Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Werkt die hoge bedragen het kopen van Kinah niet in de hand? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Volgens mij hebben ze foutje gemaakt, niemand lijkt meer in lfg en trade te kunnen praten nu :X

Beter gezegt, het is moment onspeelbaar op onze server. praten met een NPC heeft al een lag van 1-5 minuten.

[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 22-10-2009 15:56 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:07

g0tanks

Moderator CSA
Lukt prima hier hoor (Gorgos).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
SinergyX schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:48:
Volgens mij hebben ze foutje gemaakt, niemand lijkt meer in lfg en trade te kunnen praten nu :X
Nouja, het is ze in elk geval wel gelukt om de spammers tegen te houden :P

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

pica schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:47:
Je kan toch gewoon het spel spelen?
Het is gewoon een kwestie van lesser of two evils, veruit de meerderheid van de mensen die het spel spelen hebben continu last van goldspammers, en de 1% die 1-10 zijn, kan voor 2 uurtjes niet chatten via kanalen, whispers en mails, maar wel gewoon groupchat, guildchat, /say en teamspeak en whatnot.
Eerste keer level 10 doe je niet in 2 uurtjes, daar doe je gewoon ±4 uur over, cutscenes kijken, controls doorhebben, locate ontdekken, alle quests willen doen, dingen niet kunnen vinden en niet kunnen vragen, want je kan geen enkel chatkanaal gebruiken.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
GonzoNL schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

Eerste keer level 10 doe je niet in 2 uurtjes, daar doe je gewoon ±4 uur over, cutscenes kijken, controls doorhebben, locate ontdekken, alle quests willen doen, dingen niet kunnen vinden en niet kunnen vragen, want je kan geen enkel chatkanaal gebruiken.
de 2e keer naar level 10 heb je natuurlijk een +10 wapen waarmee je zeer snel door de mobs heengaat. ;)

voor minder dan 20k heb je al een level 4 +10 item.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
kaluro2 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:23:
[...]

de 2e keer naar level 10 heb je natuurlijk een +10 wapen waarmee je zeer snel door de mobs heengaat. ;)

voor minder dan 20k heb je al een level 4 +10 item.
En de mensen die net starten? :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Hebben die al die chat kanalen nodig?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 14:17
SinergyX schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:42:
"Where's tutty?"
"Where's ring"

Ja sommige mensen wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Ring is btw vanaf lvl10, dat is in veteron ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SinergyX schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:42:
Naja.. ik verwacht bij een MMo wel een leuke chat. Anders speel ik liever Diablo 1 offline ;-)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 16:08
Heeft iemand het befaamde spelletje "kill a bot" al gedaan? :) Als je door een rift komt kun je genoeg bots vinden die niet terugvechten en zo je DP even omhoog te brengen. Is wel grappig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 14:17
SinergyX schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:21:
Ring is btw vanaf lvl10, dat is in veteron ;)
Nou ja, ik bedoelde de quest met die ancient cube maar ik kwam er niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:50
Vind die nieuwe patch niet echt goed doordacht, zou volgens mij een stuk beter zijn als ze het regelen dat je gewoon altijd binnen je eigen level range kan whisperen en buiten de ranges zodra je mutual friends bent.

Op deze manier kan een level 3 gewoon sociaal spelen en met levelgenoten communiceren op wat voor manier dan ook, niet dat zinloos buiten sluiten. Daarnaast is ophogen van lvl 5 naar 10 enkel uitstel van executie, goldsellers levelen nu enkel een paar uurtjes langer en kunnen dan weer gewoon verder met hun gezeik. Terwijl als je binnen level range dient te zitten ga je daaraan voorbij.

Zelfde geldt voor bijv het who command, laat niet hoger zoeken dan je level range max en het houdt ook al snel voor ze op. Zeker na enige tijd dienen ze level 40+ te zijn willen ze effectief kunnen verkopen op de hogere levels in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Echt dom die nieuwe patch dat je level 10 moet zijn voor chats en vooral whispers..

komop, kan je niet eens je maat whisperen tot je level 10 bent.

En je hebt geen toegang tot de class channels als je niet zeker weet of je bijvoorbeeld ranger of assassin wil gaan en wat info wil vragen; ben je gewoon gelocked t/m level 10, waar je je class transfer waarschijnljik al gedaan hebt.

Dit gaat van kwaad tot erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn... en nog steeds zijn de DCs niet opgelost. Zit net weer voor t eerst in de Abyss met een char crashttie alweer tijdens 1 van de Abyss filmpjes(ook in steden). Ik ben niet de enige en ik ken genoeg menen met het zefde probleem.
Lijkt me toch een belangrijk iets want als de Abyss eenmaal echt voor me gaat beginnen ga ik het snel zat raken met die DCs.
Voor de rest is het iig een geweldige game, tenminste niet zo makkelijk als mijn voorgaande mmo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

kaluro2 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:51:
En je hebt geen toegang tot de class channels als je niet zeker weet of je bijvoorbeeld ranger of assassin wil gaan en wat info wil vragen; ben je gewoon gelocked t/m level 10, waar je je class transfer waarschijnljik al gedaan hebt.
Misschien. Maar er is buitenom wel genoeg info te vinden op forums en guides. Gewoon lezen en je hebt al zo besluit klaar. Waarom zou je navragen in chatkanaal? :)
Het is niet ernstig als je gewoon van te voren voorbereid.

Ik vind dat ze eigenlijk de Group chat wel minstens moeten laten lopen. Dat is net genoeg om sommige lastige quests te kunnen voldoen.
Maar ongeveer 90% van quests zijn solo te doen. De overige 10% is te doen met ietsje meer doorlevelen of zoveel mogelijk manastones prikken. Of je wacht even tot iemand langs loop, whisper en loop mee...

Wacht even, je kan vast wel PS neerplanten met tekst "Ik zoek een party voor xxxx, whisper me" die zouden niet geblokkeerd zijn. Het is alternatief denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 23-10-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11-2022
Tha_T schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:01:
[...]

Ik maak ook geen bezwaar tegen het PvP'en. Ik maak bezwaar tegen het feit dat jij met een groep Asmo's op een single Eloy af gaat. Dáár zit de wroeging. Waarom mag je als single Eloy geen quests doen in de Abyss? Leg het me eens uit want schijnbaar ben ik te dom om je gedachten te begrijpen.
Als ik met een aantal mensen lekker door de abyss aan het vliegen ben dan kill ik je :)
Waarom puur om het feit dat ik ook gekilled word als ik alleen bezig ben en er komt een groepje elyos langs. Maar zie het zo voor me hoor, jij met wat andere elyos die mij tegenkomen. En dan zeg jij gauw in de chat ow val maar niet aan hoor want hij is alleen :P

PVP is leuk om te doen en kan soms zeer vervelend zijn, net zo goed voor mij als voor ieder ander. Ik zie echt wel de reden waarom mensen mij zouden killen met een groepje....sterker ook al zijn het 40 level 50 elyos chars in full pvp gear dan nog interreseert het me geen reet.

Ganking vind ik wat anders, maar zie niet zozeer in dat je in de abyss kan gebeuren.
Aangezien je niet ressed bij je lijk zoals in WoW, maar het binding point of bij een kisk :) En ben van mening dat de meeste mensen niet gaan wachten tot dat je terug bent op je farmplekkie.

En zie je ergens staan dat elyos geen quests mag doen van mij? Lekkere manier van lezen heb je. Ow Ducar zegt: PVP=PVP ongeacht level dus dat betekent dat ik met mijn elyos char niet mag levellen!? Nee jij moet zorgen dat de andere faction geen kans heeft om je te killen. En dat kan op verschillende manieren die je denk ik zelf ook wel kan bedenken.

Je speelt een pvp-georienteerde-mmo dat jij het niet leuk vind dat je in jou ogen gekilled wordt op je mooie farm spot op een oneerlijke manier, daar kan niemand wat aan doen :) Want als iedereen op een pvp server zich zo ging gedragen dan kunnen ze het pvp-element er wel uithalen. Ben overigens zelf vandaag ook weer
twee keer genakt :( Niet leuk maar zo is het nu eenmaal.

Overigens vandaag mijn eerste keer een fortress defense gedaan, was wel rustig vanaf de elyos-side opzich wel jammer. Gelukkig kwamen we na een poosje wel een grotere groep tegen. Erg leuk om te zien dat elkaar uitdagen en dan weer snel terug (proberen) te rennen. Templars die pulls maken van mensen die te dichtbijkomen enzo. Kon zelf niet zoveel aanrichten jammer genoeg, maar denk dat ik het op hogere levels erg leuk ga vinden :)

Daarna nog die campaign quest gedaan voor die drie keys voor firetemple. Toen ik in de groep kwam ging de healer weg *had ineens geen tijd meer ofzoiets*. Nieuwe healer gezocht na een goede 20min hadden we er weer eentje. We wipte we 1 keer *mijn schuld* en weg healer :P Dus balen toch doorgezocht en na 15min weer een andere healer. Volgensmij had ik met hem al eerder NTC gedaan dus leek het nu helemaal goed te komen. Hij wist alle snelle manieren om zo veillig en snel mogelijk bij de key-guardians te komen. Desondanks nog wat wipes, die volgens onze healer te danken waren aan *bugged* mobs en volgensmijzelf aan mij de tank :P Hebben we alles afgerond en er dropte nog blue cloth hands ofzo. Aangezien er niks was afgesproken wat loot betreft rollde ik gewoon, won het item en heb daarna gelijk gevraagd wie het echt nodig had :) Is er overigens een manier om te zien of een item BoP is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ducar schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:56:
Is er overigens een manier om te zien of een item BoP is?
Als er melding bij zit dat je soul locked bent... maar dan moet er wel eerst blauwe gloed komen om je lichaam als je bop pakt. Nee dus. Je kan dus nog steeds geven aan iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Wat is BoP?
Er zijn trouwens items (armor/weapons) die niet tradeble zijn. Van tevoren dus altijd even goed de beschrijving doorlezen, want het staat er altijd wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Meeste quest rewards zijn niet uitdeelbaar.
Maar meeste mob drops zijn wel uitdeelbaar.
En in tooltip kun je ook lezen wat wel en niet kan.

Persoonlijk is die tekst in tooltip wel beetje aan lange kant. Kan niet .... Kan niet .... Kan niet ... Men kun je ook gewoon zeggen "unsellable", "sellable", "unstoragable" en "soullocked", iets in die term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Volgens mij staat dat voor "Bound on Pickup", dat betekend dus dat als je het item op pakt, je deze niet meer kan traden/verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Over PVP verhaaltje, op de legion spotlight stond wel interessante tip:
Try not to quest in the Abyss by yourself since there are always groups that are looking for the single player to kill.
Always carry HP, condition and flight time potions in your inventory since those can be the difference between life and death.
Recharge your flight time at any Abyss gate you find by flying foward and backwards into the gate. An enemy without flight time or potions is definitly inferior to one that has both.
Gister lvl20 gehaald, stigma skill erbij en nu door meppen naar lvl22 :P Kwam nog wel in een party waar die nieuwe chat-block besproken werd, veelal had niemand er echt moeite mee, maar zoals eerder gezegt is die class block wel irritant voor de keuze van je class. Als laatste kregen we er een ranger bij, wow is dit, wow is dat, wow is holy, wow is beter, wow heeft dit, aion heeft dit niet.. serieus, rot dan lekker weer op naar wow ofzo :/
SpoTs schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:21:
Naja.. ik verwacht bij een MMo wel een leuke chat. Anders speel ik liever Diablo 1 offline ;-)
Ach ze zullen mischien nog wel wat dingen aanpassen, is lijkt me ook zo gedaan om er weer wat blokkades af te halen. Maar als ik nu de afweging moet maken spam vs die lvl10 regel, kies ik voor de lvl10 regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SinergyX schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:47:

Ach ze zullen mischien nog wel wat dingen aanpassen, is lijkt me ook zo gedaan om er weer wat blokkades af te halen. Maar als ik nu de afweging moet maken spam vs die lvl10 regel, kies ik voor de lvl10 regel
Spam is uiteraard zuur.. maar zo pakken ze alle starters en dat komt het spel dus niet ten goede..
Daarnaast zijn er in WoW ook spambots.. en daar heb ik niet veel last van.. En! daar zijn ook geen rare restricties, alleen op trial accounts.

[ Voor 14% gewijzigd door Dakreal op 23-10-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
SpoTs schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:52:
Spam is uiteraard zuur.. maar zo pakken ze alle starters en dat komt het spel dus niet ten goede..
Daarnaast zijn er in WoW ook spambots.. en daar heb ik niet veel last van.. En! daar zijn ook geen rare restricties, alleen op trial accounts.
Moet zeggen, heb nu meer whispers en /2 spam gezien in WoW dan Aion de afgelopen 2 dagen :P Maar inderdaad hebben ze het in wow iets beter aangepakt, zal deels ook wel komen dat nieuwe games over het algemeen veel meer spam krijgen. (city of heroes heeft bv geen chat spam, je hebt dagelijks gewoon 20-25 ingame mailtjes met spam).

Het zel uiteindelijk wel los lopen, heb zelf het vermoeden dat EU/US 100% afhankelijk zijn qua game development van NCkorea, en laten die knikkers nu net een andere visie hierop hebben (cabal, maple en vroegere rose waren daar goede voorbeelden van), dat NCsoft hier gewoon weinig zelf mag doen op 'regionale' oplossingen te vinden tegen bots en spam. (LA2 is ook 100% asia kant, zie spam/bots, neem echter Tabula, CoH of GW, die hebben zij zelf in beheer en ze hebben/hadden het daar aardig goed voor elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
MrDummy schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 01:00:
[...]

Als er melding bij zit dat je soul locked bent... maar dan moet er wel eerst blauwe gloed komen om je lichaam als je bop pakt. Nee dus. Je kan dus nog steeds geven aan iemand.
Dan vraag ik me nu dus gruwelijk af waarom men zo graag classrolls wil hebben :) Aangezien ik al zo vaak mensen tegenkom die gewoon rollen terwijl ze beter hebben en ik kan zelf de kinah ook wel gebruiken bij de verkoop. Ik win liever het item zelf en check dan wel of er mensen zijn die het echt nodig hebben, zo niet rolled de groep nog maar een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Wat ze trouwens nog wel mogen aanpassen, bij een DC of login server down, dat het spel volledig wordt afgesloten. Ok opnieuw opstarten is geen probleem, maar zo moeilijk is het toch niet om bij een DC/server down je gewoon terug te laten keren naar login?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
SinergyX, jij gister ook in de raid op Sulfur? Was best wel armoedig om met mannetje of 50 binnen te staan, de muur op lopen en dan die grote rode wolk voor de gate te zien staan :P

Dat bedoelde ik beetje met dat onze main guilds niet aanvallen/verdedigen terwijl bij jullie iedereen aanwezig is :o

Maar in MistMane gaan farmen waar we mobs pas konden looten nadat ze 5 minuten dood waren :P Hoop dat het vanavond wat beter te doen is kwa lag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Ik ben nog lang niet in de lvl range om raid mee te doen, zie enkel in elten tijden lvlen wat rifts open gaan en mensen stormen erop af. In /2 en /3 wordt ook locatie doorgegeven, gaat best rap dan.

Gister lag mijn internet er volledig uit, gelukkig nog m'n mobiel met HSPDA. Tethering aan en gewoon met 200-300ms ping lekker doorspelen :D Weet ik dus ook weer voor de volgende keer, mobiel internet werkt best goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
SinergyX schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:10:
Wat ze trouwens nog wel mogen aanpassen, bij een DC of login server down, dat het spel volledig wordt afgesloten. Ok opnieuw opstarten is geen probleem, maar zo moeilijk is het toch niet om bij een DC/server down je gewoon terug te laten keren naar login?
Evenals het feit dat als je in de character selection screen zit je niet meer terug kan naar account inlog. Nu moet je het hele spel afsluiten wil je inloggen onder een ander account. En wat ze ook wel mogen fiksen is het feit dat als je inlogt tijdens een patch, dat de heleboel dan blijft hangen en vervolgens weer helemaal afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 15:42
Ducar schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:06:
[...]

Evenals het feit dat als je in de character selection screen zit je niet meer terug kan naar account inlog. Nu moet je het hele spel afsluiten wil je inloggen onder een ander account. En wat ze ook wel mogen fiksen is het feit dat als je inlogt tijdens een patch, dat de heleboel dan blijft hangen en vervolgens weer helemaal afsluit.
En het vervelende is dat het opstarten van Aion veel langer duurt dan het inloggen met je char. Deze aanpassingen zouden echt een hoop schelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
BartelG schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

En het vervelende is dat het opstarten van Aion veel langer duurt dan het inloggen met je char. Deze aanpassingen zouden echt een hoop schelen dus.
Ja opstarten duurt inderdaad erg lang. Heb hier een i7 920 met 12gb kingston geheugen en een 30gb ssd (windows) en 4x 1TB samsung f1 in raid 0 maar dan nog :(

En mijn eerste ninja in aion is een feit. Leuke party ging hartstikke lekker, de endboss dropped het blue sword. Ik vraag aan de assasin of hij hem niet wil, die zegt nee neem jij hem maar :) Vervolgens opent de roll en rolled de sorc en wint. Hij vond het nog grappig ook :( Ik red me wel zonder drop maar was wel leuk geweest als ik hem had gehad. Meneer verwachtte vervolgens ook nog dat we de instance afmaakte voor zijn extra xp. Gelijk gekicked natuurlijk.

De assasin vond het zo kloterig voor me dat hij me de groene hp+ 65 stone gaf, die hij gewonnen had in de roll. Heb hem maar een white belt gegeven die beter was dan die had (had verder niks anders).

[ Voor 43% gewijzigd door Ducar op 23-10-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
En ach ja, log net in en spammers zijn er weer; de updates van gisteren laten nu al zien hoe zinloos ze zijn geweest. Weer een puntje waarop NC hun eigen spel langzaam verziekt met ondoordachte beslissingen; zal me niets verbazen als het beslissingen zijn welk komen van de heldere lichten bij NC West.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ducar schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:39:
[...]

Ja opstarten duurt inderdaad erg lang. Heb hier een i7 920 met 12gb kingston geheugen en een 30gb ssd (windows) en 4x 1TB samsung f1 in raid 0 maar dan nog :(

En mijn eerste ninja in aion is een feit. Leuke party ging hartstikke lekker, de endboss dropped het blue sword. Ik vraag aan de assasin of hij hem niet wil, die zegt nee neem jij hem maar :) Vervolgens opent de roll en rolled de sorc en wint. Hij vond het nog grappig ook :( Ik red me wel zonder drop maar was wel leuk geweest als ik hem had gehad. Meneer verwachtte vervolgens ook nog dat we de instance afmaakte voor zijn extra xp. Gelijk gekicked natuurlijk.

De assasin vond het zo kloterig voor me dat hij me de groene hp+ 65 stone gaf, die hij gewonnen had in de roll. Heb hem maar een white belt gegeven die beter was dan die had (had verder niks anders).
Dat was in de trainings instance?
Het blauwe wapen dat je van de boss krijgt is niet tradeble, dus die sorc had er niks aan. Hij kan het hooguit aan een npc verkopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
Jegorex schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:50:
[...]

Dat was in de trainings instance?
Het blauwe wapen dat je van de boss krijgt is niet tradeble, dus die sorc had er niks aan. Hij kan het hooguit aan een npc verkopen denk ik.
Ja klopt, erg jammer die actie van hem maarja. Ik krijg toch wel beter is gewoon sneu als je zoiets ninja-ed, de hele groep baalde eigenlijk een beetje. Aangezien de boss in NTC niet altijd wat dropped :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie priester classes ook problemen met het snel targeten van mensen buiten je party/raid? Als een andere een andere speler heen en weer voor me loopt in de Abyss terwijl er flink geknokt wordt is het heel lastig om hem te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:42:
Hebben jullie priester classes ook problemen met het snel targeten van mensen buiten je party/raid? Als een andere een andere speler heen en weer voor me loopt in de Abyss terwijl er flink geknokt wordt is het heel lastig om hem te selecteren.
Moeten ze grotere characters nemen, heb je het probleem niet ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:42:
Zolang ze niet in mijn group/alliance zitten heal ik ze meestal ook niet.
De mensen die rondlopen zijn de moeilijk te targetten.

Met L kun je het alliance scherm openen, vervolgens kun je de 4 groepen los op je scherm slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
psychodude schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:16:
[...]

Moeten ze grotere characters nemen, heb je het probleem niet ;-).
Maar kleine characters hebben weer als voordeel dat de tegenstanders ook dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
BartelG schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:32:
[...]

Maar kleine characters hebben weer als voordeel dat de tegenstanders ook dit probleem hebben.
Ik klik zowiezo bijna nooit op tegenstanders. TAB ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Legion Statisitek pagina wat mooier gemaakt op onze legion site, nu met slideshow screenshots!
Bijna niemand heeft zo'n uitgebreide "roster" pagina met grafieken. :)
Te zien op legion site. Kom maar naar onze legion als je van statistiek houdt en je character graag wil showen.

Als je nog niet weet: http://www.vliegende-hollanders.nl/ (staat ook in startpost)

Ik heb zelfs mooi opgemaakte sites tegengekomen, maar hun roster pagina is niet geweldig. Dat komt omdat Aion geen plugins toestaat waardoor gegevens verzamelen voor roster moeilijker gaat.
De site Aiononline is dan zowat de enige pagina om wat over de character te lezen, maar hoe character presenteert in vele dagen, is niet goed of matig te zien. Dat is waarom ik elke dag data ga loggen voor statistiek en zo heb ik goed beeld van elke speler activiteit en prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Ben inmiddels lv 35 elyos sorc op Castor maar valt het jullie ook op dat sommige dingen gewoon absurd duur zijn in aion ?

Zoals bijvoorbeeld de Curse of Roots stigma, al 2 dagen minimaal 350k :/( en aangezien ik hem nu wel wil hebben eigenlijk is dat een beetje gaar :P ) maar ook bijvoorbeeld elemental stones die duurder zijn dan de greater variant .

Ook snap ik de Fire Temple "hype" niet helemaal, sure heb 2 ok drops(flame tunic en kromedes necklace) gehad maar in 15 runs nog geen oranje drop gezien :/ en de exp is ook gewoon zuur... Dus vroeg ik me af of er nog meer redenen zijn om Fire Temple instances te doen?

Voor de rest echt een top spel ^^ lvls 25-29 waren wat minder maar begint nu weer steeds leuker te worden ^^
Had verwacht dat dit net als WoW mij mss 1 dag zou boeien maar speel nu al best veel(4 uur op een dag) +/- een maand lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alveus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-01 11:41
Voor de rest echt een top spel ^^ lvls 25-29 waren wat minder maar begint nu weer steeds leuker te worden ^^
Had verwacht dat dit net als WoW mij mss 1 dag zou boeien maar speel nu al best veel(4 uur op een dag) +/- een maand lang :)
Ik heb hetzelfde inderdaad gehad met mijn templar, die is blijven hangen op lvl28. Ben nu zoekende met welke char. ik eigenlijk verder wil, ik heb nog een lvl18 ranger en lvl18 cleric op de zelfde server.

Ben een maand geleden gestopt met WoW, account is nog wel actief maar ik kom er niet meer toe. Dacht ook dat ik zo terug zou zijn, maar eigenlijk is Aion een boeiend spel. Alleen die grindsessies.. tha wat zal ik daar van zeggen..

Join the Guild of Tweakers! http://guildoftweakers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een fortress over proberen te nemen, werd echt moe van de DCs. :( Stuk of 5 keer er uit ge*****, als dit niet snel gefixed wordt is het over voor mij. Goldspammer etc. is allemaal nog wel te doen, maar meerdere DCs terwijl je doet waar het spel om draait in feite kan ik niet langer hebben. Ik heb flink zitten zoeken op internet en heb al vele gezien met hetzelfde probleem, namelijk het 2gig barrière gedoe... Ik hoop dat ze het deze week oplossen, zie het niet zitten om de volgende maand te betalen op deze manier.

http://www.aionsource.com...limit-causes-crashes.html

Wel jammer, het is een mooie game.

Wat zitten mensen toch te zeuren over grind sessie? :s It's part of the game, neem wat vrienden mee ga op skype/ventrilo en ga lekker elites slopen. Wat is het verschil met een instance waarvan je de encounters kan dromen? Het is te merken dat toch veel mensen hun oude mmo ervaringen moeilijk los kunnen laten, en ik hoop dat NCsoft niet bezwijkt onder het gemekker van vele over grinden etc. mar we hebben het over een bedrijf dus...
Will see.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Met mijn chanter weer naar Elten gegaan, stuk rustiger deze keer dus flink doorgestoomt van begin 20 naar mid 21, die speed chantra is toch erg handig (je loopt iets sneller). Vroeger er iemand in /1 om een rez, ik er toch maar heen, ligt die in een buurt van allemaal lvl25 mobs en hij was 24. Naja, veilig daar gekomen, zegt hij dat hij neer was gemept door bergje asmo's. Draai ik om, staan daar 6-7 asmo's mijn kant op te kijken.

3 seconde later lagen we met z'n 2en op de grond :P

Grinden vind ik wel leuk, in Elten heb je variatie op mobs, dus kan je lekker doormeppen. Daarbij zie je ook echt je exp-bar bewegen, terwijl je bij veel andere MMO's puur op quest/mission exp draait. Nu heb je meer de keuze, vind ik het vaak interessanter gewoon te grinden dan hele tijd heen en weer vliegen voor die 10-25k exp. Blijft het probleem, inventory size. Halfuurtje grinden, vol :(

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 26-10-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:30:
Gisteren een fortress over proberen te nemen, werd echt moe van de DCs. :( Stuk of 5 keer er uit ge*****, als dit niet snel gefixed wordt is het over voor mij. Goldspammer etc. is allemaal nog wel te doen, maar meerdere DCs terwijl je doet waar het spel om draait in feite kan ik niet langer hebben. Ik heb flink zitten zoeken op internet en heb al vele gezien met hetzelfde probleem, namelijk het 2gig barrière gedoe... Ik hoop dat ze het deze week oplossen, zie het niet zitten om de volgende maand te betalen op deze manier.
Ik gooi gewoon alle settings op low en bij momenten dat ik toch geen asmo's attack (gate/guardian bijv) doe ik effe shift-f12. Scheelt een hoop. En zelfs met shift-12 aan is het nog mogelijk op asmo's te targetten.

[ Voor 4% gewijzigd door BartelG op 26-10-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartelG schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:42:
[...]

Ik gooi gewoon alle settings op low en bij momenten dat ik toch geen asmo's attack (gate/guardian bijv) doe ik effe shift-f12. Scheelt een hoop. En zelfs met shift-12 aan is het nog mogelijk op asmo's te targetten.
Ook met Shift F12 heb ik DCs, wel iets minder maar toch. En op low zetten doe ik niet, heb niet voor niets een goede PC die full HD draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Jegorex schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:01:
[...]

Ik klik zowiezo bijna nooit op tegenstanders. TAB ftw.
Ja, bij mobs is het echt super handig. Maar wtf? Players? Lekker is dat dan... Ben je met jou samen aan het spelen, begin jij op de tanks te schieten omdat die het dichtst bij staan... Nee sorry, dan maar een halve of hele seconde langzamer en eerst de healers dood hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er een Aion topic is ;) lekker op tijd, maar goed hier meld ik me even aan met een Ranger lv 29 op de Kahrun server.

Ik heb de laatste paar dagen ook erg veel last van DC-s en kan niet echt het probleem vinden, ik heb ook al een paar keer gehoord dat het omlaag brengen van de video settings dit kan verhelpen echter begrijp ik dat niet aangezien de fps gem toch zeker 70 bedraagt.
Kan iemand mij uitleggen waarom dit er wel of niet invloed op heeft?

Tevens merk ik dat ook mijn internet radio er mee stopt op het moment van een DC waarme ik denk dat het probleem meer bij mijn ISP ligt dan bij Aion, en na een minuut werkt het allemaal weer en kan ik gewoon weer internetten (dus geen latency probleem, volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:20
Gisteren op Gorgos met Warsong wat meegeraid.

Kleine alliance, maar het was wel lachen. Had 3x een crash, maar daana de settings op low gezet en toen geen last.

Jammer genoeg steeds net iets te laat om een artifact over te nemen.

Elyos hebben nu weer wat fortresses dus dat gaat de goede kant op!

Ik moet nog wel wat oefenen om wat structuur in die pvp chaos te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik dacht dat wanneer er een kasteel werd overgenomen dat alle NPC zooi ook goedkoper zou worden?
Zie alleen zelf geen verschil ;(

En hoe zit het trouwens met die medals? Neem aan dat je die krijgt bij kasteel overnemen en/of ook bij artifact?

[ Voor 8% gewijzigd door Woohooo op 26-10-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Verschil in influence en zulk soort economische zooi duurt altijd ff, dat is geen instant verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:56:Ik heb de laatste paar dagen ook erg veel last van DC-s en kan niet echt het probleem vinden, ik heb ook al een paar keer gehoord dat het omlaag brengen van de video settings dit kan verhelpen echter begrijp ik dat niet aangezien de fps gem toch zeker 70 bedraagt.
Kan iemand mij uitleggen waarom dit er wel of niet invloed op heeft?

Tevens merk ik dat ook mijn internet radio er mee stopt op het moment van een DC waarme ik denk dat het probleem meer bij mijn ISP ligt dan bij Aion, en na een minuut werkt het allemaal weer en kan ik gewoon weer internetten (dus geen latency probleem, volgens mij)
Crashes hebben niks met fps te maken, maar het geheugengebruik. Het idee is dat je met lagere settings minder snel over de 2GB zal gaan wat de game zal doen crashen.

Maar jij hebt het over disconnects, dat zal in principe helemaal moeten losstaan van je grafische instellingen. Als je internetradio er ook mee stopt zou ik het inderdaad eerder bij je verbinding zoeken.
Dat zul je even apart moeten troubleshooten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Voor de mensen met een 64-bit OS is er een soort van fix gekomen :) Helaas niet van NCSOFT zelf, maargoed, als het werkt, is het super ;)

http://www.aionsource.com...nd-fix-5.html#post1639052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Ik draai 64bit windows 7, nog nooit een crash gehad met Aion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
gisteren was ik dr ook bij n grote asmo battle maar had geen problemen dat ik gekicked werdt of dat die het niet goed trok. draai een i7 920 @ stock, 6gig ram, en een intel x25-M ssd, en voor gfx een 4870 radeon.
dus maybe iets met de drivers aan de hand ofzo van de mensen die soort gelijke specs hebben ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Als je toch eens wilt crashen, moet je voor de grap in sanctum gaan staan, dan porten tussen de broker/wh en de craft halls :) Dat schijnt een manier te zijn om crashes te reproduceren. Het is niet zo dat jij nooit zult crashen. Het is gewoon een fout in het spel ;). Natuurlijk is het wel zo dat je minder snel crasht als je je settings lager hebt staan (bijvoorbeeld resolutie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Ik port daar toch regelmatig (idioot dat het zover uit elkaar staat, terzijde), gaat vooralsnog gewoon goed. Of ik heb gewoon mazzel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Ik crash ook af en toe weleens, vista 64. Maar euh ... Windows 7 64 heeft dit probleem niet? Zo niet, dan zal ik zo snel mogelijk moeten overstappen naar windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Gisteravond nergens last van gehad; alles stond op low en shift+12, zat op 15 fps en na de 2 fortresses had ik 850 mb in gebruik.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Het enige stomme aan crashen is vooral dat als je weer inlogt, shift f12 weer disabled is dus worden alle textures direct weer ingeladen. Wanneer je aan het fort raiden bent kan dat weer lijden tot een snellere crash.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
dynosu schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:02:
Ik crash ook af en toe weleens, vista 64. Maar euh ... Windows 7 64 heeft dit probleem niet? Zo niet, dan zal ik zo snel mogelijk moeten overstappen naar windows 7.
Ik draai zelf win7 x64 en crash wel. Voornamelijk als ik bijvoorbeeld een paar keer heen en weer ben geweest tussen eltnen en sanctum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 20:32
Zit dat crash probleem er nog steeds in? (ik ben eigenlijk gestopt met aion mede vanwege die 2gb bugs)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
ja het probleem bestaat nog steeds. Een paar posts hierboven heb ik een fix gepost (eehm een link er naar toe). Deze werkt echter alleen onder x64 OS'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
ZaPPZion schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:50:
[...]

Ja, bij mobs is het echt super handig. Maar wtf? Players? Lekker is dat dan... Ben je met jou samen aan het spelen, begin jij op de tanks te schieten omdat die het dichtst bij staan... Nee sorry, dan maar een halve of hele seconde langzamer en eerst de healers dood hoor...
Met tab kun je ook bepalen wie je target, gewoon ff oevenen dan leer jij het ook wel.
Ik ben trouwens healer, als ik in mass pvp iemand aanval assist ik vaak iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Mhh, ben net terug van vakantie en mn aion dvd ligt mooi voor me.
Heb net een gamecard besteld bij randyrun en er zou een levering van 0-1 uur aanvast zitten (via de mail).
1.5 uur later nog niks gekregen.
Misschien ben ik ongeduldig, maar wat zijn jullie ervaringen? Heb het adres ook via dit forum gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Mogelijk met timezone? Ik haal ze zelf altijd uit azie, altijd even rekening houden met een 6-7 uur tijdsverschil ;) (bestel ik begin avond is het daar midden in de nacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
ZaPPZion schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:36:
ja het probleem bestaat nog steeds. Een paar posts hierboven heb ik een fix gepost (eehm een link er naar toe). Deze werkt echter alleen onder x64 OS'en :)
Ik heb die patch nu ook getest, maar ben alweer gecrashed in Eltnen.
Hij werkt dus niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
SinergyX schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:36:
Mogelijk met timezone? Ik haal ze zelf altijd uit azie, altijd even rekening houden met een 6-7 uur tijdsverschil ;) (bestel ik begin avond is het daar midden in de nacht).
Nope, het zit in duitsland.
Maar welke sites gebruik jij altijd? Heb je een linkje of een DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
/
Ahh mn key via RandyRun is binnen. Best netjes gegaan eigenlijk.
Het had een paar uurtjes vertraging maar kreeg 2 mailtjes, eentje met de key en de andere van de support om te vragen of ik tevreden was en of de vertraging erg was.
Eigenlijk niet, dus ik ben dik tevreden aangezien ze de goedkoopste gamecards hebben die ik kon vinden (EU versie)
Hier kan je ze vinden:
http://www.randyrun.nl/CD-Keys-Game-Cards:::1247.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu eens taakbeheer er bij gehaald om naar het geheugen gebruik te kijken maar daardoor wordt het ook niet duidelijker. Taakbeheer heeft het over 3 gig totaal Fysiek Geheugen ipv 4 gig, en opeens rond 2.8 gig verbruik crasht de game terwijl ik ook al op 2.9 zat. Erg logisch dus allemaal...
Is taak beheer een onnauwkeurige manier om dit te bekijken, of zijn de crashes gewoon random tussen de 2 en 3 gig. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:34:
Ik heb nu eens taakbeheer er bij gehaald om naar het geheugen gebruik te kijken maar daardoor wordt het ook niet duidelijker. Taakbeheer heeft het over 3 gig totaal Fysiek Geheugen ipv 4 gig, en opeens rond 2.8 gig verbruik crasht de game terwijl ik ook al op 2.9 zat. Erg logisch dus allemaal...
Is taak beheer een onnauwkeurige manier om dit te bekijken, of zijn de crashes gewoon random tussen de 2 en 3 gig. :s
In taakbeheer moet je niet bij de prestaties kijken, maar bij processen.
Als je daar rangschikt op geheugen dan zal Aion.bin bovenaanstaan met het meeste gebruikte geheugen.
Dat geheugen is wat aion gebruikt.

Edit:
Iedereen die nog de Collectors Edition wil aanschaffen kan dit donderdag en vrijdag nog doen.
http://uk.aiononline.com/.../view?articleID=220&page=
Due to an internal error that caused availability of the Aion Collector’s Edition Upgrade to end early, we’re restoring the ability to upgrade between 12:01 a.m. PDT on Thursday, October 29, 2009 to 11:59 p.m. PDT on Friday, October 30, 2009. Please keep in mind that this will be the last opportunity you will have to upgrade to the Aion Collector’s Edition.
middernacht PDT is bij ons 8am volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Jegorex op 27-10-2009 04:09 . Reden: CE info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Eerst latency problemen, nu ook veel over crashes.
Zouden we niet hiervoor ook aparte topic voor maken net als voor latency?
De topic wordt hierdoor ook weer beetje bevuild. Even een topic splitten aub.

Kunnen de moderators dat even regelen en link in waarschuwingsblokje plaatsen?
Dan mogen de users volop gaan praten over crashes en oplossingen in nieuwe topic, en kunnen we hier over de spel zelf praten.

Kunnen we dat doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 08:54

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Hoop vanavond weer te kunnen spelen. Laatste keer dat ik online ben geweest heb ik naas weaponsmith er armorsmith bij gepakt en ben dit maar gaan levelen. Mijn god ben 5 uur bezig geweest met de work orders voordat ik skill level 99 zag. Kwam helemaal wappie achter mijn pc vandaan :D Heb die dag ook 2 noble procs gehad, wat ik dan wel weer een hele gave extra vind :D
Heeft er misschien iemand tip voor het gatheren van Aether, die flying gather skill? Is het mogelijk om dit op een makkelijke manier te doen? Ben namelijk al een paar keer uit de lucht gejodelt, en meestal overleef ik het wel, maar soms druk ik te laat op mijn space bar :D Tips zijn meer dan welkom hehe

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
goed plan inderdaad mrdummy :)
Ik ben ondertussen 29 en 75%, ik moet zeggen dat het spel erg goed bevalt. Ik vind vooral de group quests leuk, gisteravond naar eracus temple geweest, ook weer leuke omgeving, leuke mobs. Hopen dat ik vanavond 30 kan worden, zodat ik eindelijk mijn 3e stigma in kan zetten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
KingTenteehje schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:15:
Heeft er misschien iemand tip voor het gatheren van Aether, die flying gather skill? Is het mogelijk om dit op een makkelijke manier te doen? Ben namelijk al een paar keer uit de lucht gejodelt, en meestal overleef ik het wel, maar soms druk ik te laat op mijn space bar :D Tips zijn meer dan welkom hehe
Heel veel mensen zeggen dit pas op lvl30 te doen, omdat je dan veel meer fly time hebt. Natuurlijk 12sec fly pots bij je hebben is erg handig, zelf haal ik aether altijd boven veteron waar je in nood ook nog naar dat platform kan vliegen.

Had op mijn chanter toch die 2de stimga gekocht, wat een ramp skill is dat :/ Naja, hij was maar 900 kinah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Nouw, gister niet erg veel tijd gehad om te spelen, uurtje of 2 bij elkaar opgeteld. Toch even een uurtje met wat guildies wezen grinden in Kaidan HQ (klote molars :p). Nog 30 molars te gaan en dan heb ik de boots. Ook dropte er een blinding burst I stigma en gelukkig was ik de enige sin. Dat ding gaat geloof ik wel enigzins handig worden in pvp. Op level 40 ff dat ding en rune knife en aethertwisting erbij, lijkt me handig voor pvp.

Vermaak me steeds meer in het spelletje, sommige mensen vinden het grinden erg, ik niet echt. Af en toe is het best relaxed om gewoon mindless te grinden zonder je echt druk te hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:20
Zoals zo veel in Aion is ook het Gatheren een kwestie van geduld.

Je kan op veel plekken repeatable quests uitvoeren, want er voor zorgt dat je ook een aardige zak centje er aan over houd.

Op level 30 zijn de vleugels inderdaad een uitkomst. Je kan ook vaak ringen etc vinden met +flighttime.

Zelf gather ik ook tot dat ik uit de lucht val en vlak voor de grond zweef ik dan nog een stukje. Het gaat soms wel eens mis ja.
Wat ik veel irritanter vind is dat als je zweeft en je raakt met je 'voeten' even iets aan dat je vleugels dat gelijk je vleugels inklappen. Zo ben ik al weer een paar keer in Sanctum naar beneden gepleurd. En met soul heal kosten van 30k is dat geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister AION online besteld en gedownload

Lvl 8 atm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Hmm ik heb dus niet die nieuwe vleugels (veel te prijzig :P irl en ingame :) ) maar heb wel aether gathering van 199 , moet nog upgraden maar opt moment zonde van het geld :)

Wat ik meestal doe ik gewoon in eltnen zo dicht mogelijk bij een vortex een platform zoeken en dan gaan gatheren en 200 wind serums meenemen (kan ik zelf maken met alchemy) en zodra ik 24 sec kan restoren gebruiken en verder gaan met gatheren, en dan weer zo snel als ik de pot kan gebruiken hem gebruiken , zo kan je tog al snel ongeveer 2 minuten in de lucht hangen :)

In broker kosten die wind serums ook geen reet, 170 per pot opt moment geloof ik :) onder de material costs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:23:
Gister AION online besteld en gedownload

Lvl 8 atm :D
Aaah een beginner. Heb je nu last van die channel blokkades? Qua chat of info?

Volgens mij valt die patch echt wel mee voor nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

ik ben lvl 12 en vond die patch ook niet heel erg. want heb momenteel ook niet het idee dat je veel hebt aan die chat. (of ik heb gewoon iet door hoe dat het werkt).
Qua craften etc. moet je je specialiseren of kun je en en en doen. (coocking, alchemy, armour.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Je kan alle crafting professions leren, maar je kan er maar 2 naar hoogste niveau tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondag gekocht nu lvl 12, ik kom van wow, dus de basis heb ik wel. vind het op zich wel makkelijk gaan, heb trouwens pas 1 crash gehad, een bsod, maar dat kwam omdat me gpu te heet werd, heb een 955 BE, 4gb, 285GTX met 2gb geheugen. Maar vind het tot nu toe wel leuk, alleen proffesions lvlen is best lame en duurt tergend lang. Wat ik wel mis dan in vergelijking met wow, Iedereen heeft dezelfde skills, tenminste zover ik kan ontdekken. Dus er is nauwelijks onderscheid, alleen tussen gear en hoe je de gear enchant met die manastenen, of veranderd dat nog op een later stadium? Heb trouwens een Elyos(??) sorcerer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:47:
Zondag gekocht nu lvl 12, ik kom van wow, dus de basis heb ik wel. vind het op zich wel makkelijk gaan, heb trouwens pas 1 crash gehad, een bsod, maar dat kwam omdat me gpu te heet werd, heb een 955 BE, 4gb, 285GTX met 2gb geheugen. Maar vind het tot nu toe wel leuk, alleen proffesions lvlen is best lame en duurt tergend lang. Wat ik wel mis dan in vergelijking met wow, Iedereen heeft dezelfde skills, tenminste zover ik kan ontdekken. Dus er is nauwelijks onderscheid, alleen tussen gear en hoe je de gear enchant met die manastenen, of veranderd dat nog op een later stadium? Heb trouwens een Elyos(??) sorcerer.
Sinds wanneer kan je een BSOD krijgen als je videokaart te heet wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:47:
De skills kunnen wat gaan verschillen vanaf level 20, met de stigma's. Dat is een soort van talent spec zoals je in wow ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:48:
[...]

dat is vrij normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Enige jammere aan dit spel (en alle andere betalende MMO's) is dat het relatief duur is als je maar een uurtje per dag kunt spelen, of soms 1 of twee weken achter elkaar niet. Als je hier ook kaarten kon krijgen waar je effectief per uur zou betalen, zou dat waarschijnlijk voor mij aanzienlijk aangenamer zijn. Maar ja, da's mijn probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 20:30
kaluro2 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:48:
[...]

Sinds wanneer zou dat niet kunnen? Als jouw videokaart over de zeik gaat verwacht jij dat alles gewoon nog blijft werken :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
D-rez schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:20:
Enige jammere aan dit spel (en alle andere betalende MMO's) is dat het relatief duur is als je maar een uurtje per dag kunt spelen, of soms 1 of twee weken achter elkaar niet. Als je hier ook kaarten kon krijgen waar je effectief per uur zou betalen, zou dat waarschijnlijk voor mij aanzienlijk aangenamer zijn. Maar ja, da's mijn probleem natuurlijk.
Tja, wat is duur... Ik vond het vroeger ook altijd veel geld, maar goed. Je koopt 3 maanden met je CC en je bent 33 euro kwijt, dan krijg je er een maand gratis bij, dus dan kan ej tot eind februari spelen.
Dan maar een kratje bier minder :p

Je kan ook kaarten kopen voor 15 dagen als je dat beter past.
7 euro bij randy run. Dat valt toch wel mee? En je kan er goed mee plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Mute schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:22:
[...]

Sinds wanneer zou dat niet kunnen? Als jouw videokaart over de zeik gaat verwacht jij dat alles gewoon nog blijft werken :?
Dan krijg je ofwel artifacts of je windows loopt vast, ik geloof niet dat je er een BSOD mee kunt oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik kan me m'n laatste BSOD zelfs niet meer herinneren.

@ixl85
Het probleem is dat ik niet altijd op voorhand weet wanneer er een periode aan komt dat ik geen tijd heb om te gamen. Dus die 15dagen kaartjes zijn alleen daarom al geen optie.
Bovendien 7 pleuro voor 15 dagen of € 24 voor 60, dan kan je al een keer een weekje niet spelen. (CC heb ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je weleens een miljoen gezien? dat je het niet gezien hebt wil nog niet zeggen dat het niet bestaat, maar back on topic plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:45:
heb je weleens een miljoen gezien? dat je het niet gezien hebt wil nog niet zeggen dat het niet bestaat, maar back on topic plz.
offtopic:
Ik ben er steenvast van overtuigd dat het té warm worden van je videokaart geen BSOD kan provoken. heeft niks met "zien" te maken, maar met hoe windows werkt. ik denk dat je op een andere plek je oorzaak zult moeten gaan zoeken, hoe warm wordt je videokaart eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 20:30
kaluro2 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:37:
[...]

Dan krijg je ofwel artifacts of je windows loopt vast, ik geloof niet dat je er een BSOD mee kunt oproepen.
Dan geloof jij dat niet, maar videokaarten veroorzaken juist zo ongeveer het meeste BSOD's.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:07

g0tanks

Moderator CSA
Als je videokaart het niet meer doet dan kan Windows freezen ja, of je display driver crashen, maar het gebeurt ook vaak genoeg dat je een BSOD krijgt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

mijn scherm wordt altijd grijs/bruin als ik dood ga. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
kaluro2 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:53:
[...]

offtopic:
Ik ben er steenvast van overtuigd dat het té warm worden van je videokaart geen BSOD kan provoken. heeft niks met "zien" te maken, maar met hoe windows werkt. ik denk dat je op een andere plek je oorzaak zult moeten gaan zoeken, hoe warm wordt je videokaart eigenlijk?
Over het algemeen krijg je een BSOD als er hardware te warm word in je systeem. dit kan dus een combinatie zijn van de warmte in je kast door je videokaart die alles structureel te hoog maakt waardoor het systeem vast slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
D-rez schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:44:
ik kan me m'n laatste BSOD zelfs niet meer herinneren.

@ixl85
Het probleem is dat ik niet altijd op voorhand weet wanneer er een periode aan komt dat ik geen tijd heb om te gamen. Dus die 15dagen kaartjes zijn alleen daarom al geen optie.
Bovendien 7 pleuro voor 15 dagen of € 24 voor 60, dan kan je al een keer een weekje niet spelen. (CC heb ik niet)
Tja, ik heb ook een druk leven, ben mn eigen zaak atm aan het starten met 2 andere vrienden (afgestudeerd pas) dus veel tijd zit er ook niet in, maar ik heb het er wel voor over.
Dus of je neemt het voor lief, of je speelt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

hier:
- opstarten eigen zaak
- klussen/verbouwen in woning
- dochter van <6 maanden
- kantoorjob
- 1x in de 4 à 6 weken ouders bezoeken = 300km dus heel weekend
- vriendin (= serieuze tijd verslinder ;))
Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste

Let op:
Ga voor je latency problemen aub naar Aion Latency problemen :)