Bah, heb mijn eerste luie pixel te pakken. Zit links van het midden, en hij wordt blauw op een donkere achtergrond. Baal hier flink van!
Ik heb sinds 6 weken een VGN-FW41E en ben qua prestaties en LCD scherm dik tevreden (voorheen een Acer Travelmate 800 met 32Mb HD, dus een wereld van verschil ;-)
Nu ik alles geïnstalleerd heb en met de FW41E wil gaan programmeren, heb ik mijn tweede monitor (CRT Syncmaster Samsung 959NF) ook weer aangesloten, dit via de VGA uitgang. De beeldkwaliteit is echter zeer slecht te noemen. Als ik de monitor aansluit op de Acer is het beeld wel goed. De Syncmaster heeft geen digitale ingang dus moet ik de VGA uitgang gebruiken.
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de VGA uitgang van deze Vaio?
Alvast bedankt!
Nu ik alles geïnstalleerd heb en met de FW41E wil gaan programmeren, heb ik mijn tweede monitor (CRT Syncmaster Samsung 959NF) ook weer aangesloten, dit via de VGA uitgang. De beeldkwaliteit is echter zeer slecht te noemen. Als ik de monitor aansluit op de Acer is het beeld wel goed. De Syncmaster heeft geen digitale ingang dus moet ik de VGA uitgang gebruiken.
Alvast bedankt!
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]
Was dit al bekend?
Sony Vaio VPC-F11S1E/B features:
* 16,4 inch beeldscherm
* Intel Core i7
* 6 GB werkgeheugen
* NVIDIA GT 330M
* 500 GB harde schijf
* Windows 7 Home Premium
* NVIDIA GeForce
* Blu-Ray-speler
* Bluetooth 2.1+EDR
* 0.3 megapixel webcam
http://www.laptopshop.nl/...ny-vaio-vpc-f11s1e-b.html
Sony Vaio VPC-F11S1E/B features:
* 16,4 inch beeldscherm
* Intel Core i7
* 6 GB werkgeheugen
* NVIDIA GT 330M
* 500 GB harde schijf
* Windows 7 Home Premium
* NVIDIA GeForce
* Blu-Ray-speler
* Bluetooth 2.1+EDR
* 0.3 megapixel webcam
http://www.laptopshop.nl/...ny-vaio-vpc-f11s1e-b.html
Was al wel bekend maar Status: op voorraad nog niet.
ohja ik zie het nu.
[ Voor 92% gewijzigd door Philflow op 02-01-2010 16:49 ]
Verwijderd
@ Gianni
Waar zie jij de status 'op voorraad' voor de F11S1E dan? Ik zie wel een status 'op voorraad' maar dat is voor een alternatief, namelijk de FW51...
Waar zie jij de status 'op voorraad' voor de F11S1E dan? Ik zie wel een status 'op voorraad' maar dat is voor een alternatief, namelijk de FW51...

[ Voor 8% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-01-2010 19:24 ]
Zit er geen auto-adjust op de monitor?The Adder schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:29:
Ik heb sinds 6 weken een VGN-FW41E en ben qua prestaties en LCD scherm dik tevreden (voorheen een Acer Travelmate 800 met 32Mb HD, dus een wereld van verschil ;-)
Alvast bedankt!
Anders kan je dat eens proberen, dat hielp alleszins bij mij, of probeer de verversingsfrequentie aan te passen.
Door Samsung wordt de 959NF niet meer ondersteund met windows 7 drivers. M.a.w. door gebruik te maken van vista drivers kon ik nog wel de originele resoutie (1152x852@100Hz) instellen echter dat gaf geen beter resultaat. Op de monitor kan ik inderdaad focus, geomatrie etc instellen echter ik kom niet bij de kwaliteit van de oude Acer.florejaen schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:18:
[...]
Zit er geen auto-adjust op de monitor?
Anders kan je dat eens proberen, dat hielp alleszins bij mij, of probeer de verversingsfrequentie aan te passen.
Witte letter op een zwarte achtergrond gaat nog wel echter bij zwarte letters op een witte achtergrond (dus de meeste teksten) staan gewoon niet lekker stil en het lijkt wel of ze een beetje trillen terwijl de refreshrate 100Hz is, wind ik toch vreemd dat ik geen rotsvast beeld kan krijgen.
Bij gebruik van HDMI op de LCD TV is het beeld wel superscherp maar dat is natuurlijk ook digitaal, het lijkt wel of de uitgangssignalen van VGa niet lekker zijn....
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]
Verwijderd
ik was eerst van plan om de FW51MF te kopen maar die leek me toch iets te duur dus ik hoop dat de FW51JF ook een goede keuze is. Ik zou namelijk graag Call of duty modern warfare 2 willen spelen. Kunnen mensen hun ervaringen hier over kwijt met de FW51JF ? ook ervaring met photoshop (cs4) en sony vegas pro op deze laptop zijn altijd welkom !!
dankuwel op voorhand ;p zo heb ik een idee van de kracht van de computer.
Weet iemand al een richtprijs van de laptop met i7 processor ?
Deze is genoemd in een van de laatste 2 pagina's. Althans, een webshop heeft een prijs opgegeven welke goed overeenkomt mert de adviesprijs van Sony.
En nee, ik ga het niet voorkauwen
En nee, ik ga het niet voorkauwen
Ik vind het echt jammer van de GPU

[ Voor 39% gewijzigd door FezzFest op 03-01-2010 12:49 ]
Acer heeft 2 gamelaptops met i7, deze zijn 1300-1400 euro. Ik denk dat deze ook 1400 worden.wouter.u schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:29:
Weet iemand al een richtprijs van de laptop met i7 processor ?
Maar het is maar de vraag of je een c2d voor een prikje kan krijgen straks. Ik denk het eigenlijk niet. Die modellen zullen gewoon zeer snel EOL zijn en daarna bestormen de nieuwe modellen de markt. Zeker als je ziet dat de prijzen van de Arrandales helemaal niet zoveel hoger liggen dan de c2d's, denk ik eerder dat de c2d gewoon snel verdreven wordt, dan dat je ze voor een prikkie kan pakken straks.FezzFest schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:40:
[...]
Ik vind het echt jammer van de GPU. Gewoon een hernoemde nvidia kaart (GT 240M als ik me niet vergis). Als je een nieuwe FW wil kopen, denk ik dat je best een einde reeks core 2 duo koopt voor een prikje, wanneer de Arrandale reeks uit is. De Radeon 4650 is zelfs iets sneller dan de GT 240. De iets hogere gpu snelheid van de GT 330M t.o.v. de GT 240M (respectievelijk 575MHz t.o.v. 550MHz) gaat het gat tussen de 4650 en de GT 240M hoogstens net dicht maken.
[ Voor 4% gewijzigd door bear87 op 03-01-2010 13:57 ]
Ze zijn als het goed is al bezig om hun huidige voorraden af te bouwen.bear87 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:56:
[...]
Maar het is maar de vraag of je een c2d voor een prikje kan krijgen straks. Ik denk het eigenlijk niet. Die modellen zullen gewoon zeer snel EOL zijn en daarna bestormen de nieuwe modellen de markt. Zeker als je ziet dat de prijzen van de Arrandales helemaal niet zoveel hoger liggen dan de c2d's, denk ik eerder dat de c2d gewoon snel verdreven wordt, dan dat je ze voor een prikkie kan pakken straks.
Kijk bijv. eens op de Amerikaanse site van de sony:
http://www.sonystyle.com/...90&parentCategoryId=16154
Daar staat bijv. 'Free CPU upgrade while supplies last'.
Erik
Verwijderd
Weet niet of deze al bekend zijn: Maar bij deze pictures van de nieuwe F-serie:

Ik vind het eerste plaatje trouwens veel weg hebben van het model voor de Y-serie, namelijk:

en het tweede plaatje heeft iets weg van het S-serie model, alleen dan breder:

Ik vind het eerste plaatje trouwens veel weg hebben van het model voor de Y-serie, namelijk:

en het tweede plaatje heeft iets weg van het S-serie model, alleen dan breder:

Bedankt voor het posten. Een linkje naar waar je het vandaan hebt wordt altijd op prijs gesteldVerwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:58:
Weet niet of deze al bekend zijn: Maar bij deze pictures van de nieuwe F-serie:
De F is de opvolger/refresh van de FW. Lijkt me wel on topic.
Tenzij er natuurlijk iemand een topic start wil maken voor de nieuwe F, maar dat lijkt me wat vroeg.
Tenzij er natuurlijk iemand een topic start wil maken voor de nieuwe F, maar dat lijkt me wat vroeg.
FW + Arrandale = F-serie? Dus de gewone FW verdwijnt?Philflow schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:09:
De F is de opvolger/refresh van de FW. Lijkt me wel on topic.
Ja de VGN-FWxx modellen worden opgevolgd door de VPC-Fxx modellen.FezzFest schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:53:
[...]
FW + Arrandale = F-serie? Dus de gewone FW verdwijnt?
De VGN-FW modellen zullen verdwijnen.
Verwijderd
Ik heb een vraagje in verband met de VAIO VGN-FW41M: ik heb die nu al even, ik ben er trouwens heel tevreden mee, maar ik stoor mij nu de laatste tijd aan het verdonkeren van het scherm na enkele minuten. Weet iemand hoe je dit uit zet? Ik heb dit percies niet gevonden in de voorkeuren/opties/eigenschappen... of ik moest er compleet hebben overgekeken!
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Verwijderd
Jammer, de FW modellen hebben een beter design dan de nieuwe F vind ik. Die scharnieren zijn niet meer uitgesneden en dat maakt het design niet meer zo apart en exclusief vind ik. Het is nu meer recht toe recht aan net als elk ander merk. Ben wel benieuwd of ze scherm ook vernieuwd hebben.Philflow schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:56:
[...]
Ja de VGN-FWxx modellen worden opgevolgd door de VPC-Fxx modellen.
De VGN-FW modellen zullen verdwijnen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 16:25 ]
Misschien hebben ze nu in de F serie de crappy verbinding tussen laptop en voeding verbeterd.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:20:
[...]
Jammer, de FW modellen hebben een beter design dan de nieuwe F vind ik. Die scharnieren zijn niet meer uitgesneden en dat maakt het design niet meer zo apart en exclusief vind ik. Het is nu meer recht toe recht aan net als elk ander merk. Ben wel benieuwd of ze scherm ook vernieuwd hebben.
Ik hoop dat de F serie een 16:9 scherm houdt. En dat het desgin net zo mooi en strak blijft, anders word dit het niet voor mij...
16:9 is wel een zekerheidje: http://www.laptopshop.nl/...ny-vaio-vpc-f11s1e-b.html
We zullen moeten wachten op duidelijkere foto's . Het full HD scherm blijft zeker en vast wel.
Op internet vind je enkel de foto die hierboven gepost is. Je vind ook nog geen enkele foto met een betere kwaliteit. Waarschijnlijk zal sony de trend van de degelijke en mooie afwerking verderzetten. Enkel het design rond de sharnieren lijkt verandert. Dit lijkt mij ook nog maar een model. Dus hopen dat er snel duidelijkere foto's opduiken.
Op internet vind je enkel de foto die hierboven gepost is. Je vind ook nog geen enkele foto met een betere kwaliteit. Waarschijnlijk zal sony de trend van de degelijke en mooie afwerking verderzetten. Enkel het design rond de sharnieren lijkt verandert. Dit lijkt mij ook nog maar een model. Dus hopen dat er snel duidelijkere foto's opduiken.
Verwijderd
De grote vraag voor mij is of ze wat doen aan de slechte helderheidsverdeling van het scherm, een zwak punt bij de FW modellen.wouter.u schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:50:
Het full HD scherm blijft zeker en vast wel.
Voor fotografen etc. zijn er weinig alternatieven in deze prijsklasse, als Sony dit verbetert ben ik geinteresseerd. Met een goede LED achtergrond verlichting zou de verlichting geen probleem mogen zijn. En misschien kan er nog een topmodel bij met RGB LEDs, als opvolger van de AW serie (verdwijnt die ook?).
Hoe kom je daar precies bij?Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:31:
[...]
De grote vraag voor mij is of ze wat doen aan de slechte helderheidsverdeling van het scherm, een zwak punt bij de FW modellen.
De dual lamp doet het imo erg goed:
Hier de Dell RGB LED, een groter verschil tussen midden en hoeken:Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:31:
[...]
Met een goede LED achtergrond verlichting zou de verlichting geen probleem mogen zijn. En misschien kan er nog een topmodel bij met RGB LEDs, als opvolger van de AW serie (verdwijnt die ook?).
[ Voor 55% gewijzigd door Philflow op 05-01-2010 12:03 ]
Verwijderd
ik was een beetje te algemeen zo te zien, de FW46 kende ik nog niet (nieuw model? zie hem hier zelden in advertenties en ook niet gezien bij MM of BCC). Een verschil van maximaal 10% zou voor mij acceptabel zijn, daar valt als fotograaf mee te leven. Goed te zien dat het wel kan, blijft de vraag of het per exemplaar misschien verschilt=Philflow schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:56:
[...]
Hoe kom je daar precies bij?
De dual lamp doet het imo erg goed:
Volgens diverse tests heeft de FW41 een verschil van 25% tussen verschillende delen van het scherm, en de FW51 zelfs van 35% (dat is erg slecht voor een dure notebook). Omdat per land de schermen, en dus vermoedelijk ook het type verlichting, kunnen varieren en sony soms vaag is over de verlichting (bij FW41 waren er diverse mogelijkheden, bij FW51 in NL zo te zien alles hetzelfde?) is mij niet duidelijk of dit voor alle FW modellen hier geldt. In de winkel is zoiets heel moeilijk te beoordelen.
Ja inderdaad, het kan verschillen per exemplaar.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:00:
[...]
blijft de vraag of het per exemplaar misschien verschilt=
Wel zou het bij de dubbel lamps (zoals FW46) beter moeten zijn dan bij de enkel lamps schermen.
Verder is er wettelijk altijd 7 dagen bedenktijd bij online aankopen. Bestellen, proberen en als het niet bevalt terug sturen.
Verwijderd
de FW51 heeft een slechtere helderheidsverdeling dan de FW46.
Dit is van de VGN-FW51MF:

Dit is van de VGN-FW51MF:

http://www.notebookcheck....1MF-Notebook.23709.0.htmlSony declares a color authenticity of 100% for its display and in fact, the colors are luminous and the focus appears to be subjectively good. The black value also reaches a pleasing evaluation of 0.56, which then again is beneficial for the assessed contrast. A value of 541:1 means that white spots on the screen are 541 times as bright as black ones. Sony's X black display exceeds many other notebook screens a multiple times with this value.
Until now all evaluations were pleasing, but now we confront the display's problem - its uneven illumination. Whilst a bright 303 cd/m2 were measured in the center, it's only 195.9 cd/m2 in the upper left corner. The screen is only homogenously illuminated up to 65% and this could lead to gray shimmers on large color areas. At least the average brightness of 232 cd/m2 is quite good.
Additionally, Sony treats its display, as it's usual for most consumer notebooks, with a glossy surface that makes an outdoor use difficult and also more often reflects the user's image than the actual content in bright interiors.
When sitting in front of Sony's Vaio FW display, you see a stable image out of many positions. Particularly, you can look at the display in obtuse angles on the vertical plane without having to deal with big color deviations.
The horizontal plane is a bit more limited but especially in comparison to other displays, it's still alright.
De daar geteste FW51 had een slechtere helderheidsverdeling dan de daar geteste FW46.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:11:
de FW51 heeft een slechtere helderheidsverdeling dan de FW46.
Ze gebruiken allemaal hetzelfde scherm, ieder exemplaar kan weer anders zijn.
Verwijderd
wel verontrustend als dat zoveel kan schelen (of zou één van de twee toch een ander verlichtingssysteem gebruiken?). Zou de gelijkmatigheid dan ook in de loop van de tijd slechter kunnen worden, door mechanische invloeden, veroudering van de lampen etc.? Dan helpt terugsturen binnen 7 dagen na aankoop ook niet ...Philflow schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:31:
[...]
Ze gebruiken allemaal hetzelfde scherm, ieder exemplaar kan weer anders zijn.
Theoretisch kan ik me voorstellen dat er bij gebruik van gewone lampen (fl buisjes) individuele verschillen zijn, bij een LED achtergrond verlichting zou je toch hopen dat het meer gelijkmatig is.
Is mogelijk, maar voor zover ik weet is er maar 1 fabrikant die 16.4" 1920*1080 maakt. Overigens speelt dit probleem bij ieder merk laptop. En de meeste mensen valt het nooit op.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:23:
[...]
(of zou één van de twee toch een ander verlichtingssysteem gebruiken?).
Na 2 jaar intensief gebruik is het wel mogelijk denk ik.Zou de gelijkmatigheid dan ook in de loop van de tijd slechter kunnen worden, door mechanische invloeden, veroudering van de lampen etc.? Dan helpt terugsturen binnen 7 dagen na aankoop ook niet ...
Zoals je bij bovenstaande Dell met LED scherm hebt kunnen zien heeft LED precies hetzelfde probleem.Theoretisch kan ik me voorstellen dat er bij gebruik van gewone lampen (fl buisjes) individuele verschillen zijn, bij een LED achtergrond verlichting zou je toch hopen dat het meer gelijkmatig is.
Staat dit niet gewoon onder de eigenschappen voor het energieschema?Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:29:
Ik heb een vraagje in verband met de VAIO VGN-FW41M: ik heb die nu al even, ik ben er trouwens heel tevreden mee, maar ik stoor mij nu de laatste tijd aan het verdonkeren van het scherm na enkele minuten. Weet iemand hoe je dit uit zet? Ik heb dit percies niet gevonden in de voorkeuren/opties/eigenschappen... of ik moest er compleet hebben overgekeken!
Alvast bedankt
Verwijderd
Oh ja idd, gevonden, bedankt!libeco schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:25:
[...]
Staat dit niet gewoon onder de eigenschappen voor het energieschema?
Verwijderd
Ik heb vandaag gebeld met de 'servicelijn' van Sony om informatie te krijgen over de uitleverdatum/data van de nieuwe F-serie; na een kwartier liftmuziek luisteren bleek de dienstdoende telefonist niet bepaald bruikbaar, hij wist van niks en ik moest me maar tot Sony's distributeurs richten. Na enig aandringen kon hij me nog wel van telefoonnummers voorzien, maar daar bleef het dan ook bij. Zo gezegd, zo gedaan.
Bij een van deze distributeurs wist men na een hoop zoekwerk te vertellen dat de F-serie pas in maart op de markt zou komen. De tweede distributeur wist echter te melden dat zij ze op 21 januari uitgeleverd zouden krijgen en dat de laptops dan dus meteen ook beschikbaar werden besteld aan de winkeliers. Laptopshop.nl weet daarnaast van niks en de links naar de nieuwe modellen lijken weer te zijn verwijderd.
Op basis van de internetbronnen en de genoemde distributeur lijkt 21 januari dus de uitleverdatum te worden, maar het zou ook kunnen dat Sony de boel heeft moeten uitstellen tot maart. Ik ga morgen nog wat verder speuren, mocht iemand anders meer informatie hebben dan hoor ik het ook graag.
Bij een van deze distributeurs wist men na een hoop zoekwerk te vertellen dat de F-serie pas in maart op de markt zou komen. De tweede distributeur wist echter te melden dat zij ze op 21 januari uitgeleverd zouden krijgen en dat de laptops dan dus meteen ook beschikbaar werden besteld aan de winkeliers. Laptopshop.nl weet daarnaast van niks en de links naar de nieuwe modellen lijken weer te zijn verwijderd.
Op basis van de internetbronnen en de genoemde distributeur lijkt 21 januari dus de uitleverdatum te worden, maar het zou ook kunnen dat Sony de boel heeft moeten uitstellen tot maart. Ik ga morgen nog wat verder speuren, mocht iemand anders meer informatie hebben dan hoor ik het ook graag.
Ja vierde week van Januari wordt ook gezegd op NBR. De CES is van 7 tot 10 januari, daar worden de officiele aankondigingen verwacht.
Ik vermoed dat ze inderdaad op ces de nieuwe modellen gaan voorstellen. Laat ons hopen dat er op ces meer info komt over de nieuwe f serie
http://www.ustream.tv/channel/sony-ces-press-conference-2010
vanaf kwart na 1 deze nacht = donderdag 1:15 am kunnen we hier de officiele pers conferentie zien van sony op ces. Dan zal eindelijk duidelijkheid komen over de nieuwe F serie
.
hier nog enkele nieuwe foto's van de F-serie die niet gepost zijn

vanaf kwart na 1 deze nacht = donderdag 1:15 am kunnen we hier de officiele pers conferentie zien van sony op ces. Dan zal eindelijk duidelijkheid komen over de nieuwe F serie
.
hier nog enkele nieuwe foto's van de F-serie die niet gepost zijn

[ Voor 6% gewijzigd door wouter.u op 06-01-2010 20:38 ]
Verwijderd
Kijk, daar word ik toch wel vrolijk van. Nu maar hopen dat het dus 21 januari zal zijn want wachten - zonder laptop - tot maart word ik toch wat minder vorlijk van.
Ik verwacht inderdaad na CES toch wel duidelijkheid te krijgen over de producten en de prijs. Hopelijk blijft de F11M1E/H zoals ik hem nu verwacht en dus met Geforce 330M. De prijsindicatie van deze ligt precies op wat ik er aan uit wil geven. De F11S1E is een stuk duurder en heeft naar mijn idee slechts een betere CPU en meer RAM, kan me niet voorstellen dat dat alleen het prijsverschil van 300 euro kan veroorzaken.
Ik verwacht inderdaad na CES toch wel duidelijkheid te krijgen over de producten en de prijs. Hopelijk blijft de F11M1E/H zoals ik hem nu verwacht en dus met Geforce 330M. De prijsindicatie van deze ligt precies op wat ik er aan uit wil geven. De F11S1E is een stuk duurder en heeft naar mijn idee slechts een betere CPU en meer RAM, kan me niet voorstellen dat dat alleen het prijsverschil van 300 euro kan veroorzaken.
Ik ben blij dat ik niet gewacht heb en al een tijdje van een FW51 heb kunnen genieten, dat numerieke toetsenbord vind ik helemaal niks, het maakt op de laptop te groot, of de afstand tussen de toetsen te klein..
Het zorgt er ook nog eens voor dat je erg uit het midden zit te werken, wat blijkt uit de plaatsing van het touchpad.
Het zorgt er ook nog eens voor dat je erg uit het midden zit te werken, wat blijkt uit de plaatsing van het touchpad.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Zodirect komt er geloof ik een live persconferentie van Sony
http://www.sonyinsider.co...10-press-conference-live/
Als iemand kan uitrekenen hoe laat dan hoor ik het graag, mijn berekening klopte niet of de info op die site klopt niet.
Edit: ah excuses, slecht gekeken.
http://www.sonyinsider.co...10-press-conference-live/
Als iemand kan uitrekenen hoe laat dan hoor ik het graag, mijn berekening klopte niet of de info op die site klopt niet.
Edit: ah excuses, slecht gekeken.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 06-01-2010 23:01 ]
Verwijderd
kwart over 1 vannacht (zie paar posts hierboven van wouter.u)
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 22:58 ]
Ik kan uit betrouwbare bron zeggen dat Sony de nieuwe F serie op 21 januari van plan is uit te gaan leveren aan de winkeliers. De andere Sony's komen de 2e week van februari en begin maart.
Edit: typo
Edit: typo
[ Voor 5% gewijzigd door Sjnieboon op 06-01-2010 23:08 ]
Vaio F serie officieel:
http://www.sonystyle.com/...921644691998&N=4294953518
http://www.sonystyle.com/...921644691998&N=4294953518
Hmm, opzich geen lelijk ding natuurlijk, maar de vorige versie had iets speciaals met die rondingen van de accu. Nu is het veel meer een standaard 4-kanten bak geworden. Maar wellicht wel de moeite waard om eerst met eigen ogen te zien en dan pas te beoordelen. Ik zie wel dat ze de i7 processor meeleveren? Zijn er ook al richtlijnen bekend wbt de prijzen?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Netjes en met numeriek toetsenbord, dat wordt te vaak vergeten en is zo onwijs handig. Ze staan trouwens ook op de frontpage van tweakers.net.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Op de Nederlandse sonystyle website staan nog geen prijzen bij de F-serie. Ook op de Belgische site al wel: vanaf €999 voor een i5 520M tot €1599 voor de i7 720QM.
Ik ben benieuwd of je met het instapmodel de interne gpu van de i5 kan gebruiken. Ook vraag ik me af wat het verschil is tussen een Vaio premium display (€1599 model) en een gewoon scherm (€999 model).
Persoonlijk had ik in het topmodel liever een Core i7 620M gezien. Je beschikt dan over een integrated gpu en deze CPU+GPU verbruikt i.i.g. minder dan de i7 720QM (ik zit namelijk met het throttle debacle van de Dell XPS16 in mn achterhoofd).
Ik ben benieuwd of je met het instapmodel de interne gpu van de i5 kan gebruiken. Ook vraag ik me af wat het verschil is tussen een Vaio premium display (€1599 model) en een gewoon scherm (€999 model).
Persoonlijk had ik in het topmodel liever een Core i7 620M gezien. Je beschikt dan over een integrated gpu en deze CPU+GPU verbruikt i.i.g. minder dan de i7 720QM (ik zit namelijk met het throttle debacle van de Dell XPS16 in mn achterhoofd).
[ Voor 66% gewijzigd door FezzFest op 07-01-2010 18:13 ]
Zijn de de kleuren die alleen maar beschikbaar zijn? Zoja vind ik het wel jammer dat de 16.4inch niet zoals zijn voorgangers die prachtige metalic kleur heeft. Deze nieuwe versie is echt donkergrijs.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Op de Belgische sonystyle site is het instapmodel grijs, de anderen zijn zwart. Je kan vooralsnog de kleur per model niet kiezen, waarschijnlijk zijn ze nog de sites aan het updaten.Juancho schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:59:
Zijn de de kleuren die alleen maar beschikbaar zijn? Zoja vind ik het wel jammer dat de 16.4inch niet zoals zijn voorgangers die prachtige metalic kleur heeft. Deze nieuwe versie is echt donkergrijs.
Ja dat zijn dezelfde kleuren als op de frontpage. Ik vond juist die metalic look van de VAIO zo mooi. Nu het middelste model, de 16.4inch, donkergrijs/zwart is, mis ik toch een beetje die prachtige uitstraling.
Maargoed, het is natuurlijk vers nieuws, wellicht kun je nu zelfs uit die twee kleuren kiezen. Ik was er al uit om een Dell XPS16 te kiezen omdat deze de i7 processor had en de VAIO niet, maar nu komt dus de VAIO ook sneller dan ik had gedacht met de i7.
Zal de prijs veel verschillen van de FW modellen?
Maargoed, het is natuurlijk vers nieuws, wellicht kun je nu zelfs uit die twee kleuren kiezen. Ik was er al uit om een Dell XPS16 te kiezen omdat deze de i7 processor had en de VAIO niet, maar nu komt dus de VAIO ook sneller dan ik had gedacht met de i7.
Zal de prijs veel verschillen van de FW modellen?
Lijkt me een beetje ridicuul aangezien
je dan de meeste films niet kan afkijken:
Sony style USA
(onder de tab 'Specifications')
"DVD Playback: Up to 1 hours"
Accuduur is voor mij het grootste minpunt.
Sony style USA
De FW en F serie leunen dichter aan bij desktopreplacements dan bij mobiele notebooks. Voor de autonomie moet je geen FW of F serie kopen, daar heeft Sony genoeg alternatieven voor...Mative schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:21:
Lijkt me een beetje ridicuul aangezien
Sony style USA
De schermen zijn onveranderd zo te zien. Een 1600*900 ECO scherm, enkel lamp. En een Full HD dubbel lamp scherm. De laatste heeft betere kleuren, contrast en felheid. Deze schermen zijn regelmatig gereviewed op notebookcheck en notebookjournal.FezzFest schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:59:
Ook vraag ik me af wat het verschil is tussen een Vaio premium display (€1599 model) en een gewoon scherm (€999 model).
Edit: toch veranderingen zo te zien: http://www.notebookjourna...gaming-notebook-nkrt-1620
100% gamut en mat!
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 07-01-2010 18:31 ]
@FezzFest: Voor zo'n zware bak is het inderdaad
niet raar dat de accu niet heel erg lang mee gaat.
Maar voor een laptop die de focus heeft op media zou ik op z'n
minst graag één hele film willen kunnen kijken voordat hij leeg is.
En het mooie toetsenbord met numerieke deel is ook voorzien van led verlichting.
De prijzen vallen in mijn ogen ook nog goed mee.
De prijzen vallen in mijn ogen ook nog goed mee.
[ Voor 11% gewijzigd door wouter.u op 07-01-2010 19:59 ]
Begrijp ik welMative schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:01:
@FezzFest: Voor zo'n zware bak is het inderdaad
Op sonystyle.nl kan je de F serie nu zelf configureren! Dat is wel een verbetering tov vroeger met de "vaste" modellen.
Alleen het numeriek toetsenbord is verlicht? Hmm, dan snap ik echt niet waarom ze het keybord ook niet verlicht maken zoals de XPS. Dat is toch wel een absoluut pluspunt en hoort eigenlijk wel bij de prachtige VAIO.
^Hele tobo is verlicht.
Wel schijn je bij Sonystyle studenten korting ed. te kunnen regelen.
Ik verwacht dat de vaste modellen in het retail kanaal worden verkocht, vaak tegen lagere prijzen.FezzFest schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:36:
[...]
Op sonystyle.nl kan je de F serie nu zelf configureren! Dat is wel een verbetering tov vroeger met de "vaste" modellen.
Wel schijn je bij Sonystyle studenten korting ed. te kunnen regelen.
Verwijderd
Wel jammer dat:
- Alleen de quad core modellen een Vaio Premium Display hebben. Ik had liever ook een goedkoper model met een hoger geclockte dual core gezien.
- Er Nvidia GPU's gebruikt worden (verouderd rebranded spul).
- Het design achteruit is gegaan (geen uitgesneden scharnieren meer dus meer recht toe recht aan net als alle andere fabrikanten)
Ik vraag me af of het numerieke toetsenbord een voordeel is. De toetsen zitten gelukkig niet dichter tegen elkaar omdat ze nu meer ruimte op de laptop hebben genomen voor de toetsen te plaatsen.
De lichtsensor is typisch iets van Sony. Een zeer goede vooruitgang wat mij betreft. Ook de verlichte toetsen is een vooruitgang. Ik ben benieuwd in hoevere het Vaio Premium Scherm verschilt van de FW51 schermen.
Wel vind ik het jammer dat er van die laag geclokte energie slurpende quad cores inzitten. Ik had liever een energie zuinige hoger geclockte dualcore gezien en een zuinigere beter presterende ATI kaart uit de nieuwe 5000 serie. Warmte/geluid/accuduur en (scherm)kwaliteit vind ik belangrijker bij een laptop dan brute prestaties.
- Alleen de quad core modellen een Vaio Premium Display hebben. Ik had liever ook een goedkoper model met een hoger geclockte dual core gezien.
- Er Nvidia GPU's gebruikt worden (verouderd rebranded spul).
- Het design achteruit is gegaan (geen uitgesneden scharnieren meer dus meer recht toe recht aan net als alle andere fabrikanten)
Ik vraag me af of het numerieke toetsenbord een voordeel is. De toetsen zitten gelukkig niet dichter tegen elkaar omdat ze nu meer ruimte op de laptop hebben genomen voor de toetsen te plaatsen.
De lichtsensor is typisch iets van Sony. Een zeer goede vooruitgang wat mij betreft. Ook de verlichte toetsen is een vooruitgang. Ik ben benieuwd in hoevere het Vaio Premium Scherm verschilt van de FW51 schermen.
Wel vind ik het jammer dat er van die laag geclokte energie slurpende quad cores inzitten. Ik had liever een energie zuinige hoger geclockte dualcore gezien en een zuinigere beter presterende ATI kaart uit de nieuwe 5000 serie. Warmte/geluid/accuduur en (scherm)kwaliteit vind ik belangrijker bij een laptop dan brute prestaties.
is ook verlicht . Had mijn zin verkeerd opgebouwd , kwam inderdaad verkeerd overJuancho schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:37:
Alleen het numeriek toetsenbord is verlicht? Hmm, dan snap ik echt niet waarom ze het keybord ook niet verlicht maken zoals de XPS. Dat is toch wel een absoluut pluspunt en hoort eigenlijk wel bij de prachtige VAIO.

Hmm ik zag wel staan in de genoemde link hier ergens dat het eerste type een verlicht toetsenbord KON hebben. Maar bij de andere 2 modellen, waaronder de 16,4inch, stond dit niet.
Maar het leek mij ook al sterk dat ze slechts 1 type verlicht zouden maken en de rest niet. Hmm, nu wordt het weer lastig kiezen tussen deze nieuwe Vaio of de XPS16 pfff
Voor de standaard nieuwe Fx serie met i7 betaal je 1.188,99 euro:
Intel® Core(TM) i7 Processor; tot 1,60 GHz Intel® Core™ i7 processor (Quad Core)
NVIDIA® GeForce® 330M GPU (1 GB)
Windows® 7 Home Premium
Premium Black
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333MHz DDR3 SDRAM
DVD-station
41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
Voor de (aangepaste)nieuwe Fx serie met i5 betaal je 1.079,00 euro:
Processor: Intel® CoreTM i5 Processor Processor i5-520M (2,40 GHz) met 3 MB L2/L3 Cache
Besturingssysteem: Windows® 7 Professional (64 bit)
Hard Drive: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm) Exclusief bij Sony Style!
Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM 2 x 2048 MB
Optisch Station: Blu-ray Disc(TM) player Leest Blu-ray Disc(TM); (BD-R/-RE/-ROM/ DVD±RW/±R DL/RAM)
Beeldscherm: 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera 41,6 cm (16,4-inch) VAIO Display Full HD (1920 x 1080) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB NVIDIA® GeForce® GT 330M GPU met 1 GB exclusief toegewezen GDDR3 video RAM geheugen
Afwerking: Grijs of Zwart
Is het verschil in deze tussen i5 en i7 echt erg goed merkbaar?
Maar het leek mij ook al sterk dat ze slechts 1 type verlicht zouden maken en de rest niet. Hmm, nu wordt het weer lastig kiezen tussen deze nieuwe Vaio of de XPS16 pfff
Voor de standaard nieuwe Fx serie met i7 betaal je 1.188,99 euro:
Intel® Core(TM) i7 Processor; tot 1,60 GHz Intel® Core™ i7 processor (Quad Core)
NVIDIA® GeForce® 330M GPU (1 GB)
Windows® 7 Home Premium
Premium Black
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333MHz DDR3 SDRAM
DVD-station
41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
Voor de (aangepaste)nieuwe Fx serie met i5 betaal je 1.079,00 euro:
Processor: Intel® CoreTM i5 Processor Processor i5-520M (2,40 GHz) met 3 MB L2/L3 Cache
Optisch Station: Blu-ray Disc(TM) player Leest Blu-ray Disc(TM); (BD-R/-RE/-ROM/ DVD±RW/±R DL/RAM)
Beeldscherm: 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera 41,6 cm (16,4-inch) VAIO Display Full HD (1920 x 1080) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB NVIDIA® GeForce® GT 330M GPU met 1 GB exclusief toegewezen GDDR3 video RAM geheugen
Is het verschil in deze tussen i5 en i7 echt erg goed merkbaar?
[ Voor 113% gewijzigd door Juancho op 08-01-2010 13:03 ]
Verwijderd
Twee USB poorten vind ik persoonlijk wel een erg pover aanbod en zo'n korte batterijduur is ook geen verbetering, het lijkt wat dat laatste betreft de AW serie wel. Het design is al helemaal slecht zo te zien, een plastic doosje. Toegegeven, dat laatste is bij lange na niet de hoofdzaak, maar aangezien Sony prat gaat op 'style' zou je iets beters verwachten. Hoe het ook zij, over naar wat er onder dat plastic zit:
Ik wilde wachten op de F-serie, omdat deze mij beter leek en meer waar voor het geld leek te bieden dan de FW serie, maar kijk nu weer terug naar de Vaio VGNFW51MF/H. Wellicht dat deze snel goedkoper zal worden en dus kan concurreren met de VPCF11M1E/H (die met 4gb intern) en de VPCF11S1E/B (die met 6gb intern).
Nou vraag ik me af of de FW veel minder presteren zal dan de eerste twee modellen uit de F-serie of voor het door mij geplande gebruik even goed is: Ik wil een laptop hebben waarmee zonder vertraging valt te multitasken (en veel ook), met een goed scherm voor films en games, liefst 500gb harde schijfruimte, en een batterij die het toelaat om minstens 1 film te kijken onderweg (m.a.w. een levensduur van meer dan 2,5, uur) en een videokaart die het toelaat recente games op een acceptabele wijze te kunnen spelen. Heeft een van jullie een idee hierover? Alle hulp is welkom, alvast bedankt.
Ik wilde wachten op de F-serie, omdat deze mij beter leek en meer waar voor het geld leek te bieden dan de FW serie, maar kijk nu weer terug naar de Vaio VGNFW51MF/H. Wellicht dat deze snel goedkoper zal worden en dus kan concurreren met de VPCF11M1E/H (die met 4gb intern) en de VPCF11S1E/B (die met 6gb intern).
Nou vraag ik me af of de FW veel minder presteren zal dan de eerste twee modellen uit de F-serie of voor het door mij geplande gebruik even goed is: Ik wil een laptop hebben waarmee zonder vertraging valt te multitasken (en veel ook), met een goed scherm voor films en games, liefst 500gb harde schijfruimte, en een batterij die het toelaat om minstens 1 film te kijken onderweg (m.a.w. een levensduur van meer dan 2,5, uur) en een videokaart die het toelaat recente games op een acceptabele wijze te kunnen spelen. Heeft een van jullie een idee hierover? Alle hulp is welkom, alvast bedankt.
Vaio F Review: http://www.laptopmag.com/...vaio-f-series.aspx?page=1
Wat versta jij onder veel multi tasken? welke applicaties? wat voor bewerkingen?Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:55:
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 07-01-2010 22:02 ]
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Ik heb doorgaans meer dan tien internetpagina's openstaan, meerdere office programmas i.v.m. studie en regelmatig ook een statistiek programma om dingen door te rekenen, dit alles onder het genot van muziek via i-Tunes. Daarnaast wil ik ook gelijktijdig een film kunnen kijken zonder dat alles begint te haperen wanneer er wordt overgeschakeld tussen programma's. Oja, in de nabije toekomst wil ik ook met photoshop of een vergelijkbaar programma aan de slag om tekeningen te bewerken en als het even kan videobestanden bewerken tot filmpjes.Philflow schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:59:
Vaio F Review: http://www.laptopmag.com/...vaio-f-series.aspx?page=1
[...]
Wat versta jij onder veel multi tasken? welke applicaties? wat voor bewerkingen?
Verwijderd
Nou, ik heb die van mij al samengesteld! Ik kan eigenlijk niets negatiefs verzinnen over deze nieuwe lijn.
Kan iemand mij misschien informatie verstrekken over de mogelijke studentenkorting??
Kan iemand mij misschien informatie verstrekken over de mogelijke studentenkorting??
Kun je de configuratie even hier neergooien incl. prijs? Thanks!
Verwijderd
Zeker:
VPCF11V5E
€ 908,99
Geconfigureerd
•Intel® CoreTM i5 Processor
•Windows® 7 Home Premium
•Zwart
•320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
•4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
•DVD-station
•41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
•NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
•Zonder Office-pakketten
•McAfee® - 60 dagen bescherming
•Zonder Adobe® Acrobat Standard
•Zonder Adobe® Creation
•Zonder AdobePhotoshopLightroom
Ik twijfel nog over de harde schijf. Is een 7200rpm echt heel veel beter/sneller?
Overigens heb ik nog niet besteld, ik bel ze morgen eerst vanwege mogelijke studentenkorting en mijn vorige Vaio is net buiten de garantie kapot dus probeer een korting te krijgen.
VPCF11V5E
€ 908,99
Geconfigureerd
•Intel® CoreTM i5 Processor
•Windows® 7 Home Premium
•Zwart
•320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
•4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
•DVD-station
•41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
•NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
•Zonder Office-pakketten
•McAfee® - 60 dagen bescherming
•Zonder Adobe® Acrobat Standard
•Zonder Adobe® Creation
•Zonder AdobePhotoshopLightroom
Ik twijfel nog over de harde schijf. Is een 7200rpm echt heel veel beter/sneller?
Overigens heb ik nog niet besteld, ik bel ze morgen eerst vanwege mogelijke studentenkorting en mijn vorige Vaio is net buiten de garantie kapot dus probeer een korting te krijgen.
Vooral dat statistiek programma (en later foto en video editing) kan een zwaar beslag leggen op je CPU. Als je voor een Core 2 Duo gaat zou ik minimaal een 2.4Ghz nemen. Maar een zwaardere CPU is geen overbodige luxe. Ik heb me nog niet helemaal verdiept in de benchmarks maar volgens mij is Core i5 een betere keuze voor je.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:15:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik heb doorgaans meer dan tien internetpagina's openstaan, meerdere office programmas i.v.m. studie en regelmatig ook een statistiek programma om dingen door te rekenen, dit alles onder het genot van muziek via i-Tunes. Daarnaast wil ik ook gelijktijdig een film kunnen kijken zonder dat alles begint te haperen wanneer er wordt overgeschakeld tussen programma's. Oja, in de nabije toekomst wil ik ook met photoshop of een vergelijkbaar programma aan de slag om tekeningen te bewerken en als het even kan videobestanden bewerken tot filmpjes.
Overigens kan een 5400rpm schijf een flinke bottleneck in je systeem worden. Eigenlijk zou je zo snel mogelijk moeten upgraden naar SSD. Daar ga je nog meer van merken dan van een snelle CPU.
Een 7200rpm schijf kan sneller zijn maar dat hoeft niet. Het ligt er maar net aan wat voor merk Sony kiest. Zo is een WD 500GB/5400rpm meestal sneller dan de Seagate 500GB/7200rpm. De Hitachi 500GB/7200rpm is weer beter dan de Seagate.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:55:
Het ligt er een beetje aan wat Sony vraagt voor de upgrade maar soms is het beter de upgrade zelf te doen, dan heb je volledige controle over welke schijf erin komt
Ik las op een ander forum dat iemand in UK 5% studentenkorting kreeg door te bellen.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:21:
Puur kijkend naar de standaard configuraties van de i5 en i7 types. Dat verschilt ongeveer 200 euro. Zit er ook echt duidelijke aanwijsbare verschillen hierin waarvoor je voor de één moet kiezen? Voor mij gaat het om puur een multimedia laptop zonder echt extreem zware applicaties te draaien. Tenminste, ik neem aan dat bijv. remote werken en een beetje multitasken tussen standaard programma's niet al te zware belasting is voor het systeem met beide specificaties.
Details van beide specificaties staan iets hierboven.
Details van beide specificaties staan iets hierboven.
Als je via p-less besteld krijg je 5% korting op via notebooks. Maar je bent wel 7 euro administratie kosten kwijt. De korting zou dan uitkomen op 43 euro. Je kan die 7 euro componseren door spaarrekening aan te vragen via p less. Het aanvragen van een spaarrekening bij moneyou, sns en credit europe levert je al 40 euro op.
Verwijderd
Ik heb die van mij besteld.
Heel leuk gesprek gehad met die kerel van Vaio Style en 5% korting gekregen, daarmee ben ik tevreden.
Toch niet gekozen voor de 7200rpm schijf, kan dat inderdaad altijd nog zelf upgraden.
Twee weken wachten en dan genieten.
Heel leuk gesprek gehad met die kerel van Vaio Style en 5% korting gekregen, daarmee ben ik tevreden.
Toch niet gekozen voor de 7200rpm schijf, kan dat inderdaad altijd nog zelf upgraden.
Twee weken wachten en dan genieten.
Hopelijk gaan ze dit ook met de overige modellen doen ik wil een CW model met een i5, zucht. Op de Amerikaanse kan je zo goed als elk model zelf configureren en hier zo goed als niets....FezzFest schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:36:
[...]
Begrijp ik wel

Eens bellen? Wie weet kan je telefonisch wel een BTO bestellen?GloriX schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:41:
[...]
Hopelijk gaan ze dit ook met de overige modellen doen ik wil een CW model met een i5, zucht. Op de Amerikaanse kan je zo goed als elk model zelf configureren en hier zo goed als niets....
Ook die van mij is inmiddels besteld, kreeg direct een mail dat hij tussen 12 en 19 januari verzonden wordt
nu begint het wachten....
Mijn configuratie:
Uw configuratie
Processor: Intel® Core(TM) i7 Processor
Besturingssysteem: Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Premium Black
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Toetsenbord: Toetsenbord: US Int
Batterij: Batterij werkt maximaal 3 uur
Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth
AC-adapter: 1 AC-adapter
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Geheugenkaartlezer: SD- en MS-geheugenkaartsleuf
Poorten: 2 USB 2.0
nu begint het wachten....
Mijn configuratie:
Uw configuratie
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) writer
Is de laptop alleen nog via die website te bestellen? Ik wil hem eerst eigenlijk wel eens met eigen ogen zien. Maar ik begreep dat hij rond begin februari in de schappen ligt?
Anyway, ik denk dat ik dit ga bestellen voor 1.079,00 euro. Ik twijfel alleen nog tussen i5 of i7. Met een i5 processor kan ik wel wat andere opties upgraden om rond de 1000 euro te blijven. Is het echt zo'n groot verschil dan? I5 of I7.
Verlicht toetsenbord
Anyway, ik denk dat ik dit ga bestellen voor 1.079,00 euro. Ik twijfel alleen nog tussen i5 of i7. Met een i5 processor kan ik wel wat andere opties upgraden om rond de 1000 euro te blijven. Is het echt zo'n groot verschil dan? I5 of I7.
Verlicht toetsenbord
Via de mastercard promosite krijg je 4% korting
http://www.haalmeeruitjec...here/Computers/Sony-Style
http://www.haalmeeruitjec...here/Computers/Sony-Style
Verwijderd
Ik zit ben van plan een van de volgende twee te bestellen maar vraag mij af welke de langste batterijduur zal hebben bij normaal gebruik (beetje internetten, tekstverwerken, filmpje kijken, niet alles tegelijk):
i5
Uw configuratie VPCF11V5EUw configuratie, Totaalbedrag1.098,99 €
Processor: Intel® CoreTM i5 Processor
Afwerkingen: Zwart
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
i7, 1.378,98 €
Uw configuratie VPCF11X5EUw configuratie
De specificaties zijn verder min of meer gelijk, weet iemand hier misschien of de i7 bij voornoemd gebruik de batterij eerder leegslurpt dan de i5? (edit:ingekort...)
i5
Uw configuratie VPCF11V5EUw configuratie, Totaalbedrag1.098,99 €
Processor: Intel® CoreTM i5 Processor
Afwerkingen: Zwart
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
i7, 1.378,98 €
Uw configuratie VPCF11X5EUw configuratie
De specificaties zijn verder min of meer gelijk, weet iemand hier misschien of de i7 bij voornoemd gebruik de batterij eerder leegslurpt dan de i5? (edit:ingekort...)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 20:54 ]
Verwijderd
HD video van de VAIO Y, VAIO F en VAIO Z op de CES 2010:
http://www.youtube.com/watch?v=miC8fYSyjV4
Volgens mij heeft de F gewoon hetzelfde Full-HD scherm als de FW51.
Zoiezo geen volledig mat scherm. Gewoon weer het glossy scherm met anti-reflectie, net als bij de FW51 (staat ook een anti-reflection logo op de Sony F home-pagina).
En het betreft hier echt het VAIO Premium Display omdat dit model een Core i7 heeft en die hebben allemaal standaard het Full-HD premium/hoogwaardig display.
Bij de FW5 werden die schermen in sommige landen ook al VAIO Display Premium genoemd:
http://www.sony-asia.com/product/vgn-fw56gf
http://www.sony.com.au/product/vgn-fw56gf
Zoiezo geen volledig mat scherm. Gewoon weer het glossy scherm met anti-reflectie, net als bij de FW51 (staat ook een anti-reflection logo op de Sony F home-pagina).
En het betreft hier echt het VAIO Premium Display omdat dit model een Core i7 heeft en die hebben allemaal standaard het Full-HD premium/hoogwaardig display.
Bij de FW5 werden die schermen in sommige landen ook al VAIO Display Premium genoemd:
http://www.sony-asia.com/product/vgn-fw56gf
http://www.sony.com.au/product/vgn-fw56gf
Display
Type 16.4" wide (Full HD: 1920 x 1080) TFT colour display (VAIO Display Premium + Full HD 1080)
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 05:09 ]
Verwijderd
Deze nieuwe serie heeft het voor mij weer heel moeilijk gemaakt. Ik wou eerst de FW51 J/F kopen maar nu blijkt de F11M1 even duur ???
Ik begrijp er echt niets van hoe dit kan zijn .. er zit een i5 processor in
!? ;p Heeft Sony dan bespaard op de kwaliteit van de behuizing ofzo (iemand zei hier al dat het meer een plastieken doos leek), zou het materiaal echt minder robuust zijn ? Ik weet dat de webcam minder is.maar ik zou denken dat ik volgens de specificaties veel beter de FW11 J/F kan kopen maar iets schrikt me af..
iemand hier iets over te zeggen ? en wat zou ik best doen ? De FW51 JF was eigenlyk goed genoeg maarja

Ik begrijp er echt niets van hoe dit kan zijn .. er zit een i5 processor in
iemand hier iets over te zeggen ? en wat zou ik best doen ? De FW51 JF was eigenlyk goed genoeg maarja
Het gebeurt wel vaker dat de nieuwste technologie minder kost dan het vorige model. Waarschijnlijk zal de FW51 in prijs gaan zakken de komende maanden.
Zo werd de Intel G1 nog een tijd duurder aangeboden dan de G2, slaat ook nergens op.
Zo werd de Intel G1 nog een tijd duurder aangeboden dan de G2, slaat ook nergens op.
Vraag ik me ook af. Voor de FW werd er veel publiciteit gemaakt over zijn magnesium behuizing. Over de F serie heb ik niet veel gevonden (enkel las ik ergens in een review dat de behuizing beter bestand zou zijn tegen krassen).Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:23:
Ik begrijp er echt niets van hoe dit kan zijn .. er zit een i5 processor in!? ;p Heeft Sony dan bespaard op de kwaliteit van de behuizing ofzo (iemand zei hier al dat het meer een plastieken doos leek), zou het materiaal echt minder robuust zijn ?
Verwijderd
ik ga dus mooi de reviews afwachten, ik vind het nogal vaag allemaal wat je nou precies krijgt op displaygebied, net als bij sommige eerdere FW modellen (voor mij is de display het belangrijkste criterium). Afgaande op de specs (bijv. kleurbereik) lijkt het een ander scherm, maar je weet nooit. Als de verlichting net zo ongelijkmatig is als bij de recent geteste FW51 dan hoeft het voor mij niet. De ontspiegeling van het display vind ik wel een redelijk compromis, beter dan de meeste concurrenten (maar een goed mat scherm zou mijn voorkeur hebben).Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 04:15:
Afgaande op de CES berichten komt er trouwens veel meer keus in dit soort gaming/multimedia notebooks met full HDTV resolutie scherm.
Verwijderd
mm.. ja dat van die magnesium behuizing vond ik wel mooiFezzFest schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:49:
[...]
Vraag ik me ook af. Voor de FW werd er veel publiciteit gemaakt over zijn magnesium behuizing. Over de F serie heb ik niet veel gevonden (enkel las ik ergens in een review dat de behuizing beter bestand zou zijn tegen krassen).
Verwijderd
Indien het geen magnesium/alluminium behuizing is, zou dit een groot minwaarde zijn voor de stevigheid en het "tegen-een-stootje-kunnen" van de laptop ? dit is zo eigenlijk mijn enige hekelpunt, daarom wil ik graag horen wat julie er over denken. en hoe zit het eigenlijk t.o.v. andere merken ? was de alluminium behuizing van de vorige serie een speciaal geval ?
Volgens mij is dat echt één van de kenmerken van de VAIO waardoor het zo'n populaire laptop is. Ik kan me niet voorstellen dat Sony de behuizing van deze nieuwe types heeft vervangen eigenlijk....
Het is gewoon even afwachten op de eerste reviews van Tweakers hier die de laptop hebben ontvangen. Als dat een beetje positief is ga ik voor de eerder genoemde samengestelde i5 versie!
Het is gewoon even afwachten op de eerste reviews van Tweakers hier die de laptop hebben ontvangen. Als dat een beetje positief is ga ik voor de eerder genoemde samengestelde i5 versie!
Verwijderd
Zo denk ik er precies ook over ! als de reviews positief zijn, en dan vooralbetrefende de body dan ga ik ook voor een samengestelde versieJuancho schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:15:
Volgens mij is dat echt één van de kenmerken van de VAIO waardoor het zo'n populaire laptop is. Ik kan me niet voorstellen dat Sony de behuizing van deze nieuwe types heeft vervangen eigenlijk....
alleen is de mogelikheid om t configureren voorlopig alleen nog maar in nederland
Hoewel het heus vrij stevige laptops zijn, moet je van de magnesium verhalen niet al te veel verwachten hoor. Zoveel merk je daar niet van. Het is gewoon een redelijk goed gebouwde laptop, maar als je niet zou weten dat er magnesium is gebruikt zou je het niet merken.
Het is zeker een goed gebouwde laptop (de fw's heb ik het dan over) maar er waren bijvoorbeeld wel berichten van verf die eraf sleet enzo. Stevig? Ja. Bovengemiddeld? Ja. Wallhalla/perfect? Nee.
Het is zeker een goed gebouwde laptop (de fw's heb ik het dan over) maar er waren bijvoorbeeld wel berichten van verf die eraf sleet enzo. Stevig? Ja. Bovengemiddeld? Ja. Wallhalla/perfect? Nee.
Verwijderd
En we hebben video van de i7 uitvoering:
Het ziet er zo wel een stuk beter uit dan op de foto's. Heeft iemand trouwens nog een antwoord op de vraag welke processor - i5 of i7 - de batterij minder belast bij rustig gebruik onderweg?
Het ziet er zo wel een stuk beter uit dan op de foto's. Heeft iemand trouwens nog een antwoord op de vraag welke processor - i5 of i7 - de batterij minder belast bij rustig gebruik onderweg?
Dat is volgens mij duidelijk de i5. Bovendien is de Nvidia zuinig en zit kwa energiegebruik ook slimmer in elkaar. Ivm met bijv. de kaart uit de Dell XPS16; de 1GB ATI® Radeon™ HD 4670.
Verwijderd
Nee hoor, kijk maar naar het filmpje rond 01:48, het scherm geeft duidelijk weer dat er een i7 in zit. Welke kleur is dit eigenlijk? Ik dacht dat de i7 uitvoering zwart zou zijn, maar dit lijkt meer op donkergrijs. De i5 zou toch ook lichtgrijs worden (of zwart via sonystyle)?Juancho schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:37:
Dat is volgens mij duidelijk de i5. Bovendien is de Nvidia zuinig en zit kwa energiegebruik ook slimmer in elkaar. Ivm met bijv. de kaart uit de Dell XPS16; de 1GB ATI® Radeon™ HD 4670.
Verwijderd
De kleuren rijken even ver als bij de FW51 als ik het zo inschat op het filmpje. Ook het contrast lijkt identiek als bij de FW51. Ik heb alleen nog twijfels bij de helderheid. De helderheid/brightness/lichtfelheid lijkt iets minder bij de nieuwe F serie. De heldersheidsverdeling lijkt wel weer beter. Ik heb het idee dat de zijkanten niet vager worden of minder verlicht lijken zoals bij de FW51, maar dat blijft toch moeilijk te zien op een filmpje. De kleuren en het contrast ben ik wel redelijk zeker van dat dit gewoon identiek is aan het FW51 scherm.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:07:
[...]
ik ga dus mooi de reviews afwachten, ik vind het nogal vaag allemaal wat je nou precies krijgt op displaygebied, net als bij sommige eerdere FW modellen (voor mij is de display het belangrijkste criterium). Afgaande op de specs (bijv. kleurbereik) lijkt het een ander scherm, maar je weet nooit. Als de verlichting net zo ongelijkmatig is als bij de recent geteste FW51 dan hoeft het voor mij niet. De ontspiegeling van het display vind ik wel een redelijk compromis, beter dan de meeste concurrenten (maar een goed mat scherm zou mijn voorkeur hebben).
Afgaande op de CES berichten komt er trouwens veel meer keus in dit soort gaming/multimedia notebooks met full HDTV resolutie scherm.
Ik bedoelde dit als antwoord op je vraag. De i5 is volgens mij de betere in het energieverbruik....Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:55:
[...]
Nee hoor, kijk maar naar het filmpje rond 01:48, het scherm geeft duidelijk weer dat er een i7 in zit.
De i7 is voorlopig alleen in die kleur beschikbaar. Lijkt idd meer op donkergrijs dan zwart. Moet zeggen dat die kleur me wel 100% mee valt!Welke kleur is dit eigenlijk? Ik dacht dat de i7 uitvoering zwart zou zijn, maar dit lijkt meer op donkergrijs. De i5 zou toch ook lichtgrijs worden (of zwart via sonystyle)?
De i5 kun je ook in de metalic look bestellen zoals we gewend zijn van de vorige Vaio's...
Voor ik bestel wil ik de laptop toch eerst even met eigen ogen zien.
Ik wacht ook nog tot de eerste laptops te vinden zijn in de winkels om het met eigen ogen te zien.
Verwijderd
okee, bedankt, dus jij denkt dat het niet veel uitmaakt of dit nu uit het zelfde materiaal gemaakt is als de FW51 met hun alluminium body ?bear87 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:41:
Hoewel het heus vrij stevige laptops zijn, moet je van de magnesium verhalen niet al te veel verwachten hoor. Zoveel merk je daar niet van. Het is gewoon een redelijk goed gebouwde laptop, maar als je niet zou weten dat er magnesium is gebruikt zou je het niet merken.
FW51 aluminium? ik dacht gewoon magnesium... Echt geen bijzondere bouwkwaliteit ofzo. Zie maar de klachten van de slijtage bijvoorbeeld.
Dit topic is gesloten.