ik gebruik ntfs en dat werkt perfect!Ophidian schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:28:
Ik heb inmiddels ook een nieuwe schijf gehaald. Morgen films even overzetten en dan hopen dat het schokken stopt! Wat is beter voor de WD, hfs jiournaled of ntfs? Mijn vorige was hfs en gaf dus het gezeik met schokken tijdens afspelen! Of maakt dit geen verschil en had ik gewoon pech?
Heb je enkel de hd vervangen of de ganse externe hd? En je legt de hd toevallig niet op/onder de wd tv live? Want dan kan ie wel te warm worden, het ding heeft geen koeler.Ophidian schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:56:
[...]
Dat is niet de oplossing van mijn probleem dus!Ik baal er enorm van, vroeger had hij deze problemen niet. Het is plotseling gekomen. Films die hij vroeger probleemloos afspeelden, heeft hij nu moeite mee!
WD ligt helemaal vrij, warmte is het probleem niet en hij voelt ook niet echt warm. Heb nu een serie afgedraaid van de nieuwe externe schijf en heeft nog geen moeilijkheden gegeven. Alle films moet ik nog kopieren en dan kan ik een film testen waar die het nu de hele tijd bij doet bij de 12e minuut ongeveer. Echter bied dat niet 100% garantie, want als de oudere HD schijffouten heeft en de film vernaggeld heeft, schokt ie bij de nieuwe HDD ook.Laagvliegerke schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:56:
[...]
Heb je enkel de hd vervangen of de ganse externe hd? En je legt de hd toevallig niet op/onder de wd tv live? Want dan kan ie wel te warm worden, het ding heeft geen koeler.
Als de oude schijf leeg is, wordt hij geformatteerd en wat test progjes op los laten en kan hij als ie kapot is nog vervangen worden onder garantie (nog geen jaar oud). Heb de nieuwe HDD wel weer als HFS geformatteerd. Ik download namelijk continu met de MacBook Pro en die kan ik er even snel aanhangen dan.
Overigens voelde de beta firmware veel sneller aan dan de huidige firmware. Misschien toch maar weer updaten daarnaarto.
[ Voor 5% gewijzigd door Ophidian op 08-11-2010 21:07 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Verwijderd
Geen matches
Ik was helemaal 'klaar' met dit (veel te dure) onding en heb hem teruggebracht..
K'heb nu onderstaande, en dat had ik veeeeel eerder moeten doen!
(€33,- online bij Azerty)
pricewatch: Seagate FreeAgent Theater+ 0MB
Ik ben blij dat jij daar zo blij mee bent, maar wat hebben wij daarmee te maken?
Jammer dat de WD TV Live in jouw situatie schijnbaar niet voldeed, maar dit soort posts zijn helemaal nergens voor nodig.
Draai je nu geen beta WD firmware dan? Want dat is inderdaad echt een wereld van verschil qua snelheid. De laatste beta is echt prima hoorOphidian schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:06:
[...]
Overigens voelde de beta firmware veel sneller aan dan de huidige firmware. Misschien toch maar weer updaten daarnaarto.
[ Voor 48% gewijzigd door Cloud op 09-11-2010 11:04 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Matched: Live, TV, WD
Nounou.. sorry hoor.Cloud schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:58:
Ik ben blij dat jij daar zo blij mee bent, maar wat hebben wij daarmee te maken?Jammer dat de WD TV Live in jouw situatie schijnbaar niet voldeed, maar dit soort posts zijn helemaal nergens voor nodig.
Omdat ik GoT ook vaak gebruik voor vooronderzoek ben ik persoonlijk altijd blij als iemand me attendeert op een beter product, en al helemaal als het vele malen goedkoper is!
Dat is ook helemaal niet erg, maar geef dan op z'n minst aan wáárom. Alleen komen roepen dat de WD TV Live een veel te duur onding is, heeft niemand wat aan. 
Ik heb inmiddels bij toeval je productreview gezien en daar lees ik dat je problemen had met DVD menu's, ondertitelinggrootte en -positie. Als je géén beta firmware wilt gebruiken dan is dat inderdaad niet goed op de WD TV Live, dus daar kan ik geheel inkomen. Als je dat alles nu hier meteen had vermeld, was het een prima reactie geweest
Ik vind het ook jammer dat WD wat traagjes is met het uitbrengen van release firmwares, blijkbaar hebben ze (onterecht) weinig vertrouwen in hun eigen firmwares. Misschien heeft dat te maken met die ene firmware die toen een aantal units heeft gebricked een hele tijd terug, misschien ook niet. Feit blijft dat de beta firmwares echt dik in orde zijn en zeker de laatste tijd geen nieuwe problemen meer introduceren.
Maar goed nu ben ik je aan het overhalen toch voor de WD TV Live te gaan, terwijl dat duidelijk te laat is.
Als je hier je problemen eerst gepost had (voor het retouren), was dat misschien nog niet zo geweest. Er zitten hier een hoop gebruikers die willen helpen.
Ik heb inmiddels bij toeval je productreview gezien en daar lees ik dat je problemen had met DVD menu's, ondertitelinggrootte en -positie. Als je géén beta firmware wilt gebruiken dan is dat inderdaad niet goed op de WD TV Live, dus daar kan ik geheel inkomen. Als je dat alles nu hier meteen had vermeld, was het een prima reactie geweest
Ik vind het ook jammer dat WD wat traagjes is met het uitbrengen van release firmwares, blijkbaar hebben ze (onterecht) weinig vertrouwen in hun eigen firmwares. Misschien heeft dat te maken met die ene firmware die toen een aantal units heeft gebricked een hele tijd terug, misschien ook niet. Feit blijft dat de beta firmwares echt dik in orde zijn en zeker de laatste tijd geen nieuwe problemen meer introduceren.
Maar goed nu ben ik je aan het overhalen toch voor de WD TV Live te gaan, terwijl dat duidelijk te laat is.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
Matched: Live, TV, WD
Vandaar had ik dus een link toegevoegd.Cloud schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:34:
Dat is ook helemaal niet erg, maar geef dan op z'n minst aan wáárom. Alleen komen roepen dat de WD TV Live een veel te duur onding is, heeft niemand wat aan.
mijn motivatie was idd '1 click away..'Ik heb inmiddels bij toeval je productreview gezien en daar lees ik dat je problemen had met DVD menu's, ondertitelinggrootte en -positie. Als je géén beta firmware wilt gebruiken dan is dat inderdaad niet goed op de WD TV Live, dus daar kan ik geheel inkomen. Als je dat alles nu hier meteen had vermeld, was het een prima reactie geweest
Klopt ik heb idd al veel goede raad te danken aan mede-tweakers. Een informatief forum ontstaat juist door deze gebruikers.. vandaar nu juist ook mijn bijdrage.Ik vind het ook jammer dat WD wat traagjes is met het uitbrengen van release firmwares, blijkbaar hebben ze (onterecht) weinig vertrouwen in hun eigen firmwares. Misschien heeft dat te maken met die ene firmware die toen een aantal units heeft gebricked een hele tijd terug, misschien ook niet. Feit blijft dat de beta firmwares echt dik in orde zijn en zeker de laatste tijd geen nieuwe problemen meer introduceren.
Maar goed nu ben ik je aan het overhalen toch voor de WD TV Live te gaan, terwijl dat duidelijk te laat is.Als je hier je problemen eerst gepost had (voor het retouren), was dat misschien nog niet zo geweest. Er zitten hier een hoop gebruikers die willen helpen.
Dat dit niet altijd graag gelezen word door gebruikers die het besproken product reeds in bezit hebben kan ik nog wel begrijpen, en ik geloof ook zeker dat de WD tevreden gebruikers heeft, maar dat weerhoud mij er niet van om eventuele 'newbuyers' te attenderen op goede of soms zelfs betere alternatieven.
Je linkt naar de PW informatie, niet naar de productreview, noch zei je erbij dat je er überhaupt een gemaakt had. Overigens zeg je €33 bij Azerty, maar die shop staat nu net weer niet in die PW link die je geeft.Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:07:
[...]
Vandaar had ik dus een link toegevoegd.
[...]
mijn motivatie was idd '1 click away..'
Minimaal twee clicks meer dus en dan had je ook wel mogen zeggen dat je een review gemaakt had. Zoals ik al zei, kwam ik die review bij toeval tegen.
Nogmaals, het gaat mij helemaal niet om het feit dat ik wel blij ben met de WD en jij niet. Als je dit soort reacties wil plaatsen, onderbouw ze dan ín dit topic of geef duidelijk aan dat je een productreview gemaakt hebt waar je onderbouwing te vinden is.Dat dit niet altijd graag gelezen word door gebruikers die het besproken product reeds in bezit hebben kan ik nog wel begrijpen, en ik geloof ook zeker dat de WD tevreden gebruikers heeft, maar dat weerhoud mij er niet van om eventuele 'newbuyers' te attenderen op goede of soms zelfs betere alternatieven.
Dat helpt trouwens ook om 'newbuyers' te attenderen, want ik weet zeker dat je reactie in de huidige vorm puur als een rant gezien wordt waar iedereen overheen leest. Zou ik in elk geval wel doen
Nee, op dit moment niet. Eigenlijk niet echt een reden voor. De WD deed het tot voor kort prima en om dan over te stappen op beta firmware vond ik niet zo nodig. Ik ben meer van de if it ain’t broken, don’t try to fix it.Cloud schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:58:
Draai je nu geen beta WD firmware dan? Want dat is inderdaad echt een wereld van verschil qua snelheid. De laatste beta is echt prima hoor
Nu met dit gezeur heb ik de beta firmware erop gezet en eigenlijk daar geen problemen mee gehad (buiten het al bestaande probleem veroorzaakt door waarschijnlijk de schijf dan). De snelheid viel echter wel meteen op en ook het menu tijdens een film vond ik handiger. Werkt het menu van een BR nu ook?
Als ik tijd en zin heb knal ik wel weer de nieuwe beta firmware erop. Staat toch nog op mijn usb stick.
[ Voor 4% gewijzigd door Ophidian op 09-11-2010 12:41 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ben ik het over het algemeen geheel mee eens, maar de meerwaarde van die beta's t.o.v. release begint toch wel erg groot te wordenOphidian schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:40:
[...]
Nee, op dit moment niet. Eigenlijk niet echt een reden voor. De WD deed het tot voor kort prima en om dan over te stappen op beta firmware vond ik niet zo nodig. Ik ben meer van de if it ain’t broken, don’t try to fix it.
Met BR menu's heb ik geen ervaring, dus dat weet ik niet. Maar er zitten erg veel kleine verbeteringen in. Over het algemeen werkt het menu sneller, hier en daar zijn menuitems duidelijker gemaakt en bijvoorbeeld de ondertitelingpositie wordt onthouden (zelfs als de stroom van de WD TV afgehaald wordt). En de header compression problemen zijn dus opgelost in een van de latere beta's, en dat is iets wat je wel vrij snel tegen kunt komen.Nu met dit gezeur heb ik de beta firmware erop gezet en eigenlijk daar geen problemen mee gehad (buiten het al bestaande probleem veroorzaakt door waarschijnlijk de schijf dan). De snelheid viel echter wel meteen op en ook het menu tijdens een film vond ik handiger. Werkt het menu van een BR nu ook?
Ah ok, dan weet ik dat. Dan ga ik ze iets meer bijhouden.Cloud schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:44:
[...]
Ben ik het over het algemeen geheel mee eens, maar de meerwaarde van die beta's t.o.v. release begint toch wel erg groot te wordenHoop dus ook dat ze snel een release gaan maken want dat wordt nu wel tijd.
Menu vond ik inderdaad ook duidelijker en beter in elkaar zitten. Ondertiteling is bij mij standaard, maar haal inderdaad altijd de stroom van de WD af. Hoop dit weekend een film te kunnen kijken, kan ik zien of het schok-probleem er nog is. Zo ja, dan word ik redelijk wanhopigMet BR menu's heb ik geen ervaring, dus dat weet ik niet. Maar er zitten erg veel kleine verbeteringen in. Over het algemeen werkt het menu sneller, hier en daar zijn menuitems duidelijker gemaakt en bijvoorbeeld de ondertitelingpositie wordt onthouden (zelfs als de stroom van de WD TV afgehaald wordt). En de header compression problemen zijn dus opgelost in een van de latere beta's, en dat is iets wat je wel vrij snel tegen kunt komen.
Deels gerelateerd nieuwsbericht, maar zie de volgende quote:
Kan eigenlijk ook niet natuurlijk, want de WD TV Live Hub is geen vervanger voor de WD TV Live. Andere prijsklasse, andere mogelijkheden.
Het ziet er naar uit dat ze dus nog niet van plan zijn te stoppen met de firmware updatesDe nieuwe mediaspeler van Western Digital heeft een vernieuwde gui gekregen, waarin het onder andere mogelijk is geworden om de grafische afbeeldingen voor de achtergronden naar eigen hand te zetten met behulp van thema's. WD liet aan Tweakers.net weten dat het de vernieuwde vormgeving begin volgend jaar ook in zijn oudere mediaspelers wil verwerken. Dit zal gebeuren door middel van firmware-upgrades.
mwa, dat vind ik wel meevallen hoor.Cloud schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:13:
WD TV Live Hub is geen vervanger voor de WD TV Live. Andere prijsklasse, andere mogelijkheden.
Hij heeft HDMI 1.4 en gigabit ethernet, voor de rest is het imo een WD TV Live met een vernieuwde interface, en een ingebouwde harde schijf.
En die vernieuwde interface krijgt de WD TV Live later dus ook
Zelf zou ik geen ingebouwde schijf willen hebben. Zo zit er in die hub versie nu ook een 25mm fan

Nou ik bedoel met vervanger, een opvolger binnen de productlijn voor Western Digital. Toen de WD TV Live uitkwam, was dat echt de opvolger van de WD TV HD en daar zijn ze toen ook min of meer onmiddellijk mee gestopt. Ik verwacht niet dat ze nu stoppen met het maken van de huidige WD TV Live (Plus), omdat het alleen al qua prijs een ander product is.
Voor de thuisgebruiker is het natuurlijk een mooie stap vooruit
Al vind ik het zelf ook wel prima zo, of de prijs moet nog flink dalen en het geluid van de fan moet behoorlijk meevallen.
Pin me er niet op vast, maar ik denk het wel.
Voor de thuisgebruiker is het natuurlijk een mooie stap vooruit
edit:
Ik blijf in herhaling vallen, maar volgens mij werkt WMVHD geluid ook in de latere beta's [ Voor 12% gewijzigd door Cloud op 09-11-2010 16:42 ]
Ik zou hem ook niet met interne HDD willen. Het gemak dat je nu even je schijf meeneemt of even de schijf of usb stick van een ander erin propt. Tevens bij een defecte schijf hoef je nu alleen de schijf te vervangen, terwijl je dan je hele WD mag vervangen. Ik vind het juist prima zo!
Mij maken ze gelukkig met het doorgeven van DTS HD en WMVHD geluid
Mij maken ze gelukkig met het doorgeven van DTS HD en WMVHD geluid
Overigens heb ik na het installeren van de beta firmware versie, telkens last dat ik de WD 30 sec van het stroom moet halen, voordat hij de usb drive ziet. Hebben jullie dat ook?
Alleen een beetje jammer dat het apparaat tegenwoordig niet voor minder dan het dubbele te verkrijgen is...Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:41:
Ik was helemaal 'klaar' met dit (veel te dure) onding en heb hem teruggebracht..
Nee dat probleem heb ik niet. Viel me wel op dat hij de nieuwe HDD veel sneller gescand heeft (knipperend usb lampje na starten). Nog niet het schokprobleem gehad gelukkig.
Kennis van mij had interesse in de WD TV Live Hub, dus ik was die eens nader aan het bekijken.
En wat zie ik nu, dat ding heeft geen USB slave poort!!
Je kunt je content dus alleen maar via het netwerk er naartoe schrijven.
ding heeft wel een GBE poort, maar voor content overschrijven blijkt de snelheid in de praktijk slechts 10MB/s te zijn. Ik snap niet dat ze niet een slave poort hebben toegevoegd zoals bij de WD Elements Play.
En wat zie ik nu, dat ding heeft geen USB slave poort!!

Je kunt je content dus alleen maar via het netwerk er naartoe schrijven.
ding heeft wel een GBE poort, maar voor content overschrijven blijkt de snelheid in de praktijk slechts 10MB/s te zijn. Ik snap niet dat ze niet een slave poort hebben toegevoegd zoals bij de WD Elements Play.
wat bedoel je met usb slave poort? dat je het als externe usb schijf kan gebruiken? is dat wel mogelijk bij enige ander apparaat wat ook nog een ander doel heeft?
je kan btw vast wel op de usb poort een andere schijf aansluiten en via de interface bestanden overzetten (zoals dat bij de live kan). handig is anders, maarja...
je kan btw vast wel op de usb poort een andere schijf aansluiten en via de interface bestanden overzetten (zoals dat bij de live kan). handig is anders, maarja...
ik bedoel dat je het apparaat dus met een USB kabel direct aan je pc kan hangen om je content erop te zetten.
En ja, er zijn er waar dat wel gewoon kan.
bijvoorbeeld de WD Elements Play.
daar zit achterop een mini-usb connector waar "to PC" bij staat.
En ja, er zijn er waar dat wel gewoon kan.
bijvoorbeeld de WD Elements Play.
daar zit achterop een mini-usb connector waar "to PC" bij staat.
Ik heb een WD tv Mini, maar kon geen topic hierover vinden.. ben ik hier juist?
Hij stopt steeds een kwartier voor het einde van een film, zeer irritant
iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Wou er ook nieuw firmware opzetten maar er staat alleen een firmware van 8 maanden geleden op, zijn er voor deze spelers ook betas?
Melding die in beeld komt bijna voor het eind: This Video's resolution exceeds the supported video resolution
Terwijl die het daarvoor wel prima doet?
Hij stopt steeds een kwartier voor het einde van een film, zeer irritant
Melding die in beeld komt bijna voor het eind: This Video's resolution exceeds the supported video resolution
[ Voor 19% gewijzigd door souljah1h op 16-11-2010 14:53 ]
Ik heb behalve de WDTV Live (waar dit specifieke forum over gaat) ook zo'n WDTV Mini voor op zolder of op vakantie. Firmware is inderdaad nog steeds Version 1.00.60 (3/22/10). Er is geen nieuwere, ook geen Beta.souljah1h schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:31:
Ik heb een WD tv Mini, maar kon geen topic hierover vinden.. ben ik hier juist?
Hij stopt steeds een kwartier voor het einde van een film, zeer irritantiemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Wou er ook nieuw firmware opzetten maar er staat alleen een firmware van 8 maanden geleden op, zijn er voor deze spelers ook betas?
Werkt prima met 16GB-USB-sticks en 120GB-externe diskjes, mijn DVD's en DIVX'en/AVI's gaan allemaal als een speer zolang de horizontale resolutie maar niet voorbij de 720 pixels gaat, want dan krijg je die foutmelding die jij noemt.
Bedenk verder ook dat wat je downloadt heel vaak door "prutsers" geupload is, dus 0,0 garantie dat het allemaal in 1 keer werkt. Ik gebruik zelf altijd DVDshrink (in lossless mode) om een DVD schoon te wassen, dus de overbodige talen, menu's en ondertitels eraf te strippen. Dan heb je gelijk een goede check dat de DVD goed is en er dus geen structure errors of iets dergelijks inzitten.
Ik zie nu bij mijn WD TV Live trouwens dat de coating aan het afbladeren is
Voor de liefhebbers 
Er is weer een nieuwe versie en deze is hier te downloaden: http://download.wdc.com/wdtv/WDTV_Live_1.03.49_V.zip
Volgens mij wordt/is dit een final want ik zie het volgende bericht op het forum van WD:
I just turn on my device and i get new firmware detected Firmware 1.03.49 !
I go to page but last is 1.02.21 !
Whats go in on is it safe to install this ?
Er is weer een nieuwe versie en deze is hier te downloaden: http://download.wdc.com/wdtv/WDTV_Live_1.03.49_V.zip
Volgens mij wordt/is dit een final want ik zie het volgende bericht op het forum van WD:
- niq
- Registratie: April 2001
- Laatst online: 18-09 22:35
Eet nooit gele sneeuw!
:strip_icc():strip_exif()/u/25704/scorpius_80_80.jpg?f=community)
Matched: Live, HD, TV, WD
Ja, deze wordt iig ook bij mij automatisch aangeboden door de WD HD Live.Flappie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:56:
Voor de liefhebbers
Volgens mij wordt dit een final want ik zie het volgende bericht op het forum van WD:
Ik krijg de melding om te upgraden ook (draaide de laatste beta), ondanks dat ik .49 nog niet kan vinden op de WD download site of op de pre-release pagina...
Ik wacht nog even af, maar hopelijk dan eindelijk de nieuwe final firmware!
Ik wacht nog even af, maar hopelijk dan eindelijk de nieuwe final firmware!
- niq
- Registratie: April 2001
- Laatst online: 18-09 22:35
Eet nooit gele sneeuw!
:strip_icc():strip_exif()/u/25704/scorpius_80_80.jpg?f=community)
Matched: Media, HD, WD
de release notes:
http://support.wdc.com/do...lease_Notes_1_03_49_V.pdfVersion 1.03.49_V:
Resolved Issues:
• Resolved HDMI negotiation issue found in previous firmware release.
• Resolved HDMI auto resolution selection issue.
• Resolved HDMI Video Output - 24Hz and 50Hz modes not working.
• Resolved HDMI screen flicker issue.
• Resolved playback issues related to mkvmerge.
• Improved thumbnail caching.
• Resolved MP4 problems with seeking and audio stopping.
• Resolved MP4 poor frame-rate and audio out of sync.
• Resolved File Share group name – No longer requires all group names to be the same. (Reset to factory defaults required)
• Resolved various user interface translation issues.
• Added Mediafly application.
• Added DVD Navigation support.
• Added .MOV chapter support.
• Added wireless adaptor support for ASUS USB-N13.
• Added security when mounting a network share on password protected local drives.
• Resolved aspect ratio issues.
• Resolved subtitle encoding for Big 5.
• Resolved resume remembering previous audio selection.
• Resolved IDX +_SUB positioning issue causing video freeze.
• Resolved PGS subtitle becoming frozen while using the delay function.
• Resolved Network share intermittent detection issue.
• Resolved undetectable 4TB My Book.
• Resolved large capacity video file (.ts) unable to play issue.
• Resolved DVR-MS video stops when fast forward at 6x.
• Resolved Buffalo G300N not enumerating.
op de site staat bij laatste firmware nu ook 1.03.49, maar als je de download link klikt krijg je nog 1.02.21
ik heb overigens net 2 uur geleden 1.03.43 erop gezet
ik heb overigens net 2 uur geleden 1.03.43 erop gezet

Zal hem dr ook ff opzetten. Ben benieuwd!
Whatever.
mooi ik hoop dat b-rad en consorten hier dan maar eens aan gaan beginnen 
zou wel die dvd-menu-structuur in de homebrew willen zien...
zou wel die dvd-menu-structuur in de homebrew willen zien...
Is er nu nog iets veranderd tov de laatste beta?
Iemand enig idee waar die V opslaat, in het nummer van de nieuwste firmware. Zal wel raar zijn , maar dat soort dingen vind ik vaak interessant.
Eindelijk, eindelijk... hoe lang heeft dit wel niet geduurd.Added DVD Navigation support.
Heb al maanden de beta erop werkt prima!
FCG
Hoezo werkt prima? Na een power down zijn de beeldinstellingen (zoals 1080P 24Hz) verdwenen en moet je deze na iedere start handmatig weer corrigeren. Niet echt prima.jeka schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:22:
Heb al maanden de beta erop werkt prima!
voor hem werkt het dus wel prima =.= niet iedereen heeft last van alle problemen die er zijn.
voor mij werkte hij in principe ook best. ik merk dan ook nog niet zo heel veel verschil met de beta
voor mij werkte hij in principe ook best. ik merk dan ook nog niet zo heel veel verschil met de beta
Na de update lukt het me niet meer om een connectie te maken met mijn CH3SNAS. Invoeren username/wachtwoord kan, maar krijg daarna elke keer de melding dat de network share unavailable is?
Hiervoor werkte het altijd probleemloos.
Sigs van meer dan 1 regel sucken.
Verwijderd
Matched: TV
Als ie bv: op 1080 P 60hz ingesteld staat speelt ie bij mij alle video ook zo af, ongeacht of het een ander formaat betreft bv: een ts file in 1080 p 50hz gaat ook als 60hz naar de tv, een 24hz ook.
Is daar niets aan te doen,
output op "auto" zetten lijkt me.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:17:
Als ie bv: op 1080 P 60hz ingesteld staat speelt ie bij mij alle video ook zo af, ongeacht of het een ander formaat betreft bv: een ts file in 1080 p 50hz gaat ook als 60hz naar de tv, een 24hz ook.
Verwijderd
Matched: HD, TV
Helaas op auto hetzelfde, alles gaat op 1080p 60hz naar de tv, ook als ie via HDMI naar de receiver gaat (Denon 1610) blijft het altijd op diezelfde resolutie, dus hij schakelt niet naar de overeenstemmende resolutie.
Heb hier nu een aantal HD files gedownload die allemaal 1080p 24hz zijn, maar op de Samsung PS50C550 plasma komt dit allemaal op 60hz binnen.
Heb hier nu een aantal HD files gedownload die allemaal 1080p 24hz zijn, maar op de Samsung PS50C550 plasma komt dit allemaal op 60hz binnen.
Al gefactory default? Dit lost vaak dit probleem op.supershoe schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:55:
Na de update lukt het me niet meer om een connectie te maken met mijn CH3SNAS. Invoeren username/wachtwoord kan, maar krijg daarna elke keer de melding dat de network share unavailable is?
Ook gedaan, maar hielp niet.Punica- schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:14:
[...]
Al gefactory default? Dit lost vaak dit probleem op.
De enige manier waarop ik het nu werkend krijg is om de wdtvlive zonder username/pass in te laten loggen op de NAS en de directory op de NAS lees rechten voor ALL te geven.
Jammer, vorige opzet werkte beter, waar de wdtvlive alleen rechten had op een eigen directory op de NAS.
Sigs van meer dan 1 regel sucken.
Ik heb sinds deze update ook problemen om mijn CH3SNAS te benaderen op de normale manier.supershoe schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:55:
Factory reset heeft ook niet geholpen. Echt balen dit. Iemand een oplossing of zou het zin hebben om dit probleem te melden bij Western Digital?
12x LG320N1K-A5 | https://pvoutput.org/list.jsp?userid=108681
http://community.wdc.com/...-rate-24-60-etc/idi-p/184Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:59:
Helaas op auto hetzelfde, alles gaat op 1080p 60hz naar de tv, ook als ie via HDMI naar de receiver gaat (Denon 1610) blijft het altijd op diezelfde resolutie, dus hij schakelt niet naar de overeenstemmende resolutie.
Je kunt ideen aanbrengen en dit idee is vooralsnog 'in review' helaas.. (beter dan afgewezen, dat dan weer wel!)
Wordt lid van dat forum en breng je stem uit
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Ik had hetzelfde probleem met mijn Synology. Kon ook geen nieuw wachtwoord invullen. Ook naar een clear password niet. Na een reset to factory default en nogmaals een clear password kreeg ik uiteindelijk weer een usename/password dialoog bij het connecten naar mijn NAS. Usename en password ingevoerd en het werkt weer al een zonnetje.supershoe schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:55:
Verwijderd
Matched: TV, WD
Auto resolutie werkt met B-RAD (latest versions), ook een applicatie gevonden autores die je op een USB stick dient te zetten, die hij dan oplaadt bij het booten.
Met deze werkt het wel, en, wordt je video in de originele resolutie en framerate naar je TV uitgevoerd, helaas is de B-RAD gebaseerd op oude firmware, wat dan weer een nadeel is.
http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=31&t=2502
http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=40&t=897
Met deze werkt het wel, en, wordt je video in de originele resolutie en framerate naar je TV uitgevoerd, helaas is de B-RAD gebaseerd op oude firmware, wat dan weer een nadeel is.
http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=31&t=2502
http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=40&t=897
komend weekend mag ik waarschijnlijk een weekendje met een WD TV Live Hub spelen.
Ben wel eens benieuwd naar de nieuwe interface. (die de WD TV Live als het goed is ook nog gaat krijgen)
Ben wel eens benieuwd naar de nieuwe interface. (die de WD TV Live als het goed is ook nog gaat krijgen)
180 Vind ik nog veel te duur.
Ik wil zograag de Live HUB, omdat ik de WDTV LIVE heb verkocht,.. alleen krijg ik het gevoel dat ik 100 euro meer zou betalen op dit moment voor niets anders dan een 1 TB schijf.
130 Euro SVP.
130 Euro SVP.
Gulfstream G650
jij denkt dat zo'n hardeschijf 50 euro is?
Dit is de schijf die er in zit als ik me niet vergis.
http://tweakers.net/price...sata-300-8mb-5200rpm.html
In de review op Anandtech staat een foto van zijn ingewanden waar deze schijf op te zien is.
http://tweakers.net/price...sata-300-8mb-5200rpm.html
In de review op Anandtech staat een foto van zijn ingewanden waar deze schijf op te zien is.
Iemand wel eens problemen gehad met blu ray isos? Ik heb hier een blu ray iso van planet earth (episode 12) en deze wil mijn WDTV Live niet afspelen. Ik krijg een zwart scherm waarna er niks gebeurt. Ik moet dan de stroom eraf halen om hem te rebooten....
Overigens met de nieuwste firmware (beta firmware speelde het ook niet af).
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Net de laatste update op de WD gezet. Ziet er goed uit, de dvd menu's werken plotseling. Mooi om te zien dat dat gelukt in deze update.
Heb ik ook een keer gehad met een BR-ISO. De MBP had het er ook al wel moeilijk mee, dus ik vergeef het de WD maaradros schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:26:
Iemand wel eens problemen gehad met blu ray isos? Ik heb hier een blu ray iso van planet earth (episode 12) en deze wil mijn WDTV Live niet afspelen. Ik krijg een zwart scherm waarna er niks gebeurt. Ik moet dan de stroom eraf halen om hem te rebooten....
Hhhmm, dacht dat downmixen naar stereo bij het WMA pro niet werkte. Vreemd genoeg heb ik nu wel geluid, ik vind het niet erg.
Verder zie ik ergens schokken, is dat dat 24fps wat niet goed herkend wordt?
Nog een klacht over deze fw, al 1 crash gehad, en 1x dat die weigerde op te starten.... stroom eraf was enige dat hielp.
Verder zie ik ergens schokken, is dat dat 24fps wat niet goed herkend wordt?
Nog een klacht over deze fw, al 1 crash gehad, en 1x dat die weigerde op te starten.... stroom eraf was enige dat hielp.
Over welke firmware heb je het?Sjah schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:50:
en 1x dat die weigerde op te starten.... stroom eraf was enige dat hielp.
Ik heb de een na laatste beta en nu al 2x gehad dat hij niet aan wilde met de afstandsbediening.
Vanavond ook maar even mijn bèta firmware geupdate naar 1.03.49V. Ik had bij de bèta wat issues met het herkennen van mijn usb powered 2,5" externe hardeschijf.
Vanavond even gespeeld met mijn home cinema. De hardeschijf werd i.i.g. direct herkend, wat eerder wel eens ontbrak. Verder irritant dat je elke keer hdmi audio aan moet zetten. Kennelijk gaat WD er vanuit dat de meesten hem aansluiten op de tv en dat digital geluid via HDMI niet belangrijk is. Had dus eerst geen geluid. Waren laten ze dit niet selecteren bij eerste opstart (menu wilt u: geluid stereo hdmi, geluid digital hdmi of optisch)... Dit veranderd bij settings en daarna MR. Nobody gespeeld. Beeld deed het, maar geluid niet. Volgens mij ligt dit aan het feit dat het een WMApro bestand was.... geluid wordt daarin dus niet ondersteund. Daarna maar een andere film gekeken, met een custom menu, die de WD TV Live niet kon bedienen. Dus alle film bestanden maar een voor een afgekeken. Ben benieuwd of hij andere menu's wel kan afspelen, de bèta deed dit probleemloos.
Vanavond even gespeeld met mijn home cinema. De hardeschijf werd i.i.g. direct herkend, wat eerder wel eens ontbrak. Verder irritant dat je elke keer hdmi audio aan moet zetten. Kennelijk gaat WD er vanuit dat de meesten hem aansluiten op de tv en dat digital geluid via HDMI niet belangrijk is. Had dus eerst geen geluid. Waren laten ze dit niet selecteren bij eerste opstart (menu wilt u: geluid stereo hdmi, geluid digital hdmi of optisch)... Dit veranderd bij settings en daarna MR. Nobody gespeeld. Beeld deed het, maar geluid niet. Volgens mij ligt dit aan het feit dat het een WMApro bestand was.... geluid wordt daarin dus niet ondersteund. Daarna maar een andere film gekeken, met een custom menu, die de WD TV Live niet kon bedienen. Dus alle film bestanden maar een voor een afgekeken. Ben benieuwd of hij andere menu's wel kan afspelen, de bèta deed dit probleemloos.
Voor de iPhone / iPad bezitters, kennen jullie WD TV Live Remote al?
Zie hier voor een screenshot:
http://www.wdtvremote.com/viewtopic.php?f=8&t=5
Het is een applicatie om een iPhone als remote te gebruiken voor de WD TV Live.
Je hebt naast een iPhone / iPad ook een UPnP compatible media server nodig.
Ik heb het gedownload en getest met m'n iPad en een Synology NAS.
Ziet er op het eerste gezicht leuk uit, al is de functionaliteit nog beperkt.
Hoewel ik de WD TV Live een prima apparaat vind, erger ik me al heel lang aan de El CHeapo remote
die er bij zit, en aan de trage en omslachtige bediening.
Deze app neemt een deel van die ergernissen weg, al zal er nog de nodige functionaliteit (zoals snel vooruit spoelen) toegevoegd moeten worden voordat het een volwaardige vervanger is van de WD remote. Ik weet niet of UPnP hierin
kan voorzien. Youtube werkt in ieder geval heel aardig.
Hoewel ik de WD TV Live een prima apparaat vind, erger ik me al heel lang aan de El CHeapo remote
Deze app neemt een deel van die ergernissen weg, al zal er nog de nodige functionaliteit (zoals snel vooruit spoelen) toegevoegd moeten worden voordat het een volwaardige vervanger is van de WD remote. Ik weet niet of UPnP hierin
Dit "probleem" had ik al vanaf dag 1. Vond het niet zo enorm erg aangezien even loshalen en reconnecten het oplost.HeyJIJdaar schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:33:
Vanavond ook maar even mijn bèta firmware geupdate naar 1.03.49V. Ik had bij de bèta wat issues met het herkennen van mijn usb powered 2,5" externe hardeschijf.
Maar opvallend is dat ik nu een tijdje b-rads firmware erop heeft staan en die heeft dit probleem helemaal niet.
zitten nogal veel eisen aan. bij de googletv kan je gewoon standaard al een android of iphone toestel gebruiken (zij het met natuurlijk een app).
meh, niet interessant voor mij.
meh, niet interessant voor mij.
Voordat ik de nieuwe firmware installeer wil de oude versie 1.03.40 beta die nu tot tevredenheid
op mijn wd tv draait achter de hand hebben voor noodgevallen. Maar hoe kom ik aan die versie ???
op mijn wd tv draait achter de hand hebben voor noodgevallen. Maar hoe kom ik aan die versie ???
eerste indrukken van de Live Hub
- Het plaatsen van files erop is een ellende. Via netwerk gaat heel traag, en via het menu is onhandig.
Hij heeft geen usb slave poort om direct aan de pc te hangen.
- accuweather werkt als het goed is alleen in USA, maar heb nu wel een temperatuur van een amerikaanse plaats op het home screen staan, wat ik zo snel niet weg krijg.
+ nieuwe interface
reageerd vlot, ziet er gelikt uit.
Met de mediascrape functie haalt hij beschrijving + filmduur + plaatjes van internet.
Op de achtergrond laat hij dan ook plaatjes uit die film zien.
- Het plaatsen van files erop is een ellende. Via netwerk gaat heel traag, en via het menu is onhandig.
Hij heeft geen usb slave poort om direct aan de pc te hangen.
- accuweather werkt als het goed is alleen in USA, maar heb nu wel een temperatuur van een amerikaanse plaats op het home screen staan, wat ik zo snel niet weg krijg.
+ nieuwe interface
Met de mediascrape functie haalt hij beschrijving + filmduur + plaatjes van internet.
Verwijderd
Matched: WD
Dat wordt weer een ellenlange lijst updates voor die HUB, en veel tijd zal het wellicht ook in beslag nemen.
Ook het ontbreken van een USB slave stuit op veel ongenoegen op het net, WD kan maar niet met een compleet apparaat komen.
Ook het ontbreken van een USB slave stuit op veel ongenoegen op het net, WD kan maar niet met een compleet apparaat komen.
wat is er mis met de normale wd tv live?
kan er trouwens niet beter iemand een nieuw topic openen voor de hub?
kan er trouwens niet beter iemand een nieuw topic openen voor de hub?
Niks mis mee, ik heb de hub slechts een weekend op bruikleen.
Ik zou de hub zelf niet moeten hebben. Interne schijf vind ik onhandig, en er zit een ventilator in.
Geef mij maar een WD TV Live, met de hub interface. maar dat gaat nog een paar maanden duren.
- trixx
- Registratie: Maart 2001
- Laatst online: 12-09 21:22
-CTU- SuiZide
:strip_icc():strip_exif()/u/25199/me_got.jpg?f=community)
Matched: Media, Live, HD, TV, WD
Heb vandaag de WD TV Hub 1TB gekocht.
Eerste indrukken....
- Speelt elke formaat wat ik op mijn systeem had staan, interface is door een kind te bedienen, heb mijn dochter van 8 laten spelen. Ging meteen goed.
- Beeld is zeer goed. Vergelijkbaar met de WD TV Live Plus.
- Remote ligt prima in de hand. Voelt desondanks wel goedkoop aan.
- Netwerkaansluiting is ondanks info niet 'echt' gigabit.
- Media content is op bestandsniveau, dus als je al je films netjes in mappen hebt dan moet je echt de map in om de info van de film zoals de poster, acteurs e.d. te bekijken.
- Als het systeem opstart hoor je de koeler even, zodra het systeem helemaal is opgestart dan hoor je deze alleen nog maar als je je oor er naast legt.
Wat ik wel jammer vind is dat er niks bij zit behalve, AC-adapter en remote.... voor een dergelijk bedrag verwacht je op z'n minst een RGB-kabel. Ik heb laatst voor een familielid een Xoro (lees rommel) apparaat aangesloten en deze had naast een component kabel ook nog een HDMI-kabel erbij zitten.
Eerste indrukken....
- Speelt elke formaat wat ik op mijn systeem had staan, interface is door een kind te bedienen, heb mijn dochter van 8 laten spelen. Ging meteen goed.
- Media content is op bestandsniveau, dus als je al je films netjes in mappen hebt dan moet je echt de map in om de info van de film zoals de poster, acteurs e.d. te bekijken.
- Als het systeem opstart hoor je de koeler even, zodra het systeem helemaal is opgestart dan hoor je deze alleen nog maar als je je oor er naast legt.
Wat ik wel jammer vind is dat er niks bij zit behalve, AC-adapter en remote.... voor een dergelijk bedrag verwacht je op z'n minst een RGB-kabel. Ik heb laatst voor een familielid een Xoro (lees rommel) apparaat aangesloten en deze had naast een component kabel ook nog een HDMI-kabel erbij zitten.
Life is like a box of chocolate, it makes you sick.
Dit is misschien wel handig.ReneK schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:17:
Voor de iPhone / iPad bezitters, kennen jullie WD TV Live Remote al?
Wat bedoel je met een een UPnP compatible media server?
Ik werk met de WD TV altijd met mijn windows share, en mijn iPod Touch zit ook op dat netwerk. Kan je dan ook op die manier ermee werken, of moet je dan al die Microsoft zooi gebruiken("play-to" vind ik toch een flinke stap terug in kwaliteit, en dat komt met name door de bloat die dan op je PC zit)
Ik vind het vooral handig als backup voor als mijn fysieke AB kapot gaat.
Overigens werkt de WD TV Live perfect icm met de AB van de oude WD TV, die bij bij helaas is overleden. Tip: doe niet eigenwijs zoals ik en zet de WD TV(Live) niet op een warme receiver, en helemaal niet op de grijze mediabox van UPC. Staat ook duidelijk in de handleiding van de WD TV.
De WD TV Live speelt niet alle mediabestanden over het netwerk vloeiend af, als het gaat om hele grote videobestanden met een hoge bitrate. Wat kan je daar over zeggen.trixx schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:43:
Heb vandaag de WD TV Hub 1TB gekocht.
Eerste indrukken....
Ik bedoel als de zwaarst mogelijk bluray geen problemen oplevert, maakt het niet uit dat hij niet "echt" gigabit is.
[ Voor 28% gewijzigd door jmk op 19-11-2010 23:27 ]
Yippie kayak, other buckets!
- trixx
- Registratie: Maart 2001
- Laatst online: 12-09 21:22
-CTU- SuiZide
:strip_icc():strip_exif()/u/25199/me_got.jpg?f=community)
Matched: Media, Live, HD, TV, WD
Earth 1080p was geen probleem om over het netwerk te spelen, maar de reden dat ik deze dus heb gekocht is om het grootste gedeelte van mijn collectie over te zetten naar het apparaat, waardoor er geen nas of pc aan hoeft te blijven. Dan is het ontbreken van snelheid wel degelijk een issue.... stel je voor je hebt een nieuwe hd 1080p, meestal rond de 7 á 8 GB, dan is het overzetten via het netwerk gewoon erg traag. Gemiddeld doet het systeem daar nu 20-25 minuten over.jmk schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:23:
De WD TV Live speelt niet alle mediabestanden over het netwerk vloeiend af, als het gaat om hele grote videobestanden met een hoge bitrate. Wat kan je daar over zeggen.
Ik bedoel als de zwaarst mogelijk bluray geen problemen oplevert, maakt het niet uit dat hij niet "echt" gigabit is.
Life is like a box of chocolate, it makes you sick.
UPnP (Universal Plug and Play) is een verzameling netwerkprotocollen waarmee b.v. mediaspelers en mediaservers elkaar op een netwerk sneller kunnen vinden (auto configuratie) en gemakkelijker met elkaar kunnen communiceren. Het gaat veel verder dan alleen maar file sharing.jmk schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:23:
[...]
Wat bedoel je met een een UPnP compatible media server?
Voor zover ik weet voorziet een standaard Windows share niet in UPnP. Je moet daarvoor echt media server software draaien of bv. een NAS hebben met die functionaliteit. TwonkyMediaServer zal het ook wel doen met de iPhone software, denk ik.Ik werk met de WD TV altijd met mijn windows share, en mijn iPod Touch zit ook op dat netwerk. Kan je dan ook op die manier ermee werken, of moet je dan al die Microsoft zooi gebruiken("play-to" vind ik toch een flinke stap terug in kwaliteit, en dat komt met name door de bloat die dan op je PC zit)
Mee eens, al is de app op dit moment nog geen volwaardige vervanger van de WD remote. Maar het begin is er.Ik vind het vooral handig als backup voor als mijn fysieke AB kapot gaat.
Uit de reacties onder de productreview van BlackSmokey:
Hoe vervelend is dit probleem? Daarmee bedoel ik: is het mogelijk om tijdens het kijken van framerate te wisselen? Ik heb over het algemeen geen idee wat de framerate is van mijn mkv's. Bovendien staat dat niet altijd in de .nfo. Weten jullie of er andere mediaspelers zijn die dit wel automatisch doen?Known issue, en wat mij betreft de belangrijkste: de autodetectie van de framerate werkt niet. Dit heeft overigens ook nog nooit gewerkt. De speler gaat standaard op 60hz staan. Hierdoor spelen video's die een andere framerate dan 60Hz hebben niet goed af. Dit is niet altijd even duidelijk te zien, maar het is niet goed. Er wordt in het gunstigste geval 1 frame gedropped en dat zie je bijna niet. Wel wordt hierdoor de kans aanzienlijk dat je audio en video sync problemen gaat krijgen. De enige oplossing is nu handmatig de juiste framerate instellen.
Verwijderd
Matched: TV
Hij kijkt bij auto stand welke de hoogste is die je tv aankan en stelt zich daar op in, en blijft daar ook op staan ongeacht welke video file je opstart.
Bij de B-RAD laatste firmware versies zit er een autores ingebakken die het wel doet.
Bij de B-RAD laatste firmware versies zit er een autores ingebakken die het wel doet.
clog schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:17:
Voordat ik de nieuwe firmware installeer wil de oude versie 1.03.40 beta die nu tot tevredenheid
Voordat ik de vraag in het forum stelde had ik uitgebreid gegoogled. Ook de link waar jij naar verwijst bevat geen of een verlopen downloadlocatie van de gezochte firmware. Daarom opnieuw mijn vraag.hoe kom ik aan de verlopen beta firmware en dan met name de bovengenoemde versie.
dan maar weg
[ Voor 84% gewijzigd door lowfi op 21-11-2010 00:01 ]
Je zal er geen kogel voor door je kop krijgen, maar echt mogen: nee...
Ik werd er een x voor gebanned.
Echt...
Gulfstream G650
Mijn WD TV Live werkt niet meer na de laatste update (1.03.49)
De automatische update was succesvol afgerond, maar nu 1 dag later zie ik de interface niet meer. Misschien een HDMI probleem?
Reset werkt helaas ook niet. Ook firmware op Usb stick geprobeerd, die wordt wel gelezen maar kan ik niet starten omdat ik geen beeld heb.
De beta firmware werkte overigens zonder problemen.
Iemand een oplossing of tip?
De automatische update was succesvol afgerond, maar nu 1 dag later zie ik de interface niet meer. Misschien een HDMI probleem?
Reset werkt helaas ook niet. Ook firmware op Usb stick geprobeerd, die wordt wel gelezen maar kan ik niet starten omdat ik geen beeld heb.
De beta firmware werkte overigens zonder problemen.
Iemand een oplossing of tip?
[ Voor 6% gewijzigd door marsie030 op 20-11-2010 23:14 ]
alle usb apparaten verwijderen?
ik heb een soortgelijk probleem (denk ik) ook al een paar keer gehad: alleen de blauwe achtergrond was dan zichtbaar. opstarten zonder usb apparaten zorgde weer voor een functionerend apparaat (stroom er echt af natuurlijk)
ik heb een soortgelijk probleem (denk ik) ook al een paar keer gehad: alleen de blauwe achtergrond was dan zichtbaar. opstarten zonder usb apparaten zorgde weer voor een functionerend apparaat (stroom er echt af natuurlijk)
Is het de verwachting dat, net als de nieuwe gui, deze functie in een toekomstige FW-update verwerkt gaat worden in de wdtvLeerste indrukken van de Live Hub
....
[ Voor 8% gewijzigd door tinus94 op 21-11-2010 08:27 ]
Bedankt voor de tip, ik heb 2 keer van ieder apparaat dat op mijn tv staat de stroom afgehaald en 1 voor 1 de hdmi kabels aangesloten ( iedere keer weer de stroom van de tv) en nu werkt het.Rub3s schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:11:
alle usb apparaten verwijderen?
De eerste keer werkte het dus niet, na de 2e keer dus wel.
Never mind, niet goed gelezen...
[ Voor 93% gewijzigd door D-Three op 21-11-2010 10:11 ]
Je kan niet echt tijdens het kijken on-the-fly de framerate veranderen. Je moet de film stoppen en in de systeeminstellingen de framerate aanpassen. Dan terug naar de film en resume play.pelt schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:28:
Hoe vervelend is dit probleem? Daarmee bedoel ik: is het mogelijk om tijdens het kijken van framerate te wisselen?
Of je de juiste framerate te pakken hebt kun je het beste testen met een scene waarin een object relatief snel over een statische omgeving beweegt. Moeilijk merkbaar, maar wel merkbaar, vooral als je kunt vergelijken
Kan iemand mij vertellen of je met een WD live tv hub ook 3d bestanden kan afspelen op een 3dtv?
Ik kan hier geen uitsluitsel over vinden op internet....
Ik kan hier geen uitsluitsel over vinden op internet....
Zelfs de WDTV LIVE HD kan dat; je hebt het dan wel over videobestanden die al in "tweeën" zijn gedeelt; de TV moet het 3D werk doen. In feite speel je dus een "Normale 1080P" bestand af.
Voor ECHT 3d (Blu Ray , 1080p, 2x 60FPS bijfoorbeeld) heb je echt een Bluray speler nodig. Zelfs de PS3 kan 3D niet in 1080P 120fps outputten.
Voor ECHT 3d (Blu Ray , 1080p, 2x 60FPS bijfoorbeeld) heb je echt een Bluray speler nodig. Zelfs de PS3 kan 3D niet in 1080P 120fps outputten.
Gulfstream G650
Hmm, de nieuwe firmware 1.03.49 is helemaal top maar eigenlijk baal ik dat ik nu die DVD menu's weer zie. Best onhandig als je gewend bent om met 1 druk op de knop een film te starten.
Zou iemand me goed kunnen uitleggen hoe ik de WD kan downgraden naar de vorige versie? Krijg het niet voor elkaar..
Zou iemand me goed kunnen uitleggen hoe ik de WD kan downgraden naar de vorige versie? Krijg het niet voor elkaar..
[ Voor 15% gewijzigd door boekenbon op 22-11-2010 15:55 ]
Wanneer de film begint te spelen in het preview venster druk je eerst op de rechtse en daarna op de middenknop, (enter) zo omzijl je het dvd-menu. Tenminste zo werkt het wel bij een ISO. Heb het nog niet precies gecontroleerd met VIDEO_TS bestanden. Er zit in iig verschil in play of de enter knop om afspelen te starten.boekenbon schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:52:
Hmm, de nieuwe firmware 1.03.49 is helemaal top maar eigenlijk baal ik dat ik nu die DVD menu's weer zie. Best onhandig als je gewend bent om met 1 druk op de knop een film te starten.
Da's een goeie tip JantjeKoud, die kende ik nog niet. Ik heb al mijn films geript naar Iso-bestanden dus dat komt nu weer goed uit. Gelijk eens even proberen.JantjeKoud schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:40:
Wanneer de film begint te spelen in het preview venster druk je eerst op de rechtse en daarna op de middenknop, (enter) zo omzijl je het dvd-menu. Tenminste zo werkt het wel bij een ISO. Heb het nog niet precies gecontroleerd met VIDEO_TS bestanden. Er zit in iig verschil in play of de enter knop om afspelen te starten.
edit: Toch maar een firmware downgrade gedaan. Mijn dochter werd gek van die 'verplichte' voorfilmpjes van bv Brein en moviepreviews als ze een dvdtje wilde gaan kijken. Op de site van WD vond ik een simpele howto om te downgraden. Was binnen 5 minuten gebeurd.
http://www.wdc.com/wdtvlive_limitedpublicbetarelease/
[ Voor 24% gewijzigd door boekenbon op 23-11-2010 09:40 ]
Is het niet zo dat je met 'OK' het dvd-menu krijgt, en met Play de film zelf? Zoiets deed hij iig in de eerste beta waarin de dvd-menu-ondersteuning zat.
is het niet andersom?Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:24:
Is het niet zo dat je met 'OK' het dvd-menu krijgt, en met Play de film zelf? Zoiets deed hij iig in de eerste beta waarin de dvd-menu-ondersteuning zat.
ik heb pas de nieuwe firmware erop gezet en even een dvd met menu geprobeerd, en die ging direct afspelen.
ik moest options->menu kiezen om naar het menu te gaan.
En ik start een bestand altijd met de OK knop.
Is dat echt zo in thumbnails mode? Met de playknop omzeil je het dvd-menu? En met de OK knop start je met het dvd-menu? Zou iemand dat eens met een iso voor mij willen testen? Ik heb net de laatste firmware erafgegooid....
[ Voor 62% gewijzigd door boekenbon op 23-11-2010 12:14 ]
Vanochtend nieuwe versie firmware geïnstalleerd, nl. 1.04.10_B. Hier de release notes.
Zo te zien zijn er wat applicaties toegevoegd zoals facebook, accu weather enz.
Version 1.04.10_B:
Resolved Issues:
• Supports Facebook application.
• Supports Blockbuster On Demand application.
• Supports Deezer application.
• Supports Flingo application.
• Supports AccuWeather application.
• Supports USB keyboards.
• Resolved ability to download two files simultaneously.
Zo te zien zijn er wat applicaties toegevoegd zoals facebook, accu weather enz.
Version 1.04.10_B:
Resolved Issues:
• Supports Facebook application.
• Supports Blockbuster On Demand application.
• Supports Deezer application.
• Supports Flingo application.
• Supports AccuWeather application.
• Supports USB keyboards.
• Resolved ability to download two files simultaneously.
[ Voor 39% gewijzigd door adsa op 23-11-2010 12:14 ]
die is voor de Live plus toch?
deze link is voor de non-plus
http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live
Deze is alleen nog beschikbaar via online update, download versie moet nog komen.
Lijkt me wel weer een final release, en geen beta.
vreemd dat ze zo kort na een final release, weer een final release met nieuwe functies toevoegen.
Edit:
Ik adviseer toch even de forums van WD te lezen en te volgen voor je deze firmware installeert.
Hij schijnt niet helemaal probleemloos te zijn!!
deze link is voor de non-plus
http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live
Deze is alleen nog beschikbaar via online update, download versie moet nog komen.
Lijkt me wel weer een final release, en geen beta.
vreemd dat ze zo kort na een final release, weer een final release met nieuwe functies toevoegen.
Edit:
Ik adviseer toch even de forums van WD te lezen en te volgen voor je deze firmware installeert.
Hij schijnt niet helemaal probleemloos te zijn!!
[ Voor 100% gewijzigd door M a r c o op 23-11-2010 13:29 ]
Nou mijn Live (non-plus) is nu ook alweer aan het updaten (na gisteren naar 1.03.49 te zijn gegaan). Ben benieuwd
.
[ Voor 21% gewijzigd door BasNation op 23-11-2010 17:29 ]
de update is dus echt voor de normale live!
idd flink wat applications bijgekomen, ben benieuwd wat wij europeanen daar aan hebben
[edit] bij accuweather kan je iig amsterdam instellen! wel wat fouten in trouwens (o.a. de melding: there is no media in the current folder!?).
[edit2] en een hoop andere steden, satteliet image is wel een beetje mehhh)
idd flink wat applications bijgekomen, ben benieuwd wat wij europeanen daar aan hebben
[edit] bij accuweather kan je iig amsterdam instellen! wel wat fouten in trouwens (o.a. de melding: there is no media in the current folder!?).
[ Voor 47% gewijzigd door Rub3s op 23-11-2010 17:58 ]
ik reageerde op de link in de post van adsa naar de release notes, die waren voor de live plus.
ja zal wel 
de applicatie deezer is trouwens aardig geniaal. dat biedt tenminste echt meerwaarde! kan alleen jammer genoeg er nog niet op inloggen. hopelijk wordt die bug verholpen in de volgende update (of kan iemand anders wel inloggen? zo ja: hoe?)
de applicatie deezer is trouwens aardig geniaal. dat biedt tenminste echt meerwaarde! kan alleen jammer genoeg er nog niet op inloggen. hopelijk wordt die bug verholpen in de volgende update (of kan iemand anders wel inloggen? zo ja: hoe?)
Leuke update weer. Vooral de ondersteuning voor een USB keyboard vind ik erg handig (voor het intikken van zoekopdrachten bij YouTube).
Hier doet hij Baarn ook, was alleen even bezig met zoekenRub3s schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:51:
de update is dus echt voor de normale live!
Hoezo zal wel
En hij linkte naar hier dat is een pagina van de live plus.
Daarna zag ik dat deze voor de gewone Live ook was, maar dat is de _V versie.
Let op:
Let op!
Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!
[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition
[Mediaplayer] WD TV Live Hub
Let op!
Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!
[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition
[Mediaplayer] WD TV Live Hub