Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:39:
[...]
De kleuren rijken even ver als bij de FW51 als ik het zo inschat op het filmpje.
kun je nooit op een filmpje beoordelen, als het kleurbereik groter is dan sRGB (wat ze opgeven ...). En je weet ook nooit hoe hij gecalibreerd is en hoe helderheid/kontrast staat (heeft grote invloed op kleurweergave).
De helderheid/brightness/lichtfelheid lijkt iets minder bij de nieuwe F serie. De heldersheidsverdeling lijkt wel weer beter. Ik heb het idee dat de zijkanten niet vager worden of minder verlicht lijken zoals bij de FW51, maar dat blijft toch moeilijk te zien op een filmpje.
helderheidsverdeling blijft voorlopig mijn grootste twijfel. De absolute helderheid is voor fotografen ook geen probleem, in principe kun je het beste foto's bewerken met rond de 100 Cd/m2, de meeste schermen staan standaard veel hoger. Helderder is natuurlijk wel handig als je buiten of vlakbij een venster moet werken ...

Die Dell XPS16 met OLED scherm op CES was veelbelovend, vrees dat we nog even moeten wachten voor we die display technologie in de winkel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:00:
FW51 aluminium? ik dacht gewoon magnesium... Echt geen bijzondere bouwkwaliteit ofzo. Zie maar de klachten van de slijtage bijvoorbeeld.
owkee ;) dus eigenlijk is er geen reden om de FW51JF te verkiezen boven de F11M1 ? indien de prijs dezelfde is uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:14
Tja, het is maar net hoe je het ziet. Zijn die klachten van iemand die de VAIO veel mee neemt onderweg? Of misschien wel personen die niet zo letten op een stootje hier en een beukje daar?

Ik kan me niet voorstellen dat als je de laptop vooral thuis gebruikt en als je hem dan eens meeneemt en netjes in zowel een hoestje als goede laptoptas doet dat er dan slijtage optreedt.

Hetzelfde eigenlijk als met telefoons. De één gooit hem in de broekzak, laat hem een paar keer vallen en loopt dan wel te klagen over de kwaliteit. Een ander is er zuiniger mee en heeft de klachten niet. Voor mij is het heel simpel, als ik een duur apparaat heb dan ben ik er zuinig op. Ik neem mijn HTC Touch HD bijv. ook nooit mee als ik ga stappen. Daarvoor heb ik wel een goedkope staptelefoon :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:04:
[...]
owkee ;) dus eigenlijk is er geen reden om de FW51JF te verkiezen boven de F11M1 ? indien de prijs dezelfde is uiteraard :)
Ik dacht dat de 4650 beter scoorde dan de 330m, dus dat zou een reden kunnen zijn.

Verder zijn er veel mensen die de FW mooier vinden dan de F. Ik heb de F nog niet in het echt gezien maar kan me er wel wat bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De FW heeft natuurlijk die hele aparte accuronding wat de laptop zo anders en niet wat hoekig maakt. De F heeft echter wel 2 absolute pluspunten kwa uiterlijk en dat is het numerieke deel en het verlichte toetsenbord. Overall gezien vind ik die twee punten iets belangrijker dan de ronding van de FW.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:48:
De FW heeft natuurlijk die hele aparte accuronding wat de laptop zo anders en niet wat hoekig maakt. De F heeft echter wel 2 absolute pluspunten kwa uiterlijk en dat is het numerieke deel en het verlichte toetsenbord. Overall gezien vind ik die twee punten iets belangrijker dan de ronding van de FW.
en intern, neem ik aan dat de i5 core het grote pluspunt is ? of is het nieet zooo geweldig als ik denk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het full HD scherm en de 330M toch ook wel redelijk grote pluspunten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De FW is ook verkrijgbaar met Full HD scherm en ik dacht dat de ATI 4650 beter scoorde dan de 330m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ontlopen die twee elkaar niet heel erg veel, maar ik ga in zo'n geval toch voor de nieuwe lijn. Zeker als de prijzen vrijwel gelijk zijn en ik de nieuwe lijn zelf kan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja mee eens, ik zou bij ongeveer gelijk prijzen zeker voor de nieuwe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:52:
[...]

en intern, neem ik aan dat de i5 core het grote pluspunt is ? of is het nieet zooo geweldig als ik denk ?
Nee dat is een prima ontwikkeling! De i7 is natuurlijk beter, maar als je de laptop amper tot het uitsterst pusht is de i5 een meer dan prachtig alternatief. De verschillen zul je alleen merken als je echt de laptop zwaar aan het belasten ben. Voor mij als gemiddelde multimedia gebruiker is dat dus perfect, want zo kan ik het prijsverschil gebruiken voor of spaarcentjes of je kunt je i5 wat oppimpen met andere mooie dingen zoals een HD of extra geheugen.

Zo stel ik een opgepimpte i5 versie samen die even duur is als de standaard i7 versie. Alles aan de i5 configuratie is gelijkwaardig of beter. Alleen de i7 processor is dus het verschil. Maar dat zal ik niet merken. Sterker nog, ik zal het lagere accuverbruik van de i5 juist wel merken, maar dat is natuurlijk een positief pluspunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:24:
[...]

Nee dat is een prima ontwikkeling! De i7 is natuurlijk beter, maar als je de laptop amper tot het uitsterst pusht is de i5 een meer dan prachtig alternatief. De verschillen zul je alleen merken als je echt de laptop zwaar aan het belasten ben. Voor mij als gemiddelde multimedia gebruiker is dat dus perfect, want zo kan ik het prijsverschil gebruiken voor of spaarcentjes of je kunt je i5 wat oppimpen met andere mooie dingen zoals een HD of extra geheugen.

Alles aan de i5 configuratie is gelijkwaardig of beter. Alleen de i7 processor is dus het verschil. Maar dat zal ik niet merken.
De i5 configuraties hebben geen optie om het Full-HD VAIO Premium Display te kiezen. Enkel het normale/non-premium Full-HD scherm kun je kiezen bij een i5 configuratie. Een ERG groot minpunt wat mij betreft, want een Sony Vaio koop je natuurlijk om z'n scherm en design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wat is dan het verschil tussen Premium HD en non Premium HD?

Vroeger was er alleen een 1600*900 ECO en een 1920*1080 full HD.

Edit: Ik heb het nog even bekeken, volgens mij is er maar 1 Full HD scherm. net als voorheen.

Zie ook hier: http://www.sonystyle.com/...4294953518#specifications

[ Voor 56% gewijzigd door Philflow op 09-01-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook gewoon hetzelfde scherm als in de FW51 dat Premium scherm.
Movies, games and your personal media collection are brought to life by the professional-grade 41.6cm (16.4") Full HD VAIO Display Premium. The anti-glare screen offers full 100% Adobe RGB coverage for the truest, most vivid reproduction of colour tones you've seen from a notebook computer.
Other VAIO F Series models feature a high-quality VAIO : Display with Full HD 1920x1080 resolution.
http://www.pr-inside.com/...ries-has-the-r1655274.htm

Dat non-premium HD scherm zal wel geen anti-reflectie en 100% color zijn. Anders wordt dat niet zo specifiek gezegd bij het Premium scherm. Ik weet dat ze in de US ook andere (mindere) full-hd schermen in de FW5 hadden dan wij hier in Europa. Op de US site vind je ook niks terug over 100% color of dat soort dingen bij de FW5.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dat zijn ook voornamelijk marketing kreten.

Ik weet vrij zeker dat er maar 2 schermen zijn. De rest is gebaseerd op slechte vertalingen en interpretaties. Dit is een probleem dat regelmatig speelt bij sony laptops omdat alle landen hun eigen marketing maken.

Het gewone Full HD scherm, ook op de huidige FW, is anti reflectie. (niet mat maar minder reflecterend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dus er zit geen verschil bij de i5 en i7 versie? Even voor de mensen die niet zo snel begrijpen waar jullie het over hebben, incl. mezelf :)

Full HD is in mijn ogen Full HD. Een premium Full HD, tja, dat klinkt idd als een marketing kreet om het wat specialer te laten klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja volgens mij zijn er maar 2 schermen:
-1600*900 enkel lamp (SNY06FA)
-1920*1080 dubbel lamp (SNY07FA)

Beide schermen zijn regelmatig gereviewed door Notebookjournal en Notebookcheck.

Het is mogelijk dat Sony een nieuw scherm heeft uitgebracht maar vooralsnog zijn er geen harde aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Sony site bestaan er toch 2 type Full-HD schermen voor de nieuwe F serie:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nozxhe.jpg

En hoe weet je zo zeker dat ze in de US exact dezelfde panelen gebruiken?

Die type nummers kunnen ook gewoon generiek zijn he om aan te duiden of het een 1600x900 of 1920x1080 paneel is. Wellicht zijn er nog interne verschillen. Het is niet voor niks dat de FW3/FW4/FW5 allemaal andere behoorlijk afwijkende testwaarden hadden bij notebookjournal/notebookcheck. En toch hadden ze allemaal SNY06FA of SNY07FA.

In deze thread op notebookreview wordt ook duidelijk dat er toch wel verschillende Full-HD panelen zijn voor de US en EU, en die hebben allemaal gewoon SNY06FA of SNY07FA.
The above comments do not reflect the stated Sony tech support (as opposed to marketing) descriptions at the Sony backstage101 link. Sony makes distinctions among Eco, HiColor, FullHD, and Duraview screens which are relevant for an FW discussion since the FW line has had three of the four types of screens. And Sony indeed claims that some of its screens deliver up to 100% color purity/fidelity (aka "gamut") at the backstage101 link as well.

A Sony Level II tech in San Diego confirmed for me that the screens around the world do have differences and that Sony's trademarking of X-black reflects differences from X-Brite screens. These differences, he explained, often involve the different manufacturing standards and selling standards of various countries around the world. It is no secret, for example, that many American companies consider many of the ISO standards which Europe insists upon in the workplace to be unnecessary and costly standards which erode their bottom line.

It would therefore not surprise me in the least that Sony would introduce some screen innovations in some countries before others. We have already seen that the European FW lines had the ATI HD3650 and the 4650 in earlier refreshes than the American and Canadian lines.

In short, without spec sheets that provide the necessary detail, and based upon the dramatic variations in luminescence and contrast seen in reviews of these screens in different countries, I think we can all benefit from a realization of the limitations on any true certitude in these "spec"-ulations.
Naar mijn idee is het US paneel het standaard/normale full-hd scherm (zoals bij het core i5 model) en het EU paneel het VAIO Premium Display (met 100% color, anti-reflectie etc, zoals bij de core i7 modellen en de oude fw51 modellen).

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Mijn configuratie:

Geconfigureerd
Intel® Core(TM) i7 Processor
Windows® 7 Home Premium
Premium Black
128 GB Ultra SATA Flash SSD
4 GB 1333MHz DDR3 SDRAM
Blu-ray Disc(TM) player
41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
Zonder Office-pakketten
McAfee® - 60 dagen bescherming
Zonder Adobe® Acrobat Standard
Zonder Adobe® Creation
Zonder AdobePhotoshopLightroom

Ik ben alleen nog aan het twijfelen tussen SSD en HDD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:54:
Volgens de Sony site bestaan er toch 2 type Full-HD schermen voor de nieuwe F serie:
[afbeelding]
Sony marketing noemt de een hoogwaardig en de ander niet. Jij postuleert daaruit dat er 2 verschillende schermen zijn. Misschien klopt dat maar misschien ook niet. Het zou natuurlijk ook kunnen dat Sony marketing liever heeft dat jij de duurste F koopt.

Maar afgaande op de marketing van Sony europa lijkt het er wel op er nu 2 verschillende Full HD schermen zijn. Laten we wachten op echte bewijzen voordat we conclusies trekken.
En hoe weet je zo zeker dat ze in de US exact dezelfde panelen gebruiken?
Er is geen zekerheid met dit soort dingen. Maar de schermmaat 16.4" is uniek en de barebones voor de FW serie komen allemaal uit dezelfde fabriek. Dat ze vervolgens in de VS afgemonteerd worden betekent niet dat het ineens hele andere apparaten zijn.
Het is niet voor niks dat de FW3/FW4/FW5 allemaal andere behoorlijk afwijkende testwaarden hadden bij notebookjournal/notebookcheck. En toch hadden ze allemaal SNY06FA of SNY07FA.
Dat is onjuist. Alle geteste schermen leverde ongeveer dezelfde waardes op. Alleen is het wel zo dat 2 schermen van exact hetzelfde merk en type nooit exact dezelfde waardes zullen opleveren. Hetzelfde geldt voor de verlichtings verdeling, die is nooit hetzelfde.

Ik zie dat jij nu ook gelooft dat de nieuwe schermen betere verlichtingsverdeling hebben maar ook dat soort conclusies kun je niet trekken op basis van 1 sample.
In deze thread op notebookreview wordt ook duidelijk dat er toch wel verschillende Full-HD panelen zijn voor de US en EU, en die hebben allemaal gewoon SNY06FA of SNY07FA.
Derrida, de gebruiker die je daar quote riep een jaar geleden dat er LED schermen in de FW zitten, zonder enig bewijs. Ik neem geen enkele post van hem serieus.

Ik ben moderator op dat forum en ik heb al menig maal gezien hoe zijn posts voor veel verwarring zorgen bij gebruikers die wat minder ervaring hebben met Sony. Zo heeft Derrida al eens iemand weten te overtuigen een FW met ECO scherm te kopen omdat die in de VS veel beter zouden zijn dan in Europa. Dat bleek ook onzin te zijn.
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:54:
Naar mijn idee is het US paneel het standaard/normale full-hd scherm (zoals bij het core i5 model) en het EU paneel het VAIO Premium Display (met 100% color, anti-reflectie etc, zoals bij de core i7 modellen en de oude fw51 modellen).
Is mogelijk. Is ook mogelijk dat Sony's marketing machine zijn werk heeft gedaan. "Make Believe" :P

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 10-01-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cripsiee
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Even door de nieuwe configuratie posts door; Kan iemand mij vertellen welke formaten audio de Vaio FW51FJ/H via de HDMI poort kan sturen?? Ik wil namelijk het volgende proberen; Mijn laptop via de HDMI uitgang aan mij tv koppelen, vervolgens dan de digitale (optische) audio uitgang van mijn tv gebruiken om het geluid op mijn versterker te krijgen. Het uiteindelijke doel is de DTS HD van mijn Blu-Ray schijven op mijn versterker te krijgen... De TV is een Sony kdl-37w5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
[EDIT]

[ Voor 99% gewijzigd door QErikNL op 10-01-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:03:
Er is geen zekerheid met dit soort dingen. Maar de schermmaat 16.4" is uniek en de barebones voor de FW serie komen allemaal uit dezelfde fabriek. Dat ze vervolgens in de VS afgemonteerd worden betekent niet dat het ineens hele andere apparaten zijn.
het zou kunnen dat het verschil bij de FullHD schermen zit in de verlichtingsunits en de toplaag/coating. Maar het zou me ook niet verbazen als de situatie vergelijkbaar is met Dell, waar in sommige modellen (incl. high end laptops en sommige dure LCD monitors) diverse panels gebruikt worden met forse verschillen in kwaliteit, net hoe het Dell uitkomt. Je moet dan maar afwachten wat je krijgt, voor wie de display belangrijk vindt een onacceptabel beleid.

Ik zou heel graag zien dat Sony op dit punt zijn beleid verbetert, de officiele specs van Sony NL zijn vaag en verwarrend (was ook bij vroegere FW modellen al, hoe meer je de specs doorneemt hoe meer je gaat twijfelen). Het display van deze serie kan een belangrijk verkoopargument zijn, maar dan moet je wel weten wat je krijgt; er zijn belangrijker zaken dan alleen het aantal pixels ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja klopt de voorlichting is niet best. Tot nu toe zijn de Full HD schermen in de FW van heel consequente kwaliteit geweest, dus dat doet Sony een stuk beter dan de meeste andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...behalve dan dat de helderheidsverdeling blijkbaar sterk varieert, tussen 65% (bar slecht) en 90% (prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Summ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:20
Ik heb vrijdag de Sony Vaio VGN-FW590 besteld vanaf ebay en kreeg vandaag bevestiging dat het pakket onderweg is.

Nu wordt mijn adres als volgt aangegeven:

<naam + achternaam>
<straatnaam en huisnummer hier>
XX VEENENDAAL
NETHERLANDS 0000

Waarbij de XX de laatste 2 letters van mijn postcode zijn en de 0000 de 4 cijfers van mijn postcode zijn.

Is dit gebruikelijk in Amerika en krijg ik op deze manier wel mijn pakket of moet ik contact opnemen met de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:42:
[...]
...behalve dan dat de helderheidsverdeling blijkbaar sterk varieert, tussen 65% (bar slecht) en 90% (prima).
ja klopt, helaas test NBJ de verdeling alleen op 100% brightness, niet op 100 cd/m. Eigenlijk is de verdeling op 100 cd/m belangrijker. Op +- 250 cd/m is het scherm veel te fel om in normale omstandigheden te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de F serie heel graag configuren maar voorlopig is hij alleen nog maar te configuren in nederland. Iemand een idee of dit ook in belgië komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cripsiee schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:10:
Even door de nieuwe configuratie posts door; Kan iemand mij vertellen welke formaten audio de Vaio FW51FJ/H via de HDMI poort kan sturen?? Ik wil namelijk het volgende proberen; Mijn laptop via de HDMI uitgang aan mij tv koppelen, vervolgens dan de digitale (optische) audio uitgang van mijn tv gebruiken om het geluid op mijn versterker te krijgen. Het uiteindelijke doel is de DTS HD van mijn Blu-Ray schijven op mijn versterker te krijgen... De TV is een Sony kdl-37w5500.
Als het goed is wordt het digitale audio-signaal onveranderd via HDMI doorgegeven. Je tv of versterker decodeert het dan naar wat hij aan kan. Dus is de audiobron stereo, dan komt er stereo uit, is het DTS 5.1, en je tv kan dat doorgeven aan je versterker, dan heb je DTS 5.1. Als je DTS HD van je blu-ray wilt horen, moet je versterker dat natuurlijk wel ondersteunen.
En vergeet niet om bij "afspeelapparaten" (icoontje rechtsonder bij W7) het geluid via HDMI te laten doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kijkend op https://www.sonystyle.nl/...e=promotion_cto2010_nl_nl

zie je zelfs dat de Nieuwe F serie in 4 kleuren te bestellen is. Zelfs een witte versie... Echter bij het samenstellen kun je zwart/grijs kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cripsiee
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:52:
[...]

Als het goed is wordt het digitale audio-signaal onveranderd via HDMI doorgegeven. Je tv of versterker decodeert het dan naar wat hij aan kan. Dus is de audiobron stereo, dan komt er stereo uit, is het DTS 5.1, en je tv kan dat doorgeven aan je versterker, dan heb je DTS 5.1. Als je DTS HD van je blu-ray wilt horen, moet je versterker dat natuurlijk wel ondersteunen.
En vergeet niet om bij "afspeelapparaten" (icoontje rechtsonder bij W7) het geluid via HDMI te laten doorgeven.
Thanks, dat van de HDMI uitvoer wist ik niet, goed nieuws dus! Ik ga het vanmiddag proberen en zal mijn ervaring posten. Mijn versterker is een STR-DA2400ES dus ik kan zo een beetje alle recente formaten wel decoderen, dit zal dus geen obstakel moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 20:50
Het 'Grote Sony Vaio F-series deel 1' topic is gestart.

Het topic is alweer op slot.

[ Voor 12% gewijzigd door Mative op 11-01-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed gezien. Ik heb zojuist gebeld met sonystyle en daar wist men te vertellen dat er geen verschil bestaat tussen het duurdere HD scherm in de i5 versie en het scherm dat standaard in de i7 uitvoering wordt geplaatst. Verder bleek er een niet uit te leggen nuance verschil in de kleur zwart te zitten tussen het zwart van het i5 model en het premium black van de i7. De levertijd ligt momenteel op 3 weken en daar komt de verzendtijd nog bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie over het scherm.

Die levertijd klopt mijns inziens niet helemaal, of er moeten nu zoveel bestellingen zijn dat het langer gaat duren, maar mijn F11 wordt tussen de 15e en 18e verzonden en is besteld op 8 januari, Overigens wel betaald met creditcard en de meneer van SonyStyle vertelde me dat het product pas in productie gaat als de betaling binnen is. Bij creditcard dus direct. Misschien dat daar het verschil in levertijd vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:03:
Bedankt voor de informatie over het scherm.

Die levertijd klopt mijns inziens niet helemaal, of er moeten nu zoveel bestellingen zijn dat het langer gaat duren, maar mijn F11 wordt tussen de 15e en 18e verzonden en is besteld op 8 januari, Overigens wel betaald met creditcard en de meneer van SonyStyle vertelde me dat het product pas in productie gaat als de betaling binnen is. Bij creditcard dus direct. Misschien dat daar het verschil in levertijd vandaan komt.
Bdankt voor je bericht. Het is inderdaad een beetje wazig wat de levertijd betreft; toen ik zojuist nog eens belde en een andere medewerker aan de lijn had vertelde die dat het 2 a 3 weken zou duren, maar dat 3 weken lang niet zeker was. De laptops worden in Japan in elkaar gezet en dan naar Europa verscheept, Sony heeft blijkbaar nog geen fabriek in Europa voor dit soort bestellingen (hoe 20e eeuws). Ik neem het risico maar en hoop dat die voor het einde van de maand binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Philflow schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:44:
Ja volgens mij zijn er maar 2 schermen:
-1600*900 enkel lamp (SNY06FA)
-1920*1080 dubbel lamp (SNY07FA)

Beide schermen zijn regelmatig gereviewed door Notebookjournal en Notebookcheck.

Het is mogelijk dat Sony een nieuw scherm heeft uitgebracht maar vooralsnog zijn er geen harde aanwijzingen.
Zie ik het dan ook juist dat het nog altijd geen LED scherm is dat Sony gebruikt?

De 1600*900 resolutie lijkt mij wel een uitkomst. Niet zo hoog als de Full hd, maar wel fijner dan 1378 * 768 op 16,4 inch denk ik zo. Via Sonystyle lijken de prijzen trouwens vrij schappelijk te worden. De vanaf prijs ligt op ongeveer 800 euro en Sonystyle is meestal een stukje duurder dan andere webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bear87 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:16:
[...]
Zie ik het dan ook juist dat het nog altijd geen LED scherm is dat Sony gebruikt?
Inderdaad, maar qua beeldkwaliteit doet het Full HD scherm niet onder voor de beste LED schermen.
De 1600*900 resolutie lijkt mij wel een uitkomst.
Hou er wel rekening mee dat dit scherm van gemiddelde kwaliteit is. Niet slecht maar ook niet bijzonder. Qua contrast, kleuren en helderheid scoort het Full HD scherm veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat dit scherm van gemiddelde kwaliteit is. Niet slecht maar ook niet bijzonder. Qua contrast, kleuren en helderheid scoort het Full HD scherm veel beter.
En voor de meerprijs van 40 euro hoef je het ook niet te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:47:
[...]

Goed gezien. Ik heb zojuist gebeld met sonystyle en daar wist men te vertellen dat er geen verschil bestaat tussen het duurdere HD scherm in de i5 versie en het scherm dat standaard in de i7 uitvoering wordt geplaatst.
Tjonge jonge, wat een afzetterij zeg |:(
Dat vind ik echt niet kunnen.
Ze moeten maar snel het woordje 'Premium' gaan weghalen in de duurdere i7 modellen. Ik denk dat ze daar anders nog wel eens een rechtzaak om kunnen gaan krijgen door mensen met tijd en geld teveel.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zoals gezegd vermoed ik ook dat het om hetzelfde scherm gaat, maar het lijkt me beter om nog geen conclusies te trekken. Ik heb al regelmatig gezien dat Sony reps (of Dell etc.) met verkeerde antwoorden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:28:
[...]

Tjonge jonge, wat een afzetterij zeg |:(
Dat vind ik echt niet kunnen.
Ze moeten maar snel het woordje 'Premium' gaan weghalen in de duurdere i7 modellen. Ik denk dat ze daar anders nog wel eens een rechtzaak om kunnen gaan krijgen door mensen met tijd en geld teveel.
Ja, doorzichtigheid is niet echt het sterke punt van menig computerfabrikant lijkt het. Een veelvoud aan marketingwerktuigen inzetten daarentegen wel :) Het prijsverschil zit hem dus in de i7 processor en de kleur (premium black). Wat die rechtzaken betreft zal het wel loslopen, Apple loopt bijvoorbeeld al jaren te leuren met garantie tegen betaling en daar is ook nog niks tegen ondernomen, immers. Een beetje spelen met de naam van een beeldscherm in de introductieperiode zal dus niet zo snel tot problemen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De i5 heeft ook gewoon de zwarte kleur toch? De i7 heeft volgens mij juist als nadeel dat die maar in 1 kleur te verkrijgen is. De andere 2 types hebben wel andere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Ik wacht nog wel even tot dat ik de kleur Premium Black in het echt kan zien. Als ik van de site uit moet gaan lijkt er wel een paarse gloed overheen te liggen, en dat vind ik echt heel lelijk... Snap ook niet waarom er niet gewoon de mogelijkheid is om de zilveren behuizing te kiezen met daarin de i7 config naar mijn wens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:54

Sick Nick

Drop the top!

Juancho schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:53:
De i5 heeft ook gewoon de zwarte kleur toch? De i7 heeft volgens mij juist als nadeel dat die maar in 1 kleur te verkrijgen is. De andere 2 types hebben wel andere kleuren.
i5 is er alleen in het zilver/grijs in de voorgeconfigureerde modellen (M model), het model erboven (de S) heeft al een i7 en is een soort antraciet/mat zwart, de topper (Z) is dat premium black. Je kan niet voor andere kleuren kiezen, die staan gewoon vast voor de verschillende uitvoeringen. Wil je een zwarte i5 moet je via sonystyle bestellen. In de winkels zullen alleen die standaard modellen staan in de standaard kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik had het dan ook over de opties via de Sonystyle website. Daar heb je wel de verschillende kleurenopties dus het is wel gewoon mogelijk. Of je nou via die site bestelt of via MM, het lijkt me niet dat de prijsverschillen enorm zullen zijn aangezien Sony een standaard aanhoudt.

[ Voor 33% gewijzigd door Juancho op 12-01-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:28:
[...]
het is toch per definitie Premium omdat je er extra voor betaalt? Als klanten met teveel geld daar nou een goed gevoel bij krijgen ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
t-town schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:53:
Ik weet niet of het al gemeld is;

JE KAN EEN CLEAN-INSTALL DOEN VAN WINDOWS 7.

gewoon je Vaio wndows 7 upgrade dvd insteken en herstarten. Dacht dat dit wel interessant was aangezien sony zegt van niet.
Alles is vlot verlopen, de programma's die geïnstalleerd waren, ben je wel kwijt.

Ps; ligt het aan mij, of heb ik geen browserkeuze?
Kunnen meer mensen dit bevestigen? Zit hier met een Vaio FW 41M/H, waar ik een clean install van Windows Vista 32bit op heb staan. Nu wil ik graag Windows 7 op m'n laptop. Als ik nu via de Sony site de upgrade set bestel krijg je dan gewoon een schone Windows 7 install cd? Of is het een soort 'recovery' disk? En hoelang duurt het ongeveer voor ik de upgrade kit in huis heb? Woon in Nederland..

Andere optie is om via internet een gewone Windows 7 Home Premium (dan wel 64bit) te bestellen, maar das iets duurder dan de upgrade actie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Afgaande op dit plaatje moet er haast wel iets veranderd zijn aan de F schermen t.o.v. de FW

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/res/images/image/29/1237477095129.jpg

Vooral de term Scratch resistant is volgens mij nieuw en zal wel op de coating duiden. Die coating is bekend van de Z en die is vrijwel mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag dit bericht van Sony Style als antwoord op mijn vraag over de nieuwe schermen van de F serie:
Hartelijk dank voor uw email.

De kleurechtheid en het contrast zijn beter bij het Core i7 model.
Beide schermen zijn van een betere kwaliteit dan dat van de voorgaande FW51 notebooks.

Vriendelijke groeten,
...
Sony Style Store

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:54:
Ik kreeg vandaag dit bericht van Sony Style als antwoord op mijn vraag over de nieuwe schermen van de F serie:
[...]
Hier nog een keer bevestiging:
The Vaio Display Premium means that the monitor comes with a number of different features that is not included in the normal monitors, such as: high contrast, touch coating, wide view angles, high colour saturation, extreme brightness, Adobe RGB, real wide screen as well as a low reflection coating.

To clarify, the screen is still glossy and not matte, but it has a coating on it to prevent glare and to keep the reflections to a minimum.
bron.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 12-01-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:01:
[...]
The Vaio Display Premium means that the monitor comes with a number of different features that is not included in the normal monitors, such as: high contrast, touch coating, wide view angles, high colour saturation, extreme brightness, Adobe RGB, real wide screen as well as a low reflection coating.
ik ben heel benieuwd wat hier in een objectieve test van overblijft. Waarbij ik me afvraag wat de 'normal monitors' dan zijn (die van andere fabrikanten? die van de entry F serie modellen of alle niet-i7 modellen??).

een aantal van deze eigenschappen kun je beinvloeden met keus van polarizer folie, coating etc. Maar voor volledige (?) aRGB ondersteuning zou je toch denken dat er een heel nieuw panel of eventueel heel andere verlichtingsunit in zit. En als het echt een ander panel is, waarom zoveel moeite alleen voor het topmodel wat maar een klein deel van de totale verkoop is?

denk toch dat het vooral marketing praat is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja zit er dik in imo... ben erg benieuwd wat Notebookjournal en Notebookcheck gaan meten.

De 'matte' coating geloof ik wel, net als bij de Z.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 12-01-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, die matte coating zal vast wel. Maar normaal heb je dan minder kleur(verzadiging) en kontrast dan bij een hi gloss scherm, dus ik ben benieuwd hoe ze dat allemaal met elkaar gaan combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

In de VS is er de eerste persoon met een F, volgens mij met het premium screen.
Net zo fel als zijn 24" Samsung zegt ie, en tussen mat en glossy in.
http://forum.notebookrevi...read.php?t=439906&page=41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik kan jullie niet helemaal volgen, :), maar moet ik bovenstaande als negatief punt zien of is dit gewoon een discussie over verder een klasse scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Afgaande op de de eerste berichten is het Premium scherm een klasse scherm. Het niet Premium scherm trouwens ook, want dat zal wel het normale FW Full HD scherm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:38:
Ik kan jullie niet helemaal volgen, :), maar moet ik bovenstaande als negatief punt zien of is dit gewoon een discussie over verder een klasse scherm?
het is vast een prima scherm, de vraag is alleen hoe goed. Op dit moment zijn er nauwelijks notebook displays die voor serieuze fotografen etc. geschikt zijn om op te werken (lichtverdeling, kleurbereik, weergave grijstinten, kontrast, resolutie, kijkhoek etc.). Als de displays van de F serie daar wel aan voldoen is het een heel interessant alternatief voor o.a. de duurdere Dell XPS16 (die m.i. andere nadelen heeft).

De schermen in de FW serie hadden ook potentieel, maar in de praktijk rammelde het daar nog een beetje. Afgaande op de specs zou het kunnen dat de (sommige) displays in de F serie een duidelijke stap vooruit zijn. Als de lichtverdeling nu goed is (voornaamste probleem bij FW serie), ontspiegeling beter en andere punten minstens even goed als de oude serie dan denk ik dat dit voor grafische toepassingen een heel interessante notebook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:22:
[...]
Als de lichtverdeling nu goed is (voornaamste probleem bij FW serie),
Volg ik het goed dat jij op basis van 1 review concludeert dat de alle Full HD schermen in de FW een slechte lichtverdeling hebben?

Of zijn er feiten die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:06:
[...]

Volg ik het goed dat jij op basis van 1 review concludeert dat de alle Full HD schermen in de FW een slechte lichtverdeling hebben?
voor grafische toepassingen is minder dan 90% m.i. slecht, de meeste review van Sony FW halen dat niet. Voor gamers etc. gelden ongetwijfeld soepeler eisen dus dat 'slecht' is niet absoluut bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:31:
[...]
voor grafische toepassingen is minder dan 90% m.i. slecht, de meeste review van Sony FW halen dat niet. Voor gamers etc. gelden ongetwijfeld soepeler eisen dus dat 'slecht' is niet absoluut bedoeld.
Volgens mij loopt het wel los. Een Macbook Pro 17 mat, scoort zelfs veel slechter.
http://www.notebookcheck....dy-Non-Glare.16952.0.html

Sony doet niet onder voor alle andere merken as far as I know. Je kunt altijd een slecht exemplaar treffen, zoals die ene review. Maar dan kan de laptop terug gestuurd worden.

En zoals ik al eerder zei, het gaat eigenlijk om de verdeling rond 100-150 cd/m, niet op maximale brightness.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 13-01-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:38:
[...]
Sony doet niet onder voor alle andere merken as far as I know. Je kunt altijd een slecht exemplaar treffen, zoals die ene review. Maar dan kan de laptop terug gestuurd worden.

En zoals ik al eerder zei, het gaat eigenlijk om de verdeling rond 100-150 cd/m, niet op maximale brightness.
daar ben ik het mee eens hoor, blijkbaar is 90% moeilijk haalbaar bij notebooks (provisorisch gecheckt dat voor mij 10% afwijking ongeveer de limiet is bij fotobewerking). In de fotoforums had ik al gelezen dat de nieuwste Macbooks wat scherm betreft inderdaad ook voor verbetering vatbaar zijn. Maar <10% afwijking kan dus wél.

Ik weet niet of die ene FW51 een negatieve uitschieter was, het exemplaar dat ik in de MM een weekje terug zag was ook duidelijk ongelijkmatig verlicht. Als ik dat in de winkel al zie, met alle reflecties etc., dan zijn de afwijkingen vast >>10%.

En ik zou inderdaad graag tests bij 100-120 cd/m2 zien, nu kom je er pas achter wat het waard is als je het ding gekocht en gecalibreerd hebt - beetje laat. Ik weet dat je kunt ruilen als het niet bevalt, maar ik heb daarmee niet echt goede ervaringen als het om dit soort klachten gaat (paar keer ruilen voordat je een goede hebt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:54:
[...]
Ik weet niet of die ene FW51 een negatieve uitschieter was, het exemplaar dat ik in de MM een weekje terug zag was ook duidelijk ongelijkmatig verlicht. Als ik dat in de winkel al zie, met alle reflecties etc., dan zijn de afwijkingen vast >>10%.
Maar buiten dat he, heb je bij de Mediamarkt ook maar 1 laptop kunnen ontdekken met een beter scherm wat betreft contrast en kleuren? Ik iig niet :) Het FW51 scherm stak echt boven alle laptops uit, zelfs boven het full-hd scherm van de AW41 serie!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:25:
[...]
Maar buiten dat he, heb je bij de Mediamarkt ook maar 1 laptop kunnen ontdekken met een beter scherm wat betreft contrast en kleuren? Ik iig niet :)
yep, een Apple, duidelijk beter (weet niet meer welk model dat was, één van de duurdere met glossy display). Maar ik ga zeker geen Apple kopen dus daar heb ik weinig aan, behalve dan als vergelijkingsmateriaal. Dell XPS16 hebben ze daar natuurlijk ook niet, dus dat is lastig vergelijken.

Wat kleurweergave betreft (en ook wat betreft reflecties, in vergelijking met andere hires displays) maakte de Sony FW51 verder wel de beste indruk. Maar ja, krijg toch de indruk dat ongelijkmatige verlichting daar vaker voorkomt ... Van de FW41 stond er alleen een instapmodel met 1400x900 pixel (ofzo) en geen fullHD model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

offtopic:
De 27" Imac heeft ook een erg goede display imo. Dat zit wel een niveautje hoger dan de laptops. Qua prijs valt het ook nog mee in vergelijking met 27" monitoren met dezelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik moest vandaag even een externe dvd branden halen bij de MM, maar ik zag dat ze daar al een aantal VAIO FW series in de aanbieding hadden staan. Blijkbaar komen dus zeer snel de nieuwe F modellen!

Tenminste, dat neem ik dan maar aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een idee of de F serie ook in belgië te configuren zal zijn ? Zo niet kan ik dit dan op een andere manier doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het lijkt me dat je in Belgie ook vast wel de F serie kunt configureren...

Anyway, wat ik dan weer NIET begrijp aan zo'n top multimediamodel, waarom in hemelsnaam maar 2x usb 2.0 poorten? In de FW serie zitten er volgens mij minimaal 3.

Als je praat over een multimedia laptop, tja, dan heb je vaak te maken met externe aansluitingen en USB is nou eenmaal een veel gebruikt item. Denk aan externe HD/Muis/Stick/IPOD/externe brander etc. etc.

Natuurlijk kun je er een usb hubje aan hangen, maar dat is niet echt handig als je de laptop op schoot hebt.

Verder, wordt het niet eens tijd om voor de nieuwe F serie een eigen topic te openen met van allerlei interessante info/foto's/links/statistieken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Juancho schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:23:

Anyway, wat ik dan weer NIET begrijp aan zo'n top multimediamodel, waarom in hemelsnaam maar 2x usb 2.0 poorten? In de FW serie zitten er volgens mij minimaal 3.

Als je praat over een multimedia laptop, tja, dan heb je vaak te maken met externe aansluitingen en USB is nou eenmaal een veel gebruikt item. Denk aan externe HD/Muis/Stick/IPOD/externe brander etc. etc.
Even dit argument uit de weg helpen: HD gaat via Esata, muis via bluetooth, externe brander niet nodig aangezien er een bluray in zit, dus er blijven 2 dingen over die er incidenteel in moeten, kortom geen probleem!

Iemand die zijn f-serie al binnen heeft? Ikzelf verwacht hem tussen morgen en komende woensdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
1. Je kunt dus een externe HD met USB aansluiting op de Esata poort aansluiten?
2. Muis kan idd via bluetooth, het is maar net wat je keuze is. Kan ook USB zijn.
3. Bluray is optioneel en ga ik niet nemen aangezien ik al een losse bluray speler heb. Maar dan heb je nog een DVD speler/schrijver in de laptop dus hoef je idd geen externe brander te hebben.

Dan houdt je eigenlijk je USB stick en in mijn geval Ipod over, dan valt het idd mee. Maar overall gezien vind ik 2x usb gewoon erg weinig voor een multimedia laptop.

Ik bestel pas als ik de laptop eerst met eigen ogen kan zien. Metname de verschillende kleuren heb ik nog vraagtekens bij/over. Betekent grijs ook weer de bekende mooie metalic look of is het een meer matte kleur grijs wat ik persoonlijk niet mooi vind. En ook de zwarte versie ben ik benieuwd naar.

Als alles positief uitvalt ga ik voor onderstaande voor 1.028,99 euro:

•Intel® CoreTM i5 Processor
•Windows® 7 Professional
•Grijs
•500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
•4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
•DVD-station
•41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
•NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:14:
[...]

yep, een Apple, duidelijk beter (weet niet meer welk model dat was, één van de duurdere met glossy display). Maar ik ga zeker geen Apple kopen dus daar heb ik weinig aan, behalve dan als vergelijkingsmateriaal. Dell XPS16 hebben ze daar natuurlijk ook niet, dus dat is lastig vergelijken.

Wat kleurweergave betreft (en ook wat betreft reflecties, in vergelijking met andere hires displays) maakte de Sony FW51 verder wel de beste indruk. Maar ja, krijg toch de indruk dat ongelijkmatige verlichting daar vaker voorkomt ... Van de FW41 stond er alleen een instapmodel met 1400x900 pixel (ofzo) en geen fullHD model.
Tja, apple's schermen zien er altijd heel fancy uit, maar ik heb altijd het idee dat dat kunstmatig is (brightness erg hoog, contrast ook erg hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carthorian
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12-2024
nielswerf schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:31:
[...]Even dit argument uit de weg helpen: HD gaat via Esata,
En hoe ga je deze van stroom voorzien? Via een adapter in je stopcontact of toch maar via de usb-kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Laatst online: 14-01-2024
2 usb poorten is aan de weinige kant. Veel externe schijven hebben geen Estata .
Een muis via bluetooth is echt wel praktisch. Je kan de muis altijd gebruiken zonder te moeten sukkelen met kabels of usb sticks . gewoon even connecten. Ik zelf heb een bluetooth muis van logitech . Enkele maanden met een set batterijen en zeker een gevoelig maar toch compact en gebruiksvirendelijk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Die eSATA poort is een hybride eSATA/USB-poort volgens de (Belgische) Sony-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste reactie was ook: best weinig twee USB poorten. Maar nu ik er over nadenk is het voor mij toch wel voldoende.

Is er iemand die weet of het backlit keyboard standaard op de Nederlandse F11 zit? Ik heb de optie niet gezien bij het configureren en lees op notebookcheck dat in de states wel sprake is van die optie.

Verder blijkt de sonystyle site in Canada bezoekers geen keuze te geven voor de 310 of 330 GPU, maar voor een G211P.

Nog meer mensen aan het wachten op de levering? Toch niet echt mijn sterkste kant merk ik! ;(

Ben ook benieuwd naar een uitvoerige review...

EDIT: iemand al plannen/tijd voor een F11 topic?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:27:
EDIT: iemand al plannen/tijd voor een F11 topic?
Probleem is dat dan iemand'm moet binnenhebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Wat werkt lekkerder met gamen, video editen, photoshoppen en multitasking: i5 of i7? Aangezien i5 2 cores heeft, werkt dat zover ik weet beter met video editen...

Ik ben er bijna zeker van dat ik een SSD neem, maar ik ben benieuwd of iemand anders hier ook aan denkt. Dus graag reacties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een SSD is iets wat echt noodzakelijk is (omdat dat de basis is om lekker te kunnen werken) in elke nieuwe computer of laptop. Ik zou geen nieuwe PC of laptop meer willen zonder SSD. Snelle storage met lage accestimes doet zoooooooooveeeeeel meer in dagelijks gebruik dan een quad core of veel geheugen. Ik heb bij mijn desktop ook altijd (veloci)raptors in raid0 gehad. Dat had bij mij veel meer prioriteit dan andere basis componenten in een nieuwe pc. Bovendien is een SSD heerlijk stil wat je concentratie ten goede komt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag, maar ik heb totaal geen benul van wat SSD is. Kan ik mijn F11 zelf upgraden met een SSD, of is daar een aansluiting op je moederbord voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Maar ik heb 1 issue: SSD word nu zo snel goedkoper dat het misschien een duur grapje word als ik over een half jaar een SSD met dezelfde capaciteit voor de helft van de prijs kan krijgen. Of niet?

@AHF11:
SSD is een harde schijf zonder bewegende onderdelen. Het is flash geheugen. Het werkt precies hetzelfde als een SD kaart. Een SSD schijf is uiteraard wel sneller dan een SD kaartje.
De grote voordelen zijn:
-Ongeveer 2,5x sneller dan een 7200 RPM HDD
-Stabieler
-Veiliger

Een SSD kan niet crashen, dit omdat er geen bewegende onderdelen in zitten en daarom is het stabiel. En een harde schijf verliest gegevens als je hem laat vallen. Bij SSD is dit niet het geval.

[ Voor 55% gewijzigd door QErikNL op 14-01-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:58:
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb totaal geen benul van wat SSD is. Kan ik mijn F11 zelf upgraden met een SSD, of is daar een aansluiting op je moederbord voor nodig?
een SSD is een solid state disk . Dit is eigenlijk een hardeschijf op basis van flashgeheugen zoals usb-sticks. en heeft dus geen beweegbare delen.

Voordelen: geen draaibare delen==> stiller ,minder snel stukken
sneller
nadelen: nog niet beschikbaar in grote formaten zoals 500GB al zal hier snel verandering in komen.
een tijd geleden nog duur maar dit is al goed verbeterd en zal nog beteren==> enkel SSd in de toekomst voor laptops

edit : Had de post van QErikNL niet gezien. Onze beide posts gecombineerd en iedereen weet het voornaamste van SSD ;)

[ Voor 7% gewijzigd door wouter.u op 14-01-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je wat meer ruimte nodig hebt is een ssd nog steeds heel erg duur. Als je meer dan 80GB nodig hebt zou ik er voorlopig niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:39:
Als je wat meer ruimte nodig hebt is een ssd nog steeds heel erg duur. Als je meer dan 80GB nodig hebt zou ik er voorlopig niet aan beginnen.
ik ook niet :)
ik weet dat deze vraag eigenlijk puur op smaak afgaat, maar degen die er al een besteld hebben, wwelke kleur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:47:
Een SSD is iets wat echt noodzakelijk is (omdat dat de basis is om lekker te kunnen werken) in elke nieuwe computer of laptop.
Dat is natuurlijk klink-klare onzin, of een SSD nut heeft hangt helemaal af van je persoonlijk gebruik en eisen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Zer0 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:47:
[...]

Dat is natuurlijk klink-klare onzin, of een SSD nut heeft hangt helemaal af van je persoonlijk gebruik en eisen.
Dat is ook niet helemaal waar. Kijk, als je je computer/laptop sneller wilt maken is de beste upgrade een SSD schijf plaatsen. Dit omdat deze schijven veel meer snelheidswinst leveren dan extra ram geheugen of snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
Gianni Rombios schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:39:
van azert.nl
de grote van een ssd met hun prijs:
256gb =600€
128gb= 386€
64gb=201€
32gb=120€

best wel prijzig maar al zullen er vast wel zijn die dit willen betalen voor de voordelen die ze erdoor krijgen.

het is ook een optie om voorlopig een vaio te kopen met een gewone HDD en binnen een jaar of twee als de SDD's nog goedkoper zijn even de gewone HDD eruit doen en een nieuwe SSD erin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Tweakers heeft niet voor niks een pricewatch, wouter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is ook een optie om voorlopig een vaio te kopen met een gewone HDD en binnen een jaar of twee als de SDD's nog goedkoper zijn even de gewone HDD eruit doen en een nieuwe SSD erin. ;)
Want de aansluiting van de SSD is wel gewoon hetzelfde als die van de HDD? Dan zie ik het over een jaartje wel weer. ;)

Wouter en Erik trouwens bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
QErikNL schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:05:
Tweakers heeft niet voor niks een pricewatch, wouter!
mijn excuses , het is het enige topic dat ik volg op dit forum . zoals het moet de url van de tweakers pricewatch over SSD's

http://tweakers.net/price...4/solid-state-drives.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

QErikNL schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:52:
[...]

Dat is ook niet helemaal waar. Kijk, als je je computer/laptop sneller wilt maken is de beste upgrade een SSD schijf plaatsen. Dit omdat deze schijven veel meer snelheidswinst leveren dan extra ram geheugen of snellere processor.
Nog steeds onzin, als je bijvoorbeeld aan videobewerking doet heb je meer aan een snelle cpu (en gpu, afhankelijk van je encoder) dan een SSD, aangezien access en seektimes dan geen rol spelen, en de schrijfsnelheden van een hdd meer dan genoeg zijn voor het opnemen van hd streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij lees jij mijn post niet goed:
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:47:
Een SSD is iets wat echt noodzakelijk is (omdat dat de basis is om lekker te kunnen werken) in elke nieuwe computer of laptop. Ik zou geen nieuwe PC of laptop meer willen zonder SSD. Snelle storage met lage accestimes doet zoooooooooveeeeeel meer in dagelijks gebruik dan een quad core of veel geheugen. Ik heb bij mijn desktop ook altijd (veloci)raptors in raid0 gehad. Dat had bij mij veel meer prioriteit dan andere basis componenten in een nieuwe pc. Bovendien is een SSD heerlijk stil wat je concentratie ten goede komt.
Met de basis/dagelijks gebruik bedoel ik niet die zware CPU intensieve dingen. Ik heb het dan over de meeste gebruikte taken die iedereen elke keer weet doet. Standaard dingen als opstarten, programma's openen, documenten openen en internet pagina's laden. Dat voelt echt een stuk rapper aan met een SSD. Jij begint over videobewerking en het opnemen van HD streams. Dat zijn duidelijk geen basis dingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Het is maar afhankelijk wat je basis noemt, maar iemand die een F/FW series wil kopen doet meer dan alleen maar wat browsen en documentjes openen, anders koop je geen high-end laptop maar een 50% goedkopere medimakrt aanbieding.
Ik heb een FW51 met nog de standaard 5400rpm schijf, en een desktop met intel SSD. Juist in die dagelijkse dingen merk ik heel weining verschil. De desktop start wat sneller, maar opstarten is geen hobby van me dus doe ik zo min mogelijk, scheelt me misschien 10 seconden per dag. Applicaties hetzelfde, ze starten misschien wat sneller, maar zefs op de notebook staan de meeste met een paar seconden op het scherm, misschien 5 minuten winst per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Bij Bol.com € 979 met i7 en 8GB ?? : http://www.bol.com/nl/p/c...errer=ADVNLVRG00202100099

Er staat ook kleur blauw :?

Foutjes?
Meer foto's (100 MB) : http://www.sony.nl/res/attachment/file/73/1237477495373.zip

[ Voor 16% gewijzigd door Strikie op 15-01-2010 13:42 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mess
  • Laatst online: 12-01-2023
Dat scheelt +-€500,- in vergelijking met Sonystyle.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
Hoe meer foto's ik zie zoveelste moeilijker word voor mij de keuze tussen een nieuwe macbook pro met i5 in april of deze sony vaio met i7 en 6gb ram.

Wat zou jullie keuze zijn moesten jullie kunnen kiezen tussen deze 2 laptops ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

wouter.u schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:29:
Hoe meer foto's ik zie zoveelste moeilijker word voor mij de keuze tussen een nieuwe macbook pro met i5 in april of deze sony vaio met i7 en 6gb ram.

Wat zou jullie keuze zijn moesten jullie kunnen kiezen tussen deze 2 laptops ?
Volgens mij komt de nieuwe Macbook Pro eind januari. Ik zou even wachten.

Om gefundeerd advies te krijgen zul je heel nauwkeurig aan moeten geven wat je met je computer doet. En overweeg je de 15" MBP of de 17".

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 15-01-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Had die op Bol.com al gezien ja, maar de titel zegt daar dan weer dat het een Core i5 is (520) met 4GB RAM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Philflow schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:38:
[...]

Inderdaad, maar qua beeldkwaliteit doet het Full HD scherm niet onder voor de beste LED schermen.

[...]

Punt is een beetje dat ik heel graag een tussenweg wil qua resolutie. Ik vind die standaard resolutie van 1378 bij 768 geen ramp ofzo, maar een tikje hoger zou toch wel fijner werken denk ik. Maar Full HD vind ik weer een te hoge resolutie op zo'n schermpje, en bovendien zal het mijn games niet ten goede komen.

Daarom ben ik juist wel blij met iets als 1600 maal 900, ondanks dat de kwaliteit dan slechts gemiddeld is :)

(Op een 15 inch macbook draaien ze 1440 bij nogwat, dat is al een redelijke stap voorwaarts lijkt het. Of vergis ik me dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

SChief schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:18:
[...]

Had die op Bol.com al gezien ja, maar de titel zegt daar dan weer dat het een Core i5 is (520) met 4GB RAM. :)
Klopt maar volgens meneer Bol aan de telefoon klopte het toch echt, maar ik zag later ook dat het de i5 titel met i7 specs is. meneer Bol begreep het niet zo en ik zou morgen een mail krijgen.
Maar het is wel duidelijk dat het een fout op de site is. Maar je hoopt natuurlijk van niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door Strikie op 15-01-2010 19:48 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
Philflow schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:35:
[...]

Volgens mij komt de nieuwe Macbook Pro eind januari. Ik zou even wachten.

Om gefundeerd advies te krijgen zul je heel nauwkeurig aan moeten geven wat je met je computer doet. En overweeg je de 15" MBP of de 17".
Ik zou dan willen gaan voor een macbook van 15 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bear87 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:40:
[...]
(Op een 15 inch macbook draaien ze 1440 bij nogwat, dat is al een redelijke stap voorwaarts lijkt het. Of vergis ik me dan?)
1440*900, de 16:10 resolutie van 1600:900.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.