Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:39
Net terug uit Ierland. Om even de ervaring te delen, als je je rond de steden begeeft is het met Three prima te doen. Voor 20 euro een prepaid simkaart met all you can eat internet Data. Als je je buiten deze gebieden begeeft in de country side roam je via Vodafone IE en is de all you can eat dus niet beschikbaar.

Verder zijn op heel veel plaatsen gratis wi-fi hotspots aanwezig, wat dus fijn is. Ook heb ik bussen/touringcars/coaches gezien met wi-fi, alleen had onze bus dat dan weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:14
MistaDevine schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:59:
Helaas gaat het bij mij allemaal niet zo vloeiend in Frankrijk. Ik heb vanmiddag een mobicarte gekocht bij een Orange shop. Ik hoefde geen adres op te geven, wel moest ik mijn idkaart laten zien waarvan ze mijn gegevens heeft overgenomen en invoerde op een pc. Net geprobeerd de optie Internet max te activeren maar ik krijg dan deze foutmelding:

Vous ne pouvez souscrire a l'option Internet max car nous ne pouvons vous identifier. Vous devez vous rendre dans votre point de vente.

Begrijp hieruit dat deze optie niet mogelijk is zonder me te legitimeren? Hoe is de aanschaf bij jullie verlopen? Ik heb vandaag nog gratis wifi maar morgen vertrek ik naar een camping zonder wifi...

Edit: ik heb overigens geen registratiekaart er bij gekregen zoals eerder genoemd in dit topic. Moet dat ook als je in de winkel koopt?
Excact hetzelfde meegemaakt deze zomer, anderhalve dag later werkte het wel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De genoteerde gegevens in de winkels moeten handmatig doorgegeven worden... daar zit nog wat verwerkingstijd op. Heel normaal.. :)

Waarschijnlijk kun je vanaf morgen(avond) je bon plans activeren. Je krijgt ook nog een sms zodra je geidentificeerd bent, maar niet iedereen krijgt die / komt soms veel later...

Beetje geduld dus, het komt helemaal goed :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49
Dat ging per e-mail erg vlot. Na de mail kreeg ik een half uur later een sms met “bedankt voor identificatie“.
Toen ik eenmaal in frankrijk op de eerste stop een 5 euro kaartje kocht was ik in een minuutje online.
Maar het was wel een gok....... :)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:46
Bedankt voor de hulp, geduld was grotendeels het juiste antwoord.
Daarnaast had de 'Orange mevrouw' mij een verkeerde code meegegeven (geen algemeen tegoed maar een specifiek SMS tegoed oid), maar nadat ik vandaag in een winkel een normale opwaardeerkaart had gekocht kon ik de bon plan activeren. De beschrijving in de openingspost is niet helemaal gelijkend meer, de menu's zijn veranderd maar niet te moeilijk.

Vooralsnog werkt het naar behoren en zijn we (twee stellen) met een zestal apparaten verbonden met een Milestone 2 als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225428

Ik ben een weekje in Spanje en heb voor €20,- een prepay simkaart gekocht (Yoigo) (gewoon in de supermarkt), met daarop €20,- beltegoed èn tot mijn verbazing een maand lang gratis mobiel internet. (Voor maanden die daarop volgen zal slechts €8,- van het eventuele overgebleven prepay-saldo worden afgeschreven).

Als je 500mb op HSDPA bijna 'op' is krijg je een sms-je met de mogelijkheid om dmv een antwoord-smsje 300mb op HSDPA-speed bij te kopen voor €5,- welke van je prepay-saldo wordt afgeschreven. Verleng je niet, dan kun je toch gewoon blijven internetten op lagere snelheid.

De enige "nadelen" die ik tot op heden heb kunnen vinden zijn dat na 500mb gebruik per maand de snelheid (HSDPA) word teruggeschroefd (naar 64Kbps), en dat na 3 maanden niet opwaarderen van het beltegoed (kan vanaf €10,-) het saldo en dus de internettoegang komt te vervallen.

Let er wel op dat voor het kopen van een prepay simkaart in Spanje een ID-kaart of paspoort nodig is (rijbewijs telt niet). Omdat het prepay is zijn uiteraard gèèn bankgegevens nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 225428 op 12-08-2012 17:44 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 22:12
In nederland via ebay internet max besteld. De grens over en mifi aangezet. Kwam het orange netwerk niet op. Connected en daarna disconnected. Daarna kaartje in htc wildfire en hotspot aangezet. Et voila. Online :)
Kids ook weer blij.

Inmiddels ook mifi werkend. Was thuis vergeten de apn setting in te vullen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-07 05:47
--MeAngry-- schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:01:
[...]

Bij AT&T kun je een GoPhone simkaart kopen, het beste kun je die misschien al op eBay bestellen want daar in de winkel kosten ze nogal wat, en dan staat er nog geen tegoed op. Dan moet je sowieso een $25 monthly plan afsluiten, daarmee kun je lokaal bellen en SMS'en, maar niet naar Nederlands nummers, daarvoor moet je er nog extra tegoed op zetten.
in december hoefde ik geen monthly plan van 25$ af te sluiten, maar kon ook kiezen voor geen plan, je betaalt dan 20 cent/min/sms als je belt of gebeld wordt. Voor $ 10 kun je een bundel afsluiten waarmee je iets van 200 minuten naar vaste nummers in NL kunt bellen. al met al was ik $ 35 kwijt. Bij aankomst in USA heb ik het assistentie nummer gebeld en daar via een creditcard tegoed en de bundels gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:46
stijnec1 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:56:
in december hoefde ik geen monthly plan van 25$ af te sluiten, maar kon ook kiezen voor geen plan, je betaalt dan 20 cent/min/sms als je belt of gebeld wordt. Voor $ 10 kun je een bundel afsluiten waarmee je iets van 200 minuten naar vaste nummers in NL kunt bellen. al met al was ik $ 35 kwijt. Bij aankomst in USA heb ik het assistentie nummer gebeld en daar via een creditcard tegoed en de bundels gekocht
Daar had ik mij ook op verheugd. Echter is dat prijsbeleid sinds een maand of twee geleden veranderd. Je moet nu eerst 25 dollar aftikken voordat je een databundel kan afsluiten. Zie hiervoor de website van AT&T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:24
Hier weer goede ervaringen met Three in Engeland, voornamelijk Schotland rond Glasgow/Edinburgh en de Fife regio. Tot mijn verbazing was mijn Three SIM kaart die ik ruim een jaar geleden voor het laatst gebruikt had nog steeds actief (meeste providers gooien niet actieve kaarten er toch elk half jaar wel uit). Dus meteen een databundel aangeschaft met de hulp van vrienden die er lokaal wonen (mijn eigen CreditCard wilden niet wegens vereiste UK adres). Oplaadkaarten zijn echter ook in winkels wel te krijgen.
Ruim 5Gb verstookt in twee weken met het kaartje in een Mifi. Zelfs twee Facetime sessies werkten prima, daarmee wel ruim 400Mb in een half uurtje verstookt.

Daarnaast nog de Weekpas onbeperkt van T-mobile gebruikt op mijn iPhone. Voldeed ook prima, snelheid wel flink omlaag na 100Mb maar handig zodat de mifi niet continu aan hoefde te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:43
Ik wil even melden dat ik in Frankrijk ook probleemloos de Mobicarte gebruikt heb. De juffrouw in de winkel wist wel hoe ze álweer een toerist moest helpen, prima service. Ik heb gebruik gemaakt van tethering zonder de useragent aan te passen en aan het eind van de vakantie was er bijna 1 Gb opgebruikt. Prima dekking, behalve logischerwis midden in de prachtige Franse natuur. Daar had ik toch nog vaak Edge-verbinding. Volgend jaar doe ik het weer.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:37

knakworst

Get more sats!

Welke apparaten had je via tethering verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49
Wat mij opviel was de hoge snelheid !! hspd is echt snel.
Ik woon hier in NL. in een gehucht met alleen maar 3g.

Heb 1.2 GB verbruikt.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomg its Harro
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-07 14:53
Ik heb de afgelopen twee weken rondgereisd in Noorwegen. Het viel me op hoe goed het bereik daar was met Telenor, op de meeste plaatsen had ik gewoon 3G, terwijl je dat echt niet zou verwachten. Het kwam maar zelden kwam het voor dat ik Edge had.

Ik heb dit gedaan i.c.m. mijn Vodafone Smart abonnement, dit zou dus bij mijn bundel in moeten zitten. Achteraf bleek ik voor dit internetgebruik gewoon te moeten betalen. Volgens de medewerker die ik net aan de lijn had is Noorwegen geen zogenaamd Vodafone-voordeelland, ik moest daarom dus extra betalen. Dit in tegenstelling tot wat de "my vodafone" app beweert, deze geeft gewoon aan dat het wel een Vodafone-voordeelland is. Ik ga deze week even een bezoekje brengen aan een Vodafoneshop voor opheldering.

Weet iemand misschien hoe dit zit? Is het een fout in de app? Tot die tijd is mijn advies om op te passen met het internetgebruik in Noorwegen i.c.m. een Vodafone Smart abo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Noorwegen zou gewoon inbegrepen moeten zijn.
http://www.vodafone.nl/mo...en/opreis/voordeellanden/
Het abonnement waarmee je alles uit je smartphone haalt, bellen, onbeperkt sms'en en internetten uit één bundel in binnen- en buitenland. In 42 Passport-landen kun je maximaal 60 dagen per jaar bellen, sms'en en internetten tegen je nationale tarief. Je bel- en sms-tegoed blijft 2 maanden geldig, je datategoed 1 maand. Je gebruikt eerst je nieuwe tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Ik heb vandaag begrepen dat ik van 8-11 oktober in Barcelona zit, bij VMworld.
Wat is nou dé tip voor Spanje? Zoek een prepaid (preferably van te voren op internet bestellen) om in mijn MiFi te stoppen.. Heb even het topic doorgespit, maar de meeste berichten zijn toch al ouder.

/edit
Ja ik weet dat VMworld doorgaans top wifi heeft. En in het hotel zal dat ook wel te regelen zijn. However, je eigen 3G in je broekzak is toch wel erg relaxed ;)

[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 20-08-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Carrefour dus. Daar maar eens wat op Googlen. Als iemand een eBay seller weet die dat netjes preactivated kan regelen hou ik me aanbevolen. Een snelle search leverde 0 hits op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Voor mensen die naar België gaan en graag (zo goed als) onbeperkt internet willen hebben:
Bij Mobile Vikings kan je voor 15€ 2GB data krijgen (+ sms/bellen)
Deze 2GB stelt eigenlijk niets voor want je kan gewoon zonder snelheidslimiet doorgaan. Ik heb max 12GB gedaan deze maand, geen problemen mee gehad. Ook is de snelheid opgetrokken naar max 4mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomg its Harro
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-07 14:53
Aha, nu komt de aap uit de mouw.

"** Het Noorse netwerk Maritime Communications, het Italiaanse netwerk TIM Maritime Services en het Vodafone Malta Maritime SE netwerk vallen niet onder de Voordeelregeling. Via dit netwerk kun je bellen op schepen."

Op de boot maak je dus verbinding met een ander netwerk.
Wel vreemd, in de My Vodafone-app staat dit namelijk niet aangegeven, en daar ben ik dus ook vanuit gegaan. Ga hiermee toch maar even langs de Vodafone winkel, het gaat me niet eens om het geld maar meer om het principe, zoiets moeten ze gewoon ook weergeven in de app, of je doorverwijzen naar hun website.

Dus op de boot van Hirtshals-Kristianssand en Larvik-Hirtshals maak je dus gebruik van een ander netwerk dat NIET bij de Vodafone voordeellanden hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Toch niet heel gek dat bellen en internetten op de boot veel duurder is? Op open zee toch niet in Noorwegen? Bij T-mobile vind je ze hier onder het land "Maritiem". http://www.t-mobile.nl/se...ls-tarieven-in-buitenland

Niet schrikken van de prijs, 10 euro per MB 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door knakworst op 22-08-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 13:17

MikeVM

- Baloo -

AndRo555 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:29:
Voor mensen die naar België gaan en graag (zo goed als) onbeperkt internet willen hebben:
Bij Mobile Vikings kan je voor 15€ 2GB data krijgen (+ sms/bellen)
Deze 2GB stelt eigenlijk niets voor want je kan gewoon zonder snelheidslimiet doorgaan. Ik heb max 12GB gedaan deze maand, geen problemen mee gehad. Ook is de snelheid opgetrokken naar max 4mbps
je hebt dus niet moeten bijbetalen voor 12GB?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Nope, niets. Het is namelijk prepaid en er is niets extra van mijn krediet gegaan noch is de snelheid gedaald.

• troftnom
zomg its Harro schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 17:16:
[...]
"** Het Noorse netwerk Maritime Communications, het Italiaanse netwerk TIM Maritime Services en het Vodafone Malta Maritime SE netwerk vallen niet onder de Voordeelregeling. Via dit netwerk kun je bellen op schepen."

Op de boot maak je dus verbinding met een ander netwerk.
Op de veerboot van IJmuiden-Newcastle ook, niet zo vreemd daar, je gaat een flink stuk zee over. T-mobile stuurde daar netjes een SMS met tarief info over. Vodafone inderdaad niet. Netjes is anders, maar het valt toch ook wel onder je eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Ik heb nog even een vraag over de SIMkaarten van AT&T die worden aangeboden op eBay. Er zijn advertenties te vinden van 2g/3g en 3g/4g kaarten. Hoe zit dit precies?

Ik heb zelf een Galaxy Nexus dus ik verwacht dat dit voor mijn toestel geen probleem zal zijn. Maar kan mijn MIFI apparaat ook omgaan met de 3g/4g simkaarten? Ik probeer het MIFI aparaat van Vodafone simlock vrij te maken/krijgen...

[ Voor 10% gewijzigd door laserboy op 24-08-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
laserboy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:39:

Ik heb zelf een Galaxy Nexus dus ik verwacht dat dit voor mijn toestel geen probleem zal zijn. Maar kan mijn MIFI apparaat ook omgaan met de 3g/4g simkaarten? Ik probeer het MIFI aparaat van Vodafone simlock vrij te maken/krijgen...
De standaard mifi van Vodafone werd bij mij al simlock vrij geleverd, dus vraag me af of je daar wel iets voor moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Ik had nog niet de gelegenheid om er een vreemde simkaart in te stoppen. Maakt het nu nog uit wat voor simkaart ik dan aanschaf?

Voorbeeld advertenties: 2g/3g of 3g/4g

[ Voor 82% gewijzigd door laserboy op 24-08-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:43
knakworst schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:35:
Welke apparaten had je via tethering verbonden?
De windows-laptop

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
Aangezien ik binnenkort naar Vietnam ga ben ik even aan het rondkijken:

Bij Mobifone lijkt het als je eenmaal een simkaart heb, die schijnbaar overal te verkrijgen zijn, het heel makkelijk om je aan te melden via sms. Je kan verschillende pakketten kiezen, verschillen datalimieten en aantal dagen. Op het eerste oog lijkt het niet duur, 550mb voor 50.000 dong(30 dagen), dat is iets van 1,90 euro.

De andere providers lijken lastiger, iemand hier ervaringen m.b.t. Vietnam?

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 22:12
Ervaring met Orange internetmax

Terug uit frankrijk en bijna overal 3g ontvangst. Ook onderweg in de auto. Behalve op de campingplaats waar wij stonden daar slechts 2G en dat wordt wel langzaam. We stonden halverwege op een terassencamping met bomen in de "achtertuin". Een terras hoger en daar wel 3G. Dus ik ben creatief geweest en een macgyver-achtige constructie gemaakt. Lege waterfles, mifi erin, touwtje eraan vast en dit touw over hoge tak in de boom. Eigenlijk een soort vlag-constructie met op- en neerhalen.

Internetmax met 500mb. Ik heb uiteindelijk 1,7GB (volgens de mifi) verbruikt zonder melding oid.
Die 500mb is dus ook maar relatief.

Het is van te voren even puzzelen hoe je lokaal dit kan regelen maar ik vind het perfect. Niet afhankelijk van (betaalde) WIFI maar altijd online waar je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:01
Handig topic dit, scheelt een boel zoekwerk :) maar toch even voor alle zekerheid:

Ik heb de uitdaging om voor in Frankrijk (<1 maand) internet toegang met POP&Exchange mail regelen voor een 100% techn00b. Doel is dat zowel laptop als tablet online kunnen en naast standaard browsen ook de mail opgehaald en verzonden kan worden zonder verder te hoeven klooien. Ik kan zelf e.e.a. van tevoren configureren, maar daarna moet het plug&play zijn.

Uit de voorgaande posts maak ik op dat de eenvoudigste oplossing is het (1) aanschaffen van een pre-paid Mobicarte, deze (2) te activeren en (3) op het eerste pompstation/kiosk op te waarderen tot een saldo van €9 en daarmee (4) via het telefoonmenu een 'bon plan internet max' te kopen welke dan na 1 maand niet meer verlengd zal worden a.g.v. onvoldoende saldo. Totaalkosten ongeveer €15, maar de beperking is dat hierop POP/SMTP niet zal werken, of toch wel?

Is dan de enige onbeperkte manier (met ook POP gebruik) het aanschaffen van een 'LetsGo' abonnement met sim kaart vooor een dongle/MIFI? Totaalkosten €27 voor 1 maand met enkel sim kaart en eventueel een extra €45 voor een E5331 MIFI. De prijs voor de MIFI lijkt me overigens redelijk of zijn er betere opties (zoals bijvoorbeeld €70 voor de E587)?

Suggesties en/of alternatieven zijn meer dan welkom _/-\o_

Ps/ voor alle duidelijkheid: de exchange mail loopt via een VPN verbinding op de laptop en Touchdown op een Android tablet, dus wellicht is dat geen probleem met Mobicarte? De andere mail waar het om gaat (zenden en ontvangen) loopt via de standaard ICS mail client en/of K9.

[ Voor 10% gewijzigd door mtr33 op 10-09-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
Je kan ook de e-mail optie aanzetten bij Orange he, was altijd een euro of 3, dan dek je dat af en heb je daar in ieder geval geen gezeur mee. Al is een Let's Go misschien een betere optie aangezien ik niet weet of ze met een Mobicarte blij zullen zijn met VPN verbindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Als Touchdown op 'n tablet werkt met de Mobicarte is de VPN/laptop optie wellicht niet nodig, maar ik zie zo geen mogelijkheid e-mail toe te voegen aan les bon plans, [edit] of bedoel je deze optie? Het is aleen me niet helemaal duidelijk of die ook te activeren is via 'n prepaid budget/menu.

De Let's Go (of de Bouygues variant) is wel interessant als de MIFI's niet netwerk locked zijn. €90 inclusief een E587 lijkt me een goeie deal als ik 'm naderhand ook hier kan gebruiken met een NL sim. Iemand enig idee hoe het in la douce france zit met netwerklocks en de 'cooldown' periode voor gratis unlocken?

[ Voor 8% gewijzigd door mtr33 op 11-09-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
tha_bulldog schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:38:
Je kan ook de e-mail optie aanzetten bij Orange he, was altijd een euro of 3, dan dek je dat af en heb je daar in ieder geval geen gezeur mee. Al is een Let's Go misschien een betere optie aangezien ik niet weet of ze met een Mobicarte blij zullen zijn met VPN verbindingen...
L2TP/IPSEC werkt(e) in ieder geval wel in juli dit jaar ;)

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Tweakers,
Ik ben de laatste tijd vaak in Duitsland en zorg dan altijd dat mijn "Gegevensnetwerkbestand" is uitgeschakeld op mijn Samsung Galaxy S om zo te voorkomen dat ik in het buitenland Internet gebruik. Waar ik moet zijn is echter slechts een aantal kilometer over de grens en nu had ik gehoord dat het ook mogelijk was om daar toch nog gebruik te maken van de Nederlandse ontvangst (en dus geen Duitse provider krijg maar gewoon Hi houd).
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat in moet stellen op mijn telefoon? Alvast bedankt!

• MikeVM
  • Laatst online: 26-06 13:17

MikeVM

- Baloo -

AndRo555 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:10:
Nope, niets. Het is namelijk prepaid en er is niets extra van mijn krediet gegaan noch is de snelheid gedaald.
ik heb nu een maand een data-only kaartje van mobile vikings, en ik werd na 4gb de toegang geweigerd..

zou het komen omdat ik data-only heb, of zouden ze strenger geworden zijn? want dan kan ik beter overschakelen op een normaal kaartje.

kunnen jullie ook de mogelijkheden voor nederland opgeven in de startpost, want er zijn ook veel belgen die hier komen zoeken naar oplossingen..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

mtr33 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:54:
Handig topic dit, scheelt een boel zoekwerk :) maar toch even voor alle zekerheid:

Ik heb de uitdaging om voor in Frankrijk (<1 maand) internet toegang met POP&Exchange mail regelen voor een 100% techn00b. Doel is dat zowel laptop als tablet online kunnen en naast standaard browsen ook de mail opgehaald en verzonden kan worden zonder verder te hoeven klooien. Ik kan zelf e.e.a. van tevoren configureren, maar daarna moet het plug&play zijn.

Uit de voorgaande posts maak ik op dat de eenvoudigste oplossing is het (1) aanschaffen van een pre-paid Mobicarte, deze (2) te activeren en (3) op het eerste pompstation/kiosk op te waarderen tot een saldo van €9 en daarmee (4) via het telefoonmenu een 'bon plan internet max' te kopen welke dan na 1 maand niet meer verlengd zal worden a.g.v. onvoldoende saldo. Totaalkosten ongeveer €15, maar de beperking is dat hierop POP/SMTP niet zal werken, of toch wel?

Is dan de enige onbeperkte manier (met ook POP gebruik) het aanschaffen van een 'LetsGo' abonnement met sim kaart vooor een dongle/MIFI? Totaalkosten €27 voor 1 maand met enkel sim kaart en eventueel een extra €45 voor een E5331 MIFI. De prijs voor de MIFI lijkt me overigens redelijk of zijn er betere opties (zoals bijvoorbeeld €70 voor de E587)?

Suggesties en/of alternatieven zijn meer dan welkom _/-\o_

Ps/ voor alle duidelijkheid: de exchange mail loopt via een VPN verbinding op de laptop en Touchdown op een Android tablet, dus wellicht is dat geen probleem met Mobicarte? De andere mail waar het om gaat (zenden en ontvangen) loopt via de standaard ICS mail client en/of K9.
Er is ook een bob plan voor onbeperkt maik/pop, tevens voor 1 maand, kost 5 of 6 euro. Gebruik ik zelf ook al een paar jaar i.c.m. iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Wat ik zover heb gevonden (provider afhankelijk van lokaal beste dekking):

Orange:
Let's Go 3GB (maand) €26 sans engagement (eventueel met Huawei E3551 of E587 MIFI voor +€49/€99).
Mobicarte prépayée met les bons plan Intenet Max en e-mail illimité voor ongeveer €20 (7+9+3).
Bouygues:
Forfait Internet 24/24 5GB (weboffer?): €25 sans engagement (met eventueel Huawei E587 voor +€70).
Internet Prépayée met 1 maand (1.5GB) voor €40 (duur..).
Forfait Internet occasionnel €10 (500MB, daarna verder met gelimiteerde snelheid), niet verder op te waarderen? (ook te bestellen met de E587 voor +€70).
La Carte prépayée met Option Internet et Mails €10?

De Mobicarte zou ik zelf nemen, maar hoe kun je het 'email' bon plan via prepay c.q. het telefoonmenu toevoegen? Bij het Internet Max zag ik die uitleg wel, maar hierbij niet. Als iemand een link of de stappen hiervoor heeft, graag. De budget optie lijkt overigens de Bouygues occasionnel, wel jammer dat die niet op te waarderen lijkt na 500MB maar gratis verder tegen gelimiteerde snelheid is voor browsen ook goed genoeg.

De MIFI maandabonnementen zijn voor de betreffende n00b gebruiker waarschijnlijk het meest handig en de MIFI is voor de toekomst handig mits ook in de US bruikbaar. Hoe zit het daar eigenlijk met de gebruikte freq/band? Op de Huawei pagina zie ik geen uitgebreide speiificaties m.b.t. landendekking of iets dergelijks (enkel DC-HSPA+/HSPA+/HSPA/UMTS/GSM/GPRS/EDGE etc).

Bedoelen ze in FR overigens 100% hetzelfde met 'sans engagement' als in NL (echt 'geen verplichtingen' als in 1 maand abonnement zonder automatische of andersoortige verlenging en verrassingen op je rekening)? Met de Mobicarte speelt dat natuurlijk niet omdat het een prepaid is.

EDIT: zo op het eerste gezicht kun je met de Bouygues occasionnel optie niet bellen, enkel internetten & bij de Mobicartes beiden?

[ Voor 6% gewijzigd door mtr33 op 16-09-2012 11:24 ]

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Spierincx schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:42:
Tweakers,
Ik ben de laatste tijd vaak in Duitsland en zorg dan altijd dat mijn "Gegevensnetwerkbestand" is uitgeschakeld op mijn Samsung Galaxy S om zo te voorkomen dat ik in het buitenland Internet gebruik. Waar ik moet zijn is echter slechts een aantal kilometer over de grens en nu had ik gehoord dat het ook mogelijk was om daar toch nog gebruik te maken van de Nederlandse ontvangst (en dus geen Duitse provider krijg maar gewoon Hi houd).
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat in moet stellen op mijn telefoon? Alvast bedankt!
Anyone? Anders moet ik er misschien toch maar een topic voor openen.

Waarschijnlijk is het heel eenvoudig, maar als je niet weet op welke term je moet zoeken, dan valt dat voor mij nog vies tegen.

• AndRo555
MikeVM schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:18:
[...]

ik heb nu een maand een data-only kaartje van mobile vikings, en ik werd na 4gb de toegang geweigerd..

zou het komen omdat ik data-only heb, of zouden ze strenger geworden zijn? want dan kan ik beter overschakelen op een normaal kaartje.

kunnen jullie ook de mogelijkheden voor nederland opgeven in de startpost, want er zijn ook veel belgen die hier komen zoeken naar oplossingen..
Vreemd, die ene maand toen heb ik echt veel verbruikt (ongeveer 12GB), deze maand was ik ook al goed op weg, maar op 2048mb moest ik deze keer of bijladen voor 15€ of 0.5€/MB betalen. Vreemd dat dit van maand tot maand scheelt.
Meestal is MV niet zo nauwkeurig met extra verbruik boven de 2GB of na 30 dagen (grace period)

Een data-only kaart is voor 12 vrij duur, want je kan beter de normale van 15€ kopen en dan via een betaallijn de helft tergukrijgen, veel voordeliger.

• troftnom
Spierincx schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:04:
[...]

Anyone? Anders moet ik er misschien toch maar een topic voor openen.

Waarschijnlijk is het heel eenvoudig, maar als je niet weet op welke term je moet zoeken, dan valt dat voor mij nog vies tegen.
Roaming data op uitgeschakeld zetten/laten staan, en dan je gegevensverbinding wel gewoon open. Gaat hij als het goed is niet op het buitenlandse datanetwerk, alleen het Nederlandse. Niets bijzonders verder, en behoorlijk offtopic hier. ;)

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
martin2005 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:02:
Voor een tripje Ardennen wil ik graag een prepaidje internet van Proximus nemen. Nette prijs, mooie dekking, zo lijkt het. Voor het handige zou ik het simmetje wel op voorhand in huis willen hebben. Maar ik kan nergens ontdekken of dat mogelijk is. Online bestellen laat geen ander verzendadres dan Belgie toe. En ik kan geen verkooppunt (fysiek dan wel online) voor NL vinden.
Iemand betere suggestie?
Oke, het is een wat ouder bericht maar ik zie door de bomen het bos niet meer :-)

Ik ga ook een weekje Ardennen doen, WiFi is niet aanwezig in het huisje. Al op zendmasten.be gekeken voor een indicatie, Proximus zit het dichtst bij het huisje, Mobistar doet daar niet veel voor onder (paar 100 meter). Een voorkeur voor een provider heb ik dus niet echt.

Voor de iPad zoek ik een kaartje waarmee ik zeg 250-500MB (of als het niet uit de klauwen loopt kwa prijs 1000MB) mee mag verbruiken. Alles valt nog binnen de maand september als dat uitmaakt.

Bij voorkeur loop ik een winkel/supermarkt binnen (Barvaux-sur-Ourthe) om daar een prepaid/herlaad kaartje te halen.

Wil iemand mij hierin adviseren pls?

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
Ben in Portugal geweest.
De vorige keer had ik wifi in het hotel, maar toch een prepaid kaartje gekocht voor lokaal bellen. Alleen werd ik gek van het verwisselen van de sims. Daarna maar eens gaan kijken naar dual-sim toestellen, en die had ik nu dus bij me (Alcatel OT918D).

Vodafone prepaid kaartje kostte 10,-, inclusief 5,- beltegoed
Bij de eerste keer opwaarderen (5,-) nog eens 5,- bonus beltegoed
Voor 10,50 het 1 maand 500MB internet pakket genomen. (Blijft over 4,50 om lokaal te bellen.)

Daarmee kon ik onbekommerd internetten op behoorlijke snelheid, zowel vanaf de mobiel als (met de android hotspot functie) vanaf m'n tablet.
VPN naar m'n thuisnetwerk werkte gewoon.
Officiele VoIP was geblokkeerd, maar met de app van m'n voip-provider kon ik ook gewoon bellen.

Uiteindelijk zo'n 350-400 MB gebruikt in bijna twee weken. Kaartje kan weg, volgende keer gewoon weer een nieuwe.
Geen idee of dit nu de allerbeste/goedkoopste oplossing was, maar ik ben in ieder geval blij.

• forum026
  • Laatst online: 15-12-2022
Afgelopen maand ervaring gehad in Marokko. :)
Heb voor 199 Dihram (ong. 20 euro) een prepay sim only kaartje gekocht van Maroc telecom.
Hiermee kun je alleen internetten!

Je mag per dag 400MB verbruiken en skype en voip is toegestaan. Dekking door hele land behalve rond woestijn van mezouga.

(Had sim gekocht bij verkoopkantoor van Maroc telecom in Rabat en daar knippen ze de sim gratis tot micro sim en stellen ze meteen APN in zodat je direct internet toegang hebt.)

Kaart is een maand lang te gebruiken, daarna moet je tegoed kopen/bijstorten.

[ Voor 8% gewijzigd door forum026 op 08-10-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:57
Top, mooie tip forum026, dat komt mij net van pas, ik ga zaterdag naar Marokko.

Eigenlijk is t wel fijn als je daar zit en geen internet / verbinding met thuis hebt.. maar het is onderweg toch zoveel handiger met dingen uitzoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervdveen
  • Laatst online: 17-06 08:20

petervdveen

Waze coördinator Benelux

Heeft er iemand ervaring met mobiel internet in oekraïne?
Ik heb er naar gezocht, maar tot nu toe niets over kunnen vinden.

Waze Nederland - peter@wazenederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:44
niet meer van toepassing

[ Voor 90% gewijzigd door Megapaul op 07-10-2012 23:07 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Het is handig als je de geldigheid erbij vermeldt van zo'n kaart, dan kunnen mensen erop anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
voil schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:02:
Top, mooie tip forum026, dat komt mij net van pas, ik ga zaterdag naar Marokko.

Eigenlijk is t wel fijn als je daar zit en geen internet / verbinding met thuis hebt.. maar het is onderweg toch zoveel handiger met dingen uitzoeken. :)
In meeste Riads/hotel hebben je wifi. Maar meestal alleen in de gemeenschappelijk kamers, heel soms op eigen kamer.
Uit recente ervaring met ziekte weet ik dat het heel handig is om op eigen kamer internet te hebben voor communicatie en dingen uitzoeken.

Veel plezier

@knakworst, heb geldigheid (een maand) toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:54
Iemand onlangs nog een mobicarte van orange gebruikt in Frankrijk. Zou je deze nog steeds in een orange shop kunnen halen? Zie op de website van Orange enkel web exclusief staan.
Ga vanaf 9/2 een week naar de vogezen en zou graag data willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Staat gewoon op de website hoor :) ;)

http://sites.orange.fr/sh...ns/fiches/option_BPN.html

Mensuel Internet Max moet je dan hebben. Die sims kan je gewoon kopen, maar je kan 'm ook via ebay bestellen en dan als je de grens met Frankrijk over bent bij de eerste grote Aire de snelweg verlaten, een recharge kopen van 5 euro, even opwaarderen, internet max activeren en verder rijden. Als je op bestemming bent is 'ie wel geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:54
tha_bulldog schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:54:
Staat gewoon op de website hoor :) ;)

http://sites.orange.fr/sh...ns/fiches/option_BPN.html

Mensuel Internet Max moet je dan hebben. Die sims kan je gewoon kopen, maar je kan 'm ook via ebay bestellen en dan als je de grens met Frankrijk over bent bij de eerste grote Aire de snelweg verlaten, een recharge kopen van 5 euro, even opwaarderen, internet max activeren en verder rijden. Als je op bestemming bent is 'ie wel geactiveerd :)
OK, Thanx. Ga naaar de Vogezen en zal er mij dan een aanschaffen in de Orange-shop van Gerardmer.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 14:07
Heeft iemand recente ervaringen in de US?

Inmiddels ben ik dik twee jaar fanatieke gebruiker van mijn Huawei E586 Mifi tijdens de vakanties. Maar dat was tot op heden Europa. In juni staat de US op het programma. En dan begin ik toch te twijfelen...

GSM (UMTS/HSDPA/HSUPA) wordt alleen gebruikt door T-Mobile en AT&T. T-Mobile valt af wegens gebruik van te exotische frequenties, die de Huawei niet ondersteunt. AT&T daarentegen heeft alleen horrible prepaid aanbiedingen. Volgens mij moet je een 25$ monthly prepaid plan nemen en daarboven op nog een datapackage erbij aanschaffen. Voor 1 GB is dat dus nog een keer $25. En als je je sim van te voren wilt hebben en via Ebay bestelt, weer dik een tientje.
Zie ook: http://www.att.com/shop/wireless/plans/prepaidplans.html

Tenzij iemand met hele enthousiaste verhalen aankomt, denk ik dat het dit keer gewoon van Wifi naar Wifi hoppen wordt. En dat zou overigens ook prima gaan....

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Voor noodgevallen kun je dit overwegen:

http://www.touristsim.com/en/products/us/

Data is wel heel duur.

Je kan ook zoeken naar http://net10sim.com/
Ook niet veel goedkoper trouwens.

[ Voor 27% gewijzigd door knakworst op 21-02-2013 11:44 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

martin2005 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:15:
Afgelopen Oktober, en ik heb AT&T gekocht. Werkte goed en was belangrijk toen ik in Berkeley, CA op zoek was naar ESE Espresso Pads :p . Maar wel prijzig. Maar goed, dat is nu eenmaal zo, ik heb net in Canada mijn Rogers SIM weer opgeladen voor data en daar was ik ook CAD35 aan kwijt voor 500 MB.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• troftnom
Dit ziet er ook niet verkeerd uit (verder geen ervaringen mee) http://www.internet-go.com/

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Nog een tip voor de mensen die een oude Windows Mobile telefoon hebben liggen met wi-fi e.d. De app 'WMWifiRouter' kun je mooi gebruiken om een accespoint te maken op je vakantielocatie.

Ik gebruikte voorheen mijn Android Xperia, maar die heb ik inmiddels weggegeven en de nieuwe iPhone leg ik liever niet de hele dag aan de lader..

Die software voor Windows Mobile is zelfs gratis te krijgen nu (developer stopt ondersteuning) en werkt perfect. Lekker oud mobieltje als accespoint dus.. ;)

• martin2005
troftnom schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:55:
Dit ziet er ook niet verkeerd uit (verder geen ervaringen mee) http://www.internet-go.com/
Lijkt prijstechnisch interessant, maar maakt gebruik van Sprint's non-gsm netwerk. Moet je dus ook die MiFi bijkopen. Kost $80. En heb je buiten VS niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Michael Knight schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:56:
Nog een tip voor de mensen die een oude Windows Mobile telefoon hebben liggen met wi-fi e.d. De app 'WMWifiRouter' kun je mooi gebruiken om een accespoint te maken op je vakantielocatie.

Ik gebruikte voorheen mijn Android Xperia, maar die heb ik inmiddels weggegeven en de nieuwe iPhone leg ik liever niet de hele dag aan de lader..

Die software voor Windows Mobile is zelfs gratis te krijgen nu (developer stopt ondersteuning) en werkt perfect. Lekker oud mobieltje als accespoint dus.. ;)
Voor Frankrijk overigens niet aan te raden wegens het (meestal) ontbreken van UMTS op de 900MHz band :)

Ben mijn setje ook weer compleet aan het maken voor Frankrijk, ben er al 3 jaar niet meer geweest en mijn oude Orange sim doet het niet meer. Télépéage badge is al besteld, dus lachend iedereen die in de file staat voorbij rijden bij de tol betaalpunten. Orange SIM bestel ik later wel, maar wil ik wel hebben i.c.m. TomTom HD Traffic op de iPhone. Afgelopen vakantie ook gebruikt onderweg naar Tsjechië en het is best komisch om een stukje om de snelweg heen te kronkelen als daar een fikse file op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik zit regelmatig in hongarije iemand enig idee hoe ik dat het beste kan aanpakken? Bellen + smsen en een piep klein beetje internet per maand (denk een stuk minder dan 500mb).

Heb in NL het Tele2 tweakers pakket maar volgens mij gaat me dat klauwen met geld kosten als ik dat ga gebruiken omdat dat niet via hun loop maar via hun provider Tmobile (iets waar ze je trouwens niet goed over inlichten voor de koop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

tha_bulldog schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:00:
[...]

Voor Frankrijk overigens niet aan te raden wegens het (meestal) ontbreken van UMTS op de 900MHz band :)

Ben mijn setje ook weer compleet aan het maken voor Frankrijk, ben er al 3 jaar niet meer geweest en mijn oude Orange sim doet het niet meer. Télépéage badge is al besteld, dus lachend iedereen die in de file staat voorbij rijden bij de tol betaalpunten. Orange SIM bestel ik later wel, maar wil ik wel hebben i.c.m. TomTom HD Traffic op de iPhone. Afgelopen vakantie ook gebruikt onderweg naar Tsjechië en het is best komisch om een stukje om de snelweg heen te kronkelen als daar een fikse file op staat.
Was mijn eerste telefoon die ik gebruikte i.c.m. Orange in het buitenland en werkte perfect via 3G/HSDPA (HTC Touch Pro, bij launch gekocht, was ook mega high end toen ik `m kocht... iets later was `ie 'oertraag' 7(8)7 ). Om die reden ben ik ook gaan uitzoeken of er nog een leuke app was voor het ding, hij kon immers bijna alles al destijds :) Het is dat het ding vrij traag was, anders zou ik `m vandaag de dag nog als daily gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

actionInvoke schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:39:
Ik zit regelmatig in hongarije iemand enig idee hoe ik dat het beste kan aanpakken? Bellen + smsen en een piep klein beetje internet per maand (denk een stuk minder dan 500mb).

Heb in NL het Tele2 tweakers pakket maar volgens mij gaat me dat klauwen met geld kosten als ik dat ga gebruiken omdat dat niet via hun loop maar via hun provider Tmobile (iets waar ze je trouwens niet goed over inlichten voor de koop).
Minuutje google:
http://www.t-mobile.hu/english/mobilinternet/pre_paid
http://www.t-mobile.hu/en...omino_sim/domino_sim_card
http://www.t-mobile.hu/en...s/domino_sim/domino_quick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Michael Knight schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:26:
[...]

Was mijn eerste telefoon die ik gebruikte i.c.m. Orange in het buitenland en werkte perfect via 3G/HSDPA (HTC Touch Pro, bij launch gekocht, was ook mega high end toen ik `m kocht... iets later was `ie 'oertraag' 7(8)7 ). Om die reden ben ik ook gaan uitzoeken of er nog een leuke app was voor het ding, hij kon immers bijna alles al destijds :) Het is dat het ding vrij traag was, anders zou ik `m vandaag de dag nog als daily gebruiken. :)
Niets gezegd, dat toestel ondersteunt grappig genoeg wel UMTS900 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Die telepeage badge. Hoe werkt dat precies? Dacht dat iets exclusiefs voor Fransen was, een jaarabonnement of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37
martin2005 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:15:

Inmiddels ben ik dik twee jaar fanatieke gebruiker van mijn Huawei E586 Mifi tijdens de vakanties. Maar dat was tot op heden Europa. In juni staat de US op het programma. En dan begin ik toch te twijfelen...

GSM (UMTS/HSDPA/HSUPA) wordt alleen gebruikt door T-Mobile en AT&T. T-Mobile valt af wegens gebruik van te exotische frequenties, die de Huawei niet ondersteunt.
Het klopt dat T-Mobile de exotische AWS-band gebruikt, maar zij hebben gelukkig in tegenstelling tot AT&T hun netwerk opengesteld voor andere providers. Ik kies meestal voor Simple Mobile of PTel, allebei hebben ze pre-paid bundels voor $40 of $50 (1 maand lang onbep. bellen + sms, onbep. data met 250 MB resp. 2 GB op "4G"-snelheid). Zeker met de huidige dollarkoers goed te doen, en één van de twee heeft meestal wel een aanbieding lopen. PTel onlangs: $25 korting op SIM + bundel. Wel even dekking checken voor het gebied waar je naartoe gaat.

Maar ja, de E586 ondersteunt die AWS band inderdaad niet, daarvoor zou je de E587u-5 moeten hebben (niet alle E587's hebben de AWS-band, de -5 wel en die is zo ongeveer overal ter wereld te gebruiken).

T-MobileUSA verkoopt de E587u-5 als de pre-paid Sonic 4G Mobile Hotspot. Nu voor $124 refurbished, maar die prijs fluctueert enorm. Ik heb hem voor $79 refurb. gezien, $99 nieuw. Misschien je E586 proberen te verkopen...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Maar T-mobile is waar ik net vandaan kom. :/ Wat ik bedoel is, ik had T-mobile en ik was al op hun site geweest. Veel text en rates maar nergens een overzicht van de totaal producten zodat ik niet kan vergelijken.

[ Voor 18% gewijzigd door actionInvoke op 25-02-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
ESteg schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:41:
[...]

Het klopt dat T-Mobile de exotische AWS-band gebruikt, maar zij hebben gelukkig in tegenstelling tot AT&T hun netwerk opengesteld voor andere providers. Ik kies meestal voor Simple Mobile of PTel, allebei hebben ze pre-paid bundels voor $40 of $50 (1 maand lang onbep. bellen + sms, onbep. data met 250 MB resp. 2 GB op "4G"-snelheid). Zeker met de huidige dollarkoers goed te doen, en één van de twee heeft meestal wel een aanbieding lopen. PTel onlangs: $25 korting op SIM + bundel. Wel even dekking checken voor het gebied waar je naartoe gaat.

Maar ja, de E586 ondersteunt die AWS band inderdaad niet, daarvoor zou je de E587u-5 moeten hebben (niet alle E587's hebben de AWS-band, de -5 wel en die is zo ongeveer overal ter wereld te gebruiken).

T-MobileUSA verkoopt de E587u-5 als de pre-paid Sonic 4G Mobile Hotspot. Nu voor $124 refurbished, maar die prijs fluctueert enorm. Ik heb hem voor $79 refurb. gezien, $99 nieuw. Misschien je E586 proberen te verkopen...? :+
Lang leve de Galaxy Nexus die de 1700MHz AWS ondersteunt! ;)

T-mobile is bezig met delen van zijn 3g netwerk te 'refarmen' naar 1900MHz. Daardoor kunnen 99% van de recente telefoons/tablets er wel mee werken. Om enig idee te krijgen van deze refarming: http://www.airportal.de/

Voor de US reizigers hier: T-mobile verkoopt een 30$ prepaid optie met 100min, unl sms en 5GB data aan '4G/fauxG' snelheden (daarna 2g snelheden)

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 27-02-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gisteren Frankrijk geboekt. Vorig jaar Orange met Internet Max gebruikt. SIM ligt hier natuurlijk nog inactief. Zijn er nog opties om die (makkelijk) aan de praat te krijgen? Of zal ik gewoon weer een pre-activated nieuwe regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Die van mij was met 6 maanden verlopen, heb toen maar een nieuwe gekocht :)
(Ook gelijk een Peage badge besteld? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06
Voor regelmatige buitenlandreizigers: Vodafone verkoopt nu RED Business-abo's waarbij de volledige bundel incl. data ook in het buitenland (in de voordeellanden) te gebruiken is. Kan voor sommigen erg interessant zijn.

Zijn tuurlijk wel niet de goedkoopste bundels, maar als je vaak in het buitenland bent of er werkt ofzo en ook veel gebruik maakt van mobiel bellen/internetten daar dan kan het wel interessant zijn, zeker voor ondernemers!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Absoluut, maar denk dat de meeste Tweakers alleen data verbruiken in het buitenland als zij op vakantie zijn, anders zouden de kosten normalitair ook te declareren zijn bij de werkgever toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
tha_bulldog schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:54:
Die van mij was met 6 maanden verlopen, heb toen maar een nieuwe gekocht :)
(Ook gelijk een Peage badge besteld? ;) )
Ik ga weer bij die Engelse eBayster bestellen denk ik. Alleen de vraag wanneer ik dat moet doen, niet te vroeg... En die Peage badge daar ga ik zometeen eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Die eBayster lijkt nu wel vrij prijzig moet ik zeggen (of heb jij het niet over die emy351)?

Deze kan je ook doen: http://www.ebay.nl/itm/ca...utres&hash=item3f1ac305ac

En dan 2 weken van tevoren of zo. De activatie e-mail een week van tevoren, dan bij de eerste stop in Lille even beltegoed kopen, internet max activeren en klaar.

Voordeel is natuurlijk wel dat emi351 al volledig geactiveerde kaartjes heeft, scheelt weer moeilijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Precies... gemak dient de mens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zat er in. Je kan er vanuit gaan dat zoiets alleen maar interessant is in de zomer. Als hij zich alleen had toegelegd op Droam50 was hij nooit in de problemen gekomen :)

(en hij had wat vriendelijker mogen zijn naar niet-klanten toe ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat laatste.. inderdaad zeg. Wat een ongelofelijke malloot. Als je ziet hoe hij zonder iemands achtergrond te kennen volledig uit de hoogte iemand belachelijk probeerde te maken op Twitter. Meerdere malen gezien en zelf ook gehad. Dat helpt niet, als je een bedrijf hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
UltraSub schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:49:
Dat laatste.. inderdaad zeg. Wat een ongelofelijke malloot. Als je ziet hoe hij zonder iemands achtergrond te kennen volledig uit de hoogte iemand belachelijk probeerde te maken op Twitter. Meerdere malen gezien en zelf ook gehad. Dat helpt niet, als je een bedrijf hebt.
+1.

Techniek en een slim idee hebben is één. Het in de markt zetten is iets anders. En deze malloot snapte dat laatste niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Maar goed we dwalen af....

Voor VS gangers kwam ik deze tip tegen. Voor als je in de grote steden blijft: https://yourkarma.com/
Draait op Clearwire's Wimax netwerk. Maar lijkt betaalbaar en oogt sympathiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148460

Hallo daar,

Onlangs heb ik een MiFi gekocht (R205) en ben van plan daar een Franse data-SIM-kaart in te doen voor mijn vakantie in Frankrijk. Op internet is hier helaas weinig over te vinden of zijn ze redelijk duur. In Frankrijk kopen schijnt ook lastig te zijn omdat je dan een Frans adres moet hebben.

Heb jullie hier ervaring mee? En hebben jullie tips voor me hoe ik het beste aan zo'n SIM-kaart kan komen?

Groeten,
Danny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik las ook iets dat een oud-Nokia medewerker werkt aan de dienst Goodspeed, zou ook wereldwijd wifi moeten geven tegen 5EUR/dag. Ook niet slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
martin2005 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:53:
Maar goed we dwalen af....

Voor VS gangers kwam ik deze tip tegen. Voor als je in de grote steden blijft: https://yourkarma.com/
Draait op Clearwire's Wimax netwerk. Maar lijkt betaalbaar en oogt sympathiek.
http://www.freedompop.com/
Dit is dan interessanter, 500MB/maand gratis data op Clearwire Wi-Max netwerk. Het enige nadeel is dat Clearwire's netwerk op 3.5GHz draait met als gevolg dat dekking rampzalig is, binnenshuis kan je vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
Ervaring Thailand:
Na aankomst op vliegveld Bangkok (vlucht KLM) werd er bij de gate gratis prepaid (micro) SIM (Happy SIM van DTAC) uitgedeeld.
Deze bevatten 15 bath beltegoed.
Wij hebben op vliegveld bij balie van DTAC internet toegang geregeld. Melden dat we 3 weken bleven. Voor 500 bath (€12) internet toegang geregeld. Normaal 550 bath maar kregen 50 bath korting omdat we al SIM kaart hadden. Werkte zonder problemen tijdens reis Bangkok - Chang Mai en verblijf in Cha Am. Kreeg na 800MB verbruik melding dat snelheid na 1GB lager zou worden. Heb 1.3GB verbruikt maar geen snelheidsbeperking gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Binnenkort vlieg ik weer via Duitsland naar China en ik weet dat er op het vliegveld in Duitsland geen gratis wifi is, dus ik was er aan het denken om een Duits prepaid kaartje te aanschaffen.

Het gaat mij echter vooral om het mobiel internet, al is het ook wel handig om goedkoop te kunnen smsen in China bijvoorbeeld, maar voornamelijk mobiel internet.

Bij mijn eigen onderzoek kwam ik uit bij Alditalk, maar ik zoek eigenlijk iets vergelijkbaars als *Bliep dat je voor € 0,50 online bent en ik zo weinig mogelijk voor een simkaart hoef te betalen.

K-classic mobile bied een prepaid pakket aan voor € 9,95 met € 10 beltegoed en voor € 6,95 heb je een hele maand snel mobiel internet, voor een hele maand is dat natuurlijk goedkoop.

Bij Alditalk kun je echter voor € 3,99 de hele maand online tot 150MB, en een dag online kost € 1,99, echter het prepaid pakket kost € 12,99 en daar krijg je € 10 tegoed bij.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 01-04-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 318025 schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:17:
Binnenkort vlieg ik weer via Duitsland naar China en ik weet dat er op het vliegveld in Duitsland geen gratis wifi is, dus ik was er aan het denken om een Duits prepaid kaartje te aanschaffen.

Het gaat mij echter vooral om het mobiel internet, al is het ook wel handig om goedkoop te kunnen smsen in China bijvoorbeeld, maar voornamelijk mobiel internet.

Bij mijn eigen onderzoek kwam ik uit bij Alditalk, maar ik zoek eigenlijk iets vergelijkbaars als *Bliep dat je voor € 0,50 online bent en ik zo weinig mogelijk voor een simkaart hoef te betalen.

K-classic mobile bied een prepaid pakket aan voor € 9,95 met € 10 beltegoed en voor € 6,95 heb je een hele maand snel mobiel internet, voor een hele maand is dat natuurlijk goedkoop.

Bij Alditalk kun je echter voor € 3,99 de hele maand online tot 150MB, en een dag online kost € 1,99, echter het prepaid pakket kost € 12,99 en daar krijg je € 10 tegoed bij.
Voor zo'n kort bezoekje is even wifi toegang kopen vaak toch voordeliger. Meestal is er toch ook wel een cafeetje met gratis wifi op het vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knakworst schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:34:
[...]

Voor zo'n kort bezoekje is even wifi toegang kopen vaak toch voordeliger. Meestal is er toch ook wel een cafeetje met gratis wifi op het vliegveld.
Ik kreeg op Dusseldorf airport alleen de WiFi van Turkish Airlines, maar dat was alleen omdat ik met hun zou vliegen, voor de rest is er gewoon geen gratis WiFi op dit vliegveld.

En zodra je toegang moet gaan betalen is mobiel internet al goedkoper, € 1,99 voor een dag mobiel internet bij Aldi mobile, alleen ik moet wel direct € 12,99 betalen en krijg dan € 10 beltegoed.

Het kopen van die WiFi toegang is best prijzig vind ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 01-04-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:12
Anoniem: 318025 schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:17:
Vergeet niet dat je in Duitsland je moet laten registreren bij de aankoop van een pre-paid kaartje. Ik heb zelf een kaartje van Blau.de, de enige die ik gevonden heb waar de registratie via internet gaat en gecombineerd is met de activatie.

Algemene hint: als je veel in verschillende EU-landen en de US bent, is een kaartje van Wind uit Italië geen rare oplossing (ook weer met registratie bij activatie), 50MB per dag voor € 2.50 per dag, de optie heeft Daily Travel. Opwaarderen gaat vaak goedkoper als je het beltegoed via eBay koopt. Sowieso gaat on-line opwaarderen met een buitenlandse creditcard niet.

Voor zowel Blau.de als Wind ben ik tevreden met de snelheid, ik gebruik ze beiden met een Dual-Sim toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die van Kaufland en Aldi kun je gewoon in supermarkt kopen ik dacht registreren kan gewoon online. Wat kost online gaan met Blau.de?

Al gevonden, de kleinste bundel is € 4,90 en dat is 100MB., bij Alditalk kan ik kiezen uit een dagbundel voor € 1,99 en dat is onbeperkt internet voor die dag.

Of ik zou 150mb voor € 3,99 kunnen nemen, dat kan ik bij terug keer ook nog gebruiken. Ik overweeg dus Alditalk, dat kost € 12,99 voor een starterspakket en dan krijg ik € 10 beltegoed.

Bij Alditalk is inderdaad alleen voor Duitsers.

Bij Blau is er dus ook geen dagbundel voor € 2,40
Mit der Tages-Flat können Sie im 9 Cent Tarif für 2,40 Euro 24 Stunden lang im Internet surfen. Die Tages-Flat gilt nur innerhalb Deutschlands und kann mit einem Surfstick oder Handy genutzt werden.

Wenn Sie die Tages-Flat nutzen wollen, müssen Sie ihren APN / Zugangspunkt im Surfstick oder Handy auf tagesflat.eplus.de umstellen. Sobald Sie das erste Mal eine Internetverbindung über diesen APN aufbauen (und über ausreichend Guthaben verfügen), erhalten Sie automatisch eine Buchungs-SMS. Sie können jetzt bis zu dem in der Buchungs-SMS erwähnten Endzeitpunkt über den APN tagesflat.eplus.de surfen.

Bitte nutzen Sie während des Buchungszeitraums nur den APN tagesflat.eplus.de
- sollten Sie stattdessen den "normalen" APN internet.eplus.de benutzen, zahlen Sie den normalen Datenpreis von 24 Cent pro MB.

Falls Sie die Tages-Flat nicht mehr nutzen wollen, können Sie den APN auf internet.eplus.de ändern.
Ik heb ondertussen al op eBay een prepaid kaartje van Blau.de gevonden en dat blijft onder de € 10, dus zou een goeie optie zijn.

Je krijgt op eBay ook blijkbaar geactiveerd simkaarten van Vodafone CallYa en daarmee kun je dus voor 99 cent een dagbundel krijgen, dat is dus wat k zocht en op eBay worden die simkaartjes voor € 1 verkocht en daar staat ook € 1 tegoed op.

Als ik er dus twee bestel dan heb ik voor de heenreis mobiel internet en terugkomst ( Gosh die dag bundel is 5MB maar ).

Als ik zo allemaal lees zit ik bij Blau.de wel goed, een dagbundel van € 2,40 geeft me geen berperkingen kwa data dus dat is het dan wel waard.

Ik heb dus zojuist ook een Blau.de simkaartje aan geschaft

[ Voor 130% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 02-04-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 16:22
Heel intresant topic dit. Komende zomer ga ik 1 a 2 weken rijden door zo veel mogelijk landen in europa. Ook zit ik een weekje in Belgie eind augustus met wat scouts waarbij ik internet nodig heb. Ik heb een dual sim telefoon waar ik dus een ander kaartje bij wil stoppen om data te gebruiken in het buitenland.

De 1 a 2 weken rijden zal ik waarschijnlijk tussen de 250 en 500mb aan data verstoken. In Belgie zal het ook zo'n 500mb zijn, daarvoor ben ik van plan mobile vikings data only Belgie te kopen via een vriendin die in antwerpen studeerd.

Nu is dus mijn vraag waar kan ik het beste een simkaart halen welke ik dus maximaal 1 maand nodig heb in meerdere landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
boppos schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:04:
Heel intresant topic dit. Komende zomer ga ik 1 a 2 weken rijden door zo veel mogelijk landen in europa.

...

Nu is dus mijn vraag waar kan ik het beste een simkaart halen welke ik dus maximaal 1 maand nodig heb in meerdere landen?
wian_gn schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:25:
[...]

Algemene hint: als je veel in verschillende EU-landen en de US bent, is een kaartje van Wind uit Italië geen rare oplossing (ook weer met registratie bij activatie), 50MB per dag voor € 2.50 per dag, de optie heeft Daily Travel. Opwaarderen gaat vaak goedkoper als je het beltegoed via eBay koopt. Sowieso gaat on-line opwaarderen met een buitenlandse creditcard niet.

Voor zowel Blau.de als Wind ben ik tevreden met de snelheid, ik gebruik ze beiden met een Dual-Sim toestel.
Je kunt ook nog een Nederlandse Vodafone kaart gebruiken met een dagelijks pakket volgens mij, en bij T-Mobile NL kun je ook datapakketten nemen die je overal in de EU kunt gebruiken. De keuze is reuze! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had vroegere een proximus simkaartje, volgens mij gewoon van eBay gekocht, op eBay vind je allerei simkaarten van verschillende landen, sommige zijn al reeds geactiveerd.

Als je hem een maand nodig heb zou je kunnen kijken naar prepaid maand bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Die Wind bundel is wel interessant omdat daar ook de VS bij in zit. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468309

Weet niet of het al eerder genoemd is maar ik kreeg voor 15 euro per week onbeperkt internet in Zwitserland met mijn t-mobile simkaart. Helaas had ik wel maar 100MB/500MB? snel internet. Daarna daalde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06
tha_bulldog schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:01:
Die Wind bundel is wel interessant omdat daar ook de VS bij in zit. Nice!
Een stuk goedkoper dan in de VS tijdelijk een simkaartje nemen trouwens :X
Iemand een idee waar je die Wind-kaartjes kunt krijgen? Liefst een Engelstalige site? :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:50:
[...]

Een stuk goedkoper dan in de VS tijdelijk een simkaartje nemen trouwens :X
Iemand een idee waar je die Wind-kaartjes kunt krijgen? Liefst een Engelstalige site? :+
Ik vermoed wellicht eBay? Mijn Duitse Blau simkaart heb ik daar ook besteld. Maar de Wind simkaartjes die ik tegen kwam, kwamen niet uit Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
AARGH.

Mobicarte is niet meer. Stelletje rot Fransozen!

Nieuwe optie is 500Mo voor 2 weken voor geen idee hoeveel. Afzetters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mobicarte is gewoon nog te krijgen... je bedoelt waarschijnlijk de 'bon plans' waar niet direct iets over te vinden is... dan is het nog de vraag of er vanuit een reguliere mobicarte nog een plan afgesloten kan worden voor internet.

Dat nieuwe systeem werkt met bundels vanaf de aankoop, terwijl wij voorheen een losse sim kochten met een aanvullende bundel..

Ik ga het nog ff nazoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:47:
Maar de Wind simkaartjes die ik tegen kwam, kwamen niet uit Italië.
Wind is ook de naam van een mobiele provider in Canada :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:50:
[...]
Je kunt die kaarten eigenlijk alleen maar in Italië kopen (want je moet een fiscaal nummer hebben, een Codice Fiscale, zie deze link voor meer informatie).

Verder zijn er wat Duitstalige handelaren in Zuid-Tirol (= Italië) die dit soort kaarten verkopen, bijvoorbeeld deze: http://www.messaxio.com/index-prepaid-sim-card-italien.php

Een Duitse handelaar kun je via deze link vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Michael Knight schreef op zondag 07 april 2013 @ 00:07:
Mobicarte is gewoon nog te krijgen... je bedoelt waarschijnlijk de 'bon plans' waar niet direct iets over te vinden is... dan is het nog de vraag of er vanuit een reguliere mobicarte nog een plan afgesloten kan worden voor internet.

Dat nieuwe systeem werkt met bundels vanaf de aankoop, terwijl wij voorheen een losse sim kochten met een aanvullende bundel..

Ik ga het nog ff nazoeken :)
Klopt alleen nog maar 500MB voor 2 weken..

Ik ben aan het kijken of ik aan een Free.fr sim kan komen. 3GB voor 30 euro plus onbeperkt bellen, ook internationaal..
Pagina: 1 ... 7 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.