• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 17:08
racinfo schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:00:
Cover voor N97,

kreeg ik vanmorgen binnen; slap gevalletje wat als een (durex) om de telef klemt. Alleen met de achterwand eraf zit ie lekker! Maar wat blijkt nu, de fix op de GPS gaat veel beter ZONDER de achterwand;

Heeft iemand hier een verklaring voor?
minder plastic voor de antenne :P

Verwijderd

Hoi,
januari loopt mijn abonnement af en ik ben alvast op zoek naar een nieuwe telefoon. Mijn oog viel daarom ook op de Nokia N97. Toch zie ik wel wat issues. Waardoor ik weer ga twijfelen tussen de N900 en de HTC HD2.

Stel ik koop nu een N97, heb ik dan nog steeds de kans om zo'n krassende lenscover te hebben of is dat probleem bij latere builds opgelost? Hoe zit het met de slidesystemen van de N97 bezitters hier? Blijft dat na maanden lang gebruik nog gewoon goed of krijg je toch last van speling o.i.d?

Alvast heel erg bedankt

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51
Kalua schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:57:
[...]

Het lenskapje zit vast aan de cover en in die cover zit ook de GPS antenne
Dat zou betekenen dat ze bij mij niks hardwarematigs vervangen hebben????

• Kalua
sonsan schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:06:
[...]

Dat zou betekenen dat ze bij mij niks hardwarematigs vervangen hebben????
Waarschijnlijk heb je inderdaad 45 minuten voor niets zitten wachten daar

Verwijderd

Op Symbian-Freak staat vermeld dat de Nokia 97 mini 256 mb aan RAM geheugen heeft i.p.v. de 128 mb RAM die in de Nokia N97 zit.

Klopt dit :?

Tekst op Symbian Freak:
Oh. and it has been blessed with increased internal phone memory too, while Ram has been upped to a whooping amount of 256 Mb.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:05:
Hoi,
januari loopt mijn abonnement af en ik ben alvast op zoek naar een nieuwe telefoon. Mijn oog viel daarom ook op de Nokia N97. Toch zie ik wel wat issues. Waardoor ik weer ga twijfelen tussen de N900 en de HTC HD2.

Stel ik koop nu een N97, heb ik dan nog steeds de kans om zo'n krassende lenscover te hebben of is dat probleem bij latere builds opgelost? Hoe zit het met de slidesystemen van de N97 bezitters hier? Blijft dat na maanden lang gebruik nog gewoon goed of krijg je toch last van speling o.i.d?

Alvast heel erg bedankt
Na een klein half jaartje geen problemen met de slider. Ook software na de laatste update stabiel en GPS gisteren gefixt. Ik heb het idee dat de nieuwere toestellen af-fabriek geen GPS en lens-issues meer hebben.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Masis
  • Laatst online: 08-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:35:
Op Symbian-Freak staat vermeld dat de Nokia 97 mini 256 mb aan RAM geheugen heeft i.p.v. de 128 mb RAM die in de Nokia N97 zit.

Klopt dit :?

Tekst op Symbian Freak:
Oh. and it has been blessed with increased internal phone memory too, while Ram has been upped to a whooping amount of 256 Mb.
Klopt niet, de mini heeft ook 128MB

Verwijderd

Masis schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:58:
[...]

Is 128 RAM voldoende of kampt de N97 (mini) zo nu en dan met vertraging door te weinig RAM?

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:42
Masis schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:58:
[...]

true,

alleen de c:schijf/telefoongeheugen is verhoogd met/naar 256mb

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
dkawa schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:38:
[...]

Bedoel je deze aanpassing:

- het lens gedeelte op het moederbord wordt wat verder afgeschermd, zodat het signaal van de gps verbetert

Of heb je het echt over een nieuw GPS module? Ik snap er even niets meer van...

Ik dacht dat de nieuwe cover het GPS en lensprobleem in 1 keer oplost...
Kalua schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:08:
[...]

Waarschijnlijk heb je inderdaad 45 minuten voor niets zitten wachten daar
Okee, nogmaals. Wat ik uit het artikel van Steve Litchfield begrijp, wordt bij het lens probleem de gehele cover en de lens unit (incl camera schuif + lens) vervangen. De cover is dus het zwarte plastic wat je eraf haalt als je bij de simkaart, accu en sd kaart wil.
De gps antenne zit daar niet aan vast (wat wel een paar keer hier wordt beweerd!). Die zit er onder. Wat een NSP volgens mij doet, is de antenne vervangen en zorgen dat de antenne minder gestoord wordt. Kijk anders naar dit artikel. Deze persoon verlengt eigenlijk zijn gps antenne. (heb ik ook gedaan bij mijn n95)
http://www.symbian-freak...._n97_gps_antenna_hack.htm

Lees het artikel goed, Kalua! Voordat je anderen hier valse info geeft.

@ Masis: Thanks, blijkbaar overheen gelezen.

Verwijderd

Ik heb het al eerder vermeld:

ik sta op de wachtlijst voor rijssen. na een telefoontje met hun kreeg ik het volgende verhaal:
Het middle-house, waarop de lens unit zit en de gps-antenne wordt vervangen door een gemodificeerde:
-schuifje zit een mm hoger
-antenne is niet gewijzigd, maar wel de AANSLUITING van de antenne die op het moederbord drukt ; deze maakte blijkbaar niet altijd goed contact (een verend pennetje wat op het moederbord drukt).
- extra afscherming van het lensgedeelte op het moederbord, waardoor het gps-signaal significant verbetert!

• Kalua
mrpink83 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:30:
[...]

[...]

Lees het artikel goed, Kalua! Voordat je anderen hier valse info geeft.
Ik hoef het artikel niet te lezen, want ik weet wat er vervangen wordt. Ik werk zelf bij een NSP!

Maar voor de ongelovigen heb ik even 2 foto's gemaakt van de cover die vervangen wordt.;

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/11/19/da22b2d733a9767a982e47b6741b534a/tback.jpg

Hier heb ik de connectors van de GPS antenne even rood omcirkeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/11/19/54bd3661c188a6e65ae4a8e7822e642d/tfront.jpg

Hier is de lenscover rood omcirkeld,

Dit is wat er vervangen wordt en dit heet de B-Cover.

Bij de eerste batch toestellen wordt ook nog een cushion op de camera zelf geplaatst zodat de storing van de camera meer gedempt wordt:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/11/19/20d330dce045565037b39c26236a3b5d/cushion.PNG

Dus lees jezelf voortaan even in voordat je mensen gaat beschuldigen.

• mrpink83
@ evdillen: Thanks, tekst van jou had ik nog niet gelezen. Dus inderdaad niet de cover, maar het onderdeel daar onder waar de lens op zit.

Ik had aangenomen dat de antenne gewijzigd werd, aangezien de "hacker" daar ook gebruik van maakt.

• mrpink83
@ Kalua: Okee sorry, gaat dus deels om een misverstand. Ik nam aan dat iedereen dacht dat het om de back cover gaat. Maar het is dat stuk eronder.

Die connectors waar jij het over hebt, is dus het pennetje waar Evdillen het over heeft die op het moederboord drukt. Wat dus betekent dat er 1 onderdeel wordt vervangen en daarmee beiden problemen worden verholpen?

Dan vraag ik me af wat het NSP in Utrecht gister met mijn n97 heeft gedaan. Ik heb net 20 minuten gefietst met Maps aan en dat ging prima.

• Kalua
mrpink83 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:22:
@ Kalua: Okee sorry, gaat dus deels om een misverstand. Ik nam aan dat iedereen dacht dat het om de back cover gaat. Maar het is dat stuk eronder.

Die connectors waar jij het over hebt, is dus het pennetje waar Evdillen het over heeft die op het moederboord drukt. Wat dus betekent dat er 1 onderdeel wordt vervangen en daarmee beiden problemen worden verholpen?

Dan vraag ik me af wat het NSP in Utrecht gister met mijn n97 heeft gedaan. Ik heb net 20 minuten gefietst met Maps aan en dat ging prima.
Ja eigenlijk wordt alleen de B-cover vervangen ( waar ik die foto's van gemaakt heb) en wordt die cushion op je camera geplaatst als dat nog niet gedaan is. Het kan zijn dat ze bij jou gister alleen die cushion geplaatst hebben en dat genoeg heeft geholpen om je een stabiel GPS signaal te geven.

Verwijderd

@ Kalua

Weet jij toevallig hoe het probleem met de flitswaas wordt verholpen? Ik hoor hier verschillende verhalen over. De 1 zegt dat het aan de hardware ligt en de ander heeft over de software die niet in orde is.

Kan jij je licht laten schijnen aangezien jij werkzaam bent bij een NSP?

• Kalua
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:33:
@ Kalua

Weet jij toevallig hoe het probleem met de flitswaas wordt verholpen? Ik hoor hier verschillende verhalen over. De 1 zegt dat het aan de hardware ligt en de ander heeft over de software die niet in orde is.

Kan jij je licht laten schijnen aangezien jij werkzaam bent bij een NSP?
Die klacht is nooit aangemerkt als officïele issue. Hier bestaat dus ook geen service-bulletin over. Mijn ervaring is echter dat dit met de nieuwe B-cover ook opgelost is, waarschijnlijk was het een design flaw in het oude type B-cover. Nu moet ik wel zeggen dat ik ze ook allemaal meteen update naar V20, kan dus ook zijn dat het deels softwarematig weg gefilterd wordt.

[ Voor 0% gewijzigd door Kalua op 19-11-2009 15:44 . Reden: Spelfouten 8)7 ]

• Masis
@Kalua,

Thanks, altijd handig om zulk info te krijgen van een insider!

Wat betreft de B-cover die vervangen wordt, dat komt voor mij erg goed uit. De mijne kraakt heel erg, ik irriteer me er mateloos aan!

Verwijderd

Kalua schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:40:
[...]

Die klacht is nooit aangemerkt als officïele issue. Hier bestaat dus ook geen service-bulletin over. Mijn ervaring is echter dat dit met de nieuwe B-cover ook opgelost is, waarschijnlijk was het een design flaw in het oude type B-cover. Nu moet ik wel zeggen dat ik ze ook allemaal meteen update naar V20, kan dus ook zijn dat het deels softwarematig weg gefilterd wordt.
Dank je wel voor je informatie.

Ik heb in alle FW versies er last van. Heb nu FW 20 en ook daar heb ik dus last van die flitswaas, ik heb de NSP in mijn buurt gevraagd of zij mij willen bellen zodra die cover binnen is. Afwachten dus. Blijft jammer dat het allemaal zo lang moet duren, maar ondanks alles is het echt een fijn toestel.

By the way, dat trucje met de fineliner heeft mij ook niet geholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 16:12 ]

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
knakker2 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:46:
Heb het apparaat nu een paar uurtjes in huis, wel leuk maar een aantal vragen:

Gmail/hotmail gebruiken dmv de built in - email

Wat is dit voor raar iets?
Ik heb onbeperkt internet zonder me aan een fair usage policy te houden (woon in het buitenland)

Het gaat om de Retrieval Settings, en de Automatic Retrieval
Wat ik wil kan dus niet :

Beperkt aantal emails binnen halen (de nieuwste tot en met 50 o.i.d) zonder elke keer te hoeven connecten

Email notification : disabled
Email retrieval : enabled

Retrieval amount : staat op ALL, wat ik dus niet wil maar omdat automatic retrieval aan staat moet ie op ALL
:S

Heb nu 1400 emails op Gmail staan, krijg wel een notificatie bij nieuwe email maar dan moet ik deze ook nog eens naar binnen halen (eerst connecten, wachten, openen mail, wachten) en wanneer ik klaar ben moet ik de emailbox disconnecten (weer wachten). Is dit normaal om het zo te doen? ik krijg elke dag +20 mails binnen en zo werkt het een beetje kl^te! (System Seven op mn oude N95 werkte itt tot dit zo sappig!!)
Ik heb hetzelfde. Ik wil wel mijn email automatisch binnenhalen, maar hij hoeft echt mijn gmail inbox van 2000+ mails niet binnen te halen teruggaand tot 6 jaar geleden.
Ik kan alleen nergens een maximum aangeven aangezien het bij automatisch ophalen volgens de telefoon op "all" moet staan. Zeer onhandig wat mij betreft. Ik doe het nu dus maar handmatig, dan gaat het wel gewoon goed.

Is hier ondertussen iets op gevonden?

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Leon- schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:05:
Hmm sinds vanmiddag kan ik meer op internet met mijn telefoon. Ik krijg de melding packet-gegevensverbinding niet beschikbaar'. Ik heb zojuist contact gehad met Tele2 (waar mn contract nog 2 maanden van loopt) daar staat internet gewoon inschakeld voor mijn telefoon. Gisteren deed internet het ook nog gewoon.

Als ik onder connectiviteit kijk staat er bij newerk: T-mob....in gebruik, dit lijkt mij niet normaal. Eerste stond er gewoon T-mobile (Tele2 maakt gebruik van het newerk van T-mobile)

Ik heb zojuist ook een hardreset uitgevoerd, dit mocht ook niet baten. Het probleem deed zich voor op firmware versie 12 (vanmiddag) en op de huidige firmware versie 20.
Ik heb het zelfde probleem,had er nog geen last van op v12 zo ver ik weet. En is mij bij ook rond die datum gekomen. hebben nog meer mensen hier last van en beter heeft iemand het al opgelost

Verwijderd

Kalua,

betekent dat nu dat de GPSantenne op 2 plaatsen op het moederbord drukt en dat er een verend pennetje bijgekomen is of is dat 2e pennetje van een ander componentje.

Die 'camera cushion' is dat een speciaal soort schuim tegen de straling; zoja is dat ergens los te verkrijgen of mag het ook met een ander type schuim?

De achterkant wordt niet vervangen dacht ik?

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:39
Zojuist Multicom in Almere gebeld (NCP), verteld dat er een nieuwe lenscover e.d. is en of ze die ook meteen op locatie kunnen vervangen. "Hmm ja dat wordt lastig, Nokia blablabla onderdelen blablabla" ik verteld dat het bij andere Nokia Care Points wel mogelijk is om het meteen te vervangen. "Tja je weet wat ze zeggen, je hebt kleine leugens, grote leugens en je hebt het internet".

Hmm Multicom gaat hem dus niet worden, wellicht is het handig als we een lijstje maken waar je wel meteen je cover kan laten vervangen?

• mrpink83
Ja, dat is lachen he, die antwoorden van sommige NSP's. Heb net ook een rondje gedaan bij mij in de buurt. Gaat van: "nee, die software update is nog niet binnen" tot "er zijn helemaal geen problemen met de n97".

Ga dit weekend nog even een nieuwe nsp proberen in Utrecht. Die heeft alleen geen telefoon, dus moet je langs.

• Kalua
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:33:
Kalua,

betekent dat nu dat de GPSantenne op 2 plaatsen op het moederbord drukt en dat er een verend pennetje bijgekomen is of is dat 2e pennetje van een ander componentje.

Die 'camera cushion' is dat een speciaal soort schuim tegen de straling; zoja is dat ergens los te verkrijgen of mag het ook met een ander type schuim?

De achterkant wordt niet vervangen dacht ik?
Ik weet niet hoe het bij de nieuwe cover is aangezien die nog steeds in backorder staan bij mij :( ( Volgens mij heeft heel europa die dingen in bestelling staan), de foto's zijn van het oude type B-cover. 2e pennetje kan ook van de WLAN antenne zijn trouwens.

Die cushion is ongetwijfeld ook wel ergens verkrijgbaar, ja het is speciaal spul het houdt de storing van de camera tegen. Ik heb alleen geen flauw idee waar het van gemaakt is.

Welke achterkant bedoel je? De accu cover? Die wordt inderdaad niet vervangen.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Pfft, het duurt wel lang voor ze v20 voor mijn toestel beschikbaar maken zeg...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

ja erg he, heb jij ook productcode 0587246?
Gisae schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:56:

Verwijderd

ja ik bedoelde de accucover. ik heb ook de ervaring dat het signaal van de gps sterker is zonder achterkantje..

het zou wel aardig zijn als je straks ook een foto plaatst van de nieuwe cover om te zien wat er gewijzigd is; waarschijnlijk dat verend pennetje dat op het moederbord drukt. Misschien kan teunis Rijssen al een foto plaatsen van de nieuwe cover, zodat we daadwerkelijk het verschil zien

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Gisae schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:56:
Stel je er alsjeblieft niet teveel van voor, zo bijzonder is het niet.

Verwijderd

De phonehouse in Leiden denkt de nieuwe covers binnen te krijgen rond 23 november... :/ :O

• Regul
  • Laatst online: 12-09 22:27
Ik heb gisteren bij Ricom in Schiedam m'n gps en camera laten fixen.

Ik liep erna naar buiten en had meteen een gps fix :)

Verwijderd

Er is hier al heel wat geschreven over het al dan niet aan de praat krijgen van de nieuwe WLM uit Ovi.

Nu heb ik hem aan de praat gekregen met mijn 2e hotmail account... zonder enig probleem.
Als ik met 'gebruikelijke' hotmail wil laden loopt hij bij contacten weer tot bijna t einde en blijft dan hangen...
Geen groepen e.d., wachtwoord al gewijzigd... iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Misschien interessant voor een enkeling, aanbieding van een Nokia N97 Screenprotector + Stylus Pen Zilver/Zwart op: http://www.mob-com.nl/, alleen vandaag. Het is ietsjes goedkoper, zag hem toevallig langskomen. Zelf koop ik hem niet, heb mijn stylus nog en ik weet niet hoe het zit met de kwaliteit van de screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 10-09 23:09
Zeker wel handig, besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:48
Misschien dat kalua hier antwoord op kan geven:

die lenscover en middle-house zijn dat 2 losse onderdelen of hebben ze mij bij de NSP verkeerd verstaan ? Kreeg namelijk dit antwoord op een mailtje of dat de middle-house op voorraad was :

We hebben momenteel alleen de achterkant (camera lens cover) op voorraad de oplossing voor de GPS klachten word binnen 2 weken verwacht wegens slechte levering hebben we deze nog niet ontvangen.

Zodra deze binnen zijn kunnen we het zelf herstellen en heeft u het toestel binnen een dag terug
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Dancis schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 07:54:
Misschien dat kalua hier antwoord op kan geven:

die lenscover en middle-house zijn dat 2 losse onderdelen of hebben ze mij bij de NSP verkeerd verstaan ? Kreeg namelijk dit antwoord op een mailtje of dat de middle-house op voorraad was :

We hebben momenteel alleen de achterkant (camera lens cover) op voorraad de oplossing voor de GPS klachten word binnen 2 weken verwacht wegens slechte levering hebben we deze nog niet ontvangen.

Zodra deze binnen zijn kunnen we het zelf herstellen en heeft u het toestel binnen een dag terug
.
Ik denk dat ze met de GPS oplossing die camera cushion bedoelen. De GPS antenne zit namelijk in hetzelfde onderdeel als de camera cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp2111
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-04-2024
Voor de mensen in Zeeland, Comm-Co in Hulst kan de lenscover waarschijnlijk ook vervangen. Ik wacht nog een mailtje af maar waarschijnlijk ga ik mijne volgende week ook even laten vervangen.. Hoop dat ze m'n firmware ook gelijk naar V20 kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Aapenootjes schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 00:26:
Misschien interessant voor een enkeling, aanbieding van een Nokia N97 Screenprotector + Stylus Pen Zilver/Zwart op: http://www.mob-com.nl/, alleen vandaag. Het is ietsjes goedkoper, zag hem toevallig langskomen. Zelf koop ik hem niet, heb mijn stylus nog en ik weet niet hoe het zit met de kwaliteit van de screen protector.
Zeer handig inderdaad, Besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
PinokkioTV schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:28:

[...]

Ricom was ook niet erg enthousiast over updates via NSU ...
Sinds gisteren mijn N97 weer opgehaald bij de GSM-Shop in Utrecht. Ik had gevraagd wat ze gedaan hadden om het GPS signaal te verbeteren en het antwoord was dat het lenskapje storing veroorzaakt in het GPS-signaal en dat hebben ze dus aangepast ofzo. Dus niks met een sticker. Volgens mij zijn er dus 2 dingen die het GPS-signaal storing geeft, maar ze hebben nu 1 ding gedaan. De GPS-fix is er nu wel binnen 2 minuten, en hij is ook een stuk preciezer, maar volgens mij kan dat dus nog beter.

Wat ik wel heb gemerkt, is dat ik geen witte waas meer heb bij het maken van foto's in het donker met flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Laatst online: 05-02 09:19
Music Store en Ovi Suite:
Ik merk iets vreemds...
Als ik met Ovi Suite mijn muziek synchroniseer lijkt dat goed te gaan.
Vervolgens open ik Nokia Music (V.1.3.20722.01) dan heb ik 366 "niet-beveiligde tracks" en 176 "beveiligde tracks". Op "Mijn computer geeft Nokia Music 542 tracks aan. Klik ik op mijn Nokia N97 dan staan er 868 tracks.
Kijk ik in mijn Music op de telefoon dan staan vele tracks er dubbel in, 1 op mijn 16Gb kaartje en 1 zonder dit icoontje, dus waarschijnlijk in het "vaste" geheugen.
Ik heb alle dubbelen al een keer gewist van mijn telefoon (handmatig) maar ze blijven terugkomen na synchronisatie met Ovi Suite e/o na een usb verbinding met Nokia Music.

Graag zou ik zowel op mijn computer alles gesynchroniseerd willen hebben, maar dat lukt me dus niet.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe of wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
Vandaag de trotse bezitter geworden van een N97, erg mooie dingetje. Browser even getest via de WLAN, werkte prima.

Toen besloten om het toestel te updaten, netjes naar v20 toe. Wou daarna weer op internet, en opeens connect hij niet meer naar mijn netwerk.... Erg raar dit... Ook het naar de fabrieksinstellingen gaan heeft niet geholpen. Erg vreemd dit... Wat te doen?

Erg raar, na 10 minuten continue opnieuw geprobeerd te hebben wil hij ineens wel...

Goed, we spelen rustig verder!

Edit:

Hij blijft raar doen.. Ligt het aan de instellingen ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door -unknown op 20-11-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Ik heb sinds gisteren ineens met v.20 enorm veel problemen. Ik krijg onder geen beding nog connectie met Wlan, en 3g internet. Alle toepassingen die informatie van internet nodig hebben werken niet meer. Ik heb inmiddels 4 keer een hard reset gedaan, 2 maal de software opnieuw geinstalleerd en nog blijft internet het niet doen. Alle instellingen staan goed, zelfs al 6 keer de instellingen van Hi opnieuw laten installeren.

Nu na de 5e hard reset, + gelijk software opnieuw geinstalleerd via NSU heb ik nog steeds dezelfde problemen. Hebben meer mensen dit?

Ik krijg bij het opstarten van internet de melding dat de verbinding niet beschikbaar is. Zelfs Wlan. Ding zit ineens vol foutmeldingen.

Ook mis ik tov andere N97's ineens de bestanden:
-APIBridge
-Client Platform
-License Manager
-Service Controllers

Die missen dus ineens na die hard reset. Telefoon kan verder nog wel bellen, maar verbinding maken met internet vertikt ie. Hoe krijg je dus een full reset, zodat ik ook alle missende programma''s terugkrijg?

[ Voor 29% gewijzigd door dagizmo op 20-11-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

all killer schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:09:
Vandaag de trotse bezitter geworden van een N97, erg mooie dingetje. Browser even getest via de WLAN, werkte prima.

Toen besloten om het toestel te updaten, netjes naar v20 toe. Wou daarna weer op internet, en opeens connect hij niet meer naar mijn netwerk.... Erg raar dit... Ook het naar de fabrieksinstellingen gaan heeft niet geholpen. Erg vreemd dit... Wat te doen?

Erg raar, na 10 minuten continue opnieuw geprobeerd te hebben wil hij ineens wel...

Goed, we spelen rustig verder!

Edit:

Hij blijft raar doen.. Ligt het aan de instellingen ofzo?
Ben jij net als ik toevallig een KPN abonnee? Ik krijg sinds vanmiddag geen verbinding met mijn mobiel internet. Ik kan wel bellen en sms-en, zover ik weet heb ik niets aan de instellingen veranderd dus het ligt voor de hand dat het met de stroomstoring te maken heeft.

Of heeft iemand een andere theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 18:17
Ik heb ook problemen met Hi smsen en internet. Werkt beide niet. Maargoed hoort niet in dit draadje volgens mij... zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1379750
De hyves app werkt bij mij niet. Hij installeert wel goed maar bij het aanmelden waarbij ik met een 'j' moet beginnen komt de kwekker app tevoorschijn. Bij verschillende toetsen gebruikt die het speciale teken wat er aan gekoppeld is. Wanneer ik probeer om het via de touchinterface in te loggen kan dat niet.
Zijn er nog meer met dit probleem? Ik heb de V20 software van nokia en de laatste app van hyve.

[ Voor 11% gewijzigd door lutj op 20-11-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
  • Laatst online: 02-08 08:57
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:48:
Er is hier al heel wat geschreven over het al dan niet aan de praat krijgen van de nieuwe WLM uit Ovi.

Nu heb ik hem aan de praat gekregen met mijn 2e hotmail account... zonder enig probleem.
Als ik met 'gebruikelijke' hotmail wil laden loopt hij bij contacten weer tot bijna t einde en blijft dan hangen...
Geen groepen e.d., wachtwoord al gewijzigd... iemand nog ideeen?
dit als al behandeld
normaals dat komt doordat je in je hotmail bepaalde groepen contacten hebt (vrienden, familie) enzovoorts
het schijnt dat als je eigen groepen hebt aangemaakt WLM het niet doet en dus daar blijt hangen

nu kun je of die groepen verwijderen of wachten op een update van WLM

volgende keer ff search gebruiken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marquiss schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:34:
[...]

dit als al behandeld
normaals dat komt doordat je in je hotmail bepaalde groepen contacten hebt (vrienden, familie) enzovoorts
het schijnt dat als je eigen groepen hebt aangemaakt WLM het niet doet en dus daar blijt hangen

nu kun je of die groepen verwijderen of wachten op een update van WLM

volgende keer ff search gebruiken!!!
volg het forum al een tijdje... dat van die groepen is bekend maar ik heb echter geen groepen aangemaakt; nooit gehad dus als je een andere oplossing hebt marquiss, dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 19:00
Op aanraden en advies van jullie posts heb ik eindelijk mijn N97 gebracht naar Nokia Care Utrecht. Zij hadden als een van de weinige inderdaad de GPS-fix op voorraad. Heb hem gisteren maar ingeleverd, er lagen daar nog 3 andere met hetzelfde probleem zeiden zij. Maandag kan ik hem ophalen, normaal gesproken kreeg ik hem op hetzelfde dag terug zeiden ze, maar ze hebben het heel druk, ik kwam ook pas 4uur binnen met 5 personen voor mij. Ik zal maandag mijn bevindingen even posten.
Tenslotte is de nieuwe camera backcover nog niet leverbaar. Ze staan bij Utrecht in de bestelling zeiden ze, exacte levertijd konden ze niet geven, is afhankelijk van Nokia. Dan konden ze de krasprobleem ook verhelpen. Tijdelijk eerst snel mijn GPS maar verhelpen.

Heb het telefoonnummer gevonden van de nokia-site. Iemand kon hun nummer niet vinden:
Ze liggen tussen de Dixons en Manneke Pis (Friettent soort Bram Ladage)
Nokia Care Point GSM-SHOP
Vredenburg 152/153
3511BG Utrecht
0302393000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke gps fix dan; wat hebben ze precies gedaan? Ik krijg steeds meer het idee, dat ze overal wat anders doen, terwijl het toch een eenduidig verhaal zou moeten zijn: middlehouse vervangen (met daarop nieuwe aansluiting gps en nieuw schuifmechanisme lens) en lens meer afschermen op moederbord, of zie ik het verkeerd

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:03:
welke gps fix dan; wat hebben ze precies gedaan? Ik krijg steeds meer het idee, dat ze overal wat anders doen, terwijl het toch een eenduidig verhaal zou moeten zijn: middlehouse vervangen (met daarop nieuwe aansluiting gps en nieuw schuifmechanisme lens) en lens meer afschermen op moederbord, of zie ik het verkeerd
Dat is volgens mij exact wat ze bij nemesys hebben gedaan vorige week.
Inderdaad wonderlijk dat er overal andere berichten vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie msn op N97. Dat topic ging niet voor niets dicht.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 21-11-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met betrekking tot het MSN probleem op de N97. Hoe haal je die groepen weg uit de desk top versie van Windows Live Messenger? Search levert geen oplossing op en ook Google geeft niet echt een antwoord op mijn vraag.

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:03:
Dit is het enige juiste, die andere verhalen is waarschijnlijk verkeerd uitgelegd/begrepen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tssssssssssssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teonbo1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-04 14:28
Nog even een relaas van bovengenoemde:
De 2e nieuwe N97 reeds voor de 2e maal teruggestuurd naar Nokia.
Ben beniewd of er nu wel aan gesleuteld is m.b.t. GPS fix en witte waas bij het flitsen.
Nu al 3 x 3 weken telefoon kwijt.
Volgens mij is deze telefoon veel te vroeg de markt opgegaan.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 14:37
Na mail contact te hebben gehad met Majoor Mobiltronics te laren M.B.T. GPS en Krassende lens probleem. Gister middag mijn N97 weggebracht en 2 uur later kon ik hem weer ophalen. Met monteur persoonlijk gesproken en vertelde mij precies wat Kalua en evdillen paar posts hierboven beschrijven. Hij vertelde mij dat bij mij alleen het kussentje is vervangen waardoor lens minder het gps signaal verstoord en wonderbaarlijk heb ik nu binnen 10 sec een gps fix daarvoor duurde het 60+sec. Hij had alleen het Middle-house niet op voorraad die is besteld en krijg een belletje als die binnen is zou 2 weken duren. Prima service!
Kan iedereen aanraden.

www.majoor.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:20:
Met betrekking tot het MSN probleem op de N97. Hoe haal je die groepen weg uit de desk top versie van Windows Live Messenger? Search levert geen oplossing op en ook Google geeft niet echt een antwoord op mijn vraag.

Bedankt alvast voor jullie reacties.
Dat is toch niet zo moeilijk? In je hoofdscherm van Windows Live Messenger klik je op Contactpersonen en daar op "een categorie verwijderen". Je haalt alles weg wat er staat. Dit heeft bij mij het probleem verholpen. Ik kan nu gewoon op WLM op mijn N97. Moest wel een tweede keer installeren, maar het werkt nu wel. En die groepen gebruikte ik toch al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Hallo,

Vinden jullie de zoekfunctie van de muziekspeler ook erg slecht met firmware 20? Sowieso moet hij opengeklapt zijn, en ik krijg geen volledige zoek resultaten :-(

Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:29:
[...]

Ben jij net als ik toevallig een KPN abonnee? Ik krijg sinds vanmiddag geen verbinding met mijn mobiel internet. Ik kan wel bellen en sms-en, zover ik weet heb ik niets aan de instellingen veranderd dus het ligt voor de hand dat het met de stroomstoring te maken heeft.

Of heeft iemand een andere theorie?
Ja, zit hij Hi. Ik heb daar nog geen mobiel internet op.

Sowieso gaat de telefoon terug, heb een al gebruikt toestel ontvangen, niet zo netjes van 2 call..... Zien of zie die zonder veel gezeur gaan vervangen (heb ze al gemailed, jammer dat het weekend is). Verder was de doos italiaans, of altans, niet nederlands, neem aan dat dit dan een import toetstel bedraagt? Zo ja, dit lijkt me niet erg?

Editje: Ingelogt op de Wlan van de buren (waar goede buren toch wel weer niet goed voor zijn :o ) en daar is geen probleem. Log ik in op de mijne, doet hij raar, kwestie van instellingen gok ik. Verder kreeg ik vandaag van Hi ineens wel al die sms'jes voor instellingen van mijn telefoon.

[ Voor 14% gewijzigd door -unknown op 21-11-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met zo ding voor in je sigarettenaansteker van je auto?
Zou ik de kabel die ik voor de pc gebruik hier in kunnen doen en me telefoon kunnen oplade?
Heb zo een bij een FM zendertje gekregen.. heel simpel ding

(vraag dit omdat met de opladers ook veel problemen zijn en mischien is dit ook niet goed voor je telefoon?)

Afbeeldingslocatie: http://www.devilpower.nl/article8386407.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nog steeds met het probleem dat applicaties het internet niet op gaan. Gewoon browsen gaat prima maar zodra ik msn of google maps wil gebruiken lukt het niet vanwege verbindingsproblemen. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 09:44:
Heeft iemand ervaring met zo ding voor in je sigarettenaansteker van je auto?
Zou ik de kabel die ik voor de pc gebruik hier in kunnen doen en me telefoon kunnen oplade?
Heb zo een bij een FM zendertje gekregen.. heel simpel ding

(vraag dit omdat met de opladers ook veel problemen zijn en mischien is dit ook niet goed voor je telefoon?)

[afbeelding]
Bedoel je sigarenaanstekerplug met draad ? orginele nokia auto lader werkt gewoon goed !
Wat je met kabel voor pc ?? bedoel snap ik niet helemaal. heb je een linkje ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
hetnet schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:04:
[...]

Bedoel je sigarenaanstekerplug met draad ? orginele nokia auto lader werkt gewoon goed !
Wat je met kabel voor pc ?? bedoel snap ik niet helemaal. heb je een linkje ??
Hij bedoeld de USB kabel. De sigaretten ding heeft een USB aansluiting. Hiermee kun je in principe alle apparaten die je via USB op kan laden, ook opladen. Dus het zou moeten werken, echter denk ik dat een originele Nokia autolader beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:56:
[...]

Dat is toch niet zo moeilijk? In je hoofdscherm van Windows Live Messenger klik je op Contactpersonen en daar op "een categorie verwijderen". Je haalt alles weg wat er staat. Dit heeft bij mij het probleem verholpen. Ik kan nu gewoon op WLM op mijn N97. Moest wel een tweede keer installeren, maar het werkt nu wel. En die groepen gebruikte ik toch al niet.
Heb dit allemaal gedaan geen; geen groepen meer en nogmaals geinstalleerd msn op n97 blijft hangen net voor het einde van stap 3 het synchroniseren.

Heb ook maar mijn contactpersonen uitgedund maar alles mag niet baten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp2111
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:43:
[...]

Heb dit allemaal gedaan geen; geen groepen meer en nogmaals geinstalleerd msn op n97 blijft hangen net voor het einde van stap 3 het synchroniseren.

Heb ook maar mijn contactpersonen uitgedund maar alles mag niet baten :(
Even bij instellingen kijken van je msn op je mobiel, even indeling veranderen van groepen naar online status. Misschien dat het helpt, ik heb het wel gedaan en bij mij werkt msn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:38
Heeft iemand nog kunnen updaten naar V20 met de witte cv toestellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Hij bedoeld de USB kabel. De sigaretten ding heeft een USB aansluiting. Hiermee kun je in principe alle apparaten die je via USB op kan laden, ook opladen. Dus het zou moeten werken, echter denk ik dat een originele Nokia autolader beter is.
Zou moeten... De werkelijkheid is echter weerbarstiger. Ik had zo'n ding van Sweenx gekocht en m'n mp3-speler is er tevreden mee maar mijn N97 vindt hem niet goed gegenoeg. Met een originele Nokia kabel gaat het inderdaad perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Ladykiller007 schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:58:
Heeft iemand nog kunnen updaten naar V20 met de witte cv toestellen??
Nope, net nog even getest. Nog altijd niks helaas =( Triest dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met een Nokia Care Point in Amsterdam betreffende de verniewing van de backcover en de gps-fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:42
Razer schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:15:
[...]

Nope, net nog even getest. Nog altijd niks helaas =( Triest dit...
ik ben het ook een beetje zat .... duurt allemaal erg lang dit. Ik dacht eerst nog om v12 over te slaan en rechtstreeks van v11 naar v20 te gaan maar helaas is het allemaal kommer en kwel. Toch maar de update naar v12 gedaan. Een maand na de release van v20 en ik kan nog steeds niet updaten. Nu zullen sommige mensen wel zeggen Nemesis en productcode veranderen maar ik vind dat Nokia maar beter de boel geregeld moet hebben.

Bovendien is er nog niet overal de oplossing voor de camerakrassen en GPS (lees : niet op voorraad bij NSPs in de buurt of sommige NSPs weten zogenaamd van niks)

Ik baal er soms wel van dat ik een N97 heb gekocht. Ik heb jarenlang Nokia's en Symbian gebruikt en zie nu de concurrentie met intuitiever OS-en komen of betere specs. Natuurlijk had ik de keuze maar gunde Nokia nog een laatste kans. De N95 die ik had, had ook last van bugs en ook daar duurde het een tijdje voordat ze een goede firmware hadden. Door dit soort dingen denk ik wel 2x na voordat ik weer een Nokia koop, ik was van plan om mijn N97 maar weg te doen voor een N900 maar toch maar afwachten of ik uberhaupt nog wel een Nokia wil, zeker de eerste batch van nieuwe toestellen is vaak kommer en kwel.

Ben benieuwd hoe lang de volgende firmware update duurt want in principe vind ik v20 nog steeds niet je van het van wat ik heb gezien en gelezen. Sommige bloggers spreken zelfs van v20 = v10, dit had de eerste retailfirmware moeten zijn. Waar zijn de theme-effects ?! wel op de 5530 en 5800 maar de flagship niet ??? en dat terwijl ze op de MWC wel demonstraties gaven van wat de N97 kan en welke eye-candy er op zit.

Wat ik ook erg jammer vind ook is dat ze zo snel met de N97 mini en de N900 kwamen vlak na de release van de N97, de prijs is ineens in 4 maanden met meer dan 20% gedaald terwijl je vroeger met de flagship van de N-Series bijna altijd wel de waarde hield van je toestel. Al met al krijg ik meer en meer het gevoel datde normale N97 een testtoestel is ....

Nu nog naar een klein beetje geduld houden en me niet gek laten maken door andere leuke toestellen >:)

[ Voor 16% gewijzigd door dcell op 23-11-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-08 13:53
Wow ligt et aan mij of is hij stevig in prijs gedaald (30-40%)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Damn, na afmelden van de mynokia dienst kreeg ik vandaag weer een sms van nokia. Belachelijk dat de telefoon je automatisch hier voor aanmeld. Ik wordt onderhand helemaal tuut van die smsjes.
Kwalijke gang van zaken daar bij nokia...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09 20:27
Gisae schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:23:
Damn, na afmelden van de mynokia dienst kreeg ik vandaag weer een sms van nokia. Belachelijk dat de telefoon je automatisch hier voor aanmeld. Ik wordt onderhand helemaal tuut van die smsjes.
Kwalijke gang van zaken daar bij nokia...
Die van mij meld zich niet automatisch aan. Dat deed hij alleen nadat de nieuwste sw erop stond. Maar even afmelden en toen was het over.

Kwam wel een ander probleem tegen vanmiddag. Pc suite gaf aan de er een nieuwe versie was. Deze op de pc gezet maar toen ik een back up aan het maken was van de telefoon liep de hele pc vast. Blauw scherm en een of andere "serieus zware foutmelding" volgens windows. Telefoon stond nog wel en en voor zover ik kan zien staat alles nog op het toestel. Iemand ook dit probleem tegen gekomen door nokia sw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:50
etienne100 schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:54:
[...]

Die van mij meld zich niet automatisch aan. Dat deed hij alleen nadat de nieuwste sw erop stond. Maar even afmelden en toen was het over.

Kwam wel een ander probleem tegen vanmiddag. Pc suite gaf aan de er een nieuwe versie was. Deze op de pc gezet maar toen ik een back up aan het maken was van de telefoon liep de hele pc vast. Blauw scherm en een of andere "serieus zware foutmelding" volgens windows. Telefoon stond nog wel en en voor zover ik kan zien staat alles nog op het toestel. Iemand ook dit probleem tegen gekomen door nokia sw?
Leuke ervan is je betaald er voor (voor die smsjes) heb het ook gehad met nieuwe v20 van de week factuur t-mobile. Staat die nokia dienst ertussen. En dat is dan gratis lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja over prijzen gesproken gisteren nog een n95 gekocht, wel 2de hands maar 30€ das toch geen geld voor een gsm die ik 2 jaar geleden.. 825€ betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
dpz schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:02:
[...]

Leuke ervan is je betaald er voor (voor die smsjes) heb het ook gehad met nieuwe v20 van de week factuur t-mobile. Staat die nokia dienst ertussen. En dat is dan gratis lol.
Klopt... Die smsjes kosten idd geld... Kwam ik ook pas na de eerste rekening achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjaxArena schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:56:
[...]

Ik heb alle categorien verwijderd, maar de groepen die ik bij mijn desk top msn heb, die heb ik nog steeds. WLM doet het nu wel op mijn N97.

Het zat hem dus in de benaming, ik begreep niet dat men met categorieen ook groepen bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag brak het schuifknopje aan de zijkant spontaan af.
Mensen ervaring met het repareren hiervan bij NSP? Neem aan dat ze deze gewoon op voorraad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:17:
[...]

volg het forum al een tijdje... dat van die groepen is bekend maar ik heb echter geen groepen aangemaakt; nooit gehad dus als je een andere oplossing hebt marquiss, dan hoor ik het graag
Ik volg het topic ook al een tijdje maar heb tot nu toe geen oplossing gezien voor het WLM probleem. Gister nogmaals geprobeerd bij de n97 van mn vriendin, zonder succes. Ik ga proberen de groepen te verwijderen en het dan nogmaals proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcell schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:27:
ik ben het ook een beetje zat ....
Kan me wel vinden in je betoog. Nokia flikt het keer op keer om een *kuch* premium toestel op de markt te gooien die niet deugd. En dan niet hele moeilijke, diepliggende problemen, maar knullige zaken als een cameralensschuifje dat krast, een GPS ontvanger die niet of slecht functioneert enz enz. Hebben ze daar soms geen testers in dienst die dit constateren? Waarom altijd de koper (die een ruime 400 euri uitgeeft) gebruiken als beta tester? Klantonvriendelijk. Heb dit destijds ook al met de N95 mee gemaakt, waar ook weinig van deugde in het begin.

En toch laat ik me weer verleiden door ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
zojuist bericht gehad van de NSP in Eindhoven: covers worden volgende week binnen verwacht.. Zodra ze binnen zijn wordt er direct 1 voor mij apart gehouden ... gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino07
  • Laatst online: 16-04 16:28
hej hier een probleempje!

sinds vandaag kan ik opeens niet meer mijn menu in.
als ik op de menuknop druk staat er (leeg). 8)7

verder doet alles het gewoon normaal, snelkoppelingen doen het enz.
aan en uitzetten helpt niet...batterij loshalen ook niet :/

[ Voor 6% gewijzigd door Pino07 op 23-11-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunistelecom
  • Laatst online: 19-01-2024
Beste mensen,

Op het moment hebben wij weer voldoende backcovers beschikbaar, Dus mochten jullie het toestel gerepareerd willen hebben bel even en we leggen het onderdeel achteruit , Op het moment hebben we alleen zwarte B-covers op vooraad, en mocht je langs willen komen de hele week is mogelijk alleen aankomende vrijdag is het nsp gesloten.

Met vriendelijke groet,

Teunis Telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp2111
Had vorige week mijn verjaardagsfeestje in en mijn zatheid is daar mijn N97 een of twee keer uit m'n hand gevallen. Niets aan te zien gelukkig maar wel een betere ontvangst bij Kaarten. Had dit voorval hier ook al eerder gelezen en nu is het mij ook overkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
vandaag invisible shield binnen gekomen gelijk open gemaakt natuurlijk en schok gewoon van de inhoud van het hele pakketje nooit.. kreeg gewoon sponsje bij erg uitgebreid dus naja gelijk screenprotector erop gedaan ging er g makkelijk ! en ook geen zorgen maken of het mis zou gaan ofzo omdat je toch levenslange garantie hebt.

echt top product ! nu nog even 24 uur wachten kijken hoe hij er dan uit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:10:
[...]

Ik heb alle categorien verwijderd, maar de groepen die ik bij mijn desk top msn heb, die heb ik nog steeds. WLM doet het nu wel op mijn N97.

Het zat hem dus in de benaming, ik begreep niet dat men met categorieen ook groepen bedoelde.
Heb geen groepen meer, ik heb msn nog maals geinstalleerd. Blijft het niet doen. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet dan eraf gooien en nooit meer erop instaleren of een andere gsm maar gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Laatst online: 28-08-2024
Wat een waardeloos toestel. Nog nooit zo'n slecht toestel gehad. Echt alle bugs die je op dit forum leest overkomen mij. Deze gaat echt terug!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 19:00
Heb vandaag mijn N97 opgehaald bij Nokia Care Utrecht. Ik moet zeggen, heb net al een paar keer getest, werkt als een trein. Elke keer binnen 10 sec een fix. Ze hebben bij mij de oude kussentje vervangen voor een grotere kussen.
Vindt het bij Utrecht dat ze zeer goede service leveren en bovendien is het allemaal gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp2111
Vandaag m'n telefoon maar op laten sturen door T for Telecom naar Nokia, hier in de buurt zitten namelijk geen handige NSP's. Ze doen allemaal of ze van niks weten over krassende covers die vervangen kunnen worden. Over 3 weken zie ik mijn N97 terug, misschien dat die update er dan ook eindelijk is voor mijn toestel, of zetten ze hem er alvast op voor me. Nu weer even terug naar mijn SE C902, ook een prima apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Ik was vandaag (technisch gezien gister) naar Ricom Repairs in Schiedam geweest en heb daar de GPS laten fixen. Toen ik vroeg wat ze precies hadden gedaan zei ze iets over shield vervangen ed. Ze zei wel van tevoren dat ze geen lenscover fix (of zoiets iig voor het lensprobleem) op voorraad hadden. Na 10 minuten waren ze klaar en ging ik direct mijn GPS op de terugweg naar Den Haag teste. Het ging wel beter, maar helaas was het nog niet echt perfect. Af en toe liep Sygic eventjes 70 meter achter en zat ik op de snelweg af en toe ineens op een oprit of afrit. Ik ben er dus nog niet helemaal tevreden over.
Als ik het lensprobleem ergens laat oplossen, betekent dit dan ook een nóg betere ontvangst voor de GPS? Ik dacht dat ik dat ook ergens in een post had gelezen, maar kan iemand dit voor mij bevestigen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Kleineheino schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:08:
Wat een waardeloos toestel. Nog nooit zo'n slecht toestel gehad. Echt alle bugs die je op dit forum leest overkomen mij. Deze gaat echt terug!!
Dit is twitter niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dit is een forum waar ook gewoon mensen mogen komen die een (terechte) ongezouten mening hebben. En dat kan betekenen dat mensen kritiek op het toestel hebben. Zie mijn post hierboven, ik kan me de frustratie van een hoop mensen goed voorstellen. Zit zelf ook keer op keer te klooien met nieuwe Nokia's uit het premium segment. Nokia krijgt het gewoon maar niet voor elkaar om een toestel goed doorontwikkeld de markt op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Gelukkig is de V20 update er voor de Nederlandse witte N97 al.... Oh nee toch niet, ik droomde weer...

Echt hoe triest is dit, hoe lang gaan ze nog wachten met die update uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:52:
[...]

Nee, dit is een forum waar ook gewoon mensen mogen komen die een (terechte) ongezouten mening hebben. En dat kan betekenen dat mensen kritiek op het toestel hebben. Zie mijn post hierboven, ik kan me de frustratie van een hoop mensen goed voorstellen. Zit zelf ook keer op keer te klooien met nieuwe Nokia's uit het premium segment. Nokia krijgt het gewoon maar niet voor elkaar om een toestel goed doorontwikkeld de markt op te zetten.
Tja. Is dat niet overal zo tegenwoordig? De meeste PC Games zitten ook vol met bugs als ze net op de markt zijn, die hebben ook altijd een paar patches nodig voordat het werkt zoals het zou moeten. En wat te denken van de eerste versies van de IPhones, denk je dat die het veel beter doen?

Maar goed, ik kan niet ontkennen dat het fijner zou zijn als producenten eens moeite gaan doen om een 95% bug-vrij product op de markt te zetten.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Amiet01 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:35:
Ik was vandaag (technisch gezien gister) naar Ricom Repairs in Schiedam geweest en heb daar de GPS laten fixen. Toen ik vroeg wat ze precies hadden gedaan zei ze iets over shield vervangen ed. Ze zei wel van tevoren dat ze geen lenscover fix (of zoiets iig voor het lensprobleem) op voorraad hadden. Na 10 minuten waren ze klaar en ging ik direct mijn GPS op de terugweg naar Den Haag teste. Het ging wel beter, maar helaas was het nog niet echt perfect. Af en toe liep Sygic eventjes 70 meter achter en zat ik op de snelweg af en toe ineens op een oprit of afrit. Ik ben er dus nog niet helemaal tevreden over.
Als ik het lensprobleem ergens laat oplossen, betekent dit dan ook een nóg betere ontvangst voor de GPS? Ik dacht dat ik dat ook ergens in een post had gelezen, maar kan iemand dit voor mij bevestigen?
Sygic loopt wel vaker achter, itt andere nav-apps.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:52:
[...]

Ik denk niet dat het te maken heeft met het niet voor elkaar krijgen. Volgens mij is het een weloverwogen keuze om een deel van de test-fase door de consument te laten doen. Stukje kostenbesparing, denk ik.

En over die twitter opmerking: natuurlijk is het een forum waar iedereen zijn ongezouten mening mag geven, maar wat voegt het toe? Ik vind een forum zoals tweakers juist fijn door de informatieve waarde die sommige topics hebben (zoals het n95 topic). Dus melden dat een toestel niet goed is, is prima. Maar dan moet je wel aangeven waarom niet. Een melding maken van iets wat niet funcioneert is prima, maar geef het dan zo exact mogelijk aan en vertel wat je allemaal al zelf hebt geprobeerd. Dan krijg je tenminste een duidelijk antwoord ipv herhaling of de melding dat je zelf maar moet zoeken.
Razer schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:42:
Gelukkig is de V20 update er voor de Nederlandse witte N97 al.... Oh nee toch niet, ik droomde weer...

Echt hoe triest is dit, hoe lang gaan ze nog wachten met die update uitbrengen?
Volgens mij val ik in herhaling, maar waarom ga je niet naar een NSP? De nsp's waar ik ben geweest, zijn best bereid om een nieuwe fw erop te zetten, ook al is die nog niet officieel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.p.v. te klagen dan maar een serieuze vraag. Ik kamp nog steeds met problemen met apps die een internet connectie vereisen. Google maps en msn bijvoorbeeld kan ik niet gebruiken omdat die applicaties bij mij het internet niet op komen. Gewoon browsen, mailen etc gaat wel prima. Kan iemand dit verklaren of zie ik ergens een knullige instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
Hmmm, ik had ook wat problemen met google maps. Bij mij werkte het toen ik hem weer opnieuw installeerde. Volgens mij installeerde ik hem via de mobiele site van google.

Msn was iets met groepen volgens mij. Maar dat heb ik zelf niet meer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrpink83 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:52:
Hmmm, ik had ook wat problemen met google maps. Bij mij werkte het toen ik hem weer opnieuw installeerde. Volgens mij installeerde ik hem via de mobiele site van google.

Msn was iets met groepen volgens mij. Maar dat heb ik zelf niet meer geprobeerd.
MSN werkt weer, had m'n accesspoint niet goed staan.
Echter met Google maps; die had ik al via de mobile site binnen gehaald. Als ik het progje opstart krijg ik 3 opties om uit te kiezen via wat hij op moet starten > internet, mms of wap. Uiteraard kies ik internet. Vervolgens krijg ik een foutmelding dat hij een verbindingsfout heeft. Wanneer ik bij instellingen > verbindingsbeheer kijk naar 'internet' dan is dit mail&java en dat Boingo geval. Ik wil dus graag dat Google maps verbinding maakt via T-Mobile internet. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:01:
[...]

MSN werkt weer, had m'n accesspoint niet goed staan.
Echter met Google maps; die had ik al via de mobile site binnen gehaald. Als ik het progje opstart krijg ik 3 opties om uit te kiezen via wat hij op moet starten > internet, mms of wap. Uiteraard kies ik internet. Vervolgens krijg ik een foutmelding dat hij een verbindingsfout heeft. Wanneer ik bij instellingen > verbindingsbeheer kijk naar 'internet' dan is dit mail&java en dat Boingo geval. Ik wil dus graag dat Google maps verbinding maakt via T-Mobile internet. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Door je T-mobile web&walk (of hoe dat ook heet) bij de bestemming 'internet' te zetten (met prioriteit 1)
(Menu -> Instellingen -> Connectiviteit -> Bestemingen)

Waarschijnlijk staat web&walk onder 'Geen categorie'

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-07 21:02
ok... V20 is beschikbaar voor de WITTE CV modellen.. tenminste volgens NAVIFIRM wel :)
Pagina: 1 ... 14 ... 64 Laatste