Zo, ik heb het massageheugen geformatteerd en de telefoon loopt weer erg soepeltjes. Zo soepeltjes heeft hij nog nooit gelopen.
In ieder geval bedankt voor de hulp
In ieder geval bedankt voor de hulp
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem. Het touchscreen werkt niet bijzonder goed, reageert soms slecht en soms zelfs helemaal niet, maar het toetsenbord doet het dan nog wel. Het lijkt idd op een hardwarefout, maar ik heb al een aantal dingen geprobeerd die het niet oplossen. Waarschijnlijk is het een softwarefout (door eigen ondervindingen).The_Fes schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:34:
Sinds afgelopen vrijdag werkt mijn telefoon op sommige momenten ineens totaal niet meer:
Wat gebeurt er:
- meestal begint het met een slecht reagerend touch screen, hij gaat bij elke aanraking of kinetisch scrollen (zonder dat ik beweeg) of hij opent het context menu (wat normaal komt bij lang ingedrukt houden). Het hardware toetsenbord reageert nog wel normaal.
- daarna reageert het touch screen nergens meer op, ook het hardware toetsenbord doet dan niets meer
- de enige toesten die het dan nog doen zijn de lock/unlock toets en en aan/uit toets. Als ik de telefoon aan en uitzet start hij weer op
- PIN code invoeren is onmogelijk omdat het touchscreen nog steeds niet reageert. Als er dan wel iets reageert is het meestal de rechter kant (dus 3, 6, 9 en # en de backspace knop)
- Na even wachten met de telefoon terug in mijn zak werkt het soms ineens weer wel
- Zachtjes tikken op de zijkant lijkt te werken om de toetsen weer beter te laten werken
- Als ik met de telefoon schud als hij non responsive is, trilt de telefoon (zelfde triling als bij intoetsen van knop als touchscreen wel werkt).
Iemand een idee wat er aan de hand is? Doordat de telefoon beter reageert na de tikjes, en door het trillen van de telefoon bij schudden, denk ik zelf aan iets van een contactje ofzo. Maar ik moet zeggen dat ik niet heel technisch aangelegd ben
Bij mij reageert het HW toetsenbord dan dus ook niet meer, waardoor ik bijvoorbeeld mijn PINcode bij opstarten van mijn telefoon niet kan onvoeren.Xmasjos schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:59:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Het touchscreen werkt niet bijzonder goed, reageert soms slecht en soms zelfs helemaal niet, maar het toetsenbord doet het dan nog wel. Het lijkt idd op een hardwarefout, maar ik heb al een aantal dingen geprobeerd die het niet oplossen. Waarschijnlijk is het een softwarefout (door eigen ondervindingen).
Heb ik ook al een flink aantal keren gehad, geen idee waar het aan ligt. Makkelijkste oplossing is gewoon een halve minuut wachten en dan werkt alles weer zoals het hoort. Begrijp er vrij weinig vanThe_Fes schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:34:
Sinds afgelopen vrijdag werkt mijn telefoon op sommige momenten ineens totaal niet meer:
Wat gebeurt er:
- meestal begint het met een slecht reagerend touch screen, hij gaat bij elke aanraking of kinetisch scrollen (zonder dat ik beweeg) of hij opent het context menu (wat normaal komt bij lang ingedrukt houden). Het hardware toetsenbord reageert nog wel normaal.
- daarna reageert het touch screen nergens meer op, ook het hardware toetsenbord doet dan niets meer
- de enige toesten die het dan nog doen zijn de lock/unlock toets en en aan/uit toets. Als ik de telefoon aan en uitzet start hij weer op
- PIN code invoeren is onmogelijk omdat het touchscreen nog steeds niet reageert. Als er dan wel iets reageert is het meestal de rechter kant (dus 3, 6, 9 en # en de backspace knop)
- Na even wachten met de telefoon terug in mijn zak werkt het soms ineens weer wel
- Zachtjes tikken op de zijkant lijkt te werken om de toetsen weer beter te laten werken
- Als ik met de telefoon schud als hij non responsive is, trilt de telefoon (zelfde triling als bij intoetsen van knop als touchscreen wel werkt).
Iemand een idee wat er aan de hand is? Doordat de telefoon beter reageert na de tikjes, en door het trillen van de telefoon bij schudden, denk ik zelf aan iets van een contactje ofzo. Maar ik moet zeggen dat ik niet heel technisch aangelegd ben
Verwijderd
Verwijderd
Hebben jullie allebei heel toevallig een screenprotector op het scherm geplakt zitten?Xmasjos schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:59:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Het touchscreen werkt niet bijzonder goed, reageert soms slecht en soms zelfs helemaal niet, maar het toetsenbord doet het dan nog wel. Het lijkt idd op een hardwarefout, maar ik heb al een aantal dingen geprobeerd die het niet oplossen. Waarschijnlijk is het een softwarefout (door eigen ondervindingen).
Yupz. Heb soms ook het gevoel dat het aan dat ding ligt, want als ik m wat aandruk lijkt het alsof hij meestal beter reageert...Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:09:
[...]
Hebben jullie allebei heel toevallig een screenprotector op het scherm geplakt zitten?
Heb ik er wel op gehad. Toen begon eigenlijk het probleem. Ik heb de projector toen verwijderd... helaas dus nu het probleem als ik de telefoon een tijdje in mijn zak heb zitten dat de touch dan niet werkt. Ik vind het maar een raar probleem...Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:09:
[...]
Hebben jullie allebei heel toevallig een screenprotector op het scherm geplakt zitten?
Heeft het waarschijnlijk dus niet veel mee te maken...Crusher77 schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:02:
Heb er geen screenprotector op zitten, en toch die rare problemen van het niet werkende touchscreen
Ik heb de suggestie van het formatteren van E en daarna een hard reset te doen opgevolgd. Dit heeft het probleem verholpen. Meteen ook met een schone lei begonnen, alleen nog de apps die ik echt wou. Wel zeer omslachtige manier om het op te lossen; een volgende keer zou een andere manier toch fijner zijn.liffey schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:30:
[...]
Heb hier exact hetzelfde! Hard reset gedaan, en vervolgens ziet de mediaspeler niks meer... Vernieuwen levert 0 mp3tjes op en via bestandsbeheer is alles gewoon te zien....
Iemand nog een suggestie?
Verwijderd
Denk dat Vodafone V2.0 over slaat en aanhaakt met V2.1 die er aan zit te komen... Even geduld dus nog.The_ReVenger schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 00:07:
Nog maar eens, iemand enig idee wanneer nou eindelijk die firmware-update bij Vodafone uitkomt? Het is gewoon schandalig dat ze zolang wachten!
Ik heb het een tijdje geleden ook gehad, op firmware v11. Ik denk zelf dat het komt doordat ik tig apps heb geinstalleerd en rompatcher heb toegepast. Soms dan raakte je de onderkant van het scherm aan en reageerde het scherm alsof ik boven iets heb aangeraakt of totaal geen reactie. Soms lukte het opstarten alleen als ik mijn micro-sd eruithaalde (ik installeer altijd de apps op mijn memcard).Xmasjos schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:16:
[...]
Heeft het waarschijnlijk dus niet veel mee te maken...
Ik ben gisteren naar een NSP geweest in Tilburg, daar vonden ze het ook een apart probleem (was al blij dat hij slecht reageerde toen ik er binnen liep, kon hij het met zijn eigen ogen zien) Het probleem leek zich alleen wel korter voor te doen dan de andere keren.mikymike77 schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:51:
Ik heb ook het probleem dat de touchscreen niet meer werkt. Speelt nu ruim een maand. Heb dit probleem alleen als ik de telefoon een tijdje in mijn broekzak heb. Ik probeer dit al te vermijden door telefoon niet in m'n zak te doen. Wanneer ik er niet onder uit kom is bijvoorbeeld met een stap avondje. Pak ik mijn telefoon na een half uurtje uit mijn zak, dan kan ik er zeker 10 minuten niets mee.. heel langzaam aan gaat de touch dan weer werken. Telefoon uit en aan zetten versnelt dit proces niet. Heel irritant, zelfs zo irritant dat ik mijn N95 weer uit de kast heb gehaald als ik een stap avondje heb. Lijkt me niet de bedoeling. Nu al enkele reacties hier gelezen over dit probleem. Ben nog in dubio wat ik er aan ga doen. Is het een software of hardwarematig probleem? Misschien de firmware V21 die het probleem oplost? Ik baal er in iedergeval heel erg van en dat is zacht uitgedrukt. Ik zal het forum hier blijven volgen..
Dat is net wat ik probeerde te zeggen.. De standaard Nokia Mail (berichten), ondersteund alles al, Gmail, OWA (via mail for exchange) etc..knakker2 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 08:50:
[...]
MfE werkt niet, ik krijg constant foutmeldingen als ik mijn account will aanmelden, crudentials error of zoiets.
Daarnaast zijn MfE en andere programma's wel leuk en aardig maar je moet ze apart draaien.... Programma's zoals System Seven ondersteunt alles........ OWA, Gmail, Yahoo, AOL, Hotmail etc. Meer heb je dus niet nodig dan dat ene programmatje... is dus erg handig en makkelijk!
Het enige wat wel beter kan is de UI, vind bijv. nokia messaging er iets gelikter uitzien maar die heeft dan weer geen OWA..
Verwijderd
Ik zeg dit omdat hetgeen wat jullie hier omschrijven mij ook is overkomen... Bij mij was het een screenprotector die ergens op het scherm soms wel en soms geen contact maakte. Dat kan een hoekje zijn wat loslaat maar ook lucht. Je N97 denkt dat er iets aangeraakt wordt waardoor ook je hardware keyboard niet werkt. Na het verwijderen van de protector werkte die van mij weer als vanouds.Xmasjos schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:16:
[...]
Heeft het waarschijnlijk dus niet veel mee te maken...
Is een goeie... Ik heb m er nu ook afgehaald en hij doet het nu primaVerwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:03:
[...]
Ik zeg dit omdat hetgeen wat jullie hier omschrijven mij ook is overkomen... Bij mij was het een screenprotector die ergens op het scherm soms wel en soms geen contact maakte. Dat kan een hoekje zijn wat loslaat maar ook lucht. Je N97 denkt dat er iets aangeraakt wordt waardoor ook je hardware keyboard niet werkt. Na het verwijderen van de protector werkte die van mij weer als vanouds.
[ Voor 6% gewijzigd door Xmasjos op 15-12-2009 18:55 ]
Master_A
Verwijderd
Meestal geeft de telefoon de werkelijke grote van de afbeelding weer. In de afbeeldingviewer wordt de afbeelding verkleint zodat het in z'n geheel op het scherm past, dus verkleint.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:30:
Hebben meer mensen hier last van ? Als je een afbeelding selecteert voor op de achtergrond wordt deze veel groter vergroot dan dat hij in werkelijkheid is, dus klopt de verhouding niet. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is ?
Verwijderd
Ik heb de N97 vanaf het allereerste uur en heb nog steeds geen krassen er op. Ik moet wel zeggen dat ik altijd erg zuinig ben op mijn spullen. Geen aanstekers/sleutels in dezelfde broekzak, niet op het scherm maar op de andere kant leggen, af en toe alle hoekjes en gaatjes schoonmaken etc. Het is geen telefoon voor iemand die automonteur is of in de bouw werkt denk ik.Xmasjos schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:33:
[...]
Is een goeie... Ik heb m er nu ook afgehaald en hij doet het nu primaFf kijken of dat ook zo blijft
Hij werkt nu al een uur heel netjesDus de screencover was helaas wel het probleem...
Verder al last gehad van krassen ofzo?
Nokia messaging zorgt hier wel voor. Heeft gewoon een continue verbinding met gmail, 5 seconden vertraging op de gmail op de pc.RonnieB82 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:02:
Wat ik wel een gemiste kans vind, is dat er geen pushmail op de telefoon zit.
Op mijn oudere ericsson kon dat wel, hij hield de imap verbinding continu open, waardoor ik direct bericht kreeg bij nieuwe mail. Op de N97 kan ik geen vergelijkbare optie vinden. Ik heb nu de boel maar ingesteld om elke 5 minuten te controleren, maar dat is het eigenlijk net niet...
KloptVerwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:10:
[...]
Ik heb de N97 vanaf het allereerste uur en heb nog steeds geen krassen er op. Ik moet wel zeggen dat ik altijd erg zuinig ben op mijn spullen. Geen aanstekers/sleutels in dezelfde broekzak, niet op het scherm maar op de andere kant leggen, af en toe alle hoekjes en gaatjes schoonmaken etc. Het is geen telefoon voor iemand die automonteur is of in de bouw werkt denk ik.
Ik heb af en toe mijn mail zelfs sneller binnen op mijn telefoon dan op mijn PC met gmail.liffey schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:42:
[...]
Nokia messaging zorgt hier wel voor. Heeft gewoon een continue verbinding met gmail, 5 seconden vertraging op de gmail op de pc.
perfect zou ik zeggen.
2.1 is grotendeels voor bugfixes. Verwacht er dus maar niet teveel vanthezs schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:51:
Deze telefoon nu anderhalf week in bezit, super blij ermee! heeft alle mogelijkheden die ik nodig heb en het werkt ook allemaal soepel!
Ben benieuwd wat er veranderd met de komende v2.1 update
Master_A
dkawa schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:46:
Het lijkt erop dat ik nog gewoon even moet wachten op een nieuwe zending B-covers. Ik heb Vodafone Eindhoven en Bombeeck in Eindhoven gebeld en beide hebben ze ook niet op vrd liggen. Maar voor het vervangen van de cover hebben ze een aankoopsbon nodig en die heb ik niet (2ehands gekocht). Dus toch maar gewoon rustig wachten op PHC telecom... daar vragen ze niet naar de aankoopsbon (toestel komt ook daar vandaan :-))
Verwijderd
Nee, ik heb een andere router, maar mogelijk heb je iets aan mijn bevinding: ik moest de WPA-key van m'n router inkorten met een paar tekens anders kreeg de N97 geen connectie.Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:23:
Een vlug vraagje , hebben mensen hier een speedtouch 780 ? Ik krijg mijn n97 op geen enkele manier op de wireless van onze ST780 . iemand suggesties?
Verwijderd
Heb je die bij PHC telecom laten maken? Ik had hun vandaag toevallig nogmaals gemailed maar ze hadden ze niet zeiden ze tegen mij zodra ze er waren namen ze contact met me op.dkawa schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:09:
[...]
zo.. ik heb ook een nieuwe B-cover.. Wat een verschil zeg.. jeetje... Nu heeft Nokia er echt over nagedacht... krassen zullen niet meer voorkomen
EN de GPS ontvangst is VEEL beter.. ben hartstikke blij.....
Is een bekend probleem, deze is niet compatible met de wifi chipset die Nokia gebruikt, alle Nokia toestellen hebben dit probleem. De simpelste oplossing is er een cheapass routertje achter hangen van een ander merk en daar je Nokia's op aanmelden. Marktplaats staat vol met tweedehands voor weinig.Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:23:
Een vlug vraagje , hebben mensen hier een speedtouch 780 ? Ik krijg mijn n97 op geen enkele manier op de wireless van onze ST780 . iemand suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 17-12-2009 09:11 ]
Verwijderd
Volgens mij moet dat gewoon binnen de garantie vallen. Probeer het met zeiken dat ze het gewoon moeten doen en ga anders naar een andere NSP die betere service verleent.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:36:
Heb N97 sinds juli 2009,nu is hij weg voor reparatie omdat vergrendelingsschuifje afgebroken is,je zou denken=garantie.
Krijg ik net bericht dat er waarschijnlijk reparatiekosten gerekent gaan worden.
Kan dit zomaar?
wordt hier echt droevig van,nooit geen N97 meer voor mij.
Ja bij PHC Telecom... ze hadden van de week een zending ontvangen en hadden 1 voor mij apart gehouden...dpz schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:58:
[...]
Heb je die bij PHC telecom laten maken? Ik had hun vandaag toevallig nogmaals gemailed maar ze hadden ze niet zeiden ze tegen mij zodra ze er waren namen ze contact met me op.
Verwijderd
Nou ..niet ALLE nokia's, ik heb hier voor de Nokia N95 8gb gehad,en had er geen enkel probleem mee...robertwebbe schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:10:
[...]
Is een bekend probleem, deze is niet compatible met de wifi chipset die Nokia gebruikt, alle Nokia toestellen hebben dit probleem. De simpelste oplossing is er een cheapass routertje achter hangen van een ander merk en daar je Nokia's op aanmelden. Marktplaats staat vol met tweedehands voor weinig.
Verwijderd
Heel simpel: zet even je beveiliging uit en test het. Werkt het zelfs zonder beveiliging niet, dan hoef je niet eens verder te klooien met de lengte van je encryptie key.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:12:
[...]
ik ga proberen de code in tekorten .. zou dit echt werken!?
Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl
Iemand???Ladykiller007 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:39:
Beste mensen....
Ik had een vraagje....mijn smsjes etc. worden nu opgeslagen op telefoongeheugen....deze kan je natuurlijk ook opslaan op het massageheugen (wijzigen in de instellingen).
Mijn vraag is, wat als ik het geheugen dat gebruikt moet worden wijzig? Gaat dat vlekkeloos of...???
Thnx
Gaat prima, maar de smsjes worden niet gekopiëerd, dus je moet ze eerst naar je pc zetten, dan het geheugen veranderen en dan de smsjes weer terugzetten.
Uhh hoe bedoel je gekopieerd:P??Xmasjos schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:42:
[...]
Gaat prima, maar de smsjes worden niet gekopiëerd, dus je moet ze eerst naar je pc zetten, dan het geheugen veranderen en dan de smsjes weer terugzetten.
Verwijderd
Sansar schreef op donderdag 17 december 2009 @ 20:07:
[...]
Heel simpel: zet even je beveiliging uit en test het. Werkt het zelfs zonder beveiliging niet, dan hoef je niet eens verder te klooien met de lengte van je encryptie key.
Zeg, als je in plaats van Ladies Killen eens zelf wat zoekwerk doet. Het instellen van het gebruikte geheugen is een heel eenvoudige instelling die al een aantal keer behandeld is in dit topic. Wat er verder met gekopieerd bedoeld wordt is ook niet echt lastig om te verzinnen (en in een iets andere vorm ook al een aantal keer voorbij gekomen).Ladykiller007 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:41:
[...]
Uhh hoe bedoel je gekopieerd:P??
Thnxxx
Zo ver ik weet heeft alleen Thomson er problemen mee.Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:16:
Zijn er meer merken die niet werken met Nokia's ??
[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 18-12-2009 09:48 ]
Hier werkt het zonder problemen op een WPA2 key van 10 karakters. (een linksys router)Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:16:
even vanaf mijn andere account...
Het uitzetten van de encryptie gaat niet werken .. het minimale wat er op moet is WEP. ..en ook dat werkt niet.
denk toch dat ik maar ergens opzoek ga naar een acces point ofzo.
Zijn er meer merken die niet werken met Nokia's ??
[...]
De 787 werkt primarobertwebbe schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:47:
[...]
Zo ver ik weet heeft alleen Thomson er problemen mee.
Verwijderd
Verwijderd
Oké, bedankt voor de moeite om het even te bekijken. Top!Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:32:
Net even gecontroleerd aangezien ik altijd met een bluetooth headset erop werkMaar bij mij klikt de gehele stekker van mijn sony headset in de 3,5mm jackplug. Ook bij het eruit trekken is er aardig wat weerstand. Dus ik vermoed dat je de stekker even door de 'klik' heen moet drukken.
[ Voor 7% gewijzigd door Cadezo op 18-12-2009 20:43 ]
Verwijderd
Ik heb hier dus ook last van. Echter alleen als hij een tijdje in mijn broekzak is geweest. Hij reageert echt nergens meer op. Alleen aan-uit knop en ontgrendeling. Kan geen gesprekken opnemen en ook toetsenbord werkt dan niet. Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd en heb sygic er ook al niet meer geinstalleerd. Al bekend of het aan hardware of software ligt? Ik heb hem al opgestuurd naar dynafix. Maar na 2 weken en nieuwe software en onderdeel vervangen, nog steeds hetzelfde probleem dus....Wordt er helemaal gek van!The_Fes schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:37:
[...]
Ik ben gisteren naar een NSP geweest in Tilburg, daar vonden ze het ook een apart probleem (was al blij dat hij slecht reageerde toen ik er binnen liep, kon hij het met zijn eigen ogen zien) Het probleem leek zich alleen wel korter voor te doen dan de andere keren.
Ik heb er trouwens niet alleen last van als hij in mijn zak zit, ook als hij op mijn werk op mijn bureau ligt, kan het touchscreen zomaar ineens slecht reageren.
De man van het NSP twijfelde of het software of hardware was, en laat het nu onderzoeken. Mocht het hardware zijn dan ben ik mijn N97 misschien 4 weken kwijt.
Had ik ook last van. Screenprotector eraf en dan doet ie t goedVerwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:27:
[...]
Ik heb hier dus ook last van. Echter alleen als hij een tijdje in mijn broekzak is geweest. Hij reageert echt nergens meer op. Alleen aan-uit knop en ontgrendeling. Kan geen gesprekken opnemen en ook toetsenbord werkt dan niet. Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd en heb sygic er ook al niet meer geinstalleerd. Al bekend of het aan hardware of software ligt? Ik heb hem al opgestuurd naar dynafix. Maar na 2 weken en nieuwe software en onderdeel vervangen, nog steeds hetzelfde probleem dus....Wordt er helemaal gek van!
Verwijderd
Je hebt ook de nieuwe b-cover nodig! Ik heb hem er gister op laten zetten in Sassenheim, achterkant zit meteen een stuk strakker, camera-klepje schuift veel prettiger, gps deed het een stuk beter (maar die moet ik nog is goed checken) en geen witte waas meer op mijn foto's in het donker!El_V schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:39:
pff laatste firmware erop maar nog steeds probleem met witte waas als ik fotos neem
stukje zwart maken helpt ook niet
Ik heb de nieuwe cover en V12, maar ik heb er nu juist wel last van. Ik had er voor de vervanging geen last van, maar nu dus helaas welVerwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:48:
[...]
Je hebt ook de nieuwe b-cover nodig! Ik heb hem er gister op laten zetten in Sassenheim, achterkant zit meteen een stuk strakker, camera-klepje schuift veel prettiger, gps deed het een stuk beter (maar die moet ik nog is goed checken) en geen witte waas meer op mijn foto's in het donker!
Dat kan heel goed aan de kou liggen. Elektronica werkt wel vaker minder goed als het koud ismikymike77 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:47:
Ook dit weekend weer veel last gehad van de touchscreen die niet werkt nadat de telefoon enige tijd in mijn broek heeft gezeten. Ik heb er geen screen protector op zitten.
Het is z'n vaag probleem. Eerst doet hij 5 tot 10 minuten niets, behalve de ontgrendeling knop. En na die minuten gaat hij langzaam weer reageren. Wat kan dit nou zijn? Mijn scherm is verder schoon, geen krassen. Heeft het met de temperatuur te maken? Of als er iets geplakt zit (broekzak) tegen de touchscreen? Waarom dat "ontladen" van 5 a 10 minuten en het werkt weer? Ik hou het forum hier in de gaten.. Als iemand een oplossing heeft voor dit probleem lees ik het heel graag.. Want dit is zwaar irritant!!
Ik geloof dat ik precies hetzelfde probleem had, weken mee rondgelopen. Toen heb ik mijn telefoon laten repareren bij Vodafone service point.. ze hebben daar de hele telefoon leeggezogen en compleet nieuwe software erop (niet een simpele zelfuitvoerbare update dus) en daarnaast iets aangepast aan de printplaat, iets hardware matig dus. Nu loopt hij als een treinmikymike77 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:47:
Ook dit weekend weer veel last gehad van de touchscreen die niet werkt nadat de telefoon enige tijd in mijn broek heeft gezeten. Ik heb er geen screen protector op zitten.
Het is z'n vaag probleem. Eerst doet hij 5 tot 10 minuten niets, behalve de ontgrendeling knop. En na die minuten gaat hij langzaam weer reageren. Wat kan dit nou zijn? Mijn scherm is verder schoon, geen krassen. Heeft het met de temperatuur te maken? Of als er iets geplakt zit (broekzak) tegen de touchscreen? Waarom dat "ontladen" van 5 a 10 minuten en het werkt weer? Ik hou het forum hier in de gaten.. Als iemand een oplossing heeft voor dit probleem lees ik het heel graag.. Want dit is zwaar irritant!!
Verwijderd
Maar is dat dan via dynafix gebeurd? Heb je eventueel nog reparatienummer of zo? Dan kan ik misschien de telefoon ook zodanig laten repareren. Ze hebben daar bij Dynafix namelijk al iets gedaan, alleen mocht het niet baten helaas........naNs schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:12:
[...]
Ik geloof dat ik precies hetzelfde probleem had, weken mee rondgelopen. Toen heb ik mijn telefoon laten repareren bij Vodafone service point.. ze hebben daar de hele telefoon leeggezogen en compleet nieuwe software erop (niet een simpele zelfuitvoerbare update dus) en daarnaast iets aangepast aan de printplaat, iets hardware matig dus. Nu loopt hij als een trein
Verwijderd
Helaas werkt dat bij mij niet. Alweer gepoogd om hard reset te doen middel *#7370# en massageheugen te formateren en geen nieuwe software te installeren....maar nog steeds geen reactie als hij een tijdje in broekzak heeft gezeten..........Xmasjos schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:18:
[...]
Had ik ook last van. Screenprotector eraf en dan doet ie t goed
Ik ben ook wel benieuwd. Ik ga binnenkort naar de The Phonehouse in Enschede en die gaven ook dat het resetten en vernieuwen van firmware verplicht is, vanuit Nokia. De firmware die ze er dan opzetten zou anders zijn dan die je normaalgesproken krijgt. Ben dus benieuwd of dit inderdaad verschil gaat maken.naNs schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:12:
[...]
Ik geloof dat ik precies hetzelfde probleem had, weken mee rondgelopen. Toen heb ik mijn telefoon laten repareren bij Vodafone service point.. ze hebben daar de hele telefoon leeggezogen en compleet nieuwe software erop (niet een simpele zelfuitvoerbare update dus) en daarnaast iets aangepast aan de printplaat, iets hardware matig dus. Nu loopt hij als een trein
off-topic: Is TPH in Enschede dan nog wel een NSP/Care Point? Tijdje terug geweest, maar ik werd doorverwezen naar ZwolleAjaxArena schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:41:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd. Ik ga binnenkort naar de The Phonehouse in Enschede
Verwijderd
Ik heb er een week of drie mijn nokia laten repareren in enschede, terwijl ik hem bij vodafone heb gekocht dus het lijkt me welCadezo schreef op zondag 20 december 2009 @ 01:07:
[...]
off-topic: Is TPH in Enschede dan nog wel een NSP/Care Point? Tijdje terug geweest, maar ik werd doorverwezen naar Zwolle
Ze hebben een maand of 3 geen NSP gehad, maar er was er wel ééntje in opleiding. Nu staat er dus weer iemandCadezo schreef op zondag 20 december 2009 @ 01:07:
[...]
off-topic: Is TPH in Enschede dan nog wel een NSP/Care Point? Tijdje terug geweest, maar ik werd doorverwezen naar Zwolle
Ja via Dynafix. Ze hebben het eerst in de Vodafone winkel in Groningen geprobeerd. Hier kwamen ze er niet uit, ze hebben daar geprobeerd er een compleet nieuw touchscreen op te zetten (dat bovenste schuifmechaniek). Toen opgestuurd naar zo'n landelijk serivce center, daar was het snel gepiept. Heb alleen het reparatienummer niet meer.. De diensthebbende nerd bij die reparatiebalie in de vodafone winkel had het over een 'modernificatie aan de printplaat', ofzoVerwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:38:
[...]
Maar is dat dan via dynafix gebeurd? Heb je eventueel nog reparatienummer of zo? Dan kan ik misschien de telefoon ook zodanig laten repareren. Ze hebben daar bij Dynafix namelijk al iets gedaan, alleen mocht het niet baten helaas........
Ben erg tevreden over de telefoon.......als hij het doet......
Verwijderd
Dat is dan jammer. Ik zal het weer eens proberen bij dynafix. Wordt er helemaal gek van. Ben de telefoon dan weer 2 weken kwijt. Als hij het daarna weer 100% doet, vind ik het niet zo'n probleem. Maar ja.....dat had ik de afgelopen keer ook gehoopt.naNs schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:10:
[...]
Ja via Dynafix. Ze hebben het eerst in de Vodafone winkel in Groningen geprobeerd. Hier kwamen ze er niet uit, ze hebben daar geprobeerd er een compleet nieuw touchscreen op te zetten (dat bovenste schuifmechaniek). Toen opgestuurd naar zo'n landelijk serivce center, daar was het snel gepiept. Heb alleen het reparatienummer niet meer.. De diensthebbende nerd bij die reparatiebalie in de vodafone winkel had het over een 'modernificatie aan de printplaat', ofzo
Ik heb ook een invisible shield, en ik heb er ook last van. Althans dat gaat wellicht de conclusie van het NSP wordensyntesia schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 16:30:
welke screenprotector hadden jullie ??
want ik heb nergens last van met mijn invisible shield
in de shop in groningen waren ze bang dat ik hem pas half januari weer terug zou hebben.. de eerder genoemde nerd dacht dat hij misschien zelfs naar de fabriek in finland moest worden gestuurd namelijk, zo complex lag het probleem volgens hem.. Ze hadden er bij dat centrale punt een uurtje voor nodig, kon ik uit de track n trace herleiden... dus er is hoopVerwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:09:
[...]
Dat is dan jammer. Ik zal het weer eens proberen bij dynafix. Wordt er helemaal gek van. Ben de telefoon dan weer 2 weken kwijt. Als hij het daarna weer 100% doet, vind ik het niet zo'n probleem. Maar ja.....dat had ik de afgelopen keer ook gehoopt.
Iig bedankt voor bovenstaande. Ik zal het noemen bij het vermelden van de storing. Hopelijk gaat er bij hun een lampje branden.
[ Voor 27% gewijzigd door Only op 21-12-2009 07:57 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
http://www.telfort.nl/app/mijntelefoon/ota/cc/anders.phpOnly schreef op maandag 21 december 2009 @ 01:56:
Ik heb de n97 mini nu 2 weken, maar ik krijg mms van telfort maar niet aan de praat..
Ik heb de punten automatisch laten installeren (werkte niet), verwijderd en handmatig geprobeerd (wederom niks), en dat nog een paar keer opnieuw gedaan..maar krijg het voor geen mogelijk voor mekaar om een mms weg te sturen..verder werkt alles wel gewoon normaal..sms/internet bedoel ik dan..
Zijn er meer mensen met telfort en een mini die dit hebben of waar het wel gewoon normaal werkte in 1x >?
Edit:
Ook ontvangen lukt dus niet: dan krijg ik zo'n smsje met inlogcode.
Als ik MMS naar 1300 stuur krijg ik te zien:
Gratis bericht van Telfort: het is voor u helaas niet mogelijk deze instellingen te gerbuiken. Wij zullen de instellingen daarom niet versturen.
Beetje vaag allemaal..ik heb overigens sim only, maar ze verkopen dit toestel zelf ook gewoon..
Verwijderd
Doe is je internet cache wissen! Web > opties > privacy gegevens wissen.911GT2 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:18:
Ik zit met een appart probleem. Het telefoongeheugen zit vol (nog slecht 1,3 mb vrij).
Natuurlijk staan alle foto's, video's en e-mails met attachments op het mass storage gedeelte. En ook applicaties worden daarop geïnstalleerd.
Ik snap niet waarom hij zo vol loopt. Ik kan ook (in de telefoon) niet zien wat er dan op het telefoongeheugen staat. iemand tips?
Dat is al ontelbare keren behandeld hier. Misschien moet je de N97-topics maar eventjes doorzoeken.911GT2 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:18:
Ik zit met een appart probleem. Het telefoongeheugen zit vol (nog slecht 1,3 mb vrij).
Natuurlijk staan alle foto's, video's en e-mails met attachments op het mass storage gedeelte. En ook applicaties worden daarop geïnstalleerd.
Ik snap niet waarom hij zo vol loopt. Ik kan ook (in de telefoon) niet zien wat er dan op het telefoongeheugen staat. iemand tips?
Ik kon het niet vinden.Xmasjos schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:17:
[...]
Dat is al ontelbare keren behandeld hier. Misschien moet je de N97-topics maar eventjes doorzoeken.
Heb ik al gedaan... geen resultaat.Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:16:
[...]
Doe is je internet cache wissen! Web > opties > privacy gegevens wissen.
Dan zit je denk op zo'n 8 MB.
Misschien kun je ook je smsjes wissen, weet niet hoeveel je opgeslagen hebt.
[ Voor 41% gewijzigd door 911GT2 op 21-12-2009 12:19 ]
Nee helaas, dat zijn gewoon dezelfde instellingen die ik overal al vandaan kan toveren, lijkt er op dat ze de mini nog niet ondersteunen voor mms ofzo..beetje vreemd. Maar hoopte dat er hier iemand was die wel een mini had met telfort en wel kan mmsen. Maar dat wordt dan dus maar telfort contacten vrees ik.hetnet schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:45:
[...]
http://www.telfort.nl/app/mijntelefoon/ota/cc/anders.php
misschien word je daar wat wijzer
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Verwijderd
Iemand????Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 01:16:
ik heb een vraagje over het instellen van een beltoon/afbeelding per contactpersoon.......
Ik kies bij een contactpersoon.... beltoon instellen.....en selecteer dan een bestand en sla hem op.
En zo kies ik ook een afbeelding en sla deze op bij de contactpersoon......
Als diegen mij nu belt, dan moet je toch de geselcteerde beltoon horen en die afbeelding van die persoon in beeld zien?????
Lukt bij mij niet, kan iemand me helpen ?
"Nu loopt hij als een treinnaNs schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:12:
[...]
Verwijderd
Ik kan me niets anders bedenken dan dat je toch allemaal zooi op je tel-geheugen zet. Ik heb nog 35 MB vrij (als mijn cache vol zit), terwijl ik er nog een aantal standaard apps op heb staan. Allemaal geen probleem.naNs schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:51:
[...]
"Nu loopt hij als een trein"
![]()
niet dus, krijg nu bij elke handeling de melding 'Telefoongeheugen vol, sluit een toepassing en probeer het opnieuw', terwijl hij net een schone installatie heeft gekregen....
Miskooooop
Ja een backup, maar die bevatte eigenlijk amper data... een foto's/sms/agenda itemsXmasjos schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:49:
[...]
Heb je misschien een backup teruggezet ofzo? Of anders veel vanuit de ovi-store geïnstalleerd?
Opera is de boosdoener denk ik.naNs schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:15:
[...]
Ja een backup, maar die bevatte eigenlijk amper data... een foto's/sms/agenda items
Daarnaast geen extra applicaties geinstalleerd, alleen Opera.
[ Voor 8% gewijzigd door liffey op 22-12-2009 08:15 ]
ah werkelijk? ik vind die standaard browser zoooo gayliffey schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:14:
[...]
Opera is de boosdoener denk ik.
Bij mij loopt opera helemaal vol, zodra ik die uitzet krijg ik soms 30 mb ram erbij![]()
Opera eraf gegooid en hij loopt weer als een zonnetje.
Met name opera 10 is dramatisch.
trouwens, een telefoon die loopt als een trein lijkt me niet zo positief op het moment
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq