Sick Nick schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:49:
Collega van me heeft ook een S2000, ding heeft ondertussen ook een nieuwe motor erin want die van hem is ook kapot gegaan. Had nog geen 90.000km erop staan maar was dusdanig versleten, ding liep op 3 cilinders en zoop een liter olie per 500km....
Maar goed, sinds z'n nieuwe blok rijd ie al een half jaar zonder problemen rond dus het kan wel

Mijn vader heeft nu zo'n krappe 3 jaar een S2000. gekocht (uit Duitsland) met een 16500km op de klok, nu staan er zo'n 37.000km op (waarvan ik verreweg de meeste km's gereden heb

). We hebben er dus al meer mee gereden dan de 1e eigenaar

.
Funfactor ligt zeer hoog. Auto stuurt geweldig, motor levert een hoop vermogen, al moet je wel echt werken wil je echt hard gaan.
Feit dat het een cabrio is, is natuurlijk een pluspunt. Grootste nadeel van de auto is imo wel ditzelfde cabrio dak, want vooral op de autobaan is hij alles behalve stil is. Modellen na 2003 (met glazen achterruit)
Onder de 5800-6000rpm is hij niets sneller dan een normale ~150pk 2.0 16v, maar daar boven

. Verbruik valt heel erg mee (1:9,5-10 gemiddeld, met een beetje stampwerk rond de 1:8,5) Zuinigheidsrecord ligt tot nu toe op 1:12,2 na 200km autobaan @ 120km/h. Auto verbruikt minimaal olie (200-300ml op 5000km), netjes warm rijden doet natuurlijk wonderen. Al weet je nooit wat de eerste eigenaar gedaan heeft. Ik zou persoonlijk niet snel een S2k kopen met veel kilometers op de klok.
Enige wat wij er tot nu toe aan gehad hebben zijn 4 nieuwe banden (achterbanden waren redelijk versten, maar zaten ook aan hun leeftijd). Ieder jaar netjes een beurtje met olie etc, voor de rest gewoon lekker rijden.
Funfactor van de S2000 ligt imo zeer hoog. Een Lotus of Opel Speedster zijn nog wat extremer, maar wel zeer onbruikbaar (als je er sowieso al in pas). S2000 kun je nog 2 kratjes bier in zitten

. Het is geen kapsters auto alla 1e P Boxster of Z3.
Qua rijplezier/spectakel staat de auto imo ook op zeer hoog niveau. Niet lang geleden nog een rondje gereden in mijn buurman's 997 Carrera S, geweldig auto maar zo perfect allemaal dat het er saai van word. Zelfs mijn moeder kan daar nog hard mee gaan

. Niet dat ik een S2k niet zou ruilen tegen zo'n kever

.
[
Voor 13% gewijzigd door
Tortelli op 30-09-2009 20:08
]