Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Sendar schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:58:
[...]

Hier dezelfde problemen.

Dit zou de oplossing moeten zijn:
Remove and replace the battery as before. Do not press the power button.
Plug the phone into the PC or the Mains supply via the USB cable.
The white screen will appear, and the "Charging" message will show.
Then press AND HOLD the power button. Keep the power button pressed for a long time, maybe 30 seconds, maybe 1 minute.
Eventually the white screen will fade to black, then your normal startup screen will appear, asking for your PIN.
You can release the power button when the white screen fades to black.

I've tried this a dozen times now, and it's always worked for me. Like you, it has has only started doing this since firmware release 20.

Bij mij echter had dit geen effect. Maar misschien voor jullie wel! Succes
Bedankt voor de tip! Een paar x heeft hij m gewoon gepakt de batterij eruit te trekken en opnieuw op te starten, maar de meeste keren niet. Ik vermoed dat hij t binnen een weekje wel weer zal doen dus dan zal ik het proberen :'(
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 10:38:
[...]

Ik heb dit ook een keer of 10 gehad sinds ik de telefoon heb (bij alle firmwares). Heb het vermoeden dat dit veroorzaakt wordt door 3rd party software. Automatisch backup maken is mijn enige middel hiertegen.
Wat bedoel je precies met automatische backup? Trouwens als ik een harde reset doe met de death grip, blijven programmas als Sygic, en verschillende apps van Offscreen Tech er nog op staan.

Ik word wel een beetje moedeloos van dit feit. Heb contact met Nokia hierover gehad, wacht nog op een reactie. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heeft iemand een idee waar in het Noorden van het land de Lens en GPS issue gefixed kunnen worden met onderdelen op voorraad en waar een goede ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm958 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:06:
Heeft iemand een idee waar in het Noorden van het land de Lens en GPS issue gefixed kunnen worden met onderdelen op voorraad en waar een goede ervaring?
In het zuiden genk belgie weten ze nog niet eens dat er een probleem is met de n97.Ze gingen contact opnemen en ervoor zorgen dat er onderdelen kwamen dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:39
Ik heb een vraagje wat ik nog niet helemaal goed ben tegen gekomen via de search. Mijn telefoon loopt soms te piepen dat het geheugen vol is, echter is dit wisselend, de ene keer met alleen messenger en opera, de andere keer met een stuk meer programma's over. Ik krijg deze error vooral dus als ik internet, met opera in het bijzonder. Echter laden de pagina's wel door, tis niet zo dat de programma's crashen/afsluiten. Is dit een tekort aan werkgeheugen (neem aan dat het gewoon zo heet, zelfs bij een telefoon) of gewoon gebrek aan tijdelijk geheugen op de C, wat nu op zon 10mb ligt.

Verder Opera beta2 er op gegooid, maar die doet het een stuk minder goed, meer mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Ik ben ook een n97 gebruiker van een van de eerste uren, nu heb ik alleen een hele tijd dit topic niet meer in de gaten gehouden. nu ben ik ook van plan om een keer langs een nsp te gaan (die in reisen want deze is het dichts bij mij) omdat een paar dingen naar mijn mening niet helemaal juist zijn. En wat kan ik daar allemaal laten verbeteren aan mijn toestel?

Om te beginnen voor de lenscover, maar dit was al bekend dat deze niet goed was en zijn al replacements voor. Ook mijn GPS werkt niet helemaal goed, kan ik hier ook wat aan laten doen bij een nsp?

En dan heb ik nog iets wat ik niet veel vaker tegenkom namelijk dat in 1 van de 2 speakers een ruis of iets doorgaat, 1 of allebei werkt iig niet meer helemaal lekker (was overigens al vanaf dat ik hem gekocht heb). Kan een nsp hier wat aan doen? Een nieuw luidsprekertje inbouwen oid?

En hebben er meer mensen last van dat als het toestel een tijdje dicht zit en je klapt hem weer open, dat er op een aantal van de bovenste toetsen iets op zit wat je eigenlijk ook zo weer weg kunt vegen? Het lijkt wel of er op de achterkant van het gedeelte van het scherm ook zoiets opzit ten hoogte van de toetsen. ;)
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:53:
GPS is super snel en betrouwbaar.
Lenscover lijkt niet meer te krassen.
De draaibeweging van het scherm reageert sneller.
Toestel lijkt me ietsjes zwaarder aan te voelen.
Geen waas meer op foto's in het donker van de flits.
In feite komt het er op neer dat ik ongeveer het zelfde wil laten doen als dit. Maar dan in reisen (heeft iemand ervaring met deze nsp?)

excuses voor de zins opbouw en dergelijke, het is al laat en meneer komt uit de stad ;)

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Hoi,
Tip voor de media fanaten:
Als je films wil importeren via Nokia PC Suite (7.1) naar de N97 dan moet je eerst K-Lite Codexs installeren op je PC. Daarna herkent PC Suite vrijwel elke vorm van video-codering en converteert perfect naar de N97.
Groet,
Reg (racinfo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
all killer schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:13:
Ik heb een vraagje wat ik nog niet helemaal goed ben tegen gekomen via de search. Mijn telefoon loopt soms te piepen dat het geheugen vol is, echter is dit wisselend, de ene keer met alleen messenger en opera, de andere keer met een stuk meer programma's over. Ik krijg deze error vooral dus als ik internet, met opera in het bijzonder. Echter laden de pagina's wel door, tis niet zo dat de programma's crashen/afsluiten. Is dit een tekort aan werkgeheugen (neem aan dat het gewoon zo heet, zelfs bij een telefoon) of gewoon gebrek aan tijdelijk geheugen op de C, wat nu op zon 10mb ligt.

Verder Opera beta2 er op gegooid, maar die doet het een stuk minder goed, meer mensen met dezelfde ervaring?
Heb ik ook gehad. Lag bij mij aan opera. Die heb ik eraf gegooid en toen was het allemaal weer in orde.
Ligt dus niet aan de n97 maar aan die beta versies van opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik wil mijn N97 even naar een andere product code veranderen. Ik weet hoe dit moet, maar ik kan nergens de lijst van de product-codes niet vinden.
Ik zit nogsteeds met het probleem dat hij de ene dag trilt, en dan weer 2 dagen niet!
De ene keer doet mijn trilfunctie het WEL, opeens weer NIET! Gek-van. Hij is echt niet stuk, maar ik twijfel aan mijn software!
Ik wil graag even proberen, om geheel andere software te installeren.
Weet iemand de product code van b.v Vodafone?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franco10 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:53:
[...]
Wat bedoel je precies met automatische backup? Trouwens als ik een harde reset doe met de death grip, blijven programmas als Sygic, en verschillende apps van Offscreen Tech er nog op staan.
[...]
Als je een geheugenkaartje in je toestel hebt kun je via bestandsbeheer op je toestel een backup maken. Dit kun je ook automatisch laten herhalen zodat wanneer het toestel niet meer opstart, je toch je meest recente contacten e.d. nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan morgen een N97 aan te schaffen.
Heb ik dan meteen de 'nieuwe' verbeterde versie, of moet ik meteen naar een repair center toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

"The Nokia PC suite, actually Ovi Suite now, has a built-in application that automatically converts all kinds of video files to the format and resolution your phone supports. The automatic converter though seems to compress the videos too much even at the highest quality setting and they look over pixilated but so far it's the easiest way of getting video to your Nokia touch handset."

Maar nu kan ik nergens in de Ovi Suite een converter vinden. Kijk ik gewoon niet goed genoeg of is dit een fout van de reviewer. Op Google komt er ook niks over naar boven..

=============
bij mijn weten zit er niet in OVI een convertor, maar in PC Suite (versie 7.1.40.1); hiermee kun je elke film (behalve VOB's en MKV's) naar de N97 converteren en dat gaat werkelijk super snel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:12:
Hallo, ik wil mijn N97 even naar een andere product code veranderen. Ik weet hoe dit moet, maar ik kan nergens de lijst van de product-codes niet vinden.
Ik zit nogsteeds met het probleem dat hij de ene dag trilt, en dan weer 2 dagen niet!
De ene keer doet mijn trilfunctie het WEL, opeens weer NIET! Gek-van. Hij is echt niet stuk, maar ik twijfel aan mijn software!
Ik wil graag even proberen, om geheel andere software te installeren.
Weet iemand de product code van b.v Vodafone?

Alvast bedankt!
0587243: N97 RM-505 Country Variant Belgium BE CV Black v2
0587244: N97 RM-505 Country Variant Belgium BE CV white v2_COLOR
0594816: N97 RM-505 Country Variant Netherlands NL CWM v1 Black
0594817: N97 RM-505 Country Variant Netherlands NL CWM v1 White_COLOR
0587245: RM-505 Country Variant Netherlands NL - Black
0587246: RM-505 Country Variant Netherlands NL - MR
0589755: RM-505 Proximus BE - Black
0587806: RM-505 T-Mobile NL - Black
0579050: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black
0579054: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW White
0587371: N97 VF NL B

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil net mijn software 20.019 opnieuw installeren,maar een probleem eerst kon ik via de software updater gewoon dezelfde versie opnieuw op mijn toestel zetten.Maar ik wil het net doen en geen optie om dat te doen.Weet iemand waar dit aan kan liggen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:13
heb nu toch wat problemen hoor met mijn n97.. software matig dan.

mijn facebook application doet het niet meer..
en mijn ovi store kan ik niet updaten ! :S

nog meer mensen hier last van of met een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:52:
Ik ben van plan morgen een N97 aan te schaffen.
Heb ik dan meteen de 'nieuwe' verbeterde versie, of moet ik meteen naar een repair center toe?
Mensen, wie kan hier iets zinnig over roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Vorige week woensdag naar de Vodafone winkel in eindhoven (Piazza) geweest. Onderdelen moesten besteld worden. Vrijdag avond bericht dat de onderdelen en waren en zaterdagmorgen telefoon ingeleverd. Kon er niet op wachten dus ben maar wat gaan winkelen. Werd het toch nog een dure reparatie 8)7

Gisteren met Sygate getest (bewolkt, beetje regen). Het gaat nu heel goed, hooguit 10m vertraging. Met een externe muis gaat het net iets perfecter maar de N97 is nu absoluut bruikbaar. Vanmorgen de busroute met Google Maps gevolgd, zag er ook goed uit.

Cameracover is ook gerapareerd, het glaasje is weer helemaal krasvrij en het kapje ligt wat hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57
bkah schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:34:
Vorige week woensdag naar de Vodafone winkel in eindhoven (Piazza) geweest. Onderdelen moesten besteld worden. Vrijdag avond bericht dat de onderdelen en waren en zaterdagmorgen telefoon ingeleverd. Kon er niet op wachten dus ben maar wat gaan winkelen. Werd het toch nog een dure reparatie 8)7

Gisteren met Sygate getest (bewolkt, beetje regen). Het gaat nu heel goed, hooguit 10m vertraging. Met een externe muis gaat het net iets perfecter maar de N97 is nu absoluut bruikbaar. Vanmorgen de busroute met Google Maps gevolgd, zag er ook goed uit.

Cameracover is ook gerapareerd, het glaasje is weer helemaal krasvrij en het kapje ligt wat hoger :)
goed nieuws.. heb je een zwarte of witte N97?

Ik ga er vanmiddag ff langs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:03:
Weet iemand hoe je in nokia messaging bij het bekijken van je email in HTML weergave ook de afbeeldingen laadt? De optie afbeeldingen weergeven staat aangevinkt en in de header staat nergens een optie met afbeeldingen weergeven. Meer mensen dit probleem? In plaats van afbeelding staat er zo'n plaatje wat schuin doormidden is gesneden. Ben ik nog duidelijk? ;)
Dit heb ik ook icm Gmail en Kpn. Geen enkel plaatje word weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:17:
[...]

Mensen, wie kan hier iets zinnig over roepen?
Je krigjt een gewoon een goede versie.
Alle hardwareproblemen (gps en camera) komen laleen bij de eerste versie voor, sinds augustus 2009 rollen er goede modellen de band af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crim schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:38:
[...]

Dito hier, mail met afbeeldingen is een probleem. Ze worden niet ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
liffey schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:26:
[...]

Je krigjt een gewoon een goede versie.
Alle hardwareproblemen (gps en camera) komen laleen bij de eerste versie voor, sinds augustus 2009 rollen er goede modellen de band af.
Weet je dit zeker? Ik heb een model van augustus en ook gps problemen.

Kan iemand misschien aanwijzen wat er anders is op de B-cover die door een nsp is geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Crim schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:38:
[...]

Ik heb hier geen probleem met Hi...

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 20:27
-SpaceMaker- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:05:
[...]

Mooi dat je nav4all eindelijk aan de praat gekregen hebt.
Na wat testen ben ik ook tot de concluse gekomen dat nav4all de meeste nauwkeurige, en meest up-to-date routeplanner is. Lijkt wel of nav4all vooruit planned, ipv direct op je GPS signaal af te gaan (wat altijd achter loopt als je erg hard rijdt) >:)
Sygic McGuider is de meest gebruikers vriendelijke (als je de installtie eenmaal voor elkaar krijgt)
AmazeGPS en Garmin vond ik beiden niets en erg onhandig in gebruik.

Ik heb ook nog even gekeken naar de auto lock instellingen, maar bij "settings>phone>phone mgmt>auto. keyguard" kan ik ook geen waardes kiezen. Alleen de setting op "auto" zetten of op "none". Geen sec/min, wat in de oude firmware wel kon!
Wel kun je bij "settings>phone>phone mgmt>securtiy settings>phone&simcard", de phone autolock period instellen. Maar die bedoel je vast niet?
Nee die bedoel ik inderdaad niet. Ik weet haast zeker dat je de tijd kon instellen mbt de vergrendeling. De verlichting kan je nog wel instellen (max 60 sec). Dat is ook niets dus daarvoor heb ik het prog. smartlight zodat je de telefoon nog eens kan neerleggen en niet meteen de vergrendeling erop hebt en het licht uit. Hij houd de tel. dan open zolang je een prog. hebt draaien/open hebt staan.

Verder heb ik afgelopen weekend eens naar de iphone gekeken maar zo langzamerhand denk ik toch dat die wat beter is opgezet dan de n97. En dan zeker het draaien van het scherm. De iphone doet precies wat je die n97 in dat mooie reclame filmpje ziet doen. En met games vind ik de n97 echt dramatisch. Via de n-gage krijg ik helemaal niets binnen. En de spelletjes die ik op internet kan vinden zijn grafisch een stuk minder dan de iphone. Daar speelde ik een race spel op en je deed het sturen met de iphone zelf (gewoon het apparaat naar links en rechts voor sturen). Zeer snelle en vloeiende reactie bij het bewegen van het toestel.

Denk dat ik uiteindelijk toch voor de iphone was gegaan als ik dat geweten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
dkawa schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:37:
[...]

goed nieuws.. heb je een zwarte of witte N97?
Een zwarte. De witte was er nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
etienne100 schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:39:
[...]

De iphone doet precies wat je die n97 in dat mooie reclame filmpje ziet doen. En met games vind ik de n97 echt dramatisch. Via de n-gage krijg ik helemaal niets binnen. En de spelletjes die ik op internet kan vinden zijn grafisch een stuk minder dan de iphone. Daar speelde ik een race spel op en je deed het sturen met de iphone zelf (gewoon het apparaat naar links en rechts voor sturen). Zeer snelle en vloeiende reactie bij het bewegen van het toestel.

Denk dat ik uiteindelijk toch voor de iphone was gegaan als ik dat geweten had.
Ik moet toegeven dat de iPhone veel meer afgewerkt is dan de N97. Maar voor mij geen Apple. Een bedrijf wat zulke rare restricties oplegt komt er bij mij niet in. De N97 is soms wat behelpen, maar het feit dat ik gewoon kan Skypen via 3G (Fring) en niet beperkt wordt tot WiFi is voor mij veel belangrijker dan games.

Natuurlijk heeft iedereen zo zijn eigen prioriteiten, maar Apple is erg goed bezig om geld te verdienen, maar ze moeten eerst weer de vrijheid teruggeven aan de gebruikers voordat ik weer Apple ga overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar wat leuke widgets voor mijn homescreen. Ik heb een beetje lopen zoeken in de Ovi store, maar verder dan de Nu.nl (heb ik al) en Metro widget kom ik niet. En wat Amerikaanse/Engelse nieuws widgets. Zijn er andere leuke widgets die mooi zijn op je homescreen? Bijvoorbeeld eentje met files en flitsers ofzo? Mag ook gewoon leuk zijn en niet nuttig (gadget achtig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:47:
Ik ben op zoek naar wat leuke widgets voor mijn homescreen. Ik heb een beetje lopen zoeken in de Ovi store, maar verder dan de Nu.nl (heb ik al) en Metro widget kom ik niet. En wat Amerikaanse/Engelse nieuws widgets. Zijn er andere leuke widgets die mooi zijn op je homescreen? Bijvoorbeeld eentje met files en flitsers ofzo? Mag ook gewoon leuk zijn en niet nuttig (gadget achtig).
Ik hoop dat er iemand eenwidget kan maken die de nieuwsheadlines van Tweakers.net kan halen a la de metro widget.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
Ik heb de laatste tijd vrij vaak last van het niet horen van de kiestoon wanneer ik iemand bel. Ik klik op een naam, bel..... maar ik hoor niks. Blijkt dat de telefoon dan wel overgaat aan de andere kant, maar ik krijg daar niets van mee. Vaak werkt opnieuw aan-uit zetten ook niet, dus moet ik de batterij er eerst uithalen. Niet echt handig als je snel ff iemand moet bellen.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello, ik heb een vraag die ik ook al op een ander forum tegengekomen ben..het lukt me perfect om mails te versturen, maar ik kan ze niet ontvangen..het betreft mails van onze eigen server die gestuurd worden door google mail..alles is imap4 maar ik krijg deze maar niet op mijn gsm..iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Amiet01 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:30:
[...]

Ik hoop dat er iemand eenwidget kan maken die de nieuwsheadlines van Tweakers.net kan halen a la de metro widget.
Je kan toch gewoon de RSS reader gebruiken om newsfeeds weer te geven via een widget op het home scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

MaCk- schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:03:
[...]

Je kan toch gewoon de RSS reader gebruiken om newsfeeds weer te geven via een widget op het home scherm??
Maar die is niet zo mooi en uitgebreid als de Metro widget. Daar kan je bijvoorbeeld al het nieuws in zijn geheel in de app bekijken en wordt je niet voor het volledige artikel doorverwezen naar de website (ook net als de Nu.nl widget). Als ik zou weten hoe ik het kan maken had ik het echt gedaan (ook voor de medetweakers die dit vet zouden vinden!).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Ik heb voor een vriend zijn n97 ook geupdate (nadat ik die van mijzelf had gedaan) naar de nieuwste firmware, v20. Nu heeft hij het probleem dat hij niet meer kan bellen of gebeld kan worden. Hij kan wel internetten en sms'n, maar verder dus niks. Als iemand hem belt krijgt de persoon die belt wel gewoon te horen dat de telefoon over gaat en na een paar keer komt die dan in zijn voicemail terecht, hij hoort of ziet er dus niks van. Als hij zelf wil bellen krijgt die alleen de melding dat het niet is toegestaan.

Hij heeft zijn telefoon al terug gezet naar fabrieksinstellignen maar dat heeft helaas niet gehoplen. Heeft iemand anders nog idee'n wat er aan de hand zou kunnen zijn? Hij heeft wel vodafone, die hebben al genoeg storingen gehad maar zover ik weet is er nu niks meer lopende..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
CasGas schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:55:
Ik heb voor een vriend zijn n97 ook geupdate (nadat ik die van mijzelf had gedaan) naar de nieuwste firmware, v20. Nu heeft hij het probleem dat hij niet meer kan bellen of gebeld kan worden. Hij kan wel internetten en sms'n, maar verder dus niks. Als iemand hem belt krijgt de persoon die belt wel gewoon te horen dat de telefoon over gaat en na een paar keer komt die dan in zijn voicemail terecht, hij hoort of ziet er dus niks van. Als hij zelf wil bellen krijgt die alleen de melding dat het niet is toegestaan.

Hij heeft zijn telefoon al terug gezet naar fabrieksinstellignen maar dat heeft helaas niet gehoplen. Heeft iemand anders nog idee'n wat er aan de hand zou kunnen zijn? Hij heeft wel vodafone, die hebben al genoeg storingen gehad maar zover ik weet is er nu niks meer lopende..
Ja een hardreset zal zijn probleem voor 99% zeker oplossen...

Hold the left shift key, the spacebar and the back key then the power key, *hold them until the device asks for the country etc.

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/5601/n97.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb enige tijd terug voor mijn witte benelux n97 geheel legaal via de pcsuite de v20 gedownload.
Softwarematig liep hij redelijk.

Had gebeld naar de phonehouse in boz of zij al de b cover hadden. Ik werd op een shortllist gezet waar ik gebeld zou worden zodra onderdelen binnen zijn.
Binnnen 1 week mocht ik opdraven. Hij heeft er een kwartier over gedaan...nieuwe lens cover en klep...groter spons op de chip ...hele achterwerk is vernieuwd. Super service...mocht erop wachten.

Buiten liep ie als een tierelier...sygic in sconden een fix Zonder gpsd app te starten.
Appparaat hard gereset en looot superrrrrr. Geen laggy gps..geen hangende programmas egtc etc.
Echt aaaan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm vreemd. Ik dacht vanochtend laat ik eens een onboard filmpje maken in de auto, opweg naar mijn werk. Zo gezegd zo gedaan. Aan het eind vd rit druk ik vanzelfsprekend op stop, hij begint de video te verwerken en is daar vrij vlot mee klaar. Alleen nu de vraag; waar staat dat ding? Kan hem nergens in de galerij vinden. Hij zou hem opgeslagen moeten hebben op het massageheugen, maar ik kan hem niet vinden. Zie ik iets over het hoofd ofzo?

edit: gevonden, echter helemaal via toepassingen>best.beheer>enz. Ergens 4 lagen diep vind ik het filmpje. Wanneer ik hem af wil spelen krijg ik de melding 'kan bestand niet afspelen'. Wanneer ik het nog een keer probeer zie ik zelfs helemaal niks meer alleen de melding (massageheugen in gebruik).

:(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

staat hij niet tussen foto's en dan vastgelegd, als ik een filmpje maak staqat hij namelijk daar tussen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:22:
staat hij niet tussen foto's en dan vastgelegd, als ik een filmpje maak staqat hij namelijk daar tussen.
Nee ook niet. Telefoon al een keer een herstart gegeven, maar mag niet baten. Het was wel een groot filmpje, ruim 1 uur. Maar daar zal hij toch tegen moeten kunnen? Ik heb hem nadat ik stop heb gedrukt nog zien 'verwerken'. Maar hij lijkt spoorloos verdwenen... :/

edit:

Ik kan nu massageheugen E:/ ook niet meer als opslagmedium instellen. Staat een rood streepje doorheen en is ook niet meer beschikbaar. Gaat lekker met dit toestel. Een filmpje maken en opslaan is al teveel gevraagd en nu is mijn hele massageheugen niet meer aanspreekbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Paar vraagjes.

Ik had een discussie over de lens fix ... dat deze er voor zorgt dat krassen niet meer ontstaan is duidelijk, maar hoe zit het met de witte waas op foto's? deze automatisch ook verholpen?

Als je met je vinger een beetje gaat circelen op je scherm verdwijnt je homescreen, hetzelfde als wanneer je naar je softkey gaat en dit op "hide" zet.
Wat is hier de gedachte achter? Waarom kan je op deze manier je homescreen verbergen en weer tevoorschijn toveren?

Zojuist de Metro widget geinstalleerd, op wat bewegende text vind ik het niet veel bijzonder, maar goed,.. hoe stel je automatisch updaten in? ik kijk vrij vaak naar mn klok en neem dan automatisch dat wat er nog meer te zien is mee, zoals een RSS die ik heb draaien als dus nu de metro... deze wordt automatisch geupdate? geen instellingen die ik zie

Het afbladderen van het metallic achtige laagje is in rap tempo begonnen. De opdruk van de camera toets is geheel wit en ook de rand rondom de basis van het toestel wordt steeds meer en meer wit.
De vraag hierover is: in hoeverre zijn spare parts te koop? Mijn oude telefoon, N958gb had dus volledig afgebladderde toetsen e.d., wat een vermogen kostte om te vervangen. Iemand enig idee hoe het zit met de N97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:43:
[...]

Nee ook niet. Telefoon al een keer een herstart gegeven, maar mag niet baten. Het was wel een groot filmpje, ruim 1 uur. Maar daar zal hij toch tegen moeten kunnen? Ik heb hem nadat ik stop heb gedrukt nog zien 'verwerken'. Maar hij lijkt spoorloos verdwenen... :/

edit:

Ik kan nu massageheugen E:/ ook niet meer als opslagmedium instellen. Staat een rood streepje doorheen en is ook niet meer beschikbaar. Gaat lekker met dit toestel. Een filmpje maken en opslaan is al teveel gevraagd en nu is mijn hele massageheugen niet meer aanspreekbaar.
Met je massageheugen probleem kan ik je niet helpen, maar heb net even een filmpje gemaakt en als ga naar: Menu > Video en TV > Mijn Video's > Vastgelegde videoclips dan staat het gemaakte filmpje ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thezs schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:56:
[...]

Met je massageheugen probleem kan ik je niet helpen, maar heb net even een filmpje gemaakt en als ga naar: Menu > Video en TV > Mijn Video's > Vastgelegde videoclips dan staat het gemaakte filmpje ertussen.
Nog een halfuurtje geduld gehad en nog eens geprobeerd. En hij staat er tussen, tevens is mijn massageheugen weer beschikbaar. Ik heb het vermoeden dat hij extreem lang aan het verwerken is geweest. Filmpje was 1u13min en 1 GB groot. Denk dat ie daar wat moeite mee heeft gehad (terecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
knakker2 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:51:
Paar vraagjes.

Ik had een discussie over de lens fix ... dat deze er voor zorgt dat krassen niet meer ontstaan is duidelijk, maar hoe zit het met de witte waas op foto's? deze automatisch ook verholpen?
Lees het forum. zoek ook ff ipv alleen maar te vragen
Als je met je vinger een beetje gaat circelen op je scherm verdwijnt je homescreen, hetzelfde als wanneer je naar je softkey gaat en dit op "hide" zet.
Wat is hier de gedachte achter? Waarom kan je op deze manier je homescreen verbergen en weer tevoorschijn toveren?
Feature?
Zojuist de Metro widget geinstalleerd, op wat bewegende text vind ik het niet veel bijzonder, maar goed,.. hoe stel je automatisch updaten in? ik kijk vrij vaak naar mn klok en neem dan automatisch dat wat er nog meer te zien is mee, zoals een RSS die ik heb draaien als dus nu de metro... deze wordt automatisch geupdate? geen instellingen die ik zie

Het afbladderen van het metallic achtige laagje is in rap tempo begonnen. De opdruk van de camera toets is geheel wit en ook de rand rondom de basis van het toestel wordt steeds meer en meer wit.
De vraag hierover is: in hoeverre zijn spare parts te koop? Mijn oude telefoon, N958gb had dus volledig afgebladderde toetsen e.d., wat een vermogen kostte om te vervangen. Iemand enig idee hoe het zit met de N97?
Op het moment kan je niet erg veel onderdelen vinden. Dat is op zich ook logisch, want de N97 is nog redelijk nieuw... Als je een beetje zoekt zul je het vanzelf kunnen vinden als het er is (google ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39
Met hem. Beetje zoiets van : He kijk mijn nieuw achtergrond foto eens. Swipe......
Veel nut heeft het niet. Maar dat hebben wel meer "hebbedingetjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
__R__ schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:36:
[...]

Met hem. Beetje zoiets van : He kijk mijn nieuw achtergrond foto eens. Swipe......
Veel nut heeft het niet. Maar dat hebben wel meer "hebbedingetjes".
Helemaal niet... Het is irritant als die widgets constant aanstaan, maar blijkbaar ziet niet iedereen dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

dlm schreef op zondag 06 december 2009 @ 05:44:
En hebben er meer mensen last van dat als het toestel een tijdje dicht zit en je klapt hem weer open, dat er op een aantal van de bovenste toetsen iets op zit wat je eigenlijk ook zo weer weg kunt vegen? Het lijkt wel of er op de achterkant van het gedeelte van het scherm ook zoiets opzit ten hoogte van de toetsen. ;)
Heb ik ook, is een soort olie-achtig goedje voor het openklapmechanisme denk ik. Je veegt het inderdaad zo weg maar ik heb er al sinds ik hem heb (sinds mei/juni ofzo?) last van.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:39
Ik heb een vraagje over een mail programma. Ik heb op het moment nokia messaging, wat op zich prima werkt. Het enige nadeel er van vind ik dat er geen duidelijke notificatie is als er nieuwe mail is, behalve van een geluidje/kort trilling. Ik heb een gmail account, dus ook even hun programma geprobeerd (wat wel een visuele notificatie geeft op de blackberry van me pa) en ging daar dus bij de N97 ook van uit, echter werkte dit dus niet. Ligt dit gewoon aan de N97, of kent iemand een programma die het ook visueel laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Bij de NSP in Eindhoven hadden ze de witte B-cover binnen gekregen terwijl ik op de zwarte aan het wachten was. Nu zijn ze weer besteld maar Nokia heeft ze zelf in backorder staan... :-( ZUCHT... ik wacht al meer dan 2 maanden op deze cover..

Waar in de buurt van Eindhoven hebben ze deze B-cover op vrd? Vodafone winkel in de Piazza in Eindhoven wilt mij niet helpen omdat ik geen aankoopbon heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp2111
  • Laatst online: 01-04-2024
Was het nou zo dat je via iSync je muziekbibliotheek van iTunes kon toevoegen aan je N97 of niet? Ik heb mijne dus weer terug na 2 weken, had hem naar Nokia opgestuurd, en ben dus heel m'n muziekbibliotheek kwijt. Mocht het niet kunnen dan pak ik multimedia transfer weer wel maar misschien dat het sinds die update ook met iSync werkt? Vooralsnog heb ik alleen contactgegevens en agenda info kunnen synchroniseren.

Over de 'reparatie' van Nokia. Ik had hem dus opgestuurd in staat van krassende cameralens, slechte GPS ontvangst, witte waas over foto's met flits en firmware v12. Nu is alles verholpen, de foto's in het donker hebben geen witte waas meer, lensje is weer krasvrij en lijkt niet meer te krassen door het klepje. GPS ontvangst is ook prima nu en ze hebben ook even m'n firmware geupgrade. Hier zit een blij man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
Scorp2111 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:08:
Was het nou zo dat je via iSync je muziekbibliotheek van iTunes kon toevoegen aan je N97 of niet? Ik heb mijne dus weer terug na 2 weken, had hem naar Nokia opgestuurd, en ben dus heel m'n muziekbibliotheek kwijt. Mocht het niet kunnen dan pak ik multimedia transfer weer wel maar misschien dat het sinds die update ook met iSync werkt? Vooralsnog heb ik alleen contactgegevens en agenda info kunnen synchroniseren.

Over de 'reparatie' van Nokia. Ik had hem dus opgestuurd in staat van krassende cameralens, slechte GPS ontvangst, witte waas over foto's met flits en firmware v12. Nu is alles verholpen, de foto's in het donker hebben geen witte waas meer, lensje is weer krasvrij en lijkt niet meer te krassen door het klepje. GPS ontvangst is ook prima nu en ze hebben ook even m'n firmware geupgrade. Hier zit een blij man.
iSync plugin voor de Nokia N97
http://europe.nokia.com/g...ompatibility-and-download

Heb het zelf nog niet getest, zal ik straks wel even doen, is wel lekker als je kan syncen met iTunes.

edit: blijkt dat dit een plugin is om je N97 met een Mac te syncen. helaas nog even doorzoeken naar een sync programma voor iTunes

[ Voor 5% gewijzigd door thezs op 09-12-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
Een vraag van mijn kant:

Ik heb al wat vragen voorbij zien komen over als je naar het buitenland gaat, hoe je zorgt dat de telefoon geen verbinding met internet maakt, meeste veranderde gewoon de internet instellingen, maar je hebt ook bij heel veel apps die internet nodig hebben de optie: connect while roaming (of een dergelijke optie) waarbij je ja en nee kan opgeven.

Nu heb ik dat opgezocht en mijn conslusie is dat met roaming wordt bedoelt dat je in het buitenland op een ander netwerk als je eigen zit.
Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand met zekerheid zeggen dat wanneer je dus die optie op nee zet, er ook daadwerkelijk geen internet verbinding wordt gemaakt wanneer je in het buitenland bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp2111
Heb net even heel m'n iTunes bibliotheek naar m'n N97 gegooid via Nokia Multimedia Transfer. Hier is dat kinetic scrolling echt een meerwaarde, ik ben nog niet eerder zo blij geweest met m'n telefoon. Alles werkt zoals ik wil dat het werkt, heel fijn. Ben eindelijk 100% tevreden over dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
Scorp2111 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:51:
Heb net even heel m'n iTunes bibliotheek naar m'n N97 gegooid via Nokia Multimedia Transfer. Hier is dat kinetic scrolling echt een meerwaarde, ik ben nog niet eerder zo blij geweest met m'n telefoon. Alles werkt zoals ik wil dat het werkt, heel fijn. Ben eindelijk 100% tevreden over dit toestel :)
U heeft een mac volgens mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp2111
thezs schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:02:
[...]

U heeft een mac volgens mij? :P
Ja klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
Vandaar dat het niet bij mij wou lukken, heb het opgelost door in Nokia Ovi studio als sync map de map op te geven waar al mijn liedjes instaan.

Verwijderd

all killer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:20:
Ik heb een vraagje over een mail programma. Ik heb op het moment nokia messaging, wat op zich prima werkt. Het enige nadeel er van vind ik dat er geen duidelijke notificatie is als er nieuwe mail is, behalve van een geluidje/kort trilling. Ik heb een gmail account, dus ook even hun programma geprobeerd (wat wel een visuele notificatie geeft op de blackberry van me pa) en ging daar dus bij de N97 ook van uit, echter werkte dit dus niet. Ligt dit gewoon aan de N97, of kent iemand een programma die het ook visueel laat zien?
Wat dacht je ervan om de widget op je homescreen te zetten? Staat er keurig een tijdstip en subject van je laatste mailtje...

• knakker2
all killer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:20:
Kijk eens naar system seven, voor mij het beste email programma wat er is, met name door de OWA support. Alleen helaas geen rich html email zichtbaar.
Geluid en aanduiding op het scherm dat er een nieuwe email is binnen gekomen

(bij het downloaden van de software, de vendor moet "other" zijn waarna gekozen kan worden voor S60 v5 edition phones)

edit-

Dit is dan uiteindelijk weer als widget op homescreen te gebruiken.

Mocht men betere programma's weten hoor ik dat graag :P moet wel OWA bij zitten (exchange), wel zo handig voor werk

[ Voor 9% gewijzigd door knakker2 op 10-12-2009 08:06 ]

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
Voor OWA kun je gewoon Mail for Exchange (van Nokia) gebruiken. Zat bij mij standaard in de wizard e-mail instellen toen ik het toestel aanzetten.

Mail for Exchange heeft realtime sync (mogelijkheden) met je exchange server, dus e-mail komt binnen zodra hij op de server binnen is. Met notificatie met geluid/trillen en on screen. Ideaal.

Voor Gmail gebruik ik ook de gewone e-mail client (berichten) op de Nokia. Ook dit werkt gewoon goed, dus waarom andere programmatjes gebruiken?

• dkawa
dkawa schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:41:
Bij de NSP in Eindhoven hadden ze de witte B-cover binnen gekregen terwijl ik op de zwarte aan het wachten was. Nu zijn ze weer besteld maar Nokia heeft ze zelf in backorder staan... :-( ZUCHT... ik wacht al meer dan 2 maanden op deze cover..

Waar in de buurt van Eindhoven hebben ze deze B-cover op vrd? Vodafone winkel in de Piazza in Eindhoven wilt mij niet helpen omdat ik geen aankoopbon heb...
Niemand??

Verwijderd

Je kunt natuurlijk even op de site van Nokia kijken welke NSP's er in de buurt liggen, die bel je vervolgens even op om te vragen.

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

kreeg vannacht opeens Nokia Messaging update aangeboden, iemand al uitgevonden of er een verbetering/verandering in zit ?

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Verwijderd

__R__ schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:44:
[...]

Ik merk bij gebruik van mijn auto oplader en Sygic met GPS dat als de accu volgeladen is onmiddelijk de GPS uitvalt. En deze komt ook niet meer bij. Het lijkt wel of de gehele module word uitgeschakeld. Even aan en uit zetten verhelpt het probleem.

Iemand anders hier ook last van gehad ?
Ja, ik heb ook Sygic en problemen met autolader bij gelijktijdig gebruik. Als ik eerst Sygic opstart en dan erna de autolader eraan hang dan gaat het wel goed, maar als de autolader al in het (volgeladen) toestel zit en ik start dan Sygic op dan krijg ik een zwart scherm en gebeurt er niets.

NB. Ik heb bij Ricom Repair in Schiedam de gps fix laten uitvoeren en dacht (en hoopte) dat alle gps problemen over zouden zijn, maar op bijv. de A3 in Duitsland dacht de gps urenlang (lees: heel lang iig) dat ik in de dorpsstraatjes meer dan 500m verder reed. Dus niet zo'n kleine afwijking en ook niet eenmalig, maar echt heel de tijd. Erg irritant en ik twijfel nu ook of de gps fix wel ok is gebeurd of dat het toch aan mijn sygic versie ligt oid.

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:16:
[...]

Je kunt natuurlijk even op de site van Nokia kijken welke NSP's er in de buurt liggen, die bel je vervolgens even op om te vragen.
http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3

Beter dan nix... Wagij...

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55

Verwijderd

Zo ik heb maar een nokia n900 gehaald dit is toch wel een degelijk toestel tegenover de n97.Zeer snelle fix en zeer goede fotos ook in het donker.Ook werkt alles sneller en is het gebruik weer wat om te leren.

• dkawa
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:18:
Zo ik heb maar een nokia n900 gehaald dit is toch wel een degelijk toestel tegenover de n97.Zeer snelle fix en zeer goede fotos ook in het donker.Ook werkt alles sneller en is het gebruik weer wat om te leren.
Dus?????

Verwijderd

Heeft mijn vrouwtje een n97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Laatst online: 31-03 00:43
tajvdz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:33:
ik heb een vraag over Shazam.
Ik denk dat wel meerdere mensen het gebruiken.
Ik heb het ook al een tijd gebruikt. Als ik hem nu opstart krijg ik de melding dat de proef periode voorbij is. Ik kan upgraden en een nieuwe versie downloaden. Nou heb ik het heel veel gebruikt en zitten er heel veel titels in opgeslagen. Heeft iemand al een upgrade gedaan? Ik ben bang als ik dat doe (er moet namelijk een nieuwe versie worden gedownload) dat alle opgeslagen (getagde) titels er uit zijn.
Ik kan het progamma nu niet meer opstarten. Weet iemand hoe dat nog wel kan om in ieder geval de reeds opgeslagen gegevens veilig te stellen mocht dat nodig zijn voor een upgrade.
Kan je er misschien met een data kabel bij nu?
weet iemand in welke map de applicaties staan en hoe je die kan benaderen vanaf de pc?
ik zit echt met een probleem omdat ik shazam niet wil updaten voor ik de taglist van de oude heb kunnen backuppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
ik had gisteren wat muziek overgezet naar me telefoon, alleen geeft ie nu aan dat de muziekbibliotheek niet te vernieuwen is ! hij geeft dan een systeemfout aan ! iemand hier ervaring mee ?
De nummers staan trouwens in de map attachments. hiervoor had ik wel al wat nummers op mijn mobiel gezet en dat werkte zonder problemen, dus die nummers kan ik nog wel beluisteren maar de rest nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik weet niet of dit meer mensen is overkomen en of ze hier een oplossing voor hebben, maar gister kwam ik op een flash pagina die een soort fullscreen hanteerde. Vervolgens kon ik nog enkel horizontaal en vertikaal scrollen op me touchscreen, maar geen optie om de pagina af te sluiten. Ik zach dus geen kans om mijn browser te kunnen sluiten. Gevolg was dat ik me telefoon moest restarten.

Zijn er mensen die hier wel een oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag, heb nu 2 weken een n97 waarvan 1 week reparatie. Ik heb het probleem dat hij tijdens de nacht zichzelf uitschakelt en ik daarna weer moet opstarten en de pin code moet ingeven. Ook reset hij zichzelf regelmatig en krijg ik het witte nokia scherm te zien, na reparatie gaat dan wel nog het alarm af s'morgens maar hij schakelt zichzelf nog steeds uit. Hun zeiden dat het ook kon liggen aan mijn 6 jaar oude simkaart, ook omdat mijn simkaart regelmatig niet wordt gezien. Maar klopt dit wel, heb hiervoor een n96 gehad en het enigste verschil tussen deze 2 is dat je bij de n96 de simkaart vastklikt en bij de n97 erin schuift. Heb nu wel een nieuwe besteld maar ja dat duurt even.

Iemand een idee waar het aan kan liggen, de nieuwste software staat er op.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:32:
Hallo,

Ik heb een vraag, heb nu 2 weken een n97 waarvan 1 week reparatie. Ik heb het probleem dat hij tijdens de nacht zichzelf uitschakelt en ik daarna weer moet opstarten en de pin code moet ingeven. Ook reset hij zichzelf regelmatig en krijg ik het witte nokia scherm te zien, na reparatie gaat dan wel nog het alarm af s'morgens maar hij schakelt zichzelf nog steeds uit. Hun zeiden dat het ook kon liggen aan mijn 6 jaar oude simkaart, ook omdat mijn simkaart regelmatig niet wordt gezien. Maar klopt dit wel, heb hiervoor een n96 gehad en het enigste verschil tussen deze 2 is dat je bij de n96 de simkaart vastklikt en bij de n97 erin schuift. Heb nu wel een nieuwe besteld maar ja dat duurt even.

Iemand een idee waar het aan kan liggen, de nieuwste software staat er op.

Alvast bedankt
ik zou zeggen: hard reset, updates in de gaten houden en wachten op je simkaart. Wie weet is dat de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

Iemand toevallig enig idee wanneer eindelijk eens die firmware-update voor Vodafone-branded toestellen uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Laatst online: 31-03 00:43
tajvdz schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 02:35:
[...]

weet iemand in welke map de applicaties staan en hoe je die kan benaderen vanaf de pc?
ik zit echt met een probleem omdat ik shazam niet wil updaten voor ik de taglist van de oude heb kunnen backuppen..
dit moet toch iemand weten hier?
is voor mij een heel groot probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Zygivt schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:12:
Ik weet niet of dit meer mensen is overkomen en of ze hier een oplossing voor hebben, maar gister kwam ik op een flash pagina die een soort fullscreen hanteerde. Vervolgens kon ik nog enkel horizontaal en vertikaal scrollen op me touchscreen, maar geen optie om de pagina af te sluiten. Ik zach dus geen kans om mijn browser te kunnen sluiten. Gevolg was dat ik me telefoon moest restarten.

Zijn er mensen die hier wel een oplossing voor hebben?
Dan houd je de menu-knop gewoon 4 sec ingedrukt. Dan krijg je als het goed is een menu met alle open app's. Als je dan op de pic van de browser op backspace drukt (toetsenbord), dan sluit hij de browser af. Lijkt me simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
tajvdz schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:02:
[...]

dit moet toch iemand weten hier?
is voor mij een heel groot probleem!
De app's staan overal en nergens, maar vooral op de schijf die je niet kan vinden ;) Daar moet je ff een aparte explorer voor downloaden voor op je N97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kalua + andere Nokia Care Point medewerkers + deskundigen

Weet jij toevallig iets over een C cover? Ik heb de NCP in mijn woonplaats gebeld, ze hebben deze covers in zwart en wit. Ze vervangen de 'hele chassis', dus het lenscover probleem plus GPS issue fixen ze in 1 keer, volgens de beste man ben ik hem een dag kwijt.

Kan jij die vragen beantwoorden plus het probleem waas aan de linkerkant van de genomen foto's. Wordt dat probleem met die C cover meteen verholpen?

Morgenochten zowiezo even langs met mijn N97.

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:29:

Weet jij toevallig iets over een C cover? Ik heb de NCP in mijn woonplaats gebeld, ze hebben deze covers in zwart en wit. Ze vervangen de 'hele chassis', dus het lenscover probleem plus GPS issue fixen ze in 1 keer, volgens de beste man ben ik hem een dag kwijt.

Kan jij die vragen beantwoorden plus het probleem waas aan de linkerkant van de genomen foto's. Wordt dat probleem met die C cover meteen verholpen?

Ze vervangen de B-cover!! de C-cover is namelijk de batterij klep ;) en daar heb je niet zoveel aan. Als het goed is zou die witte waas ook verholpen moeten zijn, mits je de v20 firmware op je toestel hebt. Als het goed is wordt'het namelijk deels softwarematig verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee?
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:43:
Hey,
ik had gisteren wat muziek overgezet naar me telefoon, alleen geeft ie nu aan dat de muziekbibliotheek niet te vernieuwen is ! hij geeft dan een systeemfout aan ! iemand hier ervaring mee ?
De nummers staan trouwens in de map attachments. hiervoor had ik wel al wat nummers op mijn mobiel gezet en dat werkte zonder problemen, dus die nummers kan ik nog wel beluisteren maar de rest nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:29:

En waar ben jij woonachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond m`n ontgrendelingsschuifje afgebroken,vanmorgen ermee naar een R&G Service Center in Goes,maar die hadden onderdelen er niet van,dus moest opgestuurt worden.
Ben hen sowieso 3 weken of langer kwijt en dat voor zo`n duur toestel wat ik nog maar sinds juli dit jaar in bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ff een vraagje, kan je een wachtwoord zetten op je berichten bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Pff.... ik krijg de telefoon met geen mogelijkheid meer aan. De batterij was leeggelopen en wil sindsdien niet meer aan. Heb em al lang aan de lader gehangen, maar helpt niks. Heb geen zin in een hard reset. Nog even aanklooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:18

RMX

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:55:
ik had ff een vraagje, kan je een wachtwoord zetten op je berichten bijvoorbeeld?
Simpele functie die inderdaad standaard mist, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Sahi_NL schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:42:
Voor OWA kun je gewoon Mail for Exchange (van Nokia) gebruiken. Zat bij mij standaard in de wizard e-mail instellen toen ik het toestel aanzetten.

Mail for Exchange heeft realtime sync (mogelijkheden) met je exchange server, dus e-mail komt binnen zodra hij op de server binnen is. Met notificatie met geluid/trillen en on screen. Ideaal.

Voor Gmail gebruik ik ook de gewone e-mail client (berichten) op de Nokia. Ook dit werkt gewoon goed, dus waarom andere programmatjes gebruiken?
MfE werkt niet, ik krijg constant foutmeldingen als ik mijn account will aanmelden, crudentials error of zoiets.

Daarnaast zijn MfE en andere programma's wel leuk en aardig maar je moet ze apart draaien.... Programma's zoals System Seven ondersteunt alles........ OWA, Gmail, Yahoo, AOL, Hotmail etc. Meer heb je dus niet nodig dan dat ene programmatje... is dus erg handig en makkelijk!

Het enige wat wel beter kan is de UI, vind bijv. nokia messaging er iets gelikter uitzien maar die heeft dan weer geen OWA..

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iedereen versie 20 al??? Nou 21 komt er aan.
http://www.allaboutphones...gen-met-21update-N97.html

Als iets te mooi is om waar te zijn......... Dan is dat meestal ook zo.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:49:
heeft iedereen versie 20 al??? Nou 21 komt er aan.
http://www.allaboutphones...gen-met-21update-N97.html

Als iets te mooi is om waar te zijn......... Dan is dat meestal ook zo.
Het lijkt erop dat Vodafone dat al wist... Gezien ze de v20 niet hebben gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
AjaxArena schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:13:
Pff.... ik krijg de telefoon met geen mogelijkheid meer aan. De batterij was leeggelopen en wil sindsdien niet meer aan. Heb em al lang aan de lader gehangen, maar helpt niks. Heb geen zin in een hard reset. Nog even aanklooien.
Ik quote mezelf maar even. Ik heb toch maar een hardreset gedaan en het is kommer en kwel nu. De muziekbibliotheek geeft aan dat er 4000+ tracks zijn, maar als ik albums, artists of all tracks open, dan staat er niks in. Als ik de biblio vernieuw, dan komen er 0 tracks bij. Als ik bij details kijk, dan staat er gewoon die 4000+ maar ik kan ze zelf niet zien. Als ik er echter via bestandsbeheer naar toe ga, dan kan ik wel een de bestanden zien en afspelen. Iemand dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Laatst online: 13-09 21:20
hardreset hoefde niet, heb ik ook, als de batterij leeggelopen is, moet ik hem echt een uur aan de lader hangen, voor hij ook maar een enkel teken van leven geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Mr.Joker schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:49:
hardreset hoefde niet, heb ik ook, als de batterij leeggelopen is, moet ik hem echt een uur aan de lader hangen, voor hij ook maar een enkel teken van leven geeft.
Heb em toch wel redelijk lang opgeladen, weet niet of het een uur was, maar deed het dus steeds niet. Kwam niet verder dan het witte Nokia scherm. Was ook niet eerste keer dat de batterij leeg was gelopen, vorige keren ging het ook wel goed.

Maar goed, alweer gereset nu, maar ik krijg de mediaplayer niet werkend. De nummers worden niet gezien. Zonet een nieuw mapje toegevoegd, bij het scannen pakt de bibliotheek wel die 11 nieuwe nummers, maar ook deze komen niet in het overzicht te staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:39:
[...]

Ze vervangen de B-cover!! de C-cover is namelijk de batterij klep ;) en daar heb je niet zoveel aan. Als het goed is zou die witte waas ook verholpen moeten zijn, mits je de v20 firmware op je toestel hebt. Als het goed is wordt'het namelijk deels softwarematig verholpen..
Inderdaad, de B-cover dus. ;) Vandaag laten vervangen en ik vind het toestel nu ook beter draaien. GPS lijkt nu sneller te werken, m.a.w. sneller een fix te hebben. Lenscover lijkt iets te 'zweven' en verder heb ik een aantal foto's geschoten, de 'waas' lijkt verdwenen te zijn. Ik zal de camera nogmaals testen vanavond.

Voor mij zijn de 'major' issues verholpen. Ik ben in ieder geval een blij man. Ik ben benieuwd wat die V21 update in gaat houden.

@dkawa

Nokia Care Point/The Phonehouse aan de Langstraat in Barneveld, Ligt tussen Amersfoort en Ede. Goede service van die mensen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
Ik heb eindelijk ook mijn N97 geupdate van 12 naar 20, na eerst een backup en een complete reset. Op het eerste gezicht lijkt alles te werken, alleen worden van een boel smsjes in mijn inbox de namen uit mijn contacten niet meer herkend. Ik heb geprobeerd een van de contacten even te wijzigen, zodat de namen wellicht alsnog gekoppeld worden, maar dat haalt niks uit.

Verder merk ik dat de kinetic scrolling wat traag werkt bij hele lange lijsten (1200 smsjes bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
AjaxArena schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:08:
[...]

Heb em toch wel redelijk lang opgeladen, weet niet of het een uur was, maar deed het dus steeds niet. Kwam niet verder dan het witte Nokia scherm. Was ook niet eerste keer dat de batterij leeg was gelopen, vorige keren ging het ook wel goed.

Maar goed, alweer gereset nu, maar ik krijg de mediaplayer niet werkend. De nummers worden niet gezien. Zonet een nieuw mapje toegevoegd, bij het scannen pakt de bibliotheek wel die 11 nieuwe nummers, maar ook deze komen niet in het overzicht te staan :(
Eerst je massageheugen formatteren, dan harde reset uitvoeren dmv Vulcan Death Grip, die ik hier eerder geplaatst heb. Daarna moet alles weer netjes werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
AjaxArena schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:15:
[...]

Ik quote mezelf maar even. Ik heb toch maar een hardreset gedaan en het is kommer en kwel nu. De muziekbibliotheek geeft aan dat er 4000+ tracks zijn, maar als ik albums, artists of all tracks open, dan staat er niks in. Als ik de biblio vernieuw, dan komen er 0 tracks bij. Als ik bij details kijk, dan staat er gewoon die 4000+ maar ik kan ze zelf niet zien. Als ik er echter via bestandsbeheer naar toe ga, dan kan ik wel een de bestanden zien en afspelen. Iemand dit eerder meegemaakt?
Heb hier exact hetzelfde! Hard reset gedaan, en vervolgens ziet de mediaspeler niks meer... Vernieuwen levert 0 mp3tjes op en via bestandsbeheer is alles gewoon te zien....
Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello vriendjes en vriendinnetjes

blijft een moeilijk onderwerp, maar weet iemand hoe ik in nokia-messaging de duur voordat de mailtjes verdwijnen (nu na 3 dagen) kan veranderen? geeft nu aan dat ik de instellingen niet kan wijzigen. :?
is minder prettig, wil nog wel eens wat mails nalezen.

Ik hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:17
Eigenlijk heb ik een best wel groot probleem met mijn N97.

Het is namelijk zo dat iedere keer dat ik hem uitzet ik hem alleen maar weer aan kan krijgen via een hard reset.
Als ik hem aan wil zetten blijft hij namelijk hangen op het witte scherm met de tekst NOKIA. Dit is erg vervelend, want iedere keer een hard reset is natuurlijk lastig, want al je contacten/berichten worden gewist en deze moeten dan via een backup weer terug worden gezet. Bovendien verdwijnen er ook een hoop applicaties.

Heeft iemand ook last van dit probleem? Of ben ik echt de enige?

In ieder geval al vast bedankt en anders wordt het gewoon een NCP bezoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:39:
[...]

Inderdaad, de B-cover dus. ;) Vandaag laten vervangen en ik vind het toestel nu ook beter draaien. GPS lijkt nu sneller te werken, m.a.w. sneller een fix te hebben. Lenscover lijkt iets te 'zweven' en verder heb ik een aantal foto's geschoten, de 'waas' lijkt verdwenen te zijn. Ik zal de camera nogmaals testen vanavond.

Voor mij zijn de 'major' issues verholpen. Ik ben in ieder geval een blij man. Ik ben benieuwd wat die V21 update in gaat houden.

@dkawa

Nokia Care Point/The Phonehouse aan de Langstraat in Barneveld, Ligt tussen Amersfoort en Ede. Goede service van die mensen daar.
Mmm.. is wel een beetje ver van Eindhoven... :'(

morgen maar eens bellen naar een aantal NSP's in de buurt.. Iemand moet ze toch wel op vrd hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Lars93 schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:14:
Eigenlijk heb ik een best wel groot probleem met mijn N97.

Het is namelijk zo dat iedere keer dat ik hem uitzet ik hem alleen maar weer aan kan krijgen via een hard reset.
Als ik hem aan wil zetten blijft hij namelijk hangen op het witte scherm met de tekst NOKIA. Dit is erg vervelend, want iedere keer een hard reset is natuurlijk lastig, want al je contacten/berichten worden gewist en deze moeten dan via een backup weer terug worden gezet. Bovendien verdwijnen er ook een hoop applicaties.

Heeft iemand ook last van dit probleem? Of ben ik echt de enige?

In ieder geval al vast bedankt en anders wordt het gewoon een NCP bezoeken!
Heb hier ook last van. Men zegt dat het wel aan 3rd party software kan liggen. Durf hier niets over te zeggen omdat ook zonder iets extra te installeren hij op termijn deze kuren toont.

Iemand had gepost dat je de telefoon aan je PC moet verbinden, en vervolgens een minnut de aan-uit knop vast moest houden. Dat kun je evt proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Franco10 schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:14:
[...]

Heb hier ook last van. Men zegt dat het wel aan 3rd party software kan liggen. Durf hier niets over te zeggen omdat ook zonder iets extra te installeren hij op termijn deze kuren toont.

Iemand had gepost dat je de telefoon aan je PC moet verbinden, en vervolgens een minnut de aan-uit knop vast moest houden. Dat kun je evt proberen..
Maar jij hebt hier dus ook last van?
En werkte dat bij jou? de Power-knop een minuut vasthouden terwijl hij aan de pc verbonden zat?

Dus als het aan 3rd party software zou liggen moet ik mijn E:\ formatteren als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Lars93 schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:26:
[...]

Maar jij hebt hier dus ook last van?
En werkte dat bij jou? de Power-knop een minuut vasthouden terwijl hij aan de pc verbonden zat?

Dus als het aan 3rd party software zou liggen moet ik mijn E:\ formatteren als ik het goed begrijp?
in ieder geval een hard-reset en dan één voor één de 3rd party apps installeren en kijken welke het probleem veroorzaakt en die niet meer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Een hard reset verwijdert de 3rd party apps niet he ;) Die formatteert namelijk alleen de C: en mijn apps staan allemaal op de E:
Dus ik moet de E: formatteren maar hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Lars93 schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:47:
Een hard reset verwijdert de 3rd party apps niet he ;) Die formatteert namelijk alleen de C: en mijn apps staan allemaal op de E:
Dus ik moet de E: formatteren maar hoe doe je dat?
Een hard reset verwijdert de installatie van de 3rd party apps wel. maar niet alle data die je op E: hebt staan.
Deze kan je via de PC formatteren of gewoon verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door GKW op 13-12-2009 19:03 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 64 Laatste