebruik ook tegenvalt dan gaan de mensen klagen. Mijn N97 houdt het bij normaal gebruik ook prima 2 tot 3 dagen vol, waar ik prima mee kan leven.
Alleen is mijn algemene verwachting van de N97 totaal niet uitgekomen. Nokia heeft hier zelf aan meegeholpen aan een hoog verwachtingspatroon door alles super goed in de publiciteit te brengen. Maar uiteindelijk valt het dus behoorlijk tegen.. Zoals ik al eerder zei, het is dus gewoon niets meer dan een "schaap in wolfskleren"..

Overigens was mijn vorige post bedoelt op de eerder genoemde "dat de accu duur van 16 uur al voldoende zou zijn" en met wat gekkigheid erin, mogelijk iets verkeerd opgevat door wat mensen. Maar op dit moment is er gewoon een gevoel van teleurstelling in de N97.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:58:
[...]

Heb je het massageheugen ook geformateerd?
Nee, had ik afgelopen weekend al gedaan.. toen bleef het ook hangen op het wit scherm met NOKIA... dus toen had ik alles geformatteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met betrekking tot de batterij:

Ik zou gewoon graag willen als ik hem hardcore gebruik, het toestel minimaal 1 dag op 1 acculading mee kan. Alles wat langer is, is wat mij betreft meegenomen.

Heb mijn probleem al voorgelegd aan de CS van Nokia, die raden mij aan om de batterij te laten uitmeten (ben jij daar mee bekend, Kalua?).

Ik vind dat de batterij niet uitgeput moet zijn wanneer ik de tel. 2 uur aan de lader hang, vervolgens ga stappen (navigeer naar plaats van bestemming en weer terug, veel foto's video's schieten op het feestje) met een volle acculading, dat ik na thuiskomst nog maar 2 of zelfs streepje over heb. Internet staat dan bijna de hele avond uit en af en toe bellen en sms-en.

Of vinden jullie dat ik teveel vraag? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:29:
Prima telefoon, echter heeft de laatste update mij 1 grote irritatie opgeleverd. Het zoeken naar muziek in de bibliotheek. Bij de vorige versie kon je zoeken op onderdelen van een titel, nu is het alleen mogelijk te zoeken vanaf de eerste karakters. Dus nu ik de top 2000 op mijn N97 heb staan en voor elk liedje staat een getal is zoeken onmogelijk geworden. :| Heeft iemand hier een oplossing voor?
Zou wel gewoon moeten werken. Zie hieronder. Er wordt zowel op bestandsnaam als in de tags gezocht en gedeeltelijke matching werkt bij mij in elk geval prima.

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/2955/nokian97.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Hoe lang navigeer je? Je moet je tom-tom maar eens zonder de acculader gebruiken. Eens kijken hoe lang die het dan volhoudt. En navigeer je met nokia maps en geen kaarten op de telefoon? Dan staat het internet toch aan. En volgens mij is de accu na 2 uur nog niet helemaal vol toch?

Ik heb geen problemen met de accu van de n97. Ik neem de lader vaak mee en ik heb een extra lader bij mijn vriendin liggen (via ebay voor 3 pleuro). Je moet hem zien als het apparaat dat alle apparaten vervangt. Je laptop, camera, gps en gsm. Dan vind ik het niet raar dat bij zwaar gebruik die snel leeg raakt. Ik doe er gemiddeld 3 dagen mee. Maar als ik 's avonds nog een 1 uur uitzendinggemist mee ga kijken, vind ik het niet raar dat de accu snel terugloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
Mijn ervaringen:
2 maanden gelden schrok ik ineens, al 2 dagen achter elkaar was de batterij zonder noemenswaardig gebruik aan het eind van de dag op!
Nu liepen er toen een aantal andere zaken slecht, dus oor het eerst sinds juli alles geformatteerd en van onderaf opnieuw opgebouwd.
Sindsdien heb ik geen problemen.
's nachts aan de oplader, en meestal met nog 7 en soms 6 streepjes.
Gebruik:
Veel mp3 speler, nu al 4 uur onafgebroken aan de boxen hangen op vol vermogen.
Bellen, enkele gesprekken per dag.
internetten, af en toe kort op een dag.
Email messaging continue aan (lijkt wel push mail zo snel!)

Oftwel, geen klachten.

Langzaam werkende mp3 speler? Totaal geen last van, 10 gb aan mp3's erop, snel browsen via artist of album en hij glijdt als een mes door de boter odor het menu en de lijst.
Ook al 2 maanden geen hapering meer gehad.

webbrowser: opera is beter ontwikkeld, maar kost veeeeeeel te veel ram, dit ligt niet aan de telefoon maar aan de browser, hoop dat dit verdwijnt als versie 10 uit de beta is. Versie 4.2 deed het wel goed meen ik maar dat is al even geleden.

GPS: na hardware fix is het acceptabel, n82 was echter nog steeds stabieler.

Inmiddels een zeer tevreden gebruiker, van een product waar nog steeds door nokia an gewerkt wordt om hem nog plezieriger te maken.
Wilde ik toch even kwijt naast alle andere berichten kwijt op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

liffey schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:39:
[...]
webbrowser: opera is beter ontwikkeld, maar kost veeeeeeel te veel ram, dit ligt niet aan de telefoon maar aan de browser, hoop dat dit verdwijnt als versie 10 uit de beta is. Versie 4.2 deed het wel goed meen ik maar dat is al even geleden.
[...]
Opera mini 10 beta al geprobeerd (of v9)? Die beviel mij uitstekend. Als je 1x gebruik gemaakt heb van mini dan laat je de standaard Nokia browser graag naast je liggen. Mini is lekker snel door websites eerst te verkleinen en dan pas te downloaden. Vooral met een trage T-mobile verbinding is dat een opluchting.

[ Voor 1% gewijzigd door lavagiant op 13-01-2010 14:59 . Reden: 'mini' gearceerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrpink83 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:39:
Hoe lang navigeer je? Je moet je tom-tom maar eens zonder de acculader gebruiken. Eens kijken hoe lang die het dan volhoudt. En navigeer je met nokia maps en geen kaarten op de telefoon? Dan staat het internet toch aan. En volgens mij is de accu na 2 uur nog niet helemaal vol toch?

Ik heb geen problemen met de accu van de n97. Ik neem de lader vaak mee en ik heb een extra lader bij mijn vriendin liggen (via ebay voor 3 pleuro). Je moet hem zien als het apparaat dat alle apparaten vervangt. Je laptop, camera, gps en gsm. Dan vind ik het niet raar dat bij zwaar gebruik die snel leeg raakt. Ik doe er gemiddeld 3 dagen mee. Maar als ik 's avonds nog een 1 uur uitzendinggemist mee ga kijken, vind ik het niet raar dat de accu snel terugloopt.
Je ziet bij mij dat de telefoon stopt met laden na 2 uur. Het balkje blijft vol staan. Dus ik ga er van uit dat de accu volgeladen is (s'avonds voor het stappen laad ik hem nog op en dan heb ik nog bijv. 4 streepjes staan voor aanvang).

Max. een half uur navigeren op de heenweg. Terugweg gebruik ik geen navigatie. Ik heb zelf geen Tom Tom, maar neem dus van je aan dat de levensduur zonder lader kort is.

Ik vind het opvallend dat andere N97 users wel minimaal 1 dag van heavy usage zonder lader kunnen en ik al na 8 uur zwaar gebruik de telefoon aan de lader moet hangen.

Ik was benieuwd wat de ervaringen zijn van medegebruikers met betrekking tot de accu. Maar wellicht dat het dus aan mijn eigen batterij ligt, vandaar dat ik ook beter naar een NSP kan gaan voor probleemoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Ik heb de nieuwe Facebook widget uit de Ovi store geinstalleerd en nu kan ik geen foto's meer uploaden. Enkel nieuwe foto's maken en uploaden maar niet uit mijn gallery.

Wie heeft een oplossing voor mij? (heb Massmemory al geformateerd en C drive gereset0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de reden weet waarom de Live Messenger app. uit de Ovi Store is gehaald? Ik heb die app. eerder zonder problemen kunnen gebruiken. Ik vind het een deze versie van de MSN prog. dan Nimbuzz. Ik hoop dat ze hem snel weer terug in het assortiment opnemen van de Ovi Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:48:
Iemand die de reden weet waarom de Live Messenger app. uit de Ovi Store is gehaald? Ik heb die app. eerder zonder problemen kunnen gebruiken. Ik vind het een deze versie van de MSN prog. dan Nimbuzz. Ik hoop dat ze hem snel weer terug in het assortiment opnemen van de Ovi Store.
Sommige denken dat het uit de store is gehaald, omdat het misschien opstart problemen zou kunnen geven.
Toen mijn N97 was gecrashed had ik er ook Live messenger op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:30:
[...]
Ik vind het opvallend dat andere N97 users wel minimaal 1 dag van heavy usage zonder lader kunnen en ik al na 8 uur zwaar gebruik de telefoon aan de lader moet hangen.

Ik was benieuwd wat de ervaringen zijn van medegebruikers met betrekking tot de accu. Maar wellicht dat het dus aan mijn eigen batterij ligt, vandaar dat ik ook beter naar een NSP kan gaan voor probleemoplossing.
Waar heb je de timeout van de verlichting (backlight) op staan? Ik denk dat dit ook een groot verschil kan maken. Volgens mij staat deze standaard op een onzinnig hoge waarde (1 minuut geloof ik). Ik heb deze terug gezet naar 20 sec. wat voor mij een prettige tijd is. Misschien wil je er 30 sec. van maken, maar dan is nog altijd de helft waardoor je scherm ook de helft van de tijd korter aan staat (tenzij je nonstop bezig bent natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M`n unlockknopje was afgebroken,
ik heb hem 11 december weggebracht en tot op heden nog geen bericht hierover terug.
Is het normaal dat het al 4 weken en misschien nog langer weg is.
Eerst hadden ze beloofd voor de feestdagen,maar die zijn ook al bijna 2 weken voorbij.
Iemand ook zolang op z`n gerepareede gsm moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
Hebben er meer mensen last van dat de schermtrillingen en trilfunctie maar half werken als de batterij bijna leeg is? :P

[ Voor 15% gewijzigd door bullitnl op 13-01-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
dkawa schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:26:
[...]

Het zou dan zo moeten zijn dat deze messenger deproblemen veroorzaakt voor de telefoons die er last van hebben. Mn vriendin heeft ook een N97 en die gebruikt de WLM zonder problemen..

Maar het zal vast wel een reden hebben dat ie er niet meer tussen staat.. Ik installeerde het eigenlijk alleen maar vanwege het gebruikersvriendelijke mapje van Hotmail die dan bij je berichten komt staan. Wat is dan het beste alternatief zonder Windows Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleintje pils schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:44:
Nou... wat me zojuist overkwam...

Ik wilde een sms berichtje sturen en zodra ik op verzenden druk loopt mijn hele telefoon vast en start zichzelf opnieuw op. Dat opstarten ging niet goed en kon de telefoon pas resetten door de batterij te verwijderen.

Uiteindelijk ging de telefoon weer aan maar wat bleek na het opstarten: AL MIJN BERICHTEN en BERICHTINSTELLINGEN WEG!!! Oftewel het geheugen staat nog steeds op E: maar mijn mail for exchange instellingen zijn compleet weg, mijn prive mailbox ook en alle smsberichtjes zijn compleet verdwenen. Op het homescreen staat bij de mailwidget 'E-mail instellen'...

Heeft iemand dit ook gehad???

Softwareversie is 12.0.0.26...
Helaas heb ik zojuist hetz11de probleem. Heb jij of iemand anders het kunnen oplossen?
Weleens eerder ineens gebruikt geheugen weer C en toen door wijizigen naar E laden de smsjes weer. Helaas nu dus niet. En er stonden een paar smsjes op die ik had moeten backuppen.
Probeer E nu te recoveren maar veel files zonder extensie en onduidelijk wat nou de smsjes zijn.
Iemand een idee?

HELP

KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, alsjeblieft help mij.

Ik heb sinds 3 weken een nieuw abbonement op mijn nokia n97. Internet + sms voordeel bundel, alles erop en eraan.

De smsjes die ik gehad heb geconfigureert, google, alles op internet doet het.

Nou heb ik uit de ovi store, windows live messenger gedownload.

Als ik op mijn eigen msn wil inloggen zegt hij het volgende:

'Windows live'. Er kan tijdelijk geen verbinding gemaakt worden met windows live. De reden kan zijn dat uw telefoon in de offline modus staat, of dat er geen gegevensverbinding is. Controleer de instellingen voor toegangspunt en netwerk, en probeer opnieuw.

Op een andere msn, bijvoorbeeld die van mijn vriendin, gaat hij tot 95% in 3/3 met contacten downloaden.
Verder komt hij niet,

Wat moet ik doen? Want ik word hier echt ziek van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik heb een probleem met de email instellingen.

Via de mailbox in 'berichten" haalt de N97 netjes email op.
Als ik de instelligen hiervan overzet naar die email config. toepassing
dan krijg ik steeds weer de melding dat ie met deze gegevens geen verbinding kan maken..

Waar kan dit hem in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinho85
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik had de emailwidget van Nokia die perfect synchroniseerde met mijn hotmail. Sinds gister haalt hij echter mijn mail niet meer op terwijl ik niets veranderd heb. Verzenden gaat prima, maar ontvangen helemaal niks. Ook niet bij handmatig synchroniseren.

Ik heb nu die widget opnieuw geinstalleerd en ingesteld maar nog steeds zelfde verhaal. Iemand een oplossing of heeft Hotmail met de instellingen lopen feuten aangezien er nu meer mensen last van lijken te hebben? Baal hier wel van, want het werkte voorheen echt perfect...

Nikon D300 met Sigma 10-20mm, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1.8, Nikon 70-300VR en Nikon SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Aj, lijkt wel of er steeds meer probleemgevallen bijkomen... Mijn gsm is nog niet terug van reparatie. Hoop toch echt morgen.
Pagina: 1 ... 22 ... 64 Laatste