Kort vraagje, kan je dit spel nou een vervolg op guildwars noemen? Iemand ervaring mee ?
Dit speelt heeft absoluut niets met Guildwars te maken. De opvolger van Guildwars gaat gewoon Guildwars 2 worden. Het spel wordt dan wel net zoals guildwars door NCSoft uitgegeven maar wordt integenstelling tot guildwars niet door ArenaNet gemaakt.
Verwijderd
Guildwars 2 komt inderdaad, met opvolger bedoelde ik meer met de gameplay of skills. Is dat het zelfde of totaal anders? Kan je de guildwars gameplay er een klein beetje in terug vinden ..denyos schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:34:
Dit speelt heeft absoluut niets met Guildwars te maken. De opvolger van Guildwars gaat gewoon Guildwars 2 worden. Het spel wordt dan wel net zoals guildwars door NCSoft uitgegeven maar wordt integenstelling tot guildwars niet door ArenaNet gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 10:37 ]
Tussen de regeltjes wordt dit LineAge 3 genoemd. Qua gameplay iets anders, maar het basisprincipe is gelijk gebleven (sfeer, grote lijnen). LA1/2 echter was nooit een supersucces voor US/EU, Aion is dus eigelijk een LA3 voor de EU/US markt.
GW (en samen met TR en CoH) waren altijd vrij unieke MMO's van NCsoft, die uiteindelijk (TR geval) worden afgeschoten of krijgen een waardig vervolg (GW2 en CoH:Going Rogue).
GW (en samen met TR en CoH) waren altijd vrij unieke MMO's van NCsoft, die uiteindelijk (TR geval) worden afgeschoten of krijgen een waardig vervolg (GW2 en CoH:Going Rogue).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Heb eigenlijk nog nooit LA1/2 gespeeld, over de gameplay van LA kan ik helaas niet mee praten. Natuurlijk wel over gehoord, staat de game nog wel online ?
Mana potions zijn super goedkopp.BartelG schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:34:
[...]
Vanaf 25-30 moet de ranger ook gaan resten, niet voor hp, maar voor mana.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
LA1/2 was tot voor (en tijdens) Aion zelfs nog nr. 1 MMO in Korea, ook overige in Azie bleef LA 1 van de grotere MMO's (zelfs tov WoW). Ze haalde nog enorm veel inkomsten uit die game en wat ik begreep van de Q2 cijfers amper last gehad van 'canibalism' door Aion.
En ik ben toch maar weer een ranger begonnen, blijft kriebelen als je weer zo'n pijl-spammende Elyos voorbij zie vliegen
Al ben ik niet zo'n kiter, kan ik me denk wel aardig vermaken de eerste 20 lvls
En ik ben toch maar weer een ranger begonnen, blijft kriebelen als je weer zo'n pijl-spammende Elyos voorbij zie vliegen
[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 04-11-2009 10:55 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Lineage is een woord, het is niet Line - age.SinergyX schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:42:
Tussen de regeltjes wordt dit LineAge 3 genoemd. Qua gameplay iets anders, maar het basisprincipe is gelijk gebleven (sfeer, grote lijnen). LA1/2 echter was nooit een supersucces voor US/EU, Aion is dus eigelijk een LA3 voor de EU/US markt.
je spreekt het uit als Lin - ie - utsh
klemtoon op lin.
het wordt afgekort als L2, niet als LA2
Ach geef het beestje een naampje he 
(net als ik praat over CoH, denken ze altijd Company of Heroes.. niet dus
).
(net als ik praat over CoH, denken ze altijd Company of Heroes.. niet dus
Ik ben het overigens niet eens met de vergelijking van Aion en lineage 2(3).
In lineage 2 waren er 4 rassen en iedereen was even vriendelijk en vijandig tegen elkaar als je zelf wilde.
Het was daar ook echt clan tegen clan, alle rassen zaten in de clan, en er ware grote alliances.
En je kan zomaar een war beginnen met een andere clan en ze helemaal afslachten waar en wanneer je maar wilt.
Als je iemand slaat dan wordt je naam paars, als die ander terug slaat wordt hij ook paars en telt het als een PvP kill.
Maar als je iemand vermoord die wit is en niet paars(unflagged) dan telt het als een PK en krijg je karma, als je gedood wordt teerwijl je karma hebt dan kan je items droppen ( je wapen/armor etc ) en je moet het eraf grinden.
Maar waar het me om gaat is dat de wereld draaide om clans en alliances, en dat je iedereen op elk moment kan aanvallen/vermoorden. Dat clan gebeuren was wat Lineage 2 maakte, en tijdens fortress raids vechtte alle clans tegen elkaar en niet faction tegen faction.
In aion kan je de andere faction vermoorden. maar je kan niet met elkaar communiceren en je kan niet mer rivalende clans van je eigen factie vechten ofzo.
Dus alleen dat aspect is al compleet anders.
en alle bazen waren world bosses, en ook daar strijdde clans tegen elkaar.. en was het niet faction tegen faction. Er was niks instanced en je kon overal pvpen, als iemand je niet aanstond dan kan je hem vermoorden, in aion kan dat allemaal niet.
in Lineage 2 was de enige manier om materials te bemachten, door mobs te grinden, en populaire mobs moesten om gevochten worden en het duurde letterlijk eeuwen om een wapen te craften. en voor alle mats moest je recipes vinden, super zeldzaam.
in aion kan je gatheren en kan je bijna alle mat recipes kopen.
Om nog maar even een voorbeeld te noemen.
In lineage 2 waren er 4 rassen en iedereen was even vriendelijk en vijandig tegen elkaar als je zelf wilde.
Het was daar ook echt clan tegen clan, alle rassen zaten in de clan, en er ware grote alliances.
En je kan zomaar een war beginnen met een andere clan en ze helemaal afslachten waar en wanneer je maar wilt.
Als je iemand slaat dan wordt je naam paars, als die ander terug slaat wordt hij ook paars en telt het als een PvP kill.
Maar als je iemand vermoord die wit is en niet paars(unflagged) dan telt het als een PK en krijg je karma, als je gedood wordt teerwijl je karma hebt dan kan je items droppen ( je wapen/armor etc ) en je moet het eraf grinden.
Maar waar het me om gaat is dat de wereld draaide om clans en alliances, en dat je iedereen op elk moment kan aanvallen/vermoorden. Dat clan gebeuren was wat Lineage 2 maakte, en tijdens fortress raids vechtte alle clans tegen elkaar en niet faction tegen faction.
In aion kan je de andere faction vermoorden. maar je kan niet met elkaar communiceren en je kan niet mer rivalende clans van je eigen factie vechten ofzo.
Dus alleen dat aspect is al compleet anders.
en alle bazen waren world bosses, en ook daar strijdde clans tegen elkaar.. en was het niet faction tegen faction. Er was niks instanced en je kon overal pvpen, als iemand je niet aanstond dan kan je hem vermoorden, in aion kan dat allemaal niet.
in Lineage 2 was de enige manier om materials te bemachten, door mobs te grinden, en populaire mobs moesten om gevochten worden en het duurde letterlijk eeuwen om een wapen te craften. en voor alle mats moest je recipes vinden, super zeldzaam.
in aion kan je gatheren en kan je bijna alle mat recipes kopen.
Om nog maar even een voorbeeld te noemen.
[ Voor 19% gewijzigd door kaluro2 op 04-11-2009 11:22 ]
Precies, helemaal eens met kaluro2. Aion is gewoon WoW 2 ipv Lineage 3. Eigenlijk was de pvp in lineage beter doordat je iedereen die je maar wilde aanvallen, ook echt aan kon vallen. Nu moet je terugvallen op andere technieken om ksers het leven zuur te maken... In lineage had ik een kser al lang gepk-ed
. Maargoed, ik moet zeggen dat dit spel mij wel bevalt. Vooral de snelheid waarmee dingen gaan vind ik goed. Ik wil niet eeuwig moeten grinden om 1 level hoger te worden (zoals in lineage2, duurt op een officiele server meer dan een maand per level op level 75+ heb ik gehoord). Aan de andere kant hoef ik ook niet in een week max-level te zijn. Daarom is dit wel een perfecte combinatie. Ik speel nu bijna een maand en ben level 33. Ik vind het wel een mooi tempo zo.
Het enige wat ik graag nog zou willen zien in aion is clan vs clan (of alliance, hoe je het maar wilt noemen) gevechten. Dat vond ik echt het tofste uit lineage2. Natuurlijk zou dat het zelfde moeten gelden voor de castles, daar moet het ook gewoon een gevecht tussen losse clans zijn. Wel zouden er dan dus castles/fortresses in asmodian en elyos gebied moeten komen, zodat de tegengestelde faction zich er niet mee kan bemoeien (rifts dus dicht tijdens siege).
Het enige wat ik graag nog zou willen zien in aion is clan vs clan (of alliance, hoe je het maar wilt noemen) gevechten. Dat vond ik echt het tofste uit lineage2. Natuurlijk zou dat het zelfde moeten gelden voor de castles, daar moet het ook gewoon een gevecht tussen losse clans zijn. Wel zouden er dan dus castles/fortresses in asmodian en elyos gebied moeten komen, zodat de tegengestelde faction zich er niet mee kan bemoeien (rifts dus dicht tijdens siege).
Ik ben zelf nooit end-content gekomen van L1/2, ik was meer de GW/TR/CoH speler. Begreep wel dat er nog een L3 in de maak zou zijn, samen met GW2 en natuurlijk Blade&Soul (damn vette trailer), zelfs als je Aion niets vind komt er nog genoeg van NCsoft wat wel interessant kan worden
Aion lijkt toch primair een pvp game te zijn worden, dus dat is compleet anders tov wow (pve), die paar "ïnstances" kunnen niet verbloemen dat het primair om abyss/pvp gaat, wat dat betreft ligt het veel dichter bij lineage (wat immers ook het zoveelste pvp mmo gebeuren is)Precies, helemaal eens met kaluro2. Aion is gewoon WoW 2 ipv Lineage 3.
[ Voor 33% gewijzigd door blouweKip op 04-11-2009 13:21 ]
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Hij doelde op het faction vs faction gebeuren.blouweKip schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:20:
[...]
Aion lijkt toch primair een pvp game te zijn worden, dus dat is compleet anders tov wow (pve), die paar "ïnstances" kunnen niet verbloemen dat het primair om abyss/pvp gaat, wat dat betreft ligt het veel dichter bij lineage (wat immers ook het zoveelste pvp mmo gebeuren is)
Dat is toch slechts 1 onderdeel (komt voor in veel mmo's, sterker nog, ik denk dat lineage een uitzondering is), wat dat betreft is het eerder een opvolger voor guildwars.Hij doelde op het faction vs faction gebeuren
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Dat is dan puur pvp aspect, game technische zijn Aion en GW wereld van verschil (roaming/hubs, stats/niets, skilltree/skill-overvloed).
Die goeie ouwe tijd... Lineage 2 
Ik vind Aion kwa speelstijl wel heel erg op Lineage 2 lijken het voelt hetzelfde zeg maar. Ik vindt het wel grappig, al dat geblaat over traag levelen en moeilijk aan gear komen. Als ik dat vergelijk met Lineage, is Aion een walk in the park.
Pvp in Lineage was inderdaad fantastisch. Lekker met iedereen ruzie maken
en als iemand je niet aanstond gewoon kapot schieten. En dan ging het ook ergens om, 4% xp terug levelen op 75+ is niet grappig
.
Ik vond nog een ouwe screenshot van m'n Hawkeye:

Inmiddels al weer lvl 35 met me ranger!!
Ik vind Aion kwa speelstijl wel heel erg op Lineage 2 lijken het voelt hetzelfde zeg maar. Ik vindt het wel grappig, al dat geblaat over traag levelen en moeilijk aan gear komen. Als ik dat vergelijk met Lineage, is Aion een walk in the park.
Pvp in Lineage was inderdaad fantastisch. Lekker met iedereen ruzie maken
Ik vond nog een ouwe screenshot van m'n Hawkeye:

Inmiddels al weer lvl 35 met me ranger!!
Op welke server was dat ook alweer Linc? Arro herinner ik me nog wel, maar volgens mij zat je niet op de server waarop ik zat
The devil is in the details.
Dat was op Kain.
Ik speel nu op Gorgos, daar heet ik Liro (Linc + Arro
)
Ik speel nu op Gorgos, daar heet ik Liro (Linc + Arro
Leuk, waarom heb ik dan een collectors edition gekocht?dynosu schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:20:
http://uk.aiononline.com/veteranrewards/
geinig iets,
zou vanaf morgen beschikbaar moeten zijn.
Zodat je niet eerst 6 maanden hoeft te wachten?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Verwijderd
Gisteren Steel Rake maar weer eens gedaan en "madame" is zo overpowered. Weet niet of andere mensen er andere ervaringen mee hebben? En indien er een truc achterzit zou ik die graag willen weten.
Ten eerste zit er een swabie en archer gekoppeld aan de madame waarbij de archers op Steel Rake al opzich een pain in the behind zijn (aoe's + high evasion/damage) is er door die koppeling gezien je ze niet afzonderlijk kan pullen nog erger.
Kill je de adds en heb je enkel de madame (herioc) op 50% HP komt er nog een leuke level 50 MingMing panther als minion die vrolijk 2.000 hits doet en bijna onmogelijk van de healer(s) af te houden is .. met als gevolg een leuke wipe en een paar deaths later de madame toch neergaat ... krijg je er verdorie ook nog niks/weinig voor enkel een sleutel naar het volgende gedeelte ...
Dit is mijn Steel Rake ergernis tot zover want de eindbaas van het eerste dek is lang niet zo erg als deze madame misschien over paar levels dat het anders is maar hierdoor is Steel Rake echt geen pretje voor mij en was FT toch een walk in the park vergeleken hiermee.
FT run doe je in 15 minuten als je een goede party hebt en Steel Rake doe je over 1 dek z'n uurtje of 2-3 waarbij er 3 deks zijn ... niet dat FT minder erg is gewoon 100+ runs en geen enkele gold drop ... niet eens voor een andere class
Ten eerste zit er een swabie en archer gekoppeld aan de madame waarbij de archers op Steel Rake al opzich een pain in the behind zijn (aoe's + high evasion/damage) is er door die koppeling gezien je ze niet afzonderlijk kan pullen nog erger.
Kill je de adds en heb je enkel de madame (herioc) op 50% HP komt er nog een leuke level 50 MingMing panther als minion die vrolijk 2.000 hits doet en bijna onmogelijk van de healer(s) af te houden is .. met als gevolg een leuke wipe en een paar deaths later de madame toch neergaat ... krijg je er verdorie ook nog niks/weinig voor enkel een sleutel naar het volgende gedeelte ...
Dit is mijn Steel Rake ergernis tot zover want de eindbaas van het eerste dek is lang niet zo erg als deze madame misschien over paar levels dat het anders is maar hierdoor is Steel Rake echt geen pretje voor mij en was FT toch een walk in the park vergeleken hiermee.

FT run doe je in 15 minuten als je een goede party hebt en Steel Rake doe je over 1 dek z'n uurtje of 2-3 waarbij er 3 deks zijn ... niet dat FT minder erg is gewoon 100+ runs en geen enkele gold drop ... niet eens voor een andere class

Ik heb nog ooit eens brainless gegrind voor een boog (ranger). De stomme spinnen hadden een drop rate van 0.0028%. Om eerlijk te zijn heb ik die boog nooit gedropt gekregen.Linc schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:45:
Vind de Lineage vergelijking niet helemaal gepast. Lineage2 vond ik een eindeloos grinding game, waarbij te weinig quests waren, craften niet te doen was en ik sowieso geen leuke equip kon betalen.
Dan is Aion inderdaad een "Walk in the park" die me prima bevalt.
Verwijderd
Persoonlijk vindt ik sommige Aion quest ook pure grinding. Zoals voor de Mau Hairs in Mist Mane village (650x voor een complete set tel erbij dat je in een party van 5-6 zit zit je zo snel op de 3.000+ mobs die je moet killen)
En dan natuurlijk die leuke Steel Rake quests voor level 44 oranje gear ... niet verkeerd opzich maar om daar nou 50x een ronde voor te doen in Steel Rake en 50x een cheese voor 50.000 kinah voor te kopen ... kan je beter een worlddrop of iets kopen voor die pijn/tijd moeite. Sommige quests zijn ook totaal weird een level 40+ quest waarbij je 150.000 exp krijgt en 5.000 kinah en een level 30 quest waar je 500.000 exp krijgt en 60.000 kinah ...
Zo heeft elke MMO wel zijn grinding lijkt me. Al is L2 uiteraard wel een heel erge variant vandaar ook de vele L2walkers ... en gekochte gear ...
En dan natuurlijk die leuke Steel Rake quests voor level 44 oranje gear ... niet verkeerd opzich maar om daar nou 50x een ronde voor te doen in Steel Rake en 50x een cheese voor 50.000 kinah voor te kopen ... kan je beter een worlddrop of iets kopen voor die pijn/tijd moeite. Sommige quests zijn ook totaal weird een level 40+ quest waarbij je 150.000 exp krijgt en 5.000 kinah en een level 30 quest waar je 500.000 exp krijgt en 60.000 kinah ...
Zo heeft elke MMO wel zijn grinding lijkt me. Al is L2 uiteraard wel een heel erge variant vandaar ook de vele L2walkers ... en gekochte gear ...
I know. Maar ik ben al weer bijna 30 dus ik kom er wel. Langzaam, maar tochZaPPZion schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:31:
Trouwens Tha_T, je bent als het goed is wel 40 over een half jaar, zo niet, kun je beter stoppen, dan loop je wel erg achter bij de rest
Mja iedereen levelt in zijn eigen tempo, ik ga ook niet bijzonder hard, zit nu op level 40. Kom er vanzelf wel hoor. Gisteren weer leuk verdient met goedkoop inkopen en duur verkopen, altijd leuk om goeie deals te vinden op de broker
Absoluut niet.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:36:
[...]
Kan je de guildwars gameplay er een klein beetje in terug vinden ..
Also; @Linc ben jij ook de linc van TF2? Zo ja, dan moet je wel bij OM NOM NOM ;p
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Die CE wings zijn volgens mij lvl30, veteran geeft er dus nog setje van 40 bij. De 2 dansjes zijn ook weer anders, de title is 'minder' (adept, wij zijn settlers!).Joolee schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:52:
Leuk, waarom heb ik dan een collectors edition gekocht?
En op die veteran wings moet je nog 5 maanden wachten en je moet er level 40 voor zijn. De CE wings heb je nu en op level 30SinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:48:
[...]
Die CE wings zijn volgens mij lvl30, veteran geeft er dus nog setje van 40 bij. De 2 dansjes zijn ook weer anders, de title is 'minder' (adept, wij zijn settlers!).
Ik ben idd ook de Linc van TF2, zijn er zoveel mensen van TF2 Aion gaan spelen dan?GonzoNL schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:40:
[...]
Also; @Linc ben jij ook de linc van TF2? Zo ja, dan moet je wel bij OM NOM NOM ;p
"OM NOM NOM finds it’s origins in a group of players from the tweakers.net (a famous Dutch tech website) Team Fortress 2 clans.", aldus omnomnom.nl
Opgericht door o.a. g0tanks, brainstorm, deneusbeer, freeply en ik (ok, zijn er dus 3 van na jouw tijd
). Freeply en neus zijn ondertussen afgehaakt, maar Brain, g0tanks en ik spelen voorlopig nog.
edit: hmm, toch eens de site gewoon vertalen, met 87 nederlandse leden hoeft de site nou niet bepaald engels te zijn.
Opgericht door o.a. g0tanks, brainstorm, deneusbeer, freeply en ik (ok, zijn er dus 3 van na jouw tijd
edit: hmm, toch eens de site gewoon vertalen, met 87 nederlandse leden hoeft de site nou niet bepaald engels te zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door GonzoNL op 05-11-2009 12:08 ]
Oh, dus eigenlijk nog maar 2 mensen die ik ken van TF2
. Jammer dat neusbeer is gestopt ! Waarom is hij gestopt? en wanneer komt hij weer terug
Ik zit op het moment met 2 vrienden in ons eigen clannetje en spelen veel samen. Wat we in de toekomst gaan doen is nog niet helemaal duidelijk, of zelf mensen recruiten of een andere clan joinen.
Ik zit op het moment met 2 vrienden in ons eigen clannetje en spelen veel samen. Wat we in de toekomst gaan doen is nog niet helemaal duidelijk, of zelf mensen recruiten of een andere clan joinen.
Nou ja, als jullie nederlands spreken dan zijn jullie van harte welkom bij ons, anders is het voor die andere 2 zo saai als ze legion chat niet snappen
Verwijderd
Pull is de mobs er voor (je kan madame resetten als je het goed doet). en de lvl 50 panter is simpel op te lossen. Ze doet een AE mana drain, zorgen dat je er niet instaat en ze kan de panter niet summonen.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:16:
Gisteren Steel Rake maar weer eens gedaan en "madame" is zo overpowered. Weet niet of andere mensen er andere ervaringen mee hebben? En indien er een truc achterzit zou ik die graag willen weten.
Kill je de adds en heb je enkel de madame (herioc) op 50% HP komt er nog een leuke level 50 MingMing panther als minion die vrolijk 2.000 hits doet en bijna onmogelijk van de healer(s) af te houden is .. met als gevolg een leuke wipe en een paar deaths later de madame toch neergaat ... krijg je er verdorie ook nog niks/weinig voor enkel een sleutel naar het volgende gedeelte ...![]()
Zorg ook dat de mensen in je grp binnen de 4 lvl's van elkaar zitten
En Nederlands sprekenden zijn ook welkom bij onze gezellige legion De Vliegende Hollanders. We hebben als 1 van de weinigen uitgebreide en mooiste statistiek pagina zodat je voortgang van jezelf en anderen per dag kan volgen. Je bent vrij om je eigen screenshots te posten om je figuur te showen. En ik blijf statistiek pagina verbeteren....GonzoNL schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:00:
Nou ja, als jullie nederlands spreken dan zijn jullie van harte welkom bij ons, anders is het voor die andere 2 zo saai als ze legion chat niet snappen
Ik ben al een tijdje verschillende fora's aan het afzoeken maar ik kan nog niet echt een goed antwoord vinden:
Ik las een keer een post over de ranger (mijn class), "men" vond het kut dat je magic accuracy nodig had om bepaalde effecten aan te laten slaan, het ging dan over high level (of hogere lvl mobs) dat we buiten crit ook magic acc moeten stacken omdat anders traps niet goed aanslaan en bijv stun ed.
Heeft iemand hier wat meer info over, of last van?
Ik las een keer een post over de ranger (mijn class), "men" vond het kut dat je magic accuracy nodig had om bepaalde effecten aan te laten slaan, het ging dan over high level (of hogere lvl mobs) dat we buiten crit ook magic acc moeten stacken omdat anders traps niet goed aanslaan en bijv stun ed.
Heeft iemand hier wat meer info over, of last van?
Heren,
Even kleine update, is het gelukt om met Aion een goede substituut te creëren voor WoW? Na enkele maanden spelen zou het nu toch duidelijk voor sommige moeten zijn. Ik hoor cq lees veel verhalen over het vele grinden op hoger level, graag een tweakers mening hierover.
Even kleine update, is het gelukt om met Aion een goede substituut te creëren voor WoW? Na enkele maanden spelen zou het nu toch duidelijk voor sommige moeten zijn. Ik hoor cq lees veel verhalen over het vele grinden op hoger level, graag een tweakers mening hierover.
Daar kan ik mij wel in vinden.
AION is wel een mega game, beetje slordige service, maar de graphis zijn goed.
Op het moment met een Templar bezig:
http://uk.aiononline.com/...?charID=20703&serverID=34
Aanrader, maar je moet er natuurlijk van houden
Verwijderd
Dus als ik jouw goed begrijp wordt die panther niet gesummoned als ze geen mana kan drainen van mensen?Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:08:
[...]
Pull is de mobs er voor (je kan madame resetten als je het goed doet). en de lvl 50 panter is simpel op te lossen. Ze doet een AE mana drain, zorgen dat je er niet instaat en ze kan de panter niet summonen.
Zorg ook dat de mensen in je grp binnen de 4 lvl's van elkaar zitten
En het pullen is lastig gezien "madame" een snelle mob is in vergelijking met de swabie en archer. Maar dat was na 1x ook geen probleem meer. Ook misschien niet zo verstandig om het op level 40 te proberen.
Die manadrain als die van 1 templar is kan ze dan nogsteeds die panther summonen? Want dat is het hele probleem ... als die er niet is moet het een piece of cake zijn.
Thank voor te tip alvast
Verwijderd
Ik heb haar altijd ge-brute-forced (aka, full nuke en door de panther heen healen). Maar volgens mij heeft ze niet genoeg mana als ze alleen maar van de templar mana drained.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 07:27:
[...]
Dus als ik jouw goed begrijp wordt die panther niet gesummoned als ze geen mana kan drainen van mensen?
En het pullen is lastig gezien "madame" een snelle mob is in vergelijking met de swabie en archer. Maar dat was na 1x ook geen probleem meer. Ook misschien niet zo verstandig om het op level 40 te proberen.![]()
Die manadrain als die van 1 templar is kan ze dan nogsteeds die panther summonen? Want dat is het hele probleem ... als die er niet is moet het een piece of cake zijn.
Thank voor te tip alvast
En ik en een paar guildies hebben haar op lvl 40 gedaan, 1 wipe vanwege de panther verrassing... daarna neer. het is wat oefenen
ben zelf ook met een templar bezig, maar zit nog te twijfelen over de manastones.Azerox schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:06:
AION is wel een mega game, beetje slordige service, maar de graphis zijn goed.
Ik zie steeds meer dat men PHC en SD hebben.
Terwijl ik 'braaf' HP en SD gebruik. Kan je de PVE nog goed aan met die manastones?
En is HP + SD misschien meer iets voor endgame?
Gisteravond niet erg veel gespeeld myself, wel zitten nadenken om mischien te rerollen van assassin naar ranger, maar elke keer als ik het daar over heb blijven mensen maar beweren dat ik daar spijt van zou krijgen... dus ja we blijven maar gaan op de assassin.
Enige reden waarom? Ja ok tuurlijk is er een reden, maar ik ben wel benieuwd wat ze niet aanstond eigenlijk.GonzoNL schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:06:
Freeply en neus zijn ondertussen afgehaakt, maar Brain, g0tanks en ik spelen voorlopig nog.
Ranger is een super class, zolang je weet wat je doet en goed gebruik maakt van het terrain.dynosu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:11:
Gisteravond niet erg veel gespeeld myself, wel zitten nadenken om mischien te rerollen van assassin naar ranger, maar elke keer als ik het daar over heb blijven mensen maar beweren dat ik daar spijt van zou krijgen... dus ja we blijven maar gaan op de assassin.
Ik speel zelf ranger en de ranger community is anti-assassin en de assassin community is anti-ranger.
Gewoon omdat het 2 rivalende classes zijn, beide DPS, de een melee dps de ander ranged DPS, en niemand gunt elkaar het zonlicht, volgens assassin zijn zij het beste en top DPS en zuigen rangers, voor ranger is het net andersom.
Ranger is een topclass, niet naar de assassin community luisteren.
[ Voor 57% gewijzigd door kaluro2 op 06-11-2009 09:18 ]
Bedoel je met rerollen, een nieuw character beginnen of kun je je assassin veranderen in een ranger. Kan dat laatste?dynosu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:11:
Grtx,
Malvae
Join the Guild of Tweakers! http://guildoftweakers.com
dat laatste kan niet nee.Malvae schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:25:
[...]
Bedoel je met rerollen, een nieuw character beginnen of kun je je assassin veranderen in een ranger. Kan dat laatste?
Grtx,
Malvae
Saaiheid, waar ik me enigzins in kan vinden, ik ga dit ook niet heel lang uithouden, maar er is dan nog geen enkele pay2play mmo die mij langer als 6 maanden genoeg heeft weten te boeien om het geld te blijven betalen (ok, bij CoH zit ik overal nu wel bij mijn 12 month vet reward).kaluro2 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:16:
[...]
Enige reden waarom? Ja ok tuurlijk is er een reden, maar ik ben wel benieuwd wat ze niet aanstond eigenlijk.
Rangers zijn suf, moeten het hebben van slows en suffe traps en algemene sufheid. Slim gebruik maken van terrain? Hoog staan en hopen dat het slechte beestje niet snel in de buurt kan komen, pft! mietjes. Gewoon erheen springen, stunnen, stunnen en nog eens stunnen, of en dood maken uiteraard, wat rangers ook al heel traag doen.[...]
Ranger is een super class, zolang je weet wat je doet en goed gebruik maakt van het terrain.
Ik speel zelf ranger en de ranger community is anti-assassin en de assassin community is anti-ranger.
Gewoon omdat het 2 rivalende classes zijn, beide DPS, de een melee dps de ander ranged DPS, en niemand gunt elkaar het zonlicht, volgens assassin zijn zij het beste en top DPS en zuigen rangers, voor ranger is het net andersom.
Ranger is een topclass, niet naar de assassin community luisteren.
Blijf gewoon Assassin, ons class kanaal is best gezellig en we zijn geen suffe rangers.
</overdrijf>
Assassins lopen rondjes om de mob heen om in hun rug te komen, leuk heel de tijd rondjes lopen :-) bij elke mob. En ik zie jullie nog geen 2k crit gevolgt door een 1.5k crit doen in dezelfde combo!GonzoNL schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:34:
[...]
Saaiheid, waar ik me enigzins in kan vinden, ik ga dit ook niet heel lang uithouden, maar er is dan nog geen enkele pay2play mmo die mij langer als 6 maanden genoeg heeft weten te boeien om het geld te blijven betalen (ok, bij CoH zit ik overal nu wel bij mijn 12 month vet reward).
[...]
Rangers zijn suf, moeten het hebben van slows en suffe traps en algemene sufheid. Slim gebruik maken van terrain? Hoog staan en hopen dat het slechte beestje niet snel in de buurt kan komen, pft! mietjes. Gewoon erheen springen, stunnen, stunnen en nog eens stunnen, of en dood maken uiteraard, wat rangers ook al heel traag doen.
Blijf gewoon Assassin, ons class kanaal is best gezellig en we zijn geen suffe rangers.
</overdrijf>
wordt je alleen maar duizelig van!
En je loopt ook nog eens langzaam door al dat stealthen!
/overdrijf
Haha,
ja dat assassin en sins beetje tegenovergesteld classes zijn snap ik. Wat ik vooral irritant vind aan assassin op het moment is dat zodra iemand rent/wegvliegt in pvp dat wat je ook doet, game altijd zegt dat je out of range ben terwijl je boven op zijn harses zit.
Voor de rest vind ik de Sin een geweldige class, ja we hebben onze zwaktes, maar die hebben we allemaal en daar maak ik me niet zo druk over.
ja dat assassin en sins beetje tegenovergesteld classes zijn snap ik. Wat ik vooral irritant vind aan assassin op het moment is dat zodra iemand rent/wegvliegt in pvp dat wat je ook doet, game altijd zegt dat je out of range ben terwijl je boven op zijn harses zit.
Voor de rest vind ik de Sin een geweldige class, ja we hebben onze zwaktes, maar die hebben we allemaal en daar maak ik me niet zo druk over.
Als Ranger gebruik ik overigens haast nooit traps, voor het kiten is Entangling Shot meer dan genoeg, en ik heb zat andere skills om alle cooldowns op te vullen.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Traps alleen voor als je entangling shot is geresistg0tanks schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:16:
Als Ranger gebruik ik overigens haast nooit traps, voor het kiten is Entangling Shot meer dan genoeg, en ik heb zat andere skills om alle cooldowns op te vullen.
of poison trap tijdens het kiten van elites, die extra damage is niet mis!
Stunshot, entangle shot, dan je normale dmg reeks, als die klaar zijn staat je stun shot weer klaar, vervolgens je entangle shot.
Maar een posion trap is niet nodig als je je poison chain gebruikt
Doet minimaal 230 dmg en 2 a 3x 120dmg vand de poison!
Rangers zijn vet!
Maar een posion trap is niet nodig als je je poison chain gebruikt
Rangers zijn vet!
Poison trap tikt voor 300-400 per 2 seconde, en dat voor 20 seconde.ixl85 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:48:
Stunshot, entangle shot, dan je normale dmg reeks, als die klaar zijn staat je stun shot weer klaar, vervolgens je entangle shot.
Maar een posion trap is niet nodig als je je poison chain gebruiktDoet minimaal 230 dmg en 2 a 3x 120dmg vand de poison!
Rangers zijn vet!
dat is weer 3k damage erbij! Dat is nogal wat.
Heel wat meer damage dan poison shot in ieder geval, en het stacked.
Stunning Shot -> Entangling Shot?
Waarom zou je dat zo doen? Doe dan ten minste Stunning Shot -> Rupture Arrow -> Entangling Shot
Waarom zou je dat zo doen? Doe dan ten minste Stunning Shot -> Rupture Arrow -> Entangling Shot
Mja, ga voorlopig gewoon even verder met de sin, wil toch zien hoe het op level 50 is, en zit inmiddels op level 40, dus om dat allemaal stil te zetten zou een beetje zonde zijn denk ik. Kan altijd nog een alt levellen zodra mijn sin op level 50 zit ...
Misschien is hij nog geen level 25g0tanks schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:21:
Stunning Shot -> Entangling Shot?
Ohja, niet aan gedacht.

Ik doe het op het moment zo (@ lvl 35),
Swift shot -> Poison Arrow
Stunning shot -> Rupture Arrow
Entagling shot
Swift shot -> Arrow Strike
Stunning shot
Dat kan allemaal net zodat de mob me niet raakt. en is precies genoeg damage om hem dood te krijgen.
Entagling shot
Stunning shot
Dat kan allemaal net zodat de mob me niet raakt. en is precies genoeg damage om hem dood te krijgen.
lvl22 (en mn stigma shards perongeluk verkocht bij de merch... dus geen stigmas voor mij...)
Haha.. welke server speel je en welke factie?ixl85 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:40:
[...]
![]()
lvl22 (en mn stigma shards perongeluk verkocht bij de merch... dus geen stigmas voor mij...)
Spatalos - elyos...
Die dingen zouden me per stigma 80K gaan kosten, heb atm maar 8K
(kon niet eens al mn spells kopen van lvl22).
Waar vind je nu echt veel geld? Het beste dat ik me kan bedenken is in vertron waar de Dukaki lopen (waar je dat varken moet redden enz). Daar krijg je van die items waar je niks aan hebt maar bij de merch voor 250 per stuk kan verkopen... Betere plekken heb ik nog niet gevonden.
Ben btw net in Elten (maar valt de cash ook tegen)
Die dingen zouden me per stigma 80K gaan kosten, heb atm maar 8K
Waar vind je nu echt veel geld? Het beste dat ik me kan bedenken is in vertron waar de Dukaki lopen (waar je dat varken moet redden enz). Daar krijg je van die items waar je niks aan hebt maar bij de merch voor 250 per stuk kan verkopen... Betere plekken heb ik nog niet gevonden.
Ben btw net in Elten (maar valt de cash ook tegen)
Ik zou met stunning shot/rupture arrow beginnen omdat dat je meest damaging skills zijn en je die zo snel mogelijk weer up wilt hebben, des te sneller je ze gebruikt, des te eerder is de cooldown voorbij.Linc schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:37:
Ik doe het op het moment zo (@ lvl 35),
Entagling shot
Stunning shot
Heeft Devotion I (Increases your Physical Attack by 40% for 5 sec.) nu ook effect op je boog? Ik doe die nm altijd als eerste, dan stunning shot.
Verwijderd
Ik heb nu denk dit topic bijna hellemaal doorgelezen, en wil dit spel heel heel graag gaan spelen alleen kan iemand mij wat uitlegen over de toetsencombinatie's dat is het enige wat me eigelijk nog tegenhoud omdat het me nog niet helemaal duidelijk is.(dit moet voor mij de vervangin van wow wordern):P
De range van stunning shot/rupture arrow is lager dan andere skills, dus dan moet ik dichterbij staan. Als ik begin met swift shot/poison arrow loopt hij precies in range voor me stun shot.kaluro2 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:59:
[...]
Ik zou met stunning shot/rupture arrow beginnen omdat dat je meest damaging skills zijn en je die zo snel mogelijk weer up wilt hebben, des te sneller je ze gebruikt, des te eerder is de cooldown voorbij.
Ik kan rupture arrow zowiezo maar 1 keer per mob doen, dus of ik dat nu helemaal als eerste doe of halverwege, maakt niet zoveel uit.
Swift shot kost ook geen mp, daarom begin ik daar mee. Dan kan ik die 3 keer doen.
Wat zou je willen kunnen dan?Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:31:
Ik heb nu denk dit topic bijna hellemaal doorgelezen, en wil dit spel heel heel graag gaan spelen alleen kan iemand mij wat uitlegen over de toetsencombinatie's dat is het enige wat me eigelijk nog tegenhoud omdat het me nog niet helemaal duidelijk is.(dit moet voor mij de vervangin van wow wordern):P
Range is in principe sowieso geen probleem, ik neem aan dat je jumpshot om je forward modifier (+10% damage done) actief te houden? dan komt die mob sowieso nooit dichtbij.Linc schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:33:
[...]
De range van stunning shot/rupture arrow is lager dan andere skills, dus dan moet ik dichterbij staan. Als ik begin met swift shot/poison arrow loopt hij precies in range voor me stun shot.
Ik kan rupture arrow zowiezo maar 1 keer per mob doen, dus of ik dat nu helemaal als eerste doe of halverwege, maakt niet zoveel uit.
Swift shot kost ook geen mp, daarom begin ik daar mee. Dan kan ik die 3 keer doen.
Ja dat heeft effect, nou doe je niet 40% meer damage maar je doet wel meer. Ook gebruik ik die andere buff waardoor je 5% Physical Attack erbij krijgt.ixl85 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:13:
Heeft Devotion I (Increases your Physical Attack by 40% for 5 sec.) nu ook effect op je boog? Ik doe die nm altijd als eerste, dan stunning shot.
Het is gewoon ASDW om te bewegen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:31:
En 12345... voor je actionbar. Voor andere actionbars kan je ALT+123... etc.
Verder kan je zelf alles binden wat je wil.
Verwijderd
Oké ik denk dat ik morgen het spel ga kopen, ondankt dat ik morgen beperkte tijd heb zou.... maar bedankt:P
Zijn er eigenlijk al mensen expert crafters van tweakers?
ik ben inmideels druk bezig met cooking (heb het "al" op 310 ^^) maar daar komt bij dat als je het zo goedkoop mogelijk wilt houden je gathering mee omhoog gaat naar 399(315 inmiddels)
In andere woorden dat duurt nog wel paar dagen en dan ook nog eens van lv 37 naar 38 gaan
ik ben inmideels druk bezig met cooking (heb het "al" op 310 ^^) maar daar komt bij dat als je het zo goedkoop mogelijk wilt houden je gathering mee omhoog gaat naar 399(315 inmiddels)
In andere woorden dat duurt nog wel paar dagen en dan ook nog eens van lv 37 naar 38 gaan
Zow,
Ben dit weekend begonnen met een cleric en op de 1e dag al naar level 13. Vind het tot nu toe best leuk en nog geen problemen tegengekomen. Gaan wel kijken of ik mischien permanent overstap naar de cleric. Healen vind ik niet erg, in wow doe ik niet anders
Ben dit weekend begonnen met een cleric en op de 1e dag al naar level 13. Vind het tot nu toe best leuk en nog geen problemen tegengekomen. Gaan wel kijken of ik mischien permanent overstap naar de cleric. Healen vind ik niet erg, in wow doe ik niet anders
Verwijderd
Op dit moment wachtende voor de items om de quest te voltooien voor level 400 armorsmithing. De items die je nodig hebt om level 40+ stuff te craften zijn niet misselijk en al helemaal niet op de broker althans op Perento weet niet hoe het op de andere servers is maar de fluxes zijn bijna meer waard dan de gear die je ervan maakt.WoeiWoei schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:42:
Zijn er eigenlijk al mensen expert crafters van tweakers?

Weet niet of je ook damage wil doen of enkel healen? Voor clerics is Earth's Wrath en Festering Wound wel nice . Ik ga denk ik voor een chanter als ik mijn main char naar level 50 heb getrokken. Die buffs zijn zo nice.dynosu schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:26:
Zow,
Gisteren eindelijk naar level 29 gedingt. Heb lange tijd moeite gehad om een group te vinden voor de TC en om nou alleen de Abyss in te lopen....
Wordt wel steeds rijker in het spel. Voorheen vond ik 200K al een prestatie, maar momenteel al 2M verdiend en geld is geen issue meer. Best veel geld verdiend met users die niet de actuele marktwaarde checken, dat opkopen en voor duurder verkopen. Maar dat blijft opzich altijd een gok.
Tip: verkoop je gefarmde zooi niet op zondag, maar op woensdag/donderdag. Dan lopen de meeste prijzen op.
Wordt wel steeds rijker in het spel. Voorheen vond ik 200K al een prestatie, maar momenteel al 2M verdiend en geld is geen issue meer. Best veel geld verdiend met users die niet de actuele marktwaarde checken, dat opkopen en voor duurder verkopen. Maar dat blijft opzich altijd een gok.
Tip: verkoop je gefarmde zooi niet op zondag, maar op woensdag/donderdag. Dan lopen de meeste prijzen op.
Hehe hangt wsl van je server af, op Castor is op dit moment alles underpriced op elke dag van de week 
Waar ik vroeger op een dag met gemak 700k kon verdienen is het nu met dezelfde spullen max 400k en dat is dan onder costprijs als ik alle mats zou kopen
Ook lv 45 blauwe wapens gaan voor onder de 1 mil weg
echt zonde dat er mensen zijn die de economy zo verzieken 
mijn geld reserves gaan dan ook rap achteruit omdat ik crafting aant verhogen ben..
Waar ik vroeger op een dag met gemak 700k kon verdienen is het nu met dezelfde spullen max 400k en dat is dan onder costprijs als ik alle mats zou kopen
Ook lv 45 blauwe wapens gaan voor onder de 1 mil weg
mijn geld reserves gaan dan ook rap achteruit omdat ik crafting aant verhogen ben..
Ik snap dat nou nooit.. waarm is het erg dat die shit goedkoop word?
Het is toch juist fijn dat mensen die minder spelen ook goede/mooie wapens kunnen hebben.
Bekijk het zo, als jij je zooi goedkoop kan kopen heb je ook minder geld nodig, dus is er ook geen rede voor jou om je dingen duur te verkopen. Lekker toch!?
Misschien ben ik teveel van de GuildWars mentaliteit waar alles altijd goed te krijgen was en de prijzen nooit abstract hoog lagen (hier en daar een uitzondering natuurlijk).
Het is toch juist fijn dat mensen die minder spelen ook goede/mooie wapens kunnen hebben.
Bekijk het zo, als jij je zooi goedkoop kan kopen heb je ook minder geld nodig, dus is er ook geen rede voor jou om je dingen duur te verkopen. Lekker toch!?
Misschien ben ik teveel van de GuildWars mentaliteit waar alles altijd goed te krijgen was en de prijzen nooit abstract hoog lagen (hier en daar een uitzondering natuurlijk).
dat is het probleem juist de dingen die ik koop zijn dingen van de npc, en die worden juist niet goedkoper 
Die dingen stonden al bekent als gigantische money sinks, maar dat worden ze des te meer als je minder kan verdienen
voorbeeldje : met de eerdere economy had ik op lv 40 de 12mil wings gehad maar dat redt ik nu niet meer.
en ik speel ook niet bijzonder veel en daarom is juist het niet kunnen verkopen voor meer geld erg vervelend.
Die dingen stonden al bekent als gigantische money sinks, maar dat worden ze des te meer als je minder kan verdienen
voorbeeldje : met de eerdere economy had ik op lv 40 de 12mil wings gehad maar dat redt ik nu niet meer.
en ik speel ook niet bijzonder veel en daarom is juist het niet kunnen verkopen voor meer geld erg vervelend.
Ik speel redelijk veel en verdien helemaal niets.

Ik kan op lvl 40 net de lvl 30 wings kopen.
Ik kan op lvl 40 net de lvl 30 wings kopen.
Ben nu 36 en heb sinds een paar dagen 1mil 
Zal als ik 37 ben wel de helft kwijtraken aan skills.
Zal als ik 37 ben wel de helft kwijtraken aan skills.
Mhh tja... vind het wel kut dat alles zo duur word... wings... skills... En die goldsellers er maar gebruik van maken...
Verwijderd
Het is niet handig omdat je dan geen geld bij elkaar kan krijgen voor de rest van de dingen van je eigen level. Denk hierbij aan je skillbooks die niet goedkoop zijn, je normal gathering, aether gathering, je skillcraft uppen etc. Hoe wil je ooit geld bij elkaar krijgen behalve als je lucky NPC'able drops krijgt?ixl85 schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:10:
Ik snap dat nou nooit.. waarm is het erg dat die shit goedkoop word?
Tevens als alles makkelijk te krijgen is wordt de game snel saai. Iedereen heeft zijn pew pew level 45-50 orange gear ... niks is speciaal want iedereen kan het voor een prikkie kopen. Waarom dan niet gewoon je char botten of zoiets? Heel het nut van een instance voor 2-3 uur (en dit 10x+) voor een gold drop met 0,03% droprate en die ook nog nieteens veel waard is zie ik niet zozeer zitten.
Ook vind in het onzin hoe NC soft de Elyos-side giga-voordelen heeft gegeven over de Asmodian. Dit ivm quest-setup, 7 legendary mobs (Asmo hebben er maar 1!), rift locations en allerlei andere meuk. Zelf dit ook ondervonden door een Elyos char te maken op een andere server. Het levelen etc gaat allemaal veel gemakkelijker.

Bovendien dit is zo op Perento zijn de fluxes die je nodig hebt bijvoorbeeld bij level 38 adamantium gear 50.000 each terwijl als je de Worthy Durable Adamantium (groen) wilt verkopen op de broker weggaan voor de 150.000-200.000 en mensen het dan nieteens kopen! Terwijl de fluxes dus al bijna 150.000 zijn plus de andere items en de items om de ada chain/wire etc te maken. Dit is dus een onzin marktwerking! Hoe kan een flux duurder zijn dan de craft die je ervan krijgt? Niet te vergeten de tijd en moeite die je in het uppen van je craft steekt. Is het resultaat geen klap waard. Behalve de procs maar die heeft iedereen hard nodig en zijn soms lastig te krijgen.

*Edit*
Andere mensen die de "op" van range classes zo belachelijk vinden? (Sorc,Ranger) Moet toch niet mogelijk kunnen zijn dat 1/2 classes elite mobs kunnen solo-kiten terwijl ik met pijn en veel moeite een mob moet killen? Mag best wel wat getweaked worden door NC soft kwa balance. Al heb ik gehoord dat Sorc de zwakste class zijn in endgame level 50 maar dan hebben ze wel 49 levels freeroaming gehad

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 07:29 ]
Aion is gemaakt voor groeps/mass pvp, daar zijn sorcs absoluut niet geschikt voor.
Als je eens bij een mass pvp kijkt zul je zien dat er een spoor dode sorcs ligt, gewoon omdat ze zo snel dood gaan dat een cleric ze niet eens in leven kan houden.
Ik, als cleric, zit liever in een pvp groep met een gladiator/templar dan met een sorc.
Als je eens bij een mass pvp kijkt zul je zien dat er een spoor dode sorcs ligt, gewoon omdat ze zo snel dood gaan dat een cleric ze niet eens in leven kan houden.
Ik, als cleric, zit liever in een pvp groep met een gladiator/templar dan met een sorc.
Zie vet gedrukt, vind je het dan raar? Die fluxes komen toch ook van de AH? Dus je bent wel zo gek ze te kopen, terwijl je weet dat 100den dat ook doen, maar vind je het raar dat niemand de crafts meer koopt?Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 07:25:
Bovendien dit is zo op Perento zijn de fluxes die je nodig hebt bijvoorbeeld bij level 38 adamantium gear 50.000 each terwijl als je de Worthy Durable Adamantium (groen) wilt verkopen op de broker weggaan voor de 150.000-200.000 en mensen het dan nieteens kopen! Terwijl de fluxes dus al bijna 150.000 zijn plus de andere items en de items om de ada chain/wire etc te maken. Dit is dus een onzin marktwerking! Hoe kan een flux duurder zijn dan de craft die je ervan krijgt? Niet te vergeten de tijd en moeite die je in het uppen van je craft steekt. Is het resultaat geen klap waard. Behalve de procs maar die heeft iedereen hard nodig en zijn soms lastig te krijgen.
Ik koop niet eens gear, als er wat dropt dat ik kan gebruiken ben ik happy, verder vind ik het wel best.
Hoe kom je daar nou weer bij? Of party je met een sorc die magic boost ipv HP stacked? dan zie ik de bui al hangen ja, sorcerers krijgen genoeg magic boost van gear en voor pvp is HP stacken wat ze vaak doen, en dan hebben ze echt veel hit points.Jegorex schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 07:43:
Aion is gemaakt voor groeps/mass pvp, daar zijn sorcs absoluut niet geschikt voor.
Verwijderd
Dan moet ik toch vaker een party kunnen vinden denk ik zo maar er wordt enkel naar Sorcs/Clerics en Templars gezocht. CC'en en high DPS is toch wel meer gewenst dan een class die tot level 45 gimped is en een semi-tank/semi-dps is.Jegorex schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 07:43:
Bovendien is mass pvp waar ik dan enigsinds nog iets kan doen enkel maar bij fortress sieges ... rest is gank of pve waar men sorcs voor nodig heeft ipv glads. Ooit een gladiator zien pvp'en terwijl de targets vliegen? Gewoon kansloos gezien ik nieteens een hit kan landen behalve mijn cleaves en bowdamage ... terwijl ik genuked/ge'cc'ed, slowed etc. (dood in dus +/- 10 seconden)
Crafts zijn 9 van de 10 keer beter dan drops .... plus als je een proc krijgt en een Worthy Noble Adamantium of Orch maakt deze een insane verschil maken ipv groene drops en er beter uitzien vaak als extra bonus. (Noble Worthy Durable Ada chain is bijvoorbeeld zwart)SinergyX schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:39:
[...]
Zie vet gedrukt, vind je het dan raar? Die fluxes komen toch ook van de AH? Dus je bent wel zo gek ze te kopen, terwijl je weet dat 100den dat ook doen, maar vind je het raar dat niemand de crafts meer koopt?
Ik koop niet eens gear, als er wat dropt dat ik kan gebruiken ben ik happy, verder vind ik het wel best.
Ik koop ze enkel om een kans te maken 1/3 op een blauwe/oranje proc craft. Mijn punt is de prijs van fluxes staat niet in verhouding tot de groene craft die je wil verkopen op de broker. Men verwacht namelijk dus dat je de fluxes koopt/hebt ... deze misbruikt ... geen blauwe maar groene craft krijgt en deze verkoopt voor minder dan de charcoal en powder voor het craften let alone al de andere items hievoor. Al is dat met Orch veel minder dan bij Ada kwa prijs voor fluxes / brokerprijs voor groene craft.
Je bent het niet verplicht, dat craften. Het aanbod wordt nu eenmaal groter dan de vraag, logisch gevolg dat niemand er meer geld voor neer wil leggen.
Zeker omdat het verschil tussen groen,blauw en oranje imho te groot is, dat niemand uberhaubt nog groene gear wil kopen.
Zeker omdat het verschil tussen groen,blauw en oranje imho te groot is, dat niemand uberhaubt nog groene gear wil kopen.
Auto facing/tracking uitzetten en handmatig naar je target toebewegen, ankle snare doet ook wonderen net zoals potions die CC verwijderen. als je eenmaal wat hits binnen krijgt kan je het zo finishen door middel van een aerial snare en wat dpsVerwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:03:
Ooit een gladiator zien pvp'en terwijl de targets vliegen? Gewoon kansloos gezien ik nieteens een hit kan landen behalve mijn cleaves en bowdamage ... terwijl ik genuked/ge'cc'ed, slowed etc. (dood in dus +/- 10 seconden)
Verwijderd
Het is dat er helemaal niks/weinig (crafts) nieteens groene items zijn voor level 38-50ish zijn op de broker dit omdat men min of meer verwacht dat het toch tegen bodemprijs verkocht wordt en crafters daar geen zin in hebben dit te doen. Maar het zal idd wel zijn omdat men gewoon drops gebruikt dit zie ik ook aan de gear op de aionsite dat men dit doet al snapt ik het niet geheel persoonlijk.SinergyX schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:07:
Je bent het niet verplicht, dat craften. Het aanbod wordt nu eenmaal groter dan de vraag, logisch gevolg dat niemand er meer geld voor neer wil leggen.
Ik bedoel ik wil de craft best verkopen tegen maakprijs of net iets minder gezien ik wel kans maak op de blauwe gear maar niet tegen 30% van de prijs. Zo heeft men betere gear want crafts > groene drops plus is 200.000 kinah voor groene level 38 gear die redelijk is niet teveel in mijn ogen.
En de gear is raar kwa verschil in groen/blauw/orange ik zie level 42-44's nogsteeds met hun level 25 orange departed soul gear ... enkel voor het extra slot neem ik aan? Gezien de stones een lager level max hebben en de blauwe level 38-43 gear gelijkwaardige stats heeft ... zal aan mij liggen.
Ankel snare? Dan krijg ik een root/slow/sleep/curse of roots aan mijn broek ... waarbij ik dus een cooldown heb en de sorc niet en er dus niets verandert. Pots hebben ook een cooldown en kan ik dus niet spammen ... en sorcs hebben meer slows/cc's dan de cooldown toelaat om te spammen.kaluro2 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:08:
[...]
Auto facing/tracking uitzetten en handmatig naar je target toebewegen, ankle snare doet ook wonderen net zoals potions die CC verwijderen. als je eenmaal wat hits binnen krijgt kan je het zo finishen door middel van een aerial snare en wat dpsalleen jammer dat je geen crippling cut kan gebruiken.. doet toch wel veel damage. De enemy heeft ook iets van -40% physical defense als hij/zij vliegt, dus dat is mooi meegenomen voor jou.
Neem aan dat je aerial lockdown bedoelt? Deze skill kan ik enkel gebruiken als mijn target niet vliegt. Dus die vlieger gaat ook niet op helaas. Ik zou dat graag willen ... namelijk.
Ook heeft de sorc stone skin + een recast hiervan 9 van de 10 keer ... waarbij ik dus meestal niet verder kom dan misschien max 50% van zijn HP ... maar dan houdt het ver op voor mij althans tot ik level 45 bereik zover ik gelezen heb dan zou ik moeten "ownen" maar tot die tijd is het voor mij huilen als Glad denk ik.
Ik ben niet ál te bekend met gladiators; ik wist niet dat aerial lockdown niet in flight gebruikt kon wordenVerwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:24:
[...]
Ankel snare? Dan krijg ik een root/slow/sleep/curse of roots aan mijn broek ... waarbij ik dus een cooldown heb en de sorc niet en er dus niets verandert. Pots hebben ook een cooldown en kan ik dus niet spammen ... en sorcs hebben meer slows/cc's dan de cooldown toelaat om te spammen.
Neem aan dat je aerial lockdown bedoelt? Deze skill kan ik enkel gebruiken als mijn target niet vliegt. Dus die vlieger gaat ook niet op helaas. Ik zou dat graag willen ... namelijk.
Ook heeft de sorc stone skin + een recast hiervan 9 van de 10 keer ... waarbij ik dus meestal niet verder kom dan misschien max 50% van zijn HP ... maar dan houdt het ver op voor mij althans tot ik level 45 bereik zover ik gelezen heb dan zou ik moeten "ownen" maar tot die tijd is het voor mij huilen als Glad denk ik.
Ik heb hem maar tot level 25 gespeeld.. naja op latere levels als je epic gear krijgt wordt alles stukken beter naar het schijnt omdat je super scaled
Ik speel ranger.. is toch een stuk makkelijker; Sleep arrow op mage -> DPS tot zijn schild down is ( als ik zijn schild raak dan heeft dat geen effect op zijn sleep toestand), dan DPS -> silence arrow -> DPS en doeidoei mage
Verwijderd
Soms denk ik ook had ik maar ranger/assasin gekozen.kaluro2 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:27:
[...]
Ik speel ranger.. is toch een stuk makkelijker; Sleep arrow op mage -> DPS tot zijn schild down is ( als ik zijn schild raak dan heeft dat geen effect op zijn sleep toestand), dan DPS -> silence arrow -> DPS en doeidoei mage
Maar nog paar levels en wat betere gear moet het goedkomen schijnt dat Glad/Temps pas endlevel heel veel beter worden en sorcs zuigen dan het schijnt.
Ook nice drop gerolled van een worldboss (Masto the Ancient).
http://www.aionarmory.com/item.aspx?id=120000703
Verwijderd
Een goede sorc wint van alles behalve spirit master. Punt 
Een sorc heeft meer dan 4 CC's. De meeste chars krijgen in een 1on1 voorbereide encounter geen enkele kans.
Ik ben een 42 sorc. en heb alleen moeite met spirit masters. Die zijn onverslaanbaar
Een sorc heeft meer dan 4 CC's. De meeste chars krijgen in een 1on1 voorbereide encounter geen enkele kans.
Ik ben een 42 sorc. en heb alleen moeite met spirit masters. Die zijn onverslaanbaar
1v1 staat de spiritmaster bovenaan, gevolgd door de sorcerer. Daarna komt waarschijnlijk de cleric/chanter, want die kunnen te veel healen om ze dood te kunnen krijgen in een 1v1. Eigenlijk gelijk daarmee de ranger, en dan pas assassin/gladiator/templar, aangezien ze geen range hebben, en zichzelf niet kunnen healen.
Dit is natuurlijk de 1v1 ranking, in grotere pvp's worden classes als een templar vanzelf weer beter, aangezien ze gemakkelijk de soft targets of healers weg kunnen trekken uit een groep. Daarnaast worden rangers ook stukken beter in mass pvp, aangezien ze dan niet getarget worden, softies (sorc en sm's) worden eerst getarget, daarna healers (of misschien healers wel vooraan, hangt er van af).
Dit is natuurlijk de 1v1 ranking, in grotere pvp's worden classes als een templar vanzelf weer beter, aangezien ze gemakkelijk de soft targets of healers weg kunnen trekken uit een groep. Daarnaast worden rangers ook stukken beter in mass pvp, aangezien ze dan niet getarget worden, softies (sorc en sm's) worden eerst getarget, daarna healers (of misschien healers wel vooraan, hangt er van af).
[ Voor 17% gewijzigd door ZaPPZion op 10-11-2009 12:42 ]
Een sorc wint uiteindelijk van amper elke class, ze scalen super slecht met gear vergeleken met physical DPS classes. een sorc wint nooit van een cleric, nooit van een ranger, niet van een level 50 epic geared gladiator of templar(templar weet ik niet) en zo gaat de lijst wel door. zelfs een assassin lacht je vierkant uit.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:35:
Een goede sorc wint van alles behalve spirit master. Punt
Als ik sleep arrow doe, en je schild wegklets, en je dan dps->stun en dan silence arrow en verder dps; waarin ik over 6-8k damage doe, hoe wil je dat counteren?
zonder je 4k "insta win button" DP skill, ben je niks op latere levels.
1v1 staan clerics bovenaan, gevolgt door spiritmaster en sorcerer staat ergens onderaan in het lijstje.ZaPPZion schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:41:
1v1 staat de spiritmaster bovenaan, gevolgd door de sorcerer. Daarna komt waarschijnlijk de cleric/chanter, want die kunnen te veel healen om ze dood te kunnen krijgen in een 1v1. Eigenlijk gelijk daarmee de ranger, en dan pas assassin/gladiator/templar, aangezien ze geen range hebben, en zichzelf niet kunnen healen.
[ Voor 39% gewijzigd door kaluro2 op 10-11-2009 12:51 ]
Verwijderd
Lol. Clerics maken echt 0 kans tegen een sorc. Dat geeft menig 50 cleric toe. Met silence kunnen ze zichzelf niet healen. Als ik een cleric duel, is die te druk bezig met zichzelf proberen te healen, en uiteindelijk wint mijn damage toch.
Zoals ik al zei, een goede sorc op lvl 50 staat gewoon op plek 2 hoor. Spirit master op 1. Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt.
Welk level ben jezelf, misschien kunnen we eens duellen. Ik zit op Gorgos lvl 42 elyos.
Volgens mij ga jij er vanuit alsof je tegen een sorc staat die niets cast ofzo.
Zoals ik al zei, een goede sorc op lvl 50 staat gewoon op plek 2 hoor. Spirit master op 1. Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt.
Welk level ben jezelf, misschien kunnen we eens duellen. Ik zit op Gorgos lvl 42 elyos.
Is het niet dat spiritmaster nog steeds teveel afhankelijk is van die fear skill?
Maargoed, 1vs1 boeit mij ook totaal niet. Mass pvp is core, 1vs1 is e-peen praat
Maargoed, 1vs1 boeit mij ook totaal niet. Mass pvp is core, 1vs1 is e-peen praat
Verwijderd
Voor mass pvp is het voor mij een beetje afwachten of een target langgenoeg in range is:P
Ik moet sowieso niet voorop gaan lopen nee.
Ik moet sowieso niet voorop gaan lopen nee.
Verwijderd
Zodra andere classes endgame zitten met decent gear ... net zoals in Korea het geval is zijn de sorcs niet echt relevant meer in wat grotere scaled pvp. Gezien de resists door gear en level samengenomen zal het lastig worden om je cc's te casten op players. Aangezien zover ik weet je cc's niet in level omhoog gaan sinds je ze hebt gekregen?Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:16:
Daarboven komt dus het feit dat andere classes well betere skills krijgen en scalen. Speculatie misschien gezien ik geen level 50 ben zover ik hoor moet de sorc toch onderdoen van zijn Sorc > All troon als endgame naderd.
een beetje veel kapsones met je sorc?Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:16:
Lol. Clerics maken echt 0 kans tegen een sorc. Dat geeft menig 50 cleric toe. Met silence kunnen ze zichzelf niet healen. Als ik een cleric duel, is die te druk bezig met zichzelf proberen te healen, en uiteindelijk wint mijn damage toch.
Er is geen enkele class > alle andere classes.
Hoe goed je char is hangt er van af of je hem goed speelt... En natuurlijk of je de juiste manastones/gears hebt.
Maar ondertussen resist ik bijna altijd silence/sleep arrow , zelfs van lv 43 rangers terwijl ik lv 37 sorc ben..
En andersom, resist bijna niemand mijn spells/CC , dat komt waarschijnlijk om dat ik best leuke gear heb en de juiste foods/drinks gebruik
Wordt wel beetje moe van rangers die beweren dat ze > all zijn. Doen mensen in de legion ook constant en dan maar moeilijk doen als ze verslagen worden door een andere class -.- maar hen zijn net zo afhankelijk van resists als het om CC gaat.
Hoe goed je char is hangt er van af of je hem goed speelt... En natuurlijk of je de juiste manastones/gears hebt.
Maar ondertussen resist ik bijna altijd silence/sleep arrow , zelfs van lv 43 rangers terwijl ik lv 37 sorc ben..
En andersom, resist bijna niemand mijn spells/CC , dat komt waarschijnlijk om dat ik best leuke gear heb en de juiste foods/drinks gebruik
Wordt wel beetje moe van rangers die beweren dat ze > all zijn. Doen mensen in de legion ook constant en dan maar moeilijk doen als ze verslagen worden door een andere class -.- maar hen zijn net zo afhankelijk van resists als het om CC gaat.
Let op:
Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)
Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)