Met de oude cover had ik er 's avonds last van, met de nieuwe B-cover heb ik er totaal geen last meer van. Allebei draaiend op V2.0 overigens.Xmasjos schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:52:
[...]
Dat is bij mij best apart... Ik had er eerst geen last van. Ik liet mijn B-cover laten vervangen door een NSP en nu heb ik er wél last van. Het schijnt verholpen te worden door V20/V21, dus hopen dat dat klopt.
Weet niet of dit aan het toestel ligt, maar ik heb nog geen enkele onscherpe foto gemaakt met de N97.Kleineheino schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:08:
Ik heb nog geen 1 foto kunnen nemen met dit toestel die scherp is. Ook is het zo dat elke foto die ik maak met flitser dan zie je een witte wazige vlek van de flitser op de foto. Hebben meer mensen dit en doe ik iets fout wellicht?
Beter dan nix... Wagij...
Overdag werkt de camera prima hoorWagij schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:06:
[...]
Weet niet of dit aan het toestel ligt, maar ik heb nog geen enkele onscherpe foto gemaakt met de N97.
Verwijderd
Voor jou onzin wellicht, ik gebruikte wel dagelijks internet dus voor mij... zin!!!! Leuk die uitroeptekens, maakt het gelijk een heel sterk verhaal.The_ReVenger schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:31:
[...]
Wat een onzin! Waarom zou je de N97 nou opeens niet meer kunnen gebruiken? Ik heb zelf een N82 voor m'n N97 gebruikt en alleen het qwerty-toetsenbord maakt het verschil al. Ik gebruik ook nooit internet, hooguit 1-2x per maand.

In ieder geval een onbeperkt internet abbo.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:40:
[...]
Ok thx dan ga ik dat maar eens proberen. Nog een leuke suggestie welk abonnement ik voor die data er bij kan nemen?
Ik heb tegenwoordig na ieder gesprek dat de telefoon vast loopt
Ik heb hem proberen te updaten maar de software schijn niet met windows 7 overweg te kunnen

Ik heb hem proberen te updaten maar de software schijn niet met windows 7 overweg te kunnen

Fraai, denk ik van alle ellende af te zijn na een flinke reparatie... ontdek ik zojuist dat het schuifje aan de zijkant is afgeknapt... wat een vréselijke bagger telefoon
Compatibiliteit modes op XP zetten en het loopt.911GT2 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:45:
Ik heb tegenwoordig na ieder gesprek dat de telefoon vast loopt![]()
Sorry hoor dat ik 1 uitroepteken gebruikte. Het was inderdaad de bedoeling om het verhaal sterk te maken ja, je hebt me door. Helaas. Maar goed, even serieus.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:46:
[...]
Voor jou onzin wellicht, ik gebruikte wel dagelijks internet dus voor mij... zin!!!! Leuk die uitroeptekens, maakt het gelijk een heel sterk verhaal.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het onzin is dat je nu net zo goed de 6310 kan pakken, want er zit wel degelijk verschil tussen de telefoons, en de N97 is echt niet alleen goed te gebruiken mét internet. Bovendien zeg je dat het internet via je abo is uitgeschakeld, dus met je 6310 zal je ook niet ver komen. Dus ja, dan vind ik het onzin dat jij zegt dat je net zo goed je oude telefoon kan pakken, want dat slaat gewoon nergens op.
Dat je meteen zo overdreven moet terugreageren, zegt al genoeg over je 1e post betreffende je 6310. Jammer hoor.
Ik gebruik Windows 7, maar alles werkt prima. Je moet de compabiliteitsmodus gewoon even veranderen naar WinXP met SP3.911GT2 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:45:
Ik heb tegenwoordig na ieder gesprek dat de telefoon vast loopt![]()
Verwijderd
Ik heb een vraagje, ik heb een nieuwe N97 mini aangeschaft en nu viel me op dat het licht van de groene en rode toets (opnemen en ophangen) doorschijnt richting beeldscherm. Als je heet toestel schuin houdt kun je zeg maar zo onder die toetsen kijken en zie je de witte verlichting.
Is dit normaal ??
cor
Is dit normaal ??
cor
Lol ok dat wist ik niet...The_ReVenger schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:03:
[...]
Ik gebruik Windows 7, maar alles werkt prima. Je moet de compabiliteitsmodus gewoon even veranderen naar WinXP met SP3.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb nu al 1 week de N97mini en erg tevreden over alles.
Mooie foto's,. goed beeld., goed geluid!
Nu zag ik dat je een stem kan instellen die beijvoorbeeld de naam uitspreekt als iemand je belt.
kan je ook verschillende stemmen downloaden op het net eigenlijk?
Nu heel iets anders....
Ik wordt sinds enkele dagen gestalkt en bedreigd door een collega....
Nu ga ik aangifte doen bij de politie, maar die hadden het erover dat je een smsje kan uitprinten......
Dus uit je telefoon kan halen en uitprinten......
Nu zou ik me god niet weten hoe dat moet, weet iemand dat?
Alvast bedankt,
Greetz,
Ik heb nu al 1 week de N97mini en erg tevreden over alles.
Mooie foto's,. goed beeld., goed geluid!
Nu zag ik dat je een stem kan instellen die beijvoorbeeld de naam uitspreekt als iemand je belt.
kan je ook verschillende stemmen downloaden op het net eigenlijk?
Nu heel iets anders....
Ik wordt sinds enkele dagen gestalkt en bedreigd door een collega....
Nu ga ik aangifte doen bij de politie, maar die hadden het erover dat je een smsje kan uitprinten......
Dus uit je telefoon kan halen en uitprinten......
Nu zou ik me god niet weten hoe dat moet, weet iemand dat?
Alvast bedankt,
Greetz,
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 19:32 ]
Rosalba, in de verpakking zit een CD met software (PC-Suite). Via deze software kun je je SMS berichten uitprinten.
offtopic:
Misschien nog een tip om stalking in de toekomst te voorkomen: google jezelf eens en zie hoe veel informatie er over jezelf te vinden is. Binnen enkele minuten heb ik een redelijke fotocollectie, weet dat je bi bent en dat je cupmaat 80C hebt. Niet iedereen gaat goed om met dergelijke informatie...
Misschien nog een tip om stalking in de toekomst te voorkomen: google jezelf eens en zie hoe veel informatie er over jezelf te vinden is. Binnen enkele minuten heb ik een redelijke fotocollectie, weet dat je bi bent en dat je cupmaat 80C hebt. Niet iedereen gaat goed om met dergelijke informatie...
[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 30-12-2009 19:56 ]
Verwijderd
Hoi Robert,
Ja er is idd wel wat te vinden over mij op het web.
Zou niet weten hoe ik dit er allemaal af kan krijgen.
Maar diegen waar het om gaat is een collega, nou ja was.... hij is sinds vandaag ontslagen door zijn geintjes naar mij toe......
Maar heb idd die pc suite.... maar hoe kom ik dan bij mijn sms bestanden?
*edit*
Ik heb elke map geopend, maar kan niks vinden waar ik sms bestanden kan vinden........
Ja er is idd wel wat te vinden over mij op het web.
Zou niet weten hoe ik dit er allemaal af kan krijgen.
Maar diegen waar het om gaat is een collega, nou ja was.... hij is sinds vandaag ontslagen door zijn geintjes naar mij toe......
Maar heb idd die pc suite.... maar hoe kom ik dan bij mijn sms bestanden?
*edit*
Ik heb elke map geopend, maar kan niks vinden waar ik sms bestanden kan vinden........
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 20:03 ]
Dat is volgens mij normaal... althans ik heb het bij meerdere N97 mini gezien, ook bij mijn eigen N97 mini.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:41:
Ik heb een vraagje, ik heb een nieuwe N97 mini aangeschaft en nu viel me op dat het licht van de groene en rode toets (opnemen en ophangen) doorschijnt richting beeldscherm. Als je heet toestel schuin houdt kun je zeg maar zo onder die toetsen kijken en zie je de witte verlichting.
Is dit normaal ??
Heb je wel PC Suite en niet Nokia Ovi Suite?
- Start PC Suite op
- Koppel je toestel
- Klik op het gele envelopje (Nokia Communication Center)
- Je SMS berichten verschijnen nu rechts
- Klik op een berichtje dat je wilt printen
- In een nieuw venstertje wordt het bericht geopend
- In de onderbalk staat een icoon met een printertje, klik hierop
- Klik op Afrdrukken
- Start PC Suite op
- Koppel je toestel
- Klik op het gele envelopje (Nokia Communication Center)
- Je SMS berichten verschijnen nu rechts
- Klik op een berichtje dat je wilt printen
- In een nieuw venstertje wordt het bericht geopend
- In de onderbalk staat een icoon met een printertje, klik hierop
- Klik op Afrdrukken
[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 30-12-2009 20:17 ]
Goeiemorgen medetweakers,
Eigenlijk komt ik vrijwel altijd uit mn eigen probleempjes.. maar nu zit ik echt vast.
Ik gebruik nu zon 5 maanden de n97, en merk opeens dat mijn c geheugen helemaal wordt opgebruikt maar ik weet niet waar aan! Heb al diverse pagina's rondgesnuffelt voor oplossing.. maar helaas geen resultaat.
Inmiddels het volgende geprobeerd:
-Programma's verwijderd en geinstalleerd op E (mass storage).
-Cache browser geleegd
-Berichten opgeslagen in E.
-Laatste software update is gedraaid.
-Mail cache in E.
-Geheugen optimizer update gedownload en gedraaid.
-Foto/video/muziek/kaarten/installatiebestanden opgeslagen in E.
-Harde reset/fabrieksinstellingen uitgevoerd.
-Accu even verwijderd (je weet maar nooit..)
-Wanneer ik via de telefoon of windows explorer C bekijk geeft deze ook aan dat er maar 4,5 mb vrij is. Maar er zijn geen bestanden boven de 2mb te vinden. Als ik alles selecteer en kies voor eigenschappen dan geeft deze aan dat deze in totaal minder dan 1mb groot zijn!
-Er draaien overigen geen toepassingen op de achtergrond.
Toch blijft het geheugen op de 4,5mb vrij hangen! Hierdoor regelmatig last van hangende schermen en soms duurt t 30 sec tot mn touchscreen werkt na dat deze van de toetsenblokkering is gehaald. Iemand nog een idee?
Groeten Gijs
Eigenlijk komt ik vrijwel altijd uit mn eigen probleempjes.. maar nu zit ik echt vast.
Ik gebruik nu zon 5 maanden de n97, en merk opeens dat mijn c geheugen helemaal wordt opgebruikt maar ik weet niet waar aan! Heb al diverse pagina's rondgesnuffelt voor oplossing.. maar helaas geen resultaat.
Inmiddels het volgende geprobeerd:
-Programma's verwijderd en geinstalleerd op E (mass storage).
-Cache browser geleegd
-Berichten opgeslagen in E.
-Laatste software update is gedraaid.
-Mail cache in E.
-Geheugen optimizer update gedownload en gedraaid.
-Foto/video/muziek/kaarten/installatiebestanden opgeslagen in E.
-Harde reset/fabrieksinstellingen uitgevoerd.
-Accu even verwijderd (je weet maar nooit..)
-Wanneer ik via de telefoon of windows explorer C bekijk geeft deze ook aan dat er maar 4,5 mb vrij is. Maar er zijn geen bestanden boven de 2mb te vinden. Als ik alles selecteer en kies voor eigenschappen dan geeft deze aan dat deze in totaal minder dan 1mb groot zijn!
-Er draaien overigen geen toepassingen op de achtergrond.
Toch blijft het geheugen op de 4,5mb vrij hangen! Hierdoor regelmatig last van hangende schermen en soms duurt t 30 sec tot mn touchscreen werkt na dat deze van de toetsenblokkering is gehaald. Iemand nog een idee?
Groeten Gijs
[ Voor 15% gewijzigd door Gaaiz op 31-12-2009 08:16 ]
Verwijderd
Gijs, draai via menu>toepassingen>softwareupdate even een update. Na een paar seconden komt er een lijstje in beeld met beschikbare updates. Hier zit een 'reorganiser' tussen. Een progje van nog geen 100kb groot. Die even downloaden en laten draaien (let op progje verwijderd zichzelf weer na gedraaid te zijn). Dit scheelde bij mij heel wat MB's op mijn C: schijf! Succes.Gaaiz schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:04:
en merk opeens dat mijn c geheugen helemaal wordt opgebruikt maar ik weet niet waar aan!
Welke firmware draai je?Gaaiz schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:04:
Ik gebruik nu zon 5 maanden de n97, en merk opeens dat mijn c geheugen helemaal wordt opgebruikt maar ik weet niet waar aan!
Ik heb hetzelfde probleempje gehad en, omdat mijn N97 via Vodafone is gekocht kon ik de nieuwste firmware er niet zelf opzetten. Ik ben toen even bij een Nokia Service Point langsgegaan en daar zetten ze de nieuwste firmware (2.0) er kosteloos op. Daarna het probleem nooit meer gehad
Bedankt voor jullie reacties!cdgrit schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:43:
[...]
Welke firmware draai je?
Ik heb hetzelfde probleempje gehad en, omdat mijn N97 via Vodafone is gekocht kon ik de nieuwste firmware er niet zelf opzetten. Ik ben toen even bij een Nokia Service Point langsgegaan en daar zetten ze de nieuwste firmware (2.0) er kosteloos op. Daarna het probleem nooit meer gehad
Ik draai momenteel firmware 2.0.019 (de laatste dus). Het programmatje heb ik ook reeds gedraaid en er staan geen programma's meer in de update lijst.
Verwijderd
Vraagje; leuk hoor dat je je op RSS feeds kunt abonneren. Maar wat ik dus graag zou willen; op de 1 of andere manier net als je op de PC hebt; real time op de hoogte blijven van updates. Nu moet ik naar mijn internet browser (of je zet hem als widget op je homescreen) en dan handmatig updaten om te zien wat de updates zijn. Niet handig, dan kan ik dus net zo goed naar de pagina zelf gaan als ik toch al meerdere stappen moet ondernemen.
Is het niet mogelijk om RSS feeds in te stellen die gewoon continue in de gaten gehouden worden en dan zodra er iets nieuws gepost wordt dit direct doorpusht?
Is het niet mogelijk om RSS feeds in te stellen die gewoon continue in de gaten gehouden worden en dan zodra er iets nieuws gepost wordt dit direct doorpusht?
Het is mogelijk automatische updates in te stellen voor een RSS feed, kleinste interval is 15 minuten. Selecteer de RSS feed in de de browser en selecteer Opties->Bewerken->Bewerken. Als je het widget op je homescreen hebt staan dan wordt dit ook bijgewerkt. Ik heb wel vaak dat na een herstart van de telefoon deze optie weer uit staat,Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:57:
Vraagje; leuk hoor dat je je op RSS feeds kunt abonneren. Maar wat ik dus graag zou willen; op de 1 of andere manier net als je op de PC hebt; real time op de hoogte blijven van updates. Nu moet ik naar mijn internet browser (of je zet hem als widget op je homescreen) en dan handmatig updaten om te zien wat de updates zijn. Niet handig, dan kan ik dus net zo goed naar de pagina zelf gaan als ik toch al meerdere stappen moet ondernemen.
Als je nokia messaging hebt geinstalleerd, verwijder het dan en installeer het opnieuw. Mijn ervaring is dat dit programma steeds meer C: geheugen gebruikt hoe langer je het gebruikt. Door het te verwijderen en opnieuw te installeren krijg je het geheugen weer terug.Gaaiz schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:04:
Goeiemorgen medetweakers,
Verwijderd
Dank! Op die manier had ik de instelling niet gevonden. Wanneer je dit hebt ingesteld en je hebt de rss feed niet als widget op je homescreen staan, op wat voor manier krijg je dan een seintje als er een update is? Is dit bijvoorbeeld ook mogelijk als je webbrowser niet open staat op de achtergrond?pkwakman schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:35:
[...]
Het is mogelijk automatische updates in te stellen voor een RSS feed, kleinste interval is 15 minuten. Selecteer de RSS feed in de de browser en selecteer Opties->Bewerken->Bewerken. Als je het widget op je homescreen hebt staan dan wordt dit ook bijgewerkt. Ik heb wel vaak dat na een herstart van de telefoon deze optie weer uit staat,
Had ik ook reeds verwijderd... Toch geen resultaat. Ik zag nu wel dat mn nokia maps update op c stond. Is 6mb.. Dus nu zit ik op 10,5 mb .. Maar ik mis dan toch nog veel te veel!pkwakman schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:37:
[...]
Als je nokia messaging hebt geinstalleerd, verwijder het dan en installeer het opnieuw. Mijn ervaring is dat dit programma steeds meer C: geheugen gebruikt hoe langer je het gebruikt. Door het te verwijderen en opnieuw te installeren krijg je het geheugen weer terug.
Heb ik ook helaas. Hopelijk wordt dit met de volgende firmware update verholpen. Ik zie dit toch als een bugjepkwakman schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:35:Selecteer de RSS feed in de de browser en selecteer Opties->Bewerken->Bewerken. Als je het widget op je homescreen hebt staan dan wordt dit ook bijgewerkt. Ik heb wel vaak dat na een herstart van de telefoon deze optie weer uit staat,
Niet helaas... Je ziet het alleen als je de feed als Widget instelt. Jammer dat je niet meerdere homescreens kunt instellen met op ieder homescreen andere widgets. De N900 kan dit volgens mij wel.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:39:Wanneer je dit hebt ingesteld en je hebt de rss feed niet als widget op je homescreen staan, op wat voor manier krijg je dan een seintje als er een update is?
Verwijderd
Heb je het reorganiser progje gedraaid? Of de update? Door dat reorganiser progje ben ik namelijk van 9 naar 20mb vrije ruimte op C: gegaan.Gaaiz schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:40:
[...]
Bedankt voor jullie reacties!
Ik draai momenteel firmware 2.0.019 (de laatste dus). Het programmatje heb ik ook reeds gedraaid en er staan geen programma's meer in de update lijst.
Ik heb beide gedraaid met weinig resultaat... Had destijds ongeveer 1,2mb bespaard met deze actie.
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:30:
[...]
Heb je het reorganiser progje gedraaid? Of de update? Door dat reorganiser progje ben ik namelijk van 9 naar 20mb vrije ruimte op C: gegaan.
Verwijderd
Hoe vaak kan ik het reorganisatie tooltje draaien. Ik krijg het bestand maar een keer gedownload
Aangezien ik wel veel lees over een volle C schijf vraag ik me af wat je het beste op welke schijf kunt installeren. Tot nu toe installeer ik alles op de massaschijf en niets op de C waar ik ook nog iets van 200 Mb op vrij heb. Doe ik dit zo verstandig of zou ik het anders moeten doen?
Verwijderd
Hoi Robert,robertwebbe schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:13:
Heb je wel PC Suite en niet Nokia Ovi Suite?
Ik heb inderdaad een rode cd rom hoes waarop staat: Ovi Nokia.
Dus dan kan het niet denk ik?
Want zag het echt nergens staan.
Kon alleen muziek en foto's overzetten.....
En downloads erin......
Is er nog een andere manier?
Ps. Fijne jaarwisseling
Rosalba, je kunt hem hier downloaden: http://www.nokia.nl/ontva...okia-pc-suite/download#34
Verwijderd
Waarschijnlijk heb je hem dus al uitgevoerd. Wat wil je dan; de bestanden die gereorganiseerd zijn reorganiseren?! Klinkt dat logisch?Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:19:
Hoe vaak kan ik het reorganisatie tooltje draaien. Ik krijg het bestand maar een keer gedownload
Als je het progje nog een keer wilt draaien moet je 'reorganizer uninstall' of hoe het heet even uit de lijst met geinstalleerde apps halen. Daarna staat ie weer in de lijst met updates.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:51:
[...]
Waarschijnlijk heb je hem dus al uitgevoerd. Wat wil je dan; de bestanden die gereorganiseerd zijn reorganiseren?! Klinkt dat logisch?
Als je in de lijst met geinstalleerde apps de opties niet meer kunt selecteren omdat het geheugen vol zit kun je altijd nog even de backspace gebruiken.
Verwijderd
Ik heb inderdaad een reorganisatie uitgevoerd, maar ik kan me voorstellen dat op een gegeven moment de diverse bestanden opnieuw vervuild zijn en dat een reorganisatie weer nodig kan zijn.
Hallo,Achmedd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:11:
Wanneer ik over mn eigen thuisnetwerk wil internetten, krijg ik steeds "ongeldige servernaam" en laad de webpagina niet. Wat doe ik verkeerd ?
Is hier al een reactie op geweest? Ik heb nl. precies hetzelfde probleem, erg irritant!
Kan iemand hiermee helpen??
hallo,m_degeus schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:24:
[...]
Hallo,
Is hier al een reactie op geweest? Ik heb nl. precies hetzelfde probleem, erg irritant!
Kan iemand hiermee helpen??
ik heb dit probleem ook de laatste 2 dagen, soms na een herstart van de mobiel kan ik internetten via wlan. als ik na een half uurtje weer verbind, kan ik niet internetten en krijg ik ongeldig servernaam fout
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn telefoon als ik in een koude omgeving ben, en met de winter is dat op vrij veel plekken.
Het scherm reageert dan gewoon niet meer en ook de menu knop en het toetsenbord met dpad reageren niet.. De enige knop die het nog doet is de aan/uit knop.
Hebben anderen dit ook meegemaakt? Heeft iemand een idee om hier iets aan te doen?
Het scherm reageert dan gewoon niet meer en ook de menu knop en het toetsenbord met dpad reageren niet.. De enige knop die het nog doet is de aan/uit knop.
Hebben anderen dit ook meegemaakt? Heeft iemand een idee om hier iets aan te doen?
Het stomme is, dat de N97 mini wel aangeeft verbonden te zijn met het netwerk, maar pas op het moment dat er data binnengehaald moet worden, de melding verschijnt! Het betreft hier een beveiligd netwerk, maar bev. sleutel is wel correct....
Probeert het toestel soms verbinding te maken met de homepage van je provider ?
Die werken vaak (bijv. KPN) alleen met de eigen server en niet via WiFi, de T-Mobile homepage laadt echter ook via WiFi.
Wanneer je dus bijv. KPN hebt, kun je dan wel andere sites bezoeken en kan het instellen van een andere startpagina mogelijk helpen.
Die werken vaak (bijv. KPN) alleen met de eigen server en niet via WiFi, de T-Mobile homepage laadt echter ook via WiFi.
Wanneer je dus bijv. KPN hebt, kun je dan wel andere sites bezoeken en kan het instellen van een andere startpagina mogelijk helpen.
dank voor je reactie, echter heb ik google als homepage ingesteld.... en daar komt ´ie al niet...
ik heb ook google.nl als homepage. die wordt hier ook niet geladen. ik heb btw een open wifi verbinding huis.
ik zie nu wel als wlan het WEL doet op mobiel. dat ik de telefoon wel kan zien in client list van me router. (de MAC adress)
en als hij niet doet zie ik dat niet. dus in feite is hij dan niet verbonden met router.
ik zie nu wel als wlan het WEL doet op mobiel. dat ik de telefoon wel kan zien in client list van me router. (de MAC adress)
en als hij niet doet zie ik dat niet. dus in feite is hij dan niet verbonden met router.
[ Voor 50% gewijzigd door tolunaygul12 op 01-01-2010 19:19 . Reden: meer info ]
Ben een tijdje afwezig geweest, heb wel eea gelezen over firmware 2.1, ben benieuwd!
Gisteren is mijn hold-knopje ook afgebroken, onvoorstelbaar hoe dat ding vast zit; een erg dun 'pinnetje' wat zo af kan breken.
NSP's hier in de buurt zijn morgen gesloten, ik hoop dat ze het maandag direct kunnen fixen.
Gisteren is mijn hold-knopje ook afgebroken, onvoorstelbaar hoe dat ding vast zit; een erg dun 'pinnetje' wat zo af kan breken.
NSP's hier in de buurt zijn morgen gesloten, ik hoop dat ze het maandag direct kunnen fixen.
Ik ga waarschijnlijk toch mijn Nokia N97 op marktplaats zetten en een Iphone kopen.
Dit om een aantal redenen:
Mijn Nokia is echt enorm traag, vaak vastlopers, veel functie werken slecht (zoals schermlock ed)
Wat ik vooral wil ik gewoon een stabiele telefoon, en op dit moment heb ik dat zeker niet!
Dit om een aantal redenen:
Mijn Nokia is echt enorm traag, vaak vastlopers, veel functie werken slecht (zoals schermlock ed)
Wat ik vooral wil ik gewoon een stabiele telefoon, en op dit moment heb ik dat zeker niet!
Weet iemand trouwens of het ook mogelijk is meer toepassingen op je homescreen neer te zetten?
Nu kun je er zegmaar 8 plaatsen + 3 grote. Nu vind ik die 3 grote niet echt boeiend, aangezien je hier niet uit alles kan kiezen, ik zou dus graag 1 zo'n groot blok weg willen om daar dan nog 4 kleine te kunnen plaatsen.
Weet iemand of dit mogelijk is met tooltje of wat dan ook?
Vind het nu vrij beperkt om je homescreen te customizen.
Nu kun je er zegmaar 8 plaatsen + 3 grote. Nu vind ik die 3 grote niet echt boeiend, aangezien je hier niet uit alles kan kiezen, ik zou dus graag 1 zo'n groot blok weg willen om daar dan nog 4 kleine te kunnen plaatsen.
Weet iemand of dit mogelijk is met tooltje of wat dan ook?
Vind het nu vrij beperkt om je homescreen te customizen.
[ Voor 188% gewijzigd door Only op 02-01-2010 13:45 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Ik wordt echt gek van het geheugen van de C schijf! Sinds de update er kwam met het "opschoon" programmaatje heb ik niks meer geïnstalleerd, toch ben ik in 2 weken tijd van 11 mb naar 1.5 gegaan! Ik installeer altijd alles op mijn massageheugen. Mijn telefoon meld iedere keer netjes dat er te weinig geheugen is, alleen waar al het geheugen voor gebruikt wordt is mijn een raadsel (en verteld natuurlijk jammer genoeg mijn telefoon niet...) Tussendoor al 2x extra dat opschoon programma gedraaid, en dan komt hij weer terug naar de 4,6. Maar dit is dus in no time weer weg steeds. Kan iemand dit verklaren?
Ik heb nu de N97 Mini een tijdje en wat ik wel een beetje mis is de panorama-modus van de camera. Alle nieuwe toestellen uit de E-serie hebben dat wel.
Iemand daar nog een goed programma voor, behalve Autorama/Photorama want deze heeft een zeer irritant shuttergeluid...
Iemand daar nog een goed programma voor, behalve Autorama/Photorama want deze heeft een zeer irritant shuttergeluid...
staat je berichtgeheugen wel op de massa-opslag?all killer schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:19:
Ik wordt echt gek van het geheugen van de C schijf! Sinds de update er kwam met het "opschoon" programmaatje heb ik niks meer geïnstalleerd, toch ben ik in 2 weken tijd van 11 mb naar 1.5 gegaan! Ik installeer altijd alles op mijn massageheugen. Mijn telefoon meld iedere keer netjes dat er te weinig geheugen is, alleen waar al het geheugen voor gebruikt wordt is mijn een raadsel (en verteld natuurlijk jammer genoeg mijn telefoon niet...) Tussendoor al 2x extra dat opschoon programma gedraaid, en dan komt hij weer terug naar de 4,6. Maar dit is dus in no time weer weg steeds. Kan iemand dit verklaren?
als ik mijn telefoon aansluit via usb, dan springt die instelling steeds terug naar de C schijf...
Zelf volg ik het topic al sinds het begin omdat ik ongeveer sinds hij uit is de N97 heb. Mijn vriendin heeft sinds een week of twee nu de N97 mini. Vanavond tijdens het afsluiten van een spelletje werd het scherm ineens zwart en startte hij opnieuw op. Omdat ik al meerdere symbian toestellen heb gehad, was dit niet echt iets nieuws voor me. Dit keer blijft de N97 mini echter hangen op het witte scherm met Nokia logo. Hij start dus niet door.
Toestel meerdere keren uitgezet (via batterij verwijderen) en weer aangezet. Probleem blijft. Ook de batterij 10 minuten er uit gelaten en daarna weer erin lost het niet op. Paar keer aangezet met simkaart en microsd eruit geeft ook hetzelfde resultaat.
Via google al op forums gekomen waar ze adviseren een harde reset te doen. Omdat dan al de gegevens weg zijn, is dit een last resort. Iemand een idee wat we anders nog kunnen proberen..?
Toestel meerdere keren uitgezet (via batterij verwijderen) en weer aangezet. Probleem blijft. Ook de batterij 10 minuten er uit gelaten en daarna weer erin lost het niet op. Paar keer aangezet met simkaart en microsd eruit geeft ook hetzelfde resultaat.
Via google al op forums gekomen waar ze adviseren een harde reset te doen. Omdat dan al de gegevens weg zijn, is dit een last resort. Iemand een idee wat we anders nog kunnen proberen..?
Je kunt nog even proberen de batterij te verwijderen, weer terug te plaatsen en dan, terwijl het toestel nog uit staat, hem via usb aan de computer te hangen. Misschien dat je hem dan nog als externe schijf kan benaderen...
Verwijderd
Toevallig heb ik dat probleem vorige week met mijn n97 mini ook gehad, ik kreeg hem ook niet meer aan de praat wat ik ook deedDoubleD1980 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:52:
Zelf volg ik het topic al sinds het begin omdat ik ongeveer sinds hij uit is de N97 heb. Mijn vriendin heeft sinds een week of twee nu de N97 mini. Vanavond tijdens het afsluiten van een spelletje werd het scherm ineens zwart en startte hij opnieuw op. Omdat ik al meerdere symbian toestellen heb gehad, was dit niet echt iets nieuws voor me. Dit keer blijft de N97 mini echter hangen op het witte scherm met Nokia logo. Hij start dus niet door.
Ik heb een vraag. Ik heb geprobeerd DivX-player 0.93 te gebruiken op mn N97, maar ik krijg het niet echt goed werken. Het werkt niet met touchscreen. En het hapert echt enorm als ik een film wil kijken. Zijn er andere programma's die wél goed werken waarmee je avi's kunt bekijken op je N97?
DivX-player heeft ook geen ondersteuning voor S60v5. Staat op hun site.Jos_M schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:18:
Ik heb een vraag. Ik heb geprobeerd DivX-player 0.93 te gebruiken op mn N97, maar ik krijg het niet echt goed werken. Het werkt niet met touchscreen. En het hapert echt enorm als ik een film wil kijken. Zijn er andere programma's die wél goed werken waarmee je avi's kunt bekijken op je N97?
Probeer smartmovie eens (was volgens mij alleen niet gratisch...)
Staat hij, dus dat is het probleem niet.RonnieB82 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:47:
[...]
staat je berichtgeheugen wel op de massa-opslag?
als ik mijn telefoon aansluit via usb, dan springt die instelling steeds terug naar de C schijf...
Iemand een andere poging?
Van beide onderstaande problemen last... Geen idee waar het nou vandaan komt! Inmiddels zelfs alle applicaties verwijderd maar nog 12,5mb aan vrij c geheugen.. ALLES staat op E. Mischien toch maar contact opnemen met Nokia binnenkort... Ik heb de RM-505 versie trouwens.
Het niet werken van alle knoppen behalve de aan/uit en screenlock knop heb ik ook sinds het kouder wordt inderdaad! Ik dacht zelf dat dit aan het geheugen lag.. Maar nu je het zegt.. Hij gaat meestal nadat ik m even in mn handen heb weer werken. En het is bijna altijd als ik een stuk gefietst heb, en de telefoon zit in mn broekzak..
Zucht... Misschien had ik toch voor een G2/Iphone moeten gaan
Het niet werken van alle knoppen behalve de aan/uit en screenlock knop heb ik ook sinds het kouder wordt inderdaad! Ik dacht zelf dat dit aan het geheugen lag.. Maar nu je het zegt.. Hij gaat meestal nadat ik m even in mn handen heb weer werken. En het is bijna altijd als ik een stuk gefietst heb, en de telefoon zit in mn broekzak..
Zucht... Misschien had ik toch voor een G2/Iphone moeten gaan
all killer schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:19:
Regul schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:33:
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn telefoon als ik in een koude omgeving ben, en met de winter is dat op vrij veel plekken.
Ja, heb hetzelfde. Afgelopen dagen op wintersport geweest. De N97 gaat telkens uit (althans, er is geen leven te bekennen). Lijkt erop dat deze zichzelf uitschakelt bij kou en/of vocht. Erg irritant, want ik ben de hele dag niet bereikbaar. Alle overige gsm's hielden het altijd prima uit, ook bij < -20 graden gedurende ruim 8 uur (gevoelstemperatuur met wind is dan nog veel lager). Daarnaast reset mijn N97 minstens een paar keer per dag terwijl ik ruim voldoende ram/c: heb (50 MB elk). Ook na een hard reset blijft dat terugkomen.Regul schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:33:
Nog geen oplossing voor mij (en jou) dus helaas.
Ding van mij begint ook steeds vaker opeens opnieuw op te starten, wonderlijk apparaat is dit toch? Erg tevreden over het algemeen, maar wel een paar hele gekke bugs....lavagiant schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:38:
[...]
Ja, heb hetzelfde. Afgelopen dagen op wintersport geweest. De N97 gaat telkens uit (althans, er is geen leven te bekennen). Lijkt erop dat deze zichzelf uitschakelt bij kou en/of vocht. Erg irritant, want ik ben de hele dag niet bereikbaar. Alle overige gsm's hielden het altijd prima uit, ook bij < -20 km/h gedurende ruim 8 uur (gevoelstemperatuur met wind is dan nog veel lager). Daarnaast reset mijn N97 minstens een paar keer per dag terwijl ik ruim voldoende ram/c: heb (50 MB elk). Ook na een hard reset blijft dat terugkomen.
Nog geen oplossing voor mij (en jou) dus helaas.
Nog mensen met problemen dat ie blijft hangen in het Nokia Scherm? Ik heb niets extra's geïnstalleerd en toch blijft ie t doen.
Vandaag naar Vodafone op de Piazza in Eindhoven geweest (NSP). Daar afgegeven en na een half uurtje was hij klaar en hadden ze hem weer tot leven geflasht!.:)Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:13:
[...]
Toevallig heb ik dat probleem vorige week met mijn n97 mini ook gehad, ik kreeg hem ook niet meer aan de praat wat ik ook deed. Ik heb mijn telefoon toen naar een nokia service point gebracht, daar hebben ze een nieuwe software erop gezet en de volgende dag kon ik hem weer ophalen.
Ik heb die versie 20.xx firmware erop gezet. En dat kinetisch scrollen is toch wel een opluchting hoor
[ Voor 4% gewijzigd door -Edwin- op 03-01-2010 20:09 ]
Iemand al kunnen updaten naar versie 2.1?
Dit vond ik op een ander forum:
Anyway… I have already figured this out a long long time ago… Yesterday, my N97 booted by itself??? I got home, and for the 11th time… stuck at the boot logo. Had to do a Manual Hard Reset (Shift, Space, Delete + Power Key) and restore a back-up. All my settings (Except BT and some apps) are not re-installed and my apps are all over again, but now, it only takes me a few hours to recompose.
Like the user up there, I always thought it was my 16GB card, but that is not the case. The case is corrupt databases in either E (Mass Storage Built-In) or F (MicroSD). God forbid you have files in C because v.20 is not hackable therefore, C cannot be accessed.
After the 8th time… I thought it was the apps I was installing. Maybe yes, maybe no…
OVI Store forced an update of the OVI Store App 2 days ago. I installed some apps, forgot to test and reboot my phone to see if any of the new apps affect my boot process (like getting stuck again). Yes, everytime I install something, a) I reboot to test if it will brick my phone again to the Logo Boot; and b) start another Backup to MicroSD (after re-formatting the MicroSD). Call it Paranoia!
Anyway..
Both E & F has these
101ffC31
101f8857\Cache
101ffca9
These contain the Music and Photo Library Database. Once these file(s) get corrupted, Oh Nokia. Please fix this bug!!! Your phone tries to re-compose these during boot… and will take a long long long time… and it will appear that you are stuck at the boot screen. Because the rebuild process when something is already corrupt is running indefinitely without a stop point. Duh!
So, once your phone is working, do a regular backup to F: MicroSD. When it bricks, manual hard reset, restore and soft-boot (automatic), plug in Mass Storage Mode to PC. Back up E & F to PC. Remove the corrupt Database files for Music and Photo as mentioned above (Google It).
Reboot (power button Manual)
Test: Reboot again after successful boot. Re-Install all apps including N-Gage Apps that were not restored. Reboot again as a test. After modifications, do another full back-up.
Hope this helps! And hope someone at Nokia is reading this, gets horrified at customer’s experiences and cleans up this phone’s OS.
Anyway… I have already figured this out a long long time ago… Yesterday, my N97 booted by itself??? I got home, and for the 11th time… stuck at the boot logo. Had to do a Manual Hard Reset (Shift, Space, Delete + Power Key) and restore a back-up. All my settings (Except BT and some apps) are not re-installed and my apps are all over again, but now, it only takes me a few hours to recompose.
Like the user up there, I always thought it was my 16GB card, but that is not the case. The case is corrupt databases in either E (Mass Storage Built-In) or F (MicroSD). God forbid you have files in C because v.20 is not hackable therefore, C cannot be accessed.
After the 8th time… I thought it was the apps I was installing. Maybe yes, maybe no…
OVI Store forced an update of the OVI Store App 2 days ago. I installed some apps, forgot to test and reboot my phone to see if any of the new apps affect my boot process (like getting stuck again). Yes, everytime I install something, a) I reboot to test if it will brick my phone again to the Logo Boot; and b) start another Backup to MicroSD (after re-formatting the MicroSD). Call it Paranoia!
Anyway..
Both E & F has these
101ffC31
101f8857\Cache
101ffca9
These contain the Music and Photo Library Database. Once these file(s) get corrupted, Oh Nokia. Please fix this bug!!! Your phone tries to re-compose these during boot… and will take a long long long time… and it will appear that you are stuck at the boot screen. Because the rebuild process when something is already corrupt is running indefinitely without a stop point. Duh!
So, once your phone is working, do a regular backup to F: MicroSD. When it bricks, manual hard reset, restore and soft-boot (automatic), plug in Mass Storage Mode to PC. Back up E & F to PC. Remove the corrupt Database files for Music and Photo as mentioned above (Google It).
Reboot (power button Manual)
Test: Reboot again after successful boot. Re-Install all apps including N-Gage Apps that were not restored. Reboot again as a test. After modifications, do another full back-up.
Hope this helps! And hope someone at Nokia is reading this, gets horrified at customer’s experiences and cleans up this phone’s OS.
ik heb ook een al een tijd dit toestel en ik heb er laatst Sygic navigatiesoftware op geinstalleerd. Nu is het zo dat als ik Sygic wil gebruiken dan krijg ik ineens allemaal smsjes van vodafone dat mijn prepaid tegoed op is.. Maar gps is toch gratis?
Alleen GPS wel, maar waarschijnlijk wordt het kaartmateriaal via een dataverbinding gedownload. Tevens gebruik de N97 assisted GPS waarbij ook een dataverbinding gebruikt wordt. Zonder dataplan wordt het dan een duur grapje...bahedou schreef op maandag 04 januari 2010 @ 03:52:
ik heb ook een al een tijd dit toestel en ik heb er laatst Sygic navigatiesoftware op geinstalleerd. Nu is het zo dat als ik Sygic wil gebruiken dan krijg ik ineens allemaal smsjes van vodafone dat mijn prepaid tegoed op is.. Maar gps is toch gratis?
Die van mij gaat vandaag naar een NSP. Ze mogen het op gaan lossen, want ik ben het moe. Gister avond weer een hard reset gedaan, geen enkele software geïnstalleerd en toch stond de gsm vanochtend weer uit.liffey schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:45:
[...]
Ding van mij begint ook steeds vaker opeens opnieuw op te starten, wonderlijk apparaat is dit toch? Erg tevreden over het algemeen, maar wel een paar hele gekke bugs....
Sygic laadt geen kaartmateriaal via een dataverbinding, alleen A-GPS gaat via je dataverbinding. A-GPS uitzetten en je probleem is opgelost.lavagiant schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:44:
[...]
Alleen GPS wel, maar waarschijnlijk wordt het kaartmateriaal via een dataverbinding gedownload. Tevens gebruik de N97 assisted GPS waarbij ook een dataverbinding gebruikt wordt. Zonder dataplan wordt het dan een duur grapje...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Ik ben zeer tevreden over mijn n97 dat trillen op aanraakscherm is een kwestie van instellen en verder heb ik nog geen problemen ondervonden.. Alleen zou ik het wel handig vinden als mijn mobiel iets langer of iets harder zou trillen bij het ontvangen van een bericht, aangezien ik mijn mobiel altijd op trilstand heb staan.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Zojuist N97 naar NSC gebracht: wordt opgestuurd naar Nokia. De medewerker gaf aan dat er heel veel problemen zijn met de N97 en dat er tevens hardware vervangen gaat worden. Dus ik ben benieuwd.
Probeers eens een langere ringtone in te stellen bij het ontvangen van een sms. Als de ringtone langers is zal de telefoon misschien ook langer trillen... ? En aangezien je 'm toch op stil hebt staan maakt het geluid van de ringtone niet uit....Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:36:
IkAlleen zou ik het wel handig vinden als mijn mobiel iets langer of iets harder zou trillen bij het ontvangen van een bericht, aangezien ik mijn mobiel altijd op trilstand heb staan.
Iemand een idee?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik heb het plaatsen van foto's, die ik maak met mijn mobiel, op Twitpic/Twitter ontdekt. Ik verklein deze foto's nadat ik ze gemaakt heb naar 800*600px en vervolgens wil ik er een watermark op zetten alvorens ze online te zetten. Nu zie ik een mogelijkheid om dat via het toevoegen van een kader te doen.
Weet iemand hoe je eigen kaders aan de foto applicatie kan toevoegen? Of zijn er andere mogelijkheden om zo'n watermark toe te voegen in het fotobewerkings programma van de N97?
Weet iemand hoe je eigen kaders aan de foto applicatie kan toevoegen? Of zijn er andere mogelijkheden om zo'n watermark toe te voegen in het fotobewerkings programma van de N97?
Kleintje Pils: Ik gebruik pixelpipe (via nokia share online), deze kan automatisch de foto's verkleinen..
Hij trilt op basis van de ingestelde ringtone, ook wanneer hij op stil staat. Dus kies een ringtone die langer is, en hij zal ook langer trillen.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:36:
Ik ben zeer tevreden over mijn n97 dat trillen op aanraakscherm is een kwestie van instellen en verder heb ik nog geen problemen ondervonden.. Alleen zou ik het wel handig vinden als mijn mobiel iets langer of iets harder zou trillen bij het ontvangen van een bericht, aangezien ik mijn mobiel altijd op trilstand heb staan.
Iemand een idee?
Hoe weet je dat?lauw8 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:53:
Firmware 2.1 staat nog niet eens in RDA, dus het duurt minimaal nog wel een week!
Ik las dat de FW al op 2e Kerstdag gereleased werd. Dus zouden ze bezig zijn het de distributie naar de verschillende servers.. maar dat is info waar je niets aan hebt??
Omdat ik dat net gecheckt heb. Dat is gewoon een website van Nokia waar je firmware virtueel kan testen. Bij firmware 2.0 duurde het een klein weekje nadat deze op RDA was verschenen.dkawa schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:47:
[...]
Hoe weet je dat?
Ik las dat de FW al op 2e Kerstdag gereleased werd. Dus zouden ze bezig zijn het de distributie naar de verschillende servers.. maar dat is info waar je niets aan hebt??
Dat de firmware op 2de kerstdag gereleased zou worden is echt onzin!! Ik denk dat het nog wel even duurt voordat 2.1 komt helaas.
Bedankt voor de reactie. Waar moet ik deze A-GPS uitzetten? Bij de instellingen van de navigatiesoftware of bij de instellingen van het toestel? Bij beide kan ik het niet vinden...PinokkioTV schreef op maandag 04 januari 2010 @ 09:38:
[...]
Sygic laadt geen kaartmateriaal via een dataverbinding, alleen A-GPS gaat via je dataverbinding. A-GPS uitzetten en je probleem is opgelost.
Locatie>positiebepalingbahedou schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:12:
[...]
Bedankt voor de reactie. Waar moet ik deze A-GPS uitzetten? Bij de instellingen van de navigatiesoftware of bij de instellingen van het toestel? Bij beide kan ik het niet vinden...
Wat is een B cover, een NSP en V20/V21?Xmasjos schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:52:
[...]
Dat is bij mij best apart... Ik had er eerst geen last van. Ik liet mijn B-cover laten vervangen door een NSP en nu heb ik er wél last van. Het schijnt verholpen te worden door V20/V21, dus hopen dat dat klopt.
B-Cover is de deel van de behuizing waar de hold, aan/uit knop enzo aan zitten.Kleineheino schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:06:
[...]
Wat is een B cover, een NSP en V20/V21?
NSP is een Nokia Service Point, ook wel bekend als Nokia Care Centre.
V20 is de huidige firmware (systeem software versie). V21 zitten we op te wachten. De systeemversie kun je zien door de dialer te openen, en *#0000# in te toetsen.
Misschien een goed idee om het topic eens door te lezen, deze zaken zijn heel vaak aan bod gekomen. Voor de uitleg zie die post hierboven...Kleineheino schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:06:
[...]
Wat is een B cover, een NSP en V20/V21?
[ Voor 27% gewijzigd door Cadezo op 04-01-2010 19:23 . Reden: te laat, dus dubbel ]
Verwijderd
Probleem met de klok. Soms verspringt hij een aantal minuten vooruit wanneer je vanuit een programma terug gaat naar de 'homescreen' door bijv. op de rode 'end' knop te drukken. Soms scheelt het een 10tal minuten, echt hinderlijk wanneer je denkt dat het 08.15 uur is en vervolgens op de homescreen ziet dat het al 08.25 uur is. Je ziet het in een fractie gebeuren, het 'verspringen' van de tijd.
Meer mensen hier last van? Ik draai V20.
Gebruik je de analoge of digitale klok?Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:31:
Probleem met de klok. Soms verspringt hij een aantal minuten vooruit wanneer je vanuit een programma terug gaat naar de 'homescreen' door bijv. op de rode 'end' knop te drukken. Soms scheelt het een 10tal minuten, echt hinderlijk wanneer je denkt dat het 08.15 uur is en vervolgens op de homescreen ziet dat het al 08.25 uur is. Je ziet het in een fractie gebeuren, het 'verspringen' van de tijd.
Dat is dus niet waar, want als je ringtone op stil zet, dan staat je berichtentoon uit, en dan heb je altijd 2 (of 3) trillingen wanneer er een bericht binnen komt, misschien dat het voor ringtone wel werkt, maar voor berichten niet.The_Fes schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:56:
[...]
Hij trilt op basis van de ingestelde ringtone, ook wanneer hij op stil staat. Dus kies een ringtone die langer is, en hij zal ook langer trillen.
Wat misschien wel een optie is, om de tonen niet uit te zetten, maar het volume zo laag mogelijk, misschien dat dit overaan komt met geen geluid.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik wilde vragen wat voor alternatieven er momenteel zijn voor de N97 voor de realplayer die er standaard opstaat. Is er een VLC player of iets dergelijks beschikbaar??
Ik wilde vragen wat voor alternatieven er momenteel zijn voor de N97 voor de realplayer die er standaard opstaat. Is er een VLC player of iets dergelijks beschikbaar??
Ik wil mijn ongelijk graag toegeven, behalve als ik geen ongelijk hebPhoolie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:15:
[...]
Dat is dus niet waar, want als je ringtone op stil zet, dan staat je berichtentoon uit, en dan heb je altijd 2 (of 3) trillingen wanneer er een bericht binnen komt, misschien dat het voor ringtone wel werkt, maar voor berichten niet.
Wat misschien wel een optie is, om de tonen niet uit te zetten, maar het volume zo laag mogelijk, misschien dat dit overaan komt met geen geluid.
Mijn instellingen waren als volgt:
Beltoontype: Stil
Belvolume: Laagste mogelijk
Berichtensignaaltoon: Willekeurig_volledig_nummer.mp3
Trilsignaal: Aan
Verwijderd
Net getest, klopt helemaal!The_Fes schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:15:
[...]
Ik wil mijn ongelijk graag toegeven, behalve als ik geen ongelijk hebIk heb net een volledig mp3 nummer als berichtensignaaltoon ingesteld en daarna een sms naar mezelf gestuurd. Nadat hij 16x getrild had, heb ik maar eens op weergeven gedrukt, toen was ik het trillen ondertussen wel zat.
Heb je wel de zoekfunctie gebruikt?Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 04:31:
Hallo allemaal,
Een voorbeeld is Smartmovie, deze player word zeer gewaardeerd maar is echter niet gratis.
Speelt alles af en komt met een converter.
http://www.lonelycatgames.com/?app=smartmovie
is een hele goede. Vorige maand gekocht op www.symbiangear.com (kreeg toen 25% korting). speelt echt alles af en zonder vertraging of iets derg..N97 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:59:
[...]
Heb je wel de zoekfunctie gebruikt?![]()
Een voorbeeld is Smartmovie, deze player word zeer gewaardeerd maar is echter niet gratis.
Speelt alles af en komt met een converter.
http://www.lonelycatgames.com/?app=smartmovie
FF een goed nieuws bericht.
Ik heb mijn Zwarte N97 (0579050) V20 sinds eind Augustus in bezit. En moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. De N97 presteert imho zeer goed, reageert snel en vastlopers* is niet iets wat ik ken.
V20 installed: +/- 20-11-09
Laatste herstart: 1-1-10
RAM: 79mb gebruik & 45 mb vrij.
C: 31mb gebruik & 44mb vrij.
Mijn Email (Gmail & Hotmail) komen netjes binnen Nokia Email (30 min), mijn Gmail calander word netjes gesynchroniseerd dmv Mail for Exchange (4 uur).
Mijn Routes bekijk ik met Nokia Maps, Google Maps en voor mijn wijffie heb ik Sygic. En voor winkels in de buurt gebruik ik ook soms de app Hier.nl
Voor Internet gebruik ik Opera Mini 5 Beta 2 en af en toe wanneer niet anders kan de standaard webbrowser.
*Opera Mini 5 beta is de enige applicatie die bij mij af en toe vast loopt maar goed dat is dan ook een beta.
Het is te begrijpen dat sommige mensen problemen hebben met hun N97 want het is en blijft hardware. En net zoals bij computers, monitoren, telefoons, pacemakers, tosti-apparaten etc... er zitten soms apparaten met gebreken tussen.
Het is dat ik me op kantoor nu verveel en dit bericht schrijf maar iemand die geen problemen heeft met zijn/haar apparaat laat niet een bericht achter op een forum. Dat doe je alleen maar als je problemen hebt.
Ik heb mijn Zwarte N97 (0579050) V20 sinds eind Augustus in bezit. En moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. De N97 presteert imho zeer goed, reageert snel en vastlopers* is niet iets wat ik ken.
V20 installed: +/- 20-11-09
Laatste herstart: 1-1-10
RAM: 79mb gebruik & 45 mb vrij.
C: 31mb gebruik & 44mb vrij.
Mijn Email (Gmail & Hotmail) komen netjes binnen Nokia Email (30 min), mijn Gmail calander word netjes gesynchroniseerd dmv Mail for Exchange (4 uur).
Mijn Routes bekijk ik met Nokia Maps, Google Maps en voor mijn wijffie heb ik Sygic. En voor winkels in de buurt gebruik ik ook soms de app Hier.nl
Voor Internet gebruik ik Opera Mini 5 Beta 2 en af en toe wanneer niet anders kan de standaard webbrowser.
*Opera Mini 5 beta is de enige applicatie die bij mij af en toe vast loopt maar goed dat is dan ook een beta.
Het is te begrijpen dat sommige mensen problemen hebben met hun N97 want het is en blijft hardware. En net zoals bij computers, monitoren, telefoons, pacemakers, tosti-apparaten etc... er zitten soms apparaten met gebreken tussen.
Het is dat ik me op kantoor nu verveel en dit bericht schrijf maar iemand die geen problemen heeft met zijn/haar apparaat laat niet een bericht achter op een forum. Dat doe je alleen maar als je problemen hebt.
Ok, maar ik had het over berichtensignaaltoon op uit, maar als je het getest hebt dan zal het ongetwijfeld kloppen en had ik het fout.The_Fes schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:15:
[...]
Ik wil mijn ongelijk graag toegeven, behalve als ik geen ongelijk hebIk heb net een volledig mp3 nummer als berichtensignaaltoon ingesteld en daarna een sms naar mezelf gestuurd. Nadat hij 16x getrild had, heb ik maar eens op weergeven gedrukt, toen was ik het trillen ondertussen wel zat.
Mijn instellingen waren als volgt:
Beltoontype: Stil
Belvolume: Laagste mogelijk
Berichtensignaaltoon: Willekeurig_volledig_nummer.mp3
Trilsignaal: Aan
Verwijderd
Ik gebruik de digitale klok. Echt irritant is het.
Zit er trouwens een stopwatch functie op de N97? Ik zie niks bij de klok app. staan. Iemand een idee?
'Timer Lite' van Offscreen Technologies. Gratis te downloaden uit de Ovi-store.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:14:
[...]
Zit er trouwens een stopwatch functie op de N97? Ik zie niks bij de klok app. staan. Iemand een idee?
Ik gebruik ook de digitale klok, maar genoemde is me nooit opgevallen. Ik hou het in de gaten als mijn N97 weer terug is.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:14:
[...]
Stopwatch is weer zo'n standaard tool die echt op zo'n gsm aanwezig hoort te zijn. Het is wat mij betreft een kansloze actie van Nokia dat dit ontbreekt.
Heb je helemaal gelijk in. Goed dat je hier ook iets achterlaat en je mag jezelf enorm gelukkig prijzen dat jouw toestel zo goed werkt. Heb je geüpdatet vanuit v1.1 of vanuit v1.2 naar v2.0?N97 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:17:
Als het echt zo kansloos is, waarom koop je dan geen stopwatch ipv een N97?lavagiant schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:42:
[...]
Ik gebruik ook de digitale klok, maar genoemde is me nooit opgevallen. Ik hou het in de gaten als mijn N97 weer terug is.
Stopwatch is weer zo'n standaard tool die echt op zo'n gsm aanwezig hoort te zijn. Het is wat mij betreft een kansloze actie van Nokia dat dit ontbreekt.
Hehe, is een overwegingXmasjos schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:55:
[...]
Als het echt zo kansloos is, waarom koop je dan geen stopwatch ipv een N97?
Ik heb op nog geen enkele smartphone van Nokia een stopwatch gezien en ik heb er toch al wel redelijk wat in handen gehad. Het was een standaard tool op de oude Nokia's, maar niet op dezen.lavagiant schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:49:
[...]
Hehe, is een overweging. Nee, het gaat mij niet om een stopwatch maar komop: dat is toch een standaard tool sinds jaren op een Nokia...?
Duh, op de oude telefoons werd er geklaagd over de stopwatch omdat deze te beperkt zou zijn. Met Symbian 6.5 zijn er zoveel applicaties die mooier en beter zijn dat ik dit een beetje een non-vraag vind en helemaal snap dat Nokia in dit soort triviale applicaties geen tijd meer steekt. Even browsen naar de OVI store en door de gratis apps kijken. Pas geleden heb ik even gezocht op een egg-timer en toen kwamen ook minimaal twee stopwatches voorbij. Kun je je eigen smaak uitzoeken. Succes !Xmasjos schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:18:
[...]
Ik heb op nog geen enkele smartphone van Nokia een stopwatch gezien en ik heb er toch al wel redelijk wat in handen gehad. Het was een standaard tool op de oude Nokia's, maar niet op dezen.
... gecensureerd ...