Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Rede waarom jij zoveel van de silence en sleep blocked is omdat jou magic resist hoogstwaarschijnlijk heel hoog is en de magical acc van de rangers vrij laag is. Maar je zal de normale dmg wel niet zoveel missen.

Dat vind ik btw een stom systeem dat rangers afhankelijk zijn van magical acc.. die kunnen we nooit stacken omdat crits belangrijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
WoeiWoei schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:24:

Wordt wel beetje moe van rangers die beweren dat ze > all zijn. Doen mensen in de legion ook constant en dan maar moeilijk doen als ze verslagen worden door een andere class -.- maar hen zijn net zo afhankelijk van resists als het om CC gaat.
En natuurlijk noem je weer alleen rangers *rolls eyes*

als je omhoog scrolt zie je "Supreme" net alsof doen of sorcerers iedereen aankunnen.

zo heb je bij elke class wel wat van die kapsones personen.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Meestal als ik een ranged class of healer zie met mijn cleric ga ik ze uit de weg.
Ik zou ze misschien met moeite aankunnen, maar heb geen zin in een gevecht van 10 minuten waarbij er een grote kans is dat er meer tegenstanders komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
kaluro2 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:07:
[...]

En natuurlijk noem je weer alleen rangers *rolls eyes*

als je omhoog scrolt zie je "Supreme" net alsof doen of sorcerers iedereen aankunnen.

Natuurlijk is dit zo, maar ik heb vooral ervaring met rangers en daarom reageerde ik even geirriteerd..

Van templars is het vaak van : "Stone skin Overpowered, nerfen die handel!!" dus das juist tegenover gestelde en dat terwijl stone skin voornamelijk handig is als 600-800 tijdelijke extra hp :P ow en als inescapable judgement protectie ^^ zo fijn als je die blokt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoeiWoei schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:36:
[...]

Natuurlijk is dit zo, maar ik heb vooral ervaring met rangers en daarom reageerde ik even geirriteerd..

Van templars is het vaak van : "Stone skin Overpowered, nerfen die handel!!" dus das juist tegenover gestelde en dat terwijl stone skin voornamelijk handig is als 600-800 tijdelijke extra hp :P ow en als inescapable judgement protectie ^^ zo fijn als je die blokt :)
Denk dat het op level 45 toch de templar zal lukken je te pakken als sorc zijnde. Divine Justice I (25m range magical attack 950 damage en stun for 2 sec) gevolgd door Inescapable judgement en je staat als sorc naast een templar zonder shield.

Weet niet hoe dit in de praktijk werkt maar gezien de magic damage output en Aether Armor (800 magic resist erbij) zal het toch lastig worden om op afstand van een templar te blijven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Nou gisteren mijn cleric naar level 17 gesleept, gaat een stuk sneller dan met mijn assassin (helpt als er niet 10 anderen zijn die 1 mob campen.). Vind het ook wel leuk om te spelen zo, kan me wel herinneren met assassin dat als je meer dan 1 pulled je gelijk mot rennen omdat je anders hartstikke dood ben, gaat met cleric veel makkelijker. Zit er echt over te denken om de Sin even te laten voor wat ie is en door te gaan met de cleric.

Was al een healer in wow ... en ook het healen trekt me weer aan in aion, hoezeer ik het ook probeerde te ontkennen :p Och ja, zo hebben we allemaal zo onze gewoontes in games i guess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:07:
[...]

Beetje hypocriet om dat te zeggen "kaluro2". Heb je je eigen posts gelezen? :+

Ik doe helemaal niet of sorcerers iedereen aankunnen. Ik zeg dat ik geen moeite heb met alle classes behalve spirit master in een prepared duel.

En op lvl 50 heeft natuurlijk iedereen betere gear en is daarom onverslaanbaar... Want sorcerers krijgen geen betere gear :?.

Er zit geen kans op succes op een CC skill zelf, dus het heeft geen nut om daar levels te increasen. Het is allemaal magical accuracy. En die scaled gewoon lekker mee.

Als je kijkt in de koreaanse stats, wat voor hier blijkbaar een belangrijke maatstaaf is, staat er van alles bovenaan. En dat zijn abyss stats. De meerderheid is assasin, omdat die gewoon onverwacht iemand kunnen ganken. Als ik onverwacht door een assasin wordt geganked doe ik niet eens moeite om terug te vechten. Ik vlieg weg.

Ik wil wel eens gewoon elyos onder elyos 1on1 duel stats zien. Het is gewoon een rock paper scissor verhaal dan. De een verslaat de ander, en de andere verslaat de een. En de een zal nooit van de andere winnen etc... etc..

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:19:
[...]
En op lvl 50 heeft natuurlijk iedereen betere gear en is daarom onverslaanbaar... Want sorcerers krijgen geen betere gear :?.
Nou, het schijnt (ik weet het niet 100% zeker) dat sorcerers minder upscalen door betere gear dan andere classes. Dat betekend dat wanneer iedereen level 50 is (dus geen verschil meer in damage door level/skill verschil), de andere classes beter worden door nieuwe gear dan sorcs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynosu schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:45:
Nou gisteren mijn cleric naar level 17 gesleept, gaat een stuk sneller dan met mijn assassin (helpt als er niet 10 anderen zijn die 1 mob campen.). Vind het ook wel leuk om te spelen zo, kan me wel herinneren met assassin dat als je meer dan 1 pulled je gelijk mot rennen omdat je anders hartstikke dood ben, gaat met cleric veel makkelijker. Zit er echt over te denken om de Sin even te laten voor wat ie is en door te gaan met de cleric.
Ik vond een cleric juist helemaal vreselijk... heb een chanter alt aangezien ik buffen altijd leuk gevonden heb maar kon me echt niet vinden in die eerste levels zonder buffs of iets.

Je hebt 1 attack met chain en een gimped melee skill .... levelen ging zo traag in vergelijking tot een warrior/mage class die je in een uurtje naar level 10 hebt getrokken .... kan aan mij liggen dat ik iets verkeerds doe maar dat viel me dus echt vies tegen. 8)7

Zie wel wat mijn Gladiator endgame wordt. Het is in eerder geval samen met de Templar een hopeloos geval totdat je echt 45-50 en redelijke gear hebt ... Al die tijd daarvoor moet je dus rekening houden dat je ... en waardeloos bent om damage te doen en enkel als fodder gebruikt wordt door mages / rangers zodat ze makkelijker elite mobs kunnen killen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:23:
[...]

Ik vond een cleric juist helemaal vreselijk... heb een chanter alt aangezien ik buffen altijd leuk gevonden heb maar kon me echt niet vinden in die eerste levels zonder buffs of iets.

Je hebt 1 attack met chain en een gimped melee skill .... levelen ging zo traag in vergelijking tot een warrior/mage class die je in een uurtje naar level 10 hebt getrokken .... kan aan mij liggen dat ik iets verkeerds doe maar dat viel me dus echt vies tegen. 8)7

Zie wel wat mijn Gladiator endgame wordt. Het is in eerder geval samen met de Templar een hopeloos geval totdat je echt 45-50 en redelijke gear hebt ... Al die tijd daarvoor moet je dus rekening houden dat je ... en waardeloos bent om damage te doen en enkel als fodder gebruikt wordt door mages / rangers zodat ze makkelijker elite mobs kunnen killen. ;(
Mja ik level nu ook wat sneller omdat veel mensen nu begin level 40 zitten he, dat helpt ook. En ik heb een druid gelevelled in vanilla wow, dat was ook niet echt top of the line damage, dus och daar wen je aan. En dat je niet zo heel veel offensive skills heb vind ik niet heel raar, je bent toch een healer dus ja ... je kan niet het beste van beide werelden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:23:
[...]
Ik heb als Templar voor dit probleem veel Crit stones ge-equipt. In een solo geval doe ik nog redelijke damage. Niet zo veel als een Sorc, maar meer dan prima. In geval van party's is het niet mijn taak om damage te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik 3 jaar lang gespeeld namelijk en heb een paar vraagjes:

*Hoe is de pvp tov van wow, wat ik 3 jaar gespeeld heb?
*Zijn er soort events zoals wintergrasp, arena of battlegrounds? En hoe zit het met het vechten/ganken tussen low en high lvls?

*Hoelang ben je ongeveer bezig om max. level te worden en wat is de max?

*Kun je goeie gear halen met alleen maar pvp en niet pve?

Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Gear halen met pvp? Kan dat dan ooit?

Lvl 50 is de max en duurt vrij lang voor mij. Ben nu pas 22 (en 50%), maargoed hoelang het voor jou duurt kan ik natuurlijk niks voer zeggen.

Er zijn nu wel Halloween events geweest maar het bestaat pas net dus het is afwachten wat er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 23:04

DefLite

Why so serious?

*Hoe is de pvp:
Sieges is een enorme zerg. Rift systeem zorgt dat je op sommige momenten naar enemy territory kan gaan, hierdoor ontstaat soms echt super coole pvp

*Zijn er soort events zoals wintergrasp, arena of battlegrounds?
En hoe zit het met het vechten/ganken tussen low en high lvls? Veel gegank in pvp gebieden. 1 battle ground genaamd Dredgion, lijkt op WSG.

*Hoelang ben je ongeveer bezig om max. level te worden en wat is de max? lvl 50 is max, duurt veel langer dan wow.

*Kun je goeie gear halen met alleen maar pvp en niet pve?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:07

g0tanks

Moderator CSA
Pfff, ik heb net de Spy quests gedaan in de Xenophon quest line, jezus wat duurt dat lang.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Jegorex
ixl85 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:16:
Ja, voor elke kill krijg je abyss pointen.
Die punten kun je inruilen voor gear.

• dynosu

dynosu

Orly ?

En over de pvp, ik heb in aion toch het idee dat hier beter over is nagedacht dan in wow, er is niet een balance voor of pvp of pve, ze hebben over beiden tegelijk nagedacht. En tot nu toe vind ik de pvp experience wel goed :)

• kaluro2
ixl85 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:16:

Lvl 50 is de max en duurt vrij lang voor mij. Ben nu pas 22 (en 50%), maargoed hoelang het voor jou duurt kan ik natuurlijk niks voer zeggen.

Er zijn nu wel Halloween events geweest maar het bestaat pas net dus het is afwachten wat er komt.
Level 1 tot 22 kan je in een vrij dagje doen, vanaf level 30+ gaat de exp die je nodig hebt voor een level stijl omhoog en vanaf 35 -40 wordt het nog erger. Level 1 tot 30 is nog goddelijk en snel, dus geniet er nog maar van!

Verwijderd

gaap, aion word saai na 50 :\
zal ff wachten tot mensen 50 dingen maar dredgion gebeurt op gorgos amper omdat geen enkele elyos signed.

fortresses.. sja.. abyss is geheel blauw vaak

voor de rest is er niet veel te doen atm =.=

• ZaPPZion
waar kun je signen voor dredgion dan? en wat is het min. level?
EDIT: ff google gebruikt :) het is een lvl 50 instance, dus dat duurt nog even voor mij, ik ben nu level 35.

[ Voor 46% gewijzigd door ZaPPZion op 12-11-2009 10:36 ]

• kaluro2
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:21:
zal ff wachten tot mensen 50 dingen maar dredgion gebeurt op gorgos amper omdat geen enkele elyos signed.

Heb je al een profession gemaxed? Alle top gear? Er zijn vast wel zat level 50 elyos waar je tegen kan pvpen.
Je kan instances doen voor gear, je kan gatheren en wat geld verdienen.
Je kan met je legion organised pvp gaan doen. of heel lame zoals andere fortress guards slopen voor 500 AP each.

en zo kan ik nog wel even doorgaan.... :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:21:

Even snel gekeken en ik kan dit niet echt vinden? Na 50? 50 is max atm ... en de game is er pas 2 maanden? Je kan niet verwachten dat ze insane veel content gaan maken als 75% van de community nieteens level 40 is ... gekeken naar de levels op gorgos (asmo side) en de players van de top legions zijn daar 40-45 ... niet echt uberveel 50. Zal ook aan Elyos zijde zijn dus vandaar dat het niet storm loopt op dregion waar je pas op level 46 in kan. Plus je kan je er maar op 3 tijdstippen voor inschrijven! Dregion is er niet 100% altijd op de map ...

Snap ook niet waarom mensen ubersnel naar 50 willen en 80% van de goede shit overslaan? Bedoel ik ben atm 43 en er is echt insane te doen .... teveel zelfs om te kiezen ... bovendien is de gear die de meeste level 50 chars hebben om te huilen ... level 38-43 blue gear ... bovendien is 90% daarvan ook pve-bear met maar 400 kills ofzo ... 8)7

Als je je dan verveelt snap ik niet waarom ze geen orange gear hebben of gaan farmen van de legendary mob in MM ... of iets dergelijks. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 12:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:59:
[...]

Even snel gekeken en ik kan dit niet echt vinden? Na 50? 50 is max atm ... en de game is er pas 2 maanden? Je kan niet verwachten dat ze insane veel content gaan maken als 75% van de community nieteens level 40 is ... gekeken naar de levels op gorgos (asmo side) en de players van de top legions zijn daar 40-45 ... niet echt uberveel 50. Zal ook aan Elyos zijde zijn dus vandaar dat het niet storm loopt op dregion waar je pas op level 46 in kan. Plus je kan je er maar op 3 tijdstippen voor inschrijven! Dregion is er niet 100% altijd op de map ...

Snap ook niet waarom mensen ubersnel naar 50 willen en 80% van de goede shit overslaan? Bedoel ik ben atm 43 en er is echt insane te doen .... teveel zelfs om te kiezen ... bovendien is de gear die de meeste level 50 chars hebben om te huilen ... level 38-43 blue gear ... bovendien is 90% daarvan ook pve-bear met maar 400 kills ofzo ... 8)7

Als je je dan verveelt snap ik niet waarom ze geen orange gear hebben of gaan farmen van de legendary mob in MM ... of iets dergelijks. |:(
naja
ik heb al iets van 100 steelrake runs gedaan etc en dit begint echt te vervelen

ook boeien professions en gathering me atm echt niet aangezien er zat mensen in legion zijn die dit beter als mij doen

@ 50 heb ik draupnir cave, dark poeta "maar moet ook echt iedereen 50 zijn" asteria/roah fortress instances "max 30min bezig met dit aangezien het buiten de timer on echt niet zinvol is"

met legion raid times farmen we wel bosses etc maar om nou echt te roepen dat dit boeiend is, meeste zit zo rond de 40-44 labhri, seacaller & alukina.

ik wil wel eens een echte raidinstance zien. hoop ook serieus dat ze daar snel mee komen.
het is trouwens nogal erg lomp verdeeld factionwise. er zijn iets van 6 raisbosses [rode hp bar] in herion.. en 0 in beluslan.. devs favor elyos blijkbaar.

en vaak kunnen we daar dus niet komen omdat je dus afhankelijk bent van rifts - max 3 goede rifts voor boven de 45.

en ja..
dan hebben wij dus draupnir waar je 6 uur over doet voordat je bij een boss komt die atm met 6 man gewoon niet te doen is..

of steelrake met een eindboss die gewoon echt een nerf nodig heeft.

pvp is ook vrij zinloos tenzij je rift, @ 50 krijg ik gewoon 1 AP omdat het er vol zit met lvl 25 naabs etc :\

zoals ik al zij ik wacht wel een maadje of 2 tot de massa een beetje inhaald want atm is er gewoon geen fuck te doen tenzij er dus toevallig een fort siegebaar is or er een fatsoenlijke rift open gaat.

frostmane lestin is overigens gewoon 4 mannable, niet echt een legendary boss.

overigens, ik heb vrij weinig geskipped hoor, aleen crafting/gathering nee dankje. |:(

• kaluro2
Ga fortress guards solo'en :P 500 ap per kill.. nu heb je nog alle rust aangezien bijna niemand level 50 is.

Verwijderd

kaluro2 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:33:
Ga fortress guards solo'en :P 500 ap per kill.. nu heb je nog alle rust aangezien bijna niemand level 50 is.
sja geloof mij als ik het zeg waneer je 50 dinged heb je voorlopig ff geen zin meer in een grind

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:37:
[...]

sja geloof mij als ik het zeg waneer je 50 dinged heb je voorlopig ff geen zin meer in een grind
*Edit*

Ik bedoelde Grand Chieftain Kasika. Enige Legendary mob die wij hebben als Asmo. (Elyos hebben er 7! Balance much ... bedoel doe dan 4-4 ofzo maar nee. :? ) Let wel heel erg op ... hij spawned midden in een gigantische mobby area. Zodra je hem ook maar aanraakt komt de hele area op je af. Ook is er leuk een Elyos rift vlak naast zijn spawnpoint waar Elyos langskomen als je de mob aan het killen bent ... ook altijd geweldig gewoon.

Tevens lopen er andere leuke mobs rond op de maps. Zoals Nuaka die een pushover is maar wel nice loot geeft. :P

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 13:26 ]

• Jegorex
Ik ben zelf (nog maar) 37, maar in elk geval 1 persoon van mijn legion is al in de Dredgion geweest.
Volgens mij is er wel een goede balans op Telemachus, soms zijn bijna alle forts van de Asmo's en een dag later zijn ze bijna allemaal weer van ons.

Hier is trouwens een lijst met hoeveel exp je per lvl nodig hebt:
Afbeeldingslocatie: http://www.aionwh.com/tools/xpp.php?s=1&e=51&m=0

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
Tsja, zegt eigenlijk niet zoveel.

Ik bedoel ik zie een stijging in exp die je nodig hebt voor het volgende level, alleen van level 41 naar 43 heb je 20 Miljoen experience nodig, daarmee kan je ook een character levelen van level 1 tot 37. Wat duurt langer? Als level 1 naar 37 langer duurt, geeft de grafiek een vertekend beeld

• kaluro2
Jegorex schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:01:
Ik ben zelf (nog maar) 37, maar in elk geval 1 persoon van mijn legion is al in de Dredgion geweest.
Volgens mij is er wel een goede balans op Telemachus, soms zijn bijna alle forts van de Asmo's en een dag later zijn ze bijna allemaal weer van ons.

Hier is trouwens een lijst met hoeveel exp je per lvl nodig hebt:
[afbeelding]
En nu nog een chart met hoeveel mobs je moet killen per level ;)

Mobs geven per level veel meer experience, maar dan ook VEEL meer.
Dus die chart zou dan veel minder stijl zijn en meer geleidelijk gaan.
Die chart is g emaakt door een aionsource troll die een vertekend beeld wil geven van de aion grind.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
cardinal808 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:12:
Tsja, zegt eigenlijk niet zoveel.

Ik bedoel ik zie een stijging in exp die je nodig hebt voor het volgende level, alleen van level 41 naar 43 heb je 20 Miljoen experience nodig, daarmee kan je ook een character levelen van level 1 tot 37. Wat duurt langer? Als level 1 naar 37 langer duurt, geeft de grafiek een vertekend beeld
Je snapt de grafiek niet. :P

Het geeft aan hoeveel XP je op een bepaald level nodig hebt, niet hoeveel XP je totaal hebt op dat level.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• SinergyX
  • Laatst online: 00:33
kaluro2 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:15:

Die chart is g emaakt door een aionsource troll die een vertekend beeld wil geven van de aion grind.
mob per level zou inderdaad een wat mooiere rechte lijn geven, wel stijgend maar niet zo extreem. (Daarbij gaat ws je kill-ratio weer omhoog, waardoor je tijd-per-lvl weer stukje afneemt).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jegorex
kaluro2 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:15:
[...]

http://www.aionwh.com/ Ga naar Tools > Grind Optimizer en vul de gegevens in die nodig zijn.
Vervolgens zul je zien hoeveel mobs je moet killen om te lvlen.

De grafiek komt trouwens ook van die site.

Bij elke MMO zal de grafiek er trouwens hetzelfde uitzien. Elke lvl heb je meer exp nodig om te lvlen, maar tegelijk zullen de mobs ook meer exp geven.

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:26
ik heb zelf een lvl 45 chanter en moet idd 73 mil voor lvl 46
en 44-45 was 69 mil (ongeveeer)
ben langzaam opweg maar de grind maakt wel stuk lastiger

dus lijk er op dat deze chart aardig klopt, ook wat je letterlijk in game ervaart zodra je 37 bent geweest, quest rewards zijn niet meer genoeg om te level (ja ik weet dat ze dit gaan aanpassen)
groepen worden zeer belangrijk deel van de xp, eerst lijkt mee te vallen door huge grind in kaiden hq (eloys)
Maar word inderdaad wel giga nasty weet dat 100 mil for 47->48 ook klopt aan ranger die 47 gevraagd.

ps wat gebeurt er eigenlijk met wipes + soul healing als 50 bent ?
Bij elke MMO zal de grafiek er trouwens hetzelfde uitzien. Elke lvl heb je meer exp nodig om te lvlen, maar tegelijk zullen de mobs ook meer exp geven.
tja krijg toch echt maar 30k als 44 op lvl 45, 2 dot mob dat terwijl ik 69 mil moest, dat staat gewoon niet in verhouding

kijk maar nar de grind optimezer op die website 34.182 xp voor 73 mil, das 2162 kills :X

[ Voor 23% gewijzigd door Teunis op 12-11-2009 21:18 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Teunis schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:09:

tja krijg toch echt maar 30k als 44 op lvl 45, 2 dot mob dat terwijl ik 69 mil moest, dat staat gewoon niet in verhouding

kijk maar nar de grind optimezer op die website 34.182 xp voor 73 mil, das 2162 kills :X
Elites schijnen echt nette experience te geven toch? ik weet niet in hoeverre je ze kan solo'en als chanter zijnde. Maar dan hebben we het over 200-500k xp per stukk? of veel meer? Ik ben niet zo bekend met latere levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
kaluro2 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:58:
[...]

Elites schijnen echt nette experience te geven toch? ik weet niet in hoeverre je ze kan solo'en als chanter zijnde. Maar dan hebben we het over 200-500k xp per stukk? of veel meer? Ik ben niet zo bekend met latere levels.
Zolang binnen melee range moet zijn 9/10 elites geen optie, heb op 44 nog assissin leparisth 38 elite getracht te doen, ze doen gewoon zoveel dmg als binnen range zijn dat te veel healing vs te weinig dps is, geen snare zoals andere classes, geen imba dps , ach ik vermaak me verder prima in steelrake

[ Voor 8% gewijzigd door Teunis op 13-11-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Die grind site is echt relax! Alleen klopt het aantal XP niet helemaal.
Ik kan als ranger lvl24 met gemak mobs van level 27 aan, gisteren zelfs een level 30 gedaan ^_^, wat wel veel te lang duurde en nog vrij spannend was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 16-09 17:05
kaluro2 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:58:
[...]

@ lvl 36 kreeg ik unrested ongeveer 250k voor een Mist Mane elite.
Nu op lvl 38 krijg ik wel wat minder, maar het is nog wel te doen. Heb nu ook geen zin meer om normale mobs te grinden. :P Zo'n elite geeft tenminste nog het idee dat je exp bar wat opschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Tijdens het riften probeer ik group kisk te plaatsen, maar al snel merk ik op dat ik meldingen krijg "You cannot place the item here" terwijl het nog wel vlakke plaatsen zijn.

Deze beperking maakt me erg moeilijk om kisk ergens te kunnen plaatsen, zelfs op heel normale plaatsen waar asmo ook zo bij kan. Dat snap ik gewoon niks meer van. Mag men kisk soms niet meer even verstoppen?

Waar kun je wel kisk plaatsen, en waar mag het niet? Wat heb je zelf ervaren bij groep kisk plaatsen in Asmo of Elyos gebied? Waar let je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Het enige wat ik ontdekt heb is dat je ze in de abyss niet te dicht bij de teleporters kunt plaatsen, ze mogen ongeveer 5a10 meter bij de teleporter vandaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
MrDummy schreef op zondag 15 november 2009 @ 23:40:
Waar kun je wel kisk plaatsen, en waar mag het niet? Wat heb je zelf ervaren bij groep kisk plaatsen in Asmo of Elyos gebied? Waar let je op?
En in Elite zone gebieden mag het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Tip: Je kan kisks ook in zo'n ring plaatsen die je flighttime boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

lol, amerikaanse forums compleet volgespamd door 1 gast, echt serieus veel posts daaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

g0tanks schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:34:
Tip: Je kan kisks ook in zo'n ring plaatsen die je flighttime boost.
Waar heb je het over? Kisks zijn revive plaatsen, niks met flighttime boost. Ik weet niet wat je bedoelt over ring.

Ja, bijvoorbeeld zone Arkanis Sky Temple in Morheim, die ook een flightzone is, is geheel verboden plek voor kisk plaatsing.

Ik ga even verder vragen op andere aion forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Weer even verder gegaan met mijn ranger, erg irritant dat je willekeurig stopt met aanvallen, mijn pijlen lijken steeds minder damage te doen dus elk beetje dmg is meegenomen :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 01:55

DNB

MrDummy schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:33:
[...]

Waar heb je het over? Kisks zijn revive plaatsen, niks met flighttime boost. Ik weet niet wat je bedoelt over ring.

Ja, bijvoorbeeld zone Arkanis Sky Temple in Morheim, die ook een flightzone is, is geheel verboden plek voor kisk plaatsing.

Ik ga even verder vragen op andere aion forums.
Hij bedoelt die ringen waar je doorheen vliegt in de Abyss als je van eilandje naar eilandje gaat. Steeds als je er doorheen gaat krijg je X aantal seconden flight time erbij. Die ringen.

Je kunt dus een kisk plaatsen in/op zo'n ring (kennelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

DeNeusbeer schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:56:
[...]

Hij bedoelt die ringen waar je doorheen vliegt in de Abyss als je van eilandje naar eilandje gaat. Steeds als je er doorheen gaat krijg je X aantal seconden flight time erbij. Die ringen.

Je kunt dus een kisk plaatsen in/op zo'n ring (kennelijk).
Dat is bijzondere tip. Maar omdat je resst naast kisk, moet je ook niet gelijk naar beneden donderen als je net naast de ring tevoorschijn komt.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 15:42
MrDummy schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:11:
[...]

Dat is bijzondere tip. Maar omdat je resst naast kisk, moet je ook niet gelijk naar beneden donderen als je net naast de ring tevoorschijn komt.... :)
En je kisk is waarschijnlijk snel weg. Die ringen zijn meestal vaak gebruikte flight routes. Dus grote kans dat ze worden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Heb zelf nog weinig kisks gebruikt, lijkt me dat als je em in zon ring plaatst, dat je em zo kwijt bent. Is mischien wel handig om snel volledig te kunnen vliegen, maar niet een al te beste plek om je kisk lang te laten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
dynosu schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:59:
Heb zelf nog weinig kisks gebruikt, lijkt me dat als je em in zon ring plaatst, dat je em zo kwijt bent. Is mischien wel handig om snel volledig te kunnen vliegen, maar niet een al te beste plek om je kisk lang te laten bestaan.
Je hebt toch ook sowieso een resurrection penalty, dat je langzaam beweegt? Dan kan je ook niet vliegen dus en het lijkt me dat je niet bovenop die kisk spawned, maar er naast.. Dus dan ga je dood en spawn je daar weer en ga je weer dood en weer en... je snapt me. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AION is nu bijna 2 maanden uit en ik vraag me af wat jullie er van vinden atm.

Ik zelf vind het heel jammer dat het niet de ervaring is geworden waar ik op gehoopt heb. Ik ben met een hele groep vrienden begonnen aan de game (kheb ze zelf er naar toe gekregen, na me enthousiasme van de beta), en de eerste weken waren geweldig. De dagen waren ouderwets te kort om genoeg te kunnen AIONen. ;)

Maar tot dat de eerste maand richting het einde ging merkte ik dat me interesse in de game gigantisch in kakte opeens. Ik heb allerlei classes aangemaakt etc. en alles geprobeerd om het weer leuk te gaan vinden.
Wat het nou precies is kan ik niet zeggen, ik dacht in eerste instantie de crashes die ik had in de Abyss, maar het is achter af toch meer het geheel wat me tegen staat.

Het is het gewoon net niet voor mij, terwijl de potentie wéér hoog was (had ik ook met WAR). Het is geen slechte mmorpg, maar het is gewoon niet bijzonder. Het is 2009, en weer krijgen we dezelfde shit.
Tsja en nu maar hopen dat er weer eens een echte nieuwe ervaring/game komt die me kan pakken, al heb ik weinig hoop. ;) We hebben iig weer gezien hoe ontzettend smerig doordacht al die bedrijven zijn met hun PR. Lullen kunnen ze, en ons laten horen wat we willen horen kunnen ze ook.

Ik wacht op de mmorpg die ons weer helemaal vermaakt en vol innovatie zit, al weet ik dat dat heel moeilijk wordt in deze tijd. Ze zijn allemaal meer bezig hoe ze ons (de gamer) meer kunnen plukken dmv micro transacties etc. dan dat we weer eens iets echt innovatiefs krijgen voor geschoteld.

Achteraf moet ik zeggen dat Warhammer de meeste nieuwe dingen heeft gebracht (PQs etc), maar die sloeg de plank weer mis op andere gebieden.

Jullie gedachten hier over...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Ik vind Aion een superspel, de abyss is gewoon zeer innovatief gedaan en aerial combat. Flighttime, kleine eilandjes en World PvP tot je scheel ziet is gewoon zeer vermakelijk.

Met een groep Asmodian door the abyss heenvliegen op zoek naar Elyos om tegen te pvpen.
In het begin zie je 1 of 2 elyos bij elkaar die dan al snel neergaan maar dan voegen ze samen en heb je echt brute pvp. Ik heb me echt nog nooit zo vermaakt in pvp als in deze game, heerlijk gewoon.

Ik ben ook zeer te spreken over de verschilende classes en hoe ze zijn uitgewerkt, op een innovatieve manier en goed gebalanced end-game; group pvp is ook nog eens overzichtelijk en niet gewoon chaotisch iedereen en alles neer DPSen. Als je legion goed georganiseerd is en over voicechatting beschikt dan is het echth eerlijk om met een mindere groep, en veel grotere groep gewoon de grond in te boren zonder ook maar een slachtoffer aan je eigen kant te hebben.

Het is niet makkelijk om gear te verkrijgen in deze game, of levels wat dat betreft en daar ben ik persoonlijk groot voorstander van. WoW bijvoorbeeld, daar heb je in no-time 100% epics en zijn alle dungeons gemaakt voor de slechtste van de slechtste casual spelers en daar kan iedereen echt in end-game gear rondlopen zonder echt zijn of haar best ervoor te moeten doen, tuurlijk gaat er wel wat tijd in zitten, maar niks vergeleken met Aion.

in WoW als je slecht bent, kan je nog steeds slagen en goede gear bemachtigen.
Maar als je in Aion echt 3x niks bent wordt het een stuk lastiger aangezien een groot deal van de gear via AP(Abyss Points) gaat, die je toch echt via spelers moet bemachtigen omdat mobs zo weinig geven.

Ik heb nu eindelijk een keer het gevoel alsof ik werk voor mijn gear.

Riften is zeer innovatief, nergens ben je veilig na level 20, heerlijk gewoon.
Brengt veel teamplay en spanningen tussen de rassen met zich mee.

Grafisch is het ook een juweeltje.

En de movement gaat zeer soepel en als je het een maal onder de knie krijgt is het echt goddelijk.
Hier is het ook echt Goed zijn = meer rewards; slecht zijn = totaal niks qua rewards. Dat systeem spreekt me zeer aan.

De game is net 2 maanden uit hier en hij loopt al als een trein, ja tuurlijk er zijn wat dingen aan op te merken maar over het algemeen is het al zeer geslaagd! veel MMO's doen er maanden, zo niet jaren over om geslaagd te worden, maar Aion doet het al vanaf moment 1.

Het heeft zn eigen sfeer, zijn eigen stijl, eigen gameplay; het staat als een huis.
En als de game een jaar, anderhalf verder is dan zou de content gladgestrkeen moeten zijn met misschien zelfs een expansion pack.

AIon is echt wat ik ervan verwachtte en meer, ze hebben hun hype waargemaakt.

Er zijn wel van die WoW players die easy-mode gewend zijn en een weinige grind ( No offense ) en die voelen zich niet thuis in aion aangezien het compleet anders is. in Aion wordt je overal voor gestraft:
sterven in pve = XP loss,
sterven in pvp = AP loss,
enchant failen = -1 enchant,
Het kost veel tijd en geld om een goud wapen te craften vanwege de procs,

Maar als je goed bent dan krijg je ook veel beloning.

Aion brengt de community ook echt goed tot leven, en als je in een goede legion zit(zoals ik), komt aion pas echt tot zijn recht.

Een top game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Krijg je geen XP loss als je dood gaat in WoW dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

g0tanks schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:21:
Krijg je geen XP loss als je dood gaat in WoW dan?
nee, alleen damage aan je gear wat je gold kost, verder niets. En als het een pvp death is, is er helemaal geen straf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
dynosu schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:22:
[...]

nee, alleen damage aan je gear wat je gold kost, verder niets. En als het een pvp death is, is er helemaal geen straf
Inderdaad, dat maakt WoW ook tot een 'rambo' fest. Iedereen doet maar wat in PvP (voor zover er überhaupt al pvp is) zonder er eerst over na te denken aangezien er toch geen penalty is.

Wel wordt de resurrection tijd langer geloof ik, 1 min til ress, 2, 4, 5 etc? toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
kaluro2 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:51:
[...]

Je hebt toch ook sowieso een resurrection penalty, dat je langzaam beweegt? Dan kan je ook niet vliegen dus en het lijkt me dat je niet bovenop die kisk spawned, maar er naast.. Dus dan ga je dood en spawn je daar weer en ga je weer dood en weer en... je snapt me. :9
Nee, als je bij een kisk spawnt heb je niet die debuff waardoor je langzaam loopt.
Zelfs als je dat wel zou hebben kun je nog steeds vliegen. Je kunt alleen niet zweven als je de penalty hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Die res tijd geld niet in een battle ground daar heb je die globale rezzer die iedereen rest elke 30 seconden. En in de buitenwereld geld het alleen als je terug rent naar je corpse, als je gerezzed word dan heb je nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik krijg echt een ... hekel aan die enchants. Dacht ik fijn mijn lvl10 bow eens te upgraden, berg lvl20+ enchants bij elkaar geraapt en gaan. 14 echants later.. +1 :/ Ben echt nooit uberhaubt over de +4 gekomen, nonstop fails :S

Toch apart dat mijn eerdere mace (lvl8) ik bijna in no time naar +8 heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Groene boog neem ik aan?

Dan moet je level 25 stones hebben voor het meeste succes:

Groene item = 5-15 levels hogere enchant stones

level 10 groene boog

15 enchant stone = 50% kans
16 enchant stone = 55%
17 enchant stone = 60%
18 enchant stone = 65%
19 enchant stone = 70%
20 enchant stone = 75%
21 enchant stone = 80%
22 enchant stone = 85%
23 enchant stone = 90%
24 enchant stone = 95%
25 enchant stone = 99%

Bij blauw begin je bij 10 levels boven het item te tellen vanaf 50% en dan +5
Bij oranje begin je bij 15 levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Hm, zat ik toch in het 75-85% succes gebied, maar failde aan de lopende band :S Ach ja, centjes zijn weer op dus eerst weer wat vergaren voordat ik weer een poging ga doen, lvlen gaat nu best traag met mijn hunter omdat ik relatief nog weinig damage doen (ok die trap is wel handig, maar 50-60dmg white hits schiet je niets mee op met zo'n trage attackspeed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Wacht maar tot na level 35, dan wordt het pas traag. Zeker als je (zoals ik) probeert te solo-en met een templar :P niet meer doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Zo traag vond ik het na lvl 35 niet, want dan krijg je allemaal campaign quests en quests in Kaidan HQ die je heel veel XP als reward geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:20
En we zijn weer in het onderhoud. *zucht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Tha_T schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:15:
En we zijn weer in het onderhoud. *zucht :')
:? Dat is toch alleen maar goed? Liever stabiele servers, bug fixes en andere dingen dan dat ze de boel verwaarlozen.
Imho is een beetje downtime voor onderhoud beter dan downtime (random) door een error.

Maargoed ben nu level 25 en nu maakt het level me niet meer uit.
Toen ik 23 was zou ik kosten wat kost lvl 25 moeten worden (abbys, nieuwe stigma/skills enz).
Ik was gisteren even aan het spelen, ging wat beestjes grinden op greenies (niks gevonden), was helemaal niet op mn xp aan het letten, maar het ging (nog steeds) vrij snel. Nu is het heerlijk om met een ranger te solo'en, ik kan beesten aan van 5 levels hoger (zolang ze geen ranged attack hebben). Ben benieuwd hoe het straks in de echte abbys is (heb nu alleen nog maar de filmpjes gezien en nog niks gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
ZaPPZion schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:31:
Wacht maar tot na level 35, dan wordt het pas traag. Zeker als je (zoals ik) probeert te solo-en met een templar :P niet meer doen dus :)
Daar was ik al achter op 20, templars lijken echt niet gebouwt te zijn voor solo.

Ik denk dat mijn grootste ergenis, en eigelijk veel andere MMO's, is dat het bijna onmogelijk is meerdere mobs tegelijk neer te maaien. Gewoon trashmobs, stuk of 8-10, hapsnap exp binnenslurpen. In WoW bv kan veel een tank dit enkel, maar een templar in Aion hoeft dit echt niet te proberen. Hadden ze in dat opzicht maar iets beter gekeken naar hun andere 2 games, GW en CoH, waar diverse classes dit wel zonder moeite doen. (geeft imho iets meer 'vrede' in het grinden/farmen).

Diverse chars mid 20 nu, veelal 1 mob, spiritmaster kan er nog 2 of zelfs 3 als ik die pet buff heb.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 18-11-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:00:
[...]

Daar was ik al achter op 20, templars lijken echt niet gebouwt te zijn voor solo.
Het is ook een tank geen DPS char. Als je Templar kiest om snel mobs te kiezen moet je een andere class nemen. De kracht van een Templar en waar je de EXP vandaan moet trekken is in een group Elites killen en Instances doen. Voor sologrinding is het the worst class ever.

Bovendien zou het de balance van de classes neerhalen als een Templar en elites kan tanken en snel mobs kan killen. Wil je snel een mob killen met melee? Neem een sin.

Enige hekel punt aan heel dit gebeuren is die leuke sorcs/sm/rangers die altijd antwoorden met "maar solo grinden gaat veel sneller dan in een party en we krijgen alle drops etc!" wat het lang en pijnlijk maakt om naar een sorc te zoeken voor wat crowdcontrolling. Echter een sorc solo heeft ook beperkingen. Wat het weer leuk maakt om hun te zien zoeken naar een party en dan gewoon te antwoorden met "maar solo gaat toch veel sneller?". Echt een hekel aan die lui en dan nog klagen dat hun classes underpowered zijn. 8)7

Kisks kan je btw niet in flying zones plaatsen. Beste voor Elyos om een kisk te plaatsen (gezien ik asmo speel) in de buurt van fire temple is in de crash site van de mainroads af. Zou te makkelijk zijn je kisk verstoppen als het in flyzone kon. Ook voor Asmo's in Heiron. Zou de kisk naast Blackheart plaatsen. Probeer dan nog maar eens in de buurt te komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
ixl85 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:56:
[...]

:? Dat is toch alleen maar goed? Liever stabiele servers, bug fixes en andere dingen dan dat ze de boel verwaarlozen.
Imho is een beetje downtime voor onderhoud beter dan downtime (random) door een error.
Ik heb ook niets tegen downtime voor onderhoud maar wel dat dit midden op de dag moet gebeuren. Woensdag is mijn vrije dag en dan wil ik Aion wel eens aanslingeren en dan is onderhoud trés kut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
SinergyX schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:00:
[...]

Ik denk dat mijn grootste ergenis, en eigelijk veel andere MMO's, is dat het bijna onmogelijk is meerdere mobs tegelijk neer te maaien. Gewoon trashmobs, stuk of 8-10, hapsnap exp binnenslurpen. In WoW bv kan veel een tank dit enkel, maar een templar in Aion hoeft dit echt niet te proberen. Hadden ze in dat opzicht maar iets beter gekeken naar hun andere 2 games, GW en CoH, waar diverse classes dit wel zonder moeite doen. (geeft imho iets meer 'vrede' in het grinden/farmen).

Diverse chars mid 20 nu, veelal 1 mob, spiritmaster kan er nog 2 of zelfs 3 als ik die pet buff heb.
in WoW kon ik met mijn hunter + Gorilla (thunderclap) een stuk of 8 mobs tegelijk aan.
Gorilla erop afsturen -> thunderclap (AoE damage) en dan volley erop gooien.
Binnen een paar seconden lag er een leuk hoopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
gelukkig is dit onderhoud voor de 1.5.1 patch, die zal een hele hoop verbeteringen gaan brengen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
kaluro2 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:11:
in WoW kon ik met mijn hunter + Gorilla (thunderclap) een stuk of 8 mobs tegelijk aan.
Gorilla erop afsturen -> thunderclap (AoE damage) en dan volley erop gooien.
Binnen een paar seconden lag er een leuk hoopje.
Uitzondering bevestigt de regel ;) (BM spec doe ik dat nog dagelijks, 10 van die converted heroes neermaaien :P).

Het is ook niet dat het mij zo bizar irriteert, maar je moet vaak meer opletten op de mobs om je heen dan uberhaubt de mob die je staat te meppen (zeker als ranger). Nu ben ik altijd hunter/bower/ranger fan geweest (sinds FWO eigelijk), opgegroeid met meer AoE style van de bower. (AoC en CoH hadden echt het 'BOOM' headshot gevoel :P GW was heel divers maar kon je heel divers te keer gaan).

Maar, nu zie je in de Aion trailer, een ranger skill dat hij zichzelf 'multiplied' en daarna een salvo lanceert, weet iemand welke skill dat is?

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 18-11-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

SinergyX schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:46:
[...]

Maar, nu zie je in de Aion trailer, een ranger skill dat hij zichzelf 'multiplied' en daarna een salvo lanceert, weet iemand welke skill dat is?
check screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.aionarmory.com/screenshots/thumbnails/3582.jpg

Is het deze skill? zo ja, link hieronder is de link naar de spell op aionarmory

http://www.aionarmory.com/spell.aspx?id=651

@ hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://static.plaync.co.kr/powerbook/aion/15/25/af44d31b6ed616a4e9dc1e0e.jpg
deze?

http://www.aionarmory.com/spell.aspx?id=647

Die denk ik :)

[ Voor 21% gewijzigd door dynosu op 18-11-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
SinergyX schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:46:
[...]

Uitzondering bevestigt de regel ;) (BM spec doe ik dat nog dagelijks, 10 van die converted heroes neermaaien :P).

Het is ook niet dat het mij zo bizar irriteert, maar je moet vaak meer opletten op de mobs om je heen dan uberhaubt de mob die je staat te meppen (zeker als ranger). Nu ben ik altijd hunter/bower/ranger fan geweest (sinds FWO eigelijk), opgegroeid met meer AoE style van de bower. (AoC en CoH hadden echt het 'BOOM' headshot gevoel :P GW was heel divers maar kon je heel divers te keer gaan).

Idd, ranger is hier heel anders, maar ik vind het wel echt een fijne class. Er is wel wat voor te zeggen dat je als ranger minder AoE hebt, ik vind het ook niet zo erg omdat ik nu, als lvl25, al crits krijg van 2.000.
Maar naar die vette skill ben ik ook wel benieud. Zou het niet de Arrow Deludge zijn (de hoogste versie?)

Verder zag ik ook een andere vette AoE spell van een lvl 50 in de abbys. Die had een pijl die een soort bommen op de grond legde en _well_ dat BOEM gevoel had.
Weet iemand nu wat ik bedoel? :D

/edit
http://www.youtube.com/watch?v=KifDA9fVbGo
op 45 sec doet ie het (en later zie je de AoE)

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 18-11-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En uitgerekent mijn server is nog plat :( (telemachus).

Zit er eentje de frontpage nieuws-reacties te spammen:
COPY PASTE THIS MESSAGE IF YOU ARE UNHAPPY WITH THE INFO FROM NCSOFT AND IF YOU WANT SOME KIND OF COMPENSATION AND IF YOU DEMAND BETTER TIMING OF SCHEDULED UPDATES PREFERABLY NIGHT TIME OR EARLY MORNING FOR THE SO CALLED EUROPEAN SERVERS

En dat 10 danwel 100den keren, op dezelfde tijd :D

[ Voor 76% gewijzigd door SinergyX op 18-11-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Ik kom er ook niet op. Iets met authenticatie wat fout loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

De tijd sinds 11.00 GMT is al ruim 4 uur, maar al snel is er goed mis gelopen. De auth server is zijn kluts kwijt, terwijl aionstatus.com veel servers online laat zien.

Er is dus een domme fout gemaakt tijdens patchproces, maar wat? Dan moet ik op Aiononline of Aionsource forum kijken.

http://www.aionsource.com...authorization-server.html
Volg deze maar even...

Er wordt nu gewerkt aan auth server probleem, want US en EU trekken hun haren al uit....

[ Voor 27% gewijzigd door MrDummy op 18-11-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

Woohooo

Smilie, James Smilie

Loop ook vast op de authenticatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ze zouden het eens leren zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik denk dat we weer vergoeding krijgen .... misschien weer 5x 20% xp scrolls.... omdat het om onbedoelde uitloop van patch gaat met nieuwe problemen.

https://twitter.com/aion_amboss van Duitser bij Aion. (De UK manager lijkt te snurken in z'n bed of is op vakantie ....dat klopt: http://twitter.com/aion_ayase )

[ Voor 7% gewijzigd door MrDummy op 18-11-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Valt me op dat de communicatie naar de gamers toe niet bepaald optimaal is.

Na 1 jaar lang in de watten te zijn gelegd door CCP met EVE Online is het "schouderophalende" gedrag van NCsoft tegenover Europese players wel een beetje minder :/

Eye on the community feature die ze elke week doen is anders wel leuk, maar zoals iemand op het forum ook al aangaf "Most of the Admins and Game Dev's seems to be more active on Aion fan sites and twitter then on there very own forum" Niet bepaald een wenselijke gang van zaken in een beginnende game als je het mij vraagt... :|

Nouja, hopen dat ze het snel oplossen.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

New ETA for fix: It will be between 22:00 and 23:00. Ill let you know if any other information will come.

Translated weakly but effective. Assuming its gmt +1 so in 1-2h

Wordt dus bijna morgen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Fan fucking tastisch. Ik had geen ervaring met NCsoft maar dit soort dingen kost ze gewoon de kop. Je kunt het op onmacht gooien maar het valt toch zeker niet te verkopen dat er op een doordeweekse dag bijna 24 uur niet gespeeld kan worden? Ik ben dan misschien gek dat ik het overdag probeer maar als het ook 's avonds niet meer lukt dan ben je gewoon keihard aan het falen. Nog even afgezien van hun complete gebrek aan communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Tha_T schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:04:
Fan fucking tastisch. Ik had geen ervaring met NCsoft maar dit soort dingen kost ze gewoon de kop. Je kunt het op onmacht gooien maar het valt toch zeker niet te verkopen dat er op een doordeweekse dag bijna 24 uur niet gespeeld kan worden? Ik ben dan misschien gek dat ik het overdag probeer maar als het ook 's avonds niet meer lukt dan ben je gewoon keihard aan het falen. Nog even afgezien van hun complete gebrek aan communicatie.
Oh een eenmalige langere maintenance vanwege een (grote) update die geïmplementeerd wordt.
Doe toch normaal joh, alle MMORPGS hebben dat wel eens. WoW was zelfs 3 dagen offline geloof ik voor het implementeren van WOTLK of TBC ( kan aan mij liggen).
En noem mij eens één MMORPG die nog nooit een langere maintenance heeft gehad, al dan niet vanwege een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Nou, Aion is vrij nieuwe spel en nog steeds vertaald vanuit Koreaanse versie die iets vooruit loopt. Dat neem ik niet kwalijk. En patchen gaat ook niet altijd vlekkeloos. Praktijk kan anders wijzen dan theorie, dus op papier problemen oplossen.

Ze zullen wel leren van hun problemen. En verwacht dus weer goedmakertjes als we weer in aion kunnen komen. 20% XP scrolls weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Tja, ik ben niet anders van ze gewend. Zo werken ze al jaren, en schijnbaar boeit het (gezien speler aantallen) veelal niemand achteraf. 1 ding is al jaren duidelijk, Europe is en blijft een minderheid voor NCsoft, sinds de sluiting van Brighton is het alleen maar erger geworden. Alle games die ze hebben/hadden, altijd was het europa die de loel was, was het patches (ochten/avond US tijd, overdag dus voor ons) of het waren events (zie dezelfde tijden, of RL crap waar je toch nooit bij kon zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.
WoW was echt bagger in haar begin dagen. Elke week liep dat een uur of 5 uit
Dus mogen we niet klagen, als je het met begin WoW wilt vergelijken.
Blizz heeft in die 5 jaar erg veel geleerd en nu is er al een paar jaar een goed oplossing gevonden met de "Blue Posts".
Maar het eerste jaar? .....
Pff
kaluro2 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:15:
[...]

Oh een eenmalige langere maintenance vanwege een (grote) update die geïmplementeerd wordt.
Doe toch normaal joh, alle MMORPGS hebben dat wel eens. WoW was zelfs 3 dagen offline geloof ik voor het implementeren van WOTLK of TBC ( kan aan mij liggen).
En noem mij eens één MMORPG die nog nooit een langere maintenance heeft gehad, al dan niet vanwege een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

De ETA van tussen 10 en 11 uur vanavond wordt waarschijnlijk dus niet gehaald:
Fenster von 22-23h für Fix kann wohl nicht eingehalten werden. Wir müssen einem Problem, dass wir auf den anderen Servern gefunden haben, ..
bron

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ach ja, weer een zwikkie 20% exp dingen erbij :D

(bij city of heroes gaven ze tenminste double exp :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Inderdaad, ze stuiten op nieuwe probleem en gaan die oplossen, waardoor het betekent dat het voor vandaag geen Aion in zal zitten. Morgen is weer nieuwe dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Wel jammer... Maargoed, niks aan te doen. Morgen idd hopen dat alles vlekkeloos werkt (de stigma shards aantallen zijn btw aangepast, weet iemand naar hoeveel? (in elk geval omlaag).

• Jegorex
ixl85 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:40:
Wel jammer... Maargoed, niks aan te doen. Morgen idd hopen dat alles vlekkeloos werkt (de stigma shards aantallen zijn btw aangepast, weet iemand naar hoeveel? (in elk geval omlaag).
4. The number of Stigma Shards required for equipping a Stigma Stone has been decreased.
Toch wel jammer, wat moet ik nu met al mijn shards doen?
De prijs ervan zal dan ook wel omlaag gaan denk ik :(

• ixl85
Jegorex schreef op donderdag 19 november 2009 @ 00:13:
[...]

[...]

Toch wel jammer, wat moet ik nu met al mijn shards doen?
De prijs ervan zal dan ook wel omlaag gaan denk ik :(
Gho wat erg... Ik als level 25 betaal me de tering voor die dingen, je moet toch gewoon je skills kunnen krijgen die je wilt hebben. Ik vind het geen probleem.
De enige rede waarom ik Silence arrow heb kunnen kopen+binden is omdat ik Bow of Blessing random heb gevonden en voor 900.000 heb kunnen verkopen. Aangezien dat niet iedere dag gebeurt vind ik het niet erg. (wat ook kut is, want in de toekomst heb ik hem weer nodig). :|

• Jegorex
ixl85 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:23:
[...]

Gho wat erg... Ik als level 25 betaal me de tering voor die dingen, je moet toch gewoon je skills kunnen krijgen die je wilt hebben. Ik vind het geen probleem.
De enige rede waarom ik Silence arrow heb kunnen kopen+binden is omdat ik Bow of Blessing random heb gevonden en voor 900.000 heb kunnen verkopen. Aangezien dat niet iedere dag gebeurt vind ik het niet erg. (wat ook kut is, want in de toekomst heb ik hem weer nodig). :|
Stigma stones zijn idd niet makkelijk te krijgen, maar op lvl37 heb ik ruim 500 shards en dan reken ik de shards die ik aan vrienden heb gegeven niet mee.
Ze kosten op telemachus trouwens ongeveer 1000 kinah per stuk.

• DefLite
  • Laatst online: 15-09 23:04

DefLite

Why so serious?

Jegorex schreef op donderdag 19 november 2009 @ 04:51:
[...]

Stigma stones zijn idd niet makkelijk te krijgen, maar op lvl37 heb ik ruim 500 shards en dan reken ik de shards die ik aan vrienden heb gegeven niet mee.
Ze kosten op telemachus trouwens ongeveer 1000 kinah per stuk.
Als je in de Abyss grind krijg je genoeg stigma shards ;)

• MrDummy

MrDummy

Ze hebben net noodpatch 1.5.1.4 toegepast die onverwachte problemen van vorige patch moet verhelpen.
Gaat het nu wel goed?
(Ja ik kan weer in)

[ Voor 8% gewijzigd door MrDummy op 19-11-2009 08:32 ]

• kaluro2
ixl85 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 01:23:
[...]

Ik heb tot nu toe al mijn stigma shards zelf gegrind.
Ik gebruik

- Sleep arrow
- Silence Arrow II
- Arrow Deluge II

zo moeilijk is het niet, en ik heb zelfs nog een paar honderd shards over.

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Greetings Daevas,

We’ve just received a fix from the Aion development team and plan to begin emergency maintenance on European servers at 02:00 GMT (more). The maintenance is estimated to take no longer than 1 hour and will correct all known issues from the 1.5.1 game update.

We understand this has been a frustrating day for our European community and we want to thank you once again for your patience. To show our appreciation, we’re planning to compensate our European community with game time and will be communicating our definitive compensation plans sometime in the next day or two.

-The Aion Community Team
:)

Vind ook dat de maintenance tijden wel aangepast kunnen worden. Ze kunnen het toch schedule doen?

• MrDummy

MrDummy

ReQuiem83 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:31:
[...]

:)

Vind ook dat de maintenance tijden wel aangepast kunnen worden. Ze kunnen het toch schedule doen?
Probleem is dat patch op NA/EU toegepast wordt, en dat is heel breed. Je kan niet zomaar een tijd kiezen.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 20:32
Afgezien van een paar dagen met wat problemen toen het uitkwam heb ik nauwelijk noemenswaardige problemen gehad met wow, iig niet vergelijkbaar met het gedoe wat ik ondertussen met aion heb gehad (maar ja, ik ben geen fanboy dus sluit ik mn ogen niet voor de paupersupport die ncsoft in de EU levert), je weet dat ncsoft al even bezig is met mmo's? (en dus geen excuus heeft dat het nieuw voor ze is)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

MrDummy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:33:
[...]

Probleem is dat patch op NA/EU toegepast wordt, en dat is heel breed. Je kan niet zomaar een tijd kiezen.
Punt is dat er niet naar de EU Aion community gekeken wordt. Het onderhoud wordt zover bekend is vanuit de VS geregeld. Midden op de dag is daar dus in de ochtend als men begint met werken en dus dan pas onderhoud kan plegen aan de servers.

Mijn inzien moet NC soft nadenken met tijden en zich niet enkel richten op NA. Ook kwa GM activity is het in EU huilen terwijl er op de NA servers flink gebanned wordt. Altijd al bij NC soft EU is gewoon het ondergeschoven kindje.

Ook kwa communicatie ontbreekt van ieder spoor voor de EU servers terwijl men op de NA forums de playerbase wel op de hoogte houdt van hoe of wat. Maintance van 4 uur dat meer dan 12 uur duurt zonder een fatsoenlijke post in de tussentijd? Schandalig maar het is gewoon zoals altijd van NC soft.

Waarom ze niet gewoon hun onderhoud splitsen in 2 groepen. Dan moet men maar langer werken in de VS ... volgens mij was het nog altijd "de klant is koning" maar dat zal dan wel weer niet opgaan. Bedoel neem de moeite onderhoud de server gewoon iedere week in de ochtenduren 01:00-05:00 voor de EU servers dit is s'nachts in VS tijden dus ik zie het probleem niet. En dan later of eerder als het in de VS vroeg is even de VS servers updaten en klaar is kees en zo min mogelijk overlast voor de players.

• kaluro2
blouweKip schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:10:
[...]

Afgezien van een paar dagen met wat problemen toen het uitkwam heb ik nauwelijk noemenswaardige problemen gehad met wow, iig niet vergelijkbaar met het gedoe wat ik ondertussen met aion heb gehad (maar ja, ik ben geen fanboy dus sluit ik mn ogen niet voor de paupersupport die ncsoft in de EU levert), je weet dat ncsoft al even bezig is met mmo's? (en dus geen excuus heeft dat het nieuw voor ze is)
Elke MMO is anders, andere engine, andere opbouw en nieuwe problemen dus ook.
Zij kunnen niet in de toekomst kijken en zijn niet alwetend.

NCSoft geeft super support aan EU, het feit dat ze niet direct in verband staan met de Community betekend niet dat de support slecht is.

Als je een ticket aanmaakt of naar de servicedesk belt wordt je al dan niet per direct, geholpen.

Community Managers =/= Support.

En nee ik ben geen fanboy.
En wat is 1 extra dag delay, in 3-4 maanden tijd? Niks dus.
Ik hoor niemand juichen als de game soepel draait voor een aantal maanden, maar zodra er ook maar 1 maintenance langer duurt komt iedereen aan met hooivorken en brandende fakkels. |:( |:(

[ Voor 8% gewijzigd door kaluro2 op 19-11-2009 09:35 ]

Verwijderd

kaluro2 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:27:
[...]
NCSoft geeft super support aan EU, het feit dat ze niet direct in verband staan met de Community betekend niet dat de support slecht is.

Als je een ticket aanmaakt of naar de servicedesk belt wordt je al dan niet per direct, geholpen.

Community Managers =/= Support.
EU Support? Tot op heden nog niet gezien. Er is welgeteld 1 duitse Community Manager en ik geloof 1 GM voor de gehele EU servers voor goldsellers en 1 GM voor heel de EU community voor chatspam. Ook geen idee waar die GM's uithangen of hun liggen te slapen want er gebeurd gewoon geen klap.

Ja we gaan de bots behandelen! Nu heb ik geen problemen met bots gezien ze in elke game wel zitten maar dat er en niks aan gedaan wordt, de hoeveelheid (gewoon een mob van 10-12 bots in een rij ...) en alles voor je neus weggekaapt wordt door bots en de broker totaal naar de knoppen helpt is gewoon niet leuk.

Dus geen idee waar jij de wijsheid vandaan haalt dat de support deugt. Want daar sta ik haaks op tegen. NA support is 100x beter atm. Waarbij er meer EU servers zijn dan NA servers verwacht ik toch ook deugende support als "betalende klant". :/
Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste

Let op:
Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)