• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:12:
[...]

EU Support? Tot op heden nog niet gezien. Er is welgeteld 1 duitse Community Manager en ik geloof 1 GM voor de gehele EU servers voor goldsellers en 1 GM voor heel de EU community voor chatspam. Ook geen idee waar die GM's uithangen of hun liggen te slapen want er gebeurd gewoon geen klap.

Ja we gaan de bots behandelen! Nu heb ik geen problemen met bots gezien ze in elke game wel zitten maar dat er en niks aan gedaan wordt, de hoeveelheid (gewoon een mob van 10-12 bots in een rij ...) en alles voor je neus weggekaapt wordt door bots en de broker totaal naar de knoppen helpt is gewoon niet leuk.

Dus geen idee waar jij de wijsheid vandaan haalt dat de support deugt. Want daar sta ik haaks op tegen. NA support is 100x beter atm. Waarbij er meer EU servers zijn dan NA servers verwacht ik toch ook deugende support als "betalende klant". :/
Wie heeft de mythe leven ingeblazen dat er maar 1 GM rondloopt?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Ik vind inderdaad tot nu toe de support wat minder. En maintenance die uitloopt ... ach ja prima. Heb ik bij wow ook genoeg meegemaakt, dus daar kijk ik niet meer van op, kan me nog wel herinneren in de start periode van wow dat je je afvroeg hoelang de servers nu weer down zouden zijn bij een nieuwe patch aangezien hun 1e schatting nooit geklopt had.

Maar ik krijg inderdaad wel het idee dat er minder naar de EU gekeken word dan de NA servers. Dit is jammer, want ook wij in europa betalen hetzelfde als in amerika en we zijn net zulke fanatieke gamers als in NA. Hopenlijk gaan ze dit verbeteren, ze hebben al aardig wat dingen verbeterd, dus ik heb er goede hoop op dat ook dit verbeterd word.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:12:
[...]

EU Support? Tot op heden nog niet gezien. Er is welgeteld 1 duitse Community Manager en ik geloof 1 GM voor de gehele EU servers voor goldsellers en 1 GM voor heel de EU community voor chatspam. Ook geen idee waar die GM's uithangen of hun liggen te slapen want er gebeurd gewoon geen klap.

Ja we gaan de bots behandelen! Nu heb ik geen problemen met bots gezien ze in elke game wel zitten maar dat er en niks aan gedaan wordt, de hoeveelheid (gewoon een mob van 10-12 bots in een rij ...) en alles voor je neus weggekaapt wordt door bots en de broker totaal naar de knoppen helpt is gewoon niet leuk.

Dus geen idee waar jij de wijsheid vandaan haalt dat de support deugt. Want daar sta ik haaks op tegen. NA support is 100x beter atm. Waarbij er meer EU servers zijn dan NA servers verwacht ik toch ook deugende support als "betalende klant". :/
Kaluro2 heeft een hele mooie roze bril is mij al opgevallen, als ik NCsoft was zal ik hem als volgende Community Manager aan wijzen. ;)

Verwijderd

kaluro2 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:20:
[...]

Wie heeft de mythe leven ingeblazen dat er maar 1 GM rondloopt?
Mag jij mij vertellen als het er zoveel meer zijn wat die lopen te doen en waarom en dan niks gebeurd aan zowel de sellers als de chatspam behalve het filter en de levelrestriction.

Want ik zie dus echt helemaals niks gebeuren. Dezelfde bot die er rondliep rond level 20 loopt nogsteeds vrolijk te botten in een hoger level gebied. Dezelfde bots/goldsellers zijn er nogsteeds na 50x deze players te hebben aangegeven. Snap niet waarom ze de autoreport er niet uithalen gezien het toch niks uitmaakt of je een bot iedere dag voor een maand lang report en de bot er nogsteeds is.

Zoals iemand op het forum al zei het is Aion: The Rise of the Bots.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:42:
Kaluro2 heeft een hele mooie roze bril is mij al opgevallen, als ik NCsoft was zal ik hem als volgende Community Manager aan wijzen. ;)
Nee hoor, overdrijven is namelijk ook een vak(rise of the robots.. die gasten hebben echt 0,0 ervaring met MMO's). Het lijkt vaak dat alle 'bashers' niet verder zijn gekomen dan 1 of 2 andere MMO's (waarvan ze uberhaubt de launch/start niet eens hebben meegemaakt), terwijl je dagen en (uiteindelijk) maandenlang probleemloos kan spelen.

NCsoft heeft prioriteit op US, klaar en simpel. Zo is het altijd geweest en ik heb daar vrede mee. Vind je dat niet goed, ga dan op de US server spelen, zo simpel is het.

Het komt soms wat ongunstig, het is niet altijd perfect patchen (grappig dat patch dit weekend op CoH dus ook een roll-back kreeg, ging ook mis).

Grappig genoeg ben ik al diverse malen voor botter uitgemaakt, ik zeg niets en mep gewoon mijn mobs, pak loot en ga naar de volgende.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kaluro2
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:45:
[...]

Mag jij mij vertellen als het er zoveel meer zijn wat die lopen te doen en waarom en dan niks gebeurd aan zowel de sellers als de chatspam behalve het filter en de levelrestriction.

Want ik zie dus echt helemaals niks gebeuren. Dezelfde bot die er rondliep rond level 20 loopt nogsteeds vrolijk te botten in een hoger level gebied. Dezelfde bots/goldsellers zijn er nogsteeds na 50x deze players te hebben aangegeven. Snap niet waarom ze de autoreport er niet uithalen gezien het toch niks uitmaakt of je een bot iedere dag voor een maand lang report en de bot er nogsteeds is.

Zoals iemand op het forum al zei het is Aion: The Rise of the Bots.
Autohuntingreport stacked en zorgt ervoor dat die bot steeds minder xp krijgt tot het 0% wordt, zelfde geldt voor loot, van wat ik begrepen heb.

En er worden grote aantallen bots per dag gebanned en ze zijn bezig om het visueel te maken zodat wij(Aion community) kunnen zien wie er op welke dag gebanned zijn en hoeveel.

Ik zal dadelijk wel even de bron opzoeken.

Maar om nou te zeggen dat er maar 1 GM rondloopt vind ik iets te voorbarig en te vlug veroordeeld.

Als bots totaal NIET gebanned zouden worden zou het echt stampensdruk zijn met bots, maar dat is niet zo.
Zeg zelf, als alle bots nog vrij rond zouden lopen zouden het er een HEEL stuk meer zijn dan wat je momenteel ziet. inclusief spam bots etc.
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:42:
[...]

Sommige dragen roze brillen, andere dragen zwarte brillen.
(Optimist(Fanboy) <-> Pessimist(Overdreven anti-aion)
Maar ik draag geen bril. :)
(Realist)

Als iets me tegenzit dan zeg ik dat heus wel, maar eerlijk gezegd valt het me niks tegen.
Het bevalt me wel, ik kan gezellig mijn ding doen en bots worden gebanned, inclusief spammers.
Binnenkort wordt het visueel dus dan heb ik confirmatie.. De game is gewoon leuk, ik kan 99% van de tijd gewoon inloggen en lagloos spelen.
Boosloot chance is verhoogd, evenals quest XP en de community in-game is flink bevolkt en erg gezellig om samen mee te spelen, vooral mijn legion.
Ja er zijn wel wat aandachtspunten in de game qua bugs of dingen die anders kunnen/moeten, maar die hebben geen betrekking tot support of overkill aan bots.
SinergyX schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:15:
[...]
Grappig genoeg ben ik al diverse malen voor botter uitgemaakt, ik zeg niets en mep gewoon mijn mobs, pak loot en ga naar de volgende.
Ja inderdaad, klinkt me bekend in de oren.
Ik level samen met een Cleric, zij en ik zitten op Skype, dus communiceren via voicechat.
Dus we hoeven eigenlijk nooit stil te staan om iets te typen of iets dergelijks.

Wij gaan van mob naar mob naar mob, looten gaat ook snel. en zo gaan we de hele tijd door.
We zijn al vaker voor bots uitgemaakt, en dan zitten we weer hartelijk te lachen ( of zuchten ) op voicechat.

[ Voor 37% gewijzigd door kaluro2 op 19-11-2009 11:30 ]

Verwijderd

Ik kon Aion ophale voor 25 euro bij een vriend inclusief 22 assasin.
(nou boeit mij die assasin niet zo die delete ik toch wel)
Maar na al die verhalen hier zit ik toch weer eens te twijfelen.
Ik heb gewoon een hekel aan bots, de verneukte economie die erdoor ontstaat en al helemaal aan het feit dat NCsoft er niks aan doet als ik het zo allemaal lees.
*zucht*
Mischien toch maar weer niet halen..?

• dynosu

dynosu

Orly ?

Ja ben op mijn sin ook weleens voor bot uigemaakt, ik praat ook alleen via voice chat met legion en vrienden, dus still staan om te tikken doe ik niet/nauwelijks ... Vervolgens gaan ze dan in lfg zitten zagen, en dan reageer ik daar gewoon ff lekker bot en is het weer afgedaan.

Verwijderd

Niks zeggen staat niet gelijk aan idem handelingen doen 24 uur per dag in dezelfde zone op mobs die een veel lager level zijn dan jouzelf terwijl je op level 40 level 20-25 gear draagt.

DIchtstbijzijnde mob --> Killen (maakt niet uit of het een KS is) --> zitten of herb --> volgende mob. En dit dus 24/7 altijd op dezelfde locatie.

Je kan mij niet wijsmaken dat het geen bot is. Bovendien tel ik op een dag of kom ik er gemiddeld toch wel 50+ verschillende tegen. En het zijn altijd met dezelfde namen/legion (of juist random lettercombinaties hoe je het wil noemen.) NA spelen door een dikke ping en niemand online op de tijden dat je online bent is gewoon geen optie. Gezien het een MMO is en het dan singleplayer is met bots.
kaluro2 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:16:
[...]

Autohuntingreport stacked en zorgt ervoor dat die bot steeds minder xp krijgt tot het 0% wordt, zelfde geldt voor loot, van wat ik begrepen heb.

En er worden grote aantallen bots per dag gebanned en ze zijn bezig om het visueel te maken zodat wij(Aion community) kunnen zien wie er op welke dag gebanned zijn en hoeveel.

Ik zal dadelijk wel even de bron opzoeken.
Dat is enkel in NA van de lijst. En dat is bekend. EU is er dus niet zoiets bezig vandaar mijn rant. Ook graag bron bij dat autostacken van reports gezien dat nooit is vermeld/gemeld ergens en je dan players kan benadelen door ze te reporten wat in mijn ogen backstab zou zijn. Tevens zoals vermeldt tel ik dezelfde bots iedere dag weer ... zou zeggen dat ze moeten verdwijnen als ze aangepakt worden.

Ik vind Aion ook een geweldige game en de update in de client voor fortress sieges kan ik ook enkel prijzen. Echter de support voor EU en communicatie moet veel beter kunnen.

Tevens wat vind men van de update in classbalance? Gezien ik nog niet gespeeld heb na de update van gisteren. Wordt de balance in pvp verstoord of wordt die er beter van?

Verwijderd

kaluro2 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:16:
[...]
Sommige dragen roze brillen, andere dragen zwarte brillen.
(Optimist(Fanboy) <-> Pessimist(Overdreven anti-aion)
Maar ik draag geen bril. :)
(Realist)
Een zin indien juist toegepast, die zeer mooi is. :) (is gewoon zo)
Helaas kan ik je vertellen dat dingen zoals "NCSoft geeft super support aan EU, het feit dat ze niet direct in verband staan met de Community betekend niet dat de support slecht is." niet echt realistisch klinkt.
Het is absoluut geen bagger game (tevens relatief), maar om nou zo gigantisch positief te praten heeft niets met realisme te maken. Postief is geen realisme.

Kan maar 1 ding concluderen...je hebt roze lenzen?! ;)

Voor de rest ga ik hier niet verder op in hoor, het gaat hier om de game tenslotte. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 11:39 ]

• kaluro2
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:37:
[...]

Een zin indien juist toegepast, die zeer mooi is. :) (is gewoon zo)
Helaas kan ik je vertellen dat dingen zoals "NCSoft geeft super support aan EU, het feit dat ze niet direct in verband staan met de Community betekend niet dat de support slecht is." niet echt realistisch klinkt.
Het is absoluut geen bagger game (tevens relatief), maar om nou zo gigantisch positief te praten heeft niets met realisme te maken. Postief is geen realisme.

Kan maar 1 ding concluderen...je hebt roze lenzen?! ;)

Voor de rest ga ik hier niet verder op in hoor, het gaat hier om de game tenslotte. :)
Ligt eraan wat je onder support verstaat.

1) patch gaat fout, en ze zitten er bovenop om het te fixen = Support
2) Naar de helpdesk bellen en iemand aan de lijn krijgen = Support
3) GM Ticket submitten en door een GM geholpen worden = Support
4) Twitter & Fan forums & officiële forum in mindere mate bezetten met CMs = valt niet onder support
5) Bots bannen = valt ook niet (direct) onder support

Dat mensen zich dingen afvragen en er weinig reactie wordt gegeven door NCSoft valt onder het slecht contact houden met de player base, niet onder support.

Maar dat is ook deels de playerbase fout.. ze posten vragen op (fan)forums in plaats van NCSoft direct te benaderen. Als je ze direct benaderd krijg je hoogstwaarschijnljik wel antwoord

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:33:
Ik kon Aion ophale voor 25 euro bij een vriend inclusief 22 assasin.
(nou boeit mij die assasin niet zo die delete ik toch wel)
Maar na al die verhalen hier zit ik toch weer eens te twijfelen.
Ik heb gewoon een hekel aan bots, de verneukte economie die erdoor ontstaat en al helemaal aan het feit dat NCsoft er niks aan doet als ik het zo allemaal lees.
*zucht*
Toch proberen zou ik zeggen, het is echt wel een mooie game. Ik heb iig heel erg genoten de eerste weken, en kan me goed voor stellen dat veel mensen de game leuk blijven vinden.
Ik ga misschien op een dag wel weer terug. :)

• SinergyX
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:37:
Je kan mij niet wijsmaken dat het geen bot is. Bovendien tel ik op een dag of kom ik er gemiddeld toch wel 50+ verschillende tegen. En het zijn altijd met dezelfde namen/legion (of juist random lettercombinaties hoe je het wil noemen.) NA spelen door een dikke ping en niemand online op de tijden dat je online bent is gewoon geen optie. Gezien het een MMO is en het dan singleplayer is met bots.
Qua tijd maakt het weinig uit als je s'avonds speelt, in de middag zijn er al bijzonder veel spelers online op US servers, richting later in de avond wordt het enkel drukker. Ik speel al jaren gemixed US/EU/Asia, nooit problemen gehad.

De hoeveelheid bots tov start en heden is wereld van verschil, je kan ze toch nooit tegenhouden. Hoor je vandaag de dag nog iemand over die 1-10 geen channel chat? Of geen mail kunnen sturen? Limitaties tegen botters, groot gezeik vanuit community.. en nu hoor je niemand meer.

sidedetail, City of Heroes draait al maanden met betere latency op US servers dan EU servers zelf :P
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:33:
*zucht*
Ik zeg altijd: eerst spelen en dan pas conclusie trekken :P

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2009 11:53 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:16:
[...]
Waarom ze niet gewoon hun onderhoud splitsen in 2 groepen. Dan moet men maar langer werken in de VS ... volgens mij was het nog altijd "de klant is koning" maar dat zal dan wel weer niet opgaan. Bedoel neem de moeite onderhoud de server gewoon iedere week in de ochtenduren 01:00-05:00 voor de EU servers dit is s'nachts in VS tijden dus ik zie het probleem niet. En dan later of eerder als het in de VS vroeg is even de VS servers updaten en klaar is kees en zo min mogelijk overlast voor de players.
Aion is een uniek product. Het is voor NA én EU tegelijk gemaakt. Anders dan WoW die twee verschillende pakketten hebben, is Aion gewoon 1 product met een schakelaar erop voor NA of EU. Dat heeft voordeel dat men kan richten op één product, en bespaart ook ontwikkelkosten met maar één product, en maar 1 download pakket.
Je kan dus niet twee onderhoudgroepen maken doordat er maar 1 software is.
Daarbij lopen wij of NA niet achter. Dat zorgt ervoor dat weinig mensen in EU naar NA gaan omdat het weinig uitmaakt. (b.v. Pangya is 2 producten; in NA loopt flink vooruit terwijl Europese Pangya 1 Season achter loopt, hierdoor gaan velen naar NA versie.)

Ik vind wel goed opzet van Ncsoft met Aion, alleen ze moeten gewoon extra alert zijn op patch fouten.
Er zijn zelfs 3 patches geweest; 1.5.1 -> 1.5.1.3 -> 1.5.1.4 in korte tijd wat aangeeft dat Aion wel actief bij blijft.

Verwijderd

kaluro2 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:46:

5) Bots bannen = valt ook niet (direct) onder support

Dat mensen zich dingen afvragen en er weinig reactie wordt gegeven door NCSoft valt onder het slecht contact houden met de player base, niet onder support.
Ik denk dat jij support erg nauw en letterlijk neemt.
Als je in ruime zin naar support kijkt dan valt dit er zeker onder.
Support moet er gewoon voor zorgen dat de game draait zoals het hoort te draaien. (natuurlijk heeft iedereen een andere mening over wat hoort maar dit even buiten beschouwing gelaten.)
Goed contact met community vind ik erg belangrijk.
Dit betekend niet dat iedere vraag als 'gaat de exp van quest B nog omhoog?' beantwoord moet worden maar er moet gewoon een degelijk contact zijn.

Bots bannen vind ik ook onder support vallen want de game hoort bot-vrij te zijn. Of tenminste in de buurt van.

Dus, bril of geen bril.
Misschien moet je het eens wat breder bekijken?

• kaluro2
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat jij support erg nauw en letterlijk neemt.
Als je in ruime zin naar support kijkt dan valt dit er zeker onder.
Support moet er gewoon voor zorgen dat de game draait zoals het hoort te draaien. (natuurlijk heeft iedereen een andere mening over wat hoort maar dit even buiten beschouwing gelaten.)
Goed contact met community vind ik erg belangrijk.
Dit betekend niet dat iedere vraag als 'gaat de exp van quest B nog omhoog?' beantwoord moet worden maar er moet gewoon een degelijk contact zijn.

Bots bannen vind ik ook onder support vallen want de game hoort bot-vrij te zijn. Of tenminste in de buurt van.

Dus, bril of geen bril.
Misschien moet je het eens wat breder bekijken?
ahh duss misschien heb ik oogkapjes ipv een bril? :P
Maar je hebt op zich wel gelijk hoor.. ik had het meer subjectief aan de hand van mijn mening omschreven; ik lig er niet wakker van als er weinig communicatie is richting eind gebruikers, zolang ik maar probleemloos kan spelen en geholpen wordt met een direct probleem.

Verwijderd

Ja dat snap ik.
Ik vind trouwens bots nogal een probleem.. dus probleemloos spelen?? We zullen het morgen zien :)
(haal hem morgen op :) )

Verwijderd

Juist,gewoon proberen.
Hou er rekening mee, dat het heel wat moeilijker is dan WoW nu. Eigenlijk is het nog moeilijker dan WoW 1e jaar, voordat Blizz gingen "luisteren" naar de schreeuwers. Toen Wow nog leuk was.
Toen we nog niet wisten wat een Nerf was...

Helaas, NCsoft gaat dezelfde kant op. Nu al een aanpassing aan de loot / drops en XP per Quest.
Erg jammer. Je zou toch haast denken, dat na 2/3 jaar testen, NCsoft weet wat de players willen zien. Zoveel jaar de tijd gehad om aanpassingen te doen om een goede gameplay te hebben.
EN dat hebben ze ook gedaan...

En nu, na 3 maanden live, loot en XP aanpassingen....

Was het nu niet goed tijdens het testen, of hebben ze toch maar weer naar de schreeuwers geluisterd?

Ja, ik ben ook gek op goede loot. Maar, zoals al veel eerder hier is geroepen, ik vind wel dat we er iets voor moeten doen.
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:59:
Ja dat snap ik.
Ik vind trouwens bots nogal een probleem.. dus probleemloos spelen?? We zullen het morgen zien :)
(haal hem morgen op :) )

• SinergyX
MrDummy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:05:
Je kan dus niet twee onderhoudgroepen maken doordat er maar 1 software is.
Daarbij lopen wij of NA niet achter. Dat zorgt ervoor dat weinig mensen in EU naar NA gaan omdat het weinig uitmaakt. (b.v. Pangya is 2 producten; in NA loopt flink vooruit terwijl Europese Pangya 1 Season achter loopt, hierdoor gaan velen naar NA versie.)
Ook enkel omdat ze hebben moeten leren van de GW, Tabula en CoH fouten. Zeker die laatste, doordat zij dus de 'localisation' (taal) ook serverside hebben gedaan, heeft EU altijd meer 'aandacht' nodig en zijn er zelfs unieke patches voor de EU servers. Vooralsnog weet ik niet of Aion wederom serverside localisation heeft, wat enigzins wel de 'problemen' bij patches kan veroorzaken (die worden veelal getest op de US servers).

Het is niet zo lang geleden dat zij wel degelijk 2 teams hadden voor de aparte servers van GW/CoH (en tabula), puur om de updates in tijdframes te zetten die gunstiger zijn voor de spelers (en dus niet zoals gisteren).
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:15:
En nu, na 3 maanden live, loot en XP aanpassingen....

Was het nu niet goed tijdens het testen, of hebben ze toch maar weer naar de schreeuwers geluisterd?
Lomp gezegt, het interesseert een nieuwe Aion speler geen moer hoe WoW (of elke andere MMO) was 5 jaar geleden, de 'wensen' van hedendaagse speler is waaraan zij moeten voldoen. Geef een WoW speler een maple-style lvl-curve, die is het na 5 dagen 100% zat. EU/US mensen zijn verwend, moet allemaal makkelijk en simpel zijn, en dan is het logisch dat hier gehoord aan wordt gegeven.

Maar vergeet niet, zulke 'exp aanpassingen' zijn enorm marginaal, zelfs met global 10% exp increase maakt het op totaal (zeg 120 uur?) mischien 2 avondjes werk uit.

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2009 16:21 ]

• kaluro2
SinergyX schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:16:

Lomp gezegt, het interesseert een nieuwe Aion speler geen moer hoe WoW (of elke andere MMO) was 5 jaar geleden, de 'wensen' van hedendaagse speler is waaraan zij moeten voldoen. Geef een WoW speler een maple-style lvl-curve, die is het na 5 dagen 100% zat. EU/US mensen zijn verwend, moet allemaal makkelijk en simpel zijn, en dan is het logisch dat hier gehoord aan wordt gegeven.

Maar vergeet niet, zulke 'exp aanpassingen' zijn enorm marginaal, zelfs met global 10% exp increase maakt het op totaal (zeg 120 uur?) mischien 2 avondjes werk uit.
Latere quests hebben een 300% XP boost gekregen ofzo geloof ik, ik heb wat op aionsource rondgeneust en daar waren toch wat reports dat quests ipv 220k gewoon 900k xp gaven ofzo.

Er waren ook quests die maar 60k increase hebben gekregen en een (groot?) aantal die hetzelfde zijn gebleven.

Wel is er nu een NPC in pandae (en waarschijnlijk ook in de Elyos hoofdstad ) die een quest heeft voor lodas amulets ( +20% XP voor een uur ), van horen zeggen dus ik kan het niet bevestigen.

• SinergyX
Geen boost, correctie. Als een quest bv 1,5% exp moet geven obv je lvl, dan is zo'n 220k ipv 900k amper 0,4% ofzo?

• MrDummy

MrDummy

ik weet niet wat er weer mis is, want login server doet het niet goed en volgens aionstatus is alles opeens down?

• SinergyX
Server crash, downtime van 30 minuten (als alles goed gaat).

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

En nog steeds na die patch 1000de bots!
Heb maar domweg aan de ncsoft support gevraagd om mn geld terug te geven :P

• MrDummy

MrDummy

De rift avonturen blijven spannend. Een mooie run gemaakt, lekker lang in asmo gebied, en zo'n 70 kills gemaakt. Abyss is leuk genoeg, maar nergens zoveel kills dan via rift naar asmo gebied. Riften is ook extra spannend.

Je kan zo zien:
riften = veel kills
abyss = veel punten

Bots: ja, ook na server terug om half 8 tref ik al snel bots aan in Klaw zone in Desert. Wat hebben ze nou gedaan?
En aan het eind van de avond zijn er bekende Personal Store spammers in Eltnen Fortress.
Dus het is gewoon geen haar beter geworden.

[ Voor 30% gewijzigd door MrDummy op 19-11-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
MrDummy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:41:
Jawel hoor, je crashed nu niet meer in drukke gebieden en tijdens sieges :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
MrDummy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:41:
De rift avonturen blijven spannend. Een mooie run gemaakt, lekker lang in asmo gebied, en zo'n 70 kills gemaakt. Abyss is leuk genoeg, maar nergens zoveel kills dan via rift naar asmo gebied. Riften is ook extra spannend.

Je kan zo zien:
riften = veel kills
abyss = veel punten

Bots: ja, ook na server terug om half 8 tref ik al snel bots aan in Klaw zone in Desert. Wat hebben ze nou gedaan?
En aan het eind van de avond zijn er bekende Personal Store spammers in Eltnen Fortress.
Ze hebben nooit gezegd dat ze alle bots bannen, ze zeggen dat ze elke dag hun best doen om er zo veel mogelijk te bannen. tuurlijk zul je altijd bots blijven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Gister een stigma skill geloot, verkocht op AH voor 150k :) Meteen een berg aan lvl24/25 enchants gekocht, mijn lvl10 bow naar +10 gegooid :D Wat gaat het dan allemaal een stukje makkelijker zeg :P Jammer dat enchants niet doorwerken op je skill-dmg (dat doen stones dan weer wel), maar gezien ik 70% van de tijd nog steeds white dmg doe scheelt het een berg.

In kleine avond van 12 naar 15 gegaan, hopelijk snel naar 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
SinergyX schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:46:
Gister een stigma skill geloot, verkocht op AH voor 150k :) Meteen een berg aan lvl24/25 enchants gekocht, mijn lvl10 bow naar +10 gegooid :D Wat gaat het dan allemaal een stukje makkelijker zeg :P Jammer dat enchants niet doorwerken op je skill-dmg (dat doen stones dan weer wel), maar gezien ik 70% van de tijd nog steeds white dmg doe scheelt het een berg.

In kleine avond van 12 naar 15 gegaan, hopelijk snel naar 16.
Skill damage wordt bepaald door je average weapon damage en dan komen er nog wat modifiers bij.

lvl 10 boog -> 40 tot 80 damage ( fictief)
Skill doet average weapon damage +10 tot 15
40 tot 80 = 60 average
dan doet hij 70 - 75 damage.

Lvl 10 boog +10 -> 40 tot 80 (+40) = 80 tot 120
80 tot 120 = 100 average
100+10 tot 15 = 110 - 115 damage.

Dus enchants maken wel degelijk uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ooooh maar dat wist ik niet :D Omdat de tooltip van skills altijd een xxx to xxx damage aangeven, die ik bij wijzigen van equal ook nooit zie veranderen. Skill zou bv een attack zijn die 210-250 dmg doet, met een +10 bow zou dat dus 250-290 dmg moeten zijn?

Hoe zit dat dan bv met casters? (SM, Sorc)

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 20-11-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Gisteren voor de eerste keer TC gedaan, iedereen rolde alleen maar voor wat ie nodig had.
Komen we bij de eindbaas, en raad eens wat die voor mij dropt, zo meteen de eerste keer!
http://uk.aiononline.com/characters/Spatalos/Yael
De meeste epische bow voor dit level!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
SinergyX schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:59:
Ooooh maar dat wist ik niet :D Omdat de tooltip van skills altijd een xxx to xxx damage aangeven, die ik bij wijzigen van equal ook nooit zie veranderen. Skill zou bv een attack zijn die 210-250 dmg doet, met een +10 bow zou dat dus 250-290 dmg moeten zijn?

Hoe zit dat dan bv met casters? (SM, Sorc)
http://www.aionsource.com...cap-tested-round-2-a.html

Spells geven altijd een vast aantal damage.
Dus normaal 10 damage, en dan is het altijd 10 damage, nooit 8 of 12; altijd 10.

En magic boost verhoogd die damage met een vast nummer.

~1,9 magic boost = 1 damage increase

Dus ~19 magic boost zou +10 damage geven.

Dus als een spell 10 damage doet en je hebt +19 magic boost, dan doet de spell 20 damage.
En dan ook echt altijd 20.

----------

En ja de uiteindelijke damage komt in de tooltips te staan.

Dus zou goed kunnen dat met je +0 boog er 200-220 stond en nu 240-260 ofzo.
Nu weet ik de modifiers niet en had ik wat vage fictieve voorbeelden gebruikt dus het wordt niet 1 op 1 verhoogd maar je snapt me. :9 :P

[ Voor 14% gewijzigd door kaluro2 op 20-11-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
ixl85 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:05:
Gisteren voor de eerste keer TC gedaan, iedereen rolde alleen maar voor wat ie nodig had.
Komen we bij de eindbaas, en raad eens wat die voor mij dropt, zo meteen de eerste keer!
http://uk.aiononline.com/characters/Spatalos/Yael
De meeste epische bow voor dit level!
Die bow kreeg ik ook, maar toen had ik deze al, en die is toch wat beter aangezien je meer aan crit hebt dan aan hp, als ranger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Jep true... ik had de Sinorel's longbow, die was net iets minder goed (had wel crit er op maar maar 2 manastone sockets). Dus ik was vrij happy met deze boog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Aion aanschaf, kan ik die dan ook activeren met een 15dagen time card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk zolang je de retail koop :E , krijg je 30dagen + 15dagen gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:10:
Als ik Aion aanschaf, kan ik die dan ook activeren met een 15dagen time card?
Welke server/race ga je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, heb je nog goede aanbevelingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:37:
[...]

Geen idee, heb je nog goede aanbevelingen? :)
Elyos ras natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En server? Waar spelen de meeste tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:15:
[...]

En server? Waar spelen de meeste tweakers?
Asmodian ;) Elyos gebieden zijn te happy en kleurrijk, staat me totaal niet aan. Dan liever asmodian.
Ook vind ik de asmodian wings stukken malen mooier, hier een goed voorbeeld:

http://www.aionsource.com...ar-anniversary-korea.html

Ik speel zelf op perento, zeer actieve server en de economy is nnog best redelijk als je kijkt naar hoeveel RMT er gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

kaluro2 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:33:
[...]

Asmodian ;) Elyos gebieden zijn te happy en kleurrijk, staat me totaal niet aan. Dan liever asmodian.

Ik speel zelf op perento, zeer actieve server en de economy is nnog best redelijk als je kijkt naar hoeveel RMT er gaande is.
Ik beb juist het idee dat alle asmodian vleugetjes er het zelfde uit zien.. aleen wat groter... :|

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Spatalos is een drukke goede server. Elyos is minder abyss actie, asmo heeft meer abyss gebieden. Maar van overgestapte vrienden en guild leden (heen en weer) word er gezegd dat er op spatalos meer kinderen aan de asmo kant zitten (Dont kill the messenger).

Ik speel Elyos, kijk graag naar mooi vrolijk licht beeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ik speel Elyos op Telemachus en hier is de abyss redelijk goed verdeelt.
Soms hebben de Asmo's meer forts in hun bezit, maar een paar dagen later hebben wij dan weer de overhand qua forts.

Ik heb ook liever een vrolijk beeld dan dat donkere en grauwe van de Asmodians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem toch maar niet gehaalt..
Toch veel speel plezier!

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:33:
[...]

Idem voor mij al dat happy happy vrolijke gedoe werd mij teveel. Tevens in vergelijking tot asmo-side is het levelen van een Elyos char veel makkelijker heb ik gezien en ondervonden.

Btw wel nice raid gisteren in de abyss door de asmo-side op Perento. We gingen lekker. :P

Eerst Asteria fortress overgenomen ging zonder al teveel problemen. Toen Sulfur proberen over te nemen maar waren teveel Elyos in vergelijking tot Asmo's. Even wat rond gevraagd bij de andere asmo guilds die met Roah bezig waren. Na Roah maar gelijk met z'n allen voor Sulfur gegaan ... was me een vlaag met Asmo's. Geweldig gewoon de opkomst. :9

Daarna naar upper abyss gegaan stonden boel Elyos bij de teleporter en dachten slim zich te verstoppen achter de npc's maar werden flink afgemaakt door een "kleine" groep asmo's waaronder mijzelf. NPC's inclusief teleporter dood en 112 kills erbij.

Tevens ook Miren Fort weten te bemachtigen wat zijn die duty generals overpowered zeg. 10k aoe's ... en soms 3 aoe's achter elkaar. 4x Herioc summons om de 5 minuten ... en dan nog Elyos die enkel ons probeerde lastig te vallen maar het niet is gelukt. Al met al een zeer vermakelijke avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 07:26:
[...]

Idem voor mij al dat happy happy vrolijke gedoe werd mij teveel. Tevens in vergelijking tot asmo-side is het levelen van een Elyos char veel makkelijker heb ik gezien en ondervonden.

Btw wel nice raid gisteren in de abyss door de asmo-side op Perento. We gingen lekker. :P

Eerst Asteria fortress overgenomen ging zonder al teveel problemen. Toen Sulfur proberen over te nemen maar waren teveel Elyos in vergelijking tot Asmo's. Even wat rond gevraagd bij de andere asmo guilds die met Roah bezig waren. Na Roah maar gelijk met z'n allen voor Sulfur gegaan ... was me een vlaag met Asmo's. Geweldig gewoon de opkomst. :9

Daarna naar upper abyss gegaan stonden boel Elyos bij de teleporter en dachten slim zich te verstoppen achter de npc's maar werden flink afgemaakt door een "kleine" groep asmo's waaronder mijzelf. NPC's inclusief teleporter dood en 112 kills erbij.

Tevens ook Miren Fort weten te bemachtigen wat zijn die duty generals overpowered zeg. 10k aoe's ... en soms 3 aoe's achter elkaar. 4x Herioc summons om de 5 minuten ... en dan nog Elyos die enkel ons probeerde lastig te vallen maar het niet is gelukt. Al met al een zeer vermakelijke avond.
Nu ben ik benieuwd wie jij bent op perento :P aangezien ik ook aanwezig was bij de raid op Miren en de teleporter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:06:
[...]

Nu ben ik benieuwd wie jij bent op perento :P aangezien ik ook aanwezig was bij de raid op Miren en de teleporter :)
En jij dan :o

ik ben Kkaluro (klik); asmodian op perento.

Mijn critrate klopt niet zie ik net:

boog 27+3*10+50 = 107 crit
chest 2*10+8 = 28 crit
Shoulders 5*10 = 50 crit
leggings = 2*8+9 = 25 crit
gloves 3*8 = 24 crit
shoes 3*8 = 24 crit
necklace = 15 crit
rings 2*6 crit = 12 crit

--- 107+28+50+25+24+24+15+12 = +285 crit

Maar bij mijn stats staat er "Critical (M/O) 296 (+243) / 0"
296-243+285= 338 critrate
Dus stats zullen wel outdated zijn ofzo? O_o of gewoon echt een bug.. niet in game hoop ik.

[ Voor 50% gewijzigd door kaluro2 op 23-11-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:43:
[...]

En jij dan :o

ik ben Kkaluro (klik); asmodian op perento.
hier ben ik Pilgrim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:06:
[...]

Akumetsu

Tomoe ken ik nog van mijn oude legion weet niet of jij er toen ook al bij was of niet.

De teleporter was toch wel geweldig en het hoogtepunt. Templar met een aoe-pull alle elyos op 1 plek. :P

Miren fortress was insane. Al die aoe's van de general en al die heroic adds. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
50 al.. toe maar :o
Vind je het trouwens niet irritant dat er zo weinig manaslots op non-abyss gear zitten? Ik bedoel mijn abyss shoulders hebben 5 slots, jouw blauwe gear 3. Dan is het misschien toch beter om (al dan niet lager level) abyss gear te pakken, omdat stats vrij weinig uitmaken op gear überhaupt.

- evasion is alleen handig als je enemy lagere accuracy heeft, en dan nog zit er een 25-30% cap op
- Parry.. hoe vaak parry je nou eigenlijk als ranger zijnde?
- Defense? Elke 10 punten defense = -1 damage reduction, zo goed als niks dus.. vooral op leather.

Dan halen die extra 2 manaslots die op blauwe abyss (of extra 3 op oranje gear) echt veel meer uit.
en ja je gear heeft +HP maar in die 2 extra slots kan je.. hoeveel was het, 2x85 HP = 170HP opzetten en dan nog heb je je originele 3 slots over. Dat is al zo'n 120HP meer dan dat je gear geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ben het weekend hoofdzakelijk bezig geweest met een party zoeken voor die krall quests op m'n ranger. Je kan echt merken dat meeste nu eerst een character naar 50 willen trappen, enorm veel 40+ in LFG chat, aardig hoeveelheid aan 25-39's, maar nog heel weinig daaronder.

An sich kan ik wel zonder die quests, maar nu op 17 aangekomen moet ik toch nog 2 lvls exp ergens vandaan halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:43
Vraagje over Aion, ik speel het zelf niet maar ik zit er namelijk wel over te denken om het een keer te proberen. Hoe zit het met de endgame van Aion? PvP, PvE?

Ik heb in het verleden namelijk (te) vaak meegemaakt dat de endgame zo slecht georganiseerd was (vanuit de playerkant), dat je vaak langer bezig was met drama oplossen en wachten dan daadwerkelijk spelen. Ik heb ook weinig zin om samen met anderen 4 dagen achter elkaar dezelfde boss te tacklen omdat iemand niet weet hoe tactics werken (zoals in WoW).

Ik hoop stiekem dat de endgame van Aion wat meer actie-gericht is zoals GW in plaats van guides lezen over hoe je bosses moet vermoorden, om het dan vervolgens keer op keer niet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Endgame van aion heeft een beetje van beide i guess, pvp in the abyss komt dan pas goed op stoom had ik gehoord en je hebt ook een aantal instances en de bazen daarvan aan het einde spawnen naar aanleiding van hoe goed/snel je het doet geloof ik. Dus er is voor elk wat wils, ik persoonlijk zal gaan voor een mix van pvp/pve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:21:
[...]

50 al.. toe maar :o
Vind je het trouwens niet irritant dat er zo weinig manaslots op non-abyss gear zitten? Ik bedoel mijn abyss shoulders hebben 5 slots, jouw blauwe gear 3. Dan is het misschien toch beter om (al dan niet lager level) abyss gear te pakken, omdat stats vrij weinig uitmaken op gear überhaupt.

- evasion is alleen handig als je enemy lagere accuracy heeft, en dan nog zit er een 25-30% cap op
- Parry.. hoe vaak parry je nou eigenlijk als ranger zijnde?
- Defense? Elke 10 punten defense = -1 damage reduction, zo goed als niks dus.. vooral op leather.

Dan halen die extra 2 manaslots die op blauwe abyss (of extra 3 op oranje gear) echt veel meer uit.
en ja je gear heeft +HP maar in die 2 extra slots kan je.. hoeveel was het, 2x85 HP = 170HP opzetten en dan nog heb je je originele 3 slots over. Dat is al zo'n 120HP meer dan dat je gear geeft.
Ben aan het werken voor de Abyss gear, ga als eerste voor de rings en daarna voor de lvl 40 gear. Als ik Aion dan nog speel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:39
SinergyX schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:40:
Ben het weekend hoofdzakelijk bezig geweest met een party zoeken voor die krall quests op m'n ranger. Je kan echt merken dat meeste nu eerst een character naar 50 willen trappen, enorm veel 40+ in LFG chat, aardig hoeveelheid aan 25-39's, maar nog heel weinig daaronder.

An sich kan ik wel zonder die quests, maar nu op 17 aangekomen moet ik toch nog 2 lvls exp ergens vandaan halen :P
Ik merk het ook. Ik ben gister weer aan een nieuwe char begonnen (Sorry, ik vind de eerste 12 lvl's gewoon veel te leuk) en nu met die Krall-shit merk je wel dat het toch echt een MMO. Maar goed, we komen er uiteindelijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Tha_T schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:06:
Ik merk het ook. Ik ben gister weer aan een nieuwe char begonnen (Sorry, ik vind de eerste 12 lvl's gewoon veel te leuk) en nu met die Krall-shit merk je wel dat het toch echt een MMO. Maar goed, we komen er uiteindelijk wel :)
Eerste keer dat ik krall zut deed was op mijn templar, daar merkte ik enkel de wat brakke 'agro' engine. Als iemand anders een mob pult (hoe dan ook), dan moet die mob hoe dan ook zijn attack doen op die persoon, pas daarna heeft het nut te gaan taunten en zal hij zich richten op anderen. Ok, daar wel natuurlijk erg veel gebruik van gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
SinergyX schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:16:
[...]

Eerste keer dat ik krall zut deed was op mijn templar, daar merkte ik enkel de wat brakke 'agro' engine. Als iemand anders een mob pult (hoe dan ook), dan moet die mob hoe dan ook zijn attack doen op die persoon, pas daarna heeft het nut te gaan taunten en zal hij zich richten op anderen. Ok, daar wel natuurlijk erg veel gebruik van gemaakt :P
Handig met een ranger die pulled i.v.m. focussed evasion, kan je hem eerst de halve wereld rond kiten alvorens hij ook maar zijn attack off heeft weten te krijgen en/of iemand anders aggro'd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha tweakers :)

ik wilde graag even een korte vraag stellen over Aion. Ik heb de game nog niet en twijfel erg om de game te kopen. Ik heb jarenlang Wow gespeeld maar ben hier nu toch wel op uitgekeken. In eerste instantie heb ik in top pve guilds gedraaid en vervolgens mezelf gestort op pvp waar ik ook hoge arena ratings mee heb behaald. Nu vraag ik mezelf af hoe het pvp gedeelte in Aion is. Na onderzoek hier op tweakers lees ik vooral over massa pvp in The Abyss. Echter, is er nog meer qua pvp dan alleen deze massa gevechten? Is er bijvoorbeeld ook een soortgelijk arena systeem zoals world of warcraft dit heeft? En battlegrounds of iets soortgelijks?
Aion lijkt me een geweldige game maar ik twijfel eraan op de speelbaarheid nog steeds goed is zodra je lvl 50 hebt gehit. Is de game daarna nog steeds boeiend of vinden jullie het dan allemaal wat minder worden>?

Hopelijk krijg ik hier wat antwoorden op :)

Alvast bedankt!

Gr

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Eerlijk gezegt, Aion is niets voor de 'diehard' PvE spelers van WoW. Compleet andere insteek (we hebben geen backstabbin rogue imbaaa 1shot wonders), die niet altijd de juiste uitwerking heeft op zulke spelers.

En daarbij natuurlijk rekening houden, wat er nu niet is, wil niet zeggen dat het niet komt ;)
kaluro2 schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:37:
Handig met een ranger die pulled i.v.m. focussed evasion, kan je hem eerst de halve wereld rond kiten alvorens hij ook maar zijn attack off heeft weten te krijgen en/of iemand anders aggro'd.
Jup, gebruikte wij nonstop :P Jammer dat ranger het niet helemaal snapte, maargoed.

Moet zeggen, ranger bevalt me aardig, al heb ik stiekem toch liever mijn SM. Nadeel dat die gewoon niet makkelijk lvlt, templar al evenmin (20-25 is deadzone), en ranger lijkt vooralsnog volle kracht vooruit te gaan. (ok, mijn +10 bow helpt wel aardig :P).

[ Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 23-11-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Eerlijk gezegt, Aion is niets voor de 'diehard' PvE spelers van WoW. Compleet andere insteek (we hebben geen backstabbin rogue imbaaa 1shot wonders), die niet altijd de juiste uitwerking heeft op zulke spelers[quote]

maar wat maakt de game na lvl 50 dan nog zo boeiend? Ik heb al gehoord dat de game een stuk lastiger is dan wow. Ik persoonlijk vind dat geweldig nieuws. Wow is cake geworden de laatste jaren en is totaal geen uitdaging meer.

Echter kan ik me niet voorstellen dat enkel Abyss pvp zo boeiend blijft.
Wat maakt de game na lvl 50 boeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:56:
[...]
maar wat maakt de game na lvl 50 dan nog zo boeiend? Ik heb al gehoord dat de game een stuk lastiger is dan wow. Ik persoonlijk vind dat geweldig nieuws. Wow is cake geworden de laatste jaren en is totaal geen uitdaging meer.

het is meer wat je binnen de Abyss aantreft. Het is een mix tussen PvE en PvP (Het geroemde PVPvE, ofzo) gecombineerd met strategisch innemen van forten waardoor je economy op de server kan beinvloeden. Verder is er een ranking in de Abyss uiteraard. Maar goed, dit is allemaal van hear-say aangezien ik zelf nog niet zover ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTwizard schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:43:
Vraagje over Aion, ik speel het zelf niet maar ik zit er namelijk wel over te denken om het een keer te proberen. Hoe zit het met de endgame van Aion? PvP, PvE?

Ik hoop stiekem dat de endgame van Aion wat meer actie-gericht is zoals GW in plaats van guides lezen over hoe je bosses moet vermoorden, om het dan vervolgens keer op keer niet te halen.
Sprekende vanuit mijn persoonlijke ervaring. (Asmodian op Perento)

De eerste 10 levels geven een hele grote impact. Althans dit heeft het toen in de pre-launch bij mij gedaan. Mooi uitgewerkte omgevingen, goede hoeveelheid quests en een "boeiend" verhaal. Je denkt als je eenmaal level 10 hebt bereikt dat je toch al redelijk wat van de game hebt gezien maar de game opent zich dan pas voor 50%. Pas na level 25 en toegang tot de Abyss zal de game tot zijn recht komen.

Tot level 25 heb je eingelijk geen pvp behalve in de arena in panda. (asmo capital). Gezien je wel kan riften vanaf 20 is het wel mogelijk alleen zeer af te raden. Je zal er enkel van gefrustreerd raken.

Vanaf level 25 wordt het dus een combinatie van rifting, abyss en pve'ing. Wat een leuke combinatie geeft vooral als je het in een group aanpakt en niet solo'ed. Persoonlijk vind ik deze game solo niet zo spannend. Het is een veredelde L2 dan. Bovendien waarom een MMO spelen als je enkel solo'ed? Je kan echt niet alles uit de game halen op die manier.

De hele combinatie van pve met de lore/quests en pvp met rifting wat zeer leuk is als je een goede groep hebt plus de fortress sieges en pvp'ing in the abyss geven het toch een leuke combinatie.
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:56:

Zelfs op level 50 zijn de center top en de eye of reshanta sieges ongelofelijk hard. Je moet zeer goed georganiseerd zijn als side wil je die forten kunnen veroveren. Zoals hierboven zijn die generals die je neer moet halen zeer moeilijk. De boss deed soms 10k-50k hits ... zelfs als je endgame bent kan je dat dus niet tanken. De eye heb ik persoonlijk nog niet gedaan maar dat lijkt me helemaal lastig en uitdagend en vooral frustrerend in het begin gezien de boss nog zwaarder zal zijn.

Verder heb je dus nog de abyss met de fortress elites en random pvp opzoeken. Lowbies killen is natuurlijk minder spannend maar als je mensen vindt van je eigen level + redelijke groepen tegen elkaar hebt wordt het gewoon tof. Vooral als beide kanten weten wat ze doen. Tevens heb je dan ook rifting waarbij je gewoon lastige doelen moet stellen. Hierbij doelende dat het dus geen uitdaging is zoals sommige mensen denken om level 30-35 mensen te ganken terwijl je 45 bent als hun aan het questen, grinden zijn. (bots daargelaten)

PvE gezien heb je dredgion, poeta, draupnir en worldbosses. Ben zelf level 44 dus heb niet alles gezien kwa end-game PvE. Maar zijn genoeg dingen die je kan doen. Tevens heb je crafting in de game die ook soms voor een afwisseling zorgt.

Ook is er enkel maar een klein deel level 50. De game is pas een paar maanden uit. Ze zullen vast wel veel meer content toevoegen nc soft kennende. Geef het tijd. Leuker natuurlijk als redelijk wat mensen level 50 zijn waardoor pvp'en intenser en lastiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Asmodian heeft imho ook beter verhaal rond de lvl10 transformation. Waar je bij Elyos doodsimpel je geheugen kwijt ben en met wat hulp alles opeens weer 'terugvind', vond ik het verhaal van Asmodians wat mooier in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
SinergyX jij had toch een vraag over die /AutoReportHunting ofzo? Die gereduceerde XP / Kinah?:
Phase 1
You entered into the Phase 1 Restriction state because auto hunting reports have been received. The Phase 1 Restriction does not do any harm on your play.

But more reports will increase the level of restriction, which will affect your XP and item acquisition.

You can use the '/Restriction' command to see your restriction phase and the release time.
Phase 2
You entered into the Phase 2 Restriction state because auto hunting reports have accumulated. The Phase 2 Restriction lowers your XP, Kinah, and Abyss Point acquisition rates and gathering success rate.

If the restriction phase levels up with more reports, your play will be more limited.

You can use the '/Restriction' command to see your restriction phase and the release time.
Phase 3
You entered into the Phase 3 Restriction state due to the accumulation of auto hunting reports. While you are in the Phase 3 Restriction state, you cannot acquire any loot, and your EXP, Kinah, and Abyss Point acquisition rates and gathering success rate are lowered even further.

You are also banned from joining a group or Alliance. You will face even greater restrictions should the reports continue to accumulate and raise your Restriction Phase.

You can use the '/Restriction' command to see your current Restriction Phase and the release time.
Phase 4
You entered into the Phase 4 Restriction state due to the accumulation of auto hunting reports. While you are in the Phase 4 Restriction state, you cannot acquire any loot, EXP, Kinah, or Abyss Points, and are unable to gather any items.

You are also banned from joining a Group or Alliance.

You can use the '/Restriction' command to see your current Restriction Phase and the release time.
Your restriction phase has been lowered to X as you played fair for a certain period of time. Please continue to play fair in the future.

You can use the '/Restriction' command to see your restriction phase and release time.
You are no longer Restricted as you played fair for a certain period of time. Please continue to play fair in the future.

You can use '/Restriction' command to see your restriction phase and the release time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dat niet zozeer, maar bij mij werkt heel die command niet. Command vanuit de help functie gooit het gewoon in de chat, terwijl die status check wel weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
SinergyX schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:28:
Dat niet zozeer, maar bij mij werkt heel die command niet. Command vanuit de help functie gooit het gewoon in de chat, terwijl die status check wel weer werkt.
Het is een button in je 'action list' ; die action tab van je skill book.
Even op je hotkeybar zetten ;) Handmatig intypen werkt idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:30:
[...]

Het is een button in je 'action list' ; die action tab van je skill book.
Even op je hotkeybar zetten ;) Handmatig intypen werkt idd niet.
Ik vroeg dat eigenlijk. Waar heb je die info vandaan?

Want ik heb iemand echt over 50x aangegeven. Tevens hebben mijn guildies + vriendin deze persoon ook veelvoudig aangegeven. Toch blijft de bot redelijk snel levels halen en gatheren. Hoe is dat dan mogelijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:39:
[...]

Want ik heb iemand echt over 50x aangegeven. Tevens hebben mijn guildies + vriendin deze persoon ook veelvoudig aangegeven. Toch blijft de bot redelijk snel levels halen en gatheren. Hoe is dat dan mogelijk? :?
ik kon de originele bron zo 123 niet vinden maar ik had mijn vorige post hier vandaan:

http://virtual-progression.com/forum/index.php?topic=3115.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Nou, gister alleen even een TC run gedaan, daar ook 28 gedinged met mijn cleric, gaat goed nu :) Erg leuke groep trouwens, veel lol gehad en de run zelf was lekker smooth

De stigma's op 28 ... weet ut niet, is dat earth's wrath wat? ik betrap mezelf erop dat ik die standaard stigma die je krijgt eigenlijk nooit gebruik, dus zit erover te denken om die mischien te vervangen door iets wat ik wel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Er komt een grote update/expansion pack aan voor Aion.
Ook wel bekend als "Aion 3.0"

Hier een trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=5PAM0wr7cZ8

En ja allemaal in game, die changes gaan allemaal voortkomen.
Ik heb er VEEL hoop in.

Misschien iets om dit toe te voegen aan de TS?

[ Voor 4% gewijzigd door kaluro2 op 24-11-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:01:
We zijn atm bij 1.5.6 geloof ik, iets in die thrend?

Aion EU homepage ook op de officiele site.

Zal vast nog wel een tijd duren ... en ook niet alles is even "geweldig". We zullen zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Snel zal het niet zijn nee maar het lijkt alsof ze 2.0 overslaan en rechtstreeks voor 3.0 gaan.

Er was ook een lijst van veranderingen, als je een klein momentje hebt? :)

Update:
Large Graphics Overhaul:

-Changing Seasons

-Engine was updated

Mounts:

-Single Player Mounts

-Passenger Seat on Some Mounts

-Combat Mounts

Player Housing:

-Decorate them how you want.

-Personal Housing.

-No Mention of Guild Housing.

-Tons of crap can be decorated don't think it is just outside. Furniture and litterally tons of crap can be decorated.

New Skills

Possibly New Classes (Prolly a Third Class Change,Speculation on my part)

New Weapons:

-Whips

-Crossbows

-Shields That Turn into Grappling Type Hooks

Massive Ground Sieges with massive Siege weapons.

Swimming

Underwater Quest Hubs.

New Hair Styles.

[ Voor 66% gewijzigd door kaluro2 op 24-11-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:01:

Hier een trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=5PAM0wr7cZ8

En ja allemaal in game, die changes gaan allemaal voortkomen.
Ik heb er VEEL hoop in.

Misschien iets om dit toe te voegen aan de TS?
CROSSBOWS!
En vette particle systemen! OMG!
Got to have!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik zie nog wel regelmatig mensen quitten vanwege grind problemen en weinig quests. Maar de trailer maakt wel Aion zowat een echte WoW killer. Ik weet niet welke graphics WoW kan maken omdat hun huidige engine behoorlijk suckt in shadows. Wat ik wel weet is dat Wow niet meer de dynamische beeld van Aion kan verslaan. Aion is hier een stapje verder dankzij Crytek engine.
Dit betekent ook dat velen alweer hun pc moeten upgraden om van alles te kunnen snoepen. Maar ik ga van uit dat engine flexibel is en dus veel details kan uitschakelen voor spelers op minder sterke pc.

De trailer kan mensen weer aantrekken. Moet je alleen wel doorgaan met levelen, om eerder in nieuwe delen te kunnen komen.

Bovendien blijf ik alle activiteiten in legion loggen zodat iedereen eigen resultaten kan zien.
De website wordt nog verder verbeterd.
Blijft anders wel jammer dat er nog geen level 4 bestaat. Wou graag groter en gezelliger worden :)

BG Xenosaga - De Vliegende Hollanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je er opnieuw voor betalen??
Dus een nieuwe game aanschaffen?
Of is het gewoon een (erg) grote update?

Goed nieuws!
Aion heeft volgens officiele berichtgeving 16.000 accounts gebanned van EU/NA servers
Greetings folks,

As some of you are prone to have noticed we just completed rebooting all of our Aion servers. This on a day we don’t normally perform maintenance. It’s only fair for us to let you know what we’ve been up to and what exactly happened. Over the past week have been working on a list, one that we’ve been checking twice, to track down who has been behaving on our servers and who hasn’t. The servers should now be back online with around 16,000 violating accounts removed from the game. If your account was one of these, please refer to the below FAQ for more information.
Dat dik gedrukte vond ik wel grappig :)
Nog lang niet genoeg allemaal maar ik vind het een goede stap in de goede richting.
Er word trouwens ook een hoop tegen gesproken dat het net zo druk is als anders..

(bron: http://aion.ign.com/artic...ons-Aion-is-Less-Annoying
Officiele NA bron: http://na.aiononline.com/forums/general/view?articleID=9140
Officiele EU bron: http://uk.aiononline.com/...y=101&notice_category=101 )

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
MrDummy schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:02:
Dit betekent ook dat velen alweer hun pc moeten upgraden om van alles te kunnen snoepen. Maar ik ga van uit dat engine flexibel is en dus veel details kan uitschakelen voor spelers op minder sterke pc.
Tja, ik snap die kritiek nooit zo. Hoeveel mensen hoor je zeiken bij COD MW2? En aion is echt niet zo heel zwaar hoor! Ik heb een 2e backup computer waar ik ook wel eens aion op doe, het is een 3500+ met 2 GB ram en een 9500GT, niks speciaals dus, en deze draait gewoon op 1680 met de settings op medium high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Was al bigsmile tot aan 6 minuten aan het kijken, zie ik dat battle gebeuren.. smile nog groter :D

Bizar grote update, zal nog wel even duren maar man man man wat veel prachts :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:33
Video ziet er echt vet uit. En ik maar denken dat ik me misschien ging vervelen @ lvl 50.

ZIt nu ruim in lvl 38 en heb nog geen moment moeten grinden voor exp (misschien wel voor Aether, als je dat grinden noemt).

Heb zelfs nog niet eens een party richting Kaiden HQ gehad. Wel een aantal keer een repeatable gedaan voor bijvoorbeeld DP of AP.

Speel trouwens een Templar. Snap niet waar mensen dat grind verhaal vandaan halen, maar misschien heb ik het geluk dat ik geregeld samen speel met een Ranger en/of Chanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
El_Presidento schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:29:
Video ziet er echt vet uit. En ik maar denken dat ik me misschien ging vervelen @ lvl 50.

ZIt nu ruim in lvl 38 en heb nog geen moment moeten grinden voor exp (misschien wel voor Aether, als je dat grinden noemt).

Heb zelfs nog niet eens een party richting Kaiden HQ gehad. Wel een aantal keer een repeatable gedaan voor bijvoorbeeld DP of AP.

Speel trouwens een Templar. Snap niet waar mensen dat grind verhaal vandaan halen, maar misschien heb ik het geluk dat ik geregeld samen speel met een Ranger en/of Chanter.
Er waren mensen die zo snel mogelijk naar 50 wilde racen... ze hebben de game niet verkent en ook niet echt naar quest gezocht, nee.. ze wilde gewoon naar 50; en als er in de buurt geen questnpc was dan gingen ze maar grinden. Ze verkenden de game niet, geen gatheren, geen craften niks.. dus voor hun was het grinden grinden en grinden.. een soort van "taak".

- PVP
- Riften
- group gebieden
- gatheren
- craften
- participeren in de economie
- legions, elkaar helpen.. partyen (2 man ofzo)
- fortress raids
- Die big chest in level 10-20 area (altgard) Die nette gear dropt maar uren duurt om te slopen :D

Dat soort dingen hebben ze niet(nooit) gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door kaluro2 op 24-11-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:33
kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:32:
[...]

Er waren mensen die zo snel mogelijk naar 50 wilde racen... ze hebben de game niet verkent en ook niet echt naar quest gezocht, nee.. ze wilde gewoon naar 50; en als er in de buurt geen questnpc was dan gingen ze maar grinden. Ze verkenden de game niet, geen gatheren, geen craften niks.. dus voor hun was het grinden grinden en grinden.. een soort van "taak".

---

Dat soort dingen hebben ze niet(nooit) gedaan.
Zo'n idee had ik ook al. Daarnaast vind ik in een (kleine) party mobs killen niet eens vervelend, maar gewoon koel om te doen :)

Daarnaast kende ik het grinden van Lineage 2 en is dit een verademing, maar het is inderdaad geen WoW. Waar je quests te over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 15:42
Leuk lijstje met nieuwigheden, maar de helft is beetje zinloos en zal mij zeker niet terug krijgen naar Aion.
kaluro2 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:15:
Update:
Large Graphics Overhaul:
-Changing Seasons
-Engine was updated
Leuk, maar ik draaide Aion meestal toch al in hele lage settings zodat de boel niet crashde. En graphics zijn leuk, maar niet belangrijk. En tenzij die seizoenen impact op de gameplay hebben, is het vrij zinloos.
Mounts:

-Single Player Mounts
-Passenger Seat on Some Mounts
-Combat Mounts
Vooral dat laatste kan een leuke aanvullen worden.
Player Housing:

-Decorate them how you want.
-Personal Housing.
-No Mention of Guild Housing.
-Tons of crap can be decorated don't think it is just outside. Furniture and litterally tons of crap can be decorated.
1x een huisje maken en inrichten en je hebt dit onderdeel wel weer gezien. Dit vind ik echt een zinloze toevoeging.
New Skills

Possibly New Classes (Prolly a Third Class Change,Speculation on my part)
New Weapons:
-Whips
-Crossbows
-Shields That Turn into Grappling Type Hooks
Massive Ground Sieges with massive Siege weapons.
Dat is wel weer leuk, maar gaat toch echt een aantal grote problemen niet oplossen.
Swimming
Underwater Quest Hubs.
Oke, maar wat gaat dit echt toevoegen?
New Hair Styles.
Kijk nieuwe Hair Styles, nu komt echt iedereen weer terug...

Maar het is natuurlijk wel slim getimed van NCSoft om dit nu te laten zien. Aion zit net in dipje en er is een aardige leegloop aan de gang atm. Ze proberen nu zo veel mogelijk spelers te behouden. Maar ik zie niet in hoe deze nieuwigheden veel van de spelers die terug zijn gegaan naar WoW weer terug krijgen naar Aion.

[ Voor 3% gewijzigd door BartelG op 24-11-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Laat die wow kiddies lekker daar blijven, scheelt weer stuk gezeik ingame :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Waar zien jullie dat dit voor versie 3.0 is?
Het enige dat ik kan vinden is dat dit de toekomst voor Aion is.
BartelG schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:27:
Leuk, maar ik draaide Aion meestal toch al in hele lage settings zodat de boel niet crashde. En graphics zijn leuk, maar niet belangrijk. En tenzij die seizoenen impact op de gameplay hebben, is het vrij zinloos.
Dat is gefixed sinds versie 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:37:
Laat die wow kiddies lekker daar blijven, scheelt weer stuk gezeik ingame :D
Ik heb het pas zwaar, ik ben AION nu al zat en WoW heb ik ook echt geen zin meer in. ;)
Next gen mmorpg needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Jegorex schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:54:
Waar zien jullie dat dit voor versie 3.0 is?
Het enige dat ik kan vinden is dat dit de toekomst voor Aion is.

[...]

Dat is gefixed sinds versie 1.5.
Koreaanse website :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Maar het is natuurlijk wel slim getimed van NCSoft om dit nu te laten zien. Aion zit net in dipje en er is een aardige leegloop aan de gang atm. Ze proberen nu zo veel mogelijk spelers te behouden. Maar ik zie niet in hoe deze nieuwigheden veel van de spelers die terug zijn gegaan naar WoW weer terug krijgen naar Aion.
Ncsoft is nu al mee bezig: bonussen voor elke maand blijven spelen.
Waardoor uiteindelijk L40 wings oplevert voor noppes als je 6 maanden blijft.
Wie al CE wings heeft, hoeft niet meer hard sparen voor 11 M wings.

Is dat niet goed genoeg? Ik weet dat craften en spells al veel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai Aion op high. Echt alles op max. Moet zeggen dat ziet er soms zeer gelikt uit. En die overhaul is echt een wereld van verschil. Ook heeft NC soft een boel bugs gefixed (geen crash meer voor mij tijdens siege) Het enige is dat dit natuurlijk meer impact geeft op je pc maar beetje MMO speler heeft toch wel een redelijke pc. Vooral omdat men Aion promoot als MMO die juist op graphics gebied schijnt en hierin de creme de la creme is.

Seizoenen ben ik het mee eens tenzij die impact hebben op de gameplay is het enkel eyecandy/useless. Ook wil ik liever niet 15 seizoenswisselingen op een dag hebben. Gewoon met de "datum" in real time vind ik een prima oplossing en mag het er van mij best komen.
BartelG schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:27:Vooral dat laatste kan een leuke aanvullen worden.
Mounts ... leuk maar L2 had het ook al en voegde echt 0,0 toe. Ook hierbij stel ik me voor dat er dus dadelijk 200-300 players over je scherm lopen met een mount. Geef mij maar hoe het nu is. Geen mounts is prima.
1x een huisje maken en inrichten en je hebt dit onderdeel wel weer gezien. Dit vind ik echt een zinloze toevoeging.
Sims ... wat heb ik hieraan in een MMO? Geef dan iets wat nog nutwaarde heeft.
Dat is wel weer leuk, maar gaat toch echt een aantal grote problemen niet oplossen.
Moet zeggen dat ik dat weer zeer erg kan waarderen. Komt allemaal van L2 dat weer wel maar het heeft toch wel erg veel charme. Net als in L2 die Siege Golem en het Hog Canon tijdens een castle siege kan je hier massive golems summonen.

Ook die nieuwe skills / classes etc kan ik erg waarderen. De glad met die finishing move en met de aoe skills en de templar met een scorpion move die even een kill pakt. Monk natuurlijk ook die ga ik zeker spelen als die komt.

Aion zit niet echt in een dip. Het is meer hoe het altijd met MMO's gaat. Begin is iedereen helemaal enthousiast. Echter is het voor het gross te lastig om te spelen. (PvP dan wel PvE). NC soft moet ook zeker niet teveel tweaken om de game makkelijker te maken.

Bijvoorbeeld steel rake ... had van mij hetzelfde mogen zijn of anders gemogen. Enigste mob die eigenlijk tweaking nodig had was de madame rest was prima zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Vergeet ook niet dat het vanuit NCkorea komt, succes delen uit L2 en andere MMO's laten toch zien dan er een grote playerbase op zit te wachten. Dan heeft het weinig te maken met useless of nuttig, maar of het toegevoegde waarde heeft voor de spelers, en zeker housing verwacht ik dan veel van.

Gister weer op zoek geweest naar mensen voor krall quests, zit er wederom niet in. Had uiteindelijk wel 4 man bij elkaar, maar chanter had het toch erg zwaar templar in leven te houden. Wel stuk in de 17 verder gekomen, hopelijk kan ik nu ook aan de quests beginnen bij observertory zodat ik daar weer verder kan.

Als ranger gaat die wind mobs zuiden van veteron aardig makkelijk, leuk dat je daar nog steeds makkelijk kan komen via stukje 'afgesloten' gebied :P

[ Voor 44% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 07:16:
[...]
Seizoenen ben ik het mee eens tenzij die impact hebben op de gameplay is het enkel eyecandy/useless. Ook wil ik liever niet 15 seizoenswisselingen op een dag hebben. Gewoon met de "datum" in real time vind ik een prima oplossing en mag het er van mij best komen.
Je vergeet volgens mij dat het een mmo RPG is.. je roleplayed; seizoenen zijn wel degelijk van belang, voor de immersie en sfeer.. dat je voelt dat je in een levende wereld zit en niet alleen maar een "poppetje" aan het levelen bent.
Mounts ... leuk maar L2 had het ook al en voegde echt 0,0 toe. Ook hierbij stel ik me voor dat er dus dadelijk 200-300 players over je scherm lopen met een mount. Geef mij maar hoe het nu is. Geen mounts is prima.
Je kan zeer veel mobs tamen als een mount.. dat zag je in de trailer ook al.
Mounts zjin handig, en ik ken zo veel games waar er mounts zijn, en die horen niet exclusief te zijn; iedereen hoort ze te kunnen krijgen. in WoW loopt iedereen met een stuk of 40 mounts rond.. dat is pas erg.
Sims ... wat heb ik hieraan in een MMO? Geef dan iets wat nog nutwaarde heeft.
Sigh.. jij blijft maar vergeten dat je een RPG speelt hè? Playerhousing voegt toe aan het roleplay gehalte en de immersie. Deze huizen kun je tevens raiden wat weer aan de gameplay toevoegd.

Best irritant hoe je blijft zeggen dat dit en dat nutteloos is terwijl het zeer veel aan de roleplay value toevoegd en ook zeker immersie :S jij denkt gewoon een MMO actiespel te spelen, maar het is een RPG. (no offense)
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:39:
[...]

Hij levelt 24/7? :P
en gatheren? phase2+ increased alleen de fail rate, gatheren gaat nog steeds even snel.
en nu weet ik niet hoeveel reports je nodig hebt voor phase 2 3 en 4.. zal wel veel zijn waarschijnlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door kaluro2 op 25-11-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
MrDummy schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:24:
[...]

Ncsoft is nu al mee bezig: bonussen voor elke maand blijven spelen.
Waardoor uiteindelijk L40 wings oplevert voor noppes als je 6 maanden blijft.
Wie al CE wings heeft, hoeft niet meer hard sparen voor 11 M wings.

Is dat niet goed genoeg? Ik weet dat craften en spells al veel geld kosten.
ze zijn beter dan die level 40 wings.
Ik weet de stats niet meer 100% maar volgens mij was het
+60 sec flight time
+180 HP
+180 MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Ja volgens mij waren dat de stats inderdaad.
Ik heb dus nu gewoon de 1M wings gekocht, daar kan ik wel 6 maanden mee. Zonder die wings is alles net een beetje krap zonder flight potions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:15:
Je vergeet volgens mij dat het een mmo RPG is.. je roleplayed; seizoenen zijn wel degelijk van belang, voor de immersie en sfeer.. dat je voelt dat je in een levende wereld zit en niet alleen maar een "poppetje" aan het levelen bent.
Zoals gezegd in het door jouw gequote stukje "indien het meeloopt met een normale kalender is het prima." maar in dat filmpje zie je x seizoenen langskomen wat dus juist minder sfeer maakt imho. Bedoel als ik tijdens kerst een brandende zon boven mij heb staan klopt er ook iets niet. 8)7
kaluro2 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:15:Je kan zeer veel mobs tamen als een mount.. dat zag je in de trailer ook al.
Mounts zjin handig, en ik ken zo veel games waar er mounts zijn, en die horen niet exclusief te zijn; iedereen hoort ze te kunnen krijgen. in WoW loopt iedereen met een stuk of 40 mounts rond.. dat is pas erg.
Mounts zijn gewoon niet aan mij besteedt "personal opinion". Het enige wat mij een lach op mijn gezicht zou toveren is als ik met een snowfield mosbear of iets dergelijks met een pet speedscroll door Heiron/Elthen loop te crossen met een groepje andere asmodian players. Voor de rest is het enkel "wee ik heb een dier om op te rijden". Begrijp me niet verkeerd het zat er dik in net als in L2. Maar het moet niet TE RPG worden want het blijft een MMO. Dit zal ik later in mijn post nog wel herhalen. RPG fijn maar het gaat mij om het Massive Multiplayer gebeuren het PvPen met een boel mensen.
kaluro2 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:15:Sigh.. jij blijft maar vergeten dat je een RPG speelt hè? Playerhousing voegt toe aan het roleplay gehalte en de immersie. Deze huizen kun je tevens raiden wat weer aan de gameplay toevoegd.
Als ik een huisje op RPG wijze wil bouwen (mij dus in een denkbeeldige personage veranderen) zal ik geneigd zijn Sims te kopen en spelen ipv Aion aan te schaffen en maandelijks te betalen om een huisje te bouwen.
kaluro2 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:15:Best irritant hoe je blijft zeggen dat dit en dat nutteloos is terwijl het zeer veel aan de roleplay value toevoegd en ook zeker immersie :S jij denkt gewoon een MMO actiespel te spelen, maar het is een RPG. (no offense)
PERSOONLIJK. Iemand anders kan hier anders over denken? :?

Het is toch een MMO actiespel of zie ik dat verkeerd? Want volgens mij doel je op FPS met actie. Al die extra dingetjes leuk maar als er nogsteeds bugs in de gameplay zitten (quests, instances, skills) snap ik niet waarom NC soft dat niet eerst aanpakt voor al deze dingen erin te stoppen.

Nogmaals begrijp best dat sommige mensen hierop zitten te wachten. Huisje bouwen en op een tamed mob rijden maar daar speel ik "persoonlijk" geen MMO voor. Geef mij maar de PvE en PvP content ipv de RPG content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Tja het is en blijft een MMORPG, MMO voor de omvang, RPG voor de gameplay.

Vind juist dat ze zulke dingen weer terug in MMORPG's moeten brengen, te lang geleden dat er echt goeie MMO's zijn geweest die dit goed hadden werken. (perfect world heeft dat erg goed gedaan - AoC was toch wel flinke fail). QoL items, niet alleen maar functionele baggerzut.

Wat anders, die ranger poison trap, heeft dat ding uberhaubt nut? 99% van de tijd wordt hij 'resisted', die enkele keer dat hij raakt merk ik 0,0 van de dmg.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
SinergyX schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:54:

Wat anders, die ranger poison trap, heeft dat ding uberhaubt nut? 99% van de tijd wordt hij 'resisted', die enkele keer dat hij raakt merk ik 0,0 van de dmg.
Ik gebruik die altijd als ik elites kite.
die tikt voor 300-400 elke 2 voor 20 seconden.
dat is 150-200 DPS erbij :P

Ik zie eigenlijk dat hij vrij weinig geresist wordt; zit je rond level 20-27 ofzo? volgens mij loopt je poison trap op een gegeven moment wat achter, dat hij op max level hangt wat beneden jouw level is, tot je een betere versie kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Neuh, pas 17 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
moet je maar eens een poison trap neergooien en er met je muispijltje overheen gaan, dan zie je welk level hij is.
zelfde geldt voor spike trap.

en op lagere levels had ik ook veel resists met traps ja, dat trekt later bij.

Traps werken met magical accuracy, die bij een ranger vrij laag is, maar volgens mij trekt die stat bij op latere levels... mijn traps worden nu amper geresist.

Heeft een boog magical accuracy truowens? zo ja, dan kan het aan een outdated bow liggen.

[ Voor 37% gewijzigd door kaluro2 op 25-11-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
Ik zat net in Kaidan HQ met een party en we wilden een boss killen, nou geen probleem, rustig even die mobs eromheen afmaken. Wat doet een andere party? Gaat er iemand monsters op ons lokken. Hebben we eindelijk die mobs dood en beginnen we net met het aanvallen van die boss, komt die party even killstealen. :|

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Pioson trap werkt hier lekker.
Nog een halve skillbar en ik krijg nummer 2 (lvl28 :)).
Nummer 1 doet atm ~130 dmg, als ik dan eerst pioson arrow (ook nummer 1) doe en dan die trap krijg ik ~ 2x 130dmg per x sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
g0tanks schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:57:
Ik zat net in Kaidan HQ met een party en we wilden een boss killen, nou geen probleem, rustig even die mobs eromheen afmaken. Wat doet een andere party? Gaat er iemand monsters op ons lokken. Hebben we eindelijk die mobs dood en beginnen we net met het aanvallen van die boss, komt die party even killstealen. :|
Haha ja ik ken het.
de healer van jouw party die healed en generate dus threat.
Dan komt er een ander party voorbij die aggro'd even mobs door in range te komen en rent richting de healer van jullie party.
Zodra die healed, gaan alle mobs op hem af omdat hij bovenaan de threat list komt :P

Ik heb het wel vaker gezien.. en dan vlug een boss jatten ja.
ixl85 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:01:
Pioson trap werkt hier lekker.
Nog een halve skillbar en ik krijg nummer 2 (lvl28 :)).
Nummer 1 doet atm ~130 dmg, als ik dan eerst pioson arrow (ook nummer 1) doe en dan die trap krijg ik ~ 2x 130dmg per x sec.
Poison trap hoort voor het dubbele (als het niet meer is) te ticken als poison arrow. :9

[ Voor 21% gewijzigd door kaluro2 op 25-11-2009 12:04 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste

Let op:
Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)