Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp2111
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-04-2024
Hmm zonde dat mijne net onderweg is voor reparatie.. Maar ach zoveel verschil is er niet te merken toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
dexx2233 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:14:
ok... V20 is beschikbaar voor de WITTE CV modellen.. tenminste volgens NAVIFIRM wel :)
Hij is er!!!! Even snel backuppen en dan eindelijk updaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:09:
[...]

Door je T-mobile web&walk (of hoe dat ook heet) bij de bestemming 'internet' te zetten (met prioriteit 1)
(Menu -> Instellingen -> Connectiviteit -> Bestemingen)

Waarschijnlijk staat web&walk onder 'Geen categorie'
:$ dank! 't werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:38
Update Beschikbaar :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-07 21:02
nou, het heeft idd lang geduurt... nou is IEDEREEN happy met z'n V20.. op naar V30 :P
en moet ook nodig m,n GPS en CAM laten fixen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Laatst online: 20-09-2023
Vodafone branded heeft nog geen V20 hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Wow, wel een heel snelheidsverschil. Lijkt me nog belangrijkste verbetering. Nu nog hopen dat de GPS en camera onderdelen snel beschikbaar zijn, en ik kan er komende tijd weer tegen aan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
dexx2233 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:19:
[...]

nou, het heeft idd lang geduurt... nou is IEDEREEN happy met z'n V20.. op naar V30 :P
en moet ook nodig m,n GPS en CAM laten fixen... :(
Jahh dus dat...heb em net erop gezet...merk wel snelheidsverschil en dat scrolling is wat leuker...

Maar m'n tel geheugen is hetzelfde gebleven...wel is er meer ram over!!

Verder kijken hoe mn tel het de aankomende dagen doet..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:52:
[...]

Nee, dit is een forum waar ook gewoon mensen mogen komen die een (terechte) ongezouten mening hebben. En dat kan betekenen dat mensen kritiek op het toestel hebben. Zie mijn post hierboven, ik kan me de frustratie van een hoop mensen goed voorstellen. Zit zelf ook keer op keer te klooien met nieuwe Nokia's uit het premium segment. Nokia krijgt het gewoon maar niet voor elkaar om een toestel goed doorontwikkeld de markt op te zetten.
Doel van dit forum is volgens mij niet het ongezouten je mening geven zonder enige argumentatie of vraag.
Hier komen veel mensen die problemen hebbne en elkaar proberen te helpen om deze op te lossen zodat die apparaat doet we ervan verwacht hadden....
En iemand die langskomt en op zijn twitters iets begint te roepen kan daar dan op aangesproken worden.
Ben overigens zeer bereid om mensen die ergens mee zitten te helpen.
Zag dat je google maps probleem is opgelost, heb het zelf ook gehad, erg irritant van maps dat die software niet verder kijkt dan je eerste prioriteit... Ik had wlan op 1 staan en dan doet het ergens anders niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

De Nokia 97 een slecht toestel? Ik dacht het niet; waarom lees ik nou nergens dat de N97 ook goede kwaliteiten heeft? Bijv. het gigantische geheugen, waardoor je je telefoon gewoon als portable harddisk (altijd toch bij je) kunt gebruiken? Waar je je hele muziek collectie van Armin van Buuren op kwijt kan? Waar je zowel 3gp, mp4 als wmv filmbestanden op kun kijken met zeer scherpe ondertiteling en een zuiver geluid? Een mooie duidelijke agenda? Snelle wifi toegang met je draadloze netwerk thuis? Een enorme berg software dank zij eerder uitgebrachte software voor oa. de 5800?

Dan kan mij de even wat mindere gps en camera afdekschuif niet meer van de wijs brengen. Prima DVD breedbeeld camera opnamen, waardoor je altijd je videocamera bij je hebt; en ook de fotocamera kwaliteit is niet mis.

En nu spreek ik niet eens over de internet kwaliteiten van het toestel; via de WLAN snel, betrouwbaar en gemakkelijk in de bediening.

Ik vind dat Nokia een uitstekende prestatie levert met dit multimedia toestel waarop je ook nog kan bellen en gebeld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

dcell schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:27:
[...]

ik ben het ook een beetje zat .... duurt allemaal erg lang dit. Ik dacht eerst nog om v12 over te slaan en rechtstreeks van v11 naar v20 te gaan maar helaas is het allemaal kommer en kwel. Toch maar de update naar v12 gedaan. Een maand na de release van v20 en ik kan nog steeds niet updaten. Nu zullen sommige mensen wel zeggen Nemesis en productcode veranderen maar ik vind dat Nokia maar beter de boel geregeld moet hebben.

[...]
En waarom vind jij dat? Wat wil je dan? Jij koopt een toestel dat waarschijnlijk niet bij Nokia rechtstreeks vandaan komt, niet via de juiste weg of via een provider, waardoor je firmware nog niet beschikbaar is. Daar kan Nokia niets aan doen, en jij ook niet. Nokia zou kunnen wachten tot alle providers e.d. de firmware allemaal klaar hebben, maar dan is hijnog later uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

dragunova schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:55:
[...]

Sygic loopt wel vaker achter, itt andere nav-apps.
Ik heb het vamdaag dus ook nog even met Google Maps geprobeerd en ook daar zit hij soms gewoon in het park ernaast parallel aan de weg. Als ik kijk naar de nauwkeurigheid, dan schommelt het meestal van 30 meter tot 80 meter. Nog steeds niet helemaal nauwkeurig, maar wel beter dan eerst (soms 140 meter).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 13:42
racinfo schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:04:
De Nokia 97 een slecht toestel? Ik dacht het niet; waarom lees ik nou nergens dat de N97 ook goede kwaliteiten heeft? Bijv. het gigantische geheugen, waardoor je je telefoon gewoon als portable harddisk (altijd toch bij je) kunt gebruiken? Waar je je hele muziek collectie van Armin van Buuren op kwijt kan? Waar je zowel 3gp, mp4 als wmv filmbestanden op kun kijken met zeer scherpe ondertiteling en een zuiver geluid? Een mooie duidelijke agenda? Snelle wifi toegang met je draadloze netwerk thuis? Een enorme berg software dank zij eerder uitgebrachte software voor oa. de 5800?

Dan kan mij de even wat mindere gps en camera afdekschuif niet meer van de wijs brengen. Prima DVD breedbeeld camera opnamen, waardoor je altijd je videocamera bij je hebt; en ook de fotocamera kwaliteit is niet mis.

En nu spreek ik niet eens over de internet kwaliteiten van het toestel; via de WLAN snel, betrouwbaar en gemakkelijk in de bediening.

Ik vind dat Nokia een uitstekende prestatie levert met dit multimedia toestel waarop je ook nog kan bellen en gebeld worden!
Daar komt bij dat de meeste mensen hier alleen klachten cq vragen neer zullen zetten (op enkele na dan!!). Dan lijkt het of het snel dat het een slecht toestel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:02
The_ReVenger schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:34:
[...]

En waarom vind jij dat? Wat wil je dan? Jij koopt een toestel dat waarschijnlijk niet bij Nokia rechtstreeks vandaan komt, niet via de juiste weg of via een provider, waardoor je firmware nog niet beschikbaar is. Daar kan Nokia niets aan doen, en jij ook niet. Nokia zou kunnen wachten tot alle providers e.d. de firmware allemaal klaar hebben, maar dan is hijnog later uit...
Ter info ik heb gewoon een NL toestel (nonbranded) gekocht bij een door tweakers goed beoordeelde (aldus shopreview) webshop dus als jij tegen mij zegt dat ik niet via de juiste weg een toestel heb gekocht dan weet ik het ook niet. Eerlijker dan dit kan niet, netjes betaald via ideal en factuur nog aanwezig. Vertel mij waarom dit niet juist is ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
Hmm het lukt mij niet om tracks toe te voegen aan het muziekbieb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:04:

Now we're talking...!

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niets maar dan ook echt werkelijk niets van al die negatieve berichten begrijp... Heb van dit topic wel geleerd dat je dus never nooit op gebruikerservaringen af kunt gaan want ik herken geen van deze problemen en kan mezelf toch echt wel een poweruser noemen.

Wat me ook opvalt is dat in pak-em-beet 75% van de gevallen een zogenaamd probleem aangekaart wordt en 5 posts verder het helemaal geen probleem blijkt te zijn maar dat de gebruiker zelf te onkundig is om een juiste setting oid te selecteren. Of gewoon vragen waarvan je denkt "my god" !? Neem bijvoorbeeld het geval in de post hierboven...

Al die negatieve berichten over een niet nauwkeurige GPS fix... Vraag me af of het al tot iemand doorgedrongen is dat dat misschien wel eens aan de applicatie zou kunnen liggen? Iedereen heeft het maar over dat Sygic / McGuider naast de weg zit in plaats van op de weg... Ik heb NUL problemen met Garmin mobile.

Ik heb al vaker getracht duidelijk te maken dat de N97 gewoon een prima toestel is met helaas een hardwarefout betreffende de lenscover. Ook daar is nu een fix voor dus niks mis met die N97! Ben er nog steeds iedere dag blij mee en herken nagenoeg geen van de problemen die mensen noemen met betrekking tot installeren, browsen, connectiviteit etc...

I rest my case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcell schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:37:
[...]

Ter info ik heb gewoon een NL toestel (nonbranded) gekocht bij een door tweakers goed beoordeelde (aldus shopreview) webshop dus als jij tegen mij zegt dat ik niet via de juiste weg een toestel heb gekocht dan weet ik het ook niet. Eerlijker dan dit kan niet, netjes betaald via ideal en factuur nog aanwezig. Vertel mij waarom dit niet juist is ? :|
Whatever... Nokia Service Point ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:00:
Vodafone branded heeft nog geen V20 hoor ;)
Ik heb een Vodafone branded en al vanaf dag 1 V20 hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:26:
[...]

Whatever... Nokia Service Point ;)
fulltime werk + slechte NSP in de buurt (die schijnbaar van geen probleem afweet) = Nokia Software updater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Zijn er ook gratis Office programma's voor de N97, of moet ik persé een hoop $'s neerleggen om een licentie te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Amiet01 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:59:
[...]

Ik heb het vamdaag dus ook nog even met Google Maps geprobeerd en ook daar zit hij soms gewoon in het park ernaast parallel aan de weg. Als ik kijk naar de nauwkeurigheid, dan schommelt het meestal van 30 meter tot 80 meter. Nog steeds niet helemaal nauwkeurig, maar wel beter dan eerst (soms 140 meter).
Nu heb je het over de nauwkeurigheid. Op zich kan dat ook een issue zijn, maar ik refereerde aan het feit dat sygic me vertelt dat ik de rotonde over moet steken terwijl ik er al lang voorbij ben.
In tegenstelling tot tomtom.

Met betrekking tot die eerder genoemde nauwkeurigheid; heb je assisted gps aan staan? Ook een redelijk snelle dataverbinding?
Wat is je sattelietstatus op dat moment?

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:24:
[...]

Al die negatieve berichten over een niet nauwkeurige GPS fix... Vraag me af of het al tot iemand doorgedrongen is dat dat misschien wel eens aan de applicatie zou kunnen liggen? Iedereen heeft het maar over dat Sygic / McGuider naast de weg zit in plaats van op de weg... Ik heb NUL problemen met Garmin mobile.
8)7 gel*l... denk je dat Nokia backcovers zou laten vervangen als het ook maar enigszins af te schuiven zou zijn op een software probleem van een third party?

Nokia maps is ook niet te gebruiken i.v.m. met het GPS probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

dragunova schreef op woensdag 25 november 2009 @ 08:01:
[...]

Nu heb je het over de nauwkeurigheid. Op zich kan dat ook een issue zijn, maar ik refereerde aan het feit dat sygic me vertelt dat ik de rotonde over moet steken terwijl ik er al lang voorbij ben.
In tegenstelling tot tomtom.

Met betrekking tot die eerder genoemde nauwkeurigheid; heb je assisted gps aan staan? Ook een redelijk snelle dataverbinding?
Wat is je sattelietstatus op dat moment?
Ik heb assisted GPS wel aanstaan en heb ook een 3,5G verbinding van Vodafone (die op dat moment wel werkte :p). De fix krijg ik dan ook erg snel maar hij is nog steeds niet erg accuraat. De sattelietstatus heb ik niet echt naar gekeken, maar in Sygic heeft ie al een tijdje verbinding en het balkje is ook altijd 3-4 strepen.
Ik heb geen idee wat ze nou hebben vervangen bij Ricom, maar volgens mij hebben ze niet alle stappen gedaan (dus backcover vervangen + lenscover probleem verhelpen dmv andere schuifdingetje en betere isolatie).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Ladykiller007 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:45:
Hmm het lukt mij niet om tracks toe te voegen aan het muziekbieb :S
volslagen onduidelijk voor mij wat er niet lukt als ik deze losse opmerking lees.
Nu verwijs ik wel eens naar twitter om dit soort reactie te posten maar dat wordt dan ook weer niet door iedereen gewaardeerd :-)
heb je de openingspost van dit forum gelezen?
Heb je al zelf naar een oplossing gezocht (bijvoorbeeld met de zoekfunctie in dit forum, ook staan er veel oplossingen in deel 2), wat heb je al geprobeerd, waar loop je vast? software op de computer? kun je niks op je 32 gb zetten? kun je je geplaatste nummers niet vinden in je muziekbibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:28:
[...]

Met V20 geleverd gekregen ofzo? Ik heb een zwarte vodafone branded en er staat nog steeds geen update klaar...

Van de site van Nokia:
Latest available software for Nokia N97, product code 0587371
Version: 12.0.026

[ Voor 16% gewijzigd door Xmasjos op 25-11-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Xmasjos schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:18:
[...]

Met V20 geleverd gekregen ofzo? Ik heb een zwarte vodafone branded en er staat nog steeds geen update klaar...

Van de site van Nokia:
Latest available software for Nokia N97, product code 0587371
Version: 12.0.026
hij heeft waarschijnlijk met NEMESIS zijn productcode veranderd zodat V20 op zijn toestel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:28:
[...]

Zat nog te twijfelen met de N900 ( kinderziektes van N900 heb ik geen zin in)
De N97 met V20 word hier de volger van de N95-8GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:02
Grr.. Net met KPN Brekelmans in Tilburg gebeld voor de GPS fix. Ze geven aan dat de gps kussentjes besteld kunnen worden, maar de camera modules nog niet, dat lijkt me al niet compleet kloppend met andere verhalen hier op het forum.

Verder willen ze niet op voorhand onderdelen bestellen, aangezien ze dan onderdelen overhouden en mensen soms niet op komen dagen enzovoorts.. Wat dus weer betekent dat ik mijn telefoon daar 2 dagen achter moet laten. Maar matige service hoor :(

Zit er in Noord Brabant ergens een NSP welke wel gewoon onderdelen op voorraad houdt en waar ik langs kan gaan om mijn N97 te fixen?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb idee dat onderhand alleen teunis.nl in Rijssen alles in voorraad heeft. Ik heb morgen daar een afspraak om 3 n97's te laten fixen : nieuw middlehouse (incl.nieuwe lens en nieuwe aansluiting GPS-antenne met het moederbord) en het bekende 'kussentje' om het lensgedeelte op het moederbord beter af te schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:13:
ik heb idee dat onderhand alleen teunis.nl in Rijssen alles in voorraad heeft. Ik heb morgen daar een afspraak om 3 n97's te laten fixen : nieuw middlehouse (incl.nieuwe lens en nieuwe aansluiting GPS-antenne met het moederbord) en het bekende 'kussentje' om het lensgedeelte op het moederbord beter af te schermen
Kunnen ze daar overigens ook een vodafone N97 legaal van V20 voorzien? Zo ja, dan rij ik er binnenkort een keertje langs.

Ik ben v12 nu aardig zat. De browser en email knallen er steeds uit. Email had ik eerst via imap, maar dan duurt het altijd zo lang voordat een mailtje geopend is. Na pop3 geprobeert te hebben vliegt het er steeds uit...

[ Voor 16% gewijzigd door Gisae op 25-11-2009 18:20 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:13:
nee joh! schiedam en oud beierland hebben de boel ook op voorraad hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N97 nu vanaf het begin en V20 erop staan. Het is een unbranded toestel. Nu is mij opgevallen dat wanneer hij een tijd in mijnj broekzak heeft gezeten (en dus warmer is geworden), hij nergens meer op reageert. Touchscreen, toetsenbord, niets doet het dan nog. Alleen de aan- uit knop doet het nog. Echter nadat ik het toetsel opnieuw heb opgestart, blijft hij nog steeds hangen. Na verloop van tijd (circa 15 minuten), doet hij weer normaal.

Tevens vind ik de ontvangst erg wisselend. soms van 1 streepje naar bijna vol ontvangst op dezelfde plek.

Zou het kunnen dat hij slecht ontvangst in mijn broekzak heeft een daardoor blijft hangen?

Hardreset en firmware opnieuw installeren en vervolgens gegevens syncen (dus alle instellingen opnieuw ingesteld) reeds uitgevoerd.

Iemand ook last van deze problemen? en hoe te verhelpen, behalve het toestel wegbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of in de buurt van maastricht een NSP de onderdelen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:41:
Weet iemand of in de buurt van maastricht een NSP de onderdelen heeft?
is je telefoon kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die gaat perfect maar ik wil ook die nieuwe onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:53:
Bel ze even op (was de subtiele hint) :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei ja was vergeten dat de n97 ook dient voor te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
  • Laatst online: 12-03-2019
Kun je je smsjes van je telefoongeheugen kopieren naar je massa geheugen? Heb niet in de gaten gehad dat mijn smsjes naar het telefoongeheugen gegaan zijn. En ik wil ze wel bewaren. Ik wil ze dus het liefst weer in mijn massageheugen

Iemand?

[ Voor 11% gewijzigd door Droathoah op 25-11-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droathoah schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:29:
Kun je je smsjes van je telefoongeheugen kopieren naar je massa geheugen? Heb niet in de gaten gehad dat mijn smsjes naar het telefoongeheugen gegaan zijn. En ik wil ze wel bewaren. Ik wil ze dus het liefst weer in mijn massageheugen

Iemand?
pc kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos

Verwijderd

goedendag iedereen,

ik heb sinds een paar weken een n97, ben er dik tevreden mee, alleen kom ik ergens niet uit.

Ik heb er een kabel bijgekregen
(die kabel moet geloof ik de datakabel voorstellen)

Daar zit de mini-usb aansluiting aan, maar aan de andere kant geen gewone usb aansluiting. Het is meer een soort blokje met 2 gaatjes van verschillende grootte erin.

Gevolg: ik kan de telefoon niet aan mijn computer hangen.

Misschien een heel domme vraag, maar waar dient deze kabel voor, klopt het wel?

Heb er dus geen aparte datakabel bij gekregen.

Vraag 2: zit er bij de nokia n97 normaal gesproken ook standaard een tv-out kabel? Ik weet dat de n97 dit ondersteund, en hij zat er bij de n95-8GB en de nokia 5800 iig wel standaard bij.

Voor de duidelijkheid, de dingen die ik voorafgaand aan dit bericht heb ondernomen:

*gezocht op google, waarbij ik veelal op dit forum terechtkom
*alledrie de delen van dit forum doorgelezen (ja, dat duurde 6 uur, maar aangezien de meeste reacties hier bestaan uit: "wat heb je zelf gedaan?" toch maar gedaan)

Kan iemand me antwoord geven?

Mvg,

Ted

• dcell
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:52:
goedendag iedereen,

ik heb sinds een paar weken een n97, ben er dik tevreden mee, alleen kom ik ergens niet uit.

Ik heb er een kabel bijgekregen
(die kabel moet geloof ik de datakabel voorstellen)

Daar zit de mini-usb aansluiting aan, maar aan de andere kant geen gewone usb aansluiting. Het is meer een soort blokje met 2 gaatjes van verschillende grootte erin.

Gevolg: ik kan de telefoon niet aan mijn computer hangen.

Misschien een heel domme vraag, maar waar dient deze kabel voor, klopt het wel?

Heb er dus geen aparte datakabel bij gekregen.

Vraag 2: zit er bij de nokia n97 normaal gesproken ook standaard een tv-out kabel? Ik weet dat de n97 dit ondersteund, en hij zat er bij de n95-8GB en de nokia 5800 iig wel standaard bij.

Voor de duidelijkheid, de dingen die ik voorafgaand aan dit bericht heb ondernomen:

*alledrie de delen van dit forum doorgelezen (ja, dat duurde 6 uur, maar aangezien de meeste reacties hier bestaan uit: "wat heb je zelf gedaan?" toch maar gedaan)

Mvg,

Ted
volgens mij heb je een verkeerde USB-kabel meegeleverd gekregen ... ik heb wel een standaard mini-usb to usb kabel gekregen.

de TV-out kabel zit standaard niet bij de simlockvrije modellen. Of de providerbranded modellen die wel meekrijgen weet ik niet maar standaard zit er dus geen tv-out kabel bij.

Verwijderd

dcell schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:57:
[...]

volgens mij heb je een verkeerde USB-kabel meegeleverd gekregen ... ik heb wel een standaard mini-usb to usb kabel gekregen.

de TV-out kabel zit standaard niet bij de simlockvrije modellen. Of de providerbranded modellen die wel meekrijgen weet ik niet maar standaard zit er dus geen tv-out kabel bij.
Bedankt voor je snelle reactie. Heb het toestel 2ehands gekocht, dus ook niets aan te doen, meende al dat de datakabel gewoon spoorloos was.

Vraag me wel af wat voor kabel het dan wel is. Is origineel van nokia, maar kan me niet voorstellen wat het moet doen :O

• liffey
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:52:

Mvg,

Ted
Dat is een stuk beter verwoord dan:
wat een bizarre kabel heb ik zeg, ik mik hem meteen weg! nokia kan echt weinig!
;)

er hoort gewoon een kabel micro usb <->usb bijgeleverd te worden.
Videokabel is volgens mij nog nergens bijgeleverd. (niet bij de n97).
Videoout doet het bij mij trouwens sinds 20.0.019 niet meer.
even langs de leverancier denkik, of langs de pc winkel en zo'n kabeltje kopen als je snel wilt connecten.

Verwijderd

liffey schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:05:
[...]

Dat is een stuk beter verwoord dan:
wat een bizarre kabel heb ik zeg, ik mik hem meteen weg! nokia kan echt weinig!
;)

er hoort gewoon een kabel micro usb <->usb bijgeleverd te worden.
Videokabel is volgens mij nog nergens bijgeleverd. (niet bij de n97).
Videoout doet het bij mij trouwens sinds 20.0.019 niet meer.
even langs de leverancier denkik, of langs de pc winkel en zo'n kabeltje kopen als je snel wilt connecten.
Goed, na nog wat research en reacties op een ander forum ben ik eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/73906/nokia-ca-146c.jpg?dimensionid=1&shopid=2

Hou uw compatibele Nokia-toestel opgeladen met de Nokia CA-146C MicroUSB Charger Cable. Deze verloopkabel stuurt spanning vanaf krachtbronnen met een 2 mm of 3,5 mm aansluiting naar de microUSB-ingang op uw telefoon. Uw telefoon laadt meteen op en beschikt hierna weer over voldoende spanning voor al uw gesprekken. De CA-146C is een origineel Nokia-product.

Bron: www.pdashop.nl

Onzin.. :X

goed, op zoek naar een fatsoenlijke datakabel dus, erg bedankt voor de reacties!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 01:16
Edit: Ooh Teddy heeft het ontdekt hierboven :P
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:03:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Heb het toestel 2ehands gekocht, dus ook niets aan te doen, meende al dat de datakabel gewoon spoorloos was.

Vraag me wel af wat voor kabel het dan wel is. Is origineel van nokia, maar kan me niet voorstellen wat het moet doen :O
Die "kabel" die jij bedoelt is gewoon een verloopstukje voor opladers.
Deze wordt bijgeleverd voor het geval je nog een ouwe acculader hebt voor in de auto of dergelijke.
Dan kan je die er ook gewoon op aanprikken.
Dit ding dus:
Afbeeldingslocatie: http://bkat.co.uk/pictures/ca-146c.jpg

En ik zou maar is contact opnemen met bij diegene waar je de n97 hebt gekocht, want die mini-usb naar usb kabel moet er gewoon bijzitten, dus die zou je ook moeten krijgen.

• Droathoah
Kan dat met pc suite dan ofzo?

• liffey
KevinBel schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:16:
Edit: Ooh Teddy heeft het ontdekt hierboven :P

[...]

Die "kabel" die jij bedoelt is gewoon een verloopstukje voor opladers.
Deze wordt bijgeleverd voor het geval je nog een ouwe acculader hebt voor in de auto of dergelijke.
Dan kan je die er ook gewoon op aanprikken.
Dat ding herken ik ook!
Waardeloos kabeltje, geeft het oplaadsignaal bij mij niet door in de auto.
De telefoon geeft aan op te laden maar langzaamaan loopt debattarij gewoon leeg.
Met 3 originele opladers geprobeerd toen maar gewoon een autolader gekocht met micro usb.

Verwijderd

En ik zou maar is contact opnemen met bij diegene waar je de n97 hebt gekocht, want die mini-usb naar usb kabel moet er gewoon bijzitten, dus die zou je ook moeten krijgen.
Particulier 2ehands gekocht, dus weinig rechten ;)

Vanavond haal ik me een fatsoenlijke datakabel.

Dan had ik nog een vraag over de navigatie. (mag dat hier?!?)

Ik was wat aan het rondkijken, en las over sygic mcguider en nav4all en dat soort nav-progjes.

Dit zijn allemaal geloof ik nogal dure programma's, en aangezien ik de navigatie niet extreem veel gebruik, zoek ik een goed, goedkoop (liefst gratis) alternatief.

Ik weet dat ze nonlegaal gratis te verkrijgen zijn, maar eerlijk gezegd ben ik hier niet zo in thuis, en heb ik liever een ander, legaal gratis progje.

Groet,
Ted
Edit: Ik weet dat nokia standaard maps heeft, maar als je daarmee fatsoenlijk wilt navigeren betaal je je ook scheel, en vind het geen prettig programma

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 10:50 ]

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:49:

Edit: Ik weet dat nokia standaard maps heeft, maar als je daarmee fatsoenlijk wilt navigeren betaal je je ook scheel, en vind het geen prettig programma
Als je een unbranded NL versie hebt, dan krijg je 1 jaar gratis navigatie van Nokia.
Vraag me nu opeens af of het kan dat je je productcode naar 0587245 omzet, harde reset doet en vervolgens Nokia Maps je licentie laat checken. Zou hij dan op basis van product code de licentie activeren?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

WLM eindelijk aan de praat gekregen. Heb de groepen in WLM op de pc verwijderd, via contactpersonen>een categorie verwijderen. Vervolgens WLM gestart op de N97 en nu stopte hij dus niet bij 95%. Werkt perfect, gelijk slick en ebuddy eraf gehaald.

Tevens geupdate naar V20. Merk niet veel verschil, nog steeds slechts een paar MB telefoongeheugen over. Dat nieuwe scrollen is wel een fijne toevoeging, hoop dat hij verder stabiel blijft draaien. Op naar V30 :D

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 18:13
Net even gebeld met de NSP hier in Raamsdonksveer (Noord Brabant). Die wisten van niks en hadden ook geen lenscovers of andere onderdelen hiervoor op voorraad. Opsturen en dan 2 weken kwijt. Ja daagggg

• liffey
[...]

Ik was wat aan het rondkijken, en las over sygic mcguider en nav4all en dat soort nav-progjes.

Ik weet dat ze nonlegaal gratis te verkrijgen zijn, maar eerlijk gezegd ben ik hier niet zo in thuis, en heb ik liever een ander, legaal gratis progje.
google maps is voor nederland nog een optie, maar sygic is volgens mij met afstand de plezierigste.

• Sansar
Dj-sannieboy schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:20:
Tevens geupdate naar V20. Merk niet veel verschil, nog steeds slechts een paar MB telefoongeheugen over. Dat nieuwe scrollen is wel een fijne toevoeging, hoop dat hij verder stabiel blijft draaien. Op naar V30 :D
Noem mij maar een mierenneuker, maar ik vind het echt prettig dat nu eindelijk het juiste icoon wordt getoond in je gesprekslog. Dus GSM als het mobiel is, fabriek als het kantoor is etc.

Dit was met de vorige FW niet het geval.

• Droathoah
Sansar schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:42:
[...]

Noem mij maar een mierenneuker, maar ik vind het echt prettig dat nu eindelijk het juiste icoon wordt getoond in je gesprekslog. Dus GSM als het mobiel is, fabriek als het kantoor is etc.

Dit was met de vorige FW niet het geval.
Ik vind het weinig. Crash na een telefoongesprek. Timer werkt eindelijk, jammer dat Nokia deze fouten nu en nog niet eens oplost.

• Sansar
Nooit last van gehad, vanaf begin al geen problemen met de wekker.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
[...]

*knip*
Let overigens op dat je een micro USB -> USB kabel moet hebben, mini USB zal niet passen op je N97 ;)

• dcell
Sansar schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:32:
Nooit last van gehad, vanaf begin al geen problemen met de wekker.
ik was al zo gewend aan het verkeerd afgaan van de wekker dat ik nu schrik dat de wekker precies om 7 uur afgaat nu ik v20 erop heb ;)

Verwijderd

Aapenootjes schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:48:
[...]

Let overigens op dat je een micro USB -> USB kabel moet hebben, mini USB zal niet passen op je N97 ;)
Thnx voor de reminder ;) heb overigens al een kabel. O-) lief buurjongentje

Verwijderd

Nou hier werkt hij sinds een week niet meer,net WLM eraf gedaan en opnieuw geinstalleerd,als ik verbinding maakt dan zie ik dat WLM op m`n pc uitgaat en dat hij op N97 opstart,maar verder dan dat ik die poppetjes op m`n scherm ziet draaien gaat hij niet,wie kan mij hierbij helpen.
Dj-sannieboy schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:20:
WLM eindelijk aan de praat gekregen. Heb de groepen in WLM op de pc verwijderd, via contactpersonen>een categorie verwijderen. Vervolgens WLM gestart op de N97 en nu stopte hij dus niet bij 95%. Werkt perfect, gelijk slick en ebuddy eraf gehaald.

• Droathoah

Iemand?
Iemand?

Verwijderd

vandaag volgens afspraak naar Teunis in Rijssen gereden met ... 3 n97's. we zijn keurig en snel geholpen. Alles in een klein half uurtje gepiept. Nieuw middle house erop; een nieuw 'kussentje' op de lens met als hoofddoel het pennetje van de gps-antenne nog steviger op het moederbord te drukken... en resultaat. Buitengekomen veel beter en stabieler signaal!
Ook hebben ze een Nokia basisversie V20 erop gezet (over mijn eigen geinstalleerde v20 versie voor vodafone). Het lijkt er nu op dat hij geen opstartproblemen (blijvend wit scherm met Nokia-logo) meer geeft bij 2 N97's (beide vodafone telefoon). De andere n97 met Hi van KPN heeft nooit opstartproblemen gegeven na de update naar V20.
Dus misschien ligt het aan de Vodafone software..

Teunis bedankt voor de goede en snelle service!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

The_Fes schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:44:
Grr.. Net met KPN Brekelmans in Tilburg gebeld voor de GPS fix. Ze geven aan dat de gps kussentjes besteld kunnen worden, maar de camera modules nog niet, dat lijkt me al niet compleet kloppend met andere verhalen hier op het forum.

Verder willen ze niet op voorhand onderdelen bestellen, aangezien ze dan onderdelen overhouden en mensen soms niet op komen dagen enzovoorts.. Wat dus weer betekent dat ik mijn telefoon daar 2 dagen achter moet laten. Maar matige service hoor :(

Zit er in Noord Brabant ergens een NSP welke wel gewoon onderdelen op voorraad houdt en waar ik langs kan gaan om mijn N97 te fixen?
In eindhoven (flightforum) zit een goede. Geen idee of ze de onderdelen al op voorraad hebben, maar de service is prima.
Waarom nieuwe onderdelen als hij het toch perfect doet? Er zijn mensen die een niet perfect werkende telefoon hebben, vind dat die mensen wel wat voorrang hebben.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
ik heb sinds kort een Belkin USB auto-oplader gekocht, maar als ik de usb-datakabel van de N97 gebruik, dan laadt de N97 niet op, hebben meer mensen dit? Of weet iemand waarom hij niet oplaadt?
Ik heb die oplader eigenlijk puur gekocht voor mn N97, leek me wel handig om onderweg op te kunnen laden.

Het lampje brandt overigens wel op de oplader, dus stroom is er wel.
Ik heb nog geen ander toestel gebruikt met deze oplader ( ik heb niks anders wat via USB oplaadt :P )

alvast bedankt.

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

[...]

Dan had ik nog een vraag over de navigatie. (mag dat hier?!?)

Dit zijn allemaal geloof ik nogal dure programma's, en aangezien ik de navigatie niet extreem veel gebruik, zoek ik een goed, goedkoop (liefst gratis) alternatief.

Groet,
Ted
Nav4All is gratis software, alleen moet je wel een databundel hebben.

McGuider is trouwens beter dan de standaard nokia maps, mocht je deze gaan proberen.

-Think Progressive-

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Ik had zo'n auto-oplader van Sweenx gekocht. Doet het prima met andere apparaten maar de N97 via bijgeleverde usb-kabel wil er niet over laden. Misschien omdat hij maar tot 500 mA is gespecificeerd?

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik merkte het net pas en tot mijn verbazing klinkt alles via de speakers van de telefoon (dus muziek, beltoon etc) véél zachter dan voordat ik naar Ricom in Schiedam ben geweest om mijn GPS te laten fixen. Zijn er meer mensen, waarbij dit is gebeurd? Ik neem aan dat dit niet zo hoort.

Master_A

Amiet01 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:29:
Ik merkte het net pas en tot mijn verbazing klinkt alles via de speakers van de telefoon (dus muziek, beltoon etc) véél zachter dan voordat ik naar Ricom in Schiedam ben geweest om mijn GPS te laten fixen. Zijn er meer mensen, waarbij dit is gebeurd? Ik neem aan dat dit niet zo hoort.
Ik heb er geen last van, alles is nog hetzelfde als voorheen, alleen de gps ontvangst is beter :+

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• partyondude
partyondude schreef op woensdag 25 november 2009 @ 01:03:
Zijn er ook gratis Office programma's voor de N97, of moet ik persé een hoop $'s neerleggen om een licentie te krijgen?
Heeft iemand hier een antwoord op?

• Xmasjos
partyondude schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:18:
[...]

Heeft iemand hier een antwoord op?
Ja. Ik heb er een tijdje naar gezocht, maar op het moment zijn er geen gratis office-programma's in de roulering, helaas. Volgens mij is dit ook al gemeld in dit topic, maarja. Het is er dus niet ;) Misschien maak ik er wel eentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Xmasjos schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:23:
[...]

Klopt... Die smsjes kosten idd geld... Kwam ik ook pas na de eerste rekening achter.
Wet iemand ook hoe je die fantastische dienst kunt uitzetten? Het zal wel weer ergens verstopt staan maar ik kan het niet vinden.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je ook elke maand een nieuw toestel kopen, dan houd je het nieuwste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
hamsteg schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:45:
[...]

Wet iemand ook hoe je die fantastische dienst kunt uitzetten? Het zal wel weer ergens verstopt staan maar ik kan het niet vinden.
menu -> toepassingen -> my nokia -> abonn.opz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:08
The_ReVenger schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:42:
[...]

In eindhoven (flightforum) zit een goede. Geen idee of ze de onderdelen al op voorraad hebben, maar de service is prima.

[...]

Waarom nieuwe onderdelen als hij het toch perfect doet? Er zijn mensen die een niet perfect werkende telefoon hebben, vind dat die mensen wel wat voorrang hebben.
die in Eindhoven heet PHC telecom.. Cover is er nog niet, waarschijnlijk volgende week. Ze houden er iig 1 voor mij apart... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 09:22
Ik ben van plan om een N97 mini te bestellen alleen wil ik nog graag weten hoe lang de accu ongeveer mee gaat. Mijn gebruik is gemiddeld denk ik, af en toe wat internetten, bellen en smsen. Wat zijn de ervaringen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

BastiaanN schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:58:
[...]

Ik heb er geen last van, alles is nog hetzelfde als voorheen, alleen de gps ontvangst is beter :+
Heb dus ff wat beter onderzocht, en het blijkt dat de onderste speaker helemaal niet meer werkt. Natuurlijk Ricom gebeld en deze kan het waarschijnlijk direct ter plekke repareren. Goeie service daarzo!

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen ze daar overigens ook een vodafone N97 legaal van V20 voorzien? Zo ja, dan rij ik er binnenkort een keertje langs.
Ik heb zojuist Vodafone Databeheer gesproken (en het inmiddels ook via de e-mail binnen gehad) en die wisten met te informeren dat Vodafone voor de Nokia N97 de firmware V2.0 niet heeft aangekocht. Dat wil zeggen dat als je een Vodafone branded toestel hebt (een toestel bij je vodafone abbonement), dat je die dus niet op de legale manier via Nokia Software Updater kunt verkrijgen, omdat er voor jouw specifieke productcode geen updates hoger dan de huidige aangekochte (v.12.0.0.26 ofzoiets) beschikbaar zijn.

Dat is op zijn zachst gezegd extreem arelaxt, want als je je productcode veranderd gaat bij mijn weten ook je toestel uit de garantie. (Is er een manier waarop je die productcode weer terug kunt wijzigen en krijg je geen gelazer met het netwerk?)

Ik heb overigens wel meteen een klacht ingediend hierover bij Vodafone, ik vind het een ronduit bizarre situatie dat van het vlaggenschip van de grootste telefoonfabrikant geen updates worden verstrekt bij de grootste telefoonprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:41:
[...]

Ik heb zojuist Vodafone Databeheer gesproken (en het inmiddels ook via de e-mail binnen gehad) en die wisten met te informeren dat Vodafone voor de Nokia N97 de firmware V2.0 niet heeft aangekocht. Dat wil zeggen dat als je een Vodafone branded toestel hebt (een toestel bij je vodafone abbonement), dat je die dus niet op de legale manier via Nokia Software Updater kunt verkrijgen, omdat er voor jouw specifieke productcode geen updates hoger dan de huidige aangekochte (v.12.0.0.26 ofzoiets) beschikbaar zijn.

Dat is op zijn zachst gezegd extreem arelaxt, want als je je productcode veranderd gaat bij mijn weten ook je toestel uit de garantie. (Is er een manier waarop je die productcode weer terug kunt wijzigen en krijg je geen gelazer met het netwerk?)

Ik heb overigens wel meteen een klacht ingediend hierover bij Vodafone, ik vind het een ronduit bizarre situatie dat van het vlaggenschip van de grootste telefoonfabrikant geen updates worden verstrekt bij de grootste telefoonprovider.
Ik kan het me wel voorstellen. V20 geeft absurde bugs. Waarschijnlijk vindt Vodafone dat die eerst opgelost moeten worden voordat ze die versie op onze N97 willen hebben. Niet eens zo'n gek idee als dat zo is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 20:27
-SpaceMaker- schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:55:
[...]

Nav4All is gratis software, alleen moet je wel een databundel hebben.

McGuider is trouwens beter dan de standaard nokia maps, mocht je deze gaan proberen.
Nav4all werkt niet eens op de n97. Staat ook nog niet apart vermeld op de site. Heb m erop geprobeerd te zetten maar kreeg steeds meldingen dat die twee niet samen gaan en de boel liep vast.

Heb vorige week google maps geprobeerd maar na verloop van tijd raakte ik steeds verder van de weg en reed ik in 500 meter naast de snelweg in een sloot :? Uiteindelijk besloot het toestel maar uit te gaan en zichzelf opnieuw te gaan opstarten. Ook een erg snel batterij verbruik trouwens met die G-maps (opladen deed i trouwens ook ineens niet meer tijdens gebruik)

Daarnaast ben ik ook ineens m'n autolock kwijt. Wat ik ook doe, ik moet m handmatig locken met het schuifje. Tot die tijd blijft ook het scherm gewoon verlicht. Van de ene kant een voordeel maar aan de andere kant wel steeds in de gaten houden of je niet per ongeluk van alles aan het indrukken bent.

Nog een vreemd iets; van de week bemerkte ik na het opstaan dat het scherm licht grijs was en er stonden drie icoontjes aan aan de rechter zijkant. In ieder geval camera en twee andere optie's. Voor zover ik weet ben ik snachts niet aan het foto's maken geweest dus kennelijk spontaan iets opgestart.

Denk dat er toch maar een harde reset uitgevoerd moet worden. Hopen dat i dan wel weer "normaal" gaat doen.

@edit;
Patatmet021
Dit is al vaker besproken. Nog makkelijker; langs een nsp en daar de boel laten updaten. Ben je ook meteen de Vf kwijt. Is niets mis mee want ze registreren dat gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door etienne100 op 27-11-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
Xmasjos schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:23:
[...]

Klopt... Die smsjes kosten idd geld... Kwam ik ook pas na de eerste rekening achter.
Bij KPN ook? Die smsjes dat je bericht krijgt dat je firmware binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.5 dagen doe ik ermee en gebruik hem redelijk intensief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

etienne100 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:46:
[...]

Nav4all werkt niet eens op de n97. Staat ook nog niet apart vermeld op de site. Heb m erop geprobeerd te zetten maar kreeg steeds meldingen dat die twee niet samen gaan en de boel liep vast.

Heb vorige week google maps geprobeerd maar na verloop van tijd raakte ik steeds verder van de weg en reed ik in 500 meter naast de snelweg in een sloot :? Uiteindelijk besloot het toestel maar uit te gaan en zichzelf opnieuw te gaan opstarten. Ook een erg snel batterij verbruik trouwens met die G-maps (opladen deed i trouwens ook ineens niet meer tijdens gebruik)

Daarnaast ben ik ook ineens m'n autolock kwijt. Wat ik ook doe, ik moet m handmatig locken met het schuifje. Tot die tijd blijft ook het scherm gewoon verlicht. Van de ene kant een voordeel maar aan de andere kant wel steeds in de gaten houden of je niet per ongeluk van alles aan het indrukken bent.

Nog een vreemd iets; van de week bemerkte ik na het opstaan dat het scherm licht grijs was en er stonden drie icoontjes aan aan de rechter zijkant. In ieder geval camera en twee andere optie's. Voor zover ik weet ben ik snachts niet aan het foto's maken geweest dus kennelijk spontaan iets opgestart.

Denk dat er toch maar een harde reset uitgevoerd moet worden. Hopen dat i dan wel weer "normaal" gaat doen.

@edit;
Patatmet021

[...]

Dit is al vaker besproken. Nog makkelijker; langs een nsp en daar de boel laten updaten. Ben je ook meteen de Vf kwijt. Is niets mis mee want ze registreren dat gewoon.
Vreemd, ik draai al 3 maanden perfect nav4all op me n97. Ook na de laatste update, van fw v20 doet ie het goed.
McGuider echter is een stuk makkelijker in gebruik, helaas alleen wat minder aan te tweaken.

Heb je de autolock instellingen gechecked, dat ie na x aantal sec/minuten in de lock springt ?

-Think Progressive-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Xmasjos schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:13:
[...]

Ja. Ik heb er een tijdje naar gezocht, maar op het moment zijn er geen gratis office-programma's in de roulering, helaas. Volgens mij is dit ook al gemeld in dit topic, maarja. Het is er dus niet ;) Misschien maak ik er wel eentje...
Ok, bedankt.

Wel beetje maf, bij zo'n multimedia toestel zou je dat toch mogen verwachten? Dat Office kopen vind ik opzich geen probleem, de prijs van $19,- vind ik eigenlijk wel een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:54:
[...]

kun je ook elke maand een nieuw toestel kopen, dan houd je het nieuwste
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Rouge Baste schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:01:
Ik ben van plan om een N97 mini te bestellen alleen wil ik nog graag weten hoe lang de accu ongeveer mee gaat. Mijn gebruik is gemiddeld denk ik, af en toe wat internetten, bellen en smsen. Wat zijn de ervaringen? Alvast bedankt.
Dag of 2 à 3 :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 15:23
}:| }:| }:|
Word stapel idioot van m'n n97. De godganze dag door reageert hij niet, zowel de toetsen als het scherm freezen compleet... na 10x locken - unlocken pakt hij hem vaak weer.
Ik heb fw v20 erop, al meerdere malen hardreset gedaan, probleem blijft zich voor doen.. hardwarematig probleem?

Is dit een bekend probleem, meer mensen die hier last van hebben? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
bij mij niks aan de hand ben echt tevreden met mijn n97. :)

oke er kan wat verbeterd worden maarja zijn allemaal kleine dingetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb sinds 2 dagen ook een n97 :*) Werkt allemaal toppie alleen ik zag dat Nokia ovi suite voor de mac er nog niet voor de n97 was :| I sync was er wel al voor de n97.
Ik heb al veel gezocht maar ik kon het verder niet echt vinden, weet iemand goede software voor de mac om muziek etc te sturen naar mijn nokia n97

Gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:41:
[...]

Ik weet niet of de mijne branded is maar heb er eentje van vodafone en heb legaal V20 erop gezet. Nix gehackt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of/hoe het mogelijk is om na de keyguard-switch nog een pin/wachtwoord in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin85
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 13:49
Op dit moment kan ik in mijn Nokia N97 maar 999 berichten hebben, dit zijn inbox en verzonden berichten samen. Is er een mogelijkheid om dit te wijzigen in bijvoorbeeld 4000? Of gewoon unlimited?

Bij mijn vorige toestel de N95 zat er geen limiet op.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik ben erg tevreden met mijn Nokia N97, maar ik kom er net achter dat mijn tril-functie niet meer werkt!
Op mijn profiel staat hij gewoon "AAN".......

Hoe kan dit nou? Iemand een idee?? Moet ik hem resetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:20:
hallo, ik ben erg tevreden met mijn Nokia N97, maar ik kom er net achter dat mijn tril-functie niet meer werkt!

Heb je hem al uit en aan gezet? Heb dit met andere telefoon ook wel eens gehad en zo was het op te lossen.

Sprak gisteren iemand met een iphone, die was ook nogal gefrustreerd over een aantal zaken (belletjes die niet doorkomen en na 10 minuten wordt hij opeens gebeld door mijn nummer).
Vond ik dan wel weer leuk om te horen :P
Geen telefoon is perfect leerde ik hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
liffey schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:37:
[...]

Heb je hem al uit en aan gezet? Heb dit met andere telefoon ook wel eens gehad en zo was het op te lossen.

Sprak gisteren iemand met een iphone, die was ook nogal gefrustreerd over een aantal zaken (belletjes die niet doorkomen en na 10 minuten wordt hij opeens gebeld door mijn nummer).
Vond ik dan wel weer leuk om te horen :P
Geen telefoon is perfect leerde ik hiervan
En de IPhone (waar iedereen zo trots op is en stoer mee doet, terwijl ie niet zo goed is als de N97 bv) geeft vanaf het begin af aan al meer problemen dan onze N97 ;)
Heeft er misschien ook mee te maken dat Nokia al zolang in de mobile-business zit en Apple niet, maar dat doet er niet toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:20:

Heb ik ook gehad. Wat ik toen gedaan heb is mijn profiel aanpassen of een nieuwe maken. Toen deed die het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah

Iemand?
Is er echt niemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Grrr mijn N97 blijft hangen tijdens het opstarten in het scherm met alleen het Nokia logo.

Ik had hem hier voor al naar een NSP gebracht, die hebben hem zelfs opgestuurd maar het probleem is er nog steeds. Gisteren deed hij het ook een x, maar na nog een keer proberen startte hij wel gewoon op. Ik heb er ook geen geheugenkaartje ofzo in zitten..

En ik heb hem vandaag echt nodig :( Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droathoah schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:50:
[...]

Heb ik ook gehad. Wat ik toen gedaan heb is mijn profiel aanpassen of een nieuwe maken. Toen deed die het weer.
Ja, ok bedankt dat heb ik zojuist gedaan. Hij doet het nogsteeds niet. Zelfs niet met een reset. Maar het vreemde ervan is, als ik de batterij eruit haal, en opnieuw aanzet, trilt hij WEL 1X.....
Dus volgens mij, is de tril-functie niet stuk......dit heb ik nognooit met een van mijn nokia's meegemaakt.......

Vreemd.....

Misschien software opnieuw installeren?......

Bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droathoah
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:10:
[...]

Ja, ok bedankt dat heb ik zojuist gedaan. Hij doet het nogsteeds niet. Zelfs niet met een reset. Maar het vreemde ervan is, als ik de batterij eruit haal, en opnieuw aanzet, trilt hij WEL 1X.....
Dus volgens mij, is de tril-functie niet stuk......dit heb ik nognooit met een van mijn nokia's meegemaakt.......

Vreemd.....

Misschien software opnieuw installeren?......

Bedankt zover!
En als je hem op normaal zet? Trilt hij dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren had ik een bedrijfsfeestje van mijn werk ergens midden in Enschede. Gezien ik mijn N97 heb laten repareren was alles wat ik had meegenomen een papiertje met het adres erop. Helaas... Ik was halverwege en opeens werd ik in zowel Sygic als Ovi Maps constant op een andere weg gezet, en ze liepen beide wel bijna 500 meter achter. Telefoon opnieuw opgestart maar dit hielp niet, resultaat: ik was dus mooi te laat.

Ik heb het nu eigenlijk wel een beetje gehad met dit toestel want de navigatie is voor mij erg belangrijk, dus die van mij zet ik hoogstwaarschijnlijk in vraag & aanbod.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1 ... 15 ... 64 Laatste