Sony marketing noemt de een hoogwaardig en de ander niet. Jij postuleert daaruit dat er 2 verschillende schermen zijn. Misschien klopt dat maar misschien ook niet. Het zou natuurlijk ook kunnen dat Sony marketing liever heeft dat jij de duurste F koopt.
Maar afgaande op de marketing van Sony europa lijkt het er wel op er nu 2 verschillende Full HD schermen zijn. Laten we wachten op echte bewijzen voordat we conclusies trekken.
En hoe weet je zo zeker dat ze in de US exact dezelfde panelen gebruiken?
Er is geen zekerheid met dit soort dingen. Maar de schermmaat 16.4" is uniek en de barebones voor de FW serie komen allemaal uit dezelfde fabriek. Dat ze vervolgens in de VS afgemonteerd worden betekent niet dat het ineens hele andere apparaten zijn.
Het is niet voor niks dat de FW3/FW4/FW5 allemaal andere behoorlijk afwijkende testwaarden hadden bij notebookjournal/notebookcheck. En toch hadden ze allemaal SNY06FA of SNY07FA.
Dat is onjuist. Alle geteste schermen leverde ongeveer dezelfde waardes op. Alleen is het wel zo dat 2 schermen van exact hetzelfde merk en type nooit exact dezelfde waardes zullen opleveren. Hetzelfde geldt voor de verlichtings verdeling, die is nooit hetzelfde.
Ik zie dat jij nu ook gelooft dat de nieuwe schermen betere verlichtingsverdeling hebben maar ook dat soort conclusies kun je niet trekken op basis van 1 sample.
In
deze thread op notebookreview wordt ook duidelijk dat er toch wel verschillende Full-HD panelen zijn voor de US en EU, en die hebben allemaal gewoon SNY06FA of SNY07FA.
Derrida, de gebruiker die je daar quote riep een jaar geleden dat er LED schermen in de FW zitten, zonder enig bewijs. Ik neem geen enkele post van hem serieus.
Ik ben moderator op dat forum en ik heb al menig maal gezien hoe zijn posts voor veel verwarring zorgen bij gebruikers die wat minder ervaring hebben met Sony. Zo heeft Derrida al eens iemand weten te overtuigen een FW met ECO scherm te kopen omdat die in de VS veel beter zouden zijn dan in Europa. Dat bleek ook onzin te zijn.
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:54:
Naar mijn idee is het US paneel het standaard/normale full-hd scherm (zoals bij het core i5 model) en het EU paneel het VAIO Premium Display (met 100% color, anti-reflectie etc, zoals bij de core i7 modellen en de oude fw51 modellen).
Is mogelijk. Is ook mogelijk dat Sony's marketing machine zijn werk heeft gedaan. "Make Believe"
[
Voor 11% gewijzigd door
Philflow op 10-01-2010 15:56
]