Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 19:04
In frankrijk op vakantie en de combi met youfone in het buitenland werkte niet. Wel een R van roaming maar geen connectie, ook niet in grote steden.

Eerst van alles lopen aanpassen in de APN settings, maar geen soelaas. Na het weekend contact gezocht met Youfone en opgelost. Ze hebben wat settings moeten aanpassen aan hun kant..
(Ik meld het even, mocht iemand anders met hetzelfde komen te zitten in het buitenland icm Youfone. Ik kon nog niets vinden met de search hierover.)

[ Voor 19% gewijzigd door rachez op 11-07-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:46
Vandaag in frankrijk kaartje van Free gekocht.
Was even kort puzzelen in de machine om het kaartje te trekken, was in frans.
Maar gelukt en ondanks de best afgelegen plek van de camping best goed bereik in de mifi.
Dus iedereen blij hier met de 100GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:03
rachez schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:41:
In frankrijk op vakantie en de combi met youfone in het buitenland werkte niet. Wel een R van roaming maar geen connectie, ook niet in grote steden.

Eerst van alles lopen aanpassen in de APN settings, maar geen soelaas. Na het weekend contact gezocht met Youfone en opgelost. Ze hebben wat settings moeten aanpassen aan hun kant..
(Ik meld het even, mocht iemand anders met hetzelfde komen te zitten in het buitenland icm Youfone. Ik kon nog niets vinden met de search hierover.)
dat is goed om te weten, hoe is het met de snelheid? was ie goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Best wel. Hangt natuurlijk wel van je verbinding af. Nu op 4g+ 36Mbps.
Maar ik heb meestal H of H+. Dit is aan het strand in Zuid Frankrijk. Binnenkort weer naar huis helaas ;-(

[ Voor 14% gewijzigd door rachez op 12-07-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hier ook in Frankrijk met T-Mobile, prima bereik. Heb een 6gb abonnement en zie nu ook ruim 6 gb om muziek gratis te streamen, meer dan prima dus :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 22:27
Ik heb goed gebruik kunnen maken van mijn T-Mobile Go Unlimited EU abonnement in Italië (Lombardije). Echter vielen me wel een paar dingetjes op.

Als ik mijn iPhone op "Automatisch aanbieder zoeken" zet, dan wil hij meteen verbinden met WIND. Echter was het moeilijker om op het 4G-netwerk van WIND te komen. Ik moest meerdere malen de instellingen van 4G uit naar 4G aan zetten. Op de plek waar ik was, komt een sterk 4G signaal van WIND binnen. Het duurde soms wel enkele minuten voordat ik op het 4G-netwerk gezet werd.

Ik had het gevoel dat TIM wat sneller aanvoelt vergeleken met WIND. Op sommige plekken haalde ik tegen de 200 Mbit/s aan met TIM. Er werd op dat soort plekken gebruik gemaakt van CA. Ik ontving daar 20 MHz bandbreedte op band 20 (800 MHz) en 20 MHz bandbreedte op band 3 (1800 MHz). Rond Milaan richting Varese had TIM ook een stuk beter 4G bereik dan WIND.

Ik kon prima tetheren in Italië. Geen limiet op de snelheid.

Het viel me op dat de ping redelijk hoog was. Ik denk zelf dat dit komt doordat er verbinding wordt gelegd met Nederland en dan weer terug wordt gestuurd naar mij. De ping lag gemiddeld rond de 100 ms. Verrassend genoeg merkte ik geen lag. Alles werkte nog wel soepel.

Als er geen bereik was, werd ik teruggezet op vodafone IT of 3 ITA. Ik kon op beide netwerk goed gebruik maken van het 3G-netwerk. Ook tetheren werkte op die netwerken. Snelheden liepen uiteen van 4 Mbit/s tot 20 Mbit/s.

Handmatig switchen van netwerken ging ook goed. Als ik bijvoorbeeld vodafone IT selecteerde, kreeg ik direct verbinding met het netwerk. Ik werd niet geweigerd op dat netwerk.

In totaal zo'n 24 GB verbruikt in een week. Ik ben in die week niet met wifi verbonden geweest. Tot nu toe nog zeer tevreden met mijn T-Mobile abonnement! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:03
rachez schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:40:
Best wel. Hangt natuurlijk wel van je verbinding af. Nu op 4g+ 36Mbps.
Maar ik heb meestal H of H+. Dit is aan het strand in Zuid Frankrijk. Binnenkort weer naar huis helaas ;-(
heb je onbeperkt van youfone? iets van gemerkt schijnt max 15GB te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Nope, een gewoon abbo met iets van 7 GB geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:46
wesley2004 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:02:
Vandaag in frankrijk kaartje van Free gekocht.
Was even kort puzzelen in de machine om het kaartje te trekken, was in frans.
Maar gelukt en ondanks de best afgelegen plek van de camping best goed bereik in de mifi.
Dus iedereen blij hier met de 100GB
Wesley, gaat het dan om dit kaartje?:
http://mobile.free.fr/fiche-forfait-free.html
voor 19.99 per maand?
en die heb je op zo'n machine geregeld?:
http://mobile.free.fr/assistance/692.html
welke je hier allemaal kan vinden?:
http://mobile.free.fr/couverture/borne_interactive.html

En die kan je dan uit de machine halen met je nederlandse CreditCard of bank kaart?
En heb je dan ook nog eenmalig 10Euro moeten betalen voor de Sim zelf?
en hoe zorg je dat deze niet "herhaald" wordt de volgende maand?

en heb je hier dan je dekking uitgezocht?
http://mobile.free.fr/couverture/

En geldt die 100Gb dan vanaf moment van activeren? of pro-rato voor de rest van de maand, en vanaf de 1ste van de maand weer nieuwe 100Gb?

[ Voor 6% gewijzigd door duvekot op 12-07-2017 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley2004
duvekot schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:46:
[...]

Wesley, gaat het dan om dit kaartje?:
http://mobile.free.fr/fiche-forfait-free.html
voor 19.99 per maand?
en die heb je op zo'n machine geregeld?:
http://mobile.free.fr/assistance/692.html
welke je hier allemaal kan vinden?:
http://mobile.free.fr/couverture/borne_interactive.html

En die kan je dan uit de machine halen met je nederlandse CreditCard of bank kaart?
En heb je dan ook nog eenmalig 10Euro moeten betalen voor de Sim zelf?
en hoe zorg je dat deze niet "herhaald" wordt de volgende maand?

en heb je hier dan je dekking uitgezocht?
http://mobile.free.fr/couverture/

En geldt die 100Gb dan vanaf moment van activeren? of pro-rato voor de rest van de maand, en vanaf de 1ste van de maand weer nieuwe 100Gb?
Klopt allemaal! 20€+10€ voor kaartje idd uit machine met creditcard, bankkaart werkte niet.
Je kan kiezen dat je 1 maand wil en geen doorlopend abonement.
Start is vanaf moment activeren, dus niet lopende maand.
Je kan op een inlog pagina zien tot wanneer het loopt en wat je verbruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
wesley2004 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:15:
[...]

Klopt allemaal! 20€+10€ voor kaartje idd uit machine met creditcard, bankkaart werkte niet.
Goed om te horen ...
En als je op de dekking kaart kijkt, zit je dan netjes binnen een 4G dekking zone? of op de rand?
Het gebied waar ik in geïnteresseerd in ben zit net aan de rand van de rode 4G zone daar.
(ik kijk geen eens naar de 3G dekking)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:00

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

duvekot schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:38:
[...]

Goed om te horen ...
En als je op de dekking kaart kijkt, zit je dan netjes binnen een 4G dekking zone? of op de rand?
Het gebied waar ik in geïnteresseerd in ben zit net aan de rand van de rode 4G zone daar.
Die kaart is meer dan een halfjaar oud, Free is niet zo snel met het bijwerken van zijn kaart terwijl ze nog aan het uitbouwen zijn.
Hier heb je een kaart van de Franse tegenhanger van 4gmasten.nl , Beetje inzoomen op je gebied waar je heen gaat om te zien waar masten staan. Geeft natuurlijk geen dekking maar ik zie wel masten staan in gebieden die volgens de eigen kaart van Free nog geen 4G hebben.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:57:
[...]

Die kaart is meer dan een halfjaar oud, Free is niet zo snel met het bijwerken van zijn kaart terwijl ze nog aan het uitbouwen zijn.
Hier heb je een kaart van de Franse tegenhanger van 4gmasten.nl , Beetje inzoomen op je gebied waar je heen gaat om te zien waar masten staan. Geeft natuurlijk geen dekking maar ik zie wel masten staan in gebieden die volgens de eigen kaart van Free nog geen 4G hebben.
Top site ... (En die van jou jullie ook trouwens)
Ik zie dat er 3 antennes in de buurt staan ... Ga morgen ff in detail kijken .. en zeker naar de afstand.
Volgens mij moeten ook andere nu wel voldoende houvast hebben voor de details van Free in Frankrijk.

Thx allemaal.

[ Voor 0% gewijzigd door duvekot op 13-07-2017 12:22 . Reden: jou naar jullie :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 17-09 15:00

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

duvekot schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:20:
[...]

Top site ... (En die van jou ook trouwens)
Ik zie dat er 3 antennes in de buurt staan ... Ga morgen ff in detail kijken .. en zeker naar de afstand.
Volgens mij moeten ook andere nu wel voldoende houvast hebben voor de details van Free in Frankrijk.

Thx allemaal.
Niet alleen van mij hoor. doen het met z'n 3'tjes

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:26:
[...]

Niet alleen van mij hoor. doen het met z'n 3'tjes
Aangepast :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
duvekot schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:38:
[...]

Goed om te horen ...
Ik zit op de rand tussen 3 en 4G
Mijn mifi geeft aan dat ik met 3g verbonden ben maar snelheid is prima voor ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techetga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 15:12
Ik ben ook erg tevreden over T-Mobile unlimited in Spanje. Snelheid is rond de 30 mbps met 4G, 100x keer zo snel als de WiFi op de camping van 20 euro per week. Ik moest wel mijn MiFi op 4g-only zetten anders kreeg ik alleen verbinding met Orange 3G gek genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
Mensen die in Rusland komen, raad ik de provider MTC op dit moment af.

Waarom? Ze blokkeren alle buitenlandse toestel toestellen (geo locatie) waar dit vorig jaar nog werkte is dit niet meer.
Helaas naar mijn geld kunnen fluiten... Sorry meneer maar het is een dienst die u afneemt wat werkt maar helaas niet bij u.

(Kon het werkend krijgen maar kost me ongeveer tussen de 5 a 6000 roebels omgerekend 75 a 100 euro en was hem van 2 tot 5 dagen dan kwijt).

Heb op dit moment van schrijven nog geen ervaring met andere Russische providers maar laat gauw iets weten als ik meer info heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
techetga schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:44:
Ik ben ook erg tevreden over T-Mobile unlimited in Spanje. Snelheid is rond de 30 mbps met 4G, 100x keer zo snel als de WiFi op de camping van 20 euro per week. Ik moest wel mijn MiFi op 4g-only zetten anders kreeg ik alleen verbinding met Orange 3G gek genoeg.
Nu maar hopen dat tmobile weeer Unlimited EU gaat verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 23:13
daxy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:47:
[...]

Ik ben heel benieuwd!!! Ik hoop het ook, want ook ik ben op zoek naar zo'n deal/prijs voor de vakantie :)
Laat je je ervaringen weten als je meer weet? :) Ben je voor eind Juli toevallig terug :*)

PS, weet jij (of iemand anders) of Youfone ook in een MiFi router werkt? Mag volgens mij niet volgens de AV, maar dat is de vraag niet O-)
Youfone werkt supersnel aan de Spaanse kust. 60mbit down 30mbit up. Zit ik dan met vodafone.... 1mbit down 0.08 up 8)7

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 17:56
Ik zit op dit moment in de USA, heb daar een prepeet kaart van tmobile gekocht. Hier even kort mijn ervaringen.

Ik ben een t-mobile winkeltje ingelopen, daar gevraagd naar de mogelijkheden, ik vond AT&t met 6 gb voor 45$ wel wat duur. Bij T-mobile kon ik voor 50$ 10 gb krijgen, en 5 minuten later liep ik met een werkende oplossing de winkel uit.

Ik zit in het Zuidwesten, in de grote steden is het bereik prima. Daarbuiten is het wisselend, vaak 1 of 2 streepjes LTE, maar het is een uitgestrekt land dus niet overal bereik. Hotspot werkt daarbij prima.

Er zijn ook gebieden, bijvoorbeeld bij de grand canyon of het noorden van arizona, waar t-mobile geen bereik heeft. Daar kun je roamen op usa commnet of usa cellular one, 2 regionale providers. Bij USA commnet was data vaak niet aanwezig of heel erg traag, eigenlijk niet bruikbaar. Bij Cellular one was de data een stuk beter, regelmatig LTE, wel werkte hotspot daarbij niet altijd even goed, kreeg regelmatig een melding dat hotspot niet beschikbaar was tijdens roaming.

Over het algemeen ben ik prima tevreden van deze oplossing, bereik is niet veel minder dan AT&T en de prijs is een stuk beter. Wel een paar tips:

Bellen en sms is beschikbaar maar alleen binnen de USA, naar nederland bellen is niet mogelijk zonder extra tegoed op je simkaart te zetten.
Dit is getest met een Nederlandse iPhone SE.
Dit abonnement verloopt automatisch, ik was uiteindelijk 53 dollar kwijt inclusief taxes, dan krijg je 10 gb vanaf moment van activatie.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
TexMex schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:17:
[...]

Als ik jou was zou ik even de Mi Orange v6.0.0 APK installeren. Dat kan alleen buiten de Play Store om (tenzij die bij jou op Spanje staat ingesteld). Met die app is de simkaart prima te beheren. Het werkt een stuk soepeler dan de website.
Mijn Mundo sim omgezet naar Go Walk. De Free sim van mei wilde niet op u het netwerk.
3Gb voor 9,95.

Google Translate:

Welkom bij GO Walk! Kunnen genieten van 1.5GB (3GB met X2 vermenigvuldig je gigas promo tot 30/09) 20 minuten, andere oproepen tot 6 cent.eur / min en opgenomen in de EU-roamingverordening voor slechts 9,95 eur / maand ( incl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:57

TheVMaster

Moderator WOS
Noppesnada schreef op Tuesday 18 August 2015 @ 11:44:
[...]

Ter aanvulling.

Deze haal je gewoon op het Brionplein in de winkel.
Iemand nog een update over deze sim op Curaçao? Ik ben daar nu en een sim met 250MB kost 35 Nafl (ongeveer 17 euro) en voor nog eens 750 MB betaal je dan nog eens 15 Nafl. Totaal kost 1GB data dus ongeveer 25 euro. :Volgens mij kan dat niet goedkoper op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:50
JackSparrow schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:24:
[...]

Iemand nog een update over deze sim op Curaçao? Ik ben daar nu en een sim met 250MB kost 35 Nafl (ongeveer 17 euro) en voor nog eens 750 MB betaal je dan nog eens 15 Nafl. Totaal kost 1GB data dus ongeveer 25 euro. :Volgens mij kan dat niet goedkoper op dit moment.
Voor 59 naf koop je bij Chippie 3 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Boinkie schreef op Thursday 20 July 2017 @ 20:37:
[...]

Voor 59 naf koop je bij Chippie 3 gig.
En waar zit Chippie...? Dat is niet Digicel toch? Daar kwamen de prijzen vandaan die ik noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:50
JackSparrow schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 01:51:
[...]

En waar zit Chippie...? Dat is niet Digicel toch? Daar kwamen de prijzen vandaan die ik noemde.
Sorry. Is ook Digicel. Hier de 4G data plans

https://www.digicelgroup....d-plans/4g-data-plan.html

54 naf voor 3 gig. Sim is 25 naf waarvan 20 credit. Afgelopen maart nog gekocht in Willemstad (ottrobanda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
In Egypte bij Orange EG even SIM met 20GB voor 250EGP (12,50-ish) databundel genomen. Na het weekend neem ik nog 'n 3G stick van Orange (voor 300EGP, +-15 euro) met 40GB voor 400EGP (+-20 euro) voor de verlaten gebieden, waar geen wifi te vinden is.

Tot zover nog tevreden. Merk wel op dat 3G tergend traag is, 4G behaalt snelheden van max. 13mb/s down en 8mb/s up in Caïro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
draak42 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 05:59:
Ik zit op dit moment in de USA, heb daar een prepeet kaart van tmobile gekocht. Hier even kort mijn ervaringen.
Tx. Ik vertrek zelf over een paar dagen naar dezelfde buurt. Twijfel tussen de tourist card en at&t gophone. Zal mn ervaringen ook delen tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Laatst online: 04-08 20:57
Ga binnenkort op vakantie naar Turkije en zit te denken om Vodafone Prepaid hier te kopen met 2-3GB, Vodafone is de enige in NL die Turkije in het EU pakket heeft. Of raden jullie wat anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:12
Ik had ook al even zitten kijken voor Turkije. Maar prepaid werkt niet in Turkije abonnementen werken blijkbaar wel in Turkije. Even goed nakijken voor je wat koopt...
Ik heb ik Turkije wel eens een simmetje gekocht maar ze doen heel moeilijk met onze telefoons...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:40
In Turkije krijg je zeer moeilijk een prepaid sim. Wanneer ze geactiveerd kunnen worden überhaupt, worden ze vrijwel binnen enkele uren tot twee dagen geblokkeerd. Zeker wanneer ze op een buitenlandse naam worden geregistreerd (je dient een paspoort te overhandigen bij activatie). Daarnaast zul je er niemand vinden die de sim op zijn naam registreert.

Buitenlandse toeristen en ook veelal de inheemse bevolking wordt gecappt op snelheid. Vooral sociale media. Facebook en dergelijke werken dus maar zeer traag (eigenlijk gewoon niet).

Ook wanneer je via een VPN via de hotel wifi werkt, heb je kans dat bepaalde sites traag werken.

Lang leve het regime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
jan groen schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:45:
Ik had ook al even zitten kijken voor Turkije. Maar prepaid werkt niet in Turkije abonnementen werken blijkbaar wel in Turkije. Even goed nakijken voor je wat koopt...
Ik heb ik Turkije wel eens een simmetje gekocht maar ze doen heel moeilijk met onze telefoons...
Je kan gewoon een simkaart prepaid kopen en die zonder imei nummer te hoeven geven registreren dit heb ik zo even online gelezen.
Vodaphone prepaid is helaas uitgelosten voor Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Incognitum schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:21:
In Turkije krijg je zeer moeilijk een prepaid sim. Wanneer ze geactiveerd kunnen worden überhaupt, worden ze vrijwel binnen enkele uren tot twee dagen geblokkeerd. Zeker wanneer ze op een buitenlandse naam worden geregistreerd (je dient een paspoort te overhandigen bij activatie). Daarnaast zul je er niemand vinden die de sim op zijn naam registreert.

Buitenlandse toeristen en ook veelal de inheemse bevolking wordt gecappt op snelheid. Vooral sociale media. Facebook en dergelijke werken dus maar zeer traag (eigenlijk gewoon niet).

Ook wanneer je via een VPN via de hotel wifi werkt, heb je kans dat bepaalde sites traag werken.

Lang leve het regime.
Heb eerlijk gezegd weinig met sociale media, fb, twitter. Gaat me gewoon erom dat ik online ben tijdens de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Tja, het begrip 'online zijn' is in Turkije gewoon qua beleving en inhoud net ff iets anders ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
Mijn 4gb van vodafone was op. Dus toch maar weer een MundoSim gehaald.

Tip voor s7 edge gebruikers : out of the box werkt hij niet met een s7 edge.
Bij "operator type virtueel netwerk" imsi invoeren. Shop kreeg het niet voor elkaar en heeft mijn geld terug gegeven. We zijn de sim vergeten. Zat dus nog in mijn telefoon :+ Later zitten pielen met alle settings en met imsi aan gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 10:15
wesley2004 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:15:
[...]

Bedankt voor de nuttige info
Als je een simkaartje uit de terminal trekt dan is die meteen geactiveerd en klaar voor gebruik ?
Ga m in Frankrijk gebruiken en stop m in een oude Iphone 4 of samsung S5 (welke maar het grootste bereik heeft) en dan hotspot aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
dutchnltweaker schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:49:
Mensen die in Rusland komen, raad ik de provider MTC op dit moment af.

Waarom? Ze blokkeren alle buitenlandse toestel toestellen (geo locatie) waar dit vorig jaar nog werkte is dit niet meer.
Helaas naar mijn geld kunnen fluiten... Sorry meneer maar het is een dienst die u afneemt wat werkt maar helaas niet bij u.

(Kon het werkend krijgen maar kost me ongeveer tussen de 5 a 6000 roebels omgerekend 75 a 100 euro en was hem van 2 tot 5 dagen dan kwijt).

Heb op dit moment van schrijven nog geen ervaring met andere Russische providers maar laat gauw iets weten als ik meer info heb.
Dit kan ik bevestigen. Mijn MTS kaart werd direct geblokkeerd na het opstarten van mijn telefoon. Deze kun je alleen deblokkeren met een Russisch paspoort in de winkel of door een kopie van Russisch paspoort per mail in te sturen. Hetzelfde met simkaartje van SimSim. Beeline, Tele2 en MegaFon werken allebei vooralsnog gewoon normaal, zelfs met roaming hier in Nederland.

@dutchnltweaker als je je MTS simkaart nog hebt, dan kan je die gratis laten porteren naar een nieuwe provider, mocht je er behoefte aan hebben.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
timmie1 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:01:
[...]

Dit kan ik bevestigen. Mijn MTS kaart werd direct geblokkeerd na het opstarten van mijn telefoon. Deze kun je alleen deblokkeren met een Russisch paspoort in de winkel of door een kopie van Russisch paspoort per mail in te sturen. Hetzelfde met simkaartje van SimSim. Beeline, Tele2 en MegaFon werken allebei vooralsnog gewoon normaal, zelfs met roaming hier in Nederland.

@dutchnltweaker als je je MTS simkaart nog hebt, dan kan je die gratis laten porteren naar een nieuwe provider, mocht je er behoefte aan hebben.
Nope ook niet met een Russische paspoort (waar die mee geactiveerd en geregistreerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
dutchnltweaker schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:31:
[...]

Nope ook niet met een Russische paspoort (waar die mee geactiveerd en geregistreerd is).
Dat is raar, want de klantenservice gaf aan dat het op die manier werkt. Nu ben ik daar niet in de buurt, dus kan ik het zelf nu niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
timmie1 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:32:
[...]

Dat is raar, want de klantenservice gaf aan dat het op die manier werkt. Nu ben ik daar niet in de buurt, dus kan ik het zelf nu niet proberen.
Zoals ik eerder vertelde (ben er nu) was dat de enige opties, nu in contact met Samsung gekomen en misschien dat op een of andere wijze me geoloctatie nog gelockt is. Maar ja voor dat ik die code weer heb is het weer 4 a 6 weken verder dus kan mijn bevindingen hierop helaas niet delen, volgend jaar maar weer .. |:(

Ps: geen zin om te porteren.. gaan me Unlimited internet pakket weg..

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-07-2017 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 14:09
Een kort stukje over mijn ervaring met Virgin Mobile in Canada.

Een dag na aankomst heb ik in Calgary bij een winkel een prepaid simkaart gekocht. Deze kost een paar CAD. Ik mocht hem gratis ontvangen, omdat er op dat moment een computerstoring was en de medewerker mijn sim niet kon activeren. Dit activeren is overigens prima zelf te doen via internet, waarvoor je het simkaartnummer en je IMEI nodig hebt.

Pakketten:
Je kan bij Virgin Text, Talk & Text en Talk, Text & Data Plans aanschaffen met je prepaid kaart. Pay as you go kan trouwens ook gewoon.
De pakketten zijn hier te vinden. Het is duur voor wat je krijgt, maar volgens mij is dit zo bij alle Canadese carriers (corrigeer me als dit niet zo is). Zelf heb ik voor het pakket met 2GB gekozen, dit kost 70 CAD (ongeveer 50 euro).

Het vermelden waard is dat je bij Virgin alleen met een Canadese creditcard of een prepaid voucher kan opwaarderen. Je krijgt een melding als je pakket is verlopen en een nieuwe moet aanschaffen. Automatische aanschaffing kan ook, mits je dus over een Canadese creditcard beschikt. Een prepaid voucher is hiervoor dus ideaal, omdat automatische afschrijving hierbij dus niet werkt omdat je dan een nieuwe voucher moet kopen. Tijdens het activeren van de sim kun je een vouchercode invoeren en meteen je gewenste pakket kiezen. Binnen een halfuur na activeren werkt de sim.

Voor long distance telefoneren raadde de vriendelijke medewerker mij aan om eerst een long distance calling card te kopen, omdat de kosten torenhoog kunnen oplopen. Dit heb ik gedaan en zodoende redelijk wat af kunnen bellen met het thuisfront (met een kaartje van 5 CAD kun je al heel wat bellen).

Bereik:
Virgin gebruikt het netwerk van Bell, wat een van de grotere netwerken heeft. Ik ben in Alberta en British Columbia geweest en in de grotere steden waar ik ben geweest (Calgary, Kamloops, Vancouver & Victoria) had ik altijd 4G. In de dorpjes en de wat grotere toeristische trekpleisters is eigenlijk ook wel altijd signaal beschikbaar (wisselend tussen 3G en 4G). In de afgelegen gebieden kun je bereik vergeten, maar volgens mij is dat bij zowat alle netwerken zo.

Opmerkelijk is dat ik gedurende mijn drie dagen in Seattle (USA) niet kon roamen op een US carrier. Mocht je dus voor langere tijd de US ingaan, dan is dit dus niet de ideale carrier voor je.

Al met al zou ik Virgin Canada zeker aanraden, mits je niet voor langere tijd naar de USA gaat. Op de plekken in dit deel van Canada is de internet snelheid voldoende (in de steden razendsnel). Bovenop de bergen in de Rocky Mountains heb je geen service. Zeker niet erg, omdat de natuur adembenemend schitterend is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
In Duitsland had ik in Keulen waar ik nu zit altijd goed ontvangst via E-Plus. Maar nu is het drama vooral in weekend hier was FB niet te doen en zelfs Whatsapp berichten puur tekst duurde 30 minuten tot anderhalf uur dit is echt niet leuk meer zo betaal genoeg voor KPN. En dan zo je klanten naaien.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:53
Waarom pak je dan niet handmatig een ander netwerk? Vaak moet je dat een keer of 3 herhalen voordat je erop komt vanwege de netwerkvoorkeur, maar uiteindelijk moet dat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
ASW1 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:38:
Waarom pak je dan niet handmatig een ander netwerk? Vaak moet je dat een keer of 3 herhalen voordat je erop komt vanwege de netwerkvoorkeur, maar uiteindelijk moet dat lukken.
Reageerde je op mij?
Hij pakt toch al automatisch de goede er valt toch niets meer te kiezen?
Of misschien ik iets?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley2004
superlion schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:14:
[...]

Bedankt voor de nuttige info
Als je een simkaartje uit de terminal trekt dan is die meteen geactiveerd en klaar voor gebruik ?
Ga m in Frankrijk gebruiken en stop m in een oude Iphone 4 of samsung S5 (welke maar het grootste bereik heeft) en dan hotspot aan :)
Ja hij werkt meteen.
Let wel op dat het toestel 4g ondersteunt anders geen 100gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ErikRo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:46:
[...]
Reageerde je op mij?
Hij pakt toch al automatisch de goede er valt toch niets meer te kiezen?
Of misschien ik iets?
Ik denk dat je iets mist ja. De techniek erachter ken ik niet precies, wel de praktijk. Jouw provider heeft in het buitenland partners waarmee gunstige roamingafspraken gemaakt zijn. Dat is dan het voorkeursnetwerk, wanneer er meerdere netwerken beschikbaar zijn pakt hij altijd die ene. Alleen als die niet beschikbaar is kun je op een ander netwerk. Wanneer je handmatig een ander netwerk kiest, wordt je weer teruggezet naar het voorkeursnetwerk, maar wanneer je het een aantal keer herhaalt blijf je uiteindelijk aangemeld (meestal, voor zover ik weet) op dat andere netwerk.
Ik kan met Hollandsnieuwe bv alleen op de Vodafone netwerken in Europa, maar wanneer ik handmatig een ander kies dan kan ik daar na 3x herhalen op blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:39
ASW1 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:52:
.............Wanneer je handmatig een ander netwerk kiest, wordt je weer teruggezet naar het voorkeursnetwerk..........
In dat geval zou het betekenen dat je weer terugschakelt op automatisch netwerk selecteren.
Normaal gesproken betekent handmatig, dat je met het gekozen netwerk verbonden blijft, ook bij een verplaatsing.
Mocht dat desbetreffende netwerk na die verplaatsing niet aanwezig zijn, heb je geen verbinding en zal je handmatig opnieuw een netwerk moeten kiezen. Dit is dan ook alleen echt nuttig als je op één locatie verblijft.
Het kan zijn dat een echt handmatige selectie om die reden niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
ASW1 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat je iets mist ja. De techniek erachter ken ik niet precies, wel de praktijk. Jouw provider heeft in het buitenland partners waarmee gunstige roamingafspraken gemaakt zijn. Dat is dan het voorkeursnetwerk, wanneer er meerdere netwerken beschikbaar zijn pakt hij altijd die ene. Alleen als die niet beschikbaar is kun je op een ander netwerk. Wanneer je handmatig een ander netwerk kiest, wordt je weer teruggezet naar het voorkeursnetwerk, maar wanneer je het een aantal keer herhaalt blijf je uiteindelijk aangemeld (meestal, voor zover ik weet) op dat andere netwerk.
Ik kan met Hollandsnieuwe bv alleen op de Vodafone netwerken in Europa, maar wanneer ik handmatig een ander kies dan kan ik daar na 3x herhalen op blijven.
Oh dat wist ik dan inderdaad nog niet. Jammer genoeg ga ik vandaag weer terug. Maar voor de volgende trip ga ik dat zeker proberen. Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Gisteren in Vegas een T-Mobile tourist card gehaald en zo ver prima bereik. Bijzondere is dat je continu LTE ziet staan, ook bij 1 blokje bereik als je richting de national parks gaat (wat dan tergend langzaam is).

Ter vergelijking m'n NL sim in een tweede toestel gehad en die neemt standaard AT&T. Het bereik is tot zover vergelijkbaar met T-Mobile.

Note: de T-Mobile verkoper probeert je eerst wijs te maken dat de tourist card slechts 1 week geldig is met een activatiekosten van $10 erbovenop. Totdat je de screenshot vd site laat zien, dan is ie "na overleg met zn manager" bereid de kosten te "waiven".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley2004
Vandaag terug uit frankrijk.
Free is erg goed bevallen.
We hebben van de 100gb "maar" 49Gb gebruikt du snog genoeg over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
androids schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:08:
Gisteren in Vegas een T-Mobile tourist card gehaald en zo ver prima bereik. Bijzondere is dat je continu LTE ziet staan, ook bij 1 blokje bereik als je richting de national parks gaat (wat dan tergend langzaam is).

Ter vergelijking m'n NL sim in een tweede toestel gehad en die neemt standaard AT&T. Het bereik is tot zover vergelijkbaar met T-Mobile.

Note: de T-Mobile verkoper probeert je eerst wijs te maken dat de tourist card slechts 1 week geldig is met een activatiekosten van $10 erbovenop. Totdat je de screenshot vd site laat zien, dan is ie "na overleg met zn manager" bereid de kosten te "waiven".
Dacht dat dit van die shovele kiosk praktijken waren, kunnen die Amerikanen blijkbaar wat van.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
androids schreef op Friday 28 July 2017 @ 07:08:

androids schreef op Friday 28 July 2017 @ 07:08:

Ik heb in februari in de VS een T-Mobile SIM van deze aanbieder gebruikt : http://www.ebay.nl/itm/Pr...onal-calling/252491964159

Had voor 35 euro onbeperkte 4G in de VS (ik zat in de Seattle area). Volgens mij is dat geen speciale tourist SIM, maar gewoon een normaal prepaid kaartje. Het het kaartje overigens gewoon in het hotel in de VS laten bezorgen, dat schijnt daar toch redelijk normaal te zijn. Daarna de verkoper even het sim nummer gestuurd en paar uur later kon ik hem gebruiken (hij activeert hem voor je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 17:08
JackSparrow schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:27:
[...]

[...]

Ik heb in februari in de VS een T-Mobile SIM van deze aanbieder gebruikt : http://www.ebay.nl/itm/Pr...onal-calling/252491964159

Had voor 35 euro onbeperkte 4G in de VS (ik zat in de Seattle area). Volgens mij is dat geen speciale tourist SIM, maar gewoon een normaal prepaid kaartje. Het het kaartje overigens gewoon in het hotel in de VS laten bezorgen, dat schijnt daar toch redelijk normaal te zijn. Daarna de verkoper even het sim nummer gestuurd en paar uur later kon ik hem gebruiken (hij activeert hem voor je).
In juni hetzelfde kaartje gebruikt, de versie waar ook roaming in Canada en Mexico bij zat. Werkte perfect in VS en Canada.

Netwerk snelheden in Canada waren beduidend beter dan in de US overigens. Alleen bij tethering kreeg je beperkte snelheid, maar wel werkbaar.

Ik had het kaartje naar NL laten sturen was in 8 dagen in huis.

[ Voor 4% gewijzigd door MrTGT op 29-07-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MrTGT schreef op Saturday 29 July 2017 @ 19:38:
[...]

In juni hetzelfde kaartje gebruikt, de versie waar ook roaming in Canada en Mexico bij zat. Werkte perfect in VS en Canada.

Netwerk snelheden in Canada waren beduidend beter dan in de US overigens. Alleen bij tethering kreeg je beperkte snelheid, maar wel werkbaar.

Dat is nog beter, ik had daar helaas geen tijd meer voor (heb hem 3 dagen voor vertrek besteld). Dat soort kaartjes zijn voor mijn gevoel altijd een betere optie, dan de 'tourist kaarjtes' met maar 1 of 2 GB data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFinch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 15:41
Net in Japan geweest, bij Bic Camera voor 16 euro omgerekend een data only simcard van 2Gb gekocht. Je zit dan op het netwerk van NTT docomo. Tethering is mogelijk met deze sim.
Ideaal voor het ov te checken. Voor tokyo raad ik aan om Tokyosubway te downloaden. Met deze app kun je offline de route checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Hier in Kazachstan een Activ+ sim kaart gekocht (250T) (kun je bijna overal krijgen). Daar dan een tegoed op gezet van 2000T en Comfort10 geactiveerd. Nu voor nog geen 6euro 10GB data beschikbaar voor een maand.

Mocht iemand hier ooit komen, de SIM werkt pas na herhaaldelijk *000# te bellen. Hierna kun je pas het tegoed verhogen.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:11
Afgelopen twee weken in Zuid Frankrijk gezeten met mijn eigen t-mobile abo. De standaard keuze viel constant weg (bytel oid) en toen voor SFR gekozen handmatig. Daar geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

MrFinch schreef op maandag 31 juli 2017 @ 06:42:
Net in Japan geweest, bij Bic Camera voor 16 euro omgerekend een data only simcard van 2Gb gekocht. Je zit dan op het netwerk van NTT docomo. Tethering is mogelijk met deze sim.
[..]
Is dat een aanbieding geweest?
Ik zie de SIM die je bedoelt voor 3790 Yen.
Of is de koers onlangs in mekaar gestort..
Laatste keer dat ik checkte was dat ruim 30 Euro namelijk.

Ik zie wel een andere SIM die meer bij die ca. 16 Euro in de buurt komt maar die geldt 12 maanden, abonnement dus.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Nee dat klopt wel, alleen is je tegoed dan maar een week geldig dacht ik.
Had zelf ook een sim gehaald bij bic camera, 5gb voor iets van 30 euro, 1 maand geldig.
Er zijn wel kleinere/goedkopere bundels maar die zijn allemaal maar 1 of 2 weken geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:18
MrTGT schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:38:
[...]

Ik ben ook opzoek naar een sim kaartje, maar dan speciaal voor het gebruik in een mifi. Zou je deze daarom dus afraden? Of zien ze een mifi niet als tethering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ervaring youfone (2 sims besteld):

5500 + 2000 mb is ook echt 7500 mb.
Snelheid is zeer goed aan de Spaanse kust.
Kreeg wel na +- 1700 mb een melding 80% verbruikt. En na +- 2000 mb stopte het. Maximum van 50 euro bereikt.
Youfone gebeld. Lag aan kpn. Bij kpn kunnen ze niet zien wat voor bundel er op zit.

> sms ja naar youfone en ik mocht weer verder. Ging daarna gewoon weer uit bundel.

Abonnement op 18 juli opgezegd.
Gelijk bevestigd door youfone
Cashbackxl van 20 euro vandaag bijgeschreven.

Dus twee maanden sim voor -2.50 euro _/-\o_

Bij 1 sim 90 mb buiten bundel gegaan.
Kostte 9 euro :+ volgens de app.
Toch maar een mailtje voor gestuurd.
Omdat het "welkom in Spanje sms " 0.04 cent per mb aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dus je kreeg een sms met als melding 2000mb gebruikt en toen had je geen verbinding meer?
Wat is die melding 'maximum 50 euro verbruikt' waar je het over hebt?
Ik heb nl. ook een youfone geregeld, wel met unlimited.. dus ben benieuwd of ik hetzelfde geneuzel krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
Lord_Dain schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:16:
Dus je kreeg een sms met als melding 2000mb gebruikt en toen had je geen verbinding meer?
Wat is die melding 'maximum 50 euro verbruikt' waar je het over hebt?
Ik heb nl. ook een youfone geregeld, wel met unlimited.. dus ben benieuwd of ik hetzelfde geneuzel krijg.
Let er op dat "unlimited' bij Youfone inhoudt dat je 15Gb in NL hebt en 7,5Gb in de EU.
KPN stuurt een SMS dat je 56 euro verbruikt hebt, omdat je via KPN toegang hebt tot roaming, en zij niet zien dat je met Youfone een lager bedrag hebt afgesproken. Je kunt dan alleen verder met internetten als je toestemming geeft om boven deze 'kosten' uit te gaan. Zolang je minder dan 7,5Gb roaming verbruikt zul je echter niets in rekening gebracht krijgen door Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
PWA777 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:52:
[...]

Let er op dat "unlimited' bij Youfone inhoudt dat je 15Gb in NL hebt en 7,5Gb in de EU.
KPN stuurt een SMS dat je 56 euro verbruikt hebt, omdat je via KPN toegang hebt tot roaming, en zij niet zien dat je met Youfone een lager bedrag hebt afgesproken. Je kunt dan alleen verder met internetten als je toestemming geeft om boven deze 'kosten' uit te gaan. Zolang je minder dan 7,5Gb roaming verbruikt zul je echter niets in rekening gebracht krijgen door Youfone.
7.5 Gb ?
Kan ik mij nou niet voorstellen... Ik heb 7500 afgesproken en ook echt 7500 gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Datagebruik is geen issue, ik zet een harde limiet op 7.5GB. Vraag me alleen af hoe ik 'toestemming verleen' aan Youfone/KPN? Waarom maken ze er eigenlijk mijn probleem van. Stomme prutsers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
driel24 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

7.5 Gb ?
Kan ik mij nou niet voorstellen... Ik heb 7500 afgesproken en ook echt 7500 gekregen!
Het 7,5Gb abo geeft 7,5Gb in NL of EU
Het "onbeperkt" abo geeft 15Gb in NL of 7,5Gb EU.

Geloof het of niet maar dit staat gewoon in de tarieven van Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:24
Op de tarieven pagina staat dat 15GB als fair-use genoemd en daarna geknepen.
bij de Eu-bundel staat:
Vanaf 1 juni 2017 geldt hetzelfde als in Nederland. De min/sms/MB's gaan van je bundel af. Kosten buiten de bundel zijn gelijk aan de buitenbundel kosten in Nederland.
Als je extra veel wilt bellen, sms'en of internetten in de EU, kun je aanvullend nog de EU bundel gebruiken. Het is niet meer mogelijk om de EU bundel aan te zetten via MyYoufone.
Dat is toch gewoon 15GB of zijn er mensen met een andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 21:52
Heeft iemand ervaring met een KPN abbonnement in Hongarije? Kun je daar op telekom of telenor verbinding maken met 4G? Op de website van KPN staat in het lijstje van de landen waar je 4G kunt gebruiken Hongarije er niet bij. Nu vraag ik me wel af hoe betrouwbaar dat lijstje is, aangezien Noord Korea daar ook in staat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:18
Hoi, ik ben woonachtig te België, en heb een telefoon met 2simcard slots, nu blijkt belgië qua data heel duur te zijn volgens sommigen van jullie dus zat ik te denken om misschien een simkaart van elders te kopen puur voor mijn data en deze gewoonweg hier te gebruiken sinds de nieuwe EU norm.
Zijn hier mensen die me een provider zouden kunnen aanwijzen(zal enkel voor datz gebruikt worden) voor een laag prijsje(4g bij voorkeur)?
Er zullen wel providers zijn die de 3maanden regel niet volgen denk ik?
Bedankt alvast.

Edit: Die Youfone onbeperkte databundel lijkt me wel iets, zouden ze me na die 4maand extra aanrakenen als ik hen gebruik? Alsook kan ik terugvinden welke provider zij zouden gebruiken hier in België?

[ Voor 16% gewijzigd door theory op 02-08-2017 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFinch
carnager schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:29:
[...]

Is dat een aanbieding geweest?
Ik zie de SIM die je bedoelt voor 3790 Yen.
Of is de koers onlangs in mekaar gestort..
Laatste keer dat ik checkte was dat ruim 30 Euro namelijk.

Ik zie wel een andere SIM die meer bij die ca. 16 Euro in de buurt komt maar die geldt 12 maanden, abonnement dus.
Sim was maar een week geldig, je kon er ook niet mee bellen of sms'en.
Kwamen toevallig 2 Japanse studenten tegen die dat wel konden regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFinch
In Maleisië heb ik een hotlink simcard gekocht voor 50 Ringgit dat is ongeveer 10 euro en daarvoor krijg je 5gb met elke dag een happy hour van 1gb die je via de hotlink app kan activeren.
Met dit kaartje kan je ook nog eens 100 min bellen.
Je zit dan op het my Maxis netwerk wat beschikt over 4g. Gebruikt in Kuala Lupur en Pangkor island.
Tethering is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Joostglas schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:43:
Nu vraag ik me wel af hoe betrouwbaar dat lijstje is, aangezien Noord Korea daar ook in staat? 8)7
Niet, dus. Koryolink en die andere operator hebben beide noch 4G apparatuur noch roaming overeenkomst met buitenlandse operators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
MrTGT schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:38:
[...]
Ik ben ook aan het kijken voor Canada (twijfel tussen AT&T en T-Mobile)
Volgens mij kun je met AT&T helemaal niet tetheren. Als ik het goed heb is de data 30 dagen geldig. Was SIM al geactiveerd, of kun je zelf ingangsdatum bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 00:54
Ik ga binnenkort op vakantie en kom enkele dagen in o.a. Zwitserland, 2x 4 dagen met 4 dagen tussenin.

Mijn telefoonabonnement is bij T-Mobile waar ze Zwitserland niet tot de EU rekenen maar tot "zone 1". Daar horen vrij hoge travel & surf tarieven bij :/ :
https://www.t-mobile.nl/buitenland/travel-en-surf

Nu zag ik deze bij Vodafone, als ik het goed begrijp heb ik dan voor 10 euro een prepaid SIM-kaartje met 1GB data erop die ik gedurende 1 maand kan gebruiken binnen de EU. Waarbij Zwitserland ook onder EU valt :o :
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/you-1gb.shtml

Zijn er goedkopere mogelijkheden of is dit prepaid SIM-kaartje een goede keuze? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Josefien schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:36:....

Zijn er goedkopere mogelijkheden of is dit prepaid SIM-kaartje een goede keuze? :D
Goedkoper zou Youfone kunnen zijn. (even teruglezen). Zwitserland zit erbij.
mbt Vodafone :
Of het een goede keus is hangt van jou af en je datagebruik. 1GB is niet zoveel.
Ik heb een dergelijk kaartje in een mifi vooral om het gemak en de uitstekende ontvangst.
3+1GB 20 euro, voor 3 weken online met twee personen red ik makkelijk.
In dat geval is er nog 7.50 euro premie voor opwaarderen. Dus uiteindelijk 12.50 euro voor 4GB. Enige creativiteit met opwaarderen is dus wel gewenst.

[ Voor 11% gewijzigd door elinx op 02-08-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 00:54
elinx schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:32:
[...]

Goedkoper zou Youfone kunnen zijn. (even teruglezen). Zwitserland zit erbij.
mbt Vodafone :
Of het een goede keus is hangt van jou af en je datagebruik. 1GB is niet zoveel.
Ik heb een dergelijk kaartje in een mifi vooral om het gemak en de uitstekende ontvangst.
3+1GB 20 euro, voor 3 weken online met twee personen red ik makkelijk.
In dat geval is er nog 7.50 euro premie voor opwaarderen. Dus uiteindelijk 12.50 euro voor 4GB. Enige creativiteit met opwaarderen is dus wel gewenst.
Zover ik begrijp is Youfone alleen in abonnementsvorm beschikbaar die mensen direct na een maand weer opzeggen, geen prepaid :/

Per GB is het wel goedkoper als je meer nodig hebt, maar ik heb aan 1GB voldoende :D Het is meer bedoeld voor het af en toe opzoeken van dingen op Google Maps en soms een statusupdate op Facebook. Ik ga verder niet veel internetten op vakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
De Vodafone 1GB YOU SIM is heel geschikt voor toeristen die in Nederland zonder problemen wat willen internetten - ze zitten dan gelijk op 4G en beltegoed ophogen is niet moeilijk.

Het leek vroeger ook dat het voor Nederlanders die naar het buitenlang gaan handig was om een 1GB YOU mee te nemen, maar de laatste tijd hoor je toch veel negatieve berichten. Volgens die berichten wordt de snelheid van Nederlandse SIMs in het buitenland afgeknepen en bijvoorbeeld naar 3G of erger teruggezet. Want anders wordt het te duur voor de telefoonbedrijven, al dat roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
vw23a schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:56:
De Vodafone................ Nederlandse SIMs in het buitenland afgeknepen en bijvoorbeeld naar 3G of erger teruggezet.....
Dit deel ik niet.
Ik heb in Duitsland, Oostenrijk en nu in Italie niet te klagen en altijd goede snelheden via een 4G mifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:00
elinx schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:47:
[...]
Dit deel ik niet.
Ik heb in Duitsland, Oostenrijk en nu in Italie niet te klagen en altijd goede snelheden via een 4G mifi.
Ik merk ook geen verschil, ook Duitsland, Zwitserland en Italië. Kijk elke dag gewoon tv via ziggo en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:11
vw23a schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:56:
Het leek vroeger ook dat het voor Nederlanders die naar het buitenlang gaan handig was om een 1GB YOU mee te nemen, maar de laatste tijd hoor je toch veel negatieve berichten.
Hier in Frankrijk heb ik ten hoogste een H+ verbinding, hetzelfde als in vorige jaren en als met andere providers. 4G is in deze omgeving doorgaans alleen in steden of op doorgaande wegen, en die zijn hier beide weinig. Onderweg op de autoroute wel gewoon 4G+, afgelopen juni in Spanje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Dan ligt het aan de netwerk dekking en niet aan de providers die eea afknijpen.

Ik weet niet hoe een mifi met netwerk zoeken omgaat en evt. voorkeursnetwerken igv roaming en snelheid.
Kan het zijn dat de netwerk snelheid getest wordt, voor er een verbinding tot stand komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:29
Kan bevestigen dat Orange Airbox 4G mifi, die wij vorig jaar met een geld terug actie voor 30 euro gekocht hebben in de Orange shop in Frankrijk, het ook goed doet met een Vodafone You prepaid sim kaart. Dat ding is dus blijkbaar simlock-vrij. Hoefde zelfs niets in te stellen (geen apn of zo): sim-kaart erin en internetten maar. Vind het wel vervelend dat je bij Vodafone You niet kunt controleren hoeveel MB's je verbruikt hebt.
Weet ook niet of je een waarschuwings-SMS ontvangt als je 80% of 100% van je prepaid-internetbundel verbruikt hebt.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Aziona schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:05:
Kan bevestigen dat Orange Airbox 4G mifi, die wij vorig jaar met een geld terug actie voor 30 euro gekocht hebben in de Orange shop in Frankrijk, het ook goed doet met een Vodafone You prepaid sim kaart. Dat ding is dus blijkbaar simlock-vrij. Hoefde zelfs niets in te stellen (geen apn of zo): sim-kaart erin en internetten maar. Vind het wel vervelend dat je bij Vodafone You niet kunt controleren hoeveel MB's je verbruikt hebt.
Weet ook niet of je een waarschuwings-SMS ontvangt als je 80% of 100% van je prepaid-bundel verbruikt hebt.
Kan je wel controleren... download de Vodafone app maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
dutchnltweaker schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:38:
[...]
Kan je wel controleren... download de Vodafone app maar.
Nee, hoor, kijk maar. Ook heb ik gisteren gechat met iemand van Vodafone die dat bevestigde.
Afbeeldingslocatie: https://poepophetgras.nl/web_images/IMG_2863.PNGAfbeeldingslocatie: https://poepophetgras.nl/web_images/IMG_2864.PNGAfbeeldingslocatie: https://poepophetgras.nl/web_images/IMG_2865.PNG

Mijn vrouw heeft een Vodafone abonnement, dan kun je wel het tegoed checken in de app, maar niet bij prepaid.

[ Voor 9% gewijzigd door Aziona op 06-08-2017 11:34 ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ik heb ook de prepaid van Vodafone en kan het tegoed met de app checken, maar pas nadat het bonus tegoed (1GB bij 3GB) op was. Tot zolang stond de teller op 0.

Met de Huawei Hilink app heb ik daarom een limiet ingesteld die iets lager ligt dan het tegoed. Bovendien kan je daarmee ook je verbruik zien. Tevens kan je met deze app ook sms lezen en verzenden.

De Orange Mifi is volgens mij een Huawei, dus de app zou het moeten doen. Ikzelf heb ook een OEM.

[ Voor 36% gewijzigd door elinx op 06-08-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Aziona schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Nee, hoor, kijk maar. Ook heb ik gisteren gechat met iemand van Vodafone die dat bevestigde.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Mijn vrouw heeft een Vodafone abonnement, dan kun je wel het tegoed checken in de app, maar niet bij prepaid.
Vreemd, ik kon het laatst (maand geleden) wel inzien wat ik precies can de data bundel had gebruikt (was toen een 3gb bundel). Dus lijkt me meer of een app fout of die gene van de klanten service weet niet waar ze het over heeft.

Mijn advies is zet het in de Vodafone forum, want naar mijn ervaring kan het wel degelijk.

Aanvulling: log eens online in op de website van Vodafone en kijk of je daar wel het verbruik kan zien.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 06-08-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:11
Vanmiddag even gekeken, en ik krijg de resterende mb's van de maandbundel (prepaid) en die van de bundelbooster te zien in de Vodafone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
elinx schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:02:
[...]
...... maar pas nadat het bonus tegoed (1GB bij 3GB) op was. Tot zolang stond de teller op 0.
Wellicht dat ik dan eerst die Vodafone You Datastart bundel moet opmaken voordat die echte bundels zichtbaar worden. Wel vreemd dat de helpdesk van Vodafone dan roept dat het niet mogelijk is. Ze gaf zelfs aan dat het wel mogelijk zou worden in de toekomst.

[ Voor 0% gewijzigd door Aziona op 07-08-2017 03:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Aziona schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 03:16:
... eerst die Vodafone You Datastart bundel moet opmaken.....
Als dit een databundel betreft die niet door jou persoonlijk is aangezet, zou weleens de oorzaak kunnen zijn dat je niks ziet. Hoewel je anders zou verwachten. Misschien dat de helpdesk hetzelfde bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
In Sri Lanka heb ik naar alle tevredenheid gebruik gemaakt van Dialog. Eerst op het vliegveld een simcard + 7GB overdag en 8GB 's nachts voor 1449 Roupies (zo'n €8) en later nog een keer ge-upgrade met 10GB overdag en 12GB 's nachts voor hetzelfde bedrag. Eigenlijk overal 4G bereik, alleen in de middle of nowhere wilde de verbinding wel eens terugvallen naar 3G.

Op de Malediven heb ik gebruik gemaakt van Dhiraagu. 15GB voor 340 MVR (€19). Hier ook 4G bereik op het eiland waar we zaten. Zodra je de zee op gaat wordt het drastisch minder.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
coelho schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:57:
In Sri Lanka heb ik naar alle tevredenheid gebruik gemaakt van Dialog. Eerst op het vliegveld een simcard + 7GB overdag en 8GB 's nachts voor 1449 Roupies (zo'n €8) en later nog een keer ge-upgrade met 10GB overdag en 12GB 's nachts voor hetzelfde bedrag. Eigenlijk overal 4G bereik, alleen in de middle of nowhere wilde de verbinding wel eens terugvallen naar 3G.

Op de Malediven heb ik gebruik gemaakt van Dhiraagu. 15GB voor 340 MVR (€19). Hier ook 4G bereik op het eiland waar we zaten. Zodra je de zee op gaat wordt het drastisch minder.
Zou dat komen omdat er op zee minder palen staan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
HerZon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:38:

Zou dat komen omdat er op zee minder palen staan? O-)
>:)

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
JackSparrow schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:27:
[...]

[...]

Tx! Als je dat eerder had gepost hier! Ik heb een paar keer gepolst, en uiteindelijk toch de T-Mobile tourist card gehaald.

Let wel op dat ze je eerst foute informatie geven (tourist card werkt zou slechts 1 week werken) en ze willen $10 activatiekosten.

Bereik is grote en kleinere steden/dorpen was vaak goed: 3-5 blokjes T-Mobile LTE op een iPhone 6S. Snelheid is gemiddeld genomen rond de 5-10 Mbps, maar heb niet continu getest, aangezien ik maar 2GB had.

In de National parks was er wel bereik in de bevolkte stukken. Op de hiking trails meestal niet. Opvallend is dat je soms bereik had via AT&T, USA Cellular One en USA Commnet. M'n KPN sim in de iPhone 4S: continu op AT&T. Ik had niet het idee dat ik ergens wél bereik had via KPN/AT&T en niet via T-Mobile (omdat T-Mobile sim ook andere netwerken gebruikte). Hieronder een korte samenvatting:
  • San Francisco: LTE d:)b
  • Oakland: LTE
  • Las Vegas: LTE
  • Big Water: geen bereik, some 1 blokje USA Cellone of USA cellular one
  • Bryce: LTE 3-4
  • Zion: LTE 2-3 blokjes en soms AT&T 4G 1-2 blokjes (at&t) 2-3 / 1-2
  • Grand Canyon West: USA Commnet 3G 5 blokjes en soms geen
  • Death Valley Junction: geen en soms USA Commnet
  • DV Dantes View: USA Commnet 3G
  • Badwater: geen bereik
  • Sand dunes: USA Commnet
  • Stovepipe wells: geen bereik
  • Olancha: T-Mobile
  • Vegas: T-Mobile Arena en overal LTE
  • Fresno: LTE
  • Yosemite Tenaya Lake: geen bereik (KPN sim had ook geen bereik)
  • Yosemite algemeen en trails: geen (KPN ook niet :)F )
  • Yosemite valley: LTE 3 blokjes
Lijst is niet helemaal compleet, omdat ik niet overal heb bijgehouden, maar het geeft misschien wel een indruk hoe het bereik van T-Mobile in de VS is. Anno 2017 wel een voordelige keuze in de VS.

[ Voor 4% gewijzigd door twkr18526 op 19-08-2017 14:53 . Reden: Paar plekjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Inmiddels 2 weken op vakantie in Frankrijk en Spanje en kan de volgende ervaringen delen.

BEN abonnement + 5GB data bundel; werkt naar behoren en heb niet het idee dat er geknepen wordt. Geldt voor zowel FR als SP. So far, so good.

Orange (Espana) prepaid; deze golden oldie (heb deze al 4 jaar nu) voor de vakantie aangevuld met 3GB (=6GB incl. bonus) en werkt ook naar behoren in zowel FR als SP.

Youfone 'unlimited' maandelijks opzegbaar; Lachertje wat mij betreft. Voordat ik op vakantie ging werd er gesproken over een FUP van 15GB NL en 7,5GB EU. Tijdens de vakantie al bij 5GB een warning m.b.t. de FUP; met het verzoek om verbruik te beperken. Vervolgens is/was de 7,5GB FUP nergens meer te bekennen op de site of in de voorwaarden en leek deze gewijzigd in 3GB FUP!! (Dat is volgens mij niet eens wat ze verplicht zijn aan te bieden volgens de geldende roaming regels!). Paar dagen later bij een verbruik van ca 6GB keihard geblokkeerd. Tot aan de FUP redelijke snelheden weten te halen, dus dat zit dan wel goed, kan het echter niet verkroppen dat ze tussentijds de voorwaarden aanpassen en hierbij geen maand termijn in acht nemen. Niet nog een keer dus..

Daarnaast heb ik nog een zakelijk KPN SIM. Deze haalde goede / dezelfde snelheden als de youfone (duh, zelfde operator), deze SIM is zog. een shared data bundel.. maar toch bij 8GB een waarschuwing en bij 10GB de data bundel geblokkeerd. Nog wel te omzeilen maar geen zin in buitenbundel kosten zakelijk.

Op de camping hier in Spanje heb ik glas tot in het huisje liggen dus de Orange en BEN databundel opbranden zit er helaas niet meer in. Iets overgebudgetteerd dus dit jaar qua data ;) :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 20-08-2017 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 10:03
Lord_Dain schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:21:
Inmiddels 2 weken op vakantie in Frankrijk en Spanje en kan de volgende ervaringen delen.

BEN abonnement + 5GB data bundel; werkt naar behoren en heb niet het idee dat er geknepen wordt. Geldt voor zowel FR als SP. So far, so good.

Orange (Espana) prepaid; deze golden oldie (heb deze al 4 jaar nu) voor de vakantie aangevuld met 3GB (=6GB incl. bonus) en werkt ook naar behoren in zowel FR als SP.

Youfone 'unlimited' maandelijks opzegbaar; Lachertje wat mij betreft. Voordat ik op vakantie ging werd er gesproken over een FUP van 15GB NL en 7,5GB EU. Tijdens de vakantie al bij 5GB een warning m.b.t. de FUP; met het verzoek om verbruik te beperken. Vervolgens is/was de 7,5GB FUP nergens meer te bekennen op de site of in de voorwaarden en leek deze gewijzigd in 3GB FUP!! (Dat is volgens mij niet eens wat ze verplicht zijn aan te bieden volgens de geldende roaming regels!). Paar dagen later bij een verbruik van ca 6GB keihard geblokkeerd. Tot aan de FUP redelijke snelheden weten te halen, dus dat zit dan wel goed, kan het echter niet verkroppen dat ze tussentijds de voorwaarden aanpassen en hierbij geen maand termijn in acht nemen. Niet nog een keer dus..

Daarnaast heb ik nog een zakelijk KPN SIM. Deze haalde goede / dezelfde snelheden als de youfone (duh, zelfde operator), deze SIM is zog. een shared data bundel.. maar toch bij 8GB een waarschuwing en bij 10GB de data bundel geblokkeerd. Nog wel te omzeilen maar geen zin in buitenbundel kosten zakelijk.

Op de camping hier in Spanje heb ik glas tot in het huisje liggen dus de Orange en BEN databundel opbranden zit er helaas niet meer in. Iets overgebudgetteerd dus dit jaar qua data ;) :*)
Off topic, je hebt wel nog genoten van je vakantie of alleen maar binnen gezeten en data verbrand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
fredgroes schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:28:
[...]

Off topic, je hebt wel nog genoten van je vakantie of alleen maar binnen gezeten en data verbrand? :)
Misschien is data verbranden wel vakantie? O-)

Al is een vakantie bij mij meestal: data sparen en vet verbranden. De rest van het jaar is het andersom :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Oh zeker lekker aan 't genieten. Ben al richting donkerbruin aan het gaan met elke dag factor 15-30 smeren en niet tijdens de gevaarlijke piek uurtjes enzo.. de GB's brandt mijn laptop er voor mij doorheen de ochtend na het uitkomen van nieuwe afleveringen van de series die ik volg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben deze zomer vier keer door Luxemburg gereden, en het viel me alle vier keer op dat ik met mijn Simyo (KPN) SIM bij alledrie de Luxemburgse netwerken "forbidden" kreeg. Mijn andere (Swisscom) SIM pakte wel eenvoudig verbinding. Zou zoiets aan een configuratie foutje tussen KPN en de Luxemburgse telco's liggen, of zijn ze daar met een anti-Hollander beleid bezig?

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 05-09-2017 12:30 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zie veel tweakers een lokale simkaart per land gebruiken maar heb zelf niet zoveel zin in het wisselen.
Ben daarom nog op zoek naar een aanbieder die wereldwijd tegen "redelijke" kosten echt overal bereikbaarheid bied.
Ik kom zelf eigenlijk maar 1 aanbieder tegen, een virtuele provider: truphone.

Zijn er tweakers bekend met deze aanbieder?
Er staan weinig prijzen online en de voor- nadelen zijn ook erg moeilijk te vinden.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:42

knakworst

Get more sats!

arjants schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:41:
Ik zie veel tweakers een lokale simkaart per land gebruiken maar heb zelf niet zoveel zin in het wisselen.
Ben daarom nog op zoek naar een aanbieder die wereldwijd tegen "redelijke" kosten echt overal bereikbaarheid bied.
Ik kom zelf eigenlijk maar 1 aanbieder tegen, een virtuele provider: truphone.

Zijn er tweakers bekend met deze aanbieder?
Er staan weinig prijzen online en de voor- nadelen zijn ook erg moeilijk te vinden.
70 euro voor 2 GB is de prijs die ik kan vinden. Daarvoor is voor mij het ongemak van kaarten wisselen wel waard.
Pagina: 1 ... 46 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.