Hoi,
Ik heb dit probleem al is wat vaker aangekaart, maar ik probeer het graag nog een keer.
Ik ben in het bezit van een
4870 (deze bevind zich in deze
PC) in combinatie met een DVI-HDMI verloop stukje, origineel van ATi zelf en een
Philips 32".
Nu heb ik dit probleem her en der al gelezen op het forum, maar nog geen oplossing voor gevonden.
Als ik via mijn PC de TV aan sluit, is het beeld niet helemaal verspreid over het scherm, in de vorm van underscanning. Nu is dit op te lossen met de desbetreffende optie van ATi CCC zelf. ALLEEN, raakt ie dan alleen links en rechts aan, en zit er dus boven en onder nog een zwarte balk.
Dit is niet het geval met mijn
laptop. Evenmin met mijn
blu-ray speler. Daar zijn ze gewoon zonder underscan, en dus netjes in de hoekjes. Dit heeft dus te maken met ATi lijkt het zo.
Ik weet dat er meerdere mensen zijn met dit probleem, maar een echte oplossing (behalve de overscan opvoeren totdat het ergens naar lijkt), heb ik niet gevonden, althans niet het resultaat dat ik zou willen.
Ook is het zo dat het beeld niet echt heel scherp is, meer wat blurry, tijdens films is dat niet zo. Maar bijvoorbeeld tekst of andere dingen die wel scherp zijn op bijvoorbeeld mijn
PC scherm. Ook is het zo, dat het beeld nog wel is trilt, niet in de zin van een CRT scherm die op weinig hertz staat, maar trillende randjes van een stukje context menu of iets dergelijks. Lastig te filmen of op foto te brengen zoiets.
Dat eerste is vooral ergerlijk zullen jullie wel begrijpen, maar ik zou natuurlijk graag allebei gefixt zien.
Nu kan ik nog begrijpen dat het stukje blurry niet opgelost kan worden, omdat het nou eenmaal niet een PC monitor is.
Ik hoop dat jullie enig idee hebben!