Wanneer heb je die mail gehad? Ik wacht nog steeds op bericht van Sony over de verzending vanaf het logistiek centrum. Hopen dat die van mij ook snel komt.nielswerf schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:02:
[...]
Ben heel benieuwd wat de technical difficulties zijn... In ieder geval goed nieuws, heb via de mail gehoord van sonystyle dat aanstaande maandag of dinsdag mijn vaio wordt thuisgebrachtZin in!
Na contact met verschillende webwinkels (waaronder ComputerPirates en Aces Direct) blijkt dat deze partijen (allemaal, heel toevallig) a.s. donderdag 28 januari een zending verwachten, voor wat betreft de F11Z1E/BI. Mijn accountmanager (Bij Aces) vertelde me dat afhankelijk van de levertijd mogelijk dezelfde dag - en anders de dag daarop - deze laptop per koerier zal kunnen worden verstuurd.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:20:
[...]
Ik wacht nog steeds op bericht van Sony over de verzending vanaf het logistiek centrum. Hopen dat die van mij ook snel komt.
Met een beetje geluk heb je de F11Z1E/BI dus vrijdag, anders wordt het Februari...
[ Voor 0% gewijzigd door Smen op 23-01-2010 19:09 . Reden: toevoeging welke accountmanager ]
De technical issues zijn puur een voorraadprobleem, zie
http://forum.notebookrevi...?p=5774405&postcount=1324
Toch blijven er mensen die nog steeds denken dat er meer aan de hand is. Ik ben bovenstaande discussie dan ook wel redelijk zat aan het worden. Nog steeds interessant om te volgen omdat er af en toe interessante dingen naar boven komen maar ietsje teveel speculatie.
Toch blijven er mensen die nog steeds denken dat er meer aan de hand is. Ik ben bovenstaande discussie dan ook wel redelijk zat aan het worden. Nog steeds interessant om te volgen omdat er af en toe interessante dingen naar boven komen maar ietsje teveel speculatie.
Erik
het is toch ook niet gek dat mensen argwanend worden. De problemen die op div forums worden besproken zijn natuurlijk niet niks voor zo'n "duurdere" notebook. En gebruikers ervaringen zijn er hier nog nietErikEngerd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:09:
De technical issues zijn puur een voorraadprobleem, zie
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
Het is ook niet gek, alleen gaan de speculaties in dit geval wel erg ver. Zoals bijv. dat Sony een Core 2 Duo in de F zou willen stoppen en per onmiddelijk geen i7 meer zou gebruiken omdat i7 fundamentele problemen zou hebben.Strikie schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:17:
[...]
het is toch ook niet gek dat mensen argwanend worden. De problemen die op div forums worden besproken zijn natuurlijk niet niks voor zo'n "duurdere" notebook. En gebruikers ervaringen zijn er hier nog niet
Het enige probleem wat gevonden is is het 'whining noise' probleem maar daarvoor is al een eenvoudige workaround. Verder een iemend met een defect scherm, een ander met een DOA (BSOD). Op zich dingen die kunnen gebeuren met massaproductie. Verder is er een eigenschap dat op batterijen de processor op de laagste kloksnelheid gaat draaien. Ook zijn er ventilatorproblemen maar dan vooral bij de mensen die zelf aan powermanagement settings hebben zitten knutselen. De algemene ervaring is dat hij stil is en niet heet wordt (ook niet na een uur gamen).
Als je trouwens nu op de discussie kijkt zie je dat er weer extra voer bij is gekomen omdat er weer mensen zijn die iets anders schijnen te hebben gehoord van sony.
Ook zijn er nu weer nieuwe speculaties over problemen die de i5 zou hebben met power management. Voor het geval dat je dacht dat i5 een goed alternatief zou kunnen zijn. Natuurlijk zijn er ook mensen die net hebben gezien dat er ook i5 en i3 versies zijn en daaruit een bevestiging zien dat er van core i7 afgestapt wordt. Ik hou denk ik maar op met het volgen van die discussie. Iets te vermoeiend.
Erik
De Core 2 Duo optie stond vanaf het begin al op sonystyle.co.uk
Afgelopen vrijdag, maar het was niet de automatische mail, en mijn bestelstatus is online ook niet aangepast. Het blijft afwachten, maar in dit geval geloof ik de medewerker echt heel ergVerwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:20:
[...]
Wanneer heb je die mail gehad? Ik wacht nog steeds op bericht van Sony over de verzending vanaf het logistiek centrum. Hopen dat die van mij ook snel komt.
Ook ik begin de discussie redelijk zat te worden, maar kan hem wel goed begrijpen. Mijn configuratie kost bijna 1500 euro, dan wil je toch wel waar voor je geld... We gaan het hopelijk komende week zien!
Je vergeet nog te melden dat dat topic er per dag 10 tot 15 pagina's vol speculaties bij krijgt.ErikEngerd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:49:
Het is ook niet gek, alleen gaan de speculaties in dit geval wel erg ver.
[...]
Ik hou denk ik maar op met het volgen van die discussie. Iets te vermoeiend.
Wordt een beetje erg tijdrovend om te volgen om er eventueel goede info uit te filteren.
Een goed voorbeeld van nuttige informatie is iemand die ubuntu aan de gang heeft gekregen met de Nvidia driver en de juiste settings voor het beeldscherm. Nu nog even kijken hoe het staat met het 'whining noise' op linux (http://forum.notebookrevi...?p=5774846&postcount=1336) en of manipulatie van de max C state daar iets aan kan doen. Dat is nu de info waar ik op zit te wachten.guapper schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:42:
[...]
Je vergeet nog te melden dat dat topic er per dag 10 tot 15 pagina's vol speculaties bij krijgt.
Wordt een beetje erg tijdrovend om te volgen om er eventueel goede info uit te filteren.
Trouwens de moderator heeft ook iedereen opgeroepen om niet meer zoveel te speculeren. En ik heb die moderator geeneens gewaarschuwd, dus blijkbaar ergeren meer mensen zich eraan.
Erik
Ik zie dat de SSD 2x 64gb is. Is dit ook zo bij de harde schijven? Dan is dat ook weer interessant om RAID 0 te draaien.
QErikNL schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:17:
Ik zie dat de SSD 2x 64gb is. Is dit ook zo bij de harde schijven? Dan is dat ook weer interessant om RAID 0 te draaien.
Als ik het lees schrijft hij juist dat hij in de veronderstelling was dat er 2 drives in raid formatie in zouden zitten, maar dat is niet het geval.[url="\"http://forum.notebookreview.com/newreply.php?do=newreply&p=5774846\""]olssy[/url]
[...]
The big surprise was that the hard drive was NOT 2x64GB ssd in raid-0. Instead it is one Hitachi 128GB ssd drive. The performance is still very good giving me seq. reads and wites of about 170MBps with 512k blocks(these numbers arn't exact as I am not in front of the results right now) if I am not mistaken. But, even if it is fast it is not 2 64GB drives in raid, kind of a disappointment. [...]
All in all I am very happy with this laptop.
Ik heb nergens gelezen dat er ruimte is voor 2 schijven/sdd's.
Helaas, omdat voor mij zou een 64/128GB sdd als systeemschijf in combinatie met een 500GB hdd voor data ideaal zijn. Indien er wel ruimte is voor een 2e drive (naast de blueray/cd/dvd) zou ik de laptop uiteraard met de standaard schijf bestellen en er zelf een ssd bij plaatsen.
[ Voor 0% gewijzigd door guapper op 25-01-2010 01:32 . Reden: quote tags verbeterd ]
Sony doet dat door twee 1.8" SSDs op elkaar in te bouwen. Tenminste, zo doen ze dat in de Sony Z.
De F serie kan weer gewoon geconfigureerd en besteld worden via Sonystyle.nl.
(dubbelpost vanwege de nieuwswaarde)
(dubbelpost vanwege de nieuwswaarde)
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 25-01-2010 12:00 ]
Er staat nog steeds tijdelijk niet beschikbaar bij de knop waar eerst "configureer je eigen vaio" stond. Al meer info van de mensen die hun Vaio F verwachten?
[ Voor 39% gewijzigd door Cyleo op 25-01-2010 14:50 ]
Verwijderd
Hmm, ben bang dat we nog even moeten wachten op onze bestelling. Ik heb net contact gehad met SonyStyle en de F-serie wordt nog vastgehouden i.v.m. de officiele releasedatum van de nieuwe CPU. Tenminste, dat is het verhaal dat ze me vertelde. Aanstaande vrijdag mogen ze pas verzenden. De vraag is dan alleen wel waarom er in de USA al wel mensen zijn met de F11 thuis...
Edit:
Net weer gebeld omdat ik het afleveradres wilde wijzigen. Vertelt die medewerker me dat ze woensdag verstuurd worden en dat het niets te maken heeft met een releasedatum, maar met het vervoer. Volgens mij weten ze het zelf ook niet echt meer daar.
We wachten het wel af!
Edit:
Net weer gebeld omdat ik het afleveradres wilde wijzigen. Vertelt die medewerker me dat ze woensdag verstuurd worden en dat het niets te maken heeft met een releasedatum, maar met het vervoer. Volgens mij weten ze het zelf ook niet echt meer daar.
We wachten het wel af!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 15:05 ]
ik heb te horen gekregen dat ze 4 februari weer op voorraad zijn bij de leverancier.
Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9
Verwijderd
Dat geldt denk ik alleen voor de standaard uitvoeringen. Die van mij en van andere tweakers hier zijn door ons zelf geconfigureerd. Gefrabiceerd in Japan en vorige week maandag naar Nederland verzonden...
Zo, duidelijkheid.
Alle vaio's, ook de zelf geconfigureerde, mochten vanwege de processor nog niet uitgegeven worden. Dit mag pas deze week. Vanochtend hebben ze bij sonystyle een mail gekregen waarin stond dat ze vanaf vrijdag uitgeleverd mochten worden. Maar... goed nieuws, vanmiddag kregen ze de email waarin stond dat ze vanaf woensdag mochten leveren.
Dus:
Woensdag tot vrijdag worden door sony alle vaio's geleverd aan UPS die vervolgens ons allemaal heel gelukkig gaan maken
!
Nog even 2 dagen geduld dus!
De persoon van sonystyle wist mij nog te vertellen dat alle vaio's nu al wel in opslag liggen in Tilburg, quite frustrating..... Succes met wachten!
Alle vaio's, ook de zelf geconfigureerde, mochten vanwege de processor nog niet uitgegeven worden. Dit mag pas deze week. Vanochtend hebben ze bij sonystyle een mail gekregen waarin stond dat ze vanaf vrijdag uitgeleverd mochten worden. Maar... goed nieuws, vanmiddag kregen ze de email waarin stond dat ze vanaf woensdag mochten leveren.
Dus:
Woensdag tot vrijdag worden door sony alle vaio's geleverd aan UPS die vervolgens ons allemaal heel gelukkig gaan maken
De persoon van sonystyle wist mij nog te vertellen dat alle vaio's nu al wel in opslag liggen in Tilburg, quite frustrating..... Succes met wachten!
"Configureren"shadownetwork schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:49:
Er staat nog steeds tijdelijk niet beschikbaar bij de knop waar eerst "configureer je eigen vaio" stond.
https://www.sonystyle.nl/...O-notebooks/F-Serie-16-4/
Schijnt inderdaad te kloppen met de andere thread.nielswerf schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:43:
Zo, duidelijkheid.
Dus:
Woensdag tot vrijdag worden door sony alle vaio's geleverd aan UPS die vervolgens ons allemaal heel gelukkig gaan maken!
N.l.
http://forum.notebookrevi...?p=5780722&postcount=1512
en
http://forum.notebookrevi...?p=5781050&postcount=1519
De eerste post noemt vrijdag en de tweede (later gepost dan de eerste) woensdag.
Dit klinkt dus als een consistent verhaal! Woensdag hou ik mijn mailbox nog wat scherper in de gaten in elk geval.
Erik
Dan zullen we tegen volgend weekend wel de eerste reviews van gebruikers krijgen en de eerste amateur foto's .
[ Voor 3% gewijzigd door wouter.u op 25-01-2010 19:27 ]
Is er al bekend welke SSD's Sony gebruikt in de configureerbare nieuwe F (X) serie? De SonyStyle sales afdeling was alles behalve behulpzaam hierin.
Die stuurden me door naar de technische support afdeling waar niet doorheen te komen was (geautomatiseerde kastje-muur), omdat ik de laptop (nog) niet heb, dus geen serienummer...
Die stuurden me door naar de technische support afdeling waar niet doorheen te komen was (geautomatiseerde kastje-muur), omdat ik de laptop (nog) niet heb, dus geen serienummer...
Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate
Ik weet het niet maar weestal gebruikt Sony Toshiba of Samsung, beide met laatste gen. Samsung controller.
Nog steeds geen eerste amateur reviews en foto's? En wanneer ligt de F serie in de schappen eigenlijk? Ik kan hier nergens iets over vinden....
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Hmmm, dank je. Daar moet ik even over nadenken... 't Is helaas niet een van de controllers die ik het liefste zou zien. Is eventueel de hard disk gemakkelijk te vervangen door iemand met twee linkerhanden?Philflow schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:51:
Ik weet het niet maar weestal gebruikt Sony Toshiba of Samsung, beide met laatste gen. Samsung controller.
[ Voor 35% gewijzigd door GWO op 26-01-2010 16:41 ]
Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate
Als ik daarop klik stuurt ie me terug naar de hoofdpagina
Als ik (en jij) het zo terug lees in dit topic dan is er nog nauwelijk iets uitgeleverd.Juancho schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:22:
Nog steeds geen eerste amateur reviews en foto's? En wanneer ligt de F serie in de schappen eigenlijk? Ik kan hier nergens iets over vinden....
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Ik heb hem vandaag besteld via de sonystyle bestellijn. Ik heb op eerdere posts gelezen dat studenten 5% korting zouden krijgen. Dit klopt, maar is echter niet volledig. Iedereen die op dit moment de F besteld via de telefoon krijgt 5%, gewoon om vragen scheelt toch snel 5 tientjes of meer.
Verwijderd
Heeft iedereen gratis W7 upgrade dvd al binnen? Ik heb de mijne nog altijd niet binnen, is nou al maanden geleden. Nog een keer de gegevens invoeren resulteert in "deze serienummer is al gebruikt". In oktober besteld geloof ik.
Ik heb via Sonystyle besteld ( i7,BD-writer 500gb7200 6gb ) en deze zou eerst eind februari verstuurd worden, maar wordt nu a.s. vrijdag verstuurd volgens de automatische mail van sony.
Komt er nog een Sony F11 topic of blijven we dit FW topic 'vervuilen'?
Heren, ik ben op zoek naar een accu voor de sony vaio vgn-fw21z. Kennen jullie misschien een nationa/internationale site waar ik ze goedkoop kan vinden? Op laptopshop zijn ze over de 200 euro...
Maak hem maardionio schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:19:
Ebay.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:25:
Heren, ik ben op zoek naar een accu voor de sony vaio vgn-fw21z. Kennen jullie misschien een nationa/internationale site waar ik ze goedkoop kan vinden? Op laptopshop zijn ze over de 200 euro...
[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 26-01-2010 19:34 ]
Verwijderd
Zo te lezen heb je zin in om een eigen topic van de F11 te maken, vraag het aan een mod voor de zekerheid en maak een mooie OP en je kan gaan met de banaandionio schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:19:
Ik heb via Sonystyle besteld ( i7,BD-writer 500gb7200 6gb ) en deze zou eerst eind februari verstuurd worden, maar wordt nu a.s. vrijdag verstuurd volgens de automatische mail van sony.
Helaas, heb geen accu gevonden voor sony vaio vgn-fw21zPhilflow schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:32:
[...]
Maak hem maareen F topic dan.
[...]
Ebay.
http://shop.ebay.com/?_fr..._sacat=See-All-CategoriesHollovVpo1nt schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:35:
[...]
Helaas, heb geen accu gevonden voor sony vaio vgn-fw21z
Nu voel ik me dus stom
[ Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 26-01-2010 19:41 ]
Over 3 maanden?? Wat bedoel je daarmee? Sony komt om de 6 maanden met een nieuwe lijn. Dus in augustus ongeveer weer.Maak hem maareen F topic dan. Als je nu een F11 topic maakt moet er over 3 maanden weer een F21 topic worden gemaakt.
Kijk hier even, ik weet niet of ze passen: http://www.dealextreme.co.../category.317~search.vaioHollovVpo1nt schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:25:
Ik bedoelde het in principe niet zo letterlijk maar volgens mij gaat het soms wel sneller. De FW41 werd bijvoorbeeld 11 juni 2009 geintroduceerd, de FW51 30 september 2009.QErikNL schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:39:
[...]
Over 3 maanden?? Wat bedoel je daarmee? Sony komt om de 6 maanden met een nieuwe lijn. Dus in augustus ongeveer weer.
Verwijderd
beste sony vaio liefhebers,
gisteren kreeg ik de melding van elektronika outlet dat mijn f11me/h met i5 processor vrijdag binnen komt en dan wordt door gestuurd naar mijn huis.ik ben erg benieuwd.de eerste klanten kunnen als dit klopt dan dus maandag of dinsdag al hun laptop tegemoed zien.ik ben erg benieuwd en hoop iedereen vooral de eerste mensen die hem krijgen veel s6 en plezier met de laptop.en laten we maar hopen dat de problemen er uit zijn en dat sony nog steeds net zo goed is als voorheen,wand toen waren ze super.groetten van emmelkamp19.
gisteren kreeg ik de melding van elektronika outlet dat mijn f11me/h met i5 processor vrijdag binnen komt en dan wordt door gestuurd naar mijn huis.ik ben erg benieuwd.de eerste klanten kunnen als dit klopt dan dus maandag of dinsdag al hun laptop tegemoed zien.ik ben erg benieuwd en hoop iedereen vooral de eerste mensen die hem krijgen veel s6 en plezier met de laptop.en laten we maar hopen dat de problemen er uit zijn en dat sony nog steeds net zo goed is als voorheen,wand toen waren ze super.groetten van emmelkamp19.
En we kunnen alweer naar deel 4:
[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW Series topic, deel 4
Misschien vind iemand t leuk om een topic te maken over de nieuwe F serie?
[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FW Series topic, deel 4
Misschien vind iemand t leuk om een topic te maken over de nieuwe F serie?
Dit topic is gesloten.