Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:44
tolunaygul12 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:52:
[...]

hallo,

ik heb dit probleem ook de laatste 2 dagen, soms na een herstart van de mobiel kan ik internetten via wlan. als ik na een half uurtje weer verbind, kan ik niet internetten en krijg ik ongeldig servernaam fout
heeft iemand hier al een oplossing voor ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

hamsteg schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:28:
[...]

Duh, op de oude telefoons werd er geklaagd over de stopwatch omdat deze te beperkt zou zijn. Met Symbian 6.5 zijn er zoveel applicaties die mooier en beter zijn dat ik dit een beetje een non-vraag vind en helemaal snap dat Nokia in dit soort triviale applicaties geen tijd meer steekt. Even browsen naar de OVI store en door de gratis apps kijken. Pas geleden heb ik even gezocht op een egg-timer en toen kwamen ook minimaal twee stopwatches voorbij. Kun je je eigen smaak uitzoeken. Succes !
Daar heb je een punt _/-\o_
Ik ben zelf iemand van de standaard tools zodat ik zo weinig mogelijk hoef te installeren. Maar ik heb niets toe te voegen aan je standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
lavagiant schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:49:
[...]

Daar heb je een punt _/-\o_
Ik ben zelf iemand van de standaard tools zodat ik zo weinig mogelijk hoef te installeren. Maar ik heb niets toe te voegen aan je standpunt.
Ik begrijp je wel, maar juist als er heel veel standaard tools op staan dan gaan mensen zeuren dat het toestel vol staat met onnodige dingen. Wat mij betreft staan er sowieso al te veel applicaties op waar ik echt niks mee doe. Neem bijvoorbeeld Accu Weeather, leuk hoor, maar dat gebruik ik niet, mag er van mij ook afblijven. Van mij mogen ze een toestel zo kaal mogelijk opleveren (calculator en dat soort standaardtools wel er op laten uiteraard) zodat je je smartphone naar eigen wens in kan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Maar het liefst wel zoveel mogelijk mogelijkheden meeleveren, zodat je er niet teveel naar hoeft te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Is het mogelijk om in het menu Instellingen > Telefoon > Toepassingsinstell. > Std. toepassingen > Videoclips afspelen Realplayer te vervangen door SmartMovie? Ik krijg het niet voor elkaar, maar is het op een of andere manier mogelijk om SmartMovie het standaardprogramma te maken voor videos?

En zelfde voor surfen op het web. Is het mogelijk om een andere browser in te stellen als standaardbrowser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Is het normaal dat naarmate je de N97 gebruikt het aantal vrije ram lager worden? Als ik m fresh reboot zit ie tegen de 55 mb, na een dag of 2 gebruik ziet ie aan de 30 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Laatst online: 10-09 21:38
Franco10 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:05:
Is het normaal dat naarmate je de N97 gebruikt het aantal vrije ram lager worden? Als ik m fresh reboot zit ie tegen de 55 mb, na een dag of 2 gebruik ziet ie aan de 30 mb
Jep is normaal....zelfde gebeurt ook bij je pc naarmate je deze een aantal dagen laat ratelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die klaagt over de batterij van de N97(mini)? Ik vind dat de mijne erg snel plat is (van 8h tot ~22h)... Ik moet wel zeggen dat ik erg veel sms (gemiddeld 100 sms per dag, vraag me niet hoe ik het doe :D). Klopt het ook dat het tril-alarm meer verbruikt als een gewone beltoon?

bedankt voor de reacties alvast =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:59:
Niemand die klaagt over de batterij van de N97(mini)? Ik vind dat de mijne erg snel plat is (van 8h tot ~22h)... Ik moet wel zeggen dat ik erg veel sms (gemiddeld 100 sms per dag, vraag me niet hoe ik het doe :D).
Als je verder geen/weinig gebruik maakt van internet, dan zou ik je gsm instellen op GPRS i.p.v. UMTS. Hierdoor gaat je accu veel langer mee. Standaard staat deze ingesteld op dual, zodat bij beschikbaarheid van UMTS deze variant gekozen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lavagiant schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:34:
[...]

Als je verder geen/weinig gebruik maakt van internet, dan zou ik je gsm instellen op GPRS i.p.v. UMTS. Hierdoor gaat je accu veel langer mee. Standaard staat deze ingesteld op dual, zodat bij beschikbaarheid van UMTS deze variant gekozen wordt.
Wifi gebruik ik wel (geen uren per dag), maar geen betalende internet ;-). Mijn netwerkmodus staat al op GSM ipv dual mode of UMTS. Dat is wat je bedoeld denk ik hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:47:
Mijn netwerkmodus staat al op GSM ipv dual mode of UMTS. Dat is wat je bedoeld denk ik hé?
Klopt, GSM inderdaad (en dan gaat data via GPRS). Vreemd dat je gsm zo snel leeg is dan. Mijn niet-mini uitvoering gaat ruim 5 dagen mee bij redelijk intensief gebruik. Bij een NSC kunnen ze volgens mij je accu capaciteit nakijken. Wellicht is er iets mis met je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Heeft iemand nog wel eens wat gehoord over volledige Flash 10.1 support voor Symbian S60v5? Ik heb een tijd geleden er wel iets over gelezen, maar daarna nooit meer. Is het er al, of wanneer komt het ongeveer? En is het zoveel beter dan de Flash Lite die ik nu op mn N97 heb? Want daarmee kan ik bijvoorbeeld geen Dumpert filmpjes kijken of filmpjes op andere sites. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Jos_M schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:16:
Heeft iemand nog wel eens wat gehoord over volledige Flash 10.1 support voor Symbian S60v5? Ik heb een tijd geleden er wel iets over gelezen, maar daarna nooit meer. Is het er al, of wanneer komt het ongeveer? En is het zoveel beter dan de Flash Lite die ik nu op mn N97 heb? Want daarmee kan ik bijvoorbeeld geen Dumpert filmpjes kijken of filmpjes op andere sites. Beetje jammer.
Flash 10 komt zeker voor symbian, want het is getest op symbian apparaten :p Het zal dus ook wel voor s60v5 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:59:
Ik moet wel zeggen dat ik erg veel sms (gemiddeld 100 sms per dag, vraag me niet hoe ik het doe :D)
Dude haha :) En ik maar denken dat ik apart was met m'n 25 berichten per dag... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lavagiant schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:43:
[...]

Klopt, GSM inderdaad (en dan gaat data via GPRS). Vreemd dat je gsm zo snel leeg is dan. Mijn niet-mini uitvoering gaat ruim 5 dagen mee bij redelijk intensief gebruik. Bij een NSC kunnen ze volgens mij je accu capaciteit nakijken. Wellicht is er iets mis met je accu.
5 Dagen is echt bizar. Een vriendin van mij heeft een mini en die klaagt al over de korte batterijduur, terwijl ze de ballen verstand heeft van het apparaatje. Oftewel, ze sms't en belt zo nu en dan maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lavagiant schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:43:
[...]

De mini heeft natuurlijk ook een kleinere batterijcapaciteit, maar dan nog, zo'n groot verschil zou idd niet kunnen... Toevallig heeft mijn zus ook zopas een nieuwe gsm (nokia 6700) en haar batterij is ook al na 1 dag leeg... Desondanks dat we onze gsm de eerste keer (volgens de winkel aanbevolen) 8h hebben laten opladen (ik de mijne zelfs 16h want ik hoor regelmatig dat 24h nog beter is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:31:
[...]
Desondanks dat we onze gsm de eerste keer (volgens de winkel aanbevolen) 8h hebben laten opladen (ik de mijne zelfs 16h want ik hoor regelmatig dat 24h nog beter is?)
Volgens mij geldt vol=vol en heeft het geen zin om dan nog door te laden. Volledig vol laten worden en dan goed leeg maken de eerste paar keer is voldoende.

Gsm is vol na 1,5 uur en stopt dan met laden. Als de gsm een tijdje blijft liggen dan ontlaad de accu en gaat ie weer opnieuw bijladen. Lijkt me niet zo goed juist.
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:49:
[...]

5 Dagen is echt bizar. Een vriendin van mij heeft een mini en die klaagt al over de korte batterijduur, terwijl ze de ballen verstand heeft van het apparaatje. Oftewel, ze sms't en belt zo nu en dan maar meer ook niet.
Hoe lang gaat die van je vriendin mee dan? Let wel: ik heb dus een N97, maar volgens mij is 5 dagen redelijk normaal toch? Kan best dat er een keer 4 dagen tussen zitten, maar ik denk dat 5 een kloppend gemiddelde is voor mij.

Hoe lang gaat die van jullie mee? (zet er even bij of je een N97 of N97-mini hebt)

[ Voor 31% gewijzigd door lavagiant op 06-01-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nokia n97 mini, deze gaat 1 tot 2 dagen mee. Dan gebruik ik wel zo nu en dan internet via me provider en soms via wifi, smsen en af een toe speel ik er een spelletje op is dit normaal of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
lavagiant schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:38:
[...]

Volgens mij geldt vol=vol en heeft het geen zin om dan nog door te laden. Volledig vol laten worden en dan goed leeg maken de eerste paar keer is voldoende.

Gsm is vol na 1,5 uur en stopt dan met laden. Als de gsm een tijdje blijft liggen dan ontlaad de accu en gaat ie weer opnieuw bijladen. Lijkt me niet zo goed juist.
Dat maakt in principe niet uit bij deze accu's. Deze hebben nl geen 'geheugen'.
[...]

Hoe lang gaat die van je vriendin mee dan? Let wel: ik heb dus een N97, maar volgens mij is 5 dagen redelijk normaal toch? Kan best dat er een keer 4 dagen tussen zitten, maar ik denk dat 5 een kloppend gemiddelde is voor mij.

Hoe lang gaat die van jullie mee? (zet er even bij of je een N97 of N97-mini hebt)
Die van mij gaat max 2 dagen mee (N97), maar dat komt vooral omdat ik er veel mee bezig ben. Veel muziek luisteren, veel internet en vaak films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat info van nokia zelf:
The Nokia N97 utilizes a 1500 mAh Li-Pol battery (BP-4L). The N97 is rated for 6 hours of talk time (GSM) and 20 days of standby. Music time – up to 37 hours.

The handset’s battery life averaged 3 days , when the N97 was used for about two hours of calls, a dozen or two snaps, several minutes of video, and around an hour of music/radio. It takes the N97 around 1.5 hours to charge from empty to full.

If you can do without EDGE/GPRS data completely, the N97 will offer you even longer hours. With average use you will squeeze at least 4 days out of the battery. Nokia N97 has the best battery for a mobile phone.

Bron

Ik heb zelf de n97 en laad deze dagelijks. Zelfs dan is deze soms (na een dagje wat intensiever gebruikt te zijn) leeg op het einde van de dag...
In vergelijking met de N96 kan ik wel zeggen dat de levensduur aanzijnlijk beter is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56
[...]

Een dag of 2 a 3 met gemiddeld gebruik. Met een gewone N97

Overigens is mijn N97 onlangs naar een NSP geweest vanwege een slecht/niet reagerend touchscreen. Ze hebben de gehele voorkant (A-cover) vervangen. Tevens hebben ze de lenscover vervangen om zo de GPS ontvangst te verbeteren. B-cover is niets mee gedaan.

De gps ontvangst is wel verbeterd, heel snel bereik. Heb wel het idee dat hij nog wat achter loopt, en heb nog niet op de snelweg kunnen testen.

Hij werkt in ieder geval weer uitstekend nu!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Xmasjos schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:41:
[...]
[...]
Weet ik, maar lijkt me toch beter om lader eruit te halen als ie vol is.

Ik moet er overigens bij zeggen, wat die 5 dagen betreft: ik bedenk me net dat ik overdag vaak geen umts bereik heb (of slecht, waardoor deze terugschakelt). Dat zal waarschijnlijk het verschil maken dan. Films kijk ik niet, voor de rest gebruik ik alles en ook intensief.

[ Voor 0% gewijzigd door lavagiant op 06-01-2010 16:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:46
[...]

Volledig leeg maken is juist slecht voor de accu.. De accu gaat beter presteren als je hem zo vaak mogelijk aan de lader hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie ken mij vertellen hoe ik er achter kom welk data progamma steeds verbinding maakt?
Er blijft bij mij een prog. open staan en weet niet welke.
Als ik de verbinding sluit door de rode knop enige tijd in te drukken (Packet-gegevens mail en Java beeindigen) en dan voor afsluiten kies gaat hij weer na 1 minuut verbinding maken.
Bij toepassingen staan alleen menu en home open (is normaal).
Ik heb de autom. van Maps, mail ed nagekeken en die staan niet open.

Ik ga binnenkort op vakantie en wil niet voor €verassingen komen te staan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:41:
[...]

[...]

Die van mij gaat max 2 dagen mee (N97), maar dat komt vooral omdat ik er veel mee bezig ben. Veel muziek luisteren, veel internet en vaak films kijken.
Hoe doe jij dit (heb je bepaalde instellingen niet op de standaardwaarden staan?), als ik tijdens een feestje foto's en films schiet haal ik soms het einde van de nacht niet eens. :S Dan heb ik bijv. alle internettoepassingen uit staan (email, widgets etc. offline), maar toch gaat de levensduur met sprongen achteruit.

So, what's your secret? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:14:
Wie ken mij vertellen hoe ik er achter kom welk data progamma steeds verbinding maakt?
Er blijft bij mij een prog. open staan en weet niet welke.
Als ik de verbinding sluit door de rode knop enige tijd in te drukken (Packet-gegevens mail en Java beeindigen) en dan voor afsluiten kies gaat hij weer na 1 minuut verbinding maken.
Bij toepassingen staan alleen menu en home open (is normaal).
Ik heb de autom. van Maps, mail ed nagekeken en die staan niet open.

Alvast bedankt.
Homescreen apps die een verbinding gebruiken? Ga naar je homescreen, druk op 'opties -> offline gaan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik haal ook 3 a 4 dagen. Met muziek luisteren via i-radio en mp3's, mail checken, af en toe gps (maps, ovi en garmin) en bellen en smsen.

Overigens las ik in de handleiding dat de telefoon juist van de lader moet als hij is opgeladen. Dat deed ik hiervoor ook nooit, liet hem altijd de hele nacht aan de lader hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal gemiddeld 1.5 dagen met intensief gebruik. Dit betekent: zo'n 2 uur muziek, een uurtje bellen, een aantal smsjes, een minuutje of 10 GPS en 1.5 uur aan spelletjes en andere applicaties (gravity, opera mobile, spb weather ed). Internet staat ook de godganse dag aan (email widget die om de 5 minuten refreshed) op een dual stand dacht ik.

Dit op een N97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:14:
...
Check ook automatische software updates van apps. Dat kun je instellen onder apps>software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Kalua schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:12:
[...]

Volledig leeg maken is juist slecht voor de accu.. De accu gaat beter presteren als je hem zo vaak mogelijk aan de lader hangt.
Daar twijfel ik aan; heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 13:49
Vanmiddag deden soms de knoppen van mijn Touchscreen het niet meer.
Nu vanavond reageerd de touchscreen nergens meer op. Aan en Uit knop doet het nog wel.
Na restarten kan ik mijn code intoetsen via het qwerty toetsenbord maar dan houd het ook gelijk op.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Heb al geprobeerd op hem via Software updater opnieuw te update maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Kevin85 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:21:
Vanmiddag deden soms de knoppen van mijn Touchscreen het niet meer.
Nu vanavond reageerd de touchscreen nergens meer op. Aan en Uit knop doet het nog wel.
Na restarten kan ik mijn code intoetsen via het qwerty toetsenbord maar dan houd het ook gelijk op.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Heb al geprobeerd op hem via Software updater opnieuw te update maar dat hielp niet.
Heb ik ook gehad, als je een screenprotector hebt, kun je eens proberen of het wel werkt als je die er af haalt. Als je die niet hebt, of als dat niet helpt zul je er denk ik mee naar een NSP moeten. Dat heb ik ook gedaan, en toen hebben ze de gehele voorkant vervangen. (moest wel opgestuurd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Zoals ik daar lees is dat wel afhankelijk van het type accu. Voor een laptop accu geldt dat namelijk niet omdat de indicator dan niet correct werkt. Dat kan ook voor de gsm opgaan. Deze 'denkt' dat de accu al leeg is, maar dat is niet het geval:
Batteries with fuel gauge (laptops) should be calibrated by applying a deliberate full discharge once every 30 charges. Running the pack down in the equipment does this. If ignored, the fuel gauge will become increasingly less accurate and in some cases cut off the device prematurely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Laatst online: 10-09 21:38
Weet iemand waar je je cover (b) in den haag of utrecht (het liefst in de stad) kan laten vervangen???!!!

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tweetal rss feeds op mijn homescreen staan en ingesteld dat ik ze elke 15 minuten (kortst mogelijke refreshtijd) geupdate wil hebben. Ging een tijdje goed, nu 'vergeet' hij telkens die instelling en update hij niet meer automatisch. Ik kan het 20 keer opnieuw instellen dat hij het automatisch moet doen, maar hij onthoudt het niet meer. Doe verder niets bijzonders met de telefoon, zelfs zonder reboot van de telefoon moet ik alles weer opnieuw instellen. En zo zijn er nog wel wat irritatie punten omtrent deze telefoon. Het *kuch* vlaggeschip van Nokia maakt tot nu toe nog niet erg veel indruk op me. Maar misschien ben ik wel te kritisch over een telefoon van €400,- :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:57:
Heb een tweetal rss feeds op mijn homescreen staan en ingesteld dat ik ze elke 15 minuten (kortst mogelijke refreshtijd) geupdate wil hebben. Ging een tijdje goed, nu 'vergeet' hij telkens die instelling en update hij niet meer automatisch. Ik kan het 20 keer opnieuw instellen dat hij het automatisch moet doen, maar hij onthoudt het niet meer. Doe verder niets bijzonders met de telefoon, zelfs zonder reboot van de telefoon moet ik alles weer opnieuw instellen. En zo zijn er nog wel wat irritatie punten omtrent deze telefoon. Het *kuch* vlaggeschip van Nokia maakt tot nu toe nog niet erg veel indruk op me. Maar misschien ben ik wel te kritisch over een telefoon van €400,- :?
Welke firmware versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:37:
[...]

Welke firmware versie heb je?
Ik draai V20.0.019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:57:
Het *kuch* vlaggeschip van Nokia maakt tot nu toe nog niet erg veel indruk op me. Maar misschien ben ik wel te kritisch over een telefoon van €400,- :?
Volgens mij maakt het vlaggenschip water en heeft hozen geen zin meer. De rest van de vloot zal wel snel zinken...

Ofwel: N97 is een mislukking en het einde van Nokia is nabij. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

[ Voor 12% gewijzigd door lavagiant op 07-01-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

lavagiant schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:55:
[...]

Volgens mij maakt het vlaggenschip water en heeft hozen geen zin meer. De rest van de vloot zal wel snel zinken...

Ofwel: N97 is een mislukking en het einde van Nokia is nabij. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Je bent steeds lekker aan het flamen maar die mening deel ik niet. Ik gebruik de telefoon een half jaar, behoorlijk intensief (agenda syncen, 3 pop-emails, 5 applicaties oh ja en ook dagelijks 10-15 SMS en 10 gesprekken). Ik heb er weinig op aan te merken. GPS/Lens cover was zeer irri maar dat is netjes verholpen.

Aangezien telefoons steeds meer PC functionaliteiten krijgen zal er ook steeds meer te mekkeren zijn. MS stuurt twee wekelijks ook grote hoeveelheden patches de deur uit ... (linux disto's doen hetzelfde alleen hun update is netter). Kijk naar de Iphone en de gebruikers hebben ook genoeg te klagen. Dit hoort (helaas) gewoon bij de echte smart-phones ... meer software is meer fouten. Ik vind dat Nokia nog behoorlijk netjes dingen probeert te verbeteren, voor sommigen is het echter nooit snel genoeg.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij stoort (en vele anderen denk ik) is dat Nokia het in mijn ogen nog nooit gepresteerd heeft om een goed en degelijk product af te leveren. Maar vraag me af of andere producenten dat wel doen.
Heb al heet wat toestellen op mijn naam staan en ook heel wat dure premium toestellen, maar loop telkens weer tegen dezelfde knullige dingen aan. Ik vind dat wanneer Nokia een 'vlaggenschip' op de markt brengt met een hoop bombarie en hoge prijs, dan schept dat verwachtingen. Waar ik dan niet op zit te wachten is dat ik een veredelde betatester ben die zaken moet constateren als; een cameralenskapje dat krast, een gps ontvanger die het niet naar behoren doet, een memory leak van jewelste, bugs als rss feed meldingen die ik steeds weer op automatisch ophalen moet zetten, een toestel dat soms bij een simpele sms of mail tikken bevriest en die ik d.m.v. de accu eruit te halen weer opnieuw op moet starten.

Heb het echt helemaal gehad, net als met dooddoeners als 'ja dan moet je naar een NSP en dan wordt ie opgestuurd c.q. gerepareerd', of 'tsja het is nu eenmaal een alleskunner, daar is wel eens wat mis mee'.

Als ik een premium product koop voor dito prijs dan verwacht ik kwaliteit. Als ik een auto uit het duurdere segment koop dan verwacht ik dat ook. Een BMW of Audi is nu eenmaal geen Lada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:37:
Als ik een premium product koop voor dito prijs dan verwacht ik kwaliteit. Als ik een auto uit het duurdere segment koop dan verwacht ik dat ook. Een BMW of Audi is nu eenmaal geen Lada.
Daar pak je net twee verkeerde voorbeelden. Ik werk in de automotive en kan je verzekeren dat BMW en Mercedes op hun flagships behoorlijke problemen hebben. Grote vertragingen en veel soft- en hardware updates.

Waar ik het mee eens ben, en waar de autobranche een klein stapje beter in is, is communicatie naar de klant. Klanten van deze autofabrikanten voor deze high end typen auto's worden bijna in de watten gelegd en dit gevoel krijg je niet bij Nokia.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:37:
Wat mij stoort (en vele anderen denk ik) is dat Nokia het in mijn ogen nog nooit gepresteerd heeft om een goed en degelijk product af te leveren. Maar vraag me af of andere producenten dat wel doen.
Heb al heet wat toestellen op mijn naam staan en ook heel wat dure premium toestellen, maar loop telkens weer tegen dezelfde knullige dingen aan. Ik vind dat wanneer Nokia een 'vlaggenschip' op de markt brengt met een hoop bombarie en hoge prijs, dan schept dat verwachtingen. Waar ik dan niet op zit te wachten is dat ik een veredelde betatester ben die zaken moet constateren als; een cameralenskapje dat krast, een gps ontvanger die het niet naar behoren doet, een memory leak van jewelste, bugs als rss feed meldingen die ik steeds weer op automatisch ophalen moet zetten, een toestel dat soms bij een simpele sms of mail tikken bevriest en die ik d.m.v. de accu eruit te halen weer opnieuw op moet starten.

Heb het echt helemaal gehad, net als met dooddoeners als 'ja dan moet je naar een NSP en dan wordt ie opgestuurd c.q. gerepareerd', of 'tsja het is nu eenmaal een alleskunner, daar is wel eens wat mis mee'.

Ja en een BMW of Audi heeft natuurlijk nooit kuren en er gaat nooit wat kapot. 8)7

Je hebt wel gelijk dat sommige dingen voorkomen hadden kunnen, alleen sommige dingen loop je na de tijd nu eenmaal tegen aan. Het is onmogelijk om een toestel zo uitgebreid te testen dat alle bugs eruit zijn. En Nokia is echt niet de enige die telefoons uitbrengt waar bugs in zitten. Je wilt niet weten hoeveel samsung smartphones ik hier krijg die allemaal dood zijn door een software update die mensen thuis kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:56:
[...]

Ja en een BMW of Audi heeft natuurlijk nooit kuren en er gaat nooit wat kapot. 8)7
Laat ik nou allebei die wagens hebben gehad en er naast regulier onderhoud NOOIT iets mee hebben gehad.
Kijk dat een toestel na 1,5 of desnoods 1 jaar wat slijtage in een slidermechanisme gaat krijgen, oke.
Maar wat Nokia flikt; om een aantal jaren terug een N95 op de markt te brengen met af fabriek een bagger slider. En nu weer een N97 met een lenskapje dat krast, wederom af fabriek, dat is ronduit schandalig gezien het bedrag mensen neerleggen voor zo'n telefoon.
En tuurlijk praat je in dit soort gevallen over persoonlijke ervaringen. Er zullen ook mensen zijn die wel pech hebben gehad met hun BMW of Audi in mijn voorbeeld. Mij gaat het erom dat Nokia knullige fouten in zijn toestellen laat zitten en gewoon de consument er mee opzadelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:09:
[...]

Laat ik nou allebei die wagens hebben gehad en er naast regulier onderhoud NOOIT iets mee hebben gehad.
Rij jij in een flagship auto? Je weet wel, waar er maar een kleine 1000-5000 wereldwijd van rondrijden en die boven de 100k pas besteld kunnen worden?

Nieuwe technieken worden in deze auto's geprobeerd, verfijnd en als het nieuwtje eraf is gaan ze naar de vaak naar de serieproductie. Nokia heeft in de midrange (zoals trouwens de meeste andere fabrikanten) gewoon goede toestellen. Flagships zijn flagships omdat ze met de nieuwste snufjes worden uitgevoerd ... en ja je bent daardoor ook een beetje beta-tester. Maar je rijdt of belt wel met het nieuwste van het nieuwste.

[ Voor 35% gewijzigd door hamsteg op 07-01-2010 14:10 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
hamsteg schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:06:
[...]

Rij jij in een flagship auto? Je weet wel, waar er maar een kleine 1000-5000 wereldwijd van rondrijden en die boven de 100k pas besteld kunnen worden?
Denk jij dat er wereldwijd 1000-5000 n97s verkocht zijn? En hoeveel auto's zijn er wereldwijd verkocht die meer dan 100.000 euro waard zijn? Inderdaad, hou maar op met die vergelijking want het gaat alleen maar krom.

Waar ik het met Bounzer mee eens ben, is dat de hardware gewoon niet klopt in het begin. Software kan ik soms nog inkomen (alhoewel de gps in het begin van de n95 absoluut niet goed werkte). Je weet gewoon van Nokia dat je geen early-adapter moet zijn, want dan ben je gewoon een guinea pig. En dat andere fabrikanten dat misschien ook zo doen, maakt de zaak niet minder erg!
De ontwikkelingen volgen elkaar zo snel op, dat er blijkbaar veel te weinig wordt getest.

Overigens, ben ik wel tevreden met mijn n97. Ondanks dat de cover nog steeds niet vervangen is en foto's soms nog steeds een witte waas hebben. Kan je nagaan hoe relatief tevredenheid is 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hamsteg schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:06:
[...]

Nieuwe technieken worden in deze auto's geprobeerd, verfijnd en als het nieuwtje eraf is gaan ze naar de vaak naar de serieproductie. Nokia heeft in de midrange (zoals trouwens de meeste andere fabrikanten) gewoon goede toestellen. Flagships zijn flagships omdat ze met de nieuwste snufjes worden uitgevoerd ... en ja je bent daardoor ook een beetje beta-tester. Maar je rijdt of belt wel met het nieuwste van het nieuwste.
Ik snap je punt (en het is een goed punt). Blijft een feit dat Nokia fouten in knullige zaken als een slider (N95) en cameralenskapje en GPS ontvanger (N97) gewoon hoort te voorkomen. Ik snap en wil best snappen dat men ergens in een mega geavanceerd stukje software een steekje laat vallen (bug), maar trieste punten als bovenstaande zaken vind ik niet kunnen bij zulke producten. Ik zou het bij een BMW of Audi ook wel eerder accepteren wanneer er een software bug in zit dan dat er een uitlaat of wiel af zou vallen als gevolg van een constructiefout.
Hoop dat je mijn punt ook een beetje snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

mrpink83 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:17:
[...]
Denk jij dat er wereldwijd 1000-5000 n97s verkocht zijn? En hoeveel auto's zijn er wereldwijd verkocht die meer dan 100.000 euro waard zijn? Inderdaad, hou maar op met die vergelijking want het gaat alleen maar krom.
Hoezo krom? N97 kostte mij 490 euro. Tegenover een gemiddeld mid-range toestel van 100 eur is de verhouding van 25k voor een gemiddelde auto en 100+k voor een flagship helemaal dezelfde. De highlevel business cases zijn de zelfde. Wil je puur naar de vorm, functionaliteit of exacte aantallen kijken dan heb je gelijk (auto's zijn nog geen wegwerpartikelen waardoor er automatisch kleinere getallen van toepassing zijn).

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

hamsteg schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:09:
[...]
Je bent steeds lekker aan het flamen maar die mening deel ik niet.
Mwah, ik vind dat flamen wel meevallen. Ik ben gewoon erg teleurgesteld in hetgeen Nokia gepresteerd heeft met de N97 en die mening wil ik graag ventileren. Ik vind het acceptabel dat er foutjes in software zitten. Ik ben zelf software engineer, dus ik weet waar ik over praat. Ik heb het toestel sinds begin september; en was toen al een tijdje uit. Op dit moment is het ruim 5 maanden nadat de gsm verscheen en bevat de gsm ten eerste niet alles wat er beloofd is (gedeeltelijk in 2.0 maar er ontbreekt bijv. nog steeds Skype) en zijn er duizenden mensen die problemen hebben met het toestel (zie ook http://discussions.europe.nokia.com/). In 5 maanden kun je toch wel wat meer bugjes fixen dan dat Nokia tot nu toe gedaan heeft. Het toestel heeft veel potentie en ik ben blij dat sommige mensen er wel gebruik van kunnen maken zoals het de bedoeling is. Ik wil niets liever dan dat mijn N97 toch een goede aanschaf blijkt te zijn. Hier heb ik echter een hard hoofd in.

Ik krijg sterk het vermoeden dan er te weinig tijd was om de N97 tijdig in de markt te zetten waardoor deze in elk geval software matig pas op 80% zit. Na lancering en v 2.0 is er nog flink gewerkt. Zeg dat ze nu op 90% zitten. Die laatste 10% kost enorm veel tijd en ik ben ervan overtuigd dat er weinig resources beschikbaar zijn bij Nokia om de N97 verder te ontwikkelen. Het bewijs hiervan is de lange tijd die het duurt tot er updates uitkomen. Want v 2.1 (verwacht er maar niet teveel van) is een bugfix op 2.0 die nu al langer dan 2 maanden op zich laat wachten. Ik denk dat pas vanaf v 3 de software in orde is. Dat zal wel op zijn vroegst de 2e helft van 2010 worden.

Maar dan zitten we nog met de hardware. Bij de N97-mini hebben ze aangepast wat ze bij de N97 fout gedaan hebben: de hoeveelheid C: geheugen. Dat is een niet omkeerbare beslissing die in de ontwikkelfase gemaakt is. Ze gaan niet alle reguliere N97 toestellen omwisselen, dus daar blijven we mee zitten. Erg jammer dat zo'n toestel hierdoor beperkt wordt.

Ik heb nog nooit een ander merk gsm gebruikt dan Nokia (primair dan, wel met genoeg andere toestellen gespeeld) en ben altijd tevreden geweest. Dit is echter de druppel wat mij betreft. Mijn vorige Nokia – de E65 – werd als iets ‘slimmer’ en vertoonde in het begin ook software matige fouten. Dat werd na verloop van tijd keurig verholpen. Met de N97 laat Nokia zien dat ze ver achterlopen op de pioniers Apple, HTC, Blackberry en Google. Ik vind dat Nokia niet in staat is om smartphones te bouwen met Symbian. Ik vergelijk dan de kwaliteit van bijvoorbeeld een 6630i, E65 en N97. Tuurlijk: veel meer features, maar de betrouwbaarheid is evenredig afgenomen. Ik heb nog niet genoeg ervaring met de N900 om over Maemo te oordelen. Jammer van mijn dure carkit, maar mijn volgende gsm wordt geen Nokia. Vraag me nog niet wat dan wel... Ik hoop echter dat ik na de reparatie van mijn toestel toch nog een beetje kan genieten van de potentiele mogelijkheden die de N97 biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:22:
[...]

Ik snap je punt (en het is een goed punt). Blijft een feit dat Nokia fouten in knullige zaken als een slider (N95) en cameralenskapje en GPS ontvanger (N97) gewoon hoort te voorkomen. Ik snap en wil best snappen dat men ergens in een mega geavanceerd stukje software een steekje laat vallen (bug), maar trieste punten als bovenstaande zaken vind ik niet kunnen bij zulke producten. Ik zou het bij een BMW of Audi ook wel eerder accepteren wanneer er een software bug in zit dan dat er een uitlaat of wiel af zou vallen als gevolg van een constructiefout.
Hoop dat je mijn punt ook een beetje snapt.
Jouw punt snap ik.

Zo'n lenskapje daar kom je niet makkelijk achter hoor. Testgroepen zijn vaak mensen met een technische achtergrond die voorzichtig met hun toestellen omgaan. Dat een highend telefoon uiteindelijk in een broekzak terchtkomt met zand is logisch misschien wel aannemenlijk maar kan gewoon door alle testen heen slippen en pas in het veld aan de orde komen.

Ik vind echter ook dat Nokia, zij het geruisloos en eigenlijk alleen duidelijk in dit (soort) topics terug te vinden, best wel een goede service verleent door kostenloos onderdelen te vervangen. Ik zelf heb ook een dag mijn N97 moeten missen oor de B-cover en je voelt je dan toch even minder :+. ik verslijt elke 2/3 jaar telefoons die high end zijn (op moment van verkoop :) ) en van verschillende merken (Samsung, Siemens, Nokia, Motorola, BenQ, Blackberry en Nokia) en geen van deze toestellen was zonder problemen (zowel hard- als software).

Knullig ?? Als je als klant alleen perfectie verwacht, heb je gelijk. De spiegel die ik je dan voor houdt is wel hoe perfect doe jij je werk en wordt jouw werk 200% gecontroleerd? Ben jij bereid 200 euro meer te betalen voor een grondig getest product? Dit geldt dan voor elke fabrikant.

Voor mij persoonlijk geldt dat fouten gemaakt mogen worden mits ze netjes opgelost worden. Nokia lost ze op en naar mijn volle tevredenheid. Wat mij betreft zouden ze dat alleen nog netjes moeten aankondigen wat in mijn ogen geen gezichtsverlies is maar juist een belangrijk stukje service = positieve marketing. Zo is bijv. Linux namelijk ook groot geworden, door te accepteren dat perfectie niet bestaat maar een goed verbeter mechanisme te implementeren. Mijn complimenten o.a. naar de NSPs die gewoon top werk verrichten.

[ Voor 7% gewijzigd door hamsteg op 07-01-2010 14:41 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit vind ik het mooie van een forum, discussie. We snappen elkaar namelijk ;) , misschien zit ik alleen met wat opgekropte ergenis die er uit moet... Ik wil inderdaad perfectie en misschien krijg ik die wel nooit. Je haalt wel een juist punt aan betreffende het testen van een toestel. Dit heb ik namelijk nooit zo begrepen hoe dit in zijn werk gaat. Ik als onwetende boer zou namelijk zeggen; test die producten niet voorzichtig, maar gewoon zoals de consument ook zijn/haar telefoon zal gaan gebruiken. Met een auto (daar ga ik weer met mijn vergelijking, sorry...) gaat men ook naar een bevroren meer in Scandinavië, of naar Australië waar het 45 graden is. Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik (te) voorzichtig testen geen testen vind. Wanneer ze bij Nokia 75 of 100 keer (ik noem maar wat) het schuifje op en neer hadden gedaan, dan hadden ze gezien dat het krast en dus niet goed is. How hard can it be? Of ga naar buiten om de GPS te testen, verrek dit duurt wel erg lang, zou er iets niet goed zijn? Dat is wat ik bedoel. Dat men niet alle bugs er uit krijgt, zeer begrijpelijk. Maar breng niet iets op de markt waarvan je bijna te makkelijk had kunnen weten dat het niet voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
dit is wel een leuk filmpje over het nokia test centre: http://www.youtube.com/watch?v=LqB4UdpUoGM

Dan kun je zien dat zoveel mogelijk getest wordt. Maar het blijft natuurlijk machinaal testen en sommige gebreken komen pas aan het licht als ze op grote schaal verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Kalua schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:53:
dit is wel een leuk filmpje over het nokia test centre: http://www.youtube.com/watch?v=LqB4UdpUoGM

Dan kun je zien dat zoveel mogelijk getest wordt. Maar het blijft natuurlijk machinaal testen en sommige gebreken komen pas aan het licht als ze op grote schaal verkocht zijn.
Je kan gewoon nooit alles voorzien. Kijk naar het touchscreen van de N97. Die is het meest uitgebreid getest. Er komen gewoon geen krassen op, het is nog steviger dan het metaal eromheen. Het toetsenbord is zeer stevig en handig, ook uitgebreid getest, batterij ook etc etc. Ze hebben gewoon een aantal puntjes gemist en daar moeten ze eerlijk in zijn (doen ze helaas niet altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hamsteg schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:38:
[...]
Ik zelf heb ook een dag mijn N97 moeten missen oor de B-cover en je voelt je dan toch even minder.

Mijn complimenten o.a. naar de NSPs die gewoon top werk verrichten.
Helaas heb ik minder goede ervaringen met NSP's (Rotterdam en Amsterdam). Bij sommige punten moet de telefoon opgestuurd worden, dat duurde in mijn geval tot 2x toe ongeveer 10 dagen. Andere punten hebben geen flauw benul van problemen met onder andere GPS of lenscover. Dan is er dus niet alleen iets mis met de directe communicatie van Nokia naar de klant. Als er dan nog wat schort aan je product, zorg dan in ieder geval dat de service overal op orde is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Precies... als ze de problemen nou eens erkenden; dan heb je in elk geval het gevoel dat we als consument serieus genomen worden. Eigenlijk zou een lid van de Nokia directie verplicht een week met de N97 op pad moeten en daar zijn dagelijkse dingen mee doen. Kijken hoe snel er dan iets gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
lavagiant schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:11:
Precies... als ze de problemen nou eens erkenden; dan heb je in elk geval het gevoel dat we als consument serieus genomen worden. Eigenlijk zou een lid van de Nokia directie verplicht een week met de N97 op pad moeten en daar zijn dagelijkse dingen mee doen. Kijken hoe snel er dan iets gebeurd...
Nokia medewerkers krijgen allemaal een nog uit te brengen toestel mee om te testen
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:10:
[...]

Helaas heb ik minder goede ervaringen met NSP's (Rotterdam en Amsterdam). Bij sommige punten moet de telefoon opgestuurd worden, dat duurde in mijn geval tot 2x toe ongeveer 10 dagen. Andere punten hebben geen flauw benul van problemen met onder andere GPS of lenscover. Dan is er dus niet alleen iets mis met de directe communicatie van Nokia naar de klant. Als er dan nog wat schort aan je product, zorg dan in ieder geval dat de service overal op orde is.
Dat sommige NSP's van niks weten ligt niet aan Nokia, die bied alle informatie namelijk wel aan. Als de NSP's dat niet door lezen dan weten ze ook niks. Ook klopt het dat bij sommige NSP's de telefoon opgestuurd moet worden die hebben dan simpelweg de onderdelen niet op voorraad en dan is opsturen vaak sneller dan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
Ik heb sinds 3 dagen mijn N97 (ondanks alle kritiek toch maar genomen, met in mijn achterhoofd dat ik de tel binnen 14 dagen kan omruilen voor een ander). Ik had ook gelezen over het lenskapje en de antenne. Ben toen in Eindhoven naar een nokia carepoint gegaan. De spullen konden daar besteld worden, maar uiteindelijk bleek dat mijn toestel al die aanpassingen al had volgens de medewerker.

Tot nu toe vind ik het een erg fijn toetsel, alleen is het soms vervelend, wanneer de melding van het tekort aan geheugen komt als ik veel dingen aan het proberen ben. (Gaat het hier trouwens om het RAM geheugen of het telefoon opslaggeheugen?) Maar wanneer ik de telefoon gewoon zoals normaal gebruik, af en toe keertje smsen en bellen, spelletje en beetje internetten, heb ik nergens last van. Het zijn vooral kleine dingetjes die ik erg waardeer aan de telefoon, misschien omdat ik die dingetjes miste op mijn oude Sony Ericsson W960i :D

Nu maar afwachten of ik over een tijdje dezelfde problemen krijg die hier veel worden aangegeven... :|

[ Voor 7% gewijzigd door bullitnl op 07-01-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Nu maar afwachten of ik over een tijdje dezelfde problemen krijg die hier veel worden aangegeven... :|
Denk dat je weinig last zult hebben.
Geheugen is wel een probleempje, maar met een goede taskmanager is dit goed te managen. Er draait soms zoveel mee op de achtergrond... Daar kun je snel bekijken wat er allemaal draait en snel uitzetten.

GPS en lenscover zullen gewoon in orde zin.
Verder is het een heel plezierige telefoon wat mij betreft, veel schijfruimte, goede agenda, super mogelijkheden met het touchscreen (snel van profiel wisselen, snel een alarm instellen, snel netwerkmogelijkheden en bluetooth oproepen, tik maar eens een halve cm naast de batterij indicator!, snel iets in de agenda lezen of schrijven via datum en snel smsen en emailen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:01:
[...]

Heb ik ook gehad, als je een screenprotector hebt, kun je eens proberen of het wel werkt als je die er af haalt. Als je die niet hebt, of als dat niet helpt zul je er denk ik mee naar een NSP moeten. Dat heb ik ook gedaan, en toen hebben ze de gehele voorkant vervangen. (moest wel opgestuurd worden)
Hoe lang heeft het toen geduurd? Ik ben nu mijn N97 al twee weken kwijt (ook vanwege feestdagen denk ik) en is opgestuurd naar externe reparatie volgens Dynafix. Ik had het probleem dat het scherm nergens meer op reageerde nadat ik de telefoon een tijd in mijn broekzak had zitten. Ben benieuwd of het probleem verholpen is als ik hem terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Iemand enig idee of de n97 nog veel in prijs zal zakken de komende weken? Mijn 5800 is vandaag spijtig genoeg overleden in de wasmachine en ik ben nu op zoek naar een vervanger. Maar €400 vind ik toch nog net iets te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:12
Heb de N97 ook al enkele week en zeer tevreden over. Enkele heb ik wel enkele bedenkingen:
1) het opladen van mijn telefoon duurt erg lang. Na 12 uur is hij nog steeds bezig met opladen. Dit is volgens mij niet normaal.
2) deze morgen had ik me overslapen omdat het alarm niet was afgegaan. De telefoon was vastgelopen tijdens het opladen. Iemand een reden?
3) kan je ook in Belgie die cover laten vervangen voor betere gps ontvangst? Het duurt soms 5 minuten voordat de telefoon gps locatie heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door kokorico op 07-01-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kokorico schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:25:
Heb de N97 ook al enkele week en zeer tevreden over. Enkele heb ik wel enkele bedenkingen:
1) het opladen van mijn telefoon duurt erg lang. Na 12 uur is hij nog steeds bezig met opladen. Dit is volgens mij niet normaal.
Je kan de accu gewoon blijven doorladen. Het is zelfs beter gezien het accutype.. Mijn andere telefoon (Nokia N85) geeft ook geen melding en het is een feit dat deze accu's door lang opladen beter gaan presteren. Niets om je druk over te maken derhalve.

Het hangt ook een beetje van de lader af. Met de standaard meegeleverde snellader is de N97 (en ook de N85 bv) na ca 1,5 uur volgeladen. Met een normale lader kan het wat langer duren. Doorladen is echter, zoals gezegd, geen enkel probleem.
2) deze morgen had ik me overslapen omdat het alarm niet was afgegaan. De telefoon was vastgelopen tijdens het opladen. Iemand een reden?
Nee. Als dit eenmalig gebeurd is zou ik me er niet over druk maken. Het kan gebeuren.
3) kan je ook in Belgie die cover laten vervangen voor betere gps ontvangst? Het duurt soms 5 minuten voordat de telefoon gps locatie heeft.
Als je geen gebruik maakt van AGPS (dataconnectie vereist) kan de fix een paar minuten duren, dat is normaal. Voorwaarde voor een snelle fix is dat het toestel buiten is en stil ligt. Een fix krijgen in een rijdende auto duurt veel langer.

Aangezien je het toestel pas een week hebt ga ik er van uit dat het hardwaretechnischgezien een recente exemplaar betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:42:
[...]

Je kan de accu gewoon blijven doorladen. Het is zelfs beter gezien het accutype.. Mijn andere telefoon (Nokia N85) geeft ook geen melding en het is een feit dat deze accu's door lang opladen beter gaan presteren. Niets om je druk over te maken derhalve.

Het hangt ook een beetje van de lader af. Met de standaard meegeleverde snellader is de N97 (en ook de N85 bv) na ca 1,5 uur volgeladen. Met een normale lader kan het wat langer duren. Doorladen is echter, zoals gezegd, geen enkel probleem.

[...]

Nee. Als dit eenmalig gebeurd is zou ik me er niet over druk maken. Het kan gebeuren.

[...]

Als je geen gebruik maakt van AGPS (dataconnectie vereist) kan de fix een paar minuten duren, dat is normaal. Voorwaarde voor een snelle fix is dat het toestel buiten is en stil ligt. Een fix krijgen in een rijdende auto duurt veel langer.

Aangezien je het toestel pas een week hebt ga ik er van uit dat het hardwaretechnischgezien een recente exemplaar betreft.
Bedankt voor je info. Maar de gsm heeft deze nacht 8uur liggen opladen. Deze morgen toen ik (te laat) opstond branden alle streepjes. Maar deze avond waren er maar 2 meer over ... ligt nie terug op te laden.

Mijn gsm is er één van juli (2e hands gekocht).

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kokorico schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:26:
[...]

Bedankt voor je info. Maar de gsm heeft deze nacht 8uur liggen opladen. Deze morgen toen ik (te laat) opstond branden alle streepjes. Maar deze avond waren er maar 2 meer over ... ligt nie terug op te laden.

Mijn gsm is er één van juli (2e hands gekocht).

Peter
Breng hem eens binnen bij een NSP... Ik heb de mijne (mini) vandaag binnengebracht, mijn batterij was ook na 1 dag (na 12h al) leeg... Nu vind ik dit wel enorm klote, je koopt een nieuwe gsm en die heeft al problemen :S. Toen ik vandaag terug mijn gsm wou halen, vertelde ze mij daar dat hun pc gecrasht was toen ze de nieuwe software op mijn gsm wilden zetten... Wow dat klinkt geloofwaardig? :P Ik weet niet wat het probleem was, maar dat geloof ik toch net niet =). Morgen voormiddag ga ik hem opnieuw ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:58:
[...]
Breng hem eens binnen bij een NSP... Ik heb de mijne (mini) vandaag binnengebracht, mijn batterij was ook na 1 dag (na 12h al) leeg... Nu vind ik dit wel enorm klote, je koopt een nieuwe gsm en die heeft al problemen :S.
Wat bedoel je precies? Je laadt de Mini op en na 12 uur zonder gebruik is hij leeg of is dat met gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Vind je? Ik vind de agenda niet erg prettig in gebruik via de touch screen bediening. Ik had gehoopt dat er een geoptimaliseerde gebruikersinterface op zou zitten waardoor je makkelijker op een dag kunt klikken en die een beetje moderner is. Daarnaast vind ik jammer dat Nokia nog geen multi-calender ondersteund. Nu kan ik helaas alleen mijn hoofd agenda synchroniseren.

Dit zijn overigens puntjes waarvan ik op de hoogte was voor de aanschaf, maar vind het toch het noemen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:38:
[...]

Hoe lang heeft het toen geduurd? Ik ben nu mijn N97 al twee weken kwijt (ook vanwege feestdagen denk ik) en is opgestuurd naar externe reparatie volgens Dynafix. Ik had het probleem dat het scherm nergens meer op reageerde nadat ik de telefoon een tijd in mijn broekzak had zitten. Ben benieuwd of het probleem verholpen is als ik hem terug krijg.
Ik denk ook ongeveer een week of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
liffey schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:35:
[...]

Denk dat je weinig last zult hebben.
Geheugen is wel een probleempje, maar met een goede taskmanager is dit goed te managen. Er draait soms zoveel mee op de achtergrond... Daar kun je snel bekijken wat er allemaal draait en snel uitzetten.
Heb jij een andere taskmanager gedownload die je gebruikt ipv de menu toets lang ingedrukt te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met Facebook, de widget wordt niet geladen in de Homescreen. Ook bij Toepassingen kan ik hem niet starten, Telefoon meerdere malen herstart, ook de batterij eruit gehaald. Geen resultaat.

Iemand met een oplossing?

Ook problemen met de batterij. Soms springt de batterij van 5 streepjes naar 1, nou lekker dan, vooral als de melding komt 'Batterij bijna leeg'.

@ Kalua en andere forumcollega's

Is dit een hardware probleem? Dus dat de batterij kapot is? Ik zou graag ook de N97 hardcore willen gebruiken qua intensiteit net als andere users. Ik draai V.20 (Is er trouwens al een changelog bekend van V.21? En wanneer die uitkomt?)

Iemand een oplossing? Of moet ik gewoon langs de NSP voor een nieuwe batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:42:
[...]

Wat bedoel je precies? Je laadt de Mini op en na 12 uur zonder gebruik is hij leeg of is dat met gebruik?
Met gebruik maar gewoon door sms'n te sturen en max een half uur wifi... Vandaag terug naar het NSP gegaan en kreeg daar te horen dat ze de software nog altijd niet hadden, "omdat het de eerste was die binnengebracht werd"... Morgen om 9h sta ik er terug, en dan moet die maar klaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
bullitnl schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:51:
[...]

Heb jij een andere taskmanager gedownload die je gebruikt ipv de menu toets lang ingedrukt te houden?
Ik gebruik hier zelf Handy Taskman voor, met 1 druk op de knop alles wat er onnodig op de achtergrond meeloopt afsluiten.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil mij toch ff er mee bemoeien ik ben een echte beller met een mobiel ben zelfs begonnen met een vox 6000 en iik heb al 20 jr ervaring en een kast vol mobieltjes maar zo slecht als de N97 heb ik nog niet meegemaakt !
in bezit sinds sept 09 en wekelijks (echt waar ) terug naar de winkel ,er is vanalles geprobeerd. accu lader software noem het maar op en nu is hij weer bij een NSP , in een woord schande !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:02:
Ik heb problemen met Facebook, de widget wordt niet geladen in de Homescreen. Ook bij Toepassingen kan ik hem niet starten, Telefoon meerdere malen herstart, ook de batterij eruit gehaald. Geen resultaat.

Iemand met een oplossing?

Ook problemen met de batterij. Soms springt de batterij van 5 streepjes naar 1, nou lekker dan, vooral als de melding komt 'Batterij bijna leeg'.

@ Kalua en andere forumcollega's

Is dit een hardware probleem? Dus dat de batterij kapot is? Ik zou graag ook de N97 hardcore willen gebruiken qua intensiteit net als andere users. Ik draai V.20 (Is er trouwens al een changelog bekend van V.21? En wanneer die uitkomt?)

Iemand een oplossing? Of moet ik gewoon langs de NSP voor een nieuwe batterij?
Welke lader gebruik je?? En hoe lang heb je het toestel al? Op accu's zit namelijk maar 6 maanden garantie.
Ik kon met mijn n97 met een dataverbinding die 24u per dag openstaat, constant mail ophalen, wat bellen en smsen makkelijk 3 dagen halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalua op 08-01-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:25:
wil mij toch ff er mee bemoeien ik ben een echte beller met een mobiel ben zelfs begonnen met een vox 6000 en iik heb al 20 jr ervaring en een kast vol mobieltjes maar zo slecht als de N97 heb ik nog niet meegemaakt !
in bezit sinds sept 09 en wekelijks (echt waar ) terug naar de winkel ,er is vanalles geprobeerd. accu lader software noem het maar op en nu is hij weer bij een NSP , in een woord schande !
je kan altijd pech hebben met je productie.
Ikzelf heb alleen problemen met me gps.
Verder helemaal niks

@linkshalf:
al poging gedaan facebook te verwijderen en opnieuw te installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Zygivt op 08-01-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:25:
Wat is precies je probleem dan? Zo wordt het lastig om eventueel tips te geven of suggesties te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Kalua schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:27:
[...]

Welke lader gebruik je?? En hoe lang heb je het toestel al? Op accu's zit namelijk maar 6 maanden garantie.
Ik kon met mijn n97 met een dataverbinding die 24u per dag openstaat, constant mail ophalen, wat bellen en smsen makkelijk 3 dagen halen.
Ik red over het algemeen doordeweeks 2 dagen en in het weekend vaak maar 1. Dat ligt alleen niet aan de accu, want een betere accu dan deze kan je niet echt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:27:
[...]

Ik heb geen idee welk type het is, kan ook niet zo snel kijken aangezien ik op kantoor zit. Ik gebruik de acculader (die voor het stopcontact) die standaard bij het toestel zit, mijn toestel komt trouwens van de BC.

Van 17 juli 2009, zo uit mijn hoofd. Dus ik heb nog een ruime week om naar de NSP te gaan in mijn woonplaats? En dan bijv. gratis te laten vervangen? Wat is jouw advies, Kalua?

Ik zou graag willen dat wanneer ik 'm volledig 'misbruik' in ieder geval 1 dag haalt of vraag ik teveel?

@ Zygivt

Nog niet geprobeerd, die Facebook app waar kan ik dat vandaan toveren? Mobiele OVI store bekeken, maar geen app onder zoekterm 'Facebook'.

En het verwijderen moet via bestandsbeheer gebeuren neem ik aan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:00:
[...]

Ik heb geen idee welk type het is, kan ook niet zo snel kijken aangezien ik op kantoor zit. Ik gebruik de acculader (die voor het stopcontact) die standaard bij het toestel zit, mijn toestel komt trouwens van de BC.

Van 17 juli 2009, zo uit mijn hoofd. Dus ik heb nog een ruime week om naar de NSP te gaan in mijn woonplaats? En dan bijv. gratis te laten vervangen? Wat is jouw advies, Kalua?

Ik zou graag willen dat wanneer ik 'm volledig 'misbruik' in ieder geval 1 dag haalt of vraag ik teveel?
Gebruik je een usb lader of een gewone lader met dat verloopstukje? Ik zou in ieder geval langs een NSP gaan, want een dag is echt weinig. Hou er wel rekening mee dat de accu misschien opgestuurd moet worden aangezien niet alle NSP's accesoires mogen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Volgens mij zijn er gewoon 2 kampen:
  1. Mensen met veel problemen;
  2. Mensen met weinig/geen problemen.
Laatst genoemden hebben af en toe wat probleempjes met ram of gps. Op zich wel aanvaardbaar dus. De eerste (waarbij o.a. benz139 en ik horen) hebben telkens problemen, ook na harde resets en zonder aanvullend geinstalleerde software. Waarschijnlijk zijn er dus twee verschillende producties van de gsm, waarbij de 2e groep mensen geluk hebben, en wij pech.

Dankzij de goede ondersteuning van Nokia per e-mail, weet ik in elk geval dat mijn toestel snel weer terug is van de reparatie. Hopelijk val ik daarna (door fixen van bekende problemen bij Nokia) in de 2e groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:08:
[...]

Gebruik je een usb lader of een gewone lader met dat verloopstukje? Ik zou in ieder geval langs een NSP gaan, want een dag is echt weinig. Hou er wel rekening mee dat de accu misschien opgestuurd moet worden aangezien niet alle NSP's accesoires mogen omruilen.
Ik gebruik de USB lader niet. Ik gebruik de lader zonder het aansluiten van het verloopstukje. Denk je verder dat alleen de batterij omgewisseld hoeft te worden? Of in het ergste geval dat ik ook mijn telefoon zelf kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Krijg opeens een ingeving; ik gebruik een zelf aangebrachte screen protector. Je weet maar nooit, misschien is dit een veroorzaker en reageert de software/touchscreen niet goed op zo'n protector.

Wellicht kunnen we inventariseren of iedereen met spontane gsm reboots en shutdowns een screen protector gebruikt (en zo ja: die er standaard op zit, of een zelf aangebrachte).

Ik kan me zeer goed voorstellen dat bij testen van Nokia geen protectors aangebracht zijn of in elk geval gebruik gemaakt is van de standaard protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:48:
[...]

Ik gebruik de lader zonder het aansluiten van het verloopstukje.
Heb jij dan een lader met een platte aansluiting? Ik kreeg een "normale" Nokia lader bij mijn N97 met een verloopstukje in het doosje. Of heb je die lader er apart bij gekocht?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
lavagiant schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:49:
Krijg opeens een ingeving; ik gebruik een zelf aangebrachte screen protector. Je weet maar nooit, misschien is dit een veroorzaker en reageert de software/touchscreen niet goed op zo'n protector.

Wellicht kunnen we inventariseren of iedereen met spontane gsm reboots en shutdowns een screen protector gebruikt (en zo ja: die er standaard op zit, of een zelf aangebrachte).

Ik kan me zeer goed voorstellen dat bij testen van Nokia geen protectors aangebracht zijn of in elk geval gebruik gemaakt is van de standaard protector.
Al meerdere keren is aangegeven dat screenprotectors een probleem kunnen voortbrengen. Probeer het maar eens zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lavagiant schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:49:

Weinig last van die reboots and shutdowns, maar ik kan niet met zekerheid beweren dat dit aan screenprotector ligt. Logischer zou zijn de slechte installatie van software en dergelijke.

Ik gebruik trouwens een screenprotector van Brando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
P. Mekes schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:53:
[...]

Heb jij dan een lader met een platte aansluiting? Ik kreeg een "normale" Nokia lader bij mijn N97 met een verloopstukje in het doosje. Of heb je die lader er apart bij gekocht?
Een 'normaal' N97-pakket heeft een micro-usb lader, maar óók een verloopstukje. Niet een ouderwetse nokia-lader met een verloopstukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P. Mekes schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:53:
[...]

Poeh, ik zit op kantoor, dus ik moet even in mijn geheugen graven. Volgens mij heb ik 2 soorten laders (eentje voor de USB poort van de PC en 1 voor aan het stopcontact), ik heb volgens mij ook een verloopstukje erbij gekregen.

Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:04:
[...]

Poeh, ik zit op kantoor, dus ik moet even in mijn geheugen graven. Volgens mij heb ik 2 soorten laders (eentje voor de USB poort van de PC en 1 voor aan het stopcontact), ik heb volgens mij ook een verloopstukje erbij gekregen.

Hoezo?
Er zijn heel veel paketten in omloop waar een 'oude' nokia lader bij is gedaan icm met het verloopstukje, jammer genoeg werkt dat niet zo goed. Het is belangrijk dat je de micro-usb lader gebruikt(die met het platte stekkertje en niet 1 met een rond pennetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Xmasjos schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:55:
[...]
Al meerdere keren is aangegeven dat screenprotectors een probleem kunnen voortbrengen. Probeer het maar eens zonder ;)
Hmmm, ben toch wel erg bang voor krassen in dat geval. Als mijn problemen straks nog steeds bestaan ga ik het een dagje proberen zonder. Wellicht maakt dat verschil.

Is de 'originele' laag die op de N97 zit nu een screen protector van Nokia of gewoon een beschermende laag voor productie/transport? Of terwijl: is het de bedoeling om dat te laten zitten. Ik dacht namelijk dat het niet de bedoeling was, en heb daarom een screen protector gekocht. Maar ik heb verschillende mensen gezien die de originele (met metalen hoekje) er nog op hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
lavagiant schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:14:
[...]

Hmmm, ben toch wel erg bang voor krassen in dat geval. Als mijn problemen straks nog steeds bestaan ga ik het een dagje proberen zonder. Wellicht maakt dat verschil.

Is de 'originele' laag die op de N97 zit nu een screen protector van Nokia of gewoon een beschermende laag voor productie/transport? Of terwijl: is het de bedoeling om dat te laten zitten. Ik dacht namelijk dat het niet de bedoeling was, en heb daarom een screen protector gekocht. Maar ik heb verschillende mensen gezien die de originele (met metalen hoekje) er nog op hebben zitten.
Die originele werkt prima hoor :) Dat is ook gewoon een screenprotector. Helaas komen daar wel veel krassen op, dus na verloop van tijd wordt 'ie lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Even een vraag: Kan je ergens instellen dat als je een URL gaat intypen hij niet automatisch begint met "www", er irritant als je vaak mobiele website e.d. bezoekt (meestal beginnen die met m.domein.nl)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit toestel aanschaffen
maar wat zou ik beter moeten doen?
bestellen met abbo via internet en dan 3 werkdagen thuis. zonder weekend erbij geteld
of in de winkel kopen met abbo
of gewoon los toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:59:
Ik wil dit toestel aanschaffen
maar wat zou ik beter moeten doen?
bestellen met abbo via internet en dan 3 werkdagen thuis. zonder weekend erbij geteld
of in de winkel kopen met abbo
of gewoon los toestel?
Ik zou gewoon doen wat je zelf fijner, handiger, goedkoper vindt... Wat zijn je criteria?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het trouwens aan mij of is de Facebook app verdwenen zowel uit de desktop als de mobiele versie van de Ovi Store?

Iemand een oplossing aangezien ik de widget de hele dag al niet kan opstarten en 't maar van het toestel heb gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:32:
Ligt het trouwens aan mij of is de Facebook app verdwenen zowel uit de desktop als de mobiele versie van de Ovi Store?

Iemand een oplossing aangezien ik de widget de hele dag al niet kan opstarten en 't maar van het toestel heb gegooid?
Kijk hier eens: http://store.ovi.com/content/7907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het onderhand echt een beetje gehad met die N97!!!!

Voor de zoveelste keer loopt hij vast.....

Nu heb ik hem een harde reset gegeven en wil ik de gegevens via de backup op mijn geheugenkaart terug zetten. dit doe ik ook altijd na een software upgrade.

Hij wil alles terug zetten op het telefoon geheugen. Ik heb geen keuze.....

gevolg....C: lopt helemaal vol en er is niks meer mee te beginnen. Lijkt erop dat hij E: op een of andere manier niet meer kent.

Maar ik kan er wel heen navigeren.

Ik zal dus weer voor de zoveelste keer met dat $#%$ apparaat naar een NSP moeten.
Het lijkt erop dat de problemen alleen maar erger worden ipv beter.

Nog zoiets..... ben je aan het navigeren met Sygic.... auto lader eraan
accu vol...gooit ie het gps uit.
gaat alleen weer aan door de telefoon te herstarten
echt ruk!!!!!

Zit er steeds meer aan te denken om Nokia te benaderen en mijn toestel om te ruilen voor een andere die gewoon werkt. Een met knopjes ofzo!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
bullitnl schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:51:
[...]

yep, handy taskmen, erg fijn programma!
ziet ook direct hoeveel ram er nog beschikbaar is en wat het effect van een programma afsluiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:32:
Zit er steeds meer aan te denken om Nokia te benaderen en mijn toestel om te ruilen voor een andere die gewoon werkt. Een met knopjes ofzo!!!!
Heej, dan ruil je 'm toch gewoon om voor een ander toestel..... Wat hebben wij aan deze non-informatie??? Als jij er niet tevreden mee bent, soi. Maar schrijf dan wat nuttigs hier en niet alleen maar een klaagzang.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:32:
Ik heb het onderhand echt een beetje gehad met die N97!!!!

Voor de zoveelste keer loopt hij vast.....

Nu heb ik hem een harde reset gegeven en wil ik de gegevens via de backup op mijn geheugenkaart terug zetten. dit doe ik ook altijd na een software upgrade.

Hij wil alles terug zetten op het telefoon geheugen. Ik heb geen keuze.....

gevolg....C: lopt helemaal vol en er is niks meer mee te beginnen. Lijkt erop dat hij E: op een of andere manier niet meer kent.

Maar ik kan er wel heen navigeren.

Ik zal dus weer voor de zoveelste keer met dat $#%$ apparaat naar een NSP moeten.
Het lijkt erop dat de problemen alleen maar erger worden ipv beter.

Nog zoiets..... ben je aan het navigeren met Sygic.... auto lader eraan
accu vol...gooit ie het gps uit.
gaat alleen weer aan door de telefoon te herstarten
echt ruk!!!!!

Mocht je een vraag hebben dan horen we het wel... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zygivt schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:29:
[...]

je kan altijd pech hebben met je productie.
Ikzelf heb alleen problemen met me gps.
Verder helemaal niks

@linkshalf:
al poging gedaan facebook te verwijderen en opnieuw te installeren?
Yes dat is gelukt, volgens mij heeft FB ook wat minor updates doorgevoerd in deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, Cadezo. Hij werkt weer...
Pagina: 1 ... 21 ... 64 Laatste