Het ATi HD4XXX Serie Ervaringen Topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 15:46

jagermeister

Artillerie magneet :-(

OMD schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:30:
[...]

Ik heb gewoon bij CCC met mijn 4890 Vapor-X de snelheid van het geheugen op het minimum gezet namelijk 525Mhz. Hij wordt idle nu maar 45 graden en mijn fan draait op 23%. Ik heb alleen wel vanuit huis een veel stillere kaart dan jij.
Als ik het ATI Overdrive scherm open, dan zie ik dat het geheugen al op minimum is ingesteld. Fan speed staat op 20%. Temp is 47 graden. Kortom, lager lijkt ie niet te kunnen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:23

OMD

Hoeveel Mhz staat hij dan? 1000mhz? want dat zou vreemd zijn aangezien dat de stock speeds zijn.

Je zou het met rivatuner kunnen proberen?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:04
Mijn Club3D Radeon HD3870 is doorgebrand, en nu zoek ik een opvolger voor deze kaart. Voornaamste wat de kaart moet kunnen is beeld in FullHD resolutie via HDMI naar m'n Samsung TV sturen. Af en toe een spelletje.

Budget: 100 euro

[ Voor 4% gewijzigd door sh4dow op 28-09-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-05 09:44
HD5850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Die kaart lijkt me zelf nogal overkill voor mijn doel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:49
4770 een goede optie misschien? Vrij koel en weinig verbruik in idle + kan je de nieuwere games zeker nog spelen. En hij is ook nog eens op 40nm gebakken.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Dankje, ik ga eens wat reviews lezen over die kaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298825

sh4dow schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:17:
Dankje, ik ga eens wat reviews lezen over die kaarten!
Anders een HD4830,die schijnt het ook erg goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298825

2e hands :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Topicstarter
HD4850 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Dit was m'n Club3D HD3870 passief..
Afbeeldingslocatie: http://simpleonline.nl/vga1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://simpleonline.nl/vga2.jpg

De HD4770 lijkt me wel een goede opvolger. Wat biedt de HD4850 voor meerwaarde?

Maakt het merk nog uit tegenwoordig? Ik koop in ieder geval geen passieve kaart meer.

[ Voor 48% gewijzigd door sh4dow op 28-09-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 10:16
ja het kan uitmaken, sommige merken zetten er betere coolers op. voornamelijk stiller, en coolen beter

[ Voor 23% gewijzigd door remcio op 28-09-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
sh4dow schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:39:
Wat biedt de HD4850 voor meerwaarde?
Tweedehands goedkoper, heb de mijne enkele weken voor 60 euro inclusief verzenden gehaald. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sh4dow schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:39:
Dit was m'n Club3D HD3870 passief..
[afbeelding]
[afbeelding]

De HD4770 lijkt me wel een goede opvolger. Wat biedt de HD4850 voor meerwaarde?

Maakt het merk nog uit tegenwoordig? Ik koop in ieder geval geen passieve kaart meer.
De HD4850 is iets sneller, beter verkrijgbaar, 2e hands erg goedkoop. Maar imho liever de HD4770, of HD4850 dan de 4670. Gezien die toch een heel stuk sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:49
Vergeet niet dat de asus top versie van 4770 (of elke 4770 die je met dat bios flashed) serieus veel oc potentieel heeft. Veel mensen draaien de 4770 op 900/1000 en op die snelheden veegt hij wel de vloer met de 4850 voor zover ik weet.

Verkrijgbaarheid vind ik geen issue meer , verbruik daarintegen dan weer wel en daar wint de 4770 ook met gemakken. Warmte van de 4770 is rond 40 idle en 65 load , ook een wereld van verschil met 4850;)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sleepwalkerbe schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:32:
Vergeet niet dat de asus top versie van 4770 (of elke 4770 die je met dat bios flashed) serieus veel oc potentieel heeft. Veel mensen draaien de 4770 op 900/1000 en op die snelheden veegt hij wel de vloer met de 4850 voor zover ik weet.
Je kan de HD4850 ook weer overclocken he :). Maar ben het wel met je eens dat ie dicht in de buurt komt.
Verkrijgbaarheid vind ik geen issue meer , verbruik daarintegen dan weer wel en daar wint de 4770 ook met gemakken. Warmte van de 4770 is rond 40 idle en 65 load , ook een wereld van verschil met 4850;)
Ik wel, de HD4770 is gewoon iets moeilijker verkrijgbaar. Zeker 2e hands. Oh? Mijn HD4850 word maar 40 graden onder load(hint ligt aan de koeler he ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 13:52
Ben sinds kort bezitter van een Sapphire 4770 kaartje (hdmi/dvi) met Arctic Cooler erop.
Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/content/2/9/2925_34.jpg

Erg fijn kaartje, heel stil en koel. Zonder enkel probleem op max gezet in Overdrive, binnenkort eens kijken hoever ik kom met Rivatuner. Kan hem zeker aanraden.
Heb geen prijsvermelding van dit specifieke model gevonden in Pricewatch, maar ik heb hem hier gekocht (plaatje komt niet overeen!) http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-079086

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 134818 schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:28:
[...]

De HD4850 is iets sneller, beter verkrijgbaar,
Waarom zeg je dat steeds?
De HD4770 is al weken goed verkrijgbaar. :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2024
hey mensen,

Ik heb een asus HD4850 videokaart... Nu een klein jaartje in gebruik en sinds vorige week donderdag heb ik er problemen mee...
Ik hoor soms een brommend geluid uit de fan van mijn videokaart komen ik mijn kast open gemaakt en daar gekeken naar het fannetje en die draaide helemaal niet zo hard. Ik kijk dan bij ccc.exe en zag dat mijn pc 104 graden was en de fan op 100% draaide, terwijl de fan dus niet snel liep... Toen heb ik mijn pc onmiddelijk uitgezet en paar dagen uit gelaten ivm afwezigheid. Gisteren avond heb ik mijn pc weer aangezet en hoorde ik het fannetje niet meer... Ook naar uitgebreide furmark test met fanspeed op 89% (hoger kwam die niet) hoorde ik nog steeds niks, dus ik dacht dat het weer goed zat en heb ik mijn RMA bij azerty dus weer geannuleerd.

Nu kom ik net terug van boodschappen doen en maakt de fan weer herrie en zie ik dat mijn videokaart weer 106 graden is gelijk pc uitgezet en nu is die inmiddels weer afgekoeld en is er dus weer niks aan de hand.

Had tijdens boodschappen doen wel wat silkroadclients open staan alleen wel allemaal verborgen en je zag alleen het bureaublad...

Heeft iemand dit ook gehad en verholpen? En hoe kan ik er voor zorgen dat als ik hem terugstuur dat het testpersoneel van azerty dit dus ook te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
is die koeler wel goed schoon van binnen?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:57:
[...]

Waarom zeg je dat steeds?
De HD4770 is al weken goed verkrijgbaar. :?
beter is niet het zelfde als niet. Daarbij als ik bij de lokale computerboeren kijk, zie ik de HD4770 nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2024
nedernakker schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:50:
is die koeler wel goed schoon van binnen?
ja die dag nog schoongemaakt alle stof eruit gehaald... En systeem zit nog geen jaar in elkaar dus zoveel zat er nog niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 134818 schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:57:
Daarbij als ik bij de lokale computerboeren kijk, zie ik de HD4770 nauwelijks.
Dat zegt vaak meer over de lokale computerboer aangezien de leveranciers ze wel gewoon op voorraad hebben. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 03-05 11:10
Zelfs Paradigit heeft er in de winkels... dat wil wat zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:32:
[...]

Dat zegt vaak meer over de lokale computerboer aangezien de leveranciers ze wel gewoon op voorraad hebben. ;)
Irrelevant wie zijn schuld het is. Hij blijft slecht-er leverbaar.

(daarbij hij kan er gewoon een bestellen)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 29-09-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 16:35
iemand nog interesse in 1 of 2 sapphire 4890 toxic van nog geen 6 maanden oud pm me even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

NVM

[ Voor 96% gewijzigd door Xenomorphh op 05-11-2009 10:09 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-05 09:44
Wou net zeggen, post het dan in de HD5xxx topic, die zijn tenslotte DX11 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 14:29
Ik krijg bij een kennis (nieuwe set) de monitor met geen mogelijkheid op (native monitor resolutie) 1600x900 ism een hd4650, niet in xp en niet in windows 7, met powerstrip geforceerd maar krijg dan wazige strepen verticaal, dus volgens mij kan die hd4650 die resolutie niet aan ? (laatste ati drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FunkySmell schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:15:
dus volgens mij kan die hd4650 die resolutie niet aan ?
Zelf een lullig kaartje van 10 jaar geleden moet er geen probleem mee hebben. ;)
Beeldscherm al eens op een andere PC geprobeerd? Andere kabel geprobeerd?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
-The_Mask- schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:03:
[...]

Zelf een lullig kaartje van 10 jaar geleden moet er geen probleem mee hebben. ;)
Beeldscherm al eens op een andere PC geprobeerd? Andere kabel geprobeerd?
Ja daar had ik nog niet aan gedacht, hij heeft nog een 2e pc staan waar ik 'm op kan proberen. (de kabel hoort bij de monitor maar zal ook een andere proberen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Waarom blijven mensen hier toch steeds aan die HD4850 klampen. Je kan veel beter een 4770 kopen aangezien die qua prestaties gelijkwaardig is. In het ene spel zal de één sneller zijn, in het andere spel de ander. Het zal sowieos niet meer dan een paar frames schelen.

Wat wel kan schelen is het feit dat een 4770 op 40 nm is gebakken dus een stuk efficiënter met energie en daarom potentieel ook een stuk stiller (ik wil de mijne passief gaan maken). Daarnaast is hij goedkoper dan een 4850 en heeft hij GDDR5 geheugen, wat toch lekker is.

Mensen nemen maar zonder vergelijken aan dat een 4850 beter moet zijn dat een 47xx, maar dat is dus helemaal niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Radeon 4550. Op zich een leuk kaartje, echter de HDMI aansluiting naar de HDTV (Philips 42PFL5604H) die ik heb wil maar niet lekker lopen...

Als Windows (7) is opgestart met een monitor aan de DVI uitgang staat daar mijn beeld op. Op het moment dat ik mijn TV op het juiste HDMI kanaal zet herkent Windows deze bijna nooit. Het maakt niet uit of mijn tv al aan staat of dat ik deze pas aanzet als ik Windows hb opgestart. Zonder monitor op de DVI uitgang doet hij het ook niet.

Als ik de HDMI kabel in de TV prik terwijl de TV aanstaat herkent Windows *soms* wel de TV. Als de TV op een ander kanaal staat en ik vervolgens overschakel naar het juiste kanaal verliest Windows zijn tweede monitor weer. Stond de TV al het op het kanaal waarvan ik de kabel inprik dat gaat het goed (als de computer tenminste de TV gedetecteerd heeft). Wel zie ik elke keer het Catalyst programma *iets* doen als ik de kabel inprik (knipperende titelbalk).

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen? Het liefste sleep ik mijn computer nog niet naar een vriend die een TV heeft met HDMI om dit te testen. Kan het zijn dat ik iets simpels over het hoofd zie?

👨‍🚒 spuitgast ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62614

leejoow schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:24:
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Radeon 4550. Op zich een leuk kaartje, echter de HDMI aansluiting naar de HDTV (Philips 42PFL5604H) die ik heb wil maar niet lekker lopen...

Als Windows (7) is opgestart met een monitor aan de DVI uitgang staat daar mijn beeld op. Op het moment dat ik mijn TV op het juiste HDMI kanaal zet herkent Windows deze bijna nooit. Het maakt niet uit of mijn tv al aan staat of dat ik deze pas aanzet als ik Windows hb opgestart. Zonder monitor op de DVI uitgang doet hij het ook niet.

Als ik de HDMI kabel in de TV prik terwijl de TV aanstaat herkent Windows *soms* wel de TV. Als de TV op een ander kanaal staat en ik vervolgens overschakel naar het juiste kanaal verliest Windows zijn tweede monitor weer. Stond de TV al het op het kanaal waarvan ik de kabel inprik dat gaat het goed (als de computer tenminste de TV gedetecteerd heeft). Wel zie ik elke keer het Catalyst programma *iets* doen als ik de kabel inprik (knipperende titelbalk).

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen? Het liefste sleep ik mijn computer nog niet naar een vriend die een TV heeft met HDMI om dit te testen. Kan het zijn dat ik iets simpels over het hoofd zie?
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 4870 op een Pana plasma, een behoorlijke tijd mee aan het kl**en geweest.
Bij mij moest ik bij display options in CCC de optie "Use manual detection only" aanvinken en "Force TV detect" UIT.
Hiermee was het opgelost, misschien is dit het bij jou ook. :)

• Dimiz
  • Laatst online: 16-01 15:53
Hoi,

Ik heb dit probleem al is wat vaker aangekaart, maar ik probeer het graag nog een keer.

Ik ben in het bezit van een 4870 (deze bevind zich in deze PC) in combinatie met een DVI-HDMI verloop stukje, origineel van ATi zelf en een Philips 32".

Nu heb ik dit probleem her en der al gelezen op het forum, maar nog geen oplossing voor gevonden.

Als ik via mijn PC de TV aan sluit, is het beeld niet helemaal verspreid over het scherm, in de vorm van underscanning. Nu is dit op te lossen met de desbetreffende optie van ATi CCC zelf. ALLEEN, raakt ie dan alleen links en rechts aan, en zit er dus boven en onder nog een zwarte balk.

Dit is niet het geval met mijn laptop. Evenmin met mijn blu-ray speler. Daar zijn ze gewoon zonder underscan, en dus netjes in de hoekjes. Dit heeft dus te maken met ATi lijkt het zo.

Ik weet dat er meerdere mensen zijn met dit probleem, maar een echte oplossing (behalve de overscan opvoeren totdat het ergens naar lijkt), heb ik niet gevonden, althans niet het resultaat dat ik zou willen.

Ook is het zo dat het beeld niet echt heel scherp is, meer wat blurry, tijdens films is dat niet zo. Maar bijvoorbeeld tekst of andere dingen die wel scherp zijn op bijvoorbeeld mijn PC scherm. Ook is het zo, dat het beeld nog wel is trilt, niet in de zin van een CRT scherm die op weinig hertz staat, maar trillende randjes van een stukje context menu of iets dergelijks. Lastig te filmen of op foto te brengen zoiets.

Dat eerste is vooral ergerlijk zullen jullie wel begrijpen, maar ik zou natuurlijk graag allebei gefixt zien.

Nu kan ik nog begrijpen dat het stukje blurry niet opgelost kan worden, omdat het nou eenmaal niet een PC monitor is.

Ik hoop dat jullie enig idee hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 23:40
Hee jongens. Ik heb een "probleempje" of een ervaring. Ligt eraan hoe je het wilt noemen..

Ik speel nu een tijdje Modern warfare 2.. Ik speel alles op zijn hoogst met 4x AA op 1680x1050.

Ik heb mijn videokaart overclocked tot 950/1100. Het spel zorgt ervoor dat mijn videokaart constant 99% load heeft. Het komt daarom ook vaak voor dat het spel crashed.. Ik krijg dan een grijs scherm voor me. Ik neem tenminste aan dat die crash komt door de videokaart.

Mijn videokaart is wel gek genoeg stabiel met Furmark voor 2uur.. De temperaturen zijn ook netjes rond de 65 graden tijdens het gamen.

Nu kan ik de Load naar beneden halen met V-sync. Ik heb dan alleen het idee dat mijn muis wat trager reageert enzo. Een soort van lag.. of er een soort smoothing overheen zit ( terwijl die uitstaat )
Weet iemand wat dit is?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kuhr89 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:58:
Hee jongens. Ik heb een "probleempje" of een ervaring. Ligt eraan hoe je het wilt noemen..

Ik speel nu een tijdje Modern warfare 2.. Ik speel alles op zijn hoogst met 4x AA op 1680x1050.

Ik heb mijn videokaart overclocked tot 950/1100. Het spel zorgt ervoor dat mijn videokaart constant 99% load heeft. Het komt daarom ook vaak voor dat het spel crashed.. Ik krijg dan een grijs scherm voor me. Ik neem tenminste aan dat die crash komt door de videokaart.

Mijn videokaart is wel gek genoeg stabiel met Furmark voor 2uur.. De temperaturen zijn ook netjes rond de 65 graden tijdens het gamen.

Nu kan ik de Load naar beneden halen met V-sync. Ik heb dan alleen het idee dat mijn muis wat trager reageert enzo. Een soort van lag.. of er een soort smoothing overheen zit ( terwijl die uitstaat )
Weet iemand wat dit is?
Je kan ook zelf even Googelen natuurlijk. :>

V-sync zorgt ervoor dat je framerate gecapt wordt op de verversingssnelheid van je monitor. Dus als je een 85 Hz monitor hebt gaat je framerate nooit hoger dan 85. Dit zorgt er voor dat de kaart dus wat rustiger aan gaat doen en minder heet wordt. V-sync voorkomt ook tearing (dat de bovenste helft van het scherm een andere frame toont dan de onderste) voor een soepelere beleving, daar was het volgens mij primair voor bedoeld, dat je kaart rustiger aan kan doen is een mooie bjikomstigheid. V-sync zorgt dus voor precies één beeld van de videokaart per beeld/Hz dat je monitor weergeeft.

Waarschijnlijk komt jouw probleem door het volgende verhaal:
VSync: Vertical Synchronization (VSync) is the synchronization of your graphics card and monitor's abilities to redraw an image on the screen a number of times each second, measured in Hz. Whether LCD or CRT, your monitor will have a maximum rating in Hz for each resolution (e.g. 1280x1024 at 75Hz). When VSync is enabled (ticked), your maximum FPS will be capped at your monitor's maximum refresh rate at your chosen resolution, and more importantly in some areas your FPS may drop by as much as 50% if the graphics card has to wait to display a whole frame. Thus enabling VSync can have a negative performance impact. To offset this impact, you can enable Triple Buffering.
Dat triple buffering geldt voor Fallout 3, ik weet niet of dat ook beschikbaar is voor MW.

Heel eerlijk gezegd lijkt het voor mij dat je gewoon een te hoge overclock wil. Dat Furmark twee uur kan draaien is een leuk gegeven dat ook wel wat wil zeggen, maar het is nog steeds geen enkele garantie dat de overclock in een andere situatie ook werkt. Puur en simpel omdat Furmark die andere situatie niet test. Dus als je je ergert aan de lag die volgens jou bij V-sync optreedt en dat ook niet wil dan zou ik gewoon simpelweg de kaart wat lager clocken. Beter stabiel in een game dan dat kleine beetje sneller dat je toch niet gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Omnyakom1 op 15-11-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Klopt. Nou wist ik al wel wat V-Sync betekende dus dat hoefde ik niet op te zoeken.

Ik zal eens gaan testen met andere clock frequenties :)

Bedankt voor de uitleg enzo. Ik dacht dat als het Furmark proof is, laat ik het zo maar zeggen, dat hij dan zeker wel stabiel is... Toch vreemd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kuhr89 schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:29:
Ik zal eens gaan testen met andere clock frequenties :)

Bedankt voor de uitleg enzo. Ik dacht dat als het Furmark proof is, laat ik het zo maar zeggen, dat hij dan zeker wel stabiel is... Toch vreemd haha
Mjah, meestal wel natuurlijk, maar een absolute garantie is het nooit. Misschien kan je voor de zekerheid ook nog even kijken of het niet toevallig aan een ander onderdeel ligt wat bij Furmark niet heet wordt (CPU bijvoorbeeld) en bij MW wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
CPU wordt niet teheet. Netjes 47 graden. Nooit warmer, want dan gaat de fan wat harder ;)

Ik heb net voor de lol van AMD Overdriver de tuner gedraait. Deze komt uit op 990Core met 1040Mem. Dit met 1.35volt.. Eens kijken of het wat draait ;) Heb er een hard hoofd in haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kuhr89 schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:31:
CPU wordt niet teheet. Netjes 47 graden. Nooit warmer, want dan gaat de fan wat harder ;)
Was ook een voorbeeld hè, er kan natuurlijk nog veel meer heet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ja klopt ook. Maar het geheugen, mobo, CPU worden niet te heet.

Het is wel elke keer dat als hij vast slaat ik een grijs/wit scherm krijg..

Als ik V-Sync aan heb staan is het beeld wel een stuk rustiger, het enige nadeel is dus die muis die lijkt wat te vertragen.. Kun je opzich wel aan wennen.. Heb het mem naar 1050 gebracht en doet het nu wel... dan merk je wel dat V-sync qua beeld rustiger is, maar de muis zich daar ook naar beweegt,, daar is geen fix voor ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kuhr89 schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:59:
Als ik V-Sync aan heb staan is het beeld wel een stuk rustiger, het enige nadeel is dus die muis die lijkt wat te vertragen.. Kun je opzich wel aan wennen.. Heb het mem naar 1050 gebracht en doet het nu wel... dan merk je wel dat V-sync qua beeld rustiger is, maar de muis zich daar ook naar beweegt,, daar is geen fix voor ofzo..
Heb je al naar die triple buffering gekeken? Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, moet Fallout 3 nog eens goed gaan tweaken maar dat werd als oplossing aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Klopt. Triple Buffering staat in de CCC als OpelGL iets. En meeste games zijn Direct X.

Er stond ook nog iets over een override via Rivatuner met triple Buffering voor Direct X. Maar ik kan dat nergens vinden. Rivatuner is niet echt meer geupdate laatste tijd volgens mij..

Edit: Ik heb de triple Buffering gevonden.
Ik dacht alleen dat dit ook de FPS locked op 60frames alleen dat je dan geen Input Lag hebt zeg maar. Dit is alleen wel het geval.

[ Voor 24% gewijzigd door Kuhr89 op 16-11-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kuhr89 schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:48:
Edit: Ik heb de triple Buffering gevonden.
Ik dacht alleen dat dit ook de FPS locked op 60frames alleen dat je dan geen Input Lag hebt zeg maar. Dit is alleen wel het geval.
Met triple buffering heb je ook input lag? En als je ze probeert allebei tegelijk aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Met triple Buffering heb ik geen input lag. Maar heb ik geen FPS cap van 60 die ik met V-sync wel heb. Tot gevolg dat mijn videokaart teveel doet en dus teveel lawaai gaat maken ;)

Als ik beiden aanzet ik heb wel weer last van input lag.. Ik zal vanavond nog even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 19:41
Iemand enig idee hoe je MSI Afterburner gebruikt i.c.m. CCC.

1. Moet je Overdrive uitzetten als je AB gebruikt?
2. CCC gebruiken voor Core/Mem and AB voor Voltage?

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314634

Kan iemand helpen?
Wat is't verschil tussen de HP ATI Radeon 4650 1GB DH PCIe Grphc Crd en een MSI R4650-MD1G ?
Ik heb een MSI MS7204 1A mobo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314634 schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:49:
Kan iemand helpen?
Wat is't verschil tussen de HP ATI Radeon 4650 1GB DH PCIe Grphc Crd en een MSI R4650-MD1G ?
Ik heb een MSI MS7204 1A mobo....
Bar weinig, meestal. Kijk even hoe de koeler eruit ziet, soms wil de ene nog wel eens een stillere koeler hebben dan de anders. Soms gebruik de fabrikant ook een andere printplaat, maar over het algemeen zijn kaarten van hetzelfde typenummer met evenveel geheugen nagenoeg gelijk.

Oh ja, kijk wel even naar de uitgangen en wat je nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Laatst online: 02-05 18:22
Met die 9.11 driver loopt MW2 nu veel beter op mijn MSI GT725 :D
Maar ik heb de full versie van 66 mb gedownload voor Win7 maar toch heb ik geen CCC :S
Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mdcobra schreef op woensdag 18 november 2009 @ 06:54:
Met die 9.11 driver loopt MW2 nu veel beter op mijn MSI GT725 :D
Maar ik heb de full versie van 66 mb gedownload voor Win7 maar toch heb ik geen CCC :S
Iemand ideeen?
Ik kan op de Ati site alleen de 9.9 versie vinden voor 64 én 32 bit. Die zijn zo rond de 94 MB groot. Ook wordt aangegeven dat de drivers en CCC apart te downloaden zijn maar dat aangeraden wordt ze tegelijk te upgraden.

Weet je zeker dat je de versie met CCC hebt gedownload? Het verschil in bestandsgrootte lijkt anders aan te geven, hoewel nieuwere drivers natuurlijk altijd kleiner kunnen zijn. Probeer anders een te upgraden/downgraden naar die 9.9 versie en kijk dan nog eens.

Windows 7 x64 > http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx
Windows 7 32-bit (wat moet je daarmee?) > http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-32.aspx

Edit: desnoods kan je dus die 9.9 installeren voor CCC en dan de drivers upgraden naar 9.11. Wellicht is er ook een combinatiepack voor 9.11 met CCC maar het lijkt voorlopig nog om een beta te gaan ofzo, aangezien hij ook niet zomaar beschikbaar is van de Ati website.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 18-11-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Ik heb "ATI Catalyst™ 9.11 Suite for Windows 7 (64 bit) " gedownload en geinstalleerd.

Package Includes
Display Driver (?)
ATI WDM Integrated Driver (?)
Catalyst Control Center (?) (English Language Only)

http://game.amd.com/us-en...r=VideoCard/win7-64-suite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://game.amd.com/us-en...r=VideoCard/win7-64-suite
[/quote]
mdcobra schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:42:
Ik heb "ATI Catalyst™ 9.11 Suite for Windows 7 (64 bit) " gedownload en geinstalleerd.
Hij staat niet gewoon in je startmenu? Alle nodige vinkjes aangezet tijdens het installeren?

(paar hele domme suggesties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:01:

Hij staat niet gewoon in je startmenu? Alle nodige vinkjes aangezet tijdens het installeren?

(paar hele domme suggesties)
Nee, en ja :P
Nouja het maakt niet uit, net ook alleen CCC gedownload, helpt niks.
Mogelijk heeft het ermee te maken dat ik Mobility Modder heb gebruikt om deze drivers te patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je de .net framework geïnstalleerd? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 18-11-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Nee, maar Windows 7 heeft dat standaard al geinstalleerd staan, dus dat hoeft dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Damnit!

Weer hetzelfde probleem als wat ik eerder had met een andere CCC.

Na de update naar 9.11 kan ik niet meer overclocken of mijn fan aanpassen.
Als ik mijn standaard bios erop pleur kan ik dat wel weer.

Het enige wat ik aanpas is het voltage van de clocks.. Het overclocken doe ik altijd via CCC.... Damnit..

Edit: Godver wat wordt ik hier weer chagerijnig van... Waarom kan ik nu in 1x niet meer overclocken in heel die Overdrive niet gebruiken!! Als ik mn stock bios erop pleur is er niks aan de hand. Zodra ik mn bios aanpas pakt hij hem niet meer, werkt overdrive niet goed meer.

Als ik een modified gebruik pakt hij hem niet, als ik de stock aanpas gebruikt hij hem ook al niet... Ik snap er niks meer van.

Heb net Driver Sweeper gedaan en 9.10 er weer opzet, helpt ook helemaal niks... damnit!!! Vage boel!

[ Voor 44% gewijzigd door Kuhr89 op 18-11-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik snap er echt gewoon helemaal niks meer van..

Overdrive werkt alleen als ik de standaard bios erop zet met de normale voltages.

Zodra ik de originele bios aanpas, en met aanpassen bedoel ik alleen het voltage, flipt heel mijn overdrive van de CCC en kan ik de sliders wel bewegen, maar zodra ik op Apply druk, schuiven ze weer leuk terug... Ik heb het probleem al eerder gehad, en die oplossing van toen werkt nu gewoon niet... Echt vreemd dat dit kan na alleen maar een driver update, fuckit

Ik gebruikt MSI Afterburner nu maar. Kan ik het voltage ook aanpassen precies op wat hij in de bios ook stond. 1.35. Hoger gaat hij niet MSI afterburner he?
Daarnaast vind het toch wel een fijn programma (A)

[ Voor 17% gewijzigd door Kuhr89 op 19-11-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je under/overscan al geprobeerd? staat je scherm wel op zijn goede native resolutie en je tv ook goed ingesteld?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Ja, zoals ik al beschrijf in mijn bericht en het is geen fout van de tv zoals ik beschreef aangezien ik dat op m'n laptop niet heb ;-)

• mdcobra
Okee, het missende CCC probleem heb ik opgelost, het probleem was dus dat mobility modder alleen de driver aanpast en niet de CCC installatie. Die heb ik dus zelf maar even "gepatched". En nu staat die netjes op mijn GT725.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
FunkySmell schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:15:
Ik krijg bij een kennis (nieuwe set) de monitor met geen mogelijkheid op (native monitor resolutie) 1600x900 ism een hd4650, niet in xp en niet in windows 7, met powerstrip geforceerd maar krijg dan wazige strepen verticaal, dus volgens mij kan die hd4650 die resolutie niet aan ? (laatste ati drivers)
Ik quote even mijzelf omdat het opgelost is met een vga naar dvi plugje, de monitor had alleen vga out en er zat geen verloopje bij zowel de videokaart als de monitor, 1600x900 door een vga aansluiting (van de videokaart neem ik aan) gaat dus blijkbaar niet maar met het verloopje stond de monitor gelijk goed zonder wazige strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Ik ben aan 't overwegen om m'n grafische kaart te upgraden. Momenteel zijn dit mijn PC specs:

- Coolermaster Stacker
- AMD Athlon64 X2 4600+ 2,4 Ghz
- Gigabyte GA-MA78G-DS3H (geen idee of ik rev 1.0 of 2.x heb)
- 2x 1 GB Kingston Value DDR2 800 Mhz
- Gigabyte 8600GT Silent Pipe II
- 120 GB Seagate 7200.7 SATA150
- OCZ PowerStream 520W
- Scythe Ninja
- 2x Nexus 120mm
- Oude 17" AOC CRT monitor (native resolutie: 1024x768 @ 85Hz, maar kan ook 1280x1024 @ 85 Hz aan)
- Windows 7 Ultimate

De casefans zijn als volgt geplaatst. Eentje outtake vanboven net onder de voeding vlakbij de passief gekoelde CPU (Ninja). En eentje intake voor de HD rack (met 1 HD erin) die ter hoogte van de grafische kaart is geplaatst zodat die ook wat airflow zou ondervinden.

Met deze config speel ik volgende games: Team Fortress 2, soms CoD4, binnenkort L4D2 en nu en dan een keertje CS Source. In februari gaat daar Aliens vs Predator bijkomen. Bij Team Fortress 2 merk ik dat mijn min framerate onder de 30 fps ligt. Ik speel TF2 met bijna alle settings op high, geen HDR, geen AA of FSAA en als resolutie 1024x768. 't Zou leuk zijn als ik een grafische kaart zou hebben die op 1024x768 en/of 1280x1024 minimum 40-60 fps haalt met ongeveer alles op max (dus ook FSAA, AA en HDR aan). Verder zou het ook leuk zijn als deze kaart (toekomstgericht dan) games op 1680x1050/1920x1200 aankan zonder FSAA, AA, HDR en met medium/low details en als min framerate 40 fps.

Prijskaartje mag max 130 euro bedragen en de kaart moet passief gekoeld zijn. Ik had eigenlijk 2 modellen voor ogen. De Gigabyte HD4850 Silent Cell en de Gigabyte 9800GT Silent Cell. 't Probleem is dat die HD4850 Silent Cell nergens te vinden is. Enkel de slechter gekoelde versie Gigabyte HD4850 Multi-Core Cooling is te vinden. Na wat research heb ik al gevonden dat de HD4850 Silent Cell gelijkwaardig is aan een 9800GTX/GTX+, maar bij load ook zo'n 20-25° warmer wordt dan de 9800GT Silent Cell. Zijn beide kaarten haalbaar gezien mijn case setup? Ik moet ook bekennen dat ik altijd een Nvidia fan geweest ben. Heb ooit wel een Radeon 9600XT gehad en was daar ook content van, maar driverwise heeft Nvidia voor mij toch altijd beter gescoord. De hoofdvraag is dan ook: hoe zit het met de huidige ATI drivers? Geen gekke, irritante problemen meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CRT heeft geen native resolutie ;).

Ik vind de drivers van mijn ATI kaart gewoon goed. Nooit problemen mee gehad. Met mijn nvidia drivers ook niet. Dat hij warmer word is dat erg? Ik bedoel, zolang je airflow goed is en hij geen 100 graden word is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Nee, maar wel een recommended resolution. En op alle andere resoluties ziet het beeld er net iets slechter uit. Ondertussen ook al gevonden dat de Multi-Core Cooling versie van de HD4850 de kaart een beetje krom trekt. Dus moet ik echt een Silent Cool versie zien te vinden voor ik de HD4850 overweeg. :/

Zie 1 en 2.

Unfortunately, while the Multi Core heatsink seems to be a beast it comes with a little side order of bowed PCB. While the bow isn’t pronounced enough to be worrying, it still points to the PCB being slightly stressed. Overall though, we can see this heatsink providing some great temperatures.

[ Voor 98% gewijzigd door CobraX op 04-12-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CobraX schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:44:
Nee, maar wel een recommended resolution. En op alle andere resoluties ziet het beeld er net iets slechter uit.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Als ik zoek naar resoluties van mijn eigen monitoren krijg is altijd lijstjes van ondersteunde resoluties maar nooit van een recommended resolution. Je verhaal gaat 1 op 1 op voor LCD (werkt op veel resoluties maar ziet er het beste uit op native) maar voor CRT heb ik daar nooit van gehoord.

Heb je daar een bron van die dat ondersteunt?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 04-12-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:58:
[...]

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Als ik zoek naar resoluties van mijn eigen monitoren krijg is altijd lijstjes van ondersteunde resoluties maar nooit van een recommended resolution. Je verhaal gaat 1 op 1 op voor LCD (werkt op veel resoluties maar ziet er het beste uit op native) maar voor CRT heb ik daar nooit van gehoord.

Heb je daar een bron van die dat ondersteunt?
Bij elke monitor staat normaal gezien een recommended resolutie vermeld. Zie specs/manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CobraX schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:44:
Nee, maar wel een recommended resolution. En op alle andere resoluties ziet het beeld er net iets slechter uit. Ondertussen ook al gevonden dat de Multi-Core Cooling versie van de HD4850 de kaart een beetje krom trekt. Dus moet ik echt een Silent Cool versie zien te vinden voor ik de HD4850 overweeg. :/

Zie 1 en 2.

Unfortunately, while the Multi Core heatsink seems to be a beast it comes with a little side order of bowed PCB. While the bow isn’t pronounced enough to be worrying, it still points to the PCB being slightly stressed. Overall though, we can see this heatsink providing some great temperatures.
Pff, dat doet mijn S1(En geloof me die is zwaarder met zijn 2 fans er op), dat los je op door een draadje van het dak naar beneden te laten gaan naar het ringetje aan de hangende kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CobraX schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:00:
Bij elke monitor staat normaal gezien een recommended resolutie vermeld. Zie specs/manual.
Bij de specs van de mijne zie ik het niet staan in ieder geval; http://h18000.www1.hp.com.../10969_div/10969_div.HTML Heb je een voorbeeldje van ergens waar het wel staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:06:
[...]

Bij de specs van de mijne zie ik het niet staan in ieder geval; http://h18000.www1.hp.com.../10969_div/10969_div.HTML Heb je een voorbeeldje van ergens waar het wel staat?
Few CRT manufacturers will quote the true native resolution since CRTs are analog in nature and can vary their display from as low as 320×200 (emulation of older computers or game consoles) to as high as the internal board will allow, or the image becomes too detailed for the vacuum tube to recreate (i.e. analog blur).

Toen ik mijn CRT monitor gekocht heb, heb ik met mijn eigen ogen gelezen (God weet waar) wat de recommended/native resolution was. Een CRT werkt in tegenstelling tot een LCD ook deftig op andere resoluties, maar er is nu éénmaal ook 1 ideale resolutie voor een CRT.

En dat is het laatste wat ik erover kwijt wil. Dit is het ATI HD4xxx topic en niet het wat-is-de-native/recommended-resolutie-van-mijn-monitor topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vraagje, heeeeel af en toe zie ik (volgens mij) een soort van zwart vierkantje op mijn beeld flikkeren. Is dit een artifact? Tijd geleden wel eens met opvoeren van mijn 4890 geknoeid... Nu is alles alweer enige tijd normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Sj44k13 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:21:
Vraagje, heeeeel af en toe zie ik (volgens mij) een soort van zwart vierkantje op mijn beeld flikkeren. Is dit een artifact? Tijd geleden wel eens met opvoeren van mijn 4890 geknoeid... Nu is alles alweer enige tijd normaal.
waar staat deze? in het begin can het CCC was dit een veelvoorkomend probleem.. een slechte/foute .NET installatie en daardoor kreeg je soms een zwart vlakje linksboven in je bureaublad.

artifacts zie je echt wel, ze komen met meer en veel achter elkaar.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
neliz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:28:
[...]

waar staat deze? in het begin can het CCC was dit een veelvoorkomend probleem.. een slechte/foute .NET installatie en daardoor kreeg je soms een zwart vlakje linksboven in je bureaublad.

artifacts zie je echt wel, ze komen met meer en veel achter elkaar.
meestal ergens bovenaan in t beeld. Komt gelukkig niet vaak voor. Is ook echt een flits en niet meer ter grote van iets kleiner dan je avater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Sj44k13 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:42:
[...]

meestal ergens bovenaan in t beeld. Komt gelukkig niet vaak voor. Is ook echt een flits en niet meer ter grote van iets kleiner dan je avater.
klinkt meer als een probleem met CCC dan iets anders.

verwijder CCC
update .NET naar de laatste versie van 3.5
installeer CCC opnieuw
reboot en kijk of je het probleem nog hebt.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Een comment van iemand bij de Gigabyte HD4850 Silent Cell review:

Hi,

I called gigabyte UK (07 Oct 09)
The bad news is that they said the 4850 is already dead.
The GOOD news is they are working on a silent 5850 AND 5870 that should be ready in a few months.

Alan

Toch nog maar eventjes wachten dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Ik heb sinds kort groene artifacts in games en op mijn desktop met de XFX HD4870 XXX 512. Het rare is dat het volgens mij niet aan de temperaturen ligt want die zijn volgens verschillende progjes tijdens load onder de 75 graden. De airflow in mijn Antec 902 is ook prima.

Als ik de gpu-driver herstart in Rivatuner verdwijnen de artifacts weer. Soms heb ik ze een tijdje niet en opeens zijn ze er weer. Als ik Windows opnieuw opstart zijn ze meestal ook weer weg. Ik kan uren Crysis spelen zonder problemen maar dan de volgende dag tijdens gewoon desktop gebruik verschijnen de groene pixels en strepen weer. Ik heb al vanalles geprobeerd: XFX bios geupdate, mobo bios geupdate, PhysX gedeinstalleerd, alle Nvidia software en chipset drivers eraf, mijn geheugen timings veranderd, nieuwste ATI drivers erop... Geen idee hoe het komt. Weet iemand hier een oplossing? :(

Mijn systeem:
mobo: Gigabyte 790X-UD4P
cpu: AMD 720BE X3 AM3 @ 3,4 met vierde core unlocked @ 1.4v
mem: 2x2gb OCZ Gold 1333 DDR3 @ 7-7-7-20 @ 1.7v

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
neliz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:46:
[...]

klinkt meer als een probleem met CCC dan iets anders.

verwijder CCC
update .NET naar de laatste versie van 3.5
installeer CCC opnieuw
reboot en kijk of je het probleem nog hebt.
Hmm heb volgens mij al de laatste versie: 3.5 sp1, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233910

Heb een vraagje. Mijn oude videokaart (7900gt) heeft vorige week het loodje gelegd. Nu wilde ik deze vervangen voor een XFX Ati Radeon HD4870 (light-retail, 1gb). Hij komt in het volgende systeem: E6600, Asus P5b mobo, 2 gb ddr2 ram en een Coolermaster 460 watt voeding. Nu vroeg ik me de volgende drie dingen af, kwam er zelf niet uit..

1) Is de voeding wel genoeg? Men adviseert minstens een 500 watt voeding, zou dit uitmaken?
2) Heb op mijn voeding 1 keer 6-pin connector voor de videokaart. Deze videokaart heeft er echter twee nodig.. Hoe los ik dit op? Gewoon verlengstukje of iets?
3) Op mijn Asus P5B zit een PCI x16 slot, hier zou hij dus gewoon in kunnen.. Videokaart schijnt te werken op een PCI x16 v2.0 slot, maakt dit nog verschil? Oftewel, werkt dit wel?

Hoop dat jullie antwoord kunnen geven op deze vragen. Na een dag research gedaan te hebben, wilde ik hem morgen gaan halen. Echter kwamen deze vragen op het laatste moment nog even boven! Merci alvast! :p

Oké, heb op vraag 3 al een antwoord, dat kan gewoon dus, geen probleem! Eventueel zijn er ook verlengstukjes voor mijn voeding zag ik (vraag 2), dus ook opgelost! Nu rest enkel nog het antwoord op vraag 1.. Iemand advies?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 233910 op 07-12-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 23:15
@ flavio

Ik heb een 450 watt Corsair, en een soortgelijke systeem.
Ik ga er zo een 4890 in zetten verwacht wel dat ie het gewoon goed zal doen.
Laat het je wel merken.

Over dat 6 pins verloop stukje, hoe sluit ik die het beste aan?
Mijn voeding heeft 2 molex lijnen van 3.
Waarvan 1 lijn bezet is met een ide HD, en een brander, en dus nog een slot over is.
De ander is leeg!
Sluit ik beide molex stukjes gewoon op één draad? op de eerste en laatste ofzo.
of gesplitst? één op de lege lijn en één met de HD & brander.

thanx

Edit
Flavio het werkt perfect hier.

[ Voor 7% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 11-12-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Ik heb hier blijkbaar een probleem met mijn Sapphire 4870X2. Tot gisteren toe draaien de fans van de stockkoeler een aantal seconden op volle toeren na het aanzetten van de pc. Daarna gaan ze naar een acceptabel niveau welke niet vervelend is tijdens het gamen.

Zojuist zet ik mijn pc aan en zelfs bij het inlogscherm van windows draaien ze nog steeds voluit.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

- pc reboot gegeven maar helpt niet
- pc uit-> kaart er even uit-> schoonblazen-> connectoren er opnieuw op geprikt
- Catalyst control center bekeken en daar vond ik iets vreemds aan, namelijk dat mijn gpu met 524% activity erg druk is.

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/8619/20189673.jpg

- google afgezocht maar ik kan geen soortgelijke problemen vinden

Iemand hier een suggestie?

Update 13-12:

Drivers opnieuw geinstalleerd en gpu activity staat nu weer netjes uit zijn neus te peuteren. Dat probleem is dus opgelost. Echter blijft de videokaart enorme herrie produceren.

Normaal gesproken schakelt hij de fan terug, 5 a 10 seconden na power-up van de pc. Dan hoor je hem praktisch niet meer. Dus dan vallen drivers en software problemen naar mijn idee al af. Als ik dan een game start dan hoor je dat de fan wel wat harder gaan draaien, maar zeker niet zo belachelijk als nu.

In windows geeft hij nu 36 graden aan bij 0% gpu activity. Daarnaast zouden de fans op 27% draaien maar dat stukje klopt dus niet.

Kan het misschien een rotte temp. sensor op de kaart zijn?

Update 14-12 21:03:

Bios bekeken en fanspeed op fixed 30% gezet. Ook dit maakt geen verschil dus alles maar weer op originele waarden terug gebracht.

GPU-Z geeft voor en na de aanpassing steeds aan dat fan 4866RPM maakt en bij 40% fan speed.

Ondertussen een mailtje gestuurd naar de leverancier

[ Voor 42% gewijzigd door Henneo op 14-12-2009 21:13 ]

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 11:42
Je moet ff met de muis op dat sleuteltje klikken. ;)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bull schreef op maandag 14 december 2009 @ 00:13:
Je moet ff met de muis op dat sleuteltje klikken. ;)
Sowieso gaat Overdrive nog wel eens raar doen als je je kaart al met een ander programma overgeclockt hebt (weet niet of dat hier het geval is). Bij mij doet CCC/Overdrive het perfect, tot ik met RivaTuner de boel een beetje opgestookt heb voorbij wat je met CCC kan, dan gaat 'ie opeens rare dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Anoniem: 172410 schreef op maandag 14 december 2009 @ 00:33:
[...]

Sowieso gaat Overdrive nog wel eens raar doen als je je kaart al met een ander programma overgeclockt hebt (weet niet of dat hier het geval is). Bij mij doet CCC/Overdrive het perfect, tot ik met RivaTuner de boel een beetje opgestookt heb voorbij wat je met CCC kan, dan gaat 'ie opeens rare dingen doen.
Kaart is nooit overgeclockt, is ook niet echt nodig bij een dergelijke kaart. Daarnaast is het overclock potentieel minimaal (voor zover ik heb gezien).

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Hmmzzz. Net even 3dmark Vantage gedraait. Beetje matige score in 1x...

HD4890 op 930/1050 met een GPU score van 8404... Best vreemd. Eerst haalde ik namelijk bijna 11k..

Nevermind: 11500 met 8xAF punten op GPU na een restart.. nice

[ Voor 15% gewijzigd door Kuhr89 op 14-12-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-03 10:07

sniek

Got root?

Na flink wat zoeken zie ik maar weinig info over sound via de HDMI van de Graphics Card. De 4xxx serie zou het moeten kunnen, mits de juiste drivers en kaart aanwezig zijn. Fabrikantenwebsites blijven ronduit wazig. Hier iemand tips voor een kaartje dat alleen filmpjes met geluid naar TV moet trappen? ;) Thanks in advance

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299412

sniek schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:07:
Na flink wat zoeken zie ik maar weinig info over sound via de HDMI van de Graphics Card. De 4xxx serie zou het moeten kunnen, mits de juiste drivers en kaart aanwezig zijn. Fabrikantenwebsites blijven ronduit wazig. Hier iemand tips voor een kaartje dat alleen filmpjes met geluid naar TV moet trappen? ;) Thanks in advance
Dan kan je een volgens mij een geluidskaart kopen met een hdmi ingang en een hdmi uitgang ik dacht dat de asus xonar serie deze mogelijkheid ondersteunde. Van de videokaart gaat de HDMI de geluidskaart in, waar er geluid bijgevoegd wordt en gaat er daarna weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 17:18
Ik heb sinds gisteren een XFX HD4890 gekocht, bevalt prima, kan eindelijk fatsoenlijk gamen. Heb alleen een minpuntje; de ventilator springt elke paar sec heel even aan naar 56% (volgens CCC) en gaat dan gelijk weer uit. Behoorlijk storend dus. Is hier wat aan te doen, behalve hem vast te zetten op een percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Mauritzzz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:42:
Ik heb sinds gisteren een XFX HD4890 gekocht, bevalt prima, kan eindelijk fatsoenlijk gamen. Heb alleen een minpuntje; de ventilator springt elke paar sec heel even aan naar 56% (volgens CCC) en gaat dan gelijk weer uit. Behoorlijk storend dus. Is hier wat aan te doen, behalve hem vast te zetten op een percentage?
Zit de laaste driver er al op? ;)

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270342

Ik heb een MCE met een ATI Radeon HD 4200.
Panasonic 42 inch plasma tv via DVI kabel
De nieuwste ATI driver gedownload
Ik gebruik media centre classis - home cinema.
Shark007 codec

Steeds als ik een video bekijk, maakt niet uit welke player (verschillende media players geprobeerd),
verspringt na een aantal seconden het beeld naar een vergrote weergave die voor een groot deel buiten mijn tv valt. Doe alt tab zie je dat alles in deze weergave staat. exit ik de player, zie je dat alles weer terug springt naar de juiste weergave.

Heb al veel geprobeerd met de codecs maar heb het idee dat dit aan de ATI Radeon 4200 ligt, omdat het bij alle videos en players gebeurd.

Iemand ideeen wat dit kan zijn?

Na wat verder zoeken ..... waarschijnlijk zou het kunnen liggen aan overscanning op de panasonic G10.
Menu -> Picture ->Advanced Picture -> HD Size -> Size 2
Size 1 seems to overscan and Size 2 does’t… it’s perfect.

een checken vanavond....

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 270342 op 11-01-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28926

bart, werkt dit wel dual display?

Ik heb namelijk de laatste tijd nogal veel gekut gehad met dual display op radeon kaarten met s-video. Ik wil niet t risico lopen dat je ook met HDMI weer óf TV kunt aanzetten, óf monitor kunt aanzetten. Ik wil wel tegelijk met mn mediaportal op mn TV kunnen surfen op mn monitor

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 28926 op 11-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28926 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:03:
bart, werkt dit wel dual display?

Ik heb namelijk de laatste tijd nogal veel gekut gehad met dual display op radeon kaarten met s-video. Ik wil niet t risico lopen dat je ook met HDMI weer óf TV kunt aanzetten, óf monitor kunt aanzetten. Ik wil wel tegelijk met mn mediaportal op mn TV kunnen surfen op mn monitor
Nee niet getest .... ben ook niet helemaal thuis in het dual display gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 17:18
iPims schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:54:
[...]

Zit de laaste driver er al op? ;)
Jup, even als de laatste versie van CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270342 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:54:
Ik heb een MCE met een ATI Radeon HD 4200.
Panasonic 42 inch plasma tv via DVI kabel
De nieuwste ATI driver gedownload
Ik gebruik media centre classis - home cinema.
Shark007 codec

Steeds als ik een video bekijk, maakt niet uit welke player (verschillende media players geprobeerd),
verspringt na een aantal seconden het beeld naar een vergrote weergave die voor een groot deel buiten mijn tv valt. Doe alt tab zie je dat alles in deze weergave staat. exit ik de player, zie je dat alles weer terug springt naar de juiste weergave.

Heb al veel geprobeerd met de codecs maar heb het idee dat dit aan de ATI Radeon 4200 ligt, omdat het bij alle videos en players gebeurd.

Iemand ideeen wat dit kan zijn?

Na wat verder zoeken ..... waarschijnlijk zou het kunnen liggen aan overscanning op de panasonic G10.
Menu -> Picture ->Advanced Picture -> HD Size -> Size 2
Size 1 seems to overscan and Size 2 does’t… it’s perfect.

een checken vanavond....
toon volledige bericht
Het uitzetten van de overscan leidde inderdaad tot een beter resultaat. Het past nu wel op het scherm.
MAAR nu heb ik aan alle kanten een zwarte balk lopen van zon 3/4 cm. Ik heb al begrepen dat dit op te lossen is door analoge input te gebruiken, maar dat wil je natuurlijk niet .......

iemand hier ook ervaringen mee?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste