Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:57:
Ik zat net in Kaidan HQ met een party en we wilden een boss killen, nou geen probleem, rustig even die mobs eromheen afmaken. Wat doet een andere party? Gaat er iemand monsters op ons lokken. Hebben we eindelijk die mobs dood en beginnen we net met het aanvallen van die boss, komt die party even killstealen. :|
Je enmity is dan hoger dan de die van de party die de mobs pulled. Waarschijnlijk door heals idd.

Dit is makkelijk te counteren. Ben alert om je omgeving dit moet je toch altijd zijn trouwens anders gaat het in high-end elite-zones fout. Doe nooit ene Aoe of Heal als een domme party langsloopt met een trein mobs want dat betekend vaak insta-death omdat je aggro op jezelft trekt.

En als iemand anders de baas aanvalt gewoon idem bij hun doen werkt 90% van de tijd. Ook leuk een mob pullen met 1 shot of 1x provoke en ren langs de party met de boss. 99,9% dat men wel healed en zo de hele mobtrein over zich heenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
kaluro2 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:01:
[...]

Poison trap hoort voor het dubbele (als het niet meer is) te ticken als poison arrow. :9
Nou, niet bij mij hoor. Ik heb nu nog Poison trap 1 en die doet al sinds ik hem heb, op elk lvl mobs ~120 a ~ 140 dmg hoor...
Vanavond na een TC run heb ik Poison trap 2, we shall see!
(btw vind het echt relax dat de healers in Aion zo makkelijk te vinden zijn omdat ze ook goede dmg output hebben, daardoor zijn ze wel aantrekkelijker merk ik... we hebben eigenlijk nooit meoite om clerics of chanters te vinden)

• Rochette
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
De meeste van de klachten van players over het grinden, zijn de mensen die snel, snel willen levelen. Daardoor gaan ze te snel naar nieuwe gebieden. Met gevolg dat ze questen niet zien (die zijn nog niet eens grijs). Dit heb ik al vaker horen zeggen. Als je dan zegt, ga terug, doe een instance, en kom hier terug als je 2 of 3 levels hoger bent.
Grappig is dat dit ook de players zijn die als lvl 12 om hulp vragen om een elite van lvl 17 te killen :)

Doe gewoon je quests, doe max oranje of, als je samen speelt, rode quests. Doe een instances, grind een uurtje, gather een beetje en ga eens een beetje pvp-en.
En vooral, geniet van de game.
Ik speel vanaf dag 1 en ben nu met mijn healer level 35.
Ik heb het prima met mijn zin. Helemaal geen haast om naar de level cap te gaan. Mijn armorsmithing staat op level 299, even als mijn gathering en Alchemy. Ik kan de update naar 300 niet betalen.
dat komt wel, ik ben nu aardig geld aan het verdienen.
:)
Ik ben van plan zeker een jaar Aion te blijven spelen. ik hoop (hoop) dat ik dan end game content kan zien.
Mijn main char is Tabitah? (ik heb er 6 rond level 20)

A dead heealer can't heal you.

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Ja, mensen willen gewoon te snel. Ik probeer gewoon zo veel mogelijk quests te doen, ten minste, als ze het waard zijn. Ik ga niet 40 mobs af maken om 20k xp te krijgen natuurlijk, behalve als het een vervolg quest is.
Trouwens, hoi tabitah :) ik ben http://uk.aiononline.com/characters/gorgos/steroid :) volgens mij hebben we elkaar wel een aantal keren ingame gezien :)

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25
ZaPPZion schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:27:
Ja, mensen willen gewoon te snel. Ik probeer gewoon zo veel mogelijk quests te doen, ten minste, als ze het waard zijn. Ik ga niet 40 mobs af maken om 20k xp te krijgen natuurlijk, behalve als het een vervolg quest is.
Trouwens, hoi tabitah :) ik ben http://uk.aiononline.com/characters/gorgos/steroid :) volgens mij hebben we elkaar wel een aantal keren ingame gezien :)
lol.

Zijn jullie NL? Volgens mij heb ik met 3 van jullie gisteren in Lepharist Citadel geholpen met die elites.

http://uk.aiononline.com/characters/Gorgos/Loenes

Blixum en Liro waren er ook.

• SinergyX
  • Laatst online: 23:55
Weer rustig doorgehobbeld naar verder in de 17, irriteert mij wel mateloos dan je random stopt met aanvallen. Zit nu maar nonstop attack te spammen, wachten tot mijn skills weer beschikbaar zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Ik speel ook vanaf dag 1 en nieteens zo hardcore gezien ik enkel s'avonds en in het weekend speel maar toch al level 45. En ik moet zeggen dat ik het vreemd vind dat mensen zeggen dat het lastig is om levels te halen door te questen. Ze zijn level 50 maar moeten nog wel een berg quests doen die ik al sinds level 41 heb voltooid.

Bij mij gaat het juist te snel om alle quests te doen ... moest er genoodzaakt een paar droppen omdat de exp/loot totaal niet meer in verhouding stonden tot mijn level. Hierbij zeggende dat de droprate voor sommige quests toch wel uberlaag zijn. 1/6 mobs (level 44-45 elite mob) die een item dropped waarvan je er 80 moet hebben voor een so-so belt/gauntles. 8)7

Neem maar een voorbeeld 1x steel rake op level 45 dat een uurtje of 4 duurt als je echt voor alles gaat (voor drops etc ipv exp) inclusief repeat quests etc ben je toch weer een bar of 2-3 verder. Doe dat iedere dag en je hebt al snel een level te pakken.

Ja ik weet dat het sneller gaat kwa exp als ik solo grind op mobs in brusto. Echter vind ik dit doodsaai om als een zombie op zombies in te meppen .... al kunnen ze best wat meer uit die zone halen! Bijvoorbeeld bij de boom aan de oostkant kan niet zozeer op de naam komen waar al die half-centaurs rondlopen konden ze best een elite zone van maken of van de beachside daaronder.

Ook heb ik aether gemaxed en vitality zit ik er ook dichtbij ... armorsmithing level 399 echter de expert quest is puur luckbased. Persoonlijk heb ik dus 18 schilden proberen te maken en allemaal gefailed om er een proc van te krijgen. En ik wil hem ook niet kopen op de broker ... maar met 18 schilden had ik toch wel 1x een proc verwacht. Van het weekend maar weer proberen. :9

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42
Als je voor lvl 37 dat de deze game te grindy is, dan moet je maar bergen voor de rest.

dat je 97 mil moet voor level 47 - > 48 geen punt.
dat je maar 36k per mob krijgt,ook niet echt punt
todat je realiseer dat er maar 17 quest open gaan op lvl 47, Met maar 10 Mil aan xp

Als nu zo'n 40 quest met 1 mil elk zou niet echt klagen maar nu is het verschil met voor 37 wel erg huge.
voor 37 heb game nooit echt grindy gevonden, na lvl 40 zeker wel.
Maar ja als me echt kwaad maak level ik rustig 1,5 in de week. dus tja hoe big deal wil hebben.

En expert lol, ik zit op 28 Bows voor handi, en 2 green procs :(
SinergyX schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:25:
Weer rustig doorgehobbeld naar verder in de 17, irriteert mij wel mateloos dan je random stopt met aanvallen. Zit nu maar nonstop attack te spammen, wachten tot mijn skills weer beschikbaar zijn.
Zeker een ranger aan level, tja inderdaad een ramp, het went wel.
En na level 25 neem berg mana pots mee, want daarna zulje die bijna elke cd nodig hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Teunis op 26-11-2009 11:04 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Verwijderd

Zoals gezegd ben ik level 45 op dit moment en speel ik het niet te hardcore. Persoonlijk vind ik de game niet zo'n erg grindfest misschien omdat ik L2 gewend ben van NCsoft?

Tevens moet je je niet verkijken op maar een paar quests voor level 47. Je zal een boel quests nog hebben van levels daarvoor waarbij je een hele tijd zoet bent. Steelrake, Draupnir, Dredgion (48?) en spy quests. Was het ook niet dat je dan ook platinum coin quests krijgt die je kan herhalen? Want eer je die af hebt om leuke gear te krijgen ben je weer een half level verder ....

Wat ik persoonlijk altijd doe is op vent inloggen, muziek aanzetten, paar keer die quests doen en dan met een party naar een instance gaan, daarna weer wat grinden, wat gatheren en daarna misschien wat pvp of een siege. Het is maar net hoe leuk je het jezelf maakt. En als het teveel wordt neem je toch een break van Aion voor een dag ofzo om daarna weer verder te gaan?

Sommige players uit mijn legion hebben gewoon de expert in 1x gedaan ... snap je soms niet die craft in Aion. 8)7

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:08

g0tanks

Moderator CSA
Je hebt 2000 Platinum coins nodig voor een wapen waar je iets aan hebt geloof ik. :/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Teunis schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:00:
Zeker een ranger aan level, tja inderdaad een ramp, het went wel.
En na level 25 neem berg mana pots mee, want daarna zulje die bijna elke cd nodig hebben.
Elke 2e mob een mana treatment doen helpt ook wel :)

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• kaluro2
g0tanks schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:56:
Je hebt 2000 Platinum coins nodig voor een wapen waar je iets aan hebt geloof ik. :/
Sommige van die wapens hebben geen eens +attack speed erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Krijg met de dag minder zin, gewoon 0,0 kans nog een normale party samen te stellen voor de krall quests, en nu solo beetje heel lvl rond te gaan meppen heb ik weinig zin in. LFG channel is enkel nog 30+ group quests, alsof er totaal geen nieuw bloed meer in het spel komt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Heb je geen guild of vrienden die je even helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
kaluro2 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:29:
[...]

Sommige van die wapens hebben geen eens +attack speed erop.
Volgens mij werkt +attack speed alleen als je zonder skills aanvalt.
Als het goed is zul je vrijwel alleen maar skills gebruiken tijdens aanvallen en dus is +attack speed vrij nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

SinergyX schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:31:
Gister weer op zoek geweest naar mensen voor krall quests, zit er wederom niet in. Had uiteindelijk wel 4 man bij elkaar, maar chanter had het toch erg zwaar templar in leven te houden. Wel stuk in de 17 verder gekomen, hopelijk kan ik nu ook aan de quests beginnen bij observertory zodat ik daar weer verder kan.
Mensen zoeken naar Krall quests is inderdaad niet makkelijk. Tekort aan clerics en templars eigenlijk.
Maar binnen legion houden we rekening met elkaar, dus als iemand nog in Krall moeten doen, helpen we dan elkaar handje zodat de lid verder kan (doorgaan met levelen) spelen.
We maken af en toe hiervoor tijd voor. :)

Dat zou elke legion moeten doen. Een echte legion is groot samenwerkende bende. Niemand blijft achter zitten. Anders bouw je geen positief beeld mee op en kapt ie dan mee...

[ Voor 10% gewijzigd door MrDummy op 27-11-2009 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Jegorex schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 02:20:
[...]

Volgens mij werkt +attack speed alleen als je zonder skills aanvalt.
Als het goed is zul je vrijwel alleen maar skills gebruiken tijdens aanvallen en dus is +attack speed vrij nutteloos.
Attack speed verlaagt de animatie lengte(van skills én auto attacks).

Laten we zeggen dat mijn stunning shot een 3 seconde animatie duratie heeft.
Ik heb +50% attack speed ( Dat is de cap geloof ik, of 60% kan ook).
dan duurt mijn stunning shot animatie nog maar 3*0.5 = 1.5 sec.

Daarom probeert iedereen de cap te halen bij attack speed. ;)
Maak maar eens een ranger en probeer met en zonder mau form (Mau form increased attack speed met 20% ofzo), en check het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Legion waar ik in zit zitten veelal 30+ mensen, ze zijn bezig met een merge met een andere Legion. Ze willen best wel helpen, maar de hele krall quests is nagenoeg dat hele gebied doorspitten. Het is in iedergeval voor mij geen goed teken dat je nu al amper meer parties kan vinden voor 'de lagere lvls' en je nu al afhankelijk zou zijn van een legion. Ik speel juist MMO's vanwege de M, en niet zozeer met een klein select groepje de hele game af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 13:24
Als je nou heel even wacht kan ik je wellicht helpen met mijn Sorc of Glad. Mijn Sorc. moet ik dan eerst doorlevelen maar die Glad kan ik je wel mee helpen. Probleem is alleen dat ik niet zovaak de tijd heb dus dan zou je al een tijd moeten gaan afdpreken :P

Overigens blijft je punt staan. De 1e M in MMO valt een beetje weg. Parties vormen is nu vrij lastig in heel Verteron. Terwijl je in Eltnen wél dat MMO-gevoel krijgt. Even de tandjes op mekaar zetten is het voor mij geweest. Sowieso doet heel Verteron een beetje silkroa-achtig aan en daar heb ik echt wel lang genoeg gegrind :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Dit weekend maar eens richting de level 35 gaan. :9
SinergyX schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:34:
Legion waar ik in zit zitten veelal 30+ mensen, ze zijn bezig met een merge met een andere Legion. Ze willen best wel helpen, maar de hele krall quests is nagenoeg dat hele gebied doorspitten. Het is in iedergeval voor mij geen goed teken dat je nu al amper meer parties kan vinden voor 'de lagere lvls' en je nu al afhankelijk zou zijn van een legion. Ik speel juist MMO's vanwege de M, en niet zozeer met een klein select groepje de hele game af te werken.
Level 1 t/m 20 is echt in no-time gedaan, een dagje ( of 2 ) flink doorspelen.
mensen gaan door naar de 50, en level 10-20 is een aparte area waar je nooit meer naar terugkeert als het eenmaal voltooid is.
10-20 is een soort van tutorial zeg maar.
de M van MMO in deze game verschuift zich naar steeds hogere levels, tot het gross op level 50 zit.

[ Voor 89% gewijzigd door kaluro2 op 27-11-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Is er nog een legion die een eenzame lv 22 asmo sorc willen omarmen op grogos?
Toegegeven ik ben geen speler die tijd in overvloed heeft, dus verwacht van mij niet dat ik veel aan uren durende raids ga deelnemen.

/edit
voor mensen zonder leven welke puur levelen om te levelen misschien. Dat vindt ik nu het grootste probleem aan MMO's dat mensen veel te rap hoogste level willen zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door D-rez op 27-11-2009 09:55 . Reden: zie /edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
kaluro2 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:47:
mensen gaan door naar de 50, en level 10-20 is een aparte area waar je nooit meer naar terugkeert als het eenmaal voltooid is.
10-20 is een soort van tutorial zeg maar.
de M van MMO in deze game verschuift zich naar steeds hogere levels, tot het gross op level 50 zit.
Leuk, maar dit trekt dus 0,0 spelers meer aan. 'startende' gamers zie je echt niet even doorrushen naar de 20 om dan elten in te gaan (en daar weer met moeite naar 25 te komen). Het gaat mij totaal niet om het niet kunnen halen van lvl20 (daar kom ik toch wel), maar over de M van MMO wat dus nergens meer te vinden is terwijl de Krall quests een erg groot onderdeel vormen van jou quests.

Zelfs de 'oudste' games van NC kan je nu gewoon een lvl1 aanmaken en bijna vanaf het begin al parties in duiken, apart dat een nieuwe game daar nu al problemen mee heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 27-11-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

in pre-searing is het bij tijden zelfs druk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
SinergyX schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:56:
[...]

Leuk, maar dit trekt dus 0,0 spelers meer aan. 'startende' gamers zie je echt niet even doorrushen naar de 20 om dan elten in te gaan (en daar weer met moeite naar 25 te komen). Het gaat mij totaal niet om het niet kunnen halen van lvl20 (daar kom ik toch wel), maar over de M van MMO wat dus nergens meer te vinden is terwijl de Krall quests een erg groot onderdeel vormen van jou quests.

Zelfs de 'oudste' games van NC kan je nu gewoon een lvl1 aanmaken en bijna vanaf het begin al parties in duiken, apart dat een nieuwe game daar nu al problemen mee heeft.
De game is nieuw, de community wil end-game verkennen, zodra de game "gesettled" is dan gaan players alts aanmaken en zullen de low level areas weer bevolkt worden denk ik.

En zeker nu kerst eraan komt, ik denk wel dat er wat Aions als cadeau's weggegeven gaan worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Gisteren wederom mijn op 1 na laatste TC gedaan. Vanavond mijn laatste, met nog 3 bars te gaan moet dit geen probleem zijn. Was nog wel geinig gisteren. Ik een poging doen om een groep te krijgen voor TC, zo ongeveer 3 groepen die op zoek zijn naar een templar. Uiteindelijk geeft mijn groep het op en loop ik een tijdje ff doelloos rond, krijg ik ineens een invite naar een groep waar een templar in zit, die er helaas achter komt dat ie niet naar binnen kan door lag ... Uiteindelijk toch een templar gevonden en in een uurtje door TC heen gegaan. Mja, vanavond dus mijn laatste training camp run, daarna naar eracus temple en daarna de fire temple key zien te regelen. gaat nog leuk worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
kaluro2 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:10:
De game is nieuw, de community wil end-game verkennen, zodra de game "gesettled" is dan gaan players alts aanmaken en zullen de low level areas weer bevolkt worden denk ik.

En zeker nu kerst eraan komt, ik denk wel dat er wat Aions als cadeau's weggegeven gaan worden. :+
De 'community' die begonnen is met launch ja, maar dit lijkt mij dus een geval dat er gewoon geen nieuwe spelers meer bij komen, die de reguliere 1-20 eerst doen. De launch-mensen maken alts en gaan dus op dezelfde '2 dagen rush' voorbij de 20 en heb je er nog niets aan (als jij nieuwe char aanmaakt ga je opeens wel netjes de 1-20 doen?). En als dit steeds verder doortrekt naar hogere lvls (die 25 dungeon hoor je ook al amper meer in LFG), lijkt me geen positieve invloed te hebben.

Dit lijkt imho dus ook meteen een design flaw, er ligt overal een grote focus op dungeons en elite-mob zones, maar gebrek dus aan specifieke classes gaat dit niet bepaald de goeie kant op.
D-rez schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:10:
in pre-searing is het bij tijden zelfs druk :D
Ook in CoH en Tabula was dit niets anders, was het een 2 maanden na launch of jaren later.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 27-11-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:56:
[...]
Ik moet zeggen dat ik op Kalil als Asmo geen problemen heb een groep te vinden in de 10-20 regio, er lopen nog aardig wat mensen door de starting areas, misschien niet zoveel als in het begin maar toch genoeg om een party mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rochette
  • Laatst online: 07-05-2022
Yup Minder, maar nog steeds voldoende.
Je moet gewoon bij de ingang effe blijven hangen en roepen in LFG.
Beetje grinden om de tijd te killen. En gewoon zelf een groep beginnen en mensen inviten. Heb je 3 of 4 man?
Begin maar vast, los lopende gamers kom je toch wel tegen :)
gewoon doen. En als het niet lukt na een uurtje rond hangen. verder gaan met je quests en later weer proberen.

A dead heealer can't heal you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabannede botters massaal aant whinen op deze botters fora.. heerlijk :p
http://www.aionktzbot.com/forums/showthread.php?t=288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

NCsoft is dus goed bezig met bots bannen, netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:03:
gabannede botters massaal aant whinen op deze botters fora.. heerlijk :p
http://www.aionktzbot.com/forums/showthread.php?t=288
Wauw, dat is echt belachelijk, die verontwaardiging van mensen dat ze gebanned zijn voor het gebruiken van bots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:50:
[...]
Wauw, dat is echt belachelijk, die verontwaardiging van mensen dat ze gebanned zijn voor het gebruiken van bots.
Wat ik erger vind, dat die "bedrijf" bots maakt en huurt aan de spelers. Spelen is toch niet gratis. 30 dagen botten is 16 Euro. Ze weten perfect dat bots runnen verboden is in Aion, maar ze laten je bont en blauw aanlopen en je overlaten aan eigen risico's. Dus Ncsoft zou eigenlijk deze bedrijven eisen hun site te sluiten.

Ze hebben smoesjes voor huur bot: je arm is aan diggelen, enorme RSI, geen tijd ivm school of werk, enz enz. Kijk, hier heb je bot, zo kun je alsnog meelopen met top spelers en blijven levelen.

Je mist heel wat game ervaring mee.... En blijf je zelf dom in instances of in andere land van je tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik krijg meldingen dat ene legion Om Nom Nom nu al dikke problemen heeft.
Hun leader is .... schijnt niet meer actief te zijn?

Onze legion De Vliegende Hollanders is nog wel goed levendig en ik als BG houd ook de teugels goed in de handen: als er paar mensen uitstappen, vul ik meteen weer op. De zaak dus draaiend houden.
De website wordt nog steeds verbeterd en is dus nog lang niet compleet maar de unieke stats pagina is al goed genoeg om alles te volgen.

Je bent welkom in DVH, maar ik moet wel zeggen dat plaats in legion beperkt is, omdat we bijna tegen 90-character limiet zitten. Je kan wel vooruit whisperen als het vol is, dan zal ik je in wachtrij zetten, maar makkelijker is op de forum je introductie zetten. We voegen je toe zodra er weer plaats is.

Lees voor het geval huisregels door op de forum in Legion Nieuws deel. Dan weet je wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
MrDummy schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:29:
Ik krijg meldingen dat ene legion Om Nom Nom nu al dikke problemen heeft.
Hun leader is .... schijnt niet meer actief te zijn?

Onze legion De Vliegende Hollanders is nog wel goed levendig en ik als BG houd ook de teugels goed in de handen: als er paar mensen uitstappen, vul ik meteen weer op. De zaak dus draaiend houden.
De website wordt nog steeds verbeterd en is dus nog lang niet compleet maar de unieke stats pagina is al goed genoeg om alles te volgen.

Je bent welkom in DVH, maar ik moet wel zeggen dat plaats in legion beperkt is, omdat we bijna tegen 90-character limiet zitten. Je kan wel vooruit whisperen als het vol is, dan zal ik je in wachtrij zetten, maar makkelijker is op de forum je introductie zetten. We voegen je toe zodra er weer plaats is.

Lees voor het geval huisregels door op de forum in Legion Nieuws deel. Dan weet je wat je moet doen.
Hoeveelste staat DVH ranked?

En ik heb gister mijn aether gathering naar 200 gekregen, wat is een goede plek om nu aether te verzamelen? (asmodian)

Ik heb in Reshanta gekeken maar zo geen 200+ aethers gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door kaluro2 op 30-11-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

kaluro2 schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:47:
[...]
En ik heb gister mijn aether gathering naar 200 gekregen....
netjes hoor. zul je al wat uurtjes in hebben zitten dan. (ik zit pas aan 50). Ik vindt het jammer bij gatheren dat ie niet gewoon doorgaat tot het materiaal op is.
Heb gister m'n handcrafting van 0 naar 99 gebracht terwijl ik ondertussen aan m'n sinterklaas surprise aan het werken was. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
D-rez schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:57:
[...]

netjes hoor. zul je al wat uurtjes in hebben zitten dan. (ik zit pas aan 50). Ik vindt het jammer bij gatheren dat ie niet gewoon doorgaat tot het materiaal op is.
Heb gister m'n handcrafting van 0 naar 99 gebracht terwijl ik ondertussen aan m'n sinterklaas surprise aan het werken was. :D
Naja ik heb ook alchemy en ik craft mijn eigen +24 en +36 flight time potions.
Ik heb ook een total flight time van meer dan 2 minuten momenteel, dus ik blijf wel even in de lucht. :D

Ik heb echt de halve abyss afgezocht en ik vind of 175p aether of 225p aether.. Die 200p dingen zitten goed verstopt in ieder geval.

En er is een macro die je (automatisch) laat gatheren tot het materiaal op is, als je een klein momentje hebt post ik het hier even.

Edit:
This guide explains how to write and use an auto-gathering macro within Aion using in-game functionality only.

Firstly, this is not a guide explaining how to use a third party bot program. Believe it or not, the functionality to auto-gather actually exists within the game itself without the need to use third party programs. So, if you're feeling particularly lazy and you want to do some semi-afk gathering, this is the macro to help you!

Secondly, this is not against the EULA for Aion. This macro uses pure game functionality to make gathering easier and lazier. There is nothing in this guide that the game doesn't allow you to do inherently, so there is nothing to fear by using it. In this guide I will only explain how to use one version of the macro. You could easily create multiple versions of it to suit your different gathering requirements, but I'll start with the basic version and take it from there.

The Auto-Gather Macro in Aion:

1. Setting Your Variables

Before you start using the auto-gathering macro, you need to decide what it is you want to gather. The item you want to gather and it's associated delay will be assigned to "Variables" within your current session of the game. Remember, variables are only stored for as long as you are logged into the game. They reset once you log out so in this first step I will also explain how to create a macro to automatically set your variables at the click of a button each time you login.Manually Setting Your Variables:
If you prefer, you can manually set your gathering variables each time you login by manually typing into your chat window. For example, if I intended to head off and macro gather a pile of Hasia with a delay of four seconds I would type the following text into my chat bar to assign the variables. In this case, I have assigned the item to variable 9 and the delay to variable 8, however you may choose any variable slot from 1-9:
code:
1
2
/Variable 8 4
/Variable 9 Hasia
Using a Macro to set Variables:
As I mentioned, macro variables are only stored in Aion for as long as you remain logged in. This means each time you log into the game, you need to remember to manually set all your variables. This is fine if you only have 1-2 to remember, but once you start needing a few more it can become a hassle. To make this easier, I prefer to use a Macro to set all my variables for me when I login.

Using the following code, I am able to assign all my variables at once by clicking a single macro after I login to Aion. Notice that I have added my choice of gathering variables to the end as variables 8 and 9.
code:
1
2
3
4
/Variable 1 Healing Light II
/Variable 2 Healing Light IV
/Variable 8 4
/Variable 9 Hasia
2. Writing the Auto-Gather Macro

This macro will allow you to extract all the "gatherable" instances of any node within radar range of your character without you needing to interact with your character at all. No mouse clicking is required, the macro selects and gathers until the node is empty. All you need to do is move your character in rage of a node, then hit the macro. The rest is taken care of so it's a nice way to do a bit of hard-core gathering when you're watching a movie or semi afk.

The macro itself is not "looped" so you will need to invoke the macro once the gatherable node respawns (approximately once every 3 minutes). Looping macro's in Aion is considered against the EULA so I would warn anyone wanting to use this in-game macro for anything other than it's intended purpose.Deciding on the Delay:
The auto-gather process requires inserting a delay between gathering attempts in order to align with the amount of time it takes for your character to complete each gather. This will vary depending on the level of Extract Vitality that your character has. The lower your characters extract vitality skill is, the slower you will gather. You will need to time yourself based on manaul gathers of your chosen target and work out what average delay time suits your character.

After you have decided on a suitable delay time for whatever you are gathering, you should set the amount (in seconds) to the variable you have selected to represent your delay time. Setting variables is explained in further detail in section 1 of this guide above.

The Auto-Gather Macro Code:
Once you have decided on the required delay, the code for the macro is simple. Take note that the code repeats itself five times instead of three. This is a "just in case" functionality that is built into the macro to ensure that if there are any delays in the gathering process, your character will still continue to gather the node until it is dry.

Notice that I have used Variable 9 to identify the item that I wish to gather (refer to section 1. above), which corresponds to what I had used to define what I was gathering. If you have used a different variable number, you will need to amend this line of the code throughout the macro. In this example I have used a 4 second delay, which is what my character seemed to work best at for Hasia in this case.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
/Select [%Variable9]
/Attack
/Delay [%Variable8]
/Select [%Variable9]
/Attack
/Delay [%Variable8]
/Select [%Variable9]
/Attack
/Delay [%Variable8]
/Select [%Variable9]
/Attack
/Delay [%Variable8]
/Select [%Variable9]
/Attack
How to Use It:
This couldn't be simpler. Simply move your character into the general range of a node you want to gather and click your macro button. You could even go further and bind the macro to a hot-key, allowing you to simply move your character in range of a node and hit a keyboard key. You barely even need to pay attention, depending on where you are gathering, so gathering this way gives you more flexibility to do other things to relieve the boredom of such a repetitive task.
source: http://www.aionsource.com...to-gather-macro-aion.html

[ Voor 85% gewijzigd door kaluro2 op 30-11-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Dit weekend mijn char naar level 30 gesleurd, vanavond eens kijken voor een FT key en dan mischien wat FT doen zelf, als cleric zal niet al te lastig moeten zijn om een groep te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
dynosu schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:56:
Dit weekend mijn char naar level 30 gesleurd, vanavond eens kijken voor een FT key en dan mischien wat FT doen zelf, als cleric zal niet al te lastig moeten zijn om een groep te krijgen :)
gz!

ik party momenteel samen met een cleric, beide 34-35 nu. En soms wens ik toch echt dat ze een chanter was. O-) O-)

Ik ben een ranger, ranged character dus.. dus ik heb MP problemen, geen HP problemen.
Dus extra DPS boost en een MP regen buff van een chanter zou echt veel praktischer zijn. :P
Maar het is niet anders helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

kaluro2 schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:05:
[...]
Ik heb echt de halve abyss afgezocht en ik vind of 175p aether of 225p aether.. Die 200p dingen zitten goed verstopt in ieder geval.
[...]
misschien heb je hier wat aan: http://www.aiondatabase.c...rce/401013/shining-vortex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:57
kaluro2 schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:05:
[...]
ik party momenteel samen met een cleric, beide 34-35 nu. En soms wens ik toch echt dat ze een chanter was. O-) O-)

Ik ben een ranger, ranged character dus.. dus ik heb MP problemen, geen HP problemen.
Dus extra DPS boost en een MP regen buff van een chanter zou echt veel praktischer zijn. :P
Maar het is niet anders helaas.
Ik had laatst een discussie over welke combinatie nou het beste zou werken. Momenteel zijn we bezig met een Gladiotor en een Cleric. Voordeel is dat de Gladiator gewoon door kan gaan, gezien MP nergens voor gebruikt wordt.

Echter kan Gladiator slecht aggro houden als een cleric de HP van een Gladiator moet bijvullen. In dat geval zou een templar handiger zijn, maar jah, je wilt wel dat de vijand vandaag nog dood gaat, dus dat is ook niet handig. Assassin, Ranger, Sorcerer vallen sowieso af, gezien iemand de damage moet opvangen. Alternatief zou nog spiritmaster zijn, maar weet eigenlijk niet of de summons de aggro kunnen behouden.

Kortom, elk character heeft ze voor een nadelen en naar onze mening zou het beste een 3-man team, maar dat heb ik nog amper meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:50:
[...]

Inderdaad prachtig... Maar hoe kan dit.. ik bot al 2-3 dagen niet en toch krijg ik ban.. :D

Die gast die ULA neerpost op het forum daar was ook meteen gebanned op het forum.

Te makkelijk, maar goed :P

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
Laatst kwamen wij (chanter, ranger, templar) 2 clerics en een Templar tegen.

Dat is dus echt een verloren zaak.

Clerics zijn al bijna niet kapot te krijgen en dan helemaal 2 niet.

Beste PvE combo is wel met een chanter denk ik. Doet nog wat melee en heeft erg goeie buffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
El_Presidento schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:26:
Beste PvE combo is wel met een chanter denk ik. Doet nog wat melee en heeft erg goeie buffs.
Ik ga inderdaad voor gladiator/chanter, mede omdat chanter ook phys defense debuffs heeft, combineert lekker met gladiator. Qua SM zou ik toch voor een cleric gaan, die wat meer magic focused samen met SM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
SinergyX schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:29:
[...]

Ik ga inderdaad voor gladiator/chanter, mede omdat chanter ook phys defense debuffs heeft, combineert lekker met gladiator. Qua SM zou ik toch voor een cleric gaan, die wat meer magic focused samen met SM.
PvE werkt glad/chanter wel lekker ja.. PvP zou ik toch liever een cleric naast me willen hebben, ivm dispell en betere heals. ( flash of recovery.. <3).

p.s. staar je niet blind op p.def

10 p.def = 1 damage reduction
Vrij weinig.. er zijn al veel (Constructieve) klachten over hoe weinig impact p.def heeft.

Archetype zegt meer dan p.def
Een naakte Templar/Gladiator; krijgt véél minder damage dan een naakte Sorcerer/ranger/assassin oid.

[ Voor 23% gewijzigd door kaluro2 op 30-11-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Alle beetjes helpen :P Vond al vrij snel p.def amper invloed had op classes, templar voelde nu nog niet echt 'tank' achtig. Maarja, ben zowiezo al niet zo tevreden over het formule werk van het combat systeem, hopelijk werken ze dat nog even wat verder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cresso
  • Laatst online: 19-06-2020
Ik heb aion zo'n anderhalve maand gespeeld, een ranger geleveld tot 36. Maar ik heb totaal mijn interesse verloren in deze game en ik ga daarom ook niet verder met dit spel.

Wat mij betreft is er gewoon te weinig vermaak tot lvl 50. Als ranger zijnde was het veel aantrekkelijker om (elite) mobs te grinden die 3 levels hoger waren. Wat ik ook erg irritant vond is dat je alleen quests 1 level hoger dan je eigen lvl mag doen. Aangezien de beloning voor deze quests niet opweegt tegen het grinden van een mobs drie levers hoger zat ik maar continue te grinden.

De zogenaamde siege raidings kon ik niet aan mee doen, omdat Aion continue crashed. Er zijn veel mensen die hier last van hebben en iets wat na een ruim een maand niet opgelost is, vind ik gewoon absoluut niet kunnen. Daarbij was deze game al veel langer uit dan hier in Europa dit hadden ze echt wel aan kunnen zien komen.

PvP vond ik ook erg tegenvallen, eerlijke spannende pvp gevechten heb ik op 1 hand kunnen tellen. Elke keer werd ik geganked door of een speler die 7 levels hoger is dan ik of door een group van 4+ spelers. Het feit dat ik misschien altijd in een gebied zat waar de mobs drie levels hoger zijn dan mij speelt misschien wel mee, maar op deze manier is er gewoon niks aan. Misschien dat dit beter is op lvl 50, maar ik ga niet 2 maanden grinden om dan eindelijk een beetje fun te hebben. Ik heb ook gerift, een paar keer alleen waarmee de situatie dus omgedraaid was..... ik kwam alleen maar lowbies tegen, tot 1 of andere high lvl er een einde aan maakte, of ik zat in een groep en waarbij we nietsvermoedende spelers in een paar seconden afmaakten tot er 1 a 2 high levels er een einde aan maakten. Een matchmaking systeem is er totaal niet tot lvl 50 (op dat lvl kan ik er niks over zeggen).

Instances waren best wel vermakelijk, maar de drops in de instances was echt een drama. Tel daarbij ook de hoge prijs die je moet betalen als je dood gaat. Daarbij als ranger zijnde is het solo grinden van elites veel aantrekkelijker dan het doen van instances waar de kans op wat leuke loot bijna nihil is. Ook wordt het groupen met iemand die wat hoger is in level gewoon veel te zwaar afgestraft. Ik speelde Aion met mijn vriendin en was wat sneller met levelen als ranger dan mijn vriendin met haar cleric, maar met 4 levels verschil is de xp verdeling echt een drama.

Grafisch ziet het goed uit, maar door de crashes die ik had kon ik er toch niet van genieten. Er is niet veel landmass, de abyss, 5 gebieden per 'faction' en beide gebieden zijn min of meer kopieën van elkaar met andere textures. De quests zijn bijna hetzelfde. De hoeveelheid quests schiet gewoon ernstig tekort, en zit weinig variatie in. Ook zag ik keer op keer dezelfde models terugkomen. Elke 10 levels zie je de zogenaamde krall mobs terugkomen (elyos kant). De abyss vond ik totaal geen uitstraling hebben, grote vlakke textures in alle kleuren van de regenboog om het een beetje variatie te geven. De uitstraling die de begin gebieden hebben wordt gewoon niet evenaard naarmate je verder levelt.

De Aion community is bovendien ook nog eens erg kinderachtig. Zodra er kritiek wordt geleverd en wow wordt genoemd word je meteen als 'WoW noob' bestempeld en moet ja maar vooral weer snel wow gaan spelen. Wat is dat nou toch voor een houding? Hoe meer zielen hoe meer vreugd dacht ik? Deze mensen doen vaak ook nogal uit de hoogte dat Aion tenminste niet zo makkelijk is als WoW. Aion is wat moeilijker, maar dit komt puur omdat er geen addons zijn, en daarom nauwelijks informatie is. Enmity indicators? Laggy unitframes, 1 class met 'crowd control', worden 'geresurrect' op de plaats waar je dood gaat in plaats van waar de caster staat zodat je direct weer doodgaat als je te dicht bij een mob staat, en ga zo maar door. Alleen al door dit 'resurrect' systeem heb ik al meerdere malen een groupactie uiteen zien vallen. Daarbij heeft Aion ook niet veel diepgang, als je eenmaal een class hebt gekozen dan verandert er bijna niks meer. De enige vorm van specialisatie is in de vorm van stigma's het toevoegen van bepaalde skills, maar dat verandert niet veel aan de 'mechanics' van de class zelf vooral niet als je een ranger bent. De meeste mensen lopen daarbij ook nog eens met dezelfde stigma's (skills) rond.

Dan is er nog support, iets wat al heel wat over gediscussieerd is hier. Ik vind het gewoon niet kunnen dat er geen gamemasters online zijn, het patchen op tijden dat veel mensen nog gewoon aan het spelen zijn. Totaal geen aankondiging van tevoren via het spel zelf. De info mag je zelf wel van de site halen. De info over het spel en updates is bovendien in tenenkrommend slecht Engels geschreven. Na 2 maanden wordt als ik het zo lees eindelijk iets gedaan tegen de botters. Ik heb wekenlang bots gereport en moeten toezien dat deze bots gewoon door konden gaan, ik ben er gewoon klaar mee. Ik heb gewoon het gevoel dat NCsoft de Europese markt totaal niet serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Cresso schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:20:
De zogenaamde siege raidings kon ik niet aan mee doen, omdat Aion continue crashed. Er zijn veel mensen die hier last van hebben en iets wat na een ruim een maand niet opgelost is, vind ik gewoon absoluut niet kunnen. Daarbij was deze game al veel langer uit dan hier in Europa dit hadden ze echt wel aan kunnen zien komen.
Het is duidelijk dat je al een tijdje geen Aion meer gespeeld hebt.
Dit is een aantal weken geleden al opgelost met patch 1.5.1.x
worden 'geresurrect' op de plaats waar je dood gaat in plaats van waar de caster staat zodat je direct weer doodgaat als je te dicht bij een mob staat, en ga zo maar door. Alleen al door dit 'resurrect' systeem heb ik al meerdere malen een groupactie uiteen zien vallen.
Op lvl37 krijgen clerics de skill Resurrection Loci: Summons a dead group member within 30m radius of you and all dead group members within a 30m radius of him to right before you, and then resurrects them.

Ik kan je trouwens meerdere classes met crowd controll noemen: Sorc, Spiritmaster, Ranger, Cleric en de andere classes zullen vast ook wel een aantal CC skills hebben.
Ik moet er wel bij zeggen dat niet elke class even goed is in CC.

[ Voor 40% gewijzigd door Jegorex op 30-11-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cresso
Jegorex schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:41:
Het is duidelijk dat je al een tijdje geen Aion meer gespeeld hebt.
Dit is een aantal weken geleden al opgelost met patch 1.5.1.x
Dat is mooi, maar nog geen reden om door te spelen. Deze patch is overigens 11 dagen geleden gereleased dat is nog niet eens 2 weken.
Op lvl37 krijgen clerics de skill Resurrection Loci: Summons a dead group member within 30m radius of you and all dead group members within a 30m radius of him to right before you, and then resurrects them.
Ja das leuk voor clerics, maar dan moet ik wel eerst een maandje spelen om tot lvl 37 te komen. Bovendien heb ik hier niet veel aan met m'n resurrection stones. En wat als ik 2 chanters in m'n groep heb ipv een cleric?
Ik kan je trouwens meerdere classes met crowd controll noemen: Sorc, Spiritmaster, Ranger, Cleric en de andere classes zullen vast ook wel een aantal CC skills hebben.
Ja de verschillen zijn dus zodanig groot dat alleen de sorcerer als serieuze crowd control class gezien wordt voor een instance, en andere classen wel een vorm van cc hebben, maar dat puur in de vorm is van het kunnen 'kiten'. Daar heb je in een instance dus bijna niks aan. Waarom een ranger/assassin/spiritmaster/gladiator nemen als je toch een sorcerer kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 15:42
Ik ben het helemaal met Cresso eens. Ik ben dan nog tot 47 gekomen, maar Aion heeft gewoon te veel gebreken.
Jegorex schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:41:

Ja, mijn ranger had een sleep van 12 seconden met 3 minuten cooldown. Ook nog is een stigma. Dat kan je toch niet vergelijken met een sorc die 1 mob constant gecced kan houden of 2 mobs voor een tijdje?

Hiermee kom ik op nog een probleem die Cresso nog niet heeft genoemd en dat is dat er voor pve parties eigenlijk maar 1 tank class, 1 heal class en 1 cc class is. Tel daar nog is bij op dat een chanter eigenlijk zeer wenselijk is, komt het er dus op neer dat 4 classes super simpel een party kunnen vinden en dat de andere 4 classes veel meer moeite moeten gaan doen. Er moeten gewoon meerdere classes hetzelfde kunnen doen zodat je echt met totaal verschillende parties het helfde kan bereiken.

Ik had gehoopt dat Aion qua community iets meer volwassenere spelers had dan WoW, dat is misschien ook wel zo, maar in ieder geval op mijn server was er een ander probleem, zoveel spelers die echt amper engels kunnen. Het was gewoon soms onmogelijk om er op een normale manier mee te communiceren.
Dit is trouwens Telemachus Elyos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Cresso schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:09:

Ja de verschillen zijn dus zodanig groot dat alleen de sorcerer als serieuze crowd control class gezien wordt voor een instance, en andere classen wel een vorm van cc hebben, maar dat puur in de vorm is van het kunnen 'kiten'. Daar heb je in een instance dus bijna niks aan. Waarom een ranger/assassin/spiritmaster/gladiator nemen als je toch een sorcerer kan nemen?
Ik(ranger) heb sleep arrow -> 15 sec sleep
Ik heb een 30 sec root.
Ik heb een slow met dezelfde duratie als cooldown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ik speel ook Elyos op Telemachus, maar volgens mij kan bijna iedereen wel engels praten.
Grieken willen nog wel eens grieks praten in een groep, maar als ik dan zeg weg te gaan als ze geen Engels praten gaan ze vaak wel normaal Engels praten.

Ik (Cleric) heb een root -> 6 sec root/10 sec cooldown.
Ik heb een Blinding skill -> 20 sec blind (je zult alles dodgen)/5 min cooldown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
Als het verkrijgen van xp en de rarity van je items je belangrijkste doel is in het spel. Dan is Aion waarschijnlijk niets voor je. Het wordt allemaal inderdaad niet op een dienblaadje uitgereikt en er zijn zeker punten voor verbetering vatbaar. Maar ik kan het niet vinden in de kritiek dat Cresso aangeeft.

Als je geganked wordt door hogere levels leer dan eens samen spelen. En als je te weinig drops krijgt in de instances verdiep je dan eens in een profession.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

Ik ben het helemaal met El_Presidento eens en herken me totaal niet in wat Cresso en BartelG zeggen.
Ik vermaak me juist uitstekend in aion met nu level 36, heb vaak groepen en nog nooit is er eens uit elkaar gevallen.
Kinderachtig gedrag? wel eens maar verder nauwelijks gezien op Gorgos.

Crashes die niet aan mijn eigen internetverbinding liggen ( :o ) heb ik ruim 2 weken niet meer gehad (speel elke avond op dit moment).
De echt goede drops schieten niet op nee, aan de andere kant moet ook niet iedereen met legendary spullen rondlopen.
Dat is dus een keuze welke de Koreanen vaker maken en mij bevalt dat juist goed. Groene spullen zouden de norm moeten zijn, blauwe de wens en als je geluk hebt heb je golden.

Verder lekker met (en soms zonder) Legion lullen en partyen, wat questen en soms grinden in je eentje. Tja en dan eens Asmo's tegenkomen terwijl je net ff lekker rustig aan het spelen bent in je eigen gebied is dan wel eens irritant, aan de andere kant ga ik ook naar hun toe om te killen })

Met Abyss vind ik dat helemaal leuk, je kunt daar goed questen en grinden maar je bent constant in een warzone waar ook Asmo's rondlopen, sommige ontmoetingen zijn kansloos door level verschil en soms wel vervelend als het je niet lukt om weg te komen dan, anderen zijn erg leuk 1 op 1 :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 15:42
El_Presidento schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:22:
Als het verkrijgen van xp en de rarity van je items je belangrijkste doel is in het spel. Dan is Aion waarschijnlijk niets voor je. Het wordt allemaal inderdaad niet op een dienblaadje uitgereikt en er zijn zeker punten voor verbetering vatbaar. Maar ik kan het niet vinden in de kritiek dat Cresso aangeeft.
Bij Draupnir haakte ik gewoon af. Drops zullen best oke zijn, maar 3-5 uur dezelfde mobs killen zonder enige abilities waar je rekening mee moet houden was gewoon doodsaai. Boss fights zijn gewoon allemaal tank&spank. Totaal geen variatie. Maar dat zal wel door wow komen. Daar is gewoon over elke boss fight nagedacht.

En dan het feit dat als je wiped dat je dan weer opnieuw een rift moet zoeken, dat maakt het aan de ene kant spannender, maar als je dan wiped gewoon zwaar irritant.

Ik vond het feit dat je niet zomaar alles gratis krijgt juist een pluspunt, maar als je daarvoor 30x een doodsaaie instance moet doen, tsja dan haak ik af. Ik had nooit problemen met 50+ keer UBRS,Stratholme & Scholomance doen, maar ik zie me zelf niet 30x draupnir of steel rake doen.
makje schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:55:
Met Abyss vind ik dat helemaal leuk, je kunt daar goed questen en grinden maar je bent constant in een warzone waar ook Asmo's rondlopen, sommige ontmoetingen zijn kansloos door level verschil en soms wel vervelend als het je niet lukt om weg te komen dan, anderen zijn erg leuk 1 op 1 :)
Tot 36-38 is de abyss ook inderdaad een enorm tof gebied om in te grinden/ganken. Maar daarna houd het op. Er zijn geen 40+ mobs in upper abyss en pas rond 48-50 schijnen er weer mobs te zijn in de Core.

[ Voor 20% gewijzigd door BartelG op 01-12-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ze zullen gaande weg wel steeds dingen aanpassen, ik blijf lekker rustig aan doen zodat ik ook midlvl veranderingen mee maak. Al is het nog wel een uitdaging diverse characters naar 23 te trappen, ik wil die pul skill van templar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
die pull skill van een templar kun je toch gemakkelijk kopen? hoef je niet meerdere characters voor te hebben.

Ik vind trouwens dat mensen hier wel een beetje erg veel zeuren over hoe slecht het allemaal wel niet is. Heb je ooit in het begin een private Lineage server gezien? dat was pas een ramp, wat dat betreft is dit 100 keer beter en leuker. Nu snap ik wel dat die vergelijking niet helemaal op gaat, maar het geeft wel aan dat een server onderhouden niet zo gemakkelijk is als hier wordt voorgesteld. Het grinden valt ook ontzettend mee, ik heb nog niet vaak het gevoel gehad dat ik aan het grinden was, aangezien ik Lineage II gewend ben. Daar heb je om precies te zijn 0 quests met nuttige xp rewards, dus het is van level 0 tot 85 een grote grind.

Waar ik me wel aan erger is het feit dat een tank niet kan tanken in pvp. Waarom kun je niet gewoon de target van een speler veranderen? De cooldowns van de tank skills zijn al vet hoog, dus het zou absoluut niet unbalancen, maar het zou het wel vele malen leuker maken. Op dit moment moet ik gewoon als templar maar voor damage gaan, wat toch eigenlijk niet mijn idee van een tank is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
ZaPPZion schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:59:
Op dit moment moet ik gewoon als templar maar voor damage gaan, wat toch eigenlijk niet mijn idee van een tank is :S
Ik zit ook nog erg in dubio over hoe en wat qua Templar in PVP.
Het schijnt dat die advanced dps stigma's ook niet echt iets zijn om over naar huis te schrijven. Voorlopig is het voor mij gewoon PHC manastones slotten :)
Maar menig speler vergist zich in je.
Laats stonden er 3-4 Asmo's op mij in te hakken, maar in die meantime had ik wel een assasin bijna dood. Tiz dat ie net weg vloog, maar je crit soms best nog aardig.
Hoewel dit niet echt de class role is natuurlijk :) Maar hoe krijg je ze anders dood!

Verder is de enige grind die ik tot nu toe nog heb gedaan voor Abyss Points. Ik wil graag die 20% runspeed boots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
die pull skill van een templar kun je toch gemakkelijk kopen? hoef je niet meerdere characters voor te hebben.
Ja, maar 20-23 met een templar gaat nog trager dan een SM, welke op z'n beurt weer trager is dan m'n ranger, welke weer trager is dan mijn chanter. En zo heb ik langzaam alle classes op of rond de 20 en begin ik weer aan een nieuwe character :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update * iemand al met zn fenris quests bezig of miragent ?

http://www.aionarmory.com/search.aspx?search_text=fenris
http://www.aionarmory.com/search.aspx?search_text=miragent+

dacht dat ik na 50 done was met grinden moet ik nog eens 4-5k mobs doen voor derde deel voor shoulders :\

mn gear gaat al aardig leuk nu met 2 goede set pieces etc.
http://uk.aiononline.com/...h?charID=4484&serverID=35

aleen die bogen willen maar niet droppen..

farm al sinds 3 weken na retail een x aantal bosses.. maarja blijkbaar moet je elyos zijn voor loot Piñata's zoals Watcher zaphiel etc...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Waar ik me wel aan erger is het feit dat een tank niet kan tanken in pvp. Waarom kun je niet gewoon de target van een speler veranderen? De cooldowns van de tank skills zijn al vet hoog, dus het zou absoluut niet unbalancen, maar het zou het wel vele malen leuker maken. Op dit moment moet ik gewoon als templar maar voor damage gaan, wat toch eigenlijk niet mijn idee van een tank is :S
Er zijn inderdaad dingen aan de templar die verbeterd kunnen worden, maar verliest een speler zijn target niet als je de pull skill gebruikt?
Je zou bijna zeggen dat een cleric nog beter als tank te gebruiken is dan een templar. De summon van een cleric kan tenminste de target van een speler veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ja inderdaad, een cleric is inderdaad beter als tank, hij kan namelijk de party buffen en healen, dus wat dat betreft heb je 100x meer aan een cleric in pvp dan aan een tank. Zelfs een party zonder tank of healer heeft meer aan een damagedealer dan aan een tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
In pvp heb ik ook in geen enkel spel echt een 'tank' gezien, CoH was 1 van de eerdere die de taunt-effecten een forced-target gaven op target van de tank (je kon ook niet van target wisselen), maar verder zijn niet het niet meer dan damage dealers die met relatief weinig nadenken direct het slachtveld in kunnen rennen.

Maar gezien de enorme scheiding tussen weapen dmg en magic damage, weet ik uberhaubt niet of je wel van een 'tank' kan spreken als het over een templar gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 01-12-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cresso
El_Presidento schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:22:

Als je geganked wordt door hogere levels leer dan eens samen spelen. En als je te weinig drops krijgt in de instances verdiep je dan eens in een profession.
Als ik extra moeite doe om een party te regelen voor een instance, extra risico om dood te gaan, dan moet dat gewoon beter beloond worden dan dat ik in m'n eentje zit te grinden. En hoe Aion nu in elkaar steekt, werkt dat gewoon niet zo. Tijdens mijn levelen als ranger ben ik bijna altijd alleen beter af geweest. De instances die ik heb gedaan en de boss encounters zijn gewoon ook niet leuk. Alles was gewoon een tank & spank gevecht en ik hoefde alleen maar op m'n skills knoppen te drukken en half uurtje later stond ik alweer buiten. Sterker nog, de 'bosses' waren nog saaier en makkelijker om dood te maken dan de mobs verspreid over de instance.

Ik heb ook nooit begrepen waarom mensen zo fel tegen het (makkelijk) verkrijgen van gear zijn. Als iedereen relatief eenvoudig zijn/haar gear bij elkaar kan sprokkelen dan wordt PvP alleen maar eerlijker en spannender. 'Ik heb veel tijd besteed aan het verkrijgen van mijn gear, dus nu kan ik lekker alle casual players facerollen'. Lijkt wel of de meest fanatieke spelers bang zijn voor een beetje competitie. Blijkbaar denken veel mensen dat grinden gelijk staat voor een bepaalde moeilijkheidsgraad. Grinden is juist het makkelijkst wat er is, alleen wordt grinden wel heel snel oud.

De Abyss is ook totaal niet leuk als je niet 40+ bent. Ten eerste is de abyss voor lvl 25-50. Dat is gewoon te veel level verschil voor 1 gebied. Hierdoor wordt het totaal niet interessant meer om als lvl 25 in de abyss rond te lopen. Maar dan ren je toch gewoon naar een 'guard'? Ja de Abyss zit vol met guards, en dat is juist een probleem. Ik wil geen Abyss punten verliezen op wat voor level dan ook dus ren ik gewoon elke keer naar een guard als ik zie dat ik minder sterk ben. PvP is gewoon minder leuk als iedereen elke keer naar een guard kan rennen. Er zijn geen battlegrounds of wat dan ook (misschien op Dredgion na met verplichte PvE, heb Dredgion nooit geprobeerd), waar je niet kan wegrennen naar guards. Waarom er geen 'Dredgion' is voor lvl 30 en 40 snap ik totaal niet. Je kan de levels niet zien van veel lagere spelers, dus je maakt ze toch maar af voor de zekerheid want je weet maar nooit of het wat abyss puntjes kan opleveren. Bovendien wordt de Abyss totaal gedomineerd door 'ranged' classes. 'Melee classes' hebben gewoon veel te weinig middelen om een ranged attack vanuit de lucht te counteren.

Ander voorbeeld:
*A Rift connecting to Asmodae has appeared!
*A Rift connecting to Elysea has appeared!

Ok dus twee rifts zijn geopend. Alle spelers aan Elyos zijde die willen pvp'en gaan dus door de rift.Alle spelers aan Asmodian zijde die willen pvp'en gaan ook door de rift. Hee wacht even, dus alle spelers die geinteresseerd zijn om met elkaar te vechten worden dus gescheiden in elkaars vijandelijk gebieden? Wat als je als lvl 50 nog wilt riften? Er zijn geen level 50 zones, dus komt het erop neer dat je maar lowbies gaat ganken als je nog rift. Ok dus dan ga je lowbies ganken, dan kan op een gegeven moment iedereen je zien op hun kaart. Mooi... meer kans dat competitie eraan komt, en wanneer het dan eindelijk spannend wordt en uiteindelijk eindigt dan word je voor een lange tijd uitgesloten voor riften.

Dan bijvoorbeeld Fortress Sieges. Klinkt heel leuk, maar het komt altijd neer op wie de meeste spelers heeft. Daarbij is de makkelijkste manier om een siege te winnen (medals) door de deity te rushen. De deity is in een instance in het fort en heeft een maximaal aantal spelers, dus je bent gewoon veilig daarbinnen voor de 'opposing faction' en wordt het hele siege gebeuren toch een PvE aangelegenheid.

De game is 1 grote grind. En als je lvl 50 bent dan begint de grind pas echt, een grind waarbij je PvP gaat vermijden voor maximale effeciency en beloning. En waarom hiervan afwijken, het spel is zo onvergeeflijk als je van de grind afwijkt dat je alleen maar jezelf tekort doet en achter de feiten aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Dan is er nog support, iets wat al heel wat over gediscussieerd is hier. Ik vind het gewoon niet kunnen dat er geen gamemasters online zijn, het patchen op tijden dat veel mensen nog gewoon aan het spelen zijn. Totaal geen aankondiging van tevoren via het spel zelf. De info mag je zelf wel van de site halen. De info over het spel en updates is bovendien in tenenkrommend slecht Engels geschreven. Na 2 maanden wordt als ik het zo lees eindelijk iets gedaan tegen de botters. Ik heb wekenlang bots gereport en moeten toezien dat deze bots gewoon door konden gaan, ik ben er gewoon klaar mee. Ik heb gewoon het gevoel dat NCsoft de Europese markt totaal niet serieus neemt.
Ik heb de crysystem.dll aangekaart, dat het spel daardoor niet naar behoren gespeeld kon worden, een aardig lang mailtje gestuurd en gevraagd om compensatie in de vorm van een gratis maand; en ik heb een gratis maand gekregen. ook een leuk gezegd of het geen vervroegd kerstcadeau zou kunnen zijn :P en dat ik een arme student ben ;)

Naja, ik kreeg diezelfde dag nog een reply.

(ik had er ook ingezet over de ATI kaart glitshes met Aion)
Bij Draupnir haakte ik gewoon af. Drops zullen best oke zijn, maar 3-5 uur dezelfde mobs killen zonder enige abilities waar je rekening mee moet houden was gewoon doodsaai. Boss fights zijn gewoon allemaal tank&spank. Totaal geen variatie. Maar dat zal wel door wow komen. Daar is gewoon over elke boss fight nagedacht.
Bij WoW is het ook tank & spank alleen ditmaal moet je niet in het "vage spul" gaan staan.
En je moet zo nu en dan even ergens anders heenlopen.
Dat is vele malen saaier dan alleen tank&spank omdat het irritatie opwekt.

Aion werkt met een Rating system, hoe sneller/effectiever je de dungeon uitspeeld, hoe een hogere rank je totaal krijgt voor de dungeon, en hoe betere drops je kan verwachten.

Bij WoW draait het op mooi uitziende bazen(hoewel mooi nog besproken valt te worden) waarbij er scripted events zijn die allemaal op hetzelfde neerkomen maar net iets anders zijn uitgewerkt,
Bij aion draait het om het zo snel en effectief mogelijk clearen van een dungeon, teamwork.

WoW draait wat dat betreft veel minder om teamwork omdat je op je dooie gemak je ding kna doen, bij aion moet het echt snel zijn en effectief, wil je wat drops krijgen dus dan komt snel reagerende teamwork om de hoek kijken. zeer goed samenwerken en weten hoe en wat.
Ok dus twee rifts zijn geopend. Alle spelers aan Elyos zijde die willen pvp'en gaan dus door de rift.Alle spelers aan Asmodian zijde die willen pvp'en gaan ook door de rift. Hee wacht even, dus alle spelers die geinteresseerd zijn om met elkaar te vechten worden dus gescheiden in elkaars vijandelijk gebieden?
Er kunnen maximaal 30(tot 50) spelers door een rift heen, dus wat jij nu zegt gaat niet op.
De game is 1 grote grind. En als je lvl 50 bent dan begint de grind pas echt, een grind waarbij je PvP gaat vermijden voor maximale effeciency en beloning. En waarom hiervan afwijken, het spel is zo onvergeeflijk als je van de grind afwijkt dat je alleen maar jezelf tekort doet en achter de feiten aanloopt.
Alles in MMORPGs is een grind, levelen, questen, mobs killen, instances doen, gatheren, professions levelen, pvp, sieges.. alles.
een MMORPG is een timesink met een roleplay jasje erin.. dat is altijd al zo geweest dus ik weet niet waar je heen wilt maar Aion is niet de enige grind game.

WoW -> raiden.. opnieuw en opnieuw en opnieuw dezelfde instance doen of raid dungeon, grind?
WoW -> Questen "kill x mob" "praat met Y persoon" "vind Z item op X mob", grind?
WoW -> gatheren, grind?
WoW -> professions levelen, grind?
WoW -> battlegrounds voor honor, grind?
WoW -> Achievements doen, grind?

Alles in een MMORPG is een timesink en grind, hoe meer tijd je erin steekt, hoe beter je zult zijn.
Dus dan vraag ik me af wat je dan verwacht in mmorpgs? vertel het me. :D

[ Voor 24% gewijzigd door kaluro2 op 02-12-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Cresso schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:03:
[...]

De Abyss is ook totaal niet leuk als je niet 40+ bent. Ten eerste is de abyss voor lvl 25-50. Dat is gewoon te veel level verschil voor 1 gebied. Hierdoor wordt het totaal niet interessant meer om als lvl 25 in de abyss rond te lopen. Maar dan ren je toch gewoon naar een 'guard'? Ja de Abyss zit vol met guards, en dat is juist een probleem. Ik wil geen Abyss punten verliezen op wat voor level dan ook dus ren ik gewoon elke keer naar een guard als ik zie dat ik minder sterk ben.
Daar is je probleem. Je bent een carebear, en bang om dood te gaan. Dat is je hele punt, je bent GEEN PvP'er en hebt dus niks te zoeken in de Abyss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
De Abyss is ook totaal niet leuk als je niet 40+ bent. Ten eerste is de abyss voor lvl 25-50. Dat is gewoon te veel level verschil voor 1 gebied. Hierdoor wordt het totaal niet interessant meer om als lvl 25 in de abyss rond te lopen. Maar dan ren je toch gewoon naar een 'guard'? Ja de Abyss zit vol met guards, en dat is juist een probleem. Ik wil geen Abyss punten verliezen op wat voor level dan ook dus ren ik gewoon elke keer naar een guard als ik zie dat ik minder sterk ben.

PvP vond ik ook erg tegenvallen, eerlijke spannende pvp gevechten heb ik op 1 hand kunnen tellen. Elke keer werd ik geganked door of een speler die 7 levels hoger is dan ik of door een group van 4+ spelers. Het feit dat ik misschien altijd in een gebied zat waar de mobs drie levels hoger zijn dan mij speelt misschien wel mee, maar op deze manier is er gewoon niks aan. Misschien dat dit beter is op lvl 50, maar ik ga niet 2 maanden grinden om dan eindelijk een beetje fun te hebben. Ik heb ook gerift, een paar keer alleen waarmee de situatie dus omgedraaid was..... ik kwam alleen maar lowbies tegen, tot 1 of andere high lvl er een einde aan maakte, of ik zat in een groep en waarbij we nietsvermoedende spelers in een paar seconden afmaakten tot er 1 a 2 high levels er een einde aan maakten. Een matchmaking systeem is er totaal niet tot lvl 50 (op dat lvl kan ik er niks over zeggen).
Ik ben vanaf level 25 al in de abyss geweest en er bijna niet vanaf geweken en ben nu level 35.
Alleen voor wat instances ben ik eraf geweken.

http://uk.aiononline.com/...?charID=79185&serverID=34

Ik heb de blauwe level 30 pvp shoulders en gloves al.. dat is zo'n 40k Abyss points dan ik heb vergaard.
Ik heb "Maar" 78 kills, maar dat komt omdat ik lang niet elk gevecht gewonnen heb en roekeloos ben geweest :P een chanter en gladiator samen bijvoorbeeld "Oh dat kan makkelijk"; ik sleep de chanter en probeer de gladiator te nuken maar dat ging niet zo vlotjes.

En kills tellen niet tenzij ik of mijn party de killing blow geeft.
En er zijn zooo veel elyos gewoon weggerent, had heel wat kills kunnen schelen.
Ik ben zo goed als nooit geganked door een high level, misschien 1 of 2 keer. Ik level samen met een Cleric, en high levels kunnen wij vaak nog wel aan, zolang ze geen 45+ zijn.

Ik denk dat jij eerder iets fout doet als je geen PvP tegenkomt en alleen maar geganked werd door high levels.

En zoals hierboven gezegd werd, je bent een carebear; je bent bang om dood te gaan omdat je dan wat AP verliest, dus dan verstop jij je liever onder je bed.. dan is er voor jou geen pvp nee.

[ Voor 6% gewijzigd door kaluro2 op 02-12-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:57
ActualFantasy schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:28:
[...]
Daar is je probleem. Je bent een carebear, en bang om dood te gaan. Dat is je hele punt, je bent GEEN PvP'er en hebt dus niks te zoeken in de Abyss.
Er zijn een zut normale quests te doen in de Abyss, dus dat de Abyss puur pvp is, ben ik het niet mee eens. Het is alleen wel eens jammer als je als level 25 door een level 40+ binnen seconden in de pan wordt gehakt, maar zijn ook oplossingen voor in de vorm van Kisks.

Daarnaast als ik in normaal PvE territory As(s)mos tegenkom twijfel ik er ook geen seconde aan om ze in de pan te hakken. Nu op level 23 al 13 kills te pakken.

[ Voor 24% gewijzigd door Cardinal op 02-12-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Gisteren toch weer mijn templar opgepakt, na 150k te hebben uitgegeven aan enchantments (lvl27 op lvl19 sword), uiteindelijk 'maar' op +2 gekregen. Stigma quest afgemaakt, altijd leuk 30% atk erbij te kregen :P

Flinke berg quests afgemaakt, netjes 21 aangetikt en tijd voor elten :) Damage valt nog flink tegen maar afwisselingen van characters houd me nog wel even bezig.

Wel nog 2 asmo's op m'n dak gekregen, beide level ?? dus veel te hoog, maar werd op tijd gered door groepje elyos die schijnbaar asmo's aan het hunten waren (zag dat er zelfs nu een legion is dedicated voor de asmo hunts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
SinergyX schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:42:
Gisteren toch weer mijn templar opgepakt, na 150k te hebben uitgegeven aan enchantments (lvl27 op lvl19 sword), uiteindelijk 'maar' op +2 gekregen. Stigma quest afgemaakt, altijd leuk 30% atk erbij te kregen :P

Flinke berg quests afgemaakt, netjes 21 aangetikt en tijd voor elten :) Damage valt nog flink tegen maar afwisselingen van characters houd me nog wel even bezig.

Wel nog 2 asmo's op m'n dak gekregen, beide level ?? dus veel te hoog, maar werd op tijd gered door groepje elyos die schijnbaar asmo's aan het hunten waren (zag dat er zelfs nu een legion is dedicated voor de asmo hunts).
Enemies zijn altijd level ??, je kan hun level zien, ook al zijn ze level 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

kaluro2 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:45:
[...]

Enemies zijn altijd level ??, je kan hun level zien, ook al zijn ze level 1.
niet helemaal natuurlijk, je ziet hun abyss rank. Een lage abyss rank betekend meer punten in Abyss of (en vooral) kills op de enemy.
Dus een lage rank is een hogere level waarschijnlijk, maar niet altijd natuurlijk.

Iemand die vooral PVE doet kan hoog level zijn en toch lage rank hebben. Als je zo iemand dan aanvalt en geen enkele attack land, dan kun je toch van een hele koude kermis thuis komen :P

Maar goed, je kunt het level van de player altijd opzoeken op aion website. Dan weet je tenminste waarom je soms geen kans had, of waarom het juist eens gemakkelijk ging (of dat je het echt zelf hebt verprutst).

Leukst zijn natuurlijk als je een moeilijk gevecht hebt gehad en je zoekt later zijn level op om dan te zien dat die van gelijke of hoger level is, krijg je veel voldoening van :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
makje schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:03:
[...]

niet helemaal natuurlijk, je ziet hun abyss rank. Een lage abyss rank betekend meer punten in Abyss of (en vooral) kills op de enemy.
Dus een lage rank is een hogere level waarschijnlijk, maar niet altijd natuurlijk.

Iemand die vooral PVE doet kan hoog level zijn en toch lage rank hebben. Als je zo iemand dan aanvalt en geen enkele attack land, dan kun je toch van een hele koude kermis thuis komen :P

Maar goed, je kunt het level van de player altijd opzoeken op aion website. Dan weet je tenminste waarom je soms geen kans had, of waarom het juist eens gemakkelijk ging (of dat je het echt zelf hebt verprutst).

Leukst zijn natuurlijk als je een moeilijk gevecht hebt gehad en je zoekt later zijn level op om dan te zien dat die van gelijke of hoger level is, krijg je veel voldoening van :)
Ik heb in totaal 50k abyss points vergaart maar momenteel ben ik abyss rank 9 met 243 punten.
Abyss rank zegt niks, ik heb dat dan ook uitgezet :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ah nooit geweten dat het altijd ?? is :P Zag enkel dat die elyos die mij te hulp kwamen mid 30s waren en nog best wat moeite hadden.

Ben ook begonnen met gathering weer op te krikken, quests in elten hebben zelfs 105 en hoger nodig terwijl ik pas op 62 zit :( Meteen alchemy erbij gepakt, potjes zelf maken is op het moment toch een stuk goedkoper dan ze via de AH te kopen of zelfs NPC (1000 stuk :S).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
SinergyX schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:25:
[...]

Ja, maar 20-23 met een templar gaat nog trager dan een SM, welke op z'n beurt weer trager is dan m'n ranger, welke weer trager is dan mijn chanter. En zo heb ik langzaam alle classes op of rond de 20 en begin ik weer aan een nieuwe character :+
Levelt je chanter sneller dan je ranger? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik heb een probleempje.. heb heel google al af gespoord maar kon niks vinden ..

Het volgende..

Gister rijdend op m'n brommer naar de mediamarkt met een vriend.. sprinten naar binnen en Aion halen.
Limited Collection Edition 40 euro! Mooi, lekker goedkoop en ingame items *O*

Vriend afgezet bij bushalte en vervolgens met volle toeren naar huis karren..

Zit eindelijk achter mijn pc, en wil een account aan gaan maken en vervolgens Aion toevoegen.
Het rare was al, je gaat naar ''Use a serial key'' (je voert hem in) en je ziet allemaal americaanse shops van ''kies uit waar je hem hebt gekocht''

Goed, dat kan ik nog wel begrijpen.. want er stond ook ''Aion, Other'' dus maakte me totaal niet druk.
Vervolgens moet je een betaling doen, om die 30 dagen te activeren.

www.gamecard.nu daar even 2 Aion time cards besteld (15 dagen) 1 voor mij, 1 voor me vriend.
Serial toevoegen, Error :: ''This serial cannot be use on this account''

5 minuten stil.. en zeiden alletwee tegelijk:: '' Wtf ''

Sommige zeiden, update je launcher.. is onzin heeft er niks mee temaken.
Ik login op de game.. zie allemaal american servers..(heb even vlug toen met paypal betaald, ga niet wachten tot gamecared.nu een reactie geeft) ging me eigen afvragen '' wat heb ik fout gedaan '' ?
Misschien naar de US.ncsoft.com gegaan perongeluk en daar een account aangemaakt? Nee dat was niet het geval. Ik denk dus serieus dat mediamarkt ons een US-serial heeft verkocht voor een laag prijsje van 40 euro.. Belachelijk als dat het geval is (op de doos staat niet dat het een US/EU versie is)

NCsoft support is op de hoogte, en mediamarkt natuurlijk ook.. Wat denken jullie? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

kaluro2 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:14:
[...]

Ik heb in totaal 50k abyss points vergaart maar momenteel ben ik abyss rank 9 met 243 punten.
Abyss rank zegt niks, ik heb dat dan ook uitgezet :9 :P
ja, als je van je abyss punten spullen koopt kost het je abyss points en kun je dus zakken in abyss rank. Om met Cruyff te zeggen: dat is logisch...
Daarom kun je inderdaad niet uitgaan van een direct relatie tussen abyss rank en level van een char.

Maar algemeen kun je wel zien dat hoge levels veel in abyss gespeeld hebben en vaak ook veel punten hebben en daarom een lagere abyss rank hebben.

Gewone levels van enemy chars kun je niet zien, als je de abyss rank ook nog uitschakeld zie je helemaal niets meer.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
enige wat je aan een abyss rank kunt zien is of een speler hoog level is of niet. Een level 25 speler heeft geen rank boven (eigenlijk lager, maargoed) level 4, dus als je een level 4,3,2,1 ziet als level 25 speler, moet je gewoon keihard rennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
makje schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:49:
[...]

ja, als je van je abyss punten spullen koopt kost het je abyss points en kun je dus zakken in abyss rank. Om met Cruyff te zeggen: dat is logisch...
Daarom kun je inderdaad niet uitgaan van een direct relatie tussen abyss rank en level van een char.

Maar algemeen kun je wel zien dat hoge levels veel in abyss gespeeld hebben en vaak ook veel punten hebben en daarom een lagere abyss rank hebben.

Gewone levels van enemy chars kun je niet zien, als je de abyss rank ook nog uitschakeld zie je helemaal niets meer.
Ik heb de aion armory in de favourite bar van firefox staan, als ik een enemy zie check ik gelijk even zn naam en dus level, zo gebeurd.. 5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:48:
NCsoft support is op de hoogte, en mediamarkt natuurlijk ook.. Wat denken jullie? :'(
Denk een gevalletje: you're fooked :P

Gamecards zijn universieel, werken op US en op EU accounts, retails zover ik weet zijn wel EU/US afhankelijk (op basis van de serial wordt je regio bepaald). Op de doos staat EU/US omdat de client an sich namelijk wel werkt voor beide servers.

Maar als je gewoon naar www.plaync.com gaat (gaat auto naar europa), daar inlogt (met je masteraccount), wat zegt je 'product manager' wbt Aion? Bij EU key zie je staan: Aion™ (Europe), bij US dus zonder die ().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:13:
[...]

Denk een gevalletje: you're fooked :P

Gamecards zijn universieel, werken op US en op EU accounts, retails zover ik weet zijn wel EU/US afhankelijk (op basis van de serial wordt je regio bepaald). Op de doos staat EU/US omdat de client an sich namelijk wel werkt voor beide servers.

Maar als je gewoon naar www.plaync.com gaat (gaat auto naar europa), daar inlogt (met je masteraccount), wat zegt je 'product manager' wbt Aion? Bij EU key zie je staan: Aion™ (Europe), bij US dus zonder die ().
Bedankt voor reageren, misschien kan je met screenshots meer zien:

1 : Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/4553/gameaccount.th.png
2 : Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/7112/gameaccount2.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Die is makkelijk, dat is een US account. Het zal me inderdaad niet verbazen dat ze een CE hebben verkocht die een US serial key had, voor de zekerheid kan je dit nog navragen bij support (is een CD key gebonden aan regio, of bepaald jou 'invoer' dat?). Zover ik mijn keys heb gebruikt (ik heb 12 accounts ofzo onder mijn masteraccount) werden alle keys automatisch gebonden aan regio.

Je client instellen qua regio is enkel naar welke server hij moet connecten, daar kan je nu niets meer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
SinergyX schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:36:
Die is makkelijk, dat is een US account. Het zal me inderdaad niet verbazen dat ze een CE hebben verkocht die een US serial key had, voor de zekerheid kan je dit nog navragen bij support (is een CD key gebonden aan regio, of bepaald jou 'invoer' dat?). Zover ik mijn keys heb gebruikt (ik heb 12 accounts ofzo onder mijn masteraccount) werden alle keys automatisch gebonden aan regio.

Je client instellen qua regio is enkel naar welke server hij moet connecten, daar kan je nu niets meer mee doen.
Waarom zeg je in je vorige post dat ie fucked is?
De mediamarkt mag dat ding dan helemaal niet verkopen als ie hier niet werkt. Volgensmij staat dat ook altijd op de verpakking ("not for sale outside the *****")
Gewoon terug gaan en de EU versie eisen, is je goed recht, ze verkopen jou een niet werkend product a40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

kaluro2 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:03:
[...]

Ik heb de aion armory in de favourite bar van firefox staan, als ik een enemy zie check ik gelijk even zn naam en dus level, zo gebeurd.. 5 seconden.
als je dan maar 5 seconden hebt O-)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cresso
ActualFantasy schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:28:
[...]
Wat flauw. Je noemt me een carebear als ik wegrennen noem en het verlies aan AP. Ik wou dat ik zo naief was als jij zodat ik misschien meer van dit spel had kunnen genieten. Wegrennen naar guards is de normaalste zaak in Aion en Aion zelf is een carebear game. Ik kan prima tot lvl 50 levelen met hooguit een paar keer geganked te worden vooral als je niet in de late uurtjes speelt. En als ik eenmaal 50 ben dan kan ik pve'en voor pvp rewards. 8)7 Bovendien zeg ik juist dat er minder guards moeten zijn vooral in de abyss zodat er niet weggerend kan worden. Ik wil gewoon leuke spannende gevechten. Gevechten waar ik een vijand in een paar seconden neerhaal of andersom of gevechten die niet worden beslist omdat er weggerend wordt naar guards is gewoon niet leuk, en op de manier hoe Aion werkt wordt dat juist bevorderd.
kaluro2 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:23:
[...]
WoW -> raiden.. opnieuw en opnieuw en opnieuw dezelfde instance doen of raid dungeon, grind?
WoW -> Questen "kill x mob" "praat met Y persoon" "vind Z item op X mob", grind?
WoW -> gatheren, grind?
WoW -> professions levelen, grind?
WoW -> battlegrounds voor honor, grind?
WoW -> Achievements doen, grind?

Alles in een MMORPG is een timesink en grind, hoe meer tijd je erin steekt, hoe beter je zult zijn.
Dus dan vraag ik me af wat je dan verwacht in mmorpgs? vertel het me. :D
Ok ik heb wow express niet genoemd in mijn post omdat ik Aion als unieke zelfstandige game probeer te beschouwen, maargoed hier komt ie:

Raiden
Welke interessante raids heeft Aion?
Quests
Beloning voor quests schiet ernstig tekort vergeleken met mobs grinden. De beloning voor sommige quests is zo laag dat je meer xp verdient door 1 a 2 mobs te killen dan dat je afreist naar de npc om je quest in te leveren. Variatie van quests in Aion is beduidend minder dan in WoW.
Battlegrounds
Welgeteld 1 battleground in Aion, en dat is ook nog eens PvE georienteerd en alleen beschikbaar als endgame.
Achievements
In Aion vind je ze niet.

In WoW zit gewoon meer variatie, zelfs de PvP zit beter in elkaar dan Aion (lees: meer kans op een eerlijk gevecht en vooral meer spannende gevechten). De content is gewoon gevarieerder en er is veel meer te doen aan endgame. Zelfs de content in de laatste expansion van WoW heeft al meer inhoud dan wat Aion heeft. WoW heeft ook zijn eigen flaws, maar dit topic gaat niet over WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Je gelijk hebben en je gelijk krijgen, wereld van verschil. Ik heb ook een US account, zover mij bij staat stond er niets verder op dat het product enkel in US mag worden verkocht. Als de CD key van hem dus wel op beide kanten kon worden toegepast en het dus een invoerfout is, ben je inderdaad fooked en is het hopen dat NC toch wat uit coulance doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
En als ik eenmaal 50 ben dan kan ik pve'en voor pvp rewards.
Het is abyss gear.. het zijn abyss rewards, je kan abyss points krijgen door in de abyss te questen, mobs te killen of players te killen, wherever.

Het is gear dat je krijgt door in de abyss je ding te doen, het zijn geen pure PvP rewards, maar abyss rewards.
makje schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:59:
[...]

als je dan maar 5 seconden hebt O-)
ligt eraan wie op wie jaagt en wie wie gezien heeft :p idd.. anders is het gewoon: fingers crossed en hopen op een positieve uitkomst.

[ Voor 29% gewijzigd door kaluro2 op 02-12-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-09 07:08
Bij WoW is het ook tank & spank alleen ditmaal moet je niet in het "vage spul" gaan staan.
En je moet zo nu en dan even ergens anders heenlopen.
Dat is vele malen saaier dan alleen tank&spank omdat het irritatie opwekt.

Aion werkt met een Rating system, hoe sneller/effectiever je de dungeon uitspeeld, hoe een hogere rank je totaal krijgt voor de dungeon, en hoe betere drops je kan verwachten.

Bij WoW draait het op mooi uitziende bazen(hoewel mooi nog besproken valt te worden) waarbij er scripted events zijn die allemaal op hetzelfde neerkomen maar net iets anders zijn uitgewerkt,
Bij aion draait het om het zo snel en effectief mogelijk clearen van een dungeon, teamwork.

WoW draait wat dat betreft veel minder om teamwork omdat je op je dooie gemak je ding kna doen, bij aion moet het echt snel zijn en effectief, wil je wat drops krijgen dus dan komt snel reagerende teamwork om de hoek kijken. zeer goed samenwerken en weten hoe en wat.
Hieruit kan ik alleen maar opmaken dat je of geen wow hebt gespeeld en als dat wel het geval is je iig niet echt geraid hebt, teamwork is de essentie van veel hardmode gevechten.
Ik snap dat het vergelijken met wow makkelijk is maar wat dat betreft is aion op pve gebied een heel stuk minder uitdagend en is er juist minder teamwork vereist.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Volgens mij heeft kaluro wel degelijk lange tijd WoW gespeeld :P

Maargoed, dit krijg je met WoW vs Aion vergelijkingen, verschil van inzicht en visie. Aion is Aion en WoW is WoW. Geen van beide is perfect en zaligmakend, maar welke MMO is dat uberhaubt, beide hebben andere insteek op content, de 1 zit er al 5 jaar en de ander komt net om de hoek kijken. Vergelijkingen zijn zoals met auto's, smaak, persoonlijke voorkeur en interesse, je komt er nooit uit.

En ik wel best een Aion vs WoW (en vs andere MMOs) topic openen, maar laten we de verdere discussie maar staken hier :)

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 02-12-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:55:
[...]

Waarom zeg je in je vorige post dat ie fucked is?
De mediamarkt mag dat ding dan helemaal niet verkopen als ie hier niet werkt. Volgensmij staat dat ook altijd op de verpakking ("not for sale outside the *****")
Gewoon terug gaan en de EU versie eisen, is je goed recht, ze verkopen jou een niet werkend product a40 euro.
Ja dat ga ik ook zeker doen! Vanavond nog.. ;) Heb helemaal niks aan een US-versie, wil gewoon met mensen uit me eigen land of de buurtjes spelen.

Wil niet gaan spelen en vervolgens helemaal alleen op de server zitten omdat US ligt te slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
blouweKip schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:05:
[...]

Hieruit kan ik alleen maar opmaken dat je of geen wow hebt gespeeld en als dat wel het geval is je iig niet echt geraid hebt, teamwork is de essentie van veel hardmode gevechten.
Ik snap dat het vergelijken met wow makkelijk is maar wat dat betreft is aion op pve gebied een heel stuk minder uitdagend en is er juist minder teamwork vereist.
Ik bedoelde meer van, een foutje van je team en deS rank gaat aan je neus voorbij.
Ben je net iets te langzaam? doei S-rank
zelfs de wat slechtere ranks zijn al lastig te behalen.
De bosses en mobs zijn op zichzelf dan niet uitdagend, maar de dungeon zo effectief/snel mogeljik clearen is waar hier de uitdaging en moeilijkheid ligt.

Ander soort teamwork dan, laten we het daarop houden. O+
En zoals SinergyX zei, ik heb heel heel lang WoW gespeeld. :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Hoeveel volk zit er nog op de servers atm? Hebben jullie de indruk dat het aantal spelers terugvalt? Zijn de begingebieden verlaten?
Hoe zit het met de goldspammers? Hebben ze dat in de kiem kunnen smoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:25:
Hoeveel volk zit er nog op de servers atm? Hebben jullie de indruk dat het aantal spelers terugvalt? Zijn de begingebieden verlaten?
Tis naar mijn mening niet echt minder druk dan eerst, nou heb ik niet echt gespeeld in de eerste paar weken (en op queues wachten zeker hah)
Maar is nu ongeveer even druk als ik begon.
En spam heb ik op Kalil in iedergeval geen last meer van, enige wat je nog wel ziet is van die private stores met gold spam messages erin, maar dat lijken er ook steeds minder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:27:
[...]

Bedankt voor reageren, misschien kan je met screenshots meer zien:

1 : [afbeelding]
2 : [afbeelding]
Dat is inderdaad de US versie.
Je zou terug kunnen gaan naar de Mediamarkt en een EU versie eisen, maar grote kans dat je dan geen CE versie krijgt.
Of je kunt een mailtje naar NCsoft kunnen sturen en uitleggen wat er gebeurt is en hopen dat ze je versie willen omruilen voor een EU versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hurtebise schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:25:
Het is extreem verplaatst, voor de beginners zal je dus weinig (relatief dan) mensen rond jou lvl vinden voor de group quests, terwijl die zo richting 30-40 en erboven nonstop in de LFG channel langskomen.

Goldspammers staan er nog wel een bergje als shop in de grote steden, maar grappig genoeg heb ik chat momenteel veel meer last in WoW dan in Aion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 21:42
Cresso schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:08:
[...]
Battlegrounds
Welgeteld 1 battleground in Aion, en dat is ook nog eens PvE georienteerd en alleen beschikbaar als endgame.
Maar wel wat voor 1, dit een van de BG waar van ik vind dat wow ook zou moeten hebben :9~

Niks leuker dan party wipe omdat 1 iemand binnen komt rennen met 8 mobs achter hem aan.

Hoe verder ik in de game kom des te leuker ik vind,
Heel veel vergelijken het met wow, en vinden eht ook niet leuk als dingen uitbelans zijn.
Range classes die solo elite kunnen grindnen en daarmee 200k per mob krijgen.
Terwijl ik als melee class me moet beperken tot de normale 35k mobs. (lvl 49)

Heb nu zon 35 run in SR gedaan en in die runs maar 2 yellow drops gezien. sommige geen met evenveel runs.
Niet echt groot nadeel, enige wat echt uitmaakt in gear is aantal manasockts, de rest boeit allemaal pas als 50% lvl 50 is.
Wapens zijn goed gedaan, je kan makkelijk aankomen (lvl 10, lvl 32, lvl 44) en lang mee doen.
Enige punt waar ik nog een quest toe zou voegen is 25. (en misschien is die er ook wel met groene wapen)

En op lvl 50 krijg je mirage (eloys) line, daar kan complete gear set bij elkaar sparen.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Teunis schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:43:
[...]

Maar wel wat voor 1, dit een van de BG waar van ik vind dat wow ook zou moeten hebben :9~

Niks leuker dan party wipe omdat 1 iemand binnen komt rennen met 8 mobs achter hem aan.

Hoe verder ik in de game kom des te leuker ik vind,
Heel veel vergelijken het met wow, en vinden eht ook niet leuk als dingen uitbelans zijn.
Range classes die solo elite kunnen grindnen en daarmee 200k per mob krijgen.
Terwijl ik als melee class me moet beperken tot de normale 35k mobs. (lvl 49)

Heb nu zon 35 run in SR gedaan en in die runs maar 2 yellow drops gezien. sommige geen met evenveel runs.
Niet echt groot nadeel, enige wat echt uitmaakt in gear is aantal manasockts, de rest boeit allemaal pas als 50% lvl 50 is.
Wapens zijn goed gedaan, je kan makkelijk aankomen (lvl 10, lvl 32, lvl 44) en lang mee doen.
Enige punt waar ik nog een quest toe zou voegen is 25. (en misschien is die er ook wel met groene wapen)

En op lvl 50 krijg je mirage (eloys) line, daar kan complete gear set bij elkaar sparen.
Met quest line wapens ben ik niet bekend.. waar kan ik een level 32 wapen bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:08

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een week tijd van level 44 naar level 47 gedinged met mijn glad en wat nice items gecraft/gekocht. Moet zeggen het gaat lekker makkelijk een level halen zelfs na 40+. Vooral 45 -> 46 was easy gezien de quests in Brusto al een half level gaven in totaal.

Even terughaken op enige discueies hierboven. Ja je leveled sneller als je solo elites kite of als je solo mobs killed maar wil je dat ook echt uren/dagen doen? Ik heb tot nu toe nog nooit een zombie in brusto (beste end-game grindspot asmo-side) aangeraakt en ik moet zeggen het levelen gaat me niet slecht af. Totaal niet zelfs. Het is ook saai om te solo grinden ... zoiets was ik al na 30 minuten beu in het begin op level 20 of iets rond dat level. Als ik geen party kan vinden of iets wat totaal geen probleem is dan zit ik te craften dan gather ik of help ik guildies/andere spelers die bepaalde low-level quests moeten doen. Waarvoor menig persoon je natuurlijk heel dankbaar is en wat een reward opzich is.

Indien ik dan echt niemand kan vinden en er niets te doen is of ik geen zin heb ga ik wat anders doen en moet je ook echt niet jezelf dwingen want dit werkt enkel tegen je. Ken ook guildies die level 50 zijn of 48 maar nog nooit een high-end instance hebben gedaan of echt de groep-quests op elites hebben gedaan. Ze hebben gewoon totaal geen idee hoeveel lol erin zit om die quests met een leuke groep te doen op vent. Het is meestal geweldig en altijd super gezellig.

Ook de beluslan laatste campaign quest gedaan in draupnir hierover zo'n 8-9 uur gedaan maar wel 80% van de dungeon gecleared en de side-quests ook uiteraard gedaan. Gezien het de eerste keer was wisten we ook niet precies hoe of wat plus ging het een paar keer mis bij sommige partymembers die naar beneden vielen etc. Al met al een saaie eerste bedoeling maar gezien we nu min of meer weten hoe of wat wordt het alleen maar makkelijker.

Steel Rake idem. Eerst uren om de levels af te gaan nu doen we misschien 2-3 uur max over een lower/upper met Lahu Lahu / Chiefgunner en One-eyed. Bovendien vindt ik het ook totaal niet erg meer Alleen sommige rounds vallen de drops aardig tegen ... wat het weer minder maakt.

Enigste wat ik nog wil doen deze week is dredgion die vanaf level 46 open gegaan is. Eens zien wat dat geeft. Voordeel van het levelen bij mij is dat ik een gladiator speel en bijna altijd bijgestaan wordt door een templar en cleric van hetzelfde level. Waarbij je dus 50% van je instance/dungeon parties al hebt.

Laatste tijd wel probs om een sorc te vinden die niet altijd loopt te klagen of denkt shortcuts te kennen en dat je dan 10x gewiped wordt omdat de sorc dacht het te weten maar toch niet wist .... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:42:
[...]

Tis naar mijn mening niet echt minder druk dan eerst, nou heb ik niet echt gespeeld in de eerste paar weken (en op queues wachten zeker hah)
Maar is nu ongeveer even druk als ik begon.
En spam heb ik op Kalil in iedergeval geen last meer van, enige wat je nog wel ziet is van die private stores met gold spam messages erin, maar dat lijken er ook steeds minder te worden.
Zit ook op Kalil, maar toch wel aardig moeite om een groep te vinden voor de quests rond lvl 20.
De gold spam vind ik ook wel mee vallen nu, af en toe een whisper als je Elten binnenkomt.
Gisteren maar met een enorme vlieg/glide shortcut naar de abyss gate gegaan, met 2 anderen, en zo deze quest gehaald.
In de abyss gate zijn de mobs toch een heel stuk makkelijker dan ervoor.

[ Voor 5% gewijzigd door ritsjert op 03-12-2009 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Gister ruim half lvl gedaan richting 22, het blijft me opvallen dat mijn 'white' dmg niet veel onderdoet aan mijn skill damage, per saldo het soms interessanter met die active shield te gaan staan en lekker auto meppen.

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste

Let op:
Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)