Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:45
Weer een nieuwe prepaid SIM provider in de VS. Gebruikt T-Mobile network. Interessante prijzen (voor de VS dan...) en ze werken aan verzending naar het buitenland.

https://www.getadoodad.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

Voor Frankrijk is puur internet dit denk ik nu de beste optie:
http://boutique.orange.fr...ype=11&donnee_appel=ORESH

Free.fr is alleen abonnementsvorm.

Voor mobicarte zijn alleen nog dagpassen te krijgen:
http://www.orange.fr/bin/...ns/fiches/option_BPN.html

2 euro 50MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:08
Er is ook nog een bundel van 500MB voor 2 weken. Free is ook prepaid en via creditcard te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
Een paar goede Global roaming tips:

Goodline en Teletie. Allebei het goedkoop met bellen en sms, data iets minder goedkoop.
Maar wereldwijd. Goede snelheid ook. Hebben wel nummers uit Oostbloklanden. Er zijn ook een paar anderen die goedkoper zijn met data maar die kan ik 1,2,3 niet vinden.

Ohja, je kunt ook vanaf zo'n 100$/mnd een Global Data plan nemen van Verizon. Ik weet niet waar en hoe lang ze in de verkoop zijn maar familie van mij heeft er goede ervaring mee.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Blau.de simkaart is ook binnen, ik had mijne voor minder dan € 10 op eBay gekocht. Je schijnt ook een maand gratis de smart option te kunnen gebruiken, dat is een aanbieding geldig tot 17-4-2012

En het beltegoed zou 12 maanden geldig zijn, dus na 12 maanden moet het weer opgeladen worden. Ik denk dat dit Blau simkaart ook gewoon in buitenland ga gebruiken.

Ze hebben bij Blau ook een internetpakketje van 50mb voor europa voor 7 dagen voor € 4,90.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Update: Er is in Taiwan een relatief nieuwe provider, Vibo, die prepaid met internetbundels werkt.

Aangezien m'n vriendin dat allemaal geregeld heeft weet ik niet of daar dezelfde vereisten gelden als bij FarEasTone (met 2 verschillende foto ID's etc.) en ik weet ook niet precies hoe het activeren van een 30-dagen internet bundel werkt. In het operator menu krijg ik alleen opties te horen voor 1 of 3 dagen geloof ik. Maar het is wel degelijk mogelijk om ook voor 30 dagen flat-fee en bij mijn weten onbeperkt internet te krijgen.

Let wel op: dit is een 3G(+) only netwerk, als je telefoon op 2G staat vanwege energiebesparing zul je compleet geen verbinding krijgen, ook niet met het telefoonnetwerk. Qua bereik is het prima, en het is goedkoper dan FarEasTone voor mij (daar moest ik elke week beltegoed bijkopen puur vanwege internetgebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet direct hoeveel voordeligere dat Duitse simkaartje is dan mijn Nederlandse KPN simkaart.

Sms versturen vanuit Nederland naar buitenland kost bij KPN € 0,30, bij Blau.de vanuit Duitsland naar het buitenland een sms versturen kost slechts € 0,13, sms vanuit Nederland versturen zou € 0,10 kosten, zolang de ontvanger binnen de EU is.

Vanuit China een sms sturen zou me € 0,39 kosten, bij KPN zou me dat € 0,77 kosten, dus dat nogal een prijs verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Nog een leuke roamingstip. Reis/toeristsim's van MTS en Beeline.
Via Ebay te koop of bij transfers, bijv op Domodedovo of Sheremetyevo.
Opladen via banktranfer of creditcard. Sommige elektronisch-betaalsystemen ook.
Binnenkort Paypal-ondersteuning.

Data 0.01-0.05 ct/MB in EU
Bellen 20ct/Min heel Europa
Kosten gebeld worden afhankelijk van soort sim. Gratis-0,12ct/min

Het valt op dat NL'se providers het duurst zijn, zowel met bellen/smsen als met data. Meeste buitenlandtarieven in landen om ons heen zijn goedkoper dan wij betalen voor binnenlands gesprek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik zit te googelen maar zowel Beeline als MTS lijken 1,80 per MB of kijk ik scheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
tha_bulldog schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:45:
Ik zit te googelen maar zowel Beeline als MTS lijken 1,80 per MB of kijk ik scheel?
Nou, ik kom het de laatste dagen meerdere keer tegen op de Russische satelliet-zenders. Daar zeggen ze doodleuk: voor een bundel van x Roebel per maand een flinke korting op Europese datakosten. Dus je neemt een bundel, voor uit mijn hoofd +/- 10 euro en dan verbruik je data van 0,01-0,05ct afhankelijk van de locatie in de EU. Of ik kijk scheel TV, of het is een tijdelijke, speciale actie, of het is oplichterij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11
Laatst weer in Frankrijk gedagbundeld met Vodafone. Op punten waar Orange geen 3G-dekking had deed SFR het prima (overigens allebei erg goede dekking). 4 euro voor 2 dagen, iets van 50 MB verstookt, goedkoper dan losse simmetjes kopen, zeker als je door meerdere landen trekt en ook gebruik wilt kunnen maken van meerdere netwerken als eentje het bijvoorbeeld niet doet of alleen 2G biedt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil bij Blau.de profiteren van die actie dat de smart option de eerste maand gratis is, volgens mij kun je zo'n bundel direct annuleren zodat ie niet automatische verlengd word.

Mijn plan is namelijk, straks om middernacht mijn simkaartje van blau.de activeren dan zou ik ook nog gebruik kunnen maken van het mobiel internet als ik terug kom uit China, de bundel is namelijk 30 dagen geldig.

Zo mijn Blau.de simkaart geactiveerd, ik geloof niet dat ik die gratis 30 dagen bundel heb en ik moest ook een Duits adres invullen bij activering, daar heb ik gewoon een adres van Google maps voor gepakt en een huisnummer genomen dat waarschijnlijk niet bestaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik zit te denken een franse lebara simkaart te kopen voor EUR 17,48+EUR 2,67 verzendkosten met 7,5 euro beltegoed.

http://www.ebay.nl/itm/Le...ds_CV&hash=item4aad4cc656

Er loopt een actie tot 30 april. http://www.lebara.fr/boutique/offre#offer_free_internet

Alleen jammer dat ik half mei pas wegga.

Iemand ervaring met Lebara mobiel internet in Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picablaat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 19:58
Ik heb vandaag m'n Orange Sim binnen gekregen. Ik zit nu te kijken om hem op te laden en het ziet er inderdaad naar uit dat de Max opties alleen nog maar bellen + sms'en bevatten (en bij de duurste zit er wel 150MB internet bij)

maar ik zie ook dat je een oplaadkaart kunt kopen voor alleen maar internet.
Voor € 10 krijg je 500MB wat 2 weken geldig is. Op zich wel een Oké bedrag.
Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
De Orange Menu's (#123#) lijken ook veranderd te zijn, de teksten kloppen niet met wat ze zouden moeten geven. (Vos Bon Plans bestaat bv niet, wel iets wat erop lijkt)

Kan iemand bevestigen dat mijn conclusie de juiste is? Dus max 500MB voor een tientje voor 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Klopt als een bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
Ik was weer eens in Portugal :)
Het Vodafone kaartje van de vorige keer (geerten in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buit...") deed niets meer, dus een nieuwe gaan halen.
Ik kwam terecht bij Worten (da's een soort Saturn in die contreien) en het meisje daar raadde een Kanguru aan (van Optimus).
Dit is een kaart van €10,- waarmee je eerst een maand lang of tot 1GB kunt proberen, en daarna kunt kiezen voor verschillende prepaid of abo vormen.
Ik was er 10 dagen, dus voor €1,- per dag kon ik uitgebreid m'n gang gaan. Uiteindelijk had ik bijna 600MB verbruikt.
Dit was wel een data-only kaartje, dus voor bellen moest ik toch mijn NL nummer gebruiken (leve de dual-sim phone: inmiddels heb ik een Samsung Galaxy S Duos) of VoiPen.

En het was een 3G/4G SIM. Wie al een 4G phone/tablet/access point heeft kan dus nog sneller.
Sowieso lijken ze daar al veel verder te zijn met de uitrol van 4G dan in Nederland.

[ Voor 10% gewijzigd door geerten op 29-04-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:14
Geen van de hier genoemde ebay-links werkt nog. Waarschijnlijk had ik het daar kunnen lezen maar nu hier de vraag:

Werkt dit ook in Italie?
Weet iemand nog een werkende link of de juiste zoekopdracht voor ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als je in Italië bent kan je net zo goed daar een simmetje kopen van Vodafone, Tim of Wind. Heb je meer data voor minder geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmenlob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-08 16:01
Ik ga over 2 maandjes met een aantal vrienden naar Spanje en wil daar ook graag internetten. Ik zit er aan te denken om een Mifi hotspot te halen zodat we allemaal gebruik kunnen maken van het internet.
Eigenlijk ben ik opzoek naar een simpele simkaart met bijvoorbeeld 10 euro tegoed waar ik gewoon bundel/blox mee kan aanzetten voor 1gb internet oid. Om vervolgens dat kaartje in een Mifi router te stoppen. Zijn er dan nog dingen waar ik op moet letten mbt het uitzoeken van de Mifi router?
Verder zie ik jullie allemaal simkaarten via ebay enzo halen, is het ook mogelijk om gewoon bij de lokale media markt een prepaid kaartje te halen en vervolgens door "internet aan" te smsen een internet bundel te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In China heb ik nu trouwens bij China Unicom een simkaartje met een maand 300mb voor 15 yuan en daarnaast 100 smsjes.

Ik moest wel 100 yuan betalen en ik kan alleen 2G gebruiken, dat werkt an sich, alleen erg langzaam, Tweakers.net kan ik echter redelijk snel laden op de Edge verbinding en apps gaan ook prima.

Ik zou nu alleen nog graag weten of ik dat 15 yuan plan ook uit kan zetten, want het zou jammer zijn als ik de volgende keer weer 100 yuan mag uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
@Thijmenlob

Ik kocht in Portugal mijn SIMkaart bij Worten, dat is een soort Mediamarkt, en die vind je in Spanje ook overal. Het meisje in de winkel heeft het activeren en zo voor me gedaan.
En ik gebruikte mijn telefoon gewoon als mifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat kan ook gewoon. Simyo verkoopt goedkope simkaartjes in Spanje en ook Vodafone is een optie, al is die wat duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Voor Frankrijk is dit een optie:

https://www.b-and-you.fr/carte-prepayee

0,05 euro per MB, eventueel 20 euro per maand voor 3 gig, beltegoed altijd geldig.
sim 5 euro, wel een Frans adres en bankkaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Als je voor zo'n constructie wil gaan zou ik het via Free.FR doen, die hebben het Orange netwerk waarop ze kunnen roamen en qua dekking is dat een heel stuk beter dan Bouygues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verschil dat free alleen abo's aanbiedt en geen prepaid:
http://mobile.free.fr/index.html
http://mobile.free.fr/docs/tarifs.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
http://www.joemobile.fr/home

Is ook een leuke optie: 20€ 3GB en onbeperkt bellen/sms/mms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
Ik ga donderdag naar de VS voor 2 weken, en bevind me vaak in Duitsland.
Nu wil ik graag internet in zowel de VS als Duitsland hebben, zonder mijn Nederlandse SIM uit m'n telefoon te halen.

Ik zat dus te denken aan een Mobile Hotspot, met een Doodad SIM-kaart ( https://www.getadoodad.com/ ). Ik heb echter geen idee of je ergens een mobile hotspot kunt kopen waar je een willekeurige SIM-kaart in kunt stoppen. Bestaat dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Daarvoor heb ik dus een dual SIM telefoon...
Maar als je toevallig nog een Android toestel over hebt, die kun je ook als hotspot gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Sans engagement is zonder contract, dus prepaid, alleen met maandelijkse afschrijving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nee dat is niet hetzelfde. "Forfait sans engagement" dat is een contract, zonder looptijd/opzegtermijn. Een maandelijks doorlopend abonnement dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
De Huawei E586 lijkt een populaire mifi te zijn. Werkt deze ook in de VS of moet ik dan specifiek een Huawei E586W nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mqrius op 06-05-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
knakworst schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:59:
Voor Frankrijk is dit een optie:

https://www.b-and-you.fr/carte-prepayee

0,05 euro per MB, eventueel 20 euro per maand voor 3 gig, beltegoed altijd geldig.
sim 5 euro, wel een Frans adres en bankkaart nodig.
Is een adres van een camping en een nederlandse bankpas voldoende?

Anders hebben de meeste mensen onder onder ons er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
M.qrius schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:34:
De Huawei E586 lijkt een populaire mifi te zijn. Werkt deze ook in de VS of moet ik dan specifiek een Huawei E586W nemen?
Ik word helemaal miftig van de Huawei mifi modellen en specs. En zeker in combinatie met de afwijkende frequentiebanden die in de VS gebruikt worden. Als ik tijd heb zal ik eens proberen e.e.a. in een tabelletje te zetten. Al was het alleen maar voor mijn eigen overzicht.

Preliminairy conclusie van mij is dat je met de standaard E586 alleen op het gerefarmde deel van het T-Mobile netwerk terecht kunt. Niet op hun oude netwerk deel (waar dat dan ook nog is) en ook niet bij AT&T.

Reken in de VS sowieso niet op UMTS dekking buiten de grote steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
M.qrius schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:03:
Ik ga donderdag naar de VS voor 2 weken, en bevind me vaak in Duitsland.
Nu wil ik graag internet in zowel de VS als Duitsland hebben, zonder mijn Nederlandse SIM uit m'n telefoon te halen.

Ik zat dus te denken aan een Mobile Hotspot, met een Doodad SIM-kaart ( https://www.getadoodad.com/ ). Ik heb echter geen idee of je ergens een mobile hotspot kunt kopen waar je een willekeurige SIM-kaart in kunt stoppen. Bestaat dat überhaupt?
Voor Duitsland zou ik voor een Aldi sim gaan (13e met 10€ krediet) en dan voor 15€ een 5GB of voor 10€ een 1GB bundel te activeren voor een Maand.

In de VS kan je een 30$ 5GB T-mobile sim kopen (handig als je in de grote steden blijft)

Best kan je daarbij een Mifi nemen die unlocked is en 3G/UMTS ondersteund op 2100/900MHz voor EU en 850/1700/1900 voor de VS. (en nog de vrij standaard 2G frequenties)

@tha_bulldog deze site: http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/Prepaid_SIM_with_data zou wel in de startpost mogen staan. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door AndRo555 op 07-05-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

hakuin schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 06:37:
[...]

Is een adres van een camping en een nederlandse bankpas voldoende?

Anders hebben de meeste mensen onder onder ons er weinig aan.
MIj lukte alleen met een Franse bankpas (op een andere naam dus franse kennis is voldoende). Adres camping zou ok zijn. Wellicht is de sim ook op ebay te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door knakworst op 07-05-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Maar jij kon ook die 3GB/20E per maand bundel activeren op een carte prepayee van B&You?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

nee 5 eurocent per MB is voor mij voordeliger, ik heb op het vakantieadres ADSL/wifi. Het gaat mij vooral om de file info, en de whatsapp / mail etc. op mijn android phone onderweg. Aangezien ik een Franse CB heb verwacht ik wel dat ik de bundel aan kon zetten indien gewenst.

Dekking Bouygues:
http://www.corporate.bouy...rtes-de-couverture-reseau

[ Voor 15% gewijzigd door knakworst op 07-05-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zou je dat eens aan Bouygues kunnen vragen? Want ik krijg het idee dat dat alleen is voor abo-klanten. En die 5ct/MB wordt wel duur als je even door internet ;)

Goedkoopste werkbare optie voor de Hollander/Belg is volgens mij momenteel een Orange Let's Go 3G+ kaartje voor 8 euro bij elke Orange winkel en een Recharge van 2GB voor 20 euro. Als je het in Frankrijk pas regelt heb je dus voor 28 euro 1 maand 2GB, moet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Je hebt gelijk, ik heb niet goed gekeken. Ik kan alleen een nieuwe sim bestellen als ik de 20 europ optie selecteer, en dan heb je een forfait te pakken. Bij de prepaid kan ik alleen opwaarderen en dan heb je altijd alleen het 0,05 euro per MB tarief.

Als je niet wilt bellen, op zoek bent naar het beste netwerk, en meer dan 500 MB wilt gebruiken, kun je inderdaad beter de Let's go nemen van Orange.

[ Voor 33% gewijzigd door knakworst op 08-05-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
knakworst schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:32:
Je hebt gelijk, ik heb niet goed gekeken. Ik kan alleen een nieuwe sim bestellen als ik de 20 europ optie selecteer, en dan heb je een forfait te pakken. Bij de prepaid kan ik alleen opwaarderen en dan heb je altijd alleen het 0,05 euro per MB tarief.

Als je niet wilt bellen, op zoek bent naar het beste netwerk, en meer dan 500 MB wilt gebruiken, kun je inderdaad beter de Let's go nemen van Orange.

Kan ik die kopen in een orange-winkel met nederlands ide en een adres van de camping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

http://www.ebay.fr/itm/SI...m43bb7d7084#ht_2578wt_922

Opvallend: ebayer vermeldt dat het niet zou werken in iphone of smartphone. Geen idee of dat waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
@hakuin Ja dat kan, is geen probleem.
@knakworst op o.a. de iPhone is de APN niet wijzigbaar bij Orange en die is voor de Mobicarte/Engagements en de Pass Let's go's anders. Die gozer maakt wel woekerwinsten trouwens, veel te duur, in F zijn ze 8 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik reis regelmatig binnen (met name) Europa. Het zwaartepunt ligt op Duitsland en de UK. Is het dan beter om in de betreffende landen een prepaid SIM kaart te kopen? Of is er ook een wat algemenere oplossing voor Europa?
In deze thread wordt bijvoorbeeld Aldi genoemd, maar kan ik dit in een willekeurige Aldi kopen in Dld of moet ik iets via ebay kopen?

[ Voor 8% gewijzigd door henk99 op 13-05-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Aldi sim kan je in de Aldi zelf halen inderdaad. Het is vooralsnog het beste om gewoon van het land waar je heen gaat een simkaart te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
henk99 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:45:
Ik reis regelmatig binnen (met name) Europa. Het zwaartepunt ligt op Duitsland en de UK. Is het dan beter om in de betreffende landen een prepaid SIM kaart te kopen? Of is er ook een wat algemenere oplossing voor Europa?
Als je een T-mobile abonnement hebt, is de Internet Europa-module een goede oplossing. Je krijgt 500 MB per maand in de hele EU, wel voor de hele duur van je abonnement aanschaffen (kosten € 15 per maand). Ik gebruik het zelf en vind het erg prettig dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken over dataverkeer binnen Zone 1, maar je moet wel regelmatig buiten NL zijn wil het echt lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
prijk schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:04:
[...]

Als je een T-mobile abonnement hebt, is de Internet Europa-module een goede oplossing. Je krijgt 500 MB per maand in de hele EU, wel voor de hele duur van je abonnement aanschaffen (kosten € 15 per maand). Ik gebruik het zelf en vind het erg prettig dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken over dataverkeer binnen Zone 1, maar je moet wel regelmatig buiten NL zijn wil het echt lonen.
En als.je 3weken op vakantie gaat in zone 1 en je abbo loopt binnen 3 maanden af na je vakantie is het een goede optie om te activeren ipv. 3X een 7 daagse bundel van 15€ . :9

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
In deze thread wordt bijvoorbeeld Aldi genoemd, maar kan ik dit in een willekeurige Aldi kopen in Dld of moet ik iets via ebay kopen?
Wat is je verbruik per week/maand, wat is je huidige provider en moet je ook bellen / gebeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

AndRo555 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:46:
http://www.joemobile.fr/home

Is ook een leuke optie: 20€ 3GB en onbeperkt bellen/sms/mms
Ik las op een Belgisch forum dat activeren bij Joemobile met een Nederlandse creditcard niet lukt. Kan iemand dat bevestigen ?

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Vern schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:43:
[...]

Ik las op een Belgisch forum dat activeren bij Joemobile met een Nederlandse creditcard niet lukt. Kan iemand dat bevestigen ?
Klopt. Kaartjes staan nu op marktplaats voor 4,50 euro (incl verz). Je kan opwaarderen met een belgische cc, maar niet met een nederlandse cc, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nog een simpele prepaid optie voor Frankrijk:

http://www.leclercmobile.fr/

Kaart is te koop bij Leclerc supermarkt en direct te activeren met legitimatie.

http://www.leclercmobile....options-sms-internet.aspx
Internet 500MB 12 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Vern schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:43:
[...]

Ik kreeg een reactie van een belgische verkoper:

hallo,

Ik heb van een andere Nederlander vernomen dat hij zijn kaart heeft kunnen activeren via een virtuele kredietkaart van Neteller.
Als je interesse hebt, laat je maar iets weten.

groeten,
Bas

[ Voor 20% gewijzigd door hakuin op 21-05-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
knakworst schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:19:

Internet 500MB 12 euro.
Klinkt goed, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
knakworst schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:19:

Internet 500MB 12 euro.
Volgens mij betaal je dan alsnog 1.5 euro per maand voor een "Formule Mini" abbo.
Accepteren ze ook NL legitimatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
Het is een beetje lastig zoeken in dit topic voor hetgeen ik zou willen. Ik ga namelijk samen met 4 personen (ouders, broertje en mijn vriendin) voor drie weken naar de VS in augustus en ik zou graag als verassing ervoor willen zorgen dat iedereen mobiel internet heeft op zijn of haar mobiel. In dit topic is het lastig zoeken, soms spreekt men over de VS, soms USA en soms weer Amerika :P.

De situatie:
We gaan drie weken reizen door zuidwest Amerika. In t kort vanuit Los Angeles richting t oosten, naar de grand canyon en omgeving, las vegas en via yosemite park terug naar de kust om uit te komen in San Francisco. Dat is du sgrofweg het gebied waar we graag goede dekking zouden willen hebben.

We zullen redelijk wat Km's in de auto zitten, het zou fijn zijn als we af en toe eens even nu.nl (of tweakers :+) zouden kunnen checken of iets dergelijks, zonder thuis een dikke factuur van onze provider op de mat aan te treffen. Vier personen hebben een mobiele telefoon, te weten:

iPhone 4
iPhone 4S
HTC One X
Samsung Galaxy S2

Het zou dus mooi zijn als deze alle vier kunnen beschikken over internet. Nu zie ik hier af en toe een Mifi voorbij komen, dat klinkt als een perfecte oplossing voor mijn/onze situatie, maar is dat het ook? Welk netwerk zou ik dan moeten pakken en werken alle telefoons op dit netwerk in de VS (frequenties)? Kan ik zo'n Mifi dan beter in de VS kopen of juist hier? Of zit ik al veel te duur te denken en is er misschien ergens een goedkope aanbieder die vier sim kaartjes voor hetzelfde geld aanbiedt? Wie heeft hier ervaring mee en zou mij wat antwoorden kunnen geven? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 21:46
2 jaar geleden ook in dat gebied geweest. Heb zelf ook een mifi. Prepaid kaartje van at&t erin en klaar. Ik had bijna overal dekking. GrandCanyon werd wat lastig.
Verder heb je bijna overal wifi maar voor onderweg is een mifi wel makkelijk.

Destijds $25 voor 1-2gb. Volgens mij nu duurder maar reente ervaringen staan in dit forum.

Bezoek ook eens de sites van de Amerikaanse telecom providers. Daar hebben ze vaak kaartje staan met hun dekking en info over prepaid data.

Ik heb mijn mifi via ebay in the uk gekocht. Maar ze zijn ook in nederland te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
Ja ik zit mij er een beetje in te verdiepen maar wat is die site van AT&T irritant zeg, nog netjes uitgedrukt. Heb al een half uur zitten zoeken naar een "sim only", uiteindelijk de pagina gevonden waar je sim kaartjes kan aanschaffen, maar zodra je dan data enzo erbij wilt moet je een account hebben :S.

Zat ook al te kijken bij touristsim, maar via de chat daar werd mij verteld dat ze in de USA gebruik maken van het T-mobile netwerk. Als ik op internet zo rond zoek zit ik toch liever bij AT&T, lijken toch wat betere dekking te hebben, plus betere frequenties...

Ik heb wel een mooi overzichtje gevonden van prepaid sim aanbieders in de USA:

Afbeeldingslocatie: http://www8.pcmag.com/media/images/372282-the-best-u-s-prepaid-sims.jpg?thumb=y

Zodra je echter gaat kijken op bijv. de site van Black Wireless, beginnen ze weer over een sim kaart met een "plan per month", das toch geen prepaid? :?

Die Mi-Fi routers geven ze ook niet weg trouwens :o

Ik heb steeds meer de neiging om in Amerika een AT&T winkel binnen te lopen en daar een sim kaart met data te kopen voor een maand, deze dan in mijn HTC One X te stoppen en dan via WIFI mijn verbinding delen met de rest :P. Of zijn er mensen met betere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Alsof je mij beschrijft!

Ik zit voor mijn werk gemiddeld 8 dagen per maand ergens in Europa. Schotland, Finland, Spanje, Bugarije, noem maar op.

Het nemen van een lokale simkaart voor internet heeft een nadeel dat je weer aan die provider vast zit. Zelf hou ik het dus bij roaming met een NL abo.

Zelf zit ik bij T-Mo en heb internet Europa, €14,95 voor 500mb en daarna 64kbit (Zelf betaal ik nog €9,95 tot Juli.) Dit is perfect voor Dld en de UK.
Nadeel van Internet Europa is dat het tot einde contract is.

Ik ben nu aan het kijken voor een contract verlenging en de enige providers die ook maar iets bieden wat ik nodig heb zijn T-Mo en VF. Bij de laatste krijg je voor €2 per dag 35mb en 20min bellen en gebeld worden. Ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Voor de Francofielen: Er is weer een goed alternatief voor de Mobicarte!

Zie ook https://communaute.joemob...84/highlight/false#M12986

Kort samengevat: voor 20 euro (excl kosten van de simkaart, dus 25 in totaal o.i.d.) heb je 3GB data en onbeperkt bellen naar vaste nummers in Europa. Voor 5 euro kan je 1GB bijkopen. Afrekenen kan met NL Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
>:)
tha_bulldog schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:57:
Voor de Francofielen: Er is weer een goed alternatief voor de Mobicarte!

Zie ook https://communaute.joemob...84/highlight/false#M12986

Kort samengevat: voor 20 euro (excl kosten van de simkaart, dus 25 in totaal o.i.d.) heb je 3GB data en onbeperkt bellen naar vaste nummers in Europa. Voor 5 euro kan je 1GB bijkopen. Afrekenen kan met NL Mastercard.
Alleen op internet verkrijgbaar? Of ook fysieke winkels? Op eBay nog niet in iedergeval.
Moet ik het zien als een prepaid?
En hoelang is het houdbaar?

Al met al ziet het er goed uit voor de zuinige Hollander.
Inclusief nr. Waar je uit 8 nrs kan kiezen op de site.

[ Voor 5% gewijzigd door Supertip op 28-05-2013 14:04 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Supertip schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:26:
>:)
[...]

Alleen op internet verkrijgbaar? Of ook fysieke winkels? Op eBay nog niet in iedergeval.
Moet ik het zien als een prepaid?
En hoelang is het houdbaar?

Al met al ziet het er goed uit voor de zuinige Hollander.
Inclusief nr. Waar je uit 8 nrs kan kiezen op de site.
Als je geluk hebt kan je er hier 1 gratis krijgen.
https://communaute.joemob...84/highlight/false#M12986

Anders marktplaats voor 4,50 met verzenden.

Maar het is twijfelachtig of je op kan waarderen met een nederlandse creditcard.
En als je het kunt, moet je ermaan moet denken is dat je je sim kaart op "off" zet na de vakantie, anders wordt er steeds geld van je creditcard afgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
hakuin schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:18:
[...]

Als je geluk hebt kan je er hier 1 gratis krijgen.
https://communaute.joemob...84/highlight/false#M12986

Anders marktplaats voor 4,50 met verzenden.

Maar het is twijfelachtig of je op kan waarderen met een nederlandse creditcard.
En als je het kunt, moet je ermaan moet denken is dat je je sim kaart op "off" zet na de vakantie, anders wordt er steeds geld van je creditcard afgeboekt.
Hummm jammer niet gelukt ik werd er af gekickt bij de laatste registratie, woonplaats enzovoort :'(

Gelukkig hebben we wel MP :)

Bedankt voor de tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:23
Supertip schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:25:
[...]

Hummm jammer niet gelukt ik werd er af gekickt bij de laatste registratie, woonplaats enzovoort :'(
Ik had daar geen moeite mee. Ja ze vereisen een postcode van 5 cijfers maar met een 0 er voor is een Nederlandse wel te gebruiken. En dan bij 'Ville' maar de postcode + plaats + Les Pay-Bas

Ik heb het echter nog niet aangedurf om ook werkelijk een te bestellen. Ik vind het niet helemaal duidelijk hoe snel ze denken te leveren en wanneer de kosten werkelijk starten.
Heeft iemand het al aangedurfd?

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

on-off zou heel makkelijk moeten gaan:
Quittez Joe, et retrouvez-le quand vous voulez

Les forfaits Joe sont sans engagement, mais pas seulement. Suspendre ou résilier son abonnement est enfin aussi simple que d’y souscrire : sans papier et en un clic.

À tout moment, faites passer le bouton de rechargement automatique du ON au OFF, depuis votre smartphone ou depuis le site joemobile.fr.

Une fois en mode OFF, plus aucun paiement ne sera effectué sur votre carte bancaire, vos rechargements seront interrompus. Vous pourrez néanmoins continuer de recevoir des appels en France, des SMS, ou appeler votre répondeur vocal, et cela pendant six mois. Pratique si vous devez vous absenter pour de longues vacances à l’étranger, pour un échange universitaire, ou tout simplement pour patienter quelques jours en cas de fin de mois difficile.

Pour réactiver votre ligne et profiter de toutes vos options, c’est sans (mauvaise) surprise qu’il suffit de repasser du OFF au ON.

Comme ça, nous sommes sûrs que ce sont seulement les bonnes raisons qui vous retiendront chez Joe.
Ik vraag me alleen af of ze met een NL adres bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
knakworst schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:24:
[...]
Nou ja, ze staan buitenlandse identificatie toe, dus dan neem ik aan dat ze dat ook doen. Er is maar een manier om er achter te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
knakworst schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:24:
I dacht het maar gewoon te proberen. Helaas wordt mijn MasterCard niet geaccepteerd... Tja, dan is ook eentje via MP geen optie. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Oei.. Ik wilde ook activeren met een Rabocard, dat is MasterCard. Zou wel moeten lukken volgens the interwebz. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Volgens de belgische verkoper op marktplaats lukt betalen met een virtuele kredietkaart van Neteller wel.
Met de 0 bij de postcode schijnt te lukken.
Ik ga vannacht voor een maand naar frankrijk en ik ga maar voor orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

is vodafone alles in 1 op reis nou 35 mb per dag of per maand? er staat enkel dat je 2 euro per dag betaald.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
35MB per dag bij abbo's, 20MB per dag bij prepaid.
hommer schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:23:
[...]

I dacht het maar gewoon te proberen. Helaas wordt mijn MasterCard niet geaccepteerd... Tja, dan is ook eentje via MP geen optie. Jammer.
Hmm, ben benieuwd of hij mijn kaart wel pakt dan. Heb een ANWB Visa en een ING Mastercard, wilde eigenlijk de laatste gebruiken. Mijne zal vandaag of morgen wel binnenkomen, dan laat ik het wel weten.

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 30-05-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ok top, doe ik dat. the occasional facebook en whatsapp hakt er niet zo in.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Komt dat Truphone binnen kort nog beschikbaar? Lijkt me ideaal overal ter wereld tegen lokaal tarief bellen en data gebruiken. Of zal dit niet voor de particulier beschikbaar worden gesteld? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

apekoek schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:14:
Komt dat Truphone binnen kort nog beschikbaar? Lijkt me ideaal overal ter wereld tegen lokaal tarief bellen en data gebruiken. Of zal dit niet voor de particulier beschikbaar worden gesteld? :/
Hm, als inwoner van de UK moet ik dit misschien maar eens proberen. De SIM kost £19.99 (inclusief £10 krediet).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
En mijn Joe Mobile kaartje is klaar voor gebruik! Eenmalig 5 euro betalen die je als tegoed gelijk weer terug krijgt via een Neteller mastercard (mijn ING mastercard werd niet geaccepteerd) en daarna je automatische herlading uitzetten. Je kaartje is vanaf dat moment nog 6 maanden geldig. Zodra je het wil gaan gebruiken herlaad je met de hoeveelheid euro's die je denkt te gaan gebruiken en activeer je bijvoorbeeld 1GB aan data, dit kost 5 euro. Heb je die bijna op kan je weer 1GB activeren. Het 20EUR plan is niet zo interessant want die loopt letterlijk van maand tot maand en voor 20EUR heb je ook 3GB internet met het Personnalisé plan in een zelf gedefiniëerde maand (dus die kan ook starten op 15 juni bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mindcre8r schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:12:
is vodafone alles in 1 op reis nou 35 mb per dag of per maand? er staat enkel dat je 2 euro per dag betaald.
Per dag, en eigenlijk alleen in Europese landen + VS, daar buiten vragen ze nog rustig 8,- per MB :-S

Mijn ervaring is helaas dat het beste nog steeds is om ter plaatse simmetje te regelen. Helaas moet je dan wel regelmatig ergens komen, aangezien ze anders weer verlopen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Sander op 31-05-2013 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Sander schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:55:
[...]

Per dag, en eigenlijk alleen in Europese landen + VS, daar buiten vragen ze nog rustig 8,- per MB :-S

Mijn ervaring is helaas dat het beste nog steeds is om ter plaatse simmetje te regelen. Helaas moet je dan wel regelmatig ergens komen, aangezien ze anders weer verlopen zijn.
VS zit niet tussen de Vodafone voordeellanden. En ook niet alleen Europese landen, bijv Japan en Australië wel.
http://www.vodafone.nl/mo...en/opreis/voordeellanden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

tha_bulldog schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:48:
Zodra je het wil gaan gebruiken herlaad je met de hoeveelheid euro's die je denkt te gaan gebruiken en activeer je bijvoorbeeld 1GB aan data, dit kost 5 euro. Heb je die bijna op kan je weer 1GB activeren.
Klinkt goed. Als die 1 GB bijv. na een paar dagen op is, kun je dan opnieuw activeren of moet er een maand overheen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nee, je kan gelijk weer 1GB bijstorten, zit geen limiet aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Iemand nog tips voor de VS? De site die ik voorheen gebruikte is niet meer, en zoek dus een simkaartje voor bellen/internet etc.
Een MiFi is me te duur a 90 euro, als mijn telefoon ook gewoon als hotspot kan dienen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je in het topic had gezocht, had je dezelfde vraag van een paar dagen terug gezien: Ener103 in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland". AT&T.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Sander schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:55:
[...]

€5 voor 10 MB buiten de Voordeellanden... Daarna € 2,50 per MB. Wel even aanmelden:
http://www.vodafone.nl/mo...op_reis/dagbundel_wereld/

Blijft duur, maar als je het maar een paar dagen nodig hebt best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18
tha_bulldog schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:48:
En mijn Joe Mobile kaartje is klaar voor gebruik! Eenmalig 5 euro betalen die je als tegoed gelijk weer terug krijgt via een Neteller mastercard (mijn ING mastercard werd niet geaccepteerd) en daarna je automatische herlading uitzetten. Je kaartje is vanaf dat moment nog 6 maanden geldig. Zodra je het wil gaan gebruiken herlaad je met de hoeveelheid euro's die je denkt te gaan gebruiken en activeer je bijvoorbeeld 1GB aan data, dit kost 5 euro. Heb je die bijna op kan je weer 1GB activeren. Het 20EUR plan is niet zo interessant want die loopt letterlijk van maand tot maand en voor 20EUR heb je ook 3GB internet met het Personnalisé plan in een zelf gedefiniëerde maand (dus die kan ook starten op 15 juni bijvoorbeeld).
ik heb de sim via marktplaats besteld en hij is binnen...wilde eerst voor de 20 euro optie gaan maar dat is dus maar een maand geldig...de 1GB optie blijft staan dus niet maandelijks?....ben benieuwd hoe de ontvangst is.

Iemand enig idee wat de internet instellingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Internet instellingen zijn hetzelfde als die van SFR. Je moet even de automatische herlading op OFF zetten. Als je de iPhone app pakt van JOE is zie je dat vinkje gelijk staan :)

Zo even van de site geplukt zijn de instellingen als volgt:

Configurez votre accès à l’Internet mobile (APN Internet Joe)

Nom : Internet Joe

APN : sl2sfr

Proxy : laisser vide

Port : laisser vide

Nom d'utilisateur : laisser vide

Mot de passe : laisser vide

Serveur : ignorer ou laisser vide

MMSC : non configuré

MMS Proxy : non configuré

Port MMS : non configuré

Protocole MMS : WAP2.0 (sur HTC)

MCC : 208

MNC : 10

Type d'authentification : aucun

Type d'APN : default / aucun

Protocole APN : IPv4

Bereik is hetzelfde als van SFR dus zorg ervoor dat je een UMTS900 compatibele telefoon, tablet, datacard of mifi hebt!!

De 1GB bundel is ook een maand geldig maar die gaat pas in zodra je 'm aan zet.

[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 05-06-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18
tha_bulldog schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:19:
Internet instellingen zijn hetzelfde als die van SFR. Je moet even de automatische herlading op OFF zetten. Als je de iPhone app pakt van JOE is zie je dat vinkje gelijk staan :)
ah top bedankt....heb herladen inmiddels op off staan dus over een paar weken ff 1gb toevoegen en gaan met die banaan....ik wilde hem eerst in de wolfgang AT-AS40SE van mijn vrouw doen maar die heeft geen 900umts dus dan moet hij in de nexus 4 van mij...gebruik ik die als hotspot...bedankt voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

http://www.lowcostmobile....it-umts-900-mhz-4g-avance

Zie hier de aantallen per frequentieband.
Het is dus niet zo dat SFR alleen op 900 MHz zit, maar het verbetert in rurale gebieden het bereik. In de stad weinig tot geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Klopt, maar in de stad kom je niet zo vaak als je in Frankrijk op vakantie bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
tha_bulldog schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:39:
Als je in Italië bent kan je net zo goed daar een simmetje kopen van Vodafone, Tim of Wind. Heb je meer data voor minder geld :)
Ik ben me een beetje aan het inlezen maar volgens diverse sites moet je je daarvoor ter plekke registreren en dat kan als buitenlander niet, of moeilijk.

Zijn er geen mogelijkheden om het nu vanuit Nederland alvast te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Kan wel, alleen zorgen voor een Codice Fiscale :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
tha_bulldog schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:07:
Kan wel, alleen zorgen voor een Codice Fiscale :)
haha. We gaan alleen maar drie weken op vakantie! :?

Ik vind het vreemd dat het zo moeilijk te vinden is op internet hoe je dat als buitenlander in een ander land kunt regelen.
Blijkbaar heeft niemand hier er belang bij om zoiets voor de vele vakantiegangers kant-en-klaar te verzorgen.

(andersom trouwens ook niet, ik heb op wat buitenlandse forums nog wel wat toeristen die Nederland willen bezoeken geadviseerd omtrent pre-paid in Nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je weet dat je een Codice fiscale zo kan berekenen he? Zijn generators voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Mijn ervaring in Italie is dat Vodafone zelfs de codice fiscale voor je regelt. Fictief adres, niks aan de hand. Het blijft Italie he ... >:)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
tha_bulldog schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 07:59:
Je weet dat je een Codice fiscale zo kan berekenen he? Zijn generators voor!
Gevonden! http://zip-codes.nonsolocap.it/codice-fiscale/
Is dat wel legaal?

Ik kom er alleen niet helemaal doorheen. Wat vul ik dan in bij Foreign State?

[ Voor 8% gewijzigd door arene op 08-06-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Google even daarop. Dacht dat het Olanda was ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:50
arene schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:56:
[...]

Gevonden! http://zip-codes.nonsolocap.it/codice-fiscale/
Is dat wel legaal?

Ik kom er alleen niet helemaal doorheen. Wat vul ik dan in bij Foreign State?
Die site is al heel lang on-line, dus al is het wellicht niet helemaal legaal, het is wordt waarschijnlijk wel gedoogd. De winkel waar ik mijn Wind kaartje kocht heeft het allemaal voor me geregeld en het hoteladres als adres gebruikt. Het kaartje doet het nog steeds, ook na een paar keer opladen :)

Ik neem aan dat voor 'Foreign State' Paessi Bassi ingevuld moet worden, Nederland is immers meer dan Holland alleen.

Overigens kun je via eBay vaak met korting tegoed kopen voor Italiaanse kaarten, dus bijvoorbeeld € 20 tegoed voor € 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
wian_gn schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:53:
[...]

Ik neem aan dat voor 'Foreign State' Paessi Bassi ingevuld moet worden, Nederland is immers meer dan Holland alleen.
Dank. Klopt. Dat werkt.
wian_gn schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:53:
[...]

Overigens kun je via eBay vaak met korting tegoed kopen voor Italiaanse kaarten, dus bijvoorbeeld € 20 tegoed voor € 16.
Maar dan heb je wel een sim-kaart nodig toch? Kun je die niet alvast in Nederland kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:31
FireSonus schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:33:
Ik heb steeds meer de neiging om in Amerika een AT&T winkel binnen te lopen en daar een sim kaart met data te kopen voor een maand, deze dan in mijn HTC One X te stoppen en dan via WIFI mijn verbinding delen met de rest :P. Of zijn er mensen met betere ideeën?
Beetje late reactie, maar tetheren wordt over het algemeen niet toegestaan in de VS, tenzij je een dataplan hebt dat dat wél uitdrukkelijk toestaat. Je loopt het risico dat je SIM om die reden gewoon geblokkeerd wordt omdat je je niet aan de voorwaarden houdt, en daar wordt ook daadwerkelijk actief op gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
tha_bulldog schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:09:
Google even daarop. Dacht dat het Olanda was ofzo :)
Doe maar Paesi Bassi ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
ESteg schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:27:
[...]

Beetje late reactie, maar tetheren wordt over het algemeen niet toegestaan in de VS, tenzij je een dataplan hebt dat dat wél uitdrukkelijk toestaat. Je loopt het risico dat je SIM om die reden gewoon geblokkeerd wordt omdat je je niet aan de voorwaarden houdt, en daar wordt ook daadwerkelijk actief op gecontroleerd.
Natuurlijk met een MiFi en alleen mobiele devices geconnecteerd niet zo'n issue. Wel als je met de laptop aan de gang gaat natuurlijk. Useragent is altijd te faken, maar als je het ff vergeet ben je wellicht de klos, plus het feit dat browsers op een laptop veel sneller en meer data vragen wat ook te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb inmiddels een gratis bestelde sim kaart ontvangen op mijn Nederlandse adres.
Hier gratis besteld: http://parrainagejoemobile.perso.sfr.fr/

De 1 GB bundel is inmiddels EUR 6.
Ik ga denk ik voor het EUR 20 abonnement. Ook onbeperkt bellen naar Franse (mobiele en vaste), en naar Nederlandse vaste nummers is praktisch. Ik ga iets langer dan 30 dagen op vakantie, maar voor de resterende dagen gebruik ik dan de b-and-you prepaid kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
knakworst schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:14:
Ik heb inmiddels een gratis bestelde sim kaart ontvangen op mijn Nederlandse adres.
Hier gratis besteld: http://parrainagejoemobile.perso.sfr.fr/

De 1 GB bundel is inmiddels EUR 6.
Ik ga denk ik voor het EUR 20 abonnement. Ook onbeperkt bellen naar Franse (mobiele en vaste), en naar Nederlandse vaste nummers is praktisch. Ik ga iets langer dan 30 dagen op vakantie, maar voor de resterende dagen gebruik ik dan de b-and-you prepaid kaart.
Hoe lang heeft het geduurd tussen bestellen en ontvangen via die website ?
Wat heb jij in dat veld "remarks" ingevuld ? Iets van een username ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Weekje in totaal.
In remarks heb ik alleen "pay-bas" ingevuld.
De activatie gaat via simkaart nummer op de website. Je hoeft dus geen username oid aan te geven.
Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.