alfa 156 2.4 jtd sportwagon.
150-175pk standaard, gechipt makkelijk 200 of meer. en een verbruik van 1 op 20 op de snelweg... :-)
150-175pk standaard, gechipt makkelijk 200 of meer. en een verbruik van 1 op 20 op de snelweg... :-)
Verwijderd
Valt mee, de kunst is een goedkope garage te vinden. Onderdelen zijn in de regel niet extreem duur voor een sportwagen (M3) Normale BMW onderdelen zijn zelfs relatief goedkoop ..SiXke schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:30:
[...]
BMW is in het algemeen duur in onderhoud zeker?

[ Voor 101% gewijzigd door Mex op 24-02-2010 15:59 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Geen idee, heb er niets over gehoord.!null schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:20:
Oh Mex, nee jij bent lekker onpartijdig bezig![]()
Maar de MX5 is zeker ondergewaardeerd, erg leuk ding, de eerste modellen al.
(trouwens, was er toevallig iemand van de mx5-club uit de bocht gevlogen? Ik zag gisteren waar de A1 op de A10 komt een zwarte MX5 in het gras staan met politie auto erbij. Die was er duidelijk naast gevlogen. Iemand van de club?)
Clarkson maakt altijd ontzettend veel inschattingsfouten over auto's waarbij hij te koppig is om ze toe te geven.mace schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:24:
De MX5 is wel leuk ja, als je een KAPPER bent, muuahahahaha.
/Clarkson.
"man is not truly one, but truly two,"
Ik zie Clarkson en zijn programma meer als amusementmr_petit schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:55:
[...]
Clarkson maakt altijd ontzettend veel inschattingsfouten over auto's waarbij hij te koppig is om ze toe te geven.
Bij zo'n fout (die natuurlijk een groot succes is) is het opvolgende model natuurlijk wel geweldig. Dat kan hij makkelijk zeggen omdat het dan een 'totaal nieuw model is'.
Hij brengt het echter altijd wel leuk.
Ja dat is de standaard grap. Maar geloof je er zelf ook in?mace schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:24:
De MX5 is wel leuk ja, als je een KAPPER bent, muuahahahaha.
/Clarkson.
Holy crap ik wist niet dat die dingen zo goedkoop waren in de UKSiXke schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:14:
Die UK modellen mogen hier op de baan zonder 1000-en euros aanpassingen?
Vaak bu'j te bang!
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
[ Voor 46% gewijzigd door !null op 25-02-2010 10:56 ]
De grootste fout die bij een 944 gemaakt wordt is dat er zomaar 1 gekocht wordt omdat het betaalbaar is. Vaak verdiept men zich niet in de kosten van het rijdend houden en op het moment dat er grote kosten aan gaan komen gaat het ding weer op marktplaats omdat het toch te duur bleek.!null schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:38:
Een 944 is een leuke en goede auto.
Die rode opel is geen fun car, daar doe je voorzichtig mee omdat ie zeldzaam is.
Maar de vraag is ook een beetje, wat het budget is (ik dacht dat er 10K gezegd was) en hoeveel je daarna nog uit wil geven?
Vriend van me had ook een mooie 944, en ondanks dat hij niet erg naief er in was gestapt vond ie de kosten toch nog tegenvallen. Dat werd alleen maar verergert door de blikseminslag, waarbij de elktronica z'n eigen leven ging leiden (uit zichzelf starten), maar volgens mij heb ik dit hier al eens gezegd.
Erg mooie auto, witte 944 met witte Porsche wielen. Erg goeie wegligging, ging ook zeer goed het circuit over
Kun je voor dat geld (turbo etc) al met al dan niet beter gewoon een std S2000 kopen?. Is overigens wel een stuk zwaarder (1220kg)Mex schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:53:
Ik stem op de mx5
- Goedkoop in onderhoud, wegenbelasting en verzekering
- 50/50 gewichtsverdeling
- rwd
- Betrouwbaar
- Goedkope onderdelen (veel aftermarket spulletjes te krijgen)
- Heel veel kennis en info op bv miata.net
- etcetc
*knip*
[ Voor 38% gewijzigd door Tortelli op 04-03-2010 01:13 ]
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 66% gewijzigd door -tom-562 op 27-02-2010 09:16 ]
Vaak bu'j te bang!

ICT & Reizen
PZOOO schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:58:
Onder de 10k heb ik een Alfa Romeo GT Junior 1.3 Bertone met 2 liter en dubbele Webers op het lijstje staan. Ik heb daar een aantal jaren in gereden en het is waanzinnig leuk rijden. Na mijn studie wil ik er absoluut weer een (pas als ik hem droog kan stallen).
[afbeelding]
ICT & Reizen
[ Voor 5% gewijzigd door mace op 18-08-2011 18:00 ]
Om de Alfa Romeo GT Junior 1.3 Bertone te promoten natuurlijk!
Dan zal dit wel pijn in je onderbuik veroorzaken:PZOOO schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:51:
Het motorgeluid is fenomenaal en het scheurt fantastisch.
[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 18-08-2011 19:58 ]
Had ESP dit kunnen redden?mr_petit schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:57:
[...]
Dan zal dit wel pijn in je onderbuik veroorzaken:
[video]
* mr_petit is ook stiekum alfa liefhebber
[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 18-08-2011 20:54 ]
ESP vangt zoiets makkelijk op. Ik heb het anderhalf jaar in een moderne auto gehad, en dat ding kon ik zonder de handrem te gebruiken zelfs met sneeuw (wel met sneeuwbanden) serieus niet achterstevoren krijgen.Het Fantoom schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:49:
Snap ik dat ESP niet gebruikt wordt in een race en niet alles op kan vangen, maar stél dat deze auto in deze bocht en bij dezelfde snelheid en zelfde rempunt voorzien was van een werkend ESP systeem. Hoe zag het er dan uit? Vloog hij dan ook onderstuurd de bocht uit omdat de snelheid simpelweg te hoog lag of werd deze drift nog netjes weggepoetst met ESP door bv de juiste wielen af te remmen, waardoor de bocht nog net te halen was?
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Wel eens in een auto met ESP geredenmr_petit schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:59:
ESP vangt zoiets niet op omdat je in eerste instantie al niet zo hard de bocht had kunnen uitvliegen. Als je met die snelheid met esp de bocht in gegaan was, dan had hij er niet uitgevlogen, maar dan was je rechtdoor gegaan.
Het punt is gewoon dat hij daar te hard rijdt om een bocht te halen, en esp veranderd daar niet zo heel veel aan.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 18-08-2011 22:59 ]
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door mr_petit op 19-08-2011 00:40 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Het Fantoom op 19-08-2011 01:03 ]
Verwijderd
tot op zekere hoogte waar. Maar; (voorbeeldsituatie) bij 90km grijpt de ESP in. Hierdoor rij ik iets minder snel (bv 85) maar nog wel OP de weg, in plaats van in de berm. Op deze manier kan ik dichter bij de grenzen van de wagen rijden, dan dat ik het zelf ga proberen. (90km-berm. zeg dat de grens bij 87 ligt, dat red ik zelf nooit zo exact.)mr_petit schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:38:
als ie ingrijpt kan de snelheid natuurlijk nooit hoger zijn hè
Veiliger: ja.
Sneller: nee.
En aangezien we het hier over een race (dus op een circuit) hebben......
Zonder ESP voel je toch juist beter aan waar de grens ligt? Als de banden tegen gaan werken en er lichte slip optreedt weet je dat je tegen de grens aanrijdt. Met ESP voel je die grens echter helemaal niet meer zo goed waardoor je juist zou kunnen denken dat je de volgende keer nog wel een stuk harder kunt en plotseling toch volledig griploos van de baan afschiet zonder dat je het aanvoelde komen. Dus in dat opzicht vind ik ESP niet veiliger.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:06:
[...]
tot op zekere hoogte waar. Maar; (voorbeeldsituatie) bij 90km grijpt de ESP in. Hierdoor rij ik iets minder snel (bv 85) maar nog wel OP de weg, in plaats van in de berm. Op deze manier kan ik dichter bij de grenzen van de wagen rijden, dan dat ik het zelf ga proberen. (90km-berm. zeg dat de grens bij 87 ligt, dat red ik zelf nooit zo exact.)
Kort samengevat, better safe than sorry?
Ja maar dat is niet de vraagstelling.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:06:
[...]
Kort samengevat, better safe than sorry?
[ Voor 16% gewijzigd door Het Fantoom op 19-08-2011 10:09 ]
[ Voor 6% gewijzigd door JT op 20-08-2011 15:27 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq