Maduth schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:12:
Ik weet dat het kort dag is, maar is er al iemand die een goede en neutrale (p)review kan geven over de game? Dus niet dat de que's er zijn en dat het geen wow killer wordt (of wel). Maar is het wat je van een mmorpg mag verwachten dezer dagen of is het een zoveelste poging om mee te profiteren van de online (betaalde) gameworld en dus een afgeraffelde k&%$ game

?
Ben benieuwd

+ Goede populatie qua aantallen, servers zijn rijkelijk gevuld
+ Populatie verdeling is optimaal voor PvP omstandigheden, ruwweg 50-50
+ Grafisch ziet het er redelijk/voldoende uit; verwacht geen Crysis, maar qua MMO's ligt het goed boven de norm, met name in de latere tiers
+ Combat verloopt over het algemeen vrij vloeiend
+ Wings + aerial combat is goed uitgewerkt en 'redelijk' innovatief (ik weet dat er her en der al mee gespeeld is in MMO's, maar de uitwerking is vaak minimaal)
+ Crafting heeft een omvangrijke positie in het spel
+ Money is of value!! Niks zinlozer dan een economie welk de grond in geboord om zo gold selling 'aan te pakken' (lees: opgeven)
+ Cinematics - alhoewel minimaal, een leuk tintje
+ Solide updates, en frequent. Om de 3~4 maanden is een grote patch uitgebracht dusver met legio aan nieuwe content; en dit is iets wat ze van plan zijn aan te houden heb ik begrepen.
- Combat effect aan begin van keydown, ipv aan eind van de animatie of halverwege. Het maakt combat alhoewel het soepel verloopt wel enigzins plastisch wil je er de max DPS uit halen, bent namelijk continu bezig je damage log in de gaten te houden.
- Quests zijn je standaard grind a la WoW, geeft exp en een lap text over het algemeen, maar een beetje meh

.
- Queues, tsja, toch een minput alhoewel ik er mee kan leven
- Bagger support en emo staffing; ingame reageren ze gewoon zo goed als niet, en tussen 5 uur 's avonds en 8 uur in de ochtend kan je niet eens meer iets ingame indienen. Op site support niveau komt het er vaak op neer dat ze je keer op keer wat crap laten downloaden om te draaien, een report laten insturen, een dag of 5 niets van zich laten horen en je weer iets nieuws laten draaien zonder ook maar iets zinvols verder te bieden. En als je liv vraagt op twitter wanneer die crap met gameguard eindelijk opgelost is, nadat ze zelf een berichtje gestuurd had dat het zover moest zijn, of of het gewoon bullshit is; dat je niks anders dan een emo bericht terug krijgt, lol.
- Te weinig beschikbaarheid van fysieke gamecards
Een aantal + en - punten welk ik zo gauw kon bedenken, geen uitgebreide review maarja, het is ook nog vroeg in het spel

.