Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:28:
[...]

Deze Linksys komt in de lijst voor met compatible sticks, ook de Linksys WUSB600N Dual Band Wireless-N komt in die lijst voor. Maar kun je bevestigen dat er een dialogscherm moet komen zodra de WD de stick herkent, dan kan ik de stick omruilen, en de WUSB600N is gaan proberen.

thx voor snelle reactie
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Ook de linksys WUSB100 gekocht in de hoop (en in de veronderstelling) dat het werkte. Hij staat immers in de lijst met compatible devices. Echter, bij mij werkt het ook niet (er gebeurt niets). Navraag bij de support van WD levert mij tot nu toe niets op. Er wordt gemeld dat er binnen 24 uur antwoord wordt gegeven. Echter, na een reminder die ik gisterochtend heb gestuurd (na 2 dagen) heb ik nog niets van WD vernomen.

Zodra ik iets hoor post ik het hier.

Vriendelijke groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n best gedaan om tussen alle "DVD-Menu" posts iets te vinden over mijn vraag, maar tevergeefs. Ook de startpost maakt er gaan melding van;

Heeft deze 2e generatie WD speler geen last meer van de (net-)niet gesyncte .srt subtitels? Ook de laatste nieuwe officiele firmware lost bij het eerdere model de problemen niet volledig op, er blijft een halve seconde verschil zitten.

Als dit goed zit, ren ik gelijk naar de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Zover ik weet werkt een menu niet. Echter geen problemen met SRT bestanden (al veel gebruik van gemaakt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:36:
Ik heb m'n best gedaan om tussen alle "DVD-Menu" posts iets te vinden over mijn vraag, maar tevergeefs. Ook de startpost maakt er gaan melding van;

Heeft deze 2e generatie WD speler geen last meer van de (net-)niet gesyncte .srt subtitels? Ook de laatste nieuwe officiele firmware lost bij het eerdere model de problemen niet volledig op, er blijft een halve seconde verschil zitten.

Als dit goed zit, ren ik gelijk naar de winkel :)
Ik weet niet he het bij de eerste was, dus kan niet goed het verschil aangeven.
Maar mijn subtitels lopen mijn inziens wel goed. Ik zou zeggen RENNEUH ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...zijn ze dicht op dinsdagavond! Naja, morgen dan maar *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:58:
[...]

...zijn ze dicht op dinsdagavond! Naja, morgen dan maar *O*
Ik weet niet waar je naar toe moet ;)

ik ben meer het type "lui achterover" , vandaag besteld, morgen in huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:36:
1. ja dat zit goed, bij versie 1 van de wd had ik vanaf firmware versie 1.0.2.7 (ofzo) geen last meer met de subs, bij deze heb ik er ook nog geen last van gehad.
2. ik ga er dus in de startpost ook geen melding van maken wat ie allemaal wel goed doet. Mocht het echter zo zijn dat er een structurele fout/bug in zit dan zal ik het wel opnemen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:31:
[...]

2. ik ga er in de startpost ook geen melding van maken wat ie allemaal wel goed doet.
Dat zou dan idd een te lange startpost worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 10:51
Ik krijg een .ts file niet gespeeld. De WD tv live geeft aan dat het bestand niet wordt ondersteund. Dit wordt toch eigenlijk wel ondersteund ? Of zie ik iets over het hoofd ?:
General
ID : 1A
Complete name : \\DISKSTATION\Download\complete\MetMichiel_ Madonna Sticky & Sweet (NPS)_20091010_2257.ts\MetMichiel_ Madonna Sticky & Sweet (NPS)_20091010_2257.ts
Format : BDAV
Format/Info : Blu-ray Video
File size : 6.72 GiB
Duration : 1h 11mn
Overall bit rate : 13.5 Mbps

Video
ID : 161 (0xA1)
Menu ID : 203 (0xCB)
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : Main@L4.0
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Bit rate : 12.3 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 25.000 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Interlaced
Scan order : Top Field First
Bits/(Pixel*Frame) : 0.238
Stream size : 6.13 GiB (91%)
colour_primaries : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4, SMPTE RP177
transfer_characteristics : BT.709-5, BT.1361
matrix_coefficients : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4 709, SMPTE RP177

Audio #1
ID : 35 (0x23)
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 448 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : L R
Sampling rate : 48.0 KHz
Video delay : -1s 119ms
Stream size : 228 MiB (3%)
Language : Dutch

Audio #2
ID : 162 (0xA2)
Format : MPEG Audio
Format version : Version 1
Format profile : Layer 2
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 192 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 16 bits
Video delay : -1s 133ms
Stream size : 97.7 MiB (1%)

Text
ID : 163 (0xA3)
Format : Teletext

Menu
ID : 160 (0xA0)
List : 35 (0x23) (AC-3, Dutch) / 161 (0xA1) (AVC) / 162 (0xA2) (MPEG Audio, Dutch) / 163 (0xA3) (Teletext, Dutch)
BitRate_Maximum : 13043600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn eerdere post nog niets terug kunnen vinden...ook niet via Google.
Kan iemand antwoord geven op de onderstaande vragen?

1 Heeft iemand hier een linkje naar meerdere skins en hoe die erop gezet kunnen worden?
2 Heeft iemand al een USB toetsenbord getest?
3 Kunnen er (net zoals bij andere mediaplayers) internetstreams worden toegevoegd?
4 Is het met evt. toekomstige firmware mogelijk om RTLgemist en/of Uitzendinggemist te bekijken?
5 Kan iemand bevestigen of alle youtubefilmpjes inderdaad automatisch HD zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de één of andere manier lukt het mij niet om ondertitels in beeld te krijgen. Ik plaats een naam.srt bestand in dezelfde map als de naam.mkv, met dezelfde naam dus (idem voor een avi). Dat zou genoeg moeten zijn maar ik krijg ze niet te zien. Het gaat wel perfect als ik de ondertitel met MKVMerge in de MKV onderbreng. Maar dat is een tijdrovend klusje, en het zou direct moeten kunnen toch? Wat zie ik over het hoofd?
NB Ik kom er net achter dat het alleen fout gaat als ik de film via Media Servers opzoek. Als ik via Network shares ga, lukt het wel goed. (De films staan dus op een netwerk-harde schijf). Vreemd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:20:
Op de één of andere manier lukt het mij niet om ondertitels in beeld te krijgen. Ik plaats een naam.srt bestand in dezelfde map als de naam.mkv, met dezelfde naam dus (idem voor een avi). Dat zou genoeg moeten zijn maar ik krijg ze niet te zien. Het gaat wel perfect als ik de ondertitel met MKVMerge in de MKV onderbreng. Maar dat is een tijdrovend klusje, en het zou direct moeten kunnen toch? Wat zie ik over het hoofd?
NB Ik kom er net achter dat het alleen fout gaat als ik de film via Media Servers opzoek. Als ik via Network shares ga, lukt het wel goed. (De films staan dus op een netwerk-harde schijf). Vreemd.
Bestand en ondertitel exact de zelfde naam?
als je de film start, dan op opties drukt (dan komt er een menutje in beeld) een keer naar rechts drukt daar kun je ook de ondertitel aan zetten dmv het middelste knopje.

Dan moet het wel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:16:

1 Heeft iemand hier een linkje naar meerdere skins en hoe die erop gezet kunnen worden?
2 Heeft iemand al een USB toetsenbord getest?
3 Kunnen er (net zoals bij andere mediaplayers) internetstreams worden toegevoegd?
4 Is het met evt. toekomstige firmware mogelijk om RTLgemist en/of Uitzendinggemist te bekijken?
5 Kan iemand bevestigen of alle youtubefilmpjes inderdaad automatisch HD zijn?
1. kan niet zomaar
2. zover ik weet niet
3.(nog) niet
4. laten we het hopen
5. zover ik gezien hebt wel.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2022
De WD live heb ik momenteel middels een zgn. powerline plug aangesloten op mijn netwerk.
Mijn bevinden met beeldmateriaal van het caliber 720p/1080p tot nu toe zijn:
Bedraad streamen vanaf mijn nas Synology 409slim en ION mediacenter werkt uitstekend.
Draadloos streamen met gedeelde mappen vanaf m'n laptop geeft bij 1080p video's toch af en toe haperingen.

Aangezien ik een hekel aan kabels heb, ga ik hem toch proberen draadloos aan de praat te krijgen.
Heb de Hercules HWNUm-300 besteld en hoop deze vrijdag as. binnen te krijgen. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

@ BionicBunny : welke stick/wifi-oplossing heb je dan nu gebruikt?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
@The.Force

De WD live zelf heb ik nog niet draadloos gebruikt. Mijn laptop met gedeelde mappen is wel wireless.
Even ter info. Mij router is nog een van de (oude) G generatie.
Het liefst had ik de Buffalo WLI-UG-GN willen hebben aangezien die werkend getest is.
Hij is echter moeilijk te krijgen.
De kleinste stick die ik in nederland te koop kon vinden is de Hercules HWNUm-300 dus vandaar mijn keuze.
Geen idee trouwens welke chip deze stick gebruikt maar ach, hij was maar 26 euries.
Van het weekend kan ik deze uitgebreid testen. Zal de resultaten zeker posten.

Ben jij niet The.Force van de Xtreamer topic?
Mijn xtreamer is trouwens al lang de deur uit. WD live ftw!

[ Voor 22% gewijzigd door BionicBunny op 28-10-2009 23:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

@BionicBunny: Ik heb daar ook al gepost ja ;)

Ben ook nog aan het twijfelen tussen beide hoewel m'n gevoel meer naar de WD neigt!
Wireless is een must maar dat gaat wel meevallen aangezien ik meestal toch enkel maar sd-content ga streamen... Misschien had je beter gewacht op fw 2.0 voordat je de Xtreamer eruit gooide?

Laatste vraagje: was er een verschil in beeldkwaliteit tussen de twee? Kan je soms iets zeggen hoe SD-media op de WD meevalt?

[ Voor 33% gewijzigd door The.Force op 29-10-2009 13:09 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 19:25
Woodpecker schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:00:
Ik heb een film (Public Enemies) in 1080p-formaat waarvan het beeld het wel doet, maar de audio niet. Het is een WMV-bestand (WVC1) met WMA Pro-geluid. Doe ik iets verkeerds?
Hij is niet WMA pro gecertificeerd... dus dat geluid ga je zowieso niet horen.

Valiumpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:45:
[...]

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Ook de linksys WUSB100 gekocht in de hoop (en in de veronderstelling) dat het werkte. Hij staat immers in de lijst met compatible devices. Echter, bij mij werkt het ook niet (er gebeurt niets). Navraag bij de support van WD levert mij tot nu toe niets op. Er wordt gemeld dat er binnen 24 uur antwoord wordt gegeven. Echter, na een reminder die ik gisterochtend heb gestuurd (na 2 dagen) heb ik nog niets van WD vernomen.

Vriendelijke groet!
Ik kan bevestigen dat de Sitecom WL-329 perfect werkt. Zelfs voor het streamen van 1080p materiaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

BionicBunny schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:53:

De kleinste stick die ik in nederland te koop kon vinden is de Hercules HWNUm-300 dus vandaar mijn keuze.
Geen idee trouwens welke chip deze stick gebruikt maar ach, hij was maar 26 euries.
Van het weekend kan ik deze uitgebreid testen. Zal de resultaten zeker posten.
om dezelfde reden heb ik de sitecom wl353 gekocht (http://www.alternate.nl/h.../Sitecom/WL353/-1079319/?). geen geluk hier helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
De xtreamer heb ik de deur uitgedaan om de volgende redenen. De originele fan maakte voor mijn gevoel zelfs op de laagste instellingen teveel herrie. Ik zou een nieuwe krijgen maar deze is nooit bezorgd.
Wat beeld betreft bij zowel sd/hd materiaal,had ik last van schokkerig beeld.
Vooral bij de zgn. "pan en scan" scene's, 24p bug? De firmware updates duren trouwens ook erg lang.

Maar goed, inmiddels heb ik de WD drie vrienden van mij aanbevolen en die zijn ook zeer tevreden.
De interface mag dan weliswaar spartaans overkomen, hij speelt out of the box zowel sd/hd video's gewoon goed af. Ga voor de WD, veel voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al brad cc s, firmware getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:45:
[...]

Hoi,

Vriendelijke groet!
De WUSB100 (nieuw) werkt bij mij ook niet. Overigens zijn er blijkbaar twee versies, een grijze (V1) en een nieuwe zwarte (met in kleine lettertjes daarop "version 2"). Bij een aantal ondersteunde sticks staat in de lijst aangegeven dat je de V1 moet hebben, bijvoorbeeld bij de WUSB600N, bij de WUSB100 is dat niet het geval maar mogelijk ligt hier toch de oorzaak?!....

WD helpdesk had geen antwoord en heb uiteindelijk de WUSB100 retour gestuurd.

Heeft iemand recentelijk een nieuwe stick besteld die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drachir2 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:35:
[...]

Ik kan bevestigen dat de Sitecom WL-329 perfect werkt. Zelfs voor het streamen van 1080p materiaal!
Mooi, ga ik die morgen ook ff halen. En is het zo dat als de stick herkent wordt, er een dialoog venster komt, of hoe verloopt het proces? maakt het uit welke usb poort er gebruikt wordt, moet de WD er mee opstarten, gaarne je bevindingen...

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:51:
[...]

Mooi, ga ik die morgen ook ff halen. En is het zo dat als de stick herkent wordt, er een dialoog venster komt, of hoe verloopt het proces? maakt het uit welke usb poort er gebruikt wordt, moet de WD er mee opstarten, gaarne je bevindingen...

thx
Heb hem achterin het kastje bevestigd. Daarna gewoon bij netwerk instellingen wireless configureren je wachtwoord instellen van je draadloze netwerk en klaar...

Ik heb winxp op m'n laptop en daar een map gedeeld, vervolgens kwam die er vanzelf bij staan in de wdtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drachir2 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

Hij is niet WMA pro gecertificeerd... dus dat geluid ga je zowieso niet horen.

Valiumpje
en wie kan mij antwoord geven op hoe je dat omzet, welk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed_surfer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:18
Ik heb net naar aanleiding van jullie goede berichten er 1 gekocht bij my com ( hadden er 1 op voorraad voor € 119,95).
Werkt ( bijna ) perfect, schitterend beeld.
1 vraag : ik heb een iso bluray ( 9 giga) + een aparte mds met ondertiteling in dezelfde map , hij speelt wel de film af maar niet de ondertiteling? moet ik iets doen om dit te veranderen??

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even terug leest;

Bestand en ondertitel exact de zelfde naam?
als je de film start, dan op opties drukt (dan komt er een menutje in beeld) een keer naar rechts drukt daar kun je ook de ondertitel aan zetten dmv het middelste knopje.

Dan moet het wel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed_surfer
Nee , dat werkt dus niet vandaar??
Het is overigens een image bestand misschien dat dat iets uitmaakt??
Ze hebben allebei dezelfde naam bjv: 300 image en 300 mds.
Of : The Dark Knight (2008) 1080p avchd x264 nl subs dvd9.image en The Dark Knight (2008) 1080p avchd x264 nl subs dvd9.mds
In het menu-tje geeft hij dan : no subtitles ?
???? :?

[ Voor 22% gewijzigd door ed_surfer op 30-10-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed_surfer schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:20:
Nee , dat werkt dus niet vandaar??
Het is overigens een image bestand misschien dat dat iets uitmaakt??
Ze hebben allebei dezelfde naam bjv: 300 image en 300 mds.
Of : The Dark Knight (2008) 1080p avchd x264 nl subs dvd9.image en The Dark Knight (2008) 1080p avchd x264 nl subs dvd9.mds
In het menu-tje geeft hij dan : no subtitles ?
???? :?
Oke vandaar. Ik zou het dan ook niet weten, al vermoed ik toch dat het idd met de image file te maken heeft.
Ik draai het meest mkv files, en die werken wel prima met ondertitels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben licht (???) digibetisch. Ben heel erg tevreden over mijn wd tv live (mijn oude wd tv heb ik aan mijn zoon gegeven, hoef ik daar niets meer voor te branden). Heb echter 1 probleem sommige HDD's ziet ie wel en sommige niet, deze HDD's hangen allemaal aan dezelfde (vista) PC en zijn gedeeld. Ook mijn netwerkschijf is soms onzichtbaar en als ie hem wel ziet zegt ie dat er geen mediabestanden op staan. Hij is LAN aangesloten!

Vrienden, wat doe ik verkeerd? bij voorbaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Voor problemen met gedeelde mappen zijn al diverse oplossingen voorbij gekomen.Even moeite voor doen aub.
Kijk anders ook HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

en wie kan mij antwoord geven op hoe je dat omzet, welk programma?
http://www.videohelp.com/tools/PopCorn_MKV_AudioConverter

hiermee kan je er ac3 van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drachir2 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:38:
[...]

Heb hem achterin het kastje bevestigd. Daarna gewoon bij netwerk instellingen wireless configureren je wachtwoord instellen van je draadloze netwerk en klaar...

Ik heb winxp op m'n laptop en daar een map gedeeld, vervolgens kwam die er vanzelf bij staan in de wdtv.
Perfect, binnen 1 minuut de boel werkend, nu alleen nog maar you tube filmpjes en de internet radio gezien,
ga vanavond de NAS schijf uitproberen...

thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie melden dat de Sitecom WL-302 ook prima ondersteund wordt! 1080p is geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Goed om te weten welke adapters werken. Nog even en we kunnen een lijst samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:04:
Ik kan jullie melden dat de Sitecom WL-302 ook prima ondersteund wordt! 1080p is geen probleem!
Praten we dan over een mkv'tje van 8GB of over een m2ts van 45GB? Dat is nogal een verschil namelijk, hoewel ze toch beiden 1080p zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik heb de Belkin N+ Wireless USB Adapter aan de WD hangen, en alles schijnt te werken via mijn Froitzbox-router (die overigens met wireless-G max. 54 Mbit/s aankan). Ik kan vanaf mijn pc mooi in de harddisc die aan de WD hangt, maar als ik daar een file naar sleep, dan is de overdracht maar gemiddeld 240 kb/sec. Hoe krijg ik die snelheid omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 07:33:
[...]

Praten we dan over een mkv'tje van 8GB of over een m2ts van 45GB? Dat is nogal een verschil namelijk, hoewel ze toch beiden 1080p zijn.
De grootste MKV die ik zonder problemen gekeken heb is er eentje van 25GB. Indien ik een grotere heb bekeken, dan zal ik dat melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clog schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:45:
Iemand ervaringen met serie dvd's , bv. Lost, Prison Break etc. om losse afleveringen te selecteren ???

Ik los dit op door de ISO of video_ts bestanden door het programma makemkv te halen.
In een paar minuten is er voor elke episode een mkv bestandje aangemaakt, dat zich prima laat afspelen op je WDTVlive. Sukses !!!!
Ik baal nog vreselijk van dit probleem, waar ook met MAKEMKV geen oplossing voor is geboden. IN deze applicatie kun je enkel een IFO kiezen. Hij maakt dus alsnog maar 1 bestand (mkv) aan..

Met de WD TV Live is het nog steeds niet mogelijk om te skippen naar volgende chapters.. (DVD/HD - ISO/VIDEO_TS_

Kijk je naar een concert dvd bijv, is het niet mogelijk om tussen de songs (chapters) te skippen..Een Friends dvd ripje moet je ook verplicht vanaf aflevering 1 t/m einde kijken, zonder dat er een mogelijkheid tot episode skippen is..

Waarom niet ?

En is er een Mediaplayer die wel dvd-menu / chapter skippen ondersteunt ? In feite dus gewoon zoals VLC media player doet ??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:52
Ik baal nog vreselijk van dit probleem, waar ook met MAKEMKV geen oplossing voor is geboden. IN deze applicatie kun je enkel een IFO kiezen. Hij maakt dus alsnog maar 1 bestand (mkv) aan..

Bij een dvd met tv-series bijvoorbeeld maakt MAKEMKV bij mij evenveel mkv's aan als er episodes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ga ik eens proberen!
Bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de ondertitels van MKV bestanden die ik afspeel op de WD TV Live: deze zien er heel rafelig en veel te vet/groot/korrelig uit. Ik heb de MKV bestanden gemaakt via MakeMKV van originele DVD's. Als ik de MKV bestanden afspeel op de pc, ziet de ondertiteling er prima uit, maar via de WD TV ziet deze er vreemd groot en korrelig uit. Het afspelen van sub/srt ondertiteling werkt wel prima.

Wie heeft er een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vandaag binnen gekregen, bijna alles werkt goed, misschien is dit al aan de orde geweest maar ik kon niets in vinden.
Mijn probleem is n.l. dat als ik een film afspeel via het netwerk van uit een andere pc de netwerk verbinding stopt er mee na ongeveer 5 minuten.

Heeft iemand een idee om dit te verhelpen.

Mvg,
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Eric, je hoeft je posts niet te ondertekenen op tweakers :)

Welk besturingssysteem staat op de andere pc? Geef wat meer algemene info, want hier kunnen we niet zoveel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, voor de weinige informatie.

Ik heb XP op de ander pc staan, de WIFI is een WUSB600 van Linksys

Mvg,
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
@viking 666: mijn verbinding is ook niet altijd stabiel. Ik weet niet of dat aan de wd ligt of mijn netwerk. (de shares vallen dan ook even weg)

@ Herb: Subtitels zijn niet altijd even mooi en idd wat rafelig Soms ziet het er wel goed uit. Ik denk dat het te maken heeft met het lettertype en de schaduw om de lettertype. Maar zeker weten doe ik het niet. Veel verschil is er wel, of je het nou echt de WD kwalijk kan nemen weet ik dus ook niet.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo sinds eergisteren ook in het bezit van een wd tv live en ook ik heb dat het netwerk na een minuut of 5 even helemaal stil is, even daarna gaat ie weer gewoon verder. Het gebeurt met name tijdens het kopieren vanaf mijn laptop naar de schijf die is aangesloten op de wd tv. Op mijn laptop staat vista.
Ook merkte ik dat als ik 2 schijven heb aangesloten en dan de wd tv uit is geweest, dat hij de schijven niet meer ziet bij het opnieuw aangaan van de wd. Ik moest hem terugzetten naar fabrieksinstellingen om hem weer goed te krijgen.
Hij blijft mijn schijf wel zien als ik er maar 1 heb aangesloten.
Vind het verder een leuk apparaat, maar dit zijn toch vervelende problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware van Brad aan het testen... ziet er veelbelovend uit.

Kan nu ftp en telnetten naar de wdtv live... en veel dingen aanpassen, o.a. thumbnail views / groottes / background images, Shares mounten etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ja ik hoop dat ze de netwerkverbingding stabieler kunnen maken, of dat er iets in te stellen valt.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:28:
Nieuwe firmware van Brad aan het testen... ziet er veelbelovend uit.

Kan nu ftp en telnetten naar de wdtv live... en veel dingen aanpassen, o.a. thumbnail views / groottes / background images, Shares mounten etc etc...
Ik heb ook de nieuwste firmware van B-rad erop gezet en de wireless-mod-rt.app.bin om met mijn Belkin USB wireless usb adapter shares te kunnen bekijken, voornamelijk om de aangesloten USB disk van mijn WDTV Live, te kunnen benaderen met mijn oude WDTV.

Alleen een vraag aan jouw, ik krijg gewoon een IP, maar waar kan ik de shares zien, ik heb alleen het oude vertrouwde menu van de WDTV, terwijl het wel de WDLXTV firmware is. Ik zie helemaal geen netwerkfolders.
Kan jij misschien uitleggen hoe dat in zijn werk gaat.

Alvast bedankt.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58

SaN

Ik heb het probleem dat mijn draadloze connectie na (precies) 5 minuten verbroken wordt. Ik moet dan naar "wireless favorites" waar ik op connect klik. Hij vindt het netwerk dan na een paar seconden en daarna kan ik weer 5 minuten kijken. Een korte tijd wachten voordat ik weer naar de network share ga werkt ook.

Ik heb een linksys wireless N router met een ondersteunde linksys adapter. Het gekke is dat dit niet altijd zo is geweest. Eerst heb ik alle shares aangezet in vista (bestanden, printers, media etc) daarna was het probleem even weg.

Nu heb ik hetzelfde probleem dus weer. Youtube werkt overigens wel gewoon nadat ik de melding heb gekregen dat hij de verbinding met het netwerk heeft verloren. Het lijkt me dus echt met vista te maken te hebben...

[ Voor 37% gewijzigd door SaN op 01-11-2009 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een goed ding zeg. Voorlopig werkt hij helemaal zoals bekend (met dus enige beperkingen, maar die vind ik niet zo storend) , zeker op een mooie nieuwe TV.

Echter, op een oude(re) 4:3 beeldbuis, gaat het niet zo geweldig. Aangesloten via composite krijg ik altijd uitgerekte hoofden, of ik nu 'normal' of 'widescreen' kies op de WD Live.

Is hier iets aan te doen, of is dit apparaatje eigenlijk alleen voor gebruik met nieuwere tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo SaN,

Ik heb precies het zelfde hier, het is geen Vista probleem omdat ik XP op mijn computer heb staan.
Ik ben er nog niet uit hoe dit wordt verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas Post schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:31:
[...]

Ik heb ook de nieuwste firmware van B-rad erop gezet en de wireless-mod-rt.app.bin om met mijn Belkin USB wireless usb adapter shares te kunnen bekijken, voornamelijk om de aangesloten USB disk van mijn WDTV Live, te kunnen benaderen met mijn oude WDTV.

Alleen een vraag aan jouw, ik krijg gewoon een IP, maar waar kan ik de shares zien, ik heb alleen het oude vertrouwde menu van de WDTV, terwijl het wel de WDLXTV firmware is. Ik zie helemaal geen netwerkfolders.
Kan jij misschien uitleggen hoe dat in zijn werk gaat.

Alvast bedankt.
Je moet ftpen naar de WDTVlive, dan een bestand maken die net.mounts heet (uitleg staat ook in de zip met de b-rad firmware) daar geef je je netwerk shares op, die hij dan mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik TVersity gebruik voor het streamen heb ik geen last van onderbrekingen, via de normale weg wel. Misschien dat jullie dit kunnen proberen.

Heb nu ook vandaag maar een Panasonic TX-42G15 besteld >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58

SaN

Ik heb nu mijn PC lid gemaakt van de werkgroep "WORKGROUP". Dit schijnt standaard te zijn voor de WDTV Live. Ik kon vanmiddag een aflevering van een serie volledig kijken zonder onderbreking. Ik moet zeggen dat het probleem sowieso niet constant was, dus ik moet nog wat langer testen, maar vooralsnog lijkt het goed te gaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een thomson router van upc, nu schijnt er dat hier veel problemen mee zijn wat betreft wegvallen van internet/netwerk verbindingen.
Mijn wd tv live zit via deze router aangesloten.
Andere mensen misschien ook deze (probleem) router??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:18:
[...]

Perfect, binnen 1 minuut de boel werkend, nu alleen nog maar you tube filmpjes en de internet radio gezien,
ga vanavond de NAS schijf uitproberen...

thx _/-\o_
Zou je screenshots kunnen plaatsen van de weergave van YouTube en Internet radio. Is de internet radio een shoutcast weergave of kun je iedere windows media, winamp of realplayer stream zelf ook toevoegen?

Ik gebruik nu nog de oude WDTV met WDLXTV waardoor ik ook internet access heb maar YouTube en internetradio is niet official en stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste gebruikers,

Ik heb een WD live maar streaming vanaf shared folders van mijn pc gaat nog niet vlekkeloos. Dit is te verklaren door het feit dat ik nog werk met een standaard Livebox van Wanadoo, zonder verdere routers en N-netwerkkaarten.

Ik wil dit graag veranderen en daarnaast ook met een NAS gaan werken (ik wil namelijk 1 opslagplek voor grote hoeveelheid data).

Nu zit ik te denken aan de Qnap210 turbo NAS. Daarnaast wil ik een router kopen. Mijn vraag is, hoe snel moet deze zijn? Is bijvoorbeeld de pricewatch: Linksys WRT160N Wireless-N Broadband Router goed genoeg hiervoor? Ook met het oog op HD films die ik wil gaan streamen (wireless) vanaf de NAS?

Daarnaast twijfel ik of ik de NAS bedraad aansluit op de router? Dan zou alleen de verbinding vanaf WD live naar de router wireless zijn. Is dat noodzakelijk om HD te kunnen streamen of zou het eventueel ook volledig wireless (dus zowel NAS als WD live wireless) kunnen?

Hopelijk kunnen jullie mij hierin adviseren?

Vriendelijke groet,

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeimiddag beste mede-tweakers..

Heb nu 1,5 week vergeefs gezocht maar kan NERGENS een shop vinden (zowel online als in de stad) die de WD TV Live kan leveren. Iemand een gouden tip van een BV die ze WEL voorradig heeft? Ik voel er niet zo veel voor om te gaan prepayen als een product nog niet voorradig is namelijk.

alvast thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Zie net op de frontpage "Western Digital TV HD Mediaplayer 1.03.01 prerelease" staan

Echter schokkende veranderingen zie ik niet of nieuwe features zie ik niet. Voor b.v. shoutcast support, moeten we waarschijnlijk wachten op Brad.

-edit-
Foutje... overheen gelezen. Verwijzing is naar andere WD speler :X

[ Voor 11% gewijzigd door _Rayman_ op 02-11-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
_Rayman_ schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:09:
Zie net op de frontpage "Western Digital TV HD Mediaplayer 1.03.01 prerelease" staan.

Echter schokkende veranderingen zie ik niet of nieuwe features zie ik niet. Voor b.v. shoutcast support, moeten we waarschijnlijk wachten op Brad.
Is voor de gewone, de WDtv 1 NIET voor de Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

dat is firmware voor de oude wd tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje van een beoogde koper:

Met welke ext. schijven hebben de WD TV Live-eigenaren onder ons?
Ik zoek zelf een schijf van max 1000TB die ik aan mij Airport Extreme Base Station wil hangen en dus niet rechtstreeks aan de WD. Wat is jullie ervaring met automatisch uitschakelen?
Als mijn iMac uitstaat en de WD TV Live staat uit (en spreekt de ext HD niet meer aan, zal hij dan standby gaan?

Hoe gaat dit dan als ik de ext HD rechtstreeks aan de WD TV Live hang, schakelt deze dan x sec/min na 't uitschakelen van de WD uit of moet dit bij de ext hd een specifieke functionaliteit zijn?

Ik begrijp dat dit meer een netwerkvraag is dan een WD TV Live vraag.

Thanx anyway

ps. Ik zie dat de 1ste versie ook composite aansluitingen heeft, maar de nieuwe versie niet.
Ik heb (nog) geen tv met hdmi aansluiting (mijn thuistheater ook niet)...betekent dit ik "fucked" ebn wat deze WD TV Live betekent?.. ;(

ps2.
Ja, ik heb (nog) geen HD tv
Ja, ik heb dus niet veel aan HD content
Ja, ik wil (nu nog) vnl. andere (niet-HD) content kijken, want het lijkt me nu toch ook al een heel handig en gebruiksvriendelijk apparaat...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 16:54 . Reden: aanvullend vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:24:
Goeimiddag beste mede-tweakers..

Heb nu 1,5 week vergeefs gezocht maar kan NERGENS een shop vinden (zowel online als in de stad) die de WD TV Live kan leveren. Iemand een gouden tip van een BV die ze WEL voorradig heeft? Ik voel er niet zo veel voor om te gaan prepayen als een product nog niet voorradig is namelijk.

alvast thanx!
Kwam hetzelfde tegen...
Misco.nl heeft ze binnen 3-8 werkdagen...is dat te lang voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:30:
[...]

Kwam hetzelfde tegen...
Misco.nl heeft ze binnen 3-8 werkdagen...is dat te lang voor jou?
Thanx mate, echter dit staat er al 2 weken ;) vandaar mijn huivering.. En laat ik nou niet erg gecharmeerd zijn van de overall service bij bovengenoemd bedrijf.. :(

desalniettemin thanx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paar dagen geleden besteld bij informatique had er +40 op voorraad........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:49:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, bijna alles werkt goed, misschien is dit al aan de orde geweest maar ik kon niets in vinden.
Mijn probleem is n.l. dat als ik een film afspeel via het netwerk van uit een andere pc de netwerk verbinding stopt er mee na ongeveer 5 minuten.

Heeft iemand een idee om dit te verhelpen.

Mvg,
Eric
Dit is bij WD een welbekend probleem, hier wordt dmv een nieuwe firmware al aan gewerkt (bron avs-forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:20:

Nu zit ik te denken aan de Qnap210 turbo NAS. Daarnaast wil ik een router kopen. Mijn vraag is, hoe snel moet deze zijn? Is bijvoorbeeld de pricewatch: Linksys WRT160N Wireless-N Broadband Router goed genoeg hiervoor? Ook met het oog op HD films die ik wil gaan streamen (wireless) vanaf de NAS?

Daarnaast twijfel ik of ik de NAS bedraad aansluit op de router? Dan zou alleen de verbinding vanaf WD live naar de router wireless zijn. Is dat noodzakelijk om HD te kunnen streamen of zou het eventueel ook volledig wireless (dus zowel NAS als WD live wireless) kunnen?

Hopelijk kunnen jullie mij hierin adviseren?

Vriendelijke groet,

Ruud
Een nas zou ik in ieder geval bedraad aansluiten en het liefst op een router met gigabit poorten.
Niet zozeer voor de WD maar meer voor je lokale dataverkeer. Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe router en wat ik begrepen heb zijn de nieuwe routers van linksys niet meer zo stabiel als vroeger.
De laatste officiele firmware of de opensource dd-wrt schijnen veel goed te maken, maar toch sla ik linksys deze keer over. Ik ga voor de d-link 825 of de nieuwe netgear 3700, moet ff een nachtje over slapen.

Hd materiaal draadloos op de WD bekijken schijnt goed te gaan als ik mede tweakers mag geloven.
Zelf nog niet kunnen testen, usb stickie komt morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:27:
Vraagje van een beoogde koper:
ps. Ik zie dat de 1ste versie ook composite aansluitingen heeft, maar de nieuwe versie niet.
Ik heb (nog) geen tv met hdmi aansluiting (mijn thuistheater ook niet)...betekent dit ik "fucked" ebn wat deze WD TV Live betekent?.. ;(
Heeft wel composiet, via een bijgeleverde stekker.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:48:
paar dagen geleden besteld bij informatique had er +40 op voorraad........
Nou nu niet meer... ik heb vrijdag er eentje besteld maar de bestelstatus geeft aan dat er nix op voorraad is... heb ze net gemaild met de vraag wanneer ze ze weer verwachten. Wel irritant als je al via ideal betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:46:
[...]

Heeft wel composiet, via een bijgeleverde stekker.
Heb je evt. een afbeelding van die stekker? Ik zie nl. maar 2 "ingangen"...
Wiebson schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:30:
[...]

Nou nu niet meer... ik heb vrijdag er eentje besteld maar de bestelstatus geeft aan dat er nix op voorraad is... heb ze net gemaild met de vraag wanneer ze ze weer verwachten. Wel irritant als je al via ideal betaald hebt.
Dat had ik ook al gezien....of de voorraadstatus was niet correct...of ze zijn wel héél gewild!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07-2024
Gister contact gehad met de sales afdeling, aanstaande maandag zouden ze weer geleverd worden, misschien deze week nog via een andere leverancier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiebson schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:18:
Gister contact gehad met de sales afdeling, aanstaande maandag zouden ze weer geleverd worden, misschien deze week nog via een andere leverancier...
..net een reactie van coolprices.nl:

Onze leverancier verwacht deze op 04/11/2009 binnen te krijgen, wij verwachten deze 2 a 3 werkdagen later binnen te hebben.

Hun prijs is €106,40...ze rekenen wel €9,95 verzendkosten die ik op zich vrij grof vind, maar daarmee zijn ze nog (één van) de goedkoopste..

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is, dat als ik de WD TV Live aan mijn netwerk hang en
1) mijn ext HDD aan mijn router hang, dan ziet mijn pc 'm, maar ziet de WD die HDD ook?
2) mijn ext HDD direct aan de WD TV Live hang, dan ziet de WD 'm, maar ziet mijn pc 'm dan ook?

Of werken beide setups probleemloos?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 13:05 . Reden: vraag toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:56:
[...]

Heb je evt. een afbeelding van die stekker? Ik zie nl. maar 2 "ingangen"...

[...]
Zie startpost voor foto achterkant wd-tv, het is gewoon een verloop van jack naar composiet

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 03-11-2009 14:32 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:32:
[...]

Zie startpost voor foto achterkant wd-tv, het is gewoon een verloop van jack naar composiet
Ik ken de drietulpige (oneerbiedig) composite aansluiting wel, maar deze niet en kan me ook niet direct voorstellen hoe die verloopstekker er uit ziet. en na even zoeken verheldert dit overzicht heel veel....thanx

...maar ik zal thuis eerst eens kijken of ik nog aansluitingen vrij heb op mijn Pana thuistheater... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 15:19 . Reden: type-o & kleine update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Aan de startpost zijn enkele Faq's toegevoegd.
(o.a. spindown van HDD gaat erg goed, schakeld de HDD ook echt uit)

Indien er belangrijke dingen in startpost moeten komen svp duidelijk vermelden.

* ik ga (nog) geen link plaatsen naar custom-FW, er is niet echt een mooie verzameling en mogelijkheden betrouwbaarheid is meer bedoeld voor de tweaker, en deze kan het zelf wel vinden.
* ook de lijst van Compatible Wifi-dongle's plaats ik (nog) niet vanwege het feit dat niet alles wat er staat compatible is/lijkt. Jammer dat WD daar niet wat duidelijker in is.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed_surfer
Ik heb de mijne via de website van mycom in de winkel gekocht (€119,95) , zie nu dt er nog 1 winkel hem in voorraad heeft:

Voorraad in de MyCom winkels
Product WD TV HD Network is op voorraad in onderstaande winkels:
MyCom Den Haag

Succes Ed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand aangeven hoe soepel het "scrollen" door de menu's en "bladeren" door je content gaat?
Eventueel het verschil aangeven met groot aantal bestanden vs klein aantal bestanden. Speelt bestandsgrootte ook een eventuele rol?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Heb hem nu een week of 2 in bezit en bevalt erg goed op 2 dingen na die een lastig punt blijven iso's krijg ik niet met subs afgespeeld weet iemand naast isobuster nog een goed programma om iso's uit te pakken dat zou het wel moeten werken.

En wmv (digital pro) bestanden waarbij geen geluid word afgespeeld nu converteer ik deze naar mkv bestanden (haali matroska) maar dan stond deze na 5 sec met afspelen als ik hem dan nog een keer met tsremuxer converteer werkt deze wel maar om een bestand 2 x te converteren is het wel erg veel werk, iemand een idee hoe dat in 1 keer kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Helaas moet ik mededelen dat de Hercules HWNUm-300 usb adapter niet werkt.
De WD moet dan maar bedraad aangesloten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er sterk aan om dit bakje te kopen. Is het in sommige winkels in Belgie nog in voorraad ? Of in bepaalde online shops want ook daar lijkt alles uit voorraad ?

Verder nog wat vraagjes:

- Hoe werkt die ondertiteling juist ? Je zet een bv. film.avi en film.srt op een usb stick en dan wordt dit zonder problemen afgespeeld ? Ook bij HD Films ?

- Werken alle bestanden op alle USB-sticks ?

- Zijn er bepaalde bezwaren om dit toestel niet te kopen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:20:

Echter, op een oude(re) 4:3 beeldbuis, gaat het niet zo geweldig. Aangesloten via composite krijg ik altijd uitgerekte hoofden, of ik nu 'normal' of 'widescreen' kies op de WD Live.
Zijn er mensen waar het op een 4:3 beeldbuis wel goed werkt? Dit is voor mij wel een belangrijk punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:14
MantaMania schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:00:
Heb hem nu een week of 2 in bezit en bevalt erg goed op 2 dingen na die een lastig punt blijven iso's krijg ik niet met subs afgespeeld weet iemand naast isobuster nog een goed programma om iso's uit te pakken dat zou het wel moeten werken.

En wmv (digital pro) bestanden waarbij geen geluid word afgespeeld nu converteer ik deze naar mkv bestanden (haali matroska) maar dan stond deze na 5 sec met afspelen als ik hem dan nog een keer met tsremuxer converteer werkt deze wel maar om een bestand 2 x te converteren is het wel erg veel werk, iemand een idee hoe dat in 1 keer kan??
ik pak mijn iso's uit met winrar. met makemkv bak ik er een mkv van en afspelen maar, incl ondertitels. werkt prima bij mij.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fk1 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:05:
[...]

Zijn er mensen waar het op een 4:3 beeldbuis wel goed werkt? Dit is voor mij wel een belangrijk punt..
...same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede tweakers,

Ik loop tegen het volgende aan, wellicht enige verklaring van jullie kant?

Ik stream een avi bestand vanaf mijn shared folder op mijn pc. Na 18 minuten gaat hij haperen. Ik denk dat dit komt doordat mijn netwerk nog niet snel genoeg is.

Hoe dan ook, omdat ik deze film wilde afkijken heb ik het op mijn externe harde schijf gezet en deze direct op de WD aangesloten. Ik open het bestand en tot mijn verbazing heb ik niet meer de mogelijkheid om door te spoelen tot de 18e minuut (waar hij aanvankelijk vast liep). Dit was wel mogelijk toen ik het streamend afspeelde.

Dit gebeurde later weer bij een ander bestand. Het lijkt dus niet aan het bestand te liggen.

Onverklaarbaar. Oftewel, streamend kon ik door- en terugspoelen. Na vastloper en op externe hd platsen niet meer. Ook na opnieuw opstarten WD is dit probleem niet verholpen?

Jullie hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik had nog enkele vraagjes...

Ik heb thuis een netwerkschijf die geconncteerd is via men router.
Kan de wdtv live hier ook aan? Is het ook mogelijk wanneer ik een usb stick in de wdtv live steek met een film op, deze ook te kopieren naar mijn netwerkschijf via een ingebouwde file manager ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:25:
Beste mede tweakers,

Ik loop tegen het volgende aan, wellicht enige verklaring van jullie kant?

Ik stream een avi bestand vanaf mijn shared folder op mijn pc. Na 18 minuten gaat hij haperen. Ik denk dat dit komt doordat mijn netwerk nog niet snel genoeg is.

Hoe dan ook, omdat ik deze film wilde afkijken heb ik het op mijn externe harde schijf gezet en deze direct op de WD aangesloten. Ik open het bestand en tot mijn verbazing heb ik niet meer de mogelijkheid om door te spoelen tot de 18e minuut (waar hij aanvankelijk vast liep). Dit was wel mogelijk toen ik het streamend afspeelde.

Dit gebeurde later weer bij een ander bestand. Het lijkt dus niet aan het bestand te liggen.

Onverklaarbaar. Oftewel, streamend kon ik door- en terugspoelen. Na vastloper en op externe hd platsen niet meer. Ook na opnieuw opstarten WD is dit probleem niet verholpen?

Jullie hier ervaringen mee?
Zelf heb ik (nog) geen WD TV live. Maar wat gebeurt er als je deze film op de PC afspeelt? Probeer het met VLC mediaplayer en dan als extra het "messages" (ctrl + m) scherm openen. (output in niet nodig ;) ) mocht je dan bij de 18 minuten weer tegen het probleem aanlopen of er verschijnt een berg messages vermoed ik toch dat het het bestand is.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48
Ik vind het een machtig mooi apparaat, en dat na slechts 4 dagen. Ik heb alleen wat vraagjes mbt de lan-functionaliteit:
1. Ik zie niet al mijn shares: Vrijwel direct wordt mijn windows xp computer gevonden. Als ik deze open (met username+pasw) dan verschijnen er een aantal mapjes (gemiddeld 6-8), terwijl ik minstens het dubbele aantal geshared heb staan. Iemand bekend met dit probleem?

2. Via het netwerk afspelen resulteert op willekeurige momenten in een "network loss". Op dit moment is verbinding met PC weg, en wordt alleen hersteld als je de wd live aan/uit zet. Dit probleem schijnt vaker voor te komen las ik op engelstalige fora. Iemand hier (toevallig) een oplossing / workaround gevonden?

dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
funrider schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:53:
[...]

Zou je screenshots kunnen plaatsen van de weergave van YouTube en Internet radio. Is de internet radio een shoutcast weergave of kun je iedere windows media, winamp of realplayer stream zelf ook toevoegen?

Ik gebruik nu nog de oude WDTV met WDLXTV waardoor ik ook internet access heb maar YouTube en internetradio is niet official en stable.
Helaas nog geen screenshot hier gepost. Vond zelf nog wel wat fraaie YouTube videos waarin de Flickr, YouTube en netwerk functie te zien zijn hier en hier. Ik zie nu zelfs in de officiele promo video dat in er Pandora zit ingebouwd is dit ook te zien in de Europese versie? Hoop dat het ooit weer hier legaal gebruikt kan worden.

Wellicht ook leuk even deze zaken videos te vermelden in startpost.

Ook misschien handy ook voor de WDTV Live dit ideale forum op te nemen in startpost.

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 04-11-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:00:
[...]

Helaas nog geen screenshot hier gepost. Vond zelf nog wel wat fraaie YouTube videos waarin de Flickr, YouTube en netwerk functie te zien zijn hier en hier. Ik zie nu zelfs in de officiele promo video dat in er Pandora zit ingebouwd is dit ook te zien in de Europese versie? Hoop dat het ooit weer hier legaal gebruikt kan worden.

Wellicht ook leuk even deze zaken te vermelden in startpost dat YouTube, Flickr en Pandora ingebouwd zit.
Ook misschien handy ook voor de WDTV Live dit ideale forum op te nemen in startpost.
Ik weet even niet meer waar ik het gelezen heb, maar Pandora schijnt alleen in de VS te worden ondersteund.... :?

Hier staan ook nog wat handige operationele tips:
http://wdtvlive.com/artic...you_know_Quick_WD_TV_tips

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 14:18 . Reden: tiplink toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:08:
Aan de startpost zijn enkele Faq's toegevoegd.

* ook de lijst van Compatible Wifi-dongle's plaats ik (nog) niet vanwege het feit dat niet alles wat er staat compatible is/lijkt. Jammer dat WD daar niet wat duidelijker in is.
Wellicht dat dit topic (indien onbekend) helpt bij 't samenstellen van een voorlopig lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een winkel kent waar het wel nog in stock is ?

En hoe werken die subtitles juist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:43:
Iemand die een winkel kent waar het wel nog in stock is ?
Ik zou zeggen...kijk eens in de Pricewatch of op Kieskeurig.nl en mail de desbetreffende winkels indien er geen levertijd bij staat. Dan heb je een actueler beeld en toon je ook nog wat zelfredzaamheid... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:52:
[...]

Ik zou zeggen...kijk eens in de Pricewatch of op Kieskeurig.nl en mail de desbetreffende winkels indien er geen levertijd bij staat. Dan heb je een actueler beeld en toon je ook nog wat zelfredzaamheid... ;)
Allemaal al gedaan en nergens succes... Ik hoop eigenlijk op een kleinere winkel die dus bv. niet bij vergelijk.nl staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

BionicBunny schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:20:
Helaas moet ik mededelen dat de Hercules HWNUm-300 usb adapter niet werkt.
De WD moet dan maar bedraad aangesloten blijven.
Jammer, ik had gehoopt dat het zou lukken aangezien er een compatibele ralink chipset in zit (rt2870sta)!

Wou eigenlijk voor een Sitecom WL-344 (ook rt2870sta-chip) gaan maar twijfel nu toch een beetje...

Zonde dat ze die lijst niet een beetje uitbreiden want een sitecom WL-302 gaat dan wel weer perfect en sommige 'officieel' geteste adapters werken dan weer niet :s

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
Hoi The.Force

Heb toch ff gekeken naar de chippie van de stick en het is volgens win7 ultimate de RTL8191s.

off topic
Super system specs trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Klopt! Hmm, ik had er blijkbaar naast gelezen...

Blijft natuurlijk wel jammer van die Hercules , ga je nog een andere proberen?

Voor de mensen die zich aan een goedkope stick willen wagen met redelijke slaagkans : pricewatch: Sitecom Wireless-N USB Adapter WL-344

Offtopic: Woei 1000ste post! ;)

[ Voor 27% gewijzigd door The.Force op 04-11-2009 17:14 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ook ff gezocht en de sitecom wl-353 heeft de RTL8192su als chip.

deze doet het dus niet
Pagina: 1 ... 5 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub