Dan is er nog support, iets wat al heel wat over gediscussieerd is hier. Ik vind het gewoon niet kunnen dat er geen gamemasters online zijn, het patchen op tijden dat veel mensen nog gewoon aan het spelen zijn. Totaal geen aankondiging van tevoren via het spel zelf. De info mag je zelf wel van de site halen. De info over het spel en updates is bovendien in tenenkrommend slecht Engels geschreven. Na 2 maanden wordt als ik het zo lees eindelijk iets gedaan tegen de botters. Ik heb wekenlang bots gereport en moeten toezien dat deze bots gewoon door konden gaan, ik ben er gewoon klaar mee. Ik heb gewoon het gevoel dat NCsoft de Europese markt totaal niet serieus neemt.
Ik heb de crysystem.dll aangekaart, dat het spel daardoor niet naar behoren gespeeld kon worden, een aardig lang mailtje gestuurd en gevraagd om compensatie in de vorm van een gratis maand; en ik heb een gratis maand gekregen. ook een leuk gezegd of het geen vervroegd kerstcadeau zou kunnen zijn

en dat ik een arme student ben
Naja, ik kreeg diezelfde dag nog een reply.
(ik had er ook ingezet over de ATI kaart glitshes met Aion)
Bij Draupnir haakte ik gewoon af. Drops zullen best oke zijn, maar 3-5 uur dezelfde mobs killen zonder enige abilities waar je rekening mee moet houden was gewoon doodsaai. Boss fights zijn gewoon allemaal tank&spank. Totaal geen variatie. Maar dat zal wel door wow komen. Daar is gewoon over elke boss fight nagedacht.
Bij WoW is het ook tank & spank alleen ditmaal moet je niet in het "vage spul" gaan staan.
En je moet zo nu en dan even ergens anders heenlopen.
Dat is vele malen saaier dan alleen tank&spank omdat het irritatie opwekt.
Aion werkt met een Rating system, hoe sneller/effectiever je de dungeon uitspeeld, hoe een hogere rank je totaal krijgt voor de dungeon, en hoe betere drops je kan verwachten.
Bij WoW draait het op mooi uitziende bazen(hoewel mooi nog besproken valt te worden) waarbij er scripted events zijn die allemaal op hetzelfde neerkomen maar net iets anders zijn uitgewerkt,
Bij aion draait het om het zo snel en effectief mogelijk clearen van een dungeon, teamwork.
WoW draait wat dat betreft veel minder om teamwork omdat je op je dooie gemak je ding kna doen, bij aion moet het echt snel zijn en effectief, wil je wat drops krijgen dus dan komt snel reagerende teamwork om de hoek kijken. zeer goed samenwerken en weten hoe en wat.
Ok dus twee rifts zijn geopend. Alle spelers aan Elyos zijde die willen pvp'en gaan dus door de rift.Alle spelers aan Asmodian zijde die willen pvp'en gaan ook door de rift. Hee wacht even, dus alle spelers die geinteresseerd zijn om met elkaar te vechten worden dus gescheiden in elkaars vijandelijk gebieden?
Er kunnen maximaal 30(tot 50) spelers door een rift heen, dus wat jij nu zegt gaat niet op.
De game is 1 grote grind. En als je lvl 50 bent dan begint de grind pas echt, een grind waarbij je PvP gaat vermijden voor maximale effeciency en beloning. En waarom hiervan afwijken, het spel is zo onvergeeflijk als je van de grind afwijkt dat je alleen maar jezelf tekort doet en achter de feiten aanloopt.
Alles in MMORPGs is een grind, levelen, questen, mobs killen, instances doen, gatheren, professions levelen, pvp, sieges.. alles.
een MMORPG is een timesink met een roleplay jasje erin.. dat is altijd al zo geweest dus ik weet niet waar je heen wilt maar Aion is niet de enige grind game.
WoW -> raiden.. opnieuw en opnieuw en opnieuw dezelfde instance doen of raid dungeon, grind?
WoW -> Questen "kill x mob" "praat met Y persoon" "vind Z item op X mob", grind?
WoW -> gatheren, grind?
WoW -> professions levelen, grind?
WoW -> battlegrounds voor honor, grind?
WoW -> Achievements doen, grind?
Alles in een MMORPG is een timesink en grind, hoe meer tijd je erin steekt, hoe beter je zult zijn.
Dus dan vraag ik me af wat je dan verwacht in mmorpgs? vertel het me.
[
Voor 24% gewijzigd door
kaluro2 op 02-12-2009 10:30
]