Bij verzonden berichten kan hij inderdaad maar 999max hebben. Bij de inbox zit er geen limit op, ik had 2 weken terug nog 1430 SMSjes. Wel allemaal verwijderd, aangezien het toestel er traag van werd....Kevin85 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:47:
Op dit moment kan ik in mijn Nokia N97 maar 999 berichten hebben, dit zijn inbox en verzonden berichten samen. Is er een mogelijkheid om dit te wijzigen in bijvoorbeeld 4000? Of gewoon unlimited?
Bij mijn vorige toestel de N95 zat er geen limiet op.
Bij voorbaat dank.
Hier zitter er nu 7500 in de Inbox, mag dus geen probleem zijn. Zal wel iets aan de snelheid van toestel doen, maar verder niet echt iets drastisch.Masis schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:55:
[...]
Bij verzonden berichten kan hij inderdaad maar 999max hebben. Bij de inbox zit er geen limit op, ik had 2 weken terug nog 1430 SMSjes. Wel allemaal verwijderd, aangezien het toestel er traag van werd....
Verwijderd
Nee ook niet.....vreemd....ik denk toch dat er iets mis is met m'n trilmotortje.Droathoah schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:24:
[...]
En als je hem op normaal zet? Trilt hij dan wel?
Ik heb m niet laten vallen ofzo, ben er juist erg zuinig op!
Ik ga vanavond de software eropnieuw opzetten, je weet maar nooit.
Heeft iemand een idee hoe je bijvoorbeeld smsjes op een makkelijke manier markeert om ze daarna in een andere map te zetten? Nu klik ik op 1 sms, markeer ik deze en kan ik de anderen door er 2x op te klikken weer kiezen voor markeren. Maar dit duurt veel te lang als je heel veel smsjes wil verplaatsen. Is er geen "aanvinkmethode"
Er is toch een markeer alles knop of is dat té?AjaxArena schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:17:
Heeft iemand een idee hoe je bijvoorbeeld smsjes op een makkelijke manier markeert om ze daarna in een andere map te zetten? Nu klik ik op 1 sms, markeer ik deze en kan ik de anderen door er 2x op te klikken weer kiezen voor markeren. Maar dit duurt veel te lang als je heel veel smsjes wil verplaatsen. Is er geen "aanvinkmethode"
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Dat kan makkelijk op een aantal manieren maar hieronder twee:
Met een verkenner op je telefoon kan je de berichten (map) opzoeken/kiezen en > verplaatsen naar
Of met een app.
Ik kan ze alleen niet vinden met bestandsbeheer in me telefoongeheugen.catt4u schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:19:
[...]
Dat kan makkelijk op een aantal manieren maar hieronder twee:
Met een verkenner op je telefoon kan je de berichten (map) opzoeken/kiezen en > verplaatsen naar
Of met een app.
Shift indrukken en dan naar beneden drukken met je navigatietoets?AjaxArena schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:17:
Ik heb exact hetzelfde probleem, werkelijk geen idee hoe te verhelpen. Zelf ook al meerdere malen m'n telefoon gereset, geen resultaat. Jij al iets verder in je speurtocht?Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:39:
Ik heb de N97 nu vanaf het begin en V20 erop staan. Het is een unbranded toestel. Nu is mij opgevallen dat wanneer hij een tijd in mijnj broekzak heeft gezeten (en dus warmer is geworden), hij nergens meer op reageert. Touchscreen, toetsenbord, niets doet het dan nog. Alleen de aan- uit knop doet het nog. Echter nadat ik het toetsel opnieuw heb opgestart, blijft hij nog steeds hangen. Na verloop van tijd (circa 15 minuten), doet hij weer normaal.
Tevens vind ik de ontvangst erg wisselend. soms van 1 streepje naar bijna vol ontvangst op dezelfde plek.
Zou het kunnen dat hij slecht ontvangst in mijn broekzak heeft een daardoor blijft hangen?
Hardreset en firmware opnieuw installeren en vervolgens gegevens syncen (dus alle instellingen opnieuw ingesteld) reeds uitgevoerd.
Iemand ook last van deze problemen? en hoe te verhelpen, behalve het toestel wegbrengen?
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem.
Oplossing:
Maak een mapje "N97" aan op de HD van je pc, met als sub mapje "berichten'.
Ik heb zelf ook nog mapjes "vrienden in" etc.
- Open Nokia PC suite en ga naar berichten (Nokia Communication Centre).
- De inhoud van je mapje(s) op je telefoon kun je nu kopiëren naar je HD.
- verwijder de berichten op je telefoon.
- Nu kun je je telefoon van het C: geheugen overzetten naar het E: geheugen.
- Maak onder berichten dezelfde mapjes weer aan.
- M.b.v. het NCC kun je je berichten weer importeren. Ga op het betreffende mapje staan en importeer je berichten.
- Klaar!
Verwijderd
Nee, nog steeds geen resultaat. Ik denk toch maar weg brengen en hopelijk helemaal 100% retour krijgennaNs schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:09:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem, werkelijk geen idee hoe te verhelpen. Zelf ook al meerdere malen m'n telefoon gereset, geen resultaat. Jij al iets verder in je speurtocht?
Ook ik heb hier mee te maken gehad. Met de PC Suite moet dit kunnen volgens Google. Maar ik gebruik de Ovi Suite en daar kan dat niet. Gelukkig ben ik er iedere keer op tijd bij zodat ik nooit meer dan 2 berichten in m'n telefoongeheugen krijg.
Kijk dat zijn handige tipsDroathoah schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:52:
[...]
Shift indrukken en dan naar beneden drukken met je navigatietoets?
Dankje
Verwijderd
GarminMobile XT Symbian 5.00.60 is je vriend...BastiaanN schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:55:
Gisteren had ik een bedrijfsfeestje van mijn werk ergens midden in Enschede. Gezien ik mijn N97 heb laten repareren was alles wat ik had meegenomen een papiertje met het adres erop. Helaas... Ik was halverwege en opeens werd ik in zowel Sygic als Ovi Maps constant op een andere weg gezet, en ze liepen beide wel bijna 500 meter achter. Telefoon opnieuw opgestart maar dit hielp niet, resultaat: ik was dus mooi te laat.
Ik heb het nu eigenlijk wel een beetje gehad met dit toestel want de navigatie is voor mij erg belangrijk, dus die van mij zet ik hoogstwaarschijnlijk in vraag & aanbod.
Binnen 5 seconden (en nee, ik overdrijf niet) een gps fix en aanwijzingen voordat je een handeling moet uitvoeren in plaats van dat je al een afslag te ver bent...
Zoek op GarminMobile in de bekende indexmachines.
Heb het grafisch mooiere Sygic al lang nast me neergelegd en gekozen voor degelijkheid. Probeer het eens, mocht dat niet bevallen dan kan je hem altijd nog in vraag & aanbod plaatsen.
De nieuwe bèta van Ovi-maps werkt ook SUPER! Alleen soms vliegt ie er opeens uit, maar daar is het een bèta voorVerwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:19:
[...]
GarminMobile XT Symbian 5.00.60 is je vriend...
Binnen 5 seconden (en nee, ik overdrijf niet) een gps fix en aanwijzingen voordat je een handeling moet uitvoeren in plaats van dat je al een afslag te ver bent...
Zoek op GarminMobile in de bekende indexmachines.
Heb het grafisch mooiere Sygic al lang nast me neergelegd en gekozen voor degelijkheid. Probeer het eens, mocht dat niet bevallen dan kan je hem altijd nog in vraag & aanbod plaatsen.
Had hij trouwens het gps-deel al laten vervangen bij een NSP?
Verwijderd
Hallo,
k heb gisteren mijn telefoon terug gekregen nadat hij gerepareerd is bij Nokia.
Nu hebben ze er echter software ingezet die voor een AZERTY toetsenbord is.
Aangezien ik gewoon een Nederlander ben, is dit best wel lastig typen.
Kan ik dit zelf op de een of andere manier aanpassen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Grt. Tim
Grt. Tim
Ja ik heb dat deel laten vervangen in Rijssen bij een NSP. Het grappige is, de eerste dagen na het vervangen werkte het ook prima. Nu maakt het niet meer uit welk navigatie-systeem ik pak, hij gaat gewoon vroeg of laat over de zeikXmasjos schreef op zondag 29 november 2009 @ 00:23:
[...]
De nieuwe bèta van Ovi-maps werkt ook SUPER! Alleen soms vliegt ie er opeens uit, maar daar is het een bèta voor
Had hij trouwens het gps-deel al laten vervangen bij een NSP?
edit; oja, ik heb ook GarminXT geprobeerd maar die doet t ook niet
[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanN op 29-11-2009 12:04 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Welke versie heb je erop gezet dan? N97 staat niets specifiek vermeld voor zover ik kan zien. Heb er een aantal uitgeprobeerd maar krijg meteen de melding dat het niet compatibel is. Dan installeer ik toch door en dan werkt het maar half half en gaat i vastlopen.-SpaceMaker- schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:46:
[...]
Vreemd, ik draai al 3 maanden perfect nav4all op me n97. Ook na de laatste update, van fw v20 doet ie het goed.
McGuider echter is een stuk makkelijker in gebruik, helaas alleen wat minder aan te tweaken.
Heb je de autolock instellingen gechecked, dat ie na x aantal sec/minuten in de lock springt ?
Verder heb ik de instellingen mbt locken nagelopen en opnieuw ingesteld. Maar ik kan het toestel nog steeds alleen handmatig locken. Van de ene kant makkelijk maar volgens mij gaat hij er op de vreemdste momenten ook vanzelf af. Als er bijv. een sms binnen komt unlocked het toestel zichzelf.
[ Voor 3% gewijzigd door etienne100 op 29-11-2009 12:43 ]
Oke ik vraag me iets af, hoe moet je nu een filmpje naar je telefoon sturen? eerst kon je gwn een filmpje in de OVI plakken en dan werd hij geconvert en naar je pc gestuurd. Maar hoe moet dat nu want ik zie er helemaal geen optie voor?
De oude versie was geloof ik iets van 8.5.7 die draaide goed, de nieuwe versie 9.0.16 zelfs beter.etienne100 schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:34:
[...]
Welke versie heb je erop gezet dan? N97 staat niets specifiek vermeld voor zover ik kan zien. Heb er een aantal uitgeprobeerd maar krijg meteen de melding dat het niet compatibel is. Dan installeer ik toch door en dan werkt het maar half half en gaat i vastlopen.
Verder heb ik de instellingen mbt locken nagelopen en opnieuw ingesteld. Maar ik kan het toestel nog steeds alleen handmatig locken. Van de ene kant makkelijk maar volgens mij gaat hij er op de vreemdste momenten ook vanzelf af. Als er bijv. een sms binnen komt unlocked het toestel zichzelf.
Onlangs zelfs een rit van bijna van 1000 kilometer mee gemaakt, terug gerekend was het dataverbruik in het buitenland zelfs goedkoper als het aanschaffen van een wegenkaart van duitsland :-)
Sygic McGuider 2009 versie 7.72.4664 draait echter het beste, maar daarmee moet je weer handmatig alle maps downloaden en op je mass memory kwakken. Dit heb ik pas recent gedaan.
Ik zal van de week die Garmin software eens testen, daarover hoor ik ook veel goeie dingen.
Dat locken/unlocken op jouw toestel is idd vreemd, heb je al een (hard) reset geprobeerd ?
[ Voor 7% gewijzigd door -SpaceMaker- op 29-11-2009 15:10 ]
-Think Progressive-
Hier wat vergelijkings materiaal waar ik een N82 en een N97 naast elkaar heb liggen op de middenconsole in de auto. de N97 heeft de welkbekende GPS-fix maar let maar eens op het bereik van beide telefoons...BastiaanN schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:01:
[...]
Ja ik heb dat deel laten vervangen in Rijssen bij een NSP. Het grappige is, de eerste dagen na het vervangen werkte het ook prima. Nu maakt het niet meer uit welk navigatie-systeem ik pak, hij gaat gewoon vroeg of laat over de zeik
edit; oja, ik heb ook GarminXT geprobeerd maar die doet t ook niet

de N82 zit de gps ontvanger achter je scherm daardoor beter ontvangst.BastiaanN schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:33:
[...]
Hier wat vergelijkings materiaal waar ik een N82 en een N97 naast elkaar heb liggen op de middenconsole in de auto. de N97 heeft de welkbekende GPS-fix maar let maar eens op het bereik van beide telefoons...
[afbeelding]
bij de N97 zit hij bij je camera dus nu zit het hele toetsel ervoor (als je dat bedenkt) heb je nog een mooi ontvangst
Hmm. maar hij doet het ook niet veel beter in de carholder hoor, daar fluctueert hij steeds tussen veel en weinig satellieten, hij kan ze net niet vasthouden. Ik denk dat het ook niet aan die carholder kan liggen want dat is een origineel nseries ding van Nokia. Mocht je tips hebben dan hoor ik ze graaghetnet schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:49:
[...]
de N82 zit de gps ontvanger achter je scherm daardoor beter ontvangst.
bij de N97 zit hij bij je camera dus nu zit het hele toetsel ervoor (als je dat bedenkt) heb je nog een mooi ontvangstlig hem maar eens op de zijkant in je volgende test.
Verwijderd
Vrijdag bij Ricom repair mijn N97 onder garantie laten repareren.
Ik had last van de bekende dingen. (krassen op de lens en GPS)
Ook heb ik de V2.0 firmware er opnieuw op laten zetten.
Super service daar trouwens. Ben had hem na enkele klanten voor mij geholpen te hebben redelijk snel klaar.
Er vallen mij nu een paar dingen op.
GPS is super snel en betrouwbaar.
Lenscover lijkt niet meer te krassen.
De draaibeweging van het scherm reageert sneller.
Toestel lijkt me ietsjes zwaarder aan te voelen.
Geen waas meer op foto's in het donker van de flits.
kortom...... Nokia heeft best wel een aardige oplossing zo dacht ik!!!!
Super service daar trouwens. Ben had hem na enkele klanten voor mij geholpen te hebben redelijk snel klaar.
Verwijderd
Jongens heeft niemand hier antwoord op? er zijn toch nog vast wel meer tweakers met een macbook/imac/etc en een n97?Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:41:
Hallo
Ik heb sinds 2 dagen ook een n97Werkt allemaal toppie alleen ik zag dat Nokia ovi suite voor de mac er nog niet voor de n97 was
I sync was er wel al voor de n97.
Ik heb al veel gezocht maar ik kon het verder niet echt vinden, weet iemand goede software voor de mac om muziek etc te sturen naar mijn nokia n97
Gegroet
Als je de N97 in usb-overdracht modus zet kan je er toch gewoon muziek naar toe kopieren zoals je dat ook zou doen met een externe hardeschijf bijvoorbeeld?Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:21:
[...]
Jongens heeft niemand hier antwoord op? er zijn toch nog vast wel meer tweakers met een macbook/imac/etc en een n97?
Verwijderd
Ja dat kan inderdaad, ik kan ook heel gemakkelijk via bluetooth muziek en dergelijke opsturen zonder problemen. Maar het probleem is dat ik het dan niet kan indelen in bijvoorbeeld afspeellijsten enzo. Ook mis ik veel functies dat Nokia Ovi Suite wel aanbied. Maarja er zijn dus geen bekende degelijke programma's voor zover jij weet?BastiaanN schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:33:
[...]
Als je de N97 in usb-overdracht modus zet kan je er toch gewoon muziek naar toe kopieren zoals je dat ook zou doen met een externe hardeschijf bijvoorbeeld?
Alvast bedankt
Verwijderd
Ja maar hadden ze dit niet kunnen maken voor dat ze dit toestel op de markt brachten?Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:53:
Vrijdag bij Ricom repair mijn N97 onder garantie laten repareren.
De n95 gaf toch beter fotos zonder waas.En dan wisten ze zeker dat er iets fout zat.
Normaal zouden ze noch een micro card of iets dergelijks bij een nsp erbij moeten geven vanwege hun domheid.
Ik gebruik Nokia Multimedia Transfer..Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:21:
[...]
Jongens heeft niemand hier antwoord op? er zijn toch nog vast wel meer tweakers met een macbook/imac/etc en een n97?
Verwijderd
Nokia Multimedia Transfer ondersteunt de N97 (nog)niet.
http://europe.nokia.com/g...timedia-transfer/download
Ik had het laats al gedownload maar toen ik ging connecten met mn telefoon stond er ook dat de n97 niet ondersteunt wordt.
Verwijderd
Is er niemand die hier een antwoord op heeft??Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 09:32:
Hallo,
Grt. Tim
Bedankt, ik ga het proberen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:41:
[...]
Ik had hetzelfde probleem.
Oplossing:
Maak een mapje "N97" aan op de HD van je pc, met als sub mapje "berichten'.
Ik heb zelf ook nog mapjes "vrienden in" etc.
- Open Nokia PC suite en ga naar berichten (Nokia Communication Centre).
- De inhoud van je mapje(s) op je telefoon kun je nu kopiëren naar je HD.
- verwijder de berichten op je telefoon.
- Nu kun je je telefoon van het C: geheugen overzetten naar het E: geheugen.
- Maak onder berichten dezelfde mapjes weer aan.
- M.b.v. het NCC kun je je berichten weer importeren. Ga op het betreffende mapje staan en importeer je berichten.
- Klaar!
Op de site van nav4all zie ik alleen de 9.0 versie. En dan kan ik kiezen voor een "normale" versie of voor de android. N97 staat niet in de toestel lijst dus wet niet goed welke te kiezen.-SpaceMaker- schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:03:
[...]
De oude versie was geloof ik iets van 8.5.7 die draaide goed, de nieuwe versie 9.0.16 zelfs beter.
Onlangs zelfs een rit van bijna van 1000 kilometer mee gemaakt, terug gerekend was het dataverbruik in het buitenland zelfs goedkoper als het aanschaffen van een wegenkaart van duitsland :-)
Sygic McGuider 2009 versie 7.72.4664 draait echter het beste, maar daarmee moet je weer handmatig alle maps downloaden en op je mass memory kwakken. Dit heb ik pas recent gedaan.
Ik zal van de week die Garmin software eens testen, daarover hoor ik ook veel goeie dingen.
Dat locken/unlocken op jouw toestel is idd vreemd, heb je al een (hard) reset geprobeerd ?
Harde reset heb ik nog niet gedaan. Bij de laatste poging van een backup, nadat ik de pc suite had ge-update, liep de pc behoorlijk vast met allerlei "kritieke" foutmeldingen. De telefoon had gelukkig nergens last van maar moet ik dus nog even opnieuw doen voordat de harde reset plaats kan vinden.
Ik ben ook nog heel erg aan het zoeken waar in de telefoon ik kan aangeven hoe lang het duurt voordat de blokkering erop gaat. Ik dacht dat dat ergens kon maar in de optie aut.toetsblokk. kan ik alleen aangeven wel of niet.
Het prog. "device info" geeft ook aan dat de aut.toetsblokk. er niet op staat terwijl ik die wel geselecteerd heb.
Volgens mij is dat een bug in V20, toen ik nog V12 had, kon ik daar wel een tijd instellen. Na de update was dit niet meer mogelijk.etienne100 schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:55:
[...]
Op de site van nav4all zie ik alleen de 9.0 versie. En dan kan ik kiezen voor een "normale" versie of voor de android. N97 staat niet in de toestel lijst dus wet niet goed welke te kiezen.
Harde reset heb ik nog niet gedaan. Bij de laatste poging van een backup, nadat ik de pc suite had ge-update, liep de pc behoorlijk vast met allerlei "kritieke" foutmeldingen. De telefoon had gelukkig nergens last van maar moet ik dus nog even opnieuw doen voordat de harde reset plaats kan vinden.
Ik ben ook nog heel erg aan het zoeken waar in de telefoon ik kan aangeven hoe lang het duurt voordat de blokkering erop gaat. Ik dacht dat dat ergens kon maar in de optie aut.toetsblokk. kan ik alleen aangeven wel of niet.
Het prog. "device info" geeft ook aan dat de aut.toetsblokk. er niet op staat terwijl ik die wel geselecteerd heb.
Waarschijnlijk kun je het zelf doen met Nemesis, maar vraag me niet hoe. Het makkelijkste wat je kunt doen is naar een NSP gaan en daar vragen of ze het taalpakket kunnen wijzigen. Daar hoeven ze niet eens de firmware voor opnieuw te flashen, want ik had het ook na een firmware-update gedaan bij een NSP.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 06:31:
[...]
Is er niemand die hier een antwoord op heeft??
Master_A
Voor de mensen bij wie de B-cover en het camera kussen is vervangen bij een NSP: werkt het kompas nu snel en goed?
Bij mij is het camera kussentje alleen vervangen en gps werkt nog niet oke. Nauwkeurigheid is matig en hij verliest af en toe een paar satellieten. Iemand in de buurt van Utrecht al bij een NSP geweest waar ze alle onderdelen op voorraad hebben? Anders ga ik maar weer een rondje bellen.
Bij mij is het camera kussentje alleen vervangen en gps werkt nog niet oke. Nauwkeurigheid is matig en hij verliest af en toe een paar satellieten. Iemand in de buurt van Utrecht al bij een NSP geweest waar ze alle onderdelen op voorraad hebben? Anders ga ik maar weer een rondje bellen.
Ik heb het 'N97Compass' en die werkt nu prima (na die vervanging).
Voor andere talen moet de firmware wel opnieuw geflashed worden!Amiet01 schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:47:
[...]
Waarschijnlijk kun je het zelf doen met Nemesis, maar vraag me niet hoe. Het makkelijkste wat je kunt doen is naar een NSP gaan en daar vragen of ze het taalpakket kunnen wijzigen. Daar hoeven ze niet eens de firmware voor opnieuw te flashen, want ik had het ook na een firmware-update gedaan bij een NSP.
Waarschijnlijk hoeft er geen nieuwe taal ingezet te worden en staan alleen de keyboard settings verkeerd. Ik had eerst ook gewoon de Nederlandse firmware door een NSP erop laten zetten, maar die sukkel was vergeten de taalinstelling goed te zetten. Ik had dus overal wel NL als taal, maar de keyboard stond op AZERTY.Kalua schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:52:
[...]
Voor andere talen moet de firmware wel opnieuw geflashed worden!
Master_A
Verwijderd
Volgens Nemesis is de productcode van mijn Tel. 0576351. Op de sticker staat echter 0587245.
Als ik hem nu weer terug set op 0587245 heb ik dan weer de juiste toetsenbord software?
Alvast bedankt.
Als ik hem nu weer terug set op 0587245 heb ik dan weer de juiste toetsenbord software?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met het 'inbranden' van dingen in het scherm? heb bijvoorbeeld de night stand uit de ovi store gehaald (soort wekkerradio klok) en zou die graag 's nachts willen gebruiken. Loop ik daarmee het risico dat dit inbrandt? Heb namelijk soms al na eenn uurtje internetten of gamen dat er zaken best lang in het scherm blijven hangen. Met name goed te zien in een pikkedonkere ruimte. Mensen die ervaring mee hebben en bijvoorbeeld de nightstand al eens gebruikt hebben?
voor keyboard settings moet het toestel ook opnieuw geflashed worden. dit is namelijk product code gebondenAmiet01 schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:21:
[...]
Waarschijnlijk hoeft er geen nieuwe taal ingezet te worden en staan alleen de keyboard settings verkeerd. Ik had eerst ook gewoon de Nederlandse firmware door een NSP erop laten zetten, maar die sukkel was vergeten de taalinstelling goed te zetten. Ik had dus overal wel NL als taal, maar de keyboard stond op AZERTY.
je moet het toestel daarna nog wel flashenVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:38:
Volgens Nemesis is de productcode van mijn Tel. 0576351. Op de sticker staat echter 0587245.
Alvast bedankt.
Ik had ook na plaatsen van een nieuw lenscover een witte waas aan de linkerzijde van mn foto's. Ik heb vandaag zonder een reset ofzo te doen opnieuw de firmware er op gezet, en weg was de waas.
Vorige week bij de gsm-shop op het vredenburg geweest en ben van zowel mikddle cover als lens cover voorzien. Gps werkt nu prima. Prima service, 13.00 uur brengen en 17.00 uur klaar. Dus misschien daar nog.mrpink83 schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:59:
Voor de mensen bij wie de B-cover en het camera kussen is vervangen bij een NSP: werkt het kompas nu snel en goed?
Top! 3 weken geleden hadden ze die nog niet. Ga ik morgen even langs.dedrogist schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:23:
[...]
Vorige week bij de gsm-shop op het vredenburg geweest en ben van zowel mikddle cover als lens cover voorzien. Gps werkt nu prima. Prima service, 13.00 uur brengen en 17.00 uur klaar. Dus misschien daar nog.
Mijn vraag over het kompas ging meer over het kompas in Nokia Maps. Dat werkt m.i. niet heel snel en hij houdt hem ook niet goed vast.
En toch heb ik heel m'n iTunes collectie naar m'n N97 gegooid met Multimedia Transfer. Heb volgens mij ergens N96 aangeklikt en dat werkte prima..Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:48:
[...]
Nokia Multimedia Transfer ondersteunt de N97 (nog)niet.
http://europe.nokia.com/g...timedia-transfer/download
Ik had het laats al gedownload maar toen ik ging connecten met mn telefoon stond er ook dat de n97 niet ondersteunt wordt.
Ik vroeg me al af waarom ik die optie niet meer kon vinden. Maar dat zou betekenen dat de autolock of aan staat of niet. Maar wat dan de tijdslimiet is blijft onduidelijk. Maar bij mij blijft i aangeven dat er geen autolock aan staat terwijl ik die optie wel heb aangezet. Misschien kan het alleen nog maar handmatig met het schuifje. Ook wel handig aan de ene kant maar af en toe blijft het wat onduidelijk.The_Fes schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:47:
[...]
Volgens mij is dat een bug in V20, toen ik nog V12 had, kon ik daar wel een tijd instellen. Na de update was dit niet meer mogelijk.
Heb nav4all nu ook draaien. Ik probeerde dat eind juli en toen moest ik een toestel type kiezen en de 97 stond er toen niet bij.-SpaceMaker- schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:03:
[...]
De oude versie was geloof ik iets van 8.5.7 die draaide goed, de nieuwe versie 9.0.16 zelfs beter.
Nu alleen merk en verder niets en naast 1 melding "niet compatibel" bij het downloaden tijdens een sys bestand installeerde hij het wel verder (en werkt ook nog). Blij dat ik 'm terug heb want op de n95 deed dit z'n werk ook zeer goed.
Verwijderd
Anyone?Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:55:
Hoe zit het eigenlijk met het 'inbranden' van dingen in het scherm? heb bijvoorbeeld de night stand uit de ovi store gehaald (soort wekkerradio klok) en zou die graag 's nachts willen gebruiken. Loop ik daarmee het risico dat dit inbrandt? Heb namelijk soms al na eenn uurtje internetten of gamen dat er zaken best lang in het scherm blijven hangen. Met name goed te zien in een pikkedonkere ruimte. Mensen die ervaring mee hebben en bijvoorbeeld de nightstand al eens gebruikt hebben?
Verwijderd
Niet gebruikt maar ik heb nog geen een keer meegemaakt dat iets in het scherm blijft hangen! Dat is geen goede zaak!
wel op mijn n95 gehad
Niet dat ik je bang wil maken hoor maar dit heb ik dus echt meegemaakt
[ Voor 7% gewijzigd door dcell op 01-12-2009 20:59 ]
Voor diegene die een navigatie willen die niet veel afwijkt; probeer nav4all eens. Heb deze geïnstalleerd en vanmiddag een paar kleine ritjes in de stad proef gedraaid. Het scherm is wat anders opgebouwd maar afslagen e.d zijn vaak tot op de meter nauwkeurig. Neem je een andere afslag dan heb je al snel een juiste herberekening.
Waar het door komt weet ik niet maar ondanks een vaak afwijkende positie bij de nokia navigatie en G-maps weet deze toch waar je zit en wat je doet. Niet dus steeds meldingen dat je moet keren ect. Dus puur voor de navigatie werkt dit perfect (tot nu toe in ieder geval)
Waar het door komt weet ik niet maar ondanks een vaak afwijkende positie bij de nokia navigatie en G-maps weet deze toch waar je zit en wat je doet. Niet dus steeds meldingen dat je moet keren ect. Dus puur voor de navigatie werkt dit perfect (tot nu toe in ieder geval)
Verwijderd
Thanks voor het delen vd info... moet er denk ik wel een beetje voorzichtig mee doen. Zal het wel eerst eens een urrtje of 2 proberen en kijken hoe dat gaatdcell schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:58:
[...]
wel op mijn n95 gehadkwam toen uit de vliegtuig van een 12 urige vlucht, telefoon stond op offline modus de hele tijd. Blijkbaar op1 of andere manier bleef het scherm de hele tijd op de homescreen staan ipv de klok screensaver op de N95. Er waren een aantal pixels blijven hangen op een bepaalde kleur (misschien de luchtdruk in een vliegtuig?). De meeste kon ik weer "beter" krijgen door er hard op te drukken, een aantal gingen vanzelf weer "normaal" doen na een tijdje.
Niet dat ik je bang wil maken hoor maar dit heb ik dus echt meegemaakt
bij sommige smsjes krijg ik de melding dat het bericht niet kan worden opgeslagen en dat het bericht wordt opgeslagen op de c: schijf ipv het massageheugen. Ik moet hem dan handmatig weer terugzetten op massageheugen. Iemand hier ervaring mee?
Wat voor ervaring wil je hebben?? Toestel is namelijk exact hetzelfde alleen is de software t-mobile branded. Dit is wel een hele vage vraag.Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:17:
Wie van jullie heeft er al ervaring met een nokia n97 die je gekocht hebt bij t-mobile
In principe dit type scherm niet inbranden, althans niet permanent. Het kan zijn dat je het een paar dagen blijft zien maar het zou naar verloop van tijd gewoon weer moeten verdwijnen.Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 07:44:
[...]
Thanks voor het delen vd info... moet er denk ik wel een beetje voorzichtig mee doen. Zal het wel eerst eens een urrtje of 2 proberen en kijken hoe dat gaat
yep daar is al het nodige over geschreven in dit forum.... zucht.mrpink83 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:38:
bij sommige smsjes krijg ik de melding dat het bericht niet kan worden opgeslagen en dat het bericht wordt opgeslagen op de c: schijf ipv het massageheugen. Ik moet hem dan handmatig weer terugzetten op massageheugen. Iemand hier ervaring mee?

heeft met de dataverbinding te maken. Als je usb connect en dan kiest voor massaopslag wordt het berichtgeheugen automatisch verplaatst naar c:. Erg onhandig maar niets aan te doen.
Volgens mij is het probleem wat mrpink83 beschrijft wel anders hoor. Als ik hem goed begrijp staat de telefoon gewoon op massageheugen ingesteld, hij krijgt vervolgens een sms en op dat moment geeft de telefoon aan dat hij hem niet kan opslaan op het massageheugen en verandert de instelling naar C:.liffey schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:02:
[...]
yep daar is al het nodige over geschreven in dit forum.... zucht.![]()
heeft met de dataverbinding te maken. Als je usb connect en dan kiest voor massaopslag wordt het berichtgeheugen automatisch verplaatst naar c:. Erg onhandig maar niets aan te doen.
Oftewel, het gaat hier niet om het probleem dat de instelling verandert na het syncen met de PC
[ Voor 0% gewijzigd door TheFes op 02-12-2009 14:35 . Reden: naamswisselingetje door quoten ]
Zucht..... 
Thanks The_Fes! Inderdaad, dat klopt wat jij zegt. Mijn probleem heeft niks met een usb verbinding te maken. Het lijkt er op dat er even geen verbinding is met het massa geheugen en de telefoon het smsje niet kwijt kan en hem dan maar op de C: knalt. Ook als ik hem instel op de geheugenkaart, krijg ik af en toe de melding.
Ik draai overigens op fw 20. Nog geen reset geprobeerd.
Thanks The_Fes! Inderdaad, dat klopt wat jij zegt. Mijn probleem heeft niks met een usb verbinding te maken. Het lijkt er op dat er even geen verbinding is met het massa geheugen en de telefoon het smsje niet kwijt kan en hem dan maar op de C: knalt. Ook als ik hem instel op de geheugenkaart, krijg ik af en toe de melding.
Ik draai overigens op fw 20. Nog geen reset geprobeerd.
Ik had hier al eerder vermeld dat mijn onderste luidspreker het niet meer doet en ik zei eerder dat dit kwam door een reparatie van de GPS bij Ricom. Dit klopt waarschijnlijk toch niet helemaal. Het gebeurde waarschijnlijk na de update van v12 naar v20. Bij Ricom hebben ze namelijk een nieuw speakertje erin gezet, maar werkte nog steeds niet. Daarna zeiden ze dat het dan waarschijnlijk een softwarematige fout is en dat ze de software er opnieuw op wilden zetten. Ik had echter geen backup gemaakt en stelde dus voor dat ik de software zelf thuis opnieuw erop zou zetten. Dit lukt echter niet, omdat er niet bij staat om de firmware toch te installeren. Hij geeft alleen aan dat er geen nieuwe software is gevonden. Wat kan ik nu doen?
Master_A
Bleh.
Gisteren is het metalen randje om het scherm van m'n N97 af komen zetten...
Ik heb em wel een paar keer laten vallen, maar het zit nou niet bepaald geweldig vast... een heel klein beetje lijm en 2 dingen dat op een soort van haakjes moeten lijken...
Eens kijken wat ze er bij een care point van zeggen...
Gisteren is het metalen randje om het scherm van m'n N97 af komen zetten...
Ik heb em wel een paar keer laten vallen, maar het zit nou niet bepaald geweldig vast... een heel klein beetje lijm en 2 dingen dat op een soort van haakjes moeten lijken...
Eens kijken wat ze er bij een care point van zeggen...
Ola,
Guys, ik heb een n97 mini.
Als ik naar contacten ga en ik tik er op één, dan lijkt is er boven het scherm een tweede "tabblad" wat je met het touchscreen niet kunt aanklikken. Schuif je de telefoon open en je toetst "pijltje rechts" op je hardwarekeyboard dan komt het tabblad tevoorschijn. Klap je de phone vervolgens dicht dan blijft dat tabblad open.. Dit is gewoon een vette BUG in de software volgens mij. Heeft iemand anders dit ook?
De softwareversie van mijn mini is v 10.0.020
Kan ik deze updaten met de reguliere N97 update of moet ik wachten op een specifieke N97mini update?
Als ik naar contacten ga en ik tik er op één, dan lijkt is er boven het scherm een tweede "tabblad" wat je met het touchscreen niet kunt aanklikken. Schuif je de telefoon open en je toetst "pijltje rechts" op je hardwarekeyboard dan komt het tabblad tevoorschijn. Klap je de phone vervolgens dicht dan blijft dat tabblad open.. Dit is gewoon een vette BUG in de software volgens mij. Heeft iemand anders dit ook?
Kan ik deze updaten met de reguliere N97 update of moet ik wachten op een specifieke N97mini update?
Ik heb bij contacten 3 tabbladen: contacten, OVI-chat en groepen. Deze kan ik gewoon benaderen, ook in portrait mode. Als ik een los contact selecteer, zie ik onder het linker tabje de naam, spraakoproep, bericht en video-oproep. Ook nu kan ik gewoon het rechter tabblad kiezen, waarna de contact-details verschijnen.leex70 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:57:
Ola,
Het door jou omschreven probleem heb ik ook met m'n 5800 gehad. Dit lag toen aan het gebruikte thema. Dit deed zich ook voor bij bijvoorbeeld het BT-menu.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Ben je verder wel tevreden over de N97 mini ?leex70 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:57:
Ola,
Want ik was van plan hem morgen te pakken bij me abbonement verlenging
Mooi dat je nav4all eindelijk aan de praat gekregen hebt.etienne100 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:24:
Voor diegene die een navigatie willen die niet veel afwijkt; probeer nav4all eens. Heb deze geïnstalleerd en vanmiddag een paar kleine ritjes in de stad proef gedraaid. Het scherm is wat anders opgebouwd maar afslagen e.d zijn vaak tot op de meter nauwkeurig. Neem je een andere afslag dan heb je al snel een juiste herberekening.
Na wat testen ben ik ook tot de concluse gekomen dat nav4all de meeste nauwkeurige, en meest up-to-date routeplanner is. Lijkt wel of nav4all vooruit planned, ipv direct op je GPS signaal af te gaan (wat altijd achter loopt als je erg hard rijdt)
Sygic McGuider is de meest gebruikers vriendelijke (als je de installtie eenmaal voor elkaar krijgt)
AmazeGPS en Garmin vond ik beiden niets en erg onhandig in gebruik.
Ik heb ook nog even gekeken naar de auto lock instellingen, maar bij "settings>phone>phone mgmt>auto. keyguard" kan ik ook geen waardes kiezen. Alleen de setting op "auto" zetten of op "none". Geen sec/min, wat in de oude firmware wel kon!
Wel kun je bij "settings>phone>phone mgmt>securtiy settings>phone&simcard", de phone autolock period instellen. Maar die bedoel je vast niet?
-Think Progressive-
Ik merk bij gebruik van mijn auto oplader en Sygic met GPS dat als de accu volgeladen is onmiddelijk de GPS uitvalt. En deze komt ook niet meer bij. Het lijkt wel of de gehele module word uitgeschakeld. Even aan en uit zetten verhelpt het probleem.-SpaceMaker- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:05:
[...]
Sygic McGuider is de meest gebruikers vriendelijke (als je de installtie eenmaal voor elkaar krijgt)
AmazeGPS en Garmin vond ik beiden niets en erg onhandig in gebruik.
Iemand anders hier ook last van gehad ?
Kijk, dit is waar de forums werkelijk voor zijn. Problem soved! Ander thema gekozen en voila!PinokkioTV schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:49:
[...]
Ik heb bij contacten 3 tabbladen: contacten, OVI-chat en groepen. Deze kan ik gewoon benaderen, ook in portrait mode. Als ik een los contact selecteer, zie ik onder het linker tabje de naam, spraakoproep, bericht en video-oproep. Ook nu kan ik gewoon het rechter tabblad kiezen, waarna de contact-details verschijnen.
Het door jou omschreven probleem heb ik ook met m'n 5800 gehad. Dit lag toen aan het gebruikte thema. Dit deed zich ook voor bij bijvoorbeeld het BT-menu.
Thanx!
Verder ben ik redelijk tevreden. Ik kom van een E90 (2 jaar lang) dus ik moet vreselijk wennen aan touch screen. Ik ben gewend om de phone overal beet te pakken en overal neer te gooien leggen. Met die n97 start ik dan weer allerlei programmas.. als een daarvan per ongeluk een navigatieprog is dan zit ik weer binnen een uur met een lege accu. Maar goed, ik ben een redelijke gadgetguy dus ik zie ook de leuke dingen van de N97 en dat zijn er heel wat. In veel opzichten is het ook weer een makkelijk toestel dan de E90. Wat ik nog wel raar vind is het zoeken van een contact, zoveel handelingen voordat ik iemand bellen kan... en dan ook dat toetsenbord ABCD enz waarbij je als je een letter na de "N" nodig hebt nog eens extra op het scherm moet tikken. Stel je voor dat je in de auto zit en even snel iemand wil bellen.... Waarom hebben ze in dat scherm niet het SMS toetsenbordje geplaatst? Daar heb je je contact zo te pakken. Of ben ik abuis en kun je dat bij contacten gewoon instellen?Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:39:
[...]
Ben je verder wel tevreden over de N97 mini ?
Want ik was van plan hem morgen te pakken bij me abbonement verlenging
als je op het zoekvakje drukt (2x?), dan komt het toetsenbordje naar vorenleex70 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:51:
[...]
Verder ben ik redelijk tevreden. Ik kom van een E90 (2 jaar lang) dus ik moet vreselijk wennen aan touch screen. Ik ben gewend om de phone overal beet te pakken en overal neer te gooien leggen. Met die n97 start ik dan weer allerlei programmas.. als een daarvan per ongeluk een navigatieprog is dan zit ik weer binnen een uur met een lege accu. Maar goed, ik ben een redelijke gadgetguy dus ik zie ook de leuke dingen van de N97 en dat zijn er heel wat. In veel opzichten is het ook weer een makkelijk toestel dan de E90. Wat ik nog wel raar vind is het zoeken van een contact, zoveel handelingen voordat ik iemand bellen kan... en dan ook dat toetsenbord ABCD enz waarbij je als je een letter na de "N" nodig hebt nog eens extra op het scherm moet tikken. Stel je voor dat je in de auto zit en even snel iemand wil bellen.... Waarom hebben ze in dat scherm niet het SMS toetsenbordje geplaatst? Daar heb je je contact zo te pakken. Of ben ik abuis en kun je dat bij contacten gewoon instellen?
Dat toetsenbord heeft hij wel gevonden, alleen net als ik vind hij het geen handig toetsenbord. Je hebt namelijk niet meteen het hele alfabet tot je beschikking, omdat dat niet op één scherm past. Voor de letters achterin het alfabet moet je eerst weer op een andere knop drukken. Vandaar dat hij zegt dat hij daar liever een gewoon een sms toetsenbord voor heeft (numeriek toetsenbord zoals op niet touch screen telefoons)RonnieB82 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:42:
[...]
als je op het zoekvakje drukt (2x?), dan komt het toetsenbordje naar voren
Ik herken dit probleem wel. Ik heb de meest gebelde contacten uit het tweede deel van m'n telefoonboek daarom bij de favortieten gezet. Maar dat is niet altijd de oplossing ...The_Fes schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:55:
[...]
Dat toetsenbord heeft hij wel gevonden, alleen net als ik vind hij het geen handig toetsenbord. Je hebt namelijk niet meteen het hele alfabet tot je beschikking, omdat dat niet op één scherm past. Voor de letters achterin het alfabet moet je eerst weer op een andere knop drukken. Vandaar dat hij zegt dat hij daar liever een gewoon een sms toetsenbord voor heeft (numeriek toetsenbord zoals op niet touch screen telefoons)
LolbroekPinokkioTV schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:02:
[...]
Ik herken dit probleem wel. Ik heb de meest gebelde contacten uit het tweede deel van m'n telefoonboek daarom bij de favortieten gezet. Maar dat is niet altijd de oplossing ...
Ik vind m juist wel fijn. Zo zorg je ervoor dat je alle contacten die met de letter(s) die je intypt er meteen voor komen.
Das waar, maar dat is dat gekke toetsenbordje van A t/m N, waarom niet dat numerieke toetsenbordje waarmee je binnen de sms app een contact kiest...?RonnieB82 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:42:
[...]
als je op het zoekvakje drukt (2x?), dan komt het toetsenbordje naar voren
Aha, ik ben wat laat met deze post... sorry. Jullie zijn al een stapje verder. Maar ok, we kunnen op die plek dus niet dat andere blokje tevoorschijn toveren?
En op mijn vraag of ik de nieuwste firmware van een N97 op een N97mini kan gebruiken, kan iemand daar nog iets over zeggen?
[ Voor 28% gewijzigd door leex70 op 03-12-2009 12:23 ]
Daar kan ik wel wat op zeggen, dat gaat niet lukken.leex70 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:21:
[...]
[...]
En op mijn vraag of ik de nieuwste firmware van een N97 op een N97mini kan gebruiken, kan iemand daar nog iets over zeggen?
Verwijderd
Vraagje vorodat ik de Nu.nl widget ga installeren. Houdt dat ding real-time het nieuws bij? Of moet je bijvoorbeeld echt op de widget klikken en nog handmatig voor updaten kiezen o.i.d.?
Zou het handig vinden dat wanneer ik bijvoorbeeld de telefoon uit de standby haal, hij direct de actuele nieuwsitems voorhanden heeft.
Valt me ook op met de standaard klimaat widget, die moet je ook steeds updaten (handmatig), was handig geweest als ie gewoon real time mee zou lopen.
Zou het handig vinden dat wanneer ik bijvoorbeeld de telefoon uit de standby haal, hij direct de actuele nieuwsitems voorhanden heeft.
Valt me ook op met de standaard klimaat widget, die moet je ook steeds updaten (handmatig), was handig geweest als ie gewoon real time mee zou lopen.
Hebben jullie de nieuwe betà2 van Opera Mobile al geïnstalleerd? Die is gisteren vrijgegeven.
De belangrijkste verandering is dat je nu kan synchroniseren met de Opera browser op je pc zoals dat altijd al kon met Opera Mini
De belangrijkste verandering is dat je nu kan synchroniseren met de Opera browser op je pc zoals dat altijd al kon met Opera Mini
Verwijderd
wie heeft ervaring met de qstarz 1300s icm de n97 als logger en bt gps. Kent iemand software om deze op de n97 uit te lezen?
Zijn er meer mensen met het probleem dat bij het opstarten de telefoon blijft hangen in het witte scherm met het Nokia logo?
Ja helemaal geweldig sync was het enige dat nog mistecatt4u schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:25:
Hebben jullie de nieuwe betà2 van Opera Mobile al geïnstalleerd? Die is gisteren vrijgegeven.
Ik heb sinds vandaag mijn Nokia N97 mini (hij is echt supermooi), maar ik krijg met geen mogelijkheid de Nokia PC Suite of Ovi Suite aan de gang op Windows 7 Ultimate x64. Is dit normaal?
Heeft iemand nog het antwoord op hoe ik firmware v20 opnieuw kan installeren zonder naar een NSP te gaan? Mijn Software updater geeft namelijk niet meer aan om opnieuw een firmware te installeren wat er voorheen wel was.
Btw word de nieuwe Symbian^2 software die volgend jaar uitkomt ook beschikbaar gesteld voor de N97? Ik had hier op Tweakers wel gelezen dat hij compatible is, maar of hij ook wordt uitgegeven? Misschien dat iemand dat weet?
Btw word de nieuwe Symbian^2 software die volgend jaar uitkomt ook beschikbaar gesteld voor de N97? Ik had hier op Tweakers wel gelezen dat hij compatible is, maar of hij ook wordt uitgegeven? Misschien dat iemand dat weet?
[ Voor 34% gewijzigd door Amiet01 op 03-12-2009 20:52 ]
Master_A
Je kunt hiervoor Phoenix gebruiken en de juiste flashfile. Beetje grijs gebied, de mods vinden het niet goed als ik ga linkenAmiet01 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:37:
Heeft iemand nog het antwoord op hoe ik firmware v20 opnieuw kan installeren zonder naar een NSP te gaan? Mijn Software updater geeft namelijk niet meer aan om opnieuw een firmware te installeren wat er voorheen wel was.
[...]
Gisteren heb ik na een maand eindelijk mijn bestelde flip-case binnen gekregen, maar het ding werkt niet met de N97. De magneetsluiting laat de telefoon denken dat de cameracover open gaat als je het hoesje dicht doet.
Dus de magneet hebben we er maar uit gesloopt...
Hmm, nu ook krassen naast de cameralens. Misschien toch maar eens lang de nsp gaan en dat laten vervangen.
Hmm, nu ook krassen naast de cameralens. Misschien toch maar eens lang de nsp gaan en dat laten vervangen.
[ Voor 17% gewijzigd door Gisae op 03-12-2009 23:10 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
opstarten in windows xp compatibiliteitsmodus..Crim schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:52:
Ik heb sinds vandaag mijn Nokia N97 mini (hij is echt supermooi), maar ik krijg met geen mogelijkheid de Nokia PC Suite of Ovi Suite aan de gang op Windows 7 Ultimate x64. Is dit normaal?
probleem komt me bekend voor, volgens mij hadden de eerste gebruikers van de telefoon die hier op het forum hun ervaringen met deze case geplaatst hadden.Gisae schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:19:
Gisteren heb ik na een maand eindelijk mijn bestelde flip-case binnen gekregen, maar het ding werkt niet met de N97. De magneetsluiting laat de telefoon denken dat de cameracover open gaat als je het hoesje dicht doet.
[ Voor 43% gewijzigd door TheFes op 03-12-2009 23:03 ]
Ehm...je hebt toch toetsenblokkering? Of zit die niet op de N97 mini?leex70 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:51:
[...]
Ik ben gewend om de phone overal beet te pakken en overal neer te gooien leggen. Met die n97 start ik dan weer allerlei programmas.. als een daarvan per ongeluk een navigatieprog is dan zit ik weer binnen een uur met een lege accu.
Super bedankt!The_Fes schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:01:
[...]
opstarten in windows xp compatibiliteitsmodus..
ik heb een vraag over Shazam.
Ik denk dat wel meerdere mensen het gebruiken.
Ik heb het ook al een tijd gebruikt. Als ik hem nu opstart krijg ik de melding dat de proef periode voorbij is. Ik kan upgraden en een nieuwe versie downloaden. Nou heb ik het heel veel gebruikt en zitten er heel veel titels in opgeslagen. Heeft iemand al een upgrade gedaan? Ik ben bang als ik dat doe (er moet namelijk een nieuwe versie worden gedownload) dat alle opgeslagen (getagde) titels er uit zijn.
Ik kan het progamma nu niet meer opstarten. Weet iemand hoe dat nog wel kan om in ieder geval de reeds opgeslagen gegevens veilig te stellen mocht dat nodig zijn voor een upgrade.
Kan je er misschien met een data kabel bij nu?
Ik heb het ook al een tijd gebruikt. Als ik hem nu opstart krijg ik de melding dat de proef periode voorbij is. Ik kan upgraden en een nieuwe versie downloaden. Nou heb ik het heel veel gebruikt en zitten er heel veel titels in opgeslagen. Heeft iemand al een upgrade gedaan? Ik ben bang als ik dat doe (er moet namelijk een nieuwe versie worden gedownload) dat alle opgeslagen (getagde) titels er uit zijn.
Ik kan het progamma nu niet meer opstarten. Weet iemand hoe dat nog wel kan om in ieder geval de reeds opgeslagen gegevens veilig te stellen mocht dat nodig zijn voor een upgrade.
Ik heb het even voor je getest, kreeg inderdaad dezelfde melding. Ik heb een upgrade uitgevoerd en over mijn bestaande Shazam installatie geinstalleerd. In de nieuwe versie kan ik nergens meer een taglist vinden. Ik weet niet of ik er overheen kijk, of dat er gewoon geen recente taglist meer is.tajvdz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:33:
ik heb een vraag over Shazam.
Edit:
Nadat ik een nieuwe tag heb gedaan, is er ook een optie taglist gekomen. De oude tags zijn verdwenen van mijn telefoon...
[ Voor 5% gewijzigd door Razer op 04-12-2009 00:44 ]
ja daar was ik al bang voorRazer schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:42:
[...]
Ik heb het even voor je getest, kreeg inderdaad dezelfde melding. Ik heb een upgrade uitgevoerd en over mijn bestaande Shazam installatie geinstalleerd. In de nieuwe versie kan ik nergens meer een taglist vinden. Ik weet niet of ik er overheen kijk, of dat er gewoon geen recente taglist meer is.
Edit:
Nadat ik een nieuwe tag heb gedaan, is er ook een optie taglist gekomen. De oude tags zijn verdwenen van mijn telefoon...
ik wacht dus nog even met upgraden. of mail shazam wel voor het probleem.
moet echt die taglijst hebben.
laten ze dan een waarschuwing sturen van pas op over zoveel tijd verloopt ie en dan kan je niets meer gebruiken!
in welke map is shazam opgeslagen?
ik heb nog niets overschreven dus zal de taglist er nog in moeten zitten en die zal op de pc wel uit te lezen denk ik
[ Voor 8% gewijzigd door tajvdz op 04-12-2009 00:55 ]
iemand een oplossing voor mijn probleem?
waar op de telefoon is shazam te vinden
volgens de Shazam site zou de taglist ook online op een account staan..
waar op de telefoon is shazam te vinden
volgens de Shazam site zou de taglist ook online op een account staan..
Ik zie in deze review het volgende staan:
"The Nokia PC suite, actually Ovi Suite now, has a built-in application that automatically converts all kinds of video files to the format and resolution your phone supports. The automatic converter though seems to compress the videos too much even at the highest quality setting and they look over pixilated but so far it's the easiest way of getting video to your Nokia touch handset."
Maar nu kan ik nergens in de Ovi Suite een converter vinden. Kijk ik gewoon niet goed genoeg of is dit een fout van de reviewer. Op Google komt er ook niks over naar boven..
"The Nokia PC suite, actually Ovi Suite now, has a built-in application that automatically converts all kinds of video files to the format and resolution your phone supports. The automatic converter though seems to compress the videos too much even at the highest quality setting and they look over pixilated but so far it's the easiest way of getting video to your Nokia touch handset."
Maar nu kan ik nergens in de Ovi Suite een converter vinden. Kijk ik gewoon niet goed genoeg of is dit een fout van de reviewer. Op Google komt er ook niks over naar boven..
Ze bedoelen dat een filmpje automatisch wordt geconvert als je m met nokia video manager op je mobiel zet. Dat programma zat er met de bèta van ovi nog bij, maar nu blijkbaar niet meer.... Geen idee waaromCrim schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:16:
Ik zie in deze review het volgende staan:
Dit heb ik tot nu toe 2 keer gehad. 1x met fw 12 en 1x met fw 20. Toestel was daarvoor wel in een programma vastgelopen.Franco10 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:51:
Zijn er meer mensen met het probleem dat bij het opstarten de telefoon blijft hangen in het witte scherm met het Nokia logo?
Enige oplossing bij mij was een harde reset en alles opnieuw installeren...
Verwijderd
Vandaag ff met de n97 mini lopen spelen omdat ik nog een andere telefoon zoek. Dat kinetische scrollen viel me wel wat tegen, beweegt heel houterig/onnatuurlijk imho. Hoop dat ze dat nog wel wat verbeteren, op android/iphone beweegt dat een stuk lekkerder.
Verwijderd
Houterig? Ik vind het juist heerlijk scrollen!Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:32:
Vandaag ff met de n97 mini lopen spelen omdat ik nog een andere telefoon zoek. Dat kinetische scrollen viel me wel wat tegen, beweegt heel houterig/onnatuurlijk imho. Hoop dat ze dat nog wel wat verbeteren, op android/iphone beweegt dat een stuk lekkerder.
Ik gebruik ook Win 7 64bits en heb Ovi Suite versie 2.0.1.035 zonder enig probleem kunnen installeren en aan m'n N97 kunnen hangen. Geen enkel probleem.http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gifCrim schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:52:
[...]
Ja helemaal geweldig sync was het enige dat nog miste![]()
Vandaag mijn MDA compact IV terug gekregen van reparatie. Ik wilde die nog even leeg maken voor verkoop, maar het beviel me weer zo goed dat de N97 nu weg gaat 
Opzich was het een leuk toestel, maar ik word moe van omwegen zoeken om iets gedaan te krijgen. Taggen van je foto's, tergend langzame MP3 speler, geen v20 update, enz...
Opzich was het een leuk toestel, maar ik word moe van omwegen zoeken om iets gedaan te krijgen. Taggen van je foto's, tergend langzame MP3 speler, geen v20 update, enz...
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
Ik heb dit ook een keer of 10 gehad sinds ik de telefoon heb (bij alle firmwares). Heb het vermoeden dat dit veroorzaakt wordt door 3rd party software. Automatisch backup maken is mijn enige middel hiertegen.NSU1200C schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:21:
[...]
Dit heb ik tot nu toe 2 keer gehad. 1x met fw 12 en 1x met fw 20. Toestel was daarvoor wel in een programma vastgelopen.
Enige oplossing bij mij was een harde reset en alles opnieuw installeren...
Hier dezelfde problemen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 10:38:
[...]
Ik heb dit ook een keer of 10 gehad sinds ik de telefoon heb (bij alle firmwares). Heb het vermoeden dat dit veroorzaakt wordt door 3rd party software. Automatisch backup maken is mijn enige middel hiertegen.
Dit zou de oplossing moeten zijn:
Remove and replace the battery as before. Do not press the power button.
Plug the phone into the PC or the Mains supply via the USB cable.
The white screen will appear, and the "Charging" message will show.
Then press AND HOLD the power button. Keep the power button pressed for a long time, maybe 30 seconds, maybe 1 minute.
Eventually the white screen will fade to black, then your normal startup screen will appear, asking for your PIN.
You can release the power button when the white screen fades to black.
I've tried this a dozen times now, and it's always worked for me. Like you, it has has only started doing this since firmware release 20.
Bij mij echter had dit geen effect. Maar misschien voor jullie wel! Succes
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Heeft er iemand ook problemen met de oplader?
Als ik mijne in het usb-mini aansluiting doe, dan zit hij erg los, en dan wil hij ook niet opladen.
Zelfs via de PC laad hij niet op.
Als ik de telefoon uitzet en hem dan inplug laad ie wel op.
Miss ff een Care center opzoeken?
Als ik mijne in het usb-mini aansluiting doe, dan zit hij erg los, en dan wil hij ook niet opladen.
Zelfs via de PC laad hij niet op.
Als ik de telefoon uitzet en hem dan inplug laad ie wel op.
Miss ff een Care center opzoeken?
Kans bestaat dat je telefoon opgestuurd moet worden, dan ben je hem voor ongeveer 3 weken kwijt.Gisae schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:19:
[ Voor 64% gewijzigd door Brantje op 05-12-2009 12:21 ]