Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:10

Draven

It wasn't me

Tyranium schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:50:
Ik ben het zelf nu ook aan het spelen, erg vermakelijke game. :9

Alleen weet ik niet hoe ik opgegraven schatkisten moet openmaken. Als ik er op click zegt hij: "I need to find a key or pick this lock". De key heb ik niet, maar ik heb wel gewoon lockpicks en lockpicking skill (2), maar als ik er dan weer op click kan ik de kist niet lockpicken :S.(hij zegt weer hetzelfde)

Dit heb ik dus al bij meerdere opgegraven kisten gehad en ik vind het jammer om ze (vol) achter te laten. :P Moet je voor dit soort schatkisten echt de sleutel hebben of doe ik iets fout?
De sleutel voor die kisten krijg je later in een quest van de barvrouw in het stadje. Dus nog even wachten met openen :)

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Moet trouwens dringend nieuwe armor hebben. Die jurk die ik van de Monastery kreeg begint saai te worden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 13:17
Heb eindelijk tijd gehad om dit spel te spelen, en ik ben smakelijk verrast! G1-3 heb ik ook al door en door gespeeld (hence the nick) en helaas G3 viel idd aardig tegen, maar ik merk dat het echt een Gothic game is, ook al is het in een andere setting.

Wat ik ook merk is dat er volgens mij (onbewust?) wat easter-eggs zitten. Zo is er weer een Swamp met een temple (sect loonies, G1) met een alchemist die Cor..etc heet (Cor Kalom in G1), een farmer die Rhobar heet (G1-3 King Rhobar :p). Verder ook weer een standaarde guild-keuze: rouge (don), mage (white mages) of mages warriors (paladins). Kortom: ben blij dat het heel veel lijkt op de Gothic genre.

Op dit moment ben ik bij de Don op bezoek geweest en heb me uiteindelijk neer laten slaan door een mage-warrior. Het vechten is wel oefenen. Ik merk met veel blokken, juist moment toeslaan en ontwijken (spatie + links of rechts) kun je ver komen! Zo ook Bogar neer kunnen halen. O ja, tip: koppel potions aan je bar, tijdens een 1on1 gevecht kun je af en toe voldoende afstand nemen om even snel een potion te nemen.

spoiler:
In de temple-ruin, aan de rechter kant van de grote kruispunt waar Jan in het begin even blijft wachten om uit te leggen dat de Mages zo slecht zijn zit idd een dode man achter een hek. Door de telekenises spell die daar ligt kun je in het plafond een switch bereiken. ét viola.

O ja, spel loopt heerlijk soepel op 1680*1050 alles op high met een AMD 6000+, 2GB DDR800 en ATI 5850.

[ Voor 3% gewijzigd door Xardas op 09-10-2009 21:17 ]

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Verderrie, game besteld op play.com, maar duurt eeuwen. Nu weer weekend. Geen post.
Dan maar demo getest gisteren. Omg, wat een geweldig spel is dat. Alles zit snor wat mij betreft. Belooft een toppertje te worden. En zeer Gothic-like.

[ Voor 21% gewijzigd door Hurtebise op 09-10-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ha! Ben ik ben badass of ben ik badass :9

spoiler:
Ik heb gejat uit de slaapkamer van de Inquisiter

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Rakkerzero schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:55:
Ha! Ben ik ben badass of ben ik badass :9

spoiler:
Ik heb gejat uit de slaapkamer van de Inquisiter
Been there ;)
Bij G1 maakte ik er ook al een sport van om zo veel mogelijk te looten :) Trouwens in de Monastary kun je echt flink scoren! Heb nu al meer dan 1k, en dat vindt ik op dit moment héél véél :D Aric's zwaard is ook een juweeltje O-)

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Xardas schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:47:
Aric's zwaard is ook een juweeltje O-)
Bedoel je om mee te vechten of om te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ben bij de Tristan quest. Tristan moet aangeven dat die andere boer mij ergens gaat brengen. Als ik bij Tristan ben krijg ik alleen de optie "trade". Wat nu?

Heb 't al
spoiler:
Wat wolven dood gemaakt in een grot.

[ Voor 42% gewijzigd door Cabo op 10-10-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ff vast, in de quest waarbij je naar de eastern tempel moet en het een closer look moet nemen.

spoiler:
Ik heb 't ding helemaal leeg geplukt, alle sarcophagen geopend, 3 golden bowls gefixed en ingeleverd, maar de quest gaat niet voorbij. Praten met de Don of Fincher helpt ook niet... Anybody got a clue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Rakkerzero schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:11:
[...]

Bedoel je om mee te vechten of om te verkopen?
Mee te vechten :)
Zit nu in de harbor city. Ik merk dat stelen een stuk makkelijker is dan bij de gothic reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Ik heb gisteren een quest gedaan voor die mage die in harbour town is om de zieken te verzorgen. Weet even zijn naam niet, belshwur of zoiets. Kreeg een handjevol potions van hem en een lijst en moest de mensen die op de lijst staan potions geven. Dat gedaan. 1 van de mensen is de zieke vrouw van de farmer, die je tegenkomt als je de stad binnenkomt. Daar is dan ook weer een quest aan verbonden, namelijk een bed zien te vinden voor die vrouw.
Naja, ik rapporteerde zo aan die belshwur (of iets in die geest) dat ik de potions had gegeven. Quest completed. Loop ik vervolgens naar de merchants district, wordt ik staande gehouden door zo'n warrior of the inquisition. Of ik me even wilde melden bij meneer de commandant, Carlos genaamd.
Ik ben overigens ook in het huis van de Don geweest, na veel zoeken. Er zijn 2 mensen die naar iets zoeken daar.
spoiler:
Ik sprak eerst met Hernandez, die staat te posten voor het huis en houdt je staande. Hij stuurt je op pad om na te gaan wat Toni wil. Toni is die knakker op het bankje tegenover het huis. Loop ik zo naar Toni, blijkt dat er een amulet verborgen is. Ik vertel dat zo aan die Hernandez en hij vraagt zich af of jij soms betere ogen hebt dan hun, maar hij laat je toe tot het huis. De amulet heb ik inmiddels, was niet zo moeilijk. Gewoon schilderij aanraken. Ik heb Olf ook gevonden, die daar gevangen zit. 1 van de lieden die meer van die gestolen bowls weet. Maar ja, meneer wil 200 ballen hebben.

Wie kan je trouwens lockpicking leren. Ik kom soms kisten tegen waar ik dan geen sleutel van heb en wil ze wel graag leeghalen. Zoals de treasure chect in de Don's huis.
Ik heb overigens ook een schop gevonden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

In Search of Sunrise schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:39:
Wie kan je trouwens lockpicking leren. Ik kom soms kisten tegen waar ik dan geen sleutel van heb en wil ze wel graag leeghalen. Zoals de treasure chect in de Don's huis.
Ik heb wel een locatie voor je van een trainer die ik gevonden had.
spoiler:
Bij de Bandit Camp van de Don ga je naar het oosten, dan kom je uit bij een Brugleweed plukker. Daar staat nog een iemand van de Bandit Camp de wacht te houden. Hij kan je Thievery skills aanleren waaronder ook lockpicking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
spoiler:
in harbor city :
cid kan je lockpicking leren zit om de hoek van het slachthuis

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren kwam ik toevallig achter een heel sterke aanval, ik had net een brutal sword gekocht en een schild. Blijkt dat brutal sword een twohander te zijn, handig dat dat erbij staat. Nouja ik dus maar verder met die twohander omdat deze 2x zoveel damage deed dan mijn manchet. Ik had de opdracht om die lijfwacht van costa in de haven verslaan. Blijkt dat wanneer je twee keer rechts klikt en daarna links, je character een soort kamikaze houw van boven je hoofd doet de erg veel damage doet. Dit lijfwacht had daarna nog maar 1% health. Ik het sword level 2 maar volgens mij zit daar alleen die parry move bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 06:56:
Gisteren kwam ik toevallig achter een heel sterke aanval, ik had net een brutal sword gekocht en een schild. Blijkt dat brutal sword een twohander te zijn, handig dat dat erbij staat. Nouja ik dus maar verder met die twohander omdat deze 2x zoveel damage deed dan mijn manchet. Ik had de opdracht om die lijfwacht van costa in de haven verslaan. Blijkt dat wanneer je twee keer rechts klikt en daarna links, je character een soort kamikaze houw van boven je hoofd doet de erg veel damage doet. Dit lijfwacht had daarna nog maar 1% health. Ik het sword level 2 maar volgens mij zit daar alleen die parry move bij.
Dat is wel nice! Zodra je Sword level 3 hebt met een 1-hander kun je na een klik naar rechts drukken om automatisch een stap opzij te zetten.

Gisteravond eindelijk Harbor City verlaten en heb blijkbaar voor de Don gekozen. Wel jammer, ik wilde wel verder met magic, maar ethisch gezien neig ik toch meer naar de Don zijn kant, dus daar ga ik nu eerst in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik zit met een probleem. Ik kan een quest niet oplossen. Het gaat over de Hemlets Murder quest in de Monastery. Iemand die mij hierbij kan helpen?

Ik heb hier op Gamefaqs het hele verhaal staan.

Ik heb sterk het idee dat ik wat foute moves gedaan heb, waardoor ik niet meer kan interacten met de Monastery.

[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 11-10-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
pixon schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 06:00:
[...]

spoiler:
in harbor city :
cid kan je lockpicking leren zit om de hoek van het slachthuis
spoiler:
Ah, Cid. Bedankt. Die heb ik al ontmoet. Speelt een rol in de quest van die overvallen en wil graag dat zodra je de spion ontdekt hebt het eerst hem vertelt ipv rodriguez.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik zit nu bij de Order :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Quest 'The Lost Father'

spoiler:
Op het eind bij deze quest kan je kiezen voor goud of meer vragen stellen. Heeft dat vragen stellen nog nut of kan ik beter het goud aannemen? Goud kan ik goed gebruiken maar als ik er later nog een betere quest door krijg is dat ook wel nice.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Monastery zitten best een aantal geheime deuren en gangen. Ik heb er drie ontdekt. Valt best veel spul te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Tsurany schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:48:
Quest 'The Lost Father'

spoiler:
Op het eind bij deze quest kan je kiezen voor goud of meer vragen stellen. Heeft dat vragen stellen nog nut of kan ik beter het goud aannemen? Goud kan ik goed gebruiken maar als ik er later nog een betere quest door krijg is dat ook wel nice.
In zulke gevallen: Gewoon quicksaven voordat je verder gaat. Is het de moeite waard, kun je gewoon verder spelen. Zo niet, dan quickload en het geld pakken.
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:53:
In de Monastery zitten best een aantal geheime deuren en gangen. Ik heb er drie ontdekt. Valt best veel spul te halen.
Waar zitten die dan?
spoiler:
Ik heb alleen die in de Library om daar beneden meer spells te kunnen leren. En de wijnvat in master Cyrus wijnkelder.

[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 11-10-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 13:27
Ik zit in middels in Chapter 4 8) Swords op 10, 105 strenght ofzo. Armor zo ronde de 85 voor wapens en rond de 55 voor alle magic. Ben nu een stuk minder breekbaar als voorheen hehe O-) . Wat een lekker verhaal zeg. Dit is echt helemaal Gothic. Hopelijk maken ze nog een game , een expansion zie ik gezien het verhaal niet verschijnen maar wie weet.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb net vrijwel alle missies in Harbor Town gedaan en moet nu kiezen of ik 4/4 bij Order of bij de Don wil gaan doen. Echter heb ik een paar vragen.
Als ik bij de Order ga om een mage te worden, kan ik dan nog lockpick leren ergens? Want zo enorm veel zit op slot, het zou zonde zijn als ik dat nooit kan openen.
Als ik bij de Don ga, kan ik dan nog magic leren? Of switchen naar mage later?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
vraag over de eindbaas.
spoiler:
<knip>

edit:
ik heb hem uit gespeeld en tijdens de aftiteling laten ze alles open voor eventueel een risen 2 of addons

[ Voor 77% gewijzigd door Proxx op 11-10-2009 21:16 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
Tsurany schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:10:
Ik heb net vrijwel alle missies in Harbor Town gedaan en moet nu kiezen of ik 4/4 bij Order of bij de Don wil gaan doen. Echter heb ik een paar vragen.
Als ik bij de Order ga om een mage te worden, kan ik dan nog lockpick leren ergens? Want zo enorm veel zit op slot, het zou zonde zijn als ik dat nooit kan openen.
Als ik bij de Don ga, kan ik dan nog magic leren? Of switchen naar mage later?
Mages hebben sowieso Open locks spell dus je kan alles openmaken 8) . Je kan niet switchen naar mage naderhand.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
er is een hotfix uit
A 'hotfix' for the boxed version of Risen (PC) to fix display problems with Nvidia Geforce 6/7 graphic cards is available to download now from the download section of the Risen Website.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tr!gger schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:58:
[...]

Mages hebben sowieso Open locks spell dus je kan alles openmaken 8) . Je kan niet switchen naar mage naderhand.
Krijg je die spells snel of duurt dat nog een flinke tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

LOL, wel een grappige bug gevonden. Ik kan Staff Fighting leren van de Inquisitor. Maar de text staat er nog in het duits :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
Rakkerzero schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:19:
LOL, wel een grappige bug gevonden. Ik kan Staff Fighting leren van de Inquisitor. Maar de text staat er nog in het duits :P
ja net zo als in de handleiding van het spel :) staat ook nog een klein stukje in het engels :)
dat waren ze dus ook nog even vergeten om te zetten naar het Nederlands

maar zo zie ik er nog wel meer dingen door heen gaan waar van ik denk: he dat zijn ze vergeten

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb dus zojuist mijn eed afgelegd voor de Order en ben nu in Chapter 2 gekomen.
Ik moet nu gaan kiezen welke soort Crystal Magic ik wil gaan leren. Kan ik ze allemaal leren of slechts maar eentje. Welke kan ik het beste down? Fire, projectile of frost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ravw schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:23:
[...]

ja net zo als in de handleiding van het spel :) staat ook nog een klein stukje in het engels :)
dat waren ze dus ook nog even vergeten om te zetten naar het Nederlands

maar zo zie ik er nog wel meer dingen door heen gaan waar van ik denk: he dat zijn ze vergeten
op het einde van het spel kom je iemand tegen die anders heet als de inqusitor zegt

heb even gekeken. die gast heet vince en de inqusitor zegt ethan :S
screen 1
screen 2

[ Voor 17% gewijzigd door Proxx op 11-10-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me helpen?

spoiler: Moeilijk doen tegen de inquisitor
Op een gegeven moment diep in de vulkaan als je net met die geest heb gepraat, moet je 5 stuks armor zoeken. Voordat dat allemaal mag en kan enzo moet je een mage vinden die je wil helpen. Tussendoor kun je dan nog de monestary bevrijden van de lizzards.

Nou dat lukt me dus niet. Ben 100x die ARGH monestary rondgelopen en heb alle "scouts" en "intruders" gekilled, net zoals hun leider bij het kerkhof. Toch kan ik die quest niet completen en staan die mages daar maar een beetje te staan in de holy hall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:37:
Wie kan me helpen?

spoiler: Moeilijk doen tegen de inquisitor
Op een gegeven moment diep in de vulkaan als je net met die geest heb gepraat, moet je 5 stuks armor zoeken. Voordat dat allemaal mag en kan enzo moet je een mage vinden die je wil helpen. Tussendoor kun je dan nog de monestary bevrijden van de lizzards.

Nou dat lukt me dus niet. Ben 100x die ARGH monestary rondgelopen en heb alle "scouts" en "intruders" gekilled, net zoals hun leider bij het kerkhof. Toch kan ik die quest niet completen en staan die mages daar maar een beetje te staan in de holy hall.
spoiler:
volgens mij zitten er 3 geheime gangen. waar lizard in kunnen zitten. als je zeker weet dat je iedereen dood hebt en de dode mage zen spullen hebt moet je met die gast net buiten die kamer van de holyflame praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proxx schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:44:
[...]

spoiler:
volgens mij zitten er 3 geheime gangen. waar lizard in kunnen zitten. als je zeker weet dat je iedereen dood hebt en de dode mage zen spullen hebt moet je met die gast net buiten die kamer van de holyflame praten
Cool :)

Zit nu op m'n werk, vnaaf ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Je kunt nadat je voor Don hebt gekozen gewoon nog verder met de quests in de Monastery. Het loopt niet allemaal zo soepel qua dialogen (zo begint harlok ineens tegen je te praten alsof je een vreemde bent en zich opnieuw voor te stellen etc., terwijl je die kerel daarvoor nog voor andere dingen hebt gepest.), maar goed. Ik ben voor de Don gegaan, maar ben net opgenomen in de Order of the Flame. Dus je hoeft naar mijn ervaring niet per se voor één kant te kiezen.
Rakkerzero schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:25:
Ik zit met een probleem. Ik kan een quest niet oplossen. Het gaat over de Hemlets Murder quest in de Monastery. Iemand die mij hierbij kan helpen?

Ik heb hier op Gamefaqs het hele verhaal staan.

Ik heb sterk het idee dat ik wat foute moves gedaan heb, waardoor ik niet meer kan interacten met de Monastery.
Over "Hemlar's murder" quest:
spoiler:
In de monastery praten met iedereen die daar een naam heeft. En kom regelmatig terug bij Caspar (veegkerel bij de slaapvertrekken) voor de statusupdate. Na de volgende aanwijzing weer iedereen aanspreken etc totdat je een wietdealer wordt. Dan wiet delen aan alle novices en Aric. Nadat je dit gedaan hebt terug naar Caspar die zegt dat je dan even naar de badkamer moet omdat de moordenaar je dan komt opzoeken. Ga naar de badkamer, en stap in bad. Kies voor Wait for Killer en dan komt een heel bekend persoon ineens opduiken..

[ Voor 27% gewijzigd door Xardas op 12-10-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Xardas schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:12:
Over "Hemlar's murder" quest:
spoiler:
In de monastery praten met iedereen die daar een naam heeft. En kom regelmatig terug bij Caspar (veegkerel bij de slaapvertrekken) voor de statusupdate. Na de volgende aanwijzing weer iedereen aanspreken etc totdat je een wietdealer wordt. Dan wiet delen aan alle novices en Aric. Nadat je dit gedaan hebt terug naar Caspar die zegt dat je dan even naar de badkamer moet omdat de moordenaar je dan komt opzoeken. Ga naar de badkamer, en stap in bad. Kies voor Wait for Killer en dan komt een heel bekend persoon ineens opduiken..
Ja, daar heb ik nu niks meer aan, want doordat ik nu Chapter 2 ben ingegaan is die quest komen te vervallen. Evenals die quest om een turkey (kon niet meer met de kok praten, omdat ik gejat had van hem, dus ook geen turkey van hem kopen) te zoeken was komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Rakkerzero schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:44:
[...]
Ja, daar heb ik nu niks meer aan, want doordat ik nu Chapter 2 ben ingegaan is die quest komen te vervallen. Evenals die quest om een turkey (kon niet meer met de kok praten, omdat ik gejat had van hem, dus ook geen turkey van hem kopen) te zoeken was komen te vervallen.
Hoe ben je dan bij de Inque.. die rooie-oog kerel gekomen? Ik moest eerst de tests van de mages voltooien om uberhaupt in de hal of flames te komen en met die dude te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Xardas schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:24:
[...]

Hoe ben je dan bij de Inque.. die rooie-oog kerel gekomen? Ik moest eerst de tests van de mages voltooien om uberhaupt in de hal of flames te komen en met die dude te praten.
Ik heb alle tests van de masters voltooid. ;)
Even uit mijn hoofd:
spoiler:
Master Ignatius
Master Pallas
Master Vitus
Master Abrax
Master Cyrus <-- weet ik niet zeker
Master Ilumar

Daarna moest ik praten met Ignatius, die me vervolgens naar de Inquisitor leidde. Dan krijg je een paar vragen van de inquisitor om wat nieuwe stats voor je character te bepalen en dan begint Chapter 2.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 12-10-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alchemy is erg handig, ook voor een fighter. Zodra ik level 3 had kon ik meteen 5 strength potions brouwen. Dus +25 strength, wat normaal 25 skill points kost. Ook kon ik een boel van die high strength health potions maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waar kan je dat recept voor de strenght potion vinden? Heb wel die Ogre Root maar je hebt natuurlijk een recept nodig.

Ben ondertussen trouwens level 10 met 48 learning points over. Moet eigenlijk eens beslissen of ik nou mage wil worden of bij de Don ga horen. Heb nu alle quests gedaan voor de Don z'n kamp die je kan doen zonder te joinen. Volgens mij heb ik ook bijna alle quests gedaan in Harbor Town op die met de golden bowls na omdat dat mijn 'keuze quest' is. Er zijn volgens mij toch verder geen quests meer te doen zonder een faction te joinen?

[ Voor 65% gewijzigd door Tsurany op 13-10-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:50
Ik heb zelfs met 4/4 voor de Don nog 1/4 gedaan voor de Inquisition.
Ik vraag me af of je dan al kiest. Overigens ga ik zelf deze ronde voor de Don.
Het is wel grappig dat je ongelooflijk bang wordt gemaakt in het begin zodat je eigenlijk wel naar het kamp gaat.
Ik heb het idee dat je drie kanten op kunt. Alhoewel je altijd wel 1 van de 2 kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja maar als je 4/4 voor de Don doet kan je niet meer naar de inquisition want daar moet je ook 4/4 hebben en er zijn maar 7 quests in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
True ja, die schalen is eigenlijk de keuze die je moet maken lijkt me dan.

Ik vind het bij dit spel wel eng om bepaalde gedeelten te bekijken. Zoals tempels met skeletten, maar goed. Gewoon saven en lopen zal ik dan maar eens moeten doen.

Gisteren wel de schrik van mijn leven.
Net Harbor Town uitgelopen door de geheime uitgang.
spoiler:
Loop richting de zee om even wat gold enzo van het strand te pakken komt er ineens een grote versie van zo'n swamp worm omhoog in een filmpje. Je kunt dan niets doen en wordt opgepakt en uiteindelijk wordt je weer wakker op het strand zelf. Voor zover heb ik niet gezien of ik iets kwijt ben of niet. Leven was ook nog vol. Geen idee waar dat over ging. Misschien de reden dat de schepen zinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:17:
Waar kan je dat recept voor de strenght potion vinden? Heb wel die Ogre Root maar je hebt natuurlijk een recept nodig.
Geen idee. Ik ben hem of ergens tegen gekomen of bij een alchemist gekocht. Niet herinnerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Je hebt 3 soorten recepten om je health, als dat bedoeld wordt, weer op orde te krijgen; klein, normaal en groot.
spoiler:
Bij Leonardo in harbour town kun je een recept krijgen om kleine health potions te maken en ook normale. Cormac in de bandit kamp heeft het recept voor de grote potion en verder kun je dit recept vinden in een grot dat noordelijk ligt van de geheime uitgang van harbour town.

Een handige website overigens is www.worldofrisen.de
Duitstalig, maar ook in het engels. Je vindt hier ook info over quests, items, npc's, etc. Helaas is die informatie alleen in het Duits.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

superwashandje

grofheid alom

Bij gebrek aan een startpost waar ik dit in had willen vinden: hoe zal dit spel ongeveer draaien op een i5, 2gb, hd4850 op 1920x1200?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
superwashandje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:30:
Bij gebrek aan een startpost waar ik dit in had willen vinden: hoe zal dit spel ongeveer draaien op een i5, 2gb, hd4850 op 1920x1200?
...bij gebrek aan het gebruik van Google: system requirements
Verder zijn er verschillende posts in deze thread over de specs en de instellingen.

@Arunia: die worm is een soort van AWOL beveiliging. Als je in het diepe gaat dan wordt je terug geslingerd zodat je niet buiten de kaart kunt zwemmen. In de dialogen heb ik ook al wel eens gehoord dat je direct dood zal gaan als je in het diepe gaat zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Nu online

superwashandje

grofheid alom

hah klopt maar dat zegt natuurlijk weinig over op welke instellingen je kan spelen bij die resolutie.

maar verderbordurend op het gebrek aan gebruik van google: alle startposts dan maar afschaffen of er alleen een linkje naar google inzetten?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
superwashandje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:58:

maar verderbordurend op het gebrek aan gebruik van google: alle startposts dan maar afschaffen of er alleen een linkje naar google inzetten?
ik hap maar weer.. Als je iets niet kan vinden of het staat er niet in dan google je het toch in plaats van te klagen dat het niet in de startpost staat. Als je problemen hebt over de startpost dan DM je de poster.

Maar goed, nu weer relevante zaken.
spoiler: Patty helpen met schatten graven
Heb net Patty uit de Harbor Town laten ontsnappen. Nu moet ik blijkbaar 5 schatten opgraven of zogenaamde aangegeven plaatsen, maar ik kan die aangegeven plaatsen niet vinden. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bij mij draait het op 1368x765 (iets in die richting) op een AMD x2 64 6000+ met een AGP X1950pro en alles op hoog behalve de shadows (deze staan een stap lager)
Ik vind het aardig goed lopen. Geen lag, maar je ziet dat het ietsjes sneller zou kunnen wanneer je een grot in duikt. Dan loopt het echt fantastisch snel. Denk dus dat jouw pc het echt ongelooflijk goed gaat doen. Bij mijn CPU loopt deze nog niet eens voluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Nu online

superwashandje

grofheid alom

het was dus ook niet als klacht bedoel maar meer in de zin van dat ik had verwacht dat daar zou staan of het misschien goed te spelen is volgens/met de recommended specs. die zeggen namelijk vaak erg weinig.

maargoed laat maar zitten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xardas schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:25:
[...]

ik hap maar weer.. Als je iets niet kan vinden of het staat er niet in dan google je het toch in plaats van te klagen dat het niet in de startpost staat. Als je problemen hebt over de startpost dan DM je de poster.

Maar goed, nu weer relevante zaken.
spoiler: Patty helpen met schatten graven
Heb net Patty uit de Harbor Town laten ontsnappen. Nu moet ik blijkbaar 5 schatten opgraven of zogenaamde aangegeven plaatsen, maar ik kan die aangegeven plaatsen niet vinden. Iemand een suggestie?
spoiler: Schatten graven
Als je op de quest klikt (L Drukken) en dan de "quest map" (rechtsboven) kiest krijg je de world map met stipjes waar de graven zijn. Dit moet je niet doen op een plek waar je de local map al van hebt (harbour city / swamp) want dan krijg je daar niet de world map te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Oei, stoute ik. Ik speelde vanaf het begin met een illegale Risen. Vandaag toch maar eens de game gewoon gekocht. Jammer dat die limited edition van Risen nergens te vinden is. Had wel zo'n kaart enzo erbij willen hebben :P

Oh, en die audio cd die erbij zit, is best wel fijn om naar te luisteren :)

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 13-10-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 16:59
Van de week ook het spel maar gekocht, nog niet bijster veel tijd gehad om te spelen maar ben toch al lvl 5/6 richting de mage kant.

Als er maar zeven 'keuze quests' zijn in harbour en heb al 4/4 voor de mages gedaan, kan ik er dan nog steeds drie voor de Don doen?

En vraagje over masters quests (uit m'n hoofd, kan atm niet het spel opstarten):
spoiler:
Master Cyrus, in ieder geval die van de artefacts. Ik heb het eerste artifact opgehaald bij de farm vlakbij het fort. Ik heb geen idee hoe ik het tweede deel kan halen/verkrijgen. Bij de farm wil niemand meer met me praten..

Tips zijn welkom!

p.s. iemand anders ook gezien wanneer je een illusion spel gebruikt om een vrouw te summonen de tekst zegt: 'summoning skeleton'?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Ik ben overnieuw begonnen, omdat ik redelijk vast zat in harbour town. Ik ben er te snel heen gegaan denk ik. Had niet zoveel centen en kon de quest van Leonardo niet voltooien (dat met die healing plantjes)
Dus ik ben deze keer eerst maar eens naar de bandit camp gegaan en heb nu meer poet, genoeg onkruid en een paar levels hoger. Naar mijn idee kun je ook beter wat later naar harbour town gaan, omdat je eenmaal binnen eerst een tijdje vast zit en in harbour town zelf kun je niet jagen of plantjes verzamelen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

In Search of Sunrise schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:24:
Ik ben overnieuw begonnen, omdat ik redelijk vast zat in harbour town. Ik ben er te snel heen gegaan denk ik. Had niet zoveel centen en kon de quest van Leonardo niet voltooien (dat met die healing plantjes)
Dus ik ben deze keer eerst maar eens naar de bandit camp gegaan en heb nu meer poet, genoeg onkruid en een paar levels hoger. Naar mijn idee kun je ook beter wat later naar harbour town gaan, omdat je eenmaal binnen eerst een tijdje vast zit en in harbour town zelf kun je niet jagen of plantjes verzamelen.
Hoe bedoel je vast zitten in Harbour Town? Ik kon er gewoon uit wanneer ik wilde. Of zou dat komen, omdat ik alleen quests deed voor de Order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Jep. Als je eenmaal de kant van order hebt gekozen betekent dat Carlos je ook geen strobreed in de weg zal zitten en je toestemming verleent om te gaan en staan waar je wilt. Immers is Carlos gewoon het stromannetje van Inquisitor Mendoza.
Maar wanneer je nog geen kant hebt gekozen, zoals ik dat had, dan zit je gewoon vast in harbour town en moet je een manier zien te vinden om eruit te raken. Dat kan door groen licht te krijgen van Carlos of door een geheime gang te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door In Search of Sunrise op 13-10-2009 22:02 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nou ik had was dus begonnen met de Monastery. Toen daar voor een master test naar Harbour Town moest, kon gewoon via de eastgate erin en eruit zonder dat het mij een goudstuk gekost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is dus omdat je bij de inquisition hoort en dus vrij mag gaan waar je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Tsurany schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:24:
Dat is dus omdat je bij de inquisition hoort en dus vrij mag gaan waar je wilt.
Dat zal het wel zijn ja. Ik loop nu ook in dezelfde armor rond als de guards van de Order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een zaadspel zeg. Kut verhaal, kut graphics eigenlijk gewoon alles kut.

Ik speel overigens op de XBOX.

Snel een andere RPG erin stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:06:

Op de Xbox :') Jij hebt geen reviews bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga ten eerste eens op een fatsoenlijk platform spelen, ten tweede heb je volgens mij lang niet genoeg gespeeld om überhaupt te oordelen en ten derde heb je waarschijnlijk nog nooit een echte rpg gespeeld.

Trouwens, vond de Don wel heel erg een Sean Connery accent hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 14-10-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise

Had je toevallig een baaldag?
Lol, ik was op het strand al helemaal onder de indruk. Zóóó Gothic.
Meteen G2 en G3 herïnstalleerd. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Hurtebise op 14-10-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nogal wat geld over. Zit nog in chapter twee en heb ongeveer 7000 coins. Ik heb bakken met health potions in alle soorten en maten. Ik heb ook al een obsidian basterd sword geforged, dus de traders bieden me eigenlijk niks aan wat ik wil hebben.
Heeft iemand tips om geld nuttig te besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
geld besteden formules om de speciale points te maken waar door je meer strength en healt, mana krijgt ect

[ Voor 12% gewijzigd door aquila2 op 14-10-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:39:
Ik heb nogal wat geld over. Zit nog in chapter twee en heb ongeveer 7000 coins. Ik heb bakken met health potions in alle soorten en maten. Ik heb ook al een obsidian basterd sword geforged, dus de traders bieden me eigenlijk niks aan wat ik wil hebben.
Hahah, ken het. Eerst rondlopen met LP point waar je niets mee kunt omdat je geen geld hebt, en nu voldoende geld hebben maar geen LP points om in te investeren.. Ik koop sowieso bij elke trader lockpicks op en sommige scrolls kun je beter altijd op zak hebben (levitation, nautilis etc.).
Voor de rest zou ik me er niet te druk om maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Tsurany schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 00:39:
[...]

Ga ten eerste eens op een fatsoenlijk platform spelen, ten tweede heb je volgens mij lang niet genoeg gespeeld om überhaupt te oordelen en ten derde heb je waarschijnlijk nog nooit een echte rpg gespeeld.

Trouwens, vond de Don wel heel erg een Sean Connery accent hebben.
Wat een bullshit zeg.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Helemaal geen bullshit, Risen op de Xbox is, volgens de reviews, vele malen slechter dan die op de PC.
Risen has up till now received conflicting reception due to massive technical differences between the PC and Xbox 360 versions with the PC version mostly praised while the Xbox 360 version is panned as technically inferior. The scores range from Eurogamer giving the Xbox 360 version only 4 out of 10 whereas the PC version received 8.6/10 by IGN and 85/100 by PC Zone.
Daarnaast kan je op de PC ook de ini's en xml's tweaken zodat het nog vele malen mooier wordt :)
Bijv.:
Ongetweakt en getweakt

[ Voor 58% gewijzigd door anandus op 14-10-2009 12:00 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
anandus schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:56:
[...]
Helemaal geen bullshit, Risen op de Xbox is, volgens de reviews, vele malen slechter dan die op de PC.
Dat maakt de Xbox nog steeds geen slecht platform, dat maakt de game gewoon slecht geport. Easy enough.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SpoTs schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

Dat maakt de Xbox nog steeds geen slecht platform, dat maakt de game gewoon slecht geport. Easy enough.
Ach, wat een goed (of slecht) platform is, is ook eeen kwestie van opinie :)
* anandus vindt de PC hét platform, al was het alleen maar vanwege mods en tweaks :)
/offtopic :)

Speaking of tweaks, heeft iemand al in imagequality.ini gerommeld?
Het ziet er namelijk interessant uit, volgens mij valt daar nog wel het een en ander in te doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
anandus schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:04:
[...]
Ach, wat een goed (of slecht) platform is, is ook eeen kwestie van opinie :)
* anandus vindt de PC hét platform, al was het alleen maar vanwege mods en tweaks :)
/offtopic :)

Speaking of tweaks, heeft iemand al in imagequality.ini gerommeld?
Het ziet er namelijk interessant uit, volgens mij valt daar nog wel het een en ander in te doen? :)
PC is uiteraard een goed platform ;-) dat ontken ik niet.. Anyways.. ik zag dit spel in de Winkel liggen.. met wat is dit vergelijkbaar? Deed mij wat denken aan Enclave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SpoTs schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:08:
[...]

PC is uiteraard een goed platform ;-) dat ontken ik niet.. Anyways.. ik zag dit spel in de Winkel liggen.. met wat is dit vergelijkbaar? Deed mij wat denken aan Enclave
Enclave ken ik niet, maar het heeft een hoop weg van de Gothic-serie, alleen zonder de bugs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Gothic idd.
Two Worlds ook, maar de melee attacks zijn in Risen wel te sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hurtebise op 14-10-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Overigens, weet iemand met welke knop je automatisch loopt? Of zit dat er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:00:
Overigens, weet iemand met welke knop je automatisch loopt? Of zit dat er niet in?
Zit er niet in, en wil je in veel gevallen denk ik ook neit omdat je toch nog regelmatig beestjes tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:14:
[...]

Zit er niet in, en wil je in veel gevallen denk ik ook neit omdat je toch nog regelmatig beestjes tegenkomt.
moa geregeld heb ik toch lange afstanden te wandelen die ik de rit ervoor heb gecleaned. Maar ik heb gelukkig al wel een paar teleportstones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ikzelf heb, omdat mijn muis nog extra muisknoppen heeft, vooruit lopen als alternatieve knop mijn muis gezet. Als ik dus wil lopen hoef ik dus maar 1 hand te gebruiken en kan met de andere hand iets anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Numlock

/edit
Sorry, dacht dat ik in het Aion topic zat :(

[ Voor 11% gewijzigd door pica op 15-10-2009 09:26 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:39:
Reken jezelf niet snel te rijk! Ik had om een gegeven moment ook bakken met geld en volgestouwde zakken. Op een geven moment moet je wel bepaalde skills leren die 700 gold kosten (swordfighting level 10 bijvoorbeeld). Omdat je anders in de pan wordt gehakt, of omdat het anders gewoon te lang duurt. (Je kunt moeilijke delen in het spel doorkomen zonder ooit te worden geraakt met QuickSave :P Het zelfde geld voor lockpicking, eerst een 10-tal lockpicks verspillen om een zeer moeilijk slot te openen en wanneer het gelukt is gewoon de quickload gebruiken om het lock vervolgens in 1 keer te openen) In feite is het handig om alle soorten craftmanship te leren, pickpocketing, lockopening, scrollwriting, goldsmithing, weaponsmithing etc etc... In hoofdstuk 3 had ik rond de 7000 goldcoins maar ik kwam geen steek verder tegen die vervelende Lizardmen. Moest toen wel voor 5000 een armor kopen.

spoiler:
Dit armor kun je kopen wanneer je de Don terugbrengt naar HarborTown. (Het lijkt om het armor van Lorenzo of 1 van de andere fighters.) Je bent dan gepromoveerd tot Captain. Het is grappig om te zien hoe je nieuwe status iedereen beinvloed. Je kunt ongeoorlooft dingen stelen in bepaalde plaatsen en niemand zal je meer aanvallen.

Een vraagje in spoilervorm:
spoiler:
Op een gegeven moment heb je alle treasures opgegraven die Patty op je kaart heeft gezet. Je gaat dan weer terug naar Patty maar ze blijkt ontvoerd te zijn door Romanov and his crew of cutthroats. Je ontmoet ze en je krijgt de keus om of ze aan te vallen en de schat te nemen zonder te weten waar patty is. Of om de schat te halen en deze aan Romanov te geven of je kunt de schat 50/50 verdelen en schijt hebben aan Patty. Ik heb gekozen om de schat voor hun te halen en dat gedaan. Toen waren ze blij en vertelden me waar Patty was waarop ik die hele crew in mootjes heb gehakt. (iets verderop zitten skeletons, die kun je mooi laten vechten met de crew, dan kun jij er af en toe op in hakken ;) ) Dus ik had de schat EN wist waar Patty was om haar te bevrijden. Ik vraag me echter af if dit de juiste manier was....

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:47:
[...]In hoofdstuk 3 had ik rond de 7000 goldcoins maar ik kwam geen steek verder tegen die vervelende Lizardmen. Moest toen wel voor 5000 een armor kopen.
Vind ik wel vreemd, ik zit aan het eind van chapter 2, ben de laatste crystal disc aan het ophalen. Ik heb swordskill 8 en 130 strength. Ik heb een obsidian basterd sword en sla in lizard man meestal wel in twee charged strikes dood.
Lockpicks doe ik ook niet zuinig mee. Als ik een trader tegenkom koop ik gewoon al zijn lockpicks, kosten maar 10 per stuk. Als je patronen van de sloten een beetje gaat kennen verlies je er ook veel minder.
Met health potions doe ik ook niet meer zuinig. Ik ga niet reloaden ook al ben ik bijna dood, heb iets van 20 strong health potions, 30 medium, en 40 weak. Ik pluk veel planten dus ik kan altijd wel potions brouwen als ik ze nodig heb, meestal is wijn de beperkende factor.
Vind het spel nu eigenlijk niet zo moeilijk meer, nog wel leuk. Alleen de ashbeasts zijn pittig op dit moment, maar met een beetje dodgen en charged strikes krijg ik ze ook wel stuk.

spoiler:
Over Patty, ik had ze al stuk geslagen voordat ze me vertelden waar Patty was. Dat was niet zo slim, maar Patty is een trainer, en op de trainer kaart stond wel waar ze was :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ah ok, je hebt 130 strength, waarschijnlijk kun je daarom die Lizards lekker rap neer meppen. Ik doe over 1 Lizard behoorlijk lang, en dan moet ik altijd wel 2 medium potions gebruiken, was er van overtuigd dat het spel gewoon moeilijker werd gaande weg. Ik zit dan ook maar op 80 strengt ofzo.

Trouwens, is zo'n charged strike iets speciaals waarvoor je een aparte knoppencombi in moet drukken? Ik mep er altijd maar op los terwijl ik zijn klappen probeer te blocken met een shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een charged strike moet je een bepaald sword level hebben, ik dacht 6 ofzo. Gewoon een kweste van linkermuisknop even ingedrukt houden. Mijn techniek tegen lizards is dan om als ze in de buurt komen een charged strike te doen voordat ze me kunnen raken. Dan dodge ik naar achter (dubbel op naar achter klikken) en charge ik nog een strike. Meestal zijn ze dan wel na een slag of 2-3 dood. Vaak lukt het ze niet om te blokken en als ze wel blokken zijn ze even stunned en kan je een gewone strike of twee geven.
Je moet toch wel goed tegen lizards kunnen vechten als je chapter 3 doet. Ik heb er een heleboel gedood, al hoef je ze niet allemaal te doden voor de missies. Ik had uiteindelijk 86 lizard swords :)

Ik ben nu trouwens weer veel geld kwijt, ik had 15000. Chapter 4 is net begonnen, heb captain armor gekocht, nadat ik net fighter armor voor chapter 3 had gekocht. Ook heb ik een erg duur schild gekocht en ingredienten voor gerechten en potions, plus een berg scrolls. Nu nog 5000 over. Ook heb ik nu een two-handed obsidian sword met 90 damage geforged (plus 3 voor de verkoop). Denk niet dat ik snel een betere vind. Wel jammer, want ik vind steeds delen van zwaarden die als ik ze repareer niet beter zijn dan het wapen dat ik al heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:50:

*knip* Ook heb ik een erg duur schild gekocht *knip*
Welk schild heb je waar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heet gewoon "Shield", kost 1000 bij Alvarro in Harbour Town. Heeft +10 tegen alles. Beste schild dat ik tot nu toe ben tegen gekomen. Denk dat het alleen in chapter 4 te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:43:
Het heet gewoon "Shield", kost 1000 bij Alvarro in Harbour Town. Heeft +10 tegen alles. Beste schild dat ik tot nu toe ben tegen gekomen. Denk dat het alleen in chapter 4 te koop is.
Die had ik al idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
hoeveel obsidian heb je nodig voorr een two-handed obsidian sword ? ik heb nu de basterd versie. en ik heb nog 32 obsidain wat mij meer dan genoeg lijkt voor de two handed versie. Ik kan nu al two handed zwaarden en een schil dragen. Ook al gebruik ik de titan basterd sword.

Wat mij verder op valt is dat ik lizard warrior makkelijker doodt dan de "normale"
ik heb iets van 113 strength en level 10 sword skill. Verder kom ik nu ook hele leuke Titan's Axe's tegen die veel meer damage (120) doen maar ik ben level 1. dus zo veel heb ik er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt 12 obsidian nodig voor een obsidian 2 hander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:52:
Je hebt 12 obsidian nodig voor een obsidian 2 hander :)
Waarom zie ik dat dan niet bij de smid ? ik heb de optie voor een sword, basterd maar geen two hand :S
ik heb dus genoeg obsidian :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Two-hander kan pas in chapter 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmm.. Had even AA geforceerd (door de Risen.exe in UT3.exe te hernoemen), maar dat was niet echt een goed idee, mijn fps zakte door de grond :P (Ati 4650)
Gelukkig merk je door de DoF niet zoveel van het feit dat het niet AA is (al is het wel zichtbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay, uitgespeeld in de rol van Bandit voor de Don.

Direct overnieuw begonnen, wil het nu weleens vanuit monestary / order perspectief spelen.

/me Voelt zich weer even net zo gameverslaafd als toen hij aan gothic 1 begon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Vindt me daar een dik Titansword met 100dmg! Die Titanwapens zijn best leuk, vooral de Titan Axe die veel dmg doet, alleen heb ik geen axe skills :S dus houdt ik het maar bij het zwaard. Heb zo'n gevoel dat ik hem bijna heb uitgespeeld :( wel jammer zeg. Had van mij toch wel ietsje uitgebreider mogen zijn. Maar wie weet misschien nog DLC :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
haha ik ben begonnen in de bandit richting enzo, halfverwege een van die hun quests val ik plots op een groep monastery folks die me gedwongen recruiteren ofzo, zit ik plots stuck in de monastery dus ben'k daar maar verder gegaan :) vind het wel tof zo, boeit me niet echt waar ik bij zit maar ik wil wel sword + magic LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Uitgespeeld. Wat een prachtig spel zeg, heb me zeer vermaakt. Ik ben tot level 27 gekomen, en heb er ongeveer 100 uur in zitten.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze nog niet eerder gezien, volgende week eens kijken of ik hem kan krijgen. 100 uur in een game is best redelijk, maar lees ook opmerkingen dat het kort was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:48:
Deze nog niet eerder gezien, volgende week eens kijken of ik hem kan krijgen. 100 uur in een game is best redelijk, maar lees ook opmerkingen dat het kort was?
Ik ben een slow player, en daar komt bij dat ik zo ongeveer alle side quest`s gedaan heb. Als je alleen de hoofdquest volgt is het mischien in 50 uur te doen, voor sommige mischien nog wel sneller.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou zit net in chapter 4 met 3/5 gehaald (mensen die daar zitten weten wat ik bedoel) en ik heb tot nu toe niet meer dan 30 uur gespeeld. Wel alle quests gedaan in Harbor Town, alle quests voor de Monestary gedaan en alle quests voor de Don gedaan die je kan doen zonder je bij hem aan te sluiten. Tenzij chapter 4 heel uitgebreid is haal ik denk ik niet de 100 of zelfs 50 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyby_Wire schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 01:18:
[...]

Ik ben een slow player, en daar komt bij dat ik zo ongeveer alle side quest`s gedaan heb. Als je alleen de hoofdquest volgt is het mischien in 50 uur te doen, voor sommige mischien nog wel sneller.
Volgens mijn laatste savegame voor de bossfight was ik 1 day en 4 hrs bezig geweest (28 uur dus). En dat is inclusief vrijwel alle sidequests voor de don. Level eeh, 24 ofzo was ik geloof ik.

Nu alweer 5 uur bezig met m'n 2e run :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een erg leuk spel en ga het zeker uitspelen. Maar ik snap niet hoe een tweede run nog echt leuk zou zijn. Grootste deel van de quests en vooral de spelwereld heb je waarschijnlijk al gezien? Enige echt verschil is dan een andere faction en misschien class. Maarja, ieder zijn eigen ding natuurlijk :)

Bij een RPG als Fallout 3 daarentegen heb je na een run meestal nog lang niet alles gezien en ik ben ook van plan om een tweede run te doen als de Game of the Year Edition uit komt :)
Pagina: 1 2 3 Laatste