Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultieme fun car binnen een 'beperkt' budget

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:57

4x2

lộn xộn quá

unclero schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:48:
Dat er nu eenmaal handelaren in Europa zijn die voor een scheet en een knikker el cheapo meuk uit China halen en die hier voor de hoofdprijs op de markt zetten, zegt meer over de handelsmentaliteit hier.
Zegt meer over de nederlandse consumenten die die dingen kopen, die handelaren spelen er gewoon slim op in.
!null schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:02:
[...]
Als ie een ongeluk heeft gehad is het sowieso niet echt eerlijk vergelijken. Ik ga het verhaal nu overigens niet opzoeken.
Ding was kapot gelopen door oliegebrek.
Maar dat zou ik niet direct als een probleem zien, stug olie bijvullen en verder rijden, maar als je het dan een keer vergeet gaat het fout (of als ie onverwacht heel veel meer verbruikt, dat was volgens mij het probleem)

leeg

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

Ik geloof dat het verhaal was dat je elke 5k km sowieso je olie moest vervangen of checken. Niet dat het in principe zo hard liep met olieverbruik, maar voor alle zekerheid. En tóch liep het bij hem zo hard. En toen wou Honda niet meewerken aan coulance/nieuw blok erin. Zoiets. Gaar blok dus.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Ok, ik weet niet wat de ervaring is, zijn er legio slechte blokken in de S2000 geleverd? 1 verhaal kan een zeldzame productiefout zijn, maar je hebt ook consistente productiefouten. En ja, je zal wel iedere 5K het moeten vervangen, of iig iedere 10K. Misschien ook nog een keer een veel te dunne ingegooid? Anyway, kan zeker gebeuren.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Collega van me heeft ook een S2000, ding heeft ondertussen ook een nieuwe motor erin want die van hem is ook kapot gegaan. Had nog geen 90.000km erop staan maar was dusdanig versleten, ding liep op 3 cilinders en zoop een liter olie per 500km....

Maar goed, sinds z'n nieuwe blok rijd ie al een half jaar zonder problemen rond dus het kan wel :P

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
!null schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:02:
Als ie een ongeluk heeft gehad is het sowieso niet echt eerlijk vergelijken. Ik ga het verhaal nu overigens niet opzoeken.
Heeft hij niet, dat zou inderdaad een oneerlijk vergelijk zijn. Laten we het er op houden dat qua onderhoud de S2k Tom behoorlijk wat gekost heeft.
Bij Maserati begint de ellende al, ga maar eens onderdelen zoeken voor die Ghibli. Ik hoor er altijd ellende over. Voor Fiat en Alfa Romeo kom je natuurlijk wel aan onderdelen, dat zit wel goed. Voor andere auto's kom je er ook wel aan, hoop geregel en hartstikke duur omdat een voorraad onderdelen in de handel is en niet meer bij de fabrikant vandaan komt. Maar dat is dus vooral voor oudere meuk volgens mij.
Ik heb er niet veel ervaring mee, maar diverse mensen hebben me verteld dat het een ramp is wat onderdelen betreft, zo'n oude Italiaan.
Ik heb net even gegoogled. Zo bijzonder moeilijk is het niet om aan Maserati (nieuw) Ghibli onderdelen te komen. Goed, goedkoop is Maserati niet, dat is waar. Maar komt ook nog altijd bij de fabriek vandaan. (of je hebt een echte klassieker te pakken, maar dan geld het op den duur ook voor de "reguliere merken" dat het moeilijker wordt om aan onderdelen te komen. Tenzij het bewuste model (vb. de VW Golf) zoveel verkocht is dat andere leveranciers licenties gekocht hebben om replica's te maken.

BMW 535D

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik denk niet dat we binnen het gestelde budget blijven maar als we het over ultieme fun car hebben, dus geweldig om mee te reden maar zo onpraktisch als het maar kan... dan zou een Ford/Shelby/AC Cobra zeker hoog op mijn lijstje staan:

Afbeeldingslocatie: http://moytry.net46.net/pic/accobra.jpg

Ik zou zelf graag nog eens een originele Mustang Fastback hebben - en dan niet het huidige model. Qua techniek is er belachelijk weinig verschil tussen de originele Fastback uit de 60/70-er jaren en de nieuwe Mustang .. en het interieur van de nieuwe Mustang is echt om te huilen. (Ik heb er enige weken in gereden in de VS).

En qua design blijft het origineel gewoon schitterend .. zowel het oorspronkelijke model van 1965 als het latere model uit 1970. (de gewijzde neus van het '73 model vind ik zelf niet zo geslaagd dus mijn favoriet blijft het 1970/1971 model)

Afbeeldingslocatie: http://inbox.apana.org.au/wp-content/uploads/2009/03/mustang-fastback.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

http://link.marktplaats.nl/273572159

Zo'n oude Corvette lijkt me ook nog wel gaaf, kun je de rest van 't geld gebruiken om 'm zwart te laten spuiten

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 25-09-2009 10:59 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• !null
Mooi ding, maar je bent gek als je die nog over gaat spuiten.
moter
:')

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Maar zwart is gewoon de gaafste kleur voor voertuigen :) En die 20k moet toch op O-)

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 25-09-2009 11:28 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• !null
Haha, die krijg je echt wel op met dit soort auto's. Zo maar ineens loopt de boel in de soep en moet je motor open. Ik ken iemand met een C4 Corvette, kon ie vrij goedkoop overnemen via z'n werk. Alles leek goed te zijn, leek een prima aankoop. Tijdje mee probleemloos rondgereden, en ineens liep de motor in de soep en was er het e.e.a. niet goed in de aandrijflijn. Het aankoop bedrag was ie wel een tweede keer kwijt.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ohja... :$

Net nog de aflevering gekeken van Top Gear, waarin ze Italiaanse supercars gingen kopen voor onder de 10k Pond...

Conclusie, Ja, je kúnt ze kopen voor dat geld... maar doe het in vredesnaam niet :P

Dan maar iets degelijks, en wat geld dat over is gebruiken voor trackdays :*)

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 25-09-2009 11:52 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En een 650CC buggy? Er kan vrij weinig kapot, legaal op kenteken, weinig wegenbelasting, goedkope verzekering en 100% lol! Voor 5000 euro ben je klaar :)

• JT

JT

VETAK y0

Zo een buggy is ook wel een idee ja :D Lekker door het zand rossen :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Nou nog zand vinden waar je zomaar mag crossen ;)

Niet op het strand. Niet in duingebieden. Waar dan wel ...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Van die €20k kun je héél vaak naar Marokko, zo'n ding huren en door het begin van de Sahara crossen :D

Rond oud en nieuw was ik daar op vakantie, en best wat van die lui gezien... met permanente (zanderige) glimlachen op hun gezicht :)

• !null
Echt een buggy weet ik niet hoor. Het zal wel kunnen, maar meestal kom je daar niet veel verder dan een flinke quad. Ook al leuk, maar het echte zwaardere spul kan je alleen maar met chaffeur huren.

Maar ik wil nog steeds wat specefiekere eisen, het is nu zo open.

• JT

JT

VETAK y0

Volgens mij is de TS zijn topic vergeten ;)

Ecodan warmtepomp

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:45
Funcar onder de 20K? dat is niet moeilijk lijkt mij;

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s015/of01_0006222315.jpg
Bmw 8-serie, vanaf 7000 euro tweedehands. Voorzien van alle moderne luxe en een 5-liter automaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s027/of01_0006171127.jpg
Subaru SVX, vanaf 4000 euro tweedehands. Voorzien van alle moderne luxe, leuk design en een 3.3 liter automaat

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s023/of01_0006226323.jpg
Nissan Skyline R34 GT-S, vanaf 12000 euro tweedehands. De ultieme drift-funcar natuurlijk

En als laatste natuurlijk de ultieme funcar;
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s049/of01_0006408849.jpg
Een 2cv van 1500 euro om te restaureren met oprolbaar dak!

Dit zijn funcars waar ik voor zou kiezen als ik het tijd en geld had om ze goed te gebruiken. Ik denk trouwens dat funcars een breed begrip is. Zoek je een grappig wagentje zoals de 2cv om op mooie zomerdagen het platteland mee te doorkruisen. Of zoek je een Nissan Skyline; een bijzondere karaktervolle auto waarmee je serieus kunt gaan driften? Dit lijkt me in ieder geval een leuke bijdrage...

• !null
Kan je me vertellen wat er leuk is aan die BMW? Hij zal hartstikke lekker rijden etc, maar valt naar mijn idee echt niet onder een "fun car".

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

!null schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:04:
Kan je me vertellen wat er leuk is aan die BMW? Hij zal hartstikke lekker rijden etc, maar valt naar mijn idee echt niet onder een "fun car".
Een dikke wagen onder je kont met een dikke motor, vind ik behoorlijk fun.

Maar ik rijd dan ook in een VW Lupo 3L. Dat is echter een rationele aankoop, niet zozeer een emotionele.

This footer is intentionally left blank

• !null
Hmm, ja je zou alles wat in die zin een emotionele aankoop is eronder kunnen scharen.
Ik denk bij een fun car aan iets unieks/leuks zoals die 2cv of een fiat 500, of een auto om mee te 'spelen' in de zin van scheuren of driften. En dat ga je niet doen met die BMW. Alleen hard kunnen is imo niet genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 28-09-2009 15:34 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Met een BMW 850i kan je ook scheuren hoor. ;) En wat ook meespeelt is dat het een head-turner is. Oftewel dat mensen er naar kijken als je langsrijdt. Dat maakt het ook een leuke auto. :)

• !null
Zeker een headturner ja, met dat drugsdealer imago :P Nee ik vind het een mooie auto, niks op aan te merken.
Maar scheuren, nee. Daaronder versta ik hard door de bocht willen etc. Dat wil je niet met auto's van een dergelijk gewicht.

• Satch
  • Niet online
Met goede banden (275 breed achter) en een M onderstel wil het wel hard door de bocht hoor. ;) Ja ik heb er ervaring mee. :p Ontopic verder: Ik stem ook voor een Super 7 variant. 135-170 pk op ±600 KG is zeker fun. Ook het feit dat je erg laag zit en je de voorbanden kan zien geeft je een kart gevoel.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Mag ik dan nog onder de aandacht brengen: Kreidler Gokart F-kart 100 :*).
- kartgevoel: check
- headturner: check (iedere politiewagen zal het stuur omgooien en een tijdje achter je rijden tot ze in het systeem hebben gezien dat het inderdaad een streetlegal gokart is :+)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Verwijderd

Een top van 80 is dan weer niet tof natuurlijk.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Simpel antwoord. Vauxhall Monaro. 2ehands op de kop tikken, om laten bouwen naar LHD (of niet, je went er zo aan) en gáán.

Verwijderd

Da's moeilijk doen want voor dat geld koop je ook gewoon een Pontiac GTO. Basically dezelfde wagen met het stuur al aan de goede kant.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 20:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Sick Nick schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:49:
Collega van me heeft ook een S2000, ding heeft ondertussen ook een nieuwe motor erin want die van hem is ook kapot gegaan. Had nog geen 90.000km erop staan maar was dusdanig versleten, ding liep op 3 cilinders en zoop een liter olie per 500km....

Maar goed, sinds z'n nieuwe blok rijd ie al een half jaar zonder problemen rond dus het kan wel :P
Mijn vader heeft nu zo'n krappe 3 jaar een S2000. gekocht (uit Duitsland) met een 16500km op de klok, nu staan er zo'n 37.000km op (waarvan ik verreweg de meeste km's gereden heb ;) ). We hebben er dus al meer mee gereden dan de 1e eigenaar :D.

Funfactor ligt zeer hoog. Auto stuurt geweldig, motor levert een hoop vermogen, al moet je wel echt werken wil je echt hard gaan.
Feit dat het een cabrio is, is natuurlijk een pluspunt. Grootste nadeel van de auto is imo wel ditzelfde cabrio dak, want vooral op de autobaan is hij alles behalve stil is. Modellen na 2003 (met glazen achterruit)

Onder de 5800-6000rpm is hij niets sneller dan een normale ~150pk 2.0 16v, maar daar boven _/-\o_. Verbruik valt heel erg mee (1:9,5-10 gemiddeld, met een beetje stampwerk rond de 1:8,5) Zuinigheidsrecord ligt tot nu toe op 1:12,2 na 200km autobaan @ 120km/h. Auto verbruikt minimaal olie (200-300ml op 5000km), netjes warm rijden doet natuurlijk wonderen. Al weet je nooit wat de eerste eigenaar gedaan heeft. Ik zou persoonlijk niet snel een S2k kopen met veel kilometers op de klok.

Enige wat wij er tot nu toe aan gehad hebben zijn 4 nieuwe banden (achterbanden waren redelijk versten, maar zaten ook aan hun leeftijd). Ieder jaar netjes een beurtje met olie etc, voor de rest gewoon lekker rijden.

Funfactor van de S2000 ligt imo zeer hoog. Een Lotus of Opel Speedster zijn nog wat extremer, maar wel zeer onbruikbaar (als je er sowieso al in pas). S2000 kun je nog 2 kratjes bier in zitten :P. Het is geen kapsters auto alla 1e P Boxster of Z3.
Qua rijplezier/spectakel staat de auto imo ook op zeer hoog niveau. Niet lang geleden nog een rondje gereden in mijn buurman's 997 Carrera S, geweldig auto maar zo perfect allemaal dat het er saai van word. Zelfs mijn moeder kan daar nog hard mee gaan :P. Niet dat ik een S2k niet zou ruilen tegen zo'n kever ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 30-09-2009 20:08 ]

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hij is geloof ik al eerder voorbij gekomen de Integra type R (ITR DC2)
Zeer hoog fun gehalte , betrouwbaar , betaalbaar , redelijk zeldzaam (ongeveer 70 van verkocht in Nederland). eigenlijk wereldwijd in een redelijk gelimiteerde oplage gemaakt en als coupe ook nog redelijk praktisch.
En wordt omschreven als 1 van de beste voorwiel aangedreven auto's ter wereld.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pbloem/Image1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pbloem/Image2.jpg

• !null
Integra, zeer leuke en goede auto. Maar met FWD misschien niet fun genoeg...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:50

Wimo.

Shake and Bake!

E39 M5 heb je tegenwoordig voor ~15k :

Afbeeldingslocatie: http://liveimages.editorial.carsales.com.au/carpoint/general/editorial/ge4658784681952685463.jpg

Vervolgens investeer je de volgende 5k in een ESS TS2 :

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3414/3504613400_133878f845_b.jpg

Dan heb je 550 betrouwbare RWD pk's waarmee je rustig je oma kan ophalen en vervolgens met 320km/u naar huis kunt rijden. Al die lightweight meuk is leuk zolang je op het circuit blijft .. doe mij maar een grote bak met genoeg power om een luxe.

Kun je vervolgens ook die honda's / integras pesten :+

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 01-10-2009 10:24 ]

• !null
Waar denk je dat je de meeste fun hebt? Op het circuit natuurlijk. Hard rechtdoor rijden kan iedereen.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

!null schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:27:
Waar denk je dat je de meeste fun hebt? Op het circuit natuurlijk. Hard rechtdoor rijden kan iedereen.
Dan neem je oma toch mee naar het circuit? Denk je dat zo'n ding daar traag is ?

• !null
Nee ik weet wel beter. Maar dan heb ik al veel liever een M3, of eigenlijk liever nog lichter.
Het is gewoon zo kansloos, met 1700 kilo oid over het circuit te knallen.

Zo ook de Supra MK4, ik kwam er eens een tegen op het circuit, bleek later 500pk te hebben. Ging errug hard uiteraard. Maar de bocht nadat hij mij had ingehaald kon ik hem bijzonde rmakkelijk bijhouden, zat ie me zelfs wat in de weg eigenlijk. Uit de bocht komend accelereert zo'n ding dan weer keihard weg.

Het rijdt leuk hoor, een beetje luxe bak met flink wat vermogen. Niks mis mee om honderden pk's onder het rechter pedaal te hebben. Maar als je echt wil rijden zijn het geen boeiende auto's. Ik heb ook een, in mijn mening al vrij zware, Celica met 175pk. Rijdt leuk en vrij luxe (het is niet de laatste overigens). Gaat aardig hard en kan ook wel dankzij goeie sportophanging leuk een bochtje nemen. Maar als ik echt wil rijden pak ik mijn MR2. Jawel, maar een 1.6 met 130pk, meeste mensen zijn al niet meer geïnterreseerd dan. Maar ik heb nog geen andere auto gereden die zo lekker rijdt. Net geen 1000 kilo, achterwielaandrijving en de motor achterin, dat is pas rijden 8)
Leuk dat je 300 kan, maar geef mij maar m'n MR2 en een bochtig weggetje en verder hoef ik niks meer.

[ Voor 4% gewijzigd door !null op 01-10-2009 11:25 ]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

!null schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:23:
Nee ik weet wel beter. Maar dan heb ik al veel liever een M3, of eigenlijk liever nog lichter.
Het is gewoon zo kansloos, met 1700 kilo oid over het circuit te knallen.

Zo ook de Supra MK4, ik kwam er eens een tegen op het circuit, bleek later 500pk te hebben. Ging errug hard uiteraard. Maar de bocht nadat hij mij had ingehaald kon ik hem bijzonde rmakkelijk bijhouden, zat ie me zelfs wat in de weg eigenlijk. Uit de bocht komend accelereert zo'n ding dan weer keihard weg.

Het rijdt leuk hoor, een beetje luxe bak met flink wat vermogen. Niks mis mee om honderden pk's onder het rechter pedaal te hebben. Maar als je echt wil rijden zijn het geen boeiende auto's. Ik heb ook een, in mijn mening al vrij zware, Celica met 175pk. Rijdt leuk en vrij luxe (het is niet de laatste overigens). Gaat aardig hard en kan ook wel dankzij goeie sportophanging leuk een bochtje nemen. Maar als ik echt wil rijden pak ik mijn MR2. Jawel, maar een 1.6 met 130pk, meeste mensen zijn al niet meer geïnterreseerd dan. Maar ik heb nog geen andere auto gereden die zo lekker rijdt. Net geen 1000 kilo, achterwielaandrijving en de motor achterin, dat is pas rijden 8)
Leuk dat je 300 kan, maar geef mij maar m'n MR2 en een bochtig weggetje en verder hoef ik niks meer.
Dat is waar wij verschillen. Voor mij bestaat driving fun uit een luxe wagen die ook op het circuit bruikbaar is. Met een lightweight 1.6je zou ik me helemaal de tering ergeren aan een krakende, luidruchtige en trage wagen. Ieder z'n ding ..

• !null
Niet zo je mening erop leggen. Prima dat wij verschillen maar om een lightweight 1.6je nou een krakend en luidruchtig ding te noemen? Dat gaat nergens over, heeft te maken met afwerking. Wel luidruchtig als je de motor laat horen.
En traag, wat is traag? in 8 sec naar de 100 vind ik niet traag. Supersnel is het ook niet nee. En dat trage 1.6-je loopt wel gewoon 220 a 230. Maar goed, iedere auto heeft een doel. Pure snelheid is niet het doel van zo'n MR2, bochtensnelheid wel.

Ik heb wel vaker in vlotte sedans gereden (ok, nog geen M5), maar ik vind het altijd een klote gevoel om auto's van rond de 1600 kilo een bochtje door te krijgen. Een lange doordraaier, een flyover bijv., is weer een ander verhaal maar daar doet een lichte auto het ook goed.

Edit: ik ging even in je profiel kijken of ik iets, een aanwijzing, een site of wat dan ook, kon zien wat jij rijdt. Gezien je beroep concludeer ik dat je waarschijnlijk ook echt een M5 rijdt :P (of wellicht zo'n eerder gepostte 750i)

[ Voor 13% gewijzigd door !null op 01-10-2009 12:09 ]

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Circuit dit, circuit dat. blegh, niets voor mij dat rondjes rijden.. ;)

Doe maar mij gewoon een lekkere Bowler Wildcat en ik kan mij prima vermaken!

Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b33/Jolly_uk/BowlerWildcat-Jump.jpg

Er staat hier in NZ al een tijdje een 1976 Mustang Cobra II te koop..Ik vind de 1971 Fastback mooier maar toch heeft dit autotje wel iets moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/66/94734966_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/51/94734851_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/91/94734691_full.jpg

Hij is niet origineel en verbouwd voor drag/circuit/straat races maar toch nog behoorlijk netjes.
(elk jaar is er de Targa race -een legale straat race/rally dwars door NZ).

Voor 12.000 euro mag je hem meenemen - moet je hem alleen wel zelf komen halen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door tazzman op 01-10-2009 13:31 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04
tazzman schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:23:
Circuit dit, circuit dat. blegh, niets voor mij dat rondjes rijden.. ;)

Doe maar mij gewoon een lekkere Bowler Wildcat en ik kan mij prima vermaken!

[afbeelding]

Er staat hier in NZ al een tijdje een 1976 Mustang Cobra II te koop..Ik vind de 1971 Fastback mooier maar toch heeft dit autotje wel iets moet ik zeggen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij is niet origineel en verbouwd voor drag/circuit/straat races maar toch nog behoorlijk netjes.
(elk jaar is er de Targa race -een legale straat race/rally dwars door NZ).

Voor 12.000 euro mag je hem meenemen - moet je hem alleen wel zelf komen halen ;)
Een bowler wildcat voor minder dan 20k... waar dan?

• JT

JT

VETAK y0

Wimo. schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:23:

Kun je vervolgens ook die honda's / integras pesten :+
Wimo. schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:49:
[...]

Dat is waar wij verschillen. Voor mij bestaat driving fun uit een luxe wagen die ook op het circuit bruikbaar is. Met een lightweight 1.6je zou ik me helemaal de tering ergeren aan een krakende, luidruchtige en trage wagen. Ieder z'n ding ..
Ja, een 1.6je op 1000kg met 160pk is zo traag dat je het met je 525 helemaal kan vergeten :W :P

Sommige mensen willen luxe, sommige mensen willen snelheidsbeleving. En snelheidsbeleving gaat ten koste van luxe en andersom :) Daarnaast is meer gewicht altijd slechter in de bocht, dus ook bochtenwerk gaat ten koste van luxe. Een kwestie van smaak. Maar een 1.6je in een lichtgewicht auto traag en krakend noemen is HEEL kort door de bocht (dat kan ook niet met een grote 5 :+ )

Edit: en dan nog de running costs, verzekering, brandstofverbruik, onderhoud, wegenbelasting. En tóch net zo snel zijn in je rijstkoker met een 1.6je :+ En met een M5 is natuurlijk geen vergelijking. De M5 kost na een jaar al het dubbele aan brandstof (1:7 op de snelweg?). Aanschaf is 1, de running costs kunnen betalen is 2 :P

[ Voor 27% gewijzigd door JT op 01-10-2009 16:12 ]

Ecodan warmtepomp

• 4x2
  • Laatst online: 11:57

4x2

lộn xộn quá

Een oude MR2 roest als de ziekte, krijg je dat weer :+
Neemt niet weg dat ik de AW11 wel als fun car zou bestempelen, kunt dr altijd nog eoa kamikaze apparaat met turbo of compressor van maken als ie te langzaam is in rechte lijn.
Net zoals dat ik een E30 M3 graag in die categorie zou duwen (of een 2002 turbo, maar die heb je niet voor 20K)

En FWD in een ultieme fun car is voor mij sowieso een no go, hoe goed ie ook stuurt.
Zolang je m niet op een besneeuwd parkeerterrein om kan gooien zonder hulp van de handrem is het geen fun.
Beetje achterkant omgooien omdat ie een wiel optilt is grappig, maar je kunt nooit lekker doorzetten met zoiets, daar heb je toch ook aandrijving op de achterwielen voor nodig (en een sper om het echt goed te doen)

leeg

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

JT schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:03:
[...]

[...]

Ja, een 1.6je op 1000kg met 160pk is zo traag dat je het met je 525 helemaal kan vergeten :W :P

Sommige mensen willen luxe, sommige mensen willen snelheidsbeleving. En snelheidsbeleving gaat ten koste van luxe en andersom :) Daarnaast is meer gewicht altijd slechter in de bocht, dus ook bochtenwerk gaat ten koste van luxe. Een kwestie van smaak. Maar een 1.6je in een lichtgewicht auto traag en krakend noemen is HEEL kort door de bocht (dat kan ook niet met een grote 5 :+ )

Edit: en dan nog de running costs, verzekering, brandstofverbruik, onderhoud, wegenbelasting. En tóch net zo snel zijn in je rijstkoker met een 1.6je :+ En met een M5 is natuurlijk geen vergelijking. De M5 kost na een jaar al het dubbele aan brandstof (1:7 op de snelweg?). Aanschaf is 1, de running costs kunnen betalen is 2 :P
Waar komt die 525 ineens vandaan :? En die aw 11 mr2 durf ik gerust een krakend en luidruchtig ding te nomen, dat is het namelijk ook. Voor de running costs heb je een oplossing : "werken"

De vraag was welke funcar je zou kopen voor 20k, nou duidelijk voor mij. Geneuzel over verbruik en verzekering laten we achterwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 01-10-2009 19:49 ]

• JT

JT

VETAK y0

4x2 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:24:
Een oude MR2 roest als de ziekte, krijg je dat weer :+
Neemt niet weg dat ik de AW11 wel als fun car zou bestempelen, kunt dr altijd nog eoa kamikaze apparaat met turbo of compressor van maken als ie te langzaam is in rechte lijn.
Net zoals dat ik een E30 M3 graag in die categorie zou duwen (of een 2002 turbo, maar die heb je niet voor 20K)

En FWD in een ultieme fun car is voor mij sowieso een no go, hoe goed ie ook stuurt.
Zolang je m niet op een besneeuwd parkeerterrein om kan gooien zonder hulp van de handrem is het geen fun.
Beetje achterkant omgooien omdat ie een wiel optilt is grappig, maar je kunt nooit lekker doorzetten met zoiets, daar heb je toch ook aandrijving op de achterwielen voor nodig (en een sper om het echt goed te doen)
Kwestie van voorkeur, maar als het je gaat om uitbreken, dan is fwd idd imho geen optie.Lekker rwd kopen. Maar om hard een bocht door te gaan, kan het prima :)
Wimo. schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:19:
[...]

Waar komt die 525 ineens vandaan :? En die aw 11 mr2 durf ik gerust een krakend en luidruchtig ding te nomen, dat is het namelijk ook. Voor de running costs heb je een oplossing : "werken"

De vraag was welke funcar je zou kopen voor 20k, nou duidelijk voor mij. Geneuzel over verbruik en verzekering laten we achterwegen.
Ja, leuk dat jij een M5 qua kosten zonder problemen kan betalen :) Maar wat voor jou geneuzel is, kan voor anderen een daadwerkelijk probleem zijn. En een auto waar je geen hol in hoort behalve je radio en een klein beetje de motor als je een keer naar de redline gaat, doet mij minder dan een auto waar je in ervaart hoe hard je gaat, maar dat is een kwestie van smaak.

En jij hebt toch en 525?

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 01-10-2009 22:22 ]

Ecodan warmtepomp

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PBloem schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:29:
Hij is geloof ik al eerder voorbij gekomen de Integra type R (ITR DC2)
Zeer hoog fun gehalte , betrouwbaar , betaalbaar , redelijk zeldzaam (ongeveer 70 van verkocht in Nederland). eigenlijk wereldwijd in een redelijk gelimiteerde oplage gemaakt en als coupe ook nog redelijk praktisch.
En wordt omschreven als 1 van de beste voorwiel aangedreven auto's ter wereld.
[afbeelding]
[afbeelding]
/Mening

Alleen dan weer jammer dat die wagen er niet uitziet. En dat 'Sjonnie-stijl gespoilerde' model dat op de foto's staat al helemaal niet. :/

Een fun car moet ook een beetje ogen, niet waar? ;)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

JT schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:20:
[...]

Kwestie van voorkeur, maar als het je gaat om uitbreken, dan is fwd idd imho geen optie.Lekker rwd kopen. Maar om hard een bocht door te gaan, kan het prima :)

[...]

Ja, leuk dat jij een M5 qua kosten zonder problemen kan betalen :) Maar wat voor jou geneuzel is, kan voor anderen een daadwerkelijk probleem zijn. En een auto waar je geen hol in hoort behalve je radio en een klein beetje de motor als je een keer naar de redline gaat, doet mij minder dan een auto waar je in ervaart hoe hard je gaat, maar dat is een kwestie van smaak.

En jij hebt toch en 525?
525 heb ik nooit gehad .. Heb je weleens in een M5 gereden? Dat geluid :o

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
warp schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:30:
[...]

/Mening

Alleen dan weer jammer dat die wagen er niet uitziet. En dat 'Sjonnie-stijl gespoilerde' model dat op de foto's staat al helemaal niet. :/

Een fun car moet ook een beetje ogen, niet waar? ;)
Dat Sjonnie-stijl gespoilerde model op de foto kwam toch echt zo van de band af rollen.
Ik heb liever een auto die het rij gevoel geeft dan een auto die er sportief uit ziet maar het eigenlijk totaal niet is.

Maargoed het is natuurlijk een persoonlijke smaak.
Er zijn genoeg modellen in de auto geschiedenis die er niet uit zagen maar toch hun sporen in rally's of races hebben verdient.

[ Voor 14% gewijzigd door PBloem op 01-10-2009 22:44 ]

• Tortelli

Tortelli

Wimo. schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:38:
[...]

Tot je ooit een keer met een echte italiaan rij ;).

Alles is relatief wat betreft auto's. Een M5 is een super auto, maar blijft een sedan die eigelijk heel normaal te rijden is. Machtige auto voor dagelijks gebruik, maar imo koop je hem niet als fun auto om in het weekend een rondje te knallen.

[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 01-10-2009 22:42 ]

• warp
  • Niet online
PBloem schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:40:
Dat Sjonnie-stijl gespoilerde model op de foto kwam toch echt zo van de band af rollen.
Ik heb liever een auto die het rij gevoel geeft dan een auto die er sportief uit ziet maar het eigenlijk totaal niet is.
Ik had al een aantal voorbeelden gepost die zowel sportief ogen als rijden. En dat die wagen zo van de band komt rollen maakt het alleen maar triester IMHO. In zo'n bak wil je toch niet dood worden gevonden? :/

• JT

JT

VETAK y0

Wimo. schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:38:
[...]

Niet meegereden....maar het is uit de uitlaat dus dat hoor je meestal amper in de auto :P Maar goed, het is net wat je zegt, het is gewoon een hele luxe comfortabele auto. En daar hoort niet relatief veel cabine lawaai bij ;) Dus ik wil niet zeggen dat het wat negatiefs is, wel dat het iets is voor een beperkte doelgroep. Neem bijvoorbeeld zo een rijstkoker Integra Type R, wegwezen met die geluidsdemping want het is een racer! Lekker meekrijgen wat er allemaal gebeurd. Vind ik heerlijk. En zo vind jij dat weer klote, dat geluid. Het is allemaal zo persoonlijk.
warp schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:43:
[...]

Ik had al een aantal voorbeelden gepost die zowel sportief ogen als rijden. En dat die wagen zo van de band komt rollen maakt het alleen maar triester IMHO. In zo'n bak wil je toch niet dood worden gevonden? :/
Ja inderdaad want het is een foeilelijke wagen, dat is een universeel gegeven, een feit. En smaak is niet persoonlijk en niet subjectief (disclaimer: de Europese versie die je hier ziet vind ik zelf lelijk).

De Japanse versie:
Afbeeldingslocatie: http://image.hondatuningmagazine.com/f/15778124+w750+st0/htup_0904_04_z+1995_honda_accord_h22a+acura_integra_dc2_white.jpg
Zet maar voor de deur :Y) En in de bochten rij je ook bijna alles wat je dagelijks tegenkomt er mee weg, zelfs hedendaagse hot hatches.

[ Voor 35% gewijzigd door JT op 01-10-2009 22:49 ]

Ecodan warmtepomp

• warp
  • Niet online
JT schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:44:
Niet meegereden....maar het is uit de uitlaat dus dat hoor je meestal amper in de auto :P Maar goed, het is net wat je zegt, het is gewoon een hele luxe comfortabele auto. En daar hoort niet relatief veel cabine lawaai bij ;) Dus ik wil niet zeggen dat het wat negatiefs is, wel dat het iets is voor een beperkte doelgroep. Neem bijvoorbeeld zo een rijstkoker Integra Type R, wegwezen met die geluidsdemping want het is een racer! Lekker meekrijgen wat er allemaal gebeurd. Vind ik heerlijk. En zo vind jij dat weer klote, dat geluid. Het is allemaal zo persoonlijk.
Persoonlijk heb ik niets tegen "rijstkokers", ik had er zelf al twee geplaatst. Maar die Integra ziet er gewoon niet uit (en voorwielaandrijving is gewoon minder fun dan achterwielaandrijving).
JT schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:44:
Ja inderdaad want het is een foeilelijke wagen, dat is een universeel gegeven, een feit. En smaak is niet persoonlijk en niet subjectief (disclaimer: de Europese versie die je hier ziet vind ik zelf lelijk).
Over de /mening tag heengelezen? En feit is wel, dus geen mening, dat achterwielaandrijving (en het liefst een middenmotor), het meest "fun" zijn. De Japanse versie is net zo lelijk /mening.

[ Voor 22% gewijzigd door warp op 01-10-2009 22:51 ]

• JT

JT

VETAK y0

Of het minder fun is, is afhankelijk van wat je ermee wilt doen...Zo een ITR rijd een hoop rwd wagens weg op het circuit en als je zo snel mogelijk een rondje wilt maken...

Fun is plezier, wat iemand plezierig vind is nog steeds een mening ;) Absoluut gezien zonder limiet van geld, zou ik ook voor een rwd wagen kiezen. Maar binnen een bepaald budget met bepaalde doelen en andere eisen, kan een fwd prima voor iemand de leukste keuze zijn.

Btw, over fun gesproken, drifters hebben liever de motor voorin :P

[ Voor 52% gewijzigd door JT op 01-10-2009 22:55 ]

Ecodan warmtepomp

• warp
  • Niet online
Ik zeg alleen dat de overgrote meerderheid van, al dan niet professionele coureurs of bestuurders, achterwielaandrijving prefereren boven voorwielaandrijving. En dàt, is gewoon een feit. ;)

Edit: Oh, driften is lame. /IMHO.

[ Voor 8% gewijzigd door warp op 01-10-2009 22:58 ]

• JT

JT

VETAK y0

Dat is zeker een feit ja. Maar, zeker omdat ik niks geef om driften en een beperkt budget heb, niet la te hoge running costs wil hebben zodat ik veel aan de auto uit kan geven qua mods en rijden (circuit e.d.) zou zo een ITR een prima keuze voor mij kunnen zijn. Liefst zou ik een Exige hebben, maar ja... :P Rwd is absoluut gezien ook veel beter dan fwd. Maar als fwd goed geimplementeerd wordt, dan kan je er erg veel mee....zie de nieuwe Japanse Civic Type R die door de bocht sneller is dan een S2000. De oude Integra Type R doet het overigens ook maar marginaal trager dan de S2000 :)

Ecodan warmtepomp

• Tortelli

Tortelli

1000 mensen 1000 meningen ;).

Ik vind de europe Integra overigens een stuk mooier als de japanse 8)7.

Opzich is voor een beperkt budget een Mazda MX5 ook best een leuke (kapsters ;)) auto. Niet lang geleden een stukje in een vrij recente (2002-2003?) MX5 van een kennis gereden. Auto stuurt absoluut leuk, alleen die motoren waarmee hij geleverd word zijn helemaal waardeloos als je uit een S2000 kom :D. ~130pk is imo wel erg weinig in een fun auto.

[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 01-10-2009 23:07 ]

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb in die nieuwe MX5 gereden. Machtig mooie auto! De 2 liter 160pk 6bak zal je trouwens een stuk meer bekoren, die komt goed vooruit! In combinatie met het lage gewicht, lsd, 50:50, rwd levert dat een heerlijk stukje rijgenot op. Onderstel is stevig maar zeker niet oncomfortabel, je voelt precies wat de auto doet, stuurt super direct. Net een trein op rails. En mocht je de TC aan willen laten, die grijpt gelukkig niet vroeg in, je hebt een klein beetje speelruimte :D

Ecodan warmtepomp

• Tortelli

Tortelli

En dit alles heeft een S2000 ook, alleen met 240PK @ 8500rpm, en zonder kapsters imago ;).

• warp
  • Niet online
De MX5 vind ik persoonlijk ook een leuke auto, met ditto rijeigenschappen. Het 'vrouwen of kappers' imago is mijns inziens dan ook niet terecht.

• Tortelli

Tortelli

Dat is inderdaad niet helemaal terecht. Maar aan de andere kant kun je een MX5 1.6 met 105pk ook geen echte mannen auto noemen toch? :D.

Waarmee rij je eigelijk zelf warp?

• JT

JT

VETAK y0

De oude MX5 is gewoon een wijvenbak om te zien. En lekker boeiend. Als je dat niet erg vind en verder vind je hem geweldig, dan koop je die toch gewoon? Een auto koop je om zelf in te rijden, niet om je te profileren bij anderen.
Tortelli schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:08:
En dit alles heeft een S2000 ook, alleen met 240PK @ 8500rpm, en zonder kapsters imago ;).
Ik vind een S2k nogal saai qua beleving eigenlijk...

Ecodan warmtepomp

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Tortelli schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:41:
[...]

Tot je ooit een keer met een echte italiaan rij ;).

Alles is relatief wat betreft auto's. Een M5 is een super auto, maar blijft een sedan die eigelijk heel normaal te rijden is. Machtige auto voor dagelijks gebruik, maar imo koop je hem niet als fun auto om in het weekend een rondje te knallen.
Wat is een echte italiaan voor 20k? Voor meer dan 20k ga je natuurlijk niet voor een m5 . maar dat was de vraag ook niet.

• warp
  • Niet online
Tortelli schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:12:
Waarmee rij je eigelijk zelf warp?
Een saaie leasebak waar ik zelf niet veel keus in heb. Een Opel Astra >_<

• Tortelli

Tortelli

JT schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:14:

Ik vind een S2k nogal saai qua beleving eigenlijk...
Ben je wel boven de 6000rpm geweest? ;).

Ik heb qua pure beleving niet heel veel auto's gereden die veel beter zijn als een S2000. En ik de 6 jaar dat ik nu mijn rbw heb in een heel aantal leuke auto's gereden imo.. Vooral als je iets van rekening hou met een budget. Ik verwacht dat een Lotus, Opel Speedster, Donkervoort, Caterham etc etc absoluut beter zullen scoren. Maar die zijn zo onpraktisch dat ik mijn vader daar iig nooit in krijg (en zolang ik student ben wacht ik lekker met het kopen van een auto ;) ).

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 01-10-2009 23:23 ]

• JT

JT

VETAK y0

warp schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:16:
[...]

Een saaie leasebak waar ik zelf niet veel keus in heb. Een Opel Astra >_<
Ah, daarom volg je dit topic dus :P Post je wel ff pics van je rwd monster? :P
Tortelli schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:22:
[...]

Ben je wel boven de 6000rpm geweest? ;).

Ik heb qua pure beleving niet heel veel auto's gereden die veel beter zijn als een S2000. En ik de 6 jaar dat ik nu mijn rbw heb in een heel aantal leuke auto's gereden imo.. Vooral als je iets van rekening hou met een budget. Ik verwacht dat een Lotus, Opel Speedster, Donkervoort, Caterham etc etc absoluut beter zullen scoren. Maar die zijn zo onpraktisch dat ik mijn vader daar iig nooit in krijg (en zolang ik student ben wacht ik lekker met het kopen van een auto ;) ).
Die gast reed (wanneer warm) permanent met VTEC aan :+ De motor is een prachtig stukje techniek hoor, maar ik hou van pure beleving. Dat je gewoon veel voelt, veel hoort. Ik noem het beleving, meeste andere normale mensen oncomfortabele pestbak die je rug en oren vernietigt :+ Zo een S2000 gáát wel hard, maar naast die hoge redline vind ik zelf dat je er weinig van merkt.

[ Voor 90% gewijzigd door JT op 01-10-2009 23:28 ]

Ecodan warmtepomp

• Tortelli

Tortelli

Je heb zelf nieteens gereden?.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Je moet m ook wel boven de 7000 toeren houden anders is zelfs een slk 230 sneller in de tussensprintjes :P Met m'n collega getest, als hij bij 5000 toeren zit en ik op 3000 en we gooien allebij het gas vol open blijft ie flink achter. Tot ie in z'n vtec komt en kan blijven, dan komt ie langzaam dichterbij. Maar ondertussen trek je wel een groot gat open. Moet je nagaan als je allebei 130 doet in de hoogste versnelling en gewoon met het gas erop er vandoor wilt, dan doet die van hem helemaal niks terwijl ik dan gewoon vol koppel heb door die kompressor.

• JT

JT

VETAK y0

Nee. Mocht ik maar :P Zodra ik de kans heb wil ik het zelf wel proberen, maar het enige verschil van wat je meekrijgt is wat het stuur doet. Verder is de beleving hetzelfde. Maar goed, misschien heb ik dat mis....zodra ik de kans heb om dat uit te vinden pak ik die!

Nick: als je hard wilt of circuit rijd ofzo dan schakel je altijd terug :P

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 01-10-2009 23:34 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Da's wel handig. Dan ben je op tijd in je kapperszaak :+

• Tortelli

Tortelli

Sick Nick schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:32:
Je moet m ook wel boven de 7000 toeren houden anders is zelfs een slk 230 sneller in de tussensprintjes :P Met m'n collega getest, als hij bij 5000 toeren zit en ik op 3000 en we gooien allebij het gas vol open blijft ie flink achter. Tot ie in z'n vtec komt en kan blijven, dan komt ie langzaam dichterbij. Maar ondertussen trek je wel een groot gat open. Moet je nagaan als je allebei 130 doet in de hoogste versnelling en gewoon met het gas erop er vandoor wilt, dan doet die van hem helemaal niks terwijl ik dan gewoon vol koppel heb door die kompressor.
Ik heb vorig jaar een keer 2 stoplicht sprints gedaan met een SLK350 (nieuwe model dus) en daar zat opvallend weinig verschil tussen. 1e keer was hij heel iets sneller (verneukte schakelen van 1 >> 2). 2e keer kwam hij mij pas bij een 140 voorbij puur vanwege het topvermogen Snel reageren met wegrijden doet natuurlijk ook wonderen. Maargoed vanaf onderuit is een S2000 gewoon niet bijzonder snel.

Zoals aangegeven gaat de ultieme funcar absoluut niet om puur accelaratie vermogen. Imo is een 150pk minimaal wel nodig maar het is geen absolute must. Je kunt zeker zoveel plezier hebben in een auto met ~200pk als in een sedan met super veel vermogen.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat is een sprintje vanaf stilstand, daar is hij uiteraard sneller dan mijn 230. Tenslotte ruim 40 pk extra dus dan mag dat ook wel. Maar een tussensprintje vind ik veel boeiender, dat doe je veel vaker tijdens een ritje :P

• Tortelli

Tortelli

JT schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:32:
Nee. Mocht ik maar :P Zodra ik de kans heb wil ik het zelf wel proberen, maar het enige verschil van wat je meekrijgt is wat het stuur doet. Verder is de beleving hetzelfde. Maar goed, misschien heb ik dat mis....zodra ik de kans heb om dat uit te vinden pak ik die!

Nick: als je hard wilt of circuit rijd ofzo dan schakel je altijd terug :P
Ik vind er nogal een verschil tussen zitten als je passagier bent, of zelf de bestuurder.............

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

911GT2 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:50:
[...]

Een bowler wildcat voor minder dan 20k... waar dan?
Met genoeg geduld zakt die prijs vanzelf wel tot 20k .. ;) 8)7

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:10

Wok

Dakloos...

Wat is 'fun'? Ik kan op twee manieren 'fun' hebben in een auto:
- 1: Open rijden. Een cabrio dus. Heerlijk cruisen 8)
- 2: Racen/raggen. Een (dedicated) circuittool. :9

Ik heb echter geen 20K op de plank liggen, dus ik heb het beste van twee werelden moeten combineren in een beperkt budget:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VCouAblEaIZRR9ImUJSdbCXg/full.jpg
:)

Is nog een (lang)lopend project, maar als-ie af is, is het een heerlijke boulevardcruiser die ook nog eens vlot van zijn plek komt en leuk de hoek omgegooid kan worden :) Maar als ik echt meer wil gaan doen met circuitrijden, dan komt er een 205 GTI bij die dan als dedicated Ring-/racetool opgebouwd gaat worden.

De Peugeot 205 is mijn - betaalbare - ultieme funauto :) Zelfs als de eis 'betaalbaar' weggelaten zou worden, staat de 205 heel erg hoog op mijn lijstje (quote Top Gear: the 205 1.9GTI will never be topped for sheer, unruly excitement), maar een Ariel Atom is dan toch wel beyond sub zero coolness 8)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• JT

JT

VETAK y0

Tortelli schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:51:
[...]

Ik vind er nogal een verschil tussen zitten als je passagier bent, of zelf de bestuurder.............
Klopt, ik doe ook verder geen uitspraken over hoe die rijd want daar kan ik idd weinig over zeggen :)

Ecodan warmtepomp

• Tortelli

Tortelli

Kwam net toevallig dit tegen op de website van autoweek:
http://www.autoweek.nl/video/1524/Rij-impressie-Honda-S2000

Recente rijtest vd autoweek. Commentaar vind ik overigens niet helemaal terecht. Milieulabel van de S2k is gewoon super slecht (G) maar het verbruik opzich voor zo'n auto vind ik absoluut niet bijzonder slecht @ ~1:10. Grootste nadeel is imo het dak wat fors klappers op hogere snelheden. Boven de 140 kun je je passagier eigenlijk amper verstaan. Blijkt bij de nieuwere modellen (na 2003 met o.a. glazenachterruit) wel iets beter te zijn.....

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:28

DropjesLover

Dit dus ->

Tortelli schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:27:
Kwam net toevallig dit tegen op de website van autoweek:
http://www.autoweek.nl/video/1524/Rij-impressie-Honda-S2000

Recente rijtest vd autoweek. Commentaar vind ik overigens niet helemaal terecht. Milieulabel van de S2k is gewoon super slecht (G) maar het verbruik opzich voor zo'n auto vind ik absoluut niet bijzonder slecht @ ~1:10. Grootste nadeel is imo het dak wat fors klappers op hogere snelheden. Boven de 140 kun je je passagier eigenlijk amper verstaan. Blijkt bij de nieuwere modellen (na 2003 met o.a. glazenachterruit) wel iets beter te zijn.....
euhm, ik kan mijn mede-passagier en audio bij 100 al niet meer goed verstaan :P
nissan 100nx gti targa...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Kansloos design dan, ik kan bij 170 met het dak open nog prima praten met m'n passagier. Met het dak dicht is het helemaal goed natuurlijk. Maar goed, duitse degelijkheid vs japanse rijstkokers >:)

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik zou er liever nog wat onder de 10k zien, iets betaalbaarder :)

Zou je een M3 vinden onder de 10k?

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
Leukste 'fun car' waar ik tot nu toe in gereden heb is een licht opgefokte Suzuki Swift GTi. dik 110 pk op 800 kilo, gooien en smijten met zo'n ding is zwaar verslavend >:) 8)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
SiXke schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:35:

Een 330i wel! Een E46 dan he uit 2002 met 231pk op de achterwielen en volgestamp met opties. Geen probleem!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

SiXke schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:35:

E36 moet zeker lukken. Onderhoud gaat je wel killen ;)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Plus, zie nog maar een nette E36 M3 te vinden die niet versjonnied of afgetrapt is :P Omdat ze betaalbaar zijn komen ze vaak bij petjes terecht die ze tot de grond toe aftrappen. En dan koop jij m en zit je met de problemen.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nissan 350z?

• SiXke
Wimo. schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:32:
[...]

E36 moet zeker lukken. Onderhoud gaat je wel killen ;)
BMW is in het algemeen duur in onderhoud zeker?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 20:29

mace

Sapere Aude

Ja, dure onderdelen.

• SiXke
Proberen een te vinden van een oudere mens dan, die eerst eigenaar is :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Voor <10k? In je dromen ja :P
Voor 10k kan je al wel een hele leuke Japans import voertuig kopen (denk aan Skyline, Supra, Silvia, Integra etc)

Vaak bu'j te bang!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:54:
[...]

Voor <10k? In je dromen ja :P
Voor 10k kan je al wel een hele leuke Japans import voertuig kopen (denk aan Skyline, Supra, Silvia, Integra etc)
tenzij je voor UK import gaat, maar dan zit je wel met stuur aan andere kant:
http://www.autotrader.co....ius/1500/quicksearch/true

Een 300ZX past misschien meer in het budget, die kosten hier echt geen drol meer..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• SiXke
Die UK modellen mogen hier op de baan zonder 1000-en euros aanpassingen?

• !null
Op welke baan? Op het circuit heb je niet zoveel eisen hoor :P
Al ligt dat bij de ring wel anders.

En hier op de weg mag het ook wel, de kant van het stuur maakt niks uit. Alleen de koplampen schijnen de verkeerde kant op, maar dat is wel te fixen.

• SiXke
!null schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:38:
Op welke baan? Op het circuit heb je niet zoveel eisen hoor :P
Al ligt dat bij de ring wel anders.

En hier op de weg mag het ook wel, de kant van het stuur maakt niks uit. Alleen de koplampen schijnen de verkeerde kant op, maar dat is wel te fixen.
Zelfde voor de belgische wegen? Want er staan wel interessante prijzen op die site.

[ Voor 6% gewijzigd door SiXke op 23-02-2010 15:42 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SiXke schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:41:
[...]

Zelfde voor de belgische wegen? Want er staan wel interessante prijzen op die site.
Geen idee hoe de regels in Belgie zijn, maar in NL moet je BPM betalen (afhankelijk van de leeftijd) en een technische keuring doen, wat idd inhoud dat je o.a. de lampen aanpast en je teller KPH aangeeft..

• SiXke
ToolkiT schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:04:
[...]

Geen idee hoe de regels in Belgie zijn, maar in NL moet je BPM betalen (afhankelijk van de leeftijd) en een technische keuring doen, wat idd inhoud dat je o.a. de lampen aanpast en je teller KPH aangeeft..
Die teller zal wel wat kosten gok ik?

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
SiXke schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:12:
[...]

Die teller zal wel wat kosten gok ik?
Papiertje erop plakken met getalletjes erop!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• SiXke
Cool :)

Dus voor 5000€ heb je een racemonster zoals een Supra ?

• !null
Volgens mij hoef je geen km/u teller te hebben. Of althans, genoeg auto's die zonder rijden in de praktijk. Engelse of Amerikaanse auto's dan.
Maar pak er idd het BPM reken tabel bij en je weet hoeveel je moet betalen. Maar het is allemaal niet zo veel meer op jaren 90 auto's.

Je hebt erg leuk Japans spul wat in de UK niet erg veel kost.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Daihatsu Copen
87 pk op 950 kg cabriolet (met het oog op de zomer :+ )
tweedehands vanaf 7900 euro. (er staat er 1 op autoweek voor 8900 met 5k op de teller)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ce/Daihatsu_Copen_2005_Japan_Orange.jpg/800px-Daihatsu_Copen_2005_Japan_Orange.jpg

http://www.autoweek.nl/oc...=no&pagesize=20&p_model=+

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

brilsmurfffje schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:41:
Daihatsu Copen
87 pk op 950 kg cabriolet (met het oog op de zomer :+ )
tweedehands vanaf 7900 euro. (er staat er 1 op autoweek voor 8900 met 5k op de teller)
[afbeelding]

http://www.autoweek.nl/oc...=no&pagesize=20&p_model=+
Heb je die wel eens in het echt gezien? op een autoshow voor de grap eens in gaan zitten, nu ben ik met 1.83 geen reuz, maar ik keek gewoon tegen de bovenspijl van het raam aan ipv naar buiten..
Echt een chick car IMHO

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dan moet je een stukje groeien en een vliegbril opdoen. Volgens autoweek rijdt het een beetje als een kart

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ToolkiT schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:43:
[...]

Heb je die wel eens in het echt gezien? op een autoshow voor de grap eens in gaan zitten, nu ben ik met 1.83 geen reuz, maar ik keek gewoon tegen de bovenspijl van het raam aan ipv naar buiten..
Echt een chick car IMHO
Het hele uiterlijk schreeuw toch ook: "Katrien Duck" ;)

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-11 18:33
De 323BG GTX of GTR zijn hier nog niet voorbij gekomen.
Stock ~200PK en 4x4 @ >1000Kg.
Griezelig snel, alleen jammer van de kwetsbare versnellingsbakken.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1 2 3 Laatste