Heb eindelijk tijd gehad om dit spel te spelen, en ik ben smakelijk verrast! G1-3 heb ik ook al door en door gespeeld (hence the nick) en helaas G3 viel idd aardig tegen, maar ik merk dat het echt een Gothic game is, ook al is het in een andere setting.
Wat ik ook merk is dat er volgens mij (onbewust?) wat easter-eggs zitten. Zo is er weer een Swamp met een temple (sect loonies, G1) met een alchemist die Cor..etc heet (Cor Kalom in G1), een farmer die Rhobar heet (G1-3 King Rhobar

). Verder ook weer een standaarde guild-keuze: rouge (don), mage (white mages) of mages warriors (paladins). Kortom: ben blij dat het heel veel lijkt op de Gothic genre.
Op dit moment ben ik bij de Don op bezoek geweest en heb me uiteindelijk neer laten slaan door een mage-warrior. Het vechten is wel oefenen. Ik merk met veel blokken, juist moment toeslaan en ontwijken (spatie + links of rechts) kun je ver komen! Zo ook Bogar neer kunnen halen. O ja, tip: koppel potions aan je bar, tijdens een 1on1 gevecht kun je af en toe voldoende afstand nemen om even snel een potion te nemen.
spoiler:In de temple-ruin, aan de rechter kant van de grote kruispunt waar Jan in het begin even blijft wachten om uit te leggen dat de Mages zo slecht zijn zit idd een dode man achter een hek. Door de telekenises spell die daar ligt kun je in het plafond een switch bereiken. ét viola.
O ja, spel loopt heerlijk soepel op 1680*1050 alles op high met een AMD 6000+, 2GB DDR800 en ATI 5850.
[
Voor 3% gewijzigd door
Xardas op 09-10-2009 21:17
]
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.