Weer een nieuwe prepaid SIM provider in de VS. Gebruikt T-Mobile network. Interessante prijzen (voor de VS dan...) en ze werken aan verzending naar het buitenland.
https://www.getadoodad.com/
https://www.getadoodad.com/
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 13:57 ]
Verwijderd
Nou, ik kom het de laatste dagen meerdere keer tegen op de Russische satelliet-zenders. Daar zeggen ze doodleuk: voor een bundel van x Roebel per maand een flinke korting op Europese datakosten. Dus je neemt een bundel, voor uit mijn hoofd +/- 10 euro en dan verbruik je data van 0,01-0,05ct afhankelijk van de locatie in de EU. Of ik kijk scheel TV, of het is een tijdelijke, speciale actie, of het is oplichterij....tha_bulldog schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:45:
Ik zit te googelen maar zowel Beeline als MTS lijken 1,80 per MB of kijk ik scheel?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 01:09 ]
[ Voor 10% gewijzigd door geerten op 29-04-2013 14:26 ]
Verwijderd
Sans engagement is zonder contract, dus prepaid, alleen met maandelijkse afschrijvingknakworst schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:13:
Verschil dat free alleen abo's aanbiedt en geen prepaid:
http://mobile.free.fr/index.html
http://mobile.free.fr/docs/tarifs.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door Mqrius op 06-05-2013 12:34 ]
Is een adres van een camping en een nederlandse bankpas voldoende?knakworst schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:59:
Voor Frankrijk is dit een optie:
https://www.b-and-you.fr/carte-prepayee
0,05 euro per MB, eventueel 20 euro per maand voor 3 gig, beltegoed altijd geldig.
sim 5 euro, wel een Frans adres en bankkaart nodig.
Ik word helemaal miftig van de Huawei mifi modellen en specs. En zeker in combinatie met de afwijkende frequentiebanden die in de VS gebruikt worden. Als ik tijd heb zal ik eens proberen e.e.a. in een tabelletje te zetten. Al was het alleen maar voor mijn eigen overzicht.M.qrius schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:34:
De Huawei E586 lijkt een populaire mifi te zijn. Werkt deze ook in de VS of moet ik dan specifiek een Huawei E586W nemen?
Voor Duitsland zou ik voor een Aldi sim gaan (13e met 10€ krediet) en dan voor 15€ een 5GB of voor 10€ een 1GB bundel te activeren voor een Maand.M.qrius schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:03:
Ik ga donderdag naar de VS voor 2 weken, en bevind me vaak in Duitsland.
Nu wil ik graag internet in zowel de VS als Duitsland hebben, zonder mijn Nederlandse SIM uit m'n telefoon te halen.
Ik zat dus te denken aan een Mobile Hotspot, met een Doodad SIM-kaart ( https://www.getadoodad.com/ ). Ik heb echter geen idee of je ergens een mobile hotspot kunt kopen waar je een willekeurige SIM-kaart in kunt stoppen. Bestaat dat überhaupt?
[ Voor 9% gewijzigd door AndRo555 op 07-05-2013 19:43 ]
MIj lukte alleen met een Franse bankpas (op een andere naam dus franse kennis is voldoende). Adres camping zou ok zijn. Wellicht is de sim ook op ebay te krijgen.hakuin schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 06:37:
[...]
Is een adres van een camping en een nederlandse bankpas voldoende?
Anders hebben de meeste mensen onder onder ons er weinig aan.
[ Voor 17% gewijzigd door knakworst op 07-05-2013 19:53 ]
[ Voor 15% gewijzigd door knakworst op 07-05-2013 22:56 ]
[ Voor 33% gewijzigd door knakworst op 08-05-2013 08:43 ]
Kan ik die kopen in een orange-winkel met nederlands ide en een adres van de camping?knakworst schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:32:
Je hebt gelijk, ik heb niet goed gekeken. Ik kan alleen een nieuwe sim bestellen als ik de 20 europ optie selecteer, en dan heb je een forfait te pakken. Bij de prepaid kan ik alleen opwaarderen en dan heb je altijd alleen het 0,05 euro per MB tarief.
Als je niet wilt bellen, op zoek bent naar het beste netwerk, en meer dan 500 MB wilt gebruiken, kun je inderdaad beter de Let's go nemen van Orange.
http://boutique.orange.fr...ype=11&donnee_appel=ORESH
[ Voor 8% gewijzigd door henk99 op 13-05-2013 11:46 ]
Als je een T-mobile abonnement hebt, is de Internet Europa-module een goede oplossing. Je krijgt 500 MB per maand in de hele EU, wel voor de hele duur van je abonnement aanschaffen (kosten € 15 per maand). Ik gebruik het zelf en vind het erg prettig dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken over dataverkeer binnen Zone 1, maar je moet wel regelmatig buiten NL zijn wil het echt lonen.henk99 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:45:
Ik reis regelmatig binnen (met name) Europa. Het zwaartepunt ligt op Duitsland en de UK. Is het dan beter om in de betreffende landen een prepaid SIM kaart te kopen? Of is er ook een wat algemenere oplossing voor Europa?
En als.je 3weken op vakantie gaat in zone 1 en je abbo loopt binnen 3 maanden af na je vakantie is het een goede optie om te activeren ipv. 3X een 7 daagse bundel van 15€ .prijk schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:04:
[...]
Als je een T-mobile abonnement hebt, is de Internet Europa-module een goede oplossing. Je krijgt 500 MB per maand in de hele EU, wel voor de hele duur van je abonnement aanschaffen (kosten € 15 per maand). Ik gebruik het zelf en vind het erg prettig dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken over dataverkeer binnen Zone 1, maar je moet wel regelmatig buiten NL zijn wil het echt lonen.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Wat is je verbruik per week/maand, wat is je huidige provider en moet je ook bellen / gebeld kunnen worden?henk99 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:45:
Ik reis regelmatig binnen (met name) Europa. Het zwaartepunt ligt op Duitsland en de UK. Is het dan beter om in de betreffende landen een prepaid SIM kaart te kopen? Of is er ook een wat algemenere oplossing voor Europa?
In deze thread wordt bijvoorbeeld Aldi genoemd, maar kan ik dit in een willekeurige Aldi kopen in Dld of moet ik iets via ebay kopen?
Ik las op een Belgisch forum dat activeren bij Joemobile met een Nederlandse creditcard niet lukt. Kan iemand dat bevestigen ?AndRo555 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:46:
http://www.joemobile.fr/home
Is ook een leuke optie: 20€ 3GB en onbeperkt bellen/sms/mms
- of je stopt de stekker er in -
Klopt. Kaartjes staan nu op marktplaats voor 4,50 euro (incl verz). Je kan opwaarderen met een belgische cc, maar niet met een nederlandse cc, helaas.Vern schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:43:
[...]
Ik las op een Belgisch forum dat activeren bij Joemobile met een Nederlandse creditcard niet lukt. Kan iemand dat bevestigen ?
Ik kreeg een reactie van een belgische verkoper:Vern schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:43:
[...]
Ik las op een Belgisch forum dat activeren bij Joemobile met een Nederlandse creditcard niet lukt. Kan iemand dat bevestigen ?
[ Voor 20% gewijzigd door hakuin op 21-05-2013 17:15 ]
Klinkt goed, bedankt!knakworst schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:19:
Nog een simpele prepaid optie voor Frankrijk:
http://www.leclercmobile.fr/
Kaart is te koop bij Leclerc supermarkt en direct te activeren met legitimatie.
http://www.leclercmobile....options-sms-internet.aspx
Internet 500MB 12 euro.
Volgens mij betaal je dan alsnog 1.5 euro per maand voor een "Formule Mini" abbo.knakworst schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:19:
Nog een simpele prepaid optie voor Frankrijk:
http://www.leclercmobile.fr/
Kaart is te koop bij Leclerc supermarkt en direct te activeren met legitimatie.
http://www.leclercmobile....options-sms-internet.aspx
Internet 500MB 12 euro.
Alsof je mij beschrijft!henk99 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:45:
In deze thread wordt bijvoorbeeld Aldi genoemd, maar kan ik dit in een willekeurige Aldi kopen in Dld of moet ik iets via ebay kopen?
Alleen op internet verkrijgbaar? Of ook fysieke winkels? Op eBay nog niet in iedergeval.tha_bulldog schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:57:
Voor de Francofielen: Er is weer een goed alternatief voor de Mobicarte!
Zie ook https://communaute.joemob...84/highlight/false#M12986
Kort samengevat: voor 20 euro (excl kosten van de simkaart, dus 25 in totaal o.i.d.) heb je 3GB data en onbeperkt bellen naar vaste nummers in Europa. Voor 5 euro kan je 1GB bijkopen. Afrekenen kan met NL Mastercard.
[ Voor 5% gewijzigd door Supertip op 28-05-2013 14:04 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Als je geluk hebt kan je er hier 1 gratis krijgen.Supertip schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:26:
![]()
[...]
Alleen op internet verkrijgbaar? Of ook fysieke winkels? Op eBay nog niet in iedergeval.
Moet ik het zien als een prepaid?
En hoelang is het houdbaar?
Al met al ziet het er goed uit voor de zuinige Hollander.
Inclusief nr. Waar je uit 8 nrs kan kiezen op de site.
Hummm jammer niet gelukt ik werd er af gekickt bij de laatste registratie, woonplaats enzovoorthakuin schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:18:
[...]
Als je geluk hebt kan je er hier 1 gratis krijgen.
https://communaute.joemob...84/highlight/false#M12986
Anders marktplaats voor 4,50 met verzenden.
Maar het is twijfelachtig of je op kan waarderen met een nederlandse creditcard.
En als je het kunt, moet je ermaan moet denken is dat je je sim kaart op "off" zet na de vakantie, anders wordt er steeds geld van je creditcard afgeboekt.
Ik had daar geen moeite mee. Ja ze vereisen een postcode van 5 cijfers maar met een 0 er voor is een Nederlandse wel te gebruiken. En dan bij 'Ville' maar de postcode + plaats + Les Pay-BasSupertip schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:25:
[...]
Hummm jammer niet gelukt ik werd er af gekickt bij de laatste registratie, woonplaats enzovoort
t.k.a. sig space t.e.a.b.
Ik vraag me alleen af of ze met een NL adres bezorgen.Quittez Joe, et retrouvez-le quand vous voulez
Les forfaits Joe sont sans engagement, mais pas seulement. Suspendre ou résilier son abonnement est enfin aussi simple que d’y souscrire : sans papier et en un clic.
À tout moment, faites passer le bouton de rechargement automatique du ON au OFF, depuis votre smartphone ou depuis le site joemobile.fr.
Une fois en mode OFF, plus aucun paiement ne sera effectué sur votre carte bancaire, vos rechargements seront interrompus. Vous pourrez néanmoins continuer de recevoir des appels en France, des SMS, ou appeler votre répondeur vocal, et cela pendant six mois. Pratique si vous devez vous absenter pour de longues vacances à l’étranger, pour un échange universitaire, ou tout simplement pour patienter quelques jours en cas de fin de mois difficile.
Pour réactiver votre ligne et profiter de toutes vos options, c’est sans (mauvaise) surprise qu’il suffit de repasser du OFF au ON.
Comme ça, nous sommes sûrs que ce sont seulement les bonnes raisons qui vous retiendront chez Joe.
Nou ja, ze staan buitenlandse identificatie toe, dus dan neem ik aan dat ze dat ook doen. Er is maar een manier om er achter te komenknakworst schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:24:
[...]
Ik vraag me alleen af of ze met een NL adres bezorgen.
I dacht het maar gewoon te proberen. Helaas wordt mijn MasterCard niet geaccepteerd... Tja, dan is ook eentje via MP geen optie. Jammer.knakworst schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:24:
Ik vraag me alleen af of ze met een NL adres bezorgen.
Bears and Bulls
Hmm, ben benieuwd of hij mijn kaart wel pakt dan. Heb een ANWB Visa en een ING Mastercard, wilde eigenlijk de laatste gebruiken. Mijne zal vandaag of morgen wel binnenkomen, dan laat ik het wel weten.hommer schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:23:
[...]
I dacht het maar gewoon te proberen. Helaas wordt mijn MasterCard niet geaccepteerd... Tja, dan is ook eentje via MP geen optie. Jammer.
[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 30-05-2013 15:45 ]
Bears and Bulls
Hm, als inwoner van de UK moet ik dit misschien maar eens proberen. De SIM kost £19.99 (inclusief £10 krediet).apekoek schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:14:
Komt dat Truphone binnen kort nog beschikbaar? Lijkt me ideaal overal ter wereld tegen lokaal tarief bellen en data gebruiken. Of zal dit niet voor de particulier beschikbaar worden gesteld?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Per dag, en eigenlijk alleen in Europese landen + VS, daar buiten vragen ze nog rustig 8,- per MB :-Smindcre8r schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:12:
is vodafone alles in 1 op reis nou 35 mb per dag of per maand? er staat enkel dat je 2 euro per dag betaald.
[ Voor 21% gewijzigd door Sander op 31-05-2013 07:57 ]
VS zit niet tussen de Vodafone voordeellanden. En ook niet alleen Europese landen, bijv Japan en Australië wel.Sander schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:55:
[...]
Per dag, en eigenlijk alleen in Europese landen + VS, daar buiten vragen ze nog rustig 8,- per MB :-S
Mijn ervaring is helaas dat het beste nog steeds is om ter plaatse simmetje te regelen. Helaas moet je dan wel regelmatig ergens komen, aangezien ze anders weer verlopen zijn.
Klinkt goed. Als die 1 GB bijv. na een paar dagen op is, kun je dan opnieuw activeren of moet er een maand overheen gaan?tha_bulldog schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:48:
Zodra je het wil gaan gebruiken herlaad je met de hoeveelheid euro's die je denkt te gaan gebruiken en activeer je bijvoorbeeld 1GB aan data, dit kost 5 euro. Heb je die bijna op kan je weer 1GB activeren.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
€5 voor 10 MB buiten de Voordeellanden... Daarna € 2,50 per MB. Wel even aanmelden:Sander schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:55:
[...]
Per dag, en eigenlijk alleen in Europese landen + VS, daar buiten vragen ze nog rustig 8,- per MB :-S
Mijn ervaring is helaas dat het beste nog steeds is om ter plaatse simmetje te regelen. Helaas moet je dan wel regelmatig ergens komen, aangezien ze anders weer verlopen zijn.
ik heb de sim via marktplaats besteld en hij is binnen...wilde eerst voor de 20 euro optie gaan maar dat is dus maar een maand geldig...de 1GB optie blijft staan dus niet maandelijks?....ben benieuwd hoe de ontvangst is.tha_bulldog schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:48:
En mijn Joe Mobile kaartje is klaar voor gebruik! Eenmalig 5 euro betalen die je als tegoed gelijk weer terug krijgt via een Neteller mastercard (mijn ING mastercard werd niet geaccepteerd) en daarna je automatische herlading uitzetten. Je kaartje is vanaf dat moment nog 6 maanden geldig. Zodra je het wil gaan gebruiken herlaad je met de hoeveelheid euro's die je denkt te gaan gebruiken en activeer je bijvoorbeeld 1GB aan data, dit kost 5 euro. Heb je die bijna op kan je weer 1GB activeren. Het 20EUR plan is niet zo interessant want die loopt letterlijk van maand tot maand en voor 20EUR heb je ook 3GB internet met het Personnalisé plan in een zelf gedefiniëerde maand (dus die kan ook starten op 15 juni bijvoorbeeld).
[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 05-06-2013 17:20 ]
ah top bedankt....heb herladen inmiddels op off staan dus over een paar weken ff 1gb toevoegen en gaan met die banaan....ik wilde hem eerst in de wolfgang AT-AS40SE van mijn vrouw doen maar die heeft geen 900umts dus dan moet hij in de nexus 4 van mij...gebruik ik die als hotspot...bedankt voor info.tha_bulldog schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:19:
Internet instellingen zijn hetzelfde als die van SFR. Je moet even de automatische herlading op OFF zetten. Als je de iPhone app pakt van JOE is zie je dat vinkje gelijk staan
Ik ben me een beetje aan het inlezen maar volgens diverse sites moet je je daarvoor ter plekke registreren en dat kan als buitenlander niet, of moeilijk.tha_bulldog schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:39:
Als je in Italië bent kan je net zo goed daar een simmetje kopen van Vodafone, Tim of Wind. Heb je meer data voor minder geld
haha. We gaan alleen maar drie weken op vakantie!
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Gevonden! http://zip-codes.nonsolocap.it/codice-fiscale/tha_bulldog schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 07:59:
Je weet dat je een Codice fiscale zo kan berekenen he? Zijn generators voor!
[ Voor 8% gewijzigd door arene op 08-06-2013 08:57 ]
Die site is al heel lang on-line, dus al is het wellicht niet helemaal legaal, het is wordt waarschijnlijk wel gedoogd. De winkel waar ik mijn Wind kaartje kocht heeft het allemaal voor me geregeld en het hoteladres als adres gebruikt. Het kaartje doet het nog steeds, ook na een paar keer opladenarene schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:56:
[...]
Gevonden! http://zip-codes.nonsolocap.it/codice-fiscale/
Is dat wel legaal?
Ik kom er alleen niet helemaal doorheen. Wat vul ik dan in bij Foreign State?
Dank. Klopt. Dat werkt.wian_gn schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:53:
[...]
Ik neem aan dat voor 'Foreign State' Paessi Bassi ingevuld moet worden, Nederland is immers meer dan Holland alleen.
Maar dan heb je wel een sim-kaart nodig toch? Kun je die niet alvast in Nederland kopen?wian_gn schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:53:
[...]
Overigens kun je via eBay vaak met korting tegoed kopen voor Italiaanse kaarten, dus bijvoorbeeld € 20 tegoed voor € 16.
Beetje late reactie, maar tetheren wordt over het algemeen niet toegestaan in de VS, tenzij je een dataplan hebt dat dat wél uitdrukkelijk toestaat. Je loopt het risico dat je SIM om die reden gewoon geblokkeerd wordt omdat je je niet aan de voorwaarden houdt, en daar wordt ook daadwerkelijk actief op gecontroleerd.FireSonus schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:33:
Ik heb steeds meer de neiging om in Amerika een AT&T winkel binnen te lopen en daar een sim kaart met data te kopen voor een maand, deze dan in mijn HTC One X te stoppen en dan via WIFI mijn verbinding delen met de rest. Of zijn er mensen met betere ideeën?
Doe maar Paesi Bassi ...tha_bulldog schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:09:
Google even daarop. Dacht dat het Olanda was ofzo
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Natuurlijk met een MiFi en alleen mobiele devices geconnecteerd niet zo'n issue. Wel als je met de laptop aan de gang gaat natuurlijk. Useragent is altijd te faken, maar als je het ff vergeet ben je wellicht de klos, plus het feit dat browsers op een laptop veel sneller en meer data vragen wat ook te zien is.ESteg schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:27:
[...]
Beetje late reactie, maar tetheren wordt over het algemeen niet toegestaan in de VS, tenzij je een dataplan hebt dat dat wél uitdrukkelijk toestaat. Je loopt het risico dat je SIM om die reden gewoon geblokkeerd wordt omdat je je niet aan de voorwaarden houdt, en daar wordt ook daadwerkelijk actief op gecontroleerd.
Hoe lang heeft het geduurd tussen bestellen en ontvangen via die website ?knakworst schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:14:
Ik heb inmiddels een gratis bestelde sim kaart ontvangen op mijn Nederlandse adres.
Hier gratis besteld: http://parrainagejoemobile.perso.sfr.fr/
De 1 GB bundel is inmiddels EUR 6.
Ik ga denk ik voor het EUR 20 abonnement. Ook onbeperkt bellen naar Franse (mobiele en vaste), en naar Nederlandse vaste nummers is praktisch. Ik ga iets langer dan 30 dagen op vakantie, maar voor de resterende dagen gebruik ik dan de b-and-you prepaid kaart.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq