Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
kaluro2 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:51:
[...]
Want ik geloof niet dat temp/glads enig verschil hebben qua physical defense?
Er zijn meerdere dingen die Temps beter en sneller hebben voor defense dan glads.. Een glad zal wel kunnen tanken maar nooit zo goed als een Temp mits goed gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
Gisteren lvl 34 aangetikt. Eventjes 400k aan skillbooks(heb ik mana treatment niet eens gekocht :p) mogen aftikken. Begon me eindelijk beetje rijk te voelen ...

Maarja inmiddels alweer op op 300k dus mag niet klagen :P

Wordt wel tijd om me wapen te gaan upgraden, een lvl 25 blue wordt toch wat minder nu. Alleen alle bosses die iets kunnen droppen voor me worden gefarmed als een gek dus heel weinig kans om daar een Pole/GS uit te krijgen. Eergisteren wel de PVP gloves gekocht die attack speed is <3

http://uk.aiononline.com/...?serverID=32&charID=38036

25.8% crit met een GS, maar snel die campaign quest doen die een Pole geeft met + 33 crit. Kom ik rond de 33% crit uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Gister zelf helaas weinig tijd gehad voor Aion, ben maar iets van 45 minuutjes ingelogd geweest. Wel ff in de abyss rond wezen kijken en de quests opgepikt voor training camp. Die hoop ik snel voor het eerst te doen. Ook nog een oude bekende vanuit wow tegengekomen. Vond de naam zo bekend voorkomen, dus ik me brutale pet op en gewoon vragen. En ja het bleek em te zijn. Was niet 1 van mijn vrienden maar was leuk om namen te zien die je herkend.

Nog een vraagje btw, probeer hier al ff achter te komen maar op de forums en googlend kan ik redelijk weinig vinden over de manastones voor een Assassin. Wat is hier het beste? crit? accuracy? attack? evasion?

En wat is die accuracy cap ook alweer ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GonzoNL schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:32:
Even een screen waar je beter de nieuwe cape op kan zien:
[afbeelding]
Leuke cape :D. Wij hopen binnenkort ook te stijgen naar lvl3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren was ik pas om half 8 thuis. De queue was dus enorm voor Gorgos en ik wilde toch wat spelen voordat ik weer (redelijk vroeg) naar bed zou gaan. Dus even met een vriend op Kahrun gaan spelen en onze Warrior + Priest naar level 6 gespeeld.
Vanavond ben ik weer op tijd thuis, dus kan ik de computer aanslingeren om 6u en na het eten weer spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24
bechown schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:06:
[...]

Er zijn meerdere dingen die Temps beter en sneller hebben voor defense dan glads.. Een glad zal wel kunnen tanken maar nooit zo goed als een Temp mits goed gebruikt..
Buiten keuze van andere manastones en een zutje meer HP (ok en via skills 100 extra block), heb ik nog weinig extra kunnen ontdekken buiten de 'oh fok' skills. (emperean armor etc).

Gister de krall quests mogen tanken met mijn templar, ik kan me _totaal_ niet vinden in het agro systeem. En mob lijkt altijd eerst zijn initiele attack op de agro-pakker af te moeten maken, wat je ook doet om hem tegen te houden.

Grappig genoeg ben ik later van totale shield defense overgestapt naar parry stones, met een GS en apart genoeg gaat het nog beter af om te tanken dan met sword/shield. Die block is leuk, maar je krijgt teveel mez om je oren (stun, stun.. stun.. stun...) dat de Shield Defense skill amper bruikbaar is.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 06-10-2009 10:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-08 14:23
Soepstengel schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:43:
[...]

Neeeeeee! Dit heb ik weer moeten missen ;( Ik geef de schuld maar aan de que die weer uit 2500 bestond vanavond om een uur of 20/21
en ik was er gewoon bij :) , en al mijn centjes in de pot gegooid(alleen jammer dat ik nog maar 20k had, terwijl anderen er even 200k in konden gooien.
Maar dat was het natuurlijk waard, eindelijk die boterham op mijn cape !!
Inmiddels ook al 22, maar wat is het druk in Eltnen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Voor Aion heb ik ooit eens een poosje SRO en een paar jaar WoW gespeeld, dit is toch wel wennen. Persoonlijk heb ik een ontzettende pesthekel aan grinden, dus ik hoop maar dat er voldoende quests zijn, alhoewel dat schijnbaar niet het geval is. Voorlopig heb ik nog weinig feeling bij het spel, maarja, dat heb je ook als je langer in de queue zit dan dat je daadwerkelijk kan spelen. Uit je werk thuis komen en dan even een paar questjes doen voor het eten bestaat gewoon niet en da's verdomd jammer. Gaan ze denk ik ook klanten op verliezen.

We zien wel waar het schip strand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Trekt vanzelf wel bij. Op telemachus heb ik amper problemen, gister rond etenstijd had ik 11 minuten inlog, maar bleek zelfs nog onder de 5 te zijn. (kon amper 1 helft spelen van fifa '10 :P).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 10:03
Tha_T schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:40:
[...]

Zo dacht ik altijd dat die storyline quests echt te kut voor woorden zouden zijn.Want met je gewone quests moet je al behoorlijk grinden,mijn gedachte was dat die storyline quests 10 keer zo erg zou zijn.

Wat blijkt nu. Die storyline quests zijn het makkelijkst van alle quests en zijn ook het leukste om te doen. Ik kom van SRO en daar moet je wel grinden want anders kwam je nergens. De meeste quests zijn daar ook alleen maar grinden, grinden en grinden. Ik vind het tof dus :P
En dan heb je nog grinden grinden en grinden :)

SRO is echt verschrikkelijk op dat gebied.. weet nog wel de quest van planten 1000 planten neerhakken.. en dan mag je hem ook nog is 3 keer herhalen, kansloos.

Ben bij tot 80 gegaan, en toen kwam 9 degrees toen ben ik maar gestopt hoor echt niet te doen.
Aion is echt veel beter in elkaar gezet, hoewel ik wel een beetje sro sfeer mis maar die komt vanzelf wel denk ik :)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Vind niemand het crafting/gathering systeem ruk? Ik heb het gewoon compleet opgegeven. Bij Aether verzamelen kun je 1 minuut vliegen en dan moet je 1 minuut wachten, en je kunt gewoon niks doen in die minuut. Wie verzint zo'n systeem? Je staat gewoon de helft van de tijd je eigen te vervelen dus ga ik maar alt tabben om een serie te kijken (maar 1 scherm..). Crafting ook al zoiets. Je gaat omhoog door work orders te doen, waar je niks aan hebt behalve dat je zeer zelden een recipe krijgt. Voordat je ook maar iets boeiends kunt maken voor je zelf ben je uren na uren aan het staren naar een vol lopend balkje.
Niet om heel het spel neer te halen want de combat is wel erg cool, maar dit zijn gewoon systemen waar naar mijn mening zeer weinig plezier uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Vind het ook maar ruk. Mats nogal ingewikkeld om het iemand anders te laten maken (of je gaat m ook nog eens aan het werk zetten om submats te maken). Om zelf een complete set te maken, moet je zoveel farmen dat je 2-3 levels stijgt. Misschien komt er nog wat bij, want had ook nog eens pech met procs. Dus als ik klaar ben, ben ik straatarm en toe aan een upgrade }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06
Het kost gewoon wat meer tijd allemaal. Ik vind dat wel lekker. Heb niet zo'n rush gevoel om asap lvl 50 te zijn.

Ben van alles aan het verkennen.

Aether gatheren kan je heel goed combineren met een repeatable quest. Krijg je er ook nog leuke drops en xp bij. Je moet eindelijk eens wat meer doen voor crafting en de rewards mogen er wezen!

Ik vind het juist perfect gedaan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Naja, het is lekker easy mode. Zeker itt WoW vind ik dit craften lekker simpel. Shift-F12 en stuk of 80 iron even ombouwen naar mats, in de tussentijd verder gamen op de PS3 of andere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
SinergyX schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:40:
Naja, het is lekker easy mode. Zeker itt WoW vind ik dit craften lekker simpel. Shift-F12 en stuk of 80 iron even ombouwen naar mats, in de tussentijd verder gamen op de PS3 of andere game.
En dat is makkelijk? als ik bv een spel speel.. en doe iets in dat spel.. dan wil ik niet zolang wachten dat ik een ander spel moet gaan doen :P

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alveus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-01 11:41
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:12:
Gisteren was ik pas om half 8 thuis. De queue was dus enorm voor Gorgos en ik wilde toch wat spelen voordat ik weer (redelijk vroeg) naar bed zou gaan. Dus even met een vriend op Kahrun gaan spelen en onze Warrior + Priest naar level 6 gespeeld.
Vanavond ben ik weer op tijd thuis, dus kan ik de computer aanslingeren om 6u en na het eten weer spelen :)
Idd de queue was weer lang, dus ook ik ben uitgeweken naar Kahrun om m'n templar te levelen.. Paar leuke quests gedaan met een klein groepje, wat kan dat toch leuk zijn..

Weet iemand of er een nederlandse guild is op Kahrun? Ben al op zoek geweest maar krijg vooral reacties van andere nederlandstalige die ook op zoek zijn..

Thnx,
Malvis (op Kahrun)

Join the Guild of Tweakers! http://guildoftweakers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35

MetalPool

Boe!

Ik ben sinds gisteren ook overgestapt op Kahrun....Ik kon meteen inloggen en spelen...geen 2 uur en 45 minuten wachtijd zoals op Gorgos waar ik toch echt een beetje gek van werd. Mocht NCsoft er uiteindelijk voor kunnen zorgen dat de queue minder wordt ga ik misschien wel terug. Maar ach een ranger is ook niet verkeerd om mee te spelen :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Ishiida schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:47:
Nou ik geef het op, heb geen flauw idee wat er aan de hand is. Aion werkt gewoon niet, heb zelfs mijn Tele2 provider gebelt, en die zeiden dat ze geen enkele toegankelijkheden geblokt hadden, Aion werkt prima met deze computer bij een vriend van me, maar bij mij thuis doet hij het niet...

Alles werkt gewoon prima, alleen WoW niet..

Hopeloos, dan maar mijn geld terug vragen.....
En wat als je je Modem/router reset of voorziet van nieuwe firmware? Zo heb ik een probleem opgelost met WOW toendertijd want die klapte me er om de 2 minuten gewoon uit :/ provider wist hier niets over te vertellen en bij blizzard was het ook nieuw...Als ik jou was zou ik het even proberen want het heeft mij toen erg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SpoTs schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:43:
En dat is makkelijk? als ik bv een spel speel.. en doe iets in dat spel.. dan wil ik niet zolang wachten dat ik een ander spel moet gaan doen :P
Wat is er makkelijker dan wachten? Ik pak even wat drinken, ga een rokertje doen, weet ik veel, in de tussentijd heb ik alles weer gecraft wat ik nodig had. Dit was (in mijn ervaring) niet veel anders bv in WoW, waar je een craft-tijd had van ergens tegen de 10 seconde en moest je er stuk of 20-30 van maken. Dat nog inclusief benodigde smelting, en dat ook maar voor amper 20 puntjes in de profession. Of je moest een flightpath pakken van een goeie 4-5 minuten, kon je echt niets doen (buiten chat).

Daarnaast is de chat van templar best actief, veredelde chat-box mode :P

Wat wel irritant is, dat je verplicht naar sanctum moet voor de craft en dan ook nog eens aan de compleet andere kant terwijl je storage weer helemaal in het zuiden zit. Zet die zooi dan gewoon naast elkaar, of maak bepaalde crafts ook buiten die craft-stations mogelijk. (of zoals City of heroes later kreeg, een mobiel craft-station). Maar in het geheel, in mijn ervaring, is het niets anders dan menig andere game die op grote schaal crafting heeft, eigelijk hetzelfde maar in een ander jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
SinergyX schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:24:
[...]

Wat is er makkelijker dan wachten? Ik pak even wat drinken, ga een rokertje doen, weet ik veel, in de tussentijd heb ik alles weer gecraft wat ik nodig had. Dit was (in mijn ervaring) niet veel anders bv in WoW, waar je een craft-tijd had van ergens tegen de 10 seconde en moest je er stuk of 20-30 van maken. Dat nog inclusief benodigde smelting, en dat ook maar voor amper 20 puntjes in de profession. Of je moest een flightpath pakken van een goeie 4-5 minuten, kon je echt niets doen (buiten chat).

Daarnaast is de chat van templar best actief, veredelde chat-box mode :P

Wat wel irritant is, dat je verplicht naar sanctum moet voor de craft en dan ook nog eens aan de compleet andere kant terwijl je storage weer helemaal in het zuiden zit. Zet die zooi dan gewoon naast elkaar, of maak bepaalde crafts ook buiten die craft-stations mogelijk. (of zoals City of heroes later kreeg, een mobiel craft-station). Maar in het geheel, in mijn ervaring, is het niets anders dan menig andere game die op grote schaal crafting heeft, eigelijk hetzelfde maar in een ander jasje.
Even drinken pakken o.i.d. is echt wat anders dan een andere game opstarten ;-)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

KingTenteehje schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:08:
Hallo Mede Tweakers,

Als iemand nog meer op Kahrun speelt, asmodian, whisper deandra, dat ben ik. Heb ook een Legion `Bohemia` het is niet alleen NL zitten ook engelsen.
Heb je nog een spot vrij? Heb gisteren Asmo / Ranger gerolled en ik blijf wel op Kahrun denk ik...tenminste geen wachttijden haha! Ik hoor het wel....ingame heet ik Ghostarrow maar ik zal wel ff kijken of je er bent vanavond! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Donnas-A schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:12:
Ik ben sinds gisteren ook overgestapt op Kahrun....Ik kon meteen inloggen en spelen...geen 2 uur en 45 minuten wachtijd zoals op Gorgos waar ik toch echt een beetje gek van werd. Mocht NCsoft er uiteindelijk voor kunnen zorgen dat de queue minder wordt ga ik misschien wel terug. Maar ach een ranger is ook niet verkeerd om mee te spelen :)
Klopt, een engelse server met 0 inlog vertraging.. ik zit er ook.
Wel level ben je al?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

pennenlikker schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:50:
[...]

Klopt, een engelse server met 0 inlog vertraging.. ik zit er ook.
Wel level ben je al?
Echt heerlijk he? Ik wist niet wat ik meemaakte joh! Normalieter had ik al 3 x mn badkamer schoongemaakt voor ik kon inloggen....nu had ik niet eens tijd om te koken haha...Maar heb gister maar 3 uur gespeeld ofzo ben pas level 9....vanavond even keihard levelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
Donnas-A schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:52:
[...]

Echt heerlijk he? Ik wist niet wat ik meemaakte joh! Normalieter had ik al 3 x mn badkamer schoongemaakt voor ik kon inloggen....nu had ik niet eens tijd om te koken haha...Maar heb gister maar 3 uur gespeeld ofzo ben pas level 9....vanavond even keihard levelen :D
Ow ik ben pas level 7 moest eerst nog een beetje wennen aan de quest's en de aparte sneltoetsen en macro's maar dat heb je snel onder de knie.
Wat wel heeel erg handig is de magische 'N' toets.. You should try it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
pennenlikker schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:59:
[...]

En dan heb je nog grinden grinden en grinden :)

SRO is echt verschrikkelijk op dat gebied.. weet nog wel de quest van planten 1000 planten neerhakken.. en dan mag je hem ook nog is 3 keer herhalen, kansloos.
Oh ja :'). Alhoewel SRO natuurlijk ook helemaal waus is qua wachttijden :P
pennenlikker schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:33:
[...]

Ow ik ben pas level 7 moest eerst nog een beetje wennen aan de quest's en de aparte sneltoetsen en macro's maar dat heb je snel onder de knie.
Wat wel heeel erg handig is de magische 'N' toets.. You should try it ;)
Da's mijn strategie :P
1) Naar Ques-NPC lopen
2) Locatie van actie bepalen
3) Op N drukken en lopen maar

:D

[ Voor 35% gewijzigd door Tha_T op 06-10-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Uhm ik weet niet hoor, maar wat doet die magische N knop dan? Loop je dan automatisch naar de questzone toe ofzo ??? Als dat zo is wordt ik echt leip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Geeft gewoon een overlay map, ipv zo'n fullscreen ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

is inderdaad best een handig ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Donnas-A schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:31:
Uhm ik weet niet hoor, maar wat doet die magische N knop dan? Loop je dan automatisch naar de questzone toe ofzo ??? Als dat zo is wordt ik echt leip :D
N geeft een doorzichtige map op dezelfde locatie als de normale map die je met M krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Jegorex schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:39:
[...]

N geeft een doorzichtige map op dezelfde locatie als de normale map die je met M krijgt.
Ahh vandaar dat ik er niet opkwam...ik gebruik dat namelijk niet omdat ik zo redelijk vaak dood ben gegaan....vraag me niet waarom *schaam* *schaam* 8)7 ....maar ik ken de magic knop wel degelijk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat jullie zomaar op een andere server gaan rerollen omdat bijvoorbeeld Gorgos een queue heeft. :s
Dat is toch lachwekkend voor NCsoft, ipv het queue probleem te verhelpen gaan de spelers vanzelf voor een oplossing zoeken. En dan nog dood leuk de vraag krijgen(ingame enquete) wat je reden is dat je rerolled op het moment dat je op een nieuwe server een char aan maakt.

Ik blijf iig op Gorgos, leuke sfeer en veel nederlanders. En als de queue etc. blijft (betwijfel t) dan komt NCsoft maar met een oplossing. Als ze dat niet doen, dan raak ik het vanzelf zat. :)
Mensen moeten iig blijven beseffen dat wij de klanten zijn, en dat NCsoft maar zn stinkende best moet doen om ons te houden. Anders krijgen ze net zulke waan ideeen als Blizzard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 13-09 16:12

Woohooo

Smilie, James Smilie

GonzoNL schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:32:
Even een screen waar je beter de nieuwe cape op kan zien:
[afbeelding]
hehe vette cape :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:19:
Dat jullie zomaar op een andere server gaan rerollen omdat bijvoorbeeld Gorgos een queue heeft. :s
Dat is toch lachwekkend voor NCsoft, ipv het queue probleem te verhelpen gaan de spelers vanzelf voor een oplossing zoeken. En dan nog dood leuk de vraag krijgen(ingame enquete) wat je reden is dat je rerolled op het moment dat je op een nieuwe server een char aan maakt.
Ik vraag me af of de andere servers ook nog zo zijn, telemachus heb ik nu een 57/57 queue, 3 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:19:
Dat is toch lachwekkend voor NCsoft, ipv het queue probleem te verhelpen gaan de spelers vanzelf voor een oplossing zoeken.
En hoe denk je dat NCSoft de problemen op moet lossen? Het aantal concurrent player slots omhoog gooien, met als gevolg dat lag de pan uit gaat rijzen?
Of een migratie naar een andere server aanbieden met de kans dat of Gorgos achterblijft als lege server, of dat niemand migreert?
Of een migratie openen en deze sluiten zodra er een x aantal spelers over gestapt zijn, met het risico dat legions/vriendengroepen verdeelt raken over twee server?
Zelf vind ik een server opdeling het laatste redmiddel, voor spelers zitten er veel nadelen aan.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:11
De queue valt anders al reuze mee hoor, is momenteel maar een uur.
Dat in tegenstelling tot de 2+ uur van vorige week ;) Ik denk gewoon dat ze de slots steeds verder opengooien naarmate mensen gebieden verlaten.
Dus meer 30+ personen houd in dat er weer extra mensen naar binnen mogen.

Indien dit ook daadwerkelijk zo is zeg ik top geregeld! Beter een queue ervaring dan een slechte ervaring waardoor je afknapt op een game _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Fanatix op 06-10-2009 19:04 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11-2022
Waarom is het toch zo dat ik voornamelijk WoW spelers zie klagen over wachtrijen en oplossingen daarvoor vanuit NCsoft. Ligt dat aan mij of ben ik gek, waarom kunnen jullie niet ophouden met dat eindeloze gezever.

Als het je niet bevalt dan stop je toch gewoon :S

Mij bevalt het prima inclusief de wachtrijen.....heb inmiddels een level 23 templar en level 18 Spiritmaster op Gorgos. Speelt allemaal hartstikke lekker, ook het craften is wel een uitdaging imho :) Snel verder nu voor ik dood ga en xp verlies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
SinergyX schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:12:
[...]

Ik vraag me af of de andere servers ook nog zo zijn, telemachus heb ik nu een 57/57 queue, 3 minuten.
2k+ queues op Perento.
en wat doet shift+f12? daar zei je iets over m.b.t. craften.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Laatst online: 02:40

g0tanks

Moderator CSA
Met Shift+F12 maak je andere players onzichtbaar.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 14:45
Ducar schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:15:
Waarom is het toch zo dat ik voornamelijk WoW spelers zie klagen over wachtrijen en oplossingen daarvoor vanuit NCsoft. Ligt dat aan mij of ben ik gek, waarom kunnen jullie niet ophouden met dat eindeloze gezever.

Als het je niet bevalt dan stop je toch gewoon :S
Mensen voelen zich misschien geript als jij, als producent een brak product aanbiedt. Stel je voor dat er dus queues waren waarin jij gewoonweg niet meer toekomt als spelen, dan ga je toch ook niet stoppen als je er al voor betaald? Ik ben het volledig met PROT eens, het is van de zotte dat ik moet betalen om lekker te gaan wachten. Ik heb dan ook geen ene zak aan mijn headstart gehad, omdat ik er gewoonweg niet meer in kwam. Als dat voor jou een aangename deal is, be my guest, maar anderen hebben ook recht op hun mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Laatst online: 20:11
kaluro2 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:22:
[...]

2k+ queues op Perento.
en wat doet shift+f12? daar zei je iets over m.b.t. craften.
Shift + F12 verbergt andere player models. Om zo het wat lichter te maken om bijvoorbeeld door Eltnen Fortress te lopen (Indien je Asmo bent dat is momenteel één van de drukste gebieden bij de Elyos).

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
Fanatix schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:04:
De queue valt anders al reuze mee hoor, is momenteel maar een uur.
Dat in tegenstelling tot de 2+ uur van vorige week ;) Ik denk gewoon dat ze de slots steeds verder opengooien naarmate mensen gebieden verlaten.
Dus meer 30+ personen houd in dat er weer extra mensen naar binnen mogen.

Indien dit ook daadwerkelijk zo is zeg ik top geregeld! Beter een queue ervaring dan een slechte ervaring waardoor je afknapt op een game _/-\o_
Zojuist op castor 10 mins queue, probleem van queues wordt zeer gering :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
Jimmy_ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:22:
[...]

Mensen voelen zich misschien geript als jij, als producent een brak product aanbiedt. Stel je voor dat er dus queues waren waarin jij gewoonweg niet meer toekomt als spelen, dan ga je toch ook niet stoppen als je er al voor betaald? Ik ben het volledig met PROT eens, het is van de zotte dat ik moet betalen om lekker te gaan wachten. Ik heb dan ook geen ene zak aan mijn headstart gehad, omdat ik er gewoonweg niet meer in kwam. Als dat voor jou een aangename deal is, be my guest, maar anderen hebben ook recht op hun mening.
Mischien had je je gezonde verstand even moeten laten spreken en even wachten en dan na een maand kijken hoe het was? Iedere grote MMO titel heeft hier last van. Uiteraard heb je recht op een mening maar ik hou niet zo van slap gezever. Ik wist knetter goed dat er wachtrijen zouden zijn, en ook dat ze lang zouden zijn. Maak er geen probleem van.

En dat NCsoft als oplossing een andere server biedt is imho 1 van de betere oplossingen? Vooral omdat migratie vrienden groepen/legions weer uit elkaar rukt?

Kom jij dan eens met een "goede" oplossing, en bel NCsoft wat let je?

*Sigh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_
Ducar schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:32:
[...]

Mischien had je je gezonde verstand even moeten laten spreken en even wachten en dan na een maand kijken hoe het was? Iedere grote MMO titel heeft hier last van. Uiteraard heb je recht op een mening maar ik hou niet zo van slap gezever. Ik wist knetter goed dat er wachtrijen zouden zijn, en ook dat ze lang zouden zijn. Maak er geen probleem van.

En dat NCsoft als oplossing een andere server biedt is imho 1 van de betere oplossingen? Vooral omdat migratie vrienden groepen/legions weer uit elkaar rukt?

Kom jij dan eens met een "goede" oplossing, en bel NCsoft wat let je?
Exact het punt dat PROT maakt, de speler/klant/consument hoort zich niet te hoeven te bekommeren om de fouten die de uitgever maakt. Zij hadden aan het aantal gebruikte keys bijv. al moeten kunnen zien aankomen dat de servers gewoonweg te klein waren. Een migration dat aanstaat hoeft helemaal niet legions of vrienden uit elkaar te rukken, men kan toch gemakkelijk afspreken om wel/niet te migraten? Ik maak er geen probleem van, ik laat alleen mij niet zomaar mijn tijd/geld oplichten. Maar jij vind dat prima, dus houden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Jimmy_ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:36:
Exact het punt dat PROT maakt, de speler/klant/consument hoort zich niet te hoeven te bekommeren om de fouten die de uitgever maakt. Zij hadden aan het aantal gebruikte keys bijv. al moeten kunnen zien aankomen dat de servers gewoonweg te klein waren. Een migration dat aanstaat hoeft helemaal niet legions of vrienden uit elkaar te rukken, men kan toch gemakkelijk afspreken om wel/niet te migraten? Ik maak er geen probleem van, ik laat alleen mij niet zomaar mijn tijd/geld oplichten. Maar jij vind dat prima, dus houden zo.
Ik ben juist van mening dat NC de juiste keuze maakt. Genoeg publishers maakte de belachelijke fout door bagger veel servers neer te smijten en het maand of 2 later al ging halveren, of zelfs erger (AoC). En ik heb weinig zin later weer met naam issues te zitten als er servers merged gaan worden. Nee, dan liever de opstart maand wat drukker (ik heb er bv geen last meer van).

Ze kunnen waarschijnlijk nog makkelijk de limiet verhogen per server, maar dan krijg je nonstop gezeik dat er teveel mensen in een zone zitten (elten bv heeft geen channels) of dat er zoveel lag is in steden (client lag -> shift F12).

Juist door die limiet krijg je een gezonde verspreiding over de servers, ipv alles op 1 server en de rest is leeg (zie city of heroes). Daarnaast, WoW zelfs na 5 jaar heeft zelfs nog queue's.. ook een ramp product? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
Kan het zijn dat er green items bestaan met 3 sockets? Ik had begrepen dat greens altijd kwamen met 2 sockets. Blue items met 3 sockets and so on.

Of heb ik wat gemist

http://uk.aiononline.com/...?serverID=35&charID=85710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Hoe zit het met de subscr.? Verlengt die automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Hurtebise schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:31:
Hoe zit het met de subscr.? Verlengt die automatisch?
Ik zou zeggen, probeer Google eens.

Werkelijk. Het is een gewoon normaal Engels woord hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ducar schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:06:
Kan het zijn dat er green items bestaan met 3 sockets? Ik had begrepen dat greens altijd kwamen met 2 sockets. Blue items met 3 sockets and so on.

Of heb ik wat gemist

http://uk.aiononline.com/...?serverID=35&charID=85710
Heb zelfs een groene gezien met 4 sockets, dus of het kan; of de kleuren op die items zijn bugged :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
Ah ok, niet dat ik het erg vind hoor. Mijn spiritmaster doet zo lekker veel pewpewpew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er een fake aion site online om mensen hun wachtwoord te kunnen krijgen? http://na.aiononlinegm.com/

hier gaan volgens mij echt veel mensen in trappen want ze lopen er ook steeds mee te spammen in general chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 13-09 16:12

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:26:
Volgens mij is er een fake aion site online om mensen hun wachtwoord te kunnen krijgen? http://na.aiononlinegm.com/

hier gaan volgens mij echt veel mensen in trappen want ze lopen er ook steeds mee te spammen in general chat
kan ik niet eens op, firefox geeft melding over fake site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Jimmy_ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:36:
[...]

Exact het punt dat PROT maakt, de speler/klant/consument hoort zich niet te hoeven te bekommeren om de fouten die de uitgever maakt. Zij hadden aan het aantal gebruikte keys bijv. al moeten kunnen zien aankomen dat de servers gewoonweg te klein waren.
Het aantal uitgegeven keys zegt lang niet alles. Zo verteld dat niet of die keys gebruikt gaan worden op engelse, franse of duitse servers. Ook zegt het niks over hoeveel mensen het spel na de eerste maand blijven spelen.
Een migration dat aanstaat hoeft helemaal niet legions of vrienden uit elkaar te rukken, men kan toch gemakkelijk afspreken om wel/niet te migraten?
Uit de praktijk weet ik dat het zeer zeker kan gebeuren. Als een legion besluit te migreren en de migratie sluit als nog niet iedereen over is vind er een splitsing plaats. Daarnaast kan het ook gebeuren dat elk legion besluit te blijven, of juist anders om. In WoW heb ik het zien gebeuren dat alle grote guilds besloten te migreren... op de oude servers inderdaad geen que's meer, op de nieuwe weer wel.
Ik maak er geen probleem van, ik laat alleen mij niet zomaar mijn tijd/geld oplichten. Maar jij vind dat prima, dus houden zo.
Je maakt er dan wel geen probleem van, maar je maakt NCSoft wel uit voor oplichters, en doet heel neerbuigend naar mensen die het niet met je eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:26:

Chrome geeft me mooi een waarschuwing. Pluspunten voor Chrome weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 20:03
Firefox geeft me ook een duidelijke waarschuwing, als je in dit soort dingen trapt is t meestal je eigen schuld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbootje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
hallo,

ik was van plan om aion te gaan aanschaffen en had een paar vraagjes.
zijn alle servers pvp? en op welke server zitten wel veel nederlanders zonder een super wachttijd?
verder speel ik op moment ff wow maar het is zo vreselijk boring geworden, is hier veel verschil met wow ?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
Na inloggen vanavond eerst maar eens verder gegaan met mijn alt. Heb met mijn spiritmaster 1 level gegrind en ben zodoende level 19 gedinged. Vervolgens leek het me wel tijd voor de BCO quests. Dus groep gemaakt met een chanter (19) als healer en een gladiator (18) als tank.

Toen we begonnen ging het opzich prima. Weliswaar wat langzaam maar ik had de goede hoop dat de tank wat sneller zou gaan pullen. Na ongeveer 15 minuten stond hij nog steeds wat te idlen na iedere kill. Terwijl de chanter full mana was en alle andere spelers incluis de tank full health. Als iets mij mateloos irriteert is het dusdanig langzaam spelen. Na een aantal keer aan te hebben gegeven dat het best sneller kon, werd ik het zat. Daar bovenop ook nog een onnodige wipe, omdat de tank ook steeds mobs oversloeg. Heb hem netjes uitgelegd dat mobs overslaan geen tanken is maar slacken. Ook vertelt dat je altijd alles moet killen, mijn ervaring is dat er altijd mensen wat aggroen ook al zeg je nog zo vaak hug the wall :)
Zelfs toen was het nog niet duidelijk, en ik wou nou ook weer niet overkomen als een enorme lul. Dus heb ik aangeboden maar te tanken op mijn templar(23).

Ik moest mezelf nu ook meteen bewijzen na mijn praatjes :P Dus relog gedaan en ondertussen hadden hun een nieuwe dps erbij (ander was weg). Vanaf het begin werd ik meteen netjes gevolgd en hebben we lekker met de hele groep vele mobs en meerdere quests afgerond. Nou moet ik eerlijk zijn en is tanken met een level 23 templar in dat gebied natuurlijk een stuk makkelijker. Maar het ging mij met name om de snelheid waarmee de groep door het gebied ging. Terwijl we bezig waren ging de sfeer duidelijk omhoog en deed iedereeen weliswaar zijn ding. De ranger sleepte mobs terwijl dit eigenlijk niet nodig was, om te testen of ik wel oplette en sleep niet brak :) Toen de anderen hun quests zon beetje allemaal gedaan hadden, zei de aanwezige sorcerer: Your a good tank, you are taking really good care of the group thank you :D

En daar doe ik het voor, wat ben ik blij dat ik de mooiste class van aion heb gerolled :P

Vervolgens de boel afgerond en iedereen laten weten dat ze me mochten adden in de flist. Vanzelfsprekend heb ik hun duidelijk laten blijken, dat ook de dps en healing goed was. Zowel de hele teamplay was super, de groep bleef goed bij elkaar en lette goed op :)

Al met al een goede run en hoop er meer zo te hebben in de toekomst.
Timbootje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:06:
hallo,

zijn alle servers pvp? en op welke server zitten wel veel nederlanders zonder een super wachttijd?
verder speel ik op moment ff wow maar het is zo vreselijk boring geworden, is hier veel verschil met wow ?

thanks
Alle servers zijn pvp sommige zit welliswaar een RP-community op maar voor zover ik weet is er geen verschil kwa pvp. Er zijn met name veel nederlanders op Gorgos, heeft alleen wel wachttijden als je inlogt na 7 uur savonds. En als je toch besluit daar te gaan spelen roll dan asmodian en join onze legion. Zodat we om nom nom kunnen asskicken in pvp :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ducar op 07-10-2009 00:25 . Reden: zie quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
http://www.youtube.com/watch?v=HOnw7NiPELI

En dan heb je accuut weer zin je spiritmaster te lvlen :D Damn die rank4 dingen zien er stoer uit :P

(ja ja, enorm ... nummer als muziek :/ )

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 07-10-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ducar schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:20:
...
Al met al een goede run en hoop er meer zo te hebben in de toekomst.
Dat zijn idd de beste groups.
Alhoewel ik het niet met je eens ben dan Templar de beste class is ;)

2 screenshots die ik vandaag gemaakt heb :)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_YG7RTKwUHz0/SswCBTXPneI/AAAAAAAAC_U/WztwEx6aehU/s800/Aion0138.jpg http://picasaweb.google.n...U0iI91zGQ?feat=directlink

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_YG7RTKwUHz0/SswCBugVSnI/AAAAAAAAC_Y/zsBOxuKWwYA/s800/Aion0141.jpg http://picasaweb.google.n...17oGemTSw?feat=directlink

[ Voor 44% gewijzigd door Jegorex op 07-10-2009 04:55 . Reden: Screenshots toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

FouT schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:26:
Firefox geeft me ook een duidelijke waarschuwing, als je in dit soort dingen trapt is t meestal je eigen schuld :P
Wat zei IE7 / 8 ? Ook valse site?

Even NCSoft inlichten....

Heb op Google in Cache gekeken. Het kopieert alles over van na.aiononline.nl maar voegt eigen loterij pagina toe waar je een laptop kan winnen en zo. Dat is verleidelijk mooi, maar zo doet ncsoft nooit met zulke prijzen.

De login pagina volgens cache is echter heel anders en nogal kaal.

Helaas zijn er meldingen die op chat spam gehoor geven en volgende dag zijn hun characters kaal geworden.

De spam in /3 kanaal komen van ..... level 5 Mage chars. Inderdaad, de poging van NCSoft om chat te blokkeren totdat je op level 5 bent heeft dus NIET geholpen. Iemand heeft erin geslaagd alvast level 5 van te maken en niet level 1 character.

Nieuw klusje voor NCsoft om spam te proberen blokkeren....

Oh ja: http://www.whois.net/whois/aiononlinegm.com
Een Chinees nog wel. Dat is land van goldsellers. De whois is compleet fake gemaakt want er zit letteronzin in. Bestaat net een week! Gaat via MSN dns servers. :(

[ Voor 64% gewijzigd door MrDummy op 07-10-2009 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timbootje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:06:
hallo,

thanks
Alle servers zijn PvP. Je hebt veilige en semi-veilige quest gebieden. De abyss is 1 grote PvP zone. Op Gorgos zitten de meeste nederlandse Legions (wij zijn er ook 1). Aion is erg verslavend en daarmee kan je de vergelijking met WoW wel op houden. Aion is een heel ander spel je moet het een keer gespeeld hebben om daar een oordeel over te geven. Je zou zelfs WoW en Aion naast elkaar kunnen spelen (Hoewel ik zelf Aion op dit moment leuker vind :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Over de wachtrijen: http://uk.aiononline.com/.../view?articleID=164&page=

Ze zijn er dus wel degelijk mee bezig en hebben ook van te voren flink wat data verzameld en bekeken, het is alleen veel drukker als ze hadden kunnen voorspellen. Ik ben allang blij dat ze inzien dat extra servers niet werkt, want dan heb je het probleem met te rustige servers over een maandje (warhammer anyone?). En dat wil je zeker niet in een spel met zo'n grote focus op PvP.

Ik vind het ook erg vervelend op het moment, als ik nu een avondje wil gamen kan ik tussendoor niet even switchen naar TF2 zonder Aion af te sluiten en TF2 is niet te spelen met Aion open. Maarja, het is gewoon bij een MMO te verwachten dat het de eerste maand na launch (te) druk is.

Mijn grootste ergenis is op het moment de goldspammers, als ik inlog ben ik eerst 5 minuten bezig om mensen te blokeren. Het eerste wat nieuwe speler nu zien is een find team channel die helemaal volgespammed word. Als het zo erg is, zorg je toch dat je in ieder geval 1 GM hebt die alle chatlogs in de gaten houd om flink met de banhammer te zwaaien. Of je zorgt er minstens voor dat je support buiten kantooruren (en dus tijdens piekuren voor het spel zelf) gewoon bereikbaar is. Hier ben ik veel meer in teleurgesteld dan in de wachttjiden, vooral omdat ik beter gewend ben met NCSoft MMOs.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbootje
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:51:
[...]

Alle servers zijn PvP. Je hebt veilige en semi-veilige quest gebieden. De abyss is 1 grote PvP zone. Op Gorgos zitten de meeste nederlandse Legions (wij zijn er ook 1). Aion is erg verslavend en daarmee kan je de vergelijking met WoW wel op houden. Aion is een heel ander spel je moet het een keer gespeeld hebben om daar een oordeel over te geven. Je zou zelfs WoW en Aion naast elkaar kunnen spelen (Hoewel ik zelf Aion op dit moment leuker vind :) ).
bedankt voor wat meer info :) ik ga hem maar gewoon halen.
Welke game komt er dichtbij qua gameplay etc? heb wel zon beetje elke mmo gedaan die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
Ik heb een raar probleem, enige dagen geleden heb ik AION gekocht en geïnstalleerd. Na het invullen van wachtwoord kom ik in NCsoftLauncher waar ik de gegevens moest invullen. Later had ik de timecard besteld en gekocht en natuurlijk heb ik via Use a Serial Code de code ingevoerd en prompt kreeg ik melding: The supplied serial code is valid, but it can not be used to create a new account and it can not be applied to any accounts you already have. Wat doe ik dan fout, ben al een paar dagen mee bezig om uit te kunnen vogelen.
En bij opstarten van AION vraagt het om een Account en Password, die ik na het invullen van de Username en Password zegt ie: ID or Password does not match en terwijl ik bij NCsoft Account Management gewoon kan inloggen. Wie o wie kan me een beetje op weg helpen met het oplossen van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
MrDummy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:14:
De spam in /3 kanaal komen van ..... level 5 Mage chars. Inderdaad, de poging van NCSoft om chat te blokkeren totdat je op level 5 bent heeft dus NIET geholpen. Iemand heeft erin geslaagd alvast level 5 van te maken en niet level 1 character.
Die botten zichzelf gewoon naar 5 hoor, kijk maar eens net buiten die eerste stad aan de rechterkant, staan er meestal een paar.

Queue's en alles boeien mij niet zo, bots en spam vind ik een alsmaar grotere issue worden. Phising ben je zelf zo dom genoeg om erin te trappen, denk ook niet dat uberhaubt NC hier iets tegen kan doen. (kost meer geld dan dat het opbrengt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ebonite schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:36:
Ik heb een raar probleem, enige dagen geleden heb ik AION gekocht en geïnstalleerd. Na het invullen van wachtwoord kom ik in NCsoftLauncher waar ik de gegevens moest invullen. Later had ik de timecard besteld en gekocht en natuurlijk heb ik via Use a Serial Code de code ingevoerd en prompt kreeg ik melding: The supplied serial code is valid, but it can not be used to create a new account and it can not be applied to any accounts you already have. Wat doe ik dan fout, ben al een paar dagen mee bezig om uit te kunnen vogelen.
En bij opstarten van AION vraagt het om een Account en Password, die ik na het invullen van de Username en Password zegt ie: ID or Password does not match en terwijl ik bij NCsoft Account Management gewoon kan inloggen. Wie o wie kan me een beetje op weg helpen met het oplossen van dit probleem.
Via NCsoft online geinstalleerd? Dan heb je waarschijnlijk een verkeerde versie geinstalleerd. North america ipv Europe. Europe heb je wel nodig namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ayase, EU community manager, over de spammers:
While Executive Producer Lance Stites took time to address some of the most prominent issues raised in the Aion community last week, we want to specifically address another issue that is a top priority for the team here at NCsoft: in-game real money trading (RMT) advertisement, sometimes referred to as “gold spamming.” These activities are something we’re actively combating right now. They are also something you can help us with, and something that we are committed to addressing continually in the future.

We currently have Game Masters monitoring all our servers. They track chat channels closely and have been banning thousands of spammers every day. This form of active monitoring is a part of a much larger network of tools and sensors that we’re currently utilizing to help create a better game experience for the Aion community across the board.

If you’re experiencing chat spam, there is a way for you to address this immediately on your own and help us create a better gameplay experience for everyone. You can use the Block User feature. All you need to do is to right-click on a user’s name and choose to block that user. While this doesn’t eliminate the problem, it is one small step you can actively make to improve your game experience. Using Block User also helps us identify spammers much more quickly.

We are considering a number of methods to address this chat spam that have been implemented in previous games, as well exploring new technologies and what they may have to offer to improve your game experience. One upcoming feature for Aion will be an improved chat filter to help reduce the overall chat spam. This filter, along with new tracking and monitoring methods, is the first of many steps that we’ll be taking to help resolve the issue of gold spamming.

We appreciate all the feedback and ideas you have been giving us so far. We will continue to scour the communities out there for other ideas as we go. We absolutely recognize how important this is to you and a good game experience in Aion, and we reiterate that we are currently addressing it. Thank you for your patience and for all of your input.
Bron: http://uk.aiononline.com/board/notices/view?articleID=169

Ik moet er wel bij zeggen dat ik "They track chat channels closely and have been banning thousands of spammers every day." niet helemaal geloof. Een enkele GM kan veel sneller spammers blocken dan dat zij tot lvl. 5 kunnen komen, maar toch zie ik een hele dag of langer mensen met dezelfde naam spammen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Een enkele GM kan veel sneller spammers blocken dan dat zij tot lvl. 5 kunnen komen, maar toch zie ik een hele dag of langer mensen met dezelfde naam spammen.
Ja maar jij denkt toch niet dat die spammers eerst tot lvl 5 gaan levelen? Die bots worden automatisch level 5...hoe ze dat doen is mij een raadsel maar geloof mij dat die bots niet geleveld worden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Nee, die bots levelen gewoon, ik heb ze bezig gezien. Het punt is dat ze voor level 5 niks raars doen in de chatlogs, dus hoe kan een GM ze er dan uit pikken Freeps? :p

Level 5 is ongeveer 20-30 minuutjes als je effectief te werk gaat denk ik?

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timbootje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:31:
[...]

bedankt voor wat meer info :) ik ga hem maar gewoon halen.
Welke game komt er dichtbij qua gameplay etc? heb wel zon beetje elke mmo gedaan die er is.
Pffft moeilijk te zeggen. NCSoft heeft goed gekeken naar andere mmo's en de goede dingen er uit gehaald (ook wat slechte dingen uiteraard). Maar het is een soort mix tussen guildwars/WoW/LineageII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
dCY schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:59:
[...]

Via NCsoft online geinstalleerd? Dan heb je waarschijnlijk een verkeerde versie geinstalleerd. North america ipv Europe. Europe heb je wel nodig namelijk :)
Nee, ik heb AION bij Free Recordshop gehaald na betaling van Freebees :P.
Moet ik dan AION opnieuw installeren? Ik hoop het van niet want het duurt eeuwen om al die meuk te installeren en patches ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 07:46
Phising ben je zelf zo dom genoeg om erin te trappen, denk ook niet dat uberhaubt NC hier iets tegen kan doen. (kost meer geld dan dat het opbrengt).
Ze zouden misschien petitions kunnen fixen (op gorgos kon ik geen petitions aanmaken, kreeg een melding dat ze gesloten waren terwijl het gewoon binnen de tijd was die ze in die melding aangaven - hoe bedoel je slecht), dan kunnen die spammers tenminste doorgegeven worden zodat ze niet zoals nu eindeloos door kunnen gaan zonder geband te worden.
Ik zie zat mensen alle fail van ncsoft goed praten, maar ze zijn geen nieuweling op deze markt en dus er zijn imho geen excuses voor de slechte wijze waarop ze bepaalde problemen aanpakken. (kunstmatig queue's aanhouden zoals de fanboys hier aangeven lijkt me juist erg slecht, dan is het logisch dat het na een maand rustiger word)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Tja, eerst was het wow fanboi talk, nu draait het om :)

Fail dit, fail dat, oplichting dit, oplichting dat.. zoek eens normaal rond op internet en kijk eens hoeveel phisingsites er zijn van andere games. Je bent gewoon DOM als je hier in trapt (genoeg gezien in WoW topic).

Dit is de werkwijze van NC, al jaren zo geweest en ze stappen daar echt niet vanaf. Europa is altijd 3rde plaats geweest, wederom geen nieuws aan de horizon. Verschil is enkel dat je gewoon gaat zoeken naar dingen die je 'irriteren' en het groot verkondigt als fail, oplichting en weet ik veel wat.

En als je verder niets gewend bent, tja dan lijkt het allemaal heel erg. Maar pak een Cabal Online voor de goldseller spam, LA2/SRO voor botters, wat hou je dan over? De Queue's? Dus dat is alles? 3 dingen die het voor jou totaal onspeelbaar maken en NC een epic fail maakt? Overdrijven is ook een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
GonzoNL schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:08:
Over de wachtrijen: http://uk.aiononline.com/.../view?articleID=164&page=

Ze zijn er dus wel degelijk mee bezig en hebben ook van te voren flink wat data verzameld en bekeken, het is alleen veel drukker als ze hadden kunnen voorspellen. Ik ben allang blij dat ze inzien dat extra servers niet werkt, want dan heb je het probleem met te rustige servers over een maandje (warhammer anyone?). En dat wil je zeker niet in een spel met zo'n grote focus op PvP.
Erg goed nieuws inderdaad. Niet zomaar servers bijplempen, maar capaciteit uitbreiden en tegelijk proberen de drukte te spreiden:
So the next question may be “What about my character I’ve already spent time on?” Another good question. I’m excited to confirm that we are currently working on implementing a server transfer service beginning next month. Specifically, we will offer every player a free one-time server transfer for a limited time to select servers. You can rest assured that addressing the demand for Aion is our biggest priority. And I know a big question is “Why did you not deploy more servers?” Most of you are savvy enough to realize that a healthy MMO server needs a robust population. We have to calculate our reasonable concurrency numbers in a week and in a month and beyond. The last thing we want to do to our players is spread them out so that the “massively” in “massively multiplayer” gets lost..
Tegen die tijd maar eens kijken hoe de queues er voor staan. (nu vaak achteraan op Gorgos)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GonzoNL schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:32:
Nee, die bots levelen gewoon, ik heb ze bezig gezien. Het punt is dat ze voor level 5 niks raars doen in de chatlogs, dus hoe kan een GM ze er dan uit pikken Freeps? :p

Level 5 is ongeveer 20-30 minuutjes als je effectief te werk gaat denk ik?
Ik bedoel het meer: als er iemand bovenop zit die zodra iemand begint te spammen met de banhammer slaat, dan moeten ze weer een nieuwe char naar 5 levelen, dat kan nooit efficient zijn voor de spammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:20:
Ik bedoel het meer: als er iemand bovenop zit die zodra iemand begint te spammen met de banhammer slaat, dan moeten ze weer een nieuwe char naar 5 levelen, dat kan nooit efficient zijn voor de spammers.
Je moet eens weten hoe belachelijk veel lvl5 chars zij hebben klaarstaan :P In de tijd dat er 1 staat te spammen, zijn ze er al stuk of 20 aan het bijbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

SinergyX schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:23:
[...]

Je moet eens weten hoe belachelijk veel lvl5 chars zij hebben klaarstaan :P In de tijd dat er 1 staat te spammen, zijn ze er al stuk of 20 aan het bijbouwen.
Mischien wel ja, maar in wow is het aleen irri, hier maakt het het lfg en general kanaal compleet onbruikbaar tenzij je voor elke zin die je typed eerst 10 spammers blocked. Er moet echt wat aan gedaan worden en dit vind ik persoonlijk belangrijker dan de queues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
Dus wordt het tijd dat ze snel (weer)een anti bot beveiliging implementeren. Dan maak je ze het weer een stukje lastiger. Al zullen bots nooit helemaal geweerd kunnen worden. Wat ik mij altijd afvraag, gezien hun account geblokkeerd wordt, schaffen deze gold farmers dan elke keer zoveel accounts aan(waar ze voor moeten betalen)? Dat kan toch nooit lucratief zijn?

Daarbij is ook een goede stap de mensen te weren die dus daadwerkelijk bij die lui 'gold' kopen. Is er geen vraag dan verdwijnen de aanbieders vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Die gasten verdienen bakken met geld, zelfs nu al. In de beta's als je al van de sellers, toen gingen er mensen al kinah's kopen :P Daarnaast halen ze ook nog een zwik accounts binnen via de phising zooi, leuke business hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebonite schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:09:
[...]

Nee, ik heb AION bij Free Recordshop gehaald na betaling van Freebees :P.
Moet ik dan AION opnieuw installeren? Ik hoop het van niet want het duurt eeuwen om al die meuk te installeren en patches ophalen.
Ik had hetzelfde gezeik, ook bij FRS gehaald. Je moet de launcher opstarten > AION uninstallen vanuit de launcher (rechtermuis op AION) > de launcher settings op European versie zetten > launcher opnieuw opstarten dan gaat hij opnieuw downloaden en patchen..
.. En ja dat duurt eeuwen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Bakken met geld verdienen lijkt mij niet. Heb ooit een documentaire gezien over chinese goldfarmers. 8 man in een hok hele dag looten en daarna verkopen. Tuurlijk er worden ook bots gebruikt, maar ik denk niet dat je er bakken mee zal verdienen hoor. Voor hen is het natuurlijk meer geld dan wat wij gewend zijn, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Edit: dubbel post

[ Voor 97% gewijzigd door Shodan op 07-10-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er gewoon een paar gm's worden aangenomen die om de 15 minuten server hoppe en dit soort spammers/goldsellers bannen (account ban wel te verstaan) dan weten ze na een maand wel beter en hoef je steeds minder gm's rond te laten huppelen. (van 6 naar 3 ofzo?)
(Iedere account ban is weer verlies voor die 'bedrijven', op een gegeven moment zullen ze wel opgeven of bedenken dat iets anders winstgevender is)
Wat kost dat nou in vergelijking met de verliezen (want echte spellers zullen misschien wel stoppen door dit) of met de inkomsten?

Wat denken jullie?

Edit:
Ik was nog wel zo enthousiast, gaan die gasten het dan toch verzieken voor mij (en misschien vele anderen?)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:31
Shodan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:43:
Bakken met geld verdienen lijkt mij niet. Heb ooit een documentaire gezien over chinese goldfarmers. 8 man in een hok hele dag looten en daarna verkopen. Tuurlijk er worden ook bots gebruikt, maar ik denk niet dat je er bakken mee zal verdienen hoor. Voor hen is het natuurlijk meer geld dan wat wij gewend zijn, maar toch.
in die documentaire - Zijn de farmers, niet degene die het geld daadwerkelijk innen. Ik kan geen bron geven, maar is ieen jaar geleden een video overgeweest op discovery channel. Een amerikaan had in korea/whatever zo'n farm spot gemaakt. hij kon met het geld wat hij daar aan verdiende zijn huidige 40k/year baan stopzeggen, en een leuk stulpje kopen, inclusief nieuwe bmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbootje
hallo,

ik ga dan aion online kopen straks en ik zit ff met een probleempje over die 30 dagen erbij blabla.
nu las ik op de site dat je of met creditcard, paypal of gamecard mot betalen. echter heb ik geen paypal en creditcard. en een gamecard te gaan aanschaffen en direct 3 maanden spelen vind ik dan weer zonde... dingen als met Ideal betalen kan ik dan wel weer? zijn deze mogelijkheden er ook of?
als het niet anders is moet het maar gamecard zijn

Timbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Dan zal je inderdaad een gamecard moeten kopen. Da's toch gewoon op de site terug te vinden? Creditcard, paypal of gamecard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Heel simpel

Je koopt het spel, krijg je geloof iets van 5 dagen gratis gameplay.

daarna koop je een gamecard van hier http://www.aioncodes.nl/ online. Je krijgt direct je code bij het afronden van de betaling.

Vervolgens vul je die code in bij je serial code en daarna doe je die 30 dagen gratis erbij. Ik heb dus voor 25 euro 3 maanden speeltijd. ( kan ook andersom zijn ).

Je kan echter niet 30 dagen direct activeren, je moet eerst een gamecard kopen of via creditcard etc laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Volgens mij zijn een aantal dingen die in Aion zitten eerst in L2 uitgetest.
De opvallendste dingen zijn de Pauldrons en Vliegen, dat is allebij de afgelopen 1.5 jaar in L2 gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Jegorex schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:16:
Volgens mij zijn een aantal dingen die in Aion zitten eerst in L2 uitgetest.
De opvallendste dingen zijn de Pauldrons en Vliegen, dat is allebij de afgelopen 1.5 jaar in L2 gekomen.
zoals aion devs al zelf zeiden. Aion is op het zelfde basis princiepe als wow gemaakt. het is een samenvoegsel van allerlei mmo's, die vooral heel veel gemeen heeft met lineage 2 en guild wars.
Waar wow weer heel veel gemeen heeft met everquest.

[ Voor 5% gewijzigd door Gatygun op 07-10-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Shodan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:43:
ze verdienen inderdaad geen bakken met geld maar wel een stevig salaris. Vergeet niet dat die lui daar niet hoeven te zeiken om iets of ze zijn ontslagen en er komen weer 2 nieuwe lui voor terug. Ze werken voor compleet niks. Terwijl die amerikanen misschien voor ( en europanen ) 1 miljoen valute in aion al 40 euro betalen. Dat misschien maar 5 euro kost in totaal.

Als je genoeg orders heb, verdien je dus infeite op 1 transactie enorm veel.

Ik heb ooit is een documentaire hierover gezien, waar ze maar 4-5 uur mochten slapen naast de pc om vervolgens weer non stop moeten farmen. Onmenselijk.

Maar als ze het er niet mee eens waren konden ze altijd gaan bedelen op de straten, dus dit is voor hun gweoon een beter optie. Ik geloof dat die lui als uurloon niet meer dan 15 cent krijgen daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Om de hele farm discussie maar weer af te sluiten (niet echt Aion), die documentaire laat natuurlijk het extreme zien. Ik heb zelf voor zulke mensen gewerkt en ben ook op bezoek geweest, het is echt niet allemaal slavenwerk en er zit echt bizar veel geld in. Maargoed, hopelijk doet NCsoft er wat aan.. of we komen in de style van Cabal Online te zitten. (wie dat spel kent, weet hoe het daar is :P).

Voor gamecards raad ik toch de USD sites aan, dit scheelt je makkelijk 2-2,5 euro per 30 day card. Meen dat ik 10.71 kwijt was voor een 30day card. Dit verder kan NCsoft namelijk 0,0 tegen doen, daar je ook gewoon met een NA account dit kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
n00dle schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:51:
Tja ik weet het ook niet meer, mijn schijf is redelijk opgeruimd, heb 2 maand geleden vista opnieuw geinstalleerd. Verder lijkt mij zo'n 9800 GTX in SLI ruim voldoende voor zo'n spelletje. Ik denk eerlijk gezegt dat mijn Northbridge op mijn moederbord gewoon brak is en daarom mijn videokaarten afknelt. Ik kan me werkelijk niets anders bedenken... misschien ben ik wat veeleisend maar 20-25 fps is gewoon echt laag. En deze frame rate houdt ook gewoon langer aan, het is niet dat na het inladen van textures de fps beter wordt.

Wat ook raar is, is dat settings hoger of lager zetten, incl. aa of resolutie, geen fps verschil maakt. Ook SLI in- of uitschakelen maakt 0 fps verschil. Ik heb overigens de op 1 na nieuwste driver van Nvidia omdat de nieuwste er voor zorgt dat mijn SLI crasht.

Leuk! computers....
Cadeautje van nvidia:
http://www.aionsource.com...ts-flying-beasts-o_o.html
quote:
Update: Just a quick heads up, Nvidia released new drivers yesterday supporting SLI configuration with Aion. Be sure to go patch up!

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_
Zer0 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:30:
[...]
Het aantal uitgegeven keys zegt lang niet alles. Zo verteld dat niet of die keys gebruikt gaan worden op engelse, franse of duitse servers. Ook zegt het niks over hoeveel mensen het spel na de eerste maand blijven spelen.
[...]
Uit de praktijk weet ik dat het zeer zeker kan gebeuren. Als een legion besluit te migreren en de migratie sluit als nog niet iedereen over is vind er een splitsing plaats. Daarnaast kan het ook gebeuren dat elk legion besluit te blijven, of juist anders om. In WoW heb ik het zien gebeuren dat alle grote guilds besloten te migreren... op de oude servers inderdaad geen que's meer, op de nieuwe weer wel.
[...]
Je maakt er dan wel geen probleem van, maar je maakt NCSoft wel uit voor oplichters, en doet heel neerbuigend naar mensen die het niet met je eens zijn.
1. Uitgegeven keys zeggen lang niet alles.. toch geven ze een hele goede estimation over hoeveel spelers er zijn. Het maakt toch niet uit welke talen o.d.? Het lijkt mij vanzelfsprekend dat een hele grote portie van de mensen naar de Engelse servers gaan. Bij de registratie van je account ben je tevens verplicht een payment method te selecteren, d.m.v. deze gegevens kan NCsoft een sterke schatting geven over hoelang/hoeveel mensen blijven spelen. Beetje slappe koek dat je nooit niet iets kunt zien aankomen 8)7.

2. Slechte communicatie, dat het jou overkomen is wilt niet zeggen dat het altijd zo is. De kansen dat er zoiets gaat gebeuren zijn vrij minimaal, en vooral zoals ik al zei bij wat afspraken tussen je trouwe guildmembers. Als ze zoveel voor je betekenen, neem ik aan dat je er goed contact mee houdt? :*)

3. Mijn fout als ik "heel neerbuigend" overkom. Bij deze mijn diepste excuses. ;(. In mijn verdediging werd ik geprovoceerd door Ducar's: "Als het je niet bevalt dan stop je toch gewoon :?." Vandaar dat ik bij mijn standpunt blijf, en het van het zotte vind dat ik 'gewoon' mijn tijd en geld heb moeten weggooien.

Goede discussie though ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Mijn "korte" reflectie op 3 weken speeltijd Aion:

Begonnen vanaf de headstart heb ik nu een tijdje het spel kunnen spelen. Hierover wilde ik graag een stukje over mijn belevenissen tot dusver typen.
Net als iedereen ben ik zeer enthousiast en blij begonnen tijdens het spelen vanaf dat de servers open gingen op zondag 20 september om 21u. Om 21.05 zat ik zonder problemen op de server (later bleek ik daarbij behoorlijk geluk te hebben gehad, aangezien een groot deel van de mensen uren in de queue stonden). Het was een vreemde ervaring. Het starters gebied was overvol met rondhuppelende springende en dansende spelers. Let’s raid HOGGER!! Werd er door een aantal geroepen, zo vol met lvl 1 poppetjes was het. Ieder beestje wat zich bewoog werd binnen luttele seconden neergemept en alles wat quest gerelateerd te plukken viel werd uit de grond gerukt. Ondanks de drukte heb ik nog redelijk wat kunnen levelen en uiteindelijk level 7 gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_S2JYap3bd7w/SszKT5_uiOI/AAAAAAAAAEE/UXNFY6w-Tn8/s800/Aion0004t.jpg
Headstart!

Volgende dag weer gespeeld en level 10 geworden. Dan heb je eigenlijk het “tutorial” gebied achter je gelaten en kan het werkelijke avontuur op Atreia beginnen! In het begin heb je behoorlijk wat quests en kan je door die allemaal te doen makkelijk lvl 15/16 worden. Daarna wordt het iets minder met de hoeveelheid quests die geschikt zijn voor jouw level. Dus dan ben je gebonden aan een aantal repeatable quests. Van deze soort zijn er in het spel een hoop. Slacht 10 van die beestjes en 6 van die en kom maar weer terug om een klein beetje extra XP te krijgen. Ik zie dit een beetje als grinden vermomd als quest. Als je dan toch door nog wat verstopte quests her en der en wat gegrind lvl 18 wordt kan er eindelijk een keer gegrouped worden voor de (als je Elyos speelt) Krall quests. Dit is het eerste punt waarbij je een groep MOET vormen om de quests te kunnen doen. Dit vond ik zelf een verademing, aangezien je dan niet alleen maar in je 1ntje wat aan het grinden bent, maar gezellig met een groepje samenwerkend mobs kan afslachten. Zodra je alle quests klaar hebt ben je weer anderhalve level verder, aangezien er behoorlijk wat XP reward voor wordt gegeven. Ik was level 20 toen ik de “sealing the Abyss” quest had gedaan. Tijd voor een nieuw gebied! Eltnen of Theobomos is dan de keuze. Eltnen is echt stervensdruk, maar dat is natuurlijk logisch, aangezien het meerendeel van de karakters nou eenmaal het zelfde level als ik is en zij dan allemaal daar naar toe gaan en bovendien zijn er geen channels. In dit gebied zijn de meeste quests (zowel gewone als campaign quests). Om af en toe wat rust te zoeken ga ik ook eens naar Theomobos (Hier zijn wel channels). Echter ben je daar al snel door je quests heen en kan je alleen nog maar de befaamde repeat quests gaan doen en na 3x ben ik dat ook wel zat. Dan maar weer terug naar Eltnen. Nadat ik bijna alle quests gedaan heb ben ik level 23. Dan zit ik meteen weer “vast” als het ware. Er zijn (voor zover ik weet) tussen 23 – 25 nagenoeg geen quests beschikbaar om verder te levelen en dan ben ik dus genoodzaakt te grinden. Veel mensen nemen dit voor lief en vinden het ok. In WoW heb ik ook wel veel gegrind toen ik juist het questen zat was, maar daar had ik in ieder geval de keus om of te questen, of te grinden (of instances of battlegrounds als afwisselend vermaak).
Goed, ik zal dan wel wat meer moeten grinden. Op zich geen big deal, het spel is net uit en ik kan mij voorstellen dat er in de toekomst meer quests zullen komen.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_S2JYap3bd7w/SszKULkN80I/AAAAAAAAAEI/zqy4eYuQ3cg/s800/Aion0008t.jpg
Eltnen - putrid mire

Hier ligt echter wel een beetje “het probleem” van Aion. Naast questen en grinden is er eigenlijk vrijwel niks te doen van level 1 – 25. De Krall quests zijn eigenlijk de enige Group-quests. Daarnaast doe je alles solo. “Vanaf level 20 kan je PVP’en” wordt er gezegd. Ja dat is wel zo, je kan via rifts naar de vijand toe, maar…. meestal zijn die rifts in gebieden waar alleen level 27+ zich veilig zullen voelen. Gisteren kwam ik via een rift in een level met lvl33 mobs terecht en het zit er natuurlijk dik in dat de Asmo’s ook rond dat level zitten. Dus dat is niet aan te raden. Bovendien komen er natuurlijk vooral mensen van hoger level naar een rift toe om lekker te ganken. Kortom, ik zal dus nog geduldig moeten doorlevelen om eindelijk die magische level 25 te bereiken! Het moment waarvan iedereen zegt: “Dan begint Aion pas echt!” Voor de wat casual speler (moi incluis) is dat toch 3 weken speeltijd zo’n beetje.
Pas dan krijg je Instances, PvPvE, eindelijk een gebied waar je volop kunt vliegen. Ik weet het ik moet geduld hebben en het is nog maar 2 levels, maar voor mensen die nieuw zijn in dit spel en zodra er over enkele maanden misschien wat trials komen en mensen 10 dagen de tijd hebben om te spelen is de kans groot dat ze denken: “Hey, valt er naast dat gegrind nog wat anders te beleven?” Ik denk dat het dan zeker zal helpen als er nog een begin instance (voor lvl 15 bijvoorbeeld) is om te doen.

Dan iets over het verkrijgen van gear. De meeste gear die goed is die krijg je door campaign quests. Bij bijna alle andere quests krijg je meestal alleen wat pots, Kinah en XP. De beste gear moet je hebben van drops en dan kom je dus meestal uit bij de broker. Het voordeel daarvan is dan wel weer dat je die groentjes ook daadwerkelijk voor veel kinah kan verkopen op de broker! Dus dat komt de economie zeker ten goede. Ik geloof dat er later bij de instances wat meer drops zijn, dus laten we daarop hopen als ik eindelijk een keer 25 aantik.

Conclusie van mijn lange verhaal is dat ik mij prima vermaak met het spel, maar dat ik op sommige momenten wel iets heb van: “ja nu even iets anders dan alleen maar monsters killen!” Ik zou het tof vinden als er meer Group quests waren wat het sociale aspect van het spel ten goede komt. Of dat er wat meer uitdagende quests zijn met bijvoorbeeld het killen van wat eilte bazen ofzo. Op die momenten worden je skills goed getest. Ook zou ik graag wat eerder pvp elementen zien, maar dat is lastig met het channel systeem van de begin zones.

Mijn karakter is een sorcerer: Volyova op Gorgos aan de Elyos zijde.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_S2JYap3bd7w/SszKUoU1GVI/AAAAAAAAAEM/YVFJtuF8H3A/s800/Aion0015t.jpg
Moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Jimmy_ schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:56:
[...]

1. Uitgegeven keys zeggen lang niet alles.. toch geven ze een hele goede estimation over hoeveel spelers er zijn. Het maakt toch niet uit welke talen o.d.? Het lijkt mij vanzelfsprekend dat een hele grote portie van de mensen naar de Engelse servers gaan. Bij de registratie van je account ben je tevens verplicht een payment method te selecteren, d.m.v. deze gegevens kan NCsoft een sterke schatting geven over hoelang/hoeveel mensen blijven spelen. Beetje slappe koek dat je nooit niet iets kunt zien aankomen 8)7.
De taal die men kiest is zeker van belang. Lang niet alle fransen zullen op de franstalige servers spelen, hoe die verdeling wordt kun je alleen maar schatten, en schattingen kunnen behoorlijk fout gaan (zoals aangetoond, NCsoft had geschat hoeveel servers er nodig zouden zijn en zaten er naast. Vandaar dat er al extra servers bij gekomen zijn. Payment gegevens kun je weinig aan zien, aangezien je niet kon spelen zonder die op te geven. Alleen een heel klein gedeelte spelers zal voor een periode langer dan een maand gekozen hebben, en dat zal zeker geen indicatie geven over hoeveel spelers dit na de eerste maand aan zullen passen naar een betaling over een langere periode. Het grootste deel zal heel conservatief zijn en afwachten wat de game brengt.
2. Slechte communicatie, dat het jou overkomen is wilt niet zeggen dat het altijd zo is. De kansen dat er zoiets gaat gebeuren zijn vrij minimaal, en vooral zoals ik al zei bij wat afspraken tussen je trouwe guildmembers. Als ze zoveel voor je betekenen, neem ik aan dat je er goed contact mee houdt? :*)
Geen slechte communicatie, gewoon een samenloop van omstandigheden. Het betrof een beperkte migratie, dus een X aantal spelers kon migreren en dan zou de migratie automatisch sluiten. Veel mensen zijn direct bij opening van de migratie gaan migreren, met als resultaat dat de migratie al binnen extreem korte tijd gesloten was. Bij een bepertke migratie is die kans redelijkl aanwezig. Bij een open migratie is de kans aanwezig dat teveel of te weinig mensen migreren.
Warhammer had een migratie vorm waar ik me nog redelijk in kan vinden, daar werden servers gekopieerd, inclusief alle spelers, en kon je kiezen op welke server je ging spelen.
3. Mijn fout als ik "heel neerbuigend" overkom. Bij deze mijn diepste excuses. ;(. In mijn verdediging werd ik geprovoceerd door Ducar's: "Als het je niet bevalt dan stop je toch gewoon :?." Vandaar dat ik bij mijn standpunt blijf, en het van het zotte vind dat ik 'gewoon' mijn tijd en geld heb moeten weggooien.

Goede discussie though ;)
Ach, het blijft een spel, dus weggegooid geld en tijd is het altijd :P

[ Voor 3% gewijzigd door Zer0 op 07-10-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah nee he, volgende patch weer meer XP voor een Quest. Zucht...als ze maar niet de WoW kant uit gaan met iedere patch nerfen. Ik hoopte juist dat ze niet mee gaan met het de grote nerf trend. Will see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Shodan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:38:
Mijn "korte" reflectie op 3 weken speeltijd Aion:

...
Mooi stukje :)
Ik weet niet wat jij anders hebt gedaan dan ik, maar tot lvl24.5 heb ik nooit hoeven grinden (repeatable quests doe ik max 1x)
Wat ik wel heb gedaan was tijdens het aether gatheren en normaal gatheren mobs afslachten als ik moest wachten tot mijn flight time hersteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:29:
Ah nee he, volgende patch weer meer XP voor een Quest. Zucht...als ze maar niet de WoW kant uit gaan met iedere patch nerfen. Ik hoopte juist dat ze niet mee gaan met het de grote nerf trend. Will see...
Tsja, er vallen wat gaten in de quests als je het uizet naast level op het moment, xp daarbij aanpassen is sneller dan een legio nieuwe quests schrijven denk ik :p. Ik heb niet zozeer gelezen waar staat dat de quest exp wordt aangepast, maar als ik bijv kijk naar sommige repeatables denk ik dat daar zeker ruimte is voor meer exp. 6k of 8k exp voor repeatable quests op lvl 25? Beetje magertjes als je 2.5 miljoen nodig hebt voor een level; zelfs als je het 100x doet heb je nog niet voldoende exp voor 1 level :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Jegorex schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:41:
[...]

Mooi stukje :)
Ik weet niet wat jij anders hebt gedaan dan ik, maar tot lvl24.5 heb ik nooit hoeven grinden (repeatable quests doe ik max 1x)
Wat ik wel heb gedaan was tijdens het aether gatheren en normaal gatheren mobs afslachten als ik moest wachten tot mijn flight time hersteld was.
Ik heb ben pas begonnen met grinden op lvl 26.5, alhoewel dat ook niet nodig was geweest als ik eerder naar de instance was gegaan. :)
psychodude schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:52:
[...]

Tsja, er vallen wat gaten in de quests als je het uizet naast level op het moment, xp daarbij aanpassen is sneller dan een legio nieuwe quests schrijven denk ik :p. Ik heb niet zozeer gelezen waar staat dat de quest exp wordt aangepast, maar als ik bijv kijk naar sommige repeatables denk ik dat daar zeker ruimte is voor meer exp. 6k of 8k exp voor repeatable quests op lvl 25? Beetje magertjes als je 2.5 miljoen nodig hebt voor een level; zelfs als je het 100x doet heb je nog niet voldoende exp voor 1 level :p.
Bij de meeste quests krijg je toch meer XP van het killen van de monsters dan van de quest zelf.

[ Voor 40% gewijzigd door g0tanks op 07-10-2009 22:00 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Er zij nu al mensen die lvl 50 hebben bereikt op Votan: http://www.aionsource.com...php?p=1518966#post1518966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
g0tanks schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

Ik heb ben pas begonnen met grinden op lvl 26.5, alhoewel dat ook niet nodig was geweest als ik eerder naar de instance was gegaan. :)
Ik ben nu 25.5 ongeveer en wacht nu op een vriend die nog 24 is totdat we samen de instance kunnen doen :)
Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste

Let op:
Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)