Ik heb van de week de MSI GD65 gekregen.
Zat in een compleet systeem die ik had besteld bij Informatique.
Eenmaal binnen gekregen was de DVD rom aangesloten op de intel controller.
Ik wou deze op een aparte sata port aansluiten namelijk de Jmicron controller.
De blauwe sata aansluiting die je in alle reviews en fotos op internet tegen komt.
Bleek dat de sata stekker gewoon ontbrak. Je zag wel de witte omlijning en de beschrijving SATA 7 staan en wat soldeer plekjes.
Dus ik mail naar informatique hoe dat zit met ontbrekende sata connector. (productiefout of defect na assembleren van me PC)
Krijg ik als antwoord terug dat MSI meerdere varianten van de GD65 hebben en informatique levert de versie zonder sata 7 port.
Wat ik vreemd vind aangezien de Jmicron controller wel gewoon aanwezig is en gewoon aan en uit te zetten is in de bios. Ook vanwege de eSata port op de backplate.Dus waarom zou msi kosten sparen door een sata connector over te slaan. Dan kunnen ze beter de hele controller weglaten. Een plastic kapje druk je toch niet de kosten mee.
Heeft iemand anders ervaring met GD65 mobo zonder SATA 7 connector?
Klopt het wat Informatique beweerd dat er meerdere versies van de GD65 zijn?
Op internet en de handleiding kan ik niets vinden. Handleiding geeft gewoon aan dat het aanwezig is en niet optioneel.
Inmiddels antwoord van MSI global (aangezien de Nederlandse support site totaal niet goed functioneert.)
Thanks for contacting msi technical support team! Regarding your concern, I have checked the information about the related engineer, the SATA7 connector is availble for P55-GD65. So please contact your reseller to check again. If you can't get help from reseller, please contact msi office and msi distributor for more help.
MSI distributor
MSI office
Best Regards,
msi technical support team
Schiet ik ook niet echt veel mee op.
Mobo laten vervangen heb ik ook niet veel trek in. Heb al een maand op me PC moeten wachten (ivm lange levering ati 5850 kaart). En heb inmiddels het systeem al draaiende en op zich werkt de PC wel naar behoren.
Maar toch heb ik het gevoel dat ik een niet "volledig" moederbord heb gekregen.