Vanaf de lvl 20 zones heb je geen channels meeralwinus schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:17:
al andere channels geprobeerd?
Je hebt wel channels in lvl 20 zones hoor, bijvoorbeeld in Theobomos. De reden waarom je die niet in Eltnen hebt is omdat het een PVP gebied is.psychodude schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:55:
[...]
Vanaf de lvl 20 zones heb je geen channels meer.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Hallo allemaal,
Sinds de headstart van Aion zit ik met een probleem.
Zodra ik Aion opstart, gaat alles prima, de launcher verloopt goed, inloggen lukt, server selecten lukt ook gewoon, dan aangekomen bij de Character selection eveneens geen problemen. Nu nadat ik met mijn character de wereld in stap...
Elke keer (misschien al wel 500x) dat ik probeerde te spelen, kon ik rond lopen wat ik wou maar verder niets uitvoeren, niet praten, combat beginnen, dingen oppakken.. ca. 20 seconden daarna staat er het bericht;
Disconnected from gameserver.
Hierover heb ik veel contact gehad met NCsoft support, en we zijn er uit eindelijk uit dat het aan mijn connectie MOET liggen, aangezien ik vanmiddag bij een vriend van me mijn computer heb neergezet, en via zijn internet zonder enige problemen kon spelen.
Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen? Ik zou nu eindelijk wel eens even wat willen zien van het spel...
Mvg,
Ishiida (Castor)
Zodra ik Aion opstart, gaat alles prima, de launcher verloopt goed, inloggen lukt, server selecten lukt ook gewoon, dan aangekomen bij de Character selection eveneens geen problemen. Nu nadat ik met mijn character de wereld in stap...
Elke keer (misschien al wel 500x) dat ik probeerde te spelen, kon ik rond lopen wat ik wou maar verder niets uitvoeren, niet praten, combat beginnen, dingen oppakken.. ca. 20 seconden daarna staat er het bericht;
Hierover heb ik veel contact gehad met NCsoft support, en we zijn er uit eindelijk uit dat het aan mijn connectie MOET liggen, aangezien ik vanmiddag bij een vriend van me mijn computer heb neergezet, en via zijn internet zonder enige problemen kon spelen.
Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen? Ik zou nu eindelijk wel eens even wat willen zien van het spel...
Mvg,
Ishiida (Castor)
/ping geeft hier 4.012.835 ms nadat ik al 2 dc's heb gehad
Weet niet wat ze daar aan het doen zijn maar goed is anders
Weet niet wat ze daar aan het doen zijn maar goed is anders
Heb je al geprobeerd je provider te bellen en vragen of zij je misschien kunnen helpen? En indien niet, zeg je ze gewoon dat je overstapt naar welke provider die vriend van je gebruikt omdat daarmee alles wel gewoon werkt?Ishiida schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:27:
Hallo allemaal,
Mvg,
Ishiida (Castor)
Ik zou graag hetzelfde vragen. Als iemand een GW wing emote niet zou gebruiken :-)Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:22:
O en trouwens, weer een beetje off-topic misschien maar, heeft er toevallig iemand nog een code voor Aion wings voor Guild Wars?
Ik heb gister al een code gekregen van Bibo, ( erg aardig en hij werkte ^^) maar ik wilde er één aan een vriend geven, ook een tweaker.
gewoon als verassing XD.
hmm....router probleem dan? (modem met ingebouwde router misschien? Misschien moeten er wat poorten opengezet worden?) Heb je de computer ook wel eens direct aangesloten op je modem?Ishiida schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:27:
Hallo allemaal,
Mvg,
Ishiida (Castor)
Bedankt voor de reacties,
Ten aller eerst heb ik al de poorten 80, 2106,7777 open gezet bij de windows firewall ( daar moet het neem ik aan?) Deze hebben de mensen van NCsoft support mij genoemt,
Ik heb inderdaad beneden een modem staan, met daarin een internet kabel en die loopt rechtstreeks naar mijn kamer, en dus in mijn computer.
Vind het allemaal een beetje raar, want ik kan wel gewoon zonder problemen ingelogt zijn, maar alleen niet echt met de character in de wereld.
Ten aller eerst heb ik al de poorten 80, 2106,7777 open gezet bij de windows firewall ( daar moet het neem ik aan?) Deze hebben de mensen van NCsoft support mij genoemt,
Ik heb inderdaad beneden een modem staan, met daarin een internet kabel en die loopt rechtstreeks naar mijn kamer, en dus in mijn computer.
Vind het allemaal een beetje raar, want ik kan wel gewoon zonder problemen ingelogt zijn, maar alleen niet echt met de character in de wereld.
Je moet de poorten in je modem/router open zetten. Op de volgende site staat waarschijnlijk je modem/router wel. Zoek deze op en klik daarna op een willekeurig spel/software. Als het goed is staat er dan uitgelegdIshiida schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:25:
Bedankt voor de reacties,
hoe je met jou router de poorten open zet
De site:http://portforward.com/
[ Voor 2% gewijzigd door Ducar op 03-10-2009 19:53 . Reden: Vergeet site toe te voegen :S BIER! ]
Verwijderd
Damn zeg, weer dat gedoe van : AION client werkt niet meer. Maar dit keer wordt ik opnieuw de queue in gegooid?! Op deze manier ga ook ik het beu raken.
Ik verloor net verbinding met de server ofzo... ik kon nog rondlopen enzo, maar verder gebeurde er niets, mobs vielen niet meer aan, etc...
Dus ik het spel afschieten in taakbeheer en opnieuw erin gaan, krijg ik het queue venster te zien met 0/1100, dat ik er dus meteen in mag, maar er gebeurt verder niets... dus ik doe select server en klik opnieuw op Gorgos, kom ik weer achteraan in de queue...
Gelukkig is het geen 2 uur ofzo, het is 'maar' 50 minuten nu..
Dus ik het spel afschieten in taakbeheer en opnieuw erin gaan, krijg ik het queue venster te zien met 0/1100, dat ik er dus meteen in mag, maar er gebeurt verder niets... dus ik doe select server en klik opnieuw op Gorgos, kom ik weer achteraan in de queue...
Ivm de lag het volgende geprobeerd:Ducar schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:44:
[...]
Je moet de poorten in je modem/router open zetten. Op de volgende site staat waarschijnlijk je modem/router wel. Zoek deze op en klik daarna op een willekeurig spel/software. Als het goed is staat er dan uitgelegd
hoe je met jou router de poorten open zet
* poorten 2106, 7777 en 10241 opgezet
* TCP NoDelay toegevoegd aan de registry
* TcpAckFrequency toegevoegd door middel van de Leatrix Fix
Allemaal geen effect op de lag. Dit terwijl ik tot de laatste patch geen enkel probleem had met Aion.
idem...Conquerer schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:41:
Ik verloor net verbinding met de server ofzo... ik kon nog rondlopen enzo, maar verder gebeurde er niets, mobs vielen niet meer aan, etc...
Verwijderd
Ik heb net aion via steam gezegd,
Maar nou geeft hij bij de ncsoft launcher aan.
aion north america.
Is dat erg of kan ik gewoon zonder problemen met mijn mede tweakers spelen?
aion north america.
Verwijderd
Zolang je bij settings, Europe, hebt staan is het prima.Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:32:
Ik heb net aion via steam gezegd,
aion north america.
Verwijderd
hardstikke bedankt.Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:33:
[...]
Zolang je bij settings, Europe, hebt staan is het prima.
Nu ff de update afdraaien en beginnen maar.
Waarom staat er bij mijn IP adress in cmd --> Config/all 192.168.1.11 ?
Dit is toch het IP adress als je de ''default'' gebruikt? en ook de DHCP en DNS servers zijn hetzelfde?
Dit is toch het IP adress als je de ''default'' gebruikt? en ook de DHCP en DNS servers zijn hetzelfde?
Verwijderd
waarchijnlijk omdat je een ingebouwde router in je modem hebt,Ishiida schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:56:
Waarom staat er bij mijn IP adress in cmd --> Config/all 192.168.1.11 ?
of omdat je modem zelf het externe ip hanteerd
Volgens mij heb ik dat ook, maar als ik port's wil toevoegen, gebruik ik 192.168.1.1 in de browser?
Dan volgt er een in te vullen Username en Wachtwoord.
Niks was nog correct, ik heb beneden een Davolink DV2020.
Heb niet de correcte username en password,
User Admin of login werken allemaal niet.
Dan volgt er een in te vullen Username en Wachtwoord.
Niks was nog correct, ik heb beneden een Davolink DV2020.
Heb niet de correcte username en password,
User Admin of login werken allemaal niet.
Mijn vriendin en ik hebben nu karakters gemaakt op Kalil, waarschijnlijk blijven we daar op nu, daar zijn tenminste geen queues... (nog niet in ieder geval...)
Wel mooi 10x zo'n buff gekregen, dat je voor 1 uur 20% meer xp krijgt, die zijn alleen dit weekend beschikbaar
Kunnen die probleem niet beter in het spelerij en problemen forum? Het begint een beetje offtopic te worden hier...
Wel mooi 10x zo'n buff gekregen, dat je voor 1 uur 20% meer xp krijgt, die zijn alleen dit weekend beschikbaar
Kunnen die probleem niet beter in het spelerij en problemen forum? Het begint een beetje offtopic te worden hier...
Die lag begint nu toch wel erg vervelend te worden

Kan dan ook helemaal niet spelen op een normale manier..

Kan dan ook helemaal niet spelen op een normale manier..
Heb dat ook bij vlagen...soms wel heel extreem

Tja, dat je zou je bijna zeggen, maar het is geen probleem, eerder inherent aan het spel op dit moment.TheZeroorez schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:31:
[modbreak]Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)[/modbreak]
Maar dan is het toch makkelijker een apart topic voor te hebben.
Inmiddels mijn spiritmaster 22, eindelijk fire spirit lvl2
Ze blijven mana vreters, hopelijk doen ze hier nog wat aan. (of: je gooit er 3 dots op en je gaat wat TV kijken - class).
Oh en mijn ping, niets aan het handje:
Inmiddels mijn spiritmaster 22, eindelijk fire spirit lvl2
Oh en mijn ping, niets aan het handje:

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jeetje zeg, Modem gereset, de ports toegevoegd, en het probleem blijft gewoon voortbestaan.
Iedereen die kan lekker spelen en Levelen, en ik word elke keer gedisconnect, nog meer mensen hier die Aion spelen met Tele2 als ISP en toevallig Davolink DV2020 gebruiken?
Iedereen die kan lekker spelen en Levelen, en ik word elke keer gedisconnect, nog meer mensen hier die Aion spelen met Tele2 als ISP en toevallig Davolink DV2020 gebruiken?
Zijn er trouwens meer mensen hier welk binnen de steden geregeld last hebben van lag en langzaam ladende characters? Soms is het echt een beetje spelen met 10 frames per minuut... En het gekke erbij is, als ik dan task manager er bij open zet en heb Aion gewoon als actieve applicatie is het CPU gebruik maar iets van 10% (overall, Aion zelf maar iets van 6% ofzo) en mem gebruik slechts 450~550mb; beide verre van optimaal zegt me gevoel me, zeker als er nog zoveel meer ter beschikking staat.
Het lage CPU gebruik is iets wat ook buiten steden me opvalt, echter daar levert het geen problemen.
Het lage CPU gebruik is iets wat ook buiten steden me opvalt, echter daar levert het geen problemen.
Gorgos als enige server down, nice.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Toch nog een aantal servers op low ook, nog geen noodzaak tot nieuwe servers
.
grmbls ... waarom nou weer gorgos down ><
en oh ja snap ... vergeet telkens om te koekeloeren voor een leuk legion als ik ingame ben
en oh ja snap ... vergeet telkens om te koekeloeren voor een leuk legion als ik ingame ben
[ Voor 53% gewijzigd door dynosu op 04-10-2009 12:39 ]
Heh ik ben blij dat ik nu niet meer op Gorgos speel dan
Mja ik wou net uitbreiden naar level 2 legion
Maar even een Elyos op een andere server aangemaakt om de tijd wat te doden. Hoop dat de server snel weer up is
Oeh, rank2... tastyDucar schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:44:
Mja ik wou net uitbreiden naar level 2 legionMaar even een Elyos op een andere server aangemaakt om de tijd wat te doden. Hoop dat de server snel weer up is
En welke server?
Moment zal even kijken, weet al niet meer welke serverViggen schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:47:
[...]
Oeh, rank2... tasty![]()
En welke server?'k verveel me
![]()
Kalil is het Elyos side voor de verandering
Char is Tisalli
Gorgos is weer online
[ Voor 16% gewijzigd door Ducar op 04-10-2009 13:10 . Reden: Gorgos Online ]
Verwijderd
Jammer zeg had wel zin om een Asmo te maken terwijl Gorgos off is. Maar helaas ik heb 8 chars op Gorgos, dus ik kan er ook geen maken op een andere server.....
Hoop dat ze dat in de loop der tijd echt ophogen naar minimaal 16 of gewoon geen limiet. Hoogstens irritant zo'n limiet van 8.Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:01:
Jammer zeg had wel zin om een Asmo te maken terwijl Gorgos off is. Maar helaas ik heb 8 chars op Gorgos, dus ik kan er ook geen maken op een andere server.....
Zo cewl dat Gorgos net down was, nu hij weer up is heb ik geen wachtrij
Hoe zit het eigenlijk met Gorgos nu? ik kwam net even in het char scherm, client stop automatisch (geen crash oid) en na het inloggen mag ik weer lekker 1.5 uur in de queue staan, iemand enig idee of de server nog wel functioneert (en of het zin heeft om in de queue te blijven)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
'lo allemaal 
Ben sinds een tijd dit topic al aan het volgen vanuit mijn werk.
Zal maar eens het ijs breken dan, hehe.
Ik speel op Castor, als Asmo. Heb een lvl 20 cleric in de SuddenDeath legion (rank 5
).
Speel sinds closed beta al en volg de ontwikkeling ongeveer een jaartje.
Hiervoor heb ik lang wow gespeeld. Vergelijkingen zal ik niet maken.
Denk dat de reden hiervan is dat ik WoW als een standaard zie. Die hebben zoveel dingen "uitgevonden", geimplementeerd in de MMORPG wereld dat het welliswaar niet zo 123 te verbeteren is.
Persoonlijk denk ik dat voor deze reden mensen altijd de MMORPG's vergelijken met elkaar.
Ontwikkelaars proberen het niet "na te apen" maar de AH bijvoorbeeld, dat is gewoon een systeem waarvan je niet zomaar 123 een alternatief op bedenkt. Ik denk dat de concurrentie en vergelijkingen hierdoor echt ontstaan. Same voor andere elementen.
Ik ben in ieder geval aan het genieten van Aion tot nu toe. Echt een heerlijke sfeer.
Wat minder leuk is, is als ik mijn legion enorme alliances zie maken als ze een rift gevonden hebben.
Daar ben ik echt jaloers op, ik kan niet wachten tot ik eindelijk mijn ware ik (pvp healer), naar boven kan halen
Gisteren alle BCO quests gedaan met dezelfde groep. We hadden het geluk dat iedereen op dezelfde quests zat inclusief de chains. Zijn we in een dik uur volledig doorheen geknald. Dit was dus ook mijn eerste heal ervaring. Moet zeggen dat de partyplay redelijk goed is. Er was èèn keer dat we 3 mobs op onze tank (Templar) hadden, en 2 mobs op de gladiator die gelukkig wel meteen het OT initiatief nam. Moest ik toch behoorlijk intensief buttonbashen om het bij te houden. En dan maar herhalen "Spellshifter first!!".
De CC is ook wel goed. Alhoewel mijn root meer dan de helft van de tijd geresist wordt.
Wel handig met mensen wat geen verstand hebben van aggro (enmity). Gooi je een heal op de tank en dan komt er een mob op je afgestormd waar hij nog niks mee heeft gedaan, en dan duurt het 15 seconden voordat de tank het in de gaten heeft
Persoonlijk heb ik 2x HD 4890's in crossfire met een i7 920 (niet OC'd) op een HD 1920x1080, en 6GB DDR3 1333 MHz, en moet eerlijk aangeven dat ik wel (kleine) spikes heb van lage fps in de steden. Dit is normaal bij alle games, maar de hoeveelheid detail van elk personage is zeer hoog in Aion. Ik schrok er ook wel een beetje van.
Ben sinds een tijd dit topic al aan het volgen vanuit mijn werk.
Zal maar eens het ijs breken dan, hehe.
Ik speel op Castor, als Asmo. Heb een lvl 20 cleric in de SuddenDeath legion (rank 5
Speel sinds closed beta al en volg de ontwikkeling ongeveer een jaartje.
Hiervoor heb ik lang wow gespeeld. Vergelijkingen zal ik niet maken.
Denk dat de reden hiervan is dat ik WoW als een standaard zie. Die hebben zoveel dingen "uitgevonden", geimplementeerd in de MMORPG wereld dat het welliswaar niet zo 123 te verbeteren is.
Persoonlijk denk ik dat voor deze reden mensen altijd de MMORPG's vergelijken met elkaar.
Ontwikkelaars proberen het niet "na te apen" maar de AH bijvoorbeeld, dat is gewoon een systeem waarvan je niet zomaar 123 een alternatief op bedenkt. Ik denk dat de concurrentie en vergelijkingen hierdoor echt ontstaan. Same voor andere elementen.
Ik ben in ieder geval aan het genieten van Aion tot nu toe. Echt een heerlijke sfeer.
Wat minder leuk is, is als ik mijn legion enorme alliances zie maken als ze een rift gevonden hebben.
Daar ben ik echt jaloers op, ik kan niet wachten tot ik eindelijk mijn ware ik (pvp healer), naar boven kan halen
Gisteren alle BCO quests gedaan met dezelfde groep. We hadden het geluk dat iedereen op dezelfde quests zat inclusief de chains. Zijn we in een dik uur volledig doorheen geknald. Dit was dus ook mijn eerste heal ervaring. Moet zeggen dat de partyplay redelijk goed is. Er was èèn keer dat we 3 mobs op onze tank (Templar) hadden, en 2 mobs op de gladiator die gelukkig wel meteen het OT initiatief nam. Moest ik toch behoorlijk intensief buttonbashen om het bij te houden. En dan maar herhalen "Spellshifter first!!".
De CC is ook wel goed. Alhoewel mijn root meer dan de helft van de tijd geresist wordt.
Wel handig met mensen wat geen verstand hebben van aggro (enmity). Gooi je een heal op de tank en dan komt er een mob op je afgestormd waar hij nog niks mee heeft gedaan, en dan duurt het 15 seconden voordat de tank het in de gaten heeft
Ik denk dat het bij je pixelplank(en) gaat liggen. De characters zijn zeer gedetailleerd en dus moet er zeer veel geladen worden. Wat heb je voor een kaart?psychodude schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:35:
Zijn er trouwens meer mensen hier welk binnen de steden geregeld last hebben van lag en langzaam ladende characters? Soms is het echt een beetje spelen met 10 frames per minuut... En het gekke erbij is, als ik dan task manager er bij open zet en heb Aion gewoon als actieve applicatie is het CPU gebruik maar iets van 10% (overall, Aion zelf maar iets van 6% ofzo) en mem gebruik slechts 450~550mb; beide verre van optimaal zegt me gevoel me, zeker als er nog zoveel meer ter beschikking staat.
Persoonlijk heb ik 2x HD 4890's in crossfire met een i7 920 (niet OC'd) op een HD 1920x1080, en 6GB DDR3 1333 MHz, en moet eerlijk aangeven dat ik wel (kleine) spikes heb van lage fps in de steden. Dit is normaal bij alle games, maar de hoeveelheid detail van elk personage is zeer hoog in Aion. Ik schrok er ook wel een beetje van.
Een 9600GT, uiteraard is het niks vergeleken met 2x HD 4890Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:01:
Ik denk dat het bij je pixelplank(en) gaat liggen. De characters zijn zeer gedetailleerd en dus moet er zeer veel geladen worden. Wat heb je voor een kaart?
De lagspikes van minder dan 1fps zijn in de steden daarmee dan ook verdwenen, en is weer goed speelbaar
Verwijderd
Kan het even niet zo snel duidelijk vinden (aion armory), hoe kom ik in Nochsana Training Camp? Naar toe gaan, of is er een NPC die je stuurt?
Guide: http://ftwguidesco.web705...-training-camp-guide.aspxVerwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:09:
Kan het even niet zo snel duidelijk vinden (aion armory), hoe kom ik in Nochsana Training Camp? Naar toe gaan, of is er een NPC die je stuurt?
Wat bedoel je precies met de 7100 versie? Het is me niet helemaal duidelijk wat dat in houdt, is dat een legaal te downloaden update van de windows 7 beta? En wat bedoel je met 'RC cmo 1.5.0.5.' ? Ik ben nu zelf bezig met installeren van windows 7 in de hoop dat daarmee mijn extreme fps drops weg zijn, aangezien vista 64 in iedergeval niet werkte.psychodude schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:00:
[...]
Een 9600GT, uiteraard is het niks vergeleken met 2x HD 4890. Echter lijkt het probleem opgelost te zijn, ik heb mijn windows 7 geupdate naar de 7100 versie en daarbij gebruikt het weer gewoon een redelijk percentage van mijn CPU zoals het onder RC icm 1.5.0.5 en ouder ook deed.
Verwijderd
Dat zou ik ook wel eens graag willen weten 
Die fps problemen in de stad gaan te maken hebben met je videoplank. Als het daar niet aan ligt dan gaat een andere windows het ook niet oplossen denk ik toch...
Die fps problemen in de stad gaan te maken hebben met je videoplank. Als het daar niet aan ligt dan gaat een andere windows het ook niet oplossen denk ik toch...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 20:19 ]
7100 is de release versie, daarbij dus niet van Microsoft te downloaden.n00dle schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:52:
[...]
Wat bedoel je precies met de 7100 versie? Het is me niet helemaal duidelijk wat dat in houdt, is dat een legaal te downloaden update van de windows 7 beta? En wat bedoel je met 'RC cmo 1.5.0.5.' ? Ik ben nu zelf bezig met installeren van windows 7 in de hoop dat daarmee mijn extreme fps drops weg zijn, aangezien vista 64 in iedergeval niet werkte.
En met RC icm 1.5.0.5 bedoel ik de windows 7 RC versie, in combinatie met 1.5.0.5 van Aion en ouder. De problemen ontstonden voor mij pas namelijk na de 1.5.0.6 update van Aion (ja, die Aion versies zijn een beetje lang
@xUTY_: Mwuah, het heeft uiteindelijk geholpen
aha, dan weet ik dat ook weer ^^ maar die 7100 versie is dus al uitgelekt als ik het goed begrijp. Die maar is proberen dan, ik heb net windows 7 geinstalleerd en het is nog dramatischer dan eerder heb ik het gevoel. Met mijn 2x 9800 GTX heb ik in steden een FPS van 5-20 en buiten de steden 20-50. Speelt echt zwaar belabberd

[ Voor 5% gewijzigd door n00dle op 04-10-2009 21:37 ]
Hij is al tijdje gewoon te krijgen hoorn00dle schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:36:
aha, dan weet ik dat ook weer ^^ maar die 7100 versie is dus al uitgelekt als ik het goed begrijp.
Vandaag een templar gestart, net lvl14 gehaald. Gaat nu best rap
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
@offtopic: 7100 = RC, 7600 = RTM
enja ik heb ook redelijke fps drops in de stad zelf, daarbuiten gewoon strakke fps
enja ik heb ook redelijke fps drops in de stad zelf, daarbuiten gewoon strakke fps
[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 04-10-2009 23:15 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Ben er vanavond achter gekomen dat er blijkbaar geen 30 minuten private shop = kick meer geld. Ik heb tijdens het eten een shop opgezet met daarin wat kleine ingredienten voor armour, wapens en cooking, 1,5 uur later was ik nog steeds ingelogd en stond ik nog steeds lekker mijn dingetjes te verkopen! Sinds wanneer is dit?
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Ik zal morgen voor je check doen op PS tijd. Dan kan ik je post bevestigen.
AFK tijd blijft zeker nog 30 min.
AFK tijd blijft zeker nog 30 min.
Ik ben nu al een paar keer langer AFK geweest dan een half uur, zelfs zonder shop of welk trucje dan ook, en nog niet disconnected.
Was dat niet wanneer je niets verkocht hebt voor 30 minuten? MIsschien had je wel een aantal dingen verkocht en kon je daardoor langer een private shop open hebben?
Wie is er al bezig geweest met macro's in Aion voor clerics?
Ik zou best een mooie macro willen hebben voor healing, heb nog niks goeds kunnen vinden via google.
btw, ik zoek nog een nederlandse guild/legion op de server kahrun, elyos. (ben lvl 20 Cleric heal)
Ik zou best een mooie macro willen hebben voor healing, heb nog niks goeds kunnen vinden via google.
btw, ik zoek nog een nederlandse guild/legion op de server kahrun, elyos. (ben lvl 20 Cleric heal)
[ Voor 24% gewijzigd door dCY op 05-10-2009 08:50 ]
Verwijderd
Ik 'registreer' me hier ook maar eens 
Ben nu Aion 4 dagen aan het spelen (net verhuisd, had tijdje geen internet) en zit samen met zo'n 20 mensen van m'n WoW guild op Gorgos (ja, wij ook...). M'n solo char is Calene, level 12 Sorcerer. Daarnaast nog een aantal uurtjes met een vriend gespeeld op m'n Priest genaamd Mortui, die nu level 9 is.
De queues kan ik over het algemeen wel 'omheen werken' door in te loggen als ik thuiskom en wat dingen doe die gedaan moeten worden in een huishouden. Soms heb je daar echter geen mogelijkheid toe en wil je direct spelen, dus ik heb ook een level 6 Scout op een andere server
Af en toe een crash vanuit het niets, maar dan hoef je niet opnieuw in de queue te gaan staan, is mijn ervaring tot nu toe.
Eerste indruk is het een mooi spel. Zit goed in elkaar, maar ik heb nog erg veel te ontdekken. De chain skills heb ik lang op gewacht en bevalt goed. Niet meer je beste skill spammen, maar proberen cooldowns en skills goed te mixen. Nu ben ik nog maar level 12 en heb ik lang nog niet alle skills, maar het bouwt lekker op.
Ik speel lekker casual met een uur of 2 uur per dag max. Zowat iedereen loopt op me voor, maar so be it... ik kom er wel
Ben nu Aion 4 dagen aan het spelen (net verhuisd, had tijdje geen internet) en zit samen met zo'n 20 mensen van m'n WoW guild op Gorgos (ja, wij ook...). M'n solo char is Calene, level 12 Sorcerer. Daarnaast nog een aantal uurtjes met een vriend gespeeld op m'n Priest genaamd Mortui, die nu level 9 is.
De queues kan ik over het algemeen wel 'omheen werken' door in te loggen als ik thuiskom en wat dingen doe die gedaan moeten worden in een huishouden. Soms heb je daar echter geen mogelijkheid toe en wil je direct spelen, dus ik heb ook een level 6 Scout op een andere server
Af en toe een crash vanuit het niets, maar dan hoef je niet opnieuw in de queue te gaan staan, is mijn ervaring tot nu toe.
Eerste indruk is het een mooi spel. Zit goed in elkaar, maar ik heb nog erg veel te ontdekken. De chain skills heb ik lang op gewacht en bevalt goed. Niet meer je beste skill spammen, maar proberen cooldowns en skills goed te mixen. Nu ben ik nog maar level 12 en heb ik lang nog niet alle skills, maar het bouwt lekker op.
Ik speel lekker casual met een uur of 2 uur per dag max. Zowat iedereen loopt op me voor, maar so be it... ik kom er wel
Zo speel ik ook. Is wel het meest rustgevende. Enige irritante is dan wel dat op dag 1 iemand anders @ lvl 12 ziet en jij ook. Kom je de dag erna terug ben jij nog altijd lvl 12 en hij 15 of 16Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:21:
Als je een casual legion zoekt. BlindfoldeddCY schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:44:
Wie is er al bezig geweest met macro's in Aion voor clerics?
Ook nog plaats voor mij? Cleric lvl 11Tha_T schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:43:
[...]
Zo speel ik ook. Is wel het meest rustgevende. Enige irritante is dan wel dat op dag 1 iemand anders @ lvl 12 ziet en jij ook. Kom je de dag erna terug ben jij nog altijd lvl 12 en hij 15 of 16![]()
[...]
Als je een casual legion zoekt. Blindfolded. We missen nog wel clerics en met 20 ben je een van de hogere lvl's binnen onze Legion.
Hallo Mede Tweakers,
Na mijn avontuur op Gorgos ben ik met wat vrienden toch maar naar een minder drukke server gegaan. Het wachten was voor mij geen probleem alleen wilde we met zijn allen toch samen kunnen spelen, en dat wordt moeilijk als er een que staat. Wij spelen nu op Kahrun, geen lag of login problems. Heb dit weekend niet zoveel gespeeld als ik had gewild, oa raiden in WoW. Ben nu een templar begonnen asmodian en vind het wel grappig dat de wereld zijn gelijkenis heeft alleen allemaal wat darker
Het spel blijft me in het bijzonder fascineren, de wereld is mooi en ik vind het gewoon lekker spelen. het is wel even wennen nu als templar dat mijn damage iets minder is dan mijn gladiator, maar dat mag en zal de pret niet drukken. Als iemand nog meer op Kahrun speelt, asmodian, whisper deandra, dat ben ik. Heb ook een Legion `Bohemia` het is niet alleen NL zitten ook engelsen.
Na mijn avontuur op Gorgos ben ik met wat vrienden toch maar naar een minder drukke server gegaan. Het wachten was voor mij geen probleem alleen wilde we met zijn allen toch samen kunnen spelen, en dat wordt moeilijk als er een que staat. Wij spelen nu op Kahrun, geen lag of login problems. Heb dit weekend niet zoveel gespeeld als ik had gewild, oa raiden in WoW. Ben nu een templar begonnen asmodian en vind het wel grappig dat de wereld zijn gelijkenis heeft alleen allemaal wat darker
Het spel blijft me in het bijzonder fascineren, de wereld is mooi en ik vind het gewoon lekker spelen. het is wel even wennen nu als templar dat mijn damage iets minder is dan mijn gladiator, maar dat mag en zal de pret niet drukken. Als iemand nog meer op Kahrun speelt, asmodian, whisper deandra, dat ben ik. Heb ook een Legion `Bohemia` het is niet alleen NL zitten ook engelsen.
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Is goed, mijn char heet SingleTha_T schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:43:
[...]
Zo speel ik ook. Is wel het meest rustgevende. Enige irritante is dan wel dat op dag 1 iemand anders @ lvl 12 ziet en jij ook. Kom je de dag erna terug ben jij nog altijd lvl 12 en hij 15 of 16![]()
[...]
Als je een casual legion zoekt. Blindfolded. We missen nog wel clerics en met 20 ben je een van de hogere lvl's binnen onze Legion.
Heb maar een char gemaakt op Kalil, level 7 Asmo Warrior nu, genaamd Noir. Gaat zeker weten een Templar worden! Heerlijk trouwens, zo'n server zonder queuesThrace Grumble schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:12:
[...]
Asmodian of Elyos?Heb wel interesse om te joinen
Het is nu gewoon mogelijk om ff in te loggen, een uurtje te spelen en weer uit te loggen
No rush in leveling hier, wil zoveel mogelijk van de game genieten!
Nog meer mensen op Kalil van T.net??
[ Voor 16% gewijzigd door Thrace Grumble op 05-10-2009 13:05 . Reden: Grammatica.. ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Tof! Welkom iig
I'll ask maar mag geen probleem zijn volgens mij. Maar goed, wellicht praat ik voor mijn beurt
Wat zijn trouwens die class-channels enorm verschilllend qua activiteit. Waar SM channel zo goed als dood is, is er in templar channel enorm veel gepraat. Wel leuk dat je steeds meer leert van het spel, en grinden gaat opeens 10x sneller 
Parties op de elite zones gaat al stuk beter, al blijft SM gewoon enorme mana problemen hebben.
Parties op de elite zones gaat al stuk beter, al blijft SM gewoon enorme mana problemen hebben.
Zow, dit weekend mijn Assassin naar level 25 gesleept, uiteindelijk waren de farm quests een beetje op en waren alleen de rare spawn quests nog over, dus ik als level 24 maar level 27 mobs farmen, 9k xp per kill dus ging rap zat. Op level 25 uiteraard de quests gedaan en na de flight test in Eltnen liet telemachus je die leuke cutscene zien van de rift onder eltnen fortress, is het daarmee klaar? Had wat meer verwacht van de entry quests.
Verwijderd
misschien een stomme vraag.
Maar ik ben echt een groepsspeler
welke priest gaat het meeste speeltijd krijgen binnen groepen.
Maar ik ben echt een groepsspeler
welke priest gaat het meeste speeltijd krijgen binnen groepen.
Cleric, zeker als het gaat om healen. Chanter kan makkelijk nog de elite zones doen, maar richting instances weet ik het niet zeker. Daarentegen heeft chanter weer leuke buffs, dus zal ook wel gewenst blijven.
Verwijderd
Cleric.
Die worden altijd wel vaak gezocht met groupquests. Maar dan sta je op afstand de rest te healen.. dus ik weet niet of je dat trekt?
Die worden altijd wel vaak gezocht met groupquests. Maar dan sta je op afstand de rest te healen.. dus ik weet niet of je dat trekt?
Verwijderd
ach went vanzelf toch.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:10:
Cleric.
wie niet waagt wie niet wint
hardstikke bedankt voor het snelle andwoord
chanter is toch ook redelijk populair, de buffs die je krijgt zijn door veel mensen zeer gewild 
dus cleric of chanter maakt volgens mij niet zo heel veel uit
dus cleric of chanter maakt volgens mij niet zo heel veel uit
Verwijderd
Ik heb liever een cleric dan een chanter in mn group.
Die healen veel harder
Chanter is mooi meegenomen maar geen must.
Meestal als ik een group quest doe zoek ik als 1e een Templar en een Cleric.. de rest boeit niet
Die healen veel harder
Meestal als ik een group quest doe zoek ik als 1e een Templar en een Cleric.. de rest boeit niet
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 13:26 ]
Waarom geen gladiator en chanter? Gladiators kunnen net zo g oed tanken, misscshien zelfs beter dan templars. Tenzij het op echte end game bosses aankomt waarbij de templar net dat extra heeft wat nodig is, doet een gladiator wat hij moet doen en groot kans dat hij beter multiple target aggro kan houden vanwege zijn aoe. Gladiator heeft ook defensive skills en taunts dus wat dat betreft is het niks anders dan templar.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:25:
Ik heb liever een cleric dan een chanter in mn group.
Die healen veel harderChanter is mooi meegenomen maar geen must.
En Chanters healen net zo goed in de meeste situaties, een cleric heeft snellere/betere/meer heals, klopt.. maar als het overkill is kan je net zo goed een chanter nemen.
Niet zo kort door de bocht gaan
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ik denk dat ik binnenkort maar een nieuwe char ga aanmaken. Dan noem ik hem Cupido en dan uiteraard een ranger
. Mochten jullie binnenkort Cupido zien dan ben ik het dus
Verwijderd
Heb deze game ook maar aangeschaft gister, maar wat een getrut was dat met installeren/ patchen, maakte zoals velen de fout door te gaan patchen met de launcher op North-America ingesteld - blijkbaar staat de nederlandse retail versie daar standaard op - met als gevolg dat ik alleen kon inloggen in het Japans..
Uninstallen en opnieuw patchen danmaar, weer 4 uur bezig
Uiteindelijk half uurtje kunnen spelen. Het ziet er wel er leuk uit en liep soepel bij mij, maar het was al laat dus niet zo druk. Vandaag maar eens kijken hoe het loopt als het wat drukker is.
Wel erg veel goldspammers zeg, niet normaal meer, daar gaan ze het nog druk mee krijgen!
Uninstallen en opnieuw patchen danmaar, weer 4 uur bezig

Uiteindelijk half uurtje kunnen spelen. Het ziet er wel er leuk uit en liep soepel bij mij, maar het was al laat dus niet zo druk. Vandaag maar eens kijken hoe het loopt als het wat drukker is.
Wel erg veel goldspammers zeg, niet normaal meer, daar gaan ze het nog druk mee krijgen!
Verwijderd
Ben ik niet met je eens. Ik heb 4x de abyss trainingcamp gedaan. Een chanter healt gewoon niet genoeg. Een cleric healt snel en een hele HP bar van de meeste chars. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Ik ben liever binnen een uur klaar en zonder risico dat iedereen dood gaat omdat de gladiator een keer dood gaat en dan de rest de sjaak is.
Ieder zn mening, maar volgens mij zoekt toch 90% een Templar / Cleric voor groupquests vanaf lvl 25+
Ik ben liever binnen een uur klaar en zonder risico dat iedereen dood gaat omdat de gladiator een keer dood gaat en dan de rest de sjaak is.
Ieder zn mening, maar volgens mij zoekt toch 90% een Templar / Cleric voor groupquests vanaf lvl 25+
Als je bij de 1e keer opstarten van Aion een koreaans loginscherm ziet, kan je dat op deze manier corrigeren.
't is een beetje mosterd na de maaltijd!
Verwijderd
Dat was juist het irritante eraan, ik had gewoon alles in het engels tijdens installeren, alles leek prima te gaan totdat hij up to date was en ik wilde inloggen, hij herkende mijn inlog/pw niet.Mozin schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:44:
Als je bij de 1e keer opstarten van Aion een koreaans loginscherm ziet, kan je dat op deze manier corrigeren.
Daarna zag ik pas dat de launcher op North America stond dus die heb ik op Europe gezet. Toen kreeg ik alles in het Koreaans maar kon wel inloggen. Lekker logisch

Mja werkt nu gelukkig, beetje zonde van de tijd alleen.
Ik heb een aantal mmo's voorbij zien komen (WoW, Guildwars, AoC, Warhammer, LothR, enz. en er is iets dat mij opvalt.
LotR ben ik nooit aan begonnen, maar wat ik hoor/lees is dat wel succesvol en GW is dacht ik een beetje dood gespeeld. Hopelijk dat voor de fans de update op tijd komt.
Met uitzondering van (ja, ja) World of Warcraft "Floppen" de meeste.
Nou ja "floppen" is overdreven. Natuurlijk zijn er wel mensen die het blijven spelen, maar niet in de aantallen waar mee werd gestart.
Ook is opvallend dat spelers roepen dat ze willen PvP-en (AoC is oa daar volgens mij stuk gegaan door het lange uitblijven van PvP) denk ik toch dat de meeste mensen het liefst PvE spelen.
dat is ook wel een beetje logisch: Bij PvP heb je altijd 50% verliezers.
En niemand vind verliezen leuk.
Als je met een groep van NPC's verliest, kun je samen de maker van de game de schuld geven
Wel, de point is eigenlijk dat ik denk dat bij bijna al deze games iedereen vrolijk begint, lekker levelt naar de cap (langzaam of snel, net wat je graag doet) en vervolgens tegen een PvP deel aan loopt.
En dat de meete daar afhaken.
En weer terug hollen naar een game als WoW.
Want, of je nu fan bent of niet, WoW heeft dat goed voor elkaar. Je kan je hele online life met PvE vullen als je dat wilt en, mocht je in een mentale dip zitten, dat kun je zo PvP doen voor een paar uurtjes.
Zelf heb ik dat ook een beetje. Aion is great. I love it, maar ik ben bang dat ik straks, als ik tegen de PvP aanloop snel er de brui aan geef (ik kan slecht tegen mijn verlies)
Ik hoop het niet, maar ....
Ik speel vanaf open bèta Arion, heb WoW al een tijd terug opgezegd, maar nog geen char boven de lvl 17 gehad.
Meestal begin ik maar weer met een nieuwe. Maar ja, meeste klasses heb ik wel gehad, dus ik moet toch maar eens verder denk ik...
Hoe zitten jullie daar in?
LotR ben ik nooit aan begonnen, maar wat ik hoor/lees is dat wel succesvol en GW is dacht ik een beetje dood gespeeld. Hopelijk dat voor de fans de update op tijd komt.
Nou ja "floppen" is overdreven. Natuurlijk zijn er wel mensen die het blijven spelen, maar niet in de aantallen waar mee werd gestart.
Ook is opvallend dat spelers roepen dat ze willen PvP-en (AoC is oa daar volgens mij stuk gegaan door het lange uitblijven van PvP) denk ik toch dat de meeste mensen het liefst PvE spelen.
dat is ook wel een beetje logisch: Bij PvP heb je altijd 50% verliezers.
Als je met een groep van NPC's verliest, kun je samen de maker van de game de schuld geven
Wel, de point is eigenlijk dat ik denk dat bij bijna al deze games iedereen vrolijk begint, lekker levelt naar de cap (langzaam of snel, net wat je graag doet) en vervolgens tegen een PvP deel aan loopt.
Want, of je nu fan bent of niet, WoW heeft dat goed voor elkaar. Je kan je hele online life met PvE vullen als je dat wilt en, mocht je in een mentale dip zitten, dat kun je zo PvP doen voor een paar uurtjes.
Zelf heb ik dat ook een beetje. Aion is great. I love it, maar ik ben bang dat ik straks, als ik tegen de PvP aanloop snel er de brui aan geef (ik kan slecht tegen mijn verlies)
Ik speel vanaf open bèta Arion, heb WoW al een tijd terug opgezegd, maar nog geen char boven de lvl 17 gehad.
Meestal begin ik maar weer met een nieuwe. Maar ja, meeste klasses heb ik wel gehad, dus ik moet toch maar eens verder denk ik...
A dead heealer can't heal you.
Goldspammers kan je gewoon verhelpen door rechtermuisknop op gebruikersnaam > block te doen
[ Voor 3% gewijzigd door Woohooo op 05-10-2009 14:57 ]
Verwijderd
Wat ik bij Pvp belangrijk vind is diversiteit.
Dus dat er niet per defenitie 1 build het sterkste is, 1 class het beste en 1 team combinatie het beste is.
Zoals bij GW; altijd bepaalde builds, altijd op dezelfde maps etc. dat brengt geen spanning meer op een gegeven moment.
Aangezien er in Aion door o.a. stigma's en costumize het verschil gemaakt kan worden hoop ik dat het zal meevallen.
Ohja rifts niet te vergeten, dat lijkt me echt geweldig!
Maargoed, ik heb hem nog niet gekocht omdat ik dit (en hoeveelheid botters/gold sellers) nog wil afwachten.
PvP zo ver is pure awesome.Rochette schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:45:
Ik heb een aantal mmo's voorbij zien komen (WoW, Guildwars, AoC, Warhammer, LothR, enz. en er is iets dat mij opvalt.
dat is ook wel een beetje logisch: Bij PvP heb je altijd 50% verliezers.En niemand vind verliezen leuk.
Heb zelf alleen nog beperkte ervaring van pvp in Eltnen waar bepaalde Asmodians geganked worden door een aantal elyos ... niet echt een eerlijk gevecht. Zit nu op level 25, dus we gaan het de komende tijd wel meemaken.
In WoW vind ik pvp niet zo bijzonder, er zijn bepaalde specs die regeren het pvp en de rest heeft gewoon geen kans. Ook zit er weinig diversiteit in. Dit hoop ik in aion wel te vinden.
En als je niet van pvp houd ja ... dan moet je je heil niet in Aion zoeken volgens mij. Ik ben zelf redelijk competitief ... als er geen winner kan zijn ... dan is de lol er al snel vanaf. En als je verliest, uitzoeken waarom je verliest.
Nog een vraagje btw ... wat voor manastones is in jullie mening het beste voor een assassin ? pch? evasion? attack?
In WoW vind ik pvp niet zo bijzonder, er zijn bepaalde specs die regeren het pvp en de rest heeft gewoon geen kans. Ook zit er weinig diversiteit in. Dit hoop ik in aion wel te vinden.
En als je niet van pvp houd ja ... dan moet je je heil niet in Aion zoeken volgens mij. Ik ben zelf redelijk competitief ... als er geen winner kan zijn ... dan is de lol er al snel vanaf. En als je verliest, uitzoeken waarom je verliest.
Nog een vraagje btw ... wat voor manastones is in jullie mening het beste voor een assassin ? pch? evasion? attack?
[ Voor 55% gewijzigd door dynosu op 05-10-2009 15:35 ]
Van mij had PvP al wel gemogen vanaf lvl10. En dan een beetje op dezelfde manier als Warhammer.
Pve is voor mij een noodzakelijk kwaad, om te farmen ed.
Pve is voor mij een noodzakelijk kwaad, om te farmen ed.
[ Voor 24% gewijzigd door Sneezzer op 05-10-2009 15:46 ]
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Yes, hoewel ik pvp niet echt bijzonder vind, was het in Warhammer echt leuk op te pvp-en (vanaf lv 3 geloof ik? Dat was lachen).
Daar heb ik dat voor het eerst met plezier gedaan.
Hoewel het mij na lvl 35 0f 40 (weet ik niet meer zeker) begon te vervelen.
Daar heb ik dat voor het eerst met plezier gedaan.
Hoewel het mij na lvl 35 0f 40 (weet ik niet meer zeker) begon te vervelen.
A dead heealer can't heal you.
Elke game is uniek, elke game heeft een reden waarom het minder 'succesvol' loopt dan verwacht. Dit is absoluut niet af te rekenen op het gemis van 1 beperkte feature, het plaatje is 10x groter dan dat. (kijk alleen al naar verschillen tussen de continenten).Rochette schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:45:
Genoeg argumenten op tafel te leggen, gezien de 'situatie' hier op GoT, dat het absoluut niet in contrast staat met de 'grote boze' wereld. Het simpele principe dat voor 90% van de spelers WoW hun eerste echte MMO is, hun 'standaard' de basis is hoe met nieuwe of andere MMO's bekijkt. Grinden bijvoorbeeld.. de helft gruweld ervan, maar kom je uit de wereld van een Maple of zelfs SRO, zie je dit 10x anders.
Ik vergelijk Aion niet met een andere game, ik speel het 'as if'. Links en rechts zie je dat NCsoft dingen goed heeft uitgewerkt door te kijken naar (danwel hun eigen) andere games, ze zetten toch een lekker spelend spelletje neer. En ben ik het zat? Ga ik weer verder met een andere game, weer een MMO op mijn gespeelde lijstje gezet
PvP element, PvP is leuk, maar het moet geen verplichting zijn (WH deels missertje). De balans van PvP is enorm complex in de meeste MMO's, maar kortzichtige mensen gillen moord en brand als zij een keertje verliezen (om welke reden of welke situatie dan ook).
Zo dacht ik altijd dat die storyline quests echt te kut voor woorden zouden zijn.Want met je gewone quests moet je al behoorlijk grinden,mijn gedachte was dat die storyline quests 10 keer zo erg zou zijn.SinergyX schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:57:
[...]
Genoeg argumenten op tafel te leggen, gezien de 'situatie' hier op GoT, dat het absoluut niet in contrast staat met de 'grote boze' wereld. Het simpele principe dat voor 90% van de spelers WoW hun eerste echte MMO is, hun 'standaard' de basis is hoe met nieuwe of andere MMO's bekijkt. Grinden bijvoorbeeld.. de helft gruweld ervan, maar kom je uit de wereld van een Maple of zelfs SRO, zie je dit 10x anders.
Wat blijkt nu. Die storyline quests zijn het makkelijkst van alle quests en zijn ook het leukste om te doen. Ik kom van SRO en daar moet je wel grinden want anders kwam je nergens. De meeste quests zijn daar ook alleen maar grinden, grinden en grinden. Ik vind het tof dus
Jeej... Het lijkt er DUSVER op dat mijn latency problemen plots over zijn! Dus shopje opgezet eten maken en na het eten de HELE avond verder spelen!!! Woohoo
Krijgt er nog iemand "System Error" als hij probeert in te loggen?
OM NOM NOM is level 3: http://i35.tinypic.com/16irz42.jpg
Edit: We hebben Elyos Square omgedoopt tot Nederlandse gather/duel plek, althans voor vanavond
Zou leuk zijn als we dit erin kunnen houden met de tweaker guilds op Gorgos.
Edit: We hebben Elyos Square omgedoopt tot Nederlandse gather/duel plek, althans voor vanavond
[ Voor 70% gewijzigd door GonzoNL op 05-10-2009 22:18 ]
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Sandvich OM NOM NOM!!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Niet met je eens.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:41:
Ben ik niet met je eens. Ik heb 4x de abyss trainingcamp gedaan. Een chanter healt gewoon niet genoeg. Een cleric healt snel en een hele HP bar van de meeste chars. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
onder level 40 is het over het algemeen zo dat het niet aan de tank ligt dat die teveel damage zou krijgen, of het nou gladiator of templar is; maar dat de enige manier waarop je zou wipen zou zijn dat de tank slecht aggro managed (al dan niet op multiple mobs) ; op zich verschilt een templar alleen van een gladiator door shield+sword te gebruiken, en shields reducen op zichzelf geen directe damage, het is zo dat wanneer je blocked, je 30% minder damage krijgt. dus laten we zeggen dat er vaak niet geblokt wordt, dan rkijgen een templar en een gladiator even veel damage, als de templar een shield gebruikt en de glad een 2 handed weapon.
Want ik geloof niet dat temp/glads enig verschil hebben qua physical defense?
en ja ik weet dat templars shield skills hebben etc. (gladiators ook trouwens.. en die knnen eventueel ok 1h + sword gaan maar dat terzijde) die mooi meegenomen zijn maar toch.
En empyrean armor en andere 'oh shit' buttons die een templar wel heeft en een gladiator niet, maar in principe zouden die overbodig moeten zijn bij simpele group quests.
Die elyos capes zijn zo lelijk hè ><GonzoNL schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:11:
Edit: We hebben Elyos Square omgedoopt tot Nederlandse gather/duel plek, althans voor vanavondZou leuk zijn als we dit erin kunnen houden met de tweaker guilds op Gorgos.
[ Voor 16% gewijzigd door kaluro2 op 05-10-2009 23:52 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Tja, wij hoeven gaan haar te verstoppen
Neeeeeee! Dit heb ik weer moeten missenGonzoNL schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:11:
Edit: We hebben Elyos Square omgedoopt tot Nederlandse gather/duel plek, althans voor vanavondZou leuk zijn als we dit erin kunnen houden met de tweaker guilds op Gorgos.
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Nou ik geef het op, heb geen flauw idee wat er aan de hand is. Aion werkt gewoon niet, heb zelfs mijn Tele2 provider gebelt, en die zeiden dat ze geen enkele toegankelijkheden geblokt hadden, Aion werkt prima met deze computer bij een vriend van me, maar bij mij thuis doet hij het niet...
Alles werkt gewoon prima, alleen WoW niet..
Hopeloos, dan maar mijn geld terug vragen.....
Alles werkt gewoon prima, alleen WoW niet..
Hopeloos, dan maar mijn geld terug vragen.....
@Rochette : Hoe zitten jullie daar in?
Mwah, ik haat PvE persoonlijk(nouja tijdens het tv kijken af en toe op wat knoppen rammen om wat XP binnen te halen is wel te doen) en toch speel ik Aion puur omdat de PvP gewoon erg goed is, ook de reden dat ik Darkfall speel en tevens Lineage 2 speelde. Puur voor de PvP en ik kan er werkelijk niet genoeg van krijgen. Ruim twee jaar linage 2, ruim een half jaar Darkfall(komt door een denderende populatie, kan ik ook weinig aan veranderen) en ik verwacht ook wel dat ik Aion lang blijf spelen, al dan niet later op een private server oid. Overigens daarvoor ook enkele jaren Ragnarok Online gespeeld.
Tuurlijk, elke MMORPG heeft wel een sterk PvE gedeelte nodig, hoewel mij dat weinig kan schelen, het liefst ben ik binnen no time 50 om me dan dagelijks op PvP te richten. Ik steek nu dagelijks enkele uren in PvE terwijl ik die uurtjes veel liever had besteed in PvP. Enfin, in Aion moet je nou eenmaal levelen maar mij zul je niet zien raiden op hogere levels(gelukkig hoeft dat dan ook niet voor je gear).
Ik denk dat het heel erg verschilt per persoon, maar ik denk dat een succesvolle MMORPG zowel een sterk PvE als PvP gedeelte nodig heeft. Ik heb het in ieder geval altijd gedaan om de competitie in MMO's tussen guilds, alliances, players etc en niet om NPC's neer te hakken, dat doe ik veel liever op de bank achter mijn 360 met een RPG.
Mwah, ik haat PvE persoonlijk(nouja tijdens het tv kijken af en toe op wat knoppen rammen om wat XP binnen te halen is wel te doen) en toch speel ik Aion puur omdat de PvP gewoon erg goed is, ook de reden dat ik Darkfall speel en tevens Lineage 2 speelde. Puur voor de PvP en ik kan er werkelijk niet genoeg van krijgen. Ruim twee jaar linage 2, ruim een half jaar Darkfall(komt door een denderende populatie, kan ik ook weinig aan veranderen) en ik verwacht ook wel dat ik Aion lang blijf spelen, al dan niet later op een private server oid. Overigens daarvoor ook enkele jaren Ragnarok Online gespeeld.
Tuurlijk, elke MMORPG heeft wel een sterk PvE gedeelte nodig, hoewel mij dat weinig kan schelen, het liefst ben ik binnen no time 50 om me dan dagelijks op PvP te richten. Ik steek nu dagelijks enkele uren in PvE terwijl ik die uurtjes veel liever had besteed in PvP. Enfin, in Aion moet je nou eenmaal levelen maar mij zul je niet zien raiden op hogere levels(gelukkig hoeft dat dan ook niet voor je gear).
Ik denk dat het heel erg verschilt per persoon, maar ik denk dat een succesvolle MMORPG zowel een sterk PvE als PvP gedeelte nodig heeft. Ik heb het in ieder geval altijd gedaan om de competitie in MMO's tussen guilds, alliances, players etc en niet om NPC's neer te hakken, dat doe ik veel liever op de bank achter mijn 360 met een RPG.
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
De meeste spelers die Gladiator kiezen hebben geen idee hoe ze moeten tanken.kaluro2 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:32:
[...]
Waarom geen gladiator en chanter? Gladiators kunnen net zo g oed tanken, misscshien zelfs beter dan templars. Tenzij het op echte end game bosses aankomt waarbij de templar net dat extra heeft wat nodig is, doet een gladiator wat hij moet doen en groot kans dat hij beter multiple target aggro kan houden vanwege zijn aoe. Gladiator heeft ook defensive skills en taunts dus wat dat betreft is het niks anders dan templar.
En Chanters healen net zo goed in de meeste situaties, een cleric heeft snellere/betere/meer heals, klopt.. maar als het overkill is kan je net zo goed een chanter nemen.
Niet zo kort door de bocht gaan
Wij zochten vandaag een tank voor ede Kaidan Mine in Eltnen en een Glad zei dat hij dat met gemak kon doen.
Hij rent daar naar binnen, gaat alles om zich heen een beetje taunten en een paar minuten later is bijna iedereen dood terwijl er 2 clerics waren

Even later viel het ons op dat hij nooit een shield gebruikte, wij dus vragen of hij een shield + zwaard had: "Nee, waarom zou ik? Ik heb duals"
Toen zijn we maar op zoek gegaan naar een echte tank.
Ik denk dat de mensen die weten hoe ze moeten tanken meest gekozen hebben voor Templar.
Lol, ik ben glad maar tanken kan ik welJegorex schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 05:44:
[...]
De meeste spelers die Gladiator kiezen hebben geen idee hoe ze moeten tanken.
Wij zochten vandaag een tank voor ede Kaidan Mine in Eltnen en een Glad zei dat hij dat met gemak kon doen.
Hij rent daar naar binnen, gaat alles om zich heen een beetje taunten en een paar minuten later is bijna iedereen dood terwijl er 2 clerics waren![]()
Even later viel het ons op dat hij nooit een shield gebruikte, wij dus vragen of hij een shield + zwaard had: "Nee, waarom zou ik? Ik heb duals"
Toen zijn we maar op zoek gegaan naar een echte tank.
Ik denk dat de mensen die weten hoe ze moeten tanken meest gekozen hebben voor Templar.
Ik ben ook Gladiator tegengekomen met 2k HP. Huh... wat weinig HP.
In legion hebben we leader die Templar speelt. Die mikt goed op HP en die is al 5k geworden. Dat is nou een goede tank: heel veel HP. Het maakt niet uit of je mooie shield hebt of mooie set zwaarden.
Tanks horen veel HP te hebben, en natuurlijk andere bonussen voor beter dodge. Maar gear up to date houden is ook belangrijk.
Je ziet dat niet iedereen goed begrijpen wat ze met manastones moeten. Dan gaan ze gewoon van alles wat op hun gear zetten. Dat is niet goed idee. Ik als SM gaat zeker geen Accuracy, Shield Block, Evasion, Parry, etc gebruiken. Daar heb ik weinig tot niets aan.
Ik heb onderzocht over invloed van AFK tijdens game en wat je doet.
De uitkomst is bijzonder:
- als je helemaal niks doet (niets intikken, geen muisklikken) ben je zeker eruit na 30 min
- ook met Private Shop word je eruit gezet na 30 min
- zelfs met één of meer verkochte items (eerste na 12 min) in PS, maar je doet nog niks, word je ook uitgezet na 30 min. Raar maar waar. Het wordt niet na 42 minuten. Je bent dus gewaarschuwd.
Wat wel AFK tijd uitstelt:
- muisklikken op interface, moven vensters met muis
- chat gebruiken (alleen een Enter aanslag is dus al geldig)
- verplaatsen, draaien, springen
- PrintScreen indrukken (dat stelt dus ook uit)
- mogelijk ook sneltoetsen voor vensters
Meer is niet voor nodig voor AFK uitstel.
Het ziet er naar uit dat zodra er een toetsaanslag / muisknop is geregistreerd, de AFK tijd gereset wordt. Er is dus wel dergelijk actie nodig. Alleen muis bewegen heeft te weinig effect en je gaat toch eruit na 30 min.
Dat iemand beweert dat ie nog online blijft met PS, heeft ie dus paar keer met muis geklikt, of op PrintScreen gedrukt. Of op Enter. Of op WASD keys.
Volgende keer onthouden als je niet AFK wil gaan. Actie is vereist, dat is alles.
In legion hebben we leader die Templar speelt. Die mikt goed op HP en die is al 5k geworden. Dat is nou een goede tank: heel veel HP. Het maakt niet uit of je mooie shield hebt of mooie set zwaarden.
Tanks horen veel HP te hebben, en natuurlijk andere bonussen voor beter dodge. Maar gear up to date houden is ook belangrijk.
Je ziet dat niet iedereen goed begrijpen wat ze met manastones moeten. Dan gaan ze gewoon van alles wat op hun gear zetten. Dat is niet goed idee. Ik als SM gaat zeker geen Accuracy, Shield Block, Evasion, Parry, etc gebruiken. Daar heb ik weinig tot niets aan.
Ik heb onderzocht over invloed van AFK tijdens game en wat je doet.
De uitkomst is bijzonder:
- als je helemaal niks doet (niets intikken, geen muisklikken) ben je zeker eruit na 30 min
- ook met Private Shop word je eruit gezet na 30 min
- zelfs met één of meer verkochte items (eerste na 12 min) in PS, maar je doet nog niks, word je ook uitgezet na 30 min. Raar maar waar. Het wordt niet na 42 minuten. Je bent dus gewaarschuwd.
Wat wel AFK tijd uitstelt:
- muisklikken op interface, moven vensters met muis
- chat gebruiken (alleen een Enter aanslag is dus al geldig)
- verplaatsen, draaien, springen
- PrintScreen indrukken (dat stelt dus ook uit)
- mogelijk ook sneltoetsen voor vensters
Meer is niet voor nodig voor AFK uitstel.
Het ziet er naar uit dat zodra er een toetsaanslag / muisknop is geregistreerd, de AFK tijd gereset wordt. Er is dus wel dergelijk actie nodig. Alleen muis bewegen heeft te weinig effect en je gaat toch eruit na 30 min.
Dat iemand beweert dat ie nog online blijft met PS, heeft ie dus paar keer met muis geklikt, of op PrintScreen gedrukt. Of op Enter. Of op WASD keys.
Volgende keer onthouden als je niet AFK wil gaan. Actie is vereist, dat is alles.
Even een screen waar je beter de nieuwe cape op kan zien:

Hooray for the cape ^^
Nu ik ook wer lekker verder kan heb ik ook mogen meegenieten van het moment! Heb wel wat level "schade" in te halen. Bijna 23 nu.
Nu ik ook wer lekker verder kan heb ik ook mogen meegenieten van het moment! Heb wel wat level "schade" in te halen. Bijna 23 nu.
Let op:
Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)
Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)