Arunia schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:42:
True ja, die schalen is eigenlijk de keuze die je moet maken lijkt me dan.
Ik vind het bij dit spel wel eng om bepaalde gedeelten te bekijken. Zoals tempels met skeletten, maar goed. Gewoon saven en lopen zal ik dan maar eens moeten doen.
Gisteren wel de schrik van mijn leven.
Net Harbor Town uitgelopen door de geheime uitgang.
spoiler:Loop richting de zee om even wat gold enzo van het strand te pakken komt er ineens een grote versie van zo'n swamp worm omhoog in een filmpje. Je kunt dan niets doen en wordt opgepakt en uiteindelijk wordt je weer wakker op het strand zelf. Voor zover heb ik niet gezien of ik iets kwijt ben of niet. Leven was ook nog vol. Geen idee waar dat over ging. Misschien de reden dat de schepen zinken?
spoiler:Die wormen zijn in de loop van het verhaal een keer aan bod gekomen, ergens in het swamp camp. Ze zijn naast de stormen een van de redenen dat je niet de zee op kan. als je het begin filmpje nog herinnert dan zie je de inquisitor een van die wormen aanvallen. Zie het als een natuurlijke barriere om niet in de diepe zee te vallen en weer te moeten loaden omdat die pauper niet kan zwemmen

Het is wel leuk dat je bijvoorbeeld ook van de clif kan vallen en dan op een ander strand wordt gepleurd. Mag je lekker door een groep iets te sterke skeletten en war crickets teruglopen naar veiligheid

*overkomen is beter dan genezen, ofzo* maar wel leuk, vond weer genoeg coins en andere meuk.
Ik heb zelf ook een vraagje:
spoiler:aan mensen die al de verschillende broken swords hebben gevonden:
Ik heb nu het heft van een tweehandig zwaard (cemetery van het monastery) en de punt van een bastard swaard (een van skeletten ruins geloof ik, niet zeker), waar kan de de beide andere helften vinden? ik lees namelijk dat het op een gegeven moment weinig meer oplevert en ik wil ze wel gebruiken, net zoals dat zwaard dat je van die skeleton lord carcason ofzo krijgt.
Ik kon trouwens ook die hele missie van fincher van die aanval op dat groepje lui ook niet doen, je moest de fighters aanspreken en jou als leider laten vechten maar ik kreeg het niet voor mekaar, mss komt dat door de missie van de Don (staakt het vechten regelen) in strijd is met die missie?
Wat trouwens ook heel irritant was, dat fraps bij mij kennelijk zelfde ingesteld was om filmpje op te nemen als quickload/save is, f9, moet je dus even anders instellen wil je niet zoals ik elke keer had als ik fraps aanhad laten staan en niet de toets veranderd had dat me c:\ schijf opeens vol was door alle filmpjes
Over het spel zelf, het is in het begin erg moeilijk en vrij logisch dat je sommige beesten niet dood krijgt met een simpele stok maar op het moment dat je bepaalde potions kan maken ben je wel heel snel sterk genoeg om vrijwel alles op een paar grote beesten na af te maken zonder veel moeite. Ik heb zelf ook de volgende minpunten:
-de kaart is te onduidelijk door gebrek aan namen en hoogte verschillen (mss beetje logisch gezien de tijdsperiode)
-quicktravel duurt echt TE lang voordat je dat kan en dan nog is het nodig ze eerst allemaal te vinden

-aiming systeem is soms verschrikkelijk, je moet of kunnen locken of gewoon vrij kunnen richten. niet dit halfslachtige gedoe. Hierdoor sla je soms ook gewoon drie slagen mis omdat je niet tussentijds van richting kan veranderen of je danst gezellig om je tegenstander heen.
-Geen nuttige sneak functie, alleen om ongezien in kamers te komen, beesten heeft het geen effect op, je kan geen bonus sneak attack doen. De ringen die je kan vinden doen hetzelfde net als acrobatics.(wel handig)
-het is de keuze van de makers maar ik heb liever een systeem voor levelen zoals in oblivion, hoe meer je gebruik maakt van een wapen hoe beter je erin wordt.
-autosave na slapen zou erg handig zijn geen ramp maar handiger, vergeet het nu wel eens aangezien ik het gewend ben na oblivion en fallout3.
-vertraging in acties zoals wapens wegdoen en usage van je inventory, soms sta je 3x je wapen te trekken en weg te doen omdat je denkt dat je niet goed klikt. ligt misschien ook beetje aan mijzelf maar goed.
-soms wat te weinig informatie wat je moet doen
- beesten zijn soms iets te snel dan eigenlijk logisch is, vooral rotwormen zijn debiel snel in achteruit gaan

- AA had het spel een stuk mooier (en zwaarder) gemaakt maar helaas niet zomaar mogelijk.
[
Voor 38% gewijzigd door
SouLLeSSportal op 23-10-2009 14:49
]