Duurder niet zozeer, 4-takters worden zelfs goedkoper.

Goedkoop in gebruik waren ze al (hoewel je er wel wat vaker mee naar de garage moet).
Nu nog hopen dat mensen de files zo zat worden dat ze voor de kleine eindjes (onder de 30km) de brommer pakken. Je ziet overigens al veel bedrijven die voor werknemers die minder dan 30km ver wonen, een scooterleaseplan aanbieden. (Vespa heeft er zelfs de service bij dat logo's van het bedrijf erop gezet kunnen worden)
Laten we zeggen dat je met APK een controle van 95% kunt halen, dan heb ik er dus 5% vanaf gehaald voor foute garages, zoals dat ook bij auto APK's een probleem kan zijn. Probeer jij maar eens een controle graad van 95% met politie te halen... gaat je lang niet lukken.
Klopt. Maar met APK loop je vooral opoe op haar oude Puch te pesten, terwijl de politie het liefst achter de sjonnies gaat.
Maar die etterbakken pak je niet met de APK.
De 'gevaarlijke troep' die ik hier in de omgeving rond zie rijden (racen) heeft doorgaans niet eens een kenteken.
Een beetje etterbak ligt niet zo wakker van een APK, die heeft 3 brommers die een en hetzelfde kenteken delen. Vlak voor de APK even onder de primaire brommer de originele uitlaat hangen, en de neon even losschroeven, klaar.
Een beetje net als het soort lui dat (en we kennen allemaal de voorbeelden

) vlak voor de auto-APK even de goede bandjes eronder leggen, en diezelfde middag weer de gladde bandjes terugduwen. Voor de aardigheid ook even keurig de muffler verwisselen

.
(emissie anyone?
Zie ook: typegoedkeuring.
Verder moet je natuurlijk niet verwachten dat een Tomos van 15 jaar geleden aan de hedendaagse emissie-eisen voldoet, die rookt en stoomt lekker door.
Wat mij eigenlijk bij het volgende brengt: en klassieker bezitters dan?

2 spiegels verplicht stellen?).
1je is al verplicht. 45 euro mag je aftikken als je betrapt wordt op zonder. De meeste hedendaagse fabrikanten geven je het 2e spiegeltje gratis bij

.
Motorfietsen APK? No problem at all
* Destruction zelf keurmeester APK-2 (lichte voertuigen)
Arme Hildo

.
Maar hebben we zoiets al niet? Namelijk de toegangswegen voor de TT, waar ze ook altijd keurig controleren of je spiegeltje wel een E merkje heeft enzo

.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!