Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Topicstarter
HD trailer
http://www.youtube.com/watch?v=9IFsIXGi9i4

Het lijkt wel farcry2/crysis qwa gfx
http://www.youtube.com/watch?v=IpHIY...eature=related

Demo downloaden
http://www.gamershell.com/

Ik krijg er zelf een oblivion idee bij en de gfx zien er gelikt uit..
Weet iemand verder waneer deze game uit in in NL want wil hem wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:39
Hij is al uit :) heb de full versie hier al liggen ..

En daarbij het is geen Morrowind achtig iets maar meer een Gothic game..
Deze game is ook gemaakt door de makars van Gothic 1 en 2 :)

Ik vind hem zeer geslaagd , maar oke ik ben ook grote fan van de hele Gothic serie.

Hier een paar scheenshots van mijn kant FULL open

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Risen2009-10-0216-52-41-46.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Risen2009-10-0218-03-44-21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Risen2009-10-0301-11-19-80.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Risen2009-10-0223-09-48-34.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Risen2009-10-0220-40-44-52.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 03-10-2009 17:18 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 19:27
Idd al uit. Krijgt goeie score in PCGameplay.
Deze screens en ook alle gameplay vids die ik zag, stralen heel veel sfeer uit. Ik hoop gfx en omgevingen van Gothic 3, gameplay van en bugloos als Gothic 2.

Mijn versie besteld bij play.com: 32.50 euro incl verzending.
http://www.play.com/Games/PC/4-/11066149/Risen/Product.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
de grafX liggen tussen Gothic 2 en 3 in
de bugs zijn er wel maar niet echt hinderlijk .. en zeker niet zo veel als gothic 3 :)

Over het verhaal kan ik kort zijn .. ja moet al heel snel een beslissing maken wat je gaat doen ga je de heersers helpen met tegen de opstandelingen of ga je in het verzet .. :) dat laatste ben ik dus aan het doen ..

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je Spielerij FAQ ook gelezen? Ik zou het op prijs stellen als je de startpost van dit topic wat meer vorm zou kunnen geven dan de linkjes die er nu staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Het is echt weer een spel waar je weer uren mee kan spelen.
Heb het gisteren de hele dag gespeeld en het is echt geweldig mooi verhaal en graphics.
De beesten lopen een beetje houterig. Maar dat zal wel worden verbeterd.
:)

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:34

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb hem ook. Ik vind het een erg leuke game. Weer eens wat anders dan WoW :P

Toen ik de keuze moest maken bij welke groep ik me moest gaan aansluiten ben ik eerst naar die Bandit camp gegaan. Toen ik daar niet verder kon (moest tegen zo'n mannetje vechten, maar omdat ik geen armor had en een zwak wapen) kreeg ik hem niet verslagen. Toen ik op zoek ging naar wat beters werd ik uiteindelijk gevangen en ben nu dus een recruit in de Monastery.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312027

De game is gemaakt op een getweakte engine van gothic 3. Belangrijkste punt voor mij is of de combat net zo statisch is als in gothic 3 of niet. BTW gothic 2 was alles behalve bug loos ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Voor mensen met de PC versie. Hebben jullie ook dat de nachten zo enorm donker zijn? Meer als virtuele 5 meter kan ik niet vooruit kijken.
Nu heb ik al met de brightness/contrast/gamma enzo lopen spelen zowel ingame als bij mijn videokaartsettings, maar echt beter wordt het er niet op.

Edit: opgelost. Ik had gewoon met de red/green/blue sliders moeten spelen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 04-10-2009 12:51 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Hoe kun je het nu al hebben. Risen komt pas op 9 oktober uit.
Dimension Plus levert het pas vanaf die datum.

[ Voor 28% gewijzigd door In Search of Sunrise op 04-10-2009 13:32 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
In Search of Sunrise schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:31:
Hoe kun je het nu al hebben. Risen komt pas op 9 oktober uit.
Dimension Plus levert het pas vanaf die datum.
BOL :) (pc versie heb ik dan over he)
Daar is hij al leverbaar en hij is de 2de al uitgekomen.
Rakkerzero schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:33:
Voor mensen met de PC versie. Hebben jullie ook dat de nachten zo enorm donker zijn? Meer als virtuele 5 meter kan ik niet vooruit kijken.
Nu heb ik al met de brightness/contrast/gamma enzo lopen spelen zowel ingame als bij mijn videokaartsettings, maar echt beter wordt het er niet op.

Edit: opgelost. Ik had gewoon met de red/green/blue sliders moeten spelen :P
En even over het te donker zijn ..nee daar heb je fakkels voor :)
Of als je een stukje verder ben kan je ook je Light spell halen :)

[ Voor 45% gewijzigd door ravw op 04-10-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

ravw schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:41:
En even over het te donker zijn ..nee daar heb je fakkels voor :)
Of als je een stukje verder ben kan je ook je Light spell halen :)
Ja, dat snap ik dat je daar die fakkels voor moet gebruiken. Maar ik had het over het beeld in het algemeen dat het vrij donker was, maar ik moest dus nog verder met klooien met instellingen.
In Search of Sunrise schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:15:
[...]

Ik heb het ook over de pc versie en bij dimension plus is deze vanaf 9 oktober verkrijgbaar.
Bol is er dan een beetje vroeg mee. Is die versie bij Bol de versie voor de nederlandse markt of is het een geïmporteerde versie?
Ik heb hem gewoon uit de winkel.

[ Voor 31% gewijzigd door Zeror op 04-10-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
ravw schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:41:

BOL :) (pc versie heb ik dan over he)
Daar is hij al leverbaar en hij is de 2de al uitgekomen.
Ik heb het ook over de pc versie en bij dimension plus is deze vanaf 9 oktober verkrijgbaar.
Bol is er dan een beetje vroeg mee. Is die versie bij Bol de versie voor de nederlandse markt of is het een geïmporteerde versie?

[ Voor 31% gewijzigd door In Search of Sunrise op 04-10-2009 15:16 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
voor de Nederlandse markt .. handleiding is helemaal in het Nederlands geschreven ..
ook de cd/dvd cover is in het Nederlands ...
En trouwens op de website van Risen staat ook dat : Release: Oct 2, 2009
Dus Bol is gewoon netjes op tijd.

Er zitten trouwens
1 DVD ( de games zelf ) en 1 CD (muziek) in :)

Hier voor de ongelovige :)
Even twee foto's van de cover

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/DSC_1707.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/DSC_1708.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 04-10-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Ooo, er is een demo. Thanks, dat wist ik niet.

Door het artikel in de PCGP heeft deze game mijn aandacht getrokken. Maar een demo kan helpen of deze de aanschaf waard is of niet.

Hoe is de wereld eigenlijk in Risen? Ik hou van een rauwe, harde wereld om als RPG personage in rond te trekken. Zoals in The Witcher (en ook Dragon Age binnenkort). Ik hou niet zo van die knuffeltoestanden in een RPG met een realistische look, zoals Risen heeft. Voor RPG's met een cartoony look kan dat wel, maar in Risen hoop ik op een "realistische" wereld met maatschappelijk problemen waar je als RPG karakter in kan bijten. Dus niet al te zwart-wit, maar meer een grijs gebied.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

DarthDavy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:02:

Door het artikel in de PCGP heeft deze game mijn aandacht getrokken. Maar een demo kan helpen of deze de aanschaf waard is of niet.

Hoe is de wereld eigenlijk in Risen? Ik hou van een rauwe, harde wereld om als RPG personage in rond te trekken. Zoals in The Witcher (en ook Dragon Age binnenkort). Ik hou niet zo van die knuffeltoestanden in een RPG met een realistische look, zoals Risen heeft. Voor RPG's met een cartoony look kan dat wel, maar in Risen hoop ik op een "realistische" wereld met maatschappelijk problemen waar je als RPG karakter in kan bijten. Dus niet al te zwart-wit, maar meer een grijs gebied.
Als je gothic gespeeld hebt, zo is de wereld. Je hebt een vrij goede mix tussen ontzettend lompe boeren, agressieve lui en lieve ouwe mannetjes so to speak. Ook zijn er (tot waar ik nu gekomen ben) idd redelijk grijze gebieden en moet je het vooral zelf doen.

Dat laatste spreekt me echt aan, je wordt niet aan het handje genomen. Het is aan jou om een speelstijl te kiezen en een route door de game te vinden.

Ik als oud gothic (1 en 2, en 3 met laatste community patch) fan ben iig weer helemaal bij totdat Arcania: A gothic tale uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
DarthDavy schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:02:

Dat zit wel goed hoor.
En nog wat je bent geen char in dit spel ...
je wordt een char in dit spel want je weet in het begin niet eens wie je bent ....
ja oke dat je op een eiland terecht ben gekomen omdat je boot waar je op zat gezonken is ..
je char gaat zich ontwikkelen na maten jij je opdrachten en dingen leer en de gesprekken gaat voeren met de verschillende npc.

je heb zelf geen naam of andere achtergrond die je kan instellen .. dus zoek het maar uit waar je terecht ben gekomen en wat er aan de hand is :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoe 'ver' zijn mensen hier al eigenlijk in de game?

Ik ben op dit moment wat quests aan doen van de Monastery, maar ik kom er niet echt aan uit. Moet eigenlijk ook wel zeggen dat ik dit soort RPG eigenlijk niet gewend ben om te spelen, maar deze trok me wel aan om eens te proberen en het bevalt me goed.
Maargoed. ik heb dus een aantal quests. Zal ze even in een spoiler zetten voor de zekerheid dat ik niks verklap ofzo.
spoiler:
Ik moet een recruit zoeken in een ruine net buiten de monastery. Nu vind ik dus wel het lichaam van hem, maar ik kan er niet bij, want er zit een hek voor die ik niet op krijg. Waarschijnlijk zal ik een Telekinesis nodig hebben, maar die heb ik op dit moment niet meer. Ik kan ook geen nieuwe maken, want ik kan nog geen scrolls schrijven wat me dus weer bij het volgende probleem brengt. Ik moet. volgens mij. nog van 1 scroll-type het ingredient weten om alles te hebben (heb er nu 5, dacht ik). Nu weet ik niet waar ik die kan vinden, maar aangezien er in de library-"kelder" nog een kamer is waar ik niet in kan zal ie vermoedelijk daar liggen. Maar hoe kom ik door die magic barrier die de toegang blokkeert?
Nu loop ik dus constant heen en weer te huppelen met de hoop iets te vinden.

[ Voor 78% gewijzigd door Zeror op 04-10-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Rakkerzero schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:14:
Hoe 'ver' zijn mensen hier al eigenlijk in de game?

Ik ben op dit moment wat quests aan doen van de Monastery, maar ik kom er niet echt aan uit.
ben net even over nieuw begonnen ..
en ik ga nu de kant uit van de haven ipv het moeras..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
Ik ben nog bij dat kamp in 'the swamp' aan het begin, moet nog een gouden zwaard bij elkaar schrapen voor 'The Don' maar alle stukken zijn verspreid bij verschillende mensen, en niet allemaal willen ze het zo makkelijk weggeven.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Rynji schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:21:
Ik ben nog bij dat kamp in 'the swamp' aan het begin, moet nog een gouden zwaard bij elkaar schrapen voor 'The Don' maar alle stukken zijn verspreid bij verschillende mensen, en niet allemaal willen ze het zo makkelijk weggeven.
Hint niet alleen bij de mensen geloof ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook de kant van de swamp gekozen in het begin, waar ik nu ben kun je in de spoiler lezen.

spoiler:
Heb net voor het eerst de don ontmoet, en ben nu een subquest aan het doen waarbij je wat luitjes moet choppen van de monestary. Subquest krijg je van Fincher in de don's grot. Is nog best pittig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Voor de geïnteresseerden...
Risen demo dll: http://www.gamershell.com/download_51644.shtml (1.08 Gb)

[ Voor 23% gewijzigd door Hurtebise op 04-10-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
staat ook al in de opening van dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
ravw schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:07:
staat ook al in de opening van dit topic
Klopt, maar ik link hem voor het gemak eventjes naar het downloadstekje zelf. Lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06-2024
Anoniem: 16536 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:29:
Ik heb ook de kant van de swamp gekozen in het begin, waar ik nu ben kun je in de spoiler lezen.

spoiler:
Heb net voor het eerst de don ontmoet, en ben nu een subquest aan het doen waarbij je wat luitjes moet choppen van de monestary. Subquest krijg je van Fincher in de don's grot. Is nog best pittig :X
Als je dat al pittig vind, wacht maar tot je met 3 ghouls tegelijk aan het meppen komt...

F9, F9, F9, F9, F9... :'(

edit:
(F9 = QuickLoad :P)

[ Voor 5% gewijzigd door Shuvit op 05-10-2009 09:31 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shuvit schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:26:
[...]

Als je dat al pittig vind, wacht maar tot je met 3 ghouls tegelijk aan het meppen komt...

F9, F9, F9, F9, F9... :'(

edit:
(F9 = QuickLoad :P)
Dat is ook wel een van de meest gehoorde klachten over deze game, het vechten tegen meerdere tegenstanders tegelijk is erg moeilijk.

Ik heb die subquest ondertussen gehaald, en ga nu ff rustig beetje levelen en betere armor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 22:51
Anoniem: 16536 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:55:
[...]

Dat is ook wel een van de meest gehoorde klachten over deze game, het vechten tegen meerdere tegenstanders tegelijk is erg moeilijk.

Ik heb die subquest ondertussen gehaald, en ga nu ff rustig beetje levelen en betere armor zoeken.
Of heel makkelijk, als je in een smalle passage staat waardoor alle vijanden bij elkaar staan maar er slechts één in staat is je te meppen, kan je iedereen tegelijk raken als je aan het knokken bent, zo is het erg gemakkelijk 5+ vijanden tegelijk te killen (wel goed blocken etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 22:51
Wat trouwens ook erg simpel is.

Sommige "key" figures hebben een god mode en kunnen niet dood.
Als je een monster iod tegenkomt waarvan je weet dat je die zeker nog niet aan kan (zeg in één klap dood)
Laat hem dan achter je aan rennen, loop naar zo;n gast toe en hij gaat het beest doden voor je.

Kijk gedurende 5 minuten naar de pijn die dat karakter ondergaat, probeer vanaf afstand het beest de laatste klap te geven voor de experience (met bijvoorbeeld pijl en boog) en loot daarna het lijk. :-)

Hierdoor ben ik op plekken gekomen die ik eigenlijk nooit had kunnen bekijken toen ik nog een beginner was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 06-05 21:51
Erg vermakelijk spelletje.. nog geen bugs gevonden of niet opgevallen. Vechten is goed opgezet alleen de standaard manier van vechten werkt niet (lees: stilstaan en op slaan klikken).Mijn tactiek is dat ik een Axe heb met redelijk veel damage.

Je moet zorgen dat je iets naar achteren loopt van je target dan je slaan knop ingedrukt houd. Dan doet je character een aantal stappen naar voren en geeft een grote klap. Loop meteen weer een paar stappen naar achteren zodat de tegenstander je niet kan slaan. Zo krijg je een hoop snel neer.

Je kan met een axe ook meerdere mobs tegelijkertijd meppen. Als je axe skill naar 3 tilt krijg je de optie zijdelinks te slaan. Je gebruikt dezelde taktiek als hierboven maar bij het indrukken van de slaan knop hou je links of rechts ingedrukt. Hij heeft daarmee een horizontale zwiep waarmee je meerdere mobs kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
procyon schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:22:
Wat trouwens ook erg simpel is.

Sommige "key" figures hebben een god mode en kunnen niet dood.
Als je een monster iod tegenkomt waarvan je weet dat je die zeker nog niet aan kan (zeg in één klap dood)
Laat hem dan achter je aan rennen, loop naar zo;n gast toe en hij gaat het beest doden voor je.

Kijk gedurende 5 minuten naar de pijn die dat karakter ondergaat, probeer vanaf afstand het beest de laatste klap te geven voor de experience (met bijvoorbeeld pijl en boog) en loot daarna het lijk. :-)

Hierdoor ben ik op plekken gekomen die ik eigenlijk nooit had kunnen bekijken toen ik nog een beginner was.
zo doe ik het ook :P in swamp zijn dwight en een henchman al dood gegaan voor mij :P
spoiler:
ik ben nu bij het stuk dat ik naar het monestary moet om verraders van de bandieten te vinden.
net voor ik op pad ging naar monestart heb ik bier gestolen van die metaal smit. toen waren alle bandieten boos
zouden ze me dadelijk vergeven als ik terug ga :o

ik heb ook niet niet echt bugs gevonden. maar die gast springt wel echt raar :o slomotion en best ver :P

[ Voor 18% gewijzigd door Proxx op 05-10-2009 14:30 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Kiest hier nu iedereen de weg van dat Bandieten kamp van Don nogwat? of zijn er hier ook spelers die de kant van de Monastery gekozen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
volgensmij kiest iedereen don esteban of zoiets.
waarschijnlijk omdat jan in het begin zegt dat als je naar de monastry gaat dat je dan een slaaf wordt
haha

ik ben ook meer hackenslash gamer :P die magie hoeft van mij niet zo super te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Proxx op 05-10-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:35:
Kiest hier nu iedereen de weg van dat Bandieten kamp van Don nogwat? of zijn er hier ook spelers die de kant van de Monastery gekozen hebben?
Ik ben begonnen in het bandietenkamp inderdaad, gewoon omdat ik niet echt hou van mage zijn :) Ik heb de don nog niet echt "gejoined" zeg maar, dus volgens mij kun je nog vrij lang kiezen bij welk kamp je je nou echt aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 16536 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:40:
[...]

Ik ben begonnen in het bandietenkamp inderdaad, gewoon omdat ik niet echt hou van mage zijn :) Ik heb de don nog niet echt "gejoined" zeg maar, dus volgens mij kun je nog vrij lang kiezen bij welk kamp je je nou echt aansluit.
Echt van het Mage zijn heb ik nog weinig gemerkt nu ik me net uit de Monastery gewerkt heb. Je bent gewoon een vechter met wat magie skills. Zo komt het nu bij mij over. Ik loop namelijk gewoon met een zwaard rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ja ik ga richting de Monastry (Zit nu in het gedeelte van de haven ..

grin gave opdrachten .. zeker als je zakkenrollen beheerst :)
Heb je dat niet dan is het lastig om diverse dingen te krijgen ..

Wat nou 500 gold betalen .. pick en gewoon weglopen .. o ja even niet gelijk met ze praten want dan hebben ze je opgemerkt dat je hun zakken leeg heb geroofd :)

Voor de mensen die het niet weten Je kan 3 kanten uit .. tovenaar, dief en vechter.

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 05-10-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Het is volgens mij niet de bedoeling dat je de kant kiest van de Monastery.
Je moet juist de mensen ontwijken die voor de Monastery werken adt word je ook verteld door de boer die je als eerste tegen komt (die uitlegt dat je 3 kanten op kan harborcity-swamp-bandietenkamp).
Ik heb gekozen vooor harborcity daar kan je je echt upgraden vechten leren magic leren etc en echt veel leuke opdrachten .
Ook in harborcity kan je veel kistjes stiekem leegroven en zakkenrollen :) :)

[ Voor 47% gewijzigd door pixon op 05-10-2009 16:05 ]

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
pixon schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:04:
[...]

Het is volgens mij niet de bedoeling dat je de kant kiest van de Monastery.
Je moet juist de mensen ontwijken die voor de Monastery werken adt word je ook verteld door de boer die je als eerste tegen komt (die uitlegt dat je 3 kanten op kan harborcity-swamp-bandietenkamp).
Ik heb gekozen vooor harborcity daar kan je je echt upgraden vechten leren magic leren etc en echt veel leuke opdrachten .
Ook in harborcity kan je veel kistjes stiekem leegroven en zakkenrollen :) :)
Daar zit ik nu dus ook :) was eerst ook naar de swamps gegaan .. maar bleef zo iets houden van .. mmm niet echt wat ik verwacht had van het spel .. maar NU :) meer meer meer :)

Hier even een paar screens van mijn kant :) Haborcity :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Risen2009-10-0421-31-23-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Risen2009-10-0421-43-22-97.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Risen2009-10-0423-04-54-59.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Risen2009-10-0500-38-08-11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Risen2009-10-0501-09-37-37.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 05-10-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Ik zit met een probleem, voor de mensen die the don iig al hebben ontmoet kunnen die mij helpen?
spoiler: Probleem met 'The Don ontmoeten'
Ik moet nog 1 fragment van dat zwaard, ik heb er 1gevonden, 1van Craig gekocht, 1 van de bier man Luis gehaald en 1'tje van die dode man denk ik, die weet ik niet meer. Maar de laatste schijnt dus bij Brogar te zijn, alleen die wil niet meer met mij praten (heb gold voor hem collect en daarna naar Rachel gegaan, die ook niet meer met me wil praten. Nu kan ik Brogar vernederen door met hem te vechten, alleen hij praat niet totdat ik alle fighters verslagen heb. Nou Craig wil niet vechten en Lorenzo ook niet, Craig wil zelfs niet meer praten, omdat Rachel weet van zijn bidding acties. Wat moet ik nou doen want ik denk dat ik vast zit in dat kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rynji schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:58:
Ik zit met een probleem, voor de mensen die the don iig al hebben ontmoet kunnen die mij helpen?
spoiler: Probleem met 'The Don ontmoeten'
Ik moet nog 1 fragment van dat zwaard, ik heb er 1gevonden, 1van Craig gekocht, 1 van de bier man Luis gehaald en 1'tje van die dode man denk ik, die weet ik niet meer. Maar de laatste schijnt dus bij Brogar te zijn, alleen die wil niet meer met mij praten (heb gold voor hem collect en daarna naar Rachel gegaan, die ook niet meer met me wil praten. Nu kan ik Brogar vernederen door met hem te vechten, alleen hij praat niet totdat ik alle fighters verslagen heb. Nou Craig wil niet vechten en Lorenzo ook niet, Craig wil zelfs niet meer praten, omdat Rachel weet van zijn bidding acties. Wat moet ik nou doen want ik denk dat ik vast zit in dat kamp.
spoiler:
Da's best een uitdaging. Ik heb hetzelfde pad gelopen als jij en heb de don al wel ontmoet. Brogar heeft het laatste stukje zwaard inderdaad in zijn loot zitten (heb zelf sneak geleerd om eerst in de kist bij hem thuis te kunnen kijken 's nachts).

De fighters willen inderdaad overigens niet alleen met je vechten in de Arena als je via Craig bet, je kan ook zonder bet (en dus winst) spelen.

De eerste fighter die je in de arena moet verslaan zit (volgens mij) bij het vuur aan het begin van het kamp (ben ff z'n naam kwijt). Dus als je net die 2 houten bruggetjes gehad hebt over het swamp gedeelte.

Hoop dat je d'r wat aan hebt...

[edit] Misschien dat je in het uiterste geval Brogar kan pickpocketen of gewoon random met hem kan gaan vechten ergens? De sword piece zit iig gewoon in zijn loot dus[/edit]

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 05-10-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
spoiler:
Ik heb Brogar maar gepickpocket (kon al met level 1 skill :) ) en nu moet ik 2ventjes zoeken voor the Don in Harbor town, ik heb ze gevonden. Nu ga ik maar voor ze questen totdat ik teruggestuurd word :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Rynji schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:48:
spoiler:
Ik heb Brogar maar gepickpocket (kon al met level 1 skill :) ) en nu moet ik 2ventjes zoeken voor the Don in Harbor town, ik heb ze gevonden. Nu ga ik maar voor ze questen totdat ik teruggestuurd word :-)
houd je hart maar vast want nu gaat het los komen ik heb nu iets van 30 questen staan in dat kleine stukje van harbor city

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:09
Demo net gespeeld. Weet het nog even niet, kan ook zijn dat ik geen echte zin had vanavond.
Redelijk free roaming en dat valluik vond ik ook leuk.

Die autosave weet ik nog niet. Zit wel erg dicht op elkaar, kun je risico's blind nemen.

Besturing werkt wel prettig, wat ik gewend ben. Ben benieuwd hoe ze dat naar de 360 kan omzetten.

Eerste indruk ; niet slecht, lijkt me mooi, maar dragons origins komt er ook nog aan. En een van de twee komt uit de budgetbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dat geval zou ik eerder DA:O pakken als main game en deze uit de budget pak. Maarja ik ben een beetje bevooroordeeld sinds ik nooit echt fan ben van het toch wel statische gevechts systeem.

Ik heb de demo gespeeld en hij heeft me helaas niet echt kunnen overtuigen, moet zeggen dat ik gothic 3 ook niet echt gespeeld heb aangezien ook daar de combat system me niet echt beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is er misschien iemand die een leuke topicstart voor dit topic wil maken? Stuur me even een DM en dan regelen we wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik heb Dr Lup al gevraagd of hij er iets bij kon pennen en waar dit spel eigenlijk om ging. Nooit antwoord op gehad. Zonde van zo'n game als je het zo laat verslonzen, dit komt niet eens in de búúrt van een TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ja kan ook gewoon op het handje saven hoor als je dat wil .. maak wel 2 verschillende aan en niet te snel achter elkaar saven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zit zelfs een quicksave in, F8 en F9.

Moet zeggen dat het wel de Gothic feel is en dat is aan de ene kant leuk maar aan de andere kant ook jammer want dat is wel een behoorlijk verouderd systeem. Zit nu in de harbor town maar meer dan beetje rondlopen is het niet, komt erg traag op gang. Blijf het wel spelen maar hoop dat het mijn aandacht nog kan trekken als straks Dragon Age Origins komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 312027 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:10:
In dat geval zou ik eerder DA:O pakken als main game en deze uit de budget pak. Maarja ik ben een beetje bevooroordeeld sinds ik nooit echt fan ben van het toch wel statische gevechts systeem.

Ik heb de demo gespeeld en hij heeft me helaas niet echt kunnen overtuigen, moet zeggen dat ik gothic 3 ook niet echt gespeeld heb aangezien ook daar de combat system me niet echt beviel.
Ik denk dat het bij mij ook zo zal zijn. Natuurlijk alleen nog maar filmpies gezien van DA:O gezien, maar dat roept wel een kriebel bij me op. En bij Risen heb ik dat niet.

Maar dan gaat het nog een volgende keuze worden ; XboX360 of PC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

TheZeroorez schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:46:
Is er misschien iemand die een leuke topicstart voor dit topic wil maken? Stuur me even een DM en dan regelen we wat :)
Tsja, ik kan wel weer iets in elkaar zetten, maar ik heb het te druk met een andere topicstart momenteel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Tsurany schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:11:
Zit zelfs een quicksave in, F8 en F9.

Moet zeggen dat het wel de Gothic feel is en dat is aan de ene kant leuk maar aan de andere kant ook jammer want dat is wel een behoorlijk verouderd systeem. Zit nu in de harbor town maar meer dan beetje rondlopen is het niet, komt erg traag op gang. Blijf het wel spelen maar hoop dat het mijn aandacht nog kan trekken als straks Dragon Age Origins komt.
ja het komt, In het begin is erg saai wacht maar tot je de stad weer uit mag .....
het verhaal daar zijn ook wat klachten over dat hij pas laat op gang komt maar dat komt omdat je eerst je char moet leren kennen of maken.
En een beetje moet weten wat er zich afspeelt op het eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

ravw schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:41:
[...]

ja het komt, In het begin is erg saai wacht maar tot je de stad weer uit mag .....
het verhaal daar zijn ook wat klachten over dat hij pas laat op gang komt maar dat komt omdat je eerst je char moet leren kennen of maken.
En een beetje moet weten wat er zich afspeelt op het eiland
Dit hadden ze prima kunnen oplossen door al een korte tutorial missie te maken op het schip voordat ie verwoest werd. Een aanval op de Inquisitor bijvoorbeeld met full gear en fighting abilities enzo. Dan wordt je schip overspoeld en verwoest. Vervolgens krijg je een hersenschudding, ben je alles kwijt en je weet je niet waar je bent. Tada!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Rakkerzero schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:45:
[...]

Dit hadden ze prima kunnen oplossen door al een korte tutorial missie te maken op het schip voordat ie verwoest werd. Een aanval op de Inquisitor bijvoorbeeld met full gear en fighting abilities enzo. Dan wordt je schip overspoeld en verwoest. Vervolgens krijg je een hersenschudding, ben je alles kwijt en je weet je niet waar je bent. Tada!
Nee want dan heb je al een char als je al wapens heb gebruikt...

Deze persoon is geen ...... maar dat komt verder in het verhaal ..
En vanuit dat beeld omdat je nu geen char speel maar een char gaat vormen en ook meer en meer te weten te komen door middel van jou keuze die je maakt.

Dit is geen standaard inbreng zo als de meeste rpg :)

kijk anders deze making of video even

http://www.youtube.com/watch?v=yExWcR-nqtk

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 05-10-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:45:
[...]

Jij snapt het concept van deze game niet. Het idee is (net als bij de Gothic series) dat je ZELF achter de dingen moet komen. Stel je nou voor de grap gewoon eens voor dat je in de rol (role playing game?) van de character zit. Je zit op een boot, spoelt aan, weet nix van je omgeving, en moet je zien te redden...

Tada! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik moet zeggen dat dit spel me echt heel erg bevalt. eigenlijk wordt je in het begin door Jan bang gemaakt om naar het klooster te gaan.
Ik ben hem eigenlijk ook gevolgd, maar je kunt gewoon alle kanten uit.
Ik zit dus nu in de Swamp net zoals zovelen en ben bezig met de quests te doen.
Soms moet je even met iemand anders praten voordat een character weer tegen je praat.

Ik kwam er pas laat achter dat je met L je quests kunt bekijken en wie waar tevinden is hiervoor. Dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand trouwens al de locaties van teleporter stones voor de swamp of harbour town? Loop me dood hier :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Anoniem: 16536 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:55:
Heeft iemand trouwens al de locaties van teleporter stones voor de swamp of harbour town? Loop me dood hier :X
nee en ik moet een schep hebben en weten waar de verborgen schatten liggen iemand die al weet waar er een ligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

ravw schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:02:
[...]

nee en ik moet een schep hebben en weten waar de verborgen schatten liggen iemand die al weet waar er een ligt ?
Een schep is zo gevonden. Volgens mij kan je er zo eentje pakken in dat kamp van de Don. Daar heb ik mijne iig vandaan voordat ik me aansloot bij de monastery :P

Ik ben nu bloempjes aan het plukken voor een quest in een bos. Maar ik kan dat laatste bloempje, een healing plant, maar niet vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 06-10-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:46
ravw schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:02:
[...]

Schep vind je overal zowat, bij opgravings sites bijvoorbeeld of op een kerkhof ofzo. Over die Teleporter stones:
spoiler:
Gewoon het verhaal volgen dan krijg je die van Swamp en andere plaatsen vanzelf naarmate je verder komt

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartend schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat het bij mij ook zo zal zijn. Natuurlijk alleen nog maar filmpies gezien van DA:O gezien, maar dat roept wel een kriebel bij me op. En bij Risen heb ik dat niet.

Maar dan gaat het nog een volgende keuze worden ; XboX360 of PC versie?
ALs je een beetje fatsoenlijk pc systeem hebt zou ik altijd voor de PC variant gaan. Maar nu terug naar Risen aangezien dit topic daarovergaat.

Ik denk dat ik deze game eerst even download en dan ga kijken hoe hij me bevalt en of ik hem echt moet gaan kopen of direct van me HD moet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik heb een bug gevonden in de harbor city
hier een filmpje van het gebeuren :P
je hebt er alleen niks aan je zit in eens op iemands huis :o

[ Voor 27% gewijzigd door Proxx op 06-10-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

Leuk spel, maar soduje wat een taaie creatures.. zelfs op easy hebben ze nog halve godmode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Proxx schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:45:
ik heb een bug gevonden in de harbor city
hier een filmpje van het gebeuren :P
je hebt er alleen niks aan je zit in eens op iemands huis :o
Ach, slechts een schoonheidsfoutje. Daar heb ik er wel meer van gevonden, ook in Harbor Town. Je kan ergens gewoon in de muur springen, je blijft dan hangen in de lucht, dan spring je nog een keer en sta je op de muur. Maar dit soort bugs vindt nu niet bepaald storend.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 06-10-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tr!gger schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:41:
[...]

Schep vind je overal zowat, bij opgravings sites bijvoorbeeld of op een kerkhof ofzo. Over die Teleporter stones:
spoiler:
Gewoon het verhaal volgen dan krijg je die van Swamp en andere plaatsen vanzelf naarmate je verder komt
spoiler: Teleporter stones
Dus je vindt ze niet zoals bij de Gothic serie op random plekken op de grond maar krijgt ze van mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Rakkerzero schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:37:
[...]

Tsja, ik kan wel weer iets in elkaar zetten, maar ik heb het te druk met een andere topicstart momenteel :P
Ik kan wel iets in elkaar zetten dit weekend nu ik die andere topicstart, het WoW topic, af heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik heb help nodig. (old burst - altar)
spoiler:
laat maar ik heb het al gevonden. ow en die spell dat je een skelet als ventje krijgt :P Fredje het skeletje :P wel fijn trouwens

[ Voor 52% gewijzigd door Proxx op 07-10-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Ik heb de game vandaag ook gekocht. Was te koop bij de free record shop. Snap niet waarom dimension plus 'm op de 9e heeft staan.
Leuk spel tot nu toe. Lekker zelf ontdekken en uitzoeken en het spel bouwt langzaam op.
Ik zit nu in het begin. Heb al die sara ontmoet en verder nog een zekere Jan en Tristan.
Ik zit me nu alleen wel 1 ding af te vragen met betrekking tot de quest Rescue Sara from the wilderness
spoiler:
Ik heb nu tegen die Jan gezegd dat Sara in een huisje zit in het zuiden en nu zou hij haar in veiligheid brengen. Quest completed. Maar nu staat in de manual dat je of Neil of Tristan moet informeren over Sara en ze naar haar moeten zoeken. Anders zou ze het niet overleven. Ben ik nu de sjaak en overleeft Sara het nu niet?
Of zou er een fout in de manual staan en het Jan moeten zijn ipv Neil?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
In Search of Sunrise schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:07:
Ik heb de game vandaag ook gekocht. Was te koop bij de free record shop. Snap niet waarom dimension plus 'm op de 9e heeft staan.
Leuk spel tot nu toe. Lekker zelf ontdekken en uitzoeken en het spel bouwt langzaam op.
Ik zit nu in het begin. Heb al die sara ontmoet en verder nog een zekere Jan en Tristan.
Ik zit me nu alleen wel 1 ding af te vragen met betrekking tot de quest Rescue Sara from the wilderness
spoiler:
Ik heb nu tegen die Jan gezegd dat Sara in een huisje zit in het zuiden en nu zou hij haar in veiligheid brengen. Quest completed. Maar nu staat in de manual dat je of Neil of Tristan moet informeren over Sara en ze naar haar moeten zoeken. Anders zou ze het niet overleven. Ben ik nu de sjaak en overleeft Sara het nu niet?
Of zou er een fout in de manual staan en het Jan moeten zijn ipv Neil?
antwoord:
spoiler:
niks aan de hand. later in het spel zal ze wel weer opduiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Dus ergens maakt het geen fluit uit wie je informeert daarover, ze is nu veilig.
Mooi, kan ik met een gerust hart verder.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:46
Anoniem: 16536 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:08:
[...]

spoiler: Teleporter stones
Dus je vindt ze niet zoals bij de Gothic serie op random plekken op de grond maar krijgt ze van mensen?
Tot nu to wel ja :P

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik was gisteren voor de gein maar eens richting Sara gelopen. Want ja, ze zegt immers voordat je haar verlaat dat ze op de hoogte gehouden wil worden van de gebeurtenissen op het eiland. Nadat ik mijn nieuwe bevindingen aan haar verteld had, kreeg ik een mooie health potion :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Ik ben ook teruggekeerd naar sara en kreeg een large health potion. Staat ook in de handleiding onder een kopje advice, pagina 53.
Ik heb ook een grot ontdekt die ergens opzij van dat pad zit. In de handleiding staat dat het rechts is, maar het is links. In die grot zitten in totaal 6 gnomes, waarvan 3 in het begin. Wel lastige krengen, ik heb ze uiteindelijk weten te verslagen. Er zitten 3 seaman's chest in, iron ore (waar je nog niks mee kunt), een purse en wat goudstukken plus de loot van de gnomes.
Ik zit nu zelf in harbour city. Er is ook een bordeel aanwezig :p Ik ben daar eens naar binnen gegaan en kwam een knakker genaamd erikson tegen, die op een bankje zit.
Als je met 'm praat voor de eerste keer zegt die dat je weg moet wezen. Praat je met hem voor de tweede keer, dan wordt het leuk.
spoiler:
Je zegt dan iets de trend van "you're gonna tell me what i would to know". Hij zegt dan "come on, let's get over with this" en vervolgens moet je tegen hem vechten.
Versla je hem, dan kun je hem looten en je krijgt weer punten erbij. Er zit ook een sleutel tussen voor een 1 of andere shack. Als je daarna met Gwen praat over erikson zegt ze dat hij toch weer terugkeert. Biedt aan om hem weg te sturen en dat start de quest woman beater.

Je kunt in dat bordeel ook een nachtje spenderen met Olga, 1 van de prostituees daar. Je moet die hoerenmadam sonya dan 50 goud betalen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
over die sara:
spoiler:
als je naar jan gaat en je zegt dat sara daar zit en dat jan haar maar even moet gaan halen dan staat er al Quest completed: save sara from the wilthernis ofzoiets denk dat het verder niet uitmaakt idd. mischien dat het voor die health potion nog nodig is

Kijk anders ff naar bij je journal bij completed dan weet je het meteen

[ Voor 18% gewijzigd door Proxx op 08-10-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ik ben het zelf nu ook aan het spelen, erg vermakelijke game. :9

Alleen weet ik niet hoe ik opgegraven schatkisten moet openmaken. Als ik er op click zegt hij: "I need to find a key or pick this lock". De key heb ik niet, maar ik heb wel gewoon lockpicks en lockpicking skill (2), maar als ik er dan weer op click kan ik de kist niet lockpicken :S.(hij zegt weer hetzelfde)

Dit heb ik dus al bij meerdere opgegraven kisten gehad en ik vind het jammer om ze (vol) achter te laten. :P Moet je voor dit soort schatkisten echt de sleutel hebben of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tyranium schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:50:
Ik ben het zelf nu ook aan het spelen, erg vermakelijke game. :9

Alleen weet ik niet hoe ik opgegraven schatkisten moet openmaken. Als ik er op click zegt hij: "I need to find a key or pick this lock". De key heb ik niet, maar ik heb wel gewoon lockpicks en lockpicking skill (2), maar als ik er dan weer op click kan ik de kist niet lockpicken :S.(hij zegt weer hetzelfde)

Dit heb ik dus al bij meerdere opgegraven kisten gehad en ik vind het jammer om ze (vol) achter te laten. :P Moet je voor dit soort schatkisten echt de sleutel hebben of doe ik iets fout?
spoiler: Opgegraven kisten?!
Waaaaaaar graaf je schatkisten op? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik zit nu min of meer op een punt dat ik niet echt weet wat ik moet gaan doen. IK heb wel een aantal quests openstaan van de monastery, maar ik heb nog niet gevonden hoe ik die kan oplossen. Bijv. de questlijn van Hemlet murderer.

Edit: hehe, probeerde net een groepje van 5 gnomes + chieftain te doden. Is nog best lastig met een traag wapen, zoals een axe.

Edit: kwam nog 2 mooie beesten tegen, maar kreeg ze nog niet neer. Ze waren nog te sterk voor me. Een thunderlizard en een scorpion.

[ Voor 37% gewijzigd door Zeror op 08-10-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Is de demo de moeite? Hoe lang kan je spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Laatst online: 16-12-2024
ik vond de demo zeker de moeite waard. Je kan nog best eventjes spelen en redelijk wat tegenstanders bevechten. Je kan zo'n beetje spelen tot het moment dat je normaal gesproken een keuze van opleidings/begin plaats maakt. Ahh jammer dat ie 50 euro was bij game mania, toch maar niet genomen haha
29 euro als je hem vanuit engeland laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
steppert schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:54:
29 euro als je hem vanuit engeland laat komen.
Mooie prijs. Via welke shop? Hier bij play.com besteld, 32 euro. Wacht al bijna een week op de zending. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 17:14
Hurtebise schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:35:
[...]

Mooie prijs. Via welke shop? Hier bij play.com besteld, 32 euro. Wacht al bijna een week op de zending. :9~
http://www.cdwow.nl/games/PC/RISEN/dp/6088555

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Ik heb die romanov te spreken gekregen, na anika op de guard gestuurd te hebben en nu wil meneer zijn kleren hebben. Die zitten in de warehouse en laat dat nu net onder toezicht van de inquisition staan. Leuk.
Nu heb ik 2 klusjes te pakken voor die carasco, die de warehouse bewaakt.
En ik heb een zekere patty ontmoet. Ze zoekt naar haar pa en wil daarnaast weg uit harbour town. Nou laat die romanov de pa van patty kennen. Cirkeltje is rond :p
Ik vraag me trouwens af waar de sleutel die ik van Erikson verkregen heb op past. Er staat op dat het voor een shack is en het de letters CES heeft.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
In Search of Sunrise schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:21:
Ik heb die romanov te spreken gekregen, na anika op de guard gestuurd te hebben en nu wil meneer zijn kleren hebben. Die zitten in de warehouse en laat dat nu net onder toezicht van de inquisition staan. Leuk.
Nu heb ik 2 klusjes te pakken voor die carasco, die de warehouse bewaakt.
En ik heb een zekere patty ontmoet. Ze zoekt naar haar pa en wil daarnaast weg uit harbour town. Nou laat die romanov de pa van patty kennen. Cirkeltje is rond :p
Ik vraag me trouwens af waar de sleutel die ik van Erikson verkregen heb op past. Er staat op dat het voor een shack is en het de letters CES heeft.
ik wil ook weten waar die past :o

heb trouwens die gard gepickpocket :P maar hij had het door dat ik zen sleutel gestolen had. maar mocht wel naar binnen

edit
stealbeards huisje:
spoiler:
het enige dichte huisje in de gutter in het rechter zij stratje

[ Voor 6% gewijzigd door Proxx op 08-10-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Laatst online: 16-12-2024
ja die had ik ook gezien, jammer genoeg 7 tot 10 dagen wacht tijd. Alleen bij die buitenlandse bedrijven moet je nog vaak invoerrechten en belasting betalen

http://www.budgetgaming.nl/game-profile/risen_PC.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Proxx schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:40:
[...]

ik wil ook weten waar die past :o

heb trouwens die gard gepickpocket :P maar hij had het door dat ik zen sleutel gestolen had. maar mocht wel naar binnen

edit
stealbeards huisje:
spoiler:
het enige dichte huisje in de gutter in het rechter zij stratje
Wacht eens, volgens mij zijn de letters ook GES.
spoiler:
Zou de sleutel van onze vriend erikson op het huis van stealbeard passen? De naam van de vader van patty is Gregorius Emanuel Steelbeard.
Eens kijken of dat sleuteltje past

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb btw ook nog iets

spoiler:
In het westen van Harbour City heb je zo'n Inn ofzo (staat ook een mannetje die je prospecting kan aanleren). Op de begane grond van dat gebouw is een kamer (waar die Throne instaat) met een kast met daarachter een doorgang. Weet iemand wat dat is? Is dat misschien die geheime doorgang van de Don waar ik sommige over heb horen praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 16536 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:10:
[...]

spoiler: Opgegraven kisten?!
Waaaaaaar graaf je schatkisten op? :P
Op het eiland kom je soms graven tegen en daar kan je (mits je natuurlijk een schop hebt) schatkisten opgraven. Alleen heb ik nog steeds niet door hoe ik die open kan maken(iemand?).

@Rakkerzero
Ik heb btw ook nog iets

spoiler:
In het westen van Harbour City heb je zo'n Inn ofzo (staat ook een mannetje die je prospecting kan aanleren). Op de begane grond van dat gebouw is een kamer (waar die Throne instaat) met een kast met daarachter een doorgang. Weet iemand wat dat is? Is dat misschien die geheime doorgang van de Don waar ik sommige over heb horen praten?
spoiler:
Dat is geen Inn maar het huis van de don. Tegenover dat huis zit een mannetje op een bank naar het huis te kijken. Van hem krijg je de missie om iets te halen uit dat huis van de don.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 10:16

Distortion

Bottle to Throttle

Weet iemand trouwens ook of je kan zakkenrollen ala oblivion? Ik heb pickpocket wel, maar moet met iemand spreken om de rollen. Zou leuk zijn als je ook als iemand slaapt hem kan rollen.

[ Voor 3% gewijzigd door Distortion op 09-10-2009 06:27 ]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
[quote
ja die had ik ook gezien, jammer genoeg 7 tot 10 dagen wacht tijd. Alleen bij die buitenlandse bedrijven moet je nog vaak invoerrechten en belasting betalen

http://www.budgetgaming.nl/game-profile/risen_PC.html
[/quote]

Wel nee, komt nauwelijx voor. Zeker niet als je maar 1 game besteld en zeker niet van CDwow of Zawi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280581

Na een stroeve start toch level 6 nu. Ik vind het vechten nog wat stroef overkomen, ik kan moeilijk inschatten wanneer ze mij nu gaan slaan, vaak als ik achter mijn schildje vandaan kom krijg ik gelijk een patat om de oren.
spoiler:
Heb wel een bug gevonden die mij heeft geholpen met levelen. Op een gegeven moment krijg je en quest voor de don waarbij je een aantal mannetjes moet verzamelen om wat white cloaks om te leggen. Echter bleven die mannetjes bij mij om voor me te vechten, dus ik heb zo die hele swamp schoon geveegd, ik kreeg namelijk ook xp wanneer die mannetjes al het werk zelf deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Het vechten op zich vond ik niet zo moeilijk. Het is even wennen, maar gaat voor de rest in het begin wel redelijk simpel.
Het enige moeilijke is wanneer ze 2 tot 3x achter elkaar slaan of bijten. Maar voor de rest slaan wanneer ze net geslagen hebben. Ikzelf sla meestal 2 keer waarbij de 2e vaak raak is of de eerste raak en de tweede niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Rakkerzero schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 23:50:
Ik heb btw ook nog iets

spoiler:
je bedoeld dat huis met die guards ?
spoiler:
als je voor de hoere keet staat aan de rechterkant kun je op het dak klimmen. als je dan naar de achterkant van de dons zen huis kijkt kun je door een raam klimmen om zo 2quests te kunnen voltooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36844

Ik heb nog al wat performance problemen. Het is wel te spelen, maar soms best erg laggy. Ik heb een 8800GT met nieuwste drivers, maar wel een redelijk oude CPU, Athlon X2 4200+. Denk dat ik die maar moet vervangen dan, Core i5 ofzo?
Wel vreemd want andere nieuwe spellen heb ik niet zo een probleem mee, Fallout en Batman bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik heb een Athlon XP 6000+ met een ATI X1950pro AGP.
Bij mij draait het niet super soepel, maar wel zonder zware schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280581

Anoniem: 36844 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:11:
Ik heb nog al wat performance problemen. Het is wel te spelen, maar soms best erg laggy. Ik heb een 8800GT met nieuwste drivers, maar wel een redelijk oude CPU, Athlon X2 4200+. Denk dat ik die maar moet vervangen dan, Core i5 ofzo?
Wel vreemd want andere nieuwe spellen heb ik niet zo een probleem mee, Fallout en Batman bijvoorbeeld.
Bij mij schokt tie ook af en toe, maar ik was in de veronderstelling dat dat aardbevingen waren. Toen dit een keer in een grot gebeurde kwam er ook zand naar beneden, dus ik denk dat dat zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Dat is ook een aardbeving. Ik heb die aardbevingen op de meest wazige momenten waarbij het er dan heel raar uit ziet aangezien niemand er op reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Arunia schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:12:
Dat is ook een aardbeving. Ik heb die aardbevingen op de meest wazige momenten waarbij het er dan heel raar uit ziet aangezien niemand er op reageerd.
nee dat komt omdat de bewoners van het eiland waten wat er gaande is ..
daar kom je vanzelf achter ..
spoiler:
het is geen natuurlijke aardbeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Nee ok, maar ik denk dat je met dat schudden toch wel aardig beweegd. Dat bedoelde ik eigenlijk.

Ik kon trouwens de Don niet vinden, maar het was dan ook 's nachts. Dan moet je toch uit kijken daar binnen want die Dancer is gevaarlijk >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
in heb begin heb ik ook een paar keer alt tab gedaan om te kijken of ik niet nog iets open had staan wat het zou veroorzaken :P weet nu wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Arunia schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:12:
Ik vind het nog vreemder dat men niet reageert op het weer. Zelfs in stromende regen, donder en bliksem staan ze nog rustig in hun tuintje te harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Rakkerzero schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:37:
[...]

Ik vind het nog vreemder dat men niet reageert op het weer. Zelfs in stromende regen, donder en bliksem staan ze nog rustig in hun tuintje te harken.
ja gewoon werken in weer en wind.
is dat vreemd dan .. vroeger hadden ze geen CAO hoor :)

maar inderdaad het komt raar over .

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 09-10-2009 15:08 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste