was er niet ook zo'n chinees autotje wat bij 50km al omver kwakkelde in de elanden test.
Leer iets over field of view. Dan zul je begrijpen waarom het langzaam lijkt. je krijgt bv de dingen aan de zijkanten niet echt mee, en juist die maken dat t lijkt of je sneller gaat. Maar met bv een 3 screen setup lijkt alles veel sneller, want je ziet de bomen bv links en rechts.Jarnoootje schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:27:
[...]
wat me toch een beetje tegenvalt is de snelheidsbeleving. Nou zat je natuurlijk ook niet in een erg snelle wagen, maar toch de 70-km/h die er gehaald wordt lijkt net of je nog wandeld.....
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Landwind New Vision ofzo, die ouwe Opel Frontera.Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:48:
was er niet ook zo'n chinees autotje wat bij 50km al omver kwakkelde in de elanden test.
haha grappig! Ik heb toevallig gisteren voor het eerst in zo'n oude fiat 500 gereden
Ik heb van het weekend de GT5 "demo" goed kunnen bekijken op 100% Tuning in de Ahoy.
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van het grafische gedeelte!
Qua rij-eigenschappen zag het er goed uit, ware het niet dat het moeilijker leek dan dat het is doordat de meesten die in de stoel ging zitten niet konden rijden.
Schade niet gezien, enkel bij de Nascar wagens op Rome.
Zag er op zich goed uit, maar ik heb nog wel het idee dat bumpers oprollen als gordijnen bij een botsing.
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van het grafische gedeelte!
Qua rij-eigenschappen zag het er goed uit, ware het niet dat het moeilijker leek dan dat het is doordat de meesten die in de stoel ging zitten niet konden rijden.
Schade niet gezien, enkel bij de Nascar wagens op Rome.
Zag er op zich goed uit, maar ik heb nog wel het idee dat bumpers oprollen als gordijnen bij een botsing.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb de ' GT5 demo' afgelopen vrijdag kunnen aanschouwen op de Paris Autoshow. Ik heb zelf niet gereden (lange wachtrij), dus over gameplay kan ik weinig melden. Wel vond ik het er grafisch zeer fraai uitzien! Veel details van bomen/gebouwen aan de zijkant en als je tegen een stapeltje banden aanrijdt stuiteren die ook de baan op 
Schademodel leek uitgeschakeld te staan, want bij een aanrijding met een andere auto gebeurde er weinig tot niks... Er werd ook gereden met de bumpercam (vind ik zelf ook het fijnst) dus hoe mooi en gedetailleerd de cockpit view is kan ik niet vertellen...
Al met al leuk om de eerste beelden zo te zien
Schademodel leek uitgeschakeld te staan, want bij een aanrijding met een andere auto gebeurde er weinig tot niks... Er werd ook gereden met de bumpercam (vind ik zelf ook het fijnst) dus hoe mooi en gedetailleerd de cockpit view is kan ik niet vertellen...
Al met al leuk om de eerste beelden zo te zien
Dat is super mooiDr. Quipers schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:05:
dus hoe mooi en gedetailleerd de cockpit view is kan ik niet vertellen...
bij die 200 exclusives ja
PSN ID: Enzyme-NL
Uh.... Dat zijn ook de enige. Dus er zijn geen lelijke ofzo hoor.
In prologue zit bv de golf 4 R32 met vol interieur. Deze zat ook in GT4. Dus ik denk dat er meer interieuren zijn dan alleen de nieuwe auto's.
nope is allang bevestigd door PD. 200 auto's hebben interieur 800 niet.KappeNou schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:21:
[...]
In prologue zit bv de golf 4 R32 met vol interieur. Deze zat ook in GT4. Dus ik denk dat er meer interieuren zijn dan alleen de nieuwe auto's.
zal alleen na de release misschien nog geupdate worden maar kleine kans.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Hij heeft het over auto's die ook al in GT4 zaten. Er zijn dus een aantal auto's uit GT4 die wel de volledige remake hebben ondergaan inclusief cockpit view, en niet alleen auto's die nieuw in de serie zijn. De Corvette stingray is daar bijvoorbeeld ook één van.v8power67 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:01:
[...]
nope is allang bevestigd door PD. 200 auto's hebben interieur 800 niet.
zal alleen na de release misschien nog geupdate worden maar kleine kans.
Ik zou de 200:800 verhouding zowieso met een korrel zout nemen, want sinds de aankondiging ervan zijn er vast en zeker meer premiums bij gekomen. Ga gewoon maar uit van 200+.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik denk rond de 250 zelfs 
Maar ik ben wel bang dat ik alleen maar Premium auto's wil, omdat ik dan altijd in cockpit view kan rijden. Dus dan lijkt het ineens alsof het spel veel minder auto's heeft...
Maar ik ben wel bang dat ik alleen maar Premium auto's wil, omdat ik dan altijd in cockpit view kan rijden. Dus dan lijkt het ineens alsof het spel veel minder auto's heeft...
[ Voor 76% gewijzigd door FerdiV op 11-10-2010 17:29 ]
Cockpit view is met 1 scherm toch niet lekker rijden? Ik doe het in ieder geval nooit.. Af en toe is het wel grappig.
hapFerdiV schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:55:
[...]
Uh.... Dat zijn ook de enige. Dus er zijn geen lelijke ofzo hoor.

Verwijderd
Ik krijg deze week mijn Logitech Driving Force GT binnen. Ik heb ook een Rennsport wheelstand besteld bij Fanatec.de. Deze was alleen niet meer op voorraad maar ik kon dus wel een preorder plaatsen, wat ik dus heb gedaan. Zijn er hier toevallig nog mensen die hier ervaring mee hebben? Ik bedoel, hoe lang hebben jullie er op moeten wachten? Ik heb dat ding echt nodig om het stuur te kunnen gebruiken, zou anders niet weten hoe. Hoop echt dat ie snel binnenkomt.
Jaja, eerder in dit topic zei ik dat ik zelf mijn "playseat"zou gaan bouwen en er pics van ging maken, dus bij deze maak ik mijn belofte waar!
We beginnen met een stoel uit een Honda Prelude en 6 meter vierkantprofiel:

Uiteraard moet na het maken van een basisplan ook het een en ander op maat gemaakt worden:

Het frame zoals we dat bedacht hebben werd neergelegd op een plank die netjes waterpas lag, dat scheelt later een hoop

En dan maar beginnen met lassen!

Goed, de basis ligt er, maar nu: waar maken we het stuur op zodat het behoorlijk degelijk is en je toch flink plek hebt om met je poten te bewegen en gemakkelijk in en uit het gevaarte te komen?
De traditionele playseats werken met een enkele stang in het midden, maar van dat idee was ik zelf niet zo kapot omdat ik zelf rem en gas geef met 1 voet ipv 2, dus ik moet mijn rechterpoot voldoende kunnen bewegen. De oplossing die wij ons bedachten was om gewoon een stevige "brug" te bouwen voor het stuur. En zo geschiedde:

Goed, de brug zit in elkaar, nu zorgen dat die ook waterpas op het frame komt te staan:

Alrighty, nu nog 1 ding, het deel waar de pedalen op komen. Hiervoor hebben we gekozen om hoekprofiel te gebruiken zodat de pedalen erin gelegd kunnen worden en nergens heen kunnen, helaas ben ik zo stom om geen foto te maken op het moment dat we ook de "bovenkant"dicht hebben, maar dit geeft wel alvast een idee:

Right, and we're done for now!! Hoe ziet dit er nu uit inclusief stoel en stuur?

Omdat het gaat krassen op mijn laminaat, ook een stukje vloerbedekking eronder

Laatste stap is alles mooi zwart verven/spuiten, maar dat komt later nog. Voor iedereen die twijfels heeft of het stevig genoeg is, de brug is dusdanig stevig dat ik mezelf (74 kilo) uit de stoel kan optrekken eraan zonder dat hij iets meegeeft, dus dat zit wel goed
Totale kosten:
Stoel uit een Honda Prelude: 50 euro,
Metaal: Gratis
Werk: 6 uur, met 2 man.
We beginnen met een stoel uit een Honda Prelude en 6 meter vierkantprofiel:

Uiteraard moet na het maken van een basisplan ook het een en ander op maat gemaakt worden:

Het frame zoals we dat bedacht hebben werd neergelegd op een plank die netjes waterpas lag, dat scheelt later een hoop

En dan maar beginnen met lassen!

Goed, de basis ligt er, maar nu: waar maken we het stuur op zodat het behoorlijk degelijk is en je toch flink plek hebt om met je poten te bewegen en gemakkelijk in en uit het gevaarte te komen?
De traditionele playseats werken met een enkele stang in het midden, maar van dat idee was ik zelf niet zo kapot omdat ik zelf rem en gas geef met 1 voet ipv 2, dus ik moet mijn rechterpoot voldoende kunnen bewegen. De oplossing die wij ons bedachten was om gewoon een stevige "brug" te bouwen voor het stuur. En zo geschiedde:

Goed, de brug zit in elkaar, nu zorgen dat die ook waterpas op het frame komt te staan:

Alrighty, nu nog 1 ding, het deel waar de pedalen op komen. Hiervoor hebben we gekozen om hoekprofiel te gebruiken zodat de pedalen erin gelegd kunnen worden en nergens heen kunnen, helaas ben ik zo stom om geen foto te maken op het moment dat we ook de "bovenkant"dicht hebben, maar dit geeft wel alvast een idee:

Right, and we're done for now!! Hoe ziet dit er nu uit inclusief stoel en stuur?

Omdat het gaat krassen op mijn laminaat, ook een stukje vloerbedekking eronder

Laatste stap is alles mooi zwart verven/spuiten, maar dat komt later nog. Voor iedereen die twijfels heeft of het stevig genoeg is, de brug is dusdanig stevig dat ik mezelf (74 kilo) uit de stoel kan optrekken eraan zonder dat hij iets meegeeft, dus dat zit wel goed
Totale kosten:
Time is never wasted when you're wasted all the time.
w00t kerel, je zei dat het vet zou worden maar zo vet had ik niet gedacht man!!
Ik kom deze zeker testen zodra GT5 uit is maar dat spreekt voor zich uiteraard
[ Voor 82% gewijzigd door PromoX op 11-10-2010 20:48 . Reden: quote ingekort ]
Sweet ^_^
Lookin' good! (en dan heb ik 't niet over de whisky
)
Spuiten lijkt me idd geen overbodige luxe, maar je hebt ws toch geen tijd om de ogen van 't scherm te halen
Lookin' good! (en dan heb ik 't niet over de whisky
Spuiten lijkt me idd geen overbodige luxe, maar je hebt ws toch geen tijd om de ogen van 't scherm te halen
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Op NeoGAF wordt gesproken over een vertraging van enkele weken 
Dit is gepost op een Russische website. Het is nog even wachten op een bevestiging. Laten we hopen dat het niet zo is...For technical reasons, the world premiere of Gran Turismo 5, the most anticipated release on the PlayStation 3 from Polyphony Digital, is transferred to several weeks. Running or remain in November (the last number), or appear on store shelves in early December 2010. Transferring As for all sku including bundles GT5 PlayStation 3. We understand that the way the game Gran Turismo 5 - one of the most important events in the gaming industry in 2010, so we work hard as soon as possible to provide accurate information regarding the start of sales. We apologize for the inconvenience.
[ Voor 8% gewijzigd door FerdiV op 11-10-2010 22:45 ]
Tis niet de eerste keer dat zoiets opduikt, maarja wat is nou nog een maand wachten als we al zon jaar of 6 wachten sinds gt4 
@diy-playseat, erg netjes tis dat ik de ruimte niet heb en m'n ouders ook niet op zon rek zitten te wachten maar anders had ik zoiets uit hout gemaakt, lassen moet ik nogsteeds eens gaan leren
@diy-playseat, erg netjes tis dat ik de ruimte niet heb en m'n ouders ook niet op zon rek zitten te wachten maar anders had ik zoiets uit hout gemaakt, lassen moet ik nogsteeds eens gaan leren
if (!coffee) {
Work = false; }
Ja, dat is waar. We zien het wel. Laten we maar hopen dat t niet waar is.naaitsab schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:56:
Tis niet de eerste keer dat zoiets opduikt, maarja wat is nou nog een maand wachten als we al zon jaar of 6 wachten sinds gt4
Voor die playseat kun je toch ook een tweede persoon nemen die lasser is
Ik heb trouwens echt een geniaal filmpje, dat wilde ik jullie niet laten missen:
http://www.youtube.com/watch?v=vKb572Yo2aM&feature=fvw
Tja maar het geeft meer voldoening als je het zelf in elkaar sleuteltFerdiV schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:06:
[...]
Ja, dat is waar. We zien het wel. Laten we maar hopen dat t niet waar is.
Voor die playseat kun je toch ook een tweede persoon nemen die lasser is
Ik heb trouwens echt een geniaal filmpje, dat wilde ik jullie niet laten missen:
http://www.youtube.com/watch?v=vKb572Yo2aM&feature=fvw

Die is goed...met zn mond
if (!coffee) {
Work = false; }
Ow, ik heb zo'n Ikea stoel. Echt geniaal is datnaaitsab schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:13:
[...]
Tja maar het geeft meer voldoening als je het zelf in elkaar sleuteltHet mooie van hout is dat je het 100% demonteerbaar kan maken maar dan zit ik nogsteeds met die stoel
racen vanuit mn bureaustoel is naadje en ik heb geen bank in mn kamer dus erg veel blijft er niet over
![]()
Die is goed...met zn mond
Kun je als gewone stoel gebruiken (duh), maar hij is ook goed met stuurtje
Maar met hout gebruik je een groter volume wat in de weg kan zitten en met metaal kun je nog verstelbaarheden aanbrengen.
[ Voor 17% gewijzigd door FerdiV op 11-10-2010 23:27 ]
Jordan van GTPlanet heeft meteen contact opgenomen met SCEA om opheldering te vragen:FerdiV schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:44:
Op NeoGAF wordt gesproken over een vertraging van enkele weken![]()
[...]
Dit is gepost op een Russische website. Het is nog even wachten op een bevestiging. Laten we hopen dat het niet zo is...
Het zal toch niet heI can confirm SCEA is aware of the Russian article, but they did not have any further comments to confirm or deny its contents at this time. I'm not going to do anything with the information yet - we'll see what comes out of SCEE tomorrow morning.
Wel is GT5 vandaag officially classified, wat een mogelijk uitstel dan weer tegenspreekt.
Ja, maar dat bericht van hun kun je op twee manieren lezen. Ze weten dat het gezegd wordt maar weten niet of het officieel is of het is wel van hun.
"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."
Zonet maar weer even prologue gedaan end at spel is op sommige plekken echt te moeilijk en anderen te makkelijk..
Die oval gezeik in A-class is echt té makkelijk met een Corvette.
Terwijl die Eiger Nordwand op pro haast niet te doen is in 1:14..
Die oval gezeik in A-class is echt té makkelijk met een Corvette.
Terwijl die Eiger Nordwand op pro haast niet te doen is in 1:14..
Zondag nieuwe foldertjes binnen gekregen dus ging ik gisteren maar even kijken.
Toen kwam ik bij de folder van Saturn (Zaandam, weet dus niet of andere regio's die aanbieding ook hebben) en daar stond iets interessants in!
Zag daar een aanbieding van een Sony tv met PS3+GT5 en nog 4 (downloadbare?) games voor 2100. Dat is 1 van de vele aanbiedingen van deze week. Dus ik denk eens even verder lezen maar er stond letterlijk bij. Playstation 3 + Gran Turismo 5 kan je 2 weken na aanschaf komen ophalen in de winkel.
Helaas staat de folder nog niet online op het moment van schrijven. Maar als het allemaal klopt dan zou je GT5 dus al een week voordat hij officieel uit komt al in bezit kunnen hebben! Het gaat trouwens om de gewone versie van GT5.
Meer mensen die deze aanbieding is opgevallen?
Toen kwam ik bij de folder van Saturn (Zaandam, weet dus niet of andere regio's die aanbieding ook hebben) en daar stond iets interessants in!
Zag daar een aanbieding van een Sony tv met PS3+GT5 en nog 4 (downloadbare?) games voor 2100. Dat is 1 van de vele aanbiedingen van deze week. Dus ik denk eens even verder lezen maar er stond letterlijk bij. Playstation 3 + Gran Turismo 5 kan je 2 weken na aanschaf komen ophalen in de winkel.
Helaas staat de folder nog niet online op het moment van schrijven. Maar als het allemaal klopt dan zou je GT5 dus al een week voordat hij officieel uit komt al in bezit kunnen hebben! Het gaat trouwens om de gewone versie van GT5.
Meer mensen die deze aanbieding is opgevallen?
Folders hebben ook van die kleine lettertjes, denk dat ze zich daarop gaan beroepen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zag dat ook en ben voor mijn G25 dan voor een Wheelstand Pro gegaan (kon niet wachten aangezien F1 2010 uitkwam). Was op 5 dagen thuis en heb er helemaal geen spijt van. Eventjes knutselen om alle kabels mooi weg te werken, maar het staat al bij al snel in elkaar. Bouwkwaliteit is ook zeer goed, als je net als ik dus wel stevig aan het stuur rukt is dat geen probleem...Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:51:
Ik krijg deze week mijn Logitech Driving Force GT binnen. Ik heb ook een Rennsport wheelstand besteld bij Fanatec.de. Deze was alleen niet meer op voorraad maar ik kon dus wel een preorder plaatsen, wat ik dus heb gedaan. Zijn er hier toevallig nog mensen die hier ervaring mee hebben? Ik bedoel, hoe lang hebben jullie er op moeten wachten? Ik heb dat ding echt nodig om het stuur te kunnen gebruiken, zou anders niet weten hoe. Hoop echt dat ie snel binnenkomt.
Goed nieuws.
Everybody, relax!
The abovementioned delay is only for Russian Federation, as our local distributors are having troubles with CIS version yet again.
There's no need to spam SCEE and SCEA on release dates, hopefully you'll receive everything as it should be - the 2nd (USA), the 3rd (Europe) and the 5th (UK).
There was big misunderstanding as russian delay press-release mentioned "worldwide release postponed", but it seems they kind of considered CIS a whole "worldwide" region.
Heb zelf mijn G25 verkocht en een Fanatec Carrera besteld, ben ik af van dat irritante overgevoelige gedoe op rechte stukken in GT5. Daarnaast beschikt de Carrera over vele instellingsmogelijkheden. Als de fanatec spullen bevallen ga ik op termijn misschien nog wel over op de clubsport pedalen, maar die waren voor nu wat te prijzig.
Had gisteren de carrera besteld, vandaag een bevestiging van de betaling en de verzending. Bezorging zou binnen 5 dagen moeten gebeuren. Nu GT5 nog op tijd en November mag van mij een koude maand worden.
Had gisteren de carrera besteld, vandaag een bevestiging van de betaling en de verzending. Bezorging zou binnen 5 dagen moeten gebeuren. Nu GT5 nog op tijd en November mag van mij een koude maand worden.
[ Voor 1% gewijzigd door Gizzy op 12-10-2010 13:23 . Reden: typo ]
flickr - WOT Profile - Game PC
Verwijderd
Mag ik vragen hoe zwaar hij weegt? Ziet er erg vet uit, mijn complimenten, ik heb er de ruimte ook wel voor, maar om het dan vervolgens altijd in me woonkamer te stallen is ook weer zoiets. + hoe heb je dat zo uitgemeten met de afstanden? Zit je stuur nu niet te hoog?Phase schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:10:
Totale kosten:
had al gelezen daarnet ja is erg goed nieuws.
kreeg alweer nare herrineringen aan jaar geleden, toen hij eigenlijk rond kerst zou komen
maar als goe is nog steeds november the 3rd
diegene die ik hier zag was erg netjes. ga ook zoiets maken maar dan dat ik hem uitmekaar kan halen, om hem op mn kamer te krijgen
Het frame zelf is nog niet eens zo gek zwaar eigenlijk, dat til je gemakkelijk in je eentje op, het is de stoel die hem zwaar maakt. Daarvoor hebben we de stoel natuurlijk gewoon demontabel gemaakt, dat is een kwestie van 4 bouten losdraaien en je kunt hem er zo afnemenVerwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:32:
[...]
Mag ik vragen hoe zwaar hij weegt? Ziet er erg vet uit, mijn complimenten, ik heb er de ruimte ook wel voor, maar om het dan vervolgens altijd in me woonkamer te stallen is ook weer zoiets. + hoe heb je dat zo uitgemeten met de afstanden? Zit je stuur nu niet te hoog?
We hebben alles gemeten tijdens het bouwen, zo is de brug 55 centimeter hoog, mijn armen zijn dan helemaal horizontaal tijdens het racen, bijna waterpas zelfs als ik het stuur niet hoef te draaien
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Ik vind die cockpit view ook niet fijn... Veel minder zicht en die armpjes in beeld maken het ook niet overzichtelijk en erg druk in beeld. Kan ik me veel minder goed concentreren op de baan en het racen.KappeNou schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:11:
Cockpit view is met 1 scherm toch niet lekker rijden? Ik doe het in ieder geval nooit.. Af en toe is het wel grappig.
Die homemade Playseat is wel vet
Eigenlijk wil ik ook wel zoiets en heb er in de woonkamer wel plaats voor (zit zo'n 4 meter van m'n TV), maar kan hem totaal nergens opslaan. Ja op m'n logeerkamer, maar dan moet ik steeds trap op en af om dat ding voor de TV te zetten... Niet handig
Verwijderd
Idem dito hier, en dan heb je af en toe nog wat vrouwelijk schoon onverwachts op bezoek, lijkt ook zo raar als er dan zo'n ding in je woonkamer staatDr. Quipers schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:10:
[...]
Ik vind die cockpit view ook niet fijn... Veel minder zicht en die armpjes in beeld maken het ook niet overzichtelijk en erg druk in beeld. Kan ik me veel minder goed concentreren op de baan en het racen.
Die homemade Playseat is wel vetEigenlijk vrij makkelijk te fixen als je er even wat tijd en energie in stopt! Je vergeet bij de kosten nog wel dat je ook nog een stuurtje en de hele rataplan nodig hebt he
Eigenlijk wil ik ook wel zoiets en heb er in de woonkamer wel plaats voor (zit zo'n 4 meter van m'n TV), maar kan hem totaal nergens opslaan. Ja op m'n logeerkamer, maar dan moet ik steeds trap op en af om dat ding voor de TV te zetten... Niet handig
http://www.gtplanet.net/g...y-at-laguna-seca-toscana/
Mclaren f1 op Laguna Seca
http://www.gtplanet.net/g...aker-demo-gameplay-video/
Ik hoop niet dat er standaard circuits in course maker zit zoals in het filmpje. Maar dat je zelf circuits kan ontwerpen.
Ik hoop niet dat er standaard circuits in course maker zit zoals in het filmpje. Maar dat je zelf circuits kan ontwerpen.
[ Voor 4% gewijzigd door Evertt op 12-10-2010 22:38 ]
Mclaren klinkt een beetje vreemd. Het afstandshot klinkt wel weer goed met de verstoring die aan het geluid wordt toegvoegd.Evertt schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:37:
![]()
![]()
![]()
![]()
De track editor is zoals hij in het filmpje wordt laten zien. Je kiest een omgeving die is onderverdeeld in een aantal secties. Elke sectie kan worden aangepast door aan te geven hoe bochtig het moet zijn of hoe heuvelachtig (en vast nog een aantal andere dingen). Je kunt dus niet a-la modnation racers een compleet eigen track maken.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Geluid is volgens mij het filmpje, verstoring klopt niet echt. Wel mooi dat je door het zand ook je hele auto onder komt te zitten
Maarja, het is de F1.. ik ben happy
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kep mn standaard versie geannullerd. Ik wil de colelctors edition vanwege dat boek dat er gewoon enorm gaaf uitziet
Verschoven naar 5 december vanwege strategische gronden... GKJJ op twitter.
Ja, ik heb het gelezen op www.insidegamer.nlSymenGT schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:18:
Verschoven naar 5 december vanwege strategische gronden... GKJJ op twitter.
Daarop stond ook al vermeld dat er een vertrouwd gerucht rondgaat dat de realease verplaatst wordt van november naar december

Wat een kloot gasten, die ontwikkelaars, dit is de 100e keer dat ze de release veranderen

'schijnt', door een PU mannetje?
Is dit het russische nieuws probleem wat hij heeft gelezen?
Lijkt me idd..SinergyX schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:22:
'schijnt', door een PU mannetje?Is dit het russische nieuws probleem wat hij heeft gelezen?
Gewoon onzin man. Die IG wordt ook steeds slechter.
5 dec zou sowieso geen strategische datum zijn voor sinterklaas. 1 of 3 dec zou veel logischer zijn
.
Niet. Voor ons Europeanen is dit pas de eerste delay. Als het al waar is..DutchSjors schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:22:
[...]
Ja, ik heb het gelezen op www.insidegamer.nl
Daarop stond ook al vermeld dat er een vertrouwd gerucht rondgaat dat de realease verplaatst wordt van november naar december![]()
Wat een kloot gasten, die ontwikkelaars, dit is de 100e keer dat ze de release veranderen
Maar er is nu een GT5 Press Event bezig en daar wordt met geen woord over gerept.. bullshit dus!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
mja op gtplanet.net staat duidelijk dat het alleen voor rusland is. heeft technische redenen, maja zou me niets verbazen als later toch heel europa genaaid wordt. mja wat kun je ertegen doen.
ben al blij dat ik er geen vrij voor heb genomen( ben werkeloos
).
maja hoop op 2 november, maar zal wel niet. als het maar 2010 is vind ik het prima
ben al blij dat ik er geen vrij voor heb genomen( ben werkeloos
maja hoop op 2 november, maar zal wel niet. als het maar 2010 is vind ik het prima
In de GT5 Press Event van vandaag wordt gewoon 3 November gehanteerd!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waar heb je dat gezien/gelezen?Rivanov schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:30:
In de GT5 Press Event van vandaag wordt gewoon 3 November gehanteerd!
Via Twitter..
@Tim_DB after the presentation I will ask. Date in presentation is still Nov. 3rd!!
Bericht van @Blitz_187
@Tim_DB after the presentation I will ask. Date in presentation is still Nov. 3rd!!
Bericht van @Blitz_187
Dit is zijn Twitter: http://twitter.com/Blitz_187
Er worden ook review copies + goodiebags uitgedeeld, dus een uitstel van een maand lijkt me sterk.
Er worden ook review copies + goodiebags uitgedeeld, dus een uitstel van een maand lijkt me sterk.
gaan nu rumours dat de gasten van turn 10 het in de wereld hebben gebracht van de vertraging 
klinkt logisch, want ergens eind oktober begin november, komt de ultimate collection van fm3 uit.
dus ze willen minder aandacht voor gt5 en meer voor fm3
mja die 10 mensen die die ultimate edition kopen zullen misschien gt5 laten gaan
maar ik ben klaar met fm3, en gt5 kan niet snel genoeg komen
klinkt logisch, want ergens eind oktober begin november, komt de ultimate collection van fm3 uit.
mja die 10 mensen die die ultimate edition kopen zullen misschien gt5 laten gaan
Hebben jullie Gran Turismo 5 allemaal al gepre-orderd? Vroeger importeerde ik alles altijd uit Canada (VideoGamesPlus) maar tegenwoordig staat de canadese dollar best hoog, waardoor je al gauw rond de 50 euro moet betalen. Axelmusic zit rond de 46 euro met pre-orderen. Heeft iemand een goedkopere oplossing gevonden?
Ik heb tzelfde. Heb alle DLC enzo tot nu toe wel foor forza, maar ik ben klaar met het spel. Heb bijna alle achievementsv8power67 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:37:
gaan nu rumours dat de gasten van turn 10 het in de wereld hebben gebracht van de vertraging
(zit op 870G) en ach de rest van de races is vooral herhaling herhaling, herhaling etc..
Ik pre order nooit, gewoon op de dag van release naar de MM gaan, soms zelf 1 of 2 dagen ervoor. Heb nog nooit misgegrepen
mja het neppe is dat bij die ultimate edition extra dlc komt die niet los wordt uitgebracht.GAIAjohan schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:00:
[...]
Ik heb tzelfde. Heb alle DLC enzo tot nu toe wel foor forza, maar ik ben klaar met het spel. Heb bijna alle achievements
(zit op 870G) en ach de rest van de races is vooral herhaling herhaling, herhaling etc..
dus de autos waar mensen zo erg om vroegen bv de sls amg, lexus lf-a enz. dus ze naaien de fans big time.
maare ontopic
ik kan niets vinden over een mogelijke vertraging dus zal gewoon BS zijn.
Na inmiddels 3 pre-orders een dag na release te krijgen ben ik er ook mee gestopt. Dan maar geen Sig, dan maar geen CE, ik wil racen als dat spel uitkomt en niet nog eens een dag moeten wachten terwijl hij vol in de winkels aanwezig is.Sander H schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:01:
Ik pre order nooit, gewoon op de dag van release naar de MM gaan, soms zelf 1 of 2 dagen ervoor. Heb nog nooit misgegrepen
Het schijnt dat ze die auto's toch nog als DLC gaan uitbrengen na veel kritiek uit de communityv8power67 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:04:
[...]
mja het neppe is dat bij die ultimate edition extra dlc komt die niet los wordt uitgebracht.
dus de autos waar mensen zo erg om vroegen bv de sls amg, lexus lf-a enz. dus ze naaien de fans big time.
maare ontopic:
ik kan niets vinden over een mogelijke vertraging dus zal gewoon BS zijn.
Zelfde geldt voor mijSander H schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:01:
Heb die vraag ook hier al eens in topic gesteld, maar pre-oder kan wellicht handig zijn als je voor de CE/SE versie wilt gaan. Die zijn vaak niet in grote aantallen voorradig bij de Mediamarkts etc. Gewone versie vaak genoeg aanbod
Hm ja, de MM krijgt waarschijnlijk wel CE versies binnen zoals met alle games die een CE/LE hebben.
Ik heb geen idee of de Signature Edition ook verkocht wordt daar..
Ik heb geen idee of de Signature Edition ook verkocht wordt daar..
Op internet is GT5 voor ~40-45 euro te pre-orderen, als je bij de MM langsgaat kun je toch gewoon de "hollandse" prijs van 60 euro neerleggen?
Bij eplaza/bart smit betaal je zelfs 64 dat is ff 50% duurder dan via internet

if (!coffee) {
Work = false; }
Ik heb nog MM kadobonnen liggen
Goedkoopste preorder die ik vind is toch echt zo'n 50 euro. Mediamarkt zal 55 euro zijn denk k hier..naaitsab schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:50:
Op internet is GT5 voor ~40-45 euro te pre-orderen, als je bij de MM langsgaat kun je toch gewoon de "hollandse" prijs van 60 euro neerleggen?
www.budgetgaming.nlGAIAjohan schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:14:
[...]
Goedkoopste preorder die ik vind is toch echt zo'n 50 euro. Mediamarkt zal 55 euro zijn denk k hier..
Amazon uk heeft ze nu liggen voor 42 euro incl verzending
if (!coffee) {
Work = false; }
Niet altijd, heb bijvoorbeeld vorige week zondag in Almere bij MM 44 euro betaald voor de PS3 versie van FIFA 11. Wie weet is er met GT5 ook weer een redelijke deal met de release in 2026.naaitsab schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:50:
En ja hoor, GT5 is weer uitgesteld!
Dit is niet leuk meer.Gran Turismo 5 Release Update
Posted by Taku Imasaki // Producer, SCEA
We can confirm that Gran Turismo 5 will not be available this November 2nd, but the game’s release will be coming this holiday season.
We sincerely apologize to GT fans for the delay, however, creator Kazunori Yamauchi and the team at Polyphony Digital want to make certain they are creating the perfect racing experience, and we are confident that this ambitious game will exceed expectations when it launches.
We’ll have more information for you in the near future.
[ Voor 6% gewijzigd door Jamoru op 13-10-2010 16:46 ]
Köt.
ongelovelijk dit, ze lekken wat info over het spel, horen negatieve reacties dat het te simpel is (zie track editor) en poef kort daarna berichten dat het spel uitgesteld word. 't is toch wel erg met polyphony digital, ze lijken zo paranoia
Verwijderd
Zucht weer uitgesteld, deze game moet dan toch wel zo ontzettend perfect zijn of niet natuurlijk als het uitkomt...
Mochten ze het gaan fixen, luisteren ze wel goed naar de community!
mja zit te denken mn preorder te anuleren, tis dan wel de signature edition, maar geen enkele game is 6 jaar wachten waard, en als dr dan eens een release datum is dan cancelen ze die weer.
pffff zal ook geen kerst worden vrees ik. dus waarschijnlijk begin volgend jaar, want ja zolang het niet perfect is kan het niet natuurlijk
tis een game, als ik perfectie wil ga ik wel zelf aan de slag met auto's. een game kan niet perfect. dus releasen die hap en later patchen.!!!!
als ze niet in december releasen is het voor mij over. geef ze 1 laatste kans!!!
sneu voor de mensen die weken vrij hebben genomen voor deze release. zo zie je maar weer dat niets zeker is. wel raar dat het zo kort op de release gebeurt. is er dan toch meer mis dan verwacht
pffff zal ook geen kerst worden vrees ik. dus waarschijnlijk begin volgend jaar, want ja zolang het niet perfect is kan het niet natuurlijk
als ze niet in december releasen is het voor mij over. geef ze 1 laatste kans!!!
sneu voor de mensen die weken vrij hebben genomen voor deze release. zo zie je maar weer dat niets zeker is. wel raar dat het zo kort op de release gebeurt. is er dan toch meer mis dan verwacht
Dat maakt niet meer uit, hoe langer je uitstelt, hoe hoger de verwachtingen. Hoe hoger de verwachtingen.. des te groter de teleurstelling. Ik heb geen verwachtingen, ik wacht wel weer een maandje extraRivanov schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:59:
Mochten ze het gaan fixen, luisteren ze wel goed naar de community!

Wat denk je dat mensen inmiddels verwachten van DNF? Dat zou Halo wegzetten als spaceinvaders.
Ach ja, kan ik mn vakantiedagen ook weer terugdraaien
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 13-10-2010 17:11 ]
Fak!
Ongelofelijk, 20 dagen voor de release. Echt niet normaal.
Ongelofelijk, 20 dagen voor de release. Echt niet normaal.
Haha, same here. En dit gaat 2011 worden, let maar op.SinergyX schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:04:
[...]
Ach ja, kan ik mn vakantiedagen ook weer terugdraaien
Heb ik wat meer tijd voor Black Ops.
Nou ja, prima toch, leuk kado voor onder de kerstboom. (lees: wat een enorme aanfluitingJamoru schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:15:
Haha, same here. En dit gaat 2011 worden, let maar op.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 13-10-2010 17:19 ]
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Krijgen ze straks toch gelijk dat GT5 een launchgame zou worden, alleen wel voor de PS4. Hoe wil je nu nog serieus genomen worden als die Jap ruim een jaar geleden nog zei dat ze het spel toen al uit hadden kunnen brengen als ze gewild hadden. Ze kunnen niet eens iets plannen wanneer ze het af hebben.
Iets van Duke Nukem......
Iets van Duke Nukem......
Ik ga dit echt niet begrijpen hoor.
Dat Sony überhaupt nog de ballen heeft om dit spel te vertragen. Iedereen die maar een klein beetje wacht op die game heeft het helemaal gehad, mij incluis.
Het moet allemaal wel erg goed worden dan.
edit : http://www.gtplanet.net/g...ming-this-holiday-season/ mooie reacties hier haha
Dat Sony überhaupt nog de ballen heeft om dit spel te vertragen. Iedereen die maar een klein beetje wacht op die game heeft het helemaal gehad, mij incluis.
Het moet allemaal wel erg goed worden dan.
edit : http://www.gtplanet.net/g...ming-this-holiday-season/ mooie reacties hier haha
[ Voor 19% gewijzigd door kaos001 op 13-10-2010 17:41 ]
Aldus SCEE.We are sorry to say that Gran Turismo 5 will not be available on the previously announced release date of November 3rd, but the game will be released before Christmas.
Hahahahaaaha, ik vind dit soort opmerkingen altijd zo kansloos. Jij weet net zo goed als ik dat zodra het spel uit is, dat je gelijk naar de winkel gaat rennen om hem te halen. Of dat nou over 2 weken is, of over 2 jaar, je gaat hem toch wel halen.v8power67 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:04:
23ste is in principe nog voor kerst ja
Haha dat filmpje, wat een kutgeluid zeg... Wist niet dat die McLaren F1 aangedreven werd door muggen?Evertt schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:37:
![]()
![]()
![]()
![]()
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
mja dan ist maar kansloos;) ik heb een paar spellen waar ik ongelofelijk naar uitkijk vanaf de aankondiging ervan.bones schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:41:
[...]
Hahahahaaaha, ik vind dit soort opmerkingen altijd zo kansloos. Jij weet net zo goed als ik dat zodra het spel uit is, dat je gelijk naar de winkel gaat rennen om hem te halen. Of dat nou over 2 weken is, of over 2 jaar, je gaat hem toch wel halen.
1 ervan is gt5 maar de enthousiasme is al afgenomen sinds ik mijn ps3 heb (begin 2008 gekocht).
steeds maar wachten op een release date. maar uiteindelijk paar maanden geleden pas een datum krijgen, en nu het lef van uitstellen van de datum. mja in december niet releasen, dan verliezen ze mij als potentiele klant ja. dan koop ik hem zeker te weten niet. noem me maar kansloos dan, maar er zijn gewoon grenzen.
en als ik het zo lees ben ik nie enigste
Dat toont ook meteen maar weer aan dat de beste JJ van GK/PU nog nooit een kalender van dichtbij heeft gezien,GAIAjohan schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:19:
5 dec zou sowieso geen strategische datum zijn voor sinterklaas. 1 of 3 dec zou veel logischer zijn.
5 December is namelijk een zondag en dan zijn de meeste winkels dicht, Laat staan dat er ooit een game is gereleased op zondag.
Hoe dan ook, Verwacht JJ werkelijk dat PD rekening gaat houden met dat feestdagje uit dat kleine landje aan de noordzee?
Denk dat ze eerder de druk voelen om voor de kerstdagen te releasen dan dat ze uberhaubt weten hoe wij sinterklaas vieren.
Anyway, Het zat er eigenlijk wel aan te komen.
20 dagen voor de release maar nog geen aankondiging dat de game Gold is.
Neemt niet weg dat ook ik het erg jammer vind, Keek er erg naar uit.
Ik ben en benieuwd wat die nieuwe datum wordt. Hij word voor kerst uitgebracht.
Ik hoop dat ze dit waar maken. Ik hoop dat ze ook een reden vertellen.
Ik ga meer denken dat ze te weinig Blu-rays hebben voor de release datum.
Edit: op de blogspot van Sony staat dit.
http://blog.eu.playstatio...turismo-5-release-update/
Als je goed lees gaat het om de Countries: AE, AU, GB, IE, NZ. Dus volgens mij hoeven wij daar geen zorgen om te maken.
Ik hoop dat ze dit waar maken. Ik hoop dat ze ook een reden vertellen.
Ik ga meer denken dat ze te weinig Blu-rays hebben voor de release datum.
Als je goed lees gaat het om de Countries: AE, AU, GB, IE, NZ. Dus volgens mij hoeven wij daar geen zorgen om te maken.
[ Voor 34% gewijzigd door Evertt op 13-10-2010 19:05 ]
Lekker hypocriet dit. Iedere andere game die word uitgebracht maar vol met bugs/fouten/glitches zit of waar nog extra content bij moet komen word de grond ingetrapt omdat ze 'm afgeraffeld zouden hebben.v8power67 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:04:
een game kan niet perfect. dus releasen die hap en later patchen.!!!!

Daar moet je niet op letten.Evertt schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:57:
Heeft met de PS3 blogsites te maken. that's it.
Zou wel heel opmerkelijk zijn, als ze nu gewoon eens normaal nieuwsberichten zouden posten ipv het per land/regio/werelddeelEvertt schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:57:
http://blog.de.playstation.com/
Hier staat hij ook tussen, NL is gewoon te klein om een 'eigen' country te zijn bij hun op de blogs
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 13-10-2010 19:16 ]
Wat een prutsers, niet te geloven!!!
PSN: jannvsdvinvs
verschil is alleen dat gt5 niet onder 'ieder andere game' valt, dit spel is al zo lang in ontwikkeling het gaat volgens mij alleen maar om nieuwe features. ze verzinnen wat en het moet meteen toegevoegd worden. dit spel zal in vergelijking met elk ander willekeurig spel waarschijnlijk beter lopen dan je denktEnzymeNL schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:12:
[...]
Lekker hypocriet dit. Iedere andere game die word uitgebracht maar vol met bugs/fouten/glitches zit of waar nog extra content bij moet komen word de grond ingetrapt omdat ze 'm afgeraffeld zouden hebben.
Dit topic is gesloten.