Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bear87 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:40:
[...]
Ik vind die standaard resolutie van 1378 bij 768 geen ramp ofzo, maar een tikje hoger zou toch wel fijner werken denk ik. Maar Full HD vind ik weer een te hoge resolutie op zo'n schermpje, en bovendien zal het mijn games niet ten goede komen.

Daarom ben ik juist wel blij met iets als 1600 maal 900, ondanks dat de kwaliteit dan slechts gemiddeld is :)
ik hoor vaak dat je met Windows 7 bij gebruik van scaling (lagere display resolutie ingesteld in Windows) nog steeds een prima weergave hebt zonder duidelijk verlies in snelheid.

Dus voor tekstverwerking etc. instellen op bijv. 100 dpi, zodat je op een full HD scherm toch voldoende grote lettertjes hebt. Bij toepassingen zoals Photoshop, DTP etc. kun je gewoon profiteren van de maximale resolutie (afgezien van de kleine lettertjes in het menu, maar de echte fans kennen de meeste menu's toch wel). Klinkt voor mij als een prima compromis, ik hoop dat t.z.t eens te bekijken als de nieuwe F modellen in de winkel staan.

Hoe dat bij games zit weet ik niet, misschien dat de scaling dan wel teveel cpu tijd kost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Als die van bol.com morgen blijkt te kloppen, bestel ik hem direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Er zijn toch wat donkere wolken aan de horizon voor de F series. Het blijkt dat de laptop een hoge pieptoon laat horen vooral als hij idle is. De ellende begint hier.

Die van mij wordt tussen de 15e en 20e verstuurd en ik ben maar wat blij met de 30 dagen retourgarantie.

[ Voor 21% gewijzigd door ErikEngerd op 15-01-2010 20:33 ]

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

ErikEngerd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:30:
Er zijn toch wat donkere wolken aan de horizon voor de F series. Het blijkt dat de laptop een hoge pieptoon laat horen vooral als hij idle is. De ellende begint hier.
Voor zover ik weet is er 1 man die er last van heeft en er is ook al een workaround. Maar ik heb de thread niet meer bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
Philflow schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:46:
[...]

Voor zover ik weet is er 1 man die er last van heeft en er is ook al een workaround. Maar ik heb de thread niet meer bijgehouden.
Tot nu toe heeft vrijwel iedereen er last van (in elk geval al 3 laptops). Van 2 laptops wachten we nog op informatie. De workaround is om de driver van je graphics card uit te zetten, wat natuurlijk best zonde is. Ik hoop ook dat het probleem beperkt is tot een klein aantal laptops. Hopelijk kan het probleem opgelost worden met softwareupdates.

Als het een beetje meezit zijn er geen problemen op linux want dat ga ik voornamelijk gebruiken.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
Trouwens voor de volledigheid kijk eens op http://forum.notebookrevi...p?p=5741660&postcount=329

Een antwoord op de vraag of het geluid nu zo erg is:
To be quite honest, I personally might never have noticed it, if it was not mentioned on this forum for the past few days.

But after being mentioned, I was specifically listening for it when I got my machine and yes I did/do hear the noise. I have a feeling that I just might get used to it after a while, just like getting used to the sound of the fan running etc but maybe after a few days I just might realize that the sound is just unbearable....we'll see.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Ik ga deze laptop zeker kopen . Voor het probleem met de piep ben ik niet bang, dit zal vast worden opgelost.
Wat mij wel verbaasd is dat het USA model een backlight op de keyboard heeft en het Europese model niet :? En eigenlijk wil ik dit ook erg graag, ik werk vaak s'nachts met weinig licht en kan niet blind typen.
Zal dit USA model ook in Nederland te krijgen zijn, misschien in een wat kleinere oplage ?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:52
Mijn eerste post op Tweakers.net.

Van de week is mijn HP laptop kapot gegaan en daarom ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en ben zeer weg van de Sony FW/F series. Bij Bol.com zag ik gisterochtend de nieuwe F serie voor €979,- met foute specificaties. Gelijk Bol.com gemaild met de vraag wat nou de juiste specificaties zijn en gisteravond mail terug gehad dat ze me niet helemaal snappen, vervolgens weer teruggemaild. Ik wacht nu op antwoord. Als ze me nu vertellen dat het een laptop is met de i7 specificaties koop ik hem direct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

GioStyle schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:49:
Mijn eerste post op Tweakers.net.

Van de week is mijn HP laptop kapot gegaan en daarom ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en ben zeer weg van de Sony FW/F series. Bij Bol.com zag ik gisterochtend de nieuwe F serie voor €979,- met foute specificaties. Gelijk Bol.com gemaild met de vraag wat nou de juiste specificaties zijn en gisteravond mail terug gehad dat ze me niet helemaal snappen, vervolgens weer teruggemaild. Ik wacht nu op antwoord. Als ze me nu vertellen dat het een laptop is met de i7 specificaties koop ik hem direct!
Ik zag het ook, maar het is een foutje.... een i5 machine met de specs van een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Misschien allemaal die van bol.com bestellen, blijken we een i5 te krijgen ze aanklagen voor het geven van verkeerde informatie. En dan voor hetzelfde geld een i7 te krijgen met die 8gb DDR3 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
QErikNL schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:15:
Misschien allemaal die van bol.com bestellen, blijken we een i5 te krijgen ze aanklagen voor het geven van verkeerde informatie. En dan voor hetzelfde geld een i7 te krijgen met die 8gb DDR3 :).
ge kunt proberen. Al denk ik dat ze ook niet zomaar een laptop van 1600euro geven als je maar 1000 euro betaalt hebt.

en een advocaat nemen en al je tijd die je daarin zou steken kost misschien nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:07
En dan win je waarschijnlijk nog niet omdat het overduidelijk is dathet niet kan kloppen. De titel-specificaties en de specificaties in het specificatie-vlak komen namelijk niet overeen. Dat wekt argwaan, bij veel mensen en niet alleen bij Tweakers. :)

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb allerei gelezen over de pieptoon. Ik heb de mijn nog niet besteld, maar zou ik nu best wachten tot het probleem is opgelost (indien het dus een hardware probleem is) of denken julie dat het gewoon sofwarematig kan opgelost worden en het dus niet uitmaak wanneer ik hem koop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:01:
Ik heb allerei gelezen over de pieptoon. Ik heb de mijn nog niet besteld, maar zou ik nu best wachten tot het probleem is opgelost (indien het dus een hardware probleem is) of denken julie dat het gewoon sofwarematig kan opgelost worden en het dus niet uitmaak wanneer ik hem koop ?
Ik wacht tot ik zeker weet hoe het probleem kan worden opgelost of de fabrikant dit al heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Hallo

Ik volg dit topic al een ruime tijd maar elke dag komen er wel vragen bij. Ik ben geintereseerd in de Sony Fw 51M/H die te koop staat bij laptopshop.be voor €1399.99. Dit is de goedkoopste manier waar ik eraan kan geraken. Nu komt de nieuwe F serie met de nieuwe intel core i5-520M-processor en de intel core i7-720QM-processor. Respektievelijk €999 en €1348. Ik heb benchmarks gezien van verschillende cpu's en de intel core i5 520M zou beter zijn dan de P8700 (zie: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html).
De grafischekaart zou bij de nieuwe notebooks beter zijn dan de ATI HD 4650.
Ik vraag mij nu af wat mijn beste keuze zou zijn van notebook bij: soms eens een spel spelen, office gebruik, internet, e-mail, msn, muziek, download programma en etc... Maar geen zware tekenprogramma's of photoshop. Voor mijn portefeuille en op het eerste zicht is de versie van €999 de beste optie maar ik denk eraan om de laptop toch een paar jaar te gebruiken. Ik heb nu een vaste pc met een intel core E6600 @2.4GHz en dit gaat wel nog goed voorruit maar ik wil een notebook omdat ik voor het unief wel wat groepsopdrachten moet maken en een notebook aansluitbaar is op mijn toekomstige lcd tv waarop ik dan blu ray kan afspelen. Heeft er iemand tips voor mijn keuze van notebookversie? Misschien zijn er nog wat pro's en contra's die ik over het hoofd heb gezien waardoor mijn keuze fout is. Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

tigos schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:25:
Ik vraag mij nu af wat mijn beste keuze zou zijn van notebook bij: soms eens een spel spelen, office gebruik, internet, e-mail, msn, muziek, download programma en etc...
Met jouw gebruik is iedere 2.0GHz Core 2 Duo al genoeg. De snelheid die je ervaart zal nauwelijks door de CPU beinvloedt worden maar wel door je harde schijf.

Mijn advies zou zijn: koop de goedkoopste FW of F en koop dan eventueel later een snelle harde schijf erbij, zoals de Hitachi 7K500, een WD5000bevt of een WD3200bekt. Een SSD is nog sneller maar ook vel duurder.

Hou er wel rekening mee dat er verschillende schermen in omloop zijn: 1600*900 ECO is gemiddelde kwaliteit, 1920*1080 Xbrite is zeer goed, 1920*1080 Premium is waarschijnlijk extreem goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 17-01-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:43:
[...]

Met jouw gebruik is iedere 2.0GHz Core 2 Duo al genoeg. De snelheid die je ervaart zal nauwelijks door de CPU beinvloedt worden maar wel door je harde schijf.

Mijn advies zou zijn: koop de goedkoopste FW of F en koop dan eventueel later een snelle harde schijf erbij, zoals de Hitachi 7K500, een WD5000bevt of een WD3200bekt. Een SSD is nog sneller maar ook vel duurder.

Hou er wel rekening mee dat er verschillende schermen in omloop zijn: 1600*900 ECO is gemiddelde kwaliteit, 1920*1080 Xbrite is zeer goed, 1920*1080 Premium is waarschijnlijk extreem goed.
Ehm? Verschillende schermen? Daar weet ik niks van? Welke scherm heeft een FW31ZJ dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:29:
[...]
Ehm? Verschillende schermen? Daar weet ik niks van? Welke scherm heeft een FW31ZJ dan?
1920*1080 dual lamp CCFL. Zeer goed scherm. Waarschijnlijk is het Premium scherm nog beter.

Goede reviews staan op Notebookcheck.com en Notebookjournal.de

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 17-01-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:14
Strikie schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:26:
Wat mij wel verbaasd is dat het USA model een backlight op de keyboard heeft en het Europese model niet :? En eigenlijk wil ik dit ook erg graag, ik werk vaak s'nachts met weinig licht en kan niet blind typen.
Zal dit USA model ook in Nederland te krijgen zijn, misschien in een wat kleinere oplage ?
Toetsenbord verlichting is nu toch standaard bij de nieuwe VAIO F series?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Het is echt te gek voor woorden dat je niet voor de kleur van je behuizing kan kiezen als je de duurste configuratie van de F-serie wilt bestellen. Ik ben erg benieuwd naar de 'Premium Black'' kleur, aangezien die op foto's een lelijke paarse gloed heeft.

Kijk je dan op de SonyStyle USA site, dan zie je een zilveren en een mat zwarte staan...waarom daar wel en hier niet?! Juist díe wil ik...kansloos van Sony IMHO.

En bestellen aldaar gaat niet, omdat je niet in de USA woont, ook niet met een creditcard o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
  • Laatst online: 04-12-2024
Juancho schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:10:
[...]

Toetsenbord verlichting is nu toch standaard bij de nieuwe VAIO F series?
Nee, zojuist contact gehad met sonystyle, is alleen in de USA, hier ook niet voor meerprijs te krijgen, helaas...

Wel raar dat er zoveel verschil tussen zit, aangezien alle laptops gewoon uit Japan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, zojuist contact gehad met sonystyle, is alleen in de USA, hier ook niet voor meerprijs te krijgen, helaas...

Wel raar dat er zoveel verschil tussen zit, aangezien alle laptops gewoon uit Japan komen..
Er zit inderdaad veel verschil tussen. Met betrekking tot het toetsenbord wacht ik maar geduldig af tot ik mijn F11 zelf in handen heb. Heb met twee mensen van SonyStyle contact gehad en beiden hadden daar een andere mening over. Zoals vaak met hardware hebben de consumenten (tweakers) meer verstand van zaken dan de verkoopadviseurs.

Mijn F11 zal vandaag verstuurd worden, tenminste dat is de bedoeling. Ik verwacht hem dan ook niet voor het einde van de week hier. Een dag intern in Japan, een dag vliegen en nog een dag intern in Nederland.
tigos schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:25:
Hallo

Ik volg dit topic al een ruime tijd maar elke dag komen er wel vragen bij. Ik ben geintereseerd in de Sony Fw 51M/H die te koop staat bij laptopshop.be voor €1399.99. Dit is de goedkoopste manier waar ik eraan kan geraken. Nu komt de nieuwe F serie met de nieuwe intel core i5-520M-processor en de intel core i7-720QM-processor. Respektievelijk €999 en €1348. Ik heb benchmarks gezien van verschillende cpu's en de intel core i5 520M zou beter zijn dan de P8700 (zie: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html).
De grafischekaart zou bij de nieuwe notebooks beter zijn dan de ATI HD 4650.
Ik vraag mij nu af wat mijn beste keuze zou zijn van notebook bij: soms eens een spel spelen, office gebruik, internet, e-mail, msn, muziek, download programma en etc... Maar geen zware tekenprogramma's of photoshop. Voor mijn portefeuille en op het eerste zicht is de versie van €999 de beste optie maar ik denk eraan om de laptop toch een paar jaar te gebruiken. Ik heb nu een vaste pc met een intel core E6600 @2.4GHz en dit gaat wel nog goed voorruit maar ik wil een notebook omdat ik voor het unief wel wat groepsopdrachten moet maken en een notebook aansluitbaar is op mijn toekomstige lcd tv waarop ik dan blu ray kan afspelen. Heeft er iemand tips voor mijn keuze van notebookversie? Misschien zijn er nog wat pro's en contra's die ik over het hoofd heb gezien waardoor mijn keuze fout is. Alle hulp is welkom.
Als ik jou was zou ik gewoon op SonyStyle je eigen vaio samenstellen. Voor jouw gebruik is mijn configuratie voldoende en die heeft me minder dan 900 gekost. Gewoon bellen en zeggen dat je student ofzo bent en graag wat korting wilt en dan bereid bent een vaio te kopen. Dan krijg je vast 5% korting en stel je samen met de verkoper je Vaio samen. De i520 zal voor jouw toepassingen echt nog wel een aantal jaar voldoende zijn.

Mijn configuratie:

Processor: Intel® CoreTM i5 Processor
Besturingssysteem: Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Zwart
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Microsoft Office-pakketten: Zonder Office-pakketten
Antivirus: McAfee® - 60 dagen bescherming
Adobe Acrobat: Zonder Adobe® Acrobat Standard
Adobe Creation: Zonder Adobe® Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder AdobePhotoshopLightroom
Tevens meegeleverd

Toetsenbord: Toetsenbord: US Int
Batterij: Batterij werkt maximaal 3 uur
Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth
AC-adapter: 1 AC-adapter
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Geheugenkaartlezer: SD- en MS-geheugenkaartsleuf
Poorten: 2 USB 2.0

Prijs: 863,55

EDIT: ik zie dat je bluray wilt afspelen op je LCD. Dit doe ik ook, maar niet via schijfjes. Indien jij dat wel via je speler wilt doen zul je dus voor de optie bluray-speler moeten kiezen. In mijn configuratie zit gewoon een DVD-brander. Meerprijs is 50 euro.

Link naar SonyStyle

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:08:
[...]

Mijn F11 zal vandaag verstuurd worden, tenminste dat is de bedoeling. Ik verwacht hem dan ook niet voor het einde van de week hier. Een dag intern in Japan, een dag vliegen en nog een dag intern in Nederland.

[...]
Dan zitten we in hetzelfde schuitje, bij de store werd ook mij verteld dat de mijne vandaag zal worden verstuurd. Nog een positieve kanttekening: volgens de medewerker duurt het 2 dagen voor versturen, niet 3 zoals jij denkt, dus wie weet woensdag al :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
nielswerf schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:44:
[...]

Dit zou ik echt zeer opmerkelijk en belachelijk vinden als de Nederlandse modellen geen verlichttoetsenbord hebben of nog krijgen... Dat hoort gewoon standaard te zitten op een laptop die zich voordoet als DE multimedia laptop.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Iemand enig idee voor een work-around of Sony CTO laptops van de USA SonyStyle website hier te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon op SonyStyle je eigen vaio samenstellen. Voor jouw gebruik is mijn configuratie voldoende en die heeft me minder dan 900 gekost. Gewoon bellen en zeggen dat je student ofzo bent en graag wat korting wilt en dan bereid bent een vaio te kopen. Dan krijg je vast 5% korting en stel je samen met de verkoper je Vaio samen. De i520 zal voor jouw toepassingen echt nog wel een aantal jaar voldoende zijn.
Dit is inderdaad wel interessant maar ik woon in België en hier kunnen we dat niet doen. Opsturen van Nederland is ook geen optie want ze sturen alleen maar naar Nederland :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Heb jij zelf ervaring met het krijgen van korting bij de telefoon? En zijn er ook anderen die hier ervaring mee hebben. Het zou wel heel fijn zijn als dit zou werken, zodat ik voor een goede prijs een sony vaio F kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb daar zelf ervaring mee. Mijn vorige Vaio (FZ21M) is twee maanden geleden kapot gegaan en dat was net buiten de garantie. Daarnaast ben ik student en zijn er verschillende landen waar SonyStyle een studentenkorting hanteert. Die twee redenen zijn voor mij genoeg reden om een korting te willen krijgen. Ik weet natuurlijk niet of het altijd lukt, maar ik ga ook wel met die instelling het gesprek in. Ik wil graag klant blijven bij Sony, maar dan wil ik ook een gebaar van hun kant zien. Die benadering werkt wel bij meer situaties. Met 5% ben ik tevreden, voor mij is het ook meer dat ik zie dat een bedrijf er iets voor over heeft mij als klant te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

tigos schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:14:
[...]
Dit is inderdaad wel interessant maar ik woon in België en hier kunnen we dat niet doen. Opsturen van Nederland is ook geen optie want ze sturen alleen maar naar Nederland :X
Als je iemand in Nederland kent kun je het misschien naar hun laten opsturen.
renskoenraadt schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:39:
Iemand enig idee voor een work-around of Sony CTO laptops van de USA SonyStyle website hier te krijgen?
Sony stuurt ze zelf iig niet op. Ook is de garantie niet internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

tigos schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:14:
[...]

Je mag hem ook naar mij laten sturen dan stuur ik hem weer naar jou :)

http://tweakers.net/aanbod/userstats/20024

Ik help graag een Tweakert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
Strikie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:49:
[...]

Je mag hem ook naar mij laten sturen dan stuur ik hem weer naar jou :)

http://tweakers.net/aanbod/userstats/20024

Ik help graag een Tweakert!
Dat is heel vriendelijk van je en ik hed het overwogen maar ik ben niet zo tuk op de garantie van Sony. Normaal ben ik altijd al tevreden geweest van Sony apparaten maar het zou er eens moeten omdoen dat er iets stuk is. Uit de berichten dat ik hier al gelezen heb, zijn ze niet zo vrijgevig met de garantie en elk excuus is goed voor ze om toch maar te herstellen zonder garantie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:20:
[...]

Als je iemand in Nederland kent kun je het misschien naar hun laten opsturen.

[...]

Sony stuurt ze zelf iig niet op. Ook is de garantie niet internationaal.
Zou het volgens julie lukken om het om een afleveradress te laten bezorgen in nederland. en gewoon voor derest al mijjn eigen gegevens. zijn er dan geen nadelen aan verbonden in verband met garantie enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:26:
[...]

Zou het volgens julie lukken om het om een afleveradress te laten bezorgen in nederland. en gewoon voor derest al mijjn eigen gegevens. zijn er dan geen nadelen aan verbonden in verband met garantie enzo ?
Ik wil een CW, maar zit met dezelfde problemen, hier in Nederland kan je alleen een standaard versie krijgen met een i3 330, in Engeland kan je hem deel zelfs samenstellen met een i5 520 en een 1600x900 pixel scherm erbij, maar alleen met een 5400rpm schijf, in de US kan je zelfs een i5 540 krijgen en een 7200rpm schijf, maar weer niet het beter scherm....

Ik heb contact gehad met Sony Nederland en UK, en die hebben er geen verklaring voor, ja andere markt blah blah bla... Wat garantie betreft heb je die in Nederland als je binnen Europa koopt, dus ook vanuit de UK. Vanuit de US zou je moeten zoeken naar een derde partij die dat verzekerd. Wanneer je via de UK sonystyle.co.uk shop besteld kan je de factuur op je Nederlandse gegevens laten zetten en die laptop naar een adres in de UK laten sturen, ik laat het waarschijnlijk naar een collega in de UK sturen die regelmatig naar Nederland komt.

Maar het blijft natuurlijk raar dat je niet in alle landen dezelfde configuratie opties heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
nielswerf schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:36:
[...]

Dan zitten we in hetzelfde schuitje, bij de store werd ook mij verteld dat de mijne vandaag zal worden verstuurd. Nog een positieve kanttekening: volgens de medewerker duurt het 2 dagen voor versturen, niet 3 zoals jij denkt, dus wie weet woensdag al :9
Wanneer hebben jullie besteld? Ik heb op de 7e januari besteld kort nadat hij op de site zichtbaar was. Die van mij zou tussen de 15e en 20e verstuurd worden. Dus ook elk moment..... Hopelijk heb ik hem voor einde van deze week.

PS. Ben trouwens erg blij dat er een eenvoudige workaround is bedacht voor het geluidsprobleem...
In sound options kiezen voor mute microphone en 'listen to this device' selecteren.

De Fjes gaan trouwens wel als warme broodjes over de toonbank. Toen ik hem bestelde was de levertijd 2-3 weken en inmiddels is dat al opgelopen naar 5-6 weken.

[ Voor 14% gewijzigd door ErikEngerd op 18-01-2010 21:59 ]

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen,

Ik heb onlangs de W7 upgrade geinstalleerd (32 bit) op mijn vaio FW41m/h. Nu, ik heb de laptop sinds juli en toen had ik al es een W7 versietje geinstalled, build 7100 dacht ik. Na die install had ik echter tal van problemen met mijn keyboard en cursor. Telkens ik een bericht of een e-mail typte, belandde de cursus zomaar even middenin de tekst, maar allesbehalve op de plaats waar ik hem verwachtte. Dat zorgde ervoor dat ik om de haverklap de cursor weer op de goeie plaats moest zetten, voor ik kon doorgaan met typen. Nu, na een tijdje heb ik dan gemakkelijkheidshalve maar gekozen om opnieuw vista te installen, en dat zorgde ervoor dat het probleem weg was.

Nu ik natuurlijk mijn upgrade van sony had ontvangen, wou ik W7 opnieuw installen en dat heb ik ook gedaan. Jammer genoeg heb ik nu weer hetzelfde probleem. Cursor die op de gekste plaatsen beland, waardoor normaal typen niet meer mogelijk is. Je zou es moeten nagaan hoeveel moeite dit bericht me kostte :)

Zijn er mensen met gelijkaardige problemen? Ik heb dit topic al half doorgelezen, maar nog niets gelijkaardigs gezien. Heb nog geen drivers geinstalleerd, want m'n keyboard is het enige dat niet behoorlijk werkt. AV toetsen, wifi, beeld, ... verder loopt alles perfect. Heb hier geen verklaring voor: anyone does?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt van notebookforum (hier en hier)
Het gaat hier om de Amerikaanse Sony F met een Full-HD Premium scherm:
I ordered mine yesterday with these specs:

Intel® Core™ i7-720QM processor (1.60GHz) with Turbo Boost up to 2.80GHz
Genuine Windows® 7 Professional 64-bit
320GB Hard Disk Drive (7200rpm)
6GB (4GBx1 + 2GBx1) DDR3-SDRAM-1333
Blu-ray Disc™ player
16.4" VAIO Premium Display (1920x1080) with NVIDIA® GeForce® GT 330M GPU (1GB VRAM)
Fresh Start
Keyboard Backlight
Standard Capacity Battery
Here's a couple pics I finally uploaded; I got the black color
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n175/LuvrGirlM/My%20VAIO%20F%20Series/IMG_0108.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n175/LuvrGirlM/My%20VAIO%20F%20Series/IMG_0109.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n175/LuvrGirlM/My%20VAIO%20F%20Series/IMG_0110.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n175/LuvrGirlM/My%20VAIO%20F%20Series/IMG_0111.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n175/LuvrGirlM/My%20VAIO%20F%20Series/IMG_0112.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n175/LuvrGirlM/My%20VAIO%20F%20Series/IMG_0113.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n175/LuvrGirlM/My%20VAIO%20F%20Series/IMG_0114.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n175/LuvrGirlM/My%20VAIO%20F%20Series/IMG_0115.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n175/LuvrGirlM/My%20VAIO%20F%20Series/IMG_0116.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n175/LuvrGirlM/My%20VAIO%20F%20Series/IMG_0117.jpg

En dit komt van notebookjournal (hier)
Het gaat hier om de Europese Sony F met een Full-HD Premium scherm (VPCF11Z1E/BI):
Notebookjournal besuchte die Vorstellung der Intel Arrandale-Mobilprozessoren in München. Unter den OEM-Herstellern vor Ort war auch Sony mit einem Vaio F im Handgepäck. Der Hersteller nennt diesen 16.4-Zoller erstmals selbst für den Gamer geeignet. Die Maximalkonfiguration lässt tatsächlich solche Vermutungen aufkommen.

Technische Daten VAIO VPC-F11Z1E/BI
(Maximalkonfiguration)
- Prozessor Intel Core i7 720M
- Speicher 8 GB DDR3 SDRAM
- Festplatte 500 GB SATA
- Display 16.4” Full HD (1920X1080), antiglare, 100% Adobe RGB Farbraum
- Grafikkarte NVIDIA GeForce GT330M 1GB DDR3VRAM
- Abmessungen 263 x 31-41 x 387,2 mm (B x H x T)
- Gewicht 3,2 Kilogramm (mit ausgeliefertem Akku)
- Wireless WLAN 802.11b/g/n; Bluetooth
- Betriebssystem Genuine Windows 7 Home Premium
- Preis: 1.499 Euro
- Verfügbarkeit: ab Ende Januar 2010
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookjournal.de/storage/show/image/image4b4eaee74f0ef
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookjournal.de/storage/show/image/image4b4eaee42abad

Voor mij is het duidelijk nu:

Amerika heeft een ander Premium scherm dan Europa en wel dat van onze oude FW51 modellen. Het scherm op de amerikaanse screenshots is duidelijk het FW51 scherm. Dat kan ik met zekerheid zeggen omdat ik zelf de FW51JF/H heb. Het Europese Premium is duidelijk anders. Veel meer mat en niet spiegelend. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat er op de Sony USA site nergens wordt gerept over anti-reflection, scratch resistant terwijl dit op de Europese Sony sites wel staat.

Ik zou geen VAIO's in Amerika meer kopen. Keer op keer blijkt maar weer dat hun steeds 1 generatie achterlopen met hun schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:54

Sick Nick

Drop the top!

Dat scherm lijkt heel veel op het type scherm wat ook in de Z-serie zit. Die doen het buiten heel erg goed dus da's goed nieuws voor de toekomstige F-serie bezitters met dat specifieke scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kunnen de Nederlandse bezitters van een F serie ook even aangeven of ze wel/geen blacklite hebben? Zoals gezegd, ik zou het ronduit slecht vinden als ze de Nederlandse versie geen verlicht toetsenbord geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:59:
Kunnen de Nederlandse bezitters van een F serie ook even aangeven of ze wel/geen blacklite hebben? Zoals gezegd, ik zou het ronduit slecht vinden als ze de Nederlandse versie geen verlicht toetsenbord geven..
Er zijn - mijns inziens - nog geen Nederlandse bezitters van de F11. In de loop van deze week zal dat anders zijn. En als de Europese geen verlicht toetsenbord heeft is dat jammer, maar de keuze van Sony, daar zullen ze wel een reden voor hebben. Zoals in dit topic te lezen is hebben we hier in Europa een beter scherm dan bijvoorbeeld in de VS.

Zo'n verlicht toetsenbord is natuurlijk wel 'hip', maar heeft toch weinig 'multimedia' waarde. Doe mij maar een goed scherm, maar ieder voor zich natuurlijk. :)

Mijn laptop is inmiddels onderweg naar het logisitieke centrum van Sony, vannacht een mail gekregen. Ik verwacht hem donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ben ik het dan niet mee eens. Een verlicht toetsenbord vind ik juist absoluut een echte toevoeging aan een multimedia laptop. Het is geen type laptop wat je alleen overdags gebruikt voor werk/privé met standaard applicaties. Dan koop je lekker een laptop die 50% goedkoper is. Multimedia schat ik breed in, dus een verlicht toetsenbord is absoluut zeer prettig in wat donkere ruimtes. Bovendien is de VAIO toch het voorbeeld van style, dan vind ik niet dat je het in Nederland niet kunt maken om geen verlichttoetsenbord mee te leveren. Net zoals de verschillende schermen in Nederland/Amerika. Dat blijft toch ongelovelijk vaag?

Je wilt toch je Sony neerzetten als één geweldig multimedia apparaat? Jij hebt het over hip, maar de VAIO is toch juist het voorbeeld van een hippe laptop? Daardoor is het toch ook groot en bekend geworden?

Ik kan dat nooit zo goed begrijpen, waarom je van hetzelfde type verschillende hardware hebt in andere landen. Maak het dan op zijn minst optioneel.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 19-01-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
Juancho schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:26:
Ben ik het dan niet mee eens. Een verlicht toetsenbord vind ik juist absoluut een echte toevoeging aan een multimedia laptop. Het is geen type laptop wat je alleen overdags gebruikt voor werk/privé met standaard applicaties. Dan koop je lekker een laptop die 50% goedkoper is. Multimedia schat ik breed in, dus een verlicht toetsenbord is absoluut zeer prettig in wat donkere ruimtes. Bovendien is de VAIO toch het voorbeeld van style, dan vind ik niet dat je het in Nederland niet kunt maken om geen verlichttoetsenbord mee te leveren.
Het spijt me zeer, maar een laptop van 1500euro afrekenen op een toevoeging van backlight toetsenbord vind ik wel heel raar. Misschien moet je je, als je je hierover druk maakt, toch eens zeer gaan afvragen of je wel zo'n laptop moet kopen. Hoop gezeur over een onbelangrijk detail... Er zijn veel goedkope laptops met veel uiterlijk vertoon. Als je voor inhoud wil gaan is dit wel een zeer mooie laptop!
Met of zonder backlight, ik ga donderdag voor de deur zitten wachten op de UPS! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sommige mensen vinden een verlicht toestenbord wel belangrijk, anderen niet. Discussie klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
1000 a 1100 euro bedoel je....

Anyway, waar het me om gaat is dat Sony het wel op de Amerikaanse variant doet, maar niet de Nederlandse. En de VAIO staat gewoon bekend om zijn prachtige uiterlijk, daar ligt/lag vooral de kracht. Dan vind ik een blacklit absoluut een pluspunt tenopzichte van vele andere laptops. De XPS16 vind ik persoonlijk ook erg mooi, stond op het punt die te kopen, tot ik de nieuwe VAIO zag met ook blacklit.

Alles wat de XPS voorhad, dat was verdwenen met de nieuwe VAIO. De prestaties zijn super, de prijs ligt ongeveer gelijk, alleen heeft de Nederlandse versie blijkbaar geen toetsenbord verlichting. Wellicht dat jij er niet zoveel waarde aan hecht, maar ik vond het juist wel een erg mooie en goede toevoeging aan de VAIO.

Dan is het even balen dat de Nederlandse variant dat opeens niet blijkt te krijgen. Want met die verlichting was de laptop in mijn ogen echt helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Koop eventueel een blacklight replacement keyboard op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carthorian
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12-2024
Je scherm geeft toch genoeg licht om je toetsen te kunnen zien, mocht je niet blind kunnen typen (tweaker :+ ?). Verder heb je nog een reliëf op je 'f' en 'j' toets, zodat je zonder kijken je vingers goed kan zetten.

Ik koop mijn vaio voor de functionaliteit en een kerstboom voor zijn uiterlijk. Dat hij nog mooi zou zijn (als je extra lichtjes al mooi vindt natuurlijk) is dan lekker meegenomen, maar om er nou over te klagen..

edit: mocht het niet zo zijn (wat op dit punt nog steeds een gerucht is), kan ik je misschien dit apart verkrijgbaar product aanraden:

[ Voor 20% gewijzigd door carthorian op 19-01-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Reden dat ik klaag dat ze de amerikaanse versie wel voorzien en de Nederlandse niet. Dat blijf ik opmerkelijk vinden.... En natuurlijk koop je een Vaio als eerst voor zijn prestaties, maar toch ook wel een beetje voro het uiterlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

Juancho schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:12:
Reden dat ik klaag dat ze de amerikaanse versie wel voorzien en de Nederlandse niet. Dat blijf ik opmerkelijk vinden.... En natuurlijk koop je een Vaio als eerst voor zijn prestaties, maar toch ook wel een beetje voro het uiterlijk....
Ben het helemaal met je eens! Ik wil ook graag die backlight erg zuur dat deze niet op de europese markt word geleverd.
Ik ben hier zo over teleurgesteld dat ik waarschijnlijk toch voor de nieuwe MSI ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we anders eerst even wachten tot er daadwerkelijk iemand in Nederland een F11 in zijn handen heeft? Er zijn verschillende berichten over het wel of niet aanwezig zijn van het backlit keyboard.

Persoonlijk kan het me echt niets schelen of het er op zit of niet. Ik typ toch blind en volgens mij zal het me alleen maar afleiden. Maar als er mensen zijn die er echt hun aankoop van een verlicht toetsenbord af laten hangen, prima. Ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Tjonge wat een gedoe, natturlijk heeft de europese versie een backlight....
anders is het scherm niet te lezen.... vraag blijft of er een backlit keyboard op zit...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
Zer0 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:35:
Tjonge wat een gedoe, natturlijk heeft de europese versie een backlight....
anders is het scherm niet te lezen.... vraag blijft of er een backlit keyboard op zit...
Volgens de discussie op forum.notebookreview.com:

bijv. http://forum.notebookrevi...p?p=5750782&postcount=628

is er geen backlit keyboard op de F in Europa.

Voor mij is dat niet zo relevant. Het wordt volgens mij in deze discussies pas belangrijk op het moment dat je ontdekt dat anderen (bijv. in USA) het wel kunnen hebben en wij niet. Vergelijkbaar met de buurman die een grotere auto koopt. In elk geval lijkt het er wel op dat we in Europa een beter scherm hebben dan in de USA dus dat compenseert dan weer. :-)

PS. Die van mij heeft trouwens nu de fabriek verlaten op weg naar het 'logistieke centrum', tracking nr moet nog komen

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de Sony F11M1E/H in huis. Ik kan deze waarschijnlijk krijgen voor een vriendenprijsje van 920 inclusief btw en verzending. Is dit een mooi aanbod of is deze reeds goedkoper te verkrijgen?
Als iemand de F11 binnen heeft zou hij/zij kan even kunnen vermelden of er verlichte keypad op zit?

Ben benieuwd wanneer consumenten deze F11 echt thuis hebben ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:01
Hmm, een levertijd van 5-6 weken bij de sonystyle shop...
Ik heb geen zin om daar zo lang op te moeten wachten. Iemand hier die m heeft besteld terwijl toen al dezelfde 5-6 weken op de site stond en die kan bevestigen dat dit wel sneller gaat...?

Kortom: moeilijk leverbaar en juist nu ik zo hard die notebook nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:13:
Heeft iemand al de Sony F11M1E/H in huis. Ik kan deze waarschijnlijk krijgen voor een vriendenprijsje van 920 inclusief btw en verzending. Is dit een mooi aanbod of is deze reeds goedkoper te verkrijgen?
pricewatch: Sony Vaio VPC-F11M1E/H
http://www.hardware.info/...io_VPCF11M1EH_VPCF11M1EH/

Er zit vrijwel zeker geen verlicht toetsenbord in.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 19-01-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Rare reactie, Johan...
Maar eind deze maand komen ze in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen,

Ik heb onlangs de W7 upgrade geinstalleerd (32 bit) op mijn vaio FW41m/h. Nu, ik heb de laptop sinds juli en toen had ik al es een W7 versietje geinstalled, build 7100 dacht ik. Na die install had ik echter tal van problemen met mijn keyboard en cursor. Telkens ik een bericht of een e-mail typte, belandde de cursus zomaar even middenin de tekst, maar allesbehalve op de plaats waar ik hem verwachtte. Dat zorgde ervoor dat ik om de haverklap de cursor weer op de goeie plaats moest zetten, voor ik kon doorgaan met typen. Nu, na een tijdje heb ik dan gemakkelijkheidshalve maar gekozen om opnieuw vista te installen, en dat zorgde ervoor dat het probleem weg was.

Nu ik natuurlijk mijn upgrade van sony had ontvangen, wou ik W7 opnieuw installen en dat heb ik ook gedaan. Jammer genoeg heb ik nu weer hetzelfde probleem. Cursor die op de gekste plaatsen beland, waardoor normaal typen niet meer mogelijk is. Je zou es moeten nagaan hoeveel moeite dit bericht me kostte :)

Zijn er mensen met gelijkaardige problemen? Ik heb dit topic al half doorgelezen, maar nog niets gelijkaardigs gezien. Heb nog geen drivers geinstalleerd, want m'n keyboard is het enige dat niet behoorlijk werkt. AV toetsen, wifi, beeld, ... verder loopt alles perfect. Heb hier geen verklaring voor: anyone does?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Inmiddels contact gehad met Bol.com en zij hebben toegegeven dat het inderdaad foutieve informatie bevat en zo spoedig mogelijk wordt aangepast. Helaas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
johan12 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:11:
Hmm, een levertijd van 5-6 weken bij de sonystyle shop...
Ik heb geen zin om daar zo lang op te moeten wachten. Iemand hier die m heeft besteld terwijl toen al dezelfde 5-6 weken op de site stond en die kan bevestigen dat dit wel sneller gaat...?

Kortom: moeilijk leverbaar en juist nu ik zo hard die notebook nodig heb...
Het was 2-3 weken toen ik hem bestelde op 7 januari. Daarna is de levertijd geleidelijk opgelopen. Ze gaan echt als warme broodjes over de toonbank.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook een versie met i3 processor beschikbaar via sonystyle.nl. Deze kost 70 euro minder dan die met i5. Zie ook www.sonystyle.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Even een vraagje over de garantie van Sony. Wat zijn de ervaringen daarmee. Is dit een pick-up and return garantie, of moet je de laptop opsturen. En hoe lang duurt de reparatie?

Daarnaast kan ik ook niet duidelijk vinden hoe lang de garantie is op de nieuwe F-series laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathijsjansen86 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:31:
Even een vraagje over de garantie van Sony. Wat zijn de ervaringen daarmee. Is dit een pick-up and return garantie, of moet je de laptop opsturen. En hoe lang duurt de reparatie?

Daarnaast kan ik ook niet duidelijk vinden hoe lang de garantie is op de nieuwe F-series laptop.
Mijn ervaring met de garantie van Sony is uitstekend. Dit wordt mijn derde Vaio en bij de vorige heb ik gebruik gemaakt van de garantie. GPU was kapot. Laptop binnen twee dagen opgehaald, gerepareerd in de UK en binnen een week weer bij mij thuis bezorgd. Niet alleen het moederbord was vervangen, maar ook een nieuw toetsenbord, harde schijf en een schoonmaakbeurt. Nette brief en een schoonmaakdoekje er bij.

Het is niet voor niets dat ik weer een Vaio heb gekocht. ;)

De garantie is in Nederland twee jaar m.b.t. de F11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat betreft de prijzen, is het mogelijk dat de laptop straks wat goedkoper kan zijn doordat ze ook in de winkels te verkrijgen zijn? Of zal de prijs vrijwel gelijk blijven met die van sonystyle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nog bij niemand de nieuwe f seie afgeleverd toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat informatie voor mensen die ook aan het wachten zijn op hun bestelling: het logistiek centrum van Sony voor de Europese markt is in Tilburg. Ik dacht ze met logistiek centrum in de mail een centrum in Japan bedoelden. Echter, in Nederland dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:13:
Nog wat informatie voor mensen die ook aan het wachten zijn op hun bestelling: het logistiek centrum van Sony voor de Europese markt is in Tilburg. Ik dacht ze met logistiek centrum in de mail een centrum in Japan bedoelden. Echter, in Nederland dus.
Ah, Tilburg, dan kan ik hem wel even ophalen als ik de mijne heb besteld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:13:
Vandaag nog bij niemand de nieuwe f seie afgeleverd toevallig?
Afgelopen maandag de mail gekregen dat hij uit japan naar tilburg verzonden werd, maar vandaag kreeg ik, toen ik belde, het bericht dat het nog wel een week kon duren. Heb mijn f-serie op 9januari besteld. Iemand anders al bericht gekregen dat hij in Nederland aangekomen is?

Verwachtte hem morgen, maar zal dus nog wel even wat langer duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik ga binnenkort ook een laptop aanschaffen. ik heb mijn oog laten vallen op een vaio f-series laptop, onder andere omdat de lokale vaio-dealer ze voor een goede prijs snel kunnen leveren en ze ontzettend goed zijn met support, daar. Echter, ik ben er nog steeds niet helemaal uit welk model ik neem. Ik moet kiezen tussen het model met de i5 of het goedkoopste i7-model.

naast de processor-kracht is er ook verschil in kleur van de behuizing en de hoeveelheid ram tussen de modellen.

ik loop vast op een paar punten bij het kiezen. uiteraard ga ik ook nog navraag doen bij de dealer zelf, maar misschien kunnen jullie mij ook alvast helpen.

mijn eerste vraag is, of het ram-geheugen makkelijk uit te breiden is.
mijn tweede vraag betreft het verschil in processor-kracht. Ik heb geen speciaal doel voor deze laptop, maar ik verwacht dat hij op veel fronten ingezet gaat worden. Ik programmeer zo nu en dan in visual studios, bouw en test websites, gebruik fotoshop voor fotobewerking en soms wat andere dingetjes en ik gebruik natuurlijk de standaard software, zoals een tekstverwerker en browser. Het gebeurt bovendien best wel eens dat ik zowel visual studios heb open staan als photoshop, open office en firefox (of chrome). Is er dan veel voordeel te behalen met een i7?

de kleuren van de behuizing van de i7-versie vind ik mooier, eigenlijk. maar het is me niet bepaald 300 euro waard. dus als ik voor de i7 kies, dan is dat vooral vanwege de meerwaarde van 2 gig extra ram en een snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
kaesve schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:59:

mijn eerste vraag is, of het ram-geheugen makkelijk uit te breiden is.
Ja, volgens mij net zoals alle andere laptops: klepje losschroeven en je ziet 2 geheugenslots. Oude geheugenreepje eruit, nieuwe erin en klaar ben je.
kaesve schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:59:

mijn tweede vraag betreft het verschil in processor-kracht. Ik heb geen speciaal doel voor deze laptop, maar ik verwacht dat hij op veel fronten ingezet gaat worden. Ik programmeer zo nu en dan in visual studios, bouw en test websites, gebruik fotoshop voor fotobewerking en soms wat andere dingetjes en ik gebruik natuurlijk de standaard software, zoals een tekstverwerker en browser. Het gebeurt bovendien best wel eens dat ik zowel visual studios heb open staan als photoshop, open office en firefox (of chrome). Is er dan veel voordeel te behalen met een i7?
Dat is een kwestie van afwegen. In jouw geval zou ik die 300 euro verschil lekker in je zak houden.

Zelf vraag ik me af het verschil is qua snelheid tussen een i3 330M en en i5 520M. Is dat 70 euro verschil te rechtvaardigen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door GioStyle op 20-01-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat word dus geen core i7 voor mij denk ik. Op de batterij worden de cores verlaagt naar 900mhz en je kan daar niks aan doen met bios settings, gebeurt automatisch. Dus ik denk dat ik maar voor de core i5 gaat.

Maar eerst kijken wat Apple doet met hun Macbook Pro's :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:56:
Dat word dus geen core i7 voor mij denk ik. Op de batterij worden de cores verlaagt naar 900mhz en je kan daar niks aan doen met bios settings, gebeurt automatisch. Dus ik denk dat ik maar voor de core i5 gaat.

Maar eerst kijken wat Apple doet met hun Macbook Pro's :P
dat wacht ik ook nog eerst even af. Zij gaan binnenkort hun macbooks pro met i5 op de markt brengen. waarschijnlijk gaat apple ze voorstellen op 29 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen speciaal doel hebt maar gewoon over het algemeen een rappe laptop wil kun je idd het beste een dual core pakken en er een losse SSD bijkopen. Een zware quad core in een laptop werkt naar mijn mening toch alleen maar averechts eigenlijk. Dat werkt gewoon niet in zo'n kleine behuizing. Te veel herrie van de fan, laptop wordt te heet om fijn op te werken en op de batterij is clocksnelheid te laag. Een dual-core zal op batterij denk ik sneller zijn dan een quad. En op stroom zal het bij algemeen gebruik ook niet veel uitmaken. Veel applicaties werken toch niet maximaal met meerdere cores en hebben meer aan een hogere clocksnelheid. Daarnaast gebruikt zo'n quad veel te veel stroom (Up to 1hr DVD-playback volgens Sony :P).

Wat wel echt een zwaar minpunt is is dat je nog steeds niet het Premium scherm kan kiezen bij een dual-core model.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielswerf schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:30:
[...]

Afgelopen maandag de mail gekregen dat hij uit japan naar tilburg verzonden werd, maar vandaag kreeg ik, toen ik belde, het bericht dat het nog wel een week kon duren. Heb mijn f-serie op 9januari besteld. Iemand anders al bericht gekregen dat hij in Nederland aangekomen is?

Hoe zit het met het weer daar in Japan? Hadden ze daar niet ontzettend last van sneeuwstormen enzo? Dat zou eventueel een verklaring kunnen zijn voor de vertraging. Mijn situatie is gelijk aan die van jou, alleen heb ik die van mij de 8e besteld. Mail gekregen van maandag op dinsdag dus die van ons zitten bij elkaar in het vliegtuig! ;)

Ik blijf hopen op morgen en anders vrijdag, de medewerkers hebben gelukkig vaker ongelijk. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
nielswerf schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:30:
[...]

Voor mij precies hetzelfde. Ik kreeg dinsdag nacht de 19e het bericht dat hij op de 18e verstuurd zou worden vanuit het logistieke centrum. Vandaag gebeld met sonystyle en het blijkt dat ze de zending in feite uit het oog verliezen gedurende het transport van Japan naar hier. De eerstvolgende statusupdate is dus pas als hij hier is. Volgens de klantenservice was er geen melding dat die zending vertraagd zou zijn en ze waren ook in blijde afwachting van de zending....

Overigens wel heel erg goed dat hij in TIlburg komt. Als hij dan hier is dan is hij dus een dag later, of misschien wel op dezelfde dag bij mij (25km afstand). Ik was er n.l. stilzwijgend vanuit gegaan dat hij vanuit Belgie zou komen omdat daar ook de klantenservice zelf zit. Hopelijk komt hij nog voor het weekend maar dat is wel een beetje twijfelachtig nu.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
GioStyle schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:11:
Zelf vraag ik me af het verschil is qua snelheid tussen een i3 330M en en i5 520M. Is dat 70 euro verschil te rechtvaardigen? :)
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:08:
Als je geen speciaal doel hebt maar gewoon over het algemeen een rappe laptop wil kun je idd het beste een dual core pakken en er een losse SSD bijkopen. Een zware quad core in een laptop werkt naar mijn mening toch alleen maar averechts eigenlijk. Dat werkt gewoon niet in zo'n kleine behuizing. Te veel herrie van de fan, laptop wordt te heet om fijn op te werken en op de batterij is clocksnelheid te laag. Een dual-core zal op batterij denk ik sneller zijn dan een quad. En op stroom zal het bij algemeen gebruik ook niet veel uitmaken. Veel applicaties werken toch niet maximaal met meerdere cores en hebben meer aan een hogere clocksnelheid. Daarnaast gebruikt zo'n quad veel te veel stroom (Up to 1hr DVD-playback volgens Sony :P).
De Core i5 en i7 series onderscheiden zich van de i3 series door Turboboost. Als ik het goed heb begrepen, kunnen de 'overbodige' cores kunnen bij single-thread applications uitgeschakeld worden, en kan de snelheid van de resterende actieve core verhoogd worden. Dit, naar aanleiding van de kritiek dat cpu's met meerdere cores een mindere prijs/prestatie verhouding hadden vanuit het perspectief van single-thread computing.

Persoonlijk zou ik daarom voor een beetje extra geld de Core i5 halen, boven de i3.

Aan de andere kant is de batterijduur zodanig dat je niet echt over 'mobiel' kunt spreken; maar daar is deze laptop ook niet voor gemaakt. Het is een desktop-vervanger. Volgens deze review kan de Vaio F bijna 2.5 uur op batterij aan, bij Wifi-surfing. Als dat niet lang genoeg is, moet je gewoon voor een andere series dan F gaan (bv. Z-series).

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen wat ik moet bestellen.
Ik wil af en toe gamen (callofduty, saboteur..dus de laatste nieuwere games) of een 1080P film kijken en internetten en als ik niks doe download ik nog wel eens wat.

Ik wil dus de F11 core i5 gaan bestellen met 4 gb geheugen en een 1 gb videokaart of adviseren jullie dan toch voor de i7 quad te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:54:
Ik zit ook te twijfelen wat ik moet bestellen.
Ik wil af en toe gamen (callofduty, saboteur..dus de laatste nieuwere games) of een 1080P film kijken en internetten en als ik niks doe download ik nog wel eens wat.

Ik wil dus de F11 core i5 gaan bestellen met 4 gb geheugen en een 1 gb videokaart of adviseren jullie dan toch voor de i7 quad te gaan?
Voor jou gebruik lijkt me de i7 totale geldverspilling. Het gamen moet mijns inziens zeker lukken met de 330m en de i5 CPU. Dit is ook mijn configuratie en aangezien jij - net als ik - spreekt over af en toe gamen zou ik kiezen voor de iets mindere i5 en het geld lekker houden.

Als er iemand is die het niet met mij eens is betreffende de CPU hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Gamen gaat niet sneller op een 4core. De videokaart heeft het meest te zeggen. met photoshop e.d. maakt het wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja thanks voor jullie advies...dan hou ik het lekker bij de i5 maar was ff bang dat ie misschien te traag zou kunnen zijn voor de nieuwste pc games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:54

Sick Nick

Drop the top!

Die i5 is sneller dan de snelste laptop core2duo's die er nu zijn dus dat zit het wel snor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh helemaal super dat die i5 sneller is dan de snelste core2

Ben een leek op dat gebied hoor. Maar ik wil dus mijn desktop vervangen door deze vaio F11 i5
Mijn desktop heeft volgens mij een Athlon x64 5600 dualcore met 2,8 ghz kloksnelheid maar waarom heeft dan de i5 een kloksnelheid van 2,4 ghz? Ik zou dan zeggen dat de desktop dus sneller is...maar je kunt mij alles wijs maken op dit gebied hoor.
Maar mss kan iemand zeggen of inderdaad e sony laptop vaoi F11 met i5 met 4gb geheugen sneller is dan mijn 'oude' desktop? en of deze laotop een goede vervanger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Ik zou echt zo graag real life foto's zien van de Premium Black kleur van de behuizing. Als je de laptop configureert op de site lijkt deze wel paars :? Kan iemand mij bevestigen dat dit echt zwart-zwart is? Een foto zou echt geweldig zijn als iemand hem binnen heeft!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
Een korte update, ik heb zojuist het bericht ontvangen van sonystyle dat "Uw bestelling heeft onze montageafdeling verlaten op 18/01/10". Dit zal dus Japan zijn. Ben er benieuwd wanneer ik hem dan thuis kan verwachten..

Volgens mij zitten er dus in ieder geval 3 vaio's van 3 tweakers nu gezellig samen in een vliegtuig richting tilburg, of wellicht zijn ze daar al aangekomen..
renskoenraadt schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:06:
Ik zou echt zo graag real life foto's zien van de Premium Black kleur van de behuizing. Als je de laptop configureert op de site lijkt deze wel paars :? Kan iemand mij bevestigen dat dit echt zwart-zwart is? Een foto zou echt geweldig zijn als iemand hem binnen heeft!!
Er zijn nog geen Nederlanders met een vaio, maar zo snel als hij binnen is (morgen, duim duim) zal ik laten weten welke kleur het echt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

nielswerf schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:26:
Een korte update, ik heb zojuist het bericht ontvangen van sonystyle dat "Uw bestelling heeft onze montageafdeling verlaten op 18/01/10". Dit zal dus Japan zijn. Ben er benieuwd wanneer ik hem dan thuis kan verwachten..

Volgens mij zitten er dus in ieder geval 3 vaio's van 3 tweakers nu gezellig samen in een vliegtuig richting tilburg, of wellicht zijn ze daar al aangekomen..

[...]

Er zijn nog geen Nederlanders met een vaio, maar zo snel als hij binnen is (morgen, duim duim) zal ik laten weten welke kleur het echt is!
Ik denk dat ik inmiddels voor een andere config ga. Ik zat zojuist weer even op de sony website en de pricewatch te kijken en daar zag ik zowaar een mat zwarte uitvoering met i7, 6GB en bluray speler. Eigenlijk alles wat ik wil, incl. premium scherm en gt330 dedicated. Dus ik maak mij geen zorgen meer. Over een aantal dagen even met wat korting bestellen en hij is van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:17
Ben benieuwd naar jullie ervaringen! En helemaal naar de accuduur en de gameprestaties. Laat het even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikEngerd
<zinlose-post>
Bah, nog steeds geen bericht....
</zinlose-post>

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:25
renskoenraadt schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:16:
[...]

Ik denk dat ik inmiddels voor een andere config ga. Ik zat zojuist weer even op de sony website en de pricewatch te kijken en daar zag ik zowaar een mat zwarte uitvoering met i7, 6GB en bluray speler. Eigenlijk alles wat ik wil, incl. premium scherm en gt330 dedicated. Dus ik maak mij geen zorgen meer. Over een aantal dagen even met wat korting bestellen en hij is van mij :)
Deze? VPC-F11S1E/B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikEngerd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:24:
<zinlose-post>
Bah, nog steeds geen bericht....
</zinlose-post>
Ik ken het gevoel... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Haha ja ik kan ook niet wachten op de eerste reviews van de mensen hier en ook vooral de eerste amateurfoto's. Heel leuk die gelikte foto's op de sonystyle website, maar je ziet het pas echt goed als wij als gebruikers zelfs foto's maken.

Dit weekend zal de nieuwe topic over de VAIO F-serie toch wel geopend kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
Juancho schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:17:

Dit weekend zal de nieuwe topic over de VAIO F-serie toch wel geopend kunnen worden?
Laten we het hopen, helaas staat de bestelinformatie nog altijd hetzelfde op sonystyle..

Maar goed, ik ben vandaag, dus het kan niet anders dat dat hij vandaag alsnog komt, hou ik me zo voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Hoe werkt het eigenlijk als je 6gb geheugen hebt dus 1 x 2 en 1 x 4 is dat dan nog wel dual channel?

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

Sonystyle is geupdated , ik zie nu dat er diversen kleuren leverbaar zijn :? Zou wel erg mooi zijn. Het samenstellen van een notebook werkt volgens mij nog niet, of ik doe iets fout...

https://www.sonystyle.nl/...e=promotion_cto2010_nl_nl

Er staat nu bij binnenkort leverbaar.... Een witte lijkt mij ook wel vet, of heeft iemand ervaringen met een witte notebook en zegt niet doen?

[ Voor 48% gewijzigd door Strikie op 22-01-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:32
Op het forum van Notebookreview.com staat:
"Just rang Sonystyle UK cos i wanted to know when they would be back up on the website for ordering and the chap went to check with supervisor.
He came back and said that they were temporarily unavailable due to some "technical difficulties with the product" but all existing pre-orders were still being fulfilled.
He is going to ring me back on Monday with more information...".
http://forum.notebookrevi...ead.php?t=448894&page=116

Even afwachten dus... En ik wil er zo graag ééntje >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Gandalf op 22-01-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
Gandalf schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:15:
Op het forum van Notebookreview.com staat:
"Just rang Sonystyle UK cos i wanted to know when they would be back up on the website for ordering and the chap went to check with supervisor.
He came back and said that they were temporarily unavailable due to some "technical difficulties with the product" but all existing pre-orders were still being fulfilled.
He is going to ring me back on Monday with more information...".
http://forum.notebookrevi...ead.php?t=448894&page=116

Even afwachten dus... En ik wil er zo graag ééntje >:)
Ben heel benieuwd wat de technical difficulties zijn... In ieder geval goed nieuws, heb via de mail gehoord van sonystyle dat aanstaande maandag of dinsdag mijn vaio wordt thuisgebracht :) Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de sonystyle winkels is de F niet langer beschikbaar en wordt nu gerept over een dual core processor i.p.v. een i5 of i7. Na het lezen van de diverse problemen die Amerikaanse gebruikers ontdekten (piepgeluid, throttle gedoe met de i7, lawaai van de ventilator, piepende toetsen) lijkt het er dus op dat Sony het model nu al reviseert.

Ik hoop maar dat mijn bestelling met i5 gewoon geleverd zal worden en niet onder voornoemde problemen lijdt. De laptop is dinsdagochtend vertrokken uit de fabriek in Japan en zou dus elk moment afgeleverd kunnen worden. Als andere forumgebruikers hun bestelling inmiddels wel ontvangen hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dstyle_nl schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:27:
Hoe werkt het eigenlijk als je 6gb geheugen hebt dus 1 x 2 en 1 x 4 is dat dan nog wel dual channel?
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=167472

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Ik denk niet dat ze stoppen met een lijn als ze al een hele voorraad standaard modellen hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:10:
Op de sonystyle winkels is de F niet langer beschikbaar en wordt nu gerept over een dual core processor i.p.v. een i5 of i7. Na het lezen van de diverse problemen die Amerikaanse gebruikers ontdekten (piepgeluid, throttle gedoe met de i7, lawaai van de ventilator, piepende toetsen) lijkt het er dus op dat Sony het model nu al reviseert.

Ik hoop maar dat mijn bestelling met i5 gewoon geleverd zal worden en niet onder voornoemde problemen lijdt. De laptop is dinsdagochtend vertrokken uit de fabriek in Japan en zou dus elk moment afgeleverd kunnen worden. Als andere forumgebruikers hun bestelling inmiddels wel ontvangen hebben dan hoor ik het graag.
Is er misschien ook nieuws of de FW-series geupdate worden met core i5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:14:
[...]
Is er misschien ook nieuws of de FW-series geupdate worden met core i5?
Ja dat heet de F serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:10:

Bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Is allemaal speculatie. Bronnen zijn verhalen op NBR. Deze thread.

Enige feit is dat de F serie op dit moment niet te configureren is via Sonystyle. Waarom precies is onbekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 23-01-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArTheMan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-07-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:30:
Dag iedereen,

Ik heb sinds gisteren W7 geinstalleerd op mijn VAIO VGN-FZ21M maar heb ook steeds dat de cursor verspringt. Verder geen probleem, beeld, Fn toetsen e.d. alles werkt. Heb ook een normale upgrade gedaan ipv clean install. Denk dat het met een driver te maken heeft, maar ik heb de nieuwste versie al geinstalleerd van Sony. Hopelijk heeft iemand hier snel een oplossing voor.

Gr Ar
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.