Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 20:24
Ik stond 2 dagen geleden op het punt om er 1 te bestellen, maar het volgende heeft mij aan het twijfelen gebracht.

Ik heb al sinds een tijdje een WD MyBook World Edition (NAS Blue Rings) WDG1NCxxxxx in mijn netwerk en deze staat ook vermeld op de site van WD als zijnde compatible met de WDHD LIVE, maar daarbij wordt de volgende kanttekening geplaatst.

# While most NAS drives drives that have either UPnP streaming, or appear as a SAMBA device on your network, will work with the WD TV Live HD Media Player, we have done the majority of our testing using Western Digital NAS drives. As a result we cannot guarantee compatibility with any specific third-party NAS drives.
# The My Book World (Blue Rings) does not support UPnP Streaming so will only be accessible by the WD TV Live Media Player as a Samba Device. Additionally as the drive was not designed as a media streaming device it may have trouble streaming video or streaming to multiple sources.

De laatste zin "...it MAY have trouble streaming video...." zet mij aan het denken.

Wat kan ik hier nu verwachten? Is het dan bijvoorbeeld bitrate afhankelijk om een 1080p film probleemloos te streamen vanaf mijn (bedrade) WD NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ BounceMeister De Kn!cker films doen het bij mij op de WD TV prima :) vanaf een externe HD via USB

Ik heb nog een vraag over de Live:

Kan ik de WD TV Live via HDMI op een home cinema center aansluiten en die dan weer via HDMI op de TV? of moet ik altijd geluid via de home cinema center via optisch en beeld via HDMI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58

SaN

Ik heb de WD TV live aangesloten op een 82cm crt breedbeeld en er is een verschrikkelijke overscan te zien. Ik mis bij gewone breedbeeld bronnen echt aan alle kanten flinke stukken beeld. Dit is niet op te lossen. Je kan uitzoomen tot 1/2, maar dat is natuurlijk ook niks. Dit zou voor mij wel eens een reden kunnen zijn om hem terug te brengen...

Ik ben gisteren trouwens ook 2 files tegengekomen die hij niet af wilde spelen. 1 daarvan had deze specs:

H.264 | 1.47 GBs | 1024x576 | 59.940 fps | 1997 kbps
AAC | 48000 Hz | 96 kbps | Stereo

Zit daar iets tussen wat het kan verklaren? Het is een mp4 bestand.

[ Voor 27% gewijzigd door SaN op 15-10-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:00:
@ BounceMeister De Kn!cker films doen het bij mij op de WD TV prima :) vanaf een externe HD via USB
Hmm, ok. Maar dat zal op een WDTV 1 zelfs ook wel werken. Het idee van de WDTV Live is natuurlijk dat alles via het netwerk gaat.
Ik ga een andere variant downloaden. Ik ben ondertussen al alles eruit aan het muxen wat ik niet nodig heb.

PS, hoe skip je door naar het eind van een film? Dat doorspoelen op 16x gaat ook niet zo erg hard. Ik heb alle knopjes al geprobeerd geloof ik..?

[ Voor 13% gewijzigd door BounceMeister op 15-10-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
grr. er moest getekend worden, dus geen wd2 vandaag.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
BounceMeister schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:51:
Dit is de reden van aanschaf dus het moet wel werken. Kan iemand me helpen dit werkend te krijgen, of gaat ie morgen weer terug?

Nog iets wat ik net ontdekte. De audio werkt toch niet zoals iemand had geantwoord op een vraag die ik stelde. Je kunt audio namelijk instellen op "stereo" en "digitaal". Bij stereo is ook echt alles stereo, dus ook het toslink-signaal naar de versterker! (Wie heeft bedacht dat dat handig was?!) Als je hem op digitaal zet, is dus ook weer alles digitaal waardoor de TV geen geluid geeft (HDMI). Dan zou ik dus elke keer het instellingenmenu moeten doorlopen om te switchen van stereo naar digitaal afhankelijk van waar ik geluid op wil horen... Het zou makkelijker zijn als je per uitgang kan zeggen wat er uitgestuurd moet worden.

Hier de media info van de betreffende films:
Wall-E
[...]
1080P oplossing: Direct van hdd spelen. Het lijkt erop dat de doorvoer via je netwerk onvoldoende is.
Wat je audio-probleem betreft: Dat is juist de reden dat ik geen kant- en klare oplossing koop. Je loopt nu al tegen een probleem aan en je bent dus afhankelijk van WD of dit opgelost gaat worden (of een community als die er is). Neem je een HTPC en lukt het niet, dan kijk je of er andere software is die het wel kan.

Transformers 2
[...]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58

SaN

BounceMeister schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:13:
[...]

Hmm, ok. Maar dat zal op een WDTV 1 zelfs ook wel werken. Het idee van de WDTV Live is natuurlijk dat alles via het netwerk gaat.
Ik ga een andere variant downloaden. Ik ben ondertussen al alles eruit aan het muxen wat ik niet nodig heb.

PS, hoe skip je door naar het eind van een film? Dat doorspoelen op 16x gaat ook niet zo erg hard. Ik heb alle knopjes al geprobeerd geloof ik..?
Wanneer je aan het doorspoelen bent op skippen klikken, dan springt hij 10 min vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Zie ik het goed dat je geen harde schijf (2.5 of 3.5) kunt inbouwen?
Zou handig zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 15-10-2009 21:48 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

dat zie je goed ja, de wd tv is kleiner dan een hardeschijf......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:28
Kan ik al tijd vertraging instellen (zit niet op mijn versterker) zo dat
het geluid en beeld gelijk zijn. hoe is het met geluid, om hem
als voor versterker te gebruiken, via spit-f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47
SaN schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:04:
Ik heb de WD TV live aangesloten op een 82cm crt breedbeeld en er is een verschrikkelijke overscan te zien. Ik mis bij gewone breedbeeld bronnen echt aan alle kanten flinke stukken beeld. Dit is niet op te lossen. Je kan uitzoomen tot 1/2, maar dat is natuurlijk ook niks. Dit zou voor mij wel eens een reden kunnen zijn om hem terug te brengen...

Ik ben gisteren trouwens ook 2 files tegengekomen die hij niet af wilde spelen. 1 daarvan had deze specs:

H.264 | 1.47 GBs | 1024x576 | 59.940 fps | 1997 kbps
AAC | 48000 Hz | 96 kbps | Stereo

Zit daar iets tussen wat het kan verklaren? Het is een mp4 bestand.
Op wat voor merk en type TV heb je hem aangesloten? En met welke kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Afspelen van mp3 is ook niet 100%. Elke keer als een nieuw liedje begint hoor ik een klikgeluid uit de speakers (van de tv) komen. Dat geluid maakt hij ook wanneer een videofilm begint.

Verder is het ook met een rechtstreekse verbinding aan m'n nas (via 1 gigabit switch) niet mogelijk om probleemloos een bluray mt2s af te spelen als deze een hoge bitrate heeft. Mijn pc kan dat vanaf dezelfde verbinding wel. Het enige verschil is 100MBit op de WD TV Live en 1GBit op m'n pc. Dat zou betekenen dat alle apparaten met 100MBit geen bluray rips kunnen afspelen? Waarschijnlijk trekt de WD het gewoon niet.

Wanneer ik m'n Diskstation benader via netwerk shares gaat het beter dan wanneer ik hem via mediaservers benader. Als mediaserver zijn er nog veel meer films die gaan haperen, waarbij ook het geluid wegvalt.

Lipsync zit er overigens niet in.

Plus:
Wellicht heeft deze site een oplossing? Hij heeft ook alternatieve firmwares voor de WDTV 1 gemaakt. Maar ik denk niet dat hij de netwerkperformance kan verbeteren.

[ Voor 14% gewijzigd door BounceMeister op 16-10-2009 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Kan iemand mij vertellen waarom hij wmv formats afspeelt zonder enig geluid? Alle andere formaten speelt hij wel met geluid af. Ik hoop dat dit toch wel te fixen is, weet iemand hier iets van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreGTI
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-04 18:11
Hallo mede tweakers,

Ik zit toch erg te twijfelen over welke mediaspeler ik zal aanschaffen.
Misschien dat jullie mij over de streep kunnen trekken over wat de beste optie zal zijn.

Waar ik tussen twijfel zijn de Eminent 7071, Eminent 7075 of de WD HD Live
Er zijn uiteraard wel meer maar dit is waar ik zelf al aan toe ben gekomen met uitzoeken.

Voornamelijk wil ik HD materiaal afspelen 1080P AVCHD films die ik van usenet trek.
Ik heb een externe 1TB HD Packard Bell schijf die ik erop aan ga sluiten.
En wil via een dongle verbinding maken met het net.

Gr.
DréGTI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Update van mijn eigen testen met de WD TV Live:

Ik heb de netwerkkabel van m'n pc nu aangesloten op precies dezelfde plek in mijn thuisnetwerk als waar de WD TV LIVE zat. (Hierdoor gaat de data dus vanaf de NAS, door een Gigabit switch, door een 100Mbit switch (router), door een 100Mbit switch en komt dan bij de PC aan.)

Wanneer ik XBMC opstart in Windows XP en dan de Diskstation (NAS) benader, speelt hij wel gewoon de bluray van Transformers 2 zonder haperen. De WD TV Live hapert wel op die plek in het netwerk, zelfs als ik nog twee switches omzeil door 1 lange kabel te pakken.
Ik kan daaruit toch niet anders concluderen dan dat de netwerkperformance tegenvalt van de WD TV Live?
alvv schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:49:
Kan iemand mij vertellen waarom hij wmv formats afspeelt zonder enig geluid? Alle andere formaten speelt hij wel met geluid af. Ik hoop dat dit toch wel te fixen is, weet iemand hier iets van af?
Volgens mij ondersteunt hij geen WMA Pro Audio. Die wmv bestanden op usenet zijn bedoeld om op een Xbox360 af te spelen, of wellicht een Windows HTPC.

[ Voor 43% gewijzigd door BounceMeister op 16-10-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:27
BounceMeister schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:21:
Update van mijn eigen testen met de WD TV Live:

Ik heb de netwerkkabel van m'n pc nu aangesloten op precies dezelfde plek in mijn thuisnetwerk als waar de WD TV LIVE zat. (Hierdoor gaat de data dus vanaf de NAS, door een Gigabit switch, door een 100Mbit switch (router), door een 100Mbit switch en komt dan bij de PC aan.)

Wanneer ik XBMC opstart in Windows XP en dan de Diskstation (NAS) benader, speelt hij wel gewoon de bluray van Transformers 2 zonder haperen. De WD TV Live hapert wel op die plek in het netwerk, zelfs als ik nog twee switches omzeil door 1 lange kabel te pakken.
Ik kan daaruit toch niet anders concluderen dan dat de netwerkperformance tegenvalt van de WD TV Live?

[...]

Volgens mij ondersteunt hij geen WMA Pro Audio. Die wmv bestanden op usenet zijn bedoeld om op een Xbox360 af te spelen, of wellicht een Windows HTPC.
Wat je wilt zeggen: Als je de WD tv live vervangt door een pc, trekt die het wel, maar de WD tv live niet?
Ik weet niet hoe het precies werkt, maar het kan aan een aantal dingen liggen.
Je hebt sowieso meer power in je PC, dat kan schelen. Je weet niet hoe de data exact wordt benaderd, daar zou verschil in kunnen zitten. Tussen je netwerkcontroller en het gedeelte wat je media moet afspelen in je WD tv live zit ook een bepaalde verbinding en/of buffer. Zit het probleem daar?
Misschien zit er een probleem in de software. Dus het is waarschijnlijk dat er een slecht presterende netwerkcontroller in je WD tv live zit, maar dat hoeft niet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clog
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:52
Wat hierbij een rol kan spelen is de keuze van de aangesloten netwerkapparatuur
Western digital heeft in de knowledgebase een lijst van geteste apparatuur opgegeven.
Zie bijgevoegde link
http://wdc.custhelp.com/c...2U9MQ!!&p_li=&p_topview=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Nas T schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:41:
[...]

Wat je wilt zeggen: Als je de WD tv live vervangt door een pc, trekt die het wel, maar de WD tv live niet?
Precies!
Ik weet niet hoe het precies werkt, maar het kan aan een aantal dingen liggen.
Je hebt sowieso meer power in je PC, dat kan schelen. Je weet niet hoe de data exact wordt benaderd, daar zou verschil in kunnen zitten.
Beiden als windows share, dus geen mediaserver, want die optie had ik niet in XBMC for Windows. De WDTV Live presteerde overigens slechter wanneer ik de Diskstation als mediaserver benaderde dan wanneer ik hem gewoon als netwerk share opzocht.
Tussen je netwerkcontroller en het gedeelte wat je media moet afspelen in je WD tv live zit ook een bepaalde verbinding en/of buffer. Zit het probleem daar?
Waarschijnlijk mist hij daar wat vermogen, wat hem net de nek omdraait.
Misschien zit er een probleem in de software. Dus het is waarschijnlijk dat er een slecht presterende netwerkcontroller in je WD tv live zit, maar dat hoeft niet.
Wisten we het maar. Ik heb ook geprobeerd te zoeken op het AVS forum, maar dat staat zo vol met onzinposts, dat de goede berichten moeilijk te vinden zijn. In ieder geval waren er meer problemen met netwerkperformance.
clog schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:54:
Wat hierbij een rol kan spelen is de keuze van de aangesloten netwerkapparatuur
Western digital heeft in de knowledgebase een lijst van geteste apparatuur opgegeven.
Zie bijgevoegde link
http://wdc.custhelp.com/c...2U9MQ!!&p_li=&p_topview=1
Bedankt voor de link. Mijn router en switches staan er natuurlijk niet bij. Maar ik mag aannemen dat een D-Link gigabit switch wel een 100Mbit signaaltje door moet kunnen geven zonder al te veel verlies. Vooral omdat m'n pc met de hele rits switches er geen last van heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door BounceMeister op 16-10-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmmm

De Xtreamer is voor 99 Euro te bestellen, inclusief verzendkosten. :/ 21 Euro erbij en je hebt iets ?beters? dan de WDTV Live?

Wat vinden jullie, de WDTV vindt ikzelf wel een stuk doorontwikkelder dan de Xtreamer.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik las in het AVS forum dat B-Rad de WD TV Live aan het uitpluizen is. Als het goed is zou via een firmwarehack NFS aangezet moeten kunnen worden, waardoor de netwerkperformance beter wordt.
Ik ben benieuwd of dat wat wordt, want zoals hij nu is, bevalt hij niet en gaat hij terug. Ik wacht het weekend nog even af.

De beruchte birdscene is ook een mooi voorbeeld van iets dat niet over het netwerk af te spelen is.

Voor wat betreft de Xtreamer was ik al afgehaakt toen de berichten over de lawaaierige fan kwamen. De Realtek chip wordt veel te heet. In dat opzicht is de Sigma 8655 wel beter.

[ Voor 15% gewijzigd door BounceMeister op 16-10-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

salimrmaf schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:38:
Hmmm

De Xtreamer is voor 99 Euro te bestellen, inclusief verzendkosten. :/ 21 Euro erbij en je hebt iets ?beters? dan de WDTV Live?

Wat vinden jullie, de WDTV vindt ikzelf wel een stuk doorontwikkelder dan de Xtreamer.
Xtreamer heb ik ook aan zitten denken, maar die heeft een hele nare ventilator. En daar heb ik nou juist zo'n pishekel aan. 8)

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:33
BounceMeister schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:56:
Ik las in het AVS forum dat B-Rad de WD TV Live aan het uitpluizen is. Als het goed is zou via een firmwarehack NFS aangezet moeten kunnen worden, waardoor de netwerkperformance beter wordt.
Ik ben benieuwd of dat wat wordt, want zoals hij nu is, bevalt hij niet en gaat hij terug. Ik wacht het weekend nog even af.
volgens mij zegt hij dat nfs standaard al werkt, je moet hem alleen zelf via telnet mounten.

Voordeel van de wd live ten opzichte van de eminent 7075 is dat de wdlive 120mb geheugen heeft tegenover 96mb bij de 7075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook een WDTV Live en ik kom er net achter dat drives met een EXT3 bestandssysteem out-of-the-box perfect werken _/-\o_ De WDTV Live is dus niet Ntfs en Hfs only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 10:51
Zit zelf nog een beetje te kijken wat ik moet doen, wil graag een vervanging van mijn WD TV en dit zou perfect zijn. Alleen lees ik dan slechte dingen over de netwerk performance, dit is nu juist wat ik extra wil. Mijn vraag is nu hoe verhoud deze player zicht tegenover die van Asus b.v. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Tito129 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:51:
[...]

volgens mij zegt hij dat nfs standaard al werkt, je moet hem alleen zelf via telnet mounten.
Enig idee hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telnetten naar de WDTV Live gaat niet zomaar ;) Ik heb net even een nmap gedaan en de onderstaande poorten staan open:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
root@lucky-star:~# nmap -A -T4 --script=/usr/share/nmap/scripts/ 192.168.1.101 2>/dev/null

Starting Nmap 4.76 ( http://nmap.org ) at 2009-10-16 22:39 CEST
Interesting ports on 192.168.1.101:
Not shown: 997 closed ports
PORT     STATE SERVICE     VERSION
139/tcp  open  netbios-ssn Samba smbd 3.X (workgroup: WORKGROUP)
445/tcp  open  netbios-ssn Samba smbd 3.X (workgroup: WORKGROUP)
3689/tcp open  http        mt-daapd httpd 0.2.4.2
MAC Address: 00:90:A9:72:31:C6 (Western Digital)
Device type: general purpose
Running: Linux 2.6.X
OS details: Linux 2.6.17 - 2.6.25
Network Distance: 1 hop

Host script results:
|  Discover OS Version over NetBIOS and SMB: Unix
|_ Discover system time over SMB: 2000-01-01 03:30:43 UTC+0
|  Discover OS Version over NetBIOS and SMB: Unix
|_ Discover system time over SMB: 2000-01-01 03:30:43 UTC+0

OS and Service detection performed. Please report any incorrect results at http://nmap.org/submit/ .
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 19.49 seconds
root@lucky-star:~#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb ik verder getest?

- Ext2/Ext3 devices werken perfect
- Ik kan wel verbinden naar de mt-daapd service op de WDTV Live met Firefox en ik krijg ook een prompt maar ik kan niet inloggen (ook niet met de default mt-daapd wachtwoorden).

Dit is wel een heel leuk klein Linux spelertje O+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
someone pointed me to that toolchain and I'm compiling away. Expect a flashable homebrew firmware by the end of the day I'm most of the way there
Die B-rad is al een firmware aan het maken, met de toolchain van de eminent

B-rad heeft een stekker op de cn4 socket zitten en daardoor blijkbaar acces
heb er zelf nog geen 1. want hier in het noorden niet te krijgen en de webshops leveren dit weekend niet

[ Voor 35% gewijzigd door Tito129 op 16-10-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:00
Hehe heb hem gister binnengekregen. Heb nog even geen HDTV dus heb even een 18GB Dark Knight BR rip gekeken op een ouderwetse CRT tv :P. Downscalen doet ie in ieder geval perfect. Ook het menu werkt best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

zou er meer support komen voor die usb draadloze netwerk adapters?

ik heb er drie geprobeerd:

level one, wnc-0305usb (ik adviseer zowiezo niet om dit merk te nemen :P )
asus wl-167g
sitecom wl353 (zou erg ideaal zijn door de grootte: 2x de usb plug in totaal)

of ik doe iets fout of ze werken alledrie niet. automatisch ip adress aanvragen werkt niet. zelf instellen gaat wel, maar het werkt dan nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Support zal er sowieso wel komen maar in ieder geval zullen die draadloze USB-adapters uitgerust moeten zijn met een bepaalde Ralink-chipset.

Ik zat ook eerst te twijfelen tussen de Asus O!play, WD TV Live & de Xtreamer maar de Asus valt af aangezien wifi toch wel een vereiste geworden is voor mij : het doel is voornamelijk HDTV rips (350 MB) wireless streamen naar m'n CRT!

Op wireless vlak is de Xtreamer zeker verder doorontwikkeld dan de WD TV live, zeker met firmware 2.0 (nu nog bèta welliswaar). Je kan daar perfect je router (in mijn geval een 802.11g) combineren met die N-antenne terwijl het voor de WD TV Live nog maar de vraag is? Ook kan je zelf met zo'n tweede antenne in ad-hoc modus verbinden, weet niet of dat met de WD i.c.m. USB-sticks mogelijk gaat zijn?

Niemand weet wat de updates gaan geven voor de WD én binnen welke termijn die uitkomen maar dat zal waarschijnlijk nog wel meevallen met een bruisende community. IMHO is de Xtreamer momenteel het betere product maar de WD heeft nog veel potentieel onder de motorkap waardoor het de Xtreamer makkelijk zou kunnen overtreffen...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Het apparaat nog geen dag in huis en nu toch een paar dingen die ik hoop in een volgende firmware tegen te komen:
- Eigen internet radio streams opgeven die niet bij live365.com terug te vinden zijn
- Video bij youtube kunnen doorspoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Ik heb problemen met afspelen van iso en video_ts folders.
In het begin kan ik gewoon alles normaal afspelen, incl iso en de video_ts folder, maar als ik een beetje zit te spelen met vooruit spoelen dan kan het beeld ineens zwart worden (gebeurt niet altijd, maar als het gebeurt dan heb ik een zwart beeld), hij speelt dan geen iso's of video_ts folders meer af. Alle andere files speelt hij overigens wel af. Als ik de wd tv live reset naar fabrieksinstellingen dan kan ik weer iso's en video_ts folders afspelen. Dit lijkt me een sw probleem, hebben jullie hier ook last van?
dit gaat allemaal via het netwerk. usb heb ik nog niet getest, heb nog geen externe usb schijf.

Een ander probleem is dat hij ook niet alle subs herkend van een iso. al mijn iso's hebben nl subs, maar sommige daarvan kan ik niet aanzetten terwijl de sub toch echt aanwezig is, power of windvd herkent gewoon de sub.
ben wel een beetje teleurgesteld met dit apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb geen problemen met iso en video_ts. Ook niet met subs, worden altijd herkend.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvv schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:26:
Ik heb problemen met afspelen van iso en video_ts folders.
In het begin kan ik gewoon alles normaal afspelen, incl iso en de video_ts folder, maar als ik een beetje zit te spelen met vooruit spoelen dan kan het beeld ineens zwart worden (gebeurt niet altijd, maar als het gebeurt dan heb ik een zwart beeld), hij speelt dan geen iso's of video_ts folders meer af. Alle andere files speelt hij overigens wel af. Als ik de wd tv live reset naar fabrieksinstellingen dan kan ik weer iso's en video_ts folders afspelen. Dit lijkt me een sw probleem, hebben jullie hier ook last van?
dit gaat allemaal via het netwerk. usb heb ik nog niet getest, heb nog geen externe usb schijf.

Een ander probleem is dat hij ook niet alle subs herkend van een iso. al mijn iso's hebben nl subs, maar sommige daarvan kan ik niet aanzetten terwijl de sub toch echt aanwezig is, power of windvd herkent gewoon de sub.
ben wel een beetje teleurgesteld met dit apparaat
Ja dat heb ik ook met de WD TV HD en de live soms dan ziet ie bij de ISO's de ondertitels niet. .. heel raar eigenlijk .. ben er niet achter waardoor dit nu is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Vandaag dan eindelijk de WDTV Live binnen gekregen. Meteen alles aangesloten en het afspelen kon beginnen. De films speel ik vanaf een NAS (Cubestation CS407) en het werkt feilloos. De NAS wordt direct gezien door de WDTV en dus heb ik de rest van de avond film gekeken. I.c.m. mijn Full HD Panasonic plasma levert dit apparaat uitzonderlijk scherpe beelden.

Ik heb een aantal films geprobeerd, o.a. Planet Earth Blu-Ray, ISO's, Video-TS mappen en als laatste test heb ik de 40 GB Gladiator helemaal gekeken (Gladiator.ExtCut.2000.BluRay.1080p.DTS-MA + ac3 + DTS.Remuxed.dxva-KNiCKER). Deze speelde zonder maar 1x te haperen!! Ik ben tot nu toe zeer tevreden over dit apparaat want een vriend heeft vak haperingen met zijn Popcorn i.c.m. een NAS.

Ik hoop dat in de toekomst de mogelijkheden wel wat uitgebreider worden, bijvoorbeeld uitzending gemist en RTL gemist etc.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
martgom schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:21:
Vandaag dan eindelijk de WDTV Live binnen gekregen. Meteen alles aangesloten en het afspelen kon beginnen. De films speel ik vanaf een NAS (Cubestation CS407) en het werkt feilloos. De NAS wordt direct gezien door de WDTV en dus heb ik de rest van de avond film gekeken. I.c.m. mijn Full HD Panasonic plasma levert dit apparaat uitzonderlijk scherpe beelden.

Ik heb een aantal films geprobeerd, o.a. Planet Earth Blu-Ray, ISO's, Video-TS mappen en als laatste test heb ik de 40 GB Gladiator helemaal gekeken (Gladiator.ExtCut.2000.BluRay.1080p.DTS-MA + ac3 + DTS.Remuxed.dxva-KNiCKER). Deze speelde zonder maar 1x te haperen!! Ik ben tot nu toe zeer tevreden over dit apparaat want een vriend heeft vak haperingen met zijn Popcorn i.c.m. een NAS.

Ik hoop dat in de toekomst de mogelijkheden wel wat uitgebreider worden, bijvoorbeeld uitzending gemist en RTL gemist etc.
Hmm, mijn WDTV Live trekt de Blurays met hoge bitrate niet via het netwerk, zelfs niet met een zo kort mogelijke aansluiting (Alleen een Gigabit switch en cat 5e bekabeling).
Hoe benader je de Diskstation? Via mediaserver of als netwerk share? Bij mij is de mediaserver het traagst, de netwerk share is net wat sneller.
Heb je evt ook de Transformers 2 Bluray van 44GB?

Ik had al wel ontdekt dat de WDTV Live ietsjes beter presteert als je zijn eigen netwerk share uitzet. Maar Transformers 2 wil nog steeds niet. Zoals eerder aangegeven, trekt een PC het op dezelfde netwerkaansluiting wel gewoon (en dan nog eens 20 meter extra UTP (cat 5e) kabel ertussen).

PS, de birdscene uit Earth gaat met ongeveer 5676kbit/s terwijl de eerste 5 minuten van Transformers 2 pieken heeft tot wel 6620kbit/s. Dat is wat de resource monitor van de Diskstation aangeeft.

[ Voor 7% gewijzigd door BounceMeister op 18-10-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Inmiddels ook aangesloten en ik ben er erg tevreden mee.
Voor mij was downsampling van DTS het belangrijkste en een rede om deze te kopen en de WD-TV1 te verkopen. Dus alles dat hij extra kan is meegenomen.

* Hij is absoluut veeeel sneller, vooral merk je dit als je hem gebruikt om zo'n 8000 mp3's te playen.
* netwerk is in 5 min. max. up and running, shares werken probleemloos.
* streamen 1080p. wifi op -g gaat niet helemaal top, bedraad geen probleem.
* You tube is erg leuk, maar doorspoelen zou handig zijn.

*Ben benieuwd naar FW updates en evt. hacks

Absoluut een toppertje voor het geld en ziet er fraai uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 18-10-2009 11:47 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
BounceMeister schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 09:06:
[...]

Hmm, mijn WDTV Live trekt de Blurays met hoge bitrate niet via het netwerk, zelfs niet met een zo kort mogelijke aansluiting (Alleen een Gigabit switch en cat 5e bekabeling).
Hoe benader je de Diskstation? Via mediaserver of als netwerk share? Bij mij is de mediaserver het traagst, de netwerk share is net wat sneller.
Heb je evt ook de Transformers 2 Bluray van 44GB?

Ik had al wel ontdekt dat de WDTV Live ietsjes beter presteert als je zijn eigen netwerk share uitzet. Maar Transformers 2 wil nog steeds niet. Zoals eerder aangegeven, trekt een PC het op dezelfde netwerkaansluiting wel gewoon (en dan nog eens 20 meter extra UTP (cat 5e) kabel ertussen).

PS, de birdscene uit Earth gaat met ongeveer 5676kbit/s terwijl de eerste 5 minuten van Transformers 2 pieken heeft tot wel 6620kbit/s. Dat is wat de resource monitor van de Diskstation aangeeft.
Ik heb mijn CS407 op een 3Com Gigabit Switch aangesloten en de CS407 heb ik op een MTU van 4000 ingesteld, de 3Com ondersteund ook Jumbo Frames.

Eerst had ik het zo aangesloten: CS407 op 3Com switch, 3Com Switch op Zyxel Router, WD TV op de Zyxel Router (100 Mbit) hierbij kreeg ik geen fatsoenlijke snelheid. Vervolgens heb ik de CS407 ook op dezelfde 3Com switch aangesloten en de snelheid was perfect! Tussen de 3Com Switch en de CS407 zit een 2m Cat5e kabel en tussen de 3Com Switch en de WD TV zit een kabel van ongeveer 8 meter.

De Cubestation benader ik via netwerkshare en de netwerkshare op de WD heb ik ook aanstaan.

Ik zal de resourcemonitor ook eens mee laten lopen met de Gladiator, Transformers heb ik niet en er staat nog 310 GB in de queue :9

Welke DS heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb een DS-207 met 128 MB, maar dus niet de + (plus) versie.
Ik had eerst jumboframes op 9000 staan, maar aangezien de WD 100mbit is, had ik het teruggezet naar 1500.
Mijn gigabit switch is een D-Link DGS1005-D.

Verder een Speedtouch 716g (100Mbit switch) en een 3Com 5-poorts 100Mbit switch. Bekabeling is allemaal cat 5e, "certified for gigabit" staat erop.
Met testen heb ik dus de speedtouch en de 3com omzeild, maar dat hielp niet genoeg.
Verder werkt m'n pc wel goed met dezelfde films en via de hele rits switches.

[ Voor 58% gewijzigd door BounceMeister op 18-10-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat is eigenlijk heel erg gemakkelijk te implementere, en wat wil ik zien;

-Youtube Video's doorspoelen,
-(wireless) Toetsenbord support,
-SHOUTcast Radio-stations ipv Live365,

Ik ga hem sowieso kopen, maar ik wacht eerst op een kleine prijsdaling (2 weken?)

Wanneer ie 100 euro kost, en een AMD HD5770 ook, ga ik ze beiden tegelijkertijd kopen.

Momenteel heb ik geen echte videokaart in mijn PC, en dus heb ik geen HD-afspeel mogelijkheden. Voor 200 Euro is straks alles Full HD. :*)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
BounceMeister schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:59:
[...]
Verder werkt m'n pc wel goed met dezelfde films en via de hele rits switches.
Dan lijkt het toch aan de DS-207 te liggen. Ik zie dat de 207 een 266 MHz CPU heeft, dit is misschien de bottleneck. Ik had voorheen een CS-407e (266MHz, 64 MB) en hier draaide SqueezeCenter niet lekker op, heb later dus de CS-407 (500MHz en 128 MB) gekocht.

Heb je nog meer draaien op je DS? Ik heb alleen SqueezeCenter draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
martgom schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 13:09:
[...]

Dan lijkt het toch aan de DS-207 te liggen. Ik zie dat de 207 een 266 MHz CPU heeft, dit is misschien de bottleneck. Ik had voorheen een CS-407e (266MHz, 64 MB) en hier draaide SqueezeCenter niet lekker op, heb later dus de CS-407 (500MHz en 128 MB) gekocht.

Heb je nog meer draaien op je DS? Ik heb alleen SqueezeCenter draaien.
Ik heb verder alles uitgezet op de diskstation.
Via Gigabit LAN kan m'n Diskstation continu 14MByte/s leveren aan m'n PC.
Sluit ik mijn pc vervolgens beneden aan, via dezelfde 100Mbit switch als waar de WDTV Live aan hangt, dan trekt de pc continu 8,7MB/s. Dan zou 6,5MB voor de WDTV Live toch ook moeten lukken.

Wat ik verder heb getest:
Via het programma MediaInfo lees ik dat de Maximum Overall bit rate van Transformers ROTF 48,0 Mbps is:
Overall bit rate : 39.7 Mbps
Maximum Overall bit rate : 48.0 Mbps
Ter vergelijking Earth (hapert niet via netwerkshare):
Overall bit rate : 28.0 Mbps

Indiana.Jones.And.The.Kingdom.Of.The.Crystal.Skull.2008.BluRay.True-HD +ac3 + DTS.Remuxed.m2ts (hapert wel via netwerkshare)
Overall bit rate : 38.5 Mbps
Maximum Overall bit rate : 35.5 Mbps

Gladiator (haper niet meer sinds wd eigen netwerkshare uitstaat, benaderd via netwerkshare)
Overall bit rate : 24.9 Mbps

Via het programma LAN_SpeedTest.exe meet ik een LAN snelheid van 64,28 Mbps over het gehele traject van de WDTV Live naar de Diskstation. Of eigenlijk andersom dus, want je leest vanaf de Diskstation.
(Doe ik dezelfde test maar dan met de pc boven op de gigabit switch waar de DS ook aan hangt, dan haal ik 103,64 Mbps.)

Testresultaten 100Mbit gehele netwerk.
Computer Name: XXXXXXXXXXXXXX
IP Address : XXX.XXX.XXX.XXX
Folder : \\Diskstation\video\test
---Writing--- ---Reading---
Packet length : 209,715,200 209,715,200
Time to complete: 25.6250000 24.8910000
Bytes per second: 8,184,008 8,425,342
Bits per second : 65,472,064 67,402,736
------------- -------------
Mbps: 62.4390259 64.2802582

[ Voor 12% gewijzigd door BounceMeister op 20-10-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal films geprobeerd, o.a. Planet Earth Blu-Ray, ISO's, Video-TS mappen en als laatste test heb ik de 40 GB Gladiator helemaal gekeken (Gladiator.ExtCut.2000.BluRay.1080p.DTS-MA + ac3 + DTS.Remuxed.dxva-KNiCKER). Deze speelde zonder maar 1x te haperen!!
Kun je dit nog nader toelichten : ik zie wat tegenstrijdige berichten over het afspelen van blu ray iso's. Kan de WD deze afspelen want dat is vrij uniek. Volgens mij kan de AC Ryan dit bijvb. niet en ook de Xtreamer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:52:
[...]

Kun je dit nog nader toelichten : ik zie wat tegenstrijdige berichten over het afspelen van blu ray iso's. Kan de WD deze afspelen want dat is vrij uniek. Volgens mij kan de AC Ryan dit bijvb. niet en ook de Xtreamer niet.
De ISO's zijn normale DVD ISO's, Blu Ray ISO's ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik wil dit apparaat misschien ook gaan aanschaffen om alles bij mijn nieuwe tv en homecinemaset compleet te maken.

Ik heb de volgende setup:

Samsung UEB40B720 Led tv
Samsung HT-BD7200 blu-ray homecinemaset
Dreambox 7000S satellietontvanger

De geluidsset zit via HDMI aangesloten op de TV, omdat mijn pa ook geluid wilde hebben via de set heb ik een optische kabel aangesloten van de tv naar de geluidsset.
De dreambox zit via een scartkabel met scart--->hdmi verloopje aangesloten op de tv.

De WD TV Live kan ik via HDMI aansluiten op de TV, maar kan ik dan ook genieten van het DTS geluid? Ik heb namelijk geen optische ingang meer op mijn homecinemaset over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Binnetie schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:38:
.

De WD TV Live kan ik via HDMI aansluiten op de TV, maar kan ik dan ook genieten van het DTS geluid? Ik heb namelijk geen optische ingang meer op mijn homecinemaset over.
nope dat wil niet.
Heb je geen hdmi ingangen op die homecinema set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee er zit 1x HDMI uitgang op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
BounceMeister schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:33:
[...]

Ik heb verder alles uitgezet op de diskstation.
Via Gigabit LAN kan m'n Diskstation continu 14MByte/s leveren aan m'n PC.
Sluit ik mijn pc vervolgens benden aan, via dezelfde 100Mbit switch als waar de WDTV Live aan hangt, dan trekt de pc continu 8,7MB/s. Dan zou 6,5MB voor de WDTV Live toch ook moeten lukken.

Wat ik verder heb getest:
Via het programma MediaInfo lees ik dat de Maximum Overall bit rate van Transformers ROTF 48,0 Mbps is:
Overall bit rate : 39.7 Mbps
Ter vergelijking Earth (hapert niet via netwerkshare):
Overall bit rate : 28.0 Mbps

Indiana.Jones.And.The.Kingdom.Of.The.Crystal.Skull.2008.BluRay.True-HD +ac3 + DTS.Remuxed.m2ts (hapert wel via netwerkshare)
Overall bit rate : 38.5 Mbps

Gladiator (haper niet meer sinds wd eigen netwerkshare uitstaat, benaderd via netwerkshare)
Overall bit rate : 24.9 Mbps

Via het programma LAN_SpeedTest.exe meet ik een LAN snelheid van 64,28 Mbps over het gehele traject van de WDTV Live naar de Diskstation. Of eigenlijk andersom dus, want je leest vanaf de Diskstation.
(Doe ik dezelfde test maar dan met de pc boven op de gigabit switch waar de DS ook aan hangt, dan haal ik 103,64 Mbps.)

Testresultaten 100Mbit gehele netwerk.
Computer Name: XXXXXXXXXXXXXX
IP Address : XXX.XXX.XXX.XXX
Folder : \\Diskstation\video\test
---Writing--- ---Reading---
Packet length : 209,715,200 209,715,200
Time to complete: 25.6250000 24.8910000
Bytes per second: 8,184,008 8,425,342
Bits per second : 65,472,064 67,402,736
------------- -------------
Mbps: 62.4390259 64.2802582
ik kan earth niet zonder schokken naar die wd tv live streamen.... ik heb 100mbps netwerk. Het zou wel handig zijn als die wd tv in de info bar de bitrate aan zou geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Is dat echt een probleem van deze speler of hebben meerdere spelers dit ? Want heb nu de WDTV1 en wil eigenlijk voor de netwerk mogelijkheid naar de Live gaan maar dan moet je natuurlijk wel goed kunnen streamen vanuit een nas ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tito129 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:40:
[...]

nope dat wil niet.
Heb je geen hdmi ingangen op die homecinema set?
Ik denk dat het met een s/pdif schakelaar wel moet lukken :)

DEZE is bijv ideaal, en heb je al voor een redelijk zacht prijsje.

Hier zijn ze nog weer goedkoper en ook als splitter.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de WD TV Live aangeschaft om via het netwerk naar mijn PC naar films te kunnen kijken.
Maar in ben nu al 3 dagen aan het klooien, en geen verbinding is mogenlijk met de wd tv live!
Ik snap ook niets van de DNS en GATEWAY instellingen waar de wd tv live om vraagt, ik ben daar leek in.
Een IP adres lukt nog wel, maar de rest, vergeet het maar.
Ik sluit de WD tv live via een prima CAT6 kabel aan op een netwerkkaartje in mijn pc, dus niet via een router.
Dat zou toch ook moeten werken?

Als iemand mij ALSTUBLIEF wilt helpen kan ik alle verder gegevens over merk van netwerkkaart enzo geven.
Ik draai onder XP.

Bij voorbaat hartelijke dank _/-\o_

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 02:14:
Ik heb de WD TV Live aangeschaft om via het netwerk naar mijn PC naar films te kunnen kijken.
Maar in ben nu al 3 dagen aan het klooien, en geen verbinding is mogenlijk met de wd tv live!
Ik snap ook niets van de DNS en GATEWAY instellingen waar de wd tv live om vraagt, ik ben daar leek in.
Een IP adres lukt nog wel, maar de rest, vergeet het maar.
Ik sluit de WD tv live via een prima CAT6 kabel aan op een netwerkkaartje in mijn pc, dus niet via een router.
Dat zou toch ook moeten werken?

Als iemand mij ALSTUBLIEF wilt helpen kan ik alle verder gegevens over merk van netwerkkaart enzo geven.
Ik draai onder XP.

Bij voorbaat hartelijke dank _/-\o_

Jan.
jan, gewoon dhcp aanzetten dan krijgt je wd tv live automatisch een ip adres.

pm me anders ff dan kan ik je wel helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Mogelijk moet je ook een crosscable gebruiken.

Verder in de zelfde range gaan zitten en kan je je wd live pingen?

@ stephan oudemeyer: wie geeft het ip adres dan?

[ Voor 18% gewijzigd door Pinin op 19-10-2009 08:58 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
clonedonkey schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:58:
Is dat echt een probleem van deze speler of hebben meerdere spelers dit ? Want heb nu de WDTV1 en wil eigenlijk voor de netwerk mogelijkheid naar de Live gaan maar dan moet je natuurlijk wel goed kunnen streamen vanuit een nas ?!
ik heb een dns323 nas, en stream gaat goed hoor! ik heb alleen wat problemen met m`n earth blu-ray iso... die iso is 22,4GB. Die loopt niet echt soepel.

720p+dts transformers MKV van 9GB loopt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 00:16:
[...]

Ik denk dat het met een s/pdif schakelaar wel moet lukken :)

DEZE is bijv ideaal, en heb je al voor een redelijk zacht prijsje.

Hier zijn ze nog weer goedkoper en ook als splitter.
Het linkje van Conrad werkt niet helaas. Ik heb bij allekabels.nl gekeken en daar hebben ze een splitter, dan hoef je geen schakelaar om te zetten.
Splitter voor optische Toslink kabels, 1 x Female in - 2 x Female uit.
Werkt ook andersom (De apparaten op de 2 ingangen mogen dan wel niet samen aan staan)
Hier twijfel ik, want dat zou betekenen dat ik de tv niet moet aansluiten aan een optische kabel, ik zal dan de satellietontvanger optisch moeten aansluiten en de mediaspeler optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:33:
[...]

Het linkje van Conrad werkt niet helaas. Ik heb bij allekabels.nl gekeken en daar hebben ze een splitter, dan hoef je geen schakelaar om te zetten.

[...]

Hier twijfel ik, want dat zou betekenen dat ik de tv niet moet aansluiten aan een optische kabel, ik zal dan de satellietontvanger optisch moeten aansluiten en de mediaspeler optisch.
Die splitter bedoelde ik. Ik gebruik die zelf ook ben bevalt prima!
Geen extra handelingen (achter de tv kruipen om een knopje om te zetten). Wel zou je het dan via je satellietontvanger en mediaspeler moeten doen. Niet via de tv. (omdat deze altijd nodig is)
Ik weet niet wat voor tv je hebt, maar over het algemeen is het geluid van de meeste LCD's 3x niets, dus dat lijkt mij geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 13:34
Ik heb nu de wdtv 1 en overweeg de wd tv live te kopen maar zit met wat vraagjes die ik niet zo goed hier kan vinden.
Mijn vraag is kan deWestern Digital TV Live Media Player bestanden wissen?
Ik weet dat er nu dts decoding bij de nieuwe is maar wat houd dat dan in? zet hij het geluid dan om naar 5.1 of alleen maar naar stereo,ik heb hem wel optisch aangesloten op een 5.1. home cinema set maar bij de wd tv 1 krijg ik geen geluid met dts
En is er op de Western Digital TV Live Media Player een menufunctie voor films zodat je zelf de subs kan selecteren wat als ik nu een video ts of iso afspeel waar wel een sub bij staat geeft hij hem toch vaak niet weer omdat je deze niet in een menuutje kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
brutus26 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:17:
Kan ik al tijd vertraging instellen (zit niet op mijn versterker) zo dat
het geluid en beeld gelijk zijn. hoe is het met geluid, om hem
als voor versterker te gebruiken, via spit-f
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, mijn versterker kan ook geen delays instellen, en in mn tv zit ongeveer 100ms vertraging.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
crineke1323 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:00:
Ik heb nu de wdtv 1 en overweeg de wd tv live te kopen maar zit met wat vraagjes die ik niet zo goed hier kan vinden.
Mijn vraag is kan deWestern Digital TV Live Media Player bestanden wissen?
Ik weet dat er nu dts decoding bij de nieuwe is maar wat houd dat dan in? zet hij het geluid dan om naar 5.1 of alleen maar naar stereo,ik heb hem wel optisch aangesloten op een 5.1. home cinema set maar bij de wd tv 1 krijg ik geen geluid met dts
En is er op de Western Digital TV Live Media Player een menufunctie voor films zodat je zelf de subs kan selecteren wat als ik nu een video ts of iso afspeel waar wel een sub bij staat geeft hij hem toch vaak niet weer omdat je deze niet in een menuutje kan selecteren.
Je hebt twee opties bij de audio instellingen: 1. Stereo of 2. Digital.
Kies je stereo dan is ook echt alles stereo.
Kies je digital, dan blijft alles wat het was, dus DTS is DTS en DD5.1 is DD5.1.

Wat wel lastig is, is dat je dit niet kan instellen tijdens het afspelen van een film, je moet dan eerst helemaal terug naar het instellingen menu.
Chiron schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:13:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, mijn versterker kan ook geen delays instellen, en in mn tv zit ongeveer 100ms vertraging.
Je kunt geen delay instellen, je hebt dan dus geen synchroon geluid. Je kunt dan het beste alle "beeldverbeterende" opties uitzetten in je TV. Als het goed is wordt de vertraging dan minder.
Of als je mazzel hebt, stuurt je TV de 5.1 audiosignalen door naar de versterker, dan kan je het via die weg proberen.
Ik heb een Samsung B650 en die stuurt alleen maar stereo door, dus daar heb je dan niet veel aan.

[ Voor 21% gewijzigd door BounceMeister op 19-10-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook een wd tv live. Deze is aangesloten op een Zyxel 100Mb router, dan een 100Mb switch, en dan mn pc waar is een aantal Harde schijven op heb gedeeld.
Afspelen gaat prima. Zo'n beetje alles word afgespeeld. Alleen geen geluid bij hd .wmv's, maar daar las ik al meer over.

Het enige is dat bij streaming de wd tv live aangeeft dat er geen verbinding meer is. Je kan prima kijken, maar na ongeveer 10 minuten is er geen verbinding meer. Als je dan wd tv reboot werkt het weer, hervat je afspelen en dan kun je weer ongeveer 10 min kijken, en weer hetzelfde verhaal.
Heb al gekeken. Op het moment dat de verbinding uitvalt kan ik vanaf mn pc nog wel gewoon naar de gateway pingen. Lijkt dus niet aan mn pc te liggen. Zou het met mn 100 Mb te maken kunnen hebben?
Hebben meer mensen hier last van?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55

Ik gebruik ook alleen maar de grote GB rips van KNiCKER. Echter merk ik dat mijn TViX moeite heeft om het losse .srt file goed te synchen bij deze rips. Hoe is jouw ervaring met de WD TV Live op dit punt? Met name Fast and Furious en Transformers 2 geven veel problemen op dit vlak.

Ander vraagje welke ik voor je heb, ondersteunt de WD TV Live ook 24Bit mbt deze .m2ts files?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
pieterrr schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:47:
Ik heb sinds kort ook een wd tv live. Deze is aangesloten op een Zyxel 100Mb router, dan een 100Mb switch, en dan mn pc waar is een aantal Harde schijven op heb gedeeld.
Afspelen gaat prima. Zo'n beetje alles word afgespeeld. Alleen geen geluid bij hd .wmv's, maar daar las ik al meer over.

Het enige is dat bij streaming de wd tv live aangeeft dat er geen verbinding meer is. Je kan prima kijken, maar na ongeveer 10 minuten is er geen verbinding meer. Als je dan wd tv reboot werkt het weer, hervat je afspelen en dan kun je weer ongeveer 10 min kijken, en weer hetzelfde verhaal.
Heb al gekeken. Op het moment dat de verbinding uitvalt kan ik vanaf mn pc nog wel gewoon naar de gateway pingen. Lijkt dus niet aan mn pc te liggen. Zou het met mn 100 Mb te maken kunnen hebben?
Nu je het zegt, dat had ik ook. M'n PC share was ineens verdwenen op de WDTV Live. Ik had de firewall zelfs nog uitgezet voor de zekerheid. Ik was aan het testen of streamen vanaf m'n PC wel goed ging (niet dus) maar ineens stond alleen m'n Diskstation (NAS) nog maar in de lijst.

Aangezien de WDTV Live zelf ook maar 100Mbit is, zou een 100Mbit netwerk moeten volstaan, Gigabit gaat hij toch nooit trekken.

Verder heb ik nogmaals het afspelen via m'n netwerk getest. Eenmaal via alleen een D-Link gigabit switch en eenmaal via alleen een 3Com 100Mbit switch. Beiden zonder succes. De bandbreedte is echter ruim voldoende in beide gevallen, getest door een 200MB bestand naar en van de Diskstation te kopiëren. De WDTV Live trekt gewoon geen volledige bluray rips (45GB) via het netwerk. Transformers 2 en Indiana Jones Kingdom of The Crystal Skull draaien niet soepel, terwijl een PC dat wel doet via dezelfde weg.
Aangezien er ook mensen zijn die zeggen dat het bij hun wel werkt over het netwerk, zal het wel te maken hebben met het feit dat de WDTV Live kieskeurig is in netwerkproducten. Aangezien de rest in het netwerk wel werkt, is het toch de WDTV Live die terug gaat.

Ik denk dat ik een ION systeempje ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Ja, inderdaad, de verbinding word verbroken, en dat staat mn pc ook niet meer in de lijst. Pas na een reboot werkt het weer.
Wel vreemd, want soms gaat het uren achter elkaar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stephan Oudmaijer schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:57:
[...]

jan, gewoon dhcp aanzetten dan krijgt je wd tv live automatisch een ip adres.

pm me anders ff dan kan ik je wel helpen....
Hartstikke fijn dat je me wilt helpen, maar ik kom er niet uit hoe ik je moet pm mailen.
Hoe zet ik in mijn netwerkkaart dhcp aan?

Nogmaals bedankt!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

dat moet in de router. maar als je bij je andere pc's ipadress op automatisch hebt staan, dan zou dhcp al aan moeten staan denk ik
weer es niet gelezen, sorry :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rub3s op 19-10-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Er staat in zijn bericht dat er geen router aanwezig is, vandaar mijn opmerking "wie geeft het ip adres"

netwerk is 1:1, dus volgens mij crosscable (afhankelijk van kaart) en klein netwerkje maken

[ Voor 31% gewijzigd door Pinin op 19-10-2009 15:52 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een top ding!! Alles waarmee mijn PS3 mij in de steek liet . Is hiermee opgelost.

Netwerkshare werkt prima en snel. Maakt automatisch verbinding met mijn NAS en ziet daarop ook de extra aangesloten usb harde schijven.

Hij speelt werkelijk alles af wat ik in mijn mappen had staan. Vooral de VOB en ISO files. Eindelijk kan ik gewoon de subtitels en audio files kiezen.

Youtube is ook gaaf. Full screen loeren naar filmpies. Alleen kan je niet voorruit spoelen. (komt vast wel)

Alleen geeft de player om de seconde een heel klein schokje in het beeld. Maakt niet uit welke film ik afspeel.
Waar kan dit aanliggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Heeft iemand soms de wireless performance al eens grondig getest?

Waar ik vooral geïnteresseerd in ben, is de (SD)-streaming van kleine hdtv-rips (350 MB xvid)...
Loopt dat wat soepel (normaal zou dat makkelijk haalbaar moeten zijn) of hier en daar toch nog wat bugs die parten spelen?

Weten jullie iets van beeldkwaliteit van SD (heb een CRT dus HD boeit niet zo) tussen een sigmachipset en een realtek ?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:50:
Er staat in zijn bericht dat er geen router aanwezig is, vandaar mijn opmerking "wie geeft het ip adres"

netwerk is 1:1, dus volgens mij crosscable (afhankelijk van kaart) en klein netwerkje maken
Klopt ik gebruik geen router, gewoon een kabel van mijn pc naar de wd tv live verder niets.
Ik heb al van allerlei kabels geprobeert, maar niets werkt. Alleen een 2e pc die vlak bij de tv en de wd tv live staat en een kort kabeltje ertussen schijnt wel te werken. Ik kan dan shared drives zien op die pc en foto's enzo bekijken. Maar ik wil mijn andere pc die 15 meter verderop staat kunnen benaderen met de wd tv live, en dat vertikt ie gewoon. Die kabel van 15 meter is CAT6 dus dat lijkt mij voldoende. De netwerkkaart in de pc is een INTEL PRO Gigabit kaartje, ook niet al te slecht, met de laatste drivers van de Intel site.
Kan je soms in die Intel kaart op een of andere manier dan DHCP aanzetten?
Ik gebruik nu IP adres 169.254.0.4 submask 255.255.0.0 in de TCP/IP instellingen van zowel de Intel kaart als de WD TV Lve. Ook heb ik maar een DNS verzonnen (die dus niet werkt) van 169.254.0.1 en Gateway van 169.254.0.1 omdat de WD TV Live daar om vraagt. Helaas niets werkt. Of moet ik een ander protocol maken ofzo?

Wie weet wat ik fout doe? Ik ben een N00B wat betreft netwerken en protocollen, dus alle hulp is zeer gewaardeerd!! :)

Alvast bedankt _/-\o_

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2022
@j_verschoor

Ik wil niet bij de hand doen maar wordt het misschien geen tijd voor een router?

Zodra men meerdere apparaten met elkaar probeert te verbinden middels ip adressen is een router/switch onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:10:
[...]

Klopt ik gebruik geen router, gewoon een kabel van mijn pc naar de wd tv live verder niets.
Ik heb al van allerlei kabels geprobeert, maar niets werkt. Alleen een 2e pc die vlak bij de tv en de wd tv live staat en een kort kabeltje ertussen schijnt wel te werken. Ik kan dan shared drives zien op die pc en foto's enzo bekijken. Maar ik wil mijn andere pc die 15 meter verderop staat kunnen benaderen met de wd tv live, en dat vertikt ie gewoon. Die kabel van 15 meter is CAT6 dus dat lijkt mij voldoende. De netwerkkaart in de pc is een INTEL PRO Gigabit kaartje, ook niet al te slecht, met de laatste drivers van de Intel site.
Kan je soms in die Intel kaart op een of andere manier dan DHCP aanzetten?
Ik gebruik nu IP adres 169.254.0.4 submask 255.255.0.0 in de TCP/IP instellingen van zowel de Intel kaart als de WD TV Lve. Ook heb ik maar een DNS verzonnen (die dus niet werkt) van 169.254.0.1 en Gateway van 169.254.0.1 omdat de WD TV Live daar om vraagt. Helaas niets werkt. Of moet ik een ander protocol maken ofzo?

Wie weet wat ik fout doe? Ik ben een N00B wat betreft netwerken en protocollen, dus alle hulp is zeer gewaardeerd!! :)

Alvast bedankt _/-\o_

Jan.
Sommige netwerkkaarten kunnen zelf cross verbindingen maken, je kan proberen je pc 192.168.1.1 , gateway 192.168.1.1 en netmask 255.255.255.0 te geven, en je wd live 192.168.1.2 met gateweay 192.168.1.1 en netmask 255.255.255.0
Dns gebruik ook maar 192.168.1.1.
Denk dat je dan wel verbinding hebt tussen wdlive je pc, als je netwerk kaart slim genoeg is dat hij crossed.
Anders cross-kabel maken en nog is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tito129 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:56:
[...]

Sommige netwerkkaarten kunnen zelf cross verbindingen maken, je kan proberen je pc 192.168.1.1 , gateway 192.168.1.1 en netmask 255.255.255.0 te geven, en je wd live 192.168.1.2 met gateweay 192.168.1.1 en netmask 255.255.255.0
Dns gebruik ook maar 192.168.1.1.
Denk dat je dan wel verbinding hebt tussen wdlive je pc, als je netwerk kaart slim genoeg is dat hij crossed.
Anders cross-kabel maken en nog is proberen.
Okee, dat ga ik zeker proberen. Ik heb inmiddels wel succes door de wdtvlive aan mijn ADSL Speedtouch modem/router te hangen, en dan ziet ie wel ineens al de pc's die daar aan hangen. Maaar dat wil ik niet, ik wil de wdtvlive niet aan Internet hangen, weet ik veel wat ie allemaal gaat zitten doorgeven aan het thuisfront van WD.....misschien worden wel al je directories en filenames van de mediafiles die je bekijkt doorgeseint. :(
Big Brother is watching us, you know...

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:33:
[...]

Okee, dat ga ik zeker proberen. Ik heb inmiddels wel succes door de wdtvlive aan mijn ADSL Speedtouch modem/router te hangen, en dan ziet ie wel ineens al de pc's die daar aan hangen. Maaar dat wil ik niet, ik wil de wdtvlive niet aan Internet hangen, weet ik veel wat ie allemaal gaat zitten doorgeven aan het thuisfront van WD.....misschien worden wel al je directories en filenames van de mediafiles die je bekijkt doorgeseint. :(

Bedankt voor je hulp!
Haha en je denkt dat dat niet gebeurd als je gewoon surft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:33:
Maaar dat wil ik niet, ik wil de wdtvlive niet aan Internet hangen, weet ik veel wat ie allemaal gaat zitten doorgeven aan het thuisfront van WD.....misschien worden wel al je directories en filenames van de mediafiles die je bekijkt doorgeseint. :(
Je kunt natuurlijk ook een beetje doorslaan. Verder alles goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:41:
[...]

Je kunt natuurlijk ook een beetje doorslaan. Verder alles goed?
Ja, bedankt voor de belangstelling. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Wat hebben jullie aan de WDTV hangen om hem draadloos te maken ? Wil een wireless router eraan hangen en dat hij dan als access point ofzo gaat werken maar dat lukt me helaas nog niet. Daarom vraag ik me af hoe jullie dat doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BionicBunny
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2022
Zodra ik mijn harde schijven binnen heb ga ik hem bedraad koppelen aan mijn NAS van het type
Synology 409slim.
Tot die tijd heb ik met succes onder win 7 mappen gedeeld en beeldmateriaal van het caliber 720/1080p met ondertitels zowel bedraad als draadloos probleemloos afgespeeld.

Hier is een lijst met usb sticks die getest en goedgekeurd zijn;

Manufacturer Model # Device Name
Belkin F5D8055 N1 Wireless USB adapter
Belkin F5D8051 N1 Wireless USB adapter
Buffalo WLI-UC-G300HP Wireless N compact USB 2.0 Adapter
Buffalo WLI-UC-G300N Wireless N compact USB 2.0 Adapter
Buffalo WLI-UC-GN Mini
D-Link DWA-140 Rangebooster N USB Adapter
EnGenius EUB-9701 Wireless N adapter
Linksys WUSB100 Rangeplus wireless network usb adapter
Linksys WUSB600N Wireless-N USB network adapter with dual-band
Trendnet TEW-644UB Wireless N USB adapter
Trendnet TEW-645UB Wireless N USB adapter
Trendnet TEW-664UB 300Mbps Dual Band WirelessN USB Adapter
Sitecom WL-329 Wireless Dualband USB Adapter

Bron: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1172446

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
@ J verschoor: zover ik weet kan je niet verzorgen dat je netwerkkaart een DHCP-server wordt. Als ik een paar posten terug lees lijkt het net alsof het ip-adres van pc en wd-tv gelijk is, dit moet je dus niet doen 8)7

Verder vind ik de rede waarom je hem niet aan een router hebt de slechtste rede die ik ooit gehoord heb, maar goed its your live...alhoewel... big brother is watching you. mij niet gelukkig. :+

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
pieterrr schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:47:
............Het enige is dat bij streaming de wd tv live aangeeft dat er geen verbinding meer is. Je kan prima kijken, maar na ongeveer 10 minuten is er geen verbinding meer. ..............
Ik heb het niet met streaming (getest) maar als ik bestandsbeheer en een file vanaf pc naar wd-tv trek "failt" de connectie, als ik vanaf de pc een file verstuur naar de wd-tv loopt er niks vast of failt er niks.

er lijkt idd iets mis te gaan vanuit de wd-tv na een paar minuten. ik heb het ook uitgeprobeerd zonder screensafe, dit maakte niet uit btw.
Ach weer een bugje, maar dat zal wel opgelost worden, de meeste bugs (en meer) zijn ook uit de wd1 gehaald. alhoewel sommige mensen nooit tevreden zijn.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Maar als jullie de speler draadloos hebben aangesloten doen jullie dit dan met een router/bridge/accespoint of met een usb dongle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Je kan toch niet zonder USB-dongle draadloos gaan? Of je moet het eerst met draad verbinden naar een NAS of iets dergelijks die op zich dan weer wifi ondersteunt... Via die dongle ga je dan weer naar een router/AP/whatever!

@BionicBunny: welke dongle gebruik je op het moment dan of ook nog via een oude NAS?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Een dongel zou perfect zijn, alleen hebben mensen hier ervaringen met bepaalde types die werken ? Want ik lees verschillende verhalen dat sommige die op de lijst staan van WD dat ze moeten werken, niet werken ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Zolang er een rt2870sta, rt3070sta, of rt3572sta chipset inzit zou het normaal gezien moeten werken (althans die worden volgens b-rad door de kernelmodule toch zeker ondersteund)!

Die lijst met 'certified' dongles is wel een beetje tricky want sommige sticks hebben meerdere versies. Zo kan het bv. zijn dat V1 perfect werkt maar V2 een verandering in de chip kent en niet langer compatibel is...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik krijg mijn wd kastje niet gekoppeld aan mijn pc (via router)
De pc ziet de wdlive niet ook niet met de wd discovery tool.
Pingen gaat wel en You tube bv gaat ook.
Maar wat ik wil is films streamen via mijn PC.
Firewall staat ook uit
Wanneer ik in het menu van de WD klik op video en network shares gebeurt er ook niets.
Wie kan mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er ook iemand last van:wanneer ik mijn USB stick merk Kingston Data traveller 8 Gb gebruik geeft hij een foutmelding ....Unable to create media library file....andere sticks werken wel.
Bij mijn vorige kastje WD TV HD was deze stick geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Weet dat er al veel over geschreven is maar hoop toch nog een "makkelijke" oplossing te vinden.
ISO's afspelen met ondertitels lukt gewoon niet. In de iso zouden subs moeten zitten deze ziet ie niet dus heb ik er een los srt bestand bij gezet met dezelfde naam maar ook dit herkent ie niet.

Nu heb ik gelezen dat je de iso wel kan converteren maar is er geen makkelijkere/snellere oplossing, tis juist zo ideaal dat het downloaden en spelen is ipv dat je weer allerlei handelingen moet gaan doen die vaak veel tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:15:
Heeft er ook iemand last van:wanneer ik mijn USB stick merk Kingston Data traveller 8 Gb gebruik geeft hij een foutmelding ....Unable to create media library file....andere sticks werken wel.
Bij mijn vorige kastje WD TV HD was deze stick geen enkel probleem.
is de usb stick toevallig niet vol? als hij vol is dan kan hij er ook niks op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee geformatteerd en een avi bestand erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek, bij mij speelt ie alle iso's gewoon af met ondertitels
Mischien overbodig maar heb je het volgende al geprobeerd: waneer de iso speelt op "options" drukken en dan kan je de ondertitels instellen
Soms kijken we wel eens over iets heen, toch?

o
MantaMania schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:13:
Weet dat er al veel over geschreven is maar hoop toch nog een "makkelijke" oplossing te vinden.
ISO's afspelen met ondertitels lukt gewoon niet. In de iso zouden subs moeten zitten deze ziet ie niet dus heb ik er een los srt bestand bij gezet met dezelfde naam maar ook dit herkent ie niet.

Nu heb ik gelezen dat je de iso wel kan converteren maar is er geen makkelijkere/snellere oplossing, tis juist zo ideaal dat het downloaden en spelen is ipv dat je weer allerlei handelingen moet gaan doen die vaak veel tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:11:
Hoi
Ik krijg mijn wd kastje niet gekoppeld aan mijn pc (via router)
De pc ziet de wdlive niet ook niet met de wd discovery tool.
Pingen gaat wel en You tube bv gaat ook.
Maar wat ik wil is films streamen via mijn PC.
Firewall staat ook uit
Wanneer ik in het menu van de WD klik op video en network shares gebeurt er ook niets.
Wie kan mij helpen ?
heb je een map gedeeld op je pc en heb je windows filesharing protocol aangevinkt staan in het eigenschappen scherm van je verbinding?

(er even vanuit gaande dat je windows draait)

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:06:
Gek, bij mij speelt ie alle iso's gewoon af met ondertitels
Mischien overbodig maar heb je het volgende al geprobeerd: waneer de iso speelt op "options" drukken en dan kan je de ondertitels instellen
Soms kijken we wel eens over iets heen, toch?

o
[...]
Yep die heb ik geprobeerd ;) lees ook dat er meerdere zijn met het probleem maar goed ik wacht het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste gemodde firmware van b-rad cc is nu uit..... iemand al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Heb sinds gisteren ook de Live versie en moet zeggen dat hij op heden erg goed bevalt. Zeker de upgrade van de WDTV1 naar deze waard voor mij ! Zit nog even even met drie vraagjes.

1. Op dit moment heb je voor internet radio pandora die niet in de EU werkt en live365 alleen de kwaliteit is crappie of je moet een abbonement nemen wat ik het dan weer niet waard vindt. Zijn er misschien mogelijkheden andere zenders te gebruiken die wel betere kwaliteit hebben ?

2. Ik kijk voornamelijk mkv files op de speler, normaal deed ik altijd met mkvmerge de ondertitels in de mkv file zitten. Ik vroeg me af of het ook mogelijk is gewoon een losse srt file erbij te zetten ? Werkt dit dan ook met mkv ?

3. Er is toch nog geen mogelijkheid iets aan te vinden, of files te verplaatsen zodat je kan zien dat je die al gezien hebt toch ? Vindt dat wel erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

clonedonkey schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:58:
Heb sinds gisteren ook de Live versie en moet zeggen dat hij op heden erg goed bevalt. Zeker de upgrade van de WDTV1 naar deze waard voor mij ! Zit nog even even met drie vraagjes.

1. Op dit moment heb je voor internet radio pandora die niet in de EU werkt en live365 alleen de kwaliteit is crappie of je moet een abbonement nemen wat ik het dan weer niet waard vindt. Zijn er misschien mogelijkheden andere zenders te gebruiken die wel betere kwaliteit hebben ?

2. Ik kijk voornamelijk mkv files op de speler, normaal deed ik altijd met mkvmerge de ondertitels in de mkv file zitten. Ik vroeg me af of het ook mogelijk is gewoon een losse srt file erbij te zetten ? Werkt dit dan ook met mkv ?

3. Er is toch nog geen mogelijkheid iets aan te vinden, of files te verplaatsen zodat je kan zien dat je die al gezien hebt toch ? Vindt dat wel erg jammer...
2: Ik had een keertje zowel Subs in de MKV, en apart.. hij las maar 1 van de 2. :s Helaas kon je bij de WDTV1 toen niet ALLE subs te zien krijgen. :| Makkelijk te verhelpen via een Firmware update..

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MantaMania schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:31:
[...]

Yep die heb ik geprobeerd ;) lees ook dat er meerdere zijn met het probleem maar goed ik wacht het nog even af.
trouwens wel een beetje vreemd dat je alleen maar tussen ondertiteling kan kiezen door meerdere malen op "ok" te drukken, pijltjestoetsen werken daar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
salimrmaf schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:58:
[...]

2: Ik had een keertje zowel Subs in de MKV, en apart.. hij las maar 1 van de 2. :s Helaas kon je bij de WDTV1 toen niet ALLE subs te zien krijgen. :| Makkelijk te verhelpen via een Firmware update..
Wat ik bedoel is een mkv file zonder subs en dan een losse srt file erbij zetten in die map. Pakt de WDTV deze dan ? Of moet de sub percee in de mkv file zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

nee, de sub kan er ook buiten zitten. gewoon dezelfde naam geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

De eerste aangepaste firmware is een feit. B-Rad spreekt over een "preliminary beta-alpha-pre-release homebrew firmware"

* _Rayman_ weet niet of hij een linkje mag plaatsen naar deze firmware op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
_Rayman_ schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:15:
De eerste aangepaste firmware is een feit. B-Rad spreekt over een "preliminary beta-alpha-pre-release homebrew firmware"

* _Rayman_ weet niet of hij een linkje mag plaatsen naar deze firmware op GoT.
euh volgens mij wel, is toch gpl..

Maar is idd een pre-beta. ,maar wel leuk om te proberen
Pagina: 1 ... 3 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub