Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:15
Matched: Media, Live, TV, WD
Jormungandr schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:05:
We hebben nu al een tijdje een Live staan thuis om films vanop de nas te kijken. Spijtig genoeg is de beeldkwaliteit niet super (maar wat verwacht je van een oude beeldbaktv op composiet).

Wanneer je echter een film pauzeert gaat hij bij het hervatten nog even verder spelen en dan hangt de film. Ik moet dan stoppen en opnieuw starten. Handig is dus anders als je effe naar de wc moet tijdens het kijken :S. Nog iemand met dit fenomeen?
Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik kan mijn PC met daarop een mediashare gewoon rebooten als de WD TV op pauze staat. Dan kan ik na de reboot weer gewoon verder kijken zonder problemen!

Ik denk dat jouw NAS een energysaving heeft en niet meteen "ready" is op het moment dat je hem weer nodig hebt. Misschien kan je in je NAS een setting veranderen onder kopje energy saving.

Wat je ook nog kan doen is even op stop drukken bij een lange pauze. Op play drukken en beginnen waar je was na je pauze.

[ Voor 6% gewijzigd door jmk op 17-10-2010 16:11 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:16
Matched: Live
.. Vandaag gemerkt dat de Live ook TrueDTS doorgeeft aan de receiver!
Of was dit al een tijdje zo? (Vandaag nieuwe fw geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:24
Matched: TV, WD
Zo doe ik het idd op dit moment jmk. Ik stop gewoon en wanneer ik terug ben start ik waar hij gestopt is.
De nas is een synology DS210J en het zou me verbazen dat het aan de energy settings ligt, maar ik ga het eens checken.

Ik heb daarnet de WDLXTV firmware geinstalleerd. Ben benieuwd of het vlot loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Matched: Live, HD, TV, WD
jmk schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:57:
Mogelijke opvolger van de WD TV Live?

WD Live TV Hub @engadget

Lijkt een beetje op de WD TV Live, maar dan met interne HDD van 1 GB en NAS functionaliteit. $229,-
Ohja en 1 GB Ethernet
Ziet er goed uit.

Ik hoop eigenlijk dat er nog eens een 3rd party komt die een "ombouwkit" levert om de WD TV live samen met een harddisk in één behuizing te zetten.

Zou technisch makkelijk moeten kunnen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Matched: Player, Media, Live, HD, TV, WD
jmk schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:57:
Mogelijke opvolger van de WD TV Live?

WD Live TV Hub @engadget

Lijkt een beetje op de WD TV Live, maar dan met interne HDD van 1 GB en NAS functionaliteit. $229,-
Ohja en 1 GB Ethernet
Ik ben 'in the market' voor een mediaplayer, en ben dan met name geïnteresseerd in de WD TV Live waar het in dit draadje over gaat. Als ik het goed begrijp is het een eenvoudig apparaat wat doet wat 'ie moet doen, en dat is content afspelen. Maar ik heb nu even wat advies nodig. Ik heb feitelijk maar één eis, en dat is dat het vloeiend 1080p materiaal af kan spelen vanaf een aan te koppelen ext. HDD. Geen ingewikkelde zaken dus.

Is het verstandig om even te wachten op de nieuwe (WD Live TV Hub), of kan ik net zo goed de TV Live kopen (die voldoet aan mijn eisen, nietwaar..?) ? :)

[ Voor 1% gewijzigd door JanvdVeer op 18-10-2010 14:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
@JanvdVeer: De 'gewone' live versie voldoet dan al helemaal aan je eisen! Wachten niet nodig dus :P. Bovendien is de live ook nog een stukje goedkoper (tip, haal wel de nieuwste (beta) firmware binnen meteen na aanschaf)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52
Matched: HD
Ik denk dat die hub ook gewoon gebaseerd wordt op dezelfde firmware, dus qua features verwacht ik geen verschillen. Het is dus voor je zelf de keuze of je een interne hdd wilt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
zelf vind ik een externe hdd veel handiger om even los te maken en aan de pc te hangen, of mee te nemen naar iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Matched: Live, HD
M a r c o schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:40:
zelf vind ik een externe hdd veel handiger om even los te maken en aan de pc te hangen, of mee te nemen naar iemand anders.
Dat vind ik dus ook :)
SuperPaddo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:01:
@JanvdVeer: De 'gewone' live versie voldoet dan al helemaal aan je eisen! Wachten niet nodig dus :P. Bovendien is de live ook nog een stukje goedkoper (tip, haal wel de nieuwste (beta) firmware binnen meteen na aanschaf)
Bedankt voor de feedback en de tip! Ga hem van de week direct bestellen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Matched: Live, HD
b.o.n.s schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:42:
.. Vandaag gemerkt dat de Live ook TrueDTS doorgeeft aan de receiver!
Of was dit al een tijdje zo? (Vandaag nieuwe fw geinstalleerd)
Ik heb het geprobeerd, hier geeft hij Dolby TrueHD door, maar DTS-HD niet.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Matched: HD, WD
Ok die codec had ik nog niet kunnen testen, weten we dat ook. Al een flinke vooruitgang Dolby TrueHD imo.

De WMV bestanden met de xbox360 audio codec werken ook, alleen moet je de WD dan op analoog zetten.
Top natuurlijk, was oorspronkelijk helemaal niet mogelijk (rechten issue), maar het geluid is niet top op deze manier helaas. Wie weet komt ook dit nog in een volgende fw-versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Laatst online: 16-09 16:55
Geen matches
Hello,

Even en kleine vraag (ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden in dit mega topic).

Hoe zijn de menu's als je via composite op een (32") CRT kijkt?

Ik heb net een xtreamer gekocht, maar daarbij zijn de menus niet te lezen (en is de boel flink overscanned).

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Matched: HD, TV
Opperpanter2 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:55:
Hello,

Even en kleine vraag (ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden in dit mega topic).

Hoe zijn de menu's als je via composite op een (32") CRT kijkt?

Ik heb net een xtreamer gekocht, maar daarbij zijn de menus niet te lezen (en is de boel flink overscanned).

Thanks!
Ik heb een CRT TV, een breedbeeld van Philips, +/- 60cm.
Ziet er perfect uit. Alles* is zeer goed leesbaar. Video is behoorlijk goed te noemen, zeg maar DVD kwaliteit. Er is praktisch geen "flicker" te zien in het menu, allemaal heel strak.

*Enige is dat als je youtube filmpjes aan het kijken bent, de titels wel wat aan de kleine kant zijn.

Er zit trouwens wel wat overscan op, wellicht ook in menu's, maar daar heb ik me nooit aan gestoord. Het beeld wordt mooi gevuld en dat vind ik belangrijk. Overigens zit er in het menu niets belangrijks aan de zijkanten, maar alles zit in het midden.

Als ik trouwens een serie aan het kijken ben met rechtsonder in beeld een logo van een zender, dan valt mij iets op: Als er in een heel donker stuk video ineens iets lichts verschijnt, dan zie ik het logo enigszins verschuiven. Voor mij niet zichtbaar in het beeld zelf, maar dus wel het logo. Ja, ik heb geen HDTV denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Matched: HD, TV, WD
b.o.n.s schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:27:
Ok die codec had ik nog niet kunnen testen, weten we dat ook. Al een flinke vooruitgang Dolby TrueHD imo.

De WMV bestanden met de xbox360 audio codec werken ook, alleen moet je de WD dan op analoog zetten.
Top natuurlijk, was oorspronkelijk helemaal niet mogelijk (rechten issue), maar het geluid is niet top op deze manier helaas. Wie weet komt ook dit nog in een volgende fw-versie :)
Ik zal morgen eens kijken wat ie hier doet met een WMVHD als ik die nog heb. Rare is wel dat de WD TV wel weergeeft dat het DTSHDA (of iets in die richting) is, maar mijn versterker geeft gewoon DTS weer.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2wg95c9.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 18-10-2010 22:35 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Matched: WD
b.o.n.s schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:27:
Ooooh, vandaar dat ik het nog niet aan de praat kreeg met de 1 na laatste beta firmware, waarmee het zou moeten werken..

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:48

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Matched: Player, Media, HD, TV, WD
Yep,

Qua DTS-HD of TrueHD: Bij mij gaf de WDTV aan dat hij een DTSHD-stream uitstuurde via HDMI naar mijn Onkyo-receiver; mijn Onkyo begreep de stream en weergaf dus DTS-HD.

Maar, bij mijn Pioneer 920-receiver krijg ik hetzelfde als de persoon hierboven; geen DTS-HD maar alleen DTS. Terwijl TrueHD wel wordt doorgestuurd.. :O Waarschijnlijk ligt het aan de WDTV,... want mijn PS3 kan wel gewoon DTS-HD uitsturen over HDMI etc..

Maar ik zat te denken... :) Ik wilde mijn interne 1TB schijf vervangen door een 2TB variant omdat ik veel films heb, maar met de nieuwe WDTV mediaplayer met geintegreerde 1TB schijf denk ik dat het slimmer is om daar voor te gaan.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
SalimRMAF schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:59:
Yep,

Qua DTS-HD of TrueHD: Bij mij gaf de WDTV aan dat hij een DTSHD-stream uitstuurde via HDMI naar mijn Onkyo-receiver; mijn Onkyo begreep de stream en weergaf dus DTS-HD.
Bij ons gaat het ook om een Onkyo en die herkende de TrueHD stream inderdaad en het ledje ging fijn branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, maar mn Onkyo kon ook de DTS-HD stream afspelen "DTS HD MSTR" stond er op het OSD. Mijn Pioneer ziet de HD-stream dus niet. Ik denk dat mijn oude Onkyo "erintrapte".

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier probleemloos DTS HD vanaf de WDTV LIVE via HDMi (1.3b)naar mijn Denon 1610.
Klink als een klok hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat ik bedoel te zeggen, is dat de WDTV LIVE *Misschien* dus een "DTS-HD MSTR"-infostream uitstuurt naar de reciever, maar tegelijkertijd GEEN DTS-HD geluidsstream, maar alleen een DTS-geluidsspoor.

Het resultaat:
Receivers die erin trappen, weergeven DTS-HD, maar "slimme" receivers weergeven normale DTS op hun OSD. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:01

grimson

domeingrommer

Jaa.... DTS-HD Master Audio Bitstreamen?

Volgens de ontwikkelaars zal dit er nooit komen helaas ivm licentieissues :(.
Alleen Dolby TrueHD wordt 1/1 doorgestuurd naar je receiver indien deze Dobly TrueHD aankan.
Van een DTS-HD Master Audio 'track' wordt alleen de DTS 'core' gebruikt voor bitstreamen.

Hier op een AVR-3311 altijd 'DTS' maar geen 'DTS-HD Master Audio' in het displaytje :(
(laatste firmware 1.03.42)

http://community.wdc.com/...HD-Audio-Support/idi-p/92
DTS-HD bitstreaming is not possible due to licensing restrictions. Instead, the WD TV Live extracts the DTS 5.1 core stream and either bitstreams it or downmixes it to stereo.

Best een idiote berederering aangezien er geen enkele decoding plaatsvind in de WDTVLive. Deze moet alleen de stream doorsturen naar de receiver die dan pas de stream decodeerd. Het lijkt mij stug dat het duursturen van een stream een licentieissue is maargoed.... jammer zegmaar :'(

[ Voor 41% gewijzigd door grimson op 19-10-2010 22:03 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Matched: Live, TV, WD
grimson schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:53:
Volgens de ontwikkelaars zal dit er nooit komen helaas ivm licentieissues :(.

Best een idiote berederering aangezien er geen enkele decoding plaatsvind in de WDTVLive. Deze moet alleen de stream doorsturen naar de receiver die dan pas de stream decodeerd. Het lijkt mij stug dat het duursturen van een stream een licentieissue is maargoed.... jammer zegmaar :'(
Zo idioot is dat niet. Het is niet alleen doorsturen zoals in jouw beredenering, maar demultiplexen uit een grotere audio en video bitstream, en dan maak je dus gebruik van "hun" protocol en moet je betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranenJer
  • Laatst online: 09-08 10:38
Wederom een nieuwe beta release.

Limited Public Beta Release (updated 10/19/2010)

Beta v1.03.43
Resolved issues:
* Resolved HDMI negotiation issue found in previous firmware release.

Voor geinteresseerden, is deze firmware hier te vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door FranenJer op 20-10-2010 10:42 . Reden: link toegevoegd. ]

What doesn't kill you, makes you stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat gaat hard zeg. Ik vraag me af wanneer er weer een final uitkomt. Ik wil eigenlijk overstappen op WDTVLX of hoe het ook heet, maar dan wel op basis van de laatste final. Enige reden daarvoor is eigenlijk Youtube HD, mocht dat daar dan in zitten.

Maar goed om te zien dat ze nog steeds lekker doorgaan met werken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
gaat hard ja, maar lijkt er op dat ze steeds problemen met HDMI blijven houden.

Resolved Issues:
1.03.38 -> Resolved HDMI handshake issues introduced in 1.03.35V
1.03.39 -> Resolved HDMI screen flicker issue
1.03.41 -> Resolved HDMI negotiation not selecting preferred resolution setting
1.03.42 -> Resolved HDMI auto resolution selection issue
1.03.42 -> Resolved HDMI Video Output - 24Hz and 50Hz modes not working
1.03.43 -> Resolved HDMI negotiation issue found in previous firmware release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Volgens mij werkt dat HDMI handshake gebeuren ook met een heel moeilijk protocol, dat lastig te implementeren is.

Ik merk bijvoorbeeld bij een vriend die een hele dure NAD receiver heeft en een HTPC met een HD 5750 dat de output net niet 100% is met alle framerates,(24p of juist 60hz)
Dat geeft volgens mij aan dat het niet eenvoudig is alles goed te laten werken,

iig heel fijn dat WD doorgaat tot alle foutjes eruit zijn(hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 22:01

grimson

domeingrommer

Volkert schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 07:48:
[...]

Zo idioot is dat niet. Het is niet alleen doorsturen zoals in jouw beredenering, maar demultiplexen uit een grotere audio en video bitstream, en dan maak je dus gebruik van "hun" protocol en moet je betalen.
Hm .. corrigeer mij als ik het fout heb maar ..

Het demultiplexen van een audio/videostream vanuit een container kan naar mijn weten licentieloos gebeuren.
Na het demultiplexen heb je dus een audio stream (naast video, subs etc.) welke nog steeds licentieloos verkregen is daar alleen de container is aangesproken.

Helaas kan ik niet goed plaatsen wat je met 'hun protocol' bedoelt daar het demuxen licentieloos is van de streams.

Wat WD kan doen met de verkregen stream is dan;
- Zelf decoden als DTS-HD MA (licentie)
- 100% doorsturen naar een receiver (lijkt mij licentieloos daar geen decoding plaatsvind).

Nogmaals vind ik het dus vreemd dat WD beweerd dat het DOORSTUREN van een stream al een licentie moet kosten. WD doet zelf niets met het decoden, deze wordt alleen uit de container gehaald.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Matched: TV
Wat ik jammer vind is dat bij de video modes de 1080p 23,976 hz mode is komen te vervallen. Deze gaf op mijn tv de beste weergave. Op de een of andere manier voor de 1080p 24 hz mode niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
grimson schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:14:
[...]
Nogmaals vind ik het dus vreemd dat WD beweerd dat het DOORSTUREN van een stream al een licentie moet kosten. WD doet zelf niets met het decoden, deze wordt alleen uit de container gehaald.
OK, je hebt misschien wel een punt en er zijn meer mensen die zich er druk over maken, zie:

http://community.wdc.com/...HD-Audio-Support/idi-p/92

WD verschuilt zich (voorlopig?) in ieder geval achter het licentieverhaal, maar of dat reeel is, is onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:12
Is er ergens een 'onofficieel' lijst van werkende wifi dongles? Of klopt het officiële lijstje helemaal?

http://wdc.custhelp.com/c...GFnZT0x&p_li=&p_topview=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

dat lijkt me een redelijk grote lijst, maar voor de zekerheid kan je ook het forum avs checken wat hierover gaat (ik kan me herinneren dat daar ook een topic was over dongles).

anders dit forum: http://wdtvforum.com/main/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die de WDTV Live hebben met netwerk heb ik de volgende tips gevonden om het inlog probleem met Live Essentials 2011 toch werkend te krijgen.
Ik heb het bij mij werkend gekregen op onder staande manier.

I recently had the same problem as everyone else after a recommended windows update from Microsoft for Windows Live Essentials 2011.

I have Windows 7 Pro X64 and after much google searching found something that worked for me.

1:

Start > type 'Secpol.msc' .... Navigate to 'Local Policies' > 'Security Options' > 'Network access: Restrict anonymous access to Named Pipes and Shares' ... changed from 'enabled' to 'disabled'.

2:

Preform the following registry changes...

a. Navigate to 'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Contr?ol\Lsa' ...

. On the right side, double-click on 'everyoneincludesanonymous' and change the 'Value data' from '0' to '1'

.. On the right side, double-click on 'NoLmHash' and change the 'Value data' from '1' to '0'

b. Navigate to 'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servi?ces\LanmanServer\Parameters'

. Double-click on 'restrictnullsessaccess' and change the 'Value data' from '1' to '0' (Note: this value was allready set to 0 for me)

3:

. On the 'Security' tab of your shared folder, give the 'ANONYMOUS LOGON' user account 'Read' & 'List folder' contents'.

.. On the 'Share permissions' tab, give the 'ANONYMOUS LOGON' user account 'Read' access.

... Start > Secpol.msc .... Navigate to 'Local Policies' > 'Security Options' > 'Network access: Shares that can be accessed anonymously'. Enter the share name. e.g. FamilyMovies. You add one per line for multiple shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:51
live essentials..inlogprobleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Geen matches
Ziet er naar uit dat het alleen optreedt als je geen wachtwoord op je windows-account hebt :? Neem aan dat deze situatie bij een beetje tweaker toch al niet veel voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:23:
Voor de mensen die de WDTV Live hebben met netwerk heb ik de volgende tips gevonden om het inlog probleem met Live Essentials 2011 toch werkend te krijgen.
Bedankt _/-\o_ _/-\o_ had het probleem al gesignaleerd. Heb het nu met jouw tips opgelost.

@Sewer Ik heb idd geen wachtwoord op mijn windows, da's alleen maar lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:34
Stel ik heb een wdtvlive met een 500gig USB hardeschijf ingeplugd. de wdtvlive heb ik aan mn netwerk hangen.
Kan ik dan met m'n laptop via de wdtvlive de bestanden op die ingeplugde USB hardeschijf benaderen?
Kan ik bestanden van en op die hardeschijf halen/zetten?
Via FTP wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
deBennie schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:08:
Stel ik heb een wdtvlive met een 500gig USB hardeschijf ingeplugd. de wdtvlive heb ik aan mn netwerk hangen.
Kan ik dan met m'n laptop via de wdtvlive de bestanden op die ingeplugde USB hardeschijf benaderen?
Kan ik bestanden van en op die hardeschijf halen/zetten?
Via FTP wellicht?
Ja dat kan allemaal, en zonder gebruik te maken van FTP. Ondanks dat de WDtv live een 100Mbit netwerk aansluiting heeft, haal ik snelheden die tussen de 8 en 9 Megabyte /seconde liggen. Dus echt tegen de top aan. Je kunt zelf wel uitrekenen hoelang het dan duurt voor een bestand "over" is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:34
Geen matches
Hoe dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Geen matches
1 DVD = 4500 MB met 8-9 MB/s (lijkt me nog vrij hoog ingeschat) = ca. 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
:? ???? Je bent niet helemaal onbekend op dit forum, zie ik. Hoe kan het dan dat je dit niet weet/kunt?

WD heeft er zelfs een programmaatje voor. Zie de website, want 'WD Discovery' is geüpdatet sinds welke (bij mijn wdtv) bijgeleverd werd. Het programmaatje maakt een verbinding voor je, en je hoeft alleen maar bestanden in het venster te slepen om naar de externe hd te kopiëren.
Of nog makkelijker, je gebruikt een programma zoals Total Commander welke gratis van de Ghistler site te downloaden valt. Total Commander geeft je 2 vensters en kopiëren en verplaatsen is dan een kwestie van slepen en loslaten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
@volkert: Ik neem aan dat ie bedoelt hoe je hem benadert ;) Dat is een optie bij de netwerk-settings van het apparaat, daar kan je aangeven dat aangesloten usb-apparaten geshared worden, en onder welke 'computer'-naam (default is wdtvlive ofzoiets). In de verkenner kun je dan \\wdtvlive intypen, en dan zie je de usb-schijf als een share-folder eronder hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door sewer op 25-10-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Volkert schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:05:
[...]

1 DVD = 4500 MB met 8-9 MB/s (lijkt me nog vrij hoog ingeschat) = ca. 10 minuten.
Total Commander geeft een bestandsoverdracht snelheid aan van tussen de 8300Kb en de 8900Kb, voor wat het waard is. Af en toe uitschieters tot in de 9000Kb/s. Van de WDtv naar de pc is het wel lager, zo rond de 6500Kb/s.
Mocht de bestandsoverdracht echt laag zijn zo rond de 4000Kb/s, dan kan het zijn dat er een foutje op de hd is. Aan de pc hangen en een scan doen is dan de oplossing om de kopieersnelheid weer op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
sewer schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:38:
@volkert: Ik neem aan dat ie bedoelt hoe je hem benadert ;) Dat is een optie bij de netwerk-settings van het apparaat, daar kan je aangeven dat aangesloten usb-apparaten geshared worden, en onder welke 'computer'-naam (default is wdtvlive ofzoiets). In de verkenner kun je dan \\wdtvlive intypen, en dan zie je de usb-schijf als een share-folder eronder hangen.
Idd, moet de optie "Share WDTV on your network" in de Network settings, op ON staan. Maar dacht dat dit standaard al zo ingesteld stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:55
Hoe hebben jullie je HDMI Deep Color Mode ingesteld? Heeft het zin om de op 12 bits te zetten?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
bij mij werkt die mode niet meer sinds de laatste software versie (bedoel dus alleen de 8bits mode). Maar, heb diverse keren geswitched, ook deep colour op de tv geactiveerd, maar zag geen verschillen!

[ Voor 9% gewijzigd door b.o.n.s op 27-10-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
b.o.n.s schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:57:
bij mij werkt die mode niet meer sinds de laatste software versie (bedoel dus alleen de 8bits mode). Maar, heb diverse keren geswitched, ook deep colour op de tv geactiveerd, maar zag geen verschillen!
Die mode kun je nog wel degelijk kiezen met de laatste betafirmware. Wanneer je eerst een resolutie kiest, krijg je daarna de vraag over kleurdiepte. (auto, 8, 12 bits)
Op mijn tv (Sony 40W5500) wordt het beeld donkerder in 12 bits dan met 8 bits. Dus eigenlijk onkijkbaar.
Heb wel de resolutie op max gezet (1080p/60Hz). Heb het idee dat het beeld dan vloeiender is, wat je vooral ziet wanneer er horizontale panning is in een film. Kan het ook mis hebben, of dat de 'auto' stand nu beter is met de laatste firmware.
Ik zou zeggen, gewoon uitproberen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 12 bits instelling werkt alleen optimaal als het aangesloten toestel het ondersteunt
HDMI also allows up to 12 bits per component for 4:2:2 YCbCr signals, even for 1080p/60. In comparison, professional HD mastering and D-Cinema currently use "only" 10-bits per 4:2:2 component,".

Deep Color: HDMI 1.3 supports 10-bit, 12-bit and 16-bit (RGB or YCbCr) color depths, up from the 8-bit depths in previous versions of the HDMI specification, for stunning rendering of over one billion colors in unprecedented detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Geen matches
Pfff, complex hoor ;)

Ik ga maar eens opzoeken of mijn Sony 46HX700 het ondersteunt.

Wat is trouwens het voordeel van je beeld op 1080p/60Hz zetten t.o.v. op "auto"? In het laatste geval toont hij een 1080p video toch ook gewoon als 1080p? Alleen worden 720p video's dan niet ge-upscaled. Maar is dat erg? Kan een televisie dat niet net zo prima zelf doen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Hoi,

Ik heb gezocht in dit topic maar het nog niet kunnen vinden, maar mijn vraag is, fixed de laatste beta het probleem met MKV header compression volledig?

Ik ben namelijk ook sinds kort tegen dit probleem aan gelopen en liep me al rot te zoeken naar wat nou de oorzaak was.

Anyway, als dat zo is, kan iemand dan ergens een link droppen met de firmware?

Matroska heeft overigens zelf een tool uitgebracht om mkv's te fixen voor WD, mkWDclean :

http://www.matroska.org/downloads/mkclean.html

Al heeft dit mijn probleem tot nu toe nog niet kunnen oplossen, het enige wat het tot nu toe gedaan heeft is een "halve" cleane MKV creeeren :) (input file 4.4GB, output 2GB)

-Edit

En heb de oplossing al gevonden:

In Linux op de commandline:

mkvmerge -o output.mkv --compression -1:none input.mkv

[ Voor 8% gewijzigd door Punica- op 28-10-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen matches
Een van de eerdere beta's heeft dat probleem volgens mij al opgelost. Ben sindsdien geen enkele file meer tegengekomen waar de audio het niet van deed. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Cloud schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:58:
Een van de eerdere beta's heeft dat probleem volgens mij al opgelost. Ben sindsdien geen enkele file meer tegengekomen waar de audio het niet van deed. :)
Aha, alleen die beta's zijn dus niet meer te downloaden van de WD site, alleen op shady filesharing sites.

Als iemand ze kan sturen naar me wil ik ze eventueel zelf wel hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Geen matches
Zat al in 1.03.40

Ze zijn wel lang aan sleutelen voordat ze een final het net opslingeren. Lijkt mij wat vreemd, denk dat best veel mensen op die soundissue zijn gestuit. Maarja een beetje niet-newbee moet dit kunnen vinden in Google.

Draai zelf nog op 1.03.22, die die MKVmerge-oplossing niet heeft, maar ben een zodanige film dan ook niet tegengekomen. Maar goed ik kijk de laatste maanden bijna geen films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Geen matches
Tja de niet newbee idd, maar ik gok dat een hoop mensen hun ding klakkeloos terug naar de winkel brengen en imo terecht aangezien dit gewoon een harde bug is, bij mij was het toruwens niet alleen sound, maar ik mistte alles, beeld werkte niet en daarna wilde geen andere file die het voorheen prima deed meer afspelen.

Het schijnt dat je films met compression vaker gaat vinden trouwens aangezien het sinds julie standaard in mkvmerge zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Punica- schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:22:
Tja de niet newbee idd, maar ik gok dat een hoop mensen hun ding klakkeloos terug naar de winkel brengen en imo terecht aangezien dit gewoon een harde bug is.
Tja, het feit dat de WD TV die files niet afspeelde was nog altijd het gevolg van een verandering in mkv-merge als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
M a r c o schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:05:
[...]

Tja, het feit dat de WD TV die files niet afspeelde was nog altijd het gevolg van een verandering in mkv-merge als ik me niet vergis.
Klopt, maar compression bestaat al sinds 2005 in de MKV standaard, dus daar kunnen ze zich niet op baseren. Plus dat het een behoorlijke clusterfuck is als 1 bestand je speler vrijwel onbruikbaar kan maken.

Magoed, ik moet niet te negatief worden, tot dit probleem en nu ik het weer opgelost heb ben ik weer helemaal tevreden over de WDTV live :)

[ Voor 13% gewijzigd door Punica- op 28-10-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Geen matches
Ja, het probleem dat er af en toe een file is (of een netwerkhickup) die ervoor zorgt dat het ding geen enkele file meer wil afspelen, herken ik ook. Als je dan een andere file wilt starten, blijft het ronddraaiende cirkeltje in beeld en gebeurt er verder niets. Is er een of andere manier om de afspeelengine (ofzoiets) opnieuw te starten, zonder de stroom eraf te halen en hem opnieuw te starten? Met de afstandsbediening het ding uit- en aanzetten, werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 15:30

Goner

What can I do you for ?

Matched: Player, Media, Live, HD, TV, WD
Klinkt allemaal erg positief, die WD TV Live ... ik heb nu een ACRyan Playon!HD (1TB) en zit er aan te denken om een mediaplayer zonder disk te kopen, lekker stil voor beneden bij de TV en dan te streamen over LAN (devolo powerplugs in dit geval).
Om nou nog een ACRyan - de Mini - te kopen, staat me een beetje tegen, het is tenslotte leuker om weer met een nieuw gadget te spelen :+
Ik zag dat onlangs de optie voor Workgroup was toegeveogd, handig dus. Maar hoe zit het met benaderen van shares op Windows PC's ?? Dat is op de Playons nl 1 grote ellende met accounts& passwords ... gaat dat wat soepeler met de WD TV, of is dat een Windows feature waar je niet omheen kan ??
Grootste deel van materiaal staat overigens op een NAS (CHD3NET) waar de shares zonder enig probleem te benaderen zijn gelukkig.

Iemand al ervaring met de combo Playon!HD + WD TV Live ivm connecten met NAS van de Playon ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Geen matches
Goner schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:14:

Om nou nog een ACRyan - de Mini - te kopen, staat me een beetje tegen, het is tenslotte leuker om weer met een nieuw gadget te spelen :+
Amen that, brother. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
ik zit zelf te twijfelen tussen een WDTV Live of een AC Ryan. Wat raden jullie aan? Volgens mij is het allebei een beetje hetzelfde, of zijn er echt functies die deze 2 van elkaar onderscheiden? Volgens mij is de WDTV wat makkelijker in gebruikersgemak maar heeft de AC Ryan wat meer functies? Kwa bugs hebben ze volgens mij allebei wel wat kuren maar er komen zoals ik lees voor beide steeds nieuwe updates uit.

Lastig...

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Geen matches
De Ac heeft mooi dat AC Ryan mooi verlicht, dat is enige wat ik kon zeggen nadat ik hem aanzag staan, heb me erniet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: Media, Live, TV, WD
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:16:
Probleem opgelost!

Heb het versienummer kunnen veranderen en de firmware terug geflasht.
Nu herkent hij de harde schijf wel.

Bedankt voor de hulp!
Ik heb een soortgelijk probleem als door mathi_dm geschetst. Ook de WDTV Live en na een update herkent hij mijn harde schijf niet meer. Andere media worden wel herkend. Ik heb de WDTV Live via ethernetkabel aan mijn netwerk gehangen en zo ook bekabeld geupdate.
Teneinde raad heb ik de map van .wdtv op mijn harde schijf maar weggegooid in de hoop dat de mediaspeler dan maar een nieuwe zou aanmaken, maar helaas geen succes.
Harddisk doet het aan de laptop prima en ik kan wel wireless sharen met de mediaspeler...
De harddisk wordt via beide usb poorten totaal niet herkend, het usb lampje gaat niet eens knipperen..
Iemand een idee wat ik kan doen? En als ik zou firmware zou moeten terugflashen, hoe kan ik dat dan doen gezien ik geen bestandje weet te vinden waar ik het versienummer in zou kunnen aanpassen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Astu, hier staat uitgelegt hoe je kan downgraden.

http://wdc.com/wdtvlive_limitedpublicbetarelease/#downgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 16:39
Ik heb nu een WDTV Live en een AC Ryan HD Play On Mini. Bij de AC ryan PlayOn HD Mini heb ik ook nog de AC Ryan Wireless Adapter bij gekocht. Voordat ik de PlayON HD mini kocht had ik al een WD TV. Wat ik bij deze miste was de DTS downmixing en dat was de reden dat ik die heb verkocht aan een vriend.

Deze adapter werkt zonder problemen met de WD TV Live met firmware versie 1.02.21. :)

De WDTV live heb ik vorig week angeschaft, nadat de firmware van een AC ryan PlayOn HD Mini fout ging. Deze week heb ik toch een nieuwe gekregen. Onlangs dat ik al heb aangegeven dat ik het updaten van de firmware had verprutst.

De WDTV Live vind ik zelfs beter dan de Plyon HD.

De voordelen van de WDTV Live:

- Afstandsbediening heeft een beter bereik.
- Interface ziet er mooier uit en gebruiksvriendelijker.
- Mogelijkheid om via online je firmware updaten
- De HDMI signaal is beter.(Bij de AC Ryan geeft het af en toe wat witte puntjes weer, bij een mider goede HDMI kabel)

De nadelen:

- Ziet soms niet de share op mijn Windows XP machine. (Dit komt door Windows Live messenger)
- Geen standaard externe DVD ROM speler support(Wel in de gehackte versie)
- Net alle WMV bestanden worden afgespeeld.
- aansluitkabels voor de videouitgangen zijn niet standaard, waardoor bij kabel breuk, moeilijker te vervangen zijn.

Wanneer komt er een officiele firmware 1.03 uit? Deze wil ik namelijk hebben voor DVD menu support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Geen matches
amiga1260 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 08:32:
Wanneer komt er een officiele firmware 1.03 uit? Deze wil ik namleijk heb voor DVD menu support.
Dat weet niemand hier denk ik. Maar als je graag DVD menu support wilt, kun je prima de beta installeren. Ik draai hem al een tijd en heb er nooit problemen mee gehad.

Als het toch niet bevalt kun je altijd weer terug naar de officiële release.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjitter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-08-2021
Geen matches
Ik zal wel een volslagen n00b zijn, maar ik krijg die dvd-menu ondersteuning maar niet aan de praat. Ik draai 1.03.43v. Daarbij speelt hij allerlei iso formaten niet meer. Wat doe ik fout?

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

amiga1260 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 08:32:
- aansluitkabels voor de videouitgangen zijn niet standaard, waardoor bij kabel breuk, moeilijker te vervangen zijn.
Bedankt voor de pros & cons !!
Ik zie wat je bedoelt, de composiet en Y/Pb/Pr zijn niet echt standaard ; 1 op 3 stekkertjes ipv 3 op 3. Is die WD TV zó veel kleiner dan de Mini, dat ze daar geen plaats voor hebben ??
Niet echt een probleem, zal toch wel HDMI gebruiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzyon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2024
Geen matches
pjitter schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:39:
Ik zal wel een volslagen n00b zijn, maar ik krijg die dvd-menu ondersteuning maar niet aan de praat. Ik draai 1.03.43v. Daarbij speelt hij allerlei iso formaten niet meer. Wat doe ik fout?

Heeft iemand tips?
Je hebt de VOB-bestanden wel in een VIDEO_TS map staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
ik heb de wdtv live dus vandaag aangeschaft. Netwerk aangesloten en HD aangehangen. Hij speelde gekgenoeg geen 1 bestand af :S. Dus ik een beetje rondzoeken op internet, en blijkt dat als hij 1 corrupte mkv af speelt, hij dan daarna door een bug niks meer afspeelt ofzo? Affijn, ik was inmiddels wat wijzer geworden, en wist dat ik reset to factory settings moest doen om het ding aan de praat te krijgen, en had ontdekt welk bestand dit veroorzaakte.

Het bestand eraf gegooid, en alles werkte. Maar toch iets wat eigenlijk niet mag gebeuren vind ik. Voor hetzelfde geld was ik een leek en gelijk terug naar de winkel gegaan. Is dit misschien al gefixt met de nieuwste beta firmware? Ik gebruik namelijk nu de laatste NIET beta firmware, maar volgens mij is dit redelijk outdated als ik zie hoever ze met de beta firmwares zijn (en ook als ik dit topic lees).

Kan iemand hier wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zeker weten de laatste beta pakken. De laatste release is veel te lang geleden om nog praktisch te zijn als je veel recente content afspeelt :) Beta's van WD zijn (afgezien van dat ene akkefietje een flinke tijd terug) altijd prima in orde, eigenlijk geen risico. Als je wat meer zekerheid wilt, wacht je tot een beta een weekje uit is alvorens te installeren (wel alvast downloaden).

En om terug te komen op jouw probleem, volgens mij is het vastlopen van de WD bij een 'foute' .mkv ook opgelost. Ik ben het sinds een aantal beta's geleden niet meer tegengekomen eigenlijk.

Ik hoop dat ze snel met een release uitkomen wat dat betreft. Zou tijd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Je zegt "Pak een nieuwe Beta", maar die zijn bij WD niet meer te krijgen, als er een beta is halen ze die na bep aantal downloads altijd weer offline.

Dus nogmaals, als iemand 'm heeft, zou ik 'm graag mirroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Punica- schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:38:
Je zegt "Pak een nieuwe Beta", maar die zijn bij WD niet meer te krijgen, als er een beta is halen ze die na bep aantal downloads altijd weer offline.

Dus nogmaals, als iemand 'm heeft, zou ik 'm graag mirroren.
Stuur me even een DM of een mailtje!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Matched: Live, WD
hm is niet moeilijk te vinden hoor, ik heb de laatste beta al gevonden door gewoon de filename die het zou moeten zijn (kan je checken op de wdlive site) op google in te tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Da's bizar zeg ... er is dus een officiele page voor die beta's : http://www.wdc.com/wdtvlive_limitedpublicbetarelease/
maar als je daar op 'download' klikt krijg je 'file not found' :?

en links naar vorige beta's ontbreken ook.
Mmm, dat soort support is niet echt een aanmoediging om de WD TV te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Goner schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:14:
Da's bizar zeg ... er is dus een officiele page voor die beta's : http://www.wdc.com/wdtvlive_limitedpublicbetarelease/
maar als je daar op 'download' klikt krijg je 'file not found' :?

en links naar vorige beta's ontbreken ook.
Mmm, dat soort support is niet echt een aanmoediging om de WD TV te gaan kopen.
welk deel van Limited Public Beta Release is niet te begrijpen?

Na een x aantal downloads kun je hem niet meer downloaden bij WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Geen matches
En waar meen jij te kunnen opmaken dat het aantal downloaders limited is ?? (Behalve uit het feit dat je 'file not found' krijgt ...)

This is a limited public beta release version of the firmware. Feel free to install it, but be aware this is beta firmware we are still testing so use it at your own risk. If you are not comfortable with this, please wait for the final version.

Feel free ... jaja.

Slechts een beperkt aantal gebruikers krijgt de kans een bug-fix te installeren ... de rest moet het doen met firmware van Maart !!

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 02-11-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
sewer schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:35:
Ik denk dat die hub ook gewoon gebaseerd wordt op dezelfde firmware, dus qua features verwacht ik geen verschillen. Het is dus voor je zelf de keuze of je een interne hdd wilt of niet.
Hij lijkt wel een compleet andere interface te hebben in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Geen matches
Dus ik een beetje rondzoeken op internet, en blijkt dat als hij 1 corrupte mkv af speelt, hij dan daarna door een bug niks meer afspeelt ofzo? Affijn, ik was inmiddels wat wijzer geworden, en wist dat ik reset to factory settings moest doen om het ding aan de praat te krijgen, en had ontdekt welk bestand dit veroorzaakte.
In het algemeen helpt het om de stekker er een seconde of tien uit te halen. Dan hoef je niet alles weer opnieuw in te stellen zoals na een reset. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Geen matches
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:14:
[...]
In het algemeen helpt het om de stekker er een seconde of tien uit te halen. Dan hoef je niet alles weer opnieuw in te stellen zoals na een reset. :)
handige tip! Ik heb nu de nieuwste beta firmware geinstalleerd en kan die file die eerder deze bug veroorzaakte nu zelfs gewoon afspelen :) Nice dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
posttoast schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:26:
[...]

Stuur me even een DM of een mailtje!
Mail verstuurd!

Overigens over de Limited status van de Beta, als je het WDC forum volgt staat er gewoon aangegeven hoor dat er een limiet op het aantal downloads staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjitter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-08-2021
Geen matches
Dazzyon schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:04:
[...]

Je hebt de VOB-bestanden wel in een VIDEO_TS map staan?
Zeker. Ik ga op de map staan en druk op play. Dan komt ook keurig het menu in beeld, maar vervolgens kan ik met de afstandsbediening niet door het menu navigeren. Dat is vreemd.

De videobestanden spelen wel, maar dus niet vanuit een menu bediening. Ik ging er vanuit dat dit opgelost zou zijn in deze release. Maar misschien doe ik iets fout?!

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
En hij staat online(100Mbit):

http://81.171.99.111/~paul/wdtvlive_1_03_43_V.rar

De nieuwste beta. Thanks voor aanleveren posttoast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem. Ik heb een map op mijn Windows 7 pc geshared en ik zie hem ook mrt mijn wd tv live. Het enige probleem is dat ik niet anonymous kan connecten, terwijl ik heb aangegeven "everyone" leesrechten te geven.

Kan iemand me hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:10:
Ik zit met een probleem. Ik heb een map op mijn Windows 7 pc geshared en ik zie hem ook mrt mijn wd tv live. Het enige probleem is dat ik niet anonymous kan connecten, terwijl ik heb aangegeven "everyone" leesrechten te geven.

Kan iemand me hier mee helpen?
Everyone wil niet zeggen anonymous, maar de users die op je systeem aanwezig zijn. Ik zou dat trouwens niet aanraden, iemand op je (open) wifi en hij heeft toegang tot al je bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik hem dan geshared?

Want als ik mijn eigen account op mijn computer read/write rights geef en ik probeer dan in te loggen op mijn wd met accountname en password krijg ik nog steeds: incorrect password/username

Beetje frustrerend zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Matched: Live, WD
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:34:
Hoe krijg ik hem dan geshared?

Want als ik mijn eigen account op mijn computer read/write rights geef en ik probeer dan in te loggen op mijn wd met accountname en password krijg ik nog steeds: incorrect password/username

Beetje frustrerend zo
Ik denk dat je het probleem hebt wat hier omschreven staat:

http://community.wdc.com/...rnam-pass-Sooo/td-p/30303

Windows live essentials uninstallen schijnt de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 16:18
Geen matches
Hmmm vaag probleem heb ik vandaag even film zien druk op play door middel van browsen naar de juist film blijft ie hangen 1 min later speelt ie hem af :S

En als ik hem uit wil doen via afstandbediening reageert ie helemaal niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb mn WDTV Live verkocht voor 80. Ben nu aan het twijfelen over de WDTV Live HUB. O-)

Moeilijk...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
SalimRMAF schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:08:
Heb mn WDTV Live verkocht voor 80. Ben nu aan het twijfelen over de WDTV Live HUB. O-)

Moeilijk...
Heb je nog andere apparaten waar je tussen twijfelt? HTPC misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Slurpt teveel stroom. Mn PS3 en X360 hebben qua mogelijkheden te weinig opties; ik wil BluRay Rips, 1080P kunnen afspelen en tegelijkertijd een DTS-HD-audiostream bitstreamen over HDMI. :D

Life's Hard.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
SalimRMAF schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:39:
Slurpt teveel stroom. Mn PS3 en X360 hebben qua mogelijkheden te weinig opties; ik wil BluRay Rips, 1080P kunnen afspelen en tegelijkertijd een DTS-HD-audiostream bitstreamen over HDMI. :D

Life's Hard.
Dat is dus ook zo gaar aan de PS3, ik heb er ook 1, ding kan alles makkelijk afspelen, echter laat alleen Fat32 HD's toe, dus geen files groter als 4GB. Als die limiet er niet in zat had ik de hele WDTV niet nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 21-09 12:47
Geen matches
Dune!
Voldoet aan je eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Misschien een kabeltje trekken van mijn PC naar mn HCS dan maar.. GTX460 Output ondersteund 1080P en natuurlijk DTS-HD bitstreaming! >:) De afstsand is alleen wel 15 meter... :'( Ik laat het jullie nog weten!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Geen matches
Vandaag wéér problemen gehad bij het afspelen van een film. Een film die voorheen prima afspeelde, ging vandaag tot vier keer toe stotteren en het geluid stopte. Ik snap er niets van. Soms speelt hij een 1080p film van 20 GB zonder problemen af, nog geen dag erna stottert hij en stopt het geluid ermee.

Ik ben het inmiddels zo zat, ik heb hem aangemeld voor RMA en stuur hem gewoon terug. Ik ben er klaar mee, ik weet niet wat er aan de hand is. Vandaag nog de beta firmware erop gezet, maar dat haalde niets uit. Films die het niet deden heb ik er ook nog afgehaald, maar niets werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Geen matches
Ik had een keer soortgelijke problemen; nadat ik het aparaat had gereset, stroom eraf, weer hard reset, minuut zonder stroom erop...

>:) Hij deed het weer goed!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
SalimRMAF schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:51:
Ik had een keer soortgelijke problemen; nadat ik het aparaat had gereset, stroom eraf, weer hard reset, minuut zonder stroom erop...

>:) Hij deed het weer goed!
Dat heb ik helaas al diverse keren gedaan, maar nooit heeft het geholpen. Vanochtend teruggegaan naar de winkel waar hij gekocht is, daar een nieuwe mee gekregen. Maar helaas, deze doet hetzelfde.

Het probleem zit dan dus in de schijf. Nu maar een nieuwe externe HDD aanschaffen, zodat de huidige geformatteerd en leeggehaald kan worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Matched: Media, WD
ik moet ook zeggen dat mijn apparaat niet altijd even stabiel is. paar dingen die ik heb gehad:

- opeens geen geluid meer (pas weer geluid na een reset)
- geluid valt steeds even weg tijdens een film
- bij elke film error dat hij de media niet kan afspelen
- boot die heel vaag deed, heel veel korrels om het WD logo en boote niet goed

dit alles wel steeds weg na een snelle reboot, maar ik vind dit toch wel wat vaag. Misschien komt het doordat ik een beta firmware gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
M a r c o schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:04:
Ik heb hier nu de WD TV Live van mijn tante liggen die het niet deed.
Vrees dat ie stuk is.
Powerled blijft knipperen en er komt geen beeld.
Manual spreekt over een "diagnostische systeemfout".
sounds bad :-(

9 maanden oud trouwens.
Inmiddels terug ontvangen van bol.com
zo te zien een refurbished exemplaar teruggekregen.
Maar werkt weer prima in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ik heb inmiddels ook een nieuwe schijf gehaald. Morgen films even overzetten en dan hopen dat het schokken stopt! Wat is beter voor de WD, hfs jiournaled of ntfs? Mijn vorige was hfs en gaf dus het gezeik met schokken tijdens afspelen! Of maakt dit geen verschil en had ik gewoon pech?

[ Voor 10% gewijzigd door Ophidian op 06-11-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Geen matches
Als je dit topic volledig had gelezen, had je geweten dat schokken bij files van rond 20GB bij heel veel voorkomt. Bij mij ook met een BD25. Idd niet altijd, maar af en toe is het raak, ja. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 07-11-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Sjah schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:40:
Als je dit topic volledig had gelezen, had je geweten dat schokken bij files van rond 20GB bij heel veel voorkomt. Bij mij ook met een BD25. Idd niet altijd, maar af en toe is het raak, ja. :(
Het probleem is groter ;) hij schokt zelfs bij 480p bestanden van 700mb, dus dat gaat voor mij niet op. De ene keer gaat de big bang theory op 720p prima, de andere keer schokt ie (1GB per aflevering). Een andere Wd doet hetzelfde, dus het is de schijf...

Gisteravond deed hij het trouwens met een film van 8GB. dus niet in de buurt van de 20. Wanneer het optreedt is compleet willekeurig, soms speelt hij een film prima, een dag later niet (zie mijn eerdere post). De tijden in de film waarop het gebeurt zijn ook steeds verschillend!

Dat is niet de oplossing van mijn probleem dus! :( Ik baal er enorm van, vroeger had hij deze problemen niet. Het is plotseling gekomen. Films die hij vroeger probleemloos afspeelden, heeft hij nu moeite mee!

[ Voor 8% gewijzigd door Ophidian op 07-11-2010 00:58 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub