SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wow? Ik heb het ook uitgespeeld en er echt langzaam over gedaan en alles verkend alle sidequests gedaan. pad van de Don gekozen. Axe fighter. Ben l27 geeindigd en ik heb er 'maar' 56 uur over gedaan ?Flyby_Wire schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:30:
Uitgespeeld. Wat een prachtig spel zeg, heb me zeer vermaakt. Ik ben tot level 27 gekomen, en heb er ongeveer 100 uur in zitten.
Inderdaad. Alsof je ineens een of ander cheesy action game aan het spelen bent. Final fight heeft niks te maken met je personage, met zijn stats, class, etc. Ik had mijn beklag er ook al over gedaan op de officiele forums...Tsurany schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:25:
Wat een walgelijke bossfight, zoiets zou allang verleden tijd moeten zijn en in geen enkel spel meer gedaan moeten worden. Totaal geen zin dat spel uit te spelen, zoek het filmpje wel op youtube van het einde. Dit is toch gewoon niet leuk meer om te doen? Opeens iets totaal anders qua gameplay dan het hele spel tot dan toe. Bah.
[ Voor 50% gewijzigd door -SaveMe- op 18-10-2009 20:33 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
vind het ook wel spijtig dat je niet kan sprinten (zoals in gothic 3 bv, met endurance bar). soms echt wel vervelend als je even naar de andere kant van het stadje wil lopen en weer terug en dan nog eens ofzo. gets boring...
Verwijderd
Speed spellwarrg schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:38:
heb ik ook al gemerkt... "alt" bv kun je niet toewijzen
vind het ook wel spijtig dat je niet kan sprinten (zoals in gothic 3 bv, met endurance bar). soms echt wel vervelend als je even naar de andere kant van het stadje wil lopen en weer terug en dan nog eens ofzo. gets boring...
De controls moeten in de config bestanden wel aan te passen zijn volgens deze link: http://www.gamespot.com/p...d=m-1-51670627&pid=952152 en dan vooral het stukjeTigertje schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:38:
Zijn er meer mensen die hebben gemerkt dat de controls niet goed aan te passen zijn? Ik wil een aantal toetsen toewijzen maar dat doet het spel op een of andere manier niet goed.
In the ConfigUser.xml you can also change locked key commands. An example:
Key_F8=”QuickSave_0”
Key_F9=”QuickLoad_0”
Heb alleen geen idee of je dan wel alt kunt toewijzen.
[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 19-10-2009 21:12 ]
En kan ik in chapter 3 ook obsidian basterd blanks laten maken (zit nu in chapter 2)?
Als je lvl 6 of 7 van swords hebt, kun je een bastard sword in 1 hand dragen, met shield dus.Invisible_man schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:55:
Wat is beter? Een gewoon sharp basterd sword (die ik éénhandig kan wielden met mijn sword level), of de kleinste sharp obsidian sword. Deze doen volgens de stats even veel damage, maar heeft een basterd sword bijvoorbeeld meer range en een klein zwaard meer snelheid?
En kan ik in chapter 3 ook obsidian basterd blanks laten maken (zit nu in chapter 2)?
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Arunia schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:42:
True ja, die schalen is eigenlijk de keuze die je moet maken lijkt me dan.
Ik vind het bij dit spel wel eng om bepaalde gedeelten te bekijken. Zoals tempels met skeletten, maar goed. Gewoon saven en lopen zal ik dan maar eens moeten doen.
Gisteren wel de schrik van mijn leven.
Net Harbor Town uitgelopen door de geheime uitgang.
spoiler:Loop richting de zee om even wat gold enzo van het strand te pakken komt er ineens een grote versie van zo'n swamp worm omhoog in een filmpje. Je kunt dan niets doen en wordt opgepakt en uiteindelijk wordt je weer wakker op het strand zelf. Voor zover heb ik niet gezien of ik iets kwijt ben of niet. Leven was ook nog vol. Geen idee waar dat over ging. Misschien de reden dat de schepen zinken?

Ik heb zelf ook een vraagje:
Ik heb nu het heft van een tweehandig zwaard (cemetery van het monastery) en de punt van een bastard swaard (een van skeletten ruins geloof ik, niet zeker), waar kan de de beide andere helften vinden? ik lees namelijk dat het op een gegeven moment weinig meer oplevert en ik wil ze wel gebruiken, net zoals dat zwaard dat je van die skeleton lord carcason ofzo krijgt.
Ik kon trouwens ook die hele missie van fincher van die aanval op dat groepje lui ook niet doen, je moest de fighters aanspreken en jou als leider laten vechten maar ik kreeg het niet voor mekaar, mss komt dat door de missie van de Don (staakt het vechten regelen) in strijd is met die missie?
Wat trouwens ook heel irritant was, dat fraps bij mij kennelijk zelfde ingesteld was om filmpje op te nemen als quickload/save is, f9, moet je dus even anders instellen wil je niet zoals ik elke keer had als ik fraps aanhad laten staan en niet de toets veranderd had dat me c:\ schijf opeens vol was door alle filmpjes
Over het spel zelf, het is in het begin erg moeilijk en vrij logisch dat je sommige beesten niet dood krijgt met een simpele stok maar op het moment dat je bepaalde potions kan maken ben je wel heel snel sterk genoeg om vrijwel alles op een paar grote beesten na af te maken zonder veel moeite. Ik heb zelf ook de volgende minpunten:
-de kaart is te onduidelijk door gebrek aan namen en hoogte verschillen (mss beetje logisch gezien de tijdsperiode)
-quicktravel duurt echt TE lang voordat je dat kan en dan nog is het nodig ze eerst allemaal te vinden

-aiming systeem is soms verschrikkelijk, je moet of kunnen locken of gewoon vrij kunnen richten. niet dit halfslachtige gedoe. Hierdoor sla je soms ook gewoon drie slagen mis omdat je niet tussentijds van richting kan veranderen of je danst gezellig om je tegenstander heen.
-Geen nuttige sneak functie, alleen om ongezien in kamers te komen, beesten heeft het geen effect op, je kan geen bonus sneak attack doen. De ringen die je kan vinden doen hetzelfde net als acrobatics.(wel handig)
-het is de keuze van de makers maar ik heb liever een systeem voor levelen zoals in oblivion, hoe meer je gebruik maakt van een wapen hoe beter je erin wordt.
-autosave na slapen zou erg handig zijn geen ramp maar handiger, vergeet het nu wel eens aangezien ik het gewend ben na oblivion en fallout3.
-vertraging in acties zoals wapens wegdoen en usage van je inventory, soms sta je 3x je wapen te trekken en weg te doen omdat je denkt dat je niet goed klikt. ligt misschien ook beetje aan mijzelf maar goed.
-soms wat te weinig informatie wat je moet doen
- beesten zijn soms iets te snel dan eigenlijk logisch is, vooral rotwormen zijn debiel snel in achteruit gaan
- AA had het spel een stuk mooier (en zwaarder) gemaakt maar helaas niet zomaar mogelijk.
[ Voor 38% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-10-2009 14:49 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Volgens mij heb je niet helemaal het nieuws gevolgd. Risen (en niet risin) is de onofficiële opvolger van gothic 3.FloydRaalte schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:00:
Heb em inmiddels ook al uitgespeeld. Erg vermakelijke game moet ik zeggen! Ik heb me met veel plezier in de wereld van Risin ondergedompeld om het zo maar te zeggen. De goede sfeer, leuke en intuitieve combat system, overzichtelijkheid in quests, maps en de wereld zelf zorgen voor een verademing na hun laatste game Gothic 3. Het enige minpunt is dan het lineaire verhaal en de ietswat korte speelduur van Risin. Volgens mij was Gothic 3 maar een oefening en hebben de luitjes van Phirana Bythes nu pas de puntjes op de i gezet. Gothic 4 staat voor 2010 gepland ik ik mag aannemen dat ze dan verder borduren op de Gothic 3 saga waarin hopelijk veel van Risin terug zal komen.
Na deel 3 hebben piranha bytes en JoWood hun samenwerking beëindigd en niet op een bepaald vriendelijke manier. Omdat de rechten van de naam Gothic bij JoWood ligt mocht Piranha Bytes hun volgende spel geen Gothic meer noemen. Dat werd dus Risen. JoWood komt vervolgens nu zelf met Gothic 4 aan en zijn daarvoor in zee gegaan met Spellbound Entertainment AG. Overigens heet de titel voorlopig Arkania: A Gothic Tale.
Je hebt dus nu eigenlijk 2 kampen; Risen is van de makers van de voorgaande gothic serie en uitgebracht door Deep Silver (onderdeel van Koch Media) en gothic 4 wordt dus van spellbound en uitgegeven door JoWood.
Hetzelfde gebeurde al eens met de Championship Manager serie, toen Sports Interactive brak met Eidos.
Eidos ging verder met championship manager en Sports interactive ontwikkelde Football Manager samen met Sega.
Vindt het toch weer zon standaard RPG met weinig vernieuwende combat (ik ging zelfs dood in de grot met de wolven in Chapter 1) en het parryen van aanvallen werkt ook niet echt goed (voor mij dan)
Ik wacht geduldig op Dragon Age
Daar wacht ik niet geduldig op, daar wacht ik met smart opIk wacht geduldig op Dragon Age
ik lees hier: "ik vind het geen tof spel want ik vind het te moeilijk"Gnermo schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:36:
Heb het spel sinds vandaag en het kan me niet echt bekoren..
Vindt het toch weer zon standaard RPG met weinig vernieuwende combat (ik ging zelfs dood in de grot met de wolven in Chapter 1) en het parryen van aanvallen werkt ook niet echt goed (voor mij dan)
Ik wacht geduldig op Dragon Age
noujaaa
persoonlijk vind ik het echt uitdagend eigenlijk. Zelfs op 'high lvl' moet je nog steeds oppassen omdat die "low lvl" mobs nog steeds vervelend kunnen zijn. Je moet zelf je aanvallen timen, zelf blocken, zelf dodgen... Het verschil met gothic 3 waar dit ook de bedoeling was maar waar gewoon permanent die default attack doen aan 1 stuk door (button bashen) de meest effectieve manier was van begin tot eind. 'T is ook iets meer uitdagend dan te vechten waarbij alles afhangt van variabelen en passives (resistance, evasion, hitchance, ..).
Tip: train je combat skil (sword/axe/staf) om beter te kunnen aanvallen (en sneller ook). Blijf tijdens een gevecht continue in block modus en onderbreek deze enkel om zelf een aanval uit te voeren of om een inkomende aanval te 'parry-en' (en dus hem tijdelijk te versuffen). Probeer ook om altijd al de vijanden voor je te houden en 1 target tegelijk te focussen (denk: smalle doorgang abusen) (achteruit lopen dus zodat niemand je in de rug is aan het aanvallen of langs de zijkanten, die kun je namelijk niet blocken)
ps: +1 hier die ook op DA wacht
[ Voor 8% gewijzigd door warrg op 25-10-2009 03:40 ]
Daar zit ook een van de beperkingen in het spel, je kan bijna niet a la the witcher grote groepen aanvallen, je hebt alleen de mogelijkheid je te focussen op een enemy terwijl er vrijwel altijd 3-4-5 gangbangers je opwachten. Soms heb je geluk dat het twee zijn of dat je ze kan afzonderen maar het is een gemis geen enkele effectieve roundhouse attacks of verschillende stances aan te kunnen nemen. Ook mis je vaak terwijl je gewoon het wapen door andere tegenstanders ziet gaan die echter niet in het focus gebied zitten. Geen grote ramp maar wel jammer dat het niet wat beter en uitgebreider is uitgewerkt.warrg schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 03:35:
[...]
ik lees hier: "ik vind het geen tof spel want ik vind het te moeilijk"
noujaaa
persoonlijk vind ik het echt uitdagend eigenlijk. Zelfs op 'high lvl' moet je nog steeds oppassen omdat die "low lvl" mobs nog steeds vervelend kunnen zijn. Je moet zelf je aanvallen timen, zelf blocken, zelf dodgen... Het verschil met gothic 3 waar dit ook de bedoeling was maar waar gewoon permanent die default attack doen aan 1 stuk door (button bashen) de meest effectieve manier was van begin tot eind. 'T is ook iets meer uitdagend dan te vechten waarbij alles afhangt van variabelen en passives (resistance, evasion, hitchance, ..).
Tip: train je combat skil (sword/axe/staf) om beter te kunnen aanvallen (en sneller ook). Blijf tijdens een gevecht continue in block modus en onderbreek deze enkel om zelf een aanval uit te voeren of om een inkomende aanval te 'parry-en' (en dus hem tijdelijk te versuffen). Probeer ook om altijd al de vijanden voor je te houden en 1 target tegelijk te focussen (denk: smalle doorgang abusen) (achteruit lopen dus zodat niemand je in de rug is aan het aanvallen of langs de zijkanten, die kun je namelijk niet blocken)
ps: +1 hier die ook op DA wacht
Ook de combo's zijn vrij standaard en grijp je zodra je kan chargen vrijwel altijd terug op charge attack, terug dodgen en hopen dat je raakt en de tegenstander niet. Het parrying snap ik zelfs op lvl 22 nog niks van en ik erger me dood aan die lizard warriors die bijna elke aanval afslaan en dan gelijk een counter kunnen uitvoeren terwijl ik hier niet toe in staat ben. (kan aan mij liggen tbh)
Ik mis ook verschil tussen wapengroepen, een bastard sword is hetzelfde als een two handed in hoe je hem gebruikt en niet zichtbaar sneller door het kleinere formaat maar wel minder sterk. Elk wapen heeft in essentie dezelfde attacks.
Ik hoop dat dragon age mij hetzelfde met meer diepgang op gebied van combat kan bieden.
[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 25-10-2009 16:24 ]
Ik heb zelf het spel uitgespeeld met een axe fighter en je kunt wel degelijk meerdere enemies tegelijkertijd raken en killen! Ik heb groepjes van 5 wolfs bijvoorbeeld met 1 combo kunnen killen. Moet je inderdaad wel wat anders doen dan charge, step back, etc... combat systeem is best ok, je kunt ook snel flanken en dan toeslaan!SouLLeSSportal schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:22:
[...]
Daar zit ook een van de beperkingen in het spel, je kan bijna niet a la the witcher grote groepen aanvallen, je hebt alleen de mogelijkheid je te focussen op een enemy terwijl er vrijwel altijd 3-4-5 gangbangers je opwachten. Soms heb je geluk dat het twee zijn of dat je ze kan afzonderen maar het is een gemis geen enkele effectieve roundhouse attacks of verschillende stances aan te kunnen nemen. Ook mis je vaak terwijl je gewoon het wapen door andere tegenstanders ziet gaan die echter niet in het focus gebied zitten. Geen grote ramp maar wel jammer dat het niet wat beter en uitgebreider is uitgewerkt.
Verwijderd
Inmiddels heb ik de game en weet ik nu al dat die 100 uur ik niet ga afmaken, denk dat het een leuke game word voor de momenten dat ik uit mijn neus vreet... Maar de sfeer/graphics liggen me niet zo, evenals het combat systeem. Het heeft een hoge moeilijkheidsgraad in het begin heb ik het idee.Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:48:
Deze nog niet eerder gezien, volgende week eens kijken of ik hem kan krijgen. 100 uur in een game is best redelijk, maar lees ook opmerkingen dat het kort was?
Het heeft een behoorlijke moeilijkheidsgraad, inderdaad (hoewel je het in de settings ook makkelijker kunt zetten, zelf echter nooit gedaan/geprobeerd). Maarja, genoeg quicksaven helpt een hoop frustratie weg
Verwijderd
Enige manier die ik nu heb is zo hard mogelijk wegrennen en dan de sneltoets gebruiken, maar tegen de tijd dat hij de healing potion naar binnen heeft gewerkt, heeft het monster me alweer ingehaald, krijg ik een klap en ben ik alweer half dood

Zet je potions onder een sneltoets, ren weg en druk op de sneltoets TIJDENS het rennen: Hij mikt de potion al rennende achterover!Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:34:
Misschien dat ik iets totaal verkeerds doe, maar hoe heal ik in godsnaam tijdens gevechten?
Enige manier die ik nu heb is zo hard mogelijk wegrennen en dan de sneltoets gebruiken, maar tegen de tijd dat hij de healing potion naar binnen heeft gewerkt, heeft het monster me alweer ingehaald, krijg ik een klap en ben ik alweer half dood.
Wel even een probleempje waar ik tegenaan loop:
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Nog een tip in het algemeen: je kan "combo" aanvallen. In feite betekent dit, hoe meer opeenvolgende hits, hoe meer damage ze doen. Dus als je 2-3 keer kan hitten in 1 salvo, doe je meer damage. Probleem is dat je meestal moet onderbreken om te blocken omdat hij zich herstelt. Als je 1ste hit dus niet veel schade doet is dat niet noodzakelijk zo erg, je zal moeten proberen aan een 2e en/of 3e hit te komen. (ik weet even niet van buiten of je op lvl 3 staff al een 4-hit-combo kan doen)
intuliegend schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:00:
Zit deze game nu een paar uurtjes te spelen en bevalt me tot nu toe prima. Geen verrassingen of nieuwe dingen ofzo, maar speelt gewoon lekker en ziet niet verkeerd uit. Ben de mage kant uitgegaan, al merk ik daar tot nu toe weinig van, moet de eerste spell nog tegenkomen.
Wel even een probleempje waar ik tegenaan loop:
spoiler:In de monastary moet je tegen 3 kerels vechten, en vervolgens daagt de 'leraar' je uit, omdat je zn fijne student bont en blauw hebt geslagen. Nu had ik nul problemen met die studenten maar ik krijg die leraar echt niet neer, heb de robe en staff op lvl 3, met 15 strength. Elke keer als hij mij goed raakt ben ik ineens de helft van mn health kwijt, en als ik hem raak gaat er amper iets vanaf. Kan blocken wat ik wil, maar hij komt er om de zoveel tijd toch wel een keer doorheen, en dan is het eigenlijk gelijk afgelopen. Mis ik iets of....?
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Draven schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:24:
[...]
spoiler:Beetje de missies in het monastery doen, kan je op een gegeven moment een hele sterke wijn krijgen van die gast die bij de varkens staat in het monastery, probeer die eens uit op Aric voordat je met hem de ring instapt
Tssk.
Aha dat kan ik eens proberen, vroeg me al af waar dat voor was, tnx voor de tip. Heb hem een paar keer geprobeerd te verslaan dmv combat maar wordt er een beetje moe van. Heb ook niet al mn skills in weapons en strenght etc gestoken dus zal ook wel daar aan liggen..Draven schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:24:
[...]
spoiler:Beetje de missies in het monastery doen, kan je op een gegeven moment een hele sterke wijn krijgen van die gast die bij de varkens staat in het monastery, probeer die eens uit op Aric voordat je met hem de ring instapt
EDIT:
Nou moet ik alleen nog even weten hoe ik die wijn aan aric moet geven? Als ik tegen hem praat wil hij gelijk knokken en krijg geen andere opties, vanuit de inventory kan ik er ook niks mee?
[ Voor 13% gewijzigd door intuliegend op 27-10-2009 18:24 ]
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Precies hetzelfde probleem hier. Ik krijg Aric ook niet zover dat ie wijn gat drinken. Ik zit zo vast als een huis in de Monastery. Niemand praat meer met me en ik kan ook geen experience/learning points meer opbouwen. Zo kom ik er dus ook niet uit.Draven schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:26:
Als ik het me goed herinner, moet je ook wat normale wijn in je inventory hebben; Daarna moet je hem zover krijgen dat jij met zijn zwaard (Aric's Sword) kan vechten tegen hem, dat lukt als je hem die wijn en daarna de uberwijn voert. Hoe je de optie in je chat krijgt? Durf het niet zeker te zeggen, maar mijn gok is praten met de wapensmit over Aric. Anders gewoon NPC's afgaan rondom de monastery en iedereen met iets over Aric uithoren en dan teruggaan naar 'm.
Dat verhaal over iedereen uithoren gaat dus niet meer op.......
[ Voor 90% gewijzigd door BarnOwl op 28-10-2009 00:01 ]
Jeroen
He will tell you to get Aric drunk and give him a weak weapon.
Then go to the dude who scrapes pig poo XD
And tell him you need mage wine,then find taylor and tell him to replace the poop scraper guy,you will get the mage wine like that,then go to the black smith and ask for a crappy sword.be sure to have atleast 3 bottles of wine and fireflush, and save before starting then talk to aric tell him you have wine,and try to talk to him untill a option with fireflush in it appears,if you tell him something wrong and he runs to the arena just reload and try again.
Je zal waarschijnlijk een item o.i.d. missen.
Verder schijnt er daar een heel moordcomplot te zijn enzo, maar ik merk tijdens mijn speelronde daar niets van. Komt dat omdat ik voor de Don werk? Misschien komt die quest alleen als je als mage speelt ofzo.
Gaaf spel verder hoor.
Eindelijk die tempel bij de Bandit camp in. Alleen het skelet wat die pieces heeft staat nu op een plek waardoor ik hem niet meer af kan maken. >_<
Krijg hem met cheats ook niet gesummoned. Dat is dan wel weer een fout in het spel zelf. Hij kan ergens bovenop komen, maar niet meer naar beneden.
Na wat aanmoedigen kwam hij dan toch (ondertussen mij een groot aantal klappen gevend.).
Ik moet zeggen dat ik het nog steeds een gaaf spel vind.
[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 16-11-2009 15:09 ]
Verwijderd
Alhoewel ik moet zeggen dat dat alleen op de achtergrond is. Een beetje zoals met een fotocamera.
In de buurt van de camera is het wel allemaal super scherp bij mij.
Verwijderd
Vind het een een supermooi spel alvast!
Verwijderd
Zijn er nog tips voor een beginner in dit spel? Heb al vanalles gelezen over het joinen van verschillende campen, is dit duidelijk aangegeven want ik wil altijd heel graag zoveel mogelijk spelen en zoveel mogelijk quests doen.
Voor de rest is het eerder de keuze van character class.
Vechter zonder magie (naast scrolls), Magiër of Fighter mage.
Verwijderd
Ik ben nu zo een beetje wat aan het exploren, maar man, het wordt je niet makkelijk gemaakt
Verwijderd
Ik moet ook wel zeggen dat het spel leuker wordt naarmate je het eventjes gespeeld hebt en wat meer geld en uitrusting bij elkaar gevonden/gejat hebt. Ook het vechtsysteem moest ik toch echt even doorhebben, werd ineens een stuk leuker / makkelijker.
Dat had ik ook. In het begin had ik met het combat systeem echt zoiets van. mêh. Maar als je het eenmaal door begint te krijgen, dan wordt het spel een stuk leuker.
ben et van boot af en loop jungle in. Voelt vooralsnog erg Gothic. Great succes.
echter... ik had verwacht een 1st person view te kunnen selecteren. Niet dus. Nu weet ik dat gothic games altijd erg goed te tweaken zijn via .ini maar ook daar vind ik niks. Iemand enige kennis hierover?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Het glitched wel, maar ik heb deze zelf niet geprobeerd.
1st person maakt net dat kleine beetje verschil vind ik.
Nee, bij een grafsteen kan je niet per definitie altijd graven, wel is er vaak z'n lichte plek in de modder aanwezig bij graven waar je je schep op kan gebruiken.Shao Kahn schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:35:
Ik had begrepen dat je bij graven (opgestapelde stenen met kruis erop) ook naar schatten kon graven. Dus niet alleen bij die lichtere plekken in het zand maar ook bij graven. Klopt dit? Want ik heb een schop in mijn inventory maar als ik het graf selecteer zegt hij allen iets van "just another grave"
Verwijderd
Nice! Wat geweldig dat er een deel 2 komt. Risen heeft voor mij helemaal het "Gothic 1 / 2 / 3 gevoel" overgenomen en voortgezet, iets wat Arcania totaal, maar dan ook TOTAAL, niet gelukt is.Hurtebise schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:47:
Zie net dat er screens zijn van Risen 2
http://www.pcgames.de/Ris...r-zum-Rollenspiel-812473/
Risen is wat mij betreft de gedoodverfde gothic 4. En risen 2 + die screenies maken me nu al warm