We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Ik heb deze:arjants schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:41:
Ik zie veel tweakers een lokale simkaart per land gebruiken maar heb zelf niet zoveel zin in het wisselen.
Ben daarom nog op zoek naar een aanbieder die wereldwijd tegen "redelijke" kosten echt overal bereikbaarheid bied.
Ik kom zelf eigenlijk maar 1 aanbieder tegen, een virtuele provider: truphone.
Zijn er tweakers bekend met deze aanbieder?
Er staan weinig prijzen online en de voor- nadelen zijn ook erg moeilijk te vinden.
https://www.t-mobile.nl/m...nd/altijd-wereld-internet
Ik ga een weekje, 1GB zou genoeg moeten zijn.
Edit: ik heb hier goede info gevonden. Even een belwinkel induiken dus.
[ Voor 33% gewijzigd door RichieB op 30-09-2017 11:11 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Een Vodafone-winkel induiken en je identiteitsbewijs laten zien en in 5 a 10 minuten heb je een Vodafone-prepaid.RichieB schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:00:
Heeft iemand een tip voor Albanië ? Ik had al een Vodafone You kaartje bestelt maar nu blijkt dat Albanië bij Vodafone abonnementen wel in de EU bundel valt maar voor prepaid niet. 😒
Ik ga een weekje, 1GB zou genoeg moeten zijn.
Edit: ik heb hier goede info gevonden. Even een belwinkel induiken dus.
2 jaar terug lukte mij dit in Tirana in een officiële Vodafone-winkel prima.
De wiki-prepaidpagina voor Albanie die je al noemde is een goede informatiebron.
Op Ebay SIM kaart T-Mobile USA gekocht (prijs 35 euro) met 1 maand onbeperkt roaming in Canada en 15 usd beltegoed.
De hele vakantie hotspot gedraaid en online navigatie (Waze). Meestal 4G of H+ bereik.
Alleen op campground in Algoquin NP en rit door Kootenay NP geen bereik. Heel af en toe geen bereik onderweg (Rockies) maar dat was sporadisch. In West Canada niet gemerkt dat verbinding wegviel.
Wel opgemerkt dat tijdens boottocht door 1000 Islands (bij US boarder) AT&T netwerk gebruikt werd, waardoor tethering niet werd toegestaan. (Dat was ook mijn reden om niet voor AT&T te kiezen, die staan geen hotspot toe tijdens roaming).
Nu werd ik deze week op mijn vakantie gebeld en heb ik vandaag zelf teruggebeld, blijkt dat het bovenstaande volgens deze medewerker niet kan.
Iemand ervaring hiermee? Ik vrees dat er in dat geval nog steeds dat er geen beter alternatief is dan het 10GB-abonnement. Mij blij maken met een dode mus, fijne service weer.
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
[ Voor 3% gewijzigd door ASP op 03-11-2017 17:55 ]
Ik ben in Juni geweest (en ga weer in december)ASP schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 17:55:
Iemand ervaring met prepaid mobiel Internet in Dubai? Waar krijg je de beste deal en welk netwerk is het beste?
Je hent maar 2 operators, Du en Etisalat.
Du heeft alleen een basic plan voor 55ead met 200 MB.
Etisalat heeft een grotere aanbod, de Sim kost 100aed en je kan grotere data packs kopen.
http://www.etisalat.ae/nrd/en/generic/visitor_line.jsp
- https://www.giffgaff.com/freesim-international
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Deze ziet er verdacht veel uit als de standaard T=Mobile SIM die je op eBay kunt kopen voor $30... Zie hier: https://www.ebay.com/itm/...da-included-/252754530434Raveon schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:57:
Heeft iemand ervaring met deze optie?
https://www.usasim.net/product/usa-sim-red/
Enige voordeel is dat de SIM bij "usa-sim" automatisch geactiveerd wordt... Ik zou eerlijk gezegd zelf voor de eBay versie gaan, op laten sturen naar je hotel en even activeren als je er bent... kleine moeite
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Dat lijkt er inderdaad verdacht veel op, en een fiks prijsverschil. Prima tipdaxy schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:55:
[...]
Deze ziet er verdacht veel uit als de standaard T=Mobile SIM die je op eBay kunt kopen voor $30... Zie hier: https://www.ebay.com/itm/...da-included-/252754530434
Enige voordeel is dat de SIM bij "usa-sim" automatisch geactiveerd wordt... Ik zou eerlijk gezegd zelf voor de eBay versie gaan, op laten sturen naar je hotel en even activeren als je er bent... kleine moeite
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Ik heb deze dekkingskaart gevonden maar die doet alsof het signaal op de grens stopt. Vaak heb je nog wat kilometers verbinding over de grens.
https://www.digicelgroup....verture-saint-martin.html
En
http://caraibe.orange.fr/...-de-couverture/index.html
In Singapore kocht ik altijd een kaartje van M1 of Singtel, maar nu heeft ook StarHub een aardige aanbieding. Zo aardig, dat het prepaid datategoed ook bruikbaar is in veel andere landen!
3-Day 30MB SGD 2
3-Day 200MB SGD 4
3-Day 1GB SGD 5
7-Day 10MB SGD 1
7-Day 1GB SGD 7
30-Day 1.2GB SGD 10
30-Day 2.4GB SGD 15
30-Day 3.6GB SGD 20
Opladen via Mastercard of Visa kaart in hun app. Inloggen hoeft niet. De App ziet gelijk jouw account. Ook als je sim in een MiFi zit.
Deze StarHub prepaid heb ik onlangs getest in Indonesië en Maleisië waar een lokaal kaartje kopen eigenlijk goedkoper is, maar ook in Japan en China. In CN en JP is het vrijwel onmogelijk gebleken om als toerist een betaalbare data oplossing te kopen. In China zit je dan zelfs nog achter de Chinese firewall. Met dit kaartje uit Singapore heb ik een prima snelle verbinding gehad en je zit gewoon achter een Singapore IP adres. Google Maps en YouTube doet 't dus gewoon. Binnenkort Canada en de USA proberen. Zal wel prima zijn!What is Happy Roam?
Happy Roam is a data roaming service for customers to use StarHub Prepaid data in Australia, Canada, China, Hong Kong, India, Indonesia, Japan, Macau, Malaysia, Myanmar, New Zealand, Phillipines, South Korea, Taiwan, Thailand, United States of America and United Kingdom at local Singapore rates.
/Edit: Voor wie interesse heeft: PB is zinloos. Ik ben zelf regelmatig in Singapore (familie, goedkope tickets) maar ik kan ze niet mee nemen ivm paspoortregistratie. Gelukkig kan wel elke buitenlander ze zelf in Singapore kopen bij o.a. 7-Eleven, Cheers of StarHub zelf.
[ Voor 10% gewijzigd door Napsju op 07-01-2018 17:11 ]
Lekker!
Dan heb ik 10Gig om in de VS te verstoken.
Klinkt interessant!Napsju schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:04:
SINGAPORE
Deze StarHub prepaid heb ik onlangs getest in Indonesië en Maleisië waar een lokaal kaartje kopen eigenlijk goedkoper is, maar ook in Japan en China. In CN en JP is het vrijwel onmogelijk gebleken om als toerist een betaalbare data oplossing te kopen. In China zit je dan zelfs nog achter de Chinese firewall. Met dit kaartje uit Singapore heb ik een prima snelle verbinding gehad en je zit gewoon achter een Singapore IP adres. Google Maps en YouTube doet 't dus gewoon. Binnenkort Canada en de USA proberen. Zal wel prima zijn!
Wel 1 catch wat ik zo zie
http://www.starhub.com/pe...d-roaming/happy-roam.html
Als ik het goed lees kun je dus roamen op meerdere netwerken, maar niet op alle netwerken geld het happy roam pakket. Maw: Fixed de roaming provider kiezen waar het wel bij geld, op auto kun je dus voor verrassingen komen te staan.Can I connect to other mobile networks that are not listed in the Happy Roam preferred network list or destinations?
You will not be able to enjoy Happy Roam service if you are connected to a non preferred network or roaming in a non Happy Roam destination. If this happens, you may experience a sudden credit deduction in your prepaid wallet.
Ja na een maand mag ik naar een lager abonnement. En omdat ik precies een maand ga kan ik precies een maand het dure abonnement nemen.Napsju schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:13:
@menzo , Zonde om als je maar een maand naar de US gaat gelijk dat dure abo te nemen voor 12 of zelfs 24 maanden. Of kun je na je reis weer downgraden?
Ook misschien handig qua EU regels wat dingen aan te geven of uit te leggen? Sinds juli 2017 zijn er wel wat dingen verandert t.o.v. 2015 (Roam like home).
Zijn wat kleine dingetje maar misschien toch handig voor mensen om te weten?
Ik overweeg een prepaid 4g datasim te kopen als sim kaartje voor in mijn auto t.b.v. het naviagatiesysteem. Ik kwam de website prepaidsimkaart.net tegen, waar ze data sim's verkopen voor 25 euro (incl 1gb en 4g). Ik heb daar een paar vragen over:
1) Ik heb nu een 3g kaartje erin zitten. Ga ik veel verschil merken (qua navigatie / verkeersinformatie, etc) als ik overstap naar een 4g kaart?
2) Slurpt een 4g kaart meer MB's weg dan een 3g kaart?
3) Van welke netwerken maakt de kaart eigenlijk gebruik in bijvoorbeeld Nederland en Duitsland? Ik neem aan dat er een contract is afgesloten met bijv Vodafone of KPN? Er staat niets vermeld op hun website.
4) Iemand ervaringen met www.prepaidsimkaart.nl?
Maar over het algemeen reageert 4G iets sneller bij het laden. Maar voor zoiets simpels als verkeersinfo is 3G ook wel te doen.
2. Nee. Als het alleen navigatie is en af en toe verkeerdsuodate niet. Ga je filmpjes kijken, dan mogelijk wel. Met een hogere snelheid gaat bufferen in hoge kwaliteit sneller.
3: zie https://nl-store.keepgo.c...t-of-providers-by-country
4: nee, ze lijken wat tarieven te laten zien en verkopen producten van keepgo zo te zien.
Ik ben een beetje aan het kijken naar verschillende oplossingen en vraag me af hoe de dekking per land is.
Deze is 1 jaar geldig inclusief 24GB en kost €120 Dit komt neer op €5 per 1000MB oftewel een halve eurocent per MB. Uitgegeven door British Telecom (EE)
Is niet voor "geheel Europa". Ik zie bijvoorbeeld wel Noorwegen en Zwitserland, maar geen Albanie of Bosnie. Zie aanbieding van externe verkoper via Bol.com. Bij informatie op Kampeerwifi.nl staan geen landen.bootjohn52 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:04:
De goedkoopste datasimkaart voor in geheel Europa is de EUROPA-SIM van kampeerwifi.nl
Het blijft bizar duur in Europa. Uiteraard is het prijspeil in Azië anders, maar ik kocht afgelopen zomer 22GB in Sri Lanka voor 8 euro.bootjohn52 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:04:
De goedkoopste datasimkaart voor gebruik in geheel Europa is de EUROPA-SIM van kampeerwifi.nl
Deze is 1 jaar geldig inclusief 24GB en kost €120 Dit komt neer op €5 per 1000MB oftewel een halve eurocent per MB. Uitgegeven door British Telecom (EE)
Daarom zou ik eerst kijken welke landen er niet binnen je reguliere bundel vallen en eerst een lokale oplossing proberen te zoeken.
Vorige maand in Vietnam: 7 GB voor 6 euro, en in Thailand Unlimited data 30 dagen voor 15 euro.coelho schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:43:
[...]
Het blijft bizar duur in Europa. Uiteraard is het prijspeil in Azië anders, maar ik kocht afgelopen zomer 22GB in Sri Lanka voor 8 euro.
Simkaartje is In beide landen in elke telefoonwinkel op vertoon van paspoort te verkrijgen. Vraag wel of ze de telefoon voor je aanmelden en instellen want er komen een paar sms'jes in het Vietnamees cq. Thai aan te pas.
In Laos zijn de prijzen vergelijkbaar, maar dat vond ik niet de moeite voor 5 dagen. Daar komt bij dat je echt in elk hotel gratis wifi hebt. Maar voor onderweg (was op de fiets) is een eigen 4G-verbinding erg handig.
[ Voor 15% gewijzigd door prijk op 11-02-2018 17:18 ]
Buiten de EU koop ik een plaatselijke simkaart van het land en maak ik gebruik van het Wi-Fi
[ Voor 27% gewijzigd door Van der Berg op 12-02-2018 21:47 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Van de zomer ga ik op vakantie naar de Franse Alpen. Helaas zal ik 2 dagen moeten werken op deze vakantie. De camping zou wifi hebben, maar daar wil ik niet op gokken. Graag wil ik vooraf alles goed geregeld hebben en niet meer tijdens mijn vakantie op zoek moeten gaan naar een locatie met internet of een prepaid simkaart.
Nu heb ik zelf al wat vooronderzoek gedaan en wil het volgende aanschaffen:
Een mobiele 4g router bijvoorbeeld:
https://tweakers.net/pric...-mobiele-wi-fi-m7310.html
Prepaid simonly met databundel voor 1 maand:
https://www.youfone.nl/be...1_0=8041&2_23=8051&2_2=-1
In die 2 dagen zal ik ongeveer 2 tot 5 gb data verstoken. Aangezien ik dan toch zo'n mobiele router maken we van de nood maar een deugd en kunnen we ook wat netflixen op de tablet. Vandaar de onbeperkte databundel.
Mijn vraag is, of dit een beetje klopt wat ik in gedachte heb?
Je kan natuurlijk ook gewoon van je huidige telefoon een mobile hotspot maken, maar goed dan moet je telefoon wel in de buurt blijven.
[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 12-03-2018 18:59 ]
Je kan er ook een in Frankrijk halen:Rudolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:04:
https://boutique.orange.f...offret-pret-a-surfer-4G-2
Scheelt wat geld, toen ik de mijne kocht was hij gewoon simlock vrij.
Wat het belangrijkste is dat je de dekkingskaarten bekijkt en op basis daarvan een keuze maakt welke simkaart je neemt/handig is. Wellicht heb je helemaal geen of amper bereik.
Alleen in frankrijk? Of overal?Dreamvoid schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:55:
Ik word in Frankrijk met een Nederlands Simyo abonnement (=KPN) gecapped op 1 Mbit dus ik weet niet of Netflixen zo leuk wordt. Bedenk dat je in de EU wel gratis kan roamen, maar niet per se op volle snelheid.
Je kan natuurlijk ook gewoon van je huidige telefoon een mobile hotspot maken, maar goed dan moet je telefoon wel in de buurt blijven.
Heeft simyo dit ook bevestigd dat dit gebeurd, want die mogen ze officieel niet doen...
Bijna alle telco's doen het, ik krijg omgekeerd ook in Nederland slechtere snelheden op mijn Franse SIM dan op mijn Simyo SIM. Idem in Denemarken, UK, Zwitserland, Duitsland, om maar een aantal te noemen waar ik de afgelopen tijd geweest ben. Simyo kan er ook weinig aan doen he, het is de buitenlandse telco die de toegang geeft.dutchnltweaker schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:25:
[...]
Alleen in frankrijk? Of overal?
Heeft simyo dit ook bevestigd dat dit gebeurd, want die mogen ze officieel niet doen...
Ik geef ook weinig kans dat dit gaat veranderen, als je de oorspronkelijke achtergrond van die EU roaming regels bekijkt, dat is nooit bedoeld voor lekker full-pull Netflixen op vakantie
[ Voor 34% gewijzigd door Dreamvoid op 12-03-2018 19:50 ]
Mhmm dan moet ik je helaas tegen spreken over de cap dat alle providers dit doenDreamvoid schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:41:
[...]
Bijna alle telco's doen het, ik krijg omgekeerd ook in Nederland slechtere snelheden op mijn Franse SIM dan op mijn Simyo SIM. Idem in Denemarken, UK, Zwitserland, Duitsland, om maar een aantal te noemen waar ik de afgelopen tijd geweest ben. Simyo kan er ook weinig aan doen he, het is de buitenlandse telco die de toegang geeft.
Ik geef ook weinig kans dat dit gaat veranderen, als je de oorspronkelijke achtergrond van die EU roaming regels bekijkt, dat is nooit bedoeld voor lekker full-pull Netflixen op vakantie
Met Tele2 heb je natuurlijk alleen 3G max maar haal als ik bereik heb met 3G gewoon max 3G snelheid rond de 14 Mbps, met T-mobile/Ben getest en haalde daar mee snelheden rond de 100 mbps op 4G+ en op gewoon 4G ronde de 30 a 40 mbps.
Zelf nog met een prepaid T-mobile prepaid (test doeleind) waar je max 15 mbps op kan halen kon ik precies ook in Duitsland en België een maand geleden.
Beperken tot 3G masten is idd ook een manier om als telco de kosten van die roamers laag te houden.
Ben benieuwd waar dit staat vermeld, ben het nog niet 123 tegen gekomen (misschien omdat ik me er nog niet echt in verdiept heb).Dreamvoid schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:07:
Ze kunnen op masten waar voldoende capaciteit ook best de volle snelheid geven, maar throttling is toch echt schering en inslag. Het internet staat ook vol met klachten
Beperken tot 3G masten is idd ook een manier om als telco de kosten van die roamers laag te houden.
Dit artikel en nieuws ken ik nog : https://www.theregister.c...hrottling_network_abroad/
Alleen is dit van de zomer geweest, dacht dat dit al deels was opgelost. Heb jij een recente nieuws/forum bericht?
als ze er bereik hebben zou ik voor Free.fr gaan, 100gb voor 30 euro,simkaart kun je op heel veel plaatsen uit de automaat trekken (wel de maandelijkse optie kiezen)Rudolf schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:04:
Vraagje.
Van de zomer ga ik op vakantie naar de Franse Alpen. Helaas zal ik 2 dagen moeten werken op deze vakantie. De camping zou wifi hebben, maar daar wil ik niet op gokken. Graag wil ik vooraf alles goed geregeld hebben en niet meer tijdens mijn vakantie op zoek moeten gaan naar een locatie met internet of een prepaid simkaart.
Nu heb ik zelf al wat vooronderzoek gedaan en wil het volgende aanschaffen:
Een mobiele 4g router bijvoorbeeld:
https://tweakers.net/pric...-mobiele-wi-fi-m7310.html
Prepaid simonly met databundel voor 1 maand:
https://www.youfone.nl/be...1_0=8041&2_23=8051&2_2=-1
In die 2 dagen zal ik ongeveer 2 tot 5 gb data verstoken. Aangezien ik dan toch zo'n mobiele router maken we van de nood maar een deugd en kunnen we ook wat netflixen op de tablet. Vandaar de onbeperkte databundel.
Three UK simkaart regelen, is online te bestellen op oa ebayFierani schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:54:
Is er misschien hier een tweaker die ervaringen heeft met USA sim of een andere aanbieder weet voor data in de VS? Ik ga over anderhalve maand 2 weken die kant op en ben nog opzoek naar de goedkoopste manier om onbeperkt data te hebben zonder al te veel stress op locatie. Ik reis namelijk voor het eerst alleen naar een verre bestemming en heb het liever vooraf geregeld.
Deze is zeker interessant maar heeft niet unlimited data voor zover ik weet. Vorig jaar heb ik in Florida een prepaid T-Mobile Sim gebruikt met unlimited data. Ook via e-bay gekocht, in dit topic staat er wel meer over. Persoonlijk viel de T-Mobile me tegen qua snelheid, ik gebruikte hem in een mifi en dat vind T-Mobile niet leuk en knijpen ze de snelheid. Als je hem in je telefoon stopt zou het wel goed moeten zijn met de snelheid. De Sim van T-Mobile is maar 30 dagen geldig.groggy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:43:
[...]
Three UK simkaart regelen, is online te bestellen op oa ebay
Dit jaar ga ik weer naar de US en ga ik de Three UK eens proberen. Daarvan wordt gezegd dat die in het buitenland maximaal op 3G werkt en ik hoop dat dat toch sneller is dan de geknepen snelheid van de T-Mobile sim.
PSN: PcDCch
Three UK knijpt ook al een gek, nog nooit boven de 1Mbps gehaald met zo'n simkaartMozart schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:24:
[...]
Deze is zeker interessant maar heeft niet unlimited data voor zover ik weet. Vorig jaar heb ik in Florida een prepaid T-Mobile Sim gebruikt met unlimited data. Ook via e-bay gekocht, in dit topic staat er wel meer over. Persoonlijk viel de T-Mobile me tegen qua snelheid, ik gebruikte hem in een mifi en dat vind T-Mobile niet leuk en knijpen ze de snelheid. Als je hem in je telefoon stopt zou het wel goed moeten zijn met de snelheid. De Sim van T-Mobile is maar 30 dagen geldig.
Dit jaar ga ik weer naar de US en ga ik de Three UK eens proberen. Daarvan wordt gezegd dat die in het buitenland maximaal op 3G werkt en ik hoop dat dat toch sneller is dan de geknepen snelheid van de T-Mobile sim.

Voorheen heb ik Three UK met afgeknepen 3G gebruikt, meestal op AT&T en dan vond ik het bereik aanmerkelijk slechter.
PSN: Kjujay
Ik zit zelf bij tele2 en die bieden iets dergelijks niet aan zover ik weet, ik zag zelf arieli mobile maar met hele gemixte reviews... twijfel twijfel.Kju schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:04:
Vorig jaar heb ik in de maand dat ik in de USA was mijn T-Mobile Go gewijzigd naar Onbeperkt GB & bellen incl. 10 GB EU & USA (en de maand daarna terug naar een goedkopere abo) en ik had geen klachten. In de national parks heb je zo goed als geen bereik en in de buitengebieden is het soms ook schaars.
Voorheen heb ik Three UK met afgeknepen 3G gebruikt, meestal op AT&T en dan vond ik het bereik aanmerkelijk slechter.
Waarom loop je daar geen T-Mobile store binnen? of bestel je het hier: https://prepaid-phones.t-mobile.com/prepaid-plans/touristFierani schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:17:
[...]
Ik zit zelf bij tele2 en die bieden iets dergelijks niet aan zover ik weet, ik zag zelf arieli mobile maar met hele gemixte reviews... twijfel twijfel.
Je kan het op het vliegveld gelijk aanschaffen, 2GB data en unlimited sms en bel (waarvan je de sms internationaal kan gebruiken eventueel).You can purchase the Tourist Plan at any T-Mobile retail store nationwide (including Puerto Rico and Hawaii) or at any In-Motion Entertainment store in a U.S. airport.
The Tourist Plan includes unlimited international and domestic texting and 1,000 minutes of domestic talk, but does not include international talk.
Of je pakt gewoon een data plan (als je geen sms of bellen gebruikt): https://prepaid-phones.t-mobile.com/prepaid-internet
Btw @Kju Probleem is op dit moment met die optie van T-Mobile dat best wat klanten op dit moment (als ik zo het forum van T-Mobile lees) geen data kunnen gebruiken in de usa met hun abonnement. Dus misschien handiger op dit moment gewoon een prepaid aan te schaffen in de US.
[ Voor 12% gewijzigd door dutchnltweaker op 14-03-2018 09:58 ]
Mifi Orange 4G
Werkt dat? kan namelijk niet vinden welke banden deze mifi aankan en of het dus werkt
Kan je de Mifi gebruiken met een andere simkaart? en staat er niks op de doos of batterij als je deze er uit haalt of beschrijving van model van de router?superericje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:57:
Even een vraag, waar ik niet uit komIk ben komend maand 2 weken in US en wil zo een T-mobile tourist plan kopen. Ik wil de SIM stoppen in de mifi die ik 2 jaar geleden bij Orange Fr heb gekocht..
Mifi Orange 4G
Werkt dat? kan namelijk niet vinden welke banden deze mifi aankan en of het dus werkt
ja andere SIM is geen probleem eerder gedaan met Vodafone NL krt. De doos heb ik niet meer en onder de batterij... hmmm goeie.. Zal eens kijken.. had gehoopt, dat iemand hier dezelfde haddutchnltweaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:00:
[...]
Kan je de Mifi gebruiken met een andere simkaart? en staat er niks op de doos of batterij als je deze er uit haalt of beschrijving van model van de router?
Beetje goed zoeken heb ik het voor elkaar gekregensuperericje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:05:
[...]
ja andere SIM is geen probleem eerder gedaan met Vodafone NL krt. De doos heb ik niet meer en onder de batterij... hmmm goeie.. Zal eens kijken.. had gehoopt, dat iemand hier dezelfde had
Het is de huawei e5573 onderhuids, de banden die de router ondersteunt zijn: de banden LTE Band 1/3/5/7/8/20. Frequenties 4G LTE cat 4 FDD 2600/2100/1800/900/800 Mhz, 3G 850/900/2100MHz en op 2G 850/900/1800/1900 MHz.

Bron: https://support.t-mobile.com/docs/DOC-4988
Dus dit betekend dat je op 3G alles kant gebruiken en op 4G alleen de 2100 MHz en de 850MHz band.
Hopelijk kan je hier iets mee
TOP!! thanks!dutchnltweaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:15:
[...]
Beetje goed zoeken heb ik het voor elkaar gekregen, dacht al dat het een huawei was en ik had gelijk.
Het is de huawei e5573 onderhuids, de banden die de router ondersteunt zijn: de banden LTE Band 1/3/5/7/8/20. Frequenties 4G LTE cat 4 FDD 2600/2100/1800/900/800 Mhz, 3G 850/900/2100MHz en op 2G 850/900/1800/1900 MHz.
[afbeelding]
Dus dit betekend dat je op 3G alles kant gebruiken en op 4G alleen de 2100 MHz en de 850MHz band.
Hopelijk kan je hier iets mee.
Bij tmobile heb je maar 2GB op een redelijke 3G/4G snelheid daarna dropt ie naar G.dutchnltweaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:51:
[...]
Waarom loop je daar geen T-Mobile store binnen? of bestel je het hier: https://prepaid-phones.t-mobile.com/prepaid-plans/tourist
[...]
Je kan het op het vliegveld gelijk aanschaffen, 2GB data en unlimited sms en bel (waarvan je de sms internationaal kan gebruiken eventueel).
Of je pakt gewoon een data plan (als je geen sms of bellen gebruikt): https://prepaid-phones.t-mobile.com/prepaid-internet
Btw @Kju Probleem is op dit moment met die optie van T-Mobile dat best wat klanten op dit moment (als ik zo het forum van T-Mobile lees) geen data kunnen gebruiken in de usa met hun abonnement. Dus misschien handiger op dit moment gewoon een prepaid aan te schaffen in de US.
Maar wel meer zekerheid qua provider en at&t en verizon zijn toch een slag duurder.Fierani schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:58:
[...]
Bij tmobile heb je maar 2GB op een redelijke 3G/4G snelheid daarna dropt ie naar G.
Kosten maakt verder niet super veel uit zolang het maar niet veel meer word dan 100 euro voor 2.5 weken. heb inmiddels ook even op een forum voor amerikafans gepost. Mocht ik daar een goede tip krijgen laat ik het weten.dutchnltweaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:19:
[...]
Maar wel meer zekerheid qua provider en at&t en verizon zijn toch een slag duurder.
AT&T daarbij betaal je USD 45 voor 6GB en USD 65 voor unlimited. (Ik heb je DM gestuurd)Fierani schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:22:
[...]
Kosten maakt verder niet super veel uit zolang het maar niet veel meer word dan 100 euro voor 2.5 weken. heb inmiddels ook even op een forum voor amerikafans gepost. Mocht ik daar een goede tip krijgen laat ik het weten.
[ Voor 6% gewijzigd door forum026 op 16-03-2018 10:01 ]
Het kan makkelijk in Turkijen zoals je aangeeft verblijf je er maar 1 week, zou je langer verblijven (120 dagen +) dan mag je geblokkeerd worden (wet die regulering tegen illegalen import is) .Genghis Khan schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:02:
Binnenkort ben ik een week in Istanbul. Ik heb een T-Mobile abonnement, helaas valt Turkije voor hen buiten de EU-bundel (volgens mij bij Vodafone bijvoorbeeld valt het er wel binnen). Heeft iemand een tip voor Turkije qua data? Is het daar eenvoudig om een extra sim voor data aan te schaffen? Of weet iemand een betere oplossing?
Bron:
https://www.nederlandersi...el-bellen-en-internetten/
Als je zoekt welke provider je zou willen aanschaffen kan ik je naar deze site door verwijzen:
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Turkey
Is wel in het Engels maar staat netjes all info, Zou wel voor of Turkcell of Vodafone Turkije gaan (een van de betere).
Zelf heb ik geen ervaring maar hoop dat je toch wat met deze informatie kan.
Aanschaf kost 25 euro, inclusief eerste jaar messaging (=10 euro).UNLIMITED CHAT & EMOJI
TravelChat is an international SIM card that lets you use chat apps, like WhatsApp, in over 85 countries. For just €10 per year, you can send unlimited messages and emoji with WhatsApp, Facebook Messenger, Viber, Line and more.
Link: https://travelchat.com/
Alles begint natuurlijk bij het feit of je telefoon wel of niet verbinding kan maken met de juiste frequenties. Nu vroeg ik me af: in hoeverre kan ik vertrouwen op een site als www.frequencycheck.com voor dit doel? Ik zie her en der ook wel eens informatie die deze site tegenspreekt.
Het blijft lastig, zelf gebruik ik deze en die komt aardig overeen met de site die jij aan geeft:D-e-n schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:02:
Mijn vriendin en ik maken deze zomer een trip langs enkele Amerikaanse steden en nu ben ik mij aan het verdiepen in de beste manier om te kunnen internetten in de VS, dat zal zijn ofwel via een hotspot op een oude telefoon ofwel via aparte prepaid-kaartjes in onze reguliere telefoons, respectievelijk een Huawei Mate 8 en een Nexus 5X.
Alles begint natuurlijk bij het feit of je telefoon wel of niet verbinding kan maken met de juiste frequenties. Nu vroeg ik me af: in hoeverre kan ik vertrouwen op een site als www.frequencycheck.com voor dit doel? Ik zie her en der ook wel eens informatie die deze site tegenspreekt.
https://www.phonearena.co...nt-use-in-the-USA_id77933
PSN: PcDCch
Klopt. De uitleg in de link die jij geeft is echter wel een belangrijke toevoeging. Als je naar de Nexus 5X van mijn vriendin kijkt zou deze volgens frequencycheck zowel met AT&T als T-mobile redelijk uit de voeten moeten kunnen maar de belangrijkste band van AT&T is volgens die info de 17 en die blijkt de Nexus kennelijk niet te ondersteunen.Mozart schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:27:
[...]
Het blijft lastig, zelf gebruik ik deze en die komt aardig overeen met de site die jij aan geeft:
https://www.phonearena.co...nt-use-in-the-USA_id77933
https://www.dialog.lk/mob...id-data-for-a-jumbo-meal/
Nee, het is niet per dag. Dit staat ook nergens vermeld, er staat "allocated" (toegewezen)diedbase schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:50:
Ik ga binnenkort naar Sri Lanka ........ Klopt het het aantal GB van de databundel per dag is ............ Kan het me bijna niet voorstellen namelijk...
Mbt de 6GB bundel. Die is 30 dagen geldig, maar betreft een 2+4 GB bundel.
Overdag kan je binnen de 30 dagen slechts 2 GB gebruiken en 's nachts de rest (4GB)
Het betreft dus feitelijk een verdeling van de bundel in piek- en daluren.
[ Voor 34% gewijzigd door elinx op 25-05-2018 07:48 ]
Lees wat dingen over chippie. Is dat nog steeds de provider waar je zijn moet?
Zie mijn bericht:D-e-n schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:33:
[...]
Klopt. De uitleg in de link die jij geeft is echter wel een belangrijke toevoeging. Als je naar de Nexus 5X van mijn vriendin kijkt zou deze volgens frequencycheck zowel met AT&T als T-mobile redelijk uit de voeten moeten kunnen maar de belangrijkste band van AT&T is volgens die info de 17 en die blijkt de Nexus kennelijk niet te ondersteunen.
Misschien helpt jou dit?dutchnltweaker schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:15:
[...]
Beetje goed zoeken heb ik het voor elkaar gekregen, dacht al dat het een huawei was en ik had gelijk.
[afbeelding]
Hopelijk kan je hier iets mee.
https://www.swisscom.ch/e...inone-mobile-prepaid.html
https://www.swisscom.ch/e...ne-mobile-prepaid.t3.html
Iemand recente ervaringen? Andere suggesties?
Waarom haal je niet gewoon een Nederlands prepaid kaartje? Vodafone ofzo...martin2005 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:58:
Sinds kort by T-Mobile NL klant, die als enige Zwitserland niet in de EU bundel hebben zitten. En wat denk je.... Binnenkort naar Zwitserland.... Ooit daar een Swisscom prepaid gehad, werkte toen prima. Ik zie nu 1.5 GB voor CHR 19.90. En dat is net zoveel als je credit bij aanschaf van een prepaid sim.
https://www.swisscom.ch/e...inone-mobile-prepaid.html
https://www.swisscom.ch/e...ne-mobile-prepaid.t3.html
Iemand recente ervaringen? Andere suggesties?
Met de nieuwe buitenland bundels vind ik de prijs redelijk. Ben zelf ander halve week in Israël geweest. En had voor €18 1GB die in een hele lijst aan landen kon gebruiken. In Israël zat ik op het Cellcom netwerk met H+ download van 10 mbit en upload van 1,5 mbit. Maar van de mensen die ik daar heb gesproken is alles unlimited vaak nog geen 15 euro voor hun(4G).
Plekken waar ik ben geweest: Tel Aviv, Ramat Gan, Ramat Hasharon, Ra'anana, Yagur(in de buurt van Haifa), Dode zee
Maar ik had wel overal waar ik ben geweest goed bereik.(en had nog 250MB over na me reis). Was goed werkzaam, 4G voelt nog wel sneller, niets te klagen.
Tip: zorg dat je sim in het Tele2 menu op automatische selectie staat, ik was zo stom om dit op Nederland te zetten. Hierdoor kon ik netwerken zoeken en selecteren tot dat ik echt dacht dat me telefoon niet compatibel was.
Hmmm, gevalletje blinded by the obvious bij mij....ASW1 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:54:
[...]
Waarom haal je niet gewoon een Nederlands prepaid kaartje? Vodafone ofzo...
Desalniettemin: bij concurrent Sunrise kun je voor CHF 50 een maand unlimited data op volle snelheid krijgen.
Bij Vodafone prepaid hebben we het over 3 GB voor €20...
Keuzes, keuzes, keuzes....
Bundels zijn allemaal dubbel op het moment. https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/martin2005 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:45:
[...]
Hmmm, gevalletje blinded by the obvious bij mij....
Desalniettemin: bij concurrent Sunrise kun je voor CHF 50 een maand unlimited data op volle snelheid krijgen.
Bij Vodafone prepaid hebben we het over 3 GB voor €20...
Maar er zijn natuurlijk nog meer prepaid aanbieders, ik hou het ook niet allemaal bij. Hou er wel rekening mee dat je de sim al in Nederland moet activeren, op een buitenland netwerk kan dat meestal niet.
Op het vliegveld in Nadi te duur. Dus even verder gekeken. Bij een winkel met Vodafone logo voor 11 FJD een kaartje gekocht met 3GB data. Prima te doen. Dekking vrijwel overal 4G in de bewoonde gebieden. Daar buiten soms minder of niets.
Vanuatu
Bij TVL een kaartje gekocht voor 250 VUV met daar op 400MB data. Opgewaardeerd met 1000 VUV voor 1,5GB data overdag en 750MB 's nachts. Dekking redelijk. In Port Vila overal 4G. Op Tanna, zelfs boven op de vulkaan volle bak 3G.
Lekker!
Bij elke Megafon winkel kan je wel een kaartje halen (paspoort nodig). Had er in maart zelf eentje gehaald bij SVO airport, daar zit de winkel vlakbij treinstation (spreken Engels). Voor iets meer dan 4 euro had ik 5GB data voor een week, direct actief, niet bruikbaar in een MiFi.Reda074 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:25:
Ik ga voor 2 dagen naar moskou i.v.m met het WK. Iemand tips voor internet gebruik daar is er een prepaid kaartje te koop die ik daar kan gebruiken? Tips zijn welkom!
Voor 2 dagen? Opties zat, je dient wel je passport te tonen. Hoeveel ga/wil je verbruiken? En wat voor toestel heb je? Let op als je een Samsung hebt dat je een EU regio lock hebt, dit betekend dat simkaarten van buiten de EU niet kunt gebruiken (check altijd het Samsung doosje).. of je moet een code bij Samsung aanvragen maar dat kan zo 8 weken durem voordat je de code hebt.Reda074 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:25:
Ik ga voor 2 dagen naar moskou i.v.m met het WK. Iemand tips voor internet gebruik daar is er een prepaid kaartje te koop die ik daar kan gebruiken? Tips zijn welkom!
Zelf kies ik altijd voor de provider MTC, een van de best dekende providers in Moskou. Megafon is ook niet slecht maar op de plaatsten waar ik kwam had MTC net altijd een betere dekking.
@Rub147 betreft mifi is dat vreemd, bij MTC is dit geen probleem. Deed hotspot op jou telefoon ook niet met Megafon?
[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-06-2018 14:40 ]
Hotspot werkte ook niet, verbonden gebruikers kregen een melding dat de bundel er niet geschikt voor is. Ze verkopen ook simkaarten/bundels die het wel ondersteunen overigens, wel iets duurder.dutchnltweaker schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:37:
[...]
@Rub147 betreft mifi is dat vreemd, bij MTC is dit geen probleem. Deed hotspot op jou telefoon ook niet met Megafon?
Vreemd, bij MTC werkt dat altijd met elke bundel. Beeline daar in tegen werkt de hotspot functie niet altijd zoals ik zelf ondervonden heb.Rub147 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:43:
[...]
Hotspot werkte ook niet, verbonden gebruikers kregen een melding dat de bundel er niet geschikt voor is. Ze verkopen ook simkaarten/bundels die het wel ondersteunen overigens, wel iets duurder.
Bedankt!
Nu heeft mijn auto een automodem, alleen moet er nog een simkaartje in.
Dit is eigenlijk om gedurende de rit 2 ipad's en 2 telefoons te verbinden met internet.
Onze eigen databundels zijn niet toekreikend en ik heb op dit moment in het verleden een erg goede deal gehad, waardoor tijdelijk ophogen en weeg verlagen heel onrendabel is, want na verlagen zou ik 15 euro per maan meer moeten betalen dan vóór het ophogen.
Tijdens de autoritten kan het verbruik best oplopen, ik zal proberen bij Netflix al zaken te downloaden op de ipad, maar een 16GB ipad 2 en een 32GB ipad 2018 is niet heel groot.
De telefoons zullen voornamelijk whatsappen en navigeren, misschien wat spotify erbij.
Ik kan tot nu toe geen data only provider vinden.
Robin Mobile heeft een onbeperkt abbo, van 30 euro per maand voor 10mbit. Maar die geven aan dat als zij zien dat hij voor alleen internet wordt gebruikt, hij geblokkeerd kan worden.
Is er uberhaupt een goede oplossing hiervoor?
Voorwaarde: per maand opzegbaar...
Oeee ik zie nu ook deze:
https://www.lycamobile.nl/nl/offer/specialoffer
[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 14-06-2018 13:23 ]
Ik heb goede ervaringen met Youfone. Goede prijs en werkt zeker (ook alleen internet). Maandelijks opzegbaar. Zo heb je 10GB voor 16 Euro p/m. Die paar belminuten zal je voor lief moeten nemen!dfrenner schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:13:
Ik ga van de zomer naar Roemenie.
Dit is eigenlijk om gedurende de rit 2 ipad's en 2 telefoons te verbinden met internet.
Onze eigen databundels zijn niet toekreikend en ik heb op dit moment in het verleden een erg goede deal gehad, waardoor tijdelijk ophogen en weeg verlagen heel onrendabel is, want na verlagen zou ik 15 euro per maan meer moeten betalen dan vóór het ophogen.
Tijdens de autoritten kan het verbruik best oplopen, ik zal proberen bij Netflix al zaken te downloaden op de ipad, maar een 16GB ipad 2 en een 32GB ipad 2018 is niet heel groot.
De telefoons zullen voornamelijk whatsappen en navigeren, misschien wat spotify erbij.
Robin Mobile heeft een onbeperkt abbo, van 30 euro per maand voor 10mbit. Maar die geven aan dat als zij zien dat hij voor alleen internet wordt gebruikt, hij geblokkeerd kan worden.
Oeee ik zie nu ook deze:
Zie https://www.youfone.nl/be...1_0=8041&2_23=8050&2_2=-1
Wanneer er goed ontvangst is, is de snelheid ook goed. Uiteraard is het ontvangst in andere landen niet zo goed als in Nederland, houd daar rekening mee. Let er ook op dat Zwitserland geen EU land is voor Sim-Only' (de meeste Sim-Only's in ieder geval), mocht je hier aan denken.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Probleem is alleen dat ik youfone gebeld en gesproken heb.daxy schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:06:
[...]
Ik heb goede ervaringen met Youfone. Goede prijs en werkt zeker (ook alleen internet). Maandelijks opzegbaar. Zo heb je 10GB voor 16 Euro p/m. Die paar belminuten zal je voor lief moeten nemen!
Zie https://www.youfone.nl/be...1_0=8041&2_23=8050&2_2=-1
Wanneer er goed ontvangst is, is de snelheid ook goed. Uiteraard is het ontvangst in andere landen niet zo goed als in Nederland, houd daar rekening mee. Let er ook op dat Zwitserland geen EU land is voor Sim-Only' (de meeste Sim-Only's in ieder geval), mocht je hier aan denken.
Zij geven een aan soortgeleijke berekening erop na te houden: https://www.consuwijzer.n...eken-uw-data-binnen-de-eu
Dus dan heb ik maar 6GB in de EU...
Met het 15GB abbo voor 22 per maand
Youfone Algemene voorwaarden FUP:dfrenner schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:26:
[...]
Probleem is alleen dat ik youfone gebeld en gesproken heb.
Zij geven een aan soortgeleijke berekening erop na te houden: https://www.consuwijzer.n...eken-uw-data-binnen-de-eu
Dus dan heb ik maar 6GB in de EU...
Met het 15GB abbo voor 22 per maand
Bron: https://www.youfone.nl/optie/algemene-voorwaardenVoor internetten in de EU geldt een Fair Use Policy, zoals omschreven in de Algemene
Voorwaarden van Youfone. Met de Fair Use Policy voorkomt Youfone overbelasting van het
netwerk, misbruik en overlast voor andere gebruikers. Voor het gebruik van internet in de EU
geldt dat de data bundels van 10GB, 15GB en 20GB maximaal 8GB in de EU mogen
verbruiken. Wanneer je dit limiet bereikt hebt, wordt het internet in het buitenland
geblokkeerd. Als je verder wilt internetten kan je contact opnemen met de klantenservice. Je
betaalt dan € 6,00 per GB voor de laatste gedeelte van je bundel, naast eventuele extra
kosten voor buiten bundel verbruik.
Dus je kan 8GB verbruiken bij Youfone in de EU, die berekening waar je het over hebt is afgeschaft om het makkelijker te maken.. dat is de reden dan de onbeperkt abbo er niet meer is.
Anders had je hier even kunnen kijken: [Youfone Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Vodafone prepaid -> 6gb voor €20dfrenner schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:13:
Oeee ik zie nu ook deze:
Ik snap niet zo goed waarom je hier een duur abonnement af gaat sluiten om in Roemenië te gebruiken. De Roemeense provider Orange heeft regelmatig hele scherpe acties waar je voor 6 EUR 6GB data mag verstoken. En er zijn nog duurdere, uitgebreidere opties.dfrenner schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:13:
Oeee ik zie nu ook deze:
Zelf koop ik altijd een kaartje van Orange in Boekarest. Vriendelijk personeel, een goed dekkend netwerk (zelfs aan de kust) en goedkope prijzen. Orange, dus.
* Als je KPN hebt, kom je automatisch op Orange terecht.
Omdat het ook vooral voor de heen en terugreis is...Dennisweb schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:21:
[...]
Ik snap niet zo goed waarom je hier een duur abonnement af gaat sluiten om in Roemenië te gebruiken. De Roemeense provider Orange heeft regelmatig hele scherpe acties waar je voor 6 EUR 6GB data mag verstoken. En er zijn nog duurdere, uitgebreidere opties.
Zelf koop ik altijd een kaartje van Orange in Boekarest. Vriendelijk personeel, een goed dekkend netwerk (zelfs aan de kust) en goedkope prijzen. Orange, dus.
Is het niet mogelijk wat voor enkel de heenweg te fiksen? Voor vertrek naar Nederland koop je nog een extra simkaartje van Orange. Je kunt namelijk gewoon roamen, ook buiten Roemenië met zo’n kaartje.dfrenner schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:23:
[...]
Omdat het ook vooral voor de heen en terugreis is...
Dat mag ook gewoon, want ze prijzen het zelf aan in hun activatie sms’jes. Ik zou zeker zoveel mogelijk gebruikmaken van de Roemeense providers. Dat is echt stukken goedkoper.
Mocht je m’n advies gebruiken: ga voor Orange of Vodafone, maar blijf uit de buurt van Digi (RCS/RDS) en Telekom (T-Mobile). Daarvan is de verbinding zelfs in Boekarest niet al te best.
Overigens heb ik makkelijk praten. Ik stap gewoon in het vliegtuig. Maar had ik een rijbewijs gehad, dan had ik iets goedkoops van Lebara gekozen en in Roemenië gebruikgemaakt van de aanbiedingen daar.
Ik ga er 26 juli weer een weekje heen (Boekarest en Constanta).
Nou hoef ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar als ik onbeperkt 3 weken op een stabiele 4G verbinding kan zitten (zonder langdurig abonnement) voor max €100 dan wil ik het zeker overwegen.
edit: Hoe strikt is bijvoorbeeld Robin Mobile met z'n onbeperkt 25Mbps maandelijks opzegbare abonnement en bijbehorende fair use policy? Analyseren ze dataverkeer per dag of ben ik al lang weer thuis tegen de tijd dat zij door hebben dat ik alleen in het buitenland gebruik maak van hun sim?
[ Voor 17% gewijzigd door coelho op 15-06-2018 02:13 ]
Ik zit met precies hetzelfde!coelho schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 01:54:
Maar zijn er nog geen Europese providers die onbeperkt (4G) internet aanbieden tegen een schappelijk tarief? Ik ga niet zoals de vragensteller hierboven naar Roemenie, maar kaar Kroatie met de auto en mijn kids zitten het liefst de hele dat in de auto online te gamen of youtube te kijken tijdens reisdagen. Ik vrees dat ik dan met 2 ipads niet ga toekomen met 8GB in 3 weken. Daarbij zou ik graag in de middagen Radio Tour de France streamen en eventueel wat etappes kijken. Dan tikt het hard aan.
Nou hoef ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar als ik onbeperkt 3 weken op een stabiele 4G verbinding kan zitten (zonder langdurig abonnement) voor max €100 dan wil ik het zeker overwegen.
edit: Hoe strikt is bijvoorbeeld Robin Mobile met z'n onbeperkt 25Mbps maandelijks opzegbare abonnement en bijbehorende fair use policy? Analyseren ze dataverkeer per dag of ben ik al lang weer thuis tegen de tijd dat zij door hebben dat ik alleen in het buitenland gebruik maak van hun sim?
Robin Mobile geeft aan dat je hem niet voor data only mag gebruiken en dat ook controleren. In het automodem kan ik volgens mij niet bellen...
Het is echt vervelend, geen enkele provider lijkt te kunnen of willen bieden waar toch best veel vraag naar is lijkt mij...
Ik wil er ook best wat voor betalen en hoeft ook niet het goedkoopste van het goedkoopste.
Als ik niet vind is het of gokken op Robin mobile, of toch maar 8gb van youfone voor lief nemen...
Robin mobile heeft beduidend lagere snelheden, maar wat blijft een beetje werkbaar?
Netflix op een iPad doet zeker niet meer dan 4mbit, daarnaast wil ik content downloaden waar mogelijk.
Maar is zo’n snelheid van 10mbit dan ook gegarandeerd, of blijft daar maar een tiende van over?
Ik kan mij voorstellen dat het veel makkelijker is om te knijpen op 10mbit en dan ook echt 10mbit te leveren, dan met maximale snelheden van 250mbit te adverteren die he toch nooit haalt.
Als het bevalt is er ook nog een mogelijkheid om het voortaan te gebruiken in de auto... Dan vind ik 30 euro per maand wel een mooi bedrag, dat staat gelijk aan 10 Mbit.
Onbeperkt roaming gaat waarschijnlijk niet komen, niet goedkoop in ieder geval. Er is een reden dat er een max van 8GB is, het wordt anders te duur voor de providers om te roamen. Dus ook Robin mobile zal waarschijnlijk een fair-use clausule hebben en dus ook niet unlimited in het buitenland. Als je echt veel data wilt hebben in het buitenland, neem een paar Vodafone prepaid kaartjes en laad ze met 6GB voor 20 euro. Doe dit 5 keer dan heb je 30GB voor 100 euro...coelho schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 01:54:
Maar zijn er nog geen Europese providers die onbeperkt (4G) internet aanbieden tegen een schappelijk tarief? Ik ga niet zoals de vragensteller hierboven naar Roemenie, maar kaar Kroatie met de auto en mijn kids zitten het liefst de hele dat in de auto online te gamen of youtube te kijken tijdens reisdagen. Ik vrees dat ik dan met 2 ipads niet ga toekomen met 8GB in 3 weken. Daarbij zou ik graag in de middagen Radio Tour de France streamen en eventueel wat etappes kijken. Dan tikt het hard aan.
Snap ik, maar dan nog wil ik een oplossing voor in de auto.Dreamvoid schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:41:
Of je download gewoon vooraf een playlist aan films en series? Dan is je databehoefte niet zo groot.
Er zit een modem in, waarom geen gebruik van maken?
Mijn vrouw zit altijd weer te rommelen met haar databundels, gaan veel te snel op en dan heeft ze weer niks.
Het verlengen van netflix downloads gebeurt bij ons altijd tijdens een rit op vakantie... Dan denk je van te voren te downloaden en een paar dagen later moet hij alweer vernieuwen. Dat hoeft niet heel veel data te kosten natuurlijk, maar een oplossing voor connectiviteit lijkt mij gewoon handig en leuk.
Ik heb er een nachtje over geslapen en misschien ga ik toch maar voor youfone.
Robin mobile is trager en zeggen dat je er ook mee moet bellen en dat te controleren.
Youfone is 8GB in EU. Als ik ingangsdatum abbo een beetje handig plan, heb ik 2 keer 8gb. Dan is het 10GB abbo voldoende en voor 16 euro per maand ook wel leuk om naderhand in NL aan te houden.
Ik denk dat ik eens begin met Youfone, en als blijkt dat het datagebruik erg laag is, overstappen op prepaid kaartjes...daxy schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:15:
Onbeperkt roaming gaat waarschijnlijk niet komen, niet goedkoop in ieder geval. Er is een reden dat er een max van 8GB is, het wordt anders te duur voor de providers om te roamen. Dus ook Robin mobile zal waarschijnlijk een fair-use clausule hebben en dus ook niet unlimited in het buitenland. Als je echt veel data wilt hebben in het buitenland, neem een paar Vodafone prepaid kaartjes en laad ze met 6GB voor 20 euro. Doe dit 5 keer dan heb je 30GB voor 100 euro...
[ Voor 23% gewijzigd door BlakHawk op 15-06-2018 09:54 ]
Hoe werkt dat eigenlijk?Dennisweb schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:21:
[...]
Ik snap niet zo goed waarom je hier een duur abonnement af gaat sluiten om in Roemenië te gebruiken. De Roemeense provider Orange heeft regelmatig hele scherpe acties waar je voor 6 EUR 6GB data mag verstoken. En er zijn nog duurdere, uitgebreidere opties.
Je koopt een kaartje met geld erop?
Want ik heb geen telefoon waar hij in kan.
Ik heb gemerkt dat 4G onderweg het toch niet altijd doet, dus ze zullen niet full-time Netflixen. Samen Minecraft oid werkt wel en heb je niet tot nauwelijks data voor nodig. Ze zoeken vanzelf een alternatief op. Ik heb Youfone en dat werkt gewoon goed mits het ontvangst goed is. Zuid-Frankrijk heb ik makkelijk gehaald met 5GB (enkeltje). Youfone rekent vanaf de 1e dag van de maand, dus ga in juli weg en kom je augustus terug, dan heb je al 16GB. Mocht je nog steeds twijfelen, koop dan 1 of 2 Vodafone prepaid simmetjes bij de AH voor de zekerheid. Die kosten wel 0.01 Eurodfrenner schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:52:
[...]
Snap ik, maar dan nog wil ik een oplossing voor in de auto.
Er zit een modem in, waarom geen gebruik van maken?
Mijn vrouw zit altijd weer te rommelen met haar databundels, gaan veel te snel op en dan heeft ze weer niks.
Het verlengen van netflix downloads gebeurt bij ons altijd tijdens een rit op vakantie... Dan denk je van te voren te downloaden en een paar dagen later moet hij alweer vernieuwen. Dat hoeft niet heel veel data te kosten natuurlijk, maar een oplossing voor connectiviteit lijkt mij gewoon handig en leuk.
Ik heb er een nachtje over geslapen en misschien ga ik toch maar voor youfone.
Robin mobile is trager en zeggen dat je er ook mee moet bellen en dat te controleren.
Youfone is 8GB in EU. Als ik ingangsdatum abbo een beetje handig plan, heb ik 2 keer 8gb. Dan is het 10GB abbo voldoende en voor 16 euro per maand ook wel leuk om naderhand in NL aan te houden.
[...]
Ik denk dat ik eens begin met Youfone, en als blijkt dat het datagebruik erg laag is, overstappen op prepaid kaartjes...
Misschien is prepaid idd beter...daxy schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:12:
Ik heb gemerkt dat 4G onderweg het toch niet altijd doet, dus ze zullen niet full-time Netflixen. Samen Minecraft oid werkt wel en heb je niet tot nauwelijks data voor nodig. Ze zoeken vanzelf een alternatief op. Ik heb Youfone en dat werkt gewoon goed mits het ontvangst goed is. Zuid-Frankrijk heb ik makkelijk gehaald met 5GB (enkeltje). Youfone rekent vanaf de 1e dag van de maand, dus ga in juli weg en kom je augustus terug, dan heb je al 16GB. Mocht je nog steeds twijfelen, koop dan 1 of 2 Vodafone prepaid simmetjes bij de AH voor de zekerheid. Die kosten wel 0.01 EuroDan heb je in ieder geval iets achter de hand
Twee vodafone kaartjes.
Alleen snap ik de maandbundel niet zo... Prepaid is toch geld erop zetten?
Zie het zo: Vodafone wil dat je het prepaid tegoed zo snel mogelijk opmaaktdfrenner schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:27:
[...]
Misschien is prepaid idd beter...
Twee vodafone kaartjes.
Alleen snap ik de maandbundel niet zo... Prepaid is toch geld erop zetten?
Maar als je iets in de auto hebt en dat ook vaker in NL wilt gaan gebruiken, dan is Youfone weer beter natuurlijk
Even gebeld met Vodafone, die 3+3GB actie is geldig t/m 24 juni en dan is je 6GB tegoed 30 dagen geldig...daxy schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:54:
[...]
Zie het zo: Vodafone wil dat je het prepaid tegoed zo snel mogelijk opmaaktJe kan dus een BloX aflsluiten, wat eigenlijk een soort abbo is en het geld wordt dan van je tegoed afgehaald iedere maand. Je kan de BloX natuurlijk ieder moment uitzetten.
Maar als je iets in de auto hebt en dat ook vaker in NL wilt gaan gebruiken, dan is Youfone weer beter natuurlijkSucces met kiezen!
Dus sowieso alleen bruikbaar voor de heenweg, ik kan niet twee kaartjes kopen, voor de heen en terugweg...
We vertrekken 20/21 juli, dus zou nog net in die 30 dagen vallen.
Ja, Orange biedt gewoon prepaidkaarten aan. Ik ging ervan uit dat zo'n kaartje in je automodem past. Maar als je er een soort hotspot van wilt maken en geen telefoon hebt om 'm in te stoppen, kun je misschien een MiFi-routertje kopen?dfrenner schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:10:
[...]
Hoe werkt dat eigenlijk?
Je koopt een kaartje met geld erop?
Want ik heb geen telefoon waar hij in kan.
Als ik in Roemenië ben heb ik beide telefoons mee. Een iPhone X als daily driver en een Samsung Galaxy S7 als 'Roemeens nummer' en hotspot. Ik verblijf in een hotel. Daar is de Wi-Fi niet best, dus is een eigen dataverbinding hard nodig.
Nee in de auto zit een simkaarthouder die ik in een apparaatje in het dashboardkastje kan plaatsen.Dennisweb schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:10:
[...]
Ja, Orange biedt gewoon prepaidkaarten aan. Ik ging ervan uit dat zo'n kaartje in je automodem past. Maar als je er een soort hotspot van wilt maken en geen telefoon hebt om 'm in te stoppen, kun je misschien een MiFi-routertje kopen?
Als ik in Roemenië ben heb ik beide telefoons mee. Een iPhone X als daily driver en een Samsung Galaxy S7 als 'Roemeens nummer' en hotspot. Ik verblijf in een hotel. Daar is de Wi-Fi niet best, dus is een eigen dataverbinding hard nodig.
Is een normaal simkaartformaat. Dus geen mini micro of nano.
Maar het ging mij meer om het erop zetten van tegoed, of heb je daar geen telefoon voor nodig en kan dat net als in NL gewoon online?
Waarom kan je geen 2 simkaarten kopen? Allebei even activeren op de laatst mogelijke datum, de ene dan op de heenreis verder gebruiken en de andere op de terugreis binnen 30 dagen na 1e activatie.dfrenner schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:13:
[...]
Even gebeld met Vodafone, die 3+3GB actie is geldig t/m 24 juni en dan is je 6GB tegoed 30 dagen geldig...
Dus sowieso alleen bruikbaar voor de heenweg, ik kan niet twee kaartjes kopen, voor de heen en terugweg...
We vertrekken 20/21 juli, dus zou nog net in die 30 dagen vallen.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Vanaf activatie 30 dagen tegoed geldig.Meubelmaker schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:51:
[...]
Waarom kan je geen 2 simkaarten kopen? Allebei even activeren op de laatst mogelijke datum, de ene dan op de heenreis verder gebruiken en de andere op de terugreis binnen 30 dagen na 1e activatie.
Actie geldt t/m 24 juni.
We gaan ergens rond 20 juli weg en pas in augustus terug
Als ik 24ste twee kaarten activeer zijn ze (even afgerond) tot en met 24 juli geldig.
Lezen, meubelmaker, goed lezendfrenner schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:33:
[...]
Vanaf activatie 30 dagen tegoed geldig.
Actie geldt t/m 24 juni.
We gaan ergens rond 20 juli weg en pas in augustus terug
Als ik 24ste twee kaarten activeer zijn ze (even afgerond) tot en met 24 juli geldig.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.