Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:52

knakworst

Get more sats!

pinojo123 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:35:
[...]

Gaat deze het doen op een MiFi? Niet elke SIM kaart kan gebruikt worden in een MiFi.
Werkt prima. Alleen het Free netwerk is niet het allerbeste, je moet een beetje geluk hebben op je locatie. Je mag ook nog 25 GB 3G gebruiken in EU en nog een paar landen. Eventueel kun je de sim een maand verlengen voor 20 euro.

Voor mensen met een Franse bankrekening, via de Franse vente privee kun je dit momenteel bestellen voor 1 euro per maand (1 jaar lang). Niet slecht voor 100 GB in Frankrijk + 25 GB EU per maand.

[ Voor 18% gewijzigd door knakworst op 23-06-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Bizarre prijzen. Kan me nog herinneren dat ik heeeeel lang geleden een inbelaccountje had bij free.fr in de 14k4 modem tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:46
stijnec1 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:29:
[...]

Free simkaart uit de automaat trekken, zie eerdere info hierover in dit topic. Voor €30 krijg je tegenwoordig 100gb per maand
Ik kan op hun website nergens deze info vinden.
Is dat een abonnement? Of prepaid.
Ik wil het in de komende vakantie gebruiken voor de mifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:50
wesley2004 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:35:
[...]

staat toch redelijk prominent op de voorpagina (zorg dat je sectie mobiel zit, niet bij vast internet)
zoek anders op forfait sans engagement

info in het engels hier: http://prepaid-data-sim-c...m/wiki/France#Free_Mobile

nog goed om te vermelden: de 100gb is alleen geldig als je mifi werkt met het 4g netwerk van Free!

[ Voor 9% gewijzigd door stijnec1 op 23-06-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

wesley2004 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:35:
[...]

Is al tig keer eerder gepost, het is een abonnement die niet automatisch verlengd wordt als je de goede knop op de automaat selecteert.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44606070

Hier heb je alle automaten:
http://mobile.free.fr/couverture/borne_interactive.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
stijnec1 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:51:
[...]

staat toch redelijk prominent op de voorpagina (zorg dat je sectie mobiel zit, niet bij vast internet)
zoek anders op forfait sans engagement

info in het engels hier: http://prepaid-data-sim-c...m/wiki/France#Free_Mobile

nog goed om te vermelden: de 100gb is alleen geldig als je mifi werkt met het 4g netwerk van Free!
Ok dank je ik ga zoeken, frans is niet mn beste taal, dus engels zou handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08-2022
Ik stel mijn vraag ook even hier, wat betreft simkaarten voor in Amerika. Binnenkort verblijf ik voor enkele weken in San Francisco en graag zou ik daar gebruik willen maken van internet buitenshuis. Zelf kwam ik op Amazon bepaalde simkaarten tegen genaamd 'Pay as you go' waarop 12gb internet staat. Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Let goed op met welk netwerk dat die kaarten werken icm met waar je heen gaat. Veel virtuele providers gebruiken T-mobile, maar die doet het buiten de steden (ie nationale parken) niet zo goed.

Wij wonen in Californie en gebruiken zelf ATT Gophone (= prepaid met auto-renewal in ons geval). Het plan van $45 geeft je een maand lang onbeperkt bellen en sms'en (let op: niet naar of in NLD) en 6gb data - alles geldig in de VS, Canada en Mexico. Sim kaart is gratis af te halen in een van de vele att retailers, kunnen je meteen aansluiten etc. Misschien zijn er nog andere opties...

Je wil trouwens ook even naar de gsm frequenties die je telefoon ondersteunt kijken: att heeft 4g vooral* op 700mhz zitten, een frequentie die in Europa niet veel gebruikt wordt en daardoor door niet veel telefoons ondersteunt wordt. *= in steden ook meer op de banden die wel in Europa gebruikelijk zijn. T-mobile zit dan weer op de wat gebruikelijkere frequenties.

[ Voor 39% gewijzigd door Hmmbob op 24-06-2017 01:35 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Styx_ schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 01:17:
Ik stel mijn vraag ook even hier, wat betreft simkaarten voor in Amerika. Binnenkort verblijf ik voor enkele weken in San Francisco en graag zou ik daar gebruik willen maken van internet buitenshuis. Zelf kwam ik op Amazon bepaalde simkaarten tegen genaamd 'Pay as you go' waarop 12gb internet staat. Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel een andere optie?
Ik vermoed dat dit Three uk simkaarten zijn. Deze geven idd veel data, maar de snelheid buiten de uk is bedroevend, goed genoeg voor Facebook of email, maar niet voor bv streaming radio of youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08-2022
Ja dat klopt, over de snelheid had ik ook nog twijfels. Ik had dit topic zelf niet gezien, bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
Ik heb zelf een Youfone abbonement genomen voor de komende vakantie. Mijn huidige telefoon heeft wel Mbs genoeg, maar heeft geen 4G roaming (Alleen in NL). 4G is toch wel lekker.

- 1e maand gratis
- Maandelijks opzegbaar
- 4G en EU roaming uit de bundel
- KPN netwerk (roaming moet ik maar beleven)
- 2500Mb voor 14 eur (+1000Mb gratis) - Nergens kunnen vinden of die gratis Mbs NL-only zijn)

Kost me 14 eur per maand. 1e maand gratis. 10 eur cashback via diverse cashback sites.

Netto betaal ik dus 4 euro voor de hele zomerperiode (Juli en augustus) en 5 (of 7) Gb roaming incl 4G.
'Helaas' valt mijn vakantie net op 2 kalendermaanden, en rekent Youfone per kalendermaand (30 dagen geldig zou mooier geweest zijn). Maar ach... voor 4 eur klaag ik niet :)

Ik zeg 't gewoon met 2 mnd weer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
DJSmiley schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:45:
Ik heb zelf een Youfone abbonement genomen voor de komende vakantie. Mijn huidige telefoon heeft wel Mbs genoeg, maar heeft geen 4G roaming (Alleen in NL). 4G is toch wel lekker.

- 1e maand gratis
- Maandelijks opzegbaar
- 2500Mb voor 14 eur (+1000Mb gratis) - Nergens kunnen vinden of die gratis Mbs NL-only zijn)

Kost me 14 eur per maand. 1e maand gratis. 10 eur cashback via diverse cashback sites.

Netto betaal ik dus 4 euro voor de hele zomerperiode (Juli en augustus) en 5 (of 7) Gb roaming incl 4G.
'Helaas' valt mijn vakantie net op 2 kalendermaanden, en rekent Youfone per kalendermaand (30 dagen geldig zou mooier geweest zijn). Maar ach... voor 4 eur klaag ik niet :)

En wie zegt je dat je in het buitenland 4G hebt? Ik heb zelf heel vaak maar 3G maximaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
pa2ra schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:08:
[...]

En wie zegt je dat je in het buitenland 4G hebt? Ik heb zelf heel vaak maar 3G maximaal...
Ik heb in het buitenland, mits dekking, altijd 4G. Ik neem aan dat mvno's van de roaming contracten van de netwerken profiteren?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wel doorgaans met snelheid caps, ik heb bv met Simyo (KPN) een veel lagere snelheid op het Franse Orange 4G netwerk dan met mijn Orange SIM, (en dit is op dezelfde dualsim telefoon), en ik zie hetzelfde verschijnsel in Zwirserland tov mijn Swisscom SIM.

Dit is ws wel ontmoedigend genoeg om te voorkomen dat mensen permanent over de grens gaan shoppen - voorheen gaven de telco's volle snelheid aan roamers, die brachten veel geld in het laadje, hoe meer data hoe beter. Nu is de situatie precies andersom geworden, en zullen telco's roamers als eerste van het netwerk gooien, naar 3G drukken, snelheid begrenzen, etc.

[ Voor 62% gewijzigd door Dreamvoid op 25-06-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 21:52
Ik kon toen ik in Spanje was niet vergelijken met lokale sims, maar ik haalde op Mobistar en Orange meerdere keren gewoon boven de 70mbps, zou dus geen probleem moeten zijn. (Icm KPN sim tussen 1 en 4 juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Jassy schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:42:
[...]

Ik heb in het buitenland, mits dekking, altijd 4G. Ik neem aan dat mvno's van de roaming contracten van de netwerken profiteren?
Nee, MVNO's hebben eigen contracten met buitenlandse operators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Heeft er iemand nog een Dialog sim liggen voor Sri Lanka? Ik weet dat er bij de counters op het vliegveld tourist packages te koop zijn en dat ik beter ergens in de stad een data package kan kopen, echter in de stad waar onze reis begint (Bentota) lijkt geen store te zijn voor Dialog.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Dreamvoid schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:28:
Wel doorgaans met snelheid caps, ik heb bv met Simyo (KPN) een veel lagere snelheid op het Franse Orange 4G netwerk dan met mijn Orange SIM, (en dit is op dezelfde dualsim telefoon), en ik zie hetzelfde verschijnsel in Zwirserland tov mijn Swisscom SIM.

Dit is ws wel ontmoedigend genoeg om te voorkomen dat mensen permanent over de grens gaan shoppen - voorheen gaven de telco's volle snelheid aan roamers, die brachten veel geld in het laadje, hoe meer data hoe beter. Nu is de situatie precies andersom geworden, en zullen telco's roamers als eerste van het netwerk gooien, naar 3G drukken, snelheid begrenzen, etc.
Dat is leuk dat je daar over begint... Ik krijg de indruk dat sinds de nieuwe EU verordening de snelheden behoorlijk omlaag zijn gegaan en dat je wordt gecapt. Ik haalde afgelopen zaterdag met mijn KPN sim in Duitsland op het LTE netwerk van Telekom maar liefst 3mb download... De upload was wel ruim over de 30mb.

Tegelijkertijd was een vriend van mij met een blau.de simkaart in Nederland en die kreeg niet meer dan 32kbps over 3G van T-mobile.

Is dit dan de keerzijde van de medaille? Trage snelheden en dus een waardeloze ervaring in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
Joostglas schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:18:
Ik kon toen ik in Spanje was niet vergelijken met lokale sims, maar ik haalde op Mobistar en Orange meerdere keren gewoon boven de 70mbps, zou dus geen probleem moeten zijn. (Icm KPN sim tussen 1 en 4 juni)
Ik heb met 4g + in spanje met kpn sim zelfs snelheden gehaald van 200 mbit. Werkt gewoon prima dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
Dreamvoid schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:28:

Dat denk ik dus niet. Ze krijgen nog steeds een vergoeding per gebruikte GB op hun netwerk. Elke beperking zorgt ervoor dat ze minder (snel) verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
DJSmiley schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:45:

- 1e maand gratis
- Maandelijks opzegbaar

Bedankt !!!
Is toch wel gemakkelijker dan Orange.

maar er is nog een betere optie bij Youfone :
De 5500mb optie met 4g+ kost je 17.50 voor twee maanden. (+2gb extra = 7500mb)
via Cashback XL krijgt je 20 euro terug 8)7

edit : EU is natuurlijk uit je bundel https://www.youfone.nl/info/EU
Maar wel raar dat je nog steeds een buitenland bundel kunt kopen.
https://www.youfone.nl/info/op-reis-in-de-eu

[ Voor 7% gewijzigd door driel24 op 26-06-2017 11:58 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
julius007 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:10:
[...]

Dat denk ik dus niet. Ze krijgen nog steeds een vergoeding per gebruikte GB op hun netwerk. Elke beperking zorgt ervoor dat ze minder (snel) verdienen.
Op zich wel, maar telco's willen voorkomen dat mensen (semi-)permanent roamen op een buitenlandse SIM, daar verdienen ze een stuk minder op dan op hun eigen abonnees. Ze mogen erop controleren (regelmatige roamers moeten dan aantonen dat ze een stabiele band met hun SIM-land hebben), maar zulke controles uitvoeren op een grote hoeveelheid buitenlandse gebruikers is een enorme dure rompslomp.

Een veel simpeler strategie is gewoon om de snelheden/kwaliteit voor buitenlandse roamers een stuk minder goed te maken dan voor de eigen abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Is die onbeperkt internetbundel bij Youfone ook volledig geschikt voor Europa? Dat zou voor 21 euro wel een hele mooie deal zijn....

Net de klantenservice maar even gebeld, de bundel is ook onbeperkt in de EU.

Blijkbaar is onbeperkt niet onbeperkt bij Youfone maar gewoon een bundel van 15GB...

[ Voor 62% gewijzigd door Je Moeder op 27-06-2017 09:20 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Raveon schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:49:
Is die onbeperkt internetbundel bij Youfone ook volledig geschikt voor Europa? Dat zou voor 21 euro wel een hele mooie deal zijn....
Volgens mij zijn ze niet verplicht om onbeperkte bundels in het buitenland onbeperkt te laten zijn.
Dan is een vaste bundel soms voordeliger.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar de regels zijn nogal wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:03
iemand ervaring met Youfone in Frankrijk? hoe is de snelheid met 4g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julius007
Dreamvoid schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:19:
[...]

Op zich wel, maar telco's willen voorkomen dat mensen (semi-)permanent roamen op een buitenlandse SIM, daar verdienen ze een stuk minder op dan op hun eigen abonnees. Ze mogen erop controleren (regelmatige roamers moeten dan aantonen dat ze een stabiele band met hun SIM-land hebben), maar zulke controles uitvoeren op een grote hoeveelheid buitenlandse gebruikers is een enorme dure rompslomp.

Een veel simpeler strategie is gewoon om de snelheden/kwaliteit voor buitenlandse roamers een stuk minder goed te maken dan voor de eigen abonnees.
Ligt ook aan de afspraken die er zijn gemaakt met de roaming aanbieder van dat land. Ik geloof best dat er voorang word gegeven aan eigen abonnees, je kon merken dat 4g in drukken gebieden wel langzamer was, maar in de rustige gebieden heb ik geen enkele beperking ervaren. In nederland merk ik trouwens ook langzamer 4G op sommige momenten, ik woon zelf in Scheveningen en met drukke evenementen is het echt te merken aan de 4G snelheid en de snelheid van het opzetten van een telefoonverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
In de tmobile app viel mij het volgende op. Je kunt Mb aanvullers kopen bij kopje buitenland. Als je dan klikt op de landen waar deze geldig zijn dan staan daar Kosovo en de Faeröer eilanden tussen. Daarnaast Cyprus zonder een restrictie voor het Turkse gedeelte. Dat laatste lijkt me een typo maar Kosovo en Faeröer zijn wel bijzonder omdat ze niet bij de EU horen. Er zullen geen busladingen Nederlanders heen gaan maar toch een meevaller dat je relatief goedkoop een bundel kunt aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dreamvoid schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:19:
[...]

Ik denk dat bij roaming het wel via de proxy gaat van het thuisland, dat vertraagt de boel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Willy84 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:53:
Kosovo en Faeröer zijn wel bijzonder omdat ze niet bij de EU horen. Er zullen geen busladingen Nederlanders heen gaan maar toch een meevaller dat je relatief goedkoop een bundel kunt aanschaffen.
Zwitserland zit bij 3 van de 4 Nederlandse telco's in de bundel, hoewel dat geen EU land is en qua lokale telefonie erg duur is.

Ik heb het idee dat de Nederlandse telco's het erbij gooien omdat er toch niet zoveel Nederlanders naar Zwitserland gaan, terwijl de buurlanden als Frankrijk (met wel veel roamers/grenswerkers naar Zwitserland) juist helemaal niet happig zijn om Zwitserland in de bundel te doen.

Het wordt er allemaal niet overzichtelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ben nu in Londen. Ik krijg continue de melding dat internationaal roamen geld kan kosten. Ik kan niet vinden hoe deze melding weg kan krijgen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Zolang we niet weten welke provider, heeft niemand één idee helaas. Voor vodafone is het bijvoorbeeld "tarief uit" naar 4444 maar voor iedere provider is het weer anders, als het al kan.

[ Voor 23% gewijzigd door knakworst op 28-06-2017 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
knakworst schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:49:
[...]

Zolang we niet weten welke provider, heeft niemand één idee helaas. Voor vodafone is het bijvoorbeeld "tarief uit" naar 4444 maar voor iedere provider is het weer anders, als het al kan.
Ik heb toevallig Vodafone. Maar het is een melding in mijn telefoon. Niet een sms.
Dacht dat het dan een telefoon setting zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
De meeste telefoons hebben domweg zo'n waarschuwing bij alle roaming, en niet de intelligentie om te zien of die roaming nou wel of niet binnen je bundel past. Ik hoop al jaren op een setting in Android (of iOS) waar je zelf een lijst kan maken welke MNC/MCC combo geldt als roaming of niet, maar dit heeft blijkbaar bij de developers zeer weinig prioriteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:40
Wie nog een leuke mifi zoekt, vanaf volgende week bij AH XL Huawei e557s met 50% korting.

https://www.ah.nl/product...i407276/huawei-mifi-e557s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Even een vraagje over naar buitenland bellen.
Buitenland naar NL is gratis maar omgekeerd kost geld en data is altijd gratis in elk EU land. Ok duidelijk!

Nu bedacht ik me net als mensen mij in EU bellen vanuit NL, ben straks maandje weg dan draai ik op voor de kosten he zij bellen naar EU vanuit NL aangezien ik ontvanger ben betaal ik dus beter neem ik niet teveel de telefoon aan toch?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
@ErikRo OP de website van je provider kan je zien wat het kost om gebeld te worden. Binnen de EU is dat overigens bij iedere provider gratis.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
ErikRo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:17:
Even een vraagje over naar buitenland bellen.
Buitenland naar NL is gratis maar omgekeerd kost geld en data is altijd gratis in elk EU land. Ok duidelijk!

Nu bedacht ik me net als mensen mij in EU bellen vanuit NL, ben straks maandje weg dan draai ik op voor de kosten he zij bellen naar EU vanuit NL aangezien ik ontvanger ben betaal ik dus beter neem ik niet teveel de telefoon aan toch?
bellen, gebeld worden, smssen en data kosten in de EU hetzelfde als in Nederland
enige uitzondering is bellen vanuit NL naar EU
dus als je in NL bent en een spaans nummer belt betaal je extra
maar als je in Spanje bent en een Spaans nummer belt, is dat uit je bundel
Als je in Spanje gebeld wordt kost het niets extra
als je vanuit Spanje naar NL belt gaat het ook uit de bundel

hopelijk is het zo duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Toch maar even gebeld met KPN voor zekerheid maar het schijnt idd allemaal onder roaming te vallen dus het kost niks voor mij, bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 30-06-2017 15:03 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
Nivali schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:51:
Wie nog een leuke mifi zoekt, vanaf volgende week bij AH XL Huawei e557s met 50% korting.

Maar waarom geef je zoveel geld uit als je met een oud mobieltje ook een WiFi hotspot kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:33
Nivali schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:51:

typefoutje denk ik; 557 ipv 5577 (staat wel in de beschrijving)
50% korting is wat overdreven, want in pricewatch komt hij echt niet voor €260 langs.
Bij Amazon.de kan het voordeliger. Bij Ali kan het voor ca €80,- (wel kans op bijkomende kosten)
Ik heb zelf een unlocked OEM versie van de Huawei e8372h-153 wingle. icm met (klein) accupack of lader een goede LTE router voor een redelijke prijs (€30,-)
vw23a schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:19:
.......Maar waarom geef je zoveel geld uit als je met een oud mobieltje ook een WiFi hotspot kunt maken?
. Op oudere gsm's zit niet altijd 4G en op een mifi kunnen vaak externe antennes die het bereik vergroten. Ook denk ik dat de accu een stuk langer mee gaat bij een mifi.

[ Voor 14% gewijzigd door elinx op 01-07-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Vandaag ben ik in België in Antwerpen en is roaming met 4g+ op het Mobistar netwerk gewoon traag... Vroeger met mijn bundeltjes was het gewoon snel. Wat is er veranderd sinds de nieuwe EU regelgeving?

Speedtest is 100kbps up en down...

[ Voor 8% gewijzigd door Jassy op 01-07-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Wat er veranderd is? Roamen kost je nu minder, maar de telco's verdienen er ook weinig meer aan dus geven roamers een snelheidsbegrenzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Dreamvoid schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:12:
Wat er veranderd is? Roamen kost je nu minder, maar de telco's verdienen er ook weinig meer aan dus geven roamers een snelheidsbegrenzing.
Precies... Dus wel verbinding maar amper snelheid. Dan betaal ik er liever voor dan nu dit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Jassy schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:29:
[...]

Precies... Dus wel verbinding maar amper snelheid. Dan betaal ik er liever voor dan nu dit :-(
Misschien zien de telco's het een tijdje aan en komen dan met "EU speed bundles".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
waar kan ik binnen de EU nu de goedkoopste prepaid data aanbieder vinden? is dat Three?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:45
Hier in Frankrijk via Orange (KPN roaming) gewoon 60Mb/s. 50GB bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ja ik zit nu op BASE en heb volle snelheid... Vreemd verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
RadioAir schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:00:
Hier in Frankrijk via Orange (KPN roaming) gewoon 60Mb/s. 50GB bundel.
Is dat een maand abonnement of langlopend?
Wat kost deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Langlopend. Was origineel 47,50/maand maar ik betaal 27,50/maand incl spotify en onbeperkt bellen/sms. En dus 50GB in hele EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
RadioAir schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:21:
Langlopend. Was origineel 47,50/maand maar ik betaal 27,50/maand incl spotify en onbeperkt bellen/sms. En dus 50GB in hele EU.
Oh wacht het is een kpn abbo zie ik nu. Dacht dat je in frankrijk iets gekocht had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
In Frankrijk kan je voor 30 euro een Free sim uit een automaat trekken met 100GB data voor 1 maand, stopt automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
RadioAir schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:44:
In Frankrijk kan je voor 30 euro een Free sim uit een automaat trekken met 100GB data voor 1 maand, stopt automatisch.
Ja denk dat ik dit probeer. 100gb is best veel!
Ben benieuwd of daar genoeg bereik mee is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
wesley2004 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:04:
[...]

Dat kan de catch zijn
Het is erg raadzaam om vantevoren de dekkingksaart te bekijken op free.fr
Zeker op het platteland,waar toch veel Nederlanders hun tent/caravan neerzetten, is de kans groot dat er geen 4g is. Het alternatief, free heeft geen eigen 3g netwerk maar roamt op orange met geknepen snelheid, is niet om over naar huis te schrijven. Zelf heb ik goede ervarigen met free in de steden, maar zeker niet daarbuiten, ook niet op de snelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
stijnec1 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:21:
[...]

Dat kan de catch zijn
Het is erg raadzaam om vantevoren de dekkingksaart te bekijken op free.fr
Zeker op het platteland,waar toch veel Nederlanders hun tent/caravan neerzetten, is de kans groot dat er geen 4g is. Het alternatief, free heeft geen eigen 3g netwerk maar roamt op orange met geknepen snelheid, is niet om over naar huis te schrijven. Zelf heb ik goede ervarigen met free in de steden, maar zeker niet daarbuiten, ook niet op de snelwegen.
Ik had d e kaart idd bekeken.
De camping zit idd in een twijfel stukje.
Als ik met mn mobiel daar ben zal ik toch kunnen zien of free bereik heeft daar met mn eigen simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
wesley2004 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:04:
[...]

Ja denk dat ik dit probeer. 100gb is best veel!
Ik volgde dit draadje altijd voordat ik op vakantie ging....

Maar is een Nederlandse sim niet veel handiger dan een buitenlandse variant ?
Zeker nu je maand abonnementen kunt nemen met grote bundels.
( na je vakantie gewoon weer opzeggen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
driel24 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:54:
[...]

Ik volgde dit draadje altijd voordat ik op vakantie ging....

Maar is een Nederlandse sim niet veel handiger dan een buitenlandse variant ?
Zeker nu je maand abonnementen kunt nemen met grote bundels.
( na je vakantie gewoon weer opzeggen )
Ik heb nog geen maandbundel gevonden voor dezelfde prijs en mb's als die van free.
Heb jij iets gunstigs gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
wesley2004 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:03:
[...]

Ik heb nog geen maandbundel gevonden voor dezelfde prijs en mb's als die van free.
Heb jij iets gunstigs gevonden?
één pagina terug.... Youfone
23.50 per maand onbeperkt.
1e maand gratis. Gelijk weer opzeggen.
Eventueel met de cashback sites nog goedkoper.
Ik weet alleen niet of cashback-sites direct opzeggen accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
driel24 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:07:
[...]

Ja die had ik gezien, maar dat is 7,5gb.
Die free is 100gb
Daarom zei ik dat ik iets vergelijkbaars zoek.
Voor in de mifi. Met twee puber dochters drie weken lang is die 7,5gb niet genoeg ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

driel24 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:07:
[...]

Volgens mij is youfone een provider waar je weg van moet blijven. Het is wel "youfone" onbeperkt. In NL maximaal 15 GB, in buitenland waarschijnlijk veel minder. U kunt week altijd gebruik maken van wifi....
https://www.youfone.nl/onbeperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
knakworst schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Volgens mij is youfone een provider waar je weg van moet blijven. Het is wel "youfone" onbeperkt. In NL maximaal 15 GB, in buitenland waarschijnlijk veel minder. U kunt week altijd gebruik maken van wifi....
https://www.youfone.nl/onbeperkt
Inderdaad vreemd, onbeperkt met fair use van 15gb en in buitenland redelijk verbruik. Wat dat is melden ze niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
wesley2004 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:18:
[...]

Ja die had ik gezien, maar dat is 7,5gb.
Die free is 100gb
Daarom zei ik dat ik iets vergelijkbaars zoek.
Voor in de mifi. Met twee puber dochters drie weken lang is die 7,5gb niet genoeg ben ik bang....
De 7.5 gb bundel kost 17.50
onbeperkt kost 23.50

Tweaker RAVEON heeft gebeld.
Raveon in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"
Zou toch echt onbeperkt moeten zijn.

7500 mb voor snapchat zou toch voldoende moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
driel24 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:27:
[...]

De 7.5 gb bundel kost 17.50
onbeperkt kost 23.50

Tweaker RAVEON heeft gebeld.
Raveon in "[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland"
Zou toch echt onbeperkt moeten zijn.

7500 mb voor snapchat zou toch voldoende moeten zijn ;)
Ja hij heeft gebeld en eronder staat weer die 15gb haha
Ja geen idee of dat genoeg is. Haha
Ik wil zelf ook weleens op de tablet een krant downloaden ofzo.
Eigenlijk geen idee hoeveel je verbruikt..
Zit zelf niet hele dag online tijdens de vakantie. Maar de kinderen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
wesley2004 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:32:
[...]

Ja hij heeft gebeld en eronder staat weer die 15gb haha
Ja geen idee of dat genoeg is. Haha
Ik wil zelf ook weleens op de tablet een krant downloaden ofzo.
Eigenlijk geen idee hoeveel je verbruikt..
Zit zelf niet hele dag online tijdens de vakantie. Maar de kinderen.......
8)7 hahaha die kleine lettertjes ook..... Bril 8) niet op.
Maar 15 gb is toch wel veel voor 23.50 euro, toch :+
Vorig jaar hadden ze 2gb per kind. Maar online gedrag neemt enorm toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
driel24 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:39:
[...]

8)7 hahaha die kleine lettertjes ook..... Bril 8) niet op.
Maar 15 gb is toch wel veel voor 23.50 euro, toch :+
Ja ik vind ook dat dit best veel is.
En het online gebruik gaat razendsnel. Even wat streamen of videobellen en weg zijn je mb's haha.
Ik denk dat ik gewoon eens ga experimenteren met free deze zomer.
Voor youfone ben ik misschien al te laat, mn vakantie begint over een week en geen idee hoe snel ze versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Net teruggekomen van twee weken Frankrijk, bijna 5GB verstookt, geen klachten gehad van Vodafone :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Zit nu in the middle of nowhere. Met KPN privé en Vodafone (groot)zakelijk mag ik niet op Free. Hier in het appartement is alleen 1,2Mbit adsl en dus hebben ze 4G in een router hier van Free en ook een 4G Box van Bouygues. Free doet 10/10Mb op LTE1800/2600 en Bouygues doet 50/20Mb op 800/1800.

Free hangt heel erg af van de capaciteit, als je 4G hebt moet het goed te doen zijn. Extra antenne voor de mifi is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
wesley2004 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:44:
[...]

Ja ik vind ook dat dit best veel is.
En het online gebruik gaat razendsnel. Even wat streamen of videobellen en weg zijn je mb's haha.
Ik denk dat ik gewoon eens ga experimenteren met free deze zomer.
Voor youfone ben ik misschien al te laat, mn vakantie begint over een week en geen idee hoe snel ze versturen.
Net gedaan..... komt woensdag binnen, zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
driel24 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:27:
[...]

Oh das best snel nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
driel24 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:27:
[...]

waar ga je heen? en je hebt youfone aangeschaft?
ik wil zelf naar Frankrijk, twijfel zelf of youfone of Orange Holiday in Frankrijk te kopen.

iemand al ervaring met Youfone in Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Rubke schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:57:
[...]

waar ga je heen? en je hebt youfone aangeschaft?
ik wil zelf naar Frankrijk, twijfel zelf of youfone of Orange Holiday in Frankrijk te kopen.

iemand al ervaring met Youfone in Frankrijk?
Gisteren aangeschaft.
Naar Spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
driel24 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Gisteren aangeschaft.
Naar Spanje
en de roaming is FUP? of 15GB?

ziet dit staan
Met de onbeperkt databundel van Youfone heb je maandelijks een bundelgrootte van 15GB. Hierna wordt de snelheid verlaagd naar 64Kbps. Je hebt dan nog de mogelijkheid om een extra databundel te kopen voor het restant van de maand zodat je weer gebruik kunt maken van de volledige internetsnelheid.
In de EU geldt dat het verbruik redelijk moet zijn. Bij onredelijk verbruik mag Youfone het dataverkeer blokkeren. Je kunt te allen tijde gebruik maken van een WiFi verbinding.

heb je tevens meteen weer opgezegd?

[ Voor 58% gewijzigd door Rubke op 03-07-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Rubke schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:03:
[...]

en de roaming is FUP? of 15GB?

ziet dit staan
Met de onbeperkt databundel van Youfone heb je maandelijks een bundelgrootte van 15GB. Hierna wordt de snelheid verlaagd naar 64Kbps. Je hebt dan nog de mogelijkheid om een extra databundel te kopen voor het restant van de maand zodat je weer gebruik kunt maken van de volledige internetsnelheid.
In de EU geldt dat het verbruik redelijk moet zijn. Bij onredelijk verbruik mag Youfone het dataverkeer blokkeren. Je kunt te allen tijde gebruik maken van een WiFi verbinding.

heb je tevens meteen weer opgezegd?
Ik heb de 5500 + 2000 aangeschaft.
Opzeggen doe ik aan het einde van deze maand.
Dan is nl. ook de 14 dagen proef termijn over,
anders gooien ze het abonnement er mss gelijk weer af.
Vergeet de cashback sites niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
14 dagen proeftijd?

[ Voor 15% gewijzigd door Rubke op 03-07-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
RadioAir schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:44:
Kan je maandelijks je bundel aanpassen naar boven of beneden? Dan is 't misschien wel interessant als 2e SIM. Heb nu een 2e sim privé met alleen wat belminuten namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Is toch standaard..... Koop op afstand regeling.

Indien de Overeenkomst is aangegaan op afstand met een Klant die een natuurlijk persoon is en niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, heeft de Klant het recht, zonder opgave van redenen, de Overeenkomst binnen veertien (14) kalenderdagen nadat deze tot stand is gekomen te ontbinden door middel van een daartoe strekkende kennisgeving per ondertekende brief of door het invullen van het modelformulier via de MyYoufone omgeving. Er zijn geen kosten verschuldigd voor het inroepen van de bedenktermijn, behalve de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de bestelde producten.
unquote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ben er nog niet uit.. er zijn gewoon (te) veel keuzes!
Wil echter wel voorkomen dat ik 2 jaar aan een duur KPN abbo vastzit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Twee youfone sims zijn al binnen en werken, na activatie, binnen een minuut.

Je kunt ook nog met de "vrienden dienst" samen 10 euro korting krijgen.
Ga ik maar niet doen omdat ik het maandelijkse abonnement binnenkort weer op ga zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
driel24 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:14:
Twee youfone sims zijn al binnen en werken, na activatie, binnen een minuut.

Je kunt ook nog met de "vrienden dienst" samen 10 euro korting krijgen.
Ga ik maar niet doen omdat ik het maandelijkse abonnement binnenkort weer op ga zeggen.
Ik heb de voorwaarden van Youfone zitten doorspitten en ze verwijzen naar de EU regels. Als ze die ook toepassen dan is de FUP best laag.. wat betaal je nu per maand voor die sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Lord_Dain schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Ik heb de voorwaarden van Youfone zitten doorspitten en ze verwijzen naar de EU regels. Als ze die ook toepassen dan is de FUP best laag.. wat betaal je nu per maand voor die sim?
7500 mb voor 17.50 per maand.
eerste maand gratis. geen aansluitkosten.

Als ik gelijk opzeg kost het voor twee maanden 17.50 met 2x 7500 mb.

Ook nog cashback gedaan. (20 euro via cashbackxl)
Dus uiteindelijk verdien ik er 2.50 aan. :+

Maar ik weet natuurlijk niet of de cashback gaat lukken als ik gelijk weer opzeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
driel24 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:23:
[...]

7500 mb voor 17.50 per maand.
eerste maand gratis. geen aansluitkosten.
Dat is dus 14,46€ ex BTW. Komt neer op 3,75GB aan data volgens FUP..zoek de adder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Lord_Dain schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Dat is dus 14,46€ ex BTW. Komt neer op 3,75GB aan data volgens FUP..zoek de adder..
Ik zoek me te pletter naar die adder.....
Maar zo ernstig zal het toch niet zijn, hoop ik.

https://www.youfone.nl/info/EU

[ Voor 5% gewijzigd door driel24 op 05-07-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik hoop het ook niet natuurlijk. Misschien omdat ze gebruik maken van KPN en KPN zelf ook een 50GB bundel aanbiedt binnen de EU dat ze betere prijs afspraken hebben gemaakt en daardoor hogere FUP kunnen toepassen. Maar het is gewoon vaag dat er niet een x aantal GB vermeldt staat, ook niet bij de unlimited variant. Bij bijna elke provider heb ik een max GB gezien of toegezegd gekregen, bij Youfone is het feitelijk niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Laatst online: 14:04
Lord_Dain schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:26:
Ik hoop het ook niet natuurlijk. Misschien omdat ze gebruik maken van KPN en KPN zelf ook een 50GB bundel aanbiedt binnen de EU dat ze betere prijs afspraken hebben gemaakt en daardoor hogere FUP kunnen toepassen. Maar het is gewoon vaag dat er niet een x aantal GB vermeldt staat, ook niet bij de unlimited variant. Bij bijna elke provider heb ik een max GB gezien of toegezegd gekregen, bij Youfone is het feitelijk niet te vinden.
Op https://www.youfone.nl/info/EU staat dat de FUP van toepassing is. Daarna gaan ze alleen in op het gebruik binnen EU vs. NL, maar in de AV staat het volgende:
Fair Use Policy
a. Als bij een Aanbiedingsvorm (o.a. maar niet uitsluitend Onbeperkt Bel, SMS of Internet bundels) is aangegeven dat daarop een Fair Use Policy van toepassing is geldt voor de betreffende Dienst geen vaste limiet aan de te gebruiken hoeveelheid telecommunicatieverkeer, maar geldt dat dit gebruik redelijk dient te zijn.

Vervolgens staat er:
De Fair Use Policy wordt gebaseerd op het gemiddelde verbruik van alle gebruikers binnen een bepaalde bundel vermeerderd met 50%. Voor eenieder die hierboven komt wordt de snelheid vertraagd naar een maximale snelheid van 64kbps

Met andere woorden, het zou zo maar kunnen zijn dat er binnen de EU niet 7.5GB beschikbaar is, maar "het gemiddelde van alle 7.5GB bundel houders + 50%". Wat dat zal zijn is natuurlijk niet bekend, maar ga er maar van uit dat bijna niemand de 7.5GB haalt.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Toch geloof ik niet dat ze dit zomaar gaan toepassen.....
Er zijn veel regels in alle algemene voorwaarden, waar je af en toe met verbazing naar kijkt.

Die FUP geldt geloof ook voor binnen NL.
Beetje raar als je een abonnement verkoopt van 7500 mb
en dan achteraf gaat zeggen dat je teveel verbruikt
terwijl je dan nog onder de 7500 mb zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vraagje: waarom niet de unlimited data gepakt voor die paar € verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Geen idee......het is voor de kids.
Ik vind 7.5 GB wel zat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
driel24 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:31:
Toch geloof ik niet dat ze dit zomaar gaan toepassen.....
Er zijn veel regels in alle algemene voorwaarden, waar je af en toe met verbazing naar kijkt.

Die FUP geldt geloof ook voor binnen NL.
Beetje raar als je een abonnement verkoopt van 7500 mb
en dan achteraf gaat zeggen dat je teveel verbruikt
terwijl je dan nog onder de 7500 mb zit.
Ik ben heel benieuwd!!! Ik hoop het ook, want ook ik ben op zoek naar zo'n deal/prijs voor de vakantie :)
Laat je je ervaringen weten als je meer weet? :) Ben je voor eind Juli toevallig terug :*)

PS, weet jij (of iemand anders) of Youfone ook in een MiFi router werkt? Mag volgens mij niet volgens de AV, maar dat is de vraag niet O-)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
driel24 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:39:
[...]

Vorig jaar had ik 2x 20GB sims maar gelukkig ook een gratis 10GB kaartje. Die zijn allemaal op gegaan in 3 weken. Nu heb ik 2x 50GB + 1x 80GB. Gaat vast goed komen deze zomer. :*)
Alle sims van Bouygues "sans engangement", je hebt daarvoor een Franse bankrekening nodig.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubke
daxy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:47:
[...]

Ik ben heel benieuwd!!! Ik hoop het ook, want ook ik ben op zoek naar zo'n deal/prijs voor de vakantie :)
Laat je je ervaringen weten als je meer weet? :) Ben je voor eind Juli toevallig terug :*)

PS, weet jij (of iemand anders) of Youfone ook in een MiFi router werkt? Mag volgens mij niet volgens de AV, maar dat is de vraag niet O-)
zal toch wel een mifi router?

@driel24 ben je wellicht in de mogelijkheid om volgende week wat te laten weten uit spanje of het naar tevredenheid werkt? je hebt internettoegang :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
ik heb de volgende vragen aan Youfone klantenservice gesteld

Mag youfone sim kaart in een mifi router gebruikt worden
Het gebruik van het abonnement in een ander apparaat dan een mobiele telefoon is toegestaan. Echter, kunnen wij niet 100% garanderen dat de simkaart werkt in een ander apparaat. Dit gebruik is dan ook geheel op eigen risico.

Hoe zit het met de FUP in europa?
De Fair Use Policy heeft enkel invloed in het buitenland, wanneer het verbruik over een periode van vier maanden hoger is dan gemiddeld. Je kunt de gehele bundel in het buitenland gebruiken.

Vanaf wanneer begint de databundel te lopen?
Bij Youfone lopen de bundels te allen tijde van de eerste tot en met de laatste dag van de maand. Wanneer je midden in een maand klant wordt, krijg je dus niet de volledige bundels, maar een naar rato berekende bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
Mijn Youfone sim werkt prima in de Orange Airbox (van 59 eur).

Als je de sim net hebt: Activeer 'm wel zov roeg mogelijk in de maand. Ik heb m gisteren geactiveerd. Deze maand heb ik dus geen 7,5Gb, maar 7,5 - (6/31x7.5) = 6Gb ofzo :(
Had ik 'm de 1e meteen geactiveerd dan had ik dus wel 7.5Gb gehad: Bundel wordt naar rato tov de activatiedatum gedaan, en is een kalendermaand geldig, dus niet 30 dagen. Mijn nieuwe bundel van 7.5Gb begint dus 1 aug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Awesome! Besteld incl 21.88 cashback :)
Handig dat ik eind Jul / begin Aug op vakantie ga! Komt goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat een verschil tussen Nieuw-Zeeland en Australie. In NZ bij Spark of Vodafone 1.5 of 1 GB voor NZ$25, dwz iets van €16, en dat is alleen data; in Australie bij Vodafone 9 GB + bellen/SMS (moet even nakijken hoeveel) voor AUS$25 (€16.75). Beiden 4G etc. Nu is die 1.5 GB van Sparks voor mij wel genoeg en heb ik mijn Three SIM-only kaartje met 1 GB per maand als backup, maar wat krijg he in NZ weinig voor je geld (of AUS veel).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Goede info! Denk dat ik ook maar een simmetje bestel bij Youfone, de unlimited data variant.. benieuwd wanneer ze daarvan de stekker er uit trekken (hoeveel GB ze als FUP hanteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

gambieter schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:39:
Wat een verschil tussen Nieuw-Zeeland en Australie. In NZ bij Spark of Vodafone 1.5 of 1 GB voor NZ$25, dwz iets van €16, en dat is alleen data; in Australie bij Vodafone 9 GB + bellen/SMS (moet even nakijken hoeveel) voor AUS$25 (€16.75). Beiden 4G etc. Nu is die 1.5 GB van Sparks voor mij wel genoeg en heb ik mijn Three SIM-only kaartje met 1 GB per maand als backup, maar wat krijg he in NZ weinig voor je geld (of AUS veel).
Mocht je een free.fr kaartje op de kop kunnen tikken, daarmee heb je zowel in Australië als in Nieuw-Zeeland 25 GB 3G inclusief per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
daxy schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:30:
Awesome! Besteld incl 21.88 cashback :)
Handig dat ik eind Jul / begin Aug op vakantie ga! Komt goed uit :D
Waar heb je de cashback vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
jobr schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:44:
[...]

Waar heb je de cashback vandaan?
Cashbackxl

https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/youfone

[ Voor 7% gewijzigd door driel24 op 08-07-2017 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:29

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Rubke schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:57:
ik heb de volgende vragen aan Youfone klantenservice gesteld

Mag youfone sim kaart in een mifi router gebruikt worden
Het gebruik van het abonnement in een ander apparaat dan een mobiele telefoon is toegestaan. Echter, kunnen wij niet 100% garanderen dat de simkaart werkt in een ander apparaat. Dit gebruik is dan ook geheel op eigen risico.

Hoe zit het met de FUP in europa?
De Fair Use Policy heeft enkel invloed in het buitenland, wanneer het verbruik over een periode van vier maanden hoger is dan gemiddeld. Je kunt de gehele bundel in het buitenland gebruiken.

Vanaf wanneer begint de databundel te lopen?
Bij Youfone lopen de bundels te allen tijde van de eerste tot en met de laatste dag van de maand. Wanneer je midden in een maand klant wordt, krijg je dus niet de volledige bundels, maar een naar rato berekende bundel.
Dit lees ik op Youfone website betreft FUP in NL. 15GB Is wel erg weinig...

Onbeperkt MB's
Youfone hanteert een beleid voor behoorlijk gebruik (Fair Use Policy/FUP) van mobiele diensten van Youfone. Met deze FUP wordt beoogd om overbelasting van het netwerk van KPN, misbruik van diensten en overlast voor andere gebruikers van de diensten te voorkomen.
Met de onbeperkt MB bundel van Youfone heb je maandelijks een bundelgrootte van 15GB. Hierna wordt de snelheid verlaagd naar 64Kbps. Je hebt dan nog de mogelijkheid om een extra databundel te kopen voor het restant van de maand zodat je weer gebruik kunt maken van de volledige internetsnelheid.
Deze Fair Use Policy kan altijd door Youfone worden aangepast. Raadpleeg daarom regelmatig deze pagina voor de meest actuele versie van de Fair Use Policy.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 15:39
fijn dat er altijd reacties zijn te vinden voor de regio die ik dan bezoek. Na wat nalezen op dit forum het naburige dorpje bezocht. Ik ben dit jaar op Sardinie en had op mijn oog laten vallen op een prepaid sim van TIM met de megaXL (30GB).
Helaas geen Tim shop in de buurt en uiteindelijk uitgekomen bij een inpandige shop van een supermarktje.
Ik moet zeggen..prima geholpen ondanks de taalbarriere. Een beetje google translate en ik had op mijn telefoon de site van TIM open met de gewenste kaart.
Wel veel papieren invullen, handtekeningen zetten,paspoort niet vergeten!!
Na zo'n 10 minuten weer buiten met een geactiveerde nieuwe TIM sim met de databundel erop. Kosten 19,90 voor bundel en 10 euro voor de nieuwe sim.
Op de camping sim geplaatst, APN erbij gezocht en verbinding.
Pagina: 1 ... 45 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.