Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Ja, die heeft na al die jaren een betrouwbaar image opgebouwd. _O-

Ik hoor het liever uit the 'horses mouth'. Met andere woorden KY.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16
Die gasten hebben echt een giga-probleem. Op dit moment uitstellen is idioot. Het gezichtsverlies is enorm en om de oorspronkelijke datum te halen hadden de dvd's al lang in productie moeten zijn.

Maar ondanks dat gezichtsverlies heeft men toch moeten besluiten weer uit te stellen. Ik ben serieus bang dat deze game nooit uit zal komen. De concurrentie zit niet stil, en er zal toch een keer geld in het laatje moeten komen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44
alexbl69 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:45:
Die gasten hebben echt een giga-probleem. Op dit moment uitstellen is idioot. Het gezichtsverlies is enorm en om de oorspronkelijke datum te halen hadden de dvd's al lang in productie moeten zijn.

Maar ondanks dat gezichtsverlies heeft men toch moeten besluiten weer uit te stellen. Ik ben serieus bang dat deze game nooit uit zal komen. De concurrentie zit niet stil, en er zal toch een keer geld in het laatje moeten komen.
Een giga-probleem? Wedden dat niet 10% van de mensen hun pre-order laat vallen omdat het spel een aantal weken uitgesteld is. Daarnaast wil ik overigens niet ontkennen dat zoiets best een PR disaster kan worden, als het spel niet naar zowat alle verwachtingen voldoet. Uiteindelijk is het ook zo, dat hoe langer je een spel uitstelt, hoe hoger de verwachtingen worden. En met te hoge verwachtingen... Tja dan kunnen we wel allemaal inschatten wat er gebeurt of kan gebeuren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 12:41
Sony heeft bekend gemaakt dat Gran Turismo 5 weer uitgesteld is. Het spel zal nog wel voor de kerst in de winkels moeten liggen maar de geplande releasedatum van 3 november is niet meer in zicht.

De reden dat het spel uitgesteld is dat er volgens het team nog wat aan gewerkt moet worden om het spel perfect te maken. Het team wilt dat het spel bij de launch alle verwachtingen overtreft. Een precieze datum is er niet, maar we zouden hem voor de feestdagen moeten verwachten.

Update: In een gesprek met Kotaku kon Sony niet bevestigen of de game nog dit jaar uit zal gaan komen, met het 'Holiday Season' zou het dus ook goed kunnen dat de game pas ergens in 2011 het licht zal gaan zien

Bron: fok.nl

Ik zat echt naar deze game naar uit te kijken. Nog 20 dagen en dan dit. Echt balen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
alex3305 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:52:
[...]

Een giga-probleem? Wedden dat niet 10% van de mensen hun pre-order laat vallen omdat het spel een aantal weken uitgesteld is.
Ik bedoel niet dat ze een probleem hebben met eventuele afzet, die game wordt echt wel verkocht als hij uit komt.

Mijn punt is dat als je in dit stadium nog gedwongen bent tot uitstel, je een groter probleem hebt dan dat je 3 à 4 weken op kunt lossen. En ondanks de mooie filmpjes ben ik toch bang dat de verwachtingen veel te hoog worden. Let wel: de basis van het spel is al minimaal 5 jaar oud. Uiteraard zullen er her en der wel verbeteringen zijn doorgevoerd maar de core van het spel is gewoon 1st generation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Geloof er geen barst van dat ze 3 weken voor de launch een game uitstellen om features toe te voegen. Dit kan alleen maar met bugs te maken te hebben. Wat een lutsers!

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 18:37
Ik ben nu al zo vaak teleurgesteld..

Eerst zou hij eind 2008 uitkomen, daarna in de lente van 2009, daarna eind 2009, vervolgens werd er een maart 2010 releasedatum voor Japan aangekondigd, daarna Q3 2010, daarna 3 november en nu dan voor kerst. Ik heb een heel sterk vermoeden dat hij de kerst ook niet gaat halen en dat het 2011 wordt.

Dit is echt gewoon belachelijk, ik vis die game wel een keer uit de budgetbak. Ben er echt helemaal klaar mee. Ik hoop stiekem ook nog dat de reviews en de verkopen zwaar tegen zullen vallen, zodat zowel Sony als PD eens met de neus op de feiten gedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Evertt schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:56:
De reden dat het spel uitgesteld is dat er volgens het team nog wat aan gewerkt moet worden om het spel perfect te maken.
Het spel is inmiddels al over zijn hype heen, en de verwachtingen die er nu zijn, zijn inmiddels al zo hoog dat het nu alleen nog maar tegen kan vallen. Dus waarom uitstellen om de verwachtingen nog hoger te maken :?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

hadden ze niet beter gold kunnen gaan en dan meteen beginnen aan een patch... was de release toch gehaald, en hadden zij nog de tijd gehad om de bugs eruit te halen. IEDEREEN BLIJ, nu niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 18:37
Ligt eraan waar het probleem ligt natuurlijk. Misschien is de uitstel wel helemaal niet gameplay/bug gerelateerd.

Daarom is het ook zo frustrerend dat ze alleen zeggen dat hij uitgesteld is. Als ze zo'n groot aangekondigde datum niet halen, mag je toch op z'n minst verwachten dat ze openheid richting de fans geven om zo compassie te vergaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterll
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 18:34

Pieterll

Pataar op Discord

Waarom brengen ze geen patch uit die wat later verschijnt?

[ Voor 47% gewijzigd door Pieterll op 13-10-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:28
Gropah schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:15:
hadden ze niet beter gold kunnen gaan en dan meteen beginnen aan een patch... was de release toch gehaald, en hadden zij nog de tijd gehad om de bugs eruit te halen. IEDEREEN BLIJ, nu niet...
Pieterll schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:43:
Waarom brengen ze geen patch uit die wat later verschijnt?
Omdat niet iedere gamer (En dus niet iedere koper van Gran Turismo 5) zijn Playstation 3 aangesloten heeft op het internet.
Bugfixes doormiddel van te downloaden patches worden door ons tegenwoordig als normaal gezien, Maar er zijn genoeg mensen die hier helemaal niets vanaf weten.
En om zich in te dekken tegen klachten van die mensen heeft Sony richtlijnen over wat wel achteraf gefixt mag worden en wat voor de in de winkel versie al gefixt moet zijn.

Daarom moet een spel ook gekeurd/gecertificeerd worden door Sony voordat het mag worden uitgrbracht.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Misschien is het spijkers op laag water zoeken. Maar zou het niet te maken kunnen hebben met de recente hacks voor de PS3?

GT5 is natuurlijk de perfecte game om een nieuwe kopieerbeveiliging op te lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Op de twitter pagina van PS3 staat dat eind deze maand nieuwe datum bekend wordt. Ik hoop niet in 2011 maar gewoon een paar weken later. http://twitter.com/PlayStationEU

De release datum is voor ons 1 keer verschoven dat is nu. De andere keren waren geen officiële datums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu pas een game uitstelt die over 3 weken in de winkels had moeten liggen kan het niet alleen om een paar kleine bugs gaan lijkt me. Het had onderhand al op de persen moeten liggen en er dan nu achter komen dat het uitgesteld moet worden. Moet nog zien dat ze deze kerst halen want anders hadden ze alsnog een datum kunnen noemen.
Als het uitstel is om motorgeluid aan de game toe te voegen vind ik het overigens wel prima, het geluid op de video's en in Prologue heeft mij nog niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal toch niet komen omdat T10 die Forza Ultimate and het eind van de maand uitbrengt en ze daarom liever nét voor de kerst doen, omdat twee dezelfde doelgroepgames op hetzelfde moment uitbrengen vaak de doodsteek is voor één van de twee.
Ik denk overigens dat die FUC helemaal niet zo goed gaat verkopen omdat de echte fans toch wel de LE of een vroege standaard versie hebben.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 21:46
Misschien uitstel om de game samen met duke nukem forever in de schappen te kunnen leggen? Maar serieus, dit gaat wel echt helemaal nergens over..na tig keer de bedoelde releasewindow te zijn overschreden dan je met veel bombarie aangekondigde releasedate niet halen...hebben ze daar nooit gehoord van SMART doelen:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 17:50
KAdrifter schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:38:
Misschien uitstel om de game samen met duke nukem forever in de schappen te kunnen leggen? Maar serieus, dit gaat wel echt helemaal nergens over..na tig keer de bedoelde releasewindow te zijn overschreden dan je met veel bombarie aangekondigde releasedate niet halen...hebben ze daar nooit gehoord van SMART doelen:p
3 november is de eerste Officiele release datum gemeld door sony ......
Dus dit is de 1ste keer uitstel, ja het is zeker ruk maar ja.... Nu maar hopen op release begin december..

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ok, nog even nagadacht waarom dit uitstel zo'n enorm probleem is voor Sony:
  • Speciale actie pakketten (PS3+game in leuke verpakking) zijn reeds geproduceerd. Deze kun je als de game uiteindelijk uitkomt uiteraard wel weer gebruiken, maar op dit moment heb je een (tientallen miljoenen?) investering gedaan die je pas over een tijd te gelde kunt maken;
  • Reclameblokken zijn ingekocht, advertentieruimte gekocht. Je kunt er wel wat anders voor uitzenden/plaatsen, maar als GT5 echt uitkomt mag je die investering nog een keer doen;
  • Voortgang project stokt. Eenieder die wel eens aan een groot project gewerkt heeft zal dit herkennen. Een team is als het tegen de dead-line aanzit tot wonderen in staat. Op het laatste moment gebeuren er dingen die eigenlijk niet mogelijk zijn. Maar dit is een spanningsboog die je maar een paar weken volhoudt. Als het project klaar is heeft vervolgens iedereen een terugval ter compensatie van de extra inzet. Maar in dit geval wordt de deadline verschoven. Weg magic-moment. En denk maar niet dat dat ontwikkelteam nu op volle kracht doorstoomt naar de volgende deadline (die ze nog niet eens weten). Nee, de teleurstelling is op dit moment waarschijnlijk zo groot dat er de komende tijd helemaal niets zinvols uit hun handen komt. Gewoon stilstand dus;
  • Heb het reeds eerder gememoreerd: de core van het spel wordt ouder en ouder. De concurrenten zijn inmiddels aan de 3e generatie 360/PS3 race games bezig, terwijl dit in de basis nog steeds een eerste generatie spel is;
  • De reden voor uitstel is telkens het nog beter maken dan de game. Hierdoor zijn de verwachtingen inmiddels gigantisch hoog. Het opschuiven van de officiële release om die reden maakt de verwachtingen nog hoger. De realiteit kan bijna alleen maar tegenvallen;
  • Momentum is verdwenen. Informeel is GT5 al vaak uitgesteld, eenieder had de verwachting dat de officiële release date wel hard was. Nu dat ook niet zo blijkt te zijn, weet niemand meer waar hij aan toe is. Ook het ontwikkelteam niet.
En ondanks alle bovenstaande overwegingen heeft Sony toch moeten besluiten de game uit te stellen. Dat betekent m.i. dat het probleem groter is dan 'finetunen', 'beste ervaring leveren' of een paar engine-geluidjes upgraden.

Als je in dit stadium tot deze beslissing komt is het probleem veel groter, en zal het waarschijnlijk ook veel meer tijd kosten dan waar wij op hopen om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
PjotrStroganov schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:32:
[...]

Ja, die heeft na al die jaren een betrouwbaar image opgebouwd. _O-

Ik hoor het liever uit the 'horses mouth'. Met andere woorden KY.
Ja, die heeft na al die jaren een betrouwbaar image opgebouwd. _O- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die GT5P spelen met een G27? Ik heb deze week mijn Driving Force GT binnen gehad. Erg mooi stuurtje maar er zijn een paar dingen die mij wat tegenvallen. Het ding maakt erg veel geluid. Ik wist wel dat hij wat geluid zou maken van reviews en filmpjes maar ik vind het iets té. Erg jammer. En de pedalen hebben net wat de weinig weerstand naar mijn idee. Ik denk erover om alsnog voor de hoofdprijs te gaan en een G27 te kopen. Deze wordt alleen niet officieel ondersteund in GT5P maar werkt wel begrijp ik van diverse fora. Ook op Youtube zijn er filmpjes van mensen die GT5P spelen met een G27. De knoppen zijn alleen niet te programmeren en ik had gelezen dat er enkel handmatig geschakeld kon worden :? Dit begrijp ik alleen niet niet want dit is gewoon iets dat je instelt in GT5 en als je hem op automatisch zet dan moet ie dat toch ten alle tijde doen? Daarnaast zal de force feedback wat minder zijn verwacht ik aangezien deze in de Driving Force GT helemaal geoptimaliseerd was. Ik hoop dat er straks in de uiteindelijke versie wél volledige ondersteuning komt voor de G27, kan mij bijna niet voorstellen dat dat niet zo is. Maar is er iemand die kan aangeven in hoeverre de G27 werkt in GT5P, wat welke knoppen doen, aangezien ze als het goed is niet te programmeren zijn. Bedankt alvast :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 12:45
Wederom een grote teleurstelling.

Vraag me af of de game nog wel gaat uit komen dit jaar. Of beseffen ze zich straks ineens dat het misschien beter is om een andere engine te gebruiken of maar te wachten op de PS4....

Ik cancel in ieder geval mn pre-order.. Mocht GT5 ooit nog uitkomen dan grabbel ik em wel een keer uit de budget bak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:24:
De knoppen zijn alleen niet te programmeren en ik had gelezen dat er enkel handmatig geschakeld kon worden :? Dit begrijp ik alleen niet niet want dit is gewoon iets dat je instelt in GT5 en als je hem op automatisch zet dan moet ie dat toch ten alle tijde doen?
Ik denk dat ze bedoelen dat je de peddeltjes niet kan gebruiken om te schakelen, alleen de pook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Kazunori Yamauchi Briefly Explains Gran Turismo 5's Delay

Sony didn't give much of an explanation when it announced Gran Turismo 5's delay yesterday. For something a bit more solid (just a bit), we turn to series producer Kazunori Yamauchi himself.

Returning to Twitter for the first time since September 22, Yamauchi apologized to fans today and explained that the reason for the delay was that it was taking some time to finalize some of the game's more complicated systems. Apologizing again (two apologies in the same Tweet!), he asked that players wait a bit more.

Yamauchi quickly followed up this apology with some good news for those worrying that this is actually a stealth delay to 2011. A follower pleaded with him to get the game out by the end of the year. "I believe we won't keep you waiting until then," replied Yamauchi.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:46

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:24:
Dit begrijp ik alleen niet niet want dit is gewoon iets dat je instelt in GT5 en als je hem op automatisch zet dan moet ie dat toch ten alle tijde doen? Daarnaast zal de force feedback wat minder zijn verwacht ik aangezien deze in de Driving Force GT helemaal geoptimaliseerd was.
De peddles achter je stuur werken niet met GT5P, dus je moet of je versnellingsbak op automatisch zetten of de schakelbak gebruiken. Verder ben ik in ieder geval zeer tevreden met de G27 (inclusief de FFB).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:41:
[...]

De peddles achter je stuur werken niet met GT5P, dus je moet of je versnellingsbak op automatisch zetten of de schakelbak gebruiken. Verder ben ik in ieder geval zeer tevreden met de G27 (inclusief de FFB).
OK, ik dacht al zoiets, vond het al zo'n raar verhaal.

Ik heb op dit moment met mijn tijdelijke oplossing nog geen mogelijkheid om de versnellingsbak van een G27 te monteren aangezien ik nog op mijn Fanatec wheelstand wacht maar ik kan wel het stuur en pedalen gebruiken gebruiken. Op de versnellingsbak zitten ook een aantal knopjes. Heb je deze per sé nodig of kun je eventueel tijdelijk even zonder? Zou je aan kunnen geven wat welke knopjes doen op het stuur en versellingsbak? Want als ik het goed begrijp kun je op dit moment geen knoppen programmeren voor de G27?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandyman538 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:41:
[...]

Vreemd dat de paddles met de g25 gewoon werken, net als de pook zowel sequentieel als h-bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Laatst online: 31-07 15:20
Ik zie niet in waarom Sony het pas begin 2011 zou uitgeven. In Q1 2011 hebben ze al Killzone 3 en LBP2, no way dat ze GT5 daar tussen gaan proppen, 3 exclusive knallers binnen 2-3 maanden gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Dit zou een reden kunnen zijn dat ze nog een paar weken extra nodig hebben. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/gt5_25z39.gif

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 nov de release en 13 okt aankondigen dat er nog verbeteringen in de game moeten worden gedaan om het nog mooier te maken ???

vergeet het maar daar is wat heel anders aan de hand ze hadden al in het proces van produktie en distributie moeten zitten nu

voor de kerst 2010 zeker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Jamoru schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:46:

[afbeelding]
Die gif is al 3 maanden oud, van de E3 build dacht ik :)

Production issues is de reden van het uitstel:

http://www.gtplanet.net/p...-yamauchi-issues-apology/
Production Issues Blamed for Gran Turismo 5 Delay, Yamauchi Issues Apology

Gran Turismo 5 Other October 14th, 2010 by Jordan

As the drama surrounding the delay of the PlayStation 3’s flagship title spreads around the web, one very important question remains unanswered: why? An official explanation will most likely never be issued, but that won’t stop me from trying to figure out this puzzle. First up, Taku Imasaki (North American GT5 producer) offers a vague look at what’s been happening on the “inside” via an interview with the New York Times:

“We’re really close, but this was an executive decision that was made yesterday. Realistically, we thought we had a good date. We’re not happy over here.”

This somewhat confusing statement wasn’t lost on the Times editor, who didn’t hesitate to add “there was also speculation that Sony might not have sufficient supplies of the game to meet demand in November”. This speculation was later supported by a comment from a Sony Canada spokesperson to Reuters Canada, clearly stating that “production difficulties were to blame for the delay”.

I have also been privately informed that review copies of GT5 were only briefly postponed and should still be in reviewer’s hands within the next few weeks. Better yet, I can report Sony is targeting a new release window within approximately 8-12 days after November 26th (“Black Friday” in the United States).

Keeping in mind that Sony presses their own Blu-Ray discs, and production time at each facility is carefully divided and scheduled between all of the company’s movies and games for the holiday season, I find the following theory most likely: 1.) Polyphony Digital narrowly missed its Blu-Ray production window, 2.) to prevent serious disruption of many other products, Sony must move forward with its schedule, 3.) an “executive decision” must be quickly made to find another production slot for GT5, 4.) the game’s producers are “not happy” with the inflexibility of the decision as it forces a launch delay, 5.) both Polyphony Digital and Sony can actually claim responsibility for the problem, and finally, 6.) Yamauchi personally apologizes to fans via Twitter:

“Apologies for the delay. It’s because time and labor were spent ironing the kinks out of a complex system. I’m really sorry. Everyone, it’s inexcusable… Wait a little longer.”

Regardless of what really happened, this Christmas, when you’re blasting down La Sarthe’s Mulsanne straight, in the rain, at dusk, this week’s events will probably be the last thing on your mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:37
Dat zou wel verklaren waarom ze zo laat nog uitstellen normaal zou het spel al bij de drukker moeten zijn zeker bij een groot-afnemer als gt5
Maar 8-12 dagen na 26 november is toch gewoon half december of zie ik dat verkeerd :p

Maarja of je nou nog een maandje moet wachten of niet het is niet anders en de meeste die nu roepen ik koop het niet staan straks toch in de rij met gt5 :P Als het spel je niks intereseerd ga je ook niet posten neem ik aan :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:48:
Vreemd dat de paddles met de g25 gewoon werken, net als de pook zowel sequentieel als h-bak.
Jup, als je de pook op sequentieel zet gaan automatisch de flippers werken, zet je hem om naar H-bak, schakelen ze ook uit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
Sander H schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:55:
[...]
Die gif is al 3 maanden oud, van de E3 build dacht ik :)
[...]
3 maanden oud al? Had deze nog nooit gezien, maar ik bedoelde het als grapje. :) Naja, er zit toch niets anders op dan maar weer wachten. Nu kijken welke game ik ga halen voor de maand november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jamoru schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:46:

[afbeelding]
Ik kan me een film van Jan de Bont herinneren met tornadootjes en zo waar dat gewoon kon hoor.
Niks raars aan dus
:P

Nee serieus, ik geloof niets meer van niemand totdat ik 'm daardwerkelijk in de PS3 heb zitten.
Hoe stellig waren ze ook niet met kerst 2009, maart 2010, zomer 2010 en 3 november 2010?
Lekker dan... veel fans zullen ze niet kwijtraken, maar hun geloofwaardigheid zal ver te zoeken zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
3 dagen te laat..:
GT5 Missed Production Window by Only 3 Days, Sony Determines New Dates
Gran Turismo 5 Polyphony Digital October 14th, 2010 by Jordan

A GameReactor associate in Tokyo, Gregor Wildermann, has reportedly made contact with Polyphony Digital and Kazunori Yamauchi for further clarification on Gran Turismo 5’s production status:

[Kazunori Yamauchi's] reply was that the game was only three days late from their side, and that Sony has to decide what that means for the release.

This aligns with the other information I’ve received about review copies and release windows, and further suggests that GT5’s ultimate new release date will be determined by Blu-Ray production schedules – not software development.
http://www.gtplanet.net/g...ony-determines-new-dates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou voglens mij wil ik niet weten hoelang het gaat duren voor gt6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:13:
Eer die uit komt zijn we al lang dood ;)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:13:
Tegen die tijd is bluray zo'n gemeengoed dat ze door andere fabrieken laten persen :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phase schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:18:
[...]

Eer die uit komt zijn we al lang dood ;)
ik ben er ook zeer bang voor snap dat echt niet forza 3 was niet geheel goed en zo uitgebreid maar kan me niet voorstellen dat dit zolang kan duren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Dixons, waar ik mijn pre-order uit heb staan, hebben ze de datum verplaatst naar 15 dec. Waar halen ze die nou weer vandaan :?

https://dixons.nl/artikel...ed&utm_medium=productfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Dat doen meer winkels zo. Maar Dixons is toch een rare winkel. Bij veel winkels staan dat GT5 3 november uitkomt.

Ik las dit op gtplanet.net [Kazunori Yamauchi's] reply was that the game was only three days late from their side, and that Sony has to decide what that means for the release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
dvdkiwi schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:13:
[...]

Ik kan me een film van Jan de Bont herinneren met tornadootjes en zo waar dat gewoon kon hoor.
Niks raars aan dus
:P

Nee serieus, ik geloof niets meer van niemand totdat ik 'm daardwerkelijk in de PS3 heb zitten.
Hoe stellig waren ze ook niet met kerst 2009, maart 2010, zomer 2010 en 3 november 2010?
Lekker dan... veel fans zullen ze niet kwijtraken, maar hun geloofwaardigheid zal ver te zoeken zijn.
Ach met GT4 was het precies het zelfde :) Ik kan me er niet meer aan irriteren. Enige is dat ik nu nog langer forza moet spelen ;(

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:20:
Bij Dixons, waar ik mijn pre-order uit heb staan, hebben ze de datum verplaatst naar 15 dec. Waar halen ze die nou weer vandaan :?

Dynabyte.nl zegt hetzelfde nu, 15 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

http://www.gtplanet.net/p...of-gran-turismo-5s-delay/
More information is slowly filtering out about GT5’s delay, and it fits in neatly with everything else we’ve learned about the game’s production in the past 24 hours. Here’s what was recently posted by Maximus – a respected moderator at the Blu-Ray.com forums with reported connections to Sony:

Like I said it is manufacturing issues. I had it confirmed today.

The problem arose when SCE mandated SDK 350 on all games releasing after after October, GT5 was about to go gold running on SDK 341, but it has been delayed by around a week so that they can update to SDK 350. This has caused a big headache for the manufacturing side, given how big this game is missing the gold date by even a week can cause a months worth of delay as slots are already taken up at this time of year for Blu-ray movies and such. So Sony had to find a 3 week slot big enough to make 7m+ copies of this and get them shipped out.

If you want to blame anyone, I would direct it at the pirates and hackers, SCE never had any real SDK restrictions before firmware 3.41 was compromised.

After getting attention from news outlets such as Eurogamer and TheSixthAxis, evidence of the post has since been removed, but it offers a very reasonable explanation about why Polyphony Digital missed their production window by only 3 days. Sure enough, the new PS3 3.50 firmware is considerably more secure than 3.41 and preventing distribution of a 3.41-compatible GT5 will ensure that it can’t be pirated (for now).

Thanks to all of you who sent this in so quickly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:12
ja tuurlijk, blame the pirates :z

Wat een onzin........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Sony vind het noodzakelijk. Jammer dat dit na zo'n lange tijd voor een vertraging zorgt.

[ Voor 82% gewijzigd door PjotrStroganov op 14-10-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Lampuhkap schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:05:

Wat een onzin........
Nou persoonlijk vind ik dat geen onzin. Het is een grote release voor Sony en daarom vind ik het logisch dat ze System Software 3.50 verplicht stellen.

Verder wil ik ook niet ingaan op de pirate-scene van de PS3 op het moment, aangezien dit topic allang gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whahahah als dit zo is is dat wel een faal zeg :P
hadden ze wel eerder kunnen bedenken lijkt mij, of comuniceren de developers van gt5 en de developers van ps3 software niet met mekaar. lijkt me beetje achterhaald om 3.41 erop te zetten voor een spel die nog moet uitkomen. maja alles kan bij sony/PD natuurlijk :P
wel weer een leuke voor een slogan, mja gt5 had 2 november uit kunnen zijn maja piraterij enz. heeft het vertraagd ;) hebben ze meteen een zondebok. zie de filmpjes al voor me.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 17:50
v8power67 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:20:
whahahah als dit zo is is dat wel een faal zeg :P
hadden ze wel eerder kunnen bedenken lijkt mij, of comuniceren de developers van gt5 en de developers van ps3 software niet met mekaar. lijkt me beetje achterhaald om 3.41 erop te zetten voor een spel die nog moet uitkomen. maja alles kan bij sony/PD natuurlijk :P
wel weer een leuke voor een slogan, mja gt5 had 2 november uit kunnen zijn maja piraterij enz. heeft het vertraagd ;) hebben ze meteen een zondebok. zie de filmpjes al voor me.
Nou zo'n fail is dat niet hoor... Firmware 3.41 is van 27 juli. En sony heeft de mandatory firmware eis pas recentelijk ingevoerd. Het komt net allemaal een beetje ruk uit.

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
en zo krijgen de "eerlijke" gamers al de eerste gevolgen van de PS3 hack.
Lampuhkap schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:05:

Wat een onzin........
want?
Zonder PS3 hack zou sony niet de nieuwste SDK verplicht stellen,
en zonder die verplichting zou GT5 gewoon op tijd in de winkel liggen.
Dus ja, blame the pirates inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:12
die SDK had al veeel eerder verplicht kunnen worden, dus BS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:20:

Wat!!! 64,99€ :X ik heb hem net in pre-order staan voor 40€ incl. verzendkosten + als de prijs in tussentijd zakt krijg ik hem sowieso aan de laagste prijs http://www.amazon.co.uk/g...=202007167&pf_rd_i=468294

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dan heb je geen NL'se versie. Daarnaast zie ik dat die daar voor 38 pond te koop staat = 43 euro + verzenden naar NL. Want daar is alleen verzenden binnen UK gratis.

Ach, voor die paar rotcenten extra haal ik uhm gewoon lekker in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:24:
Want daar is alleen verzenden binnen UK gratis.
sinds vorige week is verzenden naar NL ook gratis bij Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem iig nog niet goedkoper gezien en dat het geen NL versie boeit me niet echt :op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Mediamarkt zal wel 49 of 55 worden, voor die paar euro ga ik hem niet ergens anders pre orderen met risico dat je hem later hebt dan dat hij in de winkels ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lampuhkap schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:00:
die SDK had al veeel eerder verplicht kunnen worden, dus BS
ik denk eerder aan slechte communicatie tussen PD en Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
M a r c o schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:46:
[...]

sinds vorige week is verzenden naar NL ook gratis bij Amazon
"Gratis" verzenden kost 1 euro bij amazon want er zit 1 euro tussen de prijs die op de pagina staat en de prijs die je moet betalen bij checkout(heb je wel een cc nodig)

Maar toch ze zijn goedkoop, ik wacht wel tot ze in de winkel liggen voor een schappelijke prijs hoef m niet persé op de release te hebben, uk(en andere shops) heb je toch weer de kans dat verzenden 2+ dagen gaat duren.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
naaitsab schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:57:
[...]

"Gratis" verzenden kost 1 euro bij amazon want er zit 1 euro tussen de prijs die op de pagina staat en de prijs die je moet betalen bij checkout(heb je wel een cc nodig)
Die 1 euro heeft met volgens mij niks met verzending te maken.
Dat is het verschil in BTW tarief tussen de UK en NL wanneer je NL als bestemming opgeeft.
UK is 17,5% tegen de 19% in NL
Maar toch ze zijn goedkoop, ik wacht wel tot ze in de winkel liggen voor een schappelijke prijs hoef m niet persé op de release te hebben, uk(en andere shops) heb je toch weer de kans dat verzenden 2+ dagen gaat duren.
wait, what??
Je wacht tot de prijs hier lager word, omdat verzenden uit de UK een paar dagen duurt? :?

[ Voor 26% gewijzigd door M a r c o op 15-10-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:09:
[...]

Die 1 euro heeft met volgens mij niks met verzending te maken.
Dat is het verschil in BTW tarief tussen de UK en NL wanneer je NL als bestemming opgeeft.
UK is 17,5% tegen de 19% in NL
idd ;)
[...]

wait, what??
Je wacht tot de prijs hier lager word, omdat verzenden uit de UK een paar dagen duurt? :?
Is een superpopulaire game! Als je gaat wachten tot de prijzen onder de 43 € zakken, ga je nog minstens een jaartje kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 31-07 12:34
Gaat de DLC gewoon binnen te halen zijn met een NL account als je hem bij Amazon koopt dan? Ja, ik weet dat een andere account zo aan te maken is, daar gaat het even niet om :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:34:
Gaat de DLC gewoon binnen te halen zijn met een NL account als je hem bij Amazon koopt dan? Ja, ik weet dat een andere account zo aan te maken is, daar gaat het even niet om :)
GT5P had in Uk en EU zelfde BCES nr's. Maar je weet t natuurlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
wait, what??
Als het spel bij de mm 50 euro kost dan ben je ietsjes duurder uit als je internet prijs+verzending neemt maar dan heb je het wel in handen. De post is nier niet zo je van het als het om snelheid gaat :-(

Die 43 euro van amazon gaat voor mij niet op want heb geen cc.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
bij de Media Markt zal het niet minder zijn dan 55 euro denk ik zo maar.
Bovendien zou ik voor een Media Markt 50 km moeten rijden, inclusief een dure toltunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
M a r c o schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:07:
bij de Media Markt zal het niet minder zijn dan 55 euro denk ik zo maar.
Bovendien zou ik voor een Media Markt 50 km moeten rijden, inclusief een dure toltunnel.
Ik zie net dat je vlakbij mij woont (ik zit ook altijd met die tunnel), maar je hebt in Oostakker (België) ook een mooie MM zitten hoor. Daar ga ik regelmatig eens langs :)

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 15-10-2010 17:44 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Op bartsmit staat dat hij 26 november uitkomt. Bij eplaza ook
En Dixons meld 15 december ik snap niet waar hun dat vandaan halen.
Ik hoop dat gt5 dit jaar uit komt en de nieuwe datum snel bekend word gemaakt.

YouTube: 跑車浪漫旅 5-宣傳影片-PS3-巴哈姆特GNN is een nieuwe trailer van GT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:51
Volgens mij is het allemaal 1 groot opgezet plan.
Weer een stroom gratis reclame, de hype aanjagen zoals Apple dat ook doet,
niet hoeven concurreren met Call of Duty en een week voor kerst een wereldwijde release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu duiken er ook al filmpjes op van Forza 4...
Het is even afwachten welke eerder komt :P
Ik zou haast een xbox gaan kopen haha

[ Voor 21% gewijzigd door PromoX op 16-10-2010 11:42 . Reden: omdat het xbox is ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:28
Evertt schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:49:
Op bartsmit staat dat hij 26 november uitkomt. Bij eplaza ook
En Dixons meld 15 december ik snap niet waar hun dat vandaan halen.
Ik hoop dat gt5 dit jaar uit komt en de nieuwe datum snel bekend word gemaakt.
Bartsmit en Eplaza = Dezelfde winkel/organisatie/eigenaar. (De Intertoys hoort er ook nog bij.)
Zelfde geld ook voor Dixons en Dynabyte.

Aan die datums hebben we dus niets omdat het pvullers zijn tot er weer een echte datum komt,
Om nu 'releasedate onbekend' neer te zetten schrikt alleen maar klanten af.
Vandaar dat ze even iets uit hun duim zuigen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 02:43:
en dat gaat je dus tegen vallen. ik heb xdoos gekocht toen forza 3 uit kwam. het is een aardig spel maar het komt nog lang niet in de buurt....

[ Voor 1% gewijzigd door PromoX op 16-10-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Op GTplanet.net staat een verslag van een persdag bij Sony Nederland. Niet echt veel nieuwe dingen, maar de optie om B-spec races remote te doen via PC of mobiel kende ik nog niet. Gaaf!!

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=131403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Wel triest dat je vlak voor een release party uitbrengt dat het spel later komt :+

Zullen genoeg mensen zijn die een ps3+gt5 gaan aanschaffen denk ik :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 02:43:
mag ik een source van jou dan??
kan hellemaal niets vinden over nieuwe forza 4 filmpjes.
bedoel je die van de e3 in juni ??
enne forza 3 op xbox is leuke game, zeker met een stuur, en aangezien het spel dalijk gerereleased wordt als ultimate edition met alle dlc plus exclusieve nieuwe dlc, zou ik je die wel aanraden, zeker omdat gt5 pas in december gaat komen(waarschijnlijk). als je maar niet verwacht dat het een bug free game is ;)
en online zitten er max 1000 mensen in het weekend online.(wereld wijd ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door PromoX op 16-10-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sato schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 03:09:
[...]

Bartsmit en Eplaza = Dezelfde winkel/organisatie/eigenaar. (De Intertoys hoort er ook nog bij.)
Zelfde geld ook voor Dixons en Dynabyte.

Aan die datums hebben we dus niets omdat het pvullers zijn tot er weer een echte datum komt,
Om nu 'releasedate onbekend' neer te zetten schrikt alleen maar klanten af.
Vandaar dat ze even iets uit hun duim zuigen.
De Wehkamp dan met 31 dec 2011? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
GAIAjohan schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:24:
[...]

De Wehkamp dan met 31 dec 2011? :P
Eerder uitbrengen is beter dan uistellen hebben ze vast gedacht :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-07 22:56
Voor dit spel zal ik weer een PS3 aanschaffen 8) heb een PS3 slim 320GB GT5 pack op het oog voor 349 EUR

Mijn vorige PS3 had ik gekocht voor GTA San Andreas maar later had ik die weer doorverkocht omdat ik er toch te weinig tijd voor had... Voor GT5 ga ik gewoon tijd maken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Insidegamer.nl over uitstellen van gt5 http://www.insidegamer.nl.../insidegamer/videos/18693
Ze zijn niet zo echt blij met deze nieuws. Ik zelf ook niet maar er zijn genoeg games die je eventueel kan spelen. Ik denk zelf dat het dit jaar nog uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evertt schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:54:
Ik denk zelf dat het dit jaar nog uit komt.
Dat hangt er helemaal vanaf of Sony de PS3 weer "veilig" krijgt voor die tijd. Polyphony brengt de game gewoon niet eerder uit, anders verliezen ze miljoenen. Ze zijn toch zeker <+:) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru

Yamauchi hints at bikes DLC for Gran Turismo 5

Polyphony boss Kazunori Yamauchi has hinted we may see bikes included into Gran Turismo 5 as DLC. Speaking to PSM3 (via CVG), Yamauchi said it would be something “we’d consider” if the demand was there.

“The environment we have right now allows us to drive motorcycles, but we need to get Gran Turismo 5 done first,” he said.

“Once that’s out of the way, if there’s a strong demand for bikes, that’s something we’d consider.”

It’s not the first time Polyphony experimented with bikes. The developer made bike-sim Tourist Trophy for PS2, which was practically GT on two wheels. But if bikes were to be included, it’d be a first for GT. A new release date for GT5 is expected by the end of next week at the earliest after Sony announced a worldwide delay for the racer last week.
Op GTPlanet zijn weinig mensen er enthousiast over. Van mij hoeft het ook niet, heb niks met motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, mag er als DLC best bij. Leuke motor racer is altijd grappig :P Of een Motor vs auto race :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Met de snelheid waarin GT5 uberhaupt gereleased wordt kunnen we de DLC waarschijnlijk pas op de PS4 verwachten 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Hmm, om eerlijk te zijn, ik weet niet of ik het leuk zou vinden om een motor te besturen met een stuur en pedalen, dan zou ik daarvoor weer de controller moeten gebruiken en dat zie ik ook niet zitten..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:11
Is er eigenlijk apparatuur beschikbaar om het motorrijden een beetje te simuleren, zoals een G27 dat voor autorijden doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Phase schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:46:
Hmm, om eerlijk te zijn, ik weet niet of ik het leuk zou vinden om een motor te besturen met een stuur en pedalen, dan zou ik daarvoor weer de controller moeten gebruiken en dat zie ik ook niet zitten..
De stick emuleert toch perfect de bewegingen van een motor?

En anders download je die pack toch niet? ;)

Ik vond Tourist Trophy beter dan ik had verwacht. De besturing van de motor was super. Door techische limitaties was het aantal motoren per race wat laag, maar het is duidelijk dat PD de technische expertise heeft om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrustmaster freestyler, maar dat ding is al weer aardig oud en heeft afaik geen FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PjotrStroganov schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:02:
[...]

Ik vond Tourist Trophy beter dan ik had verwacht. De besturing van de motor was super. Door techische limitaties was het aantal motoren per race wat laag, maar het is duidelijk dat PD de technische expertise heeft om het te laten werken.
Was idd wel een leuk spel. Best nog wel veel gespeeld :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zou dat super vinden, dan is het eigenlijk pgr4 maar dan uber graphics en physics ;)
motoren zijn in mijn ogen altijd een plus punt. was ergens in 2006 een demo op e3 als goe is met motoren erin. dus het zit er al deels in denk ik maar nog niet 100% compleet, dus later als dlc/patch.
ik vind het een goeie toevoeging, kan leuk zijn races met auto's en motoren doormekaar heen.
zolang ze het maar beter maken dan in tourist trophy, daar was een grote fout, dat alle motoren onderin geen vermogen hadden (dus versnelling 1-3), en dan bovenin gingen als straaljagers. motoren hebben juist met optrekken veel winst, en je hebt bovenin niet ineens meer vermogen als onderin(tenzij het een turbo/supercharger heeft of ram-air).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
v8power67 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:53:
ik zou dat super vinden, dan is het eigenlijk pgr4 maar dan uber graphics en physics ;)
motoren zijn in mijn ogen altijd een plus punt. was ergens in 2006 een demo op e3 als goe is met motoren erin. dus het zit er al deels in denk ik maar nog niet 100% compleet, dus later als dlc/patch.
ik vind het een goeie toevoeging, kan leuk zijn races met auto's en motoren doormekaar heen.
zolang ze het maar beter maken dan in tourist trophy, daar was een grote fout, dat alle motoren onderin geen vermogen hadden (dus versnelling 1-3), en dan bovenin gingen als straaljagers. motoren hebben juist met optrekken veel winst, en je hebt bovenin niet ineens meer vermogen als onderin(tenzij het een turbo/supercharger heeft of ram-air).
Pardon? De meeste 4 cilinder motoren (sportmotoren) hebben hun maximale vermogen pas bij hoge toerentallen, hoe meer toeren hoe meer vermogen, dat heeft niets met versnellingen te maken...
Er zijn uitzonderingen, bv 2 cilinder motoren hebben vaak met maximale vermogen al onderin, dat heeft dan meer met koppel te maken dan met PK's..
Neemt niet weg dat het in het spel inderdaad misschien niet super realistisch was, ik kijk iig wel uit naar motoren in GT5!

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenit schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:59:
[...]

Pardon? De meeste 4 cilinder motoren (sportmotoren) hebben hun maximale vermogen pas bij hoge toerentallen, hoe meer toeren hoe meer vermogen, dat heeft niets met versnellingen te maken...
Er zijn uitzonderingen, bv 2 cilinder motoren hebben vaak met maximale vermogen al onderin, dat heeft dan meer met koppel te maken dan met PK's..
Neemt niet weg dat het in het spel inderdaad misschien niet super realistisch was, ik kijk iig wel uit naar motoren in GT5!
Daanaast hebben motoren met turbo vaker onderin meer vermogen en koppel. Hoogtoerige motors zoals Honda ze maakt en bv ook BMW, hebben geen turbo. terwijl bv de 1.4 TSI motoren van VW hun max vermogen al bij 2000 rpm hebben..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 21-10-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenit schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:59:
[...]

ik bedoel niet het vermogen onderin, ik bedoel onderin qua snelheid. bij nader inzien beetje vaag uitgelegd door mij idd :P wat ik bedoelde is dat een motor ontiegelijk hard kan optrekken in het echt. (mits je niet achteroverklapt met de echte racemonsters) maar in tourist trophy heb je bij het optrekken geen vermogen, maar eenmaal op snelheid gaat het ineens zo hard alsof je een turbo erop hebt zitten ofzo.
enne een turbo op een motor is vaak niet te handelen. zeker in de bochten dan verlies je hem zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Er zit Monaco in GT5.
http://www.gtplanet.net/m...smo-5-yamauchi-interview/

Sony Australië gegarandeerd dat GT5 voor kerst uit komt. http://www.gtplanet.net/s...n-turismo-5-by-christmas/

Zo staat er op de officiële site van gt5 van Amerika dat hij Holiday 2010 uit komt en bij Europa staat nov 2010.

Ik hoop dat Sony snel met de nieuwe datum komt. Ik blijf het nog steeds raar vinden dat het gecanceld is voor 3weken voordat gt5 uit moest komen en dat het stil blijft bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monaco, suzuka, Trial mountain.. ik ben happy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Lijkt me logisch aangezien die in GT4 ook zat ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Bedenker Gran Turismo vraagt om vergiffenis

Sorry, maar dat kun je toch niet meer serieus nemen 8)7 .

Ik hoop trouwens toch echt voor Sony dat ze dit spel de komende weken wel uit kunnen brengen. De advertentiecampagne in de kranten op abri's is inmiddels begonnen, terwijl er bij mijn weten nog steeds geen nieuwe release date bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 13:32

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb wat op internet gezocht maar kan helaas niks vinden over de multiplayer gegevens. Wat is er mogelijk etc, auto's verhandelen etc? Heeft er iemand een link met wat ik hier kan verwachten? :$, bij voorbaat in het nederlands :$

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:28:
Bedenker Gran Turismo vraagt om vergiffenis

Sorry, maar dat kun je toch niet meer serieus nemen 8)7 .

Ik hoop trouwens toch echt voor Sony dat ze dit spel de komende weken wel uit kunnen brengen. De advertentiecampagne in de kranten op abri's is inmiddels begonnen, terwijl er bij mijn weten nog steeds geen nieuwe release date bekend is.
Damn, onbegrijpelijke keuze dan. Had dan het spel in 720p uitgebracht en gewoon altijd 60fps. Framedrops zijn killing bij een racegame :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
|:( Die kerel kunnen ze beter in het gesticht stoppen. Volgende week stort hij zich misschien wel in een zwaard omdat de load-times 0,02 seconden langer zijn dan gepland 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KappeNou schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:33:
[...]

Lijkt me logisch aangezien die in GT4 ook zat ;)
Dan heb jij een andere gt4 gespeeld dan de rest van de wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 23-07 20:19
wat betreft het om vergiffenis vragen.. voor ons is dat wellicht niet serieus te nemen, maar je moet er rekening mee houden dat japan een compleet andere cultuur is. nu ben ik geen japan-kenner, maar ik kan me voorstellen dat dat in Japan heel anders opgevat wordt dan hier.

mijn pre-order staat nog steeds, in ieder geval. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.